Heb het ook regelmatig nu, ik denk dat het iets in deze patch is
Houdt het nuttig..
[ Voor 88% gewijzigd door psychoclown op 12-07-2010 15:45 ]
Hé geen grappen, snel een nieuw topic openen en dan lees ik nu pas dat de béta weer begonnen is
.
Vanavond maar eens aanslingeren!
Vanavond maar eens aanslingeren!
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
nog iemand die zin heeft in wat 2 vs 2??
add me maar Flemish.313
add me maar Flemish.313
Don't trust an atom, they make up everything.
Zijn er meer mensen die performanceproblemen hebben met spelen tegen de AI? Ik wilde net, om er weer in te komen, een potje tegen een hard AI spelen. Maar bij ieder gevecht, en iedere keer dat ik zijn base scoutte, bevroor het spel een paar seconden (soms zelfs tussen de 5 en 10 seconden), om daarna de verloren tijd weer in te halen door alles versneld af te spelen. Nu mag mijn e6750 allang niet nieuw meer zijn, maar dit soort problemen had ik toch niet verwacht met een core2duo. (edit: bij de - uiteraard veel minder complexe - easy AI van de vorige betaronde had ik nergens last van)
Ik heb daarna het hele weekend met een open behuizing gespeeld (zijplaat van m'n kast afgehaald), en toen waren de problemen direct weg.
Het zou te maken kunnen hebben met het warme weer. Ik heb laastst bij een vriend thuis een weekend geLANd. De warmte van 8 mensen + pc's in een kamer bleek teveel voor m'n videokaart, waardoor ik bij ieder spel een BSOD kreeg na 15 - 30 minuten spelen.Kwastie schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:38:
Ik heb nog geen 1 potje af kunnen maken, bij mij crashed de game naar paar minuten (BSOD!) ben helaas bang dat mijn videokaart (ATI 4850) aan het overlijden is, want het gebeurd nu ook bij andere games (Bioshock 2 en The Witcher). Al andere drivers geïnstalleerd, Windows opnieuw geïnstalleerd maar hij blijft crashen.
Ik denk dat ik na mijn vakantie mijn videokaart op RMA stuur.
Ik heb daarna het hele weekend met een open behuizing gespeeld (zijplaat van m'n kast afgehaald), en toen waren de problemen direct weg.
[ Voor 5% gewijzigd door ChillinR op 12-07-2010 16:23 ]
Dit komt door een hoge latency, en heeft niets met je hardware-configuratie te maken. Het is bekend dat er sinds Phase 2 nogal wat lag is. Laten we hopen dat dit met de launch allemaal verholpen isChillinR schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:19:
Zijn er meer mensen die performanceproblemen hebben met spelen tegen de AI? Ik wilde net, om er weer in te komen, een potje tegen een hard AI spelen. Maar bij ieder gevecht, en iedere keer dat ik zijn base scoutte, bevroor het spel een paar seconden (soms zelfs tussen de 5 en 10 seconden), om daarna de verloren tijd weer in te halen door alles versneld af te spelen. Nu mag mijn e6750 allang niet nieuw meer zijn, maar dit soort problemen had ik toch niet verwacht met een core2duo. (edit: bij de - uiteraard veel minder complexe - easy AI van de vorige betaronde had ik nergens last van)
Nou, ik had het eerst als Protoss geprobeerd, maar als er 2 AI tegenstanders in je basis staan helpen zelfs 20 cannons niet. M'n hele basis vol Cannons en de Marauders snijden er doorheen als een heet mes door boter.VP. schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:43:
[...]
Mij is het vrij gemakkelijk gelukt als Protoss. Begin met een forge ipv gateway, bouw een paar tactisch geplaatste cannons en tech direct naar VR/Carriers. Ondertussen hebben de andere spelers elkaar al wel afgemaakt. Als je een aardig legertje hebt, kan je zo de overgebleven spelers vernietigen
Oh btw, pak wel tijdig een exp. Doe dit als je een stuk of 4 carriers hebt
Heb hem zojuist met gemak gehaald. Met Terran m'n basis verplaatst naar het eilandje en daar rustig opgebouwd. Intussen ook met de overgebleven SCV op het vaste land de Gouden expansion geclaimed (die ze overigens wél scouten, maar wat later), en snel voor al het gas gegaan dat ik kon krijgen. Nog 2 command centre's gemaakt en die via liftoff op de plateau's gevlogen bij de gouden expansion. 4 basissen brengt aardig wat geld in het laatje, dus volop BattleCruisers zitten bouwen.
AI ontdekt telkens de plateau-expansions, maar sloopt alleen de buitenste Refinery, en gaat dan weer weg. Erg handig, aangezien ik dan slechts een nieuwe Refinery hoefde te maken.
Uiteindelijk met 20+ BattleCruisers met 3/3 er overheen gewalst en de achievements gehaald (5 tegelijk
Oh, en je kunt de achievement niet halen als je de AI tegenstanders een 50% handicap geeft
[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 12-07-2010 16:35 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
En dit is nuttig voor de rest omdat..? Zoals ik al meerdere een waarschuwing heb gegeven, houdt het nuttig en ontopic.
[ Voor 70% gewijzigd door psychoclown op 12-07-2010 16:47 ]
.... Ok dus in het Starcraft 2 Topic mag je niet je vreugde uitdrukken, als je na lang wachten erachter komt dat de Beta Phase 2 aan de gang is?Patvs schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:43:
[mbr]En dit is nuttig voor de rest omdat..? Zoals ik al meerdere een waarschuwing heb gegeven, houdt het nuttig en ontopic.[/]
Misschien is het nuttig voor anderen die hierover onwetend zijn en toevallig deze pagina open hebben, hoeven ze niet zoals ik 4 paginas terug te scrollen.
Hij word niet warmer dan 70 graden, maar ik zal het vanavond is proberen.ChillinR schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:19:
Het zou te maken kunnen hebben met het warme weer. Ik heb laastst bij een vriend thuis een weekend geLANd. De warmte van 8 mensen + pc's in een kamer bleek teveel voor m'n videokaart, waardoor ik bij ieder spel een BSOD kreeg na 15 - 30 minuten spelen.
When I get sad i stop being sad and be awesome instead
Patvs schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:56:
[...]
.... Ok dus in het Starcraft 2 Topic mag je niet je vreugde uitdrukken, als je na lang wachten erachter komt dat de Beta Phase 2 aan de gang is?
Misschien is het nuttig voor anderen die hierover onwetend zijn en toevallig deze pagina open zijn, hoeven ze niet zoals ik 4 paginas terug te scrollen.
offtopic:
En dan wat? Moeten we elke vier pagina een melding er van maken? Het is serieuze het meest rommelige topic wat ik ooit op GoT heb meegemaakt. Als je een beetje oplet heb je dit soort grote dingen wel in de gaten.
En dan wat? Moeten we elke vier pagina een melding er van maken? Het is serieuze het meest rommelige topic wat ik ooit op GoT heb meegemaakt. Als je een beetje oplet heb je dit soort grote dingen wel in de gaten.
Offtopic: Rommelig, tja dat krijg je als andere mensen op dit soort meldingen gaan reageren.
Ontopic: Vanavond maar is kijken of ik goed geluisterd heb naar Meester Day9 =) Hij maakt replays kijken echt leuk en leerzaam.
Ben vooral benieuwd naar een T vs P strat met fast ghost + bio
Zat ook te denken aan fast viking haras tegen Zerg. Denk dat veel zergs dan voor hydras gaan ipv mutas, terwijl ik voor BC ga.
Ontopic: Vanavond maar is kijken of ik goed geluisterd heb naar Meester Day9 =) Hij maakt replays kijken echt leuk en leerzaam.
Ben vooral benieuwd naar een T vs P strat met fast ghost + bio
Zat ook te denken aan fast viking haras tegen Zerg. Denk dat veel zergs dan voor hydras gaan ipv mutas, terwijl ik voor BC ga.
apNia schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:59:
[...]
offtopic:
Bij mij was de AI slimmerAngeloonie schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:34:
[...]
AI ontdekt telkens de plateau-expansions, maar sloopt alleen de buitenste Refinery, en gaat dan weer weg. Erg handig, aangezien ik dan slechts een nieuwe Refinery hoefde te maken.
Uiteindelijk met 20+ BattleCruisers met 3/3 er overheen gewalst en de achievements gehaald (5 tegelijk)
Oh, en je kunt de achievement niet halen als je de AI tegenstanders een 50% handicap geeft
Er zit iig wel potentie in deze tactiek, omdat ik al redelijk ver kwam (Protoss tactiek werkte niet echt
Weet iemand of die wow pet bij de collector's edition een aparte code is? Ik speel zelf geen WoW maar ik ken wel een aantal mensen die dat wel doen. Lijkt me een leuke gift.
2v2 (3,4) maatje gezocht!
Mijn niveau is fatsoelijke bronze player.
MuadDib.360
Add me! :-)
MuadDib.360
Verwijderd
Zo weer wat games kunnen winnen met stimpack ^^, zodra stim research af is even pushen gaat me steeds beter af 
Btw kijken jullie ook altijd je gewonnen games in de replay
kijk bijna nooit verloren games terug word je zo depri van
Btw kijken jullie ook altijd je gewonnen games in de replay
kijk bijna nooit verloren games terug word je zo depri van
Gewonnen games kijk ik juist bijna nooit, en verloren games vrijwel altijd, van de laatste leer je tenslotte het meeste 
Ben gisteren eens een beetje bezig geweest met 2v2 met een vriend, we zijn allebei wel redelijk, ik 1v1 Gold, hij nog niet geplaced maar oké. Maar 2v2 is wel zoveel anders dan 1v1 dat we totaal ingemaakt worden ^^ We komen gewoon zoveel onconventionele tactieken tegen, en mensen die te lijken resource traden. Heb het er maar moeilijk mee om een beetje aan te passen.
Ben gisteren eens een beetje bezig geweest met 2v2 met een vriend, we zijn allebei wel redelijk, ik 1v1 Gold, hij nog niet geplaced maar oké. Maar 2v2 is wel zoveel anders dan 1v1 dat we totaal ingemaakt worden ^^ We komen gewoon zoveel onconventionele tactieken tegen, en mensen die te lijken resource traden. Heb het er maar moeilijk mee om een beetje aan te passen.
Een Dune fan is altijd leuk om in je friendslist te hebbenCruzLee schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:09:
2v2 (3,4) maatje gezocht!
MuadDib.360
[ Voor 62% gewijzigd door TJHeuvel op 12-07-2010 18:38 ]
Ik kijk gewonnen games soms ook wel eens, want daar krijg ik een fijn gevoel van.
Verwijderd
Haha ja dat bedoel ik en dan doorspoelen naar de battles met health bars onCruzLee schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:41:
Ik kijk gewonnen games soms ook wel eens, want daar krijg ik een fijn gevoel van.
Ik speelde eerst tegen allemaal Terrans, maar uiteindelijk tegen allemaal Zerg gegaan.Shady15 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 17:43:
[...]
Bij mij was de AI slimmer, ze kwamen eerst met flying units aanzetten en daarna sloopte ze de rocks en mn basis op dat plateau. Als je de plateaus bij de gold expansion bedoeld tenminste. Misschien ligt het aan mn tegenstander, ik speel nu als Terran tegen allemaal andere Terrans, had jij dat ook?
Er zit iig wel potentie in deze tactiek, omdat ik al redelijk ver kwam (Protoss tactiek werkte niet echt)
Voordeel van Zerg t.o.v. Terran is dat de Zerg heel erg veel Roaches maakt die jou nooit kunnen bereiken. Enige anti-air die ze hebben zijn de Hydralisks, en pas heel laat komen ze met Corruptors.
Terran heeft direct Marines, en maakt ook al snel Vikings.
Protoss heeft Stalkers en Sentries, dus ook wat lastiger. Zerg is by far het zwakste tegen air units
Verwijderd
zerg het zwakste tegen air? wat?!
Wat dacht je van queens, ze kosten geen reet en ze slaan alle air rushes met gemak af! Ook hydralisks en corruptors zijn meesterlijke anti air.
Spore crawlers kan je zelfs verplaatsen..
Ik zie geen probleem hier voor zerg.
Wat dacht je van queens, ze kosten geen reet en ze slaan alle air rushes met gemak af! Ook hydralisks en corruptors zijn meesterlijke anti air.
Bah
PvT is te moeilijk.
Het is of mass marauders of turtlen met tanks. Early game red je het gewoon niet tegen zoveel marauders met alleen zealots + charge, zeker niet zodra stim geresearched is. Turtles zijn ook bijna niet te doen, je moet hopen dat je counter goed genoeg is anders wint T alsnog met 200 v 200. Ghosts zijn OP
Het enige wat me gelukt is tegen mass marauders is een paar dt's verstoppen tussen m'n army en zelfs toen was het bijna een tie. Immortals kan je niet massen en zijn te duur, zodra ik één void ray durf te bouwen zitten er 10 marines op die keihard counteren. Wat kan ik doen?
Het is of mass marauders of turtlen met tanks. Early game red je het gewoon niet tegen zoveel marauders met alleen zealots + charge, zeker niet zodra stim geresearched is. Turtles zijn ook bijna niet te doen, je moet hopen dat je counter goed genoeg is anders wint T alsnog met 200 v 200. Ghosts zijn OP
Het enige wat me gelukt is tegen mass marauders is een paar dt's verstoppen tussen m'n army en zelfs toen was het bijna een tie. Immortals kan je niet massen en zijn te duur, zodra ik één void ray durf te bouwen zitten er 10 marines op die keihard counteren. Wat kan ik doen?
Het gaat volgens mij om de AI, die is niet zo goed in harde counterszerg het zwakste tegen air? wat?!
[ Voor 22% gewijzigd door Morphix op 12-07-2010 20:46 . Reden: PvZ niet natuurlijk :+ ]
Verwijderd
Als er iemand met mij wilt oefenen (bronze, niet zo goed) add me dan als friend: Seiniyta nummer: 737
Verwijderd
Morphix: zoek anders eens op het channel van hd- en huskystarcraft naar filmpjes waarin Whitera tegen een terran speelt, kan veel helpen 
hij speelt veel met chargelots en high templars
pff, van protoss naar terran veranderd, moet wel effe wennen aan resources managen zeg. gemiddeld potje 3k minerals in mijn bank zitten
hij speelt veel met chargelots en high templars
pff, van protoss naar terran veranderd, moet wel effe wennen aan resources managen zeg. gemiddeld potje 3k minerals in mijn bank zitten

Verwijderd
Weet iemand hoe je je eigen "nummer" kunt bekijken dacht dat het 312 is , maar ben niet zeker 
Placed in gold , dus valt nog best mee denk ik
Je muis bovenaan houden bij je naam dan verschijnt er een schermpje met daarin o.a. je nummer.
When I get sad i stop being sad and be awesome instead
Wat is een goeie counter tegen Colossii in een PvP matchup?
Werd net hard geraped, dacht met void rays wel wat te kunnen beginnen, maar helaasch.
Werd net hard geraped, dacht met void rays wel wat te kunnen beginnen, maar helaasch.
Check, zonder chargealots komt je er niet, charge is zelfs bijna altijd het eerste waar ik naar toe tech.Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:24:
hij speelt veel met chargelots
Zijn inderdaad ook effectief, maar het duurt een jaar voordat je uberhaubt storm hebt en ze werken maar tot op zekere hoogte. Ik hou ze vaak achteraan zodat ze in ieder geval niet worden uitgeschakeld door ghosts, maar de micro die je nodig hebt om dat goed te regelen gaat op dit moment een beetje boven mijn kunnen. Dan heb je een beetje extra damage gedaan en is mijn army dood. Misschien dat ik toch maar een keer immortals ga massen met dubbel robo ofzo, kijken hoe dat werkt.en high templars
Immortals en veel zealots?apNia schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:49:
Wat is een goeie counter tegen Colossii in een PvP matchup?
[ Voor 15% gewijzigd door Morphix op 12-07-2010 20:52 ]
zonet wat FFA games gespeeld. Best gezellig, met een bende reapers van basis naar basis gaan en zien of er iets te rapen valt
.
Uiteindelijk verloren door iemand die mass carrier gegaan was. Sportief hoor
*edit* Ik wil anders gerust wel eens wat FFA spelen met wat mensen hier, moet best fun zijn
Uiteindelijk verloren door iemand die mass carrier gegaan was. Sportief hoor
*edit* Ik wil anders gerust wel eens wat FFA spelen met wat mensen hier, moet best fun zijn
[ Voor 18% gewijzigd door boe2 op 12-07-2010 21:44 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Juist gepromoveert van silver tot platinum. Best aardige vooruitgang 
@Boeboe Mass carriers is idd nogal loos. Ook al vaak gezien. Die persoon doet gewoon jaren niks en opeens met max alles aanvallen.
@Boeboe Mass carriers is idd nogal loos. Ook al vaak gezien. Die persoon doet gewoon jaren niks en opeens met max alles aanvallen.
YouTube: WhiteRa vs DalaiLameR - PvT - Part 1 - StarCraft 2
Epic match. Heeft ook meteen alles wat kut is aan PvT
Moet ik ook maar is gaan proberen.
Epic match. Heeft ook meteen alles wat kut is aan PvT
spoiler:
Zonder die drop had WhiteRa nooit overleefd
Moet ik ook maar is gaan proberen.
Ik snap wel wat hij bedoeld, zerg is niet zwak vs air. Het duurt gewoon iets langer om air te counteren, daarom moet je ook goed scouten of een feeling hebben dat je opponent air gaat. Gewoon veel spelen en dan merk je vanzelf wel wanneer je opponent air gaat etc... SC2 is echt heel diep en het niet dat A > B of andersom. Zoals ik al eerder zei, gewoon veel spelen en replays kijken =)Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:58:
zerg het zwakste tegen air? wat?!
Je ID kan je bekijken in het scherm waar je vrienden toevoegtVerwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:45:
Weet iemand hoe je je eigen "nummer" kunt bekijken dacht dat het 312 is , maar ben niet zeker
Verwijderd
lol.. net echt zon kut potje gehad zeg, ik flink macroen als zerg tegen een terran die mech gaat. Hij pusht bijna mijn basis binnen en begint met het uitklappen van zijn siege tanks. Ik denk, ow ik heb vast genoeg tijd om mijn hydras, lings, roaches in range te brengen.. Niet dus. BAM in 1 keer echt heel mijn leger weg. 2 sec later heb ik gequit.
Ahh, dus hier zitten jullie
.
Ik heb nog geen potje gespeeld, ja ééntje tegen Sneek maar ja hé dat hou ik wel voor me... het is mij te warm om lekker te gamen
.
Ik heb nog geen potje gespeeld, ja ééntje tegen Sneek maar ja hé dat hou ik wel voor me... het is mij te warm om lekker te gamen
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Hey had hier als Protoss player ook vaak moeite mee... Wat voor mij werkt is zeer snel naar DT gaan.Morphix schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:02:
BahPvT is te moeilijk.
[...]
Het gaat volgens mij om de AI, die is niet zo goed in harde counters
- Ik block mijn base af met pylon, gate en cybernetichs core.
- Maak 2 zealots en meestal 2 stalkers, en research warp in bij de cycore.
- na de cycore gelijk, een Twilight Council en daarna een DT schrine bouwen en als die klaar is kun je als het goed is gelijk 3 tot 4 dt bouwen. (Zorg voor snel veel gas!! en veel probes!)
Als ik dit echt snel doe dan komt meestal net op dit moment een Marine Marauder push die ik vrij gemakkelijk kan counteren met de DT (zorg wel dat je snel reageert als er gescand word en houd je DT uit elkaar!).
Hierna loop is zo snel mogelijk met alles wat ik heb richting de Terran base en verdeel ik mijn DT in 2 groepen. Een groep van 2 valt de marauders/marines aan (focus op de marauders), en een groep van 1 of 2 DT gaat voor de SCV's. Meestal kan een van deze groepen zeer veel schade aanrichten.
Hierna is het meestal al GG, maar zoniet dan heb ik in de tussentijd al genoeg gemaakt voor een DT drop of zelfs een Immortal drop (die zijn zo vet!) en kan ik door techen naar een sterke ground army van speed lots en stalkers.
Dit is natuurlijk niet perfect (vooral tegen air slecht), maar ik heb de afgelopen 6 van de 8 1v1 games gewonnen hiermee omdat vrijwel alle Terrans voor MM gaan...
[ Voor 3% gewijzigd door ThaClown op 13-07-2010 09:29 ]
Eén woord: Voidrays! Gewoon direct doortechen en je Stargate ergens sneaky plaatsen zodat hij niet wordt gescout. Bij de eerste confrontatie doodt je eerst zijn marines, en dan is het meestal wel GG.Morphix schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:02:
BahPvT is te moeilijk.
Mocht je Stargate toch gescout worden, kan je die cancellen zodra de scv/probe/drone weg is, en er 3 Warpgates voor in de plaats doen. Ondertussen is je Warp-tech wel geresearched, zodat je onderweg je troepen nog kan aansterken (je scouting probe moet dan wel ergens een Pylon hebben neergezet).
Succes!
Ik vind voidrays echt heel zwak tegen marines, gebruik ze vrijwel nooit tegen terran....VP. schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:38:
[...]
Eén woord: Voidrays! Gewoon direct doortechen en je Stargate ergens sneaky plaatsen zodat hij niet wordt gescout. Bij de eerste confrontatie doodt je eerst zijn marines, en dan is het meestal wel GG.
Mocht je Stargate toch gescout worden, kan je die cancellen zodra de scv/probe/drone weg is, en er 3 Warpgates voor in de plaats doen. Ondertussen is je Warp-tech wel geresearched, zodat je onderweg je troepen nog kan aansterken (je scouting probe moet dan wel ergens een Pylon hebben neergezet).
Succes!
Voidrays eet ik idd op met mn Marine tech army.
Werd gisteren wel goed gepakt door een hele lading carriers, misschien is dat een goede counter?
Op mijn beurt vraag ik me weer af wat ik kan doen tegen 6 carriers als T...?!
Werd gisteren wel goed gepakt door een hele lading carriers, misschien is dat een goede counter?
Nou voordat je carriers heb als Protoss zijn we echt een stuk verder in de game toch? Als terran tegen carriers zou ik gaan voor Ghosts (EMP) en veel marines (met stim) + Vikings.
Zelf gebruik ik vrijwel nooit carriers, zijn erg duur en niet zo flexibel...
Zelf gebruik ik vrijwel nooit carriers, zijn erg duur en niet zo flexibel...
Veel marines met stim maken snel gehakt van die carriers. Of veel vikings. Carriers zijn leuk, maar als er maar een klein aantal zijn, gaan ze ook snel neer.MartijnvdSluis schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:03:
Voidrays eet ik idd op met mn Marine tech army.
Trouwens, waarom laat jij jouw tegenstander jouw verrassen en tot 6 carriers komen? Scouten met scan
Daarom heb je dus ook nog een ground army. Early game gaan de meeste Terrans Marine/Marauder. Als je dus die weinige Marines uitschakelt, heb je vrij spel.ThaClown schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:55:
[...]
Ik vind voidrays echt heel zwak tegen marines, gebruik ze vrijwel nooit tegen terran....
Uiteraard is het een ander verhaal als je eenmaal in mid- of endgame zit
Ja natuurlijk, maar als je eenmaal de MM uitgeschakeld heb dan heb je die VoidRay alleen maar om op te ruimen ofzo???VP. schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:15:
[...]
Daarom heb je dus ook nog een ground army. Early game gaan de meeste Terrans Marine/Marauder. Als je dus die weinige Marines uitschakelt, heb je vrij spel.
Uiteraard is het een ander verhaal als je eenmaal in mid- of endgame zit

Vraagje als terran speler.
Wat doet EMP met DT en Immortals?
Die shield van Immortals zorgen ervoor dat ze die dmg reduction krijgen toch? Dus met EMP is die dmg reduction weg?
Zag een replay van een Terran speler die een wall off had (met bunker), DT probeerden de supply depots te slopen en hij had volgens mij geen Scan. Hij deed EMP en die arme DT's gingen instant dood leek het.
Snapte niet wat daar gebeurde.
Als terran moet je gewoon ghosts maken lijkt het. Doe ik nog te weinig
Die shield van Immortals zorgen ervoor dat ze die dmg reduction krijgen toch? Dus met EMP is die dmg reduction weg?
Zag een replay van een Terran speler die een wall off had (met bunker), DT probeerden de supply depots te slopen en hij had volgens mij geen Scan. Hij deed EMP en die arme DT's gingen instant dood leek het.

Je ground army is ook niet groot, maar in combinatie met 1 of 2 Voidrays kan je gemakkelijk de marines eruit pikken. Daarna blijven de marauders over, die waarschijnlijk je overgebleven grondtroepen afmaken, maar je hebt dan nog je Voidrays om het karweitje af te maken. Ook kan je door Warp-tech en proxy pylon snel je leger weer versterken.ThaClown schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:17:
[...]
Ja natuurlijk, maar als je eenmaal de MM uitgeschakeld heb dan heb je die VoidRay alleen maar om op te ruimen ofzo???Waar schakel je de MM mee uit als je zoveel geld heb zitten in VoidRays?
[ Voor 6% gewijzigd door VP. op 13-07-2010 10:27 ]
Een EMP haalt energie en/of van een Unit weg. Even uit mijn hoofd tot 100 units van energy/shield. Tevens zorgt een EMP ervoor dat cloaked units zichtbaar worden.Patvs schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:18:
Vraagje als terran speler.
De shields van Immortals liggen hoger dan 100 units, dus als je ze vol raakt zal de shield wel een stuk lager worden, maar niet geheel verdwenen. Maakt het wel makkelijker om ze af te knallen.Die shield van Immortals zorgen ervoor dat ze die dmg reduction krijgen toch? Dus met EMP is die dmg reduction weg?
Een EMP zorgt er dus ook voor dat cloaked units zichtbaar worden, dus ook DT's. Als je iets van een schimmetje ziet in het scherm en er een EMP op afschiet, zal de unit zichtbaar worden. Hierdoor zullen jouw units die in de buurt zijn erop schieten. Wat in het bovenstaande voorbeeld hoogstwaarschijnlijk ook is gebeurd. DT's hebben namelijk niet zoveel health (even uit mn hoofd).Zag een replay van een Terran speler die een wall off had (met bunker), DT probeerden de supply depots te slopen en hij had volgens mij geen Scan. Hij deed EMP en die arme DT's gingen instant dood leek het.
Tegen Protoss altijd wat ghosts makenAls terran moet je gewoon ghosts maken lijkt het. Doe ik nog te weinig
-
Ok duidelijk, zal zeker kunnen werken, maar als de terrans snel meer marines maakt zijn die voidrays echt heel snel dood.... Ik zou eerder gaan voor wat DT en zealots/stalkersVP. schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:24:
[...]
Je ground army is ook niet groot, maar in combinatie met 1 of 2 Voidrays kan je gemakkelijk de marines eruit pikken. Daarna blijven de marauders over, die waarschijnlijk je overgebleven grondtroepen afmaken, maar je hebt dan nog je Voidrays om het karweitje af te maken. Ook kan je door Warp-tech en proxy pylon snel je leger weer versterken.
Jep, doe ik ook nog te weinig, terran heeft 2 sterke micro units, de ghost en de raven.Patvs schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:18:
Beide kunnen behoorlijk voordeel halen, maar je moet ze wel goed gebruiken, anders is het echt zonde van de resources.
iemand tips hoe je bijvoorbeeld de nuke effectief kan gebruiken?
Als je goed hebt gemacro'ed, zal je ook versterken met zealots en stalkers (hopelijk ook met wat sentries, aangezien GS geweldig is tegen marines). Bovendien moet je de kracht van een opgeladen VR niet onderschatten. Marines zijn dan misschien wel de "hard-counter", een paar opgeladen VR's maken alsnog gehakt van zeThaClown schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:33:
[...]
Ok duidelijk, zal zeker kunnen werken, maar als de terrans snel meer marines maakt zijn die voidrays echt heel snel dood.... Ik zou eerder gaan voor wat DT en zealots/stalkers
Ik zal wel wat replays uploaden waar ik deze tactiek gebruik
Cool, dan zal ik wat DT replays showenVP. schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:37:
[...]
Ik zal wel wat replays uploaden waar ik deze tactiek gebruik
imo makkelijker om voor collosi te gaan tegen MM. niet zo micro intensief als voidrays, vind het lastig om marines eruit te pikken
duurt langer maar je hebt wel mogelijkheid voor een obs en een vroege immortal is ook erg sterk.
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Mja, ik zag al eerder dat ie voidrays ging maken, die gingen ook goed neer door mn marines en een paar vikings maar die 6 carriers die maakte toch wel behoorlijk gehakt van mn marines en mn 4 vikings. had ook nog wel wat turrets maar die schieten nooit die cartrier neer maar alleen die kleine vliegtuigjes.Maldred schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:07:
[...]
Veel marines met stim maken snel gehakt van die carriers. Of veel vikings. Carriers zijn leuk, maar als er maar een klein aantal zijn, gaan ze ook snel neer.
Trouwens, waarom laat jij jouw tegenstander jouw verrassen en tot 6 carriers komen? Scouten met scan
Het was nog niets eens zo late in the game. Was net mn 1ste expo aan het opzetten....
Mja, zal de replay nog eens even bekijken. Altijd goed om lering uit te trekken.
Day[9] had vandaag (aflevering 153) een uitleg over counters. Of zoals hij het liever wil noemen: forces en responses. Erg interessant om te zien
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
Edd thx voor je reply, makes sense now 
unit mix is altijd goed voor een protos vs terran.
met sc2 betrap ik mezelf ook dat ik niet zoveel turrets maak als toen met sc1.
Scan gebruik je minder omdat je mules nodig hebt.
en ravens zijn erg gas expensive.
Dus Toss kan makkelijker een terran scouten, dan een terran een toss.
denk dat het makkelijkst is voor een terran om voor MMM te gaan tegen een toss.
dus AOE dmg is wel belangrijk, denk dat een colussus of storm dan beter zou doen.
het is ook best lastig om die units te doden.
Colussus gaat dood door vikings (maar een paar spinnetjes kunnen dat wel tegengaan) of echt MASS marauders. Storm kan alleen gecountered worden met emp en dat vereist wel snelle reactie en skills denk ik.
Denk dat storm je best bet is, en transform naar archon is ook erg goed.
unit mix is altijd goed voor een protos vs terran.
met sc2 betrap ik mezelf ook dat ik niet zoveel turrets maak als toen met sc1.
Scan gebruik je minder omdat je mules nodig hebt.
en ravens zijn erg gas expensive.
Dus Toss kan makkelijker een terran scouten, dan een terran een toss.
denk dat het makkelijkst is voor een terran om voor MMM te gaan tegen een toss.
dus AOE dmg is wel belangrijk, denk dat een colussus of storm dan beter zou doen.
het is ook best lastig om die units te doden.
Colussus gaat dood door vikings (maar een paar spinnetjes kunnen dat wel tegengaan) of echt MASS marauders. Storm kan alleen gecountered worden met emp en dat vereist wel snelle reactie en skills denk ik.
Denk dat storm je best bet is, en transform naar archon is ook erg goed.
EMP haalt schild weg, doet schade en maakt onzichtbare units tijdelijk zichtbaar.
Zelf gebruik ik het ook veel te weinig. Ghosts zijn eigenlijk een must tegen protoss. verkeerde pagina
Zelf gebruik ik het ook veel te weinig. Ghosts zijn eigenlijk een must tegen protoss. verkeerde pagina
[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 13-07-2010 12:02 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
De range van collosi abusen is wel goed tegen bio, maar wel zorgen dat je uitkijkt voor vikings en snel forcefields neergooit als hij z'n rauders stimmed en naar je toe rent.
Waar kan ik goedkoop StarCraft 2 preorderen? Iemand suggesties?
Verwijderd
http://www.gamecardwinkel...rCraft-2-Wings-of-LibertyAvalon95 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:47:
Waar kan ik goedkoop StarCraft 2 preorderen? Iemand suggesties?
check anders de pricewatch
Die nuke kun je mooi gebruiken op een wall of /// of staging plek van de vijand zn unitsRonnieB82 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:37:
[...]
Jep, doe ik ook nog te weinig, terran heeft 2 sterke micro units, de ghost en de raven.
Beide kunnen behoorlijk voordeel halen, maar je moet ze wel goed gebruiken, anders is het echt zonde van de resources.
iemand tips hoe je bijvoorbeeld de nuke effectief kan gebruiken?
Warhammer en PC games en lego
Zit er ook een cap op hoeveel energy EMP van een gebouw afhaalt?
Mss dat emp + nuke wel een Nexus kapot maakt?
Verwijderd
kan niet, nuke doet max 300 damage en nexus heeft 750 shield/750normaalPatvs schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:22:
emp haalt max 100 shield weg. maar alle probes kwijt is pijnlijker dan een nexus kwijtPatvs schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:22:
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Is dat zo? De probes mogen dan wel meer kosten maar je kunt al wel sneller beginnen met minen. Zonder Nexus kun je helemaal niks.daanteb schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:57:
[...]
emp haalt max 100 shield weg. maar alle probes kwijt is pijnlijker dan een nexus kwijt
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Het duurt langer om 15 probes te maken dan één nexus. Tenminste zo lijkt de redenering, of het echt zo is weet ik niet...MrFl0ppY schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:16:
[...]
Is dat zo? De probes mogen dan wel meer kosten maar je kunt al wel sneller beginnen met minen. Zonder Nexus kun je helemaal niks.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Stel een nexus duurt 2 minuten om te bouwen en je hebt 16 probes die staan te springen om te mijnen dan heb je 2minuten niks en vervolgens 16*5 per 15 sec (ballpark)
Stel je hebt een nexus en geen probes. Het duurt 20 seconden om een probe te maken dan heb je dus na 20 sec 1*5, na 40 sec 2*5 etc. etc. Het duurt gruwelijk lang om een economie op te bouwen zonder probes.
Stel je hebt een nexus en geen probes. Het duurt 20 seconden om een probe te maken dan heb je dus na 20 sec 1*5, na 40 sec 2*5 etc. etc. Het duurt gruwelijk lang om een economie op te bouwen zonder probes.
slimme speler kan zijn probes verplaatsen tot de nuke geweest is.
als je ook nog eens geen nexus kapot gemaakt heb ben je zuur.
misschien een tactiek om een ghost te droppen in de basis, nuke activeren
en nog een klein groepje marauders halen om het lekker af te maken.
als je ook nog eens geen nexus kapot gemaakt heb ben je zuur.
misschien een tactiek om een ghost te droppen in de basis, nuke activeren
en nog een klein groepje marauders halen om het lekker af te maken.
Beter stop je gewoon 3 Ghosts in een MED drop, cloak + nuke = nexus kapot. Lekker herrassen
. Nog beter is inderdaad 1 ghost + slootje marauders, is die shit zo stuk!
BOEM. Ik heb eigenlijk wel zin om een potje te spelen...
BOEM. Ik heb eigenlijk wel zin om een potje te spelen...
Lees de topicwaarschuwing nog maar eens door..
[ Voor 72% gewijzigd door psychoclown op 13-07-2010 16:41 ]
Is het iemand al opgevallen dat de replays soms stoppen om de player camera op te nemen / weer te geven? Dan blijft de camera overduidelijk hangen op een plek waar de speler niet naar keek.
Verwijderd
ik heb nog geen manier gevonden om de nuke goed te gebruiken, ik kan maar 1 situatie bedenken..
Je speelt tegen een zeer defensieve speler, je hebt wel tanks maar je kan niet verder pushen, je moet wachten tot de units van je vijand of weg zijn in het gebied waar je wil pushen, of de units moeten naar je toekomen. Als je in zo een situatie een nuke gooit op zijn leger zal hij of je tanks in moeten rennen, of wegrennen zodat jij je nuke kan cancellen en verder kan pushen.
Ik kan geen concrete strategieen hier omheen bedenken. Misschien werkt nuken op probes in de lagere leagues maar op hoger niveau gaat het zeker niet werken.
Je speelt tegen een zeer defensieve speler, je hebt wel tanks maar je kan niet verder pushen, je moet wachten tot de units van je vijand of weg zijn in het gebied waar je wil pushen, of de units moeten naar je toekomen. Als je in zo een situatie een nuke gooit op zijn leger zal hij of je tanks in moeten rennen, of wegrennen zodat jij je nuke kan cancellen en verder kan pushen.
Ik kan geen concrete strategieen hier omheen bedenken. Misschien werkt nuken op probes in de lagere leagues maar op hoger niveau gaat het zeker niet werken.
Ik word net gedropped. Als ik probeer in te loggen krijg ik de melding dat de servers down zijn. Wat zal er nu weer aan de hand zijn? Een nieuwe patch misschien?
Same, net deed ie het even weer maar werd weer gedropt. Kap er maar mee even..
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Ging wel lekker zojuist eigenlijk. Blijkbaar kan ik alleen winnen als de server waanzinnig lagt
Lol, vanavond weer wat potjes (3v3) gespeeld, dat gaat ook nergens over... verder waren mijn skills echt triest
. Het is wel weer goed wennen zeg, bij het 5e potje had ik weer een beetje mijn oude BO goed...
Verwijderd
w000t zojuist m'n eerste game waarin het echt smooth ging 
Voornamelijk omdat ik op de 3x op het juiste moment (op de juiste plek) heb lopen scannen. Waardoor ik voidrays zag aankomen => snel 6 marines(stim al af) bij m'n workers gepositioneerd = 2 voidrays dood
snel een ghost academy gebouwd en de ghost tussen m'n M&M ball verstopt
met wat medivacs en vikings.
Protos komt aan met voidrays en stalkers, eerste emp op de voids en tweede op de stalkers en dan gelijk stim
-> hij ging van 106 food naar 36 en ik ging van 75 naar 69 (vooral de medivacs) epiiiic!
Voornamelijk omdat ik op de 3x op het juiste moment (op de juiste plek) heb lopen scannen. Waardoor ik voidrays zag aankomen => snel 6 marines(stim al af) bij m'n workers gepositioneerd = 2 voidrays dood
snel een ghost academy gebouwd en de ghost tussen m'n M&M ball verstopt
Protos komt aan met voidrays en stalkers, eerste emp op de voids en tweede op de stalkers en dan gelijk stim
Oh mijn god wat zijn sommige figuren dom zeg.
Net 3vs3 tegen Medium (
) AI tegenstanders. Peace of cake normaal dus...
1e aanval overleven we ter nauwernood omdat ik wél units aan het trainen was. Een van mijn teamgenoten niet, de ander ook. Uiteindelijk pas na bijtrainen overleefd. Ik was snel aan het bijtrainen voor een tweede aanval (duurde lang voordat we de eerste echt gesloopt hadden). Zij trainen alleen wat Marines, en een paar Siege tanks. Ingang naar hun basis lag volledig open (die van mij was met Bunkers geblokkeerd), en ze deden er _niets_ aan.. Ik tig keer via de alert op de kaart aangegeven dat ze bunkers moeten bouwen, kwartje viel pas heel laat.
Tweede aanval zelfde verhaal, alleen dankzij mijn Banshees (met Cloak nét op tijd klaar), hebben we overleefd, halve basis van unitloze teamgenoot in puin, dus maar even gerepareerd voor hem, z'n Command Centre had nog 50 life over
Uiteindelijk mass Banshees gegaan, met ondersteunende Vikings, en over de AI heen gewalst. Had in m'n eentje 2 basissen gesloopt, terwijl de andere twee de laatste deden, met moeite.
Ben blij dat het niet tegen een Hard AI was, want dat hadden we geheid verloren. In m'n eentje overleef ik dat met gemak, maar met slechte teamgenoten is de AI in het voordeel.
Net 3vs3 tegen Medium (
1e aanval overleven we ter nauwernood omdat ik wél units aan het trainen was. Een van mijn teamgenoten niet, de ander ook. Uiteindelijk pas na bijtrainen overleefd. Ik was snel aan het bijtrainen voor een tweede aanval (duurde lang voordat we de eerste echt gesloopt hadden). Zij trainen alleen wat Marines, en een paar Siege tanks. Ingang naar hun basis lag volledig open (die van mij was met Bunkers geblokkeerd), en ze deden er _niets_ aan.. Ik tig keer via de alert op de kaart aangegeven dat ze bunkers moeten bouwen, kwartje viel pas heel laat.
Tweede aanval zelfde verhaal, alleen dankzij mijn Banshees (met Cloak nét op tijd klaar), hebben we overleefd, halve basis van unitloze teamgenoot in puin, dus maar even gerepareerd voor hem, z'n Command Centre had nog 50 life over

Uiteindelijk mass Banshees gegaan, met ondersteunende Vikings, en over de AI heen gewalst. Had in m'n eentje 2 basissen gesloopt, terwijl de andere twee de laatste deden, met moeite.
Ben blij dat het niet tegen een Hard AI was, want dat hadden we geheid verloren. In m'n eentje overleef ik dat met gemak, maar met slechte teamgenoten is de AI in het voordeel.
[ Voor 17% gewijzigd door Angeloonie op 13-07-2010 23:27 ]
Dat is ja duur 48 euro, ik heb voor mijn preorder €38 betaald, inclusief beta key.Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:00:
[...]
http://www.gamecardwinkel...rCraft-2-Wings-of-Liberty
check anders de pricewatch
Alleen ontvang ik geen cd hoes maar alleen de cd key en moet je sc2 dus downloaden via battle.net
http://www.lioncorpkeys.com/ (als er toch risico achter zit dan laat ik het maar doorstrepen)
Alleen zijn er nu volgens mij geen beta keys meer..
[ Voor 6% gewijzigd door Chaosstorm op 13-07-2010 23:43 ]
Een CD-key online kopen is volgens mij echt niet slim, kans is groot dat die allemaal gebanned worden..Chaosstorm schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:32:
[...]
Dat is ja duur 48 euro, ik heb voor mijn preorder €38 betaald, inclusief beta key.
Alleen ontvang ik geen cd hoes maar alleen de cd key en moet je sc2 dus downloaden via battle.net
http://www.lioncorpkeys.com/
Hoe zou die kunnen gebanned worden dan?Angeloonie schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:34:
[...]
Een CD-key online kopen is volgens mij echt niet slim, kans is groot dat die allemaal gebanned worden..
Hij activeerd ze (als het goed is) niet want dat doe ik dus en bij mij werkt hij en weet blizzard dus ook niet dat ik die via via heb gekocht.
Nu hoop ik maar dat blizzard van mijn cd key af blijft

Denk dat je beter €10,- meer had kunnen betalen en een hoesje had kunnen halen. Online key's kopen is een beetje een grijze markt en elke uitgever gaat er weer iets anders mee om..Chaosstorm schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:32:
[...]
Dat is ja duur 48 euro, ik heb voor mijn preorder €38 betaald, inclusief beta key.
http://www.lioncorpkeys.com/
En hoe komt die "winkel" aan keys zonder retailversies?Chaosstorm schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:42:
[...]
Hoe zou die kunnen gebanned worden dan?
Hij activeerd ze (als het goed is) niet want dat doe ik dus en bij mij werkt hij en weet blizzard dus ook niet dat ik die via via heb gekocht.
Nu hoop ik maar dat blizzard van mijn cd key af blijft
Die placement matches zijn echt weird..
In beta fase 1 heb ik eigenlijk de gehele tijd in Platinum gespeeld, hier nu weer begonnen, mijn 5 matches echt dik gewonnen, ook van platinum mensen en ik wordt in gold geplaatst? wtf?
In beta fase 1 heb ik eigenlijk de gehele tijd in Platinum gespeeld, hier nu weer begonnen, mijn 5 matches echt dik gewonnen, ook van platinum mensen en ik wordt in gold geplaatst? wtf?
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Verwijderd
Gold is de max league waar je in geplaatst kan worden dacht ik. Plati en diamond moet je earnen.
Verwijderd
Was dat niet alleen het geval met de diamond?Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 00:32:
Gold is de max league waar je in geplaatst kan worden dacht ik. Plati en diamond moet je earnen.
Tijden veranderen... het matchingsysteem wordt continu aangepast..Was dat niet alleen het geval met de diamond?
In Starcraft kon je de nuke ook defensief gebruiken, tegen siege tanks die je basis staan te mollen.Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:05:
ik heb nog geen manier gevonden om de nuke goed te gebruiken, ik kan maar 1 situatie bedenken..
Afhankelijk van hoe snel die nuke valt misschien een idee om het voor zijn leger te droppen zodat hij precies op zijn leger valt wat komt aanstormen op je basis ?
Wel goed dat je niet in 1 klap een nexus of ander main building kan mollen met de nuke dan wordt het echt alleen maar snipen.
Verwijderd
Nieuwe patch:
and atm lijkt de server niet up te zijnStarCraft II Beta – Patch 17 (version 0.20.0.16036)
Bug Fixes
* Many of the following bug fixes were intended for internal testing only, and are now being reverted.
o 250mm Strike Cannons can no longer deal damage to hidden targets.
o Barracks build time decreased from 65 to 60 seconds.
o Bunker build time decreased from 40 to 30 seconds.
o Canceling morphing Banelings now returns 75% of the cost like other morphing Zerg units.
o Hellion range reverted from 6 to 5.
o Reaper build time decreased from 45 to 40 seconds.
o Zealot build time decreased from 38 to 33 seconds.

Mooi Zealot build time weer normaal!! I LOVE MY SPEED LOTS!!!
Vond het wel kloppen en snap het eigenlijk niet waarom ze hem hebben terug gedraaid ook al is het voor "internal testing". Ik bedoel waar anders laat je een beta op los? Juist om te testen ....
Bij het binnenhalen van de update zag ik ook dat er nieuwe geluiden geïnstalleerd werden. Ben benieuwd of we daar iets van merken, of dat het interfacegeluiden zijn 
Oh, en dit op de StarCraft2.com site:
http://us.starcraft2.com/dominion/entrance-exam-qna.xml
Oh, en dit op de StarCraft2.com site:
http://us.starcraft2.com/dominion/entrance-exam-qna.xml
[ Voor 24% gewijzigd door Angeloonie op 14-07-2010 10:16 ]
Denk dat nukes goed zijn om expansions of unit buildings te snipen. als je aanvalt of je wordt aangevallen een sneaky attack uitvoeren met een ghost en paar marauders.
Either way is je tegenstander even de kluts kwijt; Of hij zoekt naar de nuke, waardoor hij zijn units niet kan microen. Of hij laat de nuke gaan en hij is een boel andere zooi kwijt.
Grappig dat ze barracks sneller laten bouwen en reapers ook. Niet dat reapers daadwerkelijk 10 seconden eerder kunnen aanvallen omdat je nog met je gas probleem zit. Maar heb niet idee dat Terran sneller reapers of barracks nodig had. Ze zijn al imba genoeg =)
Either way is je tegenstander even de kluts kwijt; Of hij zoekt naar de nuke, waardoor hij zijn units niet kan microen. Of hij laat de nuke gaan en hij is een boel andere zooi kwijt.
Grappig dat ze barracks sneller laten bouwen en reapers ook. Niet dat reapers daadwerkelijk 10 seconden eerder kunnen aanvallen omdat je nog met je gas probleem zit. Maar heb niet idee dat Terran sneller reapers of barracks nodig had. Ze zijn al imba genoeg =)
Verwijderd
Die snellere buildtime voor barracks komt goed uit voor mijn build ^^. Heb ik marine nog vroeger
.
Dubbele barracks ftw
. Ik zou enkel minder moeten spelen als ik echt moe ben, dan verlies ik enkel door alle kleine misclicks.
Dubbele barracks ftw
Bestaat er ergens een tabel oid waar je kan zien WAT je moet bouwen tegen WAT. Ik zit dan wel is early game de tegenstander te scouten, zie wat hij bouwt, en zoek me dan helemaal dood in het Help menu wat er goed tegen helpt en wat niet.
En dat duurt nogal lang dus een tabel/bestand wat ik er naast kan houden met wat ik het beste kan bouwen als mijn tegenstander bijv. mass marines gaat.
http://day9tv.blip.tv/file/3873603/Awsom schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:55:
Bestaat er ergens een tabel oid waar je kan zien WAT je moet bouwen tegen WAT. Ik zit dan wel is early game de tegenstander te scouten, zie wat hij bouwt, en zoek me dan helemaal dood in het Help menu wat er goed tegen helpt en wat niet.En dat duurt nogal lang dus een tabel/bestand wat ik er naast kan houden met wat ik het beste kan bouwen als mijn tegenstander bijv. mass marines gaat.
@Awsom:
Als je googlet op "starcraft 2 cheat sheet" vind je wel een paar handige tabelletjes (onder andere in de vorm van een excel bestand).
Als je googlet op "starcraft 2 cheat sheet" vind je wel een paar handige tabelletjes (onder andere in de vorm van een excel bestand).
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
welk ras speel je?Awsom schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:55:
Bestaat er ergens een tabel oid waar je kan zien WAT je moet bouwen tegen WAT. Ik zit dan wel is early game de tegenstander te scouten, zie wat hij bouwt, en zoek me dan helemaal dood in het Help menu wat er goed tegen helpt en wat niet.En dat duurt nogal lang dus een tabel/bestand wat ik er naast kan houden met wat ik het beste kan bouwen als mijn tegenstander bijv. mass marines gaat.
Het hele spel draait om de counter, of soms de counter op de counter
Het is echt een rock/paper/scissors spel eigenlijk.
http://rpg-exploiters.com...counters-vs-terran-units/
hier kan je ook vs de andere rassen vinden. weet niet of ze al alles hebben, maar het geeft je een idee =)
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Houd het nuttig
- Slow-chat is niet toegestaan
- Posts als 'Mijne is verstuurd!' of 'Heb het spel binnen!' vallen onder spam