Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
CyBeR schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:26:
... Een 32-bit doos kan met PAE maximaal 64GB aanspreken (2^36 bits). ...

Gaat dat niet (bijna) alleen op voor Intel(/AMD)-post-Pentium-processoren?

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 31-07-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

begintmeta schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:38:
offtopic:
CyBeR schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:26:
... Een 32-bit doos kan met PAE maximaal 64GB aanspreken (2^36 bits). ...

Gaat dat niet (bijna) alleen op voor Intel(/AMD)-post-Pentium-processoren?
Dat gaat op voor alle IA32-procs die PAE ondersteunen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107117

Bedankt voor al jullie reacties! Het meerendeel draait bij mij ook in 64-bit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-05 07:36

fabulaus

Ja toch

Ik sta op het punt een MB Pro te kopen..

Nu zie ik op de Apple website de type aanduiding MC374LL/A staan terwijl in de winkel de MC374N/A word aangeboden.

Wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230207

Weet iemand of je de Drivers van Bootcamp ook gewoon kan downloaden? Ik ben nu bij mijn vader en wil graag met Bootcamp aan de gang maar heb de installatie CD's niet bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrymt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
Anoniem: 230207 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:39:
Weet iemand of je de Drivers van Bootcamp ook gewoon kan downloaden? Ik ben nu bij mijn vader en wil graag met Bootcamp aan de gang maar heb de installatie CD's niet bij me.
deze ? http://support.apple.com/downloads/#bootcamp drivers

Niet praktiserend werkschuw tuig - Autist op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Als 't goed is zijn dat alleen updates. Voor de volledige driver-install moet je de cd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrymt
CyBeR schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:46:
Als 't goed is zijn dat alleen updates. Voor de volledige driver-install moet je de cd hebben.
http://support.apple.com/kb/DL830 volgens mij niet alleen voor update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrymt
fabulaus schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:09:
Ik sta op het punt een MB Pro te kopen..

Nu zie ik op de Apple website de type aanduiding MC374LL/A staan terwijl in de winkel de MC374N/A word aangeboden.

Wat is het verschil?
Ik denk dat de N een NL keyboard is, met googlen op MC374N/A krijg je ook alleen NL sites terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mm, dat is voor XP heb Vista. Zit echter nu met een ander probleem. Kan geen partitie aanmaken dus moet schijfherstel doen maar ik heb dus niet de opstartschijf om schijfherstel op te starten. Heb wel de installatiedisc van de vorige generatie Mac Books hier maar als ik die laat booten blijft het Apple logo in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 22:08
ff een vraagje, mijn Macbook is nu paar weken oud (13" 2010) en na 30 laad cycles geeft hij nog maar 95% gezondheid aan met iStat, is dit normaal dat het zo snel achteruit gaat?

Ik heb hem keurig gebruikt (vlgs mij...) niet aan het stopcontact gelaten, niet leger dan 20-30% en weer herladen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:34
ElayZ schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:58:
ff een vraagje, mijn Macbook is nu paar weken oud (13" 2010) en na 30 laad cycles geeft hij nog maar 95% gezondheid aan met iStat, is dit normaal dat het zo snel achteruit gaat?

Ik heb hem keurig gebruikt (vlgs mij...) niet aan het stopcontact gelaten, niet leger dan 20-30% en weer herladen enz.
Die 95% health klinkt natuurlijk vervelend, maar gaat de batterij ook daadwerkelijk minder lang mee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dit is vaker gezegd en ik ga het gegarandeerd nog vaker moeten herhalen:

Gooi die programmaatjes die je dat soort info geven weg. Je gaat je alleen maar zorgen maken om dingen die geen zorgen behoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 23:33

Crazy Harry

Altijd te laat

Ik heb sinds een paar maanden voor het eerst een Mac.
Het is voor mij niet voor het eerst zonder Windows omdat ik al een lange tijd ook met Linux speel.
Maar de eerste ervaring met MacOSX is zeker bijzonder te noemen. Onvoorstelbaar hoe soepel die overgang gaat.
Het verbaast mij zeer hoe logisch het systeem in elkaar zit, ik heb me vaak afgevraagd waarom Windows bepaalde dingen niet op dezelfde manier doet.

Het grappige vind ik de reacties die je krijgt van verschillende mensen. Mac gebruikers feliciteren je direct met een grote glimlach. Het geeft je een gevoel dat je niet alleen welkom geheten wordt in een nieuwe wereld maar ook dat zij iets weten dat jij nog niet weet en dat je daar veel plezier mee gaat hebben met het ontdekken ervan. En ze hebben zeker gelijk gekregen.
Windows gebruikers roepen vooral 'nee!!' en 'waarom??', sommigen noemen het zelfs een sekte...
De grappigste is nog wel de opmerking die ik kreeg dat je je ip-adres moeilijk kan vinden in een Mac. Dat moest ik natuurlijk direct uitproberen, 2 seconden en 2 klikken duurde het om voor de eerste keer mijn ip-adres te achterhalen, dat was bij mijn eerste keer zoeken in Windows wel anders :+

Het meest heb ik me nog verwonderd over hoe makkelijk een verbinding met een linuxserver op te zetten is. Bij een klein bedrijf doe ik de IT waarbij dus een Linux server staat. Uiteraard zijn we van het gemak en draait daar dus gewoon een X-server op.
Met Windows heb ik geprobeerd om via Cygwin en dat soort windows-installed linux distributies de desktop van de server op mijn eigen scherm te laten verschijnen, zonder succes.
In MacOSX had ik al snel de X11 server gevonden, en in no-time had ik de desktop van de linux server op het scherm van mijn MacBook staan _/-\o_

De opmerking die ik nu nog regelmatig hoor van Windows fanaten is dat ze geen besturingssysteem willen waarop alles dichtgegooid is. Als ze het over de iPhone of iPad zouden hebben, zou ik daar nog mee in kunnen stemmen. Maar zodra ik ze vertel dat MacOSX gewoon Unix is en dat ik met relatief gemak in de root-account kan komen, zijn ze al snel stil 8)

Ik voel me overigens nog steeds als iemand die aan het overschakelen is omdat ik iedere dag wel weer iets nieuws leer over het besturingssysteem. En iedere keer wordt ik er opnieuw blij van. Die opwinding van nieuwigheid is er dus na die paar maanden nog niet vanaf. Dat zou bij Windows al lang het geval zijn. :)

Wat ik wel mis is een delete-knop, en daar kan ik niet echt aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:09
Crazy Harry schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:35:
Evenals een 'knip' knop. De optie is er wel voor stukken tekst e.d., maar bestandsverplaatsing is niet mogelijk met 'knippen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:35

MaxPoweR

-=StopTech=-

ElayZ schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:58:

die van mij staat nu op 31 laad cycles en geeft ook 95% health aan, lijk mij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269758

@Crazy Harry, fn+backspace is volgens mij gewoon de delete knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

reAaa schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:43:
[...]

Evenals een 'knip' knop. De optie is er wel voor stukken tekst e.d., maar bestandsverplaatsing is niet mogelijk met 'knippen'.
Wat logisch is, IMO. Ik vind het heel vreemd dat windows je Cut laat doen op files. Ik weet niet precies wat het gedrag is, maar bij tekst is 't zo dat als je Cut doet, je tekst weg is tot je paste. Dat is onhandig met files: waar blijft die file in de tussentijd? Als 'ie 'm laat staan tot je paste is dat juist weer inconsistent met wat cut/paste op de rest van je systeem doen. Dit is in ieder geval expres niet gedaan in de Finder. Zitten te veel haken en ogen aan.
Crazy Harry schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:35:

fn-backspace als je geen tobo hebt met een fysieke del-knop. Dezelfde functionaliteit in de Finder als de del-knop in windows explorere vind je met cmd-backspace.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 01-08-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex028
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-03-2021
Ik heb hier wel eens gelezen dat het geen goede zaak is als je activity monitor veel page-ins en page-outs weergeeft.

Ik heb 4gig werkgeheugen in mijn macbook pro I5 2,4 ghz, en daarvan is momenteel:
1,23 gig beschikbaar
850,1 mb wired
1 gig actief
810,2 mb inactief.

Toch heb ik nog steeds 3,64 gig page ins en 2 gig page outs terwijl ik wel eens gelezen heb dat iets van 20 mb page ins gezond is.

Op dit moment heb ik nog nergens last van, maar als ik wat meer programma's open en minder dan 100 mb werkgeheugen beschikbaar heb willen photoshop en firefox regelmatig vastlopen.

Kortom: Wat kan ik doen om mijn page ins en page outs naar beneden te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

alex028 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:50:
Ik heb hier wel eens gelezen dat het geen goede zaak is als je activity monitor veel page-ins en page-outs weergeeft.
Dan heb je onzin gelezen. Page-outs zijn gewoon stukken geheugen die niet meer in het fysieke geheugen nodig zijn, en dus weggeschreven naar harde schijf. Page-ins het tegenovergestelde.

De enige manier om dat weg te halen is zorgen dat je altijd meer geheugen hebt dan je voor je actieve programma's nodig hebt. En dat is op een gegeven moment een erg duur geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex028
  • Laatst online: 21-03-2021
Aha. Bedankt CyBeR, excuses voor de domme vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 23:33

Crazy Harry

Altijd te laat

Anoniem: 269758 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:39:
@Crazy Harry, fn+backspace is volgens mij gewoon de delete knop?
Yep, die had ik al uitgevonden :)
Maar een toetsencombinatie is toch niet hetzelfde als een enkele knop.
Zeker met lappen tekst schrijven (waar ik, zoals je ziet, toch wel van hou) is dat toch wel een zeker gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grmbl. Nu probleem van fouten op HD opgelost, veel ruimte vrijgemaakt en toch blijft Boot Camp een error geven bij het partioneren (kan bestanden niet verplaatsen) Zoekende op internet blijkt dus nu dat ik waarschijnlijk opnieuw moet installeren maar heb de installatie CDs niet bij me :"(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346063

Word er wel gek van dat zoveel apps gewoon random crashen.. als koploper Firefox, maar ook apps a la Adium/Plex/iTunes.. doe daar nog zoveel gezeik met het draadloos netwerk bij (draadloos signaal valt willekeurig weg).

Ach ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 346063 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 20:29:
Word er wel gek van dat zoveel apps gewoon random crashen.. als koploper Firefox, maar ook apps a la Adium/Plex/iTunes.. doe daar nog zoveel gezeik met het draadloos netwerk bij (draadloos signaal valt willekeurig weg).

Ach ja..
Dat hoort niet. Ik zou 's kijken of je niet toevallig een brak reepje geheugen hebt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe 'bekijk' ik dat eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Om te beginnen zit er een hardware test op de cd's bij je computer. Erindoen en met 'D' ingedrukt opstarten. De volledige test draaien. Als die zegt dat 't mis is, is dat per definitie zo. Die vindt niet alle problemen echter, dus als 'ie zegt dat' t goed is: haal een van de reepjes eruit en kijk of het probleem nog steeds bestaat. Zo ja, hetzelfde met de andere (50% kans tenslotte). Zo niet, dan was dat 'm blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen probleem, maar vind je dat nou normaal met een laptop van 1800 euro die nieuw is.. dacht dat ik dat gezeik samen met Windows afgesloten had, blijkbaar niet. Alhoewel OSX wel leuker werkt in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 346063 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 20:45:
Geen probleem, maar vind je dat nou normaal met een laptop van 1800 euro die nieuw is.. dacht dat ik dat gezeik samen met Windows afgesloten had, blijkbaar niet.
Hardware is niet onfeilbaar. Een Bugatti van €1.8mln kan net zo goed een lekke band hebben als een fiat punto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, dat is ook zo'n argument van lik me vestje waar ik gerust wel op in wil gaan maar niemand wijzer van gaat worden.

Ik zal morgen eens kijken wat ik kan doen, alhoewel ik niet sta te springen om 'm open te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 346063 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 20:59:
Tja, dat is ook zo'n argument van lik me vestje waar ik gerust wel op in wil gaan maar niemand wijzer van gaat worden.
Wat ik wil zeggen is dat de waarde van 't apparaat weinig invloed heeft op de correcte fabricatie van individuele onderdelen. Rotte geheugenreepjes komen voor, daar zijn Apple laptops niet opeens resistent tegen ofzo. En je snapt wel dat 't niet te doen is om elke reep voordat 'ie de fabriek verlaat eerst drie weken te testen. (Dwz, ze worden wel getest, maar niet zodanig uitputtend dat elke mogelijke fout opgespoord kan worden.)

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 01-08-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
help!
Ik heb net mijn macbook pro(mid 2009 13 inch) opengemaakt om te kijken waarom de ventilator het niet deed, even wat stof eraf gehaald en de MBP dicht geschroefd.

Dan opstarten, er komt een heerlijk koeiengeluid, ik hoor de fan, dan gaat de MBP uit de witte scherm met het appeltje naar een blauw scherm. Soms komt daar dat draaiende rondje en gaat dan weer weg! that's it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363301

Wat is het verschil nu eigenlijk tussen crossover en parallels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 363301 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:33:
Wat is het verschil nu eigenlijk tussen crossover en parallels?
Parallels draait compleet windows (of een ander OS) in een virtual machine, crossover emuleert alleen Windows API's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is crossover dan niet beter omdat het lichter is..? Ik heb een CAD-tekenprogramma dat alleen voor windows is. Kan ik dat dan beter in crossover draaien of via parallels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
High res. 15" 2.4 GHz besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 10:38

Silverline

pisanggoreng

nice. ik ga die ook één dezer dagen doen. anti-glare, met mooie zilverrand though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-05 01:12
Anoniem: 363301 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:13:
Is crossover dan niet beter omdat het lichter is..? Ik heb een CAD-tekenprogramma dat alleen voor windows is. Kan ik dat dan beter in crossover draaien of via parallels?
je hebt nu autocad voor de mac. is nog beta maar werkt naar mijn mening echt goed.
Kan de link even niet vinden maar staat een x aantal pagina's terug dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177771

Hallo,

Kan het niet echt vinden, zowel op internet niet als in echte winkels.
De review over schermen in de TS is overigens verouderd.

Ik wil een nieuwe MBP 15'' aanschaffen, maar zit in de knoop wat betreft het scherm.
1440x900 vs.1650x1050 , en dan ook nog het probleem of ik wel of niet anti-glossy moet nemen.
Geld speelt niet echt een rol, maar als het overkill is dan vind ik het overdreven om toch te kopen.

Wie kan me (bij voorkeur uit ervaring) de verschillen duidelijk maken. (significant?)

Groeten,

Onno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Met een antiglare scherm zit je niet steeds naar jezelf te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 18:55

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

SInds enkele weken heb ik met mijn Macbook Pro (van begin 2009) een raar probleem. Het beeldscherm "flikkert" af en toe. De LED lampen knipperen dan snel van een lagere stand naar een hogere stand. Het lijkt op een TL-bank die aan het aanspringen is, maar er blijft wel altijd een basis van licht uit het scherm komen, hij gaat dus niet helemaal uit. Van het geheel heb ik een filmpje gemaakt op YouTube. Na onderzoek te hebben gedaan op internet blijken meer mensen hier een probleem mee te hebben, maar onduidelijk is wat de oorzaak is. De laptop is ouder dan een jaar en kan geen aanspraak meer maken op garantie. Wat zou het probleem kunnen zijn, zou het een softwarematige bug kunnen zijn? LED's die knipperen aan het eind van hun leven heb ik zelf nog nooit meegemaakt, en het vreemde is dat je zo een paar uur zonder knipperingen zit en dan ineens lijkt er geen tijd van te komen.

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:37
CyBeR schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:34:
Dat valt overigens best mee hoor. Ik heb de glossy variant en heb er tot nu toe nog geen last van gehad. Ik werk in verschillende omgevingen met verschillende licht situaties en heb er geen hinder van. Ik zie mijn spiegelbeeld alleen als het scherm helemaal zwart is (of uit is). Tot nu toe nog geen moment spijt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

CyBeR schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:34:
Met een glossy scherm kun je de MBP in het donker gebruiken.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het met een antiglare niet kan.

Maar goed, dat geldt voor het niet naar jezelf hoeven kijken met een glossy scherm ook.

ik heb een hi-res glossy scherm en kan mezelf alleen in het scherm zien als ik de iSight camera aanzet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Anoniem: 363301 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:13:
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar Crossover is waarschijnlijk niet 100% compatible met Windows, omdat het niet echt Windows zelf is, maar een nagebouwde implementatie van de Windows API. Omdat Microsoft natuurlijk niet de source code van Windows beschikbaar maakt, weet je niet of het altijd precies hetzelfde reageert als Windows. Als ik mij niet vergis, is Crossover de commerciële versie van Wine, waarmee je op Linux een beperkt aantal Windows applicaties kunt draaien. Je kunt dat CAD-programma proberen in Crossover, maar de kans is kleiner dat het 100% werkt dan wanneer je de echte Windows in een virtual machine draait d.m.v. Parallels of iets anders (zoals het gratis VirtualBox, of VMware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Canaria schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:46:
[...]

Met een glossy scherm kun je de MBP in het donker gebruiken.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het met een antiglare niet kan.

Maar goed, dat geldt voor het niet naar jezelf hoeven kijken met een glossy scherm ook.

ik heb een hi-res glossy scherm en kan mezelf alleen in het scherm zien als ik de iSight camera aanzet.
Ik vind dat hele glossy gebeuren een ramp en verkies altijd mat.
Ik weet zo tenminste dat de kleuren die ik zie dan ook de echte kleuren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Laatst online: 27-01-2024
Anoniem: 323791 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:14:
[...]

Ik vind dat hele glossy gebeuren een ramp en verkies altijd mat.
Ik weet zo tenminste dat de kleuren die ik zie dan ook de echte kleuren zijn.
er is geen of weinig verschil qua kleuren. ik kies mat ook boven glossy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Gerwin schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:20:
SInds enkele weken heb ik met mijn Macbook Pro (van begin 2009) een raar probleem. Het beeldscherm "flikkert" af en toe. De LED lampen knipperen dan snel van een lagere stand naar een hogere stand. Het lijkt op een TL-bank die aan het aanspringen is, maar er blijft wel altijd een basis van licht uit het scherm komen, hij gaat dus niet helemaal uit. Van het geheel heb ik een filmpje gemaakt op YouTube. Na onderzoek te hebben gedaan op internet blijken meer mensen hier een probleem mee te hebben, maar onduidelijk is wat de oorzaak is. De laptop is ouder dan een jaar en kan geen aanspraak meer maken op garantie. Wat zou het probleem kunnen zijn, zou het een softwarematige bug kunnen zijn? LED's die knipperen aan het eind van hun leven heb ik zelf nog nooit meegemaakt, en het vreemde is dat je zo een paar uur zonder knipperingen zit en dan ineens lijkt er geen tijd van te komen.
Mijn oude MacBook (ca. 3 jaar oud) heeft hetzelfde probleem. Ik denk dat het gewoon een "stervend" beeldscherm is. En als dat niet het probleem is, dan is het misschien een kabeltje dat niet meer goed verbonden is met het scherm, bijv. de energietoevoer.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208019

Ik voeg mij nu ook eindelijk toe na dat lange wachten bij de MBP gebruikers.

Vandaag bestelt en geld overgemaakt voor een 15 inch MBP i5 AG ( met iPod 32 gb i.c.m B2S actie ).

256MB VRAM zal geen problemen opleveren met spelletjes hoop ik :)

Hoop dat ie volgende week binnen is en dat de scherm een beetje goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 22:37

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ik heb even een vraagje over mijn MacBook Pro 13.3. eind 2009, ik ben op vakantie in NL en surf toch nog af en toe wat op internet via mijn HTC (Bluetooth Pan) en dat gaat prima. Daarover geen vragen. Nu maak ik ook foto's en die bekijk ik ook en die zijn ook allemaal scherp etc. Maar alle plaatjes die ik in Safari | Firefox zie zijn allemaal niet scherp c.q. blokkerig. Mijn vraag is dat lijkt mij niet goed en het zal wel een instellingfout zijn maar waar kan ik dat instellen? ( ook de banners / logo's zijn zo ) Of wat doe ik mogelijk niet goed.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Montana schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:40:
Ik heb even een vraagje over mijn MacBook Pro 13.3. eind 2009, ik ben op vakantie in NL en surf toch nog af en toe wat op internet via mijn HTC (Bluetooth Pan) en dat gaat prima. Daarover geen vragen. Nu maak ik ook foto's en die bekijk ik ook en die zijn ook allemaal scherp etc. Maar alle plaatjes die ik in Safari | Firefox zie zijn allemaal niet scherp c.q. blokkerig. Mijn vraag is dat lijkt mij niet goed en het zal wel een instellingfout zijn maar waar kan ik dat instellen? ( ook de banners / logo's zijn zo ) Of wat doe ik mogelijk niet goed.
Klinkt alsof je niet op 100% kijkt maar hebt ingezoomd. Probeer eens command (appeltje) + 0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Klinkt alsof je niet op 100% kijkt maar hebt ingezoomd. Probeer eens command (appeltje) + 0 ?
Nee, dat is het niet. Ik kan mij het ook niet herinneren of dit zo was. Thuis zit ik altijd achter m'n 27 i7
En als ik al mijn Macbook gebruik is dat via Wifi en ik kan mij echt niet voorstellen dat het daar ook zo was.
Het zal toch niet aan het type verbinding liggen wat ik nu gebruik voor internetten?

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Montana schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:40:
Screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Ik kan nu niet uploaden

Maar ik ben al iets verder, toets combinatie shift + A geeft iets verbetering (nog niet super)
Daar kwam ik achter toen ik over mijn usericoon ging toen kwam deze tip!. Maar dan moet ik dat doen voor elke pagina. Dus dat moet in te stellen zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Even aan het zoeken geweest op toets combinatie Shift+R en Shift+A : zie deel van stuk tekst van een ander forum.

" I had this same problem and solved it.

I use a sprint mobile card to access the web, but the problem is identical for all similar devices. The connection software runs a java routine that intercepts all images and reduces their resolution. The same thing happens no matter what device you use (it also happens with my PC using the mobile connect card)

It is not your browser
It is not your computer.
Your ISP is doing this to save bandwidth and intercepting your jpegs before your computer can display them.

Basically what you need to do is access your connection software and turn off "Acceleration" or compression. You will notice under this heading options to reduce your image quality to save download time. It's like the dial-up days all over again."

Dus het ligt even niet aan mijn Macbook gelukkig. Dan laat ik het nu maar even rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 18:55

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

MacWolf schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:38:
[...]

Mijn oude MacBook (ca. 3 jaar oud) heeft hetzelfde probleem. Ik denk dat het gewoon een "stervend" beeldscherm is. En als dat niet het probleem is, dan is het misschien een kabeltje dat niet meer goed verbonden is met het scherm, bijv. de energietoevoer.
Een stervend beeldscherm na iets meer dan een jaar?
Dacht dat Apple altijd van die hele goede hardware had :(

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Montana schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 00:12:
Even aan het zoeken geweest op toets combinatie Shift+R en Shift+A : zie deel van stuk tekst van een ander forum.
[..]
Dus het ligt even niet aan mijn Macbook gelukkig. Dan laat ik het nu maar even rusten.
Ik vermoedde al dat dat het was ;) Vodafone met een zakelijk abo zeker, of t-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
andries.t.net schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:05:
help!
Ik heb net mijn macbook pro(mid 2009 13 inch) opengemaakt om te kijken waarom de ventilator het niet deed, even wat stof eraf gehaald en de MBP dicht geschroefd.

Dan opstarten, er komt een heerlijk koeiengeluid, ik hoor de fan, dan gaat de MBP uit de witte scherm met het appeltje naar een blauw scherm. Soms komt daar dat draaiende rondje en gaat dan weer weg! that's it!
Tja. Misschien heb je bij het openmaken een kabeltje losgetrokken ofzo. Je zou 'm nog een keer kunnen openmaken en kijken of alles aangesloten zit. Zo niet, dan is 't tijd om 'm weg te brengen ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

CyBeR schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 01:00:
[...]

Ik vermoedde al dat dat het was ;) Vodafone met een zakelijk abo zeker, of t-mobile?
Ja, Vodafone. En nog bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bestaat er een programma warmee je de "shift" functie kan "vastzetten" ? want als je vaak met nummer bezig bent voor bv CAD programma's is dit wat lastig want bij de shiftlock-toets worden de nummers niet mee "geshift" bij mac, wat ik wel jammer vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 22:50
Klein vraagje, kun je de de nieuwe magic tracpad al kopen in België? Gisteren in de switch in gent geweest, daar hadden ze die nog niet, en ze wisten daar ook nog niet wanneer die eventueel binnen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Jizzaa schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:13:
Klein vraagje, kun je de de nieuwe magic tracpad al kopen in België? Gisteren in de switch in gent geweest, daar hadden ze die nog niet, en ze wisten daar ook nog niet wanneer die eventueel binnen zou zijn.
Verzenddatum in de online store staat op 3-5 werkdagen. Gewoon online bestellen een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Hallo Appel plukkers,

Vandaag de Macbook pro 13' gekocht

Wat een teleurstelling. Stekker in het stopcontact en na een paar vragen mooie kleuren op het schermpje. Daarna koos dit ijverige baasje direct voor het internet via mijn routertje.

Tja dat gaat zomaar niet dus even snel het mac adres ingevuld op mijn router en ja hoor ging het weer vanzelf

Daarna via de migratie tool alle programma's overgezet en weer werkte alle zonder ook maar 1 file aan te passen.

MM had deze week een actie, bij aanschaf van een flaptop er een gratis dongel van vodafone in de plastic tas werd gesmeten.

Laat dat prepaid ding het nu ineens doen en er ook nog eens 2.50 euro tegoed op staan. Leuke korting als je de prijs van de dongel a € 40 erbij optelt.

Nog even met spyder het schermpje gekalibreerd en Camera controll 2 erop. Want dit is waarom ik voor de 10 uur stand -by heb gekozen van deze kleine appel.

Na alles nog eens stevig aan de tand te hebben gevoeld kwam ik niet verder dan anderhalf uur om alles tiptop af te regelen.

Nu er ineens tijd over is ben ik inmiddels dronken, heb al twee keer seks gehad en weet echt niet hoe ik de nacht door moet komen zonder windows problemen.

Gaf de iMac die ik een half jaar terug heb aangeschaft al...... Deze kleine ...... maakt dat ik ready ben voor tethered schooting op locatie.

Modellen zijn welkom :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben mensen last van freezes en random crashes? Maak me nu wel zorgen na dit gelezen te hebben.

http://discussions.apple....420192&start=885&tstart=0

1 ding is zeker, als ik ook maar 1 freeze heb binnen de eerste 14 dagen, dan stuur ik het meteen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 13:24
Anoniem: 208019 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 09:05:
Hebben mensen last van freezes en random crashes? Maak me nu wel zorgen na dit gelezen te hebben.

1 ding is zeker, als ik ook maar 1 freeze heb binnen de eerste 14 dagen, dan stuur ik het meteen terug.
nog geen last gehad van deze problemen, heb hem sinds eind april 2010 (dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gassiepaart schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:34:
[...]

nog geen last gehad van deze problemen, heb hem sinds eind april 2010 (dacht ik)
mooi :)

Hoop dat ik het ook niet ga hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25
Gerwin schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 00:21:
[...]

Een stervend beeldscherm na iets meer dan een jaar?
Dacht dat Apple altijd van die hele goede hardware had :(
Waarom doe je geen consumer claim?
Op basis van de consumer claim kan je altijd garantie claimen tot 2 jaar na aankoopdatum.

4 voorwaarden:

- je moet je machine bij een gecertificeerde dealer laten nakijken (onderzoekskosten, +-85 euro)
- Uiteraard moet de schade niet user-abuse zijn, ook kan je machine geweigerd worden als je valschade e.d. hebt aan je machine, logisch.
- Je moet een Proof Of Purchase in je bezit hebben (aankoopbewijs).
- Je machine moet op eigen naam zijn gekocht (niet op bedrijfsnaam)

Dus de reparatie hoeft je nooit meer dan de onderzoekskosten te kosten.
Heel veel mensen weten dit jammergenoeg niet.
Je hebt ook met Apple producten langer dan een jaar garantie, alleen wel met onderzoekskosten.

[ Voor 4% gewijzigd door MGSNK op 07-08-2010 15:38 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293659

Anoniem: 208019 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 09:05:

Dat ziet er inderdaad zorgwekkend uit, mijn MBP komt deze week aan. Hopelijk ga ik geen last hebben van dit soort problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
MGSNK schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:36:
[...]

Waarom doe je geen consumer claim?
Op basis van de consumer claim kan je altijd garantie claimen tot 2 jaar na aankoopdatum.

4 voorwaarden:

- je moet je machine bij een gecertificeerde dealer laten nakijken (onderzoekskosten, +-85 euro)
- Uiteraard moet de schade niet user-abuse zijn, ook kan je machine geweigerd worden als je valschade e.d. hebt aan je machine, logisch.
- Je moet een Proof Of Purchase in je bezit hebben (aankoopbewijs).
- Je machine moet op eigen naam zijn gekocht (niet op bedrijfsnaam)

Dus de reparatie hoeft je nooit meer dan de onderzoekskosten te kosten.
Heel veel mensen weten dit jammergenoeg niet.
Je hebt ook met Apple producten langer dan een jaar garantie, alleen wel met onderzoekskosten.
Hmm.. dat had ik ook moeten weten, had een zelfde soort probleem maar toon leek Apple niet te willen buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25
Let wel, alleen batterijen vallen niet altijd onder garantieregelingen omdat het verbruikbare onderdelen zijn.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 19:59

pcprutser

No message

k heb vanochtend mn MBP ontvangen, en ben nu bezig met de aanvraag voor de B2S actie, alleen nu moet ik dus de streepjescodes verzamelen. Die van de iPod Touch is mij duidelijk, die zit binnen in, en dus moet de verpakking open (hea, jammer, wou hem eigenlijk zo doorverkopen..) Maar die van de MBP is mij niet helemaal duidelijk, mag ik de stikker gebruiken die op de kartonnen omdoos zit, of moet ik de stikker gebruiken van de doos waar de MBP zelf in zat?
En mag ik daar foto's van maken? Wil niet in de doos gaan snijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pcprutser schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:01:
k heb vanochtend mn MBP ontvangen, en ben nu bezig met de aanvraag voor de B2S actie, alleen nu moet ik dus de streepjescodes verzamelen. Die van de iPod Touch is mij duidelijk, die zit binnen in, en dus moet de verpakking open (hea, jammer, wou hem eigenlijk zo doorverkopen..) Maar die van de MBP is mij niet helemaal duidelijk, mag ik de stikker gebruiken die op de kartonnen omdoos zit, of moet ik de stikker gebruiken van de doos waar de MBP zelf in zat?
Van wat ik gelezen heb, moet je echt geen snijden in de doos. Foto's of kopies zijn niet geldig.

Ik heb geen idee of je stikker op de kartonnen doos of die van MBP moet gebruiken. Maar het lijkt mij die van de MBP. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107117

Heb nu een maandje een MBP 15" i5 - mid 2010, en heb 1 freeze gehad.
Maarrr met Parallel's draaiende soms wel wat traagheid en/of Finder-bar die freezed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

pcprutser schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:01:
Je kan de sticker eenvoudig van de doos pulken, dus geen prob :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
Nogmaals voor iedereen die zich opjaagt in de percentages van coconut ed of in de cycles. Don't panic !!!!!

Bij mij stond de status van de batterij bij 6 cycles ook nog maar op 95 percent eens deftig een kalibratie van de batterij gedaan en nu heb ik zelfs een capaciteit die groter is dan de originele capaciteit. Totaal allemaal niet echt logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

ik heb het formulier nog eens bekeken en er staat: 'Het streepjescode-etiket van de Mac-verpakking, met daarop zichtbaar het artikelnummer, het serienummer, de productnaam en de streepjescode.' dus het moeten echt de stikker van de doos waar de MBP in zat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:59
harrymt schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:56:
[...]

Ik denk dat de N een NL keyboard is, met googlen op MC374N/A krijg je ook alleen NL sites terug
De LL staat voor het land waarin dat ding wordt uitgebracht. Alle modellen in het Nederlands (dus met Nederlandse documentatie, standaard toetsenbord en euroteken zijn N/A versies.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
ik heb schoon met een stanley mesje het etiket uit gesneden. Enkel de bovenste laag waardoor de doos niet beschadigd raakt en nog steeds bij te houden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Zetten jullie de doos op je schoonsteenmantel ofzo? :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:28
Mooooody schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:56:
Nee, maar bij het doorverkopen na anderhalf jaar. staat het wel netjes als je dat in de originele verpakking doet. Restwaarde is hoog, en daar kan je zelf mooi aan bijdragen door je apparatuur goed te onderhouden, boekjes netjes te bewaren en originele verpakking te houden.

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

precies, en de doos is alleen een kunstwerkje op zich :p zal dus wel een of andere plek op m'n kamer krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wouter.u schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:48:
ik heb schoon met een stanley mesje het etiket uit gesneden. Enkel de bovenste laag waardoor de doos niet beschadigd raakt en nog steeds bij te houden is.
Is het niet op een andere manier te doen? Want ik zou graag de orginele doos willen houden. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-05 13:55

Zuurstok

Passionately curious

een goede/scherpe foto maken ? ;)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 208019 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:45:
[...]

Is het niet op een andere manier te doen? Want ik zou graag de orginele doos willen houden. :|
Je houdt toch de originele doos? Min een vierkante centimeter of 30 dan.

Je kunt ook gewoon niet die rebate vragen natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 09-08-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
Voor 160 euro kunt ge da klein stuk karton toch uitsnijden en opsturen. Je kan perfect de bovenste laag karton wegsnijden want de doos is gemaakt uit een dubbele laag karton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:12:
[...]

Je houdt toch de originele doos? Min een vierkante centimeter of 30 dan.

Je kunt ook gewoon niet die rebate vragen natuurlijk.
Ik ga dat natuurlijk wel doen als ik er 160 euro ervoor terug krijg. Ik vind het alleen jammer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 208019 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:22:
[...]

Ik ga dat natuurlijk wel doen als ik er 160 euro ervoor terug krijg. Ik vind het alleen jammer ;)
Precies. €160 of een stukje karton meer. Ik zou 't ook wel weten eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

de verpakking van de iPod mist nu wel een stukje wit, maarja who cares? en de doos van de MBP heeft nu een wollig stukje karton :p

edit:
hoeveel postzegels moeten erop, moet helemaal naar de UK..

[ Voor 20% gewijzigd door pcprutser op 09-08-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

pcprutser schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:30:
de verpakking van de iPod mist nu wel een stukje wit, maarja who cares? en de doos van de MBP heeft nu een wollig stukje karton :p

edit:
hoeveel postzegels moeten erop, moet helemaal naar de UK..
Dat kun je zo nakijken op de TNT site of gewoon even googelen. Schemaatjes voor gewicht en afstand, nationaal en internationaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 12:57

TweakBoy

---

propheseus schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:40:
[...]

Dat kun je zo nakijken op de TNT site of gewoon even googelen. Schemaatjes voor gewicht en afstand, nationaal en internationaal.
ik heb het vorig jaar ingescanned en doorgefaxed naar een nummer in de UK.... net zo makkelijk... en achteraf mailden ze mij voor de scans die ik moest opsturen..

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik heb van zowel de Macbook Pro-verpakking als de iPod touch verpakking een "scan" gemaakt. (gewoon onder het kopieerapparaat dus). Schijnbaar accepteren ze dat ook, want ik heb al een week of 4 het geld keurig op m'n rekening staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368284

Misschien dat iets dergelijks al gevraagd is, maar ik he het niet echt kunnen vinden..

Ik wil dus voor mijn studie een laptop aanschaffen en heb besloten voor een MBP te gaan.
Ik zit echter tussen een 13" en een 15" te twijfelen.

Waarom?
De 13" is aan de ene kant een stukje mobieler (kan met reizen veel schelen) en is goedkoper te noemen.
Deze heeft echter een mindere processor en er is geen optie mogelijk om van het glossy scherm te komen.

De 15" heeft deze laatste twee punten dus wel meezitten, is alleen een tikkeltje duurder.
Neig wel sneller naar een i5 processor, omdat ik wel wil dat ik een toch wat prijzige laptop nog wel enkele jaren kan gebruiken zonder dat deze al aardig verouderd is.

In principe is budget het probleem niet. Wil alleen niet téveel uit gaan geven als ik eigenlijk met wat minders ook genoeg heb.

Heb hem opzich niet nodig om zware programma's te draaien, zal vooral om muziek afspelen, filmpje kijken onderweg, internet en tekstverwerking gaan, met hier en daar een spelletje. (geen topgames, daar gebruik ik mijn pc wel voor)

Wat is wijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Met het beoogde gebruik blijft eigenlijk alleen over wat je zelf al aangaf:
• Groter scherm vs. kleiner scherm
• Mogelijkheid tot normaal (niet-spiegelend) scherm
• Budget.

Dit alles kun je alleen zelf beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

qua processor zou er dus niet veel verschil moeten zitten denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je zelf al zegt geen 'zware programma's' te gaan draaien en geen enorme games te gaan spelen, niet bepaald. (Sneller is altijd mooi meegenomen natuurlijk, dat wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

komen jullie nu mee.. heb net gisteravond in de verpakkingen lopen snijden |:( nouja, jammer dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 12:08

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

pffff ik weet het even niet meer! :P

Ik kom er nu net pas achter dat de 15'' i5 Antiglare versie geen zwarte lijst om het display heeft maar een silveren/witte!
Net even uitgebreid Youtube en plaatjes bekeken maar ik weet zo niet wat ik nu moet , het is niet lelijk ofzo maar ik kan me voorstellen dat zo'n zwarte lijst wat fijner kijkt omdat je wat meer contrast hebt.

Naja nog maar even een nachtje over slapen 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door dreameater op 10-08-2010 10:33 . Reden: @hieronder sorry woord vergeten ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:11
dreameater schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:25:
pffff ik weet het even niet meer! :P

Ik kom er nu net pas achter dat de 15'' i5 versie geen zwarte lijst om het display heeft maar een silveren/witte!
Net even uitgebreid Youtube en plaatjes bekeken maar ik weet zo niet wat ik nu moet , het is niet lelijk ofzo maar ik kan me voorstellen dat zo'n zwarte lijst wat fijner kijkt omdat je wat meer contrast hebt.

Naja nog maar even een nachtje over slapen 8)7
Volgens mij heeft een glossy scherm een zwarte rand en een mat scherm een zilveren rand.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Mooooody schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:56:
nee, ik bewaar altijd de dozen van grote aankopen en al helemaal als het van Apple is.
Waar ze staan? ergens in of op een kast in de kelder.. Je weet maar nooit.
En zeg nou zelf: Elke keer als je een Mac uitpakt is het een feest!
Zo verzorgd,mooi uitziend e.d. dat je gewoon al blij wordt tijdens het uitpakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SMulTiE schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:33:
Ik heb van zowel de Macbook Pro-verpakking als de iPod touch verpakking een "scan" gemaakt. (gewoon onder het kopieerapparaat dus). Schijnbaar accepteren ze dat ook, want ik heb al een week of 4 het geld keurig op m'n rekening staan.
Dus een kopie maken is ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat zijn jullie ervaringen?
Is zo'n glossy scherm aan te raden? Of krijg je met een beetje zon al snel dat je vrij weinig op je scherm kan zien?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.