Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114186

@Rutget; had je eerste reply niet gezien.
De bril zag er niet uit als 'voor de moeite', want de doos was helemaal dicht toen hij afgeleverd werd.
De bril zat in een apart doosje in een van de piepschuim blokken. Ook zat er nu een extra handleiding bij de TV voor de brillen. Weet zeker dat de 1e 7700 dit niet had. Dus ik heb toch 'een beetje voordeel' van mijn ruil, ook al zit ik nu met 5 brillen :P.

Een 720p 3D tv is best interessant. Die hoeft dus niet op te rekken voor 3D games. Ik denk als ze hem redelijk prijzen dat het nog best interessant kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Zal je altijd zien, hak je eindelijk de knoop door voor de TV, stoppen ze nog geen week later opeens gratis brilletjes erbij 8)7 Las al zoiets op AVforums, goed om te zien dat ze dat nu ook in Nederland doorgevoerd hebben ;)

Welke bril(len)? stoppen ze er eigenlijk bij? Dezelfde als uit de 3D starters kit?

[ Voor 17% gewijzigd door Deismyna op 23-07-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357779

Zo die nieuwe Samsung bril ziet er wel erg uit. Misschien toch maar even wachten met het kopen van oplaadbare bril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Deismyna; ja, gewoon de normale uit de starterskit. Oh en je krijgt er ook een extra reinigingsdoekje bij... :P
Had overigens liever gehad dat er geen buzz was, dan dat ik een extra bril had, maar ja.

Vanavond nog even op buzz getest met stille omgeving; buzz is minder dan vorig model, maar nog wel aanwezig.

Er zitten nu echt weer geen houderringen bij, volgens de youtube video van Samsung heb je ze soms wel nodig, maar alleen als je de Europese scart gebruikt? :S ; YouTube: Samsung LED TV slim wallmount, vanaf 1:40. Heeft iemand anders deze dingen wel gehad?
De brackets/rails van mijn wallmount lopen ook recht, terwijl de plasma TV een kleine kromming heeft, in hoeverre gaat dat lastig worden? Iemand anders deze TV ook ge-wall-mount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Laatst was er toch een bericht dat Samsung die buzz bij mensen thuis op kwam lossen!?

Ik zit nu nog steeds erg te twijfelen tussen een aantal plasma's, waaronder dus ook de Samsungs, maar het blijft een verschrikkelijk moeilijke keus wanneer ieder model wel een of ander mankementje of tekortkoming heeft (reactietijd, buzz, floating blacks, matige SD weergave, etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Het viel me eerst niet zo op, maar ik begin me steeds meer te ergeren aan die buzz in samsung plasma (ps50c6500). Het lijkt erger te zijn bij 1080p content; ik hoor het door de filmmuziek heen.

Heeft er iemand ervaring met samsung bellen om er naar te kijken? Ik geloof dat je het zelf moet betalen als ze het "niet erg genoeg" vinden? En hoe erg is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsepiels
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11-2015
Rutger Mulder schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:14:
[...]

Dan zal ik er vast ook één bij krijgen, want mijn tv moet nog uit de nieuwste lading tv's komen. Hoe zit het met de buzz bij jou tv Nielsepiels?

Lees net ook dat samsung met nieuwe 3d brillen gaat komen voor Q4. Vertaling van grieks is niet super goed, maar het lijkt te suggereren dat ze ook beter zijn dan die we nu hebben.
[afbeelding]

Verder zijn er eerder deze week ook twee budget 3d plasma tv's gepresenteerd door samsung, namelijk de C490 en C680. De C490 is een 3d plasma en is met zijn 720p scherm niet full hd, maar is daardoor aanzienlijk goedkoper. De C680 is wel full hd en heeft ook 3d functionaliteit, maar heeft minder extra's dan de C7700 etc. Geen widgets, lager contrast, geen black filter, niet slim design enzovoorts.

Met 3d straks in bijna alle goedkope tv's zal een boel helpen om de industrie aan te sporen om meer content er voor te maken. Samsung is in elk geval druk bezig om 3d te pushen.
Ik heb geluisterd met mijn oor naast de tv en ik hoor helemaal niets.

Ik heb ook de 3D functie getest met Monsters vs Aliens die bij de 3D starterkit zit; echt te gek! Ik dacht in het begin dat ik een balletje in mijn gezicht kreeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:08
Die extenders op 1:40 van dat filmpje zitten bij die wall mount in de doos. Als je in de handleiding op bladzijde 57 kijkt wordt er vermeld dat je die holder rings nodig hebt als je een wall mount gebruikt die niet door samsung is gemaakt. Die ringen vullen dat kuiltje op waar de bevestigings bouten in moeten, zodat de achterkant mooi vlak is. Dat zal wel beter zijn voor de krachten die er op komen te staan.
Ik weet nog niet of ik mijn tv ga ophangen, maar ik zit er aan te denken om deze samsung slim mount kloon te halen dan. De originele van samsung is mij te duur. Ik vind het wel handig dat je met die wall mount mooi je tv waterpas kan zetter door hem te draaien als een schilderij. De mount zit erg strak tegen de muur, beter dan de meeste beugels en je kan je tv er zo op tillen of ff opzij kantelen om wat kabels te monteren.
Nielsepiels schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:09:
Ik heb geluisterd met mijn oor naast de tv en ik hoor helemaal niets.

Ik heb ook de 3D functie getest met Monsters vs Aliens die bij de 3D starterkit zit; echt te gek! Ik dacht in het begin dat ik een balletje in mijn gezicht kreeg :)
Dat is mooi, denk dat je dus gewoon geluk moet hebben met de buzz. Of je moet een oude lul zijn dat je het niet meer hoort. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Zoijar schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:09:
Het viel me eerst niet zo op, maar ik begin me steeds meer te ergeren aan die buzz in samsung plasma (ps50c6500). Het lijkt erger te zijn bij 1080p content; ik hoor het door de filmmuziek heen.

Heeft er iemand ervaring met samsung bellen om er naar te kijken? Ik geloof dat je het zelf moet betalen als ze het "niet erg genoeg" vinden? En hoe erg is dat?
Je kan toch gewoon bellen? Als je zou moeten betalen dan zijn ze het verplicht om te vertellen.
Wij worden volgende week gebeld door de servicemonteur om onze buzz te repararen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:08
Gisteren ook mijn 7700 opgehaald. Ik had deze begin juni besteld bij de MM (met die aktie) maar hij werd pas eind juni geleverd, op de dag dat ik op vakantie ging. Hij heeft dus 3 weken in het magazijn van de MM gestaan. Bij mijn TV zat er geen bril bij, alhoewel er bij de handleiding wel een aparte handleiding bijzat over de 3D bril. Misschien de doos nog eens goed doorzoeken?? :-) En anders neem ik even contact op met Samsung, wie weet is er nog iets te regelen.
Ik ga verder spelen!!!

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarverS
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-02 15:41
Anoniem: 114186 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:04:
@Deismyna; ja, gewoon de normale uit de starterskit. Oh en je krijgt er ook een extra reinigingsdoekje bij... :P
Had overigens liever gehad dat er geen buzz was, dan dat ik een extra bril had, maar ja.

Vanavond nog even op buzz getest met stille omgeving; buzz is minder dan vorig model, maar nog wel aanwezig.

Er zitten nu echt weer geen houderringen bij, volgens de youtube video van Samsung heb je ze soms wel nodig, maar alleen als je de Europese scart gebruikt? :S ; YouTube: Samsung LED TV slim wallmount, vanaf 1:40. Heeft iemand anders deze dingen wel gehad?
De brackets/rails van mijn wallmount lopen ook recht, terwijl de plasma TV een kleine kromming heeft, in hoeverre gaat dat lastig worden? Iemand anders deze TV ook ge-wall-mount?
Ik heb deze tv (C7700) gewallmount met de Samsung wallmount. Effe samen met mijn zoon zo vanuit de doos opgehangen. 5 minuten werk. Heb de extra ringen/busjes erachter gedaan (meegeleverd in de wallmount doos) zodat ik mijn videorecorder (scart) ook nog kan aansluiten. Echt fluitje van een cent. Mijn tv hangt aan een Gibo wandje van 10cm dik. Nu nog een nette oplossing bedenken/uitzoeken om mijn kabels weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:09
Ik las dat de Samsung PS50C7700 geen 24p ondersteunt.

In hoeverre is dit een (groot) gemis?

En wat ik zoal heb gelezen en gevonden mbt reviews en meningen mbt deze tv, lijkt mij dit het enige minpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:53
Jasikevicius3 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:36:
Kan mij niet voorstellen dat de tv dat niet weergeeft. Ik mag toch aannemen dat deze specifieke serie iets "mist" qua 24p-processing maar da's dan ook alles. Je zal heus wel een Blu-ray hierop kunnen afspelen hoor ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-04-2024
Hey ... vandaag net een PS50C7700 besteld.
Die 3D leek me echt de max in de MM, maar toch nog enkele vragen:

- Vermindert het 3D-effect als je verder van je tv zit ?
Ik zit ongeveer op 4m van m'n TV ... is het effect dan nog even indrukwekkend als in de MM op ca. 1,5m ?

- Is er nu wel of geen game-mode ?
Ik heb de laatste 20 pagina's van deel 1 van dit topic gelezen en dit topic helemaal, maar enkele tegenstrijdige berichtgevingen gevonden ?
Lag in games is echt verschikkelijk !
Als er een game mode is, kan je dat dan in/uitschakelen per 'source' (bv standaard uitgeschakeld op HDMI1 en standaard ingeschakeld op HDMI2) ?

- Ik wilde al meteen brilletjes bijbestellen, maar is dit nog nodig ?
Op sommige fora heb ik gelezen dat brilletjes erbij worden geleverd en op andere dan weer niet.
Of is dit dan weer afhankelijk van waar je je tv hebt besteld ?

Tnx ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 14:04
4 meter is wel heel ver, voor een goede 3D ervaring moet je zo dicht mogelijk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:08
Een weekendje zitten spelen met mijn nieuwe TV. MKV's via het netwerk (zowel via de Samsung PC share manager geinstalleerd als via DLNA) kreeg ik in eerste instantie niet afgespeeld terwijl dezelfde files op een USB stick zonder moeite afspeelden. Gisteravond de extensie van de files hernoemd naar avi (was eerst mkv) en toen kon ik ze zonder problemen via het netwerk afspelen. En daarnaast kon ik instellen dat er via de spdif een digitaal geluid naar mijn versterker wordt gestuurd, zowel dolby digital als DTS passthrough. Het was mij uit dit forum nog steeds niet duidelijk of dat nou mogelijk was met materiaal van USB-stick of via het netwerk, maar het werkt dus wel (tijdens het afspelen met de tools-knop naar geluidsinstellingen gaan en dan onderdaan kiezen voor digitale uitvoer -> niet PCM maar DD/ DTS !!). Wat mij betreft is een mediaplayer dus niet nodig, alhoewel geripte DVD's niet afgespeeld kunnen worden. Maar ja, wie wil er nog DVD bekijken als je 1080p materiaal kunt bekijken ;-)

En wat die vraag van 24p betreft, volgens mij is het zo dat als je kiest voor de film-instelling de TV een 24p signaal accepteert en weergeeft, maar ik kan het (heel erg) fout hebben..

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat het 24p-verhaal op het volgende slaat?
Anoniem: 357779 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:35:
"Samsung confirmed to an A/V techie that 24p is currently not working properly on both 7k and 8k sets. It's doing 3:2 pulldown. They are working on a firmware fix and hope to have it out in early August for professional reviews."
Die update zit er dus aan te komen, maar het is me nog onduidelijk of dit ook voor de Europese modellen geldt?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Grrrrrene schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:31:
Die update zit er dus aan te komen, maar het is me nog onduidelijk of dit ook voor de Europese modellen geldt?
Mijn God zeg, anno 2010 nog zitten te kijken naar judderende 60Hz beelden, moet niet gekker worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, heb je met Panasonic ook :) De VT20 (en de modellen daaronder dan ook niet, gok ik) kan ook niet omgaan met 24p... Samsung lost het tenminste op, van Panasonic weet ik dat nog niet (misschien wel, dan heb ik het gemist).

[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 26-07-2010 16:59 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Nu online
Wat is überhaupt het probleem? Die TV speel toch gewoon 24p af?
Iemand misschien een specifieke scene waarbij ik "iets" zou moeten waarnemen wat op een probleem duid?

Dit staat verder toch los van MJC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Grrrrrene schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:59:
Tsja, heb je met Panasonic ook :) De VT20 (en de modellen daaronder dan ook niet, gok ik) kan ook niet omgaan met 24p... Samsung lost het tenminste op, van Panasonic weet ik dat nog niet (misschien wel, dan heb ik het gemist).
Lol, de VT20 lacht gewoon om 24p hoor, zoals eigenlijk elke tv these days zou moeten doen. Da's echt geen enkele issue bij Panasonic (speelt het op 96Hz af, en da's gewoon prima).

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 26-07-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarverS
Jasikevicius3 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:36:

In hoeverre is dit een (groot) gemis?

En wat ik zoal heb gelezen en gevonden mbt reviews en meningen mbt deze tv, lijkt mij dit het enige minpunt?
Wordt gewoon ondersteund. Weet niet waar je die info vandaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarverS
Nullius schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:19:
Hey ... vandaag net een PS50C7700 besteld.
Die 3D leek me echt de max in de MM, maar toch nog enkele vragen:

- Vermindert het 3D-effect als je verder van je tv zit ?
Ik zit ongeveer op 4m van m'n TV ... is het effect dan nog even indrukwekkend als in de MM op ca. 1,5m ?

- Is er nu wel of geen game-mode ?
Ik heb de laatste 20 pagina's van deel 1 van dit topic gelezen en dit topic helemaal, maar enkele tegenstrijdige berichtgevingen gevonden ?
Lag in games is echt verschikkelijk !
Als er een game mode is, kan je dat dan in/uitschakelen per 'source' (bv standaard uitgeschakeld op HDMI1 en standaard ingeschakeld op HDMI2) ?

- Ik wilde al meteen brilletjes bijbestellen, maar is dit nog nodig ?
Op sommige fora heb ik gelezen dat brilletjes erbij worden geleverd en op andere dan weer niet.
Of is dit dan weer afhankelijk van waar je je tv hebt besteld ?

Tnx ! :)
Bij 3D: hoe dichter op het scherm hoe beter, het effect is dan gewoon indrukwekkender omdat dan je gehele gezichtsveld is afgedekt met enkel en alleen het tv beeld.

Er is geen game mode.

Ik las inderdaad dat bij de laatste uitlevering van deze tv er een 3D bril wordt bijgeleverd. En anders effe een 3D starterskit bestellen, die kost ook zoveel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is wel een game mode;
Deze is alleen beschikbaar bij een HDMI bron heb ik ergerns gelezen, maar dan moet je naar;
Menu=>Setup=>General en daar is de bovendste optie game-mode.
En dit is inderdaad aan te raden bij games, want ik had ongeveer 80ms lag bij Guitar Hero als ik game mode niet aan had. Met game mode aan had ik geen lag volgens de game (dus 'verwaarloosbaar lag').
De game mode is specifiek per input (of in ieder geval aan alle HDMI, ikzelf heb alleen mijn receiver aan een HDMI slot hangen, en verder geen andere apparaten), want als ik nu switch naar HDMI3 gaat hij automatisch over op game mode.

Ook ben ik het met CarverS eens; groter is beter bij 3D. Bovendien went 'groter' snel. Ik zit op 2,5m afstand van mijn 50" (als hij woensdag aan de muur gaat, wordt het 3m) en dat is prima. Kleiner zou ik niet mere willen.

Judder tijdens 24p zie ik niet, maar ik ben ook geen videofiel. Misschien komt het door de MJC dat ik het niet zie?

Ik heb overigens de ingebouwde media player nog niet gebruikt, maar omdat ik de laatste tijd niet zo te spreken ben over TVersity icm PS3, is dat misschien wel een goed idee om eens te gaan testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Nu online
Nieuwe firmware voor de C7700:
T-VALDEUC-1016.0
. To add requirement of Ziggo certification (Netherlands)
. PVR working at TF1 Widget(Channel bound service on) channel (France)
. Some HEAAC 5.1ch sound discontinuousin headphone mode
Komt blijkbaar dus wel officiële Ziggo certificering aan, ook al werkt het volgens mij al zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Deismyna schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:32:
Nieuwe firmware voor de C7700:

[...]

Komt blijkbaar dus wel officiële Ziggo certificering aan, ook al werkt het volgens mij al zonder problemen :)
De tv was al een maand geleden gecertificeerd.
Minimale softwareversie T-VALDEUC-1013.2 of hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarverS
Anoniem: 114186 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:12:
Er is wel een game mode;
Deze is alleen beschikbaar bij een HDMI bron heb ik ergerns gelezen, maar dan moet je naar;
Menu=>Setup=>General en daar is de bovendste optie game-mode.
En dit is inderdaad aan te raden bij games, want ik had ongeveer 80ms lag bij Guitar Hero als ik game mode niet aan had. Met game mode aan had ik geen lag volgens de game (dus 'verwaarloosbaar lag').
De game mode is specifiek per input (of in ieder geval aan alle HDMI, ikzelf heb alleen mijn receiver aan een HDMI slot hangen, en verder geen andere apparaten), want als ik nu switch naar HDMI3 gaat hij automatisch over op game mode.
Ben de game mode in mijn c7700 nog niet tegengekomen. Ik heb er ook geen spelcomputer aanhangen. Misschien is het hem dat. Wel drie andere apparaten via hdmi (setopbox, mediaspeler, blu ray speler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
CarverS schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 02:04:
[...]

Ben de game mode in mijn c7700 nog niet tegengekomen. Ik heb er ook geen spelcomputer aanhangen. Misschien is het hem dat. Wel drie andere apparaten via hdmi (setopbox, mediaspeler, blu ray speler).
Heb jij zeker de laatste firmware ook ?

Tnx voor de info alvast !
Ik wacht dan wel even met brilletjes bijbestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireb@ll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 13:16
24p content pakt de tv netjes op. Misschien dat er met het afspelen nog iets fout gaat ivm die 3:2 pulldown maar hij herkent het signaal wel.

We gaan trouwens lekker met die Firmware updates. Dit is de 2de binnen een maand dacht ik zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarverS
Nullius schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:15:
[...]

Heb jij zeker de laatste firmware ook ?

Tnx voor de info alvast !
Ik wacht dan wel even met brilletjes bijbestellen.
Firmware update?

Heb ik nog niet gedaan. Mijn toestel is van begin juli 2010. Vraag me af wat al die firmwares voor verbetering brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

CarverS schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:12:
[...]

Firmware update?

Heb ik nog niet gedaan. Mijn toestel is van begin juli 2010. Vraag me af wat al die firmwares voor verbetering brengen.
staat allemaal mooi online bij samsung wat de update verbeterd.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarverS
Ankh schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:27:
[...]

staat allemaal mooi online bij samsung wat de update verbeterd.
Even doorklikken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-03 20:06
Mijn bestelling bij Salland loopt nog. Kreeg bericht dat ze de PS50C7700 3 augustus al binnen krijgen.
Kan haast niet meer wachten en ik hoop ook dat een batch is met de brillen. Scheelt weer 100 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
Hoever staat de tv bij jullie allemaal van de stoel/bank waarvan je kijkt? En wat is de grootte van je tv?

Ik wil(de) namelijk spoedig de PS50C7700 bestellen, maar zie dat ie dan toch ruim 5 meter van me af staat en betwijfel of het schermgrootte dan niet iets te klein is voor die afstand.

Ik heb al meerdere websites bezocht met allerlei schema's e.d. en daar zie ik dat 50 inch net goed zou moeten zijn op 5 meter (maar ik ben sowieso iemand die het liefst dicht op de tv zit om zo goed mogelijk in de film te 'zitten').

Wat zijn jullie ervaringen met je plasma en de kijkafstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:23
Hier een 50" plasma en ik kijk op zo'n 3,5m.
Dan kun je het verschil tussen 720p en 1080p al niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-04-2014
Kan iemand mij vertellen waarom het prijsverschil met de 3D LED tv van samsung zo groot is?
Dit verbaast mij omdat ik op veel sites lees dat de plasma tv's beter en mooier beeld weergeven.

Ik wil op korte termijn een 3D tv aanschaffen en weet mij nu geen raad...

Op de tv zal ook veel gegamed worden. UPC digital/HD en mijn mac mini (media center) zal ik ook aansluiten...
Iemand advies? ik weet het even niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarverS
wicked schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:56:
Kan iemand mij vertellen waarom het prijsverschil met de 3D LED tv van samsung zo groot is?
Dit verbaast mij omdat ik op veel sites lees dat de plasma tv's beter en mooier beeld weergeven.

Ik wil op korte termijn een 3D tv aanschaffen en weet mij nu geen raad...

Op de tv zal ook veel gegamed worden. UPC digital/HD en mijn mac mini (media center) zal ik ook aansluiten...
Iemand advies? ik weet het even niet..
Als je van heldere harde kleuren houdt, ga dan voor een LED. Hou je van natuurlijke, zachte aarde tinten ga dan voor een plasma. Een plasma is ook sneller qua beeldopbouw: ideaal voor gamen lijkt mij. De 3D techniek bij een LED TV heeft (nog) wat technische nadelen: crosstalk. Ik zou zeggen loop gewoon eens een winkel binnen waarbij ze een LED en plasma 3D hebben. Persoonlijke mening: Ik vind de Samsung plasma C7700 die ik nu heb gewoon een goede tv voor dat geld. Een 3D Led vind ik zwaar overprijsd. Rond de EUR 2.000,-- uitgeven voor een tv vind ik gewoon te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Gisteren mijn 7700 plasma opgehaald. De tv ziet er al erg goed uit zonder wat te doen aan de beeld instellingen. Ben de kamer aan het schilderen, dus de tv goed instellen en plaatsen doe ik later pas. De tv heeft een zeer lichte buzz als het geluid uit staat, maar met geluid aan is het niet waarneembaar. En niet iedereen kan het horen hier. Ik verwacht niet dat het me erg zal storen, maar ik zal wel ff zien hoe ik er over denk na wat meer gebruik van de tv. Bij mijn tv zat trouwens ook een 3d brilletje. Ik heb hem ff geprobeerd met 2d-3d conversie, maar ik merk er weinig tot niks van. Geen idee of het aan mijn ogen of de instellingen ligt. Heb verder ook geen ervaring met 3d tv. Wanneer ik de tv straks heb staan moet ik het maar eens met wat echte 3d content proberen. Kan de tv ook 3d afspelen van een usb stick/hardeschijf? Dan download ik wat 3d spul. Ik vind de 3d blu-ray spelers namelijk te duur en daar is nog amper content voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271854

Top! Het is gelukt! :*) :*) (was even op vakantie, vandaar de late reactie)
zwerfkater schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:26:
d8 dat ik eregens gelezen had dat je eerst de zenders moest zoeken en dan pas de kaart erin anders ging het niet werken.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-05 23:11
Waar hebben jullie de TV gehaald/gekocht waar een 3d bril bijzat?

Ik wil er nu 1 kopen bij bobshop, is €1500 maar exclusief bril.

De mensen die hem bij de MM hebben gekocht, wat is het prijsverschil ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

CarverS schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:15:
Als je van heldere harde kleuren houdt, ga dan voor een LED. Hou je van natuurlijke, zachte aarde tinten ga dan voor een plasma.
Dat is wel wat kort door de bocht. Ik kan mijn plasma ook op zuurstokkleuren zetten. Kleurbereik is alleen groter dan van een LCD, maar LCD heeft weer hogere helderheid. En zo zijn er nog wel meer verschillen. Zie daarover meerdere topics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Forza11 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:42:

Ik heb hem bij scheer en foppen weg en met bril. Zij zijn de eigenaar van bobshop. Ik weet dat bobshop pas vorige week de 7700 binnen kreeg die ze nu aanbieden aangezien ik bij hun op de site de voorraad status bij hield voor S&F (zelfde magazijn). Dus het lijkt me vreemd als daar geen bril bij zit. Ze hebben de tv nu ook niet meer op voorraad, dus bij de volgende levering zal de bril er zeker bij zitten. Op de doos moet een sticker zitten die vermeld dat je er een bril bij krijgt. Er wordt nergens op internet mee geadverteerd, denk dat veel winkels niet eens weten dat er een bril bij kan zitten.
Als je een beetje goed onderhandeld in de winkel kan je de tv ook wel met 15-20% korting krijgen, vergelijkbaar met de goedkopere webshops. Geen idee hoe dit bij de mediamarkt zit, dat wisselt nogal per filiaal en wat de doorloop/voorraad bij hun is. Veel vraag = minder korting, ze verkopen hem immers toch wel. Je kan dus soms beter naar een kleinere winkel gaan en daar onderhandelen, die verkopen die tv niet zo veel/snel als de MM of webshops en zijn dan wel eens geneigd om goede kortingen te geven! Zij weten ook wel dat jij hem anders bij een ander gaat halen en dan verdienen ze niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:23
Plasma wordt hier zo af en toe wel erg de hemel in geprezen.
Ik heb zelf ook een Samsung plasmascherm (756) en hij geeft een mooi beeld hoor maar er kleven ook wel nadelen aan.
Zo is het scherm met een lichte achtergrond altijd een beetje 'vuil'.
Je ziet wat strepen en ik ben bv ook bang om teletext te lang te gebruiken.
Het beeld van teletext is namelijk zo hard dat na een minuut of 5 dat beeld al behoorlijk na-ijlt.
Dus ik durf teletext niet al te lang aan te zetten.
Hetzelfde geld voor het set-up menu van mijn receiver.

Een tijdje terug is de UPC mediabox vastgelopen terwijl ik niet in de kamer was en dus een statisch beeld voor ong. een uur op de tv. Ook dat beeld is een tijd blijven plakken voor het weg was.
Ik weet niet wat er gebeurd als er eens een hele dag zoiets gebeurd.
Ik ben toch altijd een beetje bang dat het scherm inbrand.

En als ik het zwart vergelijk met met mijn pa zijn LED dan is dat niet veel zwarter dan bij mijn plasma.
Alleen vind ik het beeld bij plasma weer veel natuurlijker en dat is het grote voordeel van plasma.
Bij LCD heb ik altijd het gevoel dat je naar een monitor zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
Heb maandag mijn bestelling geplaatst en gisteren mailtje gekregen dat ik hem mocht gaan afhalen.
Besteld bij www.electromania.be (voor de Belgen onder ons dus) ... zo'n 1343 euro terwijl ie in de Saturn aan 1699 geprijsd was.
Ik kan echter nog niet vertellen of er wel of niet een brilletje meegeleverd wordt ... dat zal voor vrijdag of zaterdag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
Forza11 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:42:

Bij MediaMarkt Almere hebben ze de PS50C7700 staan voor 1799 euro maar als je vraagt voor hoeveel je hem meekrijgt, kijken ze ook eerst op Kieskeurig en maken ze een leuke prijs voor je. Voor 1550 kon ik hem meenemen daar, maar gezien ik hem bij Salland kon bestellen voor 200 euro minder, heb ik dat gedaan.
Als het nou 100 euro meer was geweest had ik hem wel meegenomen :) maar vind 200 euro aardig veel.
De exemplaren die ze op voorraad hadden waren zonder bril overigens.

[ Voor 44% gewijzigd door K3ke op 29-07-2010 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
CarverS schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:15:
[...]

Als je van heldere harde kleuren houdt, ga dan voor een LED. Hou je van natuurlijke, zachte aarde tinten ga dan voor een plasma. Een plasma is ook sneller qua beeldopbouw: ideaal voor gamen lijkt mij. De 3D techniek bij een LED TV heeft (nog) wat technische nadelen: crosstalk. Ik zou zeggen loop gewoon eens een winkel binnen waarbij ze een LED en plasma 3D hebben. Persoonlijke mening: Ik vind de Samsung plasma C7700 die ik nu heb gewoon een goede tv voor dat geld. Een 3D Led vind ik zwaar overprijsd. Rond de EUR 2.000,-- uitgeven voor een tv vind ik gewoon te veel geld.
Thanks... prijsverschil is inderdaad heel groot. Voor dat verschil haal ik een nieuwe receiver en speakers erbij...
Wordt dus deze plasma..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu de CI+ Ziggo module aan de gang en mijn Humax de deur uit gegooid alleen kom nu iets anders tegen. Niet alle zenders zenden in breedbeeld uit en krijg dan nu bij de zenders die dat niet doet een grijze balk aan beide zijkanten. Nu kan ik wel heel de tijd handmatig gaan zoemen, maar dit moet toch ook automatisch kunnen? Heb bij instellingen: Beeldformaat op Auto-breed staan, maar dan blijf ik die grijze balken houden..

Edit: heb een Samsung PS50C530

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 271854 op 29-07-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

wicked schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:57:
[...]

Thanks... prijsverschil is inderdaad heel groot. Voor dat verschil haal ik een nieuwe receiver en speakers erbij...
Wordt dus deze plasma..
Kijk eerst even in de winkel en kijk in de "LCD of plasma" topics even naar de voor- en nadelen van beide technieken zou ik zeggen. Zou zonde zijn als je hem moet retourneren (als dat al mogelijk is) omdat je je ergert aan de weerkaatsing, dat het zwart bij omgevingslicht wat grijzig is, omdat het paneel van een plasma donkergrijs is en van een LCD vaak donkerder, of omdat je je stoort aan image retention, plasma buzz (indien aanwezig) etc.

Heb zelf overigens wel een plasma (met buzz, die bij de C7700 niet of niet altijd aanwezig is) en zou nu weer exact dezelfde plasma kopen (hij is helaas, voor anderen, niet meer te koop tegen normale prijzen), maar dat neemt niet weg dat er ook mindere punten zijn aan een plasma waar je mensen wel even op moet wijzen. Net zoals LCD minpunten heeft (zeker met 3d vanwege de cross-talk).

[ Voor 5% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 29-07-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356920

Laatste firmware:

1. Title
2010 PDP C65** & 7*** Firmware for sefl-upgrade
2. Applicable Model
PS**C6000 7000 series
3. Carrier or Corporate Customer
Open Market
4. Description
T-VALDEUC-1016.0
. To add requirement of Ziggo certification (Netherlands)
. PVR working at TF1 widget(channel bound service on) channel (France)
. Some HEAAC 5.1ch sound discontinuous in headphone mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:21:
[...]

Kijk eerst even in de winkel en kijk in de "LCD of plasma" topics even naar de voor- en nadelen van beide technieken zou ik zeggen. Zou zonde zijn als je hem moet retourneren (als dat al mogelijk is) omdat je je ergert aan de weerkaatsing, dat het zwart bij omgevingslicht wat grijzig is, omdat het paneel van een plasma donkergrijs is en van een LCD vaak donkerder, of omdat je je stoort aan image retention, plasma buzz (indien aanwezig) etc.

Heb zelf overigens wel een plasma (met buzz, die bij de C7700 niet of niet altijd aanwezig is) en zou nu weer exact dezelfde plasma kopen (hij is helaas, voor anderen, niet meer te koop tegen normale prijzen), maar dat neemt niet weg dat er ook mindere punten zijn aan een plasma waar je mensen wel even op moet wijzen. Net zoals LCD minpunten heeft (zeker met 3d vanwege de cross-talk).
Jullie maken het niet makkelijker voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
kheb hem uiteindelijk bij de media markt gekocht. van 1699 naar 1447weten te krijgen en de set van 2 brillen van 149 naar 69.

uiteindelijk dus voor een klein 1520 klaar en wordt zaterdag thuis afgeleverd. Ben blij met de deal, had niet verwacht dat mediamarkt nog zo ver wou zakken. Was de laatste C7700 die ze op voorraad hadden staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
De C7700 is zonder game-mode toch? Is de input-lag van dien aard dat het hinderlijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

wicked schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:53:
Jullie maken het niet makkelijker voor me :)
Het is ook niet makkelijk ;) Maar makkelijkste is dus gewoon even gaan kijken voordat je hem blind bestelt. Het lijkt mij een hele mooie plasma (heb hem vorige week nog aangeraden aan een vriend van me), maar er zijn gewoon minpunten waar mensen sommige zich veel meer aan storen dan anderen. Aangezien het om veel geld gaat, is een klein beetje eigen onderzoek wel het minste dat je aken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Yi-Long schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:30:
De C7700 is zonder game-mode toch? Is de input-lag van dien aard dat het hinderlijk is?
De tv heeft wel een game mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
Nou mensen die er 1 bij Salland hebben besteld, zou het meteen annuleren. Die prutsers kunnen niet leveren en lopen iedereen lekker te maken met onzin wachttijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64623

K3ke schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:47:
Nou mensen die er 1 bij Salland hebben besteld, zou het meteen annuleren. Die prutsers kunnen niet leveren en lopen iedereen lekker te maken met onzin wachttijden.
Ik heb ook bij Salland besteld.
Staat inderdaad 1-10 werkdagen op de website.
Direct na bestelling kwam er echter een mail waarin een datum van een maand later staat.
Ik hoop niet dat die datum nog later gaat worden.

Wat is jou ervaring dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239835

Zo, vandaag is mijn PS50C550 afgeleverd. Jeetje wat een gigantisch ding..
Beeld is prima, ben nog lang niet door alle instellingen heen.

Aan de TV heb ik interactieve TV van KPN aangesloten met een HDMI Kabel.
Nu viel me op dat als ik op de afstandbediening op INFO knop druk dan geeft ie dit aan: HDMI 1: 1280 x 720 @ 50 Hz.

Mijn vraag is: Hoe kan dat? Het is toch digitale televisie met een full hd tv met 600hz?
Hoe los ik dit op? verkeerde hdmi kabel?

alvast bedankt!
Gr Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

Anoniem: 239835 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:40:

Nu viel me op dat als ik op de afstandbediening op INFO knop druk dan geeft ie dit aan: HDMI 1: 1280 x 720 @ 50 Hz.

Mijn vraag is: Hoe kan dat? Het is toch digitale televisie met een full hd tv met 600hz?

alvast bedankt!
Gr Chris
Zover ik weet wordt geen enkel beeld DTV beeld full hd uitgezonden. Hoogste is volgens mij 1080i. Volgens mij zenden alle zenders (NED 1/2/3, RTL etc) in 720p uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
Anoniem: 64623 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:18:
[...]

Ik heb ook bij Salland besteld.
Staat inderdaad 1-10 werkdagen op de website.
Direct na bestelling kwam er echter een mail waarin een datum van een maand later staat.
Ik hoop niet dat die datum nog later gaat worden.

Wat is jou ervaring dan?
Nou ik zou per direct annuleren. Dat hebben ze bij mij ook gedaan. In het laatste mailtje zeggen ze dat ze hem 3 augustus gaan leveren. Ik stuur vervolgens een mail van gaan jullie werkelijk volgende week de tv opsturen. Als reactie krijg ik vervolgens, nee want levertijd is nog steeds onbekend. Dus ik ben echt pissig geworden. Wilde namelijk eerst geen geld overmaken omdat ik zeker wilde zijn van het feit dat ze ook konden leveren. Na alle mailtjes en updates van ze toch besloten om geld over te maken, krijg ik te horen dat ze niet kunnen leveren. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58

alvast bedankt!
Gr Chris
Die 720p is de resolutie die je tv ontvangt en probeert weer te geven. Dit zal echter altijd 1080p en 100hz zijn. Maar hij ontvangt 720 beeldlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 13:20

jasjenl

Liab A Tymo

alvast bedankt!
Gr Chris
Ten eerste: die 600hz heeft helemaal niets met de refreshrate van je beeld te maken maar is eigenlijk een technisch detail van hoe de pixels van een plasma scherm werken die door de marketing jongens in de strijd is gegooid om te kunnen concurreren met 100/200hz lcd schermen. Het is echter iets compleet anders, details kun je op google wel vinden, maar je zult in ieder geval nooit iets van 600hz op je tv zien.

Ten tweede: wat je tv weergeeft is het type signaal dat je bron apparaat (in jouw geval je KPN box dus) doorgeeft, dus blijkbaar heb je in dit geval in je KPN box een resolutie van 1280x720 ingesteld. Ik ken dat apparaat verder niet maar waarschijnlijk zul je daar een instelling moeten veranderen om full hd (1920x1080) te krijgen, als dat KPN apparaat dat tenminste ondersteunt. Je tv zal het dus verder wel prima doen en je HDMI kabel zal het ook niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
Even een bijkomstige vraag:
Is het nog altijd zo dat je een plasma niet plat mag vervoeren (ivm glasbreuk) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Nullius schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:42:
Is het nog altijd zo dat je een plasma niet plat mag vervoeren (ivm glasbreuk) ?
Ja dat is wel aan te bevelen. Geen idee of en hoeveel risico je loopt als je het niet doet, maar bij dit soort dure aankopen zou ik geen risico nemen. De doos van de C7700 die ik heb is 157cm lang, 84,5cm hoog en 23,5cm breed. Dit vervoer je niet zo maar in elke auto, dus veel mensen zullen het (moeten) laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nullius schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:42:
Sterker nog, ik kreeg mijn plasma niet eens mee bij de mediamarkt toen ze zagen dat ik hem alleen plat kon vervoeren. Snel een busje moeten regelen toen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64623

K3ke schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:55:
[...]

Nou ik zou per direct annuleren. Dat hebben ze bij mij ook gedaan. In het laatste mailtje zeggen ze dat ze hem 3 augustus gaan leveren. Ik stuur vervolgens een mail van gaan jullie werkelijk volgende week de tv opsturen. Als reactie krijg ik vervolgens, nee want levertijd is nog steeds onbekend. Dus ik ben echt pissig geworden. Wilde namelijk eerst geen geld overmaken omdat ik zeker wilde zijn van het feit dat ze ook konden leveren. Na alle mailtjes en updates van ze toch besloten om geld over te maken, krijg ik te horen dat ze niet kunnen leveren. :( :(
Ik denk dat ik inderdaad je advies ga volgen.
Kreeg gisterenavond dus ook een mail waarin staat dat de verwachte levertijd wacht op update.
Dat was eerst 19 augustus wat ik nog ok vond omdat op 21 august m'n vakantie begint en dus alle tijd had om alles goed aan te sluiten e.d. Echter nog langer wachten is geen optie.
Helaas heb ik ook al betaald. Vraag me af hoe snel het geld terug zal zijn.
En ik vraag me af of de andere webshops dan misschien ook de zelfde praktijken erop nahouden met het beloven van x levertijd op de website en dan daar gigantisch op terugkomen. (Azerty staat 2-3 werkdagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
Anoniem: 64623 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:32:
[...]

Ik denk dat ik inderdaad je advies ga volgen.
Kreeg gisterenavond dus ook een mail waarin staat dat de verwachte levertijd wacht op update.
Dat was eerst 19 augustus wat ik nog ok vond omdat op 21 august m'n vakantie begint en dus alle tijd had om alles goed aan te sluiten e.d. Echter nog langer wachten is geen optie.
Helaas heb ik ook al betaald. Vraag me af hoe snel het geld terug zal zijn.
En ik vraag me af of de andere webshops dan misschien ook de zelfde praktijken erop nahouden met het beloven van x levertijd op de website en dan daar gigantisch op terugkomen. (Azerty staat 2-3 werkdagen)
Alle online winkels die goedkoper zijn dan 1499 kunnen niet leveren. Ze hebben namelijk dezelfde leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
Rutger Mulder schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:56:
[...]

Ja dat is wel aan te bevelen. Geen idee of en hoeveel risico je loopt als je het niet doet, maar bij dit soort dure aankopen zou ik geen risico nemen. De doos van de C7700 die ik heb is 157cm lang, 84,5cm hoog en 23,5cm breed. Dit vervoer je niet zo maar in elke auto, dus veel mensen zullen het (moeten) laten bezorgen.
Owkee ... toch maar even een klein busje geregeld dan.
Tnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
Hebben jullie overigens veel last van het 'spiegelende' beeld, wat je veel leest over plasma's?
Dat de voorkant dus veel omgevingslicht weerkaatst.. Of is dat met de plasma's van 2010 alweer een stuk verminderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarverS
Jasikevicius3 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:16:
Hebben jullie overigens veel last van het 'spiegelende' beeld, wat je veel leest over plasma's?
Dat de voorkant dus veel omgevingslicht weerkaatst.. Of is dat met de plasma's van 2010 alweer een stuk verminderd?
Het valt mij reuze mee met de spiegeling. Ik heb wel wat voor de voorramen hangen wat het licht enigszins filtert (C7700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel737
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-02 09:05
De mijne spiegelt als de hel! (PS42C450)
Onze kamer is goed verlicht door een flinke raampartij waar dan wel (dichte) luxaflex voor hangt.

Pas als de zon onder is wordt het wat beter. Vanaf de ene kant van de kamer (als je tussen het buitenlicht/ramen en de TV zit) heb je er eigenlijk nooit echt last van, aan de andere kant altijd, overdag vind ik het daar zelfs moeilijk om te kijken. Ik ga dus altijd aan 1 kant van de kamer zitten om goed te kunnen kijken.

De TV zelf is super. Mooi en vloeiend beeld (de beeldprocessor van samsung is erg goed in de C series) vanaf de sattelietdecoder. Ook de lichtopbrengst van de TV is prima. En het verbruik vergelijkbaar met een LCD (tussen de 110 en de 130 watt gemiddeld gemeten).

Als de LCD tvs wat verder uitontwikkeld zijn (snellere panelen/betere kijkhoek) ruil ik over 2 jaar (zou mooi zijn) de plasma in voor een LCD met een MAT scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239835

Thanks voor de reacties..

Nogmaals beeld is perfect (PS50C550), maar tot grote spijt hoor ik een elektrisch gezoem. Hier ga ik toch echt niet mee akkoord. Is dit normaal? Er lijkt wel alsof er iemand aan het scheren is achter mijn plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239835 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:07:
Thanks voor de reacties..

Nogmaals beeld is perfect (PS50C550), maar tot grote spijt hoor ik een elektrisch gezoem. Hier ga ik toch echt niet mee akkoord. Is dit normaal? Er lijkt wel alsof er iemand aan het scheren is achter mijn plasma.
Ik heb ook een PS50 en nergens last van..niet normaal lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

Anoniem: 271854 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:39:
[...]

Ik heb ook een PS50 en nergens last van..niet normaal lijkt mij.
of bijvoorbeeld hoor je het niet.
Wij hebben iemand vrijdag gehad van de reparatie dienst. Is vast gesteld, nu is het aan Samsung om akkoord te geven om te repareren. Dat horen we maandag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
C7700 vandaag binnen gekregen... inclusief gebroken scherm!!! beetje jammer, dinsdag komen ze hem omruilen... zit trouwens wel al een extra brilletje bij terwijl ze bij de MM zeiden van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Forza11 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:20:
C7700 vandaag binnen gekregen... inclusief gebroken scherm!!! beetje jammer, dinsdag komen ze hem omruilen... zit trouwens wel al een extra brilletje bij terwijl ze bij de MM zeiden van niet.
Dat is balen man, gelukkig kunnen ze hem snel omruilen. Moet je ff het brilletje uit de doos halen voordat ze hem komen omruilen, dan heb je er straks twee. Ze zeiden toch zelf dat er geen bril in de doos zat. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfury
  • Registratie: Januari 2008
Voor mensen die overwegen deze tv te kopen:

Bij aankoop van deze tv na 15-07-2010 moet er volgens Samsung een 3D bril in de doos zitten. Dus tenzij je ongeluk hebt en een tv hebt met een relatief oude productiedatum, zal ie erin zitten. Er zit dan ook een sticker op de doos geplakt dat de bril erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
Heeft iemand overigens ervaring met deze site http://www.starterkit.actiecoupon.com/3d/

Ik vind een beetje een vage site en vraag me af in hoeverre dit klopt als je je hiervoor aanmeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Nu online
Sonicfury schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:37:
Voor mensen die overwegen deze tv te kopen:

Bij aankoop van deze tv na 15-07-2010 moet er volgens Samsung een 3D bril in de doos zitten. Dus tenzij je ongeluk hebt en een tv hebt met een relatief oude productiedatum, zal ie erin zitten. Er zit dan ook een sticker op de doos geplakt dat de bril erin zit.
hmm, 16-07 gekocht :) Dat wordt dus even brilletje opeisen vragen bij Samsung :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarverS
Jasikevicius3 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:43:
Heeft iemand overigens ervaring met deze site http://www.starterkit.actiecoupon.com/3d/

Ik vind een beetje een vage site en vraag me af in hoeverre dit klopt als je je hiervoor aanmeldt.
Had mijn tv C7700 + Blu Ray speler C6900 bij Franklin gekocht, plus nog een aantal zaken. Drie weken gewacht en toen maar eens gemaild met Samsung. Aanvraag afgewezen omdat Franklin geen aangesloten aktie dealer is. Franklin gebeld en zeiden dat het lang zou gaan duren om dit te corrigeren. Ik kreeg per omgaande een setje van hun aangeboden om af te komen halen: super service ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
Jasikevicius3 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:43:

erg dodgy site, zou ik geen gegevens aan opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Laatst online: 28-03 14:42
Wat zit er standaard bij de Samsung PS50C7700 als je hem koopt? Dus in de verpakking bedoel ik..zitten er ook 1 of meerdere 3D brillen bij en zo ja welk type dan? Is de leveringsomvang bij elke leverancier hetzelfde? En is dat dan het "goeie" type..ik had een keer gelezen dat je beter actief dan passief kan hebben (of omgekeerd..moet ik weer ff opzoeken)?

Overigens blijft het me verbazen hoe weinig echte reviews nog steeds te vinden zijn op internet...deze tv bestaat toch al een paar maanden en er is nauwelijks iets over te vinden behalve gebruikerservaringen (die goed zijn). Of heeft iemand toch inmiddels een nieuwe "echte" review gevonden?

[ Voor 29% gewijzigd door melk0r op 02-08-2010 20:32 ]

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Nu online
Forza11 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:31:
[...]

erg dodgy site, zou ik geen gegevens aan opsturen.
Ik wil niet moeilijk doen hoor, maar dit is gewoon de officiële site van Samsung 8)7
Sommige mensen zien echt overal spoken volgens mij...

Op de Samsung site wordt er hier dus naar verwezen. (Bij zo werkt 't)

Wel nice dat ze er tegenwoordig 2 starterskits bij doen ipv 1. :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Deismyna op 02-08-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
Deismyna schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:26:
[...]

Ik wil niet moeilijk doen hoor, maar dit is gewoon de officiële site van Samsung 8)7

Ah kijk! Dat vind ik al een stuk aangenamer om het op die manier te zien (via de echte Samsung site).

Nu is natuurlijk alleen nog de vraag welke winkels ze verstaan onder 'Deelnemende winkels'.
Meer dan de helft van alle webshops valt dan al af vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Nu online
Jasikevicius3 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:20:
[...]

Ah kijk! Dat vind ik al een stuk aangenamer om het op die manier te zien (via de echte Samsung site).

Nu is natuurlijk alleen nog de vraag welke winkels ze verstaan onder 'Deelnemende winkels'.
Meer dan de helft van alle webshops valt dan al af vrees ik
Moet je ff bij deelnemers kijken ;) Daar staan alle normale winkels, webshops en wat kleinere winkeltjes die meedoen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
Deismyna schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:26:
[...]

je hebt gelijk, ik kon niet vinden onder het hoofddomein (actiecoupon.nl) en had verwacht dat Samung zoiets wel als sub onder hun eigen domein zouden plaatsen.

[ Voor 13% gewijzigd door Forza11 op 03-08-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
Ben de tv vrijdag gaan ophalen en er zat inderdaad 1 brilletje bij (type met batterij).
Besteld bij electromania.be ... maandag besteld, woensdag of donderdag bericht gekregen en vrijdag gaan ophalen.
Prijs: 1353 euro inclusief 1 3D-bril.

Game mode staat er wel degelijk op en is source afhankelijk.
Ook absoluut geen last van een buzz.

Ik ben dus absoluut een tevreden klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362161

Het lukt mij niet om 3d youtube filmpjes te bekijken met de 3d bril. De bril wil niet actief worden. Bij normaal tv kijken en via de '3d' toets op de AB kijken gaat het wel.

Iemand een idee hoe dit kan en of dit is aan te passen? Zou zonde zijn als je er niets aan hebt voor youtube.

Groeten Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
ik heb de nieuwe TV inmiddels ook binnen. Bij deze zat geen brilletje, maar de bezorgers hebben de kapotte TV in de nieuwe doos mee terug genomen :) netjes van ze!

Ik heb wel een buzz en dit is volgens mij de voeding. Het wordt minder na 15 minuten. Kijk het wel een weekje aan, anders media markt maar bellen.

Ik merk dat de standard network media sharing niet echt goed werkt. Maar zojuist Samsung PC share manager geinstalleerd en de mappen geselecteerd en nu werkt het perfect! 3D content kan nu gewoon gestreamed worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superandrea
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-01 23:58
Forza11 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:58:
kheb hem uiteindelijk bij de media markt gekocht. van 1699 naar 1447weten te krijgen en de set van 2 brillen van 149 naar 69.

uiteindelijk dus voor een klein 1520 klaar en wordt zaterdag thuis afgeleverd. Ben blij met de deal, had niet verwacht dat mediamarkt nog zo ver wou zakken. Was de laatste C7700 die ze op voorraad hadden staan!
Welke MM? En wat heb je als 'onderhandel-point' gebruikt? Mijn Nederlands is niet zo goed, ik moet mischien harder probieren... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:07
Heeft iemand ervaring met de DNLA (Allshare) van de PS50C550?

Voor mij is dat een belangrijke functie.
De tv moet aan mijn HTPC dienst gaan doen waar mijn films en dergelijke op staan.
Plus is de bedoeling dat ik tv kijk via het netwerk. De tv server op de HTPC ondersteunt DLNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
Bij Franklin kost de PS50C7700 overigens nu 1499 euro inc verzendkosten en inclusief 3 x 3D bril :)

[ Voor 8% gewijzigd door K3ke op 04-08-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
K3ke schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:42:
Bij Franklin kost de PS50C7700 overigens nu 1499 euro inc verzendkosten en inclusief 3 x 3D bril :)
Franklin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
superandrea schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 00:49:
[...]

Welke MM? En wat heb je als 'onderhandel-point' gebruikt? Mijn Nederlands is niet zo goed, ik moet mischien harder probieren... ;-)
Amsterdam Arena, truuk is om een de juiste verkoper te benaderen. Ik had volgens mij een coordinator of iets dergelijks want een winkel korting van 250€ op 1699€ is voor de MM toch vrij veel. en dan ook nog die 3D set voor 69€... misschien had ik gewoon geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superandrea
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-01 23:58
Forza11 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:32:
[...]

Amsterdam Arena, truuk is om een de juiste verkoper te benaderen. Ik had volgens mij een coordinator of iets dergelijks want een winkel korting van 250€ op 1699€ is voor de MM toch vrij veel. en dan ook nog die 3D set voor 69€... misschien had ik gewoon geluk!
Bedankt, ga ik eens probieren. In MM Den Haag zijn niet zo bussiness-achtig ;-)

En nog een vraag - ik heb digitale ontvanger van Ziggo - is het ook mogelijk elektronische gids en programma informatie te zien als je via Cl+ module kijkt? Heeft Samsung deze optie ook?
alvast bedankt voor een antword!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
superandrea schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:26:
En nog een vraag - ik heb digitale ontvanger van Ziggo - is het ook mogelijk elektronische gids en programma informatie te zien als je via Cl+ module kijkt? Heeft Samsung deze optie ook?
alvast bedankt voor een antword!
Ja de tv heeft ook een digitale programma gids, werkt veel beter dan de losse samsung hd decoder die mijn ouders hebben. CI+ is echt een meerwaarde, gewoon één afstandsbediening en een kastje minder, geen gekloot met het instellen van het geluid (decoder vs tv), ingebouwde tuner doet HD, sat, kabel, ether.

Succes met de onderhandelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenwood
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Voor de liefhebber onderstaand de settings van mijn gecalibreerde PS50C7700. Deze zijn vooral bedoeld voor HD materiaal.

Picture Settings:
Mode: Movie
Cell Light: 17
Contrast: 80
Brightness: 52
Sharpness: 10
Colour: 50
Tint: 50/50

Advanced Settings:
Black Tone: Off
Dynamic Contrast: Off
Gamma: +2
Expert pattern: off
RGB Only mode: off

Colour Space: Custom
- R 50 0 0
- G 28 50 0
- B 9 0 50
- Y 45 50 0
- C 35 54 50
- M 50 0 64

White Balance:
- RO -25
- GO -23
- BO -24
- RG -18
- GG -24
- BG -25

10p White Balance: ( Interval: R G B )
- 1: -2 0 -3
- 2: 0 -1 -1
- 3: 0 0 0
- 4: 0 -1 0
- 5: 0 0 0
- 6: 0 0 0
- 7: 0 0 0
- 8: 0 -2 0
- 9: -2 -2 0
-10: 0 0 0

Flesh Tone: 0
Edge Enhancement: 0

Picture Options:
Colour Tone: Warm2
Size: Screen Fit
Digital Noise Filter: Off
MPEG Noise Filter: Off
HDMI Black Level: Low
Motion Judder Canceller: Off

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 271854 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:14:
Ik heb nu de CI+ Ziggo module aan de gang en mijn Humax de deur uit gegooid alleen kom nu iets anders tegen. Niet alle zenders zenden in breedbeeld uit en krijg dan nu bij de zenders die dat niet doet een grijze balk aan beide zijkanten. Nu kan ik wel heel de tijd handmatig gaan zoemen, maar dit moet toch ook automatisch kunnen? Heb bij instellingen: Beeldformaat op Auto-breed staan, maar dan blijf ik die grijze balken houden..

Edit: heb een Samsung PS50C530
Dat heb ik bij mijn PS42C450 (met Ziggo Smit CI+ module) ook.
Op Auto-breed zetten helpt bij mij ook niet. Daarom zet ik 'm meestal op 16:9 of zoom, dan zijn eigenlijk alle zenders wel goed.

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X5-769
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-01 20:30
groenhou schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:34:
Voor de liefhebber onderstaand de settings van mijn gecalibreerde PS50C7700. Deze zijn vooral bedoeld voor HD materiaal.
Zelf gekalibreerd met een DVD/Bluray of laten doen door een pro ?

[ Voor 57% gewijzigd door X5-769 op 05-08-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
groenhou schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:34:
Voor de liefhebber onderstaand de settings van mijn gecalibreerde PS50C7700. Deze zijn vooral bedoeld voor
...
Tnx !
Vanavond eens proberen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362898

Wie van jullie zijn de gelukkiige bezitters van de Samsung PS 50C7700
en welke CI+ module gebruiken jullie
ik zit in het ziggo gebied
en heb begrepen dat er 2 verschillende zijn
neotion en een smit
welke is beter en sneller
en werkt goed met deze plasma PS50C7700 tv
ik twijfel wil er een bestellen maar weet nog niet welke ???
Pagina: 1 2 ... 24 Laatste