Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:23

f.h

Ik mag me sinds donderdag ook een MacBook Pro bezitter noemen. Kom van een early 2008 MacBook af en heb nu een 15" high res, 2.4 i5, 4GB, 500GB 7200rpm MBP.

Ben er echt super blij mee en het is echt een prachtige machine. Er komt over een tijd nog een SSD in als die wat gezonder geprijsd zijn. Er zal ook vast nog wel eens een ram upgrade komen, maar met dit beestje kan ik voorlopig jaren uit de voeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269758

Anoniem: 366954 schreef op zondag 19 september 2010 @ 15:50:
[...]
Ik zou wachten met een RAM upgrade voor enkel autocad, dit najaar komt normaal AutoCAD voor mac terug uit. En autoCAD zou ik sowieso nooit virtueel draaien aangezien je maar een deeltje van je CPU kan gebruiken als je virtueel werkt, beter nog een maand of 2-3 dualbooten en dan de mac versie installeren.
Ik weet dat AutoCAD eind oktober zou uitkomen voor Mac en dat ik dus niet zo heel lang zou moeten dualbooten hiervoor, echter heb ik ook nog enkele andere kleine programmas nodig die enkel op windows draaien, en deze zullen niet snel naar Mac komen veronderstel ik. Virtueel zou ik dus sowieso blijven draaien, al is het na oktober dan niet meer voor AutoCAD.

Ik veronderstel nu ook niet echt dat de eerste maand al direct zwaar AutoCAD werk zal gedaan worden dus VM zou hij nog moeten trekken, het zwaardere werk zal dan wel al op de mac versie kunnen.

Het gaat mij dus vooral welk type beter is, aangezien ik sowieso zal upgraden. Mijn voorkeur gaat uit naar de GeIL reepjes, aangezien deze goedkoper zijn, maar ik vroeg me af of deze qua prestatie ook goed genoeg zijn voor de MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik ben aan het twijfelen tussen de MBP 13-inch: 2.4GHz of de MBP 15-inch: 2.4GHz. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor webontwikkeling ( coding ).

Is de 15 inch met zijn hogere specs de moeite waard of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:46
Droned schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:33:
Ik ben aan het twijfelen tussen de MBP 13-inch: 2.4GHz of de MBP 15-inch: 2.4GHz. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor webontwikkeling ( coding ).

Is de 15 inch met zijn hogere specs de moeite waard of niet?
Als je hem echt alleen gaat gebruiken voor coding (in VI?) dan zijn zelfs de specs van de 13" al enorm overkill natuurlijk :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
posttoast schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:40:
[...]

Als je hem echt alleen gaat gebruiken voor coding (in VI?) dan zijn zelfs de specs van de 13" al enorm overkill natuurlijk :)
Natuurlijk niet in VI :) Ik zou daarnaast ook natuurlijk Photoshop willen draaien voor fotobewerking maar dit niet als hoofdzaak. Daarnaast natuurlijk ook de normale zaken als films kijken, ...

Is de MBP 13 inch dan een goede keuze?

[ Voor 4% gewijzigd door Droned op 20-09-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842

Ik ken iemand die vindt meer werkruimte makkelijk. Dus; groter scherm meer ruimte. Ik weet niet of dat voor jou handiger werkt, maar die is voor een 17" gegaan simpelweg omdat de 13" zo klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312445

Anoniem: 87842 schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:14:
Ik ken iemand die vindt meer werkruimte makkelijk. Dus; groter scherm meer ruimte. Ik weet niet of dat voor jou handiger werkt, maar die is voor een 17" gegaan simpelweg omdat de 13" zo klein is.
Of je neemt een 13 inch met een externe monitor in je kamer erbij. Dan hoef je niet elke keer een enorme laptop mee te nemen en zo af en toe photoshoppen etc, en in je kamer kan je hem aansluiten op de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Anoniem: 312445 schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:37:
[...]

Of je neemt een 13 inch met een externe monitor in je kamer erbij. Dan hoef je niet elke keer een enorme laptop mee te nemen en zo af en toe photoshoppen etc, en in je kamer kan je hem aansluiten op de monitor.
Ja meestal werk ik toch met 2de monitor dus denk dat een 17 inch dan wel wat overkill is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
Nadat ik mijn alt toets heb ingehouden en gekozen heb voor windows 7 in de bootcamp blijft er zeer lang een wit streepje knipperen. ongeveer 40 seconden. En dan pas komt erop te staan dat windows aan het opstarten is.
Is er een manier om dit minder lang te laten duren ?

[ Voor 56% gewijzigd door Whieee op 20-09-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

wouter.u schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:01:
Nadat ik mijn alt toets heb ingehouden en gekozen heb voor windows 7 in de bootcamp blijft er zeer lang een wit streepje knipperen. ongeveer 40 seconden. En dan pas komt erop te staan dat windows aan het opstarten is.
Is er een manier om dit minder lang te laten duren ?
Zou je hier misschien een nieuw topic voor willen openen? Dit topic gaat over de ervaringen met de MacBook Pro. Voor problemen met Boot Camp moet je in Apple Software & Diensten zijn :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 19:29

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Dit is een veelvoorkomend probleem wanneer een niet-legale versie van Windows 7 wordt geïnstalleerd. Mocht dat in jouw geval ook het geval zijn is de enige oplossing een legitieme Windows 7 versie aan te schaffen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vorige maand ofzo heb ik het voor het eerst gehad, en nu heb ik het al 2x kort na elkaar gehad. Er wordt een pixel aan de linkerkant van m'n scherm wit. Als ik in en uitlog is dit probleem weer verholpen..

Vorige maand toen ik het voor het eerst had dacht ik dat het een luie pixel op m'n scherm van m'n mbp was, echter had ik gisteren voor het eerst dit ook op m'n externe monitor. Na uit te loggen en opnieuw in te loggen was dit probleem direct weer verholpen. Echter nu merk ik dat het weer zover is..

Wat ik dus bedoel: (linkerkant ter hoogte van het blokje "games" en ik vermoed dat je de afbeelding zult moeten vergrootten)
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4c98cbcfe464a/4c98cbcf8395c-Schermafbeelding_2010-09-21_om_17.09.29.thumb.jpg

Iemand enig idee wat dit precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik zie niets?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe ja, het is moeilijk te zien op de screenshot, je moet de afbeelding op 100% zetten en dan naar links scrollen, uiter links zul je ter hoogte van het "game" blokje in het menu een wit stipje zien, gisteren zat het iets lager.. Maar had er toen niet aan gedacht een screenshot te nemen.

Het is echt miniem, normaal niet iets dat ik over zou zeuren, maar aangezien het een wit stipje is licht het fel op bij donkere achtergronden.. Op m'n vorige laptop had ik een dode(zwarte) pixel maar merkte het amper aangezien die niet zo fel is..

Even omcirkeld in PS:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4c98d1a98df42/4c98d1a934d5e-Schermafbeelding_2010-09-21_om_17.09.29.thumb.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 269758 op 21-09-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Oh daar inderdaad. Geen idee eigenlijk. Maar een dode of hot pixel zie je niet terug in een screenshot dus je mag er sowieso vanuit gaan dat 't software is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-04 14:29

The Inquisitor

Greetings weaklings

CyBeR schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:38:
Oh daar inderdaad. Geen idee eigenlijk. Maar een dode of hot pixel zie je niet terug in een screenshot dus je mag er sowieso vanuit gaan dat 't software is.
Ik heb dit ook op Hyves.nl (Firefox en op Windows) misschien wel even interessant om te weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Inquisitor schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:29:
[...]

Ik heb dit ook op Hyves.nl (Firefox en op Windows) misschien wel even interessant om te weten ;)
Hmm, het is niet enkel bij firefox dat ik het heb, heb het bij alles als ik het er dan over sleep.. Merkte het op toen ik een film aan het kijken was.

Had ook al gedacht aan een softwarematig probleem, aangezien het op de screenshot te zien is.. Zal donderdag eens naar de apple winkel gaan om te vragen wat precies het probleem kan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Anoniem: 269758 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:38:
[...]

Hmm, het is niet enkel bij firefox dat ik het heb, heb het bij alles als ik het er dan over sleep.. Merkte het op toen ik een film aan het kijken was.

Had ook al gedacht aan een softwarematig probleem, aangezien het op de screenshot te zien is.. Zal donderdag eens naar de apple winkel gaan om te vragen wat precies het probleem kan zijn..
Ow..oké, maar we hebben volgens mij wel hetzelfde "probleem" ondanks dat ik een laptop heb met windows, in firefox op hyves.nl:

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/2166/naamlooszy.png

net gemaakt, is toch hetzelfde stipje wat jij ziet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jup is idd hetzelfde, gaat die ook weg als je uitlogt en weer inlogt?

Het is trouwens ook weg als ik m'n pc lock (shift+ctrl+eject) daar zie ik het niet op het zwart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 16:39

Digistorm

tenax moderator pomorum

Keeper schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:44:
Heeft iemand hier ervaring met kloonbatterijen voor de Macbook Pro 15"? Ik kan met mijn accu (volgens coconutbattery 45 maanden oud, wat wel klopt want ik heb hem in Januari 2007 gekocht) nauwelijks 45 doen denk ik, maar een nieuwe van 139 euro is dan wel weer erg aan de prijs.

Heb op eBay en op Fastmac.com wel een paar goedkopere alternatieven gezien. Die op Fastmac is inclusief verzenden 95 euro, op eBay staan ze voor rond de 40 euro (ex. verzenden). Iemand wel eens zo'n ding besteld?
Misschien een beetje laat, maar ik heb voor mijn late 2006 MBP een accu bij Fastmac gekocht, omdat dit stuk goedkoper was dan de accu van Apple. Plus dat ik al ver buiten de garantie zat, en alle 3 de accu's die ik heb gehad na een jaar ver gedegradeerd waren. De accu heeft iets meer capaciteit dan die van Apple, is niet gebaseerd op de cellen van Sony (die zitten in de Apple accu's) en tot nu toe is er nog geen vuiltje aan de lucht bij hetzelfde gebruikspatroon.
Er is wel een maar. Hij is net niet hetzelfde, en de afdekplaat steekt iets uit. Maar goed, ik kan mijn laptop nu in elk geval weer zonder snoer gebruiken.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ik het weer.. Nu op m'n mbp scherm zelf.. Begint toch aardig te storen dit :s

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4c99015ab5dbe/4c99015a94692-Schermafbeelding_2010-09-21_om_21.00.43.thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20

Bosmonster

*zucht*

Tot nu toe zie ik alleen maar Firefox screenshots. En het is 100% zeker een software issue.

Dusss.... aangezien Firefox toch bagger is, probeer eens een andere browser :P

Of als je denkt dat het in de website zit, kijk eens met firebug (misschien is het wel een extensie ofzo).

Zelf nergens last van, maar gebruik dan ook zelden of nooit Firefox op mn MBP, bijna uitsluitend Chrome.

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 21-09-2010 23:06 ]

Hehe het lijkt enkel zo hoor ;) Ik neem de screenshot in FF omdat tweakers hier m'n homepage is en je het daar makkelijk op ziet.

Nu, ik heb wel iets opgemerkt uit m'n eigen screenshots, daar staat het programma Ted open(dat oranje televiesietje). Die gaat eigenlijk enkel aan als ik weet dat er series worden geaired, en dit was de laatste dagen dus het geval.. Herinnerde me ook dat ik dit ongeveer een maand geleden geprobeert heb, en ongeveer een maand geleden heb ik ook voor het eerst zo'n stip gehad.. Ik ga nu eens even Ted niet meer aanzetten en dan weer wel, kijken of het hieraan ligt.

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:01
Momenteel ben ik niet tevreden met mijn Mac, mijn Mac heeft input lag en ik moet klikken voordat de tekst verschijnt in de browser Safari.

Just do it.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:34

Puck

W32.Deadcode.A

Vervolg op mijn spontaan overleden Macbook Pro: Defect Logic Board en gaat me 600 euro kosten. Ze konden me niet vertellen hoe en waarom het stuk is, alleen dat iets mis is met het Logic Boardt. Dat had ik ze ook wel kunnen vertellen... Helaas dus allemaal al na 2,5 jaar waardoor ik geen garantie meer heb (en geen Apple Care). Ik vindt het nogal een korte levensduur voor zo'n (dure) laptop maar blijkbaar heb ik geen poot om op te staan.

Nieuwe Macbook Pro i5 is gelukkig wel al onderweg... Met AppleCare ;)

Arrived anxious, left bored

• Rednas_N
Puck, wat je kan doen is een beroep op het consumentenrecht. Dit heb ik ook wel eens gedaan en het werkt prima!

Just do it.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ja dat heb ik al geprobeerd, in ieder geval telefonisch, maar ook daar verschillen de meningen. Volgens AppleCare meneer is de nederlandse garantie 2 jaar, volgens mij is dat afhankelijk van de verwachte levensduur van het product (in het geval van een laptop toch minstens 3 jaar?), maar de rechten zijn vaag. Ik ben nog van plan een uitgebreidde brief naar Apple te schrijven.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Puck schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:57:
Ja dat heb ik al geprobeerd, in ieder geval telefonisch, maar ook daar verschillen de meningen. Volgens AppleCare meneer is de nederlandse garantie 2 jaar, volgens mij is dat afhankelijk van de verwachte levensduur van het product (in het geval van een laptop toch minstens 3 jaar?), maar de rechten zijn vaag. Ik ben nog van plan een uitgebreidde brief naar Apple te schrijven.
het is die 3 jaar, zeker voor een computer van deze prijsklasse ;) ik had ergens een duidelijke site waar het in vermeld stond... ik zal h'm voor je proberen te vinden

edit:

Twee jarentermijn?
Een ander misverstand is de garantieperiode van "twee jaar". Deze minimumtermijn staat in de Europese richtlijn waaruit de Nederlandse wet voortvloeit. Nederland heeft ervoor gekozen om de periode in principe onbeperkt te laten duren. Voor de garantietermijn zijn enkel van belang de verwachtingen die je van een bepaald product had mogen hebben.

bron

[ Voor 25% gewijzigd door The Inquisitor op 22-09-2010 14:42 ]

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Toch is het natuurlijk een beetje vaag. Wat is redelijk? Wie bepaalt dat 3 jaar de verwachtigen zijn? Ik begrijp de regelgeving heel goed, maar vindt het alsnog moeilijk als argument te gebruiken. Ik ga het in ieder geval in een brief verwerken.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Uiteindelijk bepaalt de rechter wat redelijk is.

Er zijn allerlei redenen om aan te nemen dat een rechter 2.5 jaar onredelijk kort zal vinden, zoals onder andere het feit dat een laptop van de zaak 3 jaar lang als beloning kan gelden voor de inkomstenbelasting, of het feit dat computerapparatuur in 5 jaar fiscaal moet worden afgeschreven.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Helder, maar of ik het zo ver wil laten komen is natuurlijk weer een ander verhaal. Daar zit waarschijnlijk ook het venijne aan dit garantie-model: de meeste consumenten willen het niet zo ver laten komen?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Puck schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:19:
Toch is het natuurlijk een beetje vaag. Wat is redelijk? Wie bepaalt dat 3 jaar de verwachtigen zijn? Ik begrijp de regelgeving heel goed, maar vindt het alsnog moeilijk als argument te gebruiken. Ik ga het in ieder geval in een brief verwerken.
Dat bepalen experts op dat gebied, en experts hebben bepaald dat een computer 3 jaar moet werken zonder problemen. zeker met je computer (macbook) van deze prijsklasse!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

En waar vind ik dat schriftelijk zodat ik dat als bewijs aan Apple kan tonen? Ik heb al heel wat afgestruind maar lees overal andere verhalen. En waarom zou je dan nog Apple Care nemen als je er toch al recht op hebt?

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Puck schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:36:
En waar vind ik dat schriftelijk zodat ik dat als bewijs aan Apple kan tonen? Ik heb al heel wat afgestruind maar lees overal andere verhalen. En waarom zou je dan nog Apple Care nemen als je er toch al recht op hebt?
Burgerwetboek

Geen idee wat het artikel nummer is, maar daar zou je het moeten kunnen nalezen. Aan de hand daarvan kun je Apple uitleggen dat je een minimale levensverwachting van een product hebt en dat die daar (tot in het redelijke) aan moet voldoen.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Bel met Apple, en vraag direct om doorverbonden te kunnen worden met Customer Relations. ;) Er gaat een wereld voor je open! :)

Been there, done that, got my new Logic Board ;)

[ Voor 6% gewijzigd door SyS_ErroR op 22-09-2010 18:13 ]

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:59

3DDude

I void warranty's

Beste Mede Tweakers
ik overweeg een macbook pro 15 inch te kopen met name omdat het hierbij mogelijk is om een high res scherm te nemen.
Nou wou ik graag weten merk je nog echt verschil tussen glare en anti glare?

Ik ben eigenlijk op zoek naar een degelijke laptop en heb al lopen kijken naar een hp envy 14 inch --> maar die zijn slecht leverbaar of de specificaties zijn wat minder.

Ik zit met 1 ding, ik heb heel soms ooit in een ver verleden wel is wat gedaan op een iMac maar is het aan te raden dat Mac OS X..?

Legale windows 7 ultimate kan ik zowieso zelf wel regelen :)

Be nice, You Assholes :)

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het verschil tussen antiglare en glare blijkt al uit de naam eigenlijk. Glare spiegelt, en anti glare doet dat niet. Bij de lokale MediaMarkt of Apple Premium Reseller kan je sowieso eens een kijkje nemen om een idee te krijgen van hoe erg 'glare' jou zou kunnen storen. Dan weet je direct of de anti-glare optie voor jou noodzakelijk is.

OSX kan ik je van harte aanraden. Maar of het iets voor jou is, hangt geheel af van je eigen wensen, en je eigen gewoontes. Als je graag vast wilt blijven houden aan Windows-georiënteerde gewoontes, dan kan OSX wel eens zwaar tegenvallen. OSX werkt niet beter of slechter dan Windows 7, maar vooral heel erg anders. Het heeft zijn eigen voor- en nadelen, en de enige manier om erachter te komen of OSX je bevalt, is een keer achter een Mac kruipen. En dan vervolgens vooral doen alsof je niets van computers snapt. ;)

Persoonlijk vind ik de interface van Windows niet prettig werken, en die van OSX wel. Simpele keuze dus ;) Verder lijkt het alsof developers van Mac applicaties net even iets meer hun best doen om de interface van hun applicatie wat simpeler en vanzelfsprekender te maken. Maar ook hier geldt: dat vind ík. Daar kan jij totaal anders over denken.

Gewoon een keer uitproberen dus! :)

• daveywf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:12
3DDude schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:32:
Beste Mede Tweakers
ik overweeg een macbook pro 15 inch te kopen met name omdat het hierbij mogelijk is om een high res scherm te nemen.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een degelijke laptop en heb al lopen kijken naar een hp envy 14 inch --> maar die zijn slecht leverbaar of de specificaties zijn wat minder.

Ik zit met 1 ding, ik heb heel soms ooit in een ver verleden wel is wat gedaan op een iMac maar is het aan te raden dat Mac OS X..?

Legale windows 7 ultimate kan ik zowieso zelf wel regelen :)
Heb sinds kort zelf ook de MacBook Pro 15 met high res scherm (glare) en het bevalt me prima, als je in een ruimte zit met wat meer licht, gewoon de helderheid wat opschroeven. Maar ga anders eens naar een winkel en vergelijk de twee ;)

En Mac OSX is zeker aan te raden, was voor mij ook de eerste keer dat ik er in aanraking mee kwam, maar het werkt erg fijn en snel en je bent het zo gewend.

• Rednas_N
Puck schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:57:
Een brief schrijven naar Apple is zeker geen slecht idee. Als je netjes en aardig blijft in je brief kan het veel gezeur schelen. Je ziet op het internet ook diverse mensen die dat gedaan hebben met eigenlijk allemaal positief resultaat.

Just do it.

Anoniem: 124681

3DDude schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:32:
Beste Mede Tweakers
Ja, dat is een enorm verschil. Ik ben zelf héél erg blij met het anti-glare scherm. Ik werk veel op locatie (foto bewerking) waar ik geen controle over het licht heb. Zit ook regelmatig buiten om mijn foto's te bewerken en als de zon schijnt bijvoorbeeld is dat met een glossy display echt bijna niet te doen, met het anti-glare scherm gaat dat véél beter.

Je mist bij het anti-glare scherm alleen de zwarte rand rond het scherm, dat is gewoon aluminium. Vond het zelf eerst niet mooi (dacht ik) maar toen ik de Macbook in ontvangst mocht nemen heb ik die mening bijgesteld: ik vind 'm mooier dan de glossy display uitvoering 8) 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 124681 op 22-09-2010 21:59 ]

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:42
Battery check post: m'n iets meer dan 3 jaar oude MBP heeft 800 cycles op 52% health. Yeah 8)

Sowieso schrijf je zo!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:38
Wat wel geldt: apple hoeft GEEN garantie aan jou te verlenen. Jij hebt een koopovereenkomst met een winkel (waarschijnlijk niet apple rechtstreeks neem ik aan). Als je garantie wilt claimen op het non-conformiteitsbeginsel, moet je de winkel verantwoordelijk stellen, niet de bouwer van het product.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Op de mid-2007 en early-2008 modellen is de garantie tot 3 jaar verlengd wanneer een defect optreedt aan de nVidia GPU (8600m GT). Dit defect is door een Apple Authorized Service Provider vast te stellen. In het geval van een defecte GPU zal je logicboard onder garantie vervangen worden. Wanneer het niet om de GPU gaat, heb je pech.

In de praktijk is het echter zo dat niet alle AASP's en APR's hier erg zorgvuldig mee omspringen. Waar bijvoorbeeld SyS_ErroR het moest schoppen tot Customer Relations voor een defect aan zijn mid-2007 MBP, had ik binnen 20 uur na mijn bezoekje aan de service balie van MacHouse Woerden een nieuw logicboard in mijn MBP zitten.

Aan de symptomen te zien zou het in jouw geval inderdaad om de GPU kunnen gaan, maar dat is slechts 1 van de mogelijkheden. Als een AASP echter weigert dit te onderzoeken, zou ik gewoon naar een andere AASP gaan. Eventueel kan je contact opnemen met Customer Relations.

Eventueel kan je de AASP hier op wijzen: http://support.apple.com/kb/ts2377

[ Voor 3% gewijzigd door Whieee op 23-09-2010 12:11 ]

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Reperateur van A-Mac Utrecht heeft bevestigd dat het niet het nVidia problem is. Heb ze daar ook op gewezen.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-04 13:52

Flappiewappie

Hier nog meer

Zijn er hier meer mensen die gebruik hebben gemaakt van de back to school actie?

Ik heb namelijk de bewijs stukken 2 weken geleden opgestuurd en nog steeds geen bevestiging mogen ontvangen. Maak je beetje zorgen gaat toch om zo een 240 euro (printer + ipod).

Hier staat wat

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:41
Flappiewappie schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:07:
Zijn er hier meer mensen die gebruik hebben gemaakt van de back to school actie?

Ik heb namelijk de bewijs stukken 2 weken geleden opgestuurd en nog steeds geen bevestiging mogen ontvangen. Maak je beetje zorgen gaat toch om zo een 240 euro (printer + ipod).
Er is een apart topic over de Back To School actie. Maar om je vraag te beantwoorden: Ik heb vorige week de bewijsstukken opgestuurd, en ook nog geen bericht ter bevestiging ontvangen. Als ik jou was, zou ik jezelf er niet teveel mee bezig houden, en eens per week de status van je aanvraag bekijken. Zo duren die 4-6 weken minder lang. Uiteindelijk zal je het geld vast wel ontvangen :]

• daveywf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:12
Hier ook, heb het vorige week vrijdag op de post gedaan, maar ook nog geen bevestiging o.i.d. Heb voor de zekerheid nog wel even een foto gemaakt van de stickers. Maar zal wel goedkomen verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Adlermann schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:39:
[...]

Wat wel geldt: apple hoeft GEEN garantie aan jou te verlenen. Jij hebt een koopovereenkomst met een winkel (waarschijnlijk niet apple rechtstreeks neem ik aan). Als je garantie wilt claimen op het non-conformiteitsbeginsel, moet je de winkel verantwoordelijk stellen, niet de bouwer van het product.
Via apple.nl. Enige manier om custom MacBook Pro's te bestellen. Dus waar moet ik aankloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Puck schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:13:
[...]

Via apple.nl. Enige manier om custom MacBook Pro's te bestellen. Dus waar moet ik aankloppen?
Is niet de enige manier hoor. Als je in een apple reseller zegt welke configuratie je wil krijg je die gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight1986
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-10-2022
Puck schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:13:
[...]

Dan moet je apple bellen het telefoon nummer staat op de website apple.nl ( 0800 0200 570 )
Ik weet dat er een apple store in den haag zit ( er zijn er 2) maar die doet de officiele reperaties voor apple.
Misschien dat hun jou wel kunnen helpen, waarschijnlijk zitten er wel meer van dit soort officiele reperatie winkels in het land. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Dwight1986 op 24-09-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Dwight1986 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:19:
[...]

Ik weet dat er een apple store in den haag zit ( er zijn er 2) maar die doet de officiele reperaties voor apple.
Misschien dat hun jou wel kunnen helpen, waarschijnlijk zitten er wel meer van dit soort officiele reperatie winkels in het land. :)
Que? Heb je een linkje hiervan?

Apple heeft geen eigen retail stores in Nederland, en voor reparaties zijn er talloze Apple Authorized Service Providers in Nederland. Zie ook hier.

[ Voor 6% gewijzigd door Whieee op 24-09-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Anoniem: 269758 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:15:
[...]

Is niet de enige manier hoor. Als je in een apple reseller zegt welke configuratie je wil krijg je die gewoon.
Ja dat klopt, maar ik zag daar nooit een voordeel aan, duurt net zo lang of zelfs langer en je moet naar de winkel. Nu blijkt dat daar wel een voordeel aan zit, maarja... Ik heb Apple al gebeld maar die zegt gewoon simpelweg dat mijn consumentenrecht van 2 jaar garantie voorbij is en ze me niet kunnen helpen. Ik wil echter nog niet opgeven en ga daarom een brief schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight1986
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-10-2022
Whieee schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:28:
[...]

Que? Heb je een linkje hiervan?

Apple heeft geen eigen retail stores in Nederland, en voor reparaties zijn er talloze Apple Authorized Service Providers in Nederland. Zie ook hier.
Dit is de website http://www.ljs.nl/
Ik was hier een keer en toen zeiden ze tegen me dat hun de officiele reperaties doen.
Je kan ze even bellen misschien en het probleem uitleggen dan weet je of hun je kunnen helpen of niet succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Ik heb een optische kabel nodig om mijn MBP op de televisie aan te sluiten. Daar kan ik dan deze kabel voor gebruiken toch? http://kabeltje.com/highe...-toslink-35mm-p-1506.html

Afbeeldingslocatie: http://kabeltje.com/bmz_cache/e/edd73050bf0f5462cfd08ce2a9d94635.image.120x120.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja.

Overigens, dit: http://kabeltje.com/optis...itkabel-1-meter-p-43.html plus dit: http://kabeltje.com/optische-adapter-toslink-35mm-p-51.html doet exact hetzelfde voor de helft van de prijs.

[ Voor 97% gewijzigd door CyBeR op 24-09-2010 21:28 ]

• Smultie
  • Niet online
Keeper schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 21:18:
Ik heb een optische kabel nodig om mijn MBP op de televisie aan te sluiten. Daar kan ik dan deze kabel voor gebruiken toch? http://kabeltje.com/highe...-toslink-35mm-p-1506.html

[afbeelding]
Je hebt alleen nog geluid nu hè....

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Straks ga ik een MacBook Pro kopen en heb een paar vraagjes :)

1. Moet ik de accu die out of the box komt eerst helemaal leeg laten lopen en daarna volledig opladen, of moet ik eerst volledig opladen en daarna leeg laten lopen?

2. De MacBook Pro zal best veel thuis zijn en zolang hij thuis is zal hij veel aan het stroomnet hangen. Als de accu volledig is opgeladen kan de accu erin blijven zitten of kan ik de accu uit de MacBook Pro halen zolang hij verbonden is met het stroomnet?

3. Ik weet zeker dat ze mij straks Apple Care gaan proberen aan te smeren. Mij lijkt het beste om pas na een jaar te halen aangezien het eerste jaar de bewijsplicht toch bij Apple ligt en niet bij de koper (correct me if i'm wrong). Voor de telefonische support hoef ik het niet te doen, waar het mij om gaat is puur de garantie. Wat is jullie mening? Zal ik gelijk Apple Care halen of kan ik eerst een jaar wachten? Het kost toch bijna 300 euro en heb met moeite het geld bij elkaar gespaard. Eerlijk gezegd heb ik dus geen 300 euro extra beschikbaar.

Alvast bedankt :)

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

SMulTiE schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:11:
Je hebt alleen nog geluid nu hè....
Dat weet ik, beeld gaat via DVI de tv in.

Ik heb nu trouwens uitgevonden dat de tv waar het op moet (Samsung LE32B530P7W) helemaal geen optische audio in heeft, maar gewoon een normale (hij ziet er alleen met mijn lekenogen uit als een optische input). Dus dan gaan we het eerst maar even met een normale kabel proberen (die had ik alleen niet liggen hier).

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

magnifor schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:16:
1. Moet ik de accu die out of the box komt eerst helemaal leeg laten lopen en daarna volledig opladen, of moet ik eerst volledig opladen en daarna leeg laten lopen?
Eerst opladen.
http://docs.info.apple.co...h=mac/10.4/en/mh2339.html en http://www.google.nl/sear...macbook+calibrate+battery
2. De MacBook Pro zal best veel thuis zijn en zolang hij thuis is zal hij veel aan het stroomnet hangen. Als de accu volledig is opgeladen kan de accu erin blijven zitten of kan ik de accu uit de MacBook Pro halen zolang hij verbonden is met het stroomnet?
Je kan de batterij er uit halen als hij aan het stroomnet hangt.
3. Ik weet zeker dat ze mij straks Apple Care gaan proberen aan te smeren. Mij lijkt het beste om pas na een jaar te halen aangezien het eerste jaar de bewijsplicht toch bij Apple ligt en niet bij de koper (correct me if i'm wrong). Voor de telefonische support hoef ik het niet te doen, waar het mij om gaat is puur de garantie. Wat is jullie mening? Zal ik gelijk Apple Care halen of kan ik eerst een jaar wachten? Het kost toch bijna 300 euro en heb met moeite het geld bij elkaar gespaard. Eerlijk gezegd heb ik dus geen 300 euro extra beschikbaar.
Je kan de Applecare ook via eBay kopen [AppleCare] Op eBay kopen?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 16:39

Digistorm

tenax moderator pomorum

Je zult de accu waarschijnlijk eerst moeten opladen, want li-ion accu's worden doorgaans niet opgeladen opgeslagen (dat is minder goed voor de levensduur). Daarna kun je m ook weer ontladen, dat helpt soms om de accu goed te kalibreren. Maar je moet het ook weer niet te vaak doen daarna, eens per maand is meer dan genoeg.
Je accu eruit halen zou ik niet doen, Apple heeft (had?) een beveiliging ingebouwd in alle portables dat de processor nog maar op één core gaat draaien als de accu mist.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

• Smultie
  • Niet online
Keeper schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:19:
[...]

Dat weet ik, beeld gaat via DVI de tv in.
Sinds de 2010 MBP's kun je ook geluid over DVI krijgen btw. Zorg wel dat je een goede convertor van miniBP naar DVI hebt.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-04 16:12
Digistorm schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:22:
[...]
Apple heeft (had?) een beveiliging ingebouwd in alle portables dat de processor nog maar op één core gaat draaien als de accu mist.
Leg me dit stukje Apple-logica eens uit.

• magnifor
  • Niet online
Oke, bedankt voor de reacties :) Eerst opladen en de accu kan erin blijven. Ik heb alleen nog niet echt een antwoord gehad op Apple Care. Ebay is een optie maar ik vraag me af of het voor de eerste jaar zin heeft als garantie het enige is wat mij boeit.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Digistorm schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:22:
[...]

Je zult de accu waarschijnlijk eerst moeten opladen, want li-ion accu's worden doorgaans niet opgeladen opgeslagen (dat is minder goed voor de levensduur). Daarna kun je m ook weer ontladen, dat helpt soms om de accu goed te kalibreren. Maar je moet het ook weer niet te vaak doen daarna, eens per maand is meer dan genoeg.
Je accu eruit halen zou ik niet doen, Apple heeft (had?) een beveiliging ingebouwd in alle portables dat de processor nog maar op één core gaat draaien als de accu mist.
Zit ik in een oud topic te lezen? Sinds wanneer kunnen de accu's er weer uit?

Gewoon gebruiken en je er geen zorgen om maken. LiPo batterijen kunnen zo ongeveer alles hebben behalve compleet leeg zijn.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Dancing_Animal schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:29:
[...]

Leg me dit stukje Apple-logica eens uit.
Omdat de piekbelasting hoger ligt dan wat de lader kan leveren.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

magnifor schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:31:
Oke, bedankt voor de reacties :) Eerst opladen en de accu kan erin blijven. Ik heb alleen nog niet echt een antwoord gehad op Apple Care. Ebay is een optie maar ik vraag me af of het voor de eerste jaar zin heeft als garantie het enige is wat mij boeit.
Mijn eigen mening hierover is het nog niet aan te schaffen, heb het namelijk ook niet gedaan.. De reden is zoals je zelf wel al aanhaalt, je hebt het eerste jaar toch sowieso garantie. De wetgeving in Europa geeft je zelfs 2 jaar, en daar moet Apple zich ook aan houden.

Verder weet ik niet precies hoe het zit met de gemiddelde levensverwachtingen van zo'n apparaat, of die 3 jaar die ik hier al enkele malen gelezen heb Europees opgelegd zijn of enkel in NL gelden? Als je in België woont zou het dus kunnen dat het daar niet pakt die 3 jaar(mits dit geen Europese wetgeving is).

Ik twijfel zelfs of ik überhaupt wel applecare zal aanschaffen, de wetgevingen beschermen ons toch al behoorlijk wat als je het zo even bekijkt :)

Anoniem: 332102

Anoniem: 269758 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 22:59:
Bon, ik zat nu te twijfelen tussen 2 geheugenreepjes, de OCZ of de GeIL reepjes.. Echter weet ik hier niet zoveel van af. Nu vroeg ik me dus af welke de beste keuze is? Aangezien de CAS Latency bij de GeIL reepjes lager ligt dacht ik dat die beter zouden zijn? (Het gaat om deze: pricewatch: OCZ OCZ3M10668GK en pricewatch: GeIL GS38GB1066C7DC)
JelmerHT heb je nog verder gezocht naar geschikt geheugen?

Ondanks dat de MBP1066 geheugen ondersteund zal het dan mogelijk zijn om er 1333 in te zetten?
Deze reepjes leken mij ook interessant,
pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

Even over punt 3. Hoezo pas over een jaar kopen? Als je Apple Care koopt verleng je je garantie tot 3 jaar vanaf de datum van aankoop. Het is niet zo dat als je Apple Care een jaar later koopt, dat je ook een jaar 'extra' garantie krijgt.

• magnifor
  • Niet online
Awoodentree schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:24:
[...]

Even over punt 3. Hoezo pas over een jaar kopen? Als je Apple Care koopt verleng je je garantie tot 3 jaar vanaf de datum van aankoop. Het is niet zo dat als je Apple Care een jaar later koopt, dat je ook een jaar 'extra' garantie krijgt.
Dat weet ik, maar momenteel heb ik net genoeg geld voor de MacBook Pro en kan niet 300 euro extra bijleggen voor AppleCare. En hoe zit het trouwens met AppleCare na 3 jaar? Stel ik koop nu AppleCare en over 3 jaar is hij verlopen. Kan ik dan na die 3 jaar nog een keer met 3 jaar verlengen?

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

magnifor schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:35:
[...]

Dat weet ik, maar momenteel heb ik net genoeg geld voor de MacBook Pro en kan niet 300 euro extra bijleggen voor AppleCare. En hoe zit het trouwens met AppleCare na 3 jaar? Stel ik koop nu AppleCare en over 3 jaar is hij verlopen. Kan ik dan na die 3 jaar nog een keer met 3 jaar verlengen?
Nope.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:13
magnifor schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:35:
[...]

Dan koop je de Applecare zodra je er wel genoeg geld voor hebt, zolang 't nog maar binnen de officiële 1e jaar garantie is.

Anoniem: 332102 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:53:
[...]

JelmerHT heb je nog verder gezocht naar geschikt geheugen?

Ondanks dat de MBP1066 geheugen ondersteund zal het dan mogelijk zijn om er 1333 in te zetten?
Deze reepjes leken mij ook interessant,
pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9
Ik heb nog wat verder gekeken idd, maar heb het nog niet besteld omdat ik een iets duurdere optie zal nemen, hiervoor zal ik nog even wachten..

De optie die ik gekozen heb om er laten in te steken is http://www.alternate.nl/h...RTAL&l1=Apple&l2=Geheugen Iets duurder maar hier weet ik zeker dat het zal passen, aangezien het bij Alternate onder de Apple categorie staat..

Ik dacht dat hij ze wel zal ondersteunen, maar dat hij toch maximaal op 1066 zal lopen.. Uiteraard handig voor als je later eventueel een nieuwe mbp koopt en als ze dan 1333 ondersteunen :)

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Ik weet zeker dat ze mij straks Apple Care gaan proberen aan te smeren. Mij lijkt het beste om pas na een jaar te halen aangezien het eerste jaar de bewijsplicht toch bij Apple ligt en niet bij de koper (correct me if i'm wrong). Voor de telefonische support hoef ik het niet te doen, waar het mij om gaat is puur de garantie. Wat is jullie mening? Zal ik gelijk Apple Care halen of kan ik eerst een jaar wachten? Het kost toch bijna 300 euro en heb met moeite het geld bij elkaar gespaard. Eerlijk gezegd heb ik dus geen 300 euro extra beschikbaar.
Er is als het goed is ook ergens een topic over het kopen van applecare op ebay. Heb ik ook gedaan. Was een schijntje in vergelijking met de apple care bij apple zelf, en als het goed is kun je het ook gewoon registeren bij apple. (Moet je wel een beetje vertrouwde verkoper hebben...) Succes.

Anoniem: 372475

Dat is ook niet fijn. Dus als 'ie kapot gaat na je Apple Care ben je gewoon het haasje?

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Anoniem: 372475 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:39:
[...]

Dat is ook niet fijn. Dus als 'ie kapot gaat na je Apple Care ben je gewoon het haasje?
Ja, maar na 3 jaar is de hardware al dusdanig verouderd dat je dan waarschijnlijk al weer een nieuwe hebt ;)

• Dancing_Animal
Osxy schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:36:
[...]

Omdat de piekbelasting hoger ligt dan wat de lader kan leveren.
En leg me dat stukje Apple-logica dan eens uit.

• Smultie
  • Niet online
Anoniem: 372475 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:39:
[...]

Belachelijk dat je niet levenslange garantie krijgt inderdaad...
Dancing_Animal schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:50:
[...]

En leg me dat stukje Apple-logica dan eens uit.
Omdat je systeem met 2 cores meer energie trekt dan dat er binnenkomt, hoeven we niet uit te leggen hoop ik?

Ok, ik zal je helpen; normaal kan de batterij nog bijspringen. Dat kan uiteraard niet als de accu eruitgehaald is.

[ Voor 43% gewijzigd door Smultie op 25-09-2010 18:17 ]

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

SMulTiE schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:28:
Sinds de 2010 MBP's kun je ook geluid over DVI krijgen btw. Zorg wel dat je een goede convertor van miniBP naar DVI hebt.
Goed om te weten, helaas heb ik nog een Late 2006 MBP (jaja :P).

• Dancing_Animal
SMulTiE schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:59:
[...]

Omdat je systeem met 2 cores meer energie trekt dan dat er binnenkomt, hoeven we niet uit te leggen hoop ik?

Ok, ik zal je helpen; normaal kan de batterij nog bijspringen. Dat kan uiteraard niet als de accu eruitgehaald is.
Dus die hele zware processing kun je alleen doen als je accu niet leeg is. Ik zou zeggen: doe er een zwaardere adapter bij, dan kun je maximaal presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372475

Awoodentree schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:47:
[...]

Ja, maar na 3 jaar is de hardware al dusdanig verouderd dat je dan waarschijnlijk al weer een nieuwe hebt ;)
Of gewoon niet. Als je 'm voor je alledaagse dingen gebruikt gaat dat ding nog wel even mee.
Maar dat is mijn punt niet.
SMulTiE schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:59:
[...]

Belachelijk dat je niet levenslange garantie krijgt inderdaad...
Om het nou verzekering te noemen. In principe sluit je een verzekering af die je vooruit betaalt om het zo even te omschrijven. Maar dat je 'm na 3 jaar niet nog een keer kan verlengen vind ik een beetje raar.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 372475 op 26-09-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20

Sick Nick

Drop the top!

Was het maar een verzekering, voor dat geld kan je dat namelijk ook gewoon ergens anders afsluiten. Als je hem laat vallen of er valt drinken overheen gaat Apple dat echt niet vergoeden onder apple care. Heb je iets als actua (of een andere verzekeraar) dan dus wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sick Nick schreef op zondag 26 september 2010 @ 00:15:
Was het maar een verzekering, voor dat geld kan je dat namelijk ook gewoon ergens anders afsluiten. Als je hem laat vallen of er valt drinken overheen gaat Apple dat echt niet vergoeden onder apple care. Heb je iets als actua (of een andere verzekeraar) dan dus wel ;)
Wel, bij ons in de apple reseller winkel kun je van hen zo'n verzekering erbij kopen.. Moet je wel eerst applecare erbij kopen nog + dan nog eens hun verzekering. Mag je hem wel laten vallen en doen, je krijgt gewoon een nieuwe.

Probleem was dat ik niet genoeg geld had op dat moment om alles erbij te kopen, je moest het direct bij de aankoop van je macbook ook aanschaffen.. Het kwam op zo'n 500 euro extra neer..

Bij Mediamarkt in België kun je trouwens ook zo iets afsluiten, 8 euro per maand ofzo voor m'n iPhone (jammer genoeg ook niet gedaan) en gelijk wat hij wordt vervangen.. Nu kwam er bij mij na een 3-4 tal maanden plots een krak in m'n scherm maar ze wouden hem niet vermaken, hij was zogezegd gevallen, wat niet het geval was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Omdat civ5 nogal onder verwachting presteerde, heb ik toch maar eens de Nvidia drivers gedownload. Ik dacht dat ik daar een .inf bestandje voor moest aanpassen, maar na het downloaden van de laatste WHQL drivers installeerde deze onaangepast zonder mopperen.

Prestaties zijn merkbaar verbeterd. Heeft nvidia besloten om toch zelf maar drivers uit te geven?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Sick Nick schreef op zondag 26 september 2010 @ 00:15:
Ik heb een beetje hetzelfde idee. Dinsdag komt mijn nieuwe Macbook Pro en ik wil deze keer toch wel AppleCare aanschaffen (vorige is net spontaan overleden na 2,5 jaar trouwe dienst). Ik vraag me echter af of het niet handiger is om gewoon een verzekering af te sluiten. Is goedkoper en gedekt tegen diefstal en ongelukken, Wie heeft er hier een verzekering afgesloten? En dan ook nog AppleCare erbij of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Magic schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:45:
Omdat civ5 nogal onder verwachting presteerde, heb ik toch maar eens de Nvidia drivers gedownload. Ik dacht dat ik daar een .inf bestandje voor moest aanpassen, maar na het downloaden van de laatste WHQL drivers installeerde deze onaangepast zonder mopperen.

Prestaties zijn merkbaar verbeterd. Heeft nvidia besloten om toch zelf maar drivers uit te geven?
Huh? Linkje naar de drivers?
Of heb je het over drivers voor Windows?

[ Voor 4% gewijzigd door Smultie op 26-09-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Aangezien Civilization 5 Windows-only is denk ik inderdaad dat hij het over de Nvidia Windows drivers heeft.
Ik ben in ieder geval ook wel geïnteresseerd, betere performance is altijd mooi meegenomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Darkstar op 26-09-2010 14:11 . Reden: Nog niet helemaal wakker denk ik ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179146

oeps verkeerd, volgende keer meer koffie drinken

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 179146 op 26-09-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 179146 schreef op zondag 26 september 2010 @ 21:51:
beste forum leden,

ik zit al een paar dagen te klote met mijn mail.
ik kan geen emails ontvangen maar wel verzenden, ik krijg een foutmelding van Time out van de server verbinden pop3.quicknet.nl via poort 110.

wat doe ik verkeerd ?
Dit topic gaat over ervaringen met de MacBook Pro. Problemen met je e-mail horen hier dus niet thuis :) Zou je misschien een nieuw topic willen openen waarin je duidelijk aangeeft wat het probleem is, waar je naar gezocht hebt, wat je gevonden hebt en waarom het niet werkte.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-04 14:00
ik heb enige tijd geleden met een verf spuitbus iets lopen spuiten in mn kamer. toen vergeten mijn macbook dicht te klappen (stond 10 meter verder) maar nu als de zon schijnt op mn scherm zit er een heeeel licht nevel verflaagje op mijn scherm. voor de rest is het niet storend maar wil het er toch vanaf hebben. hoe kan ik dit het beste schoon maken. vochtige schermdoekjes werken niet. ik neem aan dat terpentine geen enkele optie is , is er een ander soort vloeistof waar ik het mee schoon kan krijgen zonder dat mijn scherm aangetast kan worden?

daarnaast weet iemand hoe je de achtergrond van je beginscherm (als je moet inloggen) kan verwijderen/veranderen? ik heb dit ooit met "macpilot" gedaan maar die versie is verlopen dus dat kan ik niet meer veranderen. is er ook een andere manier voor ?

en hoe kan je het beste je macbook schoonhouden, net zoals met windows je je schijf kan opruimen zeg maar. is daar een gratis goed programma voor? ik vertrouw als ik google de niet appleprog niet echt..

bvd!

[ Voor 13% gewijzigd door paulmp op 27-09-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

EZ_

Mac schoonhouden kan je met Onyx, MacJanitor, en CleanMyMac (vooral die laatste is een aanrader aangezien die removables drives cleaned, en apps verwijderd met de bijhorende files in je gebruikersmap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
paulmp schreef op maandag 27 september 2010 @ 00:20:
ik heb enige tijd geleden met een verf spuitbus iets lopen spuiten in mn kamer. toen vergeten mijn macbook dicht te klappen (stond 10 meter verder) maar nu als de zon schijnt op mn scherm zit er een heeeel licht nevel verflaagje op mijn scherm. voor de rest is het niet storend maar wil het er toch vanaf hebben. hoe kan ik dit het beste schoon maken. vochtige schermdoekjes werken niet. ik neem aan dat terpentine geen enkele optie is , is er een ander soort vloeistof waar ik het mee schoon kan krijgen zonder dat mijn scherm aangetast kan worden?
Voor zover ik weet lost terpentine geen glas of aluminium op ;) , dus als jij een Macbook Pro hebt, zou het moeten lukken met een doekje met een beetje terpentine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Terpentine is alleen niet zo fijn voor je rubber, dus let heel goed op dat je het rubber niet aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Voordat je met terpentine aan de slag gaat, kijk eerst even wat voor verf je hebt gebruikt. Acrylverf lost niet op in terpentine, dat heeft dus geen zin. Acrylverf is vrijwel niet te verwijderen met oplosmiddelen. Enige wat eigenlijk werkt is poetsen met water en zeep (Dettol schijnt te werken, zelf nooit geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Darkstar schreef op zondag 26 september 2010 @ 14:10:
Aangezien Civilization 5 Windows-only is denk ik inderdaad dat hij het over de Nvidia Windows drivers heeft.
Ik ben in ieder geval ook wel geïnteresseerd, betere performance is altijd mooi meegenomen.
Ik heb het inderdaad over de windows drivers :)

Ik heb ze gewoon gedownload via nvidia.com, als hardware de 300 mobile series geselecteerd, en dan de GT 330m. Ik heb geen keiharde cijfers, maar waar ik Anno 1404 Venice eerder behoorlijk terug moest schroeven om soepel te draaien, kan ik hem nu op "ultra" zetten en het draait nog soepel.

civ 5 moest ik alles op low zetten om hem op een large map speelbaar te houden, nu heb ik alles medium/high.

[ Voor 23% gewijzigd door Magic op 27-09-2010 11:40 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Voor wat het waard is:

Ik heb gisteren eens mijn 5 jaar oude Powerbook 17 inch naast de nieuwe MBP 17 inch (2010) neergezet en het beeldscherm is werkelijk verbluffend scherp ivg met de oude Powerbook (1.67 GHZ)
Meer mensen die soortgelijke ervaringen hebben en er verbaast over zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hm, wellicht een klein beetje off-topic, maar toch. Ik zoek een kleine, compacte en snelle Compact Flash reader voor bij mijn MacBook Pro. Het liefst één zonder kabel, dus eigenlijk meer een soort USB - > CF adapter. Zoek me suf op het net maar ik kom elke keer net niet modellen tegen. Iemand tips?

edit: ter illustratie, zoiets dus: http://www.mymemory.co.uk...Compact-Flash-Card-Reader (maar dan verkrijgbaar in NL en met een goede ervaring qua snelheid)

[ Voor 26% gewijzigd door Servor op 27-09-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Anoniem: 323791 schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:53:
Voor wat het waard is:

Ik heb gisteren eens mijn 5 jaar oude Powerbook 17 inch naast de nieuwe MBP 17 inch (2010) neergezet en het beeldscherm is werkelijk verbluffend scherp ivg met de oude Powerbook (1.67 GHZ)
Meer mensen die soortgelijke ervaringen hebben en er verbaast over zijn?
Een PB met ccfl scherm van 5 jaar oud is natuurlijk minder scherp dan een nieuwe laptop met led scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-04 14:00
Wilf schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:53:
Terpentine is alleen niet zo fijn voor je rubber, dus let heel goed op dat je het rubber niet aanraakt.
welk rubber bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-04 19:02
Omdat we alweer over de 1000 posts zijn:

[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 16

Daar graag verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee