Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Abominuz

Haha kan gebeuren, t was nog zondagochtend he....

Heb inderdaad dat 3D pakket gedownload en dan werkt het prima!!!
Ben op zoek naar 3D content maar dat is er nog niet veel... Ben aan t twijfelen of ik een Blu Ray 3D speler zal kopen of zal wachten op de update voor de PS3 zodat dat via de PS3 kan.

Heeft toevallig iemand een idee wanneer die update uitkomt?
Ik lees allemaal maar vage dingen als eind van het jaar, eind van de zomer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zjapio

Die update komt in september voor 3D Blu-ray !
deze zomer was voor 3D af te spelen in games.
Als je niet 300 euries meer wilt uit geven , zou ik zeggen wacht tot september !!

Er is nog weinig content qua 3D blu-ray.
Ik heb zelf cloudy with a chance of meatballs in 3D, maar dat is zo een beetje het enige.
En nog een film over de grand canyon, maar die is een beetje mwa.
Maar je koopt nu toch alles meer voor het 3D effect, het maakt film wel en stuk leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 08:32
Ik had Stardust al, dus heb het hd pakketje niet aangeschaft. Echter wil ik wel graag de 3D demo van Motorstorm. Weet iemand hoe je hier aan kan komen zonder het hd pakketje te kopen?
Wipeout ga ik nog wel los aanschaffen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op volgende review blijkt dat er een aanzienlijk verschil is in zwartwaarden bij 50hz en 60hz beelden.

Bij 50hz zouden de zwartwaarden slechter zijn dan bij 60hz.

Is er iemand met een nederlands/belgisch model die dit probleem ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:23:
Op volgende review blijkt dat er een aanzienlijk verschil is in zwartwaarden bij 50hz en 60hz beelden.
Aah, weten we ook meteen de zwartwaarden. Niet slecht met 0.02 cdm2, maar dus inderdaad factor 7 (dat klinkt veel ernstiger dan het is) maal hoger dan de Kuro. Dus anders dan eerder in dit topic werd beweerd ook geen perfect zwart voor de Samsung (hij blijft desalniettemin staan in de lijst van tv's die ik noem als mensen mij vragen welke tv ze moeten kopen).

Gek trouwens dat er zoveel verschil is tussen 50 en 60Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Oscar Mopperkont schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:32:
Dus anders dan eerder in dit topic werd beweerd ook geen perfect zwart voor de Samsung
Zolang elk plasma-paneel nog een Ready-State nodig heeft is perfect zwart onmogelijk. Like we already knew :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Had Pioneer niet 2 jaar geleden een presentatie laten zien met infinite blacklevels? Maw dat de ready state dus (kennelijk) niet meer nodig was?

Wellicht had Samsung nu ook uitgevogeld hoe dat had gekund, maar dan hadden ze het denk ik wel harder van de daken geschreeuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:35:
[...]

Zolang elk plasma-paneel nog een Ready-State nodig heeft is perfect zwart onmogelijk. Like we already knew :)
Je moet ook echt alle verlichting in je woonkamer uitdoen wil je echt veel profijt hebben van de Kuro-zwartwaarden ;) 0,02 (en vooral zo mooi gelijkmatig verdeeld i.t.t. een lcd) is gewoon heel goed...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Grrrrrene schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:14:
Je moet ook echt alle verlichting in je woonkamer uitdoen wil je echt veel profijt hebben van de Kuro-zwartwaarden ;) 0,02 (en vooral zo mooi gelijkmatig verdeeld i.t.t. een lcd) is gewoon heel goed...
Met alle verlichting uit is m'n Kuro echt een lichtgevend paneel. Hou er liever nog iétsjes bij aan, dan lijkt het zwart nog wat (nee, niet overdreven of flamend bedoelt of zo, bij al het licht uit is het paneel gewoon donkergrijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zelf heb ik het liefste een klein beetje (rood) licht van achter de tv vandaan. Dan komt het beeld beste tot zijn recht. Het zwart lijkt veel zwarter em je hebtg een last van weerkaatsing (dat het scherm ook weer grijs zou maken).

@Grrrrene: 0,02 cdm2 is ook heel goed, dat is zelfde orde van grootte als Panasonic doet. Daarom gaf ik er ook de toevoeging aan dat de factor 7 tov Kuro niet overdreven moet worden. Enige was dat eerder in dit topic werd beweerd dat Samsung in staat zou zijn om "oneindig" zwart weer te geven. Dat verbaasde mij, omdat (terecht door Brad Pitt opgemerkt) tot nu toe alle plasma's een basisspanning op de cellen geven 9en dus ietsjes licht afgeven). Kennelijk werkt dat systeem bij Samsung weer zo dat als de frequentie omhoog gaat, de spanning ook omhoog gaat en dat effect kende ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superandrea
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 12:44
Kan iemand bevestigen - wat is de stroomverbruik van PS50C7700?
Thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door superandrea op 16-08-2010 17:39 . Reden: del = de ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Superandrea: wat voor tegenstrijdige dingen kreeg je dan te zien toen je dat opzocht met Google?

Overigens is het verbruik bij een plasma niet constant. Bij zwart beeld verbruikt ie bijna niks en bij wit beeld maximaal. Dus het hangt ook nog af van wat je kijkt en je instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:33:

@Grrrrene: 0,02 cdm2 is ook heel goed, dat is zelfde orde van grootte als Panasonic doet. Daarom gaf ik er ook de toevoeging aan dat de factor 7 tov Kuro niet overdreven moet worden.
Het was ook geen opmerking omdat ik het met je oneens was ofzo :P
Enige was dat eerder in dit topic werd beweerd dat Samsung in staat zou zijn om "oneindig" zwart weer te geven. Dat verbaasde mij, omdat (terecht door Brad Pitt opgemerkt) tot nu toe alle plasma's een basisspanning op de cellen geven 9en dus ietsjes licht afgeven). Kennelijk werkt dat systeem bij Samsung weer zo dat als de frequentie omhoog gaat, de spanning ook omhoog gaat en dat effect kende ik nog niet.
Tsja, perfect zwart (zo werd het geloof ik letterlijk genoemd) is geen objectieve bewoording. Perfect is maar een ding qua zwartwaarde: 0,000cd/m2, want perfect suggereert "kan niet beter". En 0cd/m2 redt inderdaad geen enkele plasma. Wat wel zo is, is dat op een gegeven moment zwart gewoon zwart genoeg is (vind ik). Ik vraag me af of ik echt veel ga merken van een veel betere zwartwaarde als ik film kijk. Ik erger me in de bioscoop trouwens nooit aan de "slechte zwartwaarde" van het beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Grrrrrene schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:11:
Ik erger me in de bioscoop trouwens nooit aan de "slechte zwartwaarde" van het beeld ;)
Ideaal! Irriteer me echt mateloos aan het over het algemeen extreem brakke beeld in de bioscoop. Grijs, vale kleuren, alles. Vind het thuis echt vele malen beter kijken, zowel qua beeld als geluid. En mensen, maar goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 20:35
Wordt er bij jullie ook constant bij het aanzetten de Ci+ module en Smartcard gecontroleerd? ( kan ik dit uitzetten? )
Bij mij is dit het geval en hierdoor kan ik niet in het servicemenu komen omdat die het servicemenu automatisch afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:32
BrcBas schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:48:
Wordt er bij jullie ook constant bij het aanzetten de Ci+ module en Smartcard gecontroleerd? ( kan ik dit uitzetten? )
Bij mij is dit het geval en hierdoor kan ik niet in het servicemenu komen omdat die het servicemenu automatisch afsluit.
Ja hier checked ie ook altijd de smartcard. Ik heb het zelfde probleem als jou, dus om in het service menu te komen verwijder ik de CAM incl smartcard, dan werkt het wel. Maar ik kan niet veel bijzonders in het service menu vinden. Nergens te zien hoeveel uur mijn paneel al heeft gespeeld etc. Lijkt wel alsof er gewoon een heleboel is weggehaald ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superandrea
Oscar Mopperkont schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:50:
@Superandrea: wat voor tegenstrijdige dingen kreeg je dan te zien toen je dat opzocht met Google?

Overigens is het verbruik bij een plasma niet constant. Bij zwart beeld verbruikt ie bijna niks en bij wit beeld maximaal. Dus het hangt ook nog af van wat je kijkt en je instellingen.
Bedankt voor je antwoord Oscar. Op de Samsung site er is niks te vinden. Op MM site staat:

SAMSUNG PS50C7700YSXXN (3D, SLIM)Apparaattype: Plasma TV, Beeldscherm diagonaal: :? 107 cm, Beeldscherm diagonaal: 42 inch, Beeldschermresolutie: 8)7 1024 x 768, Full HD 1080: Ja, Stroomverbruik: 135 Watt, Stroomverbruik standby: 0.3 Watt, Beeldfrequentie: 600 Hz

Volgens mij 135 Watt is een betje weinig voor een plasma... Of toch wel niet? Ik heb een 42" Phocus die 2 jaar oud is, en mijn Eneco rekening is hemelhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De huidige plasma's verbruiken ook helemaal niet meer zoveel. Vermoed wel dat dit een gemiddeld verbruik is en niet een maximaal verbruik. Staat er op kieskeurig ook niks nuttigs?

Je kunt trouwens wel de handleiding downloaden, daar zal het ook in moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
À propos verbruik.

Ik heb eens gemeten bij mijn PS50C550 en het stand-by verbruik wordt door mijn verbruiksmeter met
maar liefst 6 Watt aangegeven in plaats van de 0,3 Watt van de Samsung site.
Is dat bij iemand anders ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28
Kan iemand voor mij eens kijken of de samsung s50c550 aan de achterzijde actieve ventilatoren heeft zitten? Misschien als het mogelijk is een foto van de achterzijde laten zien?

Op het moment heb ik een panasonic 42pv60 staan, die 3 ventilatoren aan de bovenkant in de achterzijde heeft.. Juist boven mijn tv hangt het kastje van de thermostaat en door de hitte van de tv geeft die altijd vele graden teveel aan dan dat 't werkelijk in de kamer is..

Mocht iemand eens het initiatief nemen om de temperatuur te checken rond of boven de tv, zou ik dat erg op prijs stellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
De PS50C550 heeft geen ventilatoren.
Ik heb ze niet gezien en niet gehoord.

Je kan de thermostaat niet verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
cornfed99111 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 00:40:
De PS50C550 heeft geen ventilatoren.
Ik heb ze niet gezien en niet gehoord.

Je kan de thermostaat niet verplaatsen?
Bedankt voor de snelle reactie! Geen ventilatoren betekent waarschijnlijk ook minder warmte productie..

Tsja, verplaatsen is niet echt een optie denk ik.. iig niet als ik het echt netjes wil doen.. Dan komt er slijp en frees werk aan te pas om de draden netjes te verwerken en daar heb ik weinig zin in.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ik kan je wel vertellen dat er zeker warmte vrijkomt aan de bovenkant.
Hoe dat in verhouding staat van jouw plasma is moeilijk te zeggen.

Overstappen naar LCD/LED geen optie?
Ik heb ook nog een 46" LCD en die wordt hoogstens handwarm aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
De PV60 is een plasma van 4 generaties oud. Die hadden inderdaad enorm veel warmte uitstoot en dat kan een probleem zijn.

De nieuwe generatie plasma's hebben vaak niet eens meer fans. Enkele modellen hebben ze nog, maar dan nog is de warmte uitstoot veel minder dan bij die van jou. Is een plankje monteren niet iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 08:29
Ik had een aantal simpele vraagjes die ik nog niet heb kunnen terugvinden in de 80-pagina's-tellende discussie:

Sprekende over de Samsung PS63C7700:
- 3D staat in principe nog in de kinderschoenen, maar is er iets dat mij verzekert dat deze TV over 3 jaar nog steeds mee kan met de techniek? Niet dat dalijk over een jaar een nieuwe tech erbij komt, waardoor deze tv niet meer voldoet.
- Hoe staat het met de brilletjes? Als ik deze TV koop, en een vriend koopt over een jaar bijvoorbeeld een Panasonic 3DTV, zouden ik dan mijn brilletje naar hun kunnen meenemen en bij hem een film kijken?
- Als ik mijn PC aansluit via HDMI, en ik zet de resolutie op 1920x1080, zie ik dan het volledige beeld? M.a.w., heeft deze TV een over/underscan? (sorry, antwoord toch gevonden op google. Had alleen op 63" gezocht, maar 50" is zelfde specs. Bij die TV kan het door de TV op 'Screen Fit' te zetten. 1080p native)

[ Voor 10% gewijzigd door HellFury op 18-08-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
HellFury schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:39:
Ik had een aantal simpele vraagjes die ik nog niet heb kunnen terugvinden in de 80-pagina's-tellende discussie:

- 3D staat in principe nog in de kinderschoenen, maar is er iets dat mij verzekert dat deze TV over 3 jaar nog steeds mee kan met de techniek? Niet dat dalijk over een jaar een nieuwe tech erbij komt, waardoor deze tv niet meer voldoet.
De tv voldoet aan alle 3d tv eisen, dus dat zal wel goed zitten. Al is 3 jaar al behoorlijk lang in dit wereldje.
- Hoe staat het met de brilletjes? Als ik deze TV koop, en een vriend koopt over een jaar bijvoorbeeld een Panasonic 3DTV, zouden ik dan mijn brilletje naar hun kunnen meenemen en bij hem een film kijken?
Nee, dat is op dit moment niet mogelijk omdat de verschillende tv makers nog niet echt een standaard hebben voor de 3d brillen. Er zijn echter al wel fabrikanten bezig die universele 3d brillen willen gaan maken. Technisch moet het dus wel mogelijk zijn. Ik weet alleen niet of de huidige 3d brillen hardwarematisch beperkt zijn of dat men via de software nog wat kan doen straks.
- Als ik mijn PC aansluit via HDMI, en ik zet de resolutie op 1920x1080, zie ik dan het volledige beeld? M.a.w., heeft deze TV een over/underscan? (sorry, antwoord toch gevonden op google. Had alleen op 63" gezocht, maar 50" is zelfde specs. Bij die TV kan het door de TV op 'Screen Fit' te zetten. 1080p native)
Nog niet geprobeerd hier want ik heb mn kabels nog niet binnen. Maar ik verwacht dat dit geen probleem moet zijn voor deze tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:22
HellFury schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:39:

- Technologie staat nooit stil, dus niemand zal je kunnen verzekeren dat de techniek in de C7700 tegen die tijd nog niet verouderd is. Wat je wel kan verwachten, is dat stereoscopisch 3D nog niet meteen zijn laatste levensjaren heeft gezien. Het is de technologie waar iedere fabrikant zich nu op richt en die momenteel ook het beste (betaalbare) 3D-resultaat geeft.
Dat er over drie jaar een betere 3D technologie is, is niet uit te sluiten, maar over drie jaar zal je hetzelfde kunnen zeggen. Te verwachten is uiteraard wel dat jouw TV dan nog ondersteund wordt !

