Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik een schijf halen van Mac OS? Heb een MBP 13" en wil Windows 7 erop gaan zetten...
Echter heb ik bij mijn MBP nooit een schijf gekregen, maar bij het installeren van bootcamp en dus windows 7 schijnt dit wel weer nodig te zijn, is dit ook echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:26
Je kan gewoon het Bootcamp-programma in de hulpprogramma's map opstarten en met een windows 7 dvd installeren. Echter heb je wel een Snow Leopard dvd nodig om de drivers in windows te installeren. Die zijn zover ik weet niet op internet te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Zo, vandaag had ik tijd voor een schone installatie van m'n MBP. Het was niet echt nodig, maar ik vond het wel tijd worden. Ik ben elke keer nog steeds verrast hoe soepel dat werkt, even een folder en een plistje kopiëren uit de Time Machine-backup en Mail is weer zoals ik het een half uur eerder had afgesloten. Dat geldt eigenlijk voor alle apps, maar Mail is altijd de eerste die ik terugzet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds 5 weken een bezitter van een macbook pro 15inch i7 met een high res antiglare scherm (online gekocht bij apple). Ik ontdekte na 3 weken een dode pixel midden in mijn scherm. Ik was op dat moment op vakantie dus ik kon niet meteen naar apple bellen. Toen ik terug kwam heb ik dat meteen gedaan. Aan de telefoon werd mij verteld dat ze pas na 5 pixels iets konden doen. Voordat ik gebeld had heb ik hier op het forum en op internet gekeken naar wat mijn rechten waren en ze hier op geattendeerd, in het speciaal op het feit dat apple ergens tijdens mijn aankoop process moet aangeven dat dode pixels kunnen voorkomen en wat hun normen hierover zijn. Dit doet apple nergens, ik heb de algemene voorwaarden doorgelezen en nergens tijdens het aankoop process staan de precieze specificaties van het scherm (bv welke iso normen worden gehanteerd). De mevrouw aan de telefoon zij hierop dat dit wel in de algemene voorwaarde stond. Toen ik haar vroeg waar dit dan zou staan zij ze dat ze dat niet wist 8)7 . De discussie die hierop volgde eindigde in een boze apple medewerkster die zei dat ik naar een official reseller moest gaan en dat zij daar zouden bepalen of die vervangen werd of niet.

Ik ben naar machouse amsterdam gegaan en gelukkig waren ze daar een stuk vriendelijker (heb daar niet weer mijn betoog gehouden over rechten en plichten) en heb ze gewoon uitgelegd dat ik me dood erger aan die dode pixel. Ze hebben hem ingenomen en een week later had ik hem terug met een nieuw scherm zonder dode pixels. Ze zeiden bij machouse dat dode pixels maar zelden voorkomen. De moraal van het verhaal, apple vervangt ook schermen met 1 dode pixel, maar je bent wel overgeleverd aan de goodwill van een premium reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 18:42:
Zo, vandaag had ik tijd voor een schone installatie van m'n MBP. Het was niet echt nodig, maar ik vond het wel tijd worden. Ik ben elke keer nog steeds verrast hoe soepel dat werkt, even een folder en een plistje kopiëren uit de Time Machine-backup en Mail is weer zoals ik het een half uur eerder had afgesloten. Dat geldt eigenlijk voor alle apps, maar Mail is altijd de eerste die ik terugzet.
Ah ik wilde toevallig weten welke mappen je nou precies terug moet plaatsen om Mail weer te herstellen. De rest van de apps installeer ik wel gewoon. Na de installatie van 10.6 (had daarvoor nog 10.5 op mn MBA), lijkt de boel te zijn vertraagd en gaat mn batterij ook minder lang mee, dus ik wil geen volledige restore van TimeMachine doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel een beetje jammer dat bij mij de tijdsindicatie van de batterij steeds springt van bijv 2.05 uur naar 4.30h en dan weer naar 1.45h

Geen echt goede aflopende tijdsindicatie dus. Best grote verschillen in die sprongen ook, trouwens. Heeft dit te maken met het feit dat dit nog een gloednieuwe macbook is en dat de elektronen nog wat actiever moeten worden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
Het heeft te maken met de programma's die je gebruikt. Je macbook berekent de batterijduur aan de hand van de belasting van de programma's. Dus gebruik jij programma's die meer vragen van je cpu, gpu oid. dan zal je batterij ook sneller leeg gaan, en de tijdsindicatie wordt dan berekent voor continu gebruik van die programma's. Maar ga je na een tijdje weer over op programma's die je macbook minder belasten, dan gaan de batterijduur weer omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:48
wouter.u schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 01:20:
Ik heb het gevoel dat ik trager internet heb als ik werk op mijn extern display. Met de macbook dicht dus.
zelfs open en op extern display gaat het trager. Al verschillende keren achtereen getest.

Zijn er nog die dit hebben ?
Ik. Gemeten ook: op het moment dat ik met een adaptertje een extern scherm aansluit valt mijn draadloze netwerksnelheid omlaag van 2/2,5 MB/sec naar 400 KB/sec. Een groot verschil dus. DIt was echter met een dealextreme kabel + adapter, die dus blijkbaar niet geshield zijn ofzo. Was ook duidelijk te merken door een stukje alufolie om het adaptertje te wikkelen, dan ging de snelheid weer rap omhoog!

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 00:12:
Ik vind het wel een beetje jammer dat bij mij de tijdsindicatie van de batterij steeds springt van bijv 2.05 uur naar 4.30h en dan weer naar 1.45h

Geen echt goede aflopende tijdsindicatie dus. Best grote verschillen in die sprongen ook, trouwens. Heeft dit te maken met het feit dat dit nog een gloednieuwe macbook is en dat de elektronen nog wat actiever moeten worden ofzo?
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 00:12:

Moet je maar eens opletten wat er gebeurt als je flash filmpjes (YouTube oid) bekijkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:33
Mijn macbook pro (15", 2,53Ghz mid 2009) geeft sinds enkele weken regelmatig de draaiende strandbal tijdens het internetten en dan met name als ik aan het scrollen ben over diverse webpagina's zoals bijvoorbeeld tweakers.nl. maar ook tijdens het typen van dit bericht.

Wat ik sinds een aantal weken nieuw heb is het volgende:
1) timecapsule aangeschaft welke draadloos backups maakt;
2) nieuwe harde schijf geinstalleerd en via timecapsule een complete restore uitgevoerd.

Iemand misschien een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:01

cue

Zit er over te denken om een 13 inch MBP aan te schaffen. Zitten alleen nog twee "nadelen" aan voor mij.

- 13 inch is niet te bestellen met scherm in matte uitvoering
- Geen Core i3 of i5.

Zijn er hier misschien mensen die meer weten wanneer de nieuwe MBP's gelanceerd worden? Volgens mij was dit toch vaak na de zomer het geval?

Hoe groot schatten jullie de kans in dat deze twee opties dan wel mogelijk zijn..

Ben benieuwd!

[ Voor 10% gewijzigd door cue op 23-08-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:22
Vandaag mijn Macbook Pro 13'' binnen gekregen, nu merk ik op dat er in het midden aan de rechterkant een dode/paarse pixel zit. Wat kan ik hier tegen doen, ik heb al pixelprogramma/filmpjes geprobeerd, maar deze bieden geen soelaas.
Moet ik morgen langs de iCentre gaan, of is 1 pixel te weinig(wat ik overal teruglees)?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien jij dit direct hebt geconstateerd (wat ik uit je verhaal opmaak) lijkt het me niet meer dan normaal dat je direct terug kan naar een iCentre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Erik-1980 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:21:
Mijn macbook pro (15", 2,53Ghz mid 2009) geeft sinds enkele weken regelmatig de draaiende strandbal tijdens het internetten en dan met name als ik aan het scrollen ben over diverse webpagina's zoals bijvoorbeeld tweakers.nl. maar ook tijdens het typen van dit bericht.

Wat ik sinds een aantal weken nieuw heb is het volgende:
1) timecapsule aangeschaft welke draadloos backups maakt;
2) nieuwe harde schijf geinstalleerd en via timecapsule een complete restore uitgevoerd.

Iemand misschien een oplossing??
Is dit tijdens timecapsule backup? Want die zorgde bij mij voor veel problemen als hij veel te veel moest backuppen (constant veel verschil in downloads map, te denken an 4 tot 9 GB) maar ook de windows image wilde hij backuppen. Exluden en het ging al direct een stuk rapper.

Wat ik toen opmerkte was dat Spotlight constant bleef indexeren. Raad eens? Bootcamp. Dit trok veel CPU omdat ik Tuxure geinstalleerd heb die Windows formatted schrijven bereikbaar maakt. Spotlight verteld de downloads map en Bootcamp met rust te laten, zelfde voor timecapsule. Sinds dien weer als een zonnetje.

Ik weet echter niet of je bootcamp gebruikt, maar denk vermeld het even misschien heb je er iets aan. Hoop dat je het probleem kunt vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:21:
Indien jij dit direct hebt geconstateerd (wat ik uit je verhaal opmaak) lijkt het me niet meer dan normaal dat je direct terug kan naar een iCentre.
Ik heb hem besteld via Apple(Online), dus dat is verder geen probleem? Ik zet hem aan en zie op een witte achtergrond een klein puntje.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

thefabiman88 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:24:
[...]

Ik heb hem besteld via Apple(Online), dus dat is verder geen probleem? Ik zet hem aan en zie op een witte achtergrond een klein puntje.
Aangezien je 'm online gekocht hebt kun je je beroepen op de wet koop op afstand, die precies voor dit soort dingen bedoeld is. Gewoon terugsturen en een nieuwe kopen dus.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag m'n eerste backup gemaakt via TimeMachine, wat duurde dat lang zeg (ong 160GB)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Mooi geregeld! Gebeld en werd zeer goed geholpen, binnen 3 dagen neemt de koerier contact met mij op en komt er een nieuwe laptop mijn richting(of het scherm wordt gerepareerd). Positieve ervaring met de helpdesk, enige minpunt was dat ik 15 minuten moest wachten totdat ik een medewerker aan de haak kreeg.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:34
Ik heb nu een mac book pro 13" (2010) nu vanaf juni. En het lijkt alsof het opstarten van programma's trager gaat dan eerst.

Als ik een excel file open, dan krijg ik eerst een seconde of 5 de draaiende gekleurde cursor, en daarna word pas de file geopend. Dit was in het begin niet (dezelfde file)

Ook met internetten (firefox) lijkt het niet zo soepel meer te gaan... ik kon eerst meteen een internet adress intypen, maar ook hier moet ik wachten tot de gekleurde cursor verdwijnt, voordat ik op de adress balk kan klikken.

Is er een opschoon/performance tool voor mac (os 10.6.4)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

graceful schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:22:
[...]

Is dit tijdens timecapsule backup? Want die zorgde bij mij voor veel problemen als hij veel te veel moest backuppen (constant veel verschil in downloads map, te denken an 4 tot 9 GB) maar ook de windows image wilde hij backuppen. Exluden en het ging al direct een stuk rapper.

Wat ik toen opmerkte was dat Spotlight constant bleef indexeren. Raad eens? Bootcamp. Dit trok veel CPU omdat ik Tuxure geinstalleerd heb die Windows formatted schrijven bereikbaar maakt. Spotlight verteld de downloads map en Bootcamp met rust te laten, zelfde voor timecapsule. Sinds dien weer als een zonnetje.

