Nou.. gisteren speelde ik een potje tegen een andere zerg, die ging voor pure hydras, ik ging voor roaches + infestor, een counter tegen hydra's. Maar hij won alsnog door zijn superieure macro
Hela, ik vroeg me af of jullie op het moment kunnen inloggen? Volgens TeamLiquid zijn de EU servers gewoon up maar ik kom er niet meer in sinds de laatste patch. Heeft misschien ook iets met kaspersky te maken, die heeft ineens sc2 ingesteld als high restricted en ik heb geen idee hoe ik dat weg krijg. Als ik kaspersky aan laat staan geeft sc2 aan dat battle net waarschijnlijk down is. Zet ik kaspersky uit dan kan ik wel inloggen maar dan komt hij daarna niet voorbij je 'profielafbeelding' met je ingame naam eronder. Vreemd....
Daarnaast, Blizzard heeft aangekondigd op diverse plaatsen in Europa het spel om 12 uur snachts al te gaan verkopen op de 27e. Bij deze evenementen zullen ook hoge pieven van Blizzard aanwezig zijn. Helaas wordt Nederland vooralsnog overgeslagen. http://starcraft.incgamer...ropean-midnight-openings/
Ik vroeg me af of er ook andere locaties zijn waar het spel al eerder verkocht wordt waar iemand van jullie bekend mee is? Dat zou namelijk erg relaxed zijn.
Daarnaast, Blizzard heeft aangekondigd op diverse plaatsen in Europa het spel om 12 uur snachts al te gaan verkopen op de 27e. Bij deze evenementen zullen ook hoge pieven van Blizzard aanwezig zijn. Helaas wordt Nederland vooralsnog overgeslagen. http://starcraft.incgamer...ropean-midnight-openings/
Ik vroeg me af of er ook andere locaties zijn waar het spel al eerder verkocht wordt waar iemand van jullie bekend mee is? Dat zou namelijk erg relaxed zijn.
Kan inderdaad ook niet inloggen. Geef mijn pass in, kom ik aan profiel, maar er staat niks bij(leeg plaatje en 'enter'). Ga ik verder, kom ik weer bij inloggen. Werkt dus niet echt lekker
Ik heb tbh het idee dat dit het brakste moment is van de hele SC2 beta test, voorheen liep het voor m'n gevoel veel stabieler. Jullie ook?
Er schijnt een profile database error te zijn. Daarom kan je wel inloggen maar kun je niet voorbij het kiezen van je profiel.
http://blip.tv/file/3873603 (nogmaals)Patvs schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:37:
[...]
welk ras speel je?
Het hele spel draait om de counter, of soms de counter op de counter
Het is echt een rock/paper/scissors spel eigenlijk.
http://rpg-exploiters.com...counters-vs-terran-units/
hier kan je ook vs de andere rassen vinden. weet niet of ze al alles hebben, maar het geeft je een idee =)
THERE IS NO SUCH THING AS COUNTERS.
Kijk daar maar eens naar. Counters bestaan niet in dit spel. Units kunnen wel goed zijn tegen andere units, maar om een unit die ergens goed tegen is te maken, in tijd en geld, kan soms betekenen dat je verliest door het maken van die unit. Bijvoorbeeld High Templar als Protoss: Je ziet dat je tegenstander voor mass marine gaat en je denkt dat de beste counter hiervoor High Templar zijn; dus je maakt na je Core een Twilight Council en daarna een Templar Archives. Terwijl jij wacht tot je High Temps de Psionic Storm upgrade krijgen, word je aangevallen en verlies je de helft van je basis voordat je de Marines afslacht. Je hebt dan wel "de counter" tegen marines gemaakt, maar je gaat nog steeds verliezen.
Bij het denken over "wat countert wat" heb je ook al snel de neiging om van alles 1 te maken. Met Protoss weer dus een Templar Archives, Dark Shrine, een Robotics Facility en Bay, en een Starport met Fleet Beacon, alleen maar omdat je graag de unit hebt die het leger van de tegenstander countert. Echter verlies je al snel omdat je niet genoeg brute kracht hebt, omdat je te veel geld hebt gestoken in techen en te weinig in units.
Een Sc-BW-voorbeeld is bijvoorbeeld Lurkers en Marines. Voor de meeste spelers zijn Lurkers een counter tegen Marines, maar op het pro-level kan iemand met twee Marines een Lurker verslaan (met vision natuurlijk) door goed te microen.
Een soortgelijk SC2-voorbeeld is Hellions tegen Zerglings. Je zou misschien denken dat Hellions de counter tegen Zerglings zijn, en dat zijn ze in het begin ook, maar zodra er genoeg Zerglings zijn met de speed-upgrade verliezen de Hellions ZWAAR.
Ook zijn Siege Tanks super-sterk tegen Zerglings en vele andere swarm-units, maar toch zijn Siege Tanks geen counter. Je kan namelijk niet snel de hele map over rijden om overal tegen de snelle Zerglings te verdedigen. Dat heet map control, en speelt een gigantische rol in het nemen van expansions. Als de Terran met Siege tanks (met support natuurlijk) een expansion pakt, dan wordt zijn verdediging veel zwakker. De Zerg kan dan makkelijk de zwakst verdedigde expansion aanvallen en terugtrekken voordat de trage Terran units in de buurt zijn.
Alom, counters bestaan nauwelijks, en niet in de vorm van A->B->C->A, in eider geval niet op het unit-niveau. Strategien counteren elkaar soms wel, een 6-pool countert een 15-hatch-14-pool met gemak, maar daarvoor is scouting uitgevonden
edit: Nog even mijn mening over die link die je postte: Wat een onzin. Er wordt bijvoorbeeld gezegd dat Reapers Marines counteren. Hoewel 1v1 Reapers inderdaad Marines killen, kun je in de tijd dat je 1 Reaper maakt bijna 3 Marines maken, en kosten Reapers ook nog eens Gas. Reapers counteren Marines niet, omdat je ze niet snel genoeg kan maken. Reapers hebben ook helemaal geen plaats in een leger, ze zijn scouting units, harassment units en/of units om gebouwen mee te snipen. In ieder geval op dit moment, niemand gebruikt ze nuttiger.
[ Voor 8% gewijzigd door coptician op 14-07-2010 13:10 ]
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Goed verwoord!
Gebruik daarom ook nooit strategy-guides en dergelijke. Dit is wellicht handig als je echt net begint met SC2, maar al snel kom je er achter dat je gewoon foute dingen hebt aangeleerd!
Ik ben momenteel bezig met een nieuwe TS. Ik sta nog steeds open voor suggesties met wat er in moet komen.
Angeloonie schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 18:22:
Ik ben van plan volgende week de TS op de schop te nemen, daarvoor hoor ik graag wat er wel/niet in moet komen volgens jullie.
Doe dit via DM!
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Waar ik het meeste moeite mee heb als absolute newbie is dat ik de tech tree nog niet uit m'n hoofd weet en ook nog niet uit m'n hoofd weet welke units welke soort targets (ground, air) kunnen raken. Ik loop nu dus ook nog lekker tegen de easy AI te kloten om dat soort basis dingen door te krijgen.
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Goed verhaal, maar ben het niet helemaal met je eens... macro is niet altijd de verstandigste manier, met 20 marines op 5 siegetanks afrennen is misschien een grappige poging, maar ik denk dat je het hard aflegt
het is sowieso wel handig om van alle units te weten waar ze sterk (én zwak!) tegen zijn, zodat je geen verkeerde acties uithaalt. En daarbij kan zo'n cheatsheet best handig zijn
als protoss bijvoorbeeld veel stalkers maakt, dan ben je als terran (hopelijk) al zover dat je de keus hebt uit marines of marauders. Marauders zijn dan veel sterker tegen de stalkers dan de marines, dus kun je beter de marauders gaan stampen.
Inloggen lukt bij mij ook niet maar er is me nog iets opgevallen:
Als ik bij het inloggen dubbel klik op het avatar vakje dan wordt de 'enter' button gedeactiveerd...
Iemand een idee of de login problemen opgelost gaan worden met een nieuwe update of aan blizzards kant?
Als ik bij het inloggen dubbel klik op het avatar vakje dan wordt de 'enter' button gedeactiveerd...
Iemand een idee of de login problemen opgelost gaan worden met een nieuwe update of aan blizzards kant?
Ah kijk nu komen mooie discussies op gang 
Ik ben het met je eens, met wat je zegt.
Die link is een goed hulpmiddel, zodat je tenminste een idee hebt wat je tegen wat kan gebruiken. En ik denk dat dat juist gevraagd werd. Er bestaat geen absolute counter op iets. Wees blij, want anders was starcraft niet zo'n dynamisch spel.
Ben het ook eens dat als je wil counteren, dat je dan al te laat bent. Je build is belangrijk, je moet zo bouwen dat je op het juiste moment de juiste units kan bouwen.
Maar ik dacht laat ik het even simpel houden, want de rest komt wel.
filmpjes van day9tv zijn erg goed, vooral omdat hij uitlegt WAAROM iets gebouwd wordt. Als je dat eenmaal snapt kan je je eigen build maken, wat voor jou werkt. En dat komt allemaal heel natuurlijk, door gewoon te spelen en je niet te ergeren als je verliest
Door naar day9tv te kijken leer je ook hoe je replays moet analyseren. In de periode dat de beta offline was heb ik veel meer geleerd, dan toen ik speelde!
Ik zie een matchup of een game vaak als een verhaal dat langzaam ontwikkeld, naar mate je meer ervaring op doet. (door te spelen, lezen of te kijken)
In het begin weet je niet goed wat je moet doen, op een gegeven moment heb je het door. Maar dan krijg je Mid game vraagstukken. Wanneer moet je bijvoorbeeld expanden, wat voor untis kan je verwachten? Als je daar meer ervaring mee hebt, kom je opeens in late game situaties. Wat moet je dan doen?
Ik ben het met je eens, met wat je zegt.
Die link is een goed hulpmiddel, zodat je tenminste een idee hebt wat je tegen wat kan gebruiken. En ik denk dat dat juist gevraagd werd. Er bestaat geen absolute counter op iets. Wees blij, want anders was starcraft niet zo'n dynamisch spel.
Ben het ook eens dat als je wil counteren, dat je dan al te laat bent. Je build is belangrijk, je moet zo bouwen dat je op het juiste moment de juiste units kan bouwen.
Maar ik dacht laat ik het even simpel houden, want de rest komt wel.
filmpjes van day9tv zijn erg goed, vooral omdat hij uitlegt WAAROM iets gebouwd wordt. Als je dat eenmaal snapt kan je je eigen build maken, wat voor jou werkt. En dat komt allemaal heel natuurlijk, door gewoon te spelen en je niet te ergeren als je verliest
Ik zie een matchup of een game vaak als een verhaal dat langzaam ontwikkeld, naar mate je meer ervaring op doet. (door te spelen, lezen of te kijken)
In het begin weet je niet goed wat je moet doen, op een gegeven moment heb je het door. Maar dan krijg je Mid game vraagstukken. Wanneer moet je bijvoorbeeld expanden, wat voor untis kan je verwachten? Als je daar meer ervaring mee hebt, kom je opeens in late game situaties. Wat moet je dan doen?
Verwijderd
Mijn game crashed 33% van de tijd tijdens het laden, en in-game constant kleine lag bursts. Het is er inderdaad niet beter op gewordenapNia schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:52:
Ik heb tbh het idee dat dit het brakste moment is van de hele SC2 beta test, voorheen liep het voor m'n gevoel veel stabieler. Jullie ook?

Gisteren trouwens wel een episch potje. PvP, ik faalde een beetje tegen zijn 2 gate rush doordat ik wat traag was. Wel afgeslagen, maar toen had hij een enorme voorsprong op macro gebied. Ik zie dat hij robo gaat, dus ik besluit te expanden op een island. Tijdje later walst hij mijn basis kapot met 90% zealots/collosi en maar een paar stalkers. Ik was ondertussen op m'n island al lekker voidrays gaan maken. Vervolgens met voidray harassment zoveel mogelijk gesloopt en uiteindlijk toch gewonnen
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 14:08 ]
Niet voor niets beta he.. Als het maar werkt als de officiële versie er is.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
hm je kan ook gewoon gelijk op enter drukken...moerasgeest schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:00:
Inloggen lukt bij mij ook niet maar er is me nog iets opgevallen:
nee geen idee of het opgelost wordt. zelf nog geen last van gehad.
[ Voor 7% gewijzigd door Gekheid op 14-07-2010 14:08 ]
Verwijderd
Vooral de gedachtegang van day9 "in wat voor situatie zit je" vind ik een hele sterke. Soms verteld day9 echt dingen waar de meeste spelers nooit iets mee te maken zullen hebben, maar wat hij verteld zijn de kleine dingen die grote gevolgen kunnen hebben voor je spel. Husky en HD kijk je voor vermaak en build orders, day9 kijk je voor psychologisch sc2 
edit; aaaaaaaaaargh ik kan nie online
edit; aaaaaaaaaargh ik kan nie online
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 14:36 ]
Ik loop nu meer tegen het multitasken aan... ik weet nu redelijk goed wat ik wil bouwen, maar mijn apm ligt veel te laag om dat allemaal tegelijkertijd uit te voeren.Patvs schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:04:
Vooral als ik vroeg ga harrassen, merk ik dat ik tijdens het herrassen niet door kan bouwen in mijn basis, terwijl dat wel moet gebeuren, aangezien je met herrassen hem vaak niet helemaal kan afmaken
Op die manier heb ik wel eens een pot gehad die ik heel sterk begon, maar later werd ik hard afgestraft, omdat ik niet goed doorbouwde. (en de pot dus verloren, terwijl ik hem easy had kunnen winnen)
Multitasken vind ik ook heel moeilijk.
Maar het helpt als je een idee hebt waar je naar toe wilt gaan.
Dan hoef je daar niet meer aan te denken en dan kan je even je ogen van je legertje houden en wat bouwen.
Andere mogelijkheid is om alvast te queuen. Voordat je de aanval ingaat ga je vast units queuen of start je de bouw van een expansion.
Gebruik maken van je hotkeys.
Checklist voor jezelf maken: Kan ik expanden, kan ik upgraden, kan ik techen, kan ik meer units maken etc etc
Denk niet dat je teveel moet focussen op APM, probeer meer aandacht te besteden aan je scherm.
Zodat je tijdens een gevecht af en toe kijkt hoeveel minerals je hebt, dan weet je dat je weer wat moet bouwen.
Apm komt dan vanzelf wel.
Maar het helpt als je een idee hebt waar je naar toe wilt gaan.
Dan hoef je daar niet meer aan te denken en dan kan je even je ogen van je legertje houden en wat bouwen.
Andere mogelijkheid is om alvast te queuen. Voordat je de aanval ingaat ga je vast units queuen of start je de bouw van een expansion.
Gebruik maken van je hotkeys.
Checklist voor jezelf maken: Kan ik expanden, kan ik upgraden, kan ik techen, kan ik meer units maken etc etc
Denk niet dat je teveel moet focussen op APM, probeer meer aandacht te besteden aan je scherm.
Zodat je tijdens een gevecht af en toe kijkt hoeveel minerals je hebt, dan weet je dat je weer wat moet bouwen.
Apm komt dan vanzelf wel.
In Brood War waren er tactieken om met de 'verkeerde' units siege tanks te slopen. Siege tanks schoten vaak te veel op 1 unit omdat ze niet snapten dat er maar 1 of 2 schoten nodig waren om iets te slopen. Door 1 zealot (of marine, maar deze situatie is zeldzamer) ietsje voor de rest te laten lopen kun je die door alle tanks geraakt laten worden en zo de rest van je leger dichtbij laten komen. Dat is een voorbeeld van hoe 'counters' niet echt werken, maar tactieken soms meer uitmaken. Dit werkt echter niet in sc2, maar goedRonnieB82 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:51:
[...]
Goed verhaal, maar ben het niet helemaal met je eens... macro is niet altijd de verstandigste manier, met 20 marines op 5 siegetanks afrennen is misschien een grappige poging, maar ik denk dat je het hard aflegt
het is sowieso wel handig om van alle units te weten waar ze sterk (én zwak!) tegen zijn, zodat je geen verkeerde acties uithaalt. En daarbij kan zo'n cheatsheet best handig zijn
als protoss bijvoorbeeld veel stalkers maakt, dan ben je als terran (hopelijk) al zover dat je de keus hebt uit marines of marauders. Marauders zijn dan veel sterker tegen de stalkers dan de marines, dus kun je beter de marauders gaan stampen.
Over Marauders trouwens: Marines hebben per-cost (als je alleen naar minerals kijkt en dus de gas buiten beschouwing laat!) een hogere DPS tegen armored units dan Marauders. Het is iets van 22 tegen 20 damage, maar het is er wel. Marauders zijn natuurlijk wel iets steviger (met of zonder combat shield) maar Marines zijn niet bepaald ondergeschikt in termen van schade, en Stalkers doen natuurlijk ook meer schade tegen Marauders dan tegen Marines.
Marauders zijn vooral goed door stim (hun DPS gaat echt hard omhoog daarmee), dat ze concussive shell kunnen hebben, en dat ze wat minder snel dood gaan.
Macro is natuurlijk niet het enige wat je helpt te winnen - IdrA is een goed voorbeeld. Hij wordt de macro machine genoemd voor een goede reden, maar hij legde het wel af tegen White-Ra in de finale van de HDH Invitationals, omdat hij zijn units slecht bestuurde, bleef aanvallen tegen een Protoss death-army in een aantal potjes, en omdat hij soms gewoonweg te greedy was. Maar op een Silver-tot-Platinum-niveau (waar ik ook waarschijnlijk zit
Macro gaat natuurlijk ook om het kiezen van een goede unit-mix
edit: Day9 heeft trouwens een simpele manier om je bezig te houden: Heb als doel je geld laag te houden. Zo laag mogelijk natuurlijk. Als je dat als doel hebt ga je al snel meer units produceren, expanden en upgrades pakken, en dat brengt je al best ver. Denk eraan: Altijd workers maken, altijd units maken, kijken of je dicht bij je supply cap zit (bij zerg moet je even iets verder denken dan bij T of P) en je minimap blijven bekijken. Dat zijn zo'n beetje Day9's belangrijkste tips.
[ Voor 8% gewijzigd door coptician op 14-07-2010 15:46 ]
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Kun je dat eens toelichten?coptician schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:43:
[...] (bij zerg moet je even iets verder denken dan bij T of P) [...]
Verwijderd
Ja ik ben echt fan van stim marines & medivac combicoptician schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:43:
[...]
Over Marauders trouwens: Marines hebben per-cost (als je alleen naar minerals kijkt en dus de gas buiten beschouwing laat!) een hogere DPS tegen armored units dan Marauders.
Voor sieged tanks in TvT, had ik laastst banshees gebruikt met cloak (met 2 banshees is 1 tank meestal weg na 2 shots dacht ik), daarvoor had ik m&m balletje naar 4 sieged tanks gestimmed *splet* allemaal dood
YouTube: Korean Gamers: APM Demonstration <-- sick

Nice, ik vind het ook heerlijk om mass marines te gaan tegen protos early/mid game.
1 barrack met techlab en 2 barracks met reactor. Je hebt snel en goedkoop een army.
Gas kan je dan gebruiken voor een paar Ghosts en Medivacs. (en upgrades)
Zodra je stim en shield hebt geupgrade kan je aanvallen. een paar marauders erbij, wanneer je genoeg gas hebt. Je eet stalkers op, zelfs met een forcefield op ze. Emp en dan doe je Attack move, dus geen verdere micro nodig
Natuurlijk moet je wel een stim op je units gooien, ze zijn dan snel genoeg om te chasen. Je hebt die concussive shels niet echt nodig.
Prachtig altijd van Starcraft 1. Single marine met shield erop naar voren sturen en dan met de rest van je army aanvallen! Goede oude tijd. Nu hebben verschillende units andere prioriteiten wie ze het eerst automatisch aanvallen, ofzo?
1 barrack met techlab en 2 barracks met reactor. Je hebt snel en goedkoop een army.
Gas kan je dan gebruiken voor een paar Ghosts en Medivacs. (en upgrades)
Zodra je stim en shield hebt geupgrade kan je aanvallen. een paar marauders erbij, wanneer je genoeg gas hebt. Je eet stalkers op, zelfs met een forcefield op ze. Emp en dan doe je Attack move, dus geen verdere micro nodig
Prachtig altijd van Starcraft 1. Single marine met shield erop naar voren sturen en dan met de rest van je army aanvallen! Goede oude tijd. Nu hebben verschillende units andere prioriteiten wie ze het eerst automatisch aanvallen, ofzo?
Gaat erg slecht vandaag in SC2, verlies veel meer dan ik win, van plaats 25 naar 60 afgedaald in de copper league
Ik moet beter worden met bouwen terwijl ik aanval, en soms niet vergeten te expanden, en beter scouten. Eigelijk dus overal beter in worden
Had net wel vaag potje, iemand(protoss) bouwde zoveel pylons en cannons vlak bij mijn base dat ik niet meer voorbij de 2 starters minerals en gas gebieden kwam. Had denk wat immortals moeten bouwen of voidrays ofzo, maar das voor de volgende keer
[ Voor 78% gewijzigd door GrandDestroyer op 14-07-2010 19:51 ]
Hieronder een lijst met units en hun armortype, met daarnaast de units die specifiek tegen dat armortype bonusschade doen.
Het viel me overigens nu pas op dat de Zerg units geen van allen damage bonussen hebben
Unit | Armortype | Counter |
---|---|---|
Terran Ground | ||
![]() ![]() ![]() ![]() | Light | ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() | Armored | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Terran Air | ||
![]() | Light | ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() | Armored | ![]() ![]() ![]() |
Protoss Ground | ||
![]() ![]() ![]() | Armored | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Protoss Air | ||
![]() ![]() | Light | ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() | Armored | ![]() ![]() ![]() |
Zerg Ground | ||
![]() ![]() ![]() | Armored | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Zerg Air | ||
![]() | Light | ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() | Armored | ![]() ![]() ![]() |
Het viel me overigens nu pas op dat de Zerg units geen van allen damage bonussen hebben
Verwijderd
Hehe nog nooit als zerg tegen een marauding terran gespeeld?Angeloonie schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:45:
Ik heb toen ook ff gekeken welke nu bonus damage zou doen tegen heavy. Niks dus idd
Banelings zijn niet light volgens mij.
En extra damage is niet zalig makend. Zo wil je in bijna geen situatie reapers gaan bouwen tegen light units.
Ga je geen stalkers bouwen tegenover marauders. Ben je met een thor erg inflexibel qua bewegen vs Muta's. Etc. etc.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 20:00 ]
Vraagje. Kan iemand sinds de restart van de Beta de custom maps vinden? dus de tank defense, pacman-achtige games etc? de enige die ik zie is een schaakspel
I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Terran is _echt_ OP.
Marauders + ghosts = mijn hele ground army sterft, vikings zijn zo imbalanced tegen void rays dat het niet eens grappig meer is. Wtf. Ik krijg ze niet dood
Verwijderd
Zullen we even rustig aan doen met het gefrustreerd roepen dat iets OP is?Morphix schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:01:
![]()
![]()
Terran is _echt_ OP.
Marauders + ghosts = mijn hele ground army sterft, vikings zijn zo imbalanced tegen void rays dat het niet eens grappig meer is. Wtf. Ik krijg ze niet dood
Regel 1. Niks is OP het ligt aan jou.
Protos is _echt_ OP.
High Templars + Colusi = mijn hele ground army sterft, hoop stalkers schieten mijn vikings uit de lucht, wtf mijn vikings kunnen niet op stalkers schieten.
High Templars + Colusi = mijn hele ground army sterft, hoop stalkers schieten mijn vikings uit de lucht, wtf mijn vikings kunnen niet op stalkers schieten.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
InderdaadMrVegeta schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:04:
Protos is _echt_ OP.
Zou mooi zijn als zoiets in de startpost kan worden opgenomen wat betreft gefrustreerde mensen die roepen dat iets OP is.
Verwijderd
Voor mij is het op het moment:
Alles is _echt_ OP.
Dit + dat = mijn hele base + units sterft, hoop dingen schieten mijn dingen kapot, wtf mijn dingen kunnen niet op dingen schieten.
/me is nog newb
Alles is _echt_ OP.
Dit + dat = mijn hele base + units sterft, hoop dingen schieten mijn dingen kapot, wtf mijn dingen kunnen niet op dingen schieten.
/me is nog newb
Ik vind dat ik het ook nog opvallend moeilijk heb in de copper league. Nu weet ik ook wel dat ik niet goed ben, maar ik ben toch ook wel erg benieuwd waar ik uiteindelijk terecht kom als de hele wereld mee mag spelen ipv alleen the lucky few.GrandDestroyer schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:16:
Gaat erg slecht vandaag in SC2, verlies veel meer dan ik win, van plaats 25 naar 60 afgedaald in de copper leagueIk moet beter worden met bouwen terwijl ik aanval, en soms niet vergeten te expanden, en beter scouten. Eigelijk dus overal beter in worden
![]()
Had net wel vaag potje, iemand(protoss) bouwde zoveel pylons en cannons vlak bij mijn base dat ik niet meer voorbij de 2 starters minerals en gas gebieden kwam. Had denk wat immortals moeten bouwen of voidrays ofzo, maar das voor de volgende keer
Lucky few? 625.000 lui waren er laatst online
.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik vond het wel grappig eigenlijk, maar blijkbaar kunnen sommige mensen er moeilijk mee omgaan. Volgens mij is het aan niemand in dit forum te bepalen of iets OP. Vziw zijn er hier geen pro's. Hoe serieus wil je me dan nemen?
Na 20 potjes heb ik in ieder geval nog steeds geen manier gevonden om ze te verslaan en heb ik van die 20 matches er misschien 2 gewonnen. Ik werd er een beetje moe van. Het was meer bedoeld als verkapte vraag, maar dat is er achteraf niet zo goed aan af te zien
Dat en ik moest waarschijnlijk even mijn rage kwijt.
Mijn matches (behalve tegen T) zijn nu wel alleen nog maar kort. In mijn gold periode was het vaak nog een beetje heen en weer gevecht, maar nu kan ik meestal in één keer doorpushen. Had nogal problemen tegen mass roach en baneling bust (100% bij PvZ) maar immortals doen het wel goed, waardoor ik vervolgens in één keer door kan. Het wordt er alleen wel een stuk saaier op.
Na 20 potjes heb ik in ieder geval nog steeds geen manier gevonden om ze te verslaan en heb ik van die 20 matches er misschien 2 gewonnen. Ik werd er een beetje moe van. Het was meer bedoeld als verkapte vraag, maar dat is er achteraf niet zo goed aan af te zien

Mijn matches (behalve tegen T) zijn nu wel alleen nog maar kort. In mijn gold periode was het vaak nog een beetje heen en weer gevecht, maar nu kan ik meestal in één keer doorpushen. Had nogal problemen tegen mass roach en baneling bust (100% bij PvZ) maar immortals doen het wel goed, waardoor ik vervolgens in één keer door kan. Het wordt er alleen wel een stuk saaier op.
[ Voor 29% gewijzigd door Morphix op 14-07-2010 20:57 ]
Oke, volgende keer weer normaal vragen dan hè?Morphix schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:47:
Ik vond het wel grappig eigenlijk, maar blijkbaar kunnen sommige mensen er moeilijk mee omgaan. Volgens mij is het aan niemand in dit forum te bepalen of iets OP. Vziw zijn er hier geen pro's. Hoe serieus wil je me dan nemen?
Maar even serieus, zelf als protoss (platinum league nu) zou ik voidrays heel vroeg bouwen in het begin in mappen zoals (en eigenlijk de enige) scrapstation en desert oasis. Dan heb je de terran redelijk snel in een niet expand positie, en kan je zelf goed je macro opbouwen enzo. En anders zou ik zealots + charge gaan en high templars, die moeten mass maurauder + ghost wel rapen
PS: Dit is White-Ra stylies, kijk Day[9] maar ^_^
Ja de game is er over een 2 weken en ze houden stiekem allemaal bugfixes achterm0nk schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:06:
Niet voor niets beta he.. Als het maar werkt als de officiële versie er is.
Dat is dan wel inclusief WoW spelers he, die zitten sinds hun laatste patch ook op Battlenet 2.0
"The greatest harm can result from the best intentions"
Er zijn in de laatste maand van de vorige beta echt -massas- key's uitgedeeld geweest. Dat bovenop het feit dat je uiteindelijk zowat overal een key bij je preorder kreeg. Iedereen die interesse had zit onderhand wel in de beta hoor
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Zowiezo hoop ik dat bij de release dat custom systeem op de schop genomen word.Tappone schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:57:
Vraagje. Kan iemand sinds de restart van de Beta de custom maps vinden? dus de tank defense, pacman-achtige games etc? de enige die ik zie is een schaakspel
Als er nu een host afk is, join je de hele tijd dezelfde game omdat je niet kunt kiezen.
Dus er is geen server lijst zoals in WC3?Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:32:
[...]
Zowiezo hoop ik dat bij de release dat custom systeem op de schop genomen word.
Als er nu een host afk is, join je de hele tijd dezelfde game omdat je niet kunt kiezen.
Je kan natuurlijk ook zelf de game createn. Dan heb je dat probleem niet.Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:32:
[...]
Zowiezo hoop ik dat bij de release dat custom systeem op de schop genomen word.
Mooie post Angeloonie, ga je dat schemaatje ook in de TS zetten?
Gisteren heb ik wat meer kunnen spelen. Merk dat T v T meer marine+ stim rush is geworden? Wat is gebeurd met de viking/tanks of viking/marauders?
Gisteren heb ik wat meer kunnen spelen. Merk dat T v T meer marine+ stim rush is geworden? Wat is gebeurd met de viking/tanks of viking/marauders?
Goed schema inderdaad. Ik denk dat we de post moeten richten op de vele nieuwe spelers die nu en straks hier langs gaan komen als de game live gaat. Die zullen veel informatie zoeken en ik weet nu pas waar je goeie tutorials, show casts, invitationals en day9 te kijken. Laten we het de nieuwelingen dus ook makkelijk maken met een lijstje links.
owja, over het nut van nukes heb ik gisteren een mooi filmpje gezien, zie hier een spannende match tussen whitera en imba:
YouTube: HD StarCraft - WhiteRa vs imba - TvP - Part 1 of 3
Wel gaaf om te zien dat er voornamelijk basic units gebruikt worden.
YouTube: HD StarCraft - WhiteRa vs imba - TvP - Part 1 of 3
Wel gaaf om te zien dat er voornamelijk basic units gebruikt worden.
Amen! Ik wil graag Zerg spelen omdat dat ras me op de een of andere manier het meest aanspreekt (ik vind dat organische en het muteren gewoon erg leuk bedacht). Via google is er een hoop informatie te vinden, maar dat bestaat voornamelijk uit posts op forums van mensen die bepaalde build orders of tactieken beschrijven. Het is echter lastig om goede beginners tutorials voor Zerg te vinden (of ik zoek gewoon niet goed, dat kan ook natuurlijk).CruzLee schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:49:
Goed schema inderdaad. Ik denk dat we de post moeten richten op de vele nieuwe spelers die nu en straks hier langs gaan komen als de game live gaat. Die zullen veel informatie zoeken en ik weet nu pas waar je goeie tutorials, show casts, invitationals en day9 te kijken. Laten we het de nieuwelingen dus ook makkelijk maken met een lijstje links.
Daarom ben ik nu maar gewoon begonnen tegen de easy AI te spelen en zelf met trial en error alles uit te vogelen. Ook erg leuk trouwens hoor. Gewoon vaak de help raadplegen voor info over je eigen units/tech tree en die van de tegenstander.
Nog een beginnersvraagje:
Zolang ik maar 1 base heb kan ik het produceren van buildings, workers en andere units nu redelijk goed managen. Zodra ik ga expanden begint het lastig te worden. Wat ik me afvraag is hoe je (als Zerg) met zo'n expansion om moet gaan. Gebruik je die ook om niet-worker-units te produceren? Zet je daar dan ook een Queen bij om extra Larvae te produceren?
En het belangrijkste: Hoe behoud je voor jezelf het overzicht?
Heb je die links dan voor me?CruzLee schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:49:
Hahah Goedzo Dricus! Je bent hongerig 
Ik heb NOOIT zerg gespeeld, omdat ik het vies vind.
Maar meerdere bases is echt van levensbelang met zerg.
Expanden is 1 van de grote krachten van zerg. Zerg moet ook meerdere hives hebben om meer units te bouwen. Verder heb je inderdaad je queen nodig om larven te spugen. (je geld moet op)
Als je probeert een groep te maken, met je hives op bijvoorbeeld nummertje 5. En jezelf proberen aan te leren om perse je "hotkeys" te gebruiken om units te bouwen. Je kan het beter nu proberen te leren en er een goede gewoonte van maken.
Misschien werkt het beter als je je Main base op 5 zet en je expo op 6. Zo kan je makkelijker verschillende units tegelijker tijd bouwen. Het is erg persoonlijk hoor. sommige doen gebouwen op 1 en 2 en units op 3,4,5.
Goede tip werd eerder gegeven: Probeer je resources zo laag mogelijk te houden.
Als je dat kan, betekent het dat je steeds bezig bent met uitbreiden, bouwen, techen etc etc.
Ik heb NOOIT zerg gespeeld, omdat ik het vies vind.
Maar meerdere bases is echt van levensbelang met zerg.
Expanden is 1 van de grote krachten van zerg. Zerg moet ook meerdere hives hebben om meer units te bouwen. Verder heb je inderdaad je queen nodig om larven te spugen. (je geld moet op)
Als je probeert een groep te maken, met je hives op bijvoorbeeld nummertje 5. En jezelf proberen aan te leren om perse je "hotkeys" te gebruiken om units te bouwen. Je kan het beter nu proberen te leren en er een goede gewoonte van maken.
Misschien werkt het beter als je je Main base op 5 zet en je expo op 6. Zo kan je makkelijker verschillende units tegelijker tijd bouwen. Het is erg persoonlijk hoor. sommige doen gebouwen op 1 en 2 en units op 3,4,5.
Goede tip werd eerder gegeven: Probeer je resources zo laag mogelijk te houden.
Als je dat kan, betekent het dat je steeds bezig bent met uitbreiden, bouwen, techen etc etc.
Wat linkjes, waarmee ik mezelf in slaap sus.
YouTube: Kanaal van BlizShouter
YouTube: Kanaal van HuskyStarcraft
http://day9tv.blip.tv/
YouTube: Kanaal van BlizShouter
YouTube: Kanaal van HuskyStarcraft
http://day9tv.blip.tv/
Day9tv en HuskyStarcraft had ik inderdaad al ontdekt. Beide erg leuk om naar te kijken, niet alleen maar vanwege het informatieve gehalte, maar ze hebben beide ook een hoge fun-factor
.
Husky: "Stooooooooorm!!!11!!one"
.
Husky: "Stooooooooorm!!!11!!one"
Nou ik ga door zoals ik gister bezig was, maar ik doe volgens mij echt iets fout met expansions etc, was protoss vs terran, ik had 2 expansions en hij 0 die al up and running waren. Maar bij enomic breakdown had hij meer income! Dus of ik ben heel noobie bezig of terran werkt efficiënter
Ik dacht dat 20 workers per base goed genoeg zou zijn maar misschien heb ik dit fout? En ik scout nu wel maar meestal vergeet af en toe te kijken bij me observer.. Komt allemaal wel goed, voor de mensen die hier protoss spelen, researchen jullie altijd blink voor je stalkers?
[ Voor 8% gewijzigd door GrandDestroyer op 15-07-2010 11:59 ]
Vergeet niet dat je niet alleen expansions moet maken, maar ook (veel) workers. 26 workers per basis wordt gezien als de normale hoeveelheid.GrandDestroyer schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:58:
Nou ik ga door zoals ik gister bezig was, maar ik doe volgens mij echt iets fout met expansions etc, was protoss vs terran, ik had 2 expansions en hij 0 die al up and running waren. Maar bij enomic breakdown had hij meer income! Dus of ik ben heel noobie bezig of terran werkt efficiënterIk dacht dat 20 workers per base goed genoeg zou zijn maar misschien heb ik dit fout? En ik scout nu wel maar meestal vergeet af en toe te kijken bij me observer.. Komt allemaal wel goed, voor de mensen die hier protoss spelen, researchen jullie altijd blink voor je stalkers?
Terran heeft natuurlijk ook MULEs, die voor 90 seconden functioneert als 6(!) extra workers en iedere CC kan er elke 80+- seconden eentje casten. Dus ja, Terrans zijn wel efficienter in dat opzicht
Blink voor Stalkers is een goede ability, maar kan je hem ook goed gebruiken? Kan je smart-blinken om ergens goed op te komen, ben je actief met je stalkers en laat je ze overal zijn waar je tegenstander niet is, of gebruik je het in gevechten?
De upgrade heeft alleen zin als je er ook goed gebruik van maakt, en is alleen de moeite waard als je er echt veel mee doet. Als je weinig Stalkers maakt hoef je 'm natuurlijk helemaal niet te researchen!
Tjah ik gebruik stalkers alleen als ik aanval, zet ze meestal niet ergens op de mapcoptician schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:06:
[...]
Vergeet niet dat je niet alleen expansions moet maken, maar ook (veel) workers. 26 workers per basis wordt gezien als de normale hoeveelheid.
Terran heeft natuurlijk ook MULEs, die voor 90 seconden functioneert als 6(!) extra workers en iedere CC kan er elke 80+- seconden eentje casten. Dus ja, Terrans zijn wel efficienter in dat opzicht.
Blink voor Stalkers is een goede ability, maar kan je hem ook goed gebruiken? Kan je smart-blinken om ergens goed op te komen, ben je actief met je stalkers en laat je ze overal zijn waar je tegenstander niet is, of gebruik je het in gevechten?
De upgrade heeft alleen zin als je er ook goed gebruik van maakt, en is alleen de moeite waard als je er echt veel mee doet. Als je weinig Stalkers maakt hoef je 'm natuurlijk helemaal niet te researchen!
Nice Cruzlee, die ga ik ook bekijken!
Je kan altijd wel wat leren.
Grand, altijd werkers blijven door pompen. bedoel je met 20 werkers per base, alleen de mineral lines, neem aan van wel? dacht dat 3 of 4 werkers per mineral blokje genoeg is. meestal heb je 8 mineral crystals. dus tussen de 25 en 30 werkers op je minerals per basis moet genoeg zijn.
Ook oppassen met over-expanden, dat je niet te veel werkers bouwt, anders heb je meer werkers dan army
Wel raar dat die terran meer kon harvesten dan jij als hij geen expo had.
Je kan altijd wel wat leren.
Grand, altijd werkers blijven door pompen. bedoel je met 20 werkers per base, alleen de mineral lines, neem aan van wel? dacht dat 3 of 4 werkers per mineral blokje genoeg is. meestal heb je 8 mineral crystals. dus tussen de 25 en 30 werkers op je minerals per basis moet genoeg zijn.
Ook oppassen met over-expanden, dat je niet te veel werkers bouwt, anders heb je meer werkers dan army
Wel raar dat die terran meer kon harvesten dan jij als hij geen expo had.
het is niet te doen om protoss eco bij te houden vanaf het begin, doordat P maar 1 worker nodig heeft voor gebouwen en chronoboost, lig je altijd achter totdat je mules kan maken.GrandDestroyer schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:58:
Nou ik ga door zoals ik gister bezig was, maar ik doe volgens mij echt iets fout met expansions etc, was protoss vs terran, ik had 2 expansions en hij 0 die al up and running waren. Maar bij enomic breakdown had hij meer income! Dus of ik ben heel noobie bezig of terran werkt efficiënterIk dacht dat 20 workers per base goed genoeg zou zijn maar misschien heb ik dit fout? En ik scout nu wel maar meestal vergeet af en toe te kijken bij me observer.. Komt allemaal wel goed, voor de mensen die hier protoss spelen, researchen jullie altijd blink voor je stalkers?
ik probeer meestal rond de 30 workers per base te krijgen, 3 per mineral patch en 3 per gas. als je dan uitbreid moet je zorgen dat je stuk of 6-8 workers in een groep hebt die je dan meteen naar je expansion kan sturen. daarna bouw je workers op beide plekken.
bouwen jullie eigenlijk ook meer workers als je hoofdbasis weer vol is? met rally op je exp?
edit: ik las het verkeerd, dacht dat jij terran was

[ Voor 4% gewijzigd door daanteb op 15-07-2010 12:31 ]
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Ik blijf probes bouwen tot 60-70 supply, dan expand ik en maak ik in beide nexi meer probes. Na een tijdje vergeet ik dan vaak meer probes te bouwen en houd ik op. Heb nog niet echt een goede oplossing gevonden om te weten wanneer ik genoeg workers heb. Oversaturated ben ik altijd. Maargoed, ik zit in ieder geval niet met geldnood.
Een vraag, zouden banelings goed werken tegen mass Stalkers? Ik heb nu net drie potjes achter elkaar (PPvPZ, ik zat in PZ) verloren doordat mijn teammate niet wist hoe hij als Zerg Stalkers kon counteren. Staat namelijk ook niet echt in de cheat-sheet die bovenaan pagina 10 was gegeven
Klopt. Meestal heb je 8 patches. Met 2 probes / patch ben je het meest efficient bezig, met 3 zit je aan de max. Alles daarboven is zonde van het geld, beter ga je dan expanden. Wat je natuurlijk wel kunt doen is alvast probes bouwen voor je volgende Nexus. Maar beter is het de waypoint dan al op de patches van je expand te zetten. Ook al moeten ze dan verder lopen, in de homebase doen ze toch niets.Patvs schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:17:
dacht dat 3 of 4 werkers per mineral blokje genoeg is. meestal heb je 8 mineral crystals.
Edit:
@Dricus: Dat is vrij makkelijk. 8 patches x 3 probes = 24. Je hebt 24 slots in je selectievenster onderin. Als die vol is moet je expand staan. ;-)
[ Voor 11% gewijzigd door TtL8e7ay op 15-07-2010 13:04 ]
Hehe, ik moet maar eens beginnen met uit te vogelen hoe ik het handigst de tel bij kan houden van m'n workers... Vooral als ik ook andere units aan het bouwen ben raak ik binnen de kortste keren de tel kwijt
.
Lijkt me niet.. Banelings doen belachelijk weinig damage, slechts 20 (+15 tegen light, maar Stalkers zijn armored).. 1 Baneling kost je 25HotFix schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:54:
Een vraag, zouden banelings goed werken tegen mass Stalkers? Ik heb nu net drie potjes achter elkaar (PPvPZ, ik zat in PZ) verloren doordat mijn teammate niet wist hoe hij als Zerg Stalkers kon counteren. Staat namelijk ook niet echt in de cheat-sheet die bovenaan pagina 10 was gegeven

Totaal dus 150

Zonder de upgrade zijn ze helemaal waardeloos, dus ben ben je nog eens 150

Ik heb nu deze punten in de nieuwe TS staan:
# Intro
# Patches
# Retailversies
# Systeemeisen
# GoT-spelers
# Units & Counters
# FAQ
# Links
Iemand nog toevoegingen?
[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 15-07-2010 13:24 ]
Check liquipedia waar goede strategieën staan. (day9 zou me schoppen om zulk ijdel gebruik van het woord)Dricus schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:13:
[...]
Amen! Ik wil graag Zerg spelen omdat dat ras me op de een of andere manier het meest aanspreekt (ik vind dat organische en het muteren gewoon erg leuk bedacht). Via google is er een hoop informatie te vinden, maar dat bestaat voornamelijk uit posts op forums van mensen die bepaalde build orders of tactieken beschrijven. Het is echter lastig om goede beginners tutorials voor Zerg te vinden (of ik zoek gewoon niet goed, dat kan ook natuurlijk).
[...]
En het belangrijkste: Hoe behoud je voor jezelf het overzicht?
En ik kan me niet voorstellen dat iemand de tel van zijn workers bijhoudt. Je dubbelklikt (of Ctrl + klikt) gewoon op een worker om ze allemaal te selecteren. er passen er 3x8=24 in 1 selectie scherm ( + 2 in de vespene gas).
Verwijderd
Hydra+Roach. Hydra voor de DPS, roaches als tanks. Of Hydra+Ling, of Hydra+Ultra. Zo lang je maar Hydra's hebt, die walsen namelijk compleet over alle gateway units heen.HotFix schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:54:
ScreenshotsAngeloonie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:02:
Ik heb nu deze punten in de nieuwe TS staan:
# Intro
# Patches
# Retailversies
# Systeemeisen
# GoT-spelers
# Units & Counters
# FAQ
# Links
Iemand nog toevoegingen?
Verder zou ik de intro wat beperken. Je zou een link kunnen doen naar het verhaal (of naar de boeken in de Blizzard-shop), maar volgens mij is dat een gedeelte dat niet zoveel gelezen wordt?
Doe je bij links per ras wat guides en replays?
Nieuwe TS is up
Angeloonie in "[PC] StarCraft 2 - Deel 5"

Input is gewenst
Angeloonie in "[PC] StarCraft 2 - Deel 5"
Input is gewenst
[ Voor 20% gewijzigd door Angeloonie op 15-07-2010 14:28 ]
Leuk! Hulde Angeloonie!
Misschien een iets duidelijkere beginners sectie met I Suck At Starcraft er bij (weet dat die al onder de links staat). Er komen hier veel dezelfde beginnersvragen voorbij, dus duidelijk veel aandacht voor
Misschien een iets duidelijkere beginners sectie met I Suck At Starcraft er bij (weet dat die al onder de links staat). Er komen hier veel dezelfde beginnersvragen voorbij, dus duidelijk veel aandacht voor
Netjes, stuk beter dan wat het was!
Nice. Suggestie voor een toevoeging: linkje naar TeamLiquid en naar de live streams van HD/Husky GLHF.tv en TotalBiscuit misschien?
[ Voor 37% gewijzigd door Lukin op 15-07-2010 15:12 ]
Heb je die links voor me? YouTube kanaal van Husky staat er al wel in.Lukin schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:10:
Nice. Suggestie voor een toevoeging: linkje naar TeamLiquid en naar de live streams van HD/Husky GLHF.tv en TotalBiscuit misschien?
Netjes, al snap ik niet echt hoe de spelerlijst werkt. Waarom hebben we de character code nodig en wat ga je juist met het speltype doen? Welk type moet ik dan juist kiezen aangezien ik alles best wel graag speel
[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 15-07-2010 15:33 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
ik persoonlijk geef de voorkeur voor 2vs2 en 2vs2 coop.Boeboe schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:33:
Netjes, al snap ik niet echt hoe de spelerlijst werkt. Waarom hebben we de character code nodig en wat ga je juist met het speltype doen? Welk type moet ik dan juist kiezen aangezien ik alles best wel graag speel
En met ze 4e FFA
Komen er eigenlijk meer mappen bij de release ?, vind namelijk er nog weinig maps zijn voor big part's 2vs2 3vs3 en ik speel liever op een 8 map dan een 4 map.
Zou vanavond even me stuff door pme voor de lijst
heb een paar x tegen vegeta gespeeld en gewooped ofc, ( hij mij ) heb nu sinds 2 weken de draad op gepakt en begonnen moet oefenen tegen de AI, en kan nu in me eentje van 2 hard's winnen.
Dus ik ben er van overtuigd met nog 2 weken oefenen en dingen proberen tegen vrienden en me broer, dat ik dan gereed ben online te gaan als die uit is
De Character Code is een uniek nummer, je username (of character name) niet. Door de username + Character Code te weten kun je zeker weten dat je met de juiste persoon te maken hebt.Boeboe schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:33:
Jij speelt online 1v1, 2v2, 3v3 en 4v4? Ben je bij allemaal geranked? Heb je geen specifieke voorkeur? Zo ja, dan zet ik dat er gewoon bij
GLHF.tv aka TheGunRun en Martijn (NL Speler) - http://www.glhf.tv/Angeloonie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:31:
[...]
Heb je die links voor me? YouTube kanaal van Husky staat er al wel in.
HDstarcraft Ustream (Live Kanaal) - http://www.ustream.tv/channel/hdstarcraft
Totalbiscuit Ustream (Live Kanaal) - http://www.ustream.tv/channel/shoutcraft
TeamLiquid - www.teamliquid.net
Verwijderd
Voor die spelers lijst kun je daarvoor niet beter zo'n link naar een google spreadsheet maken?
Scheelt je zelf ook een hoop werk om dat lijstje bij te houden. Plus het scheelt ook in de ruimte in de TS.
Scheelt je zelf ook een hoop werk om dat lijstje bij te houden. Plus het scheelt ook in de ruimte in de TS.
day[9] livestreams: http://www.ustream.tv/day9tv voor de mensen die écht niet kunnen wachten tot een episode geupload is
Externe links worden nagenoeg nooit bekeken. Zo'n lijst werkt dan gewoon niet.
Ik gok dat character name/code wel weer veranderd als SC2 live gaat, dus tegen die tijd zal ik je wel een PM sturen dan
Kleine miereneukerige opmerking maar bij "Tutorials" in de OP staat "door Totalhalibut", dit is echter de naam van het youtube kanaal, de maker van de videos is TotalBiscuit en zijn show heet shoutcraft
.
Fixed. Ik typ de links domweg over met wat er aangeleverd wordtLukin schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:10:
Kleine miereneukerige opmerking maar bij "Tutorials" in de OP staat "door Totalhalibut", dit is echter de naam van het youtube kanaal, de maker van de videos is TotalBiscuit en zijn show heet shoutcraft.
Sorry ik kan het nu niet zo goed vinden, maar day9 had ook een strat besproken met blink stalkers met PvP dacht ik. http://www.channels.com/e...Part-2-PvP-Blink-Stalkers
Het gaat hier wel om een specifieke strat, maar het leert je wel hoe je blink stalkers kan gebruiken. Vond het als niet protos speler zelfs interessant en leerzaam.
Over deze strat, gaat om PvP waar 1tje blinkstalkers gaat. Mooie van day9 is dat hij dus ook een replay laat zien waar de zwakheden van deze strats worden zijn.
Edit: Angeloonie, very nice TS!
Het gaat hier wel om een specifieke strat, maar het leert je wel hoe je blink stalkers kan gebruiken. Vond het als niet protos speler zelfs interessant en leerzaam.
Over deze strat, gaat om PvP waar 1tje blinkstalkers gaat. Mooie van day9 is dat hij dus ook een replay laat zien waar de zwakheden van deze strats worden zijn.
Edit: Angeloonie, very nice TS!
[ Voor 3% gewijzigd door Patvs op 15-07-2010 16:38 ]
Het valt me op hoe vaak een tower rush nog lukt in 2v2 bronze, ik ben vandaag pas 1 keer gepakt en heb er 4 potjes mee gewonnen (ik en mijn teammate begonnen er eigenlijk mee omdat het niet zo lekker ging vandaag en omdat het leuk is om je tegenstander zo gefrustreerd te zien als hij er achter komt dat er allemaal photon cannons in zijn kamp staan
)
Verder wil een zealot rush ook nog vaak werken tegen zerg/protoss (Terran meestal niet, die bouwen dicht)
Toch leuk dat sommigen dus nog steeds niet scouten

Verder wil een zealot rush ook nog vaak werken tegen zerg/protoss (Terran meestal niet, die bouwen dicht)
Toch leuk dat sommigen dus nog steeds niet scouten
Valt me nu trouwens pas op dat Husky's youtube kanaal wel in de TS staat maar HDstarcrafts niet
YouTube: Kanaal van HDstarcraft tevens heeft het YouTube: Kanaal van TotalBiscuit ook een behoorlijk aantal replay's. Op dit moment ligt zijn focus wat meer op de WoW expansion.
[ Voor 17% gewijzigd door Lukin op 15-07-2010 16:50 ]
De starcraft 2 site is helemaal vernieuwd en wat zijt hij er prachtig uit. Je kan al je achievements, rankings en friends nu ook via de site bekijken. De ontbrekende delen worden in de loop van de komende twee weken aangevuld tot de releasedatum er is
Dat was een leuke 4v4 
Eerst vertrok er iemand direct bij het begin van het potje, na een half uur op het laden te hebben gewacht, waarna de rest van de groep vertrok.
Kon het trouwens nog aardig goed uithouden, gewoon de bases van mijn teammates aan het werk gezet en maar snel bijbouwen in mijn main. Maarja je verliest gewoon sowieso van 4 mensen tegen 1
*Kan iemand deze build eens reviewen?
Als Protoss:
Zo snel mogelijk 10/10 Probes halen. Dan je eerste pylon plaatsen.
11/18 Gateway
14/18 Gateway
17/18 Cybernetics Core (Ramp valt hiermee dicht te bouwen, maar niet aan te raden omdat je dan als Protoss niet veel meer kan
)
18/18 Pylon
Dan snel 2 gasdingen bouwen
Als je 50 gas hebt Warpgate researchen
3e Gateway of 1e Robotics Bay, waarmee je een Warp Prism maakt.
Uiteindelijk wel die 3e/4e/5e gateway maken, ondertussen probes blijven trainen.
Warp Prism (discreet) plaatsen in de main van je enemy, Pylon mode en dan stalkers/Zealots droppen.
Meeste wat minder snelle mensen hebben dan nog niet genoeg basis om het tegen te kunnen houden
Eerst vertrok er iemand direct bij het begin van het potje, na een half uur op het laden te hebben gewacht, waarna de rest van de groep vertrok.
Kon het trouwens nog aardig goed uithouden, gewoon de bases van mijn teammates aan het werk gezet en maar snel bijbouwen in mijn main. Maarja je verliest gewoon sowieso van 4 mensen tegen 1
Als Protoss:
11/18 Gateway
14/18 Gateway
17/18 Cybernetics Core (Ramp valt hiermee dicht te bouwen, maar niet aan te raden omdat je dan als Protoss niet veel meer kan
18/18 Pylon
Uiteindelijk wel die 3e/4e/5e gateway maken, ondertussen probes blijven trainen.
Warp Prism (discreet) plaatsen in de main van je enemy, Pylon mode en dan stalkers/Zealots droppen.
Meeste wat minder snelle mensen hebben dan nog niet genoeg basis om het tegen te kunnen houden
[ Voor 49% gewijzigd door HotFix op 15-07-2010 21:13 ]
Verwijderd
lol denk stap eens af van m'n normale build en probeer eens een fast expand...
altijd leuk wanneer je tegenstander aan komt kloppen met een leger dat jouw legertje doet verbleken en je blijkbaar 1000 minerals op de bank hebt (niet gewend double expand, double zoveel productie facilities
)

probes bouw is niet continu... dat kan je weer inhalen met je chrono indien nodig...
bovendien je bent laat aan het techen... misschien scouten
?
bovendien je bent laat aan het techen... misschien scouten
@hotfix, waarom niet je eerste pylon @9? kan je lekker probes blijven doorbouwen tot 11/12 gate
m.a.w:
9 pylon
12 gate
gas
cybernetics core (warpgate researchen) (ergens een paar units tussendoor)
gate
robotics bay
gate
gate
en dan gaan klooien met je warp prism
9 pylon
12 gate
gas
cybernetics core (warpgate researchen) (ergens een paar units tussendoor)
gate
robotics bay
gate
gate
en dan gaan klooien met je warp prism
SweeeeeeetBoeboe schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:05:
De starcraft 2 site is helemaal vernieuwd en wat zijt hij er prachtig uit. Je kan al je achievements, rankings en friends nu ook via de site bekijken. De ontbrekende delen worden in de loop van de komende twee weken aangevuld tot de releasedatum er is
Me likey:

Verwijderd
sweeth mother jesus i'm back.
Mijn pc besloot opeens om 300mb meer pagefile te gebruiken dus ik kan weer los.
Heerlijk om voidray protoss en 4gate protoss in te maken marines en siege tanks.
Heerlijk om voidray protoss en 4gate protoss in te maken marines en siege tanks.
Weet iemand die de beta toevallig heeft of er nou een server list is voor de custom matches? Zoals bij warcraft 3.
Verwijderd
Nee er zit op het moment een erg zwak systeem in. Geen titels. Alleen de populairste mappen zie je het eerste. Alle mappen worden van de map publisher upgeload naar blizzard. Dus een leuke map vinden op mapster oid en in je custom game map folder zetten werkt ook niet.SniperFox schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 02:59:
[...]
Dus er is geen server lijst zoals in WC3?
Map publisher moet volgens mij 3 keer sc2 kopen wil hij zijn map wereldwijd verspreiden. En daarbij moet hij elke map nog localizen omdat anders de tekst niet leesbaar is.
Ah, dat is erg jammer. Zeker zo gemaakt voor die premium maps die ze willen aanbieden. Ik hoopte eigenlijk dat het gewoon zo ging als WC3, ging prima.Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 01:36:
[...]
Nee er zit op het moment een erg zwak systeem in. Geen titels. Alleen de populairste mappen zie je het eerste. Alle mappen worden van de map publisher upgeload naar blizzard. Dus een leuke map vinden op mapster oid en in je custom game map folder zetten werkt ook niet.
Map publisher moet volgens mij 3 keer sc2 kopen wil hij zijn map wereldwijd verspreiden. En daarbij moet hij elke map nog localizen omdat anders de tekst niet leesbaar is.
Verwijderd
leuke game , wat heb jij met paarden lol , ;pVerwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:30:
sweeth mother jesus i'm back.
welke league is dit?
Heb gisteren weer wat potjes gespeeld maar zn beetje alles verloren. Lijkt wel of het nivo in ene een flinke boost heeft gehad ofzo. naja vandaag weer nieuwe kansen 
Ik speel meestal MMM met terran. Dat gaat opzich goed maar wat ik lastig vind om in bepaalde mappen een 2de base te verdedigen. bv metropolis. Daar ligt die zo open en bloot....dan heb je zoveel extra units noig om dat allemaal te verdedigen...iemand tips?
Ik speel meestal MMM met terran. Dat gaat opzich goed maar wat ik lastig vind om in bepaalde mappen een 2de base te verdedigen. bv metropolis. Daar ligt die zo open en bloot....dan heb je zoveel extra units noig om dat allemaal te verdedigen...iemand tips?
Probeer eens zelf wat sneller te pushen. Als je dat goed timed en doet hoef je bijna niet te deffen..MartijnvdSluis schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 09:02:
Heb gisteren weer wat potjes gespeeld maar zn beetje alles verloren. Lijkt wel of het nivo in ene een flinke boost heeft gehad ofzo. naja vandaag weer nieuwe kansen
Ik heb als Protoss inmiddels ook een heerlijk truukje ontdekt op de 4v4 map, als je bij het gat dat de map in 2en verdeeld precies op de goeie plek een pylon plaatst dan kan je units aan de overkant inwarpen (als je aan de bovenkant zit alleen de 'kleine' units, als je aan de onderkant zit ook stalkers)
Verwijderd
een bunker bij die schuine ramp doet wonderen , vind ikMartijnvdSluis schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 09:02:
volgens mij kun je beter eerst een gateway bouwen op 10 als je een snelle gateway wilt. je 2e gateway heb je nog niet zo snel nodig denk ik, je kan niet constant bouwen uit beide als ze klaar zijn dus die kan ook later. helemaal als je je gateway units chronoboost.HotFix schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:25:
Dat was een leuke 4v4
Als Protoss:
11/18 Gateway
14/18 Gateway
17/18 Cybernetics Core (Ramp valt hiermee dicht te bouwen, maar niet aan te raden omdat je dan als Protoss niet veel meer kan)
18/18 Pylon
wel gevaarlijk om je leger zo op te splitsen maar ja, als het werkt
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Pylon op 9, dan probe. Die zijn als je het goed timed tegelijk klaar. Dan kan je daarna 2 a 3 probes chrono boosten en daarna kan je je GW vrij snel neerzetten. Zou je eerste gas ook wat vroeger neerzetten zodat je al 50 gas hebt als je cc klaar is.HotFix schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:25:
Als Protoss:
11/18 Gateway
14/18 Gateway
17/18 Cybernetics Core (Ramp valt hiermee dicht te bouwen, maar niet aan te raden omdat je dan als Protoss niet veel meer kan)
18/18 Pylon
Meestal als mijn protoss buildorder als volgt:
9/10 sparen voor 100 minerals en dan pylon, 10e probe maken
12/18 chronoboost
12/18 gateway
en afhangende waar tegen ik speel een cybernetics core of nog een gateway, meestal research ik meteen gateway omdat ik dat heel handig vind:P En mijn eerste unit uit een robotics bay is een observer
Die laat ik lekker boven de vijand zijn basis hangen om het daarna meestal te vergeten te checken xD
9/10 sparen voor 100 minerals en dan pylon, 10e probe maken
12/18 chronoboost
12/18 gateway
en afhangende waar tegen ik speel een cybernetics core of nog een gateway, meestal research ik meteen gateway omdat ik dat heel handig vind:P En mijn eerste unit uit een robotics bay is een observer
Hebben jullie ook een bug dat als jullie een game tegen de AI spelen en die winnen, dat je nadat je op "Score Screen" hebt geklikt in het menu ziet staan "You have left the game", en dat je een LOSS hebt?
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Houd het nuttig
- Slow-chat is niet toegestaan
- Posts als 'Mijne is verstuurd!' of 'Heb het spel binnen!' vallen onder spam