- Brilletjes zijn niet merkonafhankelijk ... meteen een reden van kritiek op de huidige 3D-technologie.
Aangezien er via IR wordt gecommuniceerd tussen de TV en brilletjes, zou het echter niet te moeilijk moeten zijn voor derde partijen om 'universele' brilletjes te maken.
De (mainstream) 3D-wereld staat nog teveel in zijn kinderschoenen hiervoor, maar verwacht wordt wel dat er meerdere brilletjes zullen uitkomen.

- Je hebt je vraag zelf al beantwoord, maar nog even de confirmatie:
Geen probleem om je input volledig te laten weergeven ... al blijft de beste optie om gewoon je PC even om te zetten naar 1920x1080 (of als tweede beeldscherm aan te sluiten) om vervormingen tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
Dank voor de antwoorden, beide.

De drie jaar was hypothetisch, en begrijp dat dat wel heel lang was. Maar het ging over het punt dat Nullius over de brillen aanhaalt. Dit is eigenlijk ook meteen het punt waarom ik zo twijfel over een 3DTV. Ik wil niet alleen maar 3D-films kunnen kijken als ik alleen thuis ben, maar ook met vrienden. Die hebben logischerwijs niet allemaal zo'n brilletje... En om dan voor 600 euro aan brilletjes in huis te hebben...

Moet wel zeggen dat ik echt helemaal versteld stond van de prijs. 1400 euro voor 63 inch... Ongelooflijk. Vraag me alleen af wat het verbruik is van de 50 en 63 inch. Heb geen eenduidige antwoorden gevonden op google, samsung zet het er niet bij (TBD) en een handleiding is nergens te vinden.
Heb nu een Samsung PS42E7H, en volgens mij is het verbruik van deze 42" net zo hoog als de PS63C7700. als dat zo is, is het natuurlijk een geweldig feit om mijn vriendin om te halen ;)

Het jammere vind ik dan ook nog dat Nvidia 3Dvision niet wordt ondersteund. Eigenlijk zou je de 3D-optie dan alleen hebben voor 3D-films en een handjevol PS3-games. Het liefste wil je natuurlijk een complete, alles-ondersteunende versie...

[ Voor 11% gewijzigd door HellFury op 18-08-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:38
HellFury schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:38:
Moet wel zeggen dat ik echt helemaal versteld stond van de prijs. 1400 euro voor 63 inch... Ongelooflijk.
Don't get your hopes up.
Ik weet niet waar jij die prijs gezien hebt, maar ik weet 1000% zeker dat dat gewoon over de PS50C7700 gaat. De PS63C7700 kost al gouw richting de 2500 Euro.

Edit: Wat dat Nvidia 3D gebeuren betreft. Nvidia komt volgens mij binnenkort met een (betaald?) softwarepakket waarmee je gewoon sidebyside 3D kan uitsturen naar je monitor/TV. Dat gaat dus gewoon prima werken met de huidige 3D TV's.

[ Voor 22% gewijzigd door Deismyna op 18-08-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
Deismyna schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:46:
[...]

Don't get your hopes up.
Ik weet niet waar jij die prijs gezien hebt, maar ik weet 1000% zeker dat dat gewoon over de PS50C7700 gaat. De PS63C7700 kost al gouw richting de 2500 Euro.

Edit: Wat dat Nvidia 3D gebeuren betreft. Nvidia komt volgens mij binnenkort met een (betaald?) softwarepakket waarmee je gewoon sidebyside 3D kan uitsturen naar je monitor/TV. Dat gaat dus gewoon prima werken met de huidige 3D TV's.
http://www.kieskeurig.nl/...ps63c7700/prijzen/908081/
Inderdaad, je hebt gelijk. De bovenste was de 50". Was sowieso op zoek naar de 50", dus had niet diep in de prijzen van de 63" gekeken, maar die 50"vind ik voor 1300 euro ook zeker niet duur.

Edit: Pff, daar klopt dus ook alweer het een en ander weer niet met de prijzen!

[ Voor 5% gewijzigd door HellFury op 18-08-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Voor iedereen die zich afvroeg wat het stroom verbruik is van de verschillende 3d tv's check deze blogpost van Cnet eens. Alleen tijdens het kijken van 3d beelden verbruiken de plasma's significant meer energie tov LCD's. Tijdens het kijken van 2d beelden is het verschil niet zo groot en zit bijvoorbeeld de 50 inch C7700 op een nette 135 watt! Daar komt bij dat de plasma tv veel goedkoper in aanschaf is.
Power use aside, in our opinion the Panasonic and Samsung plasmas outperform the LEDs with both 2D and 3D material. It's also worth mentioning that 2D will likely be used much more frequently than 3D on these TVs for years to come, so the monetary and energy use impact of this increased power use will be minor.
Verder met het verhaal over de 3d brillen. Ik heb één bril bij de tv gekregen en wacht persoonlijk de boel nog ff af met de opkomst zijnde universele brillen. Ik denk dat dit niet heel erg lang op zich zal laten wachten. Op dit moment is er toch nog niet zoveel 3d content om te gaan investeren in 3d brillen. Ook zie je de prijzen van de brillen al snel dalen, we zitten al op 50% van de adviesprijs ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:13
Zat ik gisteren te sleutelen aan een PC die eigenlijk vooral als NAS dienstdoet. Toch maar even via de VGA kabel aangesloten op mn PS50c7700 en blij verrast met de beeldkwaliteit van de getoonde desktop. De laatste keer dat ik een PC aansloot op een tv (ipv monitor) was nog mbv een s-video kabeltje. Een wereld van verschil in beeldkwaliteit (het beeld stond zelfs stil en trilde niet). Toch ga ik dit niet gebruiken om films op de PC te bekijken, aangezien de resolutie niet full-hd was (al wat oudere onboard video kaart) en het geluid niet wordt doorgegeven.

Daarnaast viel mij op dat de software van Samsung om media te delen (Samsung PC-share manager) op deze machine veel stabieler en beter werkte dan op mijn andere PC. Het grootste verschil tussen de machines is Windows 7 (op de goed werkende machine) vs Vista (64bit). En met werkende samsung software lukt het wel gewoon om mkv/ avi films af te spelen MET subtitle over het netwerk. En zelfs met de mogelijkheid om de subs aan te passen qua formaat.

Wat ook wel een grappige gimmick was om vanuit windows media player de film via DLNA te "pushen" naar de tv. Gaat de tv opeens over naar de mediaspeler en begint de film te spelen. Deze keer dan wel weer zonder subs, want hij werd nu via de "gewone" dlna client van windows afgespeeld.
Ik dacht, ik deel het even met de geinteresseerden onder ons.

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:58
zo eindelijk na 2 1/2 maand wachten is ie dan eindelijk geleverd de PS50C7700, ben nu lekker bezig met aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Rutger Mulder schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:15:
Voor iedereen die zich afvroeg wat het stroom verbruik is van de verschillende 3d tv's check deze blogpost van Cnet eens. Alleen tijdens het kijken van 3d beelden verbruiken de plasma's significant meer energie tov LCD's. Tijdens het kijken van 2d beelden is het verschil niet zo groot en zit bijvoorbeeld de 50 inch C7700 op een nette 135 watt! Daar komt bij dat de plasma tv veel goedkoper in aanschaf is.

[...]

Verder met het verhaal over de 3d brillen. Ik heb één bril bij de tv gekregen en wacht persoonlijk de boel nog ff af met de opkomst zijnde universele brillen. Ik denk dat dit niet heel erg lang op zich zal laten wachten. Op dit moment is er toch nog niet zoveel 3d content om te gaan investeren in 3d brillen. Ook zie je de prijzen van de brillen al snel dalen, we zitten al op 50% van de adviesprijs ofzo.
http://www.xpandcinema.com/products/glasses/X103-home/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pCOW schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:27:
Daarnaast viel mij op dat de software van Samsung om media te delen (Samsung PC-share manager) op deze machine veel stabieler en beter werkte dan op mijn andere PC. Het grootste verschil tussen de machines is Windows 7 (op de goed werkende machine) vs Vista (64bit). En met werkende samsung software lukt het wel gewoon om mkv/ avi films af te spelen MET subtitle over het netwerk. En zelfs met de mogelijkheid om de subs aan te passen qua formaat.
Bedankt voor de info. Kan je mij eens vertellen of de subtitles met zwarte randjes worden weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Laatst online: 12-09 18:11
Ik ben aan het overwegen om de samsung 7700 aan te schaffen maar ik twijfel nog een beetje vanwege de image retention. Ik heb ervaring met een panasonic pz-85. En daar heb je alleen image retention als je em uit zet, maar verder is het me nooit opgevallen, zodra er een nieuw beeld kwam is het weg. Maar ik heb de indruk dat het bij deze samsung een stuk erger is. Aangezien ik mensen hoor zeggen dat als ze een paar uur naar een bepaalde zender hebben gekeken het logo nog zichtbaar is terwijl er naar een andere zender word gekeken. En ik ben wel van plan de tv af en toe te gebruiken voor games, dus dan heb je toch een HUD lang in beeld. Dus ik twijfel nog, misschien dat iemand de doorslag kan geven. Ik wil em graag hebben maar heb geen zin in mn game interface op het scherm te hebben als k tv kijk

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mijn vriendin heeft een samung plasma van vorig jaar een instapmodel, ik een pz85. De samsung heeft duidelijk meer last van retentie maar storend is het niet.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

The Reeferman schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:41:
Ik ben aan het overwegen om de samsung 7700 aan te schaffen maar ik twijfel nog een beetje vanwege de image retention. Ik heb ervaring met een panasonic pz-85. En daar heb je alleen image retention als je em uit zet, maar verder is het me nooit opgevallen, zodra er een nieuw beeld kwam is het weg. Maar ik heb de indruk dat het bij deze samsung een stuk erger is. Aangezien ik mensen hoor zeggen dat als ze een paar uur naar een bepaalde zender hebben gekeken het logo nog zichtbaar is terwijl er naar een andere zender word gekeken. En ik ben wel van plan de tv af en toe te gebruiken voor games, dus dan heb je toch een HUD lang in beeld. Dus ik twijfel nog, misschien dat iemand de doorslag kan geven. Ik wil em graag hebben maar heb geen zin in mn game interface op het scherm te hebben als k tv kijk
Hang er natuurlijk ook vanaf hoe hoog mensen hun contrast hebben staan. Benito100 heeft het (even uitmijn hoofd) op iets van 98 staan. Dat is natuurlijk vragen om retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
ben ff aan het stoeien geweest met me tv maar ben niet zo kapot van het 3d gebeuren, hebt het gevoel dat ik door een viewmaster aan het kijken ben. ook storend vindt ik de witte rand aan de onderkant van het brilglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 07:25
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:37:
[...]

Hang er natuurlijk ook vanaf hoe hoog mensen hun contrast hebben staan. Benito100 heeft het (even uitmijn hoofd) op iets van 98 staan. Dat is natuurlijk vragen om retentie.
Maar dat retentie gaat nog enkele dagen wel weer weg?

En is alleen bij het begin, dus vlak na aanschaf?
Of is de retentie blijvend wanneer je het contrast hoog hebt staan; zelfs wanneer je de tv bijv. een half jaar of een jaar hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het kenmerk van retentie is dat het wegtrekt, anders is je beeld ingebrand. Een plasma zal altijd last hebben van retentie, maar het wordt minder naarmate je tv ouder wordt, omdat het fosfor (relatief gezien) wat minder hard slijt.

Ik heb zelf geen Samsung, maar als ik de berichten hier moet geloven trekt de retentie gewoon snel weg. Dus je moet niet denken in dagen, maar hoogstens in uren en eerder in seconden tot minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superandrea
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:00:
De huidige plasma's verbruiken ook helemaal niet meer zoveel. Vermoed wel dat dit een gemiddeld verbruik is en niet een maximaal verbruik. Staat er op kieskeurig ook niks nuttigs?

Je kunt trouwens wel de handleiding downloaden, daar zal het ook in moeten staan.
Ja, dat wilde ik doen, maar forwhateverreason, samsung geeft geen handleiding op de website. Mischien omdat dit de enige (?) 3D plasma op de market is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
superandrea schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:53:
[...]

Ja, dat wilde ik doen, maar forwhateverreason, samsung geeft geen handleiding op de website. Mischien omdat dit de enige (?) 3D plasma op de market is???
Ik was gisteren bij de MediaMarkt en zag op het specs kaartje (oke, nooit helemaal 100% waar natuurlijk) dat de PS50C7700, 340 Watt max. zou verbruiken.
Er stond een LED televisie naast (ander merk en iets kleiner qua formaat) dat die 150 watt zou verbruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Jasikevicius3 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:05:
[...]

Ik was gisteren bij de MediaMarkt en zag op het specs kaartje (oke, nooit helemaal 100% waar natuurlijk) dat de PS50C7700, 340 Watt max. zou verbruiken.
Er stond een LED televisie naast (ander merk en iets kleiner qua formaat) dat die 150 watt zou verbruiken
En dan vinden ze het gek dat er veel meer LCD LED tv's verkocht worden _O-.

Ze zetten er niet bij dat die 340 watt alleen bij een volledig wit scherm is. Daarnaast is een LCD LED van 50" die dezelfde beeldkwaliteit probeert te krijgen al snel 500/600 euro duurder. Heft elkaar weer op natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:55:
[...]

En dan vinden ze het gek dat er veel meer LCD LED tv's verkocht worden _O-.

Ze zetten er niet bij dat die 340 watt alleen bij een volledig wit scherm is. Daarnaast is een LCD LED van 50" die dezelfde beeldkwaliteit probeert te krijgen al snel 500/600 euro duurder. Heft elkaar weer op natuurlijk :)
Aan een minder verbruik hangt niet enkel een financieel plaatje he, er is ook nog een ecologisch voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier een PS50c7700 of andere Samsung Plasma aangesloten op een AV receiver zodanig dat het geluid via de HDMI audio return channel van de TV naar die receiver wordt geleid? Mij lukt dat wel, maar niet met een volwaardig 5.1 signaal. Het geluid wordt alleen maar over de front en center speakers weergegeven. Of is dat het maximaal haalbare? Zou jammer zijn als ik toch nog een extra optisch kabeltje moest gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:33:
[...]

Aan een minder verbruik hangt niet enkel een financieel plaatje he, er is ook nog een ecologisch voordeel.
Ach, die led-lcd-kopers rijden ook 5 dagen in de week met de auto naar werk. Dan laat ik die ter compensatie wel 1 keer per maand staan (naja, in werkelijkheid fiets ik zoveel als ik kan) om m'n toekomstige plasma te compenseren :Y)

De verschillen zijn in een jaar tijd zo ontzetten klein, als je daar al op moet gaan letten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:49:
Heeft iemand hier een PS50c7700 of andere Samsung Plasma aangesloten op een AV receiver zodanig dat het geluid via de HDMI audio return channel van de TV naar die receiver wordt geleid? Mij lukt dat wel, maar niet met een volwaardig 5.1 signaal. Het geluid wordt alleen maar over de front en center speakers weergegeven. Of is dat het maximaal haalbare? Zou jammer zijn als ik toch nog een extra optisch kabeltje moest gebruiken.
Ik kan niet uit ervaring spreken (nog geen receiver), maar ik vermoed dat dit afhankelijk is van de bron waar je naar kijkt op de tv. De meeste tv zenders zullen alleen stereo uitzenden. Maar als ik bijvoorbeeld naar Film1 HD kijk geeft de tv dolby digital aan. Als je op de info knop drukt kun in links boven in de informatie balk zien welk audio signaal de zender uitzend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutger Mulder schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:36:
[...]

Ik kan niet uit ervaring spreken (nog geen receiver), maar ik vermoed dat dit afhankelijk is van de bron waar je naar kijkt op de tv. De meeste tv zenders zullen alleen stereo uitzenden. Maar als ik bijvoorbeeld naar Film1 HD kijk geeft de tv dolby digital aan. Als je op de info knop drukt kun in links boven in de informatie balk zien welk audio signaal de zender uitzend.
Ik heb het met een test bestandje geprobeerd dat elke speaker om de beurt 'bespeeld'. Als ik dat via m'n laptop naar de receiver stuur gaat alles goed. Als ik datzelfde bestandje met DLNA naar de tv stuur en afspeel met de media player komt er dus geen geluid op de achterste speakers. Ook bij Ned 1 HD geen geluk, wel dolby digital volgens de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
Ik heb enkele dagen geleden de Samsung PS50C500 gekocht die na het weekend wordt geleverd. Kan natuurlijk niet wachten tot die hier voor me staat. Nu 't hier over 't geluid gaat heb ik ook nog enkele vragen.

In de specificaties van de tv op de samsung site staat 't volgende:

Audio: Dolby: Dolby Digital Plus, Dolby Pulse / dts 2.0 + Digital Out: Ja

De tv beschikt over een optische digital audio out, die in mijn geval aan een Logitech Z5500 gekoppeld zal worden.

Ook komt er een dvd recorder en western digital media player via hdmi op de tv.

Wordt het geluid van deze 2 componenten via de tv naar m'n logitech Z5500 doorgestuurd, dan wel Dolby digital en DTS 5.1 of moet ik dan alsnog deze 2 apparaten met optical out aan de Z5500 door lussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
De tv geeft alleen Dolby en DTS uit via optical out als het signaal van een tuner af komt.
Als de bron een extern apparaat is, wordt alleen stereo doorgegeven via optical out.
Je moet dus het optische signaal doorlussen om Dolby of DTS te verkrijgen.

Bladzijde 9 van de Handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

:) Ik hoor menig mensen dit over de C7700 vertellen (Plasma): Namelijk dat ie een DVB-S2 HD tuner zou bezitten. Klopt dat? En ik kom nergens het feitelijke verbruik tegen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
blakez schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 00:06:
Ik heb enkele dagen geleden de Samsung PS50C500 gekocht die na het weekend wordt geleverd.
Dit is ook de TV die ik momenteel op het oog heb. Kun je, zodra je hem hebt, hier laten weten hoe hij bevalt? En als het kan, ook graag over SD-materiaal (DVD's) en games (PS3, 360 etc), want dat zijn toch de belangrijkste zaken voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na alle loverde kritieken ben ik ook van plan om binnenkort de PS50C7700 aan te schaffen. Momenteel maak ik gebruik van een settopbox. Weet iemand of ik die kan blijven gebruiken of kan ik alleen gebruik maken van de ingebouwde module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenderstheman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik ben erg geinteresseerd om de PS50C7700 aan te schaffen. In de winkel gaan kijken, maar daar konden ze mijn vragen niet beantwoorden (jullie mogen raden welke winkel het was :)). De verkoper beweerde bij hoog en laag dat er absoluut geen 3d plasma tv van samsung was, alleen maar LED. Ik zei.. meneer, hij staat hier in uw winkel, zullen we er even heenlopen... Hij wist het dus echt niet en dacht dat het een led-toestel was :)

Maar goed, de volgende dingen ben ik nog niet achter en die vind ik toch wel relevant voor aanschaf. Wellicht weet iemand van jullie dat wel.

1) Type panel.
In een ander forum wordt gesproken dat samsung wel eens verschillende type panels gebruikt. Je hebt een chinees en een koreaans model. Dat chinese model schijnt echt rotzooi te zijn. Weten jullie of bij de PS50C7700 hier ook verschil in zit? Het fabrikantnummer van het model dat je in NL kunt kopen is vrijwel altijd Fabrikantnr. PS50C7700YSXXN, maar ik weet niet of hier een goed panel in zit (zie productreview: Samsung UE40C6710 review door wildcheese voor het forum)

2) PVR en tuners
Dat PVR lijkt me een geweldige optie, maar naar mijn idee zit er maar 1 tuner in. Is het dan mogelijk om iets op ubs-stick of usb-harddisk op te nemen terwijl je TV uitstaat en is het ook mogelijk om iets te kijken terwijl je via PVR een andere zender opneemt via USB? Volgens de verkoper was dit namelijk niet mogelijk, maar dan heb je dus een stuk minder aan de PVR functie lijkt me.

Vrij lastige vragen, maar ik hoop dat iemand antwoord heeft. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Ik kan me niet voorstellen dat men bij de plasma modellen gebruik maakt van panelen van slechtere kwaliteit. In tegenstelling tot LCD zijn er maar zeer weinig fabrikanten en fabrieken die plasma panelen produceren. Namelijk panasonic, samsung, LG en hitachi. Voor zo ver mij bekend wisselen deze producenten geen panelen uit. Lijkt me vaak ook niet mogelijk gezien de verschillende technische innovaties die elk van deze merken toepast in hun panelen/tv's.

De PVR heb ik nog niet gebruikt, maar het klopt dat je niet naar een andere zender kan kijken als je iets aan het opnemen bent. Of je moet al extern een tweede tuner aansluiten voor het tv kijken. Volgens mij kan de tv verder gewoon wel iets opnemen wanneer deze in de standby stand staat zodat de tv niet veel energie vreet. Ook kan je met de pvr functie tijdens het tv kijken recorden zodat je een film of uitzending kan pauseren en voor of achteruit kan spoelen. Altijd handig als je ff naar het toilet moet, telefoon krijgt of iemand bij de deur hebt staan.

@SalimRMAF
Ja de tv heeft een sat hd tuner. Maar ik gebruik hem zelf niet aangezien ik op de kabel zit.
Zie hier wat info over het gebruik. Of zoek ff de Cnet review van de PN50C7000 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:33:
[...]

Ook grote kul natuurlijk. Grrrrene heeft gelijk. En dan hebben ze vaak nog een PC staan met 800 watt voeding _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:04:
[...]

Ook grote kul natuurlijk. Grrrrene heeft gelijk. En dan hebben ze vaak nog een PC staan met 800 watt voeding _O-.
Je moet de big picture zien. Als er wereldwijd 1 miljoen led tv's verkocht worden ipv 1 miljoen plasma's dan zal dit weldegelijk een grote impact hebben op het milieu.

Net zoals het verbruik van de volkswagen golf met 2% verbeteren een veel grotere impact zou hebben dan het verbruik van een Ferrari te halveren.

Begrijp mij niet verkeerd, zodra het financieel lukt, koop ik de pc50c7700 :9~

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenderstheman
Rutger Mulder schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 14:14:

De PVR heb ik nog niet gebruikt, maar het klopt dat je niet naar een andere zender kan kijken als je iets aan het opnemen bent. Of je moet al extern een tweede tuner aansluiten voor het tv kijken. Volgens mij kan de tv verder gewoon wel iets opnemen wanneer deze in de standby stand staat zodat de tv niet veel energie vreet.
Kan iemand dat tweede gedeelte bevestigen, want dan ben ik "om".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
PVR recording is one of the new features, too. By connecting a USB key or external hard drive you can utilize a series of recording functions to record from the internal TV tuners.

The connected device will have to be formatted in a special file system and paired with the TV. This means that you can’t transfer your recordings to another TV or a computer.

Samsung demonstrated how the PVR recording function interacted with the electronic program guide (EPG) and it worked really well. You can also plan future recording with the EPG and turn off the TV. When the program starts, the TV automatically starts recording from the TV tuner without turning on the actual panel.

The PVR function also supports Time Shift meaning that you can pause live TV broadcasts.
Bron: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1273049388

Of kijk/zoek in het samsung C7700/8700/9000 LCD topic want het moederbord van de C7700 plasma is identiek aan die van de 7000 serie LED en is dus qua functionaliteit en software gelijk. Het LCD topic is echter veel groter dan ons plasma topic en daar zul je meer posts/ervaringen over de tv functies, menu's etc vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Foto van de DVB-S aansluiting van de C7700 Plasma ben ik nog nergens tegen gekomen. :(
Staat wel in de Duitse handleiding BTW,

Maar wat kopen jullie naast een PSC7700? Ikzelf wss hetvolgende:

-Samsung Starters pack, met 2 brillen
-S/Pdif kabel voor de Digitale Dolby zenders-output
-De CAM heb ik al, namelijk een Aston DUal 1.07 voor Canal Digitaal SECA3
-Een ophangbeugel

Heb alleen nog een paar vraagjes:

-Krijg ik via DVB-S2 HD vanaf de TV Tuner wel een Dolby 5.1 surround output over S/Pdif?
-Werkt mijn CAM op de TV? Waarschijnlijk wel, maar zekerheid is belangrijker. :p
:)

[ Voor 74% gewijzigd door SalimRMAF op 22-08-2010 01:28 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:10:
[...]

Je moet de big picture zien. Als er wereldwijd 1 miljoen led tv's verkocht worden ipv 1 miljoen plasma's dan zal dit weldegelijk een grote impact hebben op het milieu.

Net zoals het verbruik van de volkswagen golf met 2% verbeteren een veel grotere impact zou hebben dan het verbruik van een Ferrari te halveren.

Begrijp mij niet verkeerd, zodra het financieel lukt, koop ik de pc50c7700 :9~
Dan ben ik blij dat ik niet bij die 999.999 mensen behoor die een LCD-LED kopen, zij zorgen voor een beter milieu, maar ik geniet van een geweldige beeldkwaliteit.

Ik snap je punt, maar zolang het verbruik van een plasma tv niet dusdanig meer is dat het milieu ECHT in gevaar komt, koop ik gewoon de tv waarvan ik vind dat hij het mooiste beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
StealthyPeanut schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 02:32:
Ik snap je punt, maar zolang het verbruik van een plasma tv niet dusdanig meer is dat het milieu ECHT in gevaar komt, koop ik gewoon de tv waarvan ik vind dat hij het mooiste beeld geeft.
Wellicht was je die eventueel aangeschafte LCD wel binnen een maand zat (kans 99%) en zou je weer een andere, betere (plasma dus ;)) tv moeten kopen waarmee het hele milieu-"voordeel" weer teniet was gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Brad Pitt schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:50:
[...]

Wellicht was je die eventueel aangeschafte LCD wel binnen een maand zat (kans 99%) en zou je weer een andere, betere (plasma dus ;)) tv moeten kopen waarmee het hele milieu-"voordeel" weer teniet was gedaan :P
Die kans acht ik zeer aanwezig inderdaad _/-\o_ .

Bij mijn schoonfamilie hebben ze allemaal een LCD tv van Philips thuis staan. God ow god wat ben ik blij dat ik toendertijd voor een plasma ben gegaan. HD films gaan nog (hoewel de inputlag bij alle 3 de toestellen om te janken is en je dus minimaal een goede receiver nodig hebt om dit te verhelpen) mits je er recht voor zit, maar als ik dan de normale uitzendingen bekijk (interactieve tv van KPN, Humax 5050c en een Humax SD-kastje) dan dank ik GoT op me knieen dat er zoveel over de verschillende technieken te lezen is _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 20:35
Is het nou nog mogelijk om in het service menu te zien hoelang het paneel al heeft gespeeld? Ben de tel redelijk kwijtgeraakt en zou graag gaan calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
als ik overdag met daglicht 3d kijkt flikkert de bril. moet dus verduisteren om 3d te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ zwerfkater Ik heb hetzelfde, lichtval stoort heel erg met 3D bekijken.
Ik kijk het namelijk ook het meest s'avonds !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:38
Om nog maar even mezelf te quoten:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor de mensen die net als mij last hebben dat de 3D brilletjes af en toe hun sync verliezen, hieronder een oplossing die voor mij prima werkte :) :
I decided to try tinting the sensor a little, so I took a tiny piece of Scotch tape and covered it, and it still happened. I put another piece on top of that one and it still lost sync. I took a Sharpee and colored over the tape. No go. I next took a piece of electrical tape and covered the small IR sensor on the front of the glasses. Believe it or not, this actually worked! I was not able to get the signal to lose sync whatsoever. I tried a bunch of 3D games and some movies, and none of it drops sync now. I know it's lame that I even had to resort to doing something like this to get such an expensive tv to work correctly, but aside from this, I really love the TV. My tv is kept in a very dark and small living room, and at 63" the flashes of light are quite bright. Perhaps that is the cause, who knows. If you decide to put tape on your glasses, it is important make sure it's just a tiny piece that covers most of the IR sensor. Not all of it, but most. I noticed if I covered all of it with electrical tape it would lose signal completely. So make sure it's just a tiny piece that covers 97-98% of the sensor. I tested this on both of my 3D glasses and it works perfect on both. A few days have passed now and I haven't had one drop in losing sync. I play a lot of PC games in 3D on it using the IZ3D drivers and haven't had any issues since. It's really nice to finally be able to enjoy all kinds of 3D material the correct way
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Kun je met de Samsung C*700 TV's met een Sat Tuner alle instellingen, waaronder het Service-ID handmatig instellen? Met andere woorden; kun je ITV1 HD ontvangen? :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij flatpanelshd hebben ze de ps50c7700 binnen voor een review. Wordt deze week verwacht. Nu gaan we eindelijk eens een deftige review krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:00
StealthyPeanut schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 02:32:
[...]

Dan ben ik blij dat ik niet bij die 999.999 mensen behoor die een LCD-LED kopen, zij zorgen voor een beter milieu, maar ik geniet van een geweldige beeldkwaliteit.

En van het geld dat je overhoudt kun je een heel bos planten :P

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 21:57
deze week de Samsung PS50C550 bij de block voor €694,00
goede prijs volgens mij. Ik ben er naar aan het kijken als vervanging voor mijn te kleine Philips LCD
32PFL7403D (HD-Ready, 100Hz) maar ik heb nog een paar vragen.

Ik kijk vooral veel films, dvd en veel blu-ray natuurlijk. Maar hoe zit het dan als je 2.35:1 films kijkt dus met die zwarte balken, branden die lijnen dan niet enorm in of hebben ze daar een trucje op gevonden?
Verder de beeldkwaliteit in het algemeen, ik ben heel erg tevreden met het beeld van de philips maar in vergelijking tot, hoe doet een low-mid end plasma het tegen een mid-end lcd van twee generaties oud? is dat te vergelijken, want ik geef niet zoveel om connectiviteit enzo alleen om de beste beeldkwaliteit voor het geld, en deze lijkt mij dan enorm geschikt.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Davidshadow13 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 18:58:
Ik kijk vooral veel films, dvd en veel blu-ray natuurlijk. Maar hoe zit het dan als je 2.35:1 films kijkt dus met die zwarte balken, branden die lijnen dan niet enorm in of hebben ze daar een trucje op gevonden?
De zwarte balken als je kijkt naar 2.35:1 content (of 4:3 content zonder te zoomen) verouderen uiteraard minder snel dan de plek waar op dat moment wel content wordt weergegeven.

Je zal na verloop van tijd dan ook (als de kamer helemaal donker is en je geen beeld weergeeft) zien waar die balken hebben gezeten toen je tv/dvd/Blu-ray keek. Dit zie ik op mijn plasma best duidelijk. Betreft weliswaar geen Samsung maar dat merk zal dit ook gewoon hebben, zoals elke andere plasma van welk merk dan ook.

Let wel: bij "normaal" gebruik (/mierenneuk-mode) zie je hier gewoon niets van en het kan dus ook weinig "kwaad". Alleen als ik bijv. in een donkere ruimte naar een film kijk en het beeld fade weg naar helemaal zwart zie ik dus links en rechts en boven en onder balken van een iets andere zwartwaarde dan de rest van het beeld. Hier doe je gewoon helemaal niets aan, of je moet álle content full-screen gaan bekijken maar da's niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Oke ja ik had al verwacht dat er wel iets van inbranding op zou treden want dat is gewoon inherent aan de techniek dus daar doe je niks aan. Maar als je kijkt dat ik per week zeg maar 10 uur 2:35:1 materiaal kijk en zo'n 15 á 20 uur 16:9 dan valt dat allemaal dus wel mee. En zoals jij zegt alleen bij echt zwart beeld. Ik was gewoon beetje bang dat je niet straks lijnen door het beeld hebt lopen maar dat zal dus wel meevallen.

Tis gewoon geven en nemen. Pluspunt is dat ik straks geen last meer heb van backlight bleeding en de zwartwaardes die van mn LCD waarschijnlijk zullen wegvagen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dit is geen burn-in maar eigenlijk phosphor-aging he. De uren die jij noemt kijk ik ook inderdaad ongeveer. Maar dan voornamelijk 4:3 content. De 2.35:1 balkjes zie je echt zo goed als niet. Daar hoef je je sowieso geen zorgen over te maken denk ik. De balken aan de zijkant vallen meer op, maar zoals gezegd tijdens content niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Burn-in is toch gewoon phosphor-aging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Oscar Mopperkont schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:08:
Burn-in is toch gewoon phosphor-aging?
Da's wel een sterke ja! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
Sinds gisteren ook in het bezit van de Samsung ps50c550.

Als eerste maar even vermelden dat hier de 'buzz' ook aanwezig is. Ik zit op ongeveer vier meter van de tv en dan nog hoor ik 't best goed, met het volume niet al te hoog. Dit is voor mij eigenlijk niet acceptabel en ga dan binnenkort maar eens contact op nemen met Samsung. D'r zijn zat tv's die d'r helemaal geen last van hebben zo te lezen, dus normaal is het niet.

Verder wel erg tevreden met de tv. Kijk digitaal via CI+ module en HD pakket is ook geactiveerd. Settings zijn nog allemaal out of the box, enkel Cinema stand ingesteld.

Xbox 360 via VGA op Full HD werkt perfect en tot nu geen enkele vertraging of iets dergelijks ondervonden.

Vandaag de rest van de apparatuur maar eens aansluiten en met de tv instellingen stoeien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
blakez schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:19:

Als eerste maar even vermelden dat hier de 'buzz' ook aanwezig is. Ik zit op ongeveer vier meter van de tv en dan nog hoor ik 't best goed, met het volume niet al te hoog. Dit is voor mij eigenlijk niet acceptabel en ga dan binnenkort maar eens contact op nemen met Samsung. D'r zijn zat tv's die d'r helemaal geen last van hebben zo te lezen, dus normaal is het niet.
Dus als je het volume uitzet (mute) heb je geen buzz, ik wil em misschien ook halen maar gebruik toch extrene geluidsset.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om deze week een PS42C450 te kopen :). Het wordt een plasma vanwege het betere contrast en het rustigere beeld. Meer CRT-achtig om het zomaar te noemen :). Een (goed) LCD-scherm geeft mij bij SD een gevoel alsof ik naar een slechte Bitmap-afbeelding zit te kijken. Mijn motivatie om voor een HD Ready TV te gaan is dat de resolutie van TV-uitzending de komende jaren nog in 720p of 1080i zal zijn. Een HD Ready TV is daarvoor voldoende. Daarnaast game ik via mijn 360 en stel daaraan weinig eisen. Ook ben ik niet van plan om mijn DVD-collectie van ca. 300 stuks nu al om te gaan zetten in Blu-ray.

Alles goed en wel, maar ik zit nog met eventuele dode pixels in mijn maag. De kans dat je ze tegenwoordig krijgt is gering, maar hoe gaat Samsung hier mee om? Maakt de technologie nog wat uit als het gaat om de grootte van het risico: maakt een plasma een grotere kans op dode pixels dan een LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Davidshadow13 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:12:
Dus als je het volume uitzet (mute) heb je geen buzz, ik wil em misschien ook halen maar gebruik toch extrene geluidsset.
Meestal is het zo dat de buzz erger wordt naarmate het beeld lichter is, onafhankelijk van de ingestelde volume-waarde. De buzz is over het algemeen niet wég als je het volume uit zet hè. Dat zou een easy fix zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Volgens mij kan een plasma inderdaad een kapotte pixel hebben, maar om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit van gehoord of er iets over gelezen op dit forum. De kans op kapotte pixels (dat zullen dan wel dode pixels zijn denk ik) lijkt mij dan ook vele malen kleiner dan bij LCD en ik schat hem zelfs op vrijwel nihil. Correct me if I'm wrong of course ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
Davidshadow13 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:12:
[...]

Nee, als het geluid uit staat is de buzz nog aanwezig. 't is inderdaad wel zo wanneer ik wat verander qua helderheid of contrast ofzo dat dan de frequentie van de buzz veranderd. Zet ik het beeld helemaal uit, dan is ook de buzz verdwenen, maarja dat kijkt een beetje lastig.. ;)

Vanmiddag de laatste firmware d'r op gezet, maar dat veranderd verder niets aan het probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Brad Pitt schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:19:
[...]

Meestal is het zo dat de buzz erger wordt naarmate het beeld lichter is, onafhankelijk van de ingestelde volume-waarde. De buzz is over het algemeen niet wég als je het volume uit zet hè. Dat zou een easy fix zijn :)
Dat zou inderdaad een easy fix zijn, hopen dat ik er dan geen last van heb. Heb hem bekeken bij de BCC en daar hoorde ik in ieder geval niets maar dat kan ook aan de rumoerigheid liggen. Verder wel slim van de BCC om de plasma vol in een spotlicht te zetten, ja zo kan ik de zwartwaardes van een LCD ook wel beter krijgen van een plasma. Want zwart was nu grijs omdat die spot er op stond. Wel was het schaduwdetail 10x beter dan een willekeurige samsung lcd.

Ik had dan nog één vraag, ik heb hier gelezen en ook op avforums.com dat je het typenummer C550 kon veranderen naar C590 waardoor cinema smooth geactiveerd kon worden en 24p op 96 Hz kon worden weergegeven, klopt dit ook? want bij de BR die de bcc afspeelde zag je toch echt verticale lijnen juddertjes bij pan-beelden. Moet ik wel zeggen dat de br speler op 1080i, 50 Hz was ingesteld. Maar m.a.w. werkt die cinema smooth dan gewoon of is het alleen maar intestellen maar werkt het niet. Sommige mensen zeggen dat het wel werkt, maar dat kan natuurlijk ook een placebo effect zijn.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ja, mijn PS50C550 heeft ook een 'buzz'.
Ik vond hem wel storend, maar de vrouw niet. Dus ja, terugsturen of niet... :?
De 'buzz' wordt wel minder na een enkele tientallen uren kijken.

Cinema Smooth kan je alleen uitkiezen bij een 24p bron.
Of dat ook werkt bij 96Hz weet ik niet.
Dus als men judder ziet bij 50Hz, dan was geen Cinema Smooth actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik ben me aan het orienteren op de 42" HD ready plasma's van Samsung: PS42C430 en PS42C450.

Ik ging er vanuit dat het verschil alleen zat in het design. Maar nu zie ik op de Samsung site dat het verbruik van de 450 90 watt zou zijn in energy saving, de 430 zou 112 watt verbruiken. Een behoorlijk verschil lijkt me.

Weet iemand of het hier om een vergissing van Samsung gaat?
En is het in de energy saving mode nog prettig kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Klopt, blijkbaar is DNIe+ de boosdoener.
Dat is het enige verschil tussen de twee types. (behalve de extra HDMI poort)

Energie saving kan je instellen hoe je zelf wilt.

[ Voor 18% gewijzigd door cornfed99111 op 24-08-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Volgens Samsung.nl heeft degene (450) met DNIe juist lager stroomverbruik.

Volgens Samsung.de verbruiken ze hetzelfde. Ik denk dan ook dat het gaat om een vergissing op Samsung.nl

Is dat DNIe trouwens de moeite waard? Een extra HDMI ingang is wel mooi natuurlijk. Ik ben alleen niet zo'n fan van het rode randje.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 24-08-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Mijn tv heeft geen DNIe+ maar weer andere beeldverbeteraars.
Bij Samsung kan je alles aan of uitzetten en vaak ook graderen.
Beste is dat je vergelijkt in een winkel wat DNIe+ kan brengen.

Het rode randje zie je alleen als er licht op valt. Tijdens het kijken valt het niet op.

Op de UK site staan dezelfde verbruikswaarden. Zal wel geen vergissing zijn, vermoedelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door cornfed99111 op 24-08-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Het zou toch raar zijn als de TV met DNIe+ minder stroom zou verbruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenderstheman
Hé, wil ik net de ps50c7700 gaan bestellen, zie ik dat hij opeens 100 euro duurder is bij de webwinkels... Balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Weet iemand of Samsung en LG dezelfde plasma panels gebruiken? (42" 1024 x 768)

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 24-08-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
blakez schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:19:

Verder wel erg tevreden met de tv. Kijk digitaal via CI+ module en HD pakket is ook geactiveerd. Settings zijn nog allemaal out of the box, enkel Cinema stand ingesteld.

Xbox 360 via VGA op Full HD werkt perfect en tot nu geen enkele vertraging of iets dergelijks ondervonden.

Vandaag de rest van de apparatuur maar eens aansluiten en met de tv instellingen stoeien. :)
Goed om te horen dat de TV het prima doet voor gaming. Wel balen van die buzz. Dat blijft toch een risico helaas met Samsungs, en lijkt me echt zo kut als je zo'n toestel blijkt te hebben...

Zoals ik al aangaf, de C550 is wel het toestel waar ik me nu op richt, maar ik begrijp niet dat men bij Samsung er nog steeds niet in is geslaagd om die buzz gewoon weg te werken voor die tv's verkocht worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Nu maar hopen dat ik straks ook een model krijg zonder buzz, maar ja een 50 inch met een goede solidebeeldkwaliteit voor nog geen 700 euro dan mag je ook niet klagen denk ik, al vind ik dat zo'n buzz niet mega luid moet zijn.

Ohja ik las in een review nog dat de upscaling in de tv zelf niet zo goed was, maar ik heb een BR-speler die zelf wel goed upscaled vind ik (BDP7500). Als ik de BR-speler laat upscalen en gewoon 1080p/24/60 uitstuur naar mn tv dan blijven die interne scalers toch ongebruikt en heb ik daar geen last van qua kwaliteitsverlies?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn PS42C450 is onderweg.

447 euro incl. verwijderingsbijdrage en bezorging. Natuurlijk heb ik de TV al gezien bij de MediaMarkt, maar ik ben benieuwd hoe hij hier in huis zal staan :).

Oja, bij eventuele dode pixels wordt het toestel omgeruild.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:38:
Oja, bij eventuele dode pixels wordt het toestel omgeruild.
Welke leverancier doet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:44:
[...]

Welke leverancier doet dat?
http://www.plattetvdiscounter.nl/. Ik kwam daar terecht na wat reviews gelezen te hebben in de Pricewatch. Voornamelijk positieve ervaringen, dus dat gokje durfde ik wel aan.

Ik heb de vraag eerst per e-mail voorgelegd om te weten te komen hoe zij met dat soort defecten omgaan. Niet veel later kreeg ik het antwoord dat het toestel in zo'n geval wordt omgeruild. Natuurlijk kan ik het ding ook binnen 8 dagen retour sturen, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^ Goed om te weten. Ik overweeg een PS42C450 of C430 te bestellen.

Ik lees trouwens erg weinig over LG plasma's op GoT. Iemand ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
Ik heb eens geprobeerd om het geluid van de buzz op te nemen met behulp van m'n videocamera. Donkere kamer, met alle tv settings out of the box.

Het eerste deel is gefilmd van ongeveer vier meter afstand (de normale kijk afstand), daarna ingezoomd, en daarna een close up, met op het eind de filmcamera achter de tv gehouden. Dan is de buzz ook erg duidelijk hoorbaar.

http://www.youtube.com/watch?v=5bm-Rp9mAZM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1267184615
en
http://www.3dtvmagazine.n...ung-3d-plasma-en-led-tvs/

Hier spreken ze over de C8000 plasma serie die spoedig zou moeten verschijnen.

Verschil met de C7000 is dat de C8000 al wi-fi heeft ingebouwd en een Calibratie-modus bevat.

Iemand hier al meer informatie over mbt wanneer deze precies uitkomt (behalve het '3e kwartaal')?

Afbeeldingslocatie: http://www.allesoverhomecinema.com/wp-content/uploads/2010/03/samsun-plasma-prijzen-VS.jpg
Bron: http://www.allesoverhomec...-plasma-en-led-modellen./

[ Voor 46% gewijzigd door Jasikevicius3 op 24-08-2010 23:22 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste