Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:21
Anoniem: 362898 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:40:
Wie van jullie zijn de gelukkiige bezitters van de Samsung PS 50C7700
en welke CI+ module gebruiken jullie
ik zit in het ziggo gebied
en heb begrepen dat er 2 verschillende zijn
neotion en een smit
welke is beter en sneller
en werkt goed met deze plasma PS50C7700 tv
ik twijfel wil er een bestellen maar weet nog niet welke ???
Ik zou die van Smit eerst proberen :)

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362161

Anoniem: 362898 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:40:
Wie van jullie zijn de gelukkiige bezitters van de Samsung PS 50C7700
en welke CI+ module gebruiken jullie
ik zit in het ziggo gebied
en heb begrepen dat er 2 verschillende zijn
neotion en een smit
welke is beter en sneller
en werkt goed met deze plasma PS50C7700 tv
ik twijfel wil er een bestellen maar weet nog niet welke ???
Ik heb de smit en werkt perfect. Neotion heb ik nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64623

Met beter en sneller denk ik dat je er van uit gaat dat dat iets uit maakt.
Die module is niet meer dan iets waardoor die smartcard gelezen kan worden.
De decoder zit in de tv zelf. Een snellere ci+ module maakt totaal niets uit.
het zou misschien wel iets kunnen uitmaken in compatibiliteit, dat weet ik niet.

Ik heb m'n 7700 ook binnen sinds gisteren.
Alles prima behalve dat er geen bril bij zat bij mij :-(
Verder krijgt ik ook PC > DVI > HDMI > TV niet aan de praat. Maar ik vermoed dat de oorzaak hiervoor de kabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:08
Ik heb ook de Smit, werkt prima. Heb gewoon z'n pakket (smartcard en CI+) gekocht in de winkel en wist niet welke ik zou krijgen. Wist eerst ook niet dat er twee merken zijn. Ik meen dat ik ergens wel eens gelezen had dat de Neotion iets sneller door de authenticatie heen komt, maar dat is alleen bij het aanzetten van de tv en maakt dus geen groot verschil. Bij aanschaf van een CAM kun je helaas toch niet zien welke je krijgt, of je moet al een doosje mogen openmaken in de winkel. Ik zou zeggen gewoon één kopen en je ziet wel welke je krijgt, ze moeten allebei gewoon goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Rutger Mulder schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:16:
Ik heb ook de Smit, werkt prima. Heb gewoon z'n pakket (smartcard en CI+) gekocht in de winkel en wist niet welke ik zou krijgen. Wist eerst ook niet dat er twee merken zijn. Ik meen dat ik ergens wel eens gelezen had dat de Neotion iets sneller door de authenticatie heen komt, maar dat is alleen bij het aanzetten van de tv en maakt dus geen groot verschil. Bij aanschaf van een CAM kun je helaas toch niet zien welke je krijgt, of je moet al een doosje mogen openmaken in de winkel. Ik zou zeggen gewoon één kopen en je ziet wel welke je krijgt, ze moeten allebei gewoon goed werken.
Dat is niet helemaal waar wat je zegt. Toen ik mijn CI+ module kocht kon ik door een "kijkvenster" door het plastic heen zien dat er eentje van Smit in zat :)

En als je een module en smartcard besteld op ziggo.nl dan kun je kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
FlowDesign schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:36:
[...]

Dat is niet helemaal waar wat je zegt. Toen ik mijn CI+ module kocht kon ik door een "kijkvenster" door het plastic heen zien dat er eentje van Smit in zat :)

En als je een module en smartcard besteld op ziggo.nl dan kun je kiezen :)
Ah dan is dat zeker wat veranderd nu, toen ik de CAM kocht was dat niet zo. Ik zie trouwens dat jij doelt op doosje waar alleen de CAM in zit met dat venster. Je kan beter een winkel opzoeken waar je een CAM + smartcard krijgt in z'n actie pakket, dat scheelt je weer ~25 euro voor de smartcard. Er zijn nog wel winkels die het WK pakket van CAM (Smit) + smartcard goedkoop aanbieden.
Ik zie trouwens niet waar ziggo je de keuze geeft, staat nergens op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Rutger Mulder schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:45:
[...]

Ah dan is dat zeker wat veranderd nu, toen ik de CAM kocht was dat niet zo. Ik zie trouwens dat jij doelt op doosje waar alleen de CAM in zit met dat venster. Je kan beter een winkel opzoeken waar je een CAM + smartcard krijgt in z'n actie pakket, dat scheelt je weer ~25 euro voor de smartcard. Er zijn nog wel winkels die het WK pakket van CAM (Smit) + smartcard goedkoop aanbieden.
Ah vandaar. Ik had ze idd los gekocht, maar wel met €20 korting (van 100 voor 80) toen ik zei dat Ziggo het online verkoopt voor €79 :)
Ik zie trouwens niet waar ziggo je de keuze geeft, staat nergens op de site.
Volgens mij wanneer je verder doorklikt in het bestelproces :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271854

FlowDesign schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:48:
[...]

Dat heb ik bij mijn PS42C450 (met Ziggo Smit CI+ module) ook.
Op Auto-breed zetten helpt bij mij ook niet. Daarom zet ik 'm meestal op 16:9 of zoom, dan zijn eigenlijk alle zenders wel goed.
Heb ik ook gedaan, werkt inderdaad perfect :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369297

Hoi allemaal,

Ben nu 1 week in het bezit van de Samsung PS50C7700 en moet zeggen wow wat een genot :) geen last van de al veel besproken buzz en geleverd met 1 bril. Ben nog aan het stoeien met de instellingen.

Klopt het dat je de eerste 200 uur de tv niet teveel moet belasten of is dit kolder kan er in de gebruiksaanwijzing niks over vinden.

Ook de Samsung blu-ray speler BD-C6900 aangeschaft nu wachten op de 2 kits die je via de samsung-site kunt bestellen. Wel alvast genoten van de film Avatar in 1 woord geweldig om de film zo te kunnen zien

Groetjes
Yme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:54
@ Ympie:

Iets uitgebreidere review met foto's is meer dan welkom :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369406

Vraagje :

Hoe kom ik in het service menu ?
Tenminste als ik daar kan zien hoelang mijn tv al draait :)
Ik wil weten of ik op de 200 uur al zit.

En zijn de verhalen van deze tv en IR en BI bij games spelen zwaar over beladen of is het wel degelijk een probleem ?
Ben namelijk een flinke gamer vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-03 20:06
Anoniem: 369297 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 23:37:
Hoi allemaal,

Ben nu 1 week in het bezit van de Samsung PS50C7700 en moet zeggen wow wat een genot :) geen last van de al veel besproken buzz en geleverd met 1 bril. Ben nog aan het stoeien met de instellingen.

Klopt het dat je de eerste 200 uur de tv niet teveel moet belasten of is dit kolder kan er in de gebruiksaanwijzing niks over vinden.

Ook de Samsung blu-ray speler BD-C6900 aangeschaft nu wachten op de 2 kits die je via de samsung-site kunt bestellen. Wel alvast genoten van de film Avatar in 1 woord geweldig om de film zo te kunnen zien

Groetjes
Yme
Avatar is toch nog niet uit in 3D? :?
Ik ben sinds kort ook in het bezit van de PS50C7700. Ook ik ben echt tevreden. De buzz hoor je wel als je oren gevoelig zijn, maar storend is het zeker niet. 3D is geweldig. Ik heb een PS3 met StarDust HD en dat in 3D spelen is een genot. Wat ik persoonlijk jammer vind is, is het feit dat er zo weinig te krijgen is in het 3D. Zowel games als films. Maar hopelijk komt daar binnenkort verandering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:47
Anoniem: 369406 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:17:
Vraagje :

Hoe kom ik in het service menu ?
Tv op stand-by zetten. Dan op info -> menu -> mute -> power snel achter elkaar indrukken.
Eruit ga je weer via stand-by.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247612

Dat is achterhaalde kolder! Daarom vindt je er ook niets over in de gebruiksaanwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:49
Yup, helemaal correct. Of je nu "inspeelt" of niet, enige vorm van IR zal je gewoon blijven houden, afhankelijk van wat je ermee doet en wat je (en hoe langf je dat) afspeelt. Maakt echt niets uit, gewoon gebruiken dat ding.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Die 200u is idd een vrij arbitraire grens van vroegah. In begin slijt het fosfor gewoon harder en heb je dus meer kans op inbranden en IR. Je zult echter altijd er op moeten letten wat je doet. Als je louter series in 4:3 gaat kijken, ga je na een tijdje toch echt een kleurverschil zien tussen de niet gebruikte randen en het deel van het beeld dat wel wat laat zien.

Maw: zoals bij elke plasma geldt: je hoeft nergens op te letten, als je maar geen gekke dingen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je wel voor het snelle antwoord cornfed :)

Maar als ik in het service menu ben, waar kan ik de tijd zien van hoeveel uur mijn tv al aan staat ?
Ik zie enorm veel opties, en ben als de doods dat ik wat verkeerds indruk.....
Bedankt !

En over het 200 uur inkijken.
Ik ging ervan uit dat dit ook moest ?
Dus ik belden voor de zekerheid samsung op.
Die zeiden mij van dat je degelijke hem 100 uur moet inkijken.
Ze vertelden mij ook elk 2 uur te wisselen van kanaal en vooral met gamen ???
Of had ik nou zo een enorme doos aan de lijn ?

En wat moet ik verstaan onder gekke dingen ?
Niet contrast en helderheid op 100% en ook niet 8 uur lang achter elkaar gamen ? zoiets ?
Ben nog een plasma noob vandaar :)
Ik zat namelijk al avatar op de 360 te spelen , en ik had na een half uur al de HUD in mn scherm staan ?
En contrast stond op 45 ??

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 369406 op 10-08-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of had ik nou zo een enorme doos aan de lijn ?

Jazeker. Eventele IR is na een paar nwe frames over je scherm alweer compleet weggevaagd. Of je hem nu 1000 uur "inspeelt" of geen enkele sec.

Je kan je Plasma natuurlijk ook in een vitrine zetten en nooit aandoen! :+
Ik zat namelijk al avatar op de 360 te spelen , en ik had na een half uur al de HUD in mn scherm staan ?
Heb je gamemodus aanstaan?

Heb trouwens afgelopen Vrijdag nog zo'n PS50c7700 gekocht, stond een sticker op de doos met "Included 1 3D Bril" Mijn eerste PS50 die ik in juni kocht zat geen gratis bril bij. Er zit een wit kartonnen doosje in de tvdoos met een blauw brillendoekje een batterij maar ZONDER 3d bril! 8)7 (Ik heb er toch al 2 dus niet echt nodig) Ik Samsung opgebeld en gezegd dat ze hun inpakkers bij de loopband beter in de gaten moeten houden. Na veel excuses en een belofte dat ze een 3d starterspakket gingen toesturen (2 brillen dus) heb ik gezegd dat ze maar een WIFI dongle moesten zenden om het goed te maken met me! Zo gezegd zo gedaan! :*)

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 247612 op 10-08-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356920

Inspelen is nu kolder, heb ik ook niet gedaan, en hij doet het nog steeds voortreffelijk.
Briljant Beeldwonder, very happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356920 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:56:
Inspelen is nu kolder, heb ik ook niet gedaan, en hij doet het nog steeds voortreffelijk.
Briljant Beeldwonder, very happy.
Klopt, maar Panasonic schijnt er echter wel gevoelig voor te zijn. Maarja daar hebben wij Samsung bezitters gelukkig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 369406 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:48:
En wat moet ik verstaan onder gekke dingen ?
Niet contrast en helderheid op 100% en ook niet 8 uur lang achter elkaar gamen ? zoiets ?
Ben nog een plasma noob vandaar :)
Na een half uur al? Dat is wel vrij snel, maar ik vermoed dat dat IR is. Dat trekt wel weer weg. Urenlang gamen is vragen om IR, maar of je je dan ook al zorgen moet maken om inbranden weet ik eerlijk gezegd niet. Enige dat ik weet is dat plasma gebruik maakt van fosfor. Fosfor slijt (net als bij de oude CRT's) en in het begin slijt het het snelste. Dus dan kun je ook het snelste krijgen dat de ene pixel zichtbaar harder is gesleten dan de andere en je dus last hebt van het bekende inbranden.

Maar gekke dingen zijn inderdaad heel hoog contrast instellen (geen 100%, denk ook niet dat dat mooi is, maar eerder inderdaad iets van max 50%, tenzij meer echt nodig is dat weet ik niet) en zelfde verhaal voor helderheid. Direct 8 uur gaan gamen met een HUD continu in beeld lijkt me ook onverstandig. Urenlang gamen zou geen prob moeten zijn. Zoveel mogelijk beeldvullend materiaal bekijken en dingen aanzetten als pixel-shift (of hoe dat ook mag heten bij Samsung) en dat tv automatisch uitgaat bij een half uur lang statisch beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369491

Anoniem: 247612 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:51

Heb trouwens afgelopen Vrijdag nog zo'n PS50c7700 gekocht, stond een sticker op de doos met "Included 1 3D Bril" Mijn eerste PS50 die ik in juni kocht zat geen gratis bril bij. Er zit een wit kartonnen doosje in de tvdoos met een blauw brillendoekje een batterij maar ZONDER 3d bril!
Grappig, ik had het omgekeerde. Gisteren kwam mijn tv binnen met een bril maar geen batterij. Maar goed, daar ga ik Samsung niet voor bellen, ik heb snel even een batterijtje gekocht.
Na veel excuses en een belofte dat ze een 3d starterspakket gingen toesturen (2 brillen dus) heb ik gezegd dat ze maar een WIFI dongle moesten zenden om het goed te maken met me!
Moet dat trouwens een Samsung dongle zijn waar ze het in de handleiding over hebben? Ik probeerde het gisteren even met eentje die ik nog had liggen van een ander merk, maar kon geen draadloos netwerk selecteren, alleen met draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Anoniem: 369491 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:44:
Grappig, ik had het omgekeerde. Gisteren kwam mijn tv binnen met een bril maar geen batterij. Maar goed, daar ga ik Samsung niet voor bellen, ik heb snel even een batterijtje gekocht.
De batterij zit met een plakbandje aan de binnen kant geplakt van het doosje waar de bril in zit. Daar wel goed gekeken? Ik kan me namelijk voorstellen dat mensen het doosje aan de andere zijde openen, alles eruit laten glijden en dan denken dat er geen batterij bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Abominuz

In het menu met je ok klikken op SVC.
Je ziet dan "panel time" staan. Dat zijn de uren in totaal sinds eerste inbedrijfstelling.

En blijf overal vanaf voor de rest!
Ik ben al vaker gasten tegengekomen op andere fora, die er niet vanaf konden blijven.
Ze zaten opeens met een verknoeide tv. Zij moesten bellen naar de fabrikant voor hulp.

[ Voor 43% gewijzigd door cornfed99111 op 10-08-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369491

Rutger Mulder schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:18:
[...]

De batterij zit met een plakbandje aan de binnen kant geplakt van het doosje waar de bril in zit. Daar wel goed gekeken? Ik kan me namelijk voorstellen dat mensen het doosje aan de andere zijde openen, alles eruit laten glijden en dan denken dat er geen batterij bij zit.
:$ Dat is precies wat er gebeurd is. Voorlopig dus geen batterij meer bijkopen ;) (hoe lang gaan die dingen eigenlijk mee?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Krijg als het goed is morgen mijn PS50C7700 geleverd. Hopenlijk zonder buzz e.d.
Ook de Harmony 1100 zal bij het pakketje zitten. Wanneer alles een beetje is aangesloten/opgehangen zal ik even een indruk posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een laatste vraag :) :)
Als ik het toestel op game mode zet ,is dat dan genoeg of moet ik nog rekening houden met de rest van de instellingen ?
Die kan je namelijk nog wel wijzigen zoals contrast etc......
THNX !!

Trouwens echt een bloedmooi toestel die ps50c7700 !!!
En 3D is echt ongelovelijk , motorstorm demo 3d is echt geweldig en krijg morgen de eerste 3
d blu ray dvd binnen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krijg als het goed is morgen mijn PS50C7700 geleverd. Hopenlijk zonder buzz e.d.
Die zogenaamde Buzz wordt er alleen op aanvraag bij geleverd! Ik heb er 2 gekocht zonder Buzzzzzzzz en ja mijn oren zijn uitstekend volgens de dokter. :o
en krijg morgen de eerste 3 d blu ray dvd binnen !
Monster House toevallig?

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 247612 op 10-08-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is er nu trouwens al een serieuze site die deze tv heeft getest? Las dat trustedreviews de tv graag wilde testen, maar er kennelijk nog geen had, maar er moeten toch sites zijn die hem inmiddels wel hebben?

Dit is immers een heel interessante betaalbare plasma, die dun is en over 3D beschikt.

In aanvulling op Brad Pitt, interessant stukje over de verschillende technieken: http://www.trustedreviews...-LCD-TV-Tech-Explained/p1

en het moet natuurlijk zijn zelfs Pioneer heeft er last van ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 10-08-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Benito : Cloudy with a chance of meatballs.

Mensen kletsen over de beruchte buzz heb er gelukkig helemaal geen last van !!!
Ik moet zeggen ik ben een plasma newbe maar er word wel een hoop bang gemaakt met plasam.
Als ik het zo her en der lees zou ik er niks mee durven doen ???
Als je gewoon normaal tv kijkt zoals je gewoonlijk doet is er toch niks aan de hand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waar lees je dat je er niks mee mag doen? Gewoon normaal tv kijken en er is niks aan het handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115951

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:38:
Is er nu trouwens al een serieuze site die deze tv heeft getest? Las dat trustedreviews de tv graag wilde testen, maar er kennelijk nog geen had, maar er moeten toch sites zijn die hem inmiddels wel hebben?
Hier is een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Benito : Cloudy with a chance of meatballs.
Oke en hoe ga je die afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369649

Hallo,

Ik heb sinds vandaag deze tv binnen...
Nu heb ik de volgende vraag, ik zie dat er een Optical Out op zit zeg maar...
Als ik nu op deze tv een PS3 en een Mediabox (HD) van UPC aansluit door middel van HDMI.
En vervolgens de Optical Out aansluit op een 5.1 Surround Set, krijg ik dan ook daadwerkelijk 5.1 geluid via m'n Surround Set??

Of moet ik om 5.1 Surround geluid te krijgen zowel de PS3 als de Mediabox apart aansluiten op de Surround Set?

Grtz Zjapio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Zjapio: je bron moet een digitale surround uit kunnen sturen. Dus als je je tv op een satelliet schotel aansluit heb je veel kans dat veel digitale zenders dmv de optical out van je TV naar je versterker DD geluid kunnen versturen.

Mbt je PS3: veranderd er toch helemaal niets? Je optical out van je ps3 aansluiten op de ingang van je versterker en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Dat laatste ;)
Brad Pitt schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:37:
[...]

Pioneer heeft er ook last van. LG ook. Samsung heeft het uiteraard ook gewoon. Ongelooflijk kortzichtig om te beweren dat Samsung er geheel geen last van heeft. Het is inherent aan de techniek, punt. Welk merk dan ook.
Helemaal mee eens. Elk merk heeft last van Image Retention, het is alleen de vraag hoeveel je je eraan stoort. Ik zie het als ik het lift uitdoe en de tv op een no-signal kanaal laat staan. Hinderlijk? Nee. Aanwezig? Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247612 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:53:
@ Zjapio: je bron moet een digitale surround uit kunnen sturen. Dus als je je tv op een satelliet schotel aansluit heb je veel kans dat veel digitale zenders dmv de optical out van je TV naar je versterker DD geluid kunnen versturen.

Mbt je PS3: veranderd er toch helemaal niets? Je optical out van je ps3 aansluiten op de ingang van je versterker en gaan met die banaan.
Aaah ik snap het....

Dus de bron (PS3 en de UPC HD Mediabox) moeten digitale surround uit kunnen sturen, wat ze doen... En dan zou het moeten werken...
En met m'n PS3, ik kan inderdaad de situatie onveranderd laten, alleen als het via de tv kan scheelt dat een kabel extra zeg maar... En een optische ingang van m'n versterker is kapot dus heb er nog maar eentje over vandaar zou het relaxed zijn als dat allemaal via de optical out van de tv gaat!

Maar als ik het goed begrijp gaat dat dus!?

Plus, dan hoef ik niet op m'n versterker/reciever te wisselen van input kanaal als ik wil gaan gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Nu online
Heb nu net alles aangesloten nadat ik hem binnen heb gehad. Eerste indruk: Fantastisch!!
Alles ziet er gewoon super uit ondanks dat de instellingen flink staan terug geschroefd. Heb nog geen image retentie kunnen waarnemen en gelukkig geen buzz. Heb mijn contrast en helderheid nu rond de 42 staan en vind het zo wel goed voor de eerste 100/200 uur. Ga nog denk ik vannacht een break-in dvd laten draaien zodat het gehele proces wat sneller verloopt.

Mijn eerste 3d ervaring vandaag ook gehad. Het ziet er echt zwaar gelikt uit. Had wat demo's van Samsung en dat zag er goed uit. Zat helaas geen 3d bril bij maar had er een poos geleden al 2 besteld dus dat is geen probleem.

Ook de Harmony 1100 is in één woord geweldig. Alles staat ingesteld en het werkt gewoon perfect. Vind hem fijner van de One die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga nog denk ik vannacht een break-in dvd laten draaien zodat het gehele proces wat sneller verloopt.
"Samsung Plasma TVs do not require a break-in period nor do they require any special treatment during the first few weeks of ownership beyond the normal care described in the first few pages of your user's manual".

http://www.samsung.com/us...n&input_keyword=+break-in
Maar als ik het goed begrijp gaat dat dus!?

Plus, dan hoef ik niet op m'n versterker/reciever te wisselen van input kanaal als ik wil gaan gamen
Ja, ik snap wat jij bedoeld ....jij denkt alle Optical output draadjes van je randapparatuur te reduceren tot 1 omdat de TV een Optical out bezit? Leuke gedachte maar dat gaat niet werken......althans lijkt mij erg sterk. Kwestie van proberen zou ik zeggen. Die optical out op je tv heeft puur met een satellietaansluiting te maken. HDMI (van je PS3 etc) kan ook geen 5.1 kanaals digitaal geluid uitsturen (voor zover ik weet). Zal vanavond eens met mijn Dreambox proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
HDMI zelf kan wel digitaal geluid doorvoeren, meer dan een optical kabel zelfs (HD-audio). Maar de tv zelf kan het denk ik niet untouched doorsturen. Hij zal denk ik altijd stereo doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 247612 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:18:
"Samsung Plasma TVs do not require a break-in period nor do they require any special treatment during the first few weeks of ownership beyond the normal care described in the first few pages of your user's manual".

http://www.samsung.com/us...n&input_keyword=+break-in
En wat staat er op die eerste paar pagina's? Ik gok dat je geen gekke dingen moet doen als 8 uur lang gamen met een HUD op je scherm en het contrast bizar hoog (80 ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HDMI zelf kan wel digitaal geluid doorvoeren
Waar ontken ik dat dan? Op blz 10 van de handleiding staat het haarfijn uitgelegd zag ik net.
En wat staat er op die eerste paar pagina's?
Welke eerste paar pagina's ?
Ik gok dat je geen gekke dingen moet doen als 8 uur lang gamen met een HUD op je scherm en het contrast bizar hoog (80 ofzo)?
Volgens mij staat er letterlijk in de handleiding dat je niet langer dan 3 uur lang 1 stilstaand beeld of object op je beeldscherm moet hebben.

Ach we maken van een mug een olifant ..allemaal gebaseerd op problemen van de 1e generatie plasma's. Gewoon knallen met dat ding. Heb je last van een ingebrande afbeelding die niet meer weggaat. Dan ontplug je je tv van het electriciteitsnetwerk, gooi je hem in een doos.... drop je hem bij je leverancier af, pak je een nieuw toestel uit de schrappen en ga je weer vrolijk naar huis. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Van de user manual (zoals in jouw quote staat).
Ach we maken van een mug een olifant ..allemaal gebaseerd op problemen van de 1e generatie plasma's. Gewoon knallen met dat ding. Heb je last van een ingebrande afbeelding die niet meer weggaat. Dan ontplug je je tv van het electriciteitsnetwerk, gooi je hem in een doos.... drop je hem bij je leverancier af, pak je een nieuw toestel uit de schrappen en ga je weer vrolijk naar huis. >:)
Het zijn ook allemaal geen grote problemen en de huidige generaties plasma's zijn er inderdaad vele malen beter tegen bestand. Voor inbranden moet je abnormale dingen doen, maar als het je lukt dan zal er ongetwijfeld op de handleiding worden gewezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StealthyPeanut schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:28:
HDMI zelf kan wel digitaal geluid doorvoeren, meer dan een optical kabel zelfs (HD-audio). Maar de tv zelf kan het denk ik niet untouched doorsturen. Hij zal denk ik altijd stereo doorsturen.
HDMI kan inderdaad gewoon digitaal geluid doorvoeren, je hebt tegenwoordig zelfs/ook receivers met HDMI aansluitingen voor het geluid, die dan het geluid eruit filteren, en waarvan je van daaruit weer richting TV kunt zeg maar... Geloof ik... ;)

Maar de vraag is dus of de tv het geluid 'downgrade' naar stereo?
Iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:46

jasjenl

Liab A Tymo

Hier staat wel een review van het amerikaanse equivalent van de nieuwe Samsung plasma's en als je dan deze vergelijking mag geloven zou de Samsung zelfs beter zijn dan de hooggewaardeerde Panasonic 3d plasma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Benito : Ik speel hem af op een 3d blu-ray speler, waarop anders ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369406 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:52:
@Benito : Ik speel hem af op een 3d blu-ray speler, waarop anders ????
I was just checking.
U lucky bastard! :9~ :*)
Van de user manual (zoals in jouw quote staat).
Die link van mij ging naar een FAQ op de Samsung site mbt break-in. Ik zie daar geen manual (in die directe link dan).
Iemand die dit weet?
Ja dus.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 247612 op 11-08-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 247612 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:51:
Die link van mij ging naar een FAQ op de Samsung site. Ik zie daar geen manual (in die directe link dan).
Jij hebt toch een Samsung plasma? Ze verwijzen naar de handleiding die bij de tv hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Iemand die dit weet?
Ja dus.

[...]
Hmmm damn....

Dan moet ik kijken of ik een soort van splitter kan vinden, waarin zeg maar als input twee optische kabels gaan (PS3 en UPC HD Mediabox) en een output die naar m'n Surround Set kan...

Iemand hier ervaring mee??

Heb zelf deze gezien op internet.

Werkt zoiets naar behoren? En wat is een betrouwbare (web)winkel waar ik zoiets kan halen...

Oooh en nog een vraagje, is het nodig om voor 3D content en 1080p content de zogenaamde HDMI 1.4 kabels te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En wat is een betrouwbare (web)winkel waar ik zoiets kan halen...
Als het bestaat, kan je het hier halen:

kabeltje.com of onlinekabelshop.nl
Oooh en nog een vraagje, is het nodig om voor 3D content en 1080p content de zogenaamde HDMI 1.4 kabels te gebruiken?
Neen, 1.4 HDMI herkent een 3D signaal automatisch waardoor je niet meer op je 3D knop hoeft te drukken bij 3D content. Dus bij een 3d blu ray speler is dat geen overbodig luxe.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 247612 op 11-08-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superandrea
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-01 23:58
Anoniem: 369649 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:07:
[...]

Hmmm damn....

Dan moet ik kijken of ik een soort van splitter kan vinden, waarin zeg maar als input twee optische kabels gaan (PS3 en UPC HD Mediabox) en een output die naar m'n Surround Set kan...

Iemand hier ervaring mee??

Heb zelf deze gezien op internet.

Werkt zoiets naar behoren? En wat is een betrouwbare (web)winkel waar ik zoiets kan halen...
Deze exacte heb ik al paar jaar. Mijn Ziggo decoder,PS3 en zelfs PC gekoppeld zijn aan mijn Logitech Z5500 5.1. speakers met optische kabel - geluid is perfect! Neem het maar, en kijk op de e-bay, bijden op ebay.com en ook ebay.co.uk, ik denk dat je met verzending niet meer dan 5-10 euro max is. Kijk niet verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

superandrea schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:26:
[...]

Deze exacte heb ik al paar jaar. Mijn Ziggo decoder,PS3 en zelfs PC gekoppeld zijn aan mijn Logitech Z5500 5.1. speakers met optische kabel - geluid is perfect! Neem het maar, en kijk op de e-bay, bijden op ebay.com en ook ebay.co.uk, ik denk dat je met verzending niet meer dan 5-10 euro max is. Kijk niet verder ;)
Okee, zijn die twee webwinkels (kabeltje.com of onlinekabelshop.nl) betrouwbaar of niet?

Want bij die laatste hebben ze hem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Paar geestige dingen uit de user manual van een 7000-serie plasma televisie van Samsung.

Afbeeldingslocatie: http://stuff.pfeffernuss.com/samsung04.png

Dus een bepaalde mate van buzz is niet raar, zelfs normaal. Plasma-inherent, zoals al zo vaak is gezegd hier.

Afbeeldingslocatie: http://stuff.pfeffernuss.com/samsung02.png

Lees: uiteraard kunnen deze panelen ook gewoon inbranden, als je het echt gek maakt.

Afbeeldingslocatie: http://stuff.pfeffernuss.com/samsung03.png

Afbeeldingslocatie: http://stuff.pfeffernuss.com/samsung01.png

En ook Image retention doe je weinig aan. Hoort er ook gewoon bij. Bij elk merk plasma.

Afbeeldingslocatie: http://stuff.pfeffernuss.com/samsung05.png

Tsja, waarom zouden ze die maatregelen moeten nemen als IR en BI geen enkele issue zijn zou je denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hehe, ik probeerde de PDF ook te downen, maar kreeg alleen maar foutmeldingen. Apart dat dit verhaal in de handleiding staat, dacht iemand op het forum hier zei dat dit allemaal "kolder" was ;)

Anoniem: 247612 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 01:18:
[...]

Dat is achterhaalde kolder! Daarom vindt je er ook niets over in de gebruiksaanwijzing.
Benito100 dank je voor je info :)

K3ke schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:59:
[...]

Avatar is toch nog niet uit in 3D? :?
Klopt K3ke dat avatar nog niet uit was op 3D, we hebben de normale versie gezien op blu-ray maar het beeld was zo intens mooi moest het even kwijt.

groetjes
yme

• Rutger Mulder
Ik bezit de 7700 en ja hij buzzt een beetje, maar dit is haast niet waarneembaar en niet storend. Ook heb ik al wat image retention mogen waarnemen op de tv nadat ik een menutje van de tv wat te lang had laten op staan. Hier moet ik dan wel bij vermelden dat ik dit pas echt kon zien toen ik met mijn hoofd vlak bij de tv zat. Op normale kijk afstand had ik de retention nooit waargenomen en daardoor heb ik me er ook niet aan hoeven storen. De retention is echter niet na 10 frames al weg zoals benito beweert. Ik heb het niet gemeten maar na een tijdje wat anders kijken gaat het vanzelf weg. Als ik nu dicht bij mijn tv kijk zie ik nog vaag het avro logo links bovenin (op een meter al niet meer te zien), zal wel het laatste programma zijn waar ik naar gekeken heb voordat ik de tv had uitgezet.
Ik denk dat veel mensen wel wat image retention hebben (inherent aan de techniek), maar het gewoon niet door hebben omdat het van een paar meter niet te zien is (of je moet het wel heel erg bont maken). Ook komt het bij een nieuwe tv wat sneller voor. Het wordt op den duur minder nadat het fosfor wat meer verouderd/ingespeeld is. Ik heb echter totaal geen spijt van mijn aankoop en kan de tv verder aan iedereen aanraden. Deze kleine puntjes had je bij een andere merk plasma ook gehad en de lcd techniek heeft weer zijn eigen problemen.

Laat het modereren maar aan de moderators over...

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 12-08-2010 13:17 ]

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:00
Ik zal ook nog maar eens een keer reageren dan.
Mijn 50PS756 heeft ook last van een beetje image retention.
Bij teletext zelfs zo erg dat ik niet te lang durf te gebruiken.
Zwart is niet helemaal zwart nee maar dat heeft een LCD scherm ook niet.
Een buzz heeft mijn tv nooit gehad.
En het beeld vind ik veel mooier dan van welk LCD-scherm dan ook.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 247612 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 01:04:
Dat had toch betrekking over die break-in bullshit?
Neen, er is tijdens de "break-in" geen speciale behandeling nodig van je TV. Dat is ook wat er in die link van je staat, maar daar wordt, zoals ik ook al aangaf , simpelweg aangegeven dat je nooit gekke dingen moet doen met je tv. Overigens is een plasma in het begin wel degelijk gevoeliger voor gekke dingen dan later. Hoe ouder de tv, hoe minder snel je last van IR of inbranden hebt als je bv urenlang hetzelfde laat zien. Er is alleen geen magische grens van 200 of 100 uur. Dus daarom zegt Samsung dat, in mijn ogen terecht, dan ook niet. Gewoon nooit gekke dingen doen, en als je het wel doet heb je gewoon geen garantie. Samsung heeft er immers voor gewaarschuwd.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:23

Ankh

|true

Brad Pitt schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 23:19:
Paar geestige dingen uit de user manual van een 7000-serie plasma televisie van Samsung.

[afbeelding]

Dus een bepaalde mate van buzz is niet raar, zelfs normaal. Plasma-inherent, zoals al zo vaak is gezegd hier.
Klopt, die van ons had ook een Buzz. Nu heb ik zelf goed gehoor en hoorde het meteen.
Selectro is langs geweest en heeft gemeten met een apparaat. Die van ons kwam boven de threshold, Samsung moest wel toestemming geven. Maar onze moederboarden (2 stuks) worden aankomende vrijdag vervangen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-03 20:06
Image retention heb ik ook waargenomen met de PS50C7700.
Ik was een uur lang Stardust aan het spelen op de PS3, en het turbo logootje dat linksonder staat was zichtbaar toen ik een film ging kijken met zwarte onder/boven rand. Pas na een uur of 2 wat anders te hebben gekeken, trok het weg. Ik schrok er wel een beetje van eerst. Dacht dat het ingebrand was.

• Nullius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-04-2024
Ikzelf heb absoluut geen buzz waargenomen bij mijn PS50C7700 ... zelfs niet op korte afstand en met het geluid uitgeschakeld (1m).
Volgens de laatste medische testen zijn mijn oren ook nog perfect (ver boven het gemiddelde).

Hierbij wil ik niet zeggen dat het niet kan ... maar laat je zeker niet afschrikken om deze tv te kopen.
Het lijkt eveneens zo dat ALS je er last van hebt, Samsung er zeker niet voor terugdeinst om je verder te helpen.

Verder ben ik uitermate tevreden over de TV.
Als ik'm op gamemode zet, heb ik bij snel bewegende beelden wel af en toe last van 'lijnen' op het scherm. Een bovenste gedeelte van het scherm volgt dan precies enkele ms later dan het onderste gedeelte, waardoor een 'lijn' ontstaat.
Als ik de gamemode afzet, is dit niet het geval.

Ik moet echter nog testen of dit een fout is van de tv of van de kabels/receiver.
Al mijn input gaat naar de receiver en van de receiver naar de TV.
Het kan zijn dat de fout ook daar zit natuurlijk.

Van IR heb ik nog geen last gehad, maar de tv heeft hier ook nog niet heel lang aangestaan met hetzelfde logo ergens.
Langs de andere kant is IR nu eenmaal een plasma gebeuren en zal dat ook op de mijne kunnen gebeuren.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:05

FeaR

In GoT we trust

Modbreak:Wat reacties verwijderd naar de TC. Wat wij als crew/moderators doen met bepaalde personen is aan ons en dat hoeft niet openbaar besproken te worden door users in dit topic. De tijd van publiekelijk lynchen hebben we nu toch wel gehad... Zou het bij deze weer ontopic kunnen?

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 12-08-2010 13:42 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• superandrea
Vraagje over PS50C7700: volgens TakeItNow, dat vandaag schreef:
Dear Andrea,
"I have sad news for you.
There is no 3D glasses included with the TV. According to my distributor Samsung never delivers 3D glasses with this model.
Met vriendelijke groet"
Iemand met ervaring, of advies? Zijn er meerdere distributors hier in Holland? Alle winkels hebben deze week op de zelefde tijd vorrad gemeld.

Ik heb gewoon de bril erbij gekregen ?
Het staat namelijk ook op de doos van de tv ?
Wel raar dat sommige hem er niet bij leveren.

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Vanochtend ook mijn ps50c7700 gekregen (idd ook inclusief bril).

Hij deed het perfect, tot zojuist... het beeld viel ineens uit.

Als ik hem nu aan zet hoor ik wel het startup geluidje, maar het beeld blijft zwart. Zelfs de menu's verschijnen niet meer.

Leverancier brengt morgen een nieuw, waarschijnlijk een 'los contact'.

Aardig balen voor vanavond :(, maar ga er vanuit dat die van morgen wel in orde is/blijft :)

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:00
In ieder geval wel heel snel een nieuw scherm!
Dat is pas service.

• TangLeFuzZ
Zeker weten!

Als ik morgenavond een tevreden mens ben zal ik natuurlijk ook laten weten om welk bedrijf het gaat...

Ook mooi: gisteren om 16.00 de 7700 besteld, vanochtend om 10.00 geleverd :)

• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 19:40
Zo maar eens even een vraagje.

Ik heb nu al zo'n twee jaar de ps50C91HX staan. Nu zag ik in de MM folder de ps50c530 staan voor 744 euris. De ''oude'' gaat dan uiteraard de deur uit. Maar wat moet/kan zoiets nu nog opleveren?

• superandrea
Anoniem: 369406 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:25:
Ik heb gewoon de bril erbij gekregen ?
Het staat namelijk ook op de doos van de tv ?
Wel raar dat sommige hem er niet bij leveren.
Bedankt voor je reactie. Bij welke winkel heb jij je plasma gekocht? Ik heb alle reviews van TakeItNow gelezen en ze zien out als een nette bedrijf, maar toch helaas zonder brilletjes...;-)
TangLeFuzZ schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:14:
Zeker weten!

Als ik morgenavond een tevreden mens ben zal ik natuurlijk ook laten weten om welk bedrijf het gaat...

Ja, laat ons weten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
superandrea schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:53:
Iemand met ervaring, of advies? Zijn er meerdere distributors hier in Holland? Alle winkels hebben deze week op de zelefde tijd vorrad gemeld.
Ik heb alle reviews van TakeItNow gelezen en ze zien out als een nette bedrijf, maar toch helaas zonder brilletjes...;-)
Sinds half juli ofzo levert samsung de 7700 uit met 3d bril erbij, dus als het niet om 'oude' voorraad gaat moet er een bril bij zitten. Samsung nederland is de enige officiële importeur hier, maar er zijn wellicht ook bedrijven die buitenlandse versies van deze tv importeren en hier in nederland aanbieden. Opletten dus, want het is dan maar de vraag of samsung nederland nog garantie aan huis biedt als je een niet NL model hebt. Ik weet dat panasonic dat dan niet doet. De vraag is dus even of TakeItNow 'oude' voorraad verkoopt en/of het gaat om een nederlands model. Ze zijn wel goedkoop daar bij TakeItNow en hebben erg veel voorraad. Volgens mij betrekken al die goedkope webshops in de pricewatch de tv bij de zelfde distributeur/groothandel.

Het kan ook zijn dat men/distributeur niet weten dat er nu wel een 3d bril bij zit. Volgens mij is samsung daar opeens mee begonnen zonder dit ergens te melden. Op de website van samsung kun je ook nergens lezen dat je er een bril bij krijgt. Op de doos moet links onderin een ronde sticker zitten die vermeld dat er een gratis bril in de doos zit. Dus als een bedrijf de tv op voorraad heeft is het voor hun erg makkelijk om dit even voor je na te gaan. Maar die goedkope webshops waar jij bij kijkt voeren zelf natuurlijk geen voorraad....

In sommige 'echte' winkels kun je ook goed onderhandelen en dan is een prijs onder de €1400 ook mogelijk voor deze tv. Wel wat duurder dan de webshops die rond de €1300 zitten, maar je krijgt wel meer service bij een normale winkel en het is makkelijker wanneer je problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik doe dit topic op slot. Gaat wel weer open zodra iemand zin heeft om de zooi hier op te ruimen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:05

FeaR

In GoT we trust

RoD schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 01:02:
Ik doe dit topic op slot. Gaat wel weer open zodra iemand zin heeft om de zooi hier op te ruimen :/
En de zooi is opgeruimd :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de ps50c530 en de ps50c550? Die ps50c530 staat niet op de site van Samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Goed werk FeaR1986!

Heb je ook de kraan dichtgedraaid? ;)

@ Frank Martin

Kijk eens op de Duitse en UK versie van de Samsung site. Daar staan heel veel modellen die je hier
niet officieel kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Het lijken dezelfde TV's, maar als ik Samsung-sites kijk zie ik het volgende:

PS50C530: geen ethernet en DLNA (http://www.samsung.com/fr...ype=prd_detail&returnurl=)
PS50C550: wel ethernet en DLNA (http://www.samsung.com/nl...etail&tab=spec&fullspec=F)

En dat terwijl de PS50C550 gemiddeld duurder is??? In verband met Ziggo wil ik absoluut een gecertificeerde TV kopen, dus dat zou dan de PS50C550 moeten worden.

Vreemd hoor, de Saturn heeft deze week de 530 voor 699 in de aanbieding maar die heeft qua specs minder te bieden dan de 550, is niet gecertificeerd en is ook nog eens duurder???

[ Voor 3% gewijzigd door Frank Martin op 13-08-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
TangLeFuzZ schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:31:
Vanochtend ook mijn ps50c7700 gekregen (idd ook inclusief bril).

Hij deed het perfect, tot zojuist... het beeld viel ineens uit.

Als ik hem nu aan zet hoor ik wel het startup geluidje, maar het beeld blijft zwart. Zelfs de menu's verschijnen niet meer.

Leverancier brengt morgen een nieuw, waarschijnlijk een 'los contact'.

Aardig balen voor vanavond :(, maar ga er vanuit dat die van morgen wel in orde is/blijft :)
coob schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:02:
In ieder geval wel heel snel een nieuw scherm!
Dat is pas service.
TangLeFuzZ schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:14:
Zeker weten!

Geweldig, om 9.00 vanochtend werd er een nieuwe tv gebracht :)

Gaat trouwens om www.franklin.nl ............ perfecte service...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Het zijn ook in principe dezelfde tv's.
Alleen op enkele details zijn ze anders.
Zo heeft de 530 één HDMI poort minder en geen LAN interface dan de 550.

Over de certificering moet je je niet druk maken.
Als de 530 met CI+ werkt, is de kans erg groot dat de 550 er ook mee werkt.
Dat een model niet gecertificeerd is, betekent niet alleen dat hij niet met CI+ werkt.
Het kan ook zo zijn dat hij nog niet aan de beurt is gekomen om te certificeren.

Je kan in de winkel toch bedingen dat als de tv niet werkt met CI+, je hem terug mag brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Dan heb ik dus liever die 550: wel gecertificeerd, LAN-poort en 4 HDMI aansluitingen. Als ie voor de rest hetzelfde is als de 530 vind ik het erg vreemd dat de 530 duurder is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 370762

Ik heb net een 7700 en een Samsung blueray player 6900 gekocht bij Franklin. Blueray is helaas defect, geeft geen signaal uit via hdmi. Ik hen canal digitaal HD abo. 7700 heeft een ingebouwde sat tunner maar deze werk niet goed met mijn CI (Matrix revolutions). Ik krijg soms beeld soms niet op SD zenders en op sommige HD zenders alleen maar geluid geen beeld. Volgens Franklin Canal Digitaal moet kunnen werken op 7700 met Aston cam. Bovendien, heb ik ook een sat. schotel met motor. Deze werk ook niet met 7700 (Diseqc 1.2 is wel aanwezig in de menu, schotel handmatig laat draaien om bv. sat te zoeken werkt wel). Maar draait die niet automatisch als je van zenders wisselt. Als ik de medewerker van Samsung klantenservice mag geloven, deze model werkt nog niet met het Deseqc 1.2 motor systeem. Ik twijfel nog steeds dat bepaalde instellingen zijn niet goed ingesteld.

Dus, tot nu toe, heb ik nog geen HD TV beeld (wel een paar gratis HD zenders), geen HD film, geen 3D (wel 2d->3d). Wacht even dat Franklin me terugbelt voor de blueray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar lees er op internet verschillende verhalen over dus vandaar dat ik dit nog een keer herhaal...

Als ik via HDMI 1.4 verschillende apparaten (PS3, UPC HD Mediabox, Xbox 360 die allemaal 5.1 ondersteunen) aansluit op de PS50C7700, en vervolgens via de Optical Out een kabeltje trek naar mijn receiver, krijg ik dan 5.1 geluid? Of krijg word dit geluid 'gedowngrade' naar stereo?
Aangezien een van de specificaties van deze tv is dat hij beschikt over een Dolby Decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:44
@ Zjapio. digitaal geluid wordt alleen doorgegeven als je een digitale zender bekijkt (via sataliet of coax) die digitaal 5.1 geluid heeft (niet uit eigen ervaring, maar dat is wat ik ervan begrijp). Daarnaast wordt het geluid van bestanden die je via DLNA streamt vanaf een netwerkschijf (PC of NAS zou wat dat betreft niet uit moeten maken) of USB ook in 5.1 of DTS aan je receiver doorgegeven (uit eigen ervaring!!, wel eerst tijdens het afspelen even via tools -> geluidsinstelling -> uitvoer op DD/ DTS ipv PCM zetten).
Het geluid van bronnen aangesloten op HDMI kanalen (en uiteraard scart, component, tulp) wordt voor zover ik weet in stereo doorgegeven aan je versterker en kun je dus beter direct vanaf je apparaat (PS3, mediaspeler, decoder e.d.) naar je versterker leiden.

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@pCOW okee thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:23

Ankh

|true

Helaas, vrijdag kwam het nieuwe moederboard en werd geplaatst door Selectro. De jongen heeft het "verschil" zwart laten horen. Jammer genoeg komt de buzz daar niet door. Bij normaal tv / film kijken is de Buzz nog steeds... Maandag maar weer bellen...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-03 14:42
Het blijft me verbazen dat er kennelijk nog steeds geen fatsoenlijke "officiele" uitgebreide reviews/testen over deze tv te vinden zijn. Merkwaardig.

Weet iemand het exacte verschil van de PS50c7700 met de PN50C8000 (behalve dan het afzetgebied)? Ofwel zouden reviews voor de PN50C8000 in principe dan ook voor de PS50c7700 moeten gelden inclusief eventuele tekortkomingen/problemen?

[ Voor 44% gewijzigd door melk0r op 14-08-2010 13:49 ]

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Nu online
Elke keer wanneer in de c7700 aanzet gaat hij mijn Smartcard/CI+ module controleren, is dit bij anderen ook het geval? Wanneer ik in het servicemenu wil komen dan sluit die gelijk af aangezien die controle wordt uitgevoerd en dus kan ik niet in het servicemenu komen.

[ Voor 8% gewijzigd door BrcBas op 14-08-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zooo, net aangesloten en wat een beeld...

Kan er verder nog niet veel over vertellen maar eerste indruk is echt heel erg goed. Had hiervoor een goede Plasma van Panasonic (TX-P46G15E) en kan niet zeggen dat dit beeld minder is ofzo.... Sterker nog, zo op het eerste gezicht beter... Die TV is overigens naar mijn ouders gegaan omdat er wat beschadigingen op zaten en ik me daaraan ergerde en mijn ouders niet!
En heb zelfs nog de instellingen als contrast, helderheid enzo laag gezet... (Weet overigens niet of er ergens aanbevolen instellingen zijn voor de eerste uren gebruik, ook al lees ik hier en daar dat dat onzin is doe ik het toch graag...)

Misschien trouwens nog een n00b vraag, maar kan je met de PS3 wel Blu Ray 3D films afspelen??
En zo ja, moet daar iets speciaals voor ingesteld worden?

Edit: ik lees overal verschillende verhalen, maar de meest voorkomende is wel dat het NU nog niet gaat!?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 369649 op 14-08-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De PS3 kan op dit moment geloof ik* alleen 3D games spelen, maar 3D BD's komt eraan :)

* Ik heb geen PS3, dus geen manier om het te checken ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Grrrrrene schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:36:
De PS3 kan op dit moment geloof ik* alleen 3D games spelen, maar 3D BD's komt eraan :)

* Ik heb geen PS3, dus geen manier om het te checken ;)
Je hebt echter wel gelijk ja :) Games gaan tot 720p, Blu-rays kunnen binnenkort in 1080p-3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm okee...

Ik heb alles aangesloten, met een nieuwe HDMI 1.4 kabel.
Op m'n PS3 de video instellingen automatisch laten doen zeg maar zodat zowel 720p, 1080i, 1080p, 720p (3D) en 1080p (3D) beschikbaar zouden moeten zijn... Althans, dit vind ie automatisch en laat ie zien op het scherm....

Vervolgens heb ik de demo van MotorStorm Pacific Rift gedownload, en probeer deze op 3D te spelen. Alleen is de enige manier om een beetje fatsoenlijk beeld te krijgen om te kiezen voor de optie 2d -> 3d.

Maar t lijkt me toch dat ik dit op zeg maar de boven of langs elkaar modus zou moeten spelen?
Bovendien heb ik ook ergens iets gelezen van een schaakbord(?) modus en nog een andere, maar deze kan ik niet vinden?

Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat heb je aangesloten?

Je hebt een 3D TV neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ik meen hierboven te lezen dat hij een PS50C7700 heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yup, ik heb mijn PS3 via een nieuwe 1.4 HDMI kabel aangesloten op de PS50C7700...

Als ik in mijn instellingen van de PS3 kijk, zie ik ook staan dat ie 3D herkent zeg maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je en s3d tv hebt speel je heb gewoon side by side !!!
Ik heb hem ook op 3D en ziet er prachtig uit zo ??
Misschien vind native 3D beeld wel niks lol
Als je de game start staat er ook of je hem in 3D wilt spelen of niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369406 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:52:
Als je en s3d tv hebt speel je heb gewoon side by side !!!
Ik heb hem ook op 3D en ziet er prachtig uit zo ??
Misschien vind native 3D beeld wel niks lol
Als je de game start staat er ook of je hem in 3D wilt spelen of niet....
Huh?

Beetje vaag bericht haha...

Welk spel speel je dan? (MotorStorm Pacific Rift?)
En speel je het op de PS50C7700? En zo ja; knippert er dan linksonder op de TV een lampje dat aangeeft dat er 3D content afgespeeld wordt? Zoiets lees ik in de handleiding? Maar ik zie nooit een lampje knipperen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm okee...

Het gamen in 3D lukt inmiddels, had blijkbaar niet de goede games gedownload haha...
Nog een tweede vraag, ik heb (nog) geen Blu Ray 3D speler, maar is het ook mogelijk om via USB of DLNA 3D te gebruiken?
Als ik een 3D film ofzo download of ergens vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
crimescene schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:26:
Zo maar eens even een vraagje.

Ik heb nu al zo'n twee jaar de ps50C91HX staan. Nu zag ik in de MM folder de ps50c530 staan voor 744 euris. De ''oude'' gaat dan uiteraard de deur uit. Maar wat moet/kan zoiets nu nog opleveren?
Aan de ''vele'' reacties te zien, kan ik hem gewoon bij het grofvuil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
crimescene schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:47:
[...]
Aan de ''vele'' reacties te zien, kan ik hem gewoon bij het grofvuil zetten.
Waar woon je? Als je hem buiten neerzet, kom ik hem wel ophalen.. >:)

Doe gewoon een beetje zoeken op vergelijkbare tv's op marktplaats, dan weet je de prijs ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Zjapio

Ja je kan gewoon 3d content afspelen via je externe HDD of usb.
Er zijn vele 3D demo's beschikbaar op het net.
Behalve al die geconverteerde troep naar 3D die kwaliteit is niet altijd even top,
De beelden lopen er vaak niet gelijk waardoor je dus wel hoofdpijn krijgt !

Sorry voor me vaag laatste vaag bericht lol
Je moet op het paystation network het 3D pakket downloaden :)
Andere games gewoon 2D naar 3D conversie.
ik weet niet of je een 360 hebt ? dan zou ik avatar proberen ziet er ook wel geinig uit in 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
cornfed99111 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:07:
[...]

Waar woon je? Als je hem buiten neerzet, kom ik hem wel ophalen.. >:)

Doe gewoon een beetje zoeken op vergelijkbare tv's op marktplaats, dan weet je de prijs ongeveer.
Dat zoeken had ik uiteraard al gedaan natuurlijk. Maar daar zie ik regelmatig prijzen staan waarvan ik denk:daar koop je gewoon nieuw voor nu. En dan zetten ze er vaak bij dat hij toendertijd een x-bedrag kostte. Die van mij kostte toen 1499 euro.
Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste