Ja en nee. De cycles opgebruiken is niet goed voor de accu, maar constant aan de lader is ook niet zonder gevolgen. Een volle accu gaat namelijk sneller achteruit door natuurlijke degradatie dan een accu die halfvol is (bron). Bovendien heb je niet door dat je accu achteruit gaat omdat de elektronica in de accu niet de kans krijgt om de interne calibratie gegevens bij te stellen. Dit gebeurt pas als de accu ontladen wordt (door gebruik) en dan kan het zijn dat "plots" je accu leeg is terwijl er nog 50% op de meter stond.posttoast schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:15:
Dank, als ik het goed begrijp is het dus vooral de kunst om je MacBook zoveel mogelijk aan een stopcontact te hangen?
Je zult een soort balans moeten vinden tussen beide mogelijkheden, of gewoon je laptop gebruiken zonder je druk te maken
Hier stond achterhaalde informatieā¦
Als je het dan toch wil gebruiken, Windows 7, anytimesQuare8 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:00:
Wat is volgens jullie de betere keuze, vista of 7 op mijn 2010 13" macbook pro?
Mvg
Gaude et aude
[ Voor 31% gewijzigd door Rivanov op 07-09-2010 17:19 ]
ā25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32ā LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34ā MSI 341CQP QD-OLED
Om het opstartgeluid te dimmen/uit te zetten, moet je een plugin downloaden?
[ Voor 35% gewijzigd door Cum Grano Salis op 07-09-2010 19:26 ]
Gaude et aude
Inderdaad niet continu aan de lader:Digistorm schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:37:
[...]
Ja en nee. De cycles opgebruiken is niet goed voor de accu, maar constant aan de lader is ook niet zonder gevolgen. Een volle accu gaat namelijk sneller achteruit door natuurlijke degradatie dan een accu die halfvol is (bron). Bovendien heb je niet door dat je accu achteruit gaat omdat de elektronica in de accu niet de kans krijgt om de interne calibratie gegevens bij te stellen. Dit gebeurt pas als de accu ontladen wordt (door gebruik) en dan kan het zijn dat "plots" je accu leeg is terwijl er nog 50% op de meter stond.
Je zult een soort balans moeten vinden tussen beide mogelijkheden, of gewoon je laptop gebruiken zonder je druk te maken
Bron: http://www.apple.com/batteries/notebooks.htmlFor proper maintenance of a lithium-based battery, it’s important to keep the electrons in it moving occasionally. Apple does not recommend leaving your portable plugged in all the time. An ideal use would be a commuter who uses her MacBook Pro on the train, then plugs it in at the office to charge. This keeps the battery juices flowing. If on the other hand, you use a desktop computer at work, and save a notebook for infrequent travel, Apple recommends charging and discharging its battery at least once per month.
Ik probeer me niet al te druk te maken over de batterij. Ik zorg er wel voor dat hij eens in de maand volledig ontladen (door gebruik) wordt. Verder is het afhankelijk of er een contact in de buurt is
404 error: File not found | PSN: The_Bash
Ofwel houd je de mute-knop ingedrukt tijdens het opstarten; of je kan ook het volume muten/helemaal naar benden zetten voor je afsluit, maar het makkelijkste is idd een plugin: http://www.macupdate.com/...425/startupsound.prefpanethefabiman88 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 17:23:
Ok, ik zal het nog even aankijken, kijken of ik iets moet activeren o.i.d.
Om het opstartgeluid te dimmen/uit te zetten, moet je een plugin downloaden?
Verwijderd
Ik heb de gewoonte m'n macbook mee te brengen naar het werk (2u heen en terug reizen) maar op het werk ook gewoon door te gebruiken zonder op te laden (naast desktop voor mail edm). 's Avonds thuis gaat die dan pas op stroom. Blijkbaar beter ook op 't werk op te laden dan.The_Bash schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 19:50:
[...]
Bron: http://www.apple.com/batteries/notebooks.html
Ik probeer me niet al te druk te maken over de batterij. Ik zorg er wel voor dat hij eens in de maand volledig ontladen (door gebruik) wordt. Verder is het afhankelijk of er een contact in de buurt is
Denk je dat het probleem specifiek is voor de Macbook Pro? Of gaat de vraag toch misschien over het mailprogramma?zoenvisje schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:40:
Misschien is dit al eens gepost: mijn zusje heeft vandaag haar MBP binnen gekregen en ik (volgens haar ben ik een pc-nerd) moet hem instellen e.d. Nou krijg ik de email niet aan de praat. Ingaande mail gaat goed maar uitgaande mail niet. Ze gebruikt een ziggo email adres, ingaand pop3.ziggo.nl en uitgaand smtp.ziggo.nl. Hebben meer mensen hier problemen mee op hun MBP?
Zo'n nerd ben je dan niet. Account instellingen en SMTP lijst bewerken, zorg dat Wachtwoord verificatie is ingesteld, misschien dat het dan beter gaat.zoenvisje schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:40:
Misschien is dit al eens gepost: mijn zusje heeft vandaag haar MBP binnen gekregen en ik (volgens haar ben ik een pc-nerd) moet hem instellen e.d. Nou krijg ik de email niet aan de praat. Ingaande mail gaat goed maar uitgaande mail niet. Ze gebruikt een ziggo email adres, ingaand pop3.ziggo.nl en uitgaand smtp.ziggo.nl. Hebben meer mensen hier problemen mee op hun MBP?
@stijnos1991: hotmail doet het dan weer wel op Mail op de MBP dus ik denk dat het een combinatie van Ziggo en Mail is aangezien Ziggo het in Outlook wel prima doet.
Ik probeer je dan ook uit te leggen dat het om de instellingen gaat... Dat hotmail het doet kan best zo zijn, maar zoals ik al heb gezegd vereist Ziggo verificatie bij de SMTP server, wat naar mijn weten standaard NIET is ingesteld, voordat er een mail kan worden verstuurd. Probeer dus nog even goed te kijken naar je uitgaande mail instellingen, dan moet het werken.zoenvisje schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:28:
@Jesse: het probleem doet zich alleen voor op de MBP dus.. ja in dit geval wel.
@stijnos1991: hotmail doet het dan weer wel op Mail op de MBP dus ik denk dat het een combinatie van Ziggo en Mail is aangezien Ziggo het in Outlook wel prima doet.
Alvast bedankt voor eventuele suggesties en reacties :-)
iPhone 8 Plus iPad air 2
Zoiets als FileVault? Wikipedia: FileVaultTristal schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:08:
Weet iemand of er een programma/app bestaat die het mogelijk maakt om een "slot op mappen te doen? Of is dit toevallig al een mogelijkheid in OSX zelf. Ben een switcher en ben nog niet helemaal bekend met OSX.
Of bedoel je echt een specifieke map?
Vista is al vrij kut, maar Windows 7 is gewoon pure hel. De beste nog redelijk recente windows is wmb Windows XP.sQuare8 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:00:
Wat is volgens jullie de betere keuze, vista of 7 op mijn 2010 13" macbook pro?
Mvg
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Beargumentatie aub ?
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
OSX is een Unix systeem en kent dus de mogelijkheden tot bestandspermissies. Daar komt nog bovenop dat het HFS+ bestandssysteem overweg kan met Access Control Lists. Als jij specifiek wil dat een directory alleen door jou te benaderen is, is dat dus prima te regelen.Tristal schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:08:
Weet iemand of er een programma/app bestaat die het mogelijk maakt om een "slot op mappen te doen? Of is dit toevallig al een mogelijkheid in OSX zelf. Ben een switcher en ben nog niet helemaal bekend met OSX.
Daarnaast kan je gebruik maken van FileVault (of truecrypt) om je gehele homedirectory te versleutelen. Wil je enkel een bepaalde subset van je data versleutelen, kan je ook de volgende stappen ondernemen:
1. Open /Applications/Utilities/Disk Utility
2. Kies: New Image
3. Selecteer een naam en locatie voor het image, een grootte, bestandsformaat, encryptievorm en kies bij Image Format voor 'sparse disk image'.
4. Create.
5. Er wordt nu gevraagd een password in te geven voor je disk image. Geef een password en klik op OK
Je disk image is nu gemaakt.
LET OP Het password wordt automatisch opgenomen in je Keychain waardoor je zelf als je ingelogd bent nooit het password hoeft in te geven om het disk image te openen. Wanneer je echter met een andere useraccount of via het netwerk het image probeert te openen zal om het wachtwoord gevraagd worden.
Op deze manier is je data dus versleuteld Ʃn password protected, zonder dat je gebruik hoeft te maken van FileVault, waar ook wel wat nadelen aan kleven (traagheid, en soms issues met installers die per se buiten de Vault moeten staan om te draaien).
Launching containers into space
Nouja ik heb 't gebruikt en ik werd werkelijk waar gillend gek. Ik heb uit pure wanhoop een macbook voorzien van winxp om te doen wat ik wilde doen, waar ik even windows voor nodig had.BobF. schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:37:
Ik vind windows 7 juist wel een goede vervanging voor windows xp![]()
Beargumentatie aub ?
Die optie kun je natuurlijk uitzetten.Whieee schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:45:
LET OP Het password wordt automatisch opgenomen in je Keychain
[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 08-09-2010 23:48 ]
Ben ik het niet mee eens als ik eerlijk mag zijn.CyBeR schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:36:
[...]
Vista is al vrij kut, maar Windows 7 is gewoon pure hel. De beste nog redelijk recente windows is wmb Windows XP.
Windows xp is al achterhaald... Windows 7 heb ik een aardige tijd gebruikt en windows 7 staat op dit moment boven mac osx snow leopard op mijn lijstje.
Sinds ik mac heb, zit ik 9 van de 10 keer in osx te werken, maar heb windows nog niet echt nodig gehad. Een paar dingen doe ik nog wel in windows, maar de macbook is voor osx gemaakt en daarom gebruik ik osx nu constant, maar dat wil nog niet zeggen dat ik osx de voorkeur geef.
Hier heeft natuurlijk niemand wat aan. Dat jij er niet mee om kan gaan is nog tot daaraan toe, maar ga dan niet rond lopen bazuinen dat W7 een pure hel is. Het is in alle opzichten een verbetering van Vista, wat in vrijwel alle opzichten uiteindelijk een ruime verbetering is op het inmiddels zwaar verouderde XP en daarom een prima keuze voor tweede OS, naast OSX op een mac.CyBeR schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:46:
[...]
Nouja ik heb 't gebruikt en ik werd werkelijk waar gillend gek. Ik heb uit pure wanhoop een macbook voorzien van winxp om te doen wat ik wilde doen, waar ik even windows voor nodig had.
Maar imho is windows 7 echt wel een stukkie rapper en beter dan windows xp is.
Jammer dat ik nog een windows 7 computer heb, want mocht ik hem kosteloos inruilen voor een 27" imac ofzo, dan zou ik het zonder nadenken doen
OSX prefereer ik om het feit;
Weinig tweaken, het werkt gewoon zoals het hoort en moet werken.
Instalaties gaan een stuk rapper en veel ''normaler'' als dat enigszins mogelijk is
Dingen zoals organiseren en dergelijke van je bestanden vind ik enigszins makkelijker met finder..
Geen gezeik met missende DLL's , dingen die niet werken, vaak rebooten, taakbeheer elke 10min op moeten starten omdat een process weer vastloopt, elke dag wel moeten rebooten omdat je computer anders veel trager wordt dan normaal.
En wat ik nog het meest fijne vind aan ''het werkt gewoon''
Ik kocht een G-tech mini hdd, en ja ze zijn in de fabriek al voor OSX gemaakt.
Maar ik plug hem in, en klaar.
geen compatibiliteits onzin, niet hoeven formateren wilt dat ding een beetje goed beginnen te werken etc etc.
Zelfde met usb sticks, toetsenborden, beeldschermen, muizen, whatsoever
Tenzij je dan een logitech G5 hebt oid, die moet je wel een beetje tweaken om hem volledig en lekker op OSX te laten werken
ohja, en Spotlight is gewoon 100x briljanter dan de zoekfunctie in windows
[ Voor 3% gewijzigd door Zuurstok op 09-09-2010 00:00 ]
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Ik zie nu pas het betreffende vinkje idd
* Whieee moet misschien maar gaan slapen
Dat mag.peak schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:52:
[...]
Ben ik het niet mee eens als ik eerlijk mag zijn.
Windows XP mag dan wat ouder zijn, het is IMO de laatste versie van windows die niet ontzettend in de weg zit. Windows 2000 was daar nog beter in, maar helaas is dat toch echt te oud om nog in te zetten.Windows xp is al achterhaald... Windows 7 heb ik een aardige tijd gebruikt en windows 7 staat op dit moment boven mac osx snow leopard op mijn lijstje.
In Windows 7 is om de een of andere reden alles doorzichtig, zit alles verstopt (ik heb er serieus een half uur over gedaan om erachter te komen waarom ik niet met wifi kon connecten), alles is 'behulpzaam' maar in werkelijkheid toch net niet want daarmee kun je opeens niets meer. En dat stomme stuk software kon niet eens een firefox window uit de task bar halen richting het daadwerkelijke scherm, ipv het scherm dat aangesloten was toen 'ie geminimized werd maar inmiddels niet meer. Ik kon dus ook met geen mogelijkheid meer bij die firefox komen, want die stond compleet buiten beeld.
Kijk, het was niet mijn laptop die ik gebruikte dus ik weet niet of mischien al die stomme dingen uit te zetten zijn (want ik ga niet iemand anders z'n laptop compleet veranderen qua settings), maar dat ze default zo ingesteld zijn staat me zeer sterk tegen.
Ja ik bedoelde echt bepaalde mappen. En misschien zelfs programma's zoals Mail. En mappen zoals films, foto's en muziek waar je dus een slotje op kan zetten.yeehaw schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:31:
[...]
Zoiets als FileVault? Wikipedia: FileVault
Of bedoel je echt een specifieke map?
Deze optie moet ik echt verder onderzoeken, weet hier nog niet veel vanaf. Maar ik begrijp dat je dus een nieuwe kopie van je schijf maakt?Whieee schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:45:
[...]
OSX is een Unix systeem en kent dus de mogelijkheden tot bestandspermissies. Daar komt nog bovenop dat het HFS+ bestandssysteem overweg kan met Access Control Lists. Als jij specifiek wil dat een directory alleen door jou te benaderen is, is dat dus prima te regelen.
Daarnaast kan je gebruik maken van FileVault (of truecrypt) om je gehele homedirectory te versleutelen. Wil je enkel een bepaalde subset van je data versleutelen, kan je ook de volgende stappen ondernemen:
1. Open /Applications/Utilities/Disk Utility
2. Kies: New Image
3. Selecteer een naam en locatie voor het image, een grootte, bestandsformaat, encryptievorm en kies bij Image Format voor 'sparse disk image'.
4. Create.
5. Er wordt nu gevraagd een password in te geven voor je disk image. Geef een password en klik op OK
Je disk image is nu gemaakt.
LET OP Het password wordt automatisch opgenomen in je Keychain waardoor je zelf als je ingelogd bent nooit het password hoeft in te geven om het disk image te openen. Wanneer je echter met een andere useraccount of via het netwerk het image probeert te openen zal om het wachtwoord gevraagd worden.
Op deze manier is je data dus versleuteld Ʃn password protected, zonder dat je gebruik hoeft te maken van FileVault, waar ook wel wat nadelen aan kleven (traagheid, en soms issues met installers die per se buiten de Vault moeten staan om te draaien).
iPhone 8 Plus iPad air 2
Nee, je maakt een disk image. Een soort schijf-in-een-file. En die kun je voorzien van encryptie met een wachtwoord.Tristal schreef op donderdag 09 september 2010 @ 00:46:
[...]
Deze optie moet ik echt verder onderzoeken, weet hier nog niet veel vanaf. Maar ik begrijp dat je dus een nieuwe kopie van je schijf maakt?
Hier noem je precies een aantal van de redenen op waarom ik jarenlang met veel plezier windows xp gebruikt heb.BobF. schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:58:
*knip*
Geen gezeik met missende DLL's , dingen die niet werken, vaak rebooten, taakbeheer elke 10min op moeten starten omdat een process weer vastloopt, elke dag wel moeten rebooten omdat je computer anders veel trager wordt dan normaal.
geen compatibiliteits onzin, niet hoeven formateren wilt dat ding een beetje goed beginnen te werken etc etc.
*knip*
Voor mensen die ermee om kunnen gaan zijn zowel windows xp, windows 7 en Mac os x goed bruikbare besturingssystemen, hoewel xp enigszins oud begint te worden. Als je met 1 van die os-en moeite hebt dan ligt dat (naar mijn idee) eerder aan jezelf dan aan het os. Ook voor Mac os x kom ik vaak genoeg dingen tegen waarvoor ik eerst moet googelen naar de oplossing (cruciale instellingen zitten bv. onder een obscuur grijs plusje in het hoekje van een venster verstopt) of 3rd party software nodig heb om eruit te komen.
Er is voor mij 1 doorslaggevende reden om dure apple spullen te gebruiken en dat is software die niet op windows draait. Dat het vervolgens goed werkt en erg spiffy hardware is, is dan wel weer een leuke bijkomstigheid.
Ik heb ook geen gezeik met Windows, er loopt zelden iets vast (niet vaker dan onder Mac OS) en alles werkt gewoon. Ik heb sinds 2004 altijd een Mac gehad maar daarnaast ook gewoon een Windows pc, sinds kort helaas alleen in dual boot, ben ook niet overgestapt omdat ik Windows zat was, integendeel, ik ben Microsoft developer, hoewel ik Mac OS overzichtelijker vind. Ik denk wel dat ik meer dan de gemiddelde gebruiker tijd besteed aan onderhoud van m'n OS, zowel bij Mac OS als Windows, en dat scheelt ook.BobF. schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:58:
ohja, en Spotlight is gewoon 100x briljanter dan de zoekfunctie in windows
Mijn MBP draait met Windows 7 perfect!
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Mijn hekel aan Windows heeft meer te maken met het missen van *nix tools, en de GUI die simpelweg niet werkt voor mij. Ik voel me bijzonder gehinderd door de Windows GUI, en ben ook beduidend productiever onder OSX.
Als ik in de instellingen aan de slider ga zitten dan kan ik wel de helderheid veranderen. De automatische helderheids checkbox is aangevinkt, maar dat zou ik toch altijd moeten kunnen overrulen?
Lekker apparaatje trouwens, OSX is even wennen, maar dat komt wel goed.
Als je het vinkje bij automatisch aanpassen weghaalt dat gaat de verlichting helemaal niet meer aan, kom je vervolgens aan de toetsenbord verlichting knoppen geeft hij die optie automatisch weer een vinkje.
Hoop dat je het een beetje begrijpt...
Voor must-have software kun je hier even een kijkje nemen: Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6
Ik gebruikte de tobo verlichting knoppen om de helderheid van het scherm aan te passen, dat werkt natuurlijk niet.
Note to self: F1 en F2 de helderheid van het scherm, F5 en F6 helderheid van het toetsenbord.
Dat topic had ik al gevonden, thanks.
Hmm, erg irritant dat spotify niet reageert op de multimediaknoppen, maar dat iTunes opstart. Nu heb ik een scriptje gevonden dat dit kan fixen, maar die werkt weer niet met iTunes 10...
Iemand een idee hoe ik mijn iDisk kan gebruiken om de timebackup te maken? Op de uni is mijn upload dik genoeg om dit bruikbaar te maken.
Inderdaad, geen idee waarom dat dus niet kan op de OSX versie, misschien moet je maar een mail naar Adobe sturen dat dat onlogisch isSilverline schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:56:
vroeger, in windows xp kon je in een dropdown menu ook met de pijltjes navigeren door dat menu. Bijvoorbeeld in Photoshop kon je een optie kiezen (bijv. Normal, Dissolved, Darken, Multiply etc) en deze met pijltjes snel doorlopen voor met een directe preview... In osx lijkt dit niet te kunnen, of weet iemand hiervoor een tip??
Ik ben hem nu voor het eerst aan het kalibreren maar ik vroeg mij dus af of dit normaal is?
Verwijderd
Ligt eerder aan Windows denk ik.ZpAz schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:30:
[...]
Inderdaad, geen idee waarom dat dus niet kan op de OSX versie, misschien moet je maar een mail naar Adobe sturen dat dat onlogisch is
Daarin kan je namelijk met je pijltjes (en scrollwieltje) door dropdown menu's bladeren, zowel in Adobe als in Firefox als in de verkenner. In Mac zit die functie spijtig genoeg niet (of toch niet standaard)
Hoop ook wel dat dat ooit veranderd, al is het maar enkel in Adobe.
[ Voor 32% gewijzigd door EZ_ op 13-09-2010 22:09 . Reden: inderdaad verkeerde post gequote :p ]
Volgens mij heb je de verkeerde post ge-quote?EZ_ schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:34:
[...]
Ligt eerder aan Windows denk ik.
Daarin kan je namelijk met je pijltjes (en scrollwieltje) door dropdown menu's bladeren, zowel in Adobe als in Firefox als in de verkenner. In Mac zit die functie spijtig genoeg niet (of toch niet standaard)
Terugkomend op Meilu.
Dat met die cycles en health is iets dat nogal erg varieert op de Mac, het komt vanzelf wel. Ik ben al van 85 naar 98 gegaan, ik zit nu op 94%
Battery's die na een aantal load cycles juist weer omhoog gaan in capacity i.p.v nog verder omlaag.
Bedankt, Coconut battery zal ik voorlopig nog even laten voor wat het is in ieder geval
Edit: Ik heb hem nu van de adapter afgehaald en inderdaad, na ongeveer 20 minuten ging de capaciteit weer met 2% omhoog. Weer een zorg minder
[ Voor 22% gewijzigd door Meilu op 13-09-2010 22:26 ]
Verwijderd
Ging over een mail sturen naar Adobe, dus lijkt me de relevante quote. Het is namelijk niet iets waar Adobe iets mee te maken heeft, maar een tekortkoming in OSX.Rhndy schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:58:
[...]
Volgens mij heb je de verkeerde post ge-quote?
Ik stoor me er ook af en toe aan, zeker aangezien OSX verder wel heel toetsenbordvriendelijk is.
Wat betreft de batterij:
Ik zit op 98% trouwens na 21 cycles en 5 maanden. Dat was tijdje terug nog 100%, maar goed het zal toch een keer achteruit moeten
[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 14-09-2010 08:35 ]
Ik heb dit fit voorgelegd aan de plaatselijke apple-verkoper, en die mailde me het volgende terug:
Heeft hij hier gelijk of is het gewoon een berg appleminded BS? Ik neig namelijk een beetje naar het laatste.Verder wat geheugen betreft; onze ervaring met goedkoop geheugen is 'niet
doen'; je besteld een mega snelle MacBook Pro en de kwaliteit van het
geheugen is daar zeer kritisch bij. Goedkope meuk maakt je Mac kreupel. De
productie van geheugen werkt nml als volgt: zijn maar een paar fabrikanten
die allemaal proberen geheugen op AAA kwaliteit te produceren (= minder dan
4% fouten per 1000 stuks). Als na testen blijkt dat 5% tot 15% afwijkingen
heeft dan wordt het AA kwaliteit en als uitval/betrouwbaarheid boven de 15%
is dan wordt het A kwaliteit. Die goedkope setjes zitten dus op A kwaliteit
of zelfs nog minder.
Anders opinies?
Verwijderd
Ik heb ondertussen een week een macbook pro 13" en een extern 23" monitor.
Nu loop ik er alleen tegenaan dat op het moment dat ik mijn macbook pro op de externe monitor aansluit mijn wifi verbinding wegvalt. Op dit moment is de macbook pro dus dicht.
Kan iemand dit verklaren en/of oplossen?
Dan heb je waarschijnlijk met de klep open nƩt verbinding en dat hij met klep dicht dus net wegvalt. Probleem/tekort van het draadloos bereik van je router oid lijkt me dat dan misschien?Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:25:
Hallo,
Ik heb ondertussen een week een macbook pro 13" en een extern 23" monitor.
Nu loop ik er alleen tegenaan dat op het moment dat ik mijn macbook pro op de externe monitor aansluit mijn wifi verbinding wegvalt. Op dit moment is de macbook pro dus dicht.
Kan iemand dit verklaren en/of oplossen?
Verwijderd
Dat was ook mijn eerste gedachte maar het gekke is dat hij met de klep open maximaal verbinding heeft en met de klep dicht de router niet eens meer vindt alsof de dichte klep alle verbindingen afweert.Ruben [NL] schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:01:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk met de klep open nƩt verbinding en dat hij met klep dicht dus net wegvalt. Probleem/tekort van het draadloos bereik van je router oid lijkt me dat dan misschien?
Het jammere is dat een kabel trekken geen optie is
't Is niet voor niks dat de conspiracy-lui aluminium hoedjes opzetten om de straling tegen te gaanVerwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:16:
[...]
Dat was ook mijn eerste gedachte maar het gekke is dat hij met de klep open maximaal verbinding heeft en met de klep dicht de router niet eens meer vindt alsof de dichte klep alle verbindingen afweert.
Verwijderd
Haha kan ik hier uit opmaken dat een kabeltje trekken dan toch de enige oplossing is?SMulTiE schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:36:
[...]
't Is niet voor niks dat de conspiracy-lui aluminium hoedjes opzetten om de straling tegen te gaan
Inderdaad. Dat is omdat aluminium licht, goedkoop en goed verkrijgbaar is in folievorm waardoor 't ook meteen goed te modelleren isSMulTiE schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:36:
[...]
't Is niet voor niks dat de conspiracy-lui aluminium hoedjes opzetten om de straling tegen te gaan
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 14-09-2010 14:43 ]
Met de huidige generatie MBP's kan dat wel, maar de eerste generatie unibody Macs met de Nvidia-chipset had wel een probleem met geheugen, waardoor zelf upgraden met willekeurig A-merk geheugen (ook uit de speciale Apple-productseries) nog wel een risico was. Ik ben na de zoveelste kernel panic naar A-Mac gegaan om het zelfgeplaatste geheugen te laten vervangen en dat loste het probleem gelukkig op.tarlitz schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:56:
Lijkt mij 'Appleminded' bangmakerij. RAM is RAM, als het maar DDR3 is en niet low-voltage of valueRAM of iets dergelijks zit je eigenlijk altijd wel goed. Als ik op die manier 150 euro kan besparen zou ik het ook doen. Als ik in de PW kijk zie ik dat je voor 150 euro RAM hebt van Corsair, prima merk natuurlijk. Bovendien hou je nog 4GB over van wat je eruit haalt, dat is dan altijd mooi als backup mocht er iets mis gaan.
Voor m'n huidige MBP heb ik het zekere voor het onzekere genomen en Hynix besteld. Wel iets duurder dan ValueRAM van Kingston of Corsair, maar ik vind het wel prima.
Maar als ik het goed begrijp kun je nu gewoon de goedkoopste van een A-merk kiezen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Probeer het eens op een andere plek in huis of dichter bij de router. Misschien heeft hij wel helemaal geen maximum bereik wanneer hij dat zegt. De verbinding hoort namelijk niet weg te vallen met de klep dicht, hoogstens iets minder bereik.Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:16:
[...]
Dat was ook mijn eerste gedachte maar het gekke is dat hij met de klep open maximaal verbinding heeft en met de klep dicht de router niet eens meer vindt alsof de dichte klep alle verbindingen afweert.
Is het mogelijk om bestanden te knippen. Als ik een bestand in de download map probeer te knippen cmd+x dan werkt dit niet.
oplossing?
Die menu's bijvoorbeeld bovenin, daar kan ik onder OSX gewoon met de pijltjes doorheen lopen.EZ_ schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:34:
[...]
Ligt eerder aan Windows denk ik.
er bestaat volgens mij geen knippen bij een mac. je kan de bestanden wel van het ene finder scherm naar het andere finderscherm slepen. Dan verplaatst ie ze ook.tieske1988 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:00:
een vraagje (heb pas 2 weken een macbook)
Is het mogelijk om bestanden te knippen. Als ik een bestand in de download map probeer te knippen cmd+x dan werkt dit niet.
oplossing?
dacht dat het iets was wat iedere mac gebruiker wist behalve ik :-p.
bedankt voor de reactie iig
Verwijderd
Hmm, ikzelf ben ook vanplan binnenkort te upgraden naar 8GB ram, zodat ik windows visueel kan draaien ipv te moeten rebooten.. Nu had ik pricewatch: GeIL GS38GB1066C7DC of pricewatch: Corsair CM3X8GSDKIT1066 in gedachten, enkel vraag ik me dan af of dit wel het juiste geheugen is en als dit zal werken met m'n MBP? (core i5 mid 2010)tarlitz schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:56:
Lijkt mij 'Appleminded' bangmakerij. RAM is RAM, als het maar DDR3 is en niet low-voltage of valueRAM of iets dergelijks zit je eigenlijk altijd wel goed. Als ik op die manier 150 euro kan besparen zou ik het ook doen. Als ik in de PW kijk zie ik dat je voor 150 euro RAM hebt van Corsair, prima merk natuurlijk. Bovendien hou je nog 4GB over van wat je eruit haalt, dat is dan altijd mooi als backup mocht er iets mis gaan.
Die van GeIL lijkt me wel interessant, levenslange garantie..
@Hieronder, op deze pagina staan al enige opmerkingen hierover.. Ik zou het toch eens lezen.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 21:21 ]
I don't hate you, I nothing you
Die van mij is als sinds ik hem heb van 98 -> 94 -> 97 -> 99 -> 96 gegaan. Ik zou me er niet al te druk overmaken. Zolang het niet drastisch afloopt zie ik het probleem niet.ipazza schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:01:
Vraagje; Ik heb een 7 dagen oude MBP pro en mijn battery zit nu na 5 cycles op 96% health is dit normaal ?
/edit ik zie dat die nu op 70 cyclus en 94% weer staat. Ach het is net het weer

[ Voor 9% gewijzigd door swtimmer op 14-09-2010 21:14 ]
hou de cmd knop ingedrukt en sleep het bestand van folder1 naar folder2 zo verplaats je een bestand binnen mac osx.tieske1988 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:00:
oplossing?
Van het kastje naar de muur lopen...
Gewoon slepen is verplaatsen, alt-slepen is kopieren.DancePlaza schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:38:
[...]
hou de cmd knop ingedrukt en sleep het bestand van folder1 naar folder2 zo verplaats je een bestand binnen mac osx.
Cmd-x werkt zo inderdaad niet, omdat het een probleem oplevert: waar blijft die file tussen de tijd dat jij cmd-x doet en cmd-v? Als 'ie blijft staan klopt dat niet, want cmd-x hoort direct te knippen. Knippen op een bestand is dus eigenlijk heel vreemd en levert allerlei inconsistentie op. Cmd-c/v werken echter wel prima omdat die dat probleem niet hebben.tieske1988 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:00:
oplossing?
Overigens heb ik hetzelfde probleem bij de Airport Express, de kabel kan er zo weer uitgetrokken worden...
Verwijderd
Eerst dacht ik dat het klipje eraf was , maar dat is niet het geval.
Nu kan het iets te maken hebben dat de mbp's hun koele lucht ook aanzuigen via de usb - netwerk - firewire poorten, maar pin me er niet op vast.
Verwijderd
nieuwe MBP 17 inch en thuis op mijn grote bureau valt hij niet echt op in grootte.
Ik zeul dus van de week mijn nieuwe MBP 17 inch mee,stop onderweg om een kop
koffie met appeltaart te eten en wil dus even mijn MBP eruit halen,neemt dat ding
het hele tafeltje in beslag.

Mijn ..dumbo... moment van de dag/week.

Verwijderd
Ik ga dat vanavond maar even proberen inderdaad. Heeft iemand overgens enig idee of er ook een wifi ontvanger is die dat om kan zetten naar een kabel? (Om alvast maar even op de zaken vooruit te lopen)Ruben [NL] schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:14:
[...]
Probeer het eens op een andere plek in huis of dichter bij de router. Misschien heeft hij wel helemaal geen maximum bereik wanneer hij dat zegt. De verbinding hoort namelijk niet weg te vallen met de klep dicht, hoogstens iets minder bereik.
Kabel met thule? Dan moet je die mischien even naar achteren schuiven. Veel thules zitten in de weg van het clipje, waardoor die niet ver genoeg omhoog gaat en dus niet vastklikt.Floppie schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:42:
Ik heb een MacBook Pro 13 inch mid 2010, super tevreden maar er is een klein dingetje dat niet helemaal goed is. Namelijk het feit dat netwerkkabels niet vastklikken in de LAN-poort. Heb verschillende kabels geprobeerd maar ik kan ze zo weer eruit trekken. Bij mijn vorige laptop hoorde ik een duidelijke klik als je de kabel in de poort stak. Ervaren jullie dit probleem ook?
Overigens heb ik hetzelfde probleem bij de Airport Express, de kabel kan er zo weer uitgetrokken worden...
Ze horen wel degelijk te clicken namelijk.
Verwijderd
Ik kan toch bevestigen dat Apple (Asus) moederborden wat specifieker zijn in geheugen keuzes.tarlitz schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:56:
Zo heb ik vorige week Corsair 2x2GB DDR2 667MHz gekocht voor mijn Macbook Pro (4.1) en dat werkt dus mooi niet. In een Macbook White werkt het weer wel en het Hynix geheugen wat daar in zit werkt wel in mijn Macbook Pro. In die Macbook White hebben ook eerst andere latjes gezeten waarmee de Macbook weigerde op te starten.
Slechte batch tegen komen kan altijd maar mijn persoonlijke ervaring met 2 macbooks nu + alle verhalen op internet (die licht overdreven zijn) maakt voor mij toch wel duidelijk dat er in ieder geval een kern van waarheid in zit en je gewoon geluk moet hebben.
Dat heet een wifi bridge.Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:24:
[...]
Ik ga dat vanavond maar even proberen inderdaad. Heeft iemand overgens enig idee of er ook een wifi ontvanger is die dat om kan zetten naar een kabel? (Om alvast maar even op de zaken vooruit te lopen)
Overigens klikt een netwerkkabel bij mijn late 2008 15" gewoon vast.
Wel een beetje goedpraterij he? Een directe link naar de werkelijkheid hoeft hier niet van toepassing te zijn. Dit "probleem" is iets waar je de gebruiker niet lastig mee hoeft te vallen lijkt mij. Boeit mij het nou als gebruiker wat hij met het bestand doet, zolang hij maar van A naar B gaat of blijft staan op A, zolang ik B nog niet heb opgegeven.CyBeR schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:46:
[...]
Cmd-x werkt zo inderdaad niet, omdat het een probleem oplevert: waar blijft die file tussen de tijd dat jij cmd-x doet en cmd-v? Als 'ie blijft staan klopt dat niet, want cmd-x hoort direct te knippen. Knippen op een bestand is dus eigenlijk heel vreemd en levert allerlei inconsistentie op. Cmd-c/v werken echter wel prima omdat die dat probleem niet hebben.
Finder is echt ƩƩn van de dingen in OSX die zo achter loopt op veel andere "apps" in OSX. Tijd voor iets nieuws. (Hou http://totalfinder.binaryage.com/ in de gaten, misschien komt daar nog iets in wat dit oplost)
Ik vind het vaak ook maar stom dat ik niet kan knippen plakken. Dat slepen is niet altijd even handig.
[ Voor 4% gewijzigd door RuudBurger op 16-09-2010 00:11 ]
slepen is idd verplaatsen, maar alleen op de local drive dit gaat niet op als je naar een share probeert te slepenZpAz schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:33:
[...]
Gewoon slepen is verplaatsen, alt-slepen is kopieren.
zie: http://www.appletips.nl/f...-verplaatsen-of-kopieren/
Van het kastje naar de muur lopen...
Hoewel je gelijk hebt dat deze manier van werken handig kan zijn, is het wel weer een voorbeeld van hoe Microsoft verwarring zaait door dit gebrek aan logica en consistentie. Een logisch en systematisch doordacht OS maakt ook dat de eindgebruiker zich beter thuis voelt en concepten sneller pakt. Technisch 'adepten' zullen geen enkel probleem hebben met quirks van een systeem (en dat zijn vaak ook de felle verdedigers) maar de meer technofoben hebben vaak geen flauw benul wat ze aan het doen zijn en richten zo nu en dan daardoor ook schade aan. Een goed ontworpen OS zou dat tegen moeten gaan. Anders konden we allemaal wel weer terug naar de terminal.
* sidenote: ook Apple maakt zich schuldig aan inconsistentie *kuch*iTunes*kuch* wees niet bang het ging nu even over bestanden knippen.
[ Voor 1% gewijzigd door Digistorm op 16-09-2010 09:05 . Reden: er kwam iets tussen ;) ]
Hier stond achterhaalde informatieā¦
Nee?
Ok, we voegen gewoon omdat een of andere gast op 't internet dat wil een complete inconsistentie in de UI toe zodat we niets extra's kunnen.Een directe link naar de werkelijkheid hoeft hier niet van toepassing te zijn. Dit "probleem" is iets waar je de gebruiker niet lastig mee hoeft te vallen lijkt mij. Boeit mij het nou als gebruiker wat hij met het bestand doet, zolang hij maar van A naar B gaat of blijft staan op A, zolang ik B nog niet heb opgegeven.
Ik ben blij dat jij niet bij de UI-afdeling van Apple werkt.
Dat is inderdaad hoe je het moet zien en dat is zo inconsistent als de pest. In een tekst is ctrl-X ook niet "selecteren om te verplaatsen", dat is gewoon keihard "plaats deze tekst in m'n clipboard en knikker het origineel weg". Dat is niet netjes toe te passen op een file zonder potentie voor grootschalige dataverlies. (En laten we 't nog niet hebben over dat een file rustig 40GB kan zijn, wat niet echt in je clipboard past.)tarlitz schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:18:
Ik denk ook niet dat je de Windows manier ook niet moet zien als knippen, maar meer als 'bestand(en) selecteren voor verplaatsing'. Het zou wel handig zijn als OSX ook een manier heeft om snel bestanden te verplaatsen, want om nu twee vensters open te hebben en te slepen, heb ik zelf nooit als de makkelijkste manier ervaren.
[ Voor 41% gewijzigd door CyBeR op 16-09-2010 09:26 ]
Het gaat hier niet alleen om 'een of andere gast'. Toen ik een jaar geleden een macbook aanschafte kon ik nauwelijks geloven dat deze functionaliteit er niet in zat. Op internet bestaan verschillende workaround, maar die kwamen redelijk halfbakken over. Er is in ieder geval een flinke discussie op internet over de reden en logica van het niet kunnen knippen --> plakken. (is trouwens prima te vertalen naar 'de werkelijkheid' als je maar wil: je knipt een bestand ergens af, het is los van de schil en wordt even opgeslagen in je hand (bv), totdat je het weer ergens opplakt..)Ok, we voegen gewoon omdat een of andere gast op 't internet dat wil een complete inconsistentie in de UI toe zodat we niets extra's kunnen.
Ben tot op de dag van vandaag erg tevreden met m'n macbook (zwart, 2008) hoewel hij wel redelijk warm wordt bij wat zwaardere taken.. Alleen de knippen plakken functionaliteit zal ik blijven missen.
Mede hierdoor werk ik nog steeds liever met windows, dat dus ook geinstalleerd staat op m'n macbook.
In theorie heb je natuurlijk helemaal gelijk, ware het niet dat:CyBeR schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:23:
[...]
Ok, we voegen gewoon omdat een of andere gast op 't internet dat wil een complete inconsistentie in de UI toe zodat we niets extra's kunnen.
Ik ben blij dat jij niet bij de UI-afdeling van Apple werkt.
[...]
Dat is inderdaad hoe je het moet zien en dat is zo inconsistent als de pest. In een tekst is ctrl-X ook niet "selecteren om te verplaatsen", dat is gewoon keihard "plaats deze tekst in m'n clipboard en knikker het origineel weg". Dat is niet netjes toe te passen op een file zonder potentie voor grootschalige dataverlies. (En laten we 't nog niet hebben over dat een file rustig 40GB kan zijn, wat niet echt in je clipboard past.)
1. het op zich niet zo vreemd is dat een gebruiker het 'knip' principe van tekst wil toepassen op een bestand. Diverse operating systems hebben sinds de invoering van het concept 'clipboard' enorm hun best gedaan het cut/copy/paste principe overal in te verwerken. De gebruiker verwacht het, ook al is het technisch niet consequent. De gebruiker is namelijk een gebruiker, die niet gehinderd hoeft te worden door technische kennis.
2. Apple zelf ook behoorlijk inconsequent is met UI design. Het heeft tot 10.6 geduurd voordat alle applicaties minstens een beetje op elkaar leken. Zelfs in 10.5 hadden we nog Milk, Aqua, Unified, Unified (iTunes), Pro, en brushed metal. Nu zijn Unified, Unified (iTunes) en Pro nog over, maar consistent is het in ieder geval nog niet. Ook heeft Apple zeker 3 typen buttons voor toolbars. En met de invoering van iTunes 10 is zelfs de plaats van 'close', 'minimize' en 'optimize' niet meer zeker.
- Zwart scherm
- Geen geluid / opstartgeluid
- Toetsenbord reageert niet
- USB poorten werken niet
- HD spint wel op!
- DVD drive draait ook (zit een dvd in)
Natuurlijk alle mogelijke resets geprobeerd en geprobeerd met volle acu, lege acu, enkel voeding, etc.
Vanochtend dus maar naar de A Mac Utrecht gebracht die voor 85 euro gaat nakijken wat er aan de hand kan zijn en wat het moet gaan kosten (geen garantie meer en geen Apple Care). Als dit het nVidia probleem is wordt deze kosteloos gerepareerd maar ik hoor verschillende symptomen bij dit probleem. Al met al nog wel de moeite waard om de laptop na te laten kijken. Zal wel nog een week duren voordat ik wat hoor en denk er sterk over na nu direct een nieuwe aan te schaffen (nodig voor werk en backup machine is ook onlangs gesneuveld, figures...). Als de reparatiekosten te duur zijn (verwacht ik wel als het geen nVidia probleem is) koop ik sowieso een nieuwe.
Toch raar dat dit zo plotseling kan gebeuren! De laptop stond gewoon op tafel. Had er 5 minuten daarvoor nog op gewerkt. Kan iemand mij vertellen of met deze symptomen dit idd kan duiden op het nVidia probleem? Je mag toch wel verwachten dat een laptop van 2000 euro minstens dik 3 jaar mee kam gaan? Het is misschien mijn eigen stomme schuld dat ik geen AppleCare heb aangeschaft (was toen nog student...) maar toch? Stuk vanuit het niets...
Arrived anxious, left bored
Verwijderd
Ik zit te surfen op mijn macbook pro. En ineens komt er een melding dat er een bluetooth apparaat verbinding wil maken.
Ik ben alleen thuis, ik woon in een flat, met dikke muren... hoe kan een apparaat vanuit een ander huis ineens verbinding met bluetooth willen maken.
Edit: als ik een scan doe, dan krijg ik een hele lijst met vreemde apparaten die niet van mij zijn.
Ik dacht dat bluetooth juist voor korte afstanden was, en dat het niet zo'n sterk vermogen had.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 13:02 ]
Bluetooth kan tot ongeveer 10m, afhankelijk van de situatie kan het nog wat meer of minder zijn. Het kan dus prima dat je bijvoorbeeld een telefoon van je buurman ziet.Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:59:
Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik zit te surfen op mijn macbook pro. En ineens komt er een melding dat er een bluetooth apparaat verbinding wil maken.
Ik ben alleen thuis, ik woon in een flat, met dikke muren... hoe kan een apparaat vanuit een ander huis ineens verbinding met bluetooth willen maken.
Edit: als ik een scan doe, dan krijg ik een hele lijst met vreemde apparaten die niet van mij zijn.
Ik dacht dat bluetooth juist voor korte afstanden was, en dat het niet zo'n sterk vermogen had.
Heeft iemand ervaring met de betaalde versie van 'CleanmyMac'? Is er eventueel een gratis alternatief om je macbook op te schonen of is de betaalde versie van dit progje echt goed?
Alvast bedankt voor de reacties.
iPhone 8 Plus iPad air 2
Onyx is een aardig goed programma daar voor, al zeg ik zelf. En het is gratis...Tristal schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 23:26:
Hallo allemaal,
Heeft iemand ervaring met de betaalde versie van 'CleanmyMac'? Is er eventueel een gratis alternatief om je macbook op te schonen of is de betaalde versie van dit progje echt goed?
Alvast bedankt voor de reacties.
Verwijderd
ik heb zins een paar dagen een macbookpro 13 inch en ik ben er heel erg blij mee.
alleen ik zit met een vraagje, zoals zommige weten is er maar een in/uitgang voor geluid.
als ik nou een iphoneheadset koop werkt dit dan tegelijk met skype of niet ?
heel erg bedankt alvast
USB microphone zou een andere optie zijn.
I don't hate you, I nothing you
Is dit erg en moet ik hier iet aan doen of heeft iedereen dat?
Ja, dat werkt.Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:03:
beste forum leden,
ik heb zins een paar dagen een macbookpro 13 inch en ik ben er heel erg blij mee.
alleen ik zit met een vraagje, zoals zommige weten is er maar een in/uitgang voor geluid.
als ik nou een iphoneheadset koop werkt dit dan tegelijk met skype of niet ?
heel erg bedankt alvast
Als je andere hand ook op de MacBook ligt zal je daar normaal gezien geen last van hebben (rond kring etc.)tieske1988 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:27:
ik merk sinds dat ik mijn macbook heb dat wanneer ik met mijn vingertoppen over het aluminium ga als de stroom er op staat dat het een beetje bibbert. dit komt omdat de hele laptop onder stroom staat. want als ik de lader er uit haal heb ik hier geen last van.
Is dit erg en moet ik hier iet aan doen of heeft iedereen dat?
ik vind het verder niet erg ofzo hoor, heb vandaag premiere voor het eerst op mijn macbook gebruikt en als ik dan het verschil met mijn windows laptop zie weet ik weer waarom ik het heb gedaan. Dat oipstarten gaat echt enorm snel :-p
Het komt omdat Apple nalatig is qua isolatie met hun apparatuur; de MBP is niet dubbel geĆÆsoleerd. Je kan hierdoor fikse electrische schokken krijgen (Google maar na
Verwijderd
Ik heb nu zo'n 3 maand een MBP 15" i5 2.4Ghz en start binnenkort met m'n nieuwe opleiding. Hier moet ik toch wel ff windows voor gaan gebruiken, en ik heb niet echt veel zin om hiervoor telkens opnieuw te rebooten..
Dus na een maandje te hebben gewerkt heb ik nu de kans om m'n 4gb geheugen te upgraden naar 8gb zodat ik windows virtueel kan draaien. (Het gaat om Autocad tot wanneer deze uitkomt voor mac en nog wat kleine windows programmatjes)
Nu heb ik bewust niet standaard gekozen voor 8gb geheugen omdat ik veronderstel dat het goedkoper is om dit zelf up te graden.. Ben dit namelijk ook van plan met de HD als de SSD's wat goedkoper worden.
Bon, ik zat nu te twijfelen tussen 2 geheugenreepjes, de OCZ of de GeIL reepjes.. Echter weet ik hier niet zoveel van af. Nu vroeg ik me dus af welke de beste keuze is? Aangezien de CAS Latency bij de GeIL reepjes lager ligt dacht ik dat die beter zouden zijn? (Het gaat om deze: pricewatch: OCZ OCZ3M10668GK en pricewatch: GeIL GS38GB1066C7DC)
Het lijkt er eerder op dat je MB vanaf het schijfje op wil starten, ik heb dit probleem ook wel eens gehad en het met dit trucje op weten te lossen.Puck schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:43:
- HD spint wel op!
- DVD drive draait ook (zit een dvd in)
Dit topic is gesloten.