Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anwoe
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-12-2010
Gisteren wat mkv-filmpjes (1080p) van mijn externe hd proberen af te spelen op de PS50c7700.
bij iedere film stopt hij na ongeveer 15 minuten. Hebben nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:38
Ik zag dat er nieuwe update (T-VALDEUC-2003.0 ) is voor PS50C7700 op Samsung site ,heeft iemand hier al ervaring mee :? ,ik krijg de tv binnenkort en vraag me af of het zinvol is om de nieuwe update te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsheeren
  • Laatst online: 25-08-2024
Stuwie schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:04:
Ik zag dat er nieuwe update (T-VALDEUC-2003.0 ) is voor PS50C7700 op Samsung site ,heeft iemand hier al ervaring mee :? ,ik krijg de tv binnenkort en vraag me af of het zinvol is om de nieuwe update te installeren.
Heb de update geinstaleerd maar nog geen verschil gezien (ook niet bij de vorige update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsheeren
anwoe schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:36:
Gisteren wat mkv-filmpjes (1080p) van mijn externe hd proberen af te spelen op de PS50c7700.
bij iedere film stopt hij na ongeveer 15 minuten. Hebben nog meer mensen hier last van?
Heb met de PS63C7700 geen problemen met MKV films. Ik speel ze alleen af over het netwerk via de Samsung PC Share Manager tool. (http://org.downloadcenter...100719180029015/setup.exe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anwoe
nielsheeren schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:20:
[...]

Heb met de PS63C7700 geen problemen met MKV films. Ik speel ze alleen af over het netwerk via de Samsung PC Share Manager tool. (http://org.downloadcenter...100719180029015/setup.exe)
ik zal eens met wat instellingen spelen misschien MJC uitzetten of een andere geluidsbron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245048

Stuwie schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:04:
Voor de update had ik problemen met usb-sticks en kreeg continue een melding linksonder in beeld van overbelasting. Na de update was het probleem gelijk verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-04 15:48
ronzelver schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:10:
Ik heb dit weekend de laatste firmware (T-VALDEUC-2002.0) op mijn PS50C7700 geïnstalleerd en op de een of andere manier heeft Samsung de HDCP handshake gewijzigd. Voorheen had ik geen enkel probleem met mijn mediacenter (met NVidia GT240), ook niet wanneer mijn mediacenter uit slaapstand kwam, maar nu moet ik de TV eerst uit- en aanzetten om beeld te krijgen. Wanneer ik alleen de ingang omzet naar HDMI1 (DVI-PC) dan ziet hij geen videosignaal?!?
Heeft iemand anders hier ook last van? Kan ik de firmware ook downgraden?
OK, probleem opgelost met de nieuwe firmware T-VALDEUC-2003.0 van 5-10-10 :)

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138779

Ik heb sinds vorige week de Samsung PS50C550. Hij bevalt ontzettend goed maar heb een vraag over de Hz. Ik heb een Cisco Ziggo 8450. Nu geeft hij aan dat via de HDMI kabel 1080i heb maar met @50Hz. Waar kan ik dit instellen? Heb de Topic al doorgezocht, in de handleiding gezocht en op de site maar kan niets vinden over deze instelling. Is dit een instelling in de TV, de ziggo HD ontvanger of aan de HDMI kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 12:32
Dat is toch normaal dat het signaal binnenkomt met 50Hz? De aanduiding is input hè, niet de uitvoer ervan.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345994

Gisteren de PS50C7700 binnen gekregen. Ben er erg blij mee! Geen buzz of andere problemen gezien/gehoord. Meteen de nieuwste update geinstalleerd en druk aan het testen geweest met afspelen van MKV's via netwerk en usb HDD. Afspelen van MKV's werkt goed. PS3 ziet er ook geweldig uit i.v.m. mijn oude TV (een 5 jaar oude LCD :P). Ik zit alleen nog wat te rommelen met de subtitles in MKV bestanden, maar dit kan je blijkbaar oplossen door de subtitles te "rippen" en als SRT te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee of is dit helemaal niet nodig en doe ik wat verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsheeren
Anoniem: 345994 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:37:
Gisteren de PS50C7700 binnen gekregen. Ben er erg blij mee! Geen buzz of andere problemen gezien/gehoord. Meteen de nieuwste update geinstalleerd en druk aan het testen geweest met afspelen van MKV's via netwerk en usb HDD. Afspelen van MKV's werkt goed. PS3 ziet er ook geweldig uit i.v.m. mijn oude TV (een 5 jaar oude LCD :P). Ik zit alleen nog wat te rommelen met de subtitles in MKV bestanden, maar dit kan je blijkbaar oplossen door de subtitles te "rippen" en als SRT te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee of is dit helemaal niet nodig en doe ik wat verkeerd :P
Tot nu toe heb ik subtitles van MKV bestanden alleen werkend gekregen met losse .srt bestandjes i.c.m de Samsung PC Share manager (Werkt waarschijnlijk ook via een HDD) dus dat werkt iig.

Nog een tip voor PS3 (en andere HDMI aparaten) gebruikers: Zet de Picture Size op "Screen Fit" ipv "16:9" want dan pas heb je het volledige beeld. Standaard staat deze op "16:9". Zie: http://support-us.samsung...501!-1!NONE!1259396616638

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nielsheeren schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:31:
[...]

Tot nu toe heb ik subtitles van MKV bestanden alleen werkend gekregen met losse .srt bestandjes i.c.m de Samsung PC Share manager (Werkt waarschijnlijk ook via een HDD) dus dat werkt iig.
Rip jij zelf de subs of download je ze ergens?
Ik heb wat met een programma zitten rommelen maar daar kreeg ik meer errors dan subs :)
Thnx voor de tip omtrent de PS3, zal na me werk eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:41
om subs uit een MKV te halen gebruik ik het programma mkvextractGUI. Werkt redelijk snel en intiutief.

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:07
ondr motto "domme vragen bestaan niet" ...

Zitten er standaard ook 3d-brillen bij de 50c7700 ??? zo ja, hoeveel?

(aangezien de goedkoopste bij de pricewatch erbij vermeld dat het zonder brillen is, en op samsung.com kan ik niet het aantal meegeleverde 3d-brillen vinden (dus geen?) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pCOW schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:08:
om subs uit een MKV te halen gebruik ik het programma mkvextractGUI. Werkt redelijk snel en intiutief.
Daar kreeg ik dus errors mee, al heb ik niet echt veel tijd er nog in kunnen steken. Ik zal vanavond nog eens een poging doen. Thnx voor de info.
Ted038 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:39:
ondr motto "domme vragen bestaan niet" ...

Zitten er standaard ook 3d-brillen bij de 50c7700 ??? zo ja, hoeveel?

(aangezien de goedkoopste bij de pricewatch erbij vermeld dat het zonder brillen is, en op samsung.com kan ik niet het aantal meegeleverde 3d-brillen vinden (dus geen?) )
Ik kreeg er 1tje bij, maar had niet het idee dat dit standaard zo was aangezien er echt een opgeplakte sticker op de doos zat met "Free 3D Glasses included"

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 345994 op 07-10-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsheeren
Anoniem: 345994 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:59:
[...]

Daar kreeg ik dus errors mee, al heb ik niet echt veel tijd er nog in kunnen steken. Ik zal vanavond nog eens een poging doen. Thnx voor de info.

[...]

Ik kreeg er 1tje bij, maar had niet het idee dat dit standaard zo was aangezien er echt een opgeplakte sticker op de doos zat met "Free 3D Glasses included"
MKVExtractGUI maakt gebruik van MKVToolnix (Zie: http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/ Setup: http://www.bunkus.org/vid...x-unicode-4.3.0-setup.exe).
Als je deze geinstalleerd heb kan je de MKVExtract bestanden in dezelfde directory setten en dan starten.

Ik kreeg er trouwens ook 1 bril bij maar er stond niks van op de doos of de website waar ik het besteld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nielsheeren schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:16:
[...]

MKVExtractGUI maakt gebruik van MKVToolnix (Zie: http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/ Setup: http://www.bunkus.org/vid...x-unicode-4.3.0-setup.exe).
Als je deze geinstalleerd heb kan je de MKVExtract bestanden in dezelfde directory setten en dan starten.

Ik kreeg er trouwens ook 1 bril bij maar er stond niks van op de doos of de website waar ik het besteld had.
Blijkbaar had ik de vorige keer niet de laatste versie van MKVExtractGUI.
Laatste versie gepakt en nu doet hij het prima. Thnx voor de tips allemaal :)
Dit weekend maar eens genieten van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsheeren
Anoniem: 345994 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:52:
[...]

Blijkbaar had ik de vorige keer niet de laatste versie van MKVExtractGUI.
Laatste versie gepakt en nu doet hij het prima. Thnx voor de tips allemaal :)
Dit weekend maar eens genieten van de tv.
Als je nog van 3D content (Films, documentaires, trailers, 3D demo's enz) wilt genieten kan je het best eens op http://3dblurayiso.com/ kijken. Werkt perfect en dat side-by-side 3D is beter dan verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anwoe
Nog steeds geen oplossing kunnen vinden voor het afspelen van mkv bestanden externe hd ( WD mybook 1 TB)
na ongeveer 15 minuten skipt hij naar het volgende bestand. tijdens het afspelen kan je met scene select wel naar de volgende 15 min gaan alleen stopt hij daarna weer. misschien een bufferpropleem? of een overhittingsprobleem?

nog even over de ferrietkernen, ik merk dat hierdoor de tv wel minder statisch is geworden.
wordt wel lastig straks als ik de tv strak tegen de muur aan wil hangen
iemand ervaring met deze beugels:
http://cgi.benl.ebay.be/U...43a11638fe#ht_5207wt_1147
of toch voor een paar tientjes meer voor de originele WMN1000B gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anwoe schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:18:
Nog steeds geen oplossing kunnen vinden voor het afspelen van mkv bestanden externe hd ( WD mybook 1 TB)
na ongeveer 15 minuten skipt hij naar het volgende bestand. tijdens het afspelen kan je met scene select wel naar de volgende 15 min gaan alleen stopt hij daarna weer. misschien een bufferpropleem? of een overhittingsprobleem?
Heb je het misschien al met een andere HDD of USB stick geprobeerd?
Ik zal niet zeggen dat Media Play zelf niet de oorzaak zou kunnen zijn, maar misschien dat hij wat connectie problemen heeft die veroorzaakt worden door de HDD of misschien zelfs wel de USB kabel.
Heb je anders netwerkstreamen al geprobeerd met de samsung share manager? (indien dit mogelijk is voor je uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarverS
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-02 15:41
anwoe schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:18:
Klinkt als FAT32 4gb bestandsgrootte. Is maximaal 15 minuten video. Zul je je HDD anders moeten formatteren (NTFS). Klik met je rechtermuisknop op eigenschappen van deze HDD, als de HDD geformatteerd is als FAT32 4096 byte is dat het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Je mag toch aannemen dat een Fat32-probleem reeds wordt geconstateert als je een bestand van 10GB erheen pompt zou het niet? Ik neem dan ook gewoon aan dat op de schijf een groter-dan-4GB-bestand staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 09-10-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarverS
Brad Pitt schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 11:59:
Je mag toch aannemen dat een Fat32-probleem reeds wordt geconstateert als je een bestand van 10GB erheen pompt zou het niet? Ik neem dan ook gewoon aan dat op de schijf een groter-dan-4GB-bestand staat.
Je kunt dat er wel heen copiëren zonder problemen. Afspelen ook, maar tot maximaal 4gig. Ik liep tegen dit probleem aan toen ik een aantal jaren gelden begon met video editen en ik mijn HDD ook in Fat32 geformat had.

[ Voor 13% gewijzigd door CarverS op 09-10-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bizar. Als ik hier iets van >4GB wil zetten op een Fat32-medium krijg ik gewoon steevast (terecht) een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
  • Laatst online: 09-04 22:07
Zou iemand een foto kunnen maken van de onderkant van de PS50C7700, ik heb begrepen dat hier ook enkele aansluitingen zitten. Dit wil ik weten i.v.m. wand montage.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Brad Pitt schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 00:42:
Bizar. Als ik hier iets van >4GB wil zetten op een Fat32-medium krijg ik gewoon steevast (terecht) een error.
En zo hoort het ook. Als je geen foutmelding krijgt is er iets mis met je OS en/of je HDD. Ben dus ook verbaasd dat dat bij CarverS ooit wel gelukt is. Ben benieuwd welk OS dat dan was. Hoe dan ook 15 min is alleen gelijk aan 4GB bij ongecomprimeerde 1080p. Bij een mkv file zal dat zelden het geval zijn en een hele film van pakweg 2 uur zal zelden meer dan12 gb zijn in 1080p omdat je bij een dergelijk bestand vaak voldoende pixels hebt voor mooi beeld. Neemt niet weg dat dit hier natuurlijk toch de oorzaak kan zijn en formateren als NTFS sowieso nuttig is omdat de meeste van dat soort files wel boven de 4GB zit.

De tip hierboven om een andere HDD te proberen met andere kabel lijkt mij in elk geval ook het proberen waard.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 10-10-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anwoe
Bedankt voor de reacties!
de HDD is idd FAT32 heb er eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan. zal morgen of overmorgen alle bestanden overzetten naar de pc de hdd formateren naar NTFS alles weer erop gooien en weer testen.
heb helaas geen usb stick waar 9 of 10 gig op past.

iemand vroeg naar de fotos van de aansluitingen op de achterkant.

http://www.dday.it/prodot...PS50C7000YP.html#pagina-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarverS
Anoniem: 248577 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 19:51:
[...]

En zo hoort het ook. Als je geen foutmelding krijgt is er iets mis met je OS en/of je HDD. Ben dus ook verbaasd dat dat bij CarverS ooit wel gelukt is. Ben benieuwd welk OS dat dan was. Hoe dan ook 15 min is alleen gelijk aan 4GB bij ongecomprimeerde 1080p. Bij een mkv file zal dat zelden het geval zijn en een hele film van pakweg 2 uur zal zelden meer dan12 gb zijn in 1080p omdat je bij een dergelijk bestand vaak voldoende pixels hebt voor mooi beeld. Neemt niet weg dat dit hier natuurlijk toch de oorzaak kan zijn en formateren als NTFS sowieso nuttig is omdat de meeste van dat soort files wel boven de 4GB zit.

De tip hierboven om een andere HDD te proberen met andere kabel lijkt mij in elk geval ook het proberen waard.
Dat was toen nog windows 98 waar ik filmpjes van mijn Sony DV camcorder binnenhaalde op mijn harde schijf. En monteerde met Media Studio Pro. Je kon toen met een of andere windows video driver die 4GB limiet omzeilen zodat je toch grotere bestanden kon monteren en afspelen. Later heb ik alles omgezet naar NTFS. Ik kan me niet meer heugen dat ik daarna ooit nog FAT als format heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsheeren
anwoe schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 22:07:
Bedankt voor de reacties!
de HDD is idd FAT32 heb er eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan. zal morgen of overmorgen alle bestanden overzetten naar de pc de hdd formateren naar NTFS alles weer erop gooien en weer testen.
heb helaas geen usb stick waar 9 of 10 gig op past.

iemand vroeg naar de fotos van de aansluitingen op de achterkant.

http://www.dday.it/prodot...PS50C7000YP.html#pagina-3
Overzetten is niet nodig, check: How to convert a FAT16 volume or a FAT32 volume to an NTFS file system (Artikel is voor Windows XP maar werkt voor alle latere versies)

[ Voor 4% gewijzigd door nielsheeren op 11-10-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
nielsheeren schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:08:
Overzetten is niet nodig, check: How to convert a FAT16 volume or a FAT32 volume to an NTFS file system (Artikel is voor Windows XP maar werkt voor alle latere versies)
"Zijn" manier is natuurlijk wel ietsjes veiliger mocht er iets mis gaan of de PC gaan hangen of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337884

Ik heb een plasma Samsung PS50C6500 en wil deze graag ophangen. Welke muurbeugel adviseren jullie? Ik lees dat er vaak maar 2CM ruimte is tussen de tv en de muur. Kan dit problemen veroorzaken wat betreft hitte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsheeren
Brad Pitt schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:49:
[...]

"Zijn" manier is natuurlijk wel ietsjes veiliger mocht er iets mis gaan of de PC gaan hangen of zo :)
Een beetje vertrouwen in Bill en he ;) Het is bij mij nog nooit fout gegaan maar je hebt gelijk dat het veiliger is om alles te kopieren. Als die die 1T schijf van hem vol zit en hij niet zo veel ruimte over heeft zou dat converteren wel een oplossing zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door nielsheeren op 12-10-2010 09:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superandrea
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-01 23:58
Media Markt Onlineprijs -1299-.
+ bezorgkosten: € 29,00
Op voorraad

Voor ik heb deze vandaag gezien, ben naar de MM Den Haag gegaan en gevraagd de zelfde prijs als in de Correct - 1275 euros. En dat lukte wel ;-) Nog niet gekocht, maar 'soon'...

[ Voor 7% gewijzigd door superandrea op 11-10-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360649

Donderdag wordt de PS50C7700 gebracht!!
Wil de volgende aansluitingen maken:
1) Computer - hdmi - Plasma TV (Wil de monitor van mijn PC met DVI kabel aansluiten) Heb namelijk op mijn Plasma maar 1 hdmi en een dvi aansluiting
2) DVD Recorder - hdmi - RECEIVER - hdmi - Plasma TV (Volgens beschrijving receiver moet dit zo werken).
3) UPC SET TOP BOX - hdmi - Plasma TV
4) toekomst : PS3 - hdmi - Plasma TV (voor games en 3d films)

twijfel over de volgende zaken:
a) Moet ik nog een optical cable aanleggen tussen receiver en plasma?.
b) Als ik bijvoorbeeld mp3 via mijn computer op mijn receiver wil afspelen moet ik dan ook TULP/Jack tussen computer en receiver aanleggen?
c)Ik twijfer ook of ik nog tulp aansluitingen moet maken tussen UPC Set Top Box en receiver.

Alvast bedankt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-05 19:22
Ik heb sinds twee maanden een PS50C550 en ik heb nog een vraagje. Als het beeld van bijv. een blu-ray helemaal zwart is dan gaan alle pixels op het scherm uit. Als dan er wel weer beeld is gaan de pixels aan en waar zwart beeld is blijven de pixels zwart alleen minder zwart dan als ze uitstaan.

Nu was ik laatst de BR van kick-ass aan het kijken en dan is er een scene die heel donker is en een aantal momenten helemaal zwart nu krijg je dan het probleem dat de pixels uit gaan en aan en uit en aan en omdat er een verschil is in zwartwaardes tussen als ze aan staan en zwart zijn en uit staan er zwart zijn krijg je een hele irritante flikkering is dit nog uit te zetten of niet?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4power
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09-2020
Anoniem: 337884 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:27:
Ik heb een plasma Samsung PS50C6500 en wil deze graag ophangen. Welke muurbeugel adviseren jullie? Ik lees dat er vaak maar 2CM ruimte is tussen de tv en de muur. Kan dit problemen veroorzaken wat betreft hitte?
Ik heb 4 weken geleden de PS50C6500 gekocht bij een Plasma specialist in Naarden. Ik heb daarbij de muurbeugel van Vogels (model EFW 8305) gekocht. Qua hitte via de achterkant valt dat mee, de voorkant geeft meer hitte af bij mij.

Full HD materiaal, afgespeeld met een Xtreamer, is subliem. Het geluid van de TV zelf is beter dan ik verwacht had. Moet nog een home theatre system kopen.

TV uitzendingen kijk ik digitaal via Tele2. Geen HD pakket genomen. De "BUZZ" hoor ik wel, maar dat is alleen als ik 10cm van de TV sta.

2 problemen:
1) De kleur wit is niet helder wit, eerder creme/grijs. Dit valt voornamelijk op als je veel wit op je scherm ziet. Ik heb al div. kalibratie settings toegepast maar dat mocht niet baten.

2) Grootste probleem. 2 dagen geleden verscheen er een grote verticale zwarte strook van 20 cm breed op mijn TV. Precies in het midden! Iemand bekend met dit defect? Ik heb op internet gezocht en het schijnt vaker voor te komen. Oorzaak kan zijn een "failed adress PCB" o.i.d.

Samsung servicelijn gebeld en ze sturen een FE (Field Engineer). Service van Samsung zou zijn: vóór 10 uur 's ochtends gebeld, dezelfde dag nog een monteur aan huis. De praktijk is dat pas na 2 werkdagen contact met je wordt opgenomen voor een afspraak.

We wachten af.

mvrgr,

4Power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Je probleem onder 1 komt ws doordat plasma gewoon geen bouwlampwit kan weergeven zoals LCD's dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgelopen weekend flink veel gedaan met mijn PS50C7700. Film gekeken, 3D werkt ook prima, en redelijk wat PS3 gespeeld. Je ziet soms wel nog als je een uurtje een game speelt met een kogel meter, health bar o.i.d. bij een zwart scherm wat image retention. Het valt eigenlijk alleen op als je er dicht op zit. Blijft dit zo of is dit iets wat met het inkijken minder wordt? Ik heb wel bewust niet te lang dergelijke games gespeeld om te voorkomen dat er problemen zouden komen. Hij staat nu nog wel steeds zo goed als "default" voor het inkijken, wellicht dat wat settings later dit kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macwtr
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb op mijn PS58C6500 tot nog toe geen last van image retention (heb 'm net een week), maar ik heb dan ook de settings vrij laag staan. De beeldmodus heb ik op "ontspannen" gezet, dat scheelt een hoop intensiteit met de andere en is voor 's avonds prima te doen.

Als het goed is komt er een Samsung monteur bij mij langs om naar de buzz te kijken/luisteren. Klinkt hoopvol dat sommigen hier geen luide buzz hebben, ik baal er wel van dat ik 'm op 4,5 meter nog hoor (wel recht voor de tv, onder een 45 graden horizontale kijkhoek valt het weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:29
Niemand die ervaart dat zijn TV (in mijn geval een PS50C7700) af en toe spontaan aanspringt `s nachts? Ik kan het klokje er op gelijk zetten heb ik het idee.
02:55 springt de TV, en dus ook de receiver (via anynet oid) aan. Het paneel van de TV gaat wel direct weer uit, maar op de achtergrond blijft tie 5 minuten bezig met iets. Om 03:00 gaat het hele zooitje weer automatisch uit.

Ook al 2~3x meegemaakt dat de TV compleet opstart, inclusief start-up "dingeltje" en al, en vervolgens ook niet meer uit gaat....

Nou zullen de meeste mensen hun TV wel in de woonkamer hebben staan en dit niet eens merken, maar ik heb hem hier op me slaapkamer staan en ik wil niet steeds wakker worden van een zooi relais klikjes e.d. En uiteraard houdt ik er ook niet van als apparatuur zijn "eigen leven" lijdt.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Dat automatisch zoeken voor firmware updates staat al van begin af aan uit.

Anders misschien maar eens de settings helemaal resetten, kijken wat dat uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377773

Anoniem: 360649 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:14:
Donderdag wordt de PS50C7700 gebracht!!
Wil de volgende aansluitingen maken:
1) Computer - hdmi - Plasma TV (Wil de monitor van mijn PC met DVI kabel aansluiten) Heb namelijk op mijn Plasma maar 1 hdmi en een dvi aansluiting
2) DVD Recorder - hdmi - RECEIVER - hdmi - Plasma TV (Volgens beschrijving receiver moet dit zo werken).
3) UPC SET TOP BOX - hdmi - Plasma TV
4) toekomst : PS3 - hdmi - Plasma TV (voor games en 3d films)

twijfel over de volgende zaken:
a) Moet ik nog een optical cable aanleggen tussen receiver en plasma?.
b) Als ik bijvoorbeeld mp3 via mijn computer op mijn receiver wil afspelen moet ik dan ook TULP/Jack tussen computer en receiver aanleggen?
c)Ik twijfer ook of ik nog tulp aansluitingen moet maken tussen UPC Set Top Box en receiver.

Alvast bedankt maar weer.
Waarvoor dient de computer->plasma eigenlijk? Als HTPC?
Als HDMI van je PC ook audio doorgeeft (dit kan mits de juiste videokaart of MOBO regelen) -> zou ik dit via je receiver laten gaan en zo verder naar Plasma (zoals bij DVD recorder).
Indien geen audio dan moet je via aparte uitgang PC (waarschijnlijk een stereo tulp naar receiver).
Je UPC zou ik ook sowieso via hdmi via de receiver lussen.

Het voordeel van dit alles is dat je slechts 1 HDMI moet leggen van receiver naar Plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonzie123
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe TV aan te schaffen. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de PS50C7700. Ik las (hier en hier) dat er een DVB-S(2) tuner op zou zitten. Hierover kan ik niets vinden op de Samsung site en ook niet in de webshops.

Kan iemand bevestigen dat er degelijk een DVB-S(2) tuner in de PS50C7700 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsheeren
Deismyna schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:08:
Niemand die ervaart dat zijn TV (in mijn geval een PS50C7700) af en toe spontaan aanspringt `s nachts? Ik kan het klokje er op gelijk zetten heb ik het idee.
02:55 springt de TV, en dus ook de receiver (via anynet oid) aan. Het paneel van de TV gaat wel direct weer uit, maar op de achtergrond blijft tie 5 minuten bezig met iets. Om 03:00 gaat het hele zooitje weer automatisch uit.

Ook al 2~3x meegemaakt dat de TV compleet opstart, inclusief start-up "dingeltje" en al, en vervolgens ook niet meer uit gaat....

Nou zullen de meeste mensen hun TV wel in de woonkamer hebben staan en dit niet eens merken, maar ik heb hem hier op me slaapkamer staan en ik wil niet steeds wakker worden van een zooi relais klikjes e.d. En uiteraard houdt ik er ook niet van als apparatuur zijn "eigen leven" lijdt.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Dat automatisch zoeken voor firmware updates staat al van begin af aan uit.

Anders misschien maar eens de settings helemaal resetten, kijken wat dat uithaalt.
Ik dacht ook gelijk aan de software update (Stond bij mij standaard aan). Ook al staat die al uit kan je misschien als test de tijd aanpassen dat deze zou starten. Als die dan op de nieuw ingestelde tijd aanspringt terwijl de optie toch uit staat weet je in ieder geval in welke hoe je moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-05 08:55
Ik ben benieuwd hoe jullie ervaringen nu inmiddels zijn met Samsung? Ik heb intussen twee vrienden met een defecte Samsung na 3 jaar oud. Een andere vriend van mij heeft infebruari een 60" Plasma gekocht die nu al twee keer is gerepareerd. Ik kom net thuis en mijn PS50Q91HX heeft een defect powerboard. Ik hoor een relais klikken op de plek waarvan ik weet dat het board zit. Mooi klote, tv is uit maart 2007. Op basis van deze ervaringen zeg ik geen Samsung tv meer. Maar toch, benieuwd naar jullie ervaringen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360649

Anoniem: 377773 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:20:
[...]

Waarvoor dient de computer->plasma eigenlijk? Als HTPC?
Als HDMI van je PC ook audio doorgeeft (dit kan mits de juiste videokaart of MOBO regelen) -> zou ik dit via je receiver laten gaan en zo verder naar Plasma (zoals bij DVD recorder).
Indien geen audio dan moet je via aparte uitgang PC (waarschijnlijk een stereo tulp naar receiver).
Je UPC zou ik ook sowieso via hdmi via de receiver lussen.

Het voordeel van dit alles is dat je slechts 1 HDMI moet leggen van receiver naar Plasma.
Gulan, bedankt voor je reactie.
Eerlijk gezegd gebruik ik de computer voornamelijk om muziek (itunes) af te spelen op de receiver. Ik dacht dit op te lossen met HDMI via Plasma. Maar misschien is het handiger om dit te laten zoals ik het nu heb. Namelijk jack/tulp van pc naar Receiver.

Let op. op mijn receiver (panasonic SA-XR58) heb ik maar een HDMI OUT aansluiting en een HDMI dvd recorder IN.
Ik kan dus niet ook nog de upc met hdmi naar receiver sturen. Ik hoopte dit op te lossen via RECEIVER - hdmi - PLASMA - hdmi- UPC. Ook heb ik ergens gelezen om optical tussen PLASMA en receiver aan te brengen (weet niet zeker). Twijfelde ook of er nog een stero tulp tussen Receiver en UPC box moest komen.

Misschien moet ik het gewoon maar proberen van het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelf gewoon mijn PS3, PC en UPC box via HDMI op de TV aangesloten staan en 1 optical kabel via de optical out van de TV naar mijn receiver, werkt prima. Geen gezeur met switchen van dingen op mijn receiver, gewoon andere Source op TV kiezen en geluid schiet ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
3E3A37 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 19:37:
Zou iemand een foto kunnen maken van de onderkant van de PS50C7700, ik heb begrepen dat hier ook enkele aansluitingen zitten. Dit wil ik weten i.v.m. wand montage.

Bij voorbaat dank.
Niemand die even de moeite neemt om een low-res foto mijn zijn telefoon te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 345994 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:36:
Ik heb zelf gewoon mijn PS3, PC en UPC box via HDMI op de TV aangesloten staan en 1 optical kabel via de optical out van de TV naar mijn receiver, werkt prima. Geen gezeur met switchen van dingen op mijn receiver, gewoon andere Source op TV kiezen en geluid schiet ook over.
Alleen jammer dat je dan alleen 2.0 geluid hebt. (in ieder geval bij PS50C7700)

Ik merk ook dat sommige kanalen dolby digital geluid geven. Dan krijg ik op mijn receiver alleen links en rechtsvoor binnen. Dat betekend dat ik dus helemaal geen stemmen hoor die normaal door de center speaker worden weergegeven.
Weet iemand daar iets op?

Verder iemand ervaring met opnemen op een harde schijf, en hoeveel ruimte je daarbij nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:05
3E3A37 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:57:
[...]

Niemand die even de moeite neemt om een low-res foto mijn zijn telefoon te maken?
Antwoord van anwoe niet afdoende?

klik

Zo niet, dan wil ik best wel een foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
Excuses, dit heb ik niet gezien.

Overigens had ik begrepen dat er enkele aansluitingen precies in het midden zouden zitten, dus precies achter de plek waar de tv-stand in komt. Aan de afbeeldingen van de link te zien zit er dus geen HDMI aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Ik baal :(
gisteravond stond op azerty.nl de starterskit met twee 3dbrillen + monsters vs aliens voor 60euro!

was waarschijnlijk een foutje op de website want vandaag hebben ze hem aangepast naar 162 euro :(
Had de kit niet gehaald omdat ik pas in november de 7700 ga halen

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anwoe
Vandaag alles dus geformateerd naar NTFS maar helaas zonder resultaat na 15-20 min springt hij naar het volgende bestand. :( vind het zonde om nog een HDD te halen om te testen.

@rataplan2
heb de starterskit zelf bij Correct gehaald voor 79 euro !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe ik de stand-by stand kan uitschakelen? Het rode lichtje rechtsonder blijft altijd branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-05 15:53

Steve79

wie weet!?

Anoniem: 245048 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:50:
Weet iemand hoe ik de stand-by stand kan uitschakelen? Het rode lichtje rechtsonder blijft altijd branden.
Stekker uit wcd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja idd dat kan, maar is er geen andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoobX
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-02 15:53
Hey allemaal,

Ik heb sinds vorige week ook een PS50C7700 in mijn bezit, en ik moet zeggen het beeld ziet er prachtig uit. Zeker met de gecalibreerde instellingen van groenhou. Deze tv is superieur aan m'n vorig toestel, een sony lcd.
Ik heb echter een probeem met het geluid. Het loopt nl niet synchroon met het beeld. Ik speel media af van een Xtreamer Pro, door een Harman Kardon avr355 zo naar de tv, alles met hdmi kabels. Het moet bijna aan het Samsung toestel liggen, daar ik het probleem vroeger niet had met m'n Sony.

Heeft er soms iemand een idee van het aantal ms dat het geluid voor loopt? Op m'n H/K kan ik de lip sync 180ms verschuiven, maar zelfs dat lijkt niet genoeg. Ik word er bijna gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 245048 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:12:
[...]

Ja idd dat kan, maar is er geen andere oplossing?
Schakelaar tussen TV en WCD?
Heb je een probleem met het rode lampje of het standby staan?

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 13-10-2010 01:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superandrea
Bij neckermann.nl PS50c7700 voor € 1289,00 en wehkamp tientje duurder

[ Voor 24% gewijzigd door superandrea op 13-10-2010 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 01:38:
[...]

Schakelaar tussen TV en WCD?
Heb je een probleem met het rode lampje of het standby staan?
Volgens mij is het zo dat wanneer het rode lampje brand, het toestel in de standby stand staat en dus niet helemaal uit. Hier zie ik het nut niet van in. Kon er ook niks van terug vinden in het menu.
Extra schakelaar kan maar is wat onhandig en maakt het er niet fraaier op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NIMIC schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:05:
[...]

Alleen jammer dat je dan alleen 2.0 geluid hebt. (in ieder geval bij PS50C7700)

Ik merk ook dat sommige kanalen dolby digital geluid geven. Dan krijg ik op mijn receiver alleen links en rechtsvoor binnen. Dat betekend dat ik dus helemaal geen stemmen hoor die normaal door de center speaker worden weergegeven.
Weet iemand daar iets op?

Verder iemand ervaring met opnemen op een harde schijf, en hoeveel ruimte je daarbij nodig hebt?
Is dat zo?
Nou ben ik absoluut geen audiofiel hoor dus ik denk dat ik het niet eens zou merken haha :P
Maar ik heb toch gewoon prima geluid via mijn 5.1 en kan me herinneren dat ik ook gewoon het "surround" idee had in films.
Moet wel zeggen dat ik mijn PS3 audio inmiddels rechstreeks naar de receiver heb aangesloten omdat ik bij spellen als Rockband toch wel het idee had dat er teveel delay in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 245048 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:30:[...]

Volgens mij is het zo dat wanneer het rode lampje brand, het toestel in de standby stand staat en dus niet helemaal uit. Hier zie ik het nut niet van in. Kon er ook niks van terug vinden in het menu.
Extra schakelaar kan maar is wat onhandig en maakt het er niet fraaier op.
Klopt, standby is inderdaad niet helemaal uit. Het nut daarvan is o.a. het aan kunnen zetten middels de afstandsbediening. Gaan al je overige apparaten wel allemaal uit dan of kijk je alleen maar analoog?
Ik doel op;

Receiver/Versterker
Digitale kabel-tuner
Computer (hoewel meestal geen lampje zichtbaar aan de buitenzijde staat deze ook altijd standby en niet helemaal uit)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:55:
[...]

Klopt, standby is inderdaad niet helemaal uit. Het nut daarvan is o.a. het aan kunnen zetten middels de afstandsbediening. Gaan al je overige apparaten wel allemaal uit dan of kijk je alleen maar analoog?
Ik doel op;

Receiver/Versterker
Digitale kabel-tuner
Computer (hoewel meestal geen lampje zichtbaar aan de buitenzijde staat deze ook altijd standby en niet helemaal uit)
Alle apparatuur loopt via een universele Logitech ab.en gaan op die manier dus zowel aan als uit, behalve........idd de tv. Kijken doe ik uitsluitend digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@tangerine dream, maar dan staan je andere apparaten toch ook standby en niet echt uit? In ieder geval zolang jijzelf niet de stekker uit het stopcontact trekt van bovenstaande apparaten?

Bedoel je eigenlijk niet wat anders?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 13-10-2010 14:51 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:42:
@tangerine dream, maar dan staan je andere apparaten toch ook standby en niet echt uit? In ieder geval zolang to jijzelf niet de stekker uit het stopcontact trekt van bovenstaande apparaten?

Bedoel je eigenlijk niet wat anders?
Apparaten staan idd pas uit indien de stekkers eruit zijn.Maar zoals je begrijpt is de bedoeling dat ik geen lampjes aan wil zien. En de vraag is dus of dat mogelijk is met dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsheeren
Anoniem: 245048 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:25:
[...]

Apparaten staan idd pas uit indien de stekkers eruit zijn.Maar zoals je begrijpt is de bedoeling dat ik geen lampjes aan wil zien. En de vraag is dus of dat mogelijk is met dit scherm.
Stukje tape is denk ik de enige optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356920

Gewoon zoals ik doe alles aansluiten op een stekkerdoos met schakelaar, e.v.t met afstandsbediening erbij , en alles is dan ook echt uit. En je spaart weeral stroom uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.bespaarbazaar.nl/stekkerdoos-met-schakelaar-voudig-pi-583.html

[url]Googie pics[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356920

Zoiets dus: Afbeeldingslocatie: http://www.dedigitalerevolutie.tv/filecontent/images/30498.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat gaat het dan worden. Dank allen voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-05 08:55
Mocht jullie Plasma ooit defect raken buiten garantie... Op basis van de door mij betaalde prijs van € 1500,- in maart 2008 voor mijn PS50Q91 komt Samsung mij nu tegemoet door de tv te laten repareren voor maximaal € 279,-. Blijf het belachelijk vinden. Die tv hangt al 2,5 jaar op dezelfde plek en wordt maandelijks afgestoft. Nu al kadoek. En dan moet ik 1/3 van de huidige nieuwprijs betalen voor reparatie. Voortaan toch maar extra garantie kopen. Dit is toch een vorm van compensatie. Klagen over het feit dat je mag verwachten dat zo een product langer meegaat dan 2 jaar lijkt mij dan ook nutteloos. Maar goed, zijn jullie ook weer op de hoogte mocht er iets misgaan met jullie tv.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377773

Deismyna schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:08:
Je kan in de settings op de plaats waar je firmware update kan installeren ook iets zetten dat hij vanuit standby dit ook doet. Misschien checkt hij dan wel elke nacht of er een update is en moet hij daarom aanspringen.
Het is maar een gok hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
3E3A37 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:34:
Overigens had ik begrepen dat er enkele aansluitingen precies in het midden zouden zitten, dus precies achter de plek waar de tv-stand in komt. Aan de afbeeldingen van de link te zien zit er dus geen HDMI aan de onderkant.
Nee, er zitten geen aansluitingen precies in het midden en geen hdmi aansluiting aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag zonder problemen de nieuwe update geinstalleerd. Kan alleen nergens achterhalen wat er nu veranderd is. Iemand?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 245048 op 15-10-2010 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:29
Anoniem: 377773 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:26:
[...]

Je kan in de settings op de plaats waar je firmware update kan installeren ook iets zetten dat hij vanuit standby dit ook doet. Misschien checkt hij dan wel elke nacht of er een update is en moet hij daarom aanspringen.
Het is maar een gok hoor.
Zoals gezegd stond dat dus al vanaf het begin uit :)

Paar dagen terug heb ik dat standby upgrade even aangezet, TV uit en aan gedaan, en toen de standby update weer uitgezet. Ook heb ik Guideplus uitgezet (werkt toch niet) en sindsdien slaat de TV zover ik weet niet meer aan :)

Waarschijnlijk waren de settings na een firmware update dus even van slag geraakt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Ik heb de 50PS7700 nu ruim een maand. Beeld ben ik nog steeds zeer tevreden over, ik heb alleen 2 problemen, misschien dat iemand een oplossing weet:

- Ik heb een irdeto cam module waarmee ik rechtstreeks op de samsung digitale tv van ziggo kijk. Een keer per dag wordt het beeld plotseling geheel zwart en valt het geluid weg. Pas als ik de tv aan en uit zet krijg ik weer beeld. Heb al een nieuwe irdeto module gehaald, maar ook bij deze komt het voor.

- Als mijn humax 5050 pvr aanstaat en ik schakel de source over van de irdeto tuner in de tv naar kijken via mijn humax, krijg ik alleen een "Searching for Signals" melding. Ook hier krijg ik pas beeld na het aan- en uitzetten van de tv. Lijkt een hdmi handshake issue, komt vaker voor als ik zoek via google, maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 15:45
Die Bruine schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:04:
Ik ben benieuwd hoe jullie ervaringen nu inmiddels zijn met Samsung? Ik heb intussen twee vrienden met een defecte Samsung na 3 jaar oud. Een andere vriend van mij heeft infebruari een 60" Plasma gekocht die nu al twee keer is gerepareerd. Ik kom net thuis en mijn PS50Q91HX heeft een defect powerboard. Ik hoor een relais klikken op de plek waarvan ik weet dat het board zit. Mooi klote, tv is uit maart 2007. Op basis van deze ervaringen zeg ik geen Samsung tv meer. Maar toch, benieuwd naar jullie ervaringen.
Hier geen last mee ...in de familie bijna allemaal samsung en deze spelen zonder kuren.

Nu heb ik ook alweer een 50inch meer als drie 3 jaar en deze staat nu bij me zwager te spelen zonder problemen :*)

Dus hier niks geen problemen met de samsung....de 63 inch staat nu nog hier kort ca maandje te draaien.

Bevalt me hier prima na begonnen te zijn met panasonic meer als 3 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06
Toch vraag ik me af of mijn c7700 wel goed is.. Ik hoor iedereen over de goede zwartwaardes maar bij mij is het zwart echt grijs zelfs na gekalibreerde instellingen te hebben gebruikt. Zou het mogelijk kunnen zijn dat mijn scherm niet goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadruple
  • Laatst online: 30-04 10:13
BrcBas schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:45:
Toch vraag ik me af of mijn c7700 wel goed is.. Ik hoor iedereen over de goede zwartwaardes maar bij mij is het zwart echt grijs zelfs na gekalibreerde instellingen te hebben gebruikt. Zou het mogelijk kunnen zijn dat mijn scherm niet goed is?
Ik heb hetzelfde.
Vind de zwartwaardes eigenlijk best wel tegen vallen op mijn ps50c7700. Mijn 4jaar oude LCD heeft ongeveer gelijke waarden(op het oog). Daarbij verschillen ze ook nog eens afhankelijk van input. Digitaal kijken via ingebouwde tuner heeft een slechtere zwart waarde(grijzer) dan via HDMI waar ik mijn blu-ray speler op heb aangesloten. Maar bij een 2.35:1 film zie ik dat de balken boven en onder duidelijk nog licht geven, wat het geheel een beetje een "washed out" look geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dit is normaal. Mensen die roepen dat hun plasma geheel/perfect/helemaal zwart is liegen gewoon of snappen niet helemaal wat zwart IS. Meer dan donkergrijs ga je het niet krijgen. Uiteraard lijkt het wel soms zwart als er enige (lichte) content op het scherm te zien is. Bij een geheel "zwart" scherm is het beeld echter gewoon grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Bijna helemaal met Brad Pitt eens, maarrrr dat een 4 jaar oude LCD op het oog dezelfde waardes geeft, is wel opvallend. Of bedoel je dat je dan bij daglicht kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Oscar Mopperkont schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:58:
Of bedoel je dat je dan bij daglicht kijkt?
Dit nam ik voor het gemak ook aan ja :) Als dat in een donkere ruimte is is er wel weer iets aan de hand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadruple
  • Laatst online: 30-04 10:13
Oscar Mopperkont schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:58:
Bijna helemaal met Brad Pitt eens, maarrrr dat een 4 jaar oude LCD op het oog dezelfde waardes geeft, is wel opvallend. Of bedoel je dat je dan bij daglicht kijkt?
Zwart waardes zijn 's avonds(donkere kamer) op het oog nagenoeg gelijk.
Overdag zie je trouwens ook of het plasma scherm aan of uit staat, zodra je hem aanzet zie je gewoon in lichte waas erover. Vriend van mij heeft een panasonic g15(vorig jaar gekocht) plasma en die is beduidend zwarter.

Had wel het een en ander gelezen over een probleem met elevated black levels op de amerikaanse versie maar die oplossingen mochten niet baten.(http://www.avsforum.com/a...p=19231496&postcount=1974). Het meest storende vind ik nog wel dat ze variëren op input. Zouden op zijn minst overal gelijk moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-04-2024
Zoals al meerdere malen herhaald in dit topic:
De zwartwaardes zijn een pak slechter op input met 50Hz dan op input met 60Hz.
Of het een bug is die ze met een firmware-upgrade kunnen oplossen, is onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nullius schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:56:
Zoals al meerdere malen herhaald in dit topic:
De zwartwaardes zijn een pak slechter op input met 50Hz dan op input met 60Hz.
Of het een bug is die ze met een firmware-upgrade kunnen oplossen, is onduidelijk.
(nogmaals) linkje...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
bij de Samsung 3D Plasma Series 7 , waar de 50c7700 en 63c7700 onder vallen, is er nu een leuke actie gaande : bij tv een gratis camera, e-book, gsm of 100 euro cashback.Bij een 3dblurayspeler of 3d home cinema set een 3d starterkit cadeau (2 brillen en 4 3d films) , en bedenktijd genoeg, actie tot einde van jaar .....

http://www.samsung.com/nl/experience/promotion/
http://www.neck.nl/produkt/specials/samsung/samsung1.pdf

[ Voor 14% gewijzigd door Ted038 op 19-10-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superandrea
Ted038 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:41:
bij de Samsung 3D Plasma Series 7 , waar de 50c7700 en 63c7700 onder vallen, is er nu een leuke actie gaande : bij tv een gratis camera, e-book, gsm of 100 euro cashback.Bij een 3dblurayspeler of 3d home cinema set een 3d starterkit cadeau (2 brillen en 4 3d films) , en bedenktijd genoeg, actie tot einde van jaar .....

Thanks for the info!!! Ik dacht dat alleen voor LED modelen dit gaat... ;-) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-05 10:48

Bedankt voor de info! Ik kijk zelf naar de PS50C7700. Nu er alleen nog voor zorgen dat ik hem bij de mediamarkt voor een mooi prijsje mee kan krijgen. Hij staat nu te koop voor 1699 en op de webshop van hun voor 1289... En dan later nog die actie erbij :9

Ik heb trouwens nog een vraagje: ik heb gelezen dat de input lag erg laag is van deze tv (in de game-modus dan), kan iemand dit misschien bevestigen? Want ik game nog al veel op de 360 O-)

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
superandrea schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:08:
[...]

Thanks for the info!!! Ik dacht dat alleen voor LED modelen dit gaat... ;-) 8)7
nee, gelukkig niet ....

Ben nu ook sterk aan het twijfelen over de ps50c7700 (met 100 euro caskback) en de home theatre blu-ray 3Dset ht-c6930W, ben je voor 1900 klaar, dan alleen nog de ziggo interactieve HD recorder en ben ik helemaal "'t multimediamannetje" >:) mediamarkt-webshop heeft de plasma voor 1289 met gratis bezorging, wellicht dat ik in de winkel nog mooi prijsje kan afmaken voor beide :9
(EDIT : lees net bericht net voor me dat ze in de winkel er veel meer voor vragen, dat houdt dan op ...)

(wel zonde van mijn o zo oude maar nog goede 70cm Sony CRT en ooit in guldens erg dure sony hifi set :D , want vooral de hifi set is gewoon te groot voor de slaapkamer, met h110xb70xd40? ... TV hang ik nog wel in hoek van kamer op ofzo ...)

[ Voor 8% gewijzigd door Ted038 op 20-10-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-04-2024
R0SSI schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:11:
[...]

Bedankt voor de info! Ik kijk zelf naar de PS50C7700. Nu er alleen nog voor zorgen dat ik hem bij de mediamarkt voor een mooi prijsje mee kan krijgen. Hij staat nu te koop voor 1699 en op de webshop van hun voor 1289... En dan later nog die actie erbij :9

Ik heb trouwens nog een vraagje: ik heb gelezen dat de input lag erg laag is van deze tv (in de game-modus dan), kan iemand dit misschien bevestigen? Want ik game nog al veel op de 360 O-)
Er is een gaming-mode waar geen input lag meer is.
Deze werkt (eigen ervaring) zeer vlot en snel en je hebt ABSOLUUT geen last van lags.
Met de gamemode uitgeschakeld merk je bij snelle schietspellen wel degelijk een vertraging.

Het enige lastige is dat de gamemode in/uitgeschakeld wordt afhankelijk van de geselecteerde input.
Hang je zowel je settopbox als je xbox/ps3 aan een versterker en enkel die versterker aan de TV, moet je de game mode dus constant manueel in/uitschakelen.

Je console rechtstreeks aansluiten op je TV verhelpt dit euvel natuurlijk ... het is maar da je er rekening mee moet houden ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-05 10:48
Nullius schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:28:
[...]

Er is een gaming-mode waar geen input lag meer is.
Deze werkt (eigen ervaring) zeer vlot en snel en je hebt ABSOLUUT geen last van lags.
Met de gamemode uitgeschakeld merk je bij snelle schietspellen wel degelijk een vertraging.

Het enige lastige is dat de gamemode in/uitgeschakeld wordt afhankelijk van de geselecteerde input.
Hang je zowel je settopbox als je xbox/ps3 aan een versterker en enkel die versterker aan de TV, moet je de game mode dus constant manueel in/uitschakelen.

Je console rechtstreeks aansluiten op je TV verhelpt dit euvel natuurlijk ... het is maar da je er rekening mee moet houden ;-).
Dank voor de informatie! De console hangt namelijk direct aan de tv (via HDMI), geluid gaat vanaf de console direct naar de receiver.

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superandrea
Heeft iemand ervaring of Skype on Samsung TV werkt op PS50C7700?? (laatste twijvel voor ik stap nar een 50"TV...)
Alvast bedankt voor een antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
de home theatre set ht-c6930w is gekocht (plasmadiscounter.nl) , nou de ps50c7700 nog ;)

Echter het verne*keratieve is dat ik her en der gelezen heb dat men wel een 3D-bril bij de TV kreeg, terwijl volgens samsung er geen bril bij zit. Sommige sites vermelden het ook expliciet dat er geen bril bij zit ....

Maar hoe vind je nu die goedkoopste leverancier Met 3D-bril(len) ??? scheelt toch weer 80 euro ofzo .....

Ohja, ivm de 100 euro cashback is het wel handig om bijv. een winkel te hebben die meedoet met deze actie ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ted038 op 20-10-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:38
Ik heb er geen Skype opzitten maar Samsung heeft vandaag wel een nieuwe update voor de PS50C7700 (T-VALDEUC-2004.0) .Ik heb nog niet geupdate.
Wat de TV betreft ben ik er erg tevreden over ,ik vind hem beter dan V20 van Panasonic deze heb ik geretourneerd daar ik het wit niet echt wit vind.btw er zat 1 bril bij . O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Stuwie op 20-10-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superandrea
Stuwie schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:45:
Ik heb er geen Skype opzitten maar Samsung heeft vandaag wel een nieuwe update voor de PS50C7700 (T-VALDEUC-2004.0) .Ik heb nog niet geupdate...
Bedankt voor je reactie. Hopelijk, er is hier iemand die kan echt bevestigen dat Skypen inderdaad mogelijk is met PS50C7700...HELP!!!
Ted038 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:32:

Ohja, ivm de 100 euro cashback is het wel handig om bijv. een winkel te hebben die meedoet met deze actie ;)
Lijst van alle deelnemende winkels findt je HERE.

Ga naar de laatste link "Deelnemende Winkels", druk op de Lijst Van Alle Deelnemende Winkels knoop, en een mooie PDFje opent met alle winkels gesorteerd bij de plaatsnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
superandrea schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:53:
Lijst van alle deelnemende winkels findt je HERE.

Ga naar de laatste link "Deelnemende Winkels", druk op de Lijst Van Alle Deelnemende Winkels knoop, en een mooie PDFje opent met alle winkels gesorteerd bij de plaatsnaam.
ja, ik weet uiteraard wel WELKE de deelnemende winkels zijn, heb immers zelf ook de link in dit topiuc gegeven naar de actiepagina van samsung.

Echter daarmee weet ik nog niet OF bij hen er een 3D - bril bij zit en wat de (lokale) prijs is ;)

Heb nu de vraag bij samsung neergelegd .... (immers, in specificaties c7700 staat "goggles : no" , echter op de actiepagina staat wel "gratis 3D-bril " ( hierzo : http://www.samsung.com/nl/experience/promotion/ )

Vermoed dat de dozenschuivers .. euh ... tv-verkopers puur de specificaties bekijken ipvv in de doos zelf , want zowel mediamarkt als plasmadiscounter geven aan dat er geen 3d-bril bij zit ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonzie123
Heb nu de vraag bij samsung neergelegd .... (immers, in specificaties c7700 staat "goggles : no" , echter op de actiepagina staat wel "gratis 3D-bril " ( hierzo : http://www.samsung.com/nl/experience/promotion/ )

Vermoed dat de dozenschuivers .. euh ... tv-verkopers puur de specificaties bekijken ipvv in de doos zelf , want zowel mediamarkt als plasmadiscounter geven aan dat er geen 3d-bril bij zit ....
De specificaties zijn niet echt duidelijk. Op de site van Samsung staat bijvoorbeeld ook niet dat er een DVB-S tuner in zit.

Op de site van Franklin wordt vermeld dat er een bril bij zit. Weet echter niet of je via hun van de actie kunt profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superandrea
fonzie123 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:48:
[...]

De specificaties zijn niet echt duidelijk. Op de site van Samsung staat bijvoorbeeld ook niet dat er een DVB-S tuner in zit.

Op de site van Franklin wordt vermeld dat er een bril bij zit. Weet echter niet of je via hun van de actie kunt profiteren.
Ik heb gisteren een mailtje naar Franklin opgestuurd met de vraagje (maar toch in Engels) - nog geen antwoord.... Mischien kan jij ook probieren, en toch in Nederlands vraag stellen ;)

En ook voor de Skype specificatie - overaal staat dat PS50C7700 heeft Skype functionaliteit, maar niet op de Samsung site.
IEMAND HIER MET SKYPE ERVARING op PS50C7700? Bedankt! _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door superandrea op 21-10-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ja, volgens de (Duitse) Cnet expert is dat ook op de Plasma modellen (gelijke reeks als LED modellen) beschikbaar en daarvoor heb je dit apparaat nodig.
Afbeeldingslocatie: http://shop.skype.com/i/images/products/iss_talk_7180_287.png

[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 21-10-2010 13:52 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoobX
  • Laatst online: 08-02 15:53

3 weken te vroeg gekocht, Damn you samsung, had zo'n e-readertje wel leuk gevonden... Heb er bij Redcoon wel een 3d brilletje bij gekregen. Er hing trouwens een stickertje op de doos ivm dat brilletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
ScoobX schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 07:25:
[...]

3 weken te vroeg gekocht, Damn you samsung, had zo'n e-readertje wel leuk gevonden... Heb er bij Redcoon wel een 3d brilletje bij gekregen. Er hing trouwens een stickertje op de doos ivm dat brilletje
ok, thanks.

Ben al aardig ver met " beslommeringen"

Franklin gemaild, deze geeft op mijn vraag aan dat ze WEL meedoen aan de samsung actie, maar samsung hun nog niet op de lijst (&ingeprogrammeerd in online actie coupon) heeft. Uiteraard bevestiging hiervan gevraagd bij Samsung.
Ook zit volgens Franklin 1 3D bril er standaard bij, tenminste die ps50c7700 die zij verkopen. Ook van Samsung gemail gekregen " Als de bril niet meegeleverd is, willen wij u adviseren om terug te gaan naar de Dealer waar u uw aankoop heeft gedaan" , maar of / hoe je dat hard kan maken bij een eventuele " koppige" verkoopsite ?
Waarom plasmadiscount, BCC, mediamarkt-online, etc dan allemaal zeggen dat die er niet bij zit ? Halen ze die er dan eerst uit voor losse verkoop, of zijn ze van dozenschuivers-niveau dat ze alleen de (verouderde?) specificaties van samsung bekijken waar " 3D glasses : no" staat ??? gaat toch om wel/geen ± 80 euro extra voor brilletje ....

Maar om een lang verhaal kort te maken : zodra samsung bevestigd dat Franklin aan de actie meedoet en k dus 100 euro cashback krijg, ga ik de ps50c7700 daar bestellen, ook vanwege de service (naast (bijna) laagste prijs).

Trouwens, aanverwannte materie : bij plasmadiscount afgelopen woensdag de blu-ray 3d home cinema set ht-c6930W besteld, gisteren al afgeleverd (bij de buren). mooi setje , maar kleine boxjes :o
Ben benieuwd of geluid niet gaat tegenvallen tov mijn sony 5.1 HiFi van imiddels (effe rekenen) ± 13 jaar oud >:) Kan je " straffeloos" ipv de 3ohm samsung boxen ook de 8ohm sony boxen gebruiken ? :X

en de " draadloze" surround boxen is " waardeloos" zijn alleen de zijspeakers (als het nu de achter speakers waren) , en ivm grotere woonkamer dan 2 bij 3 meter moet ik dus nog steeds kabels verlengen vanaf de (enkele) draadloze ontvanger naar (beide) zijspeakers, kabels lopen dan gewoon achter de blu-ray speler langs, dus hadden net zo goed daarop aangesloten kunnen worden :+
Moet trouwens ook de kabels van de achterspeakers verlengen, tenminste als ik kies voor de " ouderwetse" 7.1 opstelling tov " height surround" prologic IIz opstelling ....

Maar back on topic O-) hopelijk " binnenkort" de tv bestellen :9

[ Voor 9% gewijzigd door Ted038 op 22-10-2010 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonzie123
Franklin gemaild, deze geeft op mijn vraag aan dat ze WEL meedoen aan de samsung actie, maar samsung hun nog niet op de lijst (&ingeprogrammeerd in online actie coupon) heeft. Uiteraard bevestiging hiervan gevraagd bij Samsung.
Ook zit volgens Franklin 1 3D bril er standaard bij, tenminste die ps50c7700 die zij verkopen. Ook van Samsung gemail gekregen " Als de bril niet meegeleverd is, willen wij u adviseren om terug te gaan naar de Dealer waar u uw aankoop heeft gedaan" , maar of / hoe je dat hard kan maken bij een eventuele " koppige" verkoopsite ?
Waarom plasmadiscount, BCC, mediamarkt-online, etc dan allemaal zeggen dat die er niet bij zit ? Halen ze die er dan eerst uit voor losse verkoop, of zijn ze van dozenschuivers-niveau dat ze alleen de (verouderde?) specificaties van samsung bekijken waar " 3D glasses : no" staat ??? gaat toch om wel/geen ± 80 euro extra voor brilletje ....

Maar om een lang verhaal kort te maken : zodra samsung bevestigd dat Franklin aan de actie meedoet en k dus 100 euro cashback krijg, ga ik de ps50c7700 daar bestellen, ook vanwege de service (naast (bijna) laagste prijs).
Houd ons op de hoogte. Over 2 weken ga ik deze TV ook bestellen en heb dezelfde vragen ivm 3D bril meegeleverd en de actie.

Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar Franklin. Alleen jammer dat ze niet op de Samsung site bij de actie vermeld staan. Franklin vermeld ook duidelijk dat hun ps50c7700 DVB-S ondersteunt. Dat is voor mij ook van belang.

Op Foka en Bobshop is de 3D starterskit (2 brilletjes) goedkoper dan op andere sites. Maar bij hun is hij niet op voorraad.
Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste