Heb ook wel al eens last gehad met een hub en m'n mac.. Muis valt dan soms uit enzo, vanaf nu sluit ik m'n muis rechtstreeks altijd aan.. Probleem lijkt dan opgelost. Ik weet echter niet of die LCC dan nog werkt, zou het even moeten testen.
Verwijderd
Ik neem aan dat het rare gedoe onder OSX 6 met je nieuwe MBP met Google,rechtsboven jullie ook teistert?
Met dat rare gedoe bedoel ik dat als je iets in het vakje typt dan verdwijnt je hele boventaakbalk om 2 sec later
weer terug te keren. Je kan dus daar niks intypen. Wel als je Apple+F doet, om te zien wat er allemaal op je
Mac staat.
Iemand?
Met dat rare gedoe bedoel ik dat als je iets in het vakje typt dan verdwijnt je hele boventaakbalk om 2 sec later
weer terug te keren. Je kan dus daar niks intypen. Wel als je Apple+F doet, om te zien wat er allemaal op je
Mac staat.
Iemand?
Aaah, thanks.Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:23:
Daar hebben we een mooie topic voor. mini-Displayport aansluiten op tv
Maar ik heb zelf dit kabeltje: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34025
Het werkt perfect. 100% zeker dat dit gaat werken als je een model mid-2010 hebt.
Is er overigens nog iets soortgelijks om van Mini DP naar analog/scart/composiet te gaan?
Ik heb zelf deze:SMulTiE schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:13:
Ik zoek al een poosje naar een goed werkende Mini DP naar HDMI adapter die ook audio mee kan sturen.
Het moet sinds model mid-2010 mogelijk zijn om ook de audio via de Mini DP mee te sturen.
Ik word echter helemaal krankjorem van de verschillende kabels die wel of niet werken, daarom vroeg ik me af of er iemand in dit topic met een mid-2010 MB(P) een link naar een mooie adapter kan geven (ebay/marktplaats/webshop).
http://cgi.ebay.co.uk/Min...Accessories#ht_3886wt_816
Doet het perfect en is een stuk goedkoper dan die dealextreme link!
Sinds gisteren ook last van freezes op mn Mac Book Pro 2010. Gewoon willekeurig loop het beeld vast en de enigste oplossing is een harde restart. Blijkbaar ben ik niet de enige: http://discussions.apple....=2420192&start=0&tstart=0 Ben aan het uitzoeken hoe ik het probleem kan oplossen, alleen nog niet echt een goede fix gevonden. Heeft al een oplossing gevonden voor dit probleem?
Ga morgen in ieder geval langs A Mac, kijken of ik een vervangend product kan krijgen.
Ga morgen in ieder geval langs A Mac, kijken of ik een vervangend product kan krijgen.
hey mensen,
ook ik ben sinds vandaag een mac gebruiker. Mijn vaio bleef maar weg van de reparatie en ik weet dat die het niet meer lang maakt dus kon ik mezelf toch niet inhouden om een mac te halen.
het is een 15'' macbook pro de 2,4 ghz i5 ik gebruik hem voor mijn opleiding CMD
ik heb alleen een vraagje, ik heb wel al wat met macs gewerkt maar ik weet niet of het mogelijk is om programma's waarbij je op het kruije klikt ook af te laten sluiten direct. Zodat ik dus niet onder in de dock met command+klik iedere keer stop moet doen.
het kost natuurlijk allemaal onnodig power van de laptop als al die programma;s aanblijven
ook ik ben sinds vandaag een mac gebruiker. Mijn vaio bleef maar weg van de reparatie en ik weet dat die het niet meer lang maakt dus kon ik mezelf toch niet inhouden om een mac te halen.
het is een 15'' macbook pro de 2,4 ghz i5 ik gebruik hem voor mijn opleiding CMD
ik heb alleen een vraagje, ik heb wel al wat met macs gewerkt maar ik weet niet of het mogelijk is om programma's waarbij je op het kruije klikt ook af te laten sluiten direct. Zodat ik dus niet onder in de dock met command+klik iedere keer stop moet doen.
het kost natuurlijk allemaal onnodig power van de laptop als al die programma;s aanblijven
Verwijderd
Inderdaad, command + Q
btw tieske, ga je toevallig CMD in Genk volgen?
btw tieske, ga je toevallig CMD in Genk volgen?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 00:19 ]
Verwijderd
Interessant weet je nog hoelang de levering duurde?swtimmer schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:07:
[...]
Ik heb zelf deze:
ok, bedankt heren.
@carrion ik ben net begonnen met het tweede jaar cmd in Den Bosch. maar als je aan de opleiding begint succes iig, het is echt een hele leuke opleiding
@carrion ik ben net begonnen met het tweede jaar cmd in Den Bosch. maar als je aan de opleiding begint succes iig, het is echt een hele leuke opleiding
Verwijderd
Nee, begin zelf ook aan m'n 2de jaar, maar ben zelf van Vlaanderen, en aangezien er dit nieuwe jaar blijkbaar veel Nederlands bijzitten die bij ons hun bachelor & master komen doen kon de kans bestaan he
Perfect! Ik was al langer aan het kijken voor een nieuw kabeltje met audio, maar aangezien al die chinese verkopers niet echt duidelijk zijn, prima dat jij het even bevestigd!swtimmer schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:07:
[...]
Ik heb zelf deze:
Ik had hem binnen een week, maar ik denk dat dat geluk is. Meestal heb ik al mijn spullen uit China binnen 2 weken binnen. Ze doen hem in ieder geval gigantisch snel op de post!Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:34:
[...]
Interessant weet je nog hoelang de levering duurde?
Graag gedaan, als het goed is heb je dan voor weinig direct een goed werkende kabel!tomtommie schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:25:
[...]
Perfect! Ik was al langer aan het kijken voor een nieuw kabeltje met audio, maar aangezien al die chinese verkopers niet echt duidelijk zijn, prima dat jij het even bevestigd!
Veel gestelde vraag, ik weet het, maar ik wil toch kortsluiting. Ik lees verschillende beschrijvingen, dus vandaar.
Kalibreren batterij: geheel opladen en dan geheel laten leeglopen, toch? Alvast bedankt.
Kalibreren batterij: geheel opladen en dan geheel laten leeglopen, toch? Alvast bedankt.
Gaude et aude
http://support.apple.com/...locale=nl_NL&locale=nl_NLthefabiman88 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:27:
Veel gestelde vraag, ik weet het, maar ik wil toch kortsluiting. Ik lees verschillende beschrijvingen, dus vandaar.
Ehm, de pluspool met de minpool verbinden als je kortsluiting wilt.thefabiman88 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:27:
Edit:
Het kalibreren van de batterij:
1. Sluit Macbook aan op de adapter en laat hem helemaal op.
2. Koppel de adapter af en gebruik de Macbook tot hij helemaal leeg is.
3. Sluit vervolgens de adapter weer aan en laad de batterij weer tot 100%.
Su6
[ Voor 25% gewijzigd door Dompeerd op 03-09-2010 13:21 ]
Dropbox synchoniseer je iPhone/Android/Mac/PC | 13" Macbook Pro (mid 2010) | Sony VAIO VPCF11Z1E | Mac mini (end 2009) | PC Q6600 | Synology DS1010+ | HTC Desire
Misschien bedoelde je het als grapje (gezien de smiley), maar je moet dit echt NIET DOEN, dit is gevaarlijk, beschadigt de batterij en kan zelfs brand of erger veroorzaken!Dompeerd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:59:
Ehm, de pluspool met de minpool verbinden als je kortsluiting wilt.
Verwijderd
iemand een idee waar ik een image van de meegeleverde snow leopard dvd kan krijgen (2010 i5 model), mijn dvd heeft een enorme kras opgelopen en een "backup" van een retail dvd weigert te booten.
Aangezien mijn macbook zelf niet verder komt dan een grijs scherm in het begin heb ik deze dringend nodig.
(ik hoop dat dit niet als stout gezien wordt, aangezien iedereen die een i5 macbook pro heeft deze disk gratis gekregen heeft, indien toch zal ik de post graag aanpassen)
Aangezien mijn macbook zelf niet verder komt dan een grijs scherm in het begin heb ik deze dringend nodig.
(ik hoop dat dit niet als stout gezien wordt, aangezien iedereen die een i5 macbook pro heeft deze disk gratis gekregen heeft, indien toch zal ik de post graag aanpassen)
NORLY!?jj71 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:44:
[...]
Misschien bedoelde je het als grapje (gezien de smiley), maar je moet dit echt NIET DOEN, dit is gevaarlijk, beschadigt de batterij en kan zelfs brand of erger veroorzaken!
Verwijderd
Weet niet of het hier past of niet, maar ik moet morgen op m'n werk(vakantiejob) iets ontwerpen.. Op de vaste computers die ik kan gebruiken staat photoshop niet, maar heb wel een licensie ivm school, dus heb aangeboden om mijn laptop mee te nemen..
Echter moet ik daar wel via het netwerk aanmelden, en daar knelt het nu wat.. Kan ik dat via mac gewoon op een windows netwerk? Of zal ik bootcamp moeten gebruiken? (Heb het staan allezinds) Echter begrijpen jullie wel dat ik liever op m'n OS X zou werken ^^
Echter moet ik daar wel via het netwerk aanmelden, en daar knelt het nu wat.. Kan ik dat via mac gewoon op een windows netwerk? Of zal ik bootcamp moeten gebruiken? (Heb het staan allezinds) Echter begrijpen jullie wel dat ik liever op m'n OS X zou werken ^^
Ligt eraan met wat je bedoelt met "op het netwerk kunnen".Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:38:
Weet niet of het hier past of niet, maar ik moet morgen op m'n werk(vakantiejob) iets ontwerpen.. Op de vaste computers die ik kan gebruiken staat photoshop niet, maar heb wel een licensie ivm school, dus heb aangeboden om mijn laptop mee te nemen..
Als je je Mac aansluit heb je (mits het niet beveiligd is) toegang tot bijv. internet, servers en eventuele filers/NAS systemen. Je Mac op een Windows domein aanmelden is uiteraard niet mogelijk.
MacBook Pro M1 (2021) Mac Mini (2011) iPhone 12 Pro
Verwijderd
Ik had het dus op het aanmelden op een Windows domein.. Zal dan nog de Adobe suite moeten installeren op m'n bootcamp

Hmm.... ik kom net onderstaande tegen:
click on Apple icon on the top left
click system preferences
click on Accounts
Click on Login options
Then on the side window click on JOIN next to Network Account Server
New window will open select active directory and fill in the server details and stuff
You should be good to go after this.
Het lijkt dus toch mogelijk zijn om je op een domein aan te melden.
Wat je vervolgens wel en niet kunt weet ik niet, heb hier dus geen ervaring mee.
click on Apple icon on the top left
click system preferences
click on Accounts
Click on Login options
Then on the side window click on JOIN next to Network Account Server
New window will open select active directory and fill in the server details and stuff
You should be good to go after this.
Het lijkt dus toch mogelijk zijn om je op een domein aan te melden.
Wat je vervolgens wel en niet kunt weet ik niet, heb hier dus geen ervaring mee.
[ Voor 9% gewijzigd door J0HAN op 02-09-2010 22:39 ]
MacBook Pro M1 (2021) Mac Mini (2011) iPhone 12 Pro
Shit man, hij doet het niet meer.Dompeerd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:59:
[...]
Ehm, de pluspool met de minpool verbinden als je kortsluiting wilt.
Gaude et aude
Verwijderd
bij gebrek aan image, iemand omgeving enschede waarvan ik de install dvd voor de i5 macbook pro even mag lenen?
Ik zit er ook stevig aan te denken om een MBP te kopen.
Twijfel tussen de i7 15'' of de 17'' (i5), opzich is de 17'' maar 20 dollar duurder omdat ik wel de high-res en mat scherm wil hebben. Voor een 15'' kost dit 145 dollar extra en voor de 17'' maar 45. Ben al langs de winkel geweest om ze te vergelijken, maar gewicht kan ik niet testen aangezien ze vast zaten aan de toonbank.
Zit er nog veel verschil tussen die i5 en i7? Wat ik kon vinden niet echt veel bijhalve dat de i7 een iets hogere clockspeed heeft.
Twijfel tussen de i7 15'' of de 17'' (i5), opzich is de 17'' maar 20 dollar duurder omdat ik wel de high-res en mat scherm wil hebben. Voor een 15'' kost dit 145 dollar extra en voor de 17'' maar 45. Ben al langs de winkel geweest om ze te vergelijken, maar gewicht kan ik niet testen aangezien ze vast zaten aan de toonbank.

Zit er nog veel verschil tussen die i5 en i7? Wat ik kon vinden niet echt veel bijhalve dat de i7 een iets hogere clockspeed heeft.
15" weegt 2,54 kg!GN!T!ON schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 03:22:
Ik zit er ook stevig aan te denken om een MBP te kopen.
17" weegt 2,99 kg.
Aldus Apple.nl
Verwijderd
Ik had vandaag de bug met de toolbar bovenaan die niet verschijnt bij 't opstarten voor 't eerst. Eens klikken bovenaan waar die zou moeten staan bracht de tekst al terug maar nog zonder de achtergrond. Als ik dan 2de keer klikt had ik de balk zoals anders staan. Is de eerste sinds een goeie maand gebruik. Had er hier wel al eens iets van gelezen.
Dat jij nou zo slim bent om dat te snappen, OK... maar je weet maar nooit of er een sufferd is die dit leest en die denkt dat dat een goede manier is om een batterij snel te ontladen...

[ Voor 11% gewijzigd door jj71 op 03-09-2010 09:48 ]
Verwijderd
TOP service van apple,
Zoals gezegd was mijn install dvd onherstelbaar beschadigd, Apple stuurt me vandaag nog een nieuwe dvd op geheel gratis =)
Zoals gezegd was mijn install dvd onherstelbaar beschadigd, Apple stuurt me vandaag nog een nieuwe dvd op geheel gratis =)
Hhhm, van de week besteld, als 't goed is ook al verscheept.swtimmer schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:07:
[...]
Ik heb zelf deze:
Kreeg echter net wel de volgende melding van eBay:
We'd like to let you know that eBay has ended an item you were bidding on for breaching of one or more of our policies. As it's important that eBay maintains member privacy, we can't tell you exactly why the listing was removed.
Any offers or bids placed on this listing are now null and void. If you were the winning bidder, you're no longer obliged to pay for the item:
Ik sta op het punt om mijn windows pc te gaan vervangen voor een macbook pro.
Nou heb ik op mijn ipod classic al mijn muziek staan(zo'n 50 Gb) en op mijn iPhone 4 staan al mijn contacten, foto's, kalender items, etc.
Als ik mijn nieuwe macbook opstart en ik sluit mijn ipod en iphone aan wat gebeurd er dan bij synchronisatie?
Gaat de lege macbook de ipod en iphone leegmaken of gaan de gevens van de iphone/ipod mijn macbook vullen?
Nou heb ik op mijn ipod classic al mijn muziek staan(zo'n 50 Gb) en op mijn iPhone 4 staan al mijn contacten, foto's, kalender items, etc.
Als ik mijn nieuwe macbook opstart en ik sluit mijn ipod en iphone aan wat gebeurd er dan bij synchronisatie?
Gaat de lege macbook de ipod en iphone leegmaken of gaan de gevens van de iphone/ipod mijn macbook vullen?
iTunes gaat om jouw interactie vragen.... indien er meer dan 5% verschil is tussen jouw iPhone en de gegevens op de Macbook, dan zul je ze stuk voor stuk moeten aangeven welke het nieuwste is...Unbreukable schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:43:
in dit geval gaat er niets verloren..
---
De macbook zal leeg zijn... dus eigenlijk betekend dit dat ik dus toch vanuit mijn ipod en iphone mijn macbook (waar dus nog helemaal niks op staat) kan vullen. Dat is wel goed nieuws.TweakBoy schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:47:
[...]
iTunes gaat om jouw interactie vragen.... indien er meer dan 5% verschil is tussen jouw iPhone en de gegevens op de Macbook, dan zul je ze stuk voor stuk moeten aangeven welke het nieuwste is...
in dit geval gaat er niets verloren..
Hallo allemaal,
Ben net een maand een gebruiker van een Macbook. Nu na een maand gaat het opstarten al een stuk langzamer dan voorheen. Weet iemand waar dat aan kan liggen of is er een progje waarmee je je MBP mee kunt opschonen. Ik ben een switcher dus ben nog niet helemaal thuis in de software die te verkrijgen is voor OSX. En welke app kan ik het beste gebruiken om programmas te wissen die ik niet meer wil, want ik neem aan dat als ik een app in de prullenbak verplaats er nog het één en ander op mn MBP blijft staan.
Alvast dank voor eventuele reacties.
Grtz Tristal
Ben net een maand een gebruiker van een Macbook. Nu na een maand gaat het opstarten al een stuk langzamer dan voorheen. Weet iemand waar dat aan kan liggen of is er een progje waarmee je je MBP mee kunt opschonen. Ik ben een switcher dus ben nog niet helemaal thuis in de software die te verkrijgen is voor OSX. En welke app kan ik het beste gebruiken om programmas te wissen die ik niet meer wil, want ik neem aan dat als ik een app in de prullenbak verplaats er nog het één en ander op mn MBP blijft staan.
Grtz Tristal
iPhone 8 Plus iPad air 2
Verwijderd
Op dat laatste heb ik wel een antwoord, appcleaner, gebruik het ook 
En het opstarten die trager gaat lijkt me wel logisch.. Maar ik moet eerlijk zijn, veel moet ik hem niet opstarten, tenzij ik iets uit windows nodig heb of tenzij er een update is geweest.. Verder is het altijd in sluimer stand..
En het opstarten die trager gaat lijkt me wel logisch.. Maar ik moet eerlijk zijn, veel moet ik hem niet opstarten, tenzij ik iets uit windows nodig heb of tenzij er een update is geweest.. Verder is het altijd in sluimer stand..
Als je je ipod aansluit op je nieuwe macbook aansluit en laat synchroniseren met itunes zal de muziek op de ipod gewist worden.Unbreukable schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:43:
Dropbox synchoniseer je iPhone/Android/Mac/PC | 13" Macbook Pro (mid 2010) | Sony VAIO VPCF11Z1E | Mac mini (end 2009) | PC Q6600 | Synology DS1010+ | HTC Desire
Thnx!Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:39:
iPhone 8 Plus iPad air 2
Moet ik dan mijn hele itunes bibliotheek via een externe hd verplaatsen? maar bij een iphone kan het wel (als ik af ga op het antwoord van Tweakboy?Dompeerd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:44:
[...]
Als je je ipod aansluit op je nieuwe macbook aansluit en laat synchroniseren met itunes zal de muziek op de ipod gewist worden.
Nee, met een iphone is dit ook niet mogelijk. Zodra je of een iPod of een iPhone aansluit op een computer met een lege iTunes bibliotheek, dan zal de inhoud van je iDevice gewist worden. Enige manier is dus inderdaad je bibliotheek te kopiëren naar een externe HDD, of een programma zoals Senuti gebruiken om de muziek van je iPod/iPhone af te halen.Unbreukable schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 07:48:
[...]
Moet ik dan mijn hele itunes bibliotheek via een externe hd verplaatsen? maar bij een iphone kan het wel (als ik af ga op het antwoord van Tweakboy?
Je kan ook CleanMyMac gebruiken, je kan er je hele Mac mee opschonen, en als je een programma naar de prullenbak sleept zal hij automatisch openen en vragen om het helemaal te verwijderen.Tristal schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:17:
Hallo allemaal,
Grtz Tristal
Dat is best irritant. Zijn er geen alternatieven voor iTunes in OSX? Ik ga dit weekend ook een Macbook bestellen en met de back-to-school actie krijg ik hier een iPod touch bij. Ik had al eerder van dit soort verhalen gehoord, en dit is niet echt de manier waarop ik met een mp3-speler om wil gaan (vastzitten aan 1 library). Nu gebruik ik zelf graag Mediamonkey op mijn PC en daarmee schijn je ook met iPods te kunnen synchroniseren. Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar ik ga dit wel even proberen. Het zou leuk zijn als er een vergelijkbaar programma beschikbaar was voor OSX.VeeGee schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 09:56:
[...]
Nee, met een iphone is dit ook niet mogelijk. Zodra je of een iPod of een iPhone aansluit op een computer met een lege iTunes bibliotheek, dan zal de inhoud van je iDevice gewist worden. Enige manier is dus inderdaad je bibliotheek te kopiëren naar een externe HDD, of een programma zoals Senuti gebruiken om de muziek van je iPod/iPhone af te halen.
Verwijderd
Kan je zonder gevaar transporteren als die in sluimerstand staat?Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:39:
ja,
mijn mbp gaat ook nooit uit. start hem alleen op na software update opnieuw op over het algemeen.
En laptop gaat de hele wereld mee over.
mijn mbp gaat ook nooit uit. start hem alleen op na software update opnieuw op over het algemeen.
En laptop gaat de hele wereld mee over.
Verwijderd
Ha weer iets bijgeleerd, ik dacht dat je die zo beter niet kon transporteren. Dat de schijven nog actief waren of zo. Vandaag iig ook een van de laatste keren dat em uit gaat tenzij dat echt nodig is voor update of zo
Ik dacht dat vroeger ook, tot ik hier eens las dat er mensen waren die hem 2 maand niet aan/af zetten. Uiteindelijk doe ik dit ook nooit meer. (Alle 1x per maand fzo) En dat is net het grote gemak, je doet het open en je kunt direct werken. En gaat ook overal mee.Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:48:
Ha weer iets bijgeleerd, ik dacht dat je die zo beter niet kon transporteren. Dat de schijven nog actief waren of zo. Vandaag iig ook een van de laatste keren dat em uit gaat tenzij dat echt nodig is voor update of zo
Ik zou eerst gewoon iTunes proberen, op mac loopt het een stuk soepeler.tarlitz schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 15:10:
[...]
Dat is best irritant. Zijn er geen alternatieven voor iTunes in OSX? Ik ga dit weekend ook een Macbook bestellen en met de back-to-school actie krijg ik hier een iPod touch bij. Ik had al eerder van dit soort verhalen gehoord, en dit is niet echt de manier waarop ik met een mp3-speler om wil gaan (vastzitten aan 1 library). Nu gebruik ik zelf graag Mediamonkey op mijn PC en daarmee schijn je ook met iPods te kunnen synchroniseren. Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar ik ga dit wel even proberen. Het zou leuk zijn als er een vergelijkbaar programma beschikbaar was voor OSX.
In praktijk ga je het gebonden zijn niet heel erg merken.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Vraagje, is er een sneltoets om naar bureaublad te gaan?
Gaude et aude
Verwijderd
Moet het echt een toets zijn? Toets ken ik namelijk niet. Maar met 4 vingers naar boven vegen op trackpad doet 't wel.thefabiman88 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:51:
Vraagje, is er een sneltoets om naar bureaublad te gaan?
Wat een handigheid! Al die trackpad combinaties....
Gaude et aude
Verwijderd
4 vingers naar onderen zul je veel vaker gaan gebruiken . . of 3 vingers naar links om een pagina terug te gaan tijdens het browsen, en 3 vingers naar rechts om een pagina vooruit te gaanthefabiman88 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 22:03:
Wat een handigheid! Al die trackpad combinaties....

Ik overweeg op het moment om ook een nieuwe MBP te gaan kopen ter vervanging van mijn 2006MBP, wil graag weer 17" maar aangezien de riante resolutie van 1920x1200 heb ik mijn twijfels over de videochip, ik zou zo nu en dan wel wat Starcraft II en WoW willen spelen (gewoon OSX versie, geen bootcamp)
De GT330 is voor mijn gevoel dus wat aan de lichte kant, ik hoop stiekem dat apple nog met een herfst update komt voor de Macbooks.
Iemand ervaring met SC2 en WoW native OSX op 1920x1200?
De GT330 is voor mijn gevoel dus wat aan de lichte kant, ik hoop stiekem dat apple nog met een herfst update komt voor de Macbooks.
Wel ervaring met WoW op de 15" 1440x900px. Bijna alles op max met redelijk zware UI haal ik tussen de 40 in Dalaran en 120 op andere punten.OCTiMod schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 22:31:
Ik overweeg op het moment om ook een nieuwe MBP te gaan kopen ter vervanging van mijn 2006MBP, wil graag weer 17" maar aangezien de riante resolutie van 1920x1200 heb ik mijn twijfels over de videochip, ik zou zo nu en dan wel wat Starcraft II en WoW willen spelen (gewoon OSX versie, geen bootcamp)
De GT330 is meer dan genoeg imho.
Ik ben sinds 3 dagen de trotse eigenaar van een:
Macbook Pro - 15 Inch - 2.66 GHz - i7 - 4 GB - 500 GB HD - GT330M 512 MB - High Res
De Macbook bevalt me heel erg vooral over de snelheid ben ik erg te spreken.
Helaas wel tegen 1 grote tegenvaller aangelopen,
Ik probeerde zojuist de 1080P film van Avatar te kijken en de 1e 90 minuten ging het goed, na deze
90 minuten had de film er geen zin meer in en nu zit ik dus met een film waarvan ik het einde niet kan zien
(Dit is overigens met de VLC player)
Heeft iemand misschien enig idee hoe ik dit op kan lossen, ik heb namelijk geen 2000+ Euro betaald voor een laptop waarmee ik nog niet eens een HD Filmpje kan kijken. In dat geval breng ik hem namelijk liever terug.
Thanks.
Macbook Pro - 15 Inch - 2.66 GHz - i7 - 4 GB - 500 GB HD - GT330M 512 MB - High Res
Ik probeerde zojuist de 1080P film van Avatar te kijken en de 1e 90 minuten ging het goed, na deze
90 minuten had de film er geen zin meer in en nu zit ik dus met een film waarvan ik het einde niet kan zien
Heeft iemand misschien enig idee hoe ik dit op kan lossen, ik heb namelijk geen 2000+ Euro betaald voor een laptop waarmee ik nog niet eens een HD Filmpje kan kijken. In dat geval breng ik hem namelijk liever terug.
Thanks.
Je zou de temp. kunnen controlleren, mischien dat hij terug throttled vanwege de temp. Verder kan je nog een andere player proberen. Je MBP moet een 1080P makkelijk trekken.
Ik heb trouwens avatar gisteren voor het eerst gezien, meesterlijke film
Ik heb trouwens avatar gisteren voor het eerst gezien, meesterlijke film
[ Voor 18% gewijzigd door !GN!T!ON op 05-09-2010 04:24 ]
Met de GT330 op die resolutie twijfel ik ook niet echt aan, maar diezelfde GT330 gebruiken ze in de MBP 17" met een resolutie van 1920x1200 en ik heb zo het idee hij dat niet gaat trekken.Osxy schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 23:38:
[...]
Wel ervaring met WoW op de 15" 1440x900px. Bijna alles op max met redelijk zware UI haal ik tussen de 40 in Dalaran en 120 op andere punten.
De GT330 is meer dan genoeg imho.
Mijn PC met een i7 en GTX295 heeft het zelfs moeilijk in Dalaran (gaat nu ff testen, normaal gesproken speel ik met vsync on)
Standaard WoW:High settings voor video 1920x1200/60Hz. 2x multisample
Stormwind, Trade District voor AH 120/140fps binnen in de AH 140/150fps
Dalaran, Voor de Silver Enclave 56/85fps binnen in de Legerdemain Lounge 85/95fps
Ik vraag me dus echt af of wow speelbaar zal zijn in Dalaran op de MBP.
At JoeriBA mijn oude MBP uit 2006 kan zelfs 1080p afspelen met VLC, dus misschien ligt het aan de film zelf?
De sneltoets om naar het bureaublad te gaan is afhankelijk van je toetsenbord instellingen fn + F11 of alleen F11. Dit heeft hetzelfde effect als met 4 vingers over je trackpad omhoog glijden.
MRTN
Ja, ga jij even lekker je laptop terugbrengen naar de winkel omdat je gedownloade film het niet goed doet.JoeriBA schreef op zondag 05 september 2010 @ 04:15:
Thanks.

Ik heb zelfs in Dalaran rond gelopen met mijn oude iMac 20" (1680x1050) C2D 2.16ghz x1600 256MB. Het is langzamer maar het werkt nog steeds.OCTiMod schreef op zondag 05 september 2010 @ 09:28:
[...]
Met de GT330 op die resolutie twijfel ik ook niet echt aan, maar diezelfde GT330 gebruiken ze in de MBP 17" met een resolutie van 1920x1200 en ik heb zo het idee hij dat niet gaat trekken.
Mijn PC met een i7 en GTX295 heeft het zelfs moeilijk in Dalaran (gaat nu ff testen, normaal gesproken speel ik met vsync on)
Standaard WoW:High settings voor video 1920x1200/60Hz. 2x multisample
Stormwind, Trade District voor AH 120/140fps binnen in de AH 140/150fps
Dalaran, Voor de Silver Enclave 56/85fps binnen in de Legerdemain Lounge 85/95fps
Ik vraag me dus echt af of wow speelbaar zal zijn in Dalaran op de MBP.
At JoeriBA mijn oude MBP uit 2006 kan zelfs 1080p afspelen met VLC, dus misschien ligt het aan de film zelf?
Als ik jou was zou ik hem snel terugbrengen hoor /sarcamseJoeriBA schreef op zondag 05 september 2010 @ 04:15:
Thanks.
Verwijderd
Het zal wel aan je software/rip liggen.. Ik heb een i5 2.4ghz 15" en hier draaien blu-rays perfectJoeriBA schreef op zondag 05 september 2010 @ 04:15:
Thanks.
Ik speel het af met VLC, maar sommigen hebben wel problemen met VLC, is gelijk niet overal hetzelfde.
Ik vermoed dat er een foutje in VLC zit. Op mijn iMac i7 met 8 GB heb ik bijna standaard dat als ik een MKV kijk (variërend tussen 8 en 15 gig) er na een minuut of 90 ineens blokjes komen. Dat duurt soms maar 2 seconden, soms 10. Daarna verdwijnt het en kijk ik verder. Ik merk dan wel dat VLC helemaal vast staat als ik het uit wil zetten… Heel bizar.
Ik kan aan alle HD kijkers Plex aanraden, het lijkt misschien overkill voor wat je wilt maar het geeft ook GPU accelerated video playback
Verwijderd
Op dit moment ben ik aan het kijken voor een Macbook Pro 13 Inch.
Wat ik zelf jammer vind is dat het niet over een i3 of i5 processor beschikt.
Terwijl je wel een flinke bedrag neertelt.
Zou je dit nog kunnen vervangen?
Verder hoop ik wel dat ik goed film zou kunnen kijken op de Macbook pro 13 Inch.
Maar loopt de Macbook altijd lekker vlot ?
Ik ben nou hard aan het sparen voor een Macbook 13 Inch.
Maar mischien dat ik een nieuwere type volgend jaar haal.
Verder hoop ik wel dat ik goed film zou kunnen kijken op de Macbook pro 13 Inch.
Vervangen zal je niet lukken, dit kan overigens naar mijn weten bij geen enkele laptop.Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:14:
Film kijken moet gewoon lukken, 1080P durf ik niet te zeggen maar 720P wel.
Het is vooral afhankelijk wat jij met die machine wilt gaan doen, wil je zwaar gaan photoshoppen zou ik eerder voor een 15" gaan.
Verwijderd
Hmm ja ik wil toch zwaar gaan photoshoppen.
Onder mn oude laptop lukt dit niet meer al te goed.
en ook zou ik gewoon Imovie willen gebruiken als vervanger voor Sony vegas.
Maar ik denk wel dat het waard is een macbook vergeleken met een Windows 7 notebook
Onder mn oude laptop lukt dit niet meer al te goed.
en ook zou ik gewoon Imovie willen gebruiken als vervanger voor Sony vegas.
Maar ik denk wel dat het waard is een macbook vergeleken met een Windows 7 notebook
Zelf heb ik de MBP 13.3 2.66ghz en heb helemaal geen probleem om full HD avatar af te spelen met vlc.Osxy schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:39:
[...]
Vervangen zal je niet lukken, dit kan overigens naar mijn weten bij geen enkele laptop.
Film kijken moet gewoon lukken, 1080P durf ik niet te zeggen maar 720P wel.
Het is vooral afhankelijk wat jij met die machine wilt gaan doen, wil je zwaar gaan photoshoppen zou ik eerder voor een 15" gaan.
Ook andere full HD films geen probeel hoor
Jamesbond007uk
Een refresh voor de herfst zou zeker mooi zijn, maar volgens mij gaat dit nooit gebeuren. Er komen toch maar één keer per jaar updates uit? Of heb ik het mis?OCTiMod schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 22:31:
In mijn zoektocht naar dezelfde informatie ben ik op de volgende site uitgekomen waar ze dit allemaal bijhouden: http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Proposttoast schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:20:
[...]
Een refresh voor de herfst zou zeker mooi zijn, maar volgens mij gaat dit nooit gebeuren. Er komen toch maar één keer per jaar updates uit? Of heb ik het mis?
Uiteindelijke heb ik maar besloten er schijt aan te hebben omdat 100MHz meer of minder niet zo heel veel uitmaakt en lekker een Macbook met gratis (20 euro
Ik heb een MBP C2D @ 2,53Ghz, dus 'oude' model, en speel HD films (1080P) zonder problemen af.Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:14:
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Het gaat mij ook niet zo zeer om de processor, ik zal waarschijnlijk voor de i5 gaan maar ik hoop op een betere videokaart in de nieuwe MBP.tarlitz schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:26:
[...]
In mijn zoektocht naar dezelfde informatie ben ik op de volgende site uitgekomen waar ze dit allemaal bijhouden: http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro
Uiteindelijke heb ik maar besloten er schijt aan te hebben omdat 100MHz meer of minder niet zo heel veel uitmaakt en lekker een Macbook met gratis (20 euro) iPod touch besteld. De geruchten gaan trouwens dat er pas begin 2011 een nieuwe update komt.
Vroeger was de verhouding CPU/GPU erg goed tegenwoordig mager zeker voor de 17" met zo'n hoge resolutie.
edit: die buyersguide is erg handig, ben hem al eens tegen gekomen, zie vaak dat ze de MBP in de 10e maand refreshen en ik hoop echt dat ze dat dit jaar weer gaan doen
[ Voor 9% gewijzigd door OCTiMod op 06-09-2010 11:10 ]
Kan nu ook eindelijk zeggen (na jaren dromen) dat ik ben toegetreden tot de Mac familie. Heb nu sinds drie weken de Macbook Pro 15" (die van 1749).
Kan niet anders dan met lof over deze machine spreken. Met name de trackpad vindt ik fenomenaal. Zat gister weer even op een windowslaptop, maar dat is dan echt even schakelen.
Waar ik niet op kan wachten is office 2011 voor Mac. Dit vanwege het herintreden van VBA. Dit is voor mij persoonlijk toch wel erg belangrijk. Heb een eigen bedrijf en veel werk gebeurd in Excel. iWork voldoet voor mij (helaas) niet.
Dan nog even reageren:
Je kunt altijd wel blijven wachten op de volgende update, maar dan koop je er nooit 1. Ik denk dat je nu een hele complete machine koopt. Daarbij blijven Macs aardig op waarde, dus als je echt steeds het nieuwste wilt, dan kun je jouw machine weer verkopen en weer iets nieuws kopen.
Kan niet anders dan met lof over deze machine spreken. Met name de trackpad vindt ik fenomenaal. Zat gister weer even op een windowslaptop, maar dat is dan echt even schakelen.
Waar ik niet op kan wachten is office 2011 voor Mac. Dit vanwege het herintreden van VBA. Dit is voor mij persoonlijk toch wel erg belangrijk. Heb een eigen bedrijf en veel werk gebeurd in Excel. iWork voldoet voor mij (helaas) niet.
Dan nog even reageren:
Je kunt altijd wel blijven wachten op de volgende update, maar dan koop je er nooit 1. Ik denk dat je nu een hele complete machine koopt. Daarbij blijven Macs aardig op waarde, dus als je echt steeds het nieuwste wilt, dan kun je jouw machine weer verkopen en weer iets nieuws kopen.
MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD | iPhone 6s | Synology DS213+
Die stelling heb je helemaal gelijk in, als ik een laptop nodig zou hebben had ik hem al besteld maar het is voor erbij en ter vervanging van een ouder model.pietertie schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:37:
En als je dan weet dat er toch binnenkort een nieuwer model komt dan is het beter om ff te wachten om voor hetzelfde geld een sneller model te krijgen.
Ik hoop alleen dat je dan de nieuwe iPod touch krijgt, die net uit istarlitz schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:26:
[...]
In mijn zoektocht naar dezelfde informatie ben ik op de volgende site uitgekomen waar ze dit allemaal bijhouden: http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro
Uiteindelijke heb ik maar besloten er schijt aan te hebben omdat 100MHz meer of minder niet zo heel veel uitmaakt en lekker een Macbook met gratis (20 euro) iPod touch besteld. De geruchten gaan trouwens dat er pas begin 2011 een nieuwe update komt.
Dat is wel een enorm verschil namelijk. (gewoon iPhone 4 als iPod dus zeg maar).
Ik ben nog steeds superblij met mijn MBP, alleen games (en bijbehorende performance) mis ik af en toe. Vroeger kon ik elke game kopen die me maar leuk leek, nu moet ik toch wel een beetje slim snuffelen.
Of anders toch maar eens bootcamp met W7 eropgooien.. maar heb maar een klein SSD'tje.
[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 06-09-2010 15:17 ]
Dan zet je Windows toch op een externe schijf?Bosmonster schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:16:
[...]
Ik hoop alleen dat je dan de nieuwe iPod touch krijgt, die net uit is
Dat is wel een enorm verschil namelijk. (gewoon iPhone 4 als iPod dus zeg maar).
Ik ben nog steeds superblij met mijn MBP, alleen games (en bijbehorende performance) mis ik af en toe. Vroeger kon ik elke game kopen die me maar leuk leek, nu moet ik toch wel een beetje slim snuffelen.
Of anders toch maar eens bootcamp met W7 eropgooien.. maar heb maar een klein SSD'tje.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Als de MBP eSata zou ondersteunen zou dat een oplossing zijn. Gamen via USB is niet echt je-van-het 
Einde van het jaar maar eens kijken naar de nieuwe Intel 300GB SSD's.
[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 06-09-2010 15:45 ]
Helaas geldt die korting niet op de nieuwe iPods, is echt om van hun oude stock af te komen denk ik.Bosmonster schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:16:
[...]
Ik hoop alleen dat je dan de nieuwe iPod touch krijgt, die net uit is
Maar ja, ik heb al een leuk dealtje gesloten met mijn moeder, zij een nieuwe printer + iPod voor een mooi prijsje, en ik koop over een paar weken een nieuwe iPod als mijn kortingen binnen zijn
Wederom een batterijvraagje, degene die hem continu opladen, laten jullie hem 's nachts ook in het stopcontact of halen jullie hem er dan uit.
Complete Cycles halen is ook niet de bedoeling<intensief gebruik van de batterij>.
Complete Cycles halen is ook niet de bedoeling<intensief gebruik van de batterij>.
Gaude et aude
Is zo'n OptiBay niets voor jou? SSD voor OSX en een aparte HD voor Windows en games.Bosmonster schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:41:
Als de MBP eSata zou ondersteunen zou dat een oplossing zijn. Gamen via USB is niet echt je-van-het
Mjah, ik wil wel graag mn DVD-speler behouden.
Grotere SSD is beste oplossing, maar ook een beetje dure
Maar goed, eind dit jaar schijnen er nieuwe en goedkopere op de markt te komen, door verkleining van het ontwikkelproces. Daar maar eens naar kijken.
Ik ben al blij dat Blizzard alle games uitbrengt voor Mac!
Grotere SSD is beste oplossing, maar ook een beetje dure
Maar goed, eind dit jaar schijnen er nieuwe en goedkopere op de markt te komen, door verkleining van het ontwikkelproces. Daar maar eens naar kijken.
Ik ben al blij dat Blizzard alle games uitbrengt voor Mac!
[ Voor 49% gewijzigd door Bosmonster op 06-09-2010 16:19 ]
USB is sowieso niet aan te raden, maar ik heb Mac OS X op m'n eerste Mac mini vanaf een FireWire-disk gedraaid omdat het sneller was dan via de ingebouwde 5400 rpm disk en dat scheelde nog best wel. Dus kan me niet voorstellen dat FW800 te traag zou zijn, maar ik speel dan ook nauwelijks games en de meeste games die ik speel draaien onder VMWare Fusion met Windows 7 zelfs nog wel.Bosmonster schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:41:
Probleem dat ik daar een beetje mee heb is dat ik juist een laptop heb gekocht om een alles-in-één-apparaat te hebben. Dan kan ik wel vanalles in externe apparaten gaan stoppen, maar dan had ik net zo goed een desktop kunnen kopen.
Tja, hoe vaak gebruik jij je optische driver überhaupt?Bosmonster schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:31:
Probleem dat ik daar een beetje mee heb is dat ik juist een laptop heb gekocht om een alles-in-één-apparaat te hebben. Dan kan ik wel vanalles in externe apparaten gaan stoppen, maar dan had ik net zo goed een desktop kunnen kopen.
Ik zit ook wel op die 300 GB SSD's te wachten, maar ik moet eerst nog zien hoe dat is, want ik lever wel 200 GB ruimte in en heb nu al ~280 GB in gebruik. Mijn reden om nog geen SSD te nemen is eigenlijk hetzelfde, ik wil overal al m'n bestanden bij me hebben en geen VM's vanaf externe schijven moeten draaien. Als er toevallig een kabeltje losraakt ben je niet alleen je werk sinds de laatste save kwijt maar als je pech hebt is de hele VM corrupt 
OptiBay is voor mij ook geen optie, voor sommige games is een schijfje in de optische drive nog altijd noodzakelijk en ik kijk af en toe nog wel een dvd, heb geen andere dvd-speler.
OptiBay is voor mij ook geen optie, voor sommige games is een schijfje in de optische drive nog altijd noodzakelijk en ik kijk af en toe nog wel een dvd, heb geen andere dvd-speler.
Ik wil weten wat het mac adres van mijn macbook pro is alleen heb ik hem niet meer (gejat). De doos heb ik nog wel:

Airport ID is het mac adres van wireless ? Nogal vreemde mac adres namelijk met maar 1 letter

Airport ID is het mac adres van wireless ? Nogal vreemde mac adres namelijk met maar 1 letter
Toch is dat 'm. Kan natuurlijk een keer zo uitkomen, er is geen regel die bepaalt dat er persé 5 letters in een MAC adres moeten voorkomenArmo schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:01:
Ik wil weten wat het mac adres van mijn macbook pro is alleen heb ik hem niet meer (gejat). De doos heb ik nog wel:
[afbeelding]
Hier stond achterhaalde informatie…
Het MAC-adres van je laptop zelf is wat bij Ethernet ID staat. Die bij Airport ID is van je wifi kaart. En dat er maar één letter in staat kan, 't is gewoon een hexadecimaal getal.Armo schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:01:
[afbeelding]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik wilde het MAC adres van wifi weten en niet ethernetCyBeR schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:22:
[...]
Het MAC-adres van je laptop zelf is wat bij Ethernet ID staat. Die bij Airport ID is van je wifi kaart. En dat er maar één letter in staat kan, 't is gewoon een hexadecimaal getal.
Bedankt voor de reacties!
De laatste tijd vond ik dat ik voortaan maar kort kon werken op mijn MacBook Pro. Ik dus gister coconutBattery gestart en gekeken. En wat blijkt? Heeft m'n batterij nog maar 41% capaciteit over. Kan er nu een uurtje op werken.

Ik heb gister de batterij helemaal leeg laten lopen en een nacht leeg gelaten en weer volledig opgeladen en nu is er nog maar 32% over. Dat is volgens mij niet echt de bedoeling.

Ik beschik over apple care en denk eraan om contact op te nemen met Apple. Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Ik heb gister de batterij helemaal leeg laten lopen en een nacht leeg gelaten en weer volledig opgeladen en nu is er nog maar 32% over. Dat is volgens mij niet echt de bedoeling.

Ik beschik over apple care en denk eraan om contact op te nemen met Apple. Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Een paar weken geleden, hier in dit topic gevraagd of ik kon internetten via mijn HTC Touch HD telefoon in combinatie met een Macbook Pro, en misschien is het wel zo netjes om het volgende te vermelden.
Het kan inderdaad zonder problemen telefoon aangesloten via usb kabel, en gelijk goed internet.
Maar ook heb ik gelijk mijn Macbook als accesspoint ingesteld, dus de rest van de familie kon dus ook lekker ( weliswaar kort en niet de hele avond) internetten en mail binnen halen. Dus wat zat er op via de telefoon: 3 x een iPod touch de Macbook. En later ook nog een iPad. Niet super snel maar zeker heel goed te doen.
Het kan inderdaad zonder problemen telefoon aangesloten via usb kabel, en gelijk goed internet.
Maar ook heb ik gelijk mijn Macbook als accesspoint ingesteld, dus de rest van de familie kon dus ook lekker ( weliswaar kort en niet de hele avond) internetten en mail binnen halen. Dus wat zat er op via de telefoon: 3 x een iPod touch de Macbook. En later ook nog een iPad. Niet super snel maar zeker heel goed te doen.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Probeer dit eens:inTIMidate schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:22:
De laatste tijd vond ik dat ik voortaan maar kort kon werken op mijn MacBook Pro. Ik dus gister coconutBattery gestart en gekeken. En wat blijkt? Heeft m'n batterij nog maar 41% capaciteit over. Kan er nu een uurtje op werken.
[afbeelding]
Ik heb gister de batterij helemaal leeg laten lopen en een nacht leeg gelaten en weer volledig opgeladen en nu is er nog maar 32% over. Dat is volgens mij niet echt de bedoeling.![]()
[afbeelding]
http://docs.info.apple.co...h=mac/10.4/en/mh2339.html
In de post die je quote geeft inTIMIdate toch aan dit al gedaan te hebbenOsxy schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:53:
[...]
Probeer dit eens:
http://docs.info.apple.co...h=mac/10.4/en/mh2339.html

IMHO is die batterij gewoon opgebruikt. Met een leeftijd van 31 maanden betreft het een batterij van de pre-unibody generatie die zo'n 300 cycles aankan (i.t.t. de batterijen van de unibody generatie die zo'n 1000 cycles moeten aankunnen). Die batterij heeft er 302 cycles opzitten...I rest my case
In de klas heeft wel meer dan de helft een Mac, waarvan ook veel voor het eerst. WAT IS CTRL+ALT+DEL OP EEN MAAAAC?? was wel het droogste wat ik ooit gehoord had
Ik moest laatst ook met wat collega's naar Groningen met de trein. Weliswaar via iPhone, maar internet ingesteld via 3G en als accesspoint ingesteld en iedereen kon lekker mailen en internettenMontana schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:26:
Een paar weken geleden, hier in dit topic gevraagd of ik kon internetten via mijn HTC Touch HD telefoon in combinatie met een Macbook Pro, en misschien is het wel zo netjes om het volgende te vermelden.
Ideaal!
Ow.. op 1 collega na, en dat was de enige met een Windows-laptop. Die kreeg het niet voor elkaar te verbinden via wifi
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 07-09-2010 08:29 ]
Je mag IMHO blij zijn dat die accu het nog zo lang heeft uitgehouden. Ik heb pre-unibody MacBook Pro, maar de accu's zijn om te huilen. Heb er al twee omgeruild, waarvan één binnen de garantie periode. Toen was ik het beu met de dure aanschaf van een accu voor een 3 jaar oude MBP, en heb ik deze besteld in de VS. Heeft nog altijd geen capaciteit verloren waar de Apple accu's dat binnen een half jaar al vertoonden. Misschien dat ik pech gehad heb, maar ik heb het binnen familie- en vriendenkring meer gezien met pre-unibody's.fanatic_david schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 00:44:
[...]
In de post die je quote geeft inTIMIdate toch aan dit al gedaan te hebben![]()
IMHO is die batterij gewoon opgebruikt. Met een leeftijd van 31 maanden betreft het een batterij van de pre-unibody generatie die zo'n 300 cycles aankan (i.t.t. de batterijen van de unibody generatie die zo'n 1000 cycles moeten aankunnen). Die batterij heeft er 302 cycles opzitten...I rest my case
Hier stond achterhaalde informatie…
Vreemd genoeg werkt USB-tethering van m'n 2.2 HTC Desire niet onder Mac OS.Bosmonster schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:29:
[...]
Ik moest laatst ook met wat collega's naar Groningen met de trein. Weliswaar via iPhone, maar internet ingesteld via 3G en als accesspoint ingesteld en iedereen kon lekker mailen en internetten
Ideaal!
Ow.. op 1 collega na, en dat was de enige met een Windows-laptop. Die kreeg het niet voor elkaar te verbinden via wifi
Windows en Ubuntu zijn geen probleem.
Wi-Fi tetheren gaat uiteraard wel.
Ik heb met Apple gebeld en krijg geen nieuwe omdat ik eerlijk was en vertelde dat ik nu aan 302 cycles zit. Onder de 300 had ik er wel een gekregen. Maarja eerlijkheid duurt het langst.
Verwijderd
Hier ook geen succes om via usb internet met m'n htc hero te delen. Onder windows gaat het vanzelf, linux distro's niet getest. Uiteindelijk heb ik het een tijd met azilink op android en tunnelblick op mac gedaan. Ondertussen root en wifi tethering, is wel zo gemakkelijk en zo kun je makkelijk delen. Zou standaard moeten zijn op androidSMulTiE schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:02:
[...]
Vreemd genoeg werkt USB-tethering van m'n 2.2 HTC Desire niet onder Mac OS.
Windows en Ubuntu zijn geen probleem.
Wi-Fi tetheren gaat uiteraard wel.
(edit: vraagt wel heel veel van htc accu die wifi tethering
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 10:29 ]
Hoe werkt dat eigenlijk met die cycles? Ik heb geen MacBook, maar vind het wel interessant. Betekent "300 cycles" 300 keer volledig leeg en dan weer opladen? Als hij nooit helemaal leeg raakt, hoe bouwen die cycles zich dan op?
Dit topic is gesloten.