Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234657

Nou goed, ik denk en doe mijn ding, jij denkt en doet het jouwe, allebei blij.
Werk jij toevallig voor of bij een apple gerelateerd bedrijf?
Laten we er nu over ophouden en weer on-topic verder gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 234657 op 17-08-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:56
Ik heb inderdaad in die business gewerkt ja ;)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
Ik heb even een vraagje:

Ik sta nu eindelijk op het punt om maar eens een keer een Macbook Pro aan te schaffen (ik ben benieuwd).

Ik vraag me echter af of dit wel een goed moment is. Ik heb erg veel op het internet gezocht, en ik kan nog niet echt een reden vinden voor apple om binnekort al weer een hardwarematige upgrade uit te brengen voor de huidige modellen. Hoe denken jullie hier over, zal er in de komende maanden al weer wat aan de macbook pro's gaan veranderen?

Ik heb alleen dit op het internet kunnen vinden:
http://www.macrumors.com/...sors-due-later-this-year/

Ik ben momenteel een beetje bang dat er binnen een aantal maanden al weer wat gewijzigd gaat woorden aan de macbooks. Zal ik nog even wachten met de aanschaf, of is dit gewoon het juiste moment?

Ik hoop dat jullie me wat meningen kunnen geven, dat maakt mijn aankoop iets gemakkelijker (het is een hoop geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107117

http://buyersguide.macrumors.com/

Kijk hier eens, zit in de neutral-cycle...
Binnen een aantal maanden kan je sowieso wat nieuws verwachten, en dan weer over een aantal maanden.. Dus het is maar hoe je het bekijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ja inderdaad, dat heb ik ook even bekeken.

Ik heb de laptop nodig voor mijn studie, die begin september weer gaat beginnen. Ik zou dus wel een maandje, misschien 2 kunnen wachten, maar ik heb wel echt snel een nieuwe laptop nodig.

Ik maak me een beetje zorgen dat er over een aantal maanden dus voor hetzelfde geld een betere laptop te krijgen is.

Even voor de duidelijkheid: Ik ga voor de 17" i7 2.66GHZ variant.

Wat zeggen jullie, nu kopen of lekker wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:42
Nu kopen anders blijf je eeuwig wachten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107117

Ik heb de 15" i5 mid 2010 en hij bevalt superrrr!!!

Kopen kopen kopen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ik denk dat ik het ook maar gewoon ga bestellen.

Het is nog helemaal niet zeker, en eigenlijk ook niet echt logisch dat er nu alweer een update aan zit te komen right? Ik bedoel, er zijn net nieuwe GPU's, en nieuwe CPU's beschikbaar, en het lijkt mij dat het nog wel even gaat deuren.

Ik heb de bevestiging even nodig, het is een flinke bult geld, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Het heeft ook veel langer geduurd dan iedereen gedacht had voordat de 2010 modellen werden aangekondigd. Ik denk dat we nog wel minimaal driekwart jaar geen updates zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-06 22:43

tomtommie

Alaaf!

Nipje schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:40:

Het is nog helemaal niet zeker, en eigenlijk ook niet echt logisch dat er nu alweer een update aan zit te komen right? Ik bedoel, er zijn net nieuwe GPU's, en nieuwe CPU's beschikbaar, en het lijkt mij dat het nog wel even gaat deuren.

Inderdaad gewoon doen, is perfecte laptop!
Maar verder, weet je zeker dat je 17" wilt, dat is wel echt heel groot vind ik!

Verder kun je via surfspot.nl korting krijgen, volgens mij 10%, dus ook niet verkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 17:59
Nipje schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:40:

Als je de buyers guide van macrumors zo ziet dan zou ik op zijn vroegst in februari 2011 op updates rekenen. Met in het achterhoofd dat de updates altijd een beetje tegenvallen zou ik daar niet op gaan wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 17-08-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

RvdH schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:36:
Waarom maken jullie je allemaal zoveel zorgen om die temperaturen? Apple heeft dat echt wel goed geregeld hoor, ik heb nooit problemen met hitte en speel regelmatig games. Het systeem is ontworpen om met die warmte om te gaan.

Als je nu gaat zitten klooien met die instellingen van fan-snelheden enzo heb je mijns inziens juist meer kans dat je het systeem vernaggeld (kapotte fans omdat ze te vaak te snel draaien bv).
Zal ook allemaal wel meevallen, maar als ik zie dat de CPU op 110c staat dan schrik toch wel even. Aangezien de max. temp. van mijn CPU 105 is....
En de fans in een Macbook zijn Mag Lev dus die hebben zowat een eeuwig leven, dus GO for max RPM!! :+

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346743

Ik heb een vraagje
op dit moment heb ik een Imac en mijn huidige laptop (windows) is nodig aan vervanging toe en ik ben opzoek naar een macbook.

Nu zijn er drie modellen en ik twijfel echt onwijs de 17inch valt voor mij al af aangezien ik thuis imac heb en ik niet echt het nut ziet om zo groot ding mee te slepen.

dan blijven er de 13 en 15 inch over nu lees ik hele goede verhalen over de 13 inch dat iemand daar wel genoeg aan zou hebben.maar zit er nou heel veel verschil in?

Wil hem gaan gebruiken voor textverwerker, muziek luisteren en erop zetten, internetten, mailen, af en toe filmpje kunnen kijken onderweg wel wil ik i.v.m mijn werk er windows 7 op installeren via bootcamp en daar blijft het wel bij.

graag advies :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
het schermformaat is IMHO het belangrijkste verschil. Heeft consequenties voor de meeneembaarheid en voor de resolutie/hoe prettig het is lang/met meerderen te werken.

Als je al een desktop/grotere laptop oid hebt zou ik voor de 13-inch gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door begintmeta op 17-08-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346743 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:28:
Verhaal

Wil hem gaan gebruiken voor textverwerker, muziek luisteren en erop zetten, internetten, mailen, af en toe filmpje kunnen kijken onderweg wel wil ik i.v.m mijn werk er windows 7 op installeren via bootcamp en daar blijft het wel bij.

graag advies :D
Zoals ik het nu zie heb je meer dan genoeg aan een 13" macbook of macbook pro.
Als je geen games speelt, niks redendert en ook geen dingen gaat encoden (hd materiaal) dan heb je voor de door jou genoemde activiteiten meer dan genoeg aan een 13".

Vraag blijft of dat ik de nabije toekomst zo blijft, gemiddeld doe je toch zo'n 3 jaar met een laptop.
Wil je meer future proof gaan dan kies je voor een 15" i5 , voor nu is de 13" versie genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 18:55

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

MGSNK schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:50:
[...]

Heb je de moeite genomen om mijn posts over consumerclaims eens te lezen?

Probeer de automatic brightness adjustment uit te zetten. Helpt dat?
De brightness adjustment uit zetten heeft geen enkel effect. Het is ook niet altijd het geval dat 'knipperen' maar het gebeurt wel regelmatig en is gewoon ook erg irritant.

De koop is gedaan via het internet in de officiële Apple Webshop. Ik kan daar nergens iets vinden over de garantie enkel de melding dat er geen garantie meer op het product gegeven wordt. Bij het bellen naar een willekeurige Apple computerwinkel zegt men niets te kunnen doen omdat het product buiten de garantie valt en dat hij bovendien niet in die winkel is gekocht. Een echte oplossing heeft men niet…

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
RvdH schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:06:
Het heeft ook veel langer geduurd dan iedereen gedacht had voordat de 2010 modellen werden aangekondigd. Ik denk dat we nog wel minimaal driekwart jaar geen updates zien.
Oh is dat zo ja? Ik wist niet dat de vorige updates ook zo lang op zich hebben laten wachten. Het lijkt me dan ook onlogisch dat ze deze keer wel heel kleine updates aan de lijn gana toevoegen, zoals een IETS snellere CPU. Of zie ik dat verkeerd?
tomtommie schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:06:
[...]

Inderdaad gewoon doen, is perfecte laptop!
Maar verder, weet je zeker dat je 17" wilt, dat is wel echt heel groot vind ik!

Verder kun je via surfspot.nl korting krijgen, volgens mij 10%, dus ook niet verkeerd!
Bedankt voor de tip! Ik ga zeker voor een 17" ja, ik heb veel ruimte nodig op het scherm.
Jesse schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:39:
[...]

Als je de buyers guide van macrumors zo ziet dan zou ik op zijn vroegst in februari 2011 op updates rekenen. Met in het achterhoofd dat de updates altijd een beetje tegenvallen zou ik daar niet op gaan wachten.
Ik heb die site inderdaad ook even bekeken. Ze hebben het wel over een nieuwe CPU, maar ze hebben het daar ook al over een late 2010 upgrade met dus die nieuwe CPU als nieuwe optie. Verwachten jullie niet dat dit zo snel zal gaan?

Ik benk dat ik maar gewoon ga bestellen. Het enige dat me nu nog van het bestellen weerhoudt is de gedachte dat wanneer ik de bestelling plaats, er binnen 2 maanden dus een aantal nieuwe opties zijn voor de CPU / GPU misschien.. Maar jullie verwachten dus duidelijk niet dat er dit jaar nog nieuwe upgrades gaan komen?

Zo niet dan plaats ik morgen eindelijk mijn bestelling maar eens.

Ik hoop dat jullie mijn zorgen een beetje begrijpen. Ik weet dat een PC nooit "future proof" is, maar het is aan de andere kant ook weer een hoop geld, en als ik met 2/3 maanden wachten een beter systeem kan aanschaffen, dan wacht ik daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 22:50
Anoniem: 346743 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:28:

dan blijven er de 13 en 15 inch over nu lees ik hele goede verhalen over de 13 inch dat iemand daar wel genoeg aan zou hebben.maar zit er nou heel veel verschil in?
Ga zeker voor de 13" dan ;) je hebt al een imac, en dan heb je nog een mooie draagbare laptop. Ik vind dat die 15" heel wat minder draagbaar wordt (en al heel wat duurder ook)
En alles wat je er wil mee doen , kun je perfect met 13".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 00:06
Nipje schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:12:
[...]

Oh is dat zo ja? Ik wist niet dat de vorige updates ook zo lang op zich hebben laten wachten. Het lijkt me dan ook onlogisch dat ze deze keer wel heel kleine updates aan de lijn gana toevoegen, zoals een IETS snellere CPU. Of zie ik dat verkeerd?
Het is wel bijna 100% zeker, dat er geen core2duo meer gaat komen in een nieuw model. Die dingen worden uitgefaseerd en Apple zou erdoor achterop gaan raken op de rest. Nu staat weinig voor veel hoog in het vaandel, maar zelfs voor Apple is er een grens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:23
Ik twijfel hevig tussen een Macbook 13" een een Macbook Pro 13".
Ik lees in alle reviews dat de enige verschillen zijn:
- Polycarbonaat tegen aluminium behuizing
- Macbook is 90gr. zwaarder
- 2 tegen 4 GB geheugen
- €250,-

Heeft iemand ervaring met beide laptops? Zijn de schermen bijvoorbeeld gelijk? Hebben ze beide dezelfde warmte productie/afvoer?

Ik gebruik hem puur voor LR/PS op vakantie + internetten en af en toe een filmpje. Maar ook 1080p via HDMI.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:51
Het prijsverschil is volgens mij 150 euro. Voor wat je ermee wilt doen is de macbook voldoende, echter ik vind de meerprijs van de macbook pro gerechtvaardigd door de 2gb aan geheugen extra, een SD-card reader en de aluminium unibody (mooier en steviger). Voor zover ik weet wordt de mbp wel een stuk warmer door de behuizing.

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 18-08-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Gisteren had ik voor de tweede keer een verknipt beeld, een paar weken geleden ook al een keer.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jVBVwX624lJ6ZsGkNHvBmzSl/full.jpg
Weet iemand wat hiervan de oorzaak is?

Het scherm reageert wel gewoon, ik kan verschoven vensters oppakken en slepen, op dingen klikken en zwarte vlakken openklikken (zoals het zwarte vlak rechts in de menubalk).
Het lukte me gisteren om m'n account uit te loggen, waarna het beeld weer normaal werd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-05 15:38
Probeer de grafische update van gister eens

@artbij: een belangrijk verschil voor mij was ook nog de SD-card reader die in de PRO zit.

[ Voor 52% gewijzigd door cornelisprul op 18-08-2010 10:07 ]

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Artbij

Bij de dixons webshop hebben ze nu een witte poly macbook unibody voor 799,- en bij de mediamarkten hebben ze ook een 100 euro terug aanbieding meen ik, het is wat je zelf wil en het mooiste vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Viperke schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 08:19:
[...]

Het is wel bijna 100% zeker, dat er geen core2duo meer gaat komen in een nieuw model. Die dingen worden uitgefaseerd en Apple zou erdoor achterop gaan raken op de rest. Nu staat weinig voor veel hoog in het vaandel, maar zelfs voor Apple is er een grens :p
Ja core2duo zal het uiteraard niet meer worden, maar misschien dus die iets snellere 2.8ghz cpu binnen een aantal maanden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-06 22:43

tomtommie

Alaaf!

Canaria schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:51:
Gisteren had ik voor de tweede keer een verknipt beeld, een paar weken geleden ook al een keer.
...afbeelding...
Weet iemand wat hiervan de oorzaak is?

Het scherm reageert wel gewoon, ik kan verschoven vensters oppakken en slepen, op dingen klikken en zwarte vlakken openklikken (zoals het zwarte vlak rechts in de menubalk).
Het lukte me gisteren om m'n account uit te loggen, waarna het beeld weer normaal werd.
Volgens mij ligt dat aan je videokaart, ik meen dat zoiets wel eens voor kon komen met die eerste unibody macbook pro's uit late 2008.
Mocht het vaker voorkomen zou ik toch eens een winkel binnenstappen, met dergelijke foto kun je het mooi laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

tomtommie schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:29:
[...]

Volgens mij ligt dat aan je videokaart, ik meen dat zoiets wel eens voor kon komen met die eerste unibody macbook pro's uit late 2008.
Mocht het vaker voorkomen zou ik toch eens een winkel binnenstappen, met dergelijke foto kun je het mooi laten zien.
Op m'n vorige MacBook aluminium unibody uit 2008 (die bedoel je denk ik? de enige non-Pro aluminium unibody) heb ik het nooit meegemaakt.
De MBP op de foto is een MBP i7 uit mei 2010.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06 14:24

Maduth

Probeersel

Beste Lieden,

Heb momenteel een discussie over het hebben van een Apple laptop of WIndows laptop, het standaard verhaal. Maar toch heb ik nog wat vragen en waar kan ik die beter stellen dan hier :)

1. Heb je voor Apple OS een Freeware virusscanner zoals je die ook voor windows laptops hebt?
2. Idem dito voor Windows defender
3. Bij Apple krijg je standaard een photoshop-achting programma om vakantie foto's te bewerken (of aparte aanschaf)?
4. Hoe lang gaat een MacBook pro mee (leversduur) ongeveer? Laptop zijn ongeveer na 4-5 jaar afgeschreven.
5. Kan je op de Mac SCII spelen zonder al te veel problemen (persoonlijk vraagje :+)

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-06 12:04
Maduth schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:15:
Beste Lieden,

Heb momenteel een discussie over het hebben van een Apple laptop of WIndows laptop, het standaard verhaal. Maar toch heb ik nog wat vragen en waar kan ik die beter stellen dan hier :)

1. Heb je voor Apple OS een Freeware virusscanner zoals je die ook voor windows laptops hebt?
2. Idem dito voor Windows defender
3. Bij Apple krijg je standaard een photoshop-achting programma om vakantie foto's te bewerken (of aparte aanschaf)?
4. Hoe lang gaat een MacBook pro mee (leversduur) ongeveer? Laptop zijn ongeveer na 4-5 jaar afgeschreven.
5. Kan je op de Mac SCII spelen zonder al te veel problemen (persoonlijk vraagje :+)

Cheers
Ben absoluut nog geen pro wat betreft mac maar:

1. Ik heb geen virusscanner en denk de merendeel niet omdat er voor mac weinig virussen zijn
2. weet ik niet
3. Iphoto zit erbij, kan je wel wat mee maar denk niet zo uitgebruik als photoshop
4. Heb mijn mac nog maar een paar maanden, ik veronderstel dat dit +- dezelfde levensduur heeft als gewone windows laptop
5. Jup no problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:47
@Maduth:

1. Niet nodig in mijn ogen @ mac, maar die discussie ga ik niet starten. http://www.clamxav.com/
2. Er zit een firewall in mac osx ingebouwd. Correctie, spyware zie ook hierboven.
3. Volgens mij niet, er zijn wel genoeg gratis programma's te vinden. bijv.
4. Ligt aan de gebruiker en zijn eisen/manier van omgaan met de laptop. Mijn 4 jaar oude mbp, draait nog als een zonnetje.
5. Starcraft2 (bedoel je???) draait gewoon op een apple, ligt aan de specificaties van het apparaat hoe goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Roberttt op 18-08-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Dank voor het snelle antwoorden (rustig hier aan de desk).

Dus geen scanner nodig en SCII kan op alle pro's draaien (en eventueel CIV5 natuurlijk).

Nog iets anders, kan je een MacPro koppelen aan een PS3? Heb zelf een mediaserver draaien in de vorm van een PS3.

Iphoto zou dus voldoende zijn, gaat puur om leuke slides/presentaties te maken van vakantiefoto's bijvoorbeeld. Niet het hardcore photoshoppen :)

EDIT:

Is het wijsheid om bij een Apple van 1700 euro een extra care pakket te nemen twv 349 euro voor 3 jaar? Vind de verhouding zo raar, 20%.

Ten tweede, die anti-spiegel scherm.. .is dat echt een must of zie je nauwelijks het verschil (ga nog een keer in de winkel maar alvast checking).

[ Voor 26% gewijzigd door Maduth op 18-08-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ik heb mijn bestelling zojuist geplaatst, maar ik heb toch nog altijd twijfels (zucht).

Wat is de kans dat dit er binnen een paar maandne echt aan zit te komen:

=\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Nipje schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:50:
Ik heb mijn bestelling zojuist geplaatst, maar ik heb toch nog altijd twijfels (zucht).

Wat is de kans dat dit er binnen een paar maandne echt aan zit te komen:

=\
Zoals zij ook opmerken, een echte update van de serie zit er zowieso niet in, hoogstens wordt die proc aan de serie toegevoegd, wsch met bijbehorende hogere prijs.
It's unlikely that Apple will refresh the whole lineup this fall, but could offer the new processor as a build-to-order option.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Ja hoor... hij is binnen... kom ik erachter dat ik hem nu ook als mediacenter kan aansluiten op mijn Denon plus dat de Logitech remote op werkt. Mooi... nu me Itunes overzetten en mijn foto's plus SCII ... and good to go. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Zo morgen eens langs de mediamarkt om na lang werken en sparen eindelijk een MBP aan te schaffen. Ik ga uiteindelijk voor het 13" basic model.

Ben wel een beetje bang dat ik er op 'kracht' op achteruit ga aangezien ik nu een Quad Core Q8200 in m'n windows pc heb zitten maar aangezien ik niet veel (lees; geen) zware programma's draai moet het voldoende zijn. Het OS is echter een heel stuk sneller/makkelijker te bedienen dus hoop dat dat een boel goed maakt.

• Maduth

Maduth

Probeersel

Even een vraagje voor de experts:

De MacPro is binnen en nu wil ik deze evt. gaan gebruiken als een mediacenter. Des heb ik dat in bovenstaande post al geroepen. Maar waar te beginnen en dus mijn vraag; wie heeft zoiets gedaan?

Welke kabels heb je gebruikt of heb je nog een extra apparaat daarvoor moeten aanschaffen? Ik weet dat het kan maar zoek momenteel een beetje uit wat de beste opzet is.

Anoniem: 269758

Als je je macpro zelf wil gebruiken als mediacenter, dan raad ik je Plex aan, die kom ik veel tegen als ik mensen bekijk die van hun Mac een mediacenter gemaakt hebben..

Als je daarentegen je PS3 wil gebruiken, dan kun je PS3 Media Server gebruiken, heb dit laatste een tijdje gedaan en werkt perfect, het leuke is dat hij dit rechtstreeks ook converteert naar het PS3 formaat(bv .mkv files).

Zelf gebruik ik nu een oude desktop pc als media server, en heb dit met een netwerk opgemaakt zodat ik er van m'n MBP ook aankan..

Het valt dus te zien wat je precies wil doen, je PS3 gebruiken, je MacPro, of nog ander stuk hardware..

• Maduth

Maduth

Probeersel

De PS3 wil er dan uitgooien, die heb ik nu staan en wordt te weinig gebruikt (tot niet). Kijk af en toe een filmpje (1 x in de 2 weken). Dus de combi van de Pro en vervanging zou mooi zijn.

Edit: volgens mij moet ik deze kabel plus een HDMI kabel kopen om de Pro aan te sluiten op de Denon (zoek bevestiging). :+

1. http://store.apple.com/nl/product/TX175ZM/A?mco=MTY3ODQ5OTY (voor Mac naar HDMI)
2. http://store.apple.com/nl/product/TR837ZM/A?mco=MTY3ODQ5OTY (HDMI naar Receiver)
3. Geluid?

Iemand een idee?

[ Voor 46% gewijzigd door Maduth op 19-08-2010 13:16 ]

Anoniem: 240712

Heb gister ook de knoop doorgehakt om een 13,3"' 2,4 ghz MBP te kopen toen ik de Mediamarkt actie tegenkwam. Eerste reactie: Topapparaat! (hoe kan het ook anders)

Een vraagje echter: Ik ben van plan mijn MBP voornamelijk voor mijn studie te gebruiken, dus ga ik hem elke dag meenemen naar de hogeschool. Daar hebben ze overal stopcontacten om mijn MBP te voorzien van stroom.. Nu vroeg ik me af wat ik het beste kan doen om het levensduur van mijn batterij zo optimaal mogelijk te houden? Moet ik hem nou altijd aan de stroom hangen als ik erachter zit? Hoe zit dat precies?

Ik heb de battery sectie van de apple site al gelezen, maar daar werd ik niet wijzer van (voor mijn situatie)

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Anoniem: 107117 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:44:
Lucht wordt inderdaad door alle 'kieren' aangezogen, tussen de toesten, de speakers.
En in de 'scharnier' wordt het uitgeblazen zoals hierboven al werd bevestigd.
Hmm wel raar verhaal dan. Ik werk thuis met een extern beeldscherm en bluetooth muis en keyboard. Dus ik heb de klep altijd dicht zitten wat dus volgens jou inhoudt dat er geen lucht wordt aangezogen. Zou ook raar zijn als ik de klep niet dicht mocht doen.

En overigens vind ik een te hoge temperatuur niet bevoordelijk voor mijn randapparatuur. Ik heb een expresscard voor mijn soundcard in het slot zitten en die werd (voordat ik smcfancontrol) gebruikte ook erg heet. Toch een kaartje van bijna 300 euro dat je staat te verstoken dan.

Maduth schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:00:
De PS3 wil er dan uitgooien, die heb ik nu staan en wordt te weinig gebruikt (tot niet). Kijk af en toe een filmpje (1 x in de 2 weken). Dus de combi van de Pro en vervanging zou mooi zijn.

Edit: volgens mij moet ik deze kabel plus een HDMI kabel kopen om de Pro aan te sluiten op de Denon (zoek bevestiging). :+

1. http://store.apple.com/nl/product/TX175ZM/A?mco=MTY3ODQ5OTY (voor Mac naar HDMI)
2. http://store.apple.com/nl/product/TR837ZM/A?mco=MTY3ODQ5OTY (HDMI naar Receiver)
3. Geluid?

Iemand een idee?
http://store.apple.com/nl...TY1NDA3Ng&mco=MTg1NDE1NDY deze moet je kopen voor op je mac aan te sluiten, dan heb je je audio in je hdmi kabel, en komt je audio op je TV uit :)

• Nipje
Ik heb ook maar een MBP aangeschaft. Ik heb alleen even 1 vraagje (misschien dat iemand dit even bij zijn of haar macbook na zou kunnen kijken):

Staat de spatie toets bij jullie volledig recht? Als ik voor mijn macbook zit dan zie ik aan de rechter voorkant van de toets de blacklight er een beetje onder vandaan komen, en links, net na het midden, is de blacklight niet meer zichtbaar.

De toets staat dus als je van boven af kijkt, in de linker onderhoek iets lager ofzo (een heel klein beetje). Reden om dat even na te laten kijken in de winkel? of hebben jullie dit ook.

@ Nipje,

Dat heb ik ook en geen reden tot zorg.
Dit komt wel vaker voor en als de aanslag van de spatiebalk aan de linkerkant gewoon goed is en geen alu raakt is er niks aan de hand en dus binnen de kwaliteitsmarges.

Geen reden tot zorgen dus.

• Nipje
Anoniem: 234657 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:42:
@ Nipje,

Dat heb ik ook en geen reden tot zorg.
Dit komt wel vaker voor en als de aanslag van de spatiebalk aan de linkerkant gewoon goed is en geen alu raakt is er niks aan de hand en dus binnen de kwaliteitsmarges.

Geen reden tot zorgen dus.
Toets werkt prima, en hij raakt geen alu inderdaad. Maar bij jou is dit dus ook een beetje hetzelfde? HEEL klein beetje schuin zodat de blacklight wegvalt aan de linkerkant (tussen het randje van het alu en de toets zegmaar).

• Maduth

Maduth

Probeersel

Anoniem: 269758 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:05:
[...]

http://store.apple.com/nl...TY1NDA3Ng&mco=MTg1NDE1NDY deze moet je kopen voor op je mac aan te sluiten, dan heb je je audio in je hdmi kabel, en komt je audio op je TV uit :)
Das mooi, die sluit ik dan op me Denon aan en die linkt door naar me TV :)

Zou top zijn als dat lukt

EDIT: Trouwens wel een dure kabel...E. 80

[ Voor 4% gewijzigd door Maduth op 19-08-2010 15:20 ]

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Anoniem: 269758 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:05:
[...]

hebben de 2010 mac pro's geen geluid door mini display port zoals de overige 2010 macs?

• Maduth

Maduth

Probeersel

Heb via google nu dit gezien: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34025

Schijnt te werken :)

* ATI Radeon HD 5770 met 1 GB GDDR5-geheugen, PCI Express 2.0, twee Mini DisplayPort-uitgangen en één dual-link DVI-poort
* ATI Radeon HD 5870 met 1 GB GDDR5-geheugen, PCI Express 2.0, twee Mini DisplayPort-uitgangen en één dual-link DVI-poort
Is wat ik ervan gevonden heb op de apple site.. Ik vermoed dus van niet aangezien dit grafische kaarten zijn?
Moesten ze wel audio ondersteunen werkt een gewone mini display naar hdmi kabel uiteraard..

@ Nipje; Ik heb hier bijna hetzelfde, juist dat bij mij de rechterkant niet oplicht en de linkerkant wel.. Heb er ook geen last van dus ik zou me er niet druk in maken..

• Nipje
Anoniem: 269758 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:29:
[...]
@ Nipje; Ik heb hier bijna hetzelfde, juist dat bij mij de rechterkant niet oplicht en de linkerkant wel.. Heb er ook geen last van dus ik zou me er niet druk in maken..
De toets staat dus ook een beetje schuin? :)

Edit

Nog iets wat me opvalt:

Laptop dichtgeklapt, en als je er dan van voor naar kijkt : Ik kan de rechter punt van het scherm een KLEIN stukje naar beneden duwen, en links niet. Net of de laptop niet helemaal perfect sluit ofzo :(:(

[ Voor 26% gewijzigd door Nipje op 19-08-2010 16:22 ]

@Nipje; Hmm, schuin zou ik niet zeggen.. Ik zie rechts gewoon geen ledje doorschijnen, links wel.

Even een vraagje ivm het wireless keyboard van apple.. Ik zit nu met een externe monitor (dvi) en heb deze ingesteld als main monitor aangezien deze een zeer hoge resolutie heeft en dat makkelijker is om te werken..

Nu wou ik graag met m'n keyboard het scherm kunnen dimmen.. Met het onboard keyboard gaat dit en als ik m'n mbp als main scherm instel ook, maar niets als ik m'n externe monitor gebruik.

Iemand enig idee hoe ik dit kan doen? (Aangezien het op bootcamp wel werkt)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 269758 op 19-08-2010 17:25 ]

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:11
Maduth schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:09:
[...]

Das mooi, die sluit ik dan op me Denon aan en die linkt door naar me TV :)

Zou top zijn als dat lukt

EDIT: Trouwens wel een dure kabel...E. 80
Kijk vooral even naar Plex als je interesse in een mediacenter mac hebt: www.plexapp.com (gratis)

Voor aansluitingen:
- Mini display to HDMI (a 30 euro)
- Doorsnee HDMI to HDMI kabel naar TV (gewoon een simpele kabel a 12,50 euro)
- Optische geluidskabel (gaat in je gewone audio plug) naar surround versterker (ziet er zo uit) (a 12,50)

totaal aan kabels: 55 euro

Nipje schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:51:
[...]

Toets werkt prima, en hij raakt geen alu inderdaad. Maar bij jou is dit dus ook een beetje hetzelfde? HEEL klein beetje schuin zodat de blacklight wegvalt aan de linkerkant (tussen het randje van het alu en de toets zegmaar).
Jep precies hetzelfde zelfs.

Er zit altijd wat speling op , zelfs apple producten zijn niet 100% perfect helaas.

Ik zou me er niet druk over maken.

Zul je zien ruil je deze en krijg je er 1 met dode pixels, of andere problemen.

• SquareOne
Vandaag bij de MM geweest voor de 13" MBP, uitverkocht. Kon dus niet meer profiteren van de actie en ook de twijfel tussen de 13" en 15" sloeg weer toe dus toch nog maar even wachten met aankopen en verder sparen...-_- Pfff

Anoniem: 240712 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:58:
Heb gister ook de knoop doorgehakt om een 13,3"' 2,4 ghz MBP te kopen toen ik de Mediamarkt actie tegenkwam. Eerste reactie: Topapparaat! (hoe kan het ook anders)

Een vraagje echter: Ik ben van plan mijn MBP voornamelijk voor mijn studie te gebruiken, dus ga ik hem elke dag meenemen naar de hogeschool. Daar hebben ze overal stopcontacten om mijn MBP te voorzien van stroom.. Nu vroeg ik me af wat ik het beste kan doen om het levensduur van mijn batterij zo optimaal mogelijk te houden? Moet ik hem nou altijd aan de stroom hangen als ik erachter zit? Hoe zit dat precies?

Ik heb de battery sectie van de apple site al gelezen, maar daar werd ik niet wijzer van (voor mijn situatie)
Deze situatie doet zich ook thuis voor, bedenk ik me net 8)7 Hoe doen jullie dat nou?

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:45
Anoniem: 240712 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:26:
[...]

Deze situatie doet zich ook thuis voor, bedenk ik me net 8)7 Hoe doen jullie dat nou?
Je houdt je batterij het beste door je er niet druk over te maken en hem normaal te gebruiken.

Ga je hem continu aan de stroom hangen, is je batterij binnen de kortste keren dood. Ga je hem elke dag van 100% naar 3% drainen, idem.

Gewoon normaal gebruiken, niet over nadenken en dan haal je over 2/3 jaar een nieuwe batterij en heb je optimaal plezier ervan.

thaan schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:33:
[...]
Je houdt je batterij het beste door je er niet druk over te maken en hem normaal te gebruiken.

Ga je hem continu aan de stroom hangen, is je batterij binnen de kortste keren dood. Ga je hem elke dag van 100% naar 3% drainen, idem.

Gewoon normaal gebruiken, niet over nadenken en dan haal je over 2/3 jaar een nieuwe batterij en heb je optimaal plezier ervan.
Mijn vraag is dus: Wat is normaal? Want de twee situaties die jij opnoemt zou ik "normaal", terwijl dan volgens jou de batterij in de kortste keren dood is. Als ik straks thuis ben, moet ik hem dan aan de stroom laten hangen terwijl ik werk of op batterij werken totdat hij op een bepaald niveau is en dan weer opnieuw opladen...etc..??

• Jesse
Anoniem: 240712 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:59:
[...]

Mijn vraag is dus: Wat is normaal? Want de twee situaties die jij opnoemt zou ik "normaal", terwijl dan volgens jou de batterij in de kortste keren dood is. Als ik straks thuis ben, moet ik hem dan aan de stroom laten hangen terwijl ik werk of op batterij werken totdat hij op een bepaald niveau is en dan weer opnieuw opladen...etc..??
Toch klopt wat thaan zegt precies. Ga em gewoon gebruiken. De ene keer heb je geen stopcontact bij de hand en werk je lekker op de accu. De andere keer hangt ie een week lang aan de oplader. No worries, gewoon gebruiken dat ding.
Zo doe ik het ook, en hij is nu anderhalf jaar oud met 96% battery capacity.

Zie http://www.apple.com/batteries/notebooks.html

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:45
Anoniem: 240712 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:59:
[...]

Ik vind het niet normaal om elke dag je hele batterij te drainen, 365 dagen per jaar van 100% naar 0%. Dat betekent 365 cycles in een jaar. Dat is best wel extreem veel en kun je er vanuit gaan dat je batterij het niet lang volhoud. Echter, hem altijd en eeuwig aan de stroom hebben is het andere uiterste, en ook zeker niet goed.

Ter vergelijking met Jesse, ik heb mijne anderhalf jaar, 200 cycles, 98% health (MacBook alu unibody, non-pro, 2008 model) Batterij is top, juist omdat ik er geen zak om geef. Ik geef graag 90€ uit voor een nieuwe batterij, als ik me er vervolgens 2-3 jaar lang niet zorgen over hoef te maken. Dat is €30 euro per jaar, waar hebben we het over!
En die pagina die Jesse linkt is ook wel handig om te lezen.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Als IT-Student heb ik mij een macbook white late 2007 gekocht toen ik begon aan mijn opleiding (hogent, belgie). Deze heeft alle dagen heen en weer meegereist en elke dag een goede 12u in gebruik geweest (8u les en 's avonds). In de lessen aan stopcontact gehangen als ik kon en anders op de batterij. De MacBook kon toen immers 4u aan. Nu zijn we 3 jaar verder en zit ik aan 413 cycles, is mijn battery health 92% en heb ik nog een goede 3u40 tot mijn batterij leeg is. Die dingen gaan dus meer dan goed mee. Gewoon normaal gebruiken in de mate van het mogelijke.

Hopelijk was dit van enig nut.
Het is wel geen MacBook Pro maar het geeft je toch een idee van de batterij.

[ Voor 7% gewijzigd door nagasy op 19-08-2010 21:02 ]

Battle.net: NagaByrd#2844

• Maduth

Maduth

Probeersel

Nog een vraagje, heb je met dat Plex ook nog een player nodig zoals JVC?

Na twee uur eindelijk met windows map kunnen delen op me mac en me externe drive kunnen aansluiten ;)

Kom er wel

• Jizzaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 22:50
Klein vraagje tussendoor:
Welke kabel is het best om mijn macbook aan te sluiten op tv. (Om vb eens filmpje op tv te zien)
Vga, hdmi, scart?

Bij rondkijken leek dit mij het beste ( te koop in switch):HDMI naar DVI kabel. Kost iets van 20 euro.
Is dat de beste mogelijkheid om film van mijn mbp op tv te bekijken?

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
Jizzaa schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:30:
Klein vraagje tussendoor:
Welke kabel is het best om mijn macbook aan te sluiten op tv. (Om vb eens filmpje op tv te zien)
Vga, hdmi, scart?

Bij rondkijken leek dit mij het beste ( te koop in switch):HDMI naar DVI kabel. Kost iets van 20 euro.
Is dat de beste mogelijkheid om film van mijn mbp op tv te bekijken?
mijn mac heeft toch geen DVI uitgang. Ik heb bij mij gewoon een mini displayport naar hdmi adapter gekocht en dan deze adapter gewoon verbonden met een simpele hdmi kabel.

• Nipje
Nipje schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:34:
Nog iets wat me opvalt:

Laptop dichtgeklapt, en als je er dan van voor naar kijkt : Ik kan de rechter punt van het scherm een KLEIN stukje naar beneden duwen, en links niet. Net of de laptop niet helemaal perfect sluit ofzo :(:( (het is echt maar een HEEL klein stukje, er past rechts zegmaar een a4tje tussen, en links komt deze tegen het rubber aan van het scherm).
Is dit ook bij jullie het geval?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Nipje schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:43:
[...]

Grapje he?
Speling ter dikte van een A4tje.....het is geen kwantummechanica :P

Maar je kan natuurlijk proberen om 'm terug te brengen met de kans dat je volgende exemplaar een speling heeft ter dikte van 2 A4-tjes :)

[ Voor 23% gewijzigd door Mooody op 19-08-2010 23:06 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

[...]

Je kunt toch niet verwachten dat het perfect is? Speling van een A4tje.. Dan zou ik moeten gaan klagen bij Dell omdat het plastiek die ze rond mijn scherm hebben gedaan even bleef plakken tussen de naden?

Van die speling kun je toch geen last hebben, en als je last hebt van dat ledje aan je spatiebalk, je kunt die ledjes uit zetten, dan zie je ze helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
[...]

De vraag is: wanneer jij je notebook openklap doe je dat in het midden of pak je de klep rechts beet en duw je hem daar naar boven?

Dit is een bekend probleem van een Macbook. Heb het bij andere merken nooit meegemaakt maar bij een Macbook dus wel. Blijft me verbazen dat iedereen daar maar genoegen mee neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Borland schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:32:

De vraag is: wanneer jij je notebook openklap doe je dat in het midden of pak je de klep rechts beet en duw je hem daar naar boven?

Dit is een bekend probleem van een Macbook. Heb het bij andere merken nooit meegemaakt maar bij een Macbook dus wel. Blijft me verbazen dat iedereen daar maar genoegen mee neemt.
Ik weet van dit probleem inderdaad. Maar ik stel de vraag omdat:

Ik mijn laptop altijd in het midden openmaak, en daar omhoog duw, en omdat ik de laptop echt NET in huis heb. De speling was er dus al en ik heb het niet veroorzaakt.

Niets om me zorgen over te maken opnieuw dus? (verder is het een fantastische laptop!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
Zorgen is een groot woord. Het maakt voor de werking van de notebook niet uit dus het ligt eraan hoe je hier zelf tegenover staat. Ik denk niet dat je een kans maakt wanneer je teruggaat ermee om een nieuwe te krijgen. Persoonlijk vind ik het erg slordig en ik had Apple en zijn gebruikers altijd erg hoog zitten. Het is toch een premium merk wat heel erg leunt op design. Zo'n kier in je notebook ziet er gewoon niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 16:46

Bosmonster

*zucht*

[...]

Ik heb de glossy dus volgens mij helemaal geen rubber :P

Maar nee, ik ga me niet druk maken om speling van een A4'tje. Het is een laptop, dat ding kan niet op de 20ste millimeter precies zijn natuurlijk.

Waar ik mij meer aan stoor momenteel is dat hij aan de onderkant niet helemaal recht is. Als hij op een vlakke tafel staat wiebelt ie. Waarschijnlijk wel mijn eigen schuld, want heb hem al 2x opengemaakt..

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 20-08-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Bosmonster schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:44:
[...]

Ik heb de glossy dus volgens mij helemaal geen rubber :P

Maar nee, ik ga me niet druk maken om speling van een A4'tje. Het is een laptop, dat ding kan niet op de 20ste millimeter precies zijn natuurlijk.

Waar ik mij meer aan stoor momenteel is dat hij aan de onderkant niet helemaal recht is. Als hij op een vlakke tafel staat wiebelt ie. Waarschijnlijk wel mijn eigen schuld, want heb hem al 2x opengemaakt..
Dat wiebelen zal wel van het openmaken komen. Zit de onderkant wel goed vast?

En de speling van 1/2 a4tjes:

Ik betaal gewoon veel geld voor het design, dus het moet gewoon kloppen. Als ik het goed heb hoort die klep gewoon volledig te sluiten en nergens speling te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Al heeft ie nu geen speling, als jij hem een beetje gebruikt krijgt ie dat toch wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
voor een bedrijf dat dit pretendeert

Afbeeldingslocatie: http://img829.imageshack.us/img829/5386/detaili.jpg

staat dit nogal haaks

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/5567/img0078j.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Borland schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:59:

[afbeelding]

staat dit nogal haaks

[afbeelding]
:') :')

Ja het is wel erg dat het zo snel scheef staat.

Maar andere mensen met een macbook pro hebben dus ook een klein beetje speling?

edit: Ik doel dus voornamelijk op mensen die net een nieuwe macbook pro hebben, en de 2010 versie.

[ Voor 9% gewijzigd door Nipje op 20-08-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Borland schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:59:

[afbeelding]

staat dit nogal haaks

[afbeelding]
Dat is een MacBook van hoeveel jaar oud? En weten wij hoe je ermee omgegaan bent?

Nee. Zegt dit dus iets over Apple-producten? Niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Voor mensen die zichzelf nog steeds afvragen hoe ze hun nieuwe (2010) MBP het beste kunnen aansluiten op een HD TV of ditto versterker; deze kabel doet precies wat je wil:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34025

Kost iets meer dan de goedkoopste die er te vinden is op die site, maar deze stuurt op 2010 MacBooks en iMacs dus ook audio uit. Ik heb er zelf zo eentje, en het werkt top. Daarnaast valt de bouwkwaliteit mij heel erg mee! Het is een stug kabeltje, dus het voelt niet aan alsof je het elk moment kapottrekt. :) (Zoals je met andere spullen van DX wel eens hebt...)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
Bosmonster schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:12:
[...]

Dat is een MacBook van hoeveel jaar oud? En weten wij hoe je ermee omgegaan bent?

zoek in Google ff op "macbook warped lid" dan zie je dat dit geen incident is en bij gloednieuwe macbooks het geval is.

Maar om nou niet in de mineur stemming te gaan... hij werkt lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Borland schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:28:
[...]

zoek in Google ff op "macbook warped lid" dan zie je dat dit geen incident is en bij gloednieuwe macbooks het geval is.

Maar om nou niet in de mineur stemming te gaan... hij werkt lekker :)
Het is ook een prima machine, daar gaat het niet over. Mijn probleem is nu ook gewoon, dat ik een hoop geld voor zo'n ding uitgeef (ik weet het, daar kies ik zelf voor), maar dan mag het ook wel kloppen. Nu zit er gewoon een HEEL klein beetje speling in (1mm ofzo?), en het is ook echt alleen de rechter hoek =X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177771

Borland schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:02:
Aan de linkerkant van het keyboard (dus richting de speaker) voelde hij behoorlijk warm aan en met name de onderkant was gloeiend heet. Zoiets had ik eigenlijk nooit ervaren bij een andere notebook. En als jij het hebt over temperaturen richting 90 graden vind ik dat toch behoorlijk heet en vraag me af of dit wel goed is voor de hardware.

Welke app gebruik je eigenlijk om dit te meten?
Precies dit ervaar ik ook! Heb Apple gebeld, en de beste man daar zei alleen maar dat een Intel 110 graden mag worden, en dat als ie echt te warm zou worden, zichzelf wel zou uitschakelen.

Ik meet temps van 46-48 gemiddeld, maar tot 90 bij gamen (warcraft 3, 7 jaar oud ofzo, min specs ervoor is een G4-processor)

Het bevalt me niet, maar goed, ik zal er weinig aan kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is inderdaad normaal. x86 procs worden nou eenmaal heet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
Hoe stellen jullie de MBP in om te kunnen werken op een extern scherm met de MB dicht geklapt ?
Het lukt mij niet al vanalles geprobeerd.
Display is verbonden met een displayport naar dvi

alvast merci

[ Voor 29% gewijzigd door wouter.u op 20-08-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-06 15:52
wouter.u schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:01:
Hoe stellen jullie de MBP in om te kunnen werken op een extern scherm met de MB dicht geklapt ?
Het lukt mij niet al vanalles geprobeerd.
Display is verbonden met een displayport naar dvi

alvast merci
http://lmgtfy.com/?q=macbook+pro+closed+external+monitor

@--MeAngry--: bedankt voor de tip, heb er gelijk eentje besteld.

[ Voor 8% gewijzigd door J0HAN op 20-08-2010 19:21 ]

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
J0HAN schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:19:
[...]

http://lmgtfy.com/?q=macbook+pro+closed+external+monitor

@--MeAngry--: bedankt voor de tip, heb er gelijk eentje besteld.
merci, google my new friend :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Laatst online: 07-09-2022
High res glossy 15" nu een weekje. Zelfde resolutie als op een 22" die hier ook staat, wat is dat dan weer wennen. Zó mooi scherp en kleurrijk als dat MBP scherm is als je hem vergelijkt :9~

Switchen van Windows is nog zonder problemen verlopen. Ik was al dat gezeur met Windows meteen vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365539

catbread schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:48:
High res glossy 15" nu een weekje. Zelfde resolutie als op een 22" die hier ook staat, wat is dat dan weer wennen. Zó mooi scherp en kleurrijk als dat MBP scherm is als je hem vergelijkt :9~

Switchen van Windows is nog zonder problemen verlopen. Ik was al dat gezeur met Windows meteen vergeten.
Hahah, ik kan geen betere aanvullen geven, dat dit. Je neemt de woorden uit mijn mond. Vooral het laaste zinnetje! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Nu drie dagen bezig met me Mac en bevalt me prima. Binnenkort inschrijven voor een gratis seminar over Iphoto, beetje experimenteren.

Windows trouwens nog niet helemaal afgeschreven want mijn (hoofd)PC werkt nog prima voor games e.d. :)

Ook belangrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-02 14:56
4 dagen geleden een macbook pro aangeschaft 13". Ziet er heel goed uit maar windows kan ik nog niet vergeten dus ik heb er maar via bootcamp erop gezet voor games en msn. Msn zuigt met de mac, dat had ik helemaal niet verwacht om eerlijk te zijn. voor de rest is het een prima laptop

Check mn uitverkoop: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/176261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-06 12:19

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

MMMzz ik gebruik sinds gisteren Adium voor msn en dat vind ik eigenlijk best prima werken :)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 10:23
Excellence1 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:39:
4 dagen geleden een macbook pro aangeschaft 13". Ziet er heel goed uit maar windows kan ik nog niet vergeten dus ik heb er maar via bootcamp erop gezet voor games en msn. Msn zuigt met de mac, dat had ik helemaal niet verwacht om eerlijk te zijn. voor de rest is het een prima laptop
Hoe ik het doe met MSN: Adium voor gewone gesprekken. Ziet er zelfs beter uit dan MSN als je het tweakt :) (tip: adiumxtras.com).
Voor webcam: installeer VMware en gebruik 'unity'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
En met deze aanpassing kun je ook custom emoticons sturen i.p.v. enkel ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218512

edit: excuses, verkeerde topic :F

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 218512 op 21-08-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Bosmonster schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:12:
[...]

Het zegt wel iets over dit Apple product eigenlijk.
De oude Macbook Pro's zijn gebouwd op basis van rigiditeit van het frame.
Kort door de bocht: de machine is stevig omdat het frame continu onder spanning staat.
Alleen het scherm is kwetsbaar voor doorbuigen omdat de spanning alleen op de pinnen van het sluitingmechanisme staat.

Daarom zal bijna elke oude generatie Macbook Pro op een gegeven moment een iets doorgebogen scherm hebben. Daar is overigens bar weinig mis mee, mensen kunnen ook overdrijven... Vooral als je bedenkt dat het vaak om machines gaat die een aantal jaar oud zijn :/ .
Het is geen auto die je 10 jaar kan gebruiken, trust me.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Laatst online: 04-06 12:38
Ik heb mijn Macbook Pro nu ongeveer vier weken in bezit. Helemaal mee in mijn nopjes, echter ontdekte ik vanmiddag toevallig een luie of een dode pixel in het scherm van de Macbook. Vooral goed zichtbaar op een zwarte achtergrond. Nu weet ik natuurlijk niet of deze er al vanaf het begin heeft gezeten maar vanmiddag toen de Macbook in de screensaver modus stond viel het me opeens op. Ik heb vanmiddag het nodige geprobeerd om te proberen de pixel weer tot leven te wekken. Met verschillende soorten software bijvoorbeeld, dit heeft echter niet geholpen helaas. Ook het gebied van de pixel 'masseren' (:+) heeft niet geholpen.

Maandag ga ik maar even bellen met Apple om te vragen of dit onder een soort van garantie valt. Voor een apparaat van ruim 1000 euro mag ik toch wel verwachten dat dingen langer dan vier weken blijven werken? :P

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
Volgens mij doet apple niks aan één dode (sub)pixel, maar doen ze er pas wat aan bij een 'hoog nummer' aan pixel defecten. Lees ook even:

http://support.apple.com/kb/ht1721

Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Wees gerust, dat gaat niet werken :+
Als je het niet in de eerste week opmerkt en mee retour gaat kun je wel fluiten naar een vervangend scherm/machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
Ik heb het gevoel dat ik trager internet heb als ik werk op mijn extern display. Met de macbook dicht dus.
zelfs open en op extern display gaat het trager. Al verschillende keren achtereen getest.

Zijn er nog die dit hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nattevingerwerk of heb je ook daadwerkelijk metingen verricht?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252616

Twee probleempjes met mijn MBP 13" 2010 model aangekocht vlak na de release:

-Batterij health is al een tijdje rond de 93%, nu zelfs maar 91%. Komt niet meer boven de 93 uit en dat na 56cycles. Is dit een reden om hiermee terug te gaan ? Batterij gaat natuurlijk nog lang mee maar na zon korte tijd al bijna 10% minder capaciteit doet mij vermoeden dat ik een slechte batterij heb die na een jaar gewoon compleet naar de filistijnen is. Mijn broer zijn unibody mabook uit 2008 heeft nog altijd 97% van zijn capaciteit...

-Mijn spatietoets piept een beetje. Kan ik dit zelf oplossen ?

Verder zou ik mij via ebay (goedkoop) applecare willen aanschaffen. Maar lees hier gemengde reacties over. Sommigen zeggen dat dit prima gaat, andere zeggen dat de code na een tijdje wordt geblokkeerd. Applecare via apple is me veel te duur. Wat denken jullie hiervan ?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 252616 op 22-08-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer eens je batterij te kalibreren en kijk dan nog eens hoeveel capaciteit je batterij nog heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
Als ik via de self support van apple ga kijken en ik zie dat daar staat dat mijn AC verloopt 13 juli 2013 kan ik er dan vanuit gaan dat alles positief is bevestigd?

Of kan apple nog altijd de via ebay gekochte code weigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
In principe niet, tenzij jouw code dus 'gestolen' is.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.