Ik weet echter niet of je bootcamp gebruikt, maar denk vermeld het even misschien heb je er iets aan. Hoop dat je het probleem kunt vinden. :)
Hmm, dat probleem heb ik ook wel, tuxura doet enorm veel werk constant, terwijl er eigenlijk buiten bootcamp geen enkele HD is aangesloten.. Eens moeten kijken om dit uit te schakelen dat hij die indexeert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een tijdje Mac OS X 10.6.4 op mijn Macbook Pro (Mid 2009) geïnstalleerd, en merk dat mijn accu een stuk korter mee gaat dan voorheen.

Zijn er meerdere mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een noobvraagje tussendoor: Hoe zorg ik ervoor dat alle .avi bestanden standaard met VLC worden geopend en niet met Quiktime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:42:
Ik heb sinds een tijdje Mac OS X 10.6.4 op mijn Macbook Pro (Mid 2009) geïnstalleerd, en merk dat mijn accu een stuk korter mee gaat dan voorheen.

Zijn er meerdere mensen met deze ervaring?
Jep, precies datzelfde heb ik ook een stukje hierboven gepost. Ik wil een reinstall doen, zonder een volledige restore van timemachine. Ik wil alleen de Mails uit Timemachine plukken en terugplaatsen, weet iemand welke map dat is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJuun
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08 12:41
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:18:
Even een noobvraagje tussendoor: Hoe zorg ik ervoor dat alle .avi bestanden standaard met VLC worden geopend en niet met Quiktime?
File selecteren->rechtermuisknop->Toon Info->Openen met->programma naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoelJuun schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:32:
[...]

File selecteren->rechtermuisknop->Toon Info->Openen met->programma naar keuze.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:25:
[...]

Jep, precies datzelfde heb ik ook een stukje hierboven gepost. Ik wil een reinstall doen, zonder een volledige restore van timemachine. Ik wil alleen de Mails uit Timemachine plukken en terugplaatsen, weet iemand welke map dat is ?
~/Library/Mail en ~/Library/Preferences/com.apple.mail.plist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Ik heb een aantal dagen geleden een post gemaakt over de spatie toets die niet helemaal recht zat op de 2010 macbook pro. Ik heb deze vandaag even opnieuw op mijn macbook gezet en nu is de toets perfect. Gewoon even loshalen en opnieuw vastmaken en het werk prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermandeperman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-01-2024
cue schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:12:
Zit er over te denken om een 13 inch MBP aan te schaffen. Zitten alleen nog twee "nadelen" aan voor mij.

- 13 inch is niet te bestellen met scherm in matte uitvoering
- Geen Core i3 of i5.

Zijn er hier misschien mensen die meer weten wanneer de nieuwe MBP's gelanceerd worden? Volgens mij was dit toch vaak na de zomer het geval?

Hoe groot schatten jullie de kans in dat deze twee opties dan wel mogelijk zijn..

Ben benieuwd!
Ik heb exact dezelfde vraag. Iemand een idee? Macrumors buyers guide zegt ook weinig, aangezien zij de hele MBP serie ineens pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:02:
[...]

~/Library/Mail en ~/Library/Preferences/com.apple.mail.plist
Ah helemaal perfect, bedankt! Dat wordt morgen na ICT (Maya) herkansing maar even formatteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex028
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-03-2021
@hermandeperman,

Als ik jou was zou ik niet wachten op de update. Ze zijn naar mijn idee het laatste jaar langzamer met updaten en de updates waren niet heel bijzonder. Als jij het aankan om nog 3 a 4 maanden te wachten op een update is het misschien de moeite, maar ik zou een huidige kopen.

Neem anders de Imac refresh als voorbeeld, minimale update qua specs, en toch werden ze duurder. Kans bestaat dat ze bij de mbp refresh ook wat in moeten halen om de lage eurostand te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-08 10:18
ik heb een mbp 13 besteld, echter heb ik nog onbeantwoord vraagje. is die led verlichting full led of alleen edge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:05:
[...]

Ah helemaal perfect, bedankt! Dat wordt morgen na ICT (Maya) herkansing maar even formatteren
Even een tip: als je van een applicatie wilt weten welke bestanden je moet terugzetten, download dan (vóórdat je opnieuw gaat installeren) een programma als AppZapper of AppDelete. Daarmee kun je zien welke bestanden van je bestaande installatie bij een applicatie horen, als je over een bestand hovert, zie je de locatie ervan. De caches hoef je niet terug te zetten. En uiteraard niet per ongeluk zappen! :P

In Mac OS X 10.4 "Tiger" doorzocht Spotlight ook de ~/Library, maar dat is sinds Leopard helaas niet meer. Want bovenstaande tip werkt niet voor standaard aanwezige applicaties.

[ Voor 4% gewijzigd door Canaria op 25-08-2010 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook meteen nog een vraag.

Ik hoeverre is het aan te raden om een AppleCare Protection Plan af te sluiten?

Iemand hier ervaringen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn MBP (2010 2,53ghz i5, 500GB 7200rpm) zojuist voor onderzoek weggebracht. Heb last van random freezes...

Op willekeurige momenten bevriest het scherm en input helemaal. Kan niks anders doen dan uitzetten en opnieuw opstarten. Dit gebeurt zowel onder OSX als Windows 7.

Schijnt volgens het Apple forum vaker voor te komen: http://discussions.apple....threadID=2420192&tstart=0

Hoop alleen dat ze het probleem kunnen reproduceren.

*baalt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Vandaag mijn Macbook Pro in ontvangst mogen nemen. Ik zat een beetje met een ei dat het scherm niet goed leesbaar zou zijn, daar ik het hoge resolutie scherm besteld heb (het moest een mat scherm zijn en dan is hires de enige optie). Gelukkig valt het hires scherm reuze mee, zels zonder bril kunnen mijn niet al te beste ogen alles zonder al te veel inspanning lezen. Ik heb nog geen enkele keer gebruik moeten maken van de zoomopties in de diverse programma's. En een mat scherm werkt heerlijk weg, daarnet in de tuin van het zonnetje genoten zonder reflecties!

Ik kan echt iedereen aanraden om voor het matte scherm te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Bij Windows kun je instellen dat een bestand altijd wordt geopend met een bepaald programma. Hoe werkt dit met OS X? Per bestand is dat geen probleem maar om nou voor elke .avi stuk voor stuk in te stellen dat ie met VLC opent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catbread schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:21:
Bij Windows kun je instellen dat een bestand altijd wordt geopend met een bepaald programma. Hoe werkt dit met OS X? Per bestand is dat geen probleem maar om nou voor elke .avi stuk voor stuk in te stellen dat ie met VLC opent...
rechtermuisknop op 't bestand (of control + klik) -> get info -> blokje "open with" -> kies 't gewenste programma -> klik op "Change all".
De Nederlandse versie moet je even zelf zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermandeperman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-01-2024
alex028 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:04:
@hermandeperman,

Als ik jou was zou ik niet wachten op de update. Ze zijn naar mijn idee het laatste jaar langzamer met updaten en de updates waren niet heel bijzonder. Als jij het aankan om nog 3 a 4 maanden te wachten op een update is het misschien de moeite, maar ik zou een huidige kopen.

Neem anders de Imac refresh als voorbeeld, minimale update qua specs, en toch werden ze duurder. Kans bestaat dat ze bij de mbp refresh ook wat in moeten halen om de lage eurostand te compenseren.
Ik ga over 2 weken 1,5 maand op vakantie, dus 3 a 4 maanden is voor mijn gevoel maar 1,5 maand.

Ik ben echt "bang" namelijk dat ik een MBP 13" koop en er twee maanden later een i3 of i5 in zit...

Thanks voor je bericht, 3 a 4 maanden kan ik zeker nog wel wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met zo'n instelling kan je nooit een computer kopen. Wat je nu koopt is morgen verouderd.
De 13" MBP heeft pas sinds begin dit jaar de 320M IGP. Vziw is er geen zinvol alternatief voor een i3 processor, dan krijg je een veel tragere Intel IGP. Sony heeft dat opgelost met een externe GPU (Vaio Z reeks), maar dan lever je in qua accuduur (ivm. minder ruimte voor de accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
inderdaad, misschien dat er dan ook nog een bluaray speler bijkomt, maar inderdaad is eigenlijk alles wat je kwa it in de winkel koopt ook alweer verouderd, gewoon kijken naar wat jij zelf nodig hebt en eisen er aan hangt, en dan kopen.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

FezzFest schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:48:
Vandaag mijn Macbook Pro in ontvangst mogen nemen. Ik zat een beetje met een ei dat het scherm niet goed leesbaar zou zijn, daar ik het hoge resolutie scherm besteld heb (het moest een mat scherm zijn en dan is hires de enige optie). Gelukkig valt het hires scherm reuze mee, zels zonder bril kunnen mijn niet al te beste ogen alles zonder al te veel inspanning lezen. Ik heb nog geen enkele keer gebruik moeten maken van de zoomopties in de diverse programma's. En een mat scherm werkt heerlijk weg, daarnet in de tuin van het zonnetje genoten zonder reflecties!

Ik kan echt iedereen aanraden om voor het matte scherm te gaan!
toevallig! ik heb vandaag ook mijn hires matte mbp binnengekregen - echt een verademing. vind de witte rand ook mooier dan de normale....

Verwijderd

Canaria schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 07:27:
[...]

Even een tip: als je van een applicatie wilt weten welke bestanden je moet terugzetten, download dan (vóórdat je opnieuw gaat installeren) een programma als AppZapper of AppDelete. Daarmee kun je zien welke bestanden van je bestaande installatie bij een applicatie horen, als je over een bestand hovert, zie je de locatie ervan. De caches hoef je niet terug te zetten. En uiteraard niet per ongeluk zappen! :P

In Mac OS X 10.4 "Tiger" doorzocht Spotlight ook de ~/Library, maar dat is sinds Leopard helaas niet meer. Want bovenstaande tip werkt niet voor standaard aanwezige applicaties.
Okay bedankt voor de info! Ik wil alleen Mail terug, en de chatlogs van Adium. iPhoto library zal vanzelf wel goed gaan hoop ik. De rest zoek ik zelf wel uit :)

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:15

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Silverline schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 00:40:
[...]

toevallig! ik heb vandaag ook mijn hires matte mbp binnengekregen - echt een verademing. vind de witte rand ook mooier dan de normale....
IK kan het hier alleen maar mee eens zijn! Heb hem sinds vrijdag en vind het echt supermooi werken!

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:38:
[...]

Okay bedankt voor de info! Ik wil alleen Mail terug, en de chatlogs van Adium. iPhoto library zal vanzelf wel goed gaan hoop ik. De rest zoek ik zelf wel uit :)
Voor Adium moet je dan even de folder binnen ~/Library/Application Support terugzetten en de plist. Bij iPhoto (en iTunes) is het niet een kwestie van even de muziek- of fotolibrary terugzetten, want dan raak je metadata kwijt.

• SvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-08 18:02

SvR

projectmanager extraordinaire

Silverline schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 00:40:
vind de witte rand ook mooier dan de normale....
heeft niet alleen de plastic MB 13 een witte rand? de MBP15 HR AG heeft gewoon een alu gekleurde rand.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Mn MBP 15" E08 laten repareren. Nu deed vorige week de keybord verlichting het nog wel. maar sinds een paar dagen niet meer.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb LabTick al uitgeprobeerd maar dat werkt ook niet.

[ Voor 14% gewijzigd door To_Tall op 26-08-2010 12:24 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dat klopt, het matte scherm heeft een zilveren rand. Er loopt echter een dun zwart rubberen randje om het aluminium frame dit om het beeldscherm te beschermen tijdens transport (toetsjes raken het scherm dan niet). Erg netjes afgewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Daniel_Elessar schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:46:
inderdaad, misschien dat er dan ook nog een bluaray speler bijkomt, ...
Geen enkele Apple computer heeft een blu-ray speler ingebouwd. Blu-ray is om één of andere reden blijkbaar weer één van die dingen die Apple niet wil ondersteunen. Zeer waarschijnlijk komt er geen blu-ray speler in de eerstvolgende update van de MacBook (Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ben ik een van de weinigen die het jammer vindt dat de rand van het scherm bij een matte-versie niet zwart is..... M.i. hoort het scherm lekker donker te zijn, beeld komt er mooier uit!

Puur eigen mening.... Hoe denkt de rest daarover? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 22:50
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:51:
Volgens mij ben ik een van de weinigen die het jammer vindt dat de rand van het scherm bij een matte-versie niet zwart is..... M.i. hoort het scherm lekker donker te zijn, beeld komt er mooier uit!

same feeling, dat zwart is veel beter dan grijs of wit (bij mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 15:22
Ik wil een aanpassing doen aan de hostfile van mijn mpb. Ik heb dit gedaan en de hostfile opgeslagen. Als het hostfile daarna open zie ik nog steeds de aanpassingen staan. Echter werkt het niet, op een of andere manier word de wijziging niet doorgevoerd.

Weet iemand wat ik fout kan doen? Of hoe ik een "route print" kan doen in macos?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkxke
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-03 15:59
artbij schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:07:
Ik wil een aanpassing doen aan de hostfile van mijn mpb. Ik heb dit gedaan en de hostfile opgeslagen. Als het hostfile daarna open zie ik nog steeds de aanpassingen staan. Echter werkt het niet, op een of andere manier word de wijziging niet doorgevoerd.

Weet iemand wat ik fout kan doen? Of hoe ik een "route print" kan doen in macos?
heropstarten of het commado doen voor de dns te flushen nl: dscacheutil -flushcache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:51:

Helemaal mee eens, ik heb dan ook een glossy hi-res gepakt. Het spiegelt inderdaad wel in situaties met extreem veel licht (buiten in de volle zon bijvoorbeeld), maar in de praktijk heb ik er nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkxke
ik heb persoonlijk geen voorkeur naar de rand van het scherm.

Mijn collega heeft een 17 high res glossy en ikzelf een 15 high res mat. beiden werken even plezant, met of zonder de grijze allu rand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:21:
Ik had ook meteen nog een vraag.

Ik hoeverre is het aan te raden om een AppleCare Protection Plan af te sluiten?

Iemand hier ervaringen over?
Ben je student? Zo ja, doen, kost vrij weinig en je hebt 3jaar lang geen gezeur over wel of geen garantie. Anders moe je afwegen of de kosten je het waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex028
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-03-2021
@ Artbij,

ik heb een poos geleden ook wat moeten wijzigen aan mijn hostfile en ik weet dat dit aardig wat moeite kostte.
Daarom heb ik Gas Mask gedownload, ( http://www.macupdate.com/info.php/id/29949/gas-mask). Simpel programma, werkt direct en zonder gevaar dat je iets sloopt in je terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkxke
veel is er niet aan hoor.

sudo vim (of nano) /etc/hosts

aanpassingen doen (voor een vim guide maar eventjes googlen)

afsluiten met esc :wq

dns flushen of herstarten en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Ik ga binnenkort voor mijn studie een paar maanden op stage en hiervoor wil ik een nieuwe laptop aanschaffen. Nu twijfel ik nog een beetje tussen een Macbook Pro 13.3", goedkoopste model (duurder kan ik niet betalen :P), en een Dell studio 15" om werk op te doen en op mijn kamer daar als desktop replacement te gebruiken voor gamen/films/internet enzo.

Normaal gesproken zou ik er dan een externe monitor aanhangen, maar die heb ik daar niet, dus ik vroeg me af hoe de MBP is als desktop replacement. Iemand hier ervaring mee? Ik maak me met name een beetje zorgen dat het scherm hiervoor een beetje aan de kleine kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:14
Oke nu breekt mn klomp. Heb m'n mbp van 1 jaar en 1 maand met Applecare aangeboden voor reparatie bij de iCentre in Haarlem. Probleem was: Superdrive brand geen dvd + meer, Wifi Verbinding valt regelmatig uit, Accu is al binnen 2 uur leeg bij alleen tekst verwerken en surfen en de kaartlezer doet niks meer.

Altijd zuinig op de mbp geweest zat alleen een klein deukje aan de rechterkant in het midden van de zijkant.
Krijg ik net deze mail met of ik even 2150 euries wil betalen !! Omdat er zogenaamd valt/stoot schade is en waterschade geconstateerd is !!

Iemand hier ervaring mee ?

Afbeeldingslocatie: http://bestandjes.nl/images/Factuur_iCentre_Small.jpg

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

lekker uurloon hebben ze daar, ik weet waar ik de volgende keer ga solliciteren..

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het zo eens bekijk vervangen ze het scherm en je keyboard paneel, dat zijn eigenlijk kosten die ze niet moeten maken als ik je klachten lees?

Waarom zit er een nieuw scherm in? En waarom moeten ze je top case vernieuwen? Dat zijn al 2 grote kosten die ik niet echt snap..
Verder is je cardreader defect, dus dat is idd je logicboard, wat kostelijk is.. Als je je cardreader niet super hard nodig hebt zou ik die ook weglaten, dan zit je enkel met je kosten van je batterij, superdrive en airport card. Ook het uurloon uiteraard..

Komt dan neer op een € 388.15 (Netto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:14
Ik snap zoiezo niet waarom ze dat deukje willen gaan maken. Heeft niets met de klacht te maken! Verder lijkt het me dat de defecten gewoon binnen het AppleCare vallen heb niet voor niets de garantie voor veel geld uitgebreid.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbinonline schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:50:
Oke nu breekt mn klomp. Heb m'n mbp van 1 jaar en 1 maand met Applecare aangeboden voor reparatie bij de iCentre in Haarlem. Probleem was: Superdrive brand geen dvd + meer, Wifi Verbinding valt regelmatig uit, Accu is al binnen 2 uur leeg bij alleen tekst verwerken en surfen en de kaartlezer doet niks meer.

Altijd zuinig op de mbp geweest zat alleen een klein deukje aan de rechterkant in het midden van de zijkant.
Krijg ik net deze mail met of ik even 2150 euries wil betalen !! Omdat er zogenaamd valt/stoot schade is en waterschade geconstateerd is !!

Iemand hier ervaring mee ?

[afbeelding]
Als je zeker weet dat je geen vloeistofschade gemaakt hebt door het morsen van vloeistof in of op je macbook.
Of in ruimtes hebt gewerkt waar een hoge vochtigheid van toepassing is zou ik eisen dat ze foto's sturen van de schade en dat je het liefst zelf ook wilt zien.

Iedereen kan wel zeggen dat je vloeistof schade hebt natuurlijk, lekkere melkkoe krijg je dan ( wat me vaker opvalt bij apr's)

en volgens mij heb je helemaal niet gevraagd om het inbouwen van een nieuwe display en een nieuwe behuizing toch?

Ik ging persoonlijk verhaal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 23:33
Belachelijk, denk je van al het gezeik af te zijn door Apple care aan te schaffen, krijg je zoiets...
Als ik jou was geweest stond ik nu al daar op de stoep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR
  • Laatst online: 09-08 18:02

SvR

projectmanager extraordinaire

tarlitz schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:35:
Ik ga binnenkort voor mijn studie een paar maanden op stage en hiervoor wil ik een nieuwe laptop aanschaffen. Nu twijfel ik nog een beetje tussen een Macbook Pro 13.3", goedkoopste model (duurder kan ik niet betalen :P), en een Dell studio 15" om werk op te doen en op mijn kamer daar als desktop replacement te gebruiken voor gamen/films/internet enzo.

Normaal gesproken zou ik er dan een externe monitor aanhangen, maar die heb ik daar niet, dus ik vroeg me af hoe de MBP is als desktop replacement. Iemand hier ervaring mee? Ik maak me met name een beetje zorgen dat het scherm hiervoor een beetje aan de kleine kant is.
imho is de MBP13 echt véél te klein als dekstop replacement. 1200x800 is echt heel weinig resolutie voor een desktop. Ook is het een C2D cpu en een shared RAM video kaart dus voor gamen zuigt hij ook best wel. De MBP15 is dan beter maar erg duur.

Voor gamen, films en desktop replacement (i5 cpu, dedicated GPU) zou ik echt voor een windows laptop kiezen. Zelf eerder een asus dan een dell trouwens omdat die een veel betere kwaliteit leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

EZ_

Valt wel mee imo. Maar hangt er natuurlijk vanaf waarvoor je de hem allemaal wil gebruiken, en wat je gewoon bent...
Voor mijn 13" MBP had ik een 15" laptop, maar die had dezelfde resolutie dus veel is er niet veranderd. Als je 5 finder-vensters hebt open staan wordt het soms wat druk, maar om op het internet te surfen e.d. is 13" helemaal niet te klein. Op vlak van gamen is hij natuurlijk wel geen hoogvlieger, CSS en HL2 draaien hier op aanvaardbare settings maar voor de rest heb ik mijn PS3 :)

Binnenkort komt er wel een externe 23" monitor, zowel voor m'n PS3 als voor m'n MBP, voor school werk ik veel met de Photoshop, Illustrator en Dreamweaver en dan is meer ruimte altijd mooi meegenomen. Maar een kleine laptop is dan weer handig om dagelijks mee te nemen naar school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-08 10:18
swtimmer schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:56:
[...]

Ben je student? Zo ja, doen, kost vrij weinig en je hebt 3jaar lang geen gezeur over wel of geen garantie. Anders moe je afwegen of de kosten je het waard zijn.
Hoe bedoel je kost vrij weinig? Zoals ik zie kost het als student nog steeds 207 euro in de apple edu store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Laatst online: 30-08 18:38
Adames schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:27:
[...]

Hoe bedoel je kost vrij weinig? Zoals ik zie kost het als student nog steeds 207 euro in de apple edu store.
Misschien heeft Timmer het wel over de totaalprijs (dus product+AppleCare). Want op AppleCare alleen krijg je geen studentenkorting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
@EZ_ en SvR
Bedankt voor de antwoorden. Belangrijk voor mij is dat SC2, WoW en TF2 redelijk speelbaar zijn, maar dat zit volgens de reviews wel goed. De afwegingen zijn met name de handzaamheid, bouwkwaliteit, unix-omgeving en internationale garantie/service tegen een Dell studio 15 met een groter scherm, 1920x1080 resolutie en iets betere specs. Oftewel, erg moeilijk! Ik zal eens aan een vriend vragen of ik zijn MB een tijdje kan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

TF2 draait op dezelfde engine als CSS en HL2 dus dat is al redelijk speelbaar. Van WoW en SC2 weet ik het niet juist. Bij die Dell Studio moet je natuurlijk ook rekening houden dat hij met iets betere specs een veel hogere resolutie moet renderen bij games. Maar daartegenover werken belange niet alle games op Mac. jJ kan ze dan wel via Windows spelen maar dan moet je weer rebooten of virtualisatiesoftware laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:37

Osxy

Holy crap on a cracker

EZ_ schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:07:
TF2 draait op dezelfde engine als CSS en HL2 dus dat is al redelijk speelbaar. Van WoW en SC2 weet ik het niet juist. Bij die Dell Studio moet je natuurlijk ook rekening houden dat hij met iets betere specs een veel hogere resolutie moet renderen bij games. Maar daartegenover werken belange niet alle games op Mac. jJ kan ze dan wel via Windows spelen maar dan moet je weer rebooten of virtualisatiesoftware laten draaien.
WoW en SC2 zijn redelijk veel eisend van de GPU.
De 15" heeft een echte GPU, de 13" niet. Dit is een gigantisch verschil voor gamen. Meten/proberen is weten.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wow kan ik wel wat helpen.. Alles op medium en de MBP draait een deftige 80fps. Voor SC2 zal ik je dit over een week oid kunnen vertellen, heb het momenteel nog niet kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Laten jullie dat doekje op je toetsenbord liggen, wat je erbij krijgt?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

thefabiman88 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:55:
Laten jullie dat doekje op je toetsenbord liggen, wat je erbij krijgt?
Ik in ieder geval niet. Aanvankelijk dacht ik het nog te gebruiken tijdens transport van mijn MBP in mijn rugzak maar ook dat heb ik nooit gedaan. Mijn MBP is trouwens een mid-2009 model met 15" anti-glare scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerG
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-04 15:07
Mijn eerste MacBook Pro gaf na een aantal weken voor het eerst problemen. Leuke gekleurde strepen op het scherm, die reageren op bewegingen met de muis.
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/5cf76f.jpg
Na een aantal keren de stroom er op en af was het verholpen, maar ik ben toch benieuwd hoe dit nu is ontstaan. Is dit het alom bekende "Nvidea chipset probleem" wat zich ook al voordeed op de MBP 2008?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

IJburger schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:19:
[...]

Misschien heeft Timmer het wel over de totaalprijs (dus product+AppleCare). Want op AppleCare alleen krijg je geen studentenkorting
Sorry, ik wist niet dat er een prijs verschil zat tussen direct mee afsluiten of later pas. Ik weet wel dat ik voor mijn laptop 45pond moest betalen voor 3 jaar AppleCare, voor dat bedrag ga ik geen risico's lopen en ik gok weinig mensen hier op het forum.... Vandaar de vraag of je student bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben idd student ja.
Ik heb echter wel zoiets van: Ik kan het altijd wel op een customers claim gooien neem ik aan?
Ik bedoel.. Ik weet dat ik er wel zuinig op ben. Er als er ene probleem mee is zal dit niet door val of stoot schade komen. Of waterschade.

Dan lijkt het me toch dat ik Apple hier gewoon voor kan laten opdraaien? muv de onderzoekskosten uiteraard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:23

marapuru

db.

fanatic_david schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:06:
[...]

Ik in ieder geval niet. Aanvankelijk dacht ik het nog te gebruiken tijdens transport van mijn MBP in mijn rugzak maar ook dat heb ik nooit gedaan. Mijn MBP is trouwens een mid-2009 model met 15" anti-glare scherm.
Voor mij geldt hetzelfde, ik zou mijn scherm binnenkort wel een keer moeten schoonmaken. Het stof dat zich tussen de toetsen verzameld zit wat op het scherm geplakt, maar dit is niet storend bij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb een probleem. Ik heb een 15" Core i5 Macbook pro van juni 2010 en nu gaf hij zojuist het volgende beeld:
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2drtcmp.jpg

Het lijkt een beetje op het probleem van MeneerG, maar bij mij doet het probleem zich alleen voor binnen het Aafari scherm, het Dock blijft normaal... Hij stond ook pas net aan, dus aan hitte lijkt het niet te liggen. Even daarvoor is er wel een site met Flash bezocht, kan een moderne Apple daar zo slecht tegen?

Of is dit gewoon kapot video geheugen en kan ik er mee terug? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat lijkt me gewoon corrupt videogeheugen. Kapot wil ik niet direct zeggen. Maak een nieuw venster en sluit deze (in die volgorde.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 15:12
MeneerG schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:04:
Mijn eerste MacBook Pro gaf na een aantal weken voor het eerst problemen. Leuke gekleurde strepen op het scherm, die reageren op bewegingen met de muis.
[afbeelding]
Na een aantal keren de stroom er op en af was het verholpen, maar ik ben toch benieuwd hoe dit nu is ontstaan. Is dit het alom bekende "Nvidea chipset probleem" wat zich ook al voordeed op de MBP 2008?
Neen, de Unibody modellen hebben niet grootschalig last van dat probleem.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
@Glorix, ik twijfel of het corrupt videogeheugen is. De dock en menu zien er namelijk wel goed uit. Heb je dit alleen in Safari, en in combinatie met Flash bijvoorbeeld? Kun je eens Chrome installeren en kijken of het probleem zich ook daarin voordoet?

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tarlitz schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:23:
@EZ_ en SvR
Bedankt voor de antwoorden. Belangrijk voor mij is dat SC2, WoW en TF2 redelijk speelbaar zijn, maar dat zit volgens de reviews wel goed. De afwegingen zijn met name de handzaamheid, bouwkwaliteit, unix-omgeving en internationale garantie/service tegen een Dell studio 15 met een groter scherm, 1920x1080 resolutie en iets betere specs. Oftewel, erg moeilijk! Ik zal eens aan een vriend vragen of ik zijn MB een tijdje kan gebruiken :)
Ik heb WoW hier draaien op het instapmodel 13", alles op high en dan doet hij 40-60 fps, zeer netjes dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:56:
[...]

Ik heb WoW hier draaien op het instapmodel 13", alles op high en dan doet hij 40-60 fps, zeer netjes dus....
Is dit native onder OSX? En hoe vind je dat spelen op een 13" scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Yay! Ik heb sinds een uur ook een Macbook Pro :). Heb veel info uit dit topic gehaald en ik verwacht de komende tijd lekker te kunnen pielen met mijn nieuwe speeltje. Ik ga eerst een even uitzoeken hoe ik de desktop en de dock een beetje kan customizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
WoW wordt gewoon ondersteund in OSX en speelt inderdaad goed. ik persoonlijk vind het ook wel normaal spelen op een 13"aangezien de resolutie toch best goed is.

@jan laros: gefeliciteerd met je mac! en veel plezier ervan.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

Jan Laros schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:31:
Yay! Ik heb sinds een uur ook een Macbook Pro :). Heb veel info uit dit topic gehaald en ik verwacht de komende tijd lekker te kunnen pielen met mijn nieuwe speeltje. Ik ga eerst een even uitzoeken hoe ik de desktop en de dock een beetje kan customizen.
docker :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-09 11:11
al enige tijd heb ik een macbook pro (summer 2009 versie). Onlangs heb ik bootcamp geinstalleerd icm windows7 64 bit. Als ik nu windows 7 wil opstarten, dan is dit heel traag, 20 minuten wachten is geen uitzondering. Als ik dan via parrallels dezelfde windows7 opstart dan gaat dit een stuk sneller.
Wie heeft dit ook al meegemaakt en hier een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 14:13
Candybar

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Congrats, je gaat geen spijt van je Mac krijgen ;)

Naast Candybar moet je ook eens kijken naar GeekTool. Daarmee kun je scripts (zoals tijd, kalender, cpu belasting etc.) bestanden en plaatjes op je desktop plaatsen. Verder kun je nog even kijken in dit topic. Info is grotendeels verouderd, maar het brengt je in ieder geval op ideeën.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ong. 1,5 maand MBP gebruiker , yay :D

Heb nog geen sec. spijt gehad, inmiddels ook maar een iPad aangeschaft, de nodige accessoires en het is helemaal te gek ;) Can't stop lovin' it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerG
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-04 15:07
Even een aanvulling op mijn probleem een aantal posts terug. Ik heb op dit moment weer het zelfde. Extern scherm werkt perfect, maar beeldscherm geeft van die leuke strepen. Het deed zich voor na het opwekken uit slaapstand. Op dat moment was er alleen een externe hardeschijf aangesloten. Toen dus ook geen extern scherm. Bij het aansluiten van het externe scherm wordt het macbook scherm helemaal grijs, en dan weer streepjes. Normaal word hij dan even blauw. Accu is helemaal vol. Onderkant voelt niet warm aan. Zal ik van de week gewoon even naar Apple bellen? Opsturen zal weinig zin hebben, omdat het probleem zich maar af en toe voordoet.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

MeneerG schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:41:
Even een aanvulling op mijn probleem een aantal posts terug. Ik heb op dit moment weer het zelfde. Extern scherm werkt perfect, maar beeldscherm geeft van die leuke strepen. Het deed zich voor na het opwekken uit slaapstand. Op dat moment was er alleen een externe hardeschijf aangesloten. Toen dus ook geen extern scherm. Bij het aansluiten van het externe scherm wordt het macbook scherm helemaal grijs, en dan weer streepjes. Normaal word hij dan even blauw. Accu is helemaal vol. Onderkant voelt niet warm aan. Zal ik van de week gewoon even naar Apple bellen? Opsturen zal weinig zin hebben, omdat het probleem zich maar af en toe voordoet.
Ik heb niet gehoord dat de nieuwe MBP's last hebben van 'het' Nvidia probleem, maar die strepen heb ik destijds ook op mijn MBP 2008 gehad. Reageerde ook op muis bewegingen en met extern scherm werkte de MBP normaal. Bij mij is het met de tijd erger geworden, zo erg dat de MBP op een gegeven moment niet meer bruikbaar was zonder scherm.

Als het probleem nu af en toe is zou ik er een foto van maken als het weer gebeurt en hem dan wegbrengen...

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
MeneerG schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:41:
Ik heb een soortgelijk probleem.
Maar bij doet het zich alleen maar voor bij flash en niet heel vaak.
Bijvoorbeeld bij mafia wars (facebook)...
Maar ik dacht eigenlijk dat het brakke flash ondersteuning was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zoek al een poosje naar een goed werkende Mini DP naar HDMI adapter die ook audio mee kan sturen.
Het moet sinds model mid-2010 mogelijk zijn om ook de audio via de Mini DP mee te sturen.
Ik word echter helemaal krankjorem van de verschillende kabels die wel of niet werken, daarom vroeg ik me af of er iemand in dit topic met een mid-2010 MB(P) een link naar een mooie adapter kan geven (ebay/marktplaats/webshop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar hebben we een mooie topic voor. mini-Displayport aansluiten op tv

Maar ik heb zelf dit kabeltje: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34025

Het werkt perfect. 100% zeker dat dit gaat werken als je een model mid-2010 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Laatst online: 07-09-2022
Klopt het dat voor een gaming muis voor Mac en Windows op de Mac de extra knoppen niet ondersteunt? Dan heb ik het bijv. over de knoppen links voor je duim, waarmee je volgende/vorige bedient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:57
catbread schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:50:
Klopt het dat voor een gaming muis voor Mac en Windows op de Mac de extra knoppen niet ondersteunt? Dan heb ik het bijv. over de knoppen links voor je duim, waarmee je volgende/vorige bedient.
LCC 3.1 van Logitech downloaden.
Ik heb er geen last van. Alle knoppen van m'n MX620 doen ut prima...

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Hier detecteert LCC mijn Logitech muis (MX518) en keyboard niet :s
Ze zijn beide wel aangesloten langs een USB-hub, misschien heeft het daar iets mee te maken...
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.