HellFury schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:39:
Ik had een aantal simpele vraagjes die ik nog niet heb kunnen terugvinden in de 80-pagina's-tellende discussie:
Sprekende over de Samsung PS63C7700:
- 3D staat in principe nog in de kinderschoenen, maar is er iets dat mij verzekert dat deze TV over 3 jaar nog steeds mee kan met de techniek? Niet dat dalijk over een jaar een nieuwe tech erbij komt, waardoor deze tv niet meer voldoet.
- Hoe staat het met de brilletjes? Als ik deze TV koop, en een vriend koopt over een jaar bijvoorbeeld een Panasonic 3DTV, zouden ik dan mijn brilletje naar hun kunnen meenemen en bij hem een film kijken?
- Als ik mijn PC aansluit via HDMI, en ik zet de resolutie op 1920x1080, zie ik dan het volledige beeld? M.a.w., heeft deze TV een over/underscan?
(sorry, antwoord toch gevonden op google. Had alleen op 63" gezocht, maar 50" is zelfde specs. Bij die TV kan het door de TV op 'Screen Fit' te zetten. 1080p native)
- Technologie staat nooit stil, dus niemand zal je kunnen verzekeren dat de techniek in de C7700 tegen die tijd nog niet verouderd is. Wat je wel kan verwachten, is dat stereoscopisch 3D nog niet meteen zijn laatste levensjaren heeft gezien. Het is de technologie waar
iedere fabrikant zich nu op richt en die momenteel ook het beste (betaalbare) 3D-resultaat geeft.
Dat er over drie jaar een betere 3D technologie is, is niet uit te sluiten, maar over drie jaar zal je hetzelfde kunnen zeggen. Te verwachten is uiteraard wel dat jouw TV dan nog ondersteund wordt !
- Brilletjes zijn niet merkonafhankelijk ... meteen een reden van kritiek op de huidige 3D-technologie.
Aangezien er via IR wordt gecommuniceerd tussen de TV en brilletjes, zou het echter niet te moeilijk moeten zijn voor derde partijen om 'universele' brilletjes te maken.
De (mainstream) 3D-wereld staat nog teveel in zijn kinderschoenen hiervoor, maar verwacht wordt wel dat er meerdere brilletjes zullen uitkomen.
- Je hebt je vraag zelf al beantwoord, maar nog even de confirmatie:
Geen probleem om je input volledig te laten weergeven ... al blijft de beste optie om gewoon je PC even om te zetten naar 1920x1080 (of als tweede beeldscherm aan te sluiten) om vervormingen tegen te gaan.