Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:21:
Ik ben vandaag erg negatief verrast door de batterij. Toen ik naar bed ging gister tegen 1:30 was de batterij vol. Nu om 19:15 heb ik nog 20% batterij over. Ik heb vandaag alleen een paar keer twitter ge-update, 2x kort gebeld en mijn mail een keer of 3 opgehaald. Verder niets. Wifi en 3G staan standaard aan maar dan nog vind ik dit eigenlijk onacceptabel slecht.

met dit gebruik ging mijn iPhone 3G zeker 2 a 2,5 dag mee.

verder vind ik nog dat de batterij naast dat hij erg snel leeg gaat ook zeer langzaam oplaadt, een uur of 4 heeft die zeker nodig.

Is het niet mogelijk om er een sterkere batterij voor te krijgen?
Waarom zou je Wifi standaard de hele dag aan hebben staan? Wifi verbruikt gewoon heel erg veel stroom, daar kan je flink op bezuinigen. En zeker als je maar 3 keer je mail ophaalt, waarom heb je wifi dan nodig? Mijn PDA gaat weken mee, maar als ik de hele tijd bluetooth en wifi aan laat staan is dat ding ook binnen de kortste keren leeg.

Begrijp me niet verkeerd, de accu is niet echt geweldig van de Desire, maar ik ken verder heel weinig telefoons die met jouw gebruik het heel veel langer uithouden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

zoals ik boven poste, wifi gebruik erg weinig stroom... als ik mijn accu-verbruik bekijkt is het zo'n 2%...

Die batterij is gewoon brak... die telefoon heeft allemaal functies en die wil ik gebruiken ook. als ik geen wifi/gps/mail/internet etc. had willen gebruiken had ik wel een cheape telefoon gekocht die alleen kan bellen.

[ Voor 52% gewijzigd door Chaoss op 17-08-2010 09:14 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een onahndig iets in me contacten lijst. Ik heb al mijn contacten met gmail gesynchroniseerd.
Ik heb mezelf er ook in staan als contact. Met alle gegevens en dergelijke.

Wanneer ik een sms verzend zie ik mijn foto er dan niet bij staan, omdat die kijkt naar het contact "Ik" die als eerste in me telefoon staat. Kan je die contact (die bij de eigenaar van de telefoon hoort) ook op 1 of andere manier koppelen aan een gmail contact.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb de laatste tijd dat me scherm na verloop van tijd iets donkerder word maar niet helemaal uitvalt. Dus in je broekzak blijft scherm aan, en blijft de steeds reageren ook. Ik had in 4 uur tijd me batterij leeg, terwijl die normaal 2 dagen wel haalt. Iemand een idee voor de oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Chaoss schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:12:
zoals ik boven poste, wifi gebruik erg weinig stroom... als ik mijn accu-verbruik bekijkt is het zo'n 2%...

Die batterij is gewoon brak... die telefoon heeft allemaal functies en die wil ik gebruiken ook. als ik geen wifi/gps/mail/internet etc. had willen gebruiken had ik wel een cheape telefoon gekocht die alleen kan bellen.
Vergelijk het ook even met die cheape telefoon waar je het over hebt, die alleen kan bellen: het is best mogelijk dat die telefoon een week meegaat qua accu, maar zodra je intensief gaat bellen, dan is de accu van zo'n ding ook binnen een paar uur leeg. Ik denk dat je dat ook moet vergelijken met al die 'features' die op een smartphone zetten: standby gaat de accu een paar dagen mee, maar zodra je intensief gebruik gaat maken van de functies, dus in dit geval niet alleen bellen, maar ook internetten en dergelijke, dan gaat het gewoon hard met de accu.

Ik ben het met je eens dat de accu beter zou kunnen. Maar dat zou ook betekenen dat de telefoon grote, zwaarder en duurder zou worden. En dat willen we juist weer niet. De accu blijft een afweging tussen prijs, gewicht en kwaliteit. En dit geldt voor alle smartphones. Want de accu wordt vaak aangepast aan de telefoon. Mijn Nokia E66 is in verhouding een stuk zuiniger dan de Desire. Echter, de accu is weer kleiner, waardoor de E66 amper langer meegaat dan de Desire.

ik ben overigens benieuwd wat de accu van de Galaxy S doet, aangezien deze phone nagenoeg gelijk is aan de Desire hardware-wise. Ik ga dat eens opzoeken.

Maar nogmaals: hierboven heb ik beschreven hoe de situatie IS bij de meeste smartphones, niet dat ik het per definitie mee eens ben. Ik zou ook graag zien dat de Desire een week meegaat, maar dat is gewoon niet realistisch.

EDIT: wat ik zo lees doet de Galaxy S het niet veel beter dan de Desire qua batterij.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Tjah elke smartphone met een groot kleurenscherm trekt veel van je batterij, das nou eenmaal inherrent aan het apparaat, als je je echt veel moet bellen, dan is het gewoon handiger om je Smartphone als PDA te gebruiken, en daarnaast een losse telefoon te kopen. Zelf bel ik zelden, en ik kan er mee leven dat ie nadat ik thuis van me werk kom leeg is, gooi ik hem uurtje aan het stroom, en hij is weer vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Bellen kost bij mij echt haas niks aan accu power. Ik bel heeel weinig, maar áls ik bel doe ik het gelijk goed zeg maar. Laatst met een oude vriend van me iets van drie kwartier zitten bellen nadat ik een low battery warning had gekregen. Toen ik ophing was er maar iets van 3% van het totaal af.

Nog maar eens een keertje: sync aan, een boel auto-updatende apps (buienalarm, Latitude, Four Square, Facebook etc.) WIFI aan en gisterenavond met 75% over weer aan de lader gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:34
Voor de mensen met batterij "problemen" is dit wellicht een poging waard, het calibreren van je accu.

Hier even het belangrijkste;
Hi *******, I understand your concern regarding battery life on your Nexus One device. The following steps should significantly extend the battery life on your phone. Please connect the phone to the charger with the phone powered on, and allow the phone to charge until the notification LED is green, indicating the device is fully charged. Disconnect the phone from the charger, and power it off. Reconnect the phone to the charger with the phone powered off, and allow the phone to charge until the notification LED is green. Disconnect the phone from the charger and power it on. Once the phone is powered completely on, power it off again and reconnect it to the charger until the notification LED is green. Disconnect the phone, power it on, and use it. You need to use this sequence only once. If the issue of battery life on our phone persists, I recommend you contact our HTC accessory department directly.
Succes :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Sowieso kun je als je veel data verbruikt (internet of veel sycs) beter wifi aanzetten thuis, dit verbruikt minder dan 3g/hdspa constant ophouden en verbinden volgens mijn metingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:02:
Voor de mensen met batterij "problemen" is dit wellicht een poging waard, het calibreren van je accu.

Hier even het belangrijkste;

[...]

Succes :)
Die truuk had ik ook al een keer uitgehaald, en ik heb niet het idee dat het iets uit maakt. Maar je kan het natuurlijk altijd een keer doen.. ;) Het enige wat ik merk, is dat ik als ik 's nachts de 3G uitzet er in ieder geval een stuk minder leegloop is dan met 3G aan. Zonder 3G loopt ie zo n 4% over 12 uur terug. Met 3G aan zo n 12%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Sinds een paar dagen krijg ik ineens geen melding meer van nieuwe email. De mail wordt netjes gecontroleerd en opgehaald, maar ik krijg geen meldingsgeluid, knipperled of melding in de statusbalk.

Alle meldingen staan gewoon aan. De telefoon heb ik ook al een paar keer aan en uit gezet. De sms melding werkt nog wel.

Het email icoontje geeft nog wel het aantal nieuwe mails weer. Zo kan ik tenminste nog wel zien of ik mail heb, zonder de mail app te openen.

Ik heb het probleem ook wel vaker gehoord, maar tot nu toe nog geen werkende oplossing.
Weet iemand nog een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Voor de mensen die op hun achterste benen gaan van het niet kunnen downloaden van de flash 10.1 final i.t.t. de nexus one gebruikers, don't fear. Hij stond al op je telefoon :)

Zie, onderaan: http://www.adobe.com/products/flashplayer/systemreqs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Henk schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:20:
Voor de mensen die op hun achterste benen gaan van het niet kunnen downloaden van de flash 10.1 final i.t.t. de nexus one gebruikers, don't fear. Hij stond al op je telefoon :)

Zie, onderaan: http://www.adobe.com/products/flashplayer/systemreqs/
De versie die sinds gister beschikbaar is, is een nieuwere dan de versie die met de 2.2 update kwam. Hij is op verschillende sites los te downloaden trouwens (en de link is hier ook voorbij gekomen). De nieuwste versie is 10.1.92.8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees veel dat mensen aanbevelen om 3G en wifi zoveel mogelijk uit te zetten. Wat heb ik dan aan zo'n hip ding als ik alles telkens aan en uit moet zetten. Dat is echt extreem inefficiënt en zou in mijn ogen onnodig moeten zijn.

Mijn enige vergelijk is mijn vorige iphone aangezien dat mijn eerste echte smartphone was en de batterijduur is echt gehalveerd met hetzelfde gebruik. Ik vind dat voor een telefoon die 2 jaar nieuwer is eigenlijk niet kunnen. De techniek wordt steeds efficiënter en de batterijen beter. In dit toestel merk je daar helaas niks van.

Overigens ben ik verder op wat kleine puntjes na best tevreden over dit toestel. (Je kan er iig mee bellen, dat is al heel wat) ;)

Ik heb dat trucje dat hierboven staat net uitgevoerd, ik ben benieuwd of het wat uitmaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 14-09 10:18
Upbeat schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:30:
[...]

De versie die sinds gister beschikbaar is, is een nieuwere dan de versie die met de 2.2 update kwam. Hij is op verschillende sites los te downloaden trouwens (en de link is hier ook voorbij gekomen). De nieuwste versie is 10.1.92.8 :)
Klopt, heb hem net geinstalleerd, maar merk eigenlijk geen verschillen :+

Ging mij er meer om dat mensen met een desire zich niet bekocht hoefden te voelen tov de nexus one... er zullen vast wel wat bugfixes in zitten, maar echt merkbaar verschil zie ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdc_2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Met de laatste update 2.2 heeft de telefoon automatisch de laatste backup terug gezet, doet hij dit automatisch bij elke harde reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
Ik heb geaccepteerd dat de accu het niet de hele dag volhoudt.
Ik laat alles lekker aan. Inclusief aquarium life wallpaper. Lekker relaxed!

En soms prik ik hem met een kabeltje van een euro overdag aan mijn werk-PC (kabeltje zit permanent in die PC en daar laat ik hem ook).
En soms prik ik hem in de auto even aan de juice (kabeltje wat bij mijn carkit en bij mijn suction holder zat).
Autolader al vanaf 3 euro incl verzenden op e-bay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:33:
...Kan je die contact (die bij de eigenaar van de telefoon hoort) ook op 1 of andere manier koppelen aan een gmail contact. ...
Volgens mij niet. Ik zit er ook mee te stoeien. Ik denk dat ik dat 'visitekaartje' van mezelf maar gewoon verwijder, gebruik ik toch niet. Vind mezelf als Gmail contact handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of de desire ook voorzien gaat worden van gingerbread ( android 3.0 )? volgens de specs moeten deze toestellen op zijn minst voorzien zijn van een 1 ghz processor,dus je zou zeggen.... wel. medio kerst zal de release zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Officieel, geen idee. Maar een custom rom komt er vast wel.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Ik ben sinds afgelopen vrijdag in het bezit van een nieuwe HTC Desire (Brown). Nadat ik de telefoon een uurtje in gebruik had, heb ik de camera getest. Deze gaf direct verschillende vlakken weer en een volledig paarsachtig beeld! Na de camera afgesloten en weer opgestart te hebben deed hij wel normaal. Enkele uren later was het echter weer raak.

Heb al contact met HTC gehad, en die denken dat het een hardwarematig probleem is. Ze adviseren me, een omruil bij de winkel waar het toestel vandaan komt.

Zijn er meer mensen met ditzelfde probleem of die weten waar het vandaan komt?

edit:

Exact hetzelfde probleem waargenomen op youtube:

Youtube Filmpje

|:(

[ Voor 26% gewijzigd door richeh op 17-08-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:26:
weet iemand of de desire ook voorzien gaat worden van gingerbread ( android 3.0 )? volgens de specs moeten deze toestellen op zijn minst voorzien zijn van een 1 ghz processor,dus je zou zeggen.... wel. medio kerst zal de release zijn.
Kerst valt vroeg dit jaar :)

Gingerbread komt eraan in oktober!

Bron: Androidworld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Net gebeld naar HTC over waarom ik 'incorrect serial' bij status krijg, hebben ze nagebeld bij Dynafix en bleek dat men daar wacht op een moederbord voor mijn Desire. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren, maar gezien de ervaringen van anderen in dit topic waarschijnlijk lang -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:39
Nu zit ik met een probleem.
Die nachtstand van de tijd/datum is ideaal, maar werkt alleen gedurende de tijd dat de mobiel aan de oplader zit.
Als ik de mobiel niet oplaadt, dan gaat die nachtstand van tijd en datum binnen een minuut uit en wordt het scherm gewoon weer zwart (stand by).

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn telefoon, zonder dat hij aan de oplader ligt, constant de nachtstand van tijd en datum weergeeft?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik heb momenteel een Nokia E71, maar zit er over na te denken om ook een Desire aan te schaffen. Nu heb ik nog een aantal simpele vraagjes.

- Is er een voor de Desire een simpele houder + oplader in de auto zodat je de Google Maps navigatie kan gebruiken. Voor de E71 heb ik een hele goedkope houder + oplader gekocht, kostte me niet meer dan €20 en werkt perfect :)

- Zijn er mensen die voor de Desire een Nokia E71 like toestel hebben gehad, een Blackberry ofzo...Hoe is de tekst input van de Desire, gaat dat lekker snel met een touchscreen of is dat echt een enorme stap terug ivm met een echt fysiek qwerty toetsenbord?

- Ik ben van plan om een los toestel aan te schaffen aangezien ik al een abonnement hebt. Is er een kans dat er binnenkort een pricedrop aankomt, of is dat onmogelijk om te zeggen en kan ik met een gerust hart direct het toestel aanschaffen voor ~410 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
monnick schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:38:
Ik heb momenteel een Nokia E71, maar zit er over na te denken om ook een Desire aan te schaffen. Nu heb ik nog een aantal simpele vraagjes.

- Is er een voor de Desire een simpele houder + oplader in de auto zodat je de Google Maps navigatie kan gebruiken. Voor de E71 heb ik een hele goedkope houder + oplader gekocht, kostte me niet meer dan €20 en werkt perfect :)
Zie daarvoor het accessoires-topic. En ook graag eerst zelf even zoeken.
- Zijn er mensen die voor de Desire een Nokia E71 like toestel hebben gehad, een Blackberry ofzo...Hoe is de tekst input van de Desire, gaat dat lekker snel met een touchscreen of is dat echt een enorme stap terug ivm met een echt fysiek qwerty toetsenbord?
Heb je al reviews doorgenomen? Dit soort punten zijn daar namelijk prima in terug te vinden. Bekijk ook wat filmpjes en oordeel zelf.
- Ik ben van plan om een los toestel aan te schaffen aangezien ik al een abonnement hebt. Is er een kans dat er binnenkort een pricedrop aankomt, of is dat onmogelijk om te zeggen en kan ik met een gerust hart direct het toestel aanschaffen voor ~410 euro?
Niet te zeggen. Maar ik denk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ah, kijk, aan zo'n behulpzame posts hebben users nog eens wat! :')

Uiteraard heb ik gezocht en reviews gelezen. Was bijvoorbeeld met punt 2 benieuwd naar wat users in dit topic hier over te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
monnick schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:46:

Uiteraard heb ik gezocht en reviews gelezen. Was bijvoorbeeld met punt 2 benieuwd naar wat users in dit topic hier over te zeggen hebben.
Ik denk vooral dat je zelf moet beoordelen of je een touchscreen fijner vind dat een fysiek toetsenbord. De meningen lopen hier namelijk nogal uiteen. Ga eens naar de winkel, of kijk of iemand in je omgeving een Desire heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

monnick schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:46:

Dat laat je dan niet in je posts blijken. Uit filmpjes / reviews kun je namelijk prima achterhalen hoe de tekstinput in zijn werk gaat. Ook kun je de meningen van de reviewers vinden. Aan jou om dan te bepalen of je dit beter of slechter vindt. Een Tweaker gaat het natuurlijk ook gewoon zelf proberen.

Verder verwachten we dat je aangeeft in je posts wat je zelf al gevonden hebt en waarom je nog twijfelt. Misschien Het algemeen beleid even doornemen in plaats van denigrerend te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:37

Rhapsody

In Metal We Trust

de goedkoopste houders zijn hier vanaf 29 euro. PDAshop.nl (e.d.) zijn over het algemeen niet het goedkoopst, maar de service is top.
Van hardware-matig naar software-matig keyboard is natuurlijk even wennen, maar ik vind het nu erg fijn werken, je krijgt goede feedback via trilling.
Zelfde als de reactie hierboven; geen idee maar verwacht het niet. :-) Wellicht in oktober als die 3.0 uit komt (dan komen er vast ook nieuwe toestellen).

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar jaar een Qtek 9100 (ook van HTC) met uitschuifbaar toetsenbord gehad. Dit toetsenbord heb ik amper gebruikt. Toen de Desire op de markt kwam heb ik lang getwijfeld of ik deze zou aanschaffen, omdat ik dacht dat ik het fysieke toetsenbord zou missen. Ik heb toch de Desire aangeschaft en heb het fysieke toetsenbord nog niet gemist en ben erg tevreden over de Desire...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
Nou had ik voor de 2.2 update eindelijk MMS aan de gang met m'n vodafone business abbo, na de update is er echt geen leven meer in te krijgen, APN's al verwijderd met APN backup & restore en vervolgens vooral nieuwe foutmeldingen gekregen en crashende telefoon applicaties :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Net even de nieuwe Flash er op gezet, maar merk niet veel verschil. Het enige grote verschil is dat er 12 MB interne storage weg is door die update. dus er maar weer vanaf geknikkerd.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Poeh, hoe erg wil je je toestel in gaan pakken om elk krasje te voorkomen? Ik heb (eijdelijk) weer een 1-jarig abo dus bij elk toekomstig krasje denk ik "nog 10 maanden mee doen...". Maar goed, wel mooi dat er veel goedkoop spul te vinden is. Ik ben wel benieuwd naar de houder voor tegen het raam. Die wil ik ook. :)
MegaTronics schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:11:
Net even de nieuwe Flash er op gezet, maar merk niet veel verschil. Het enige grote verschil is dat er 12 MB interne storage weg is door die update. dus er maar weer vanaf geknikkerd.
Haha. 12 MB... Nice! Dan moet het goed zijn! _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door Victorio op 17-08-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Een aantal berichten zijn verplaatst naar het accessoires-topic. Post hier aub alleen over het toestel zelf. Randzaken horen of in andere topics, of in een nieuw topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:12:

wifi trekt bij mij in een uurtje of 8 leeg, terwijl ik met 3g bijna 2 dagen kan....
heb wifi dan ook vrijwel niet aanstaan behalve met downloaden van apps en youtube voor de rest vrijwel altijd 3g aan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Laatst online: 12:13
Wie van jullie zou even willen checken bij de 'Accugeschiedenis' (*#*#4636#*#*) onder het kopje 'Sensorgebruik' of 'Android-systeem' bij jullie ook zo heel veel gebruikt?

Als ik het domein instel op 'Totaal sinds opstarten' is de tijd dat Android-systeem sensors gebruikt eigenlijk bijna net zo lang als dat de telefoon op is gestart.

Heb het vermoeden dat dat niet klopt, en dat dat de reden is waarom ik zo kort met mijn batterij doe.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 13:14
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:27:
[...]

wifi trekt bij mij in een uurtje of 8 leeg, terwijl ik met 3g bijna 2 dagen kan....
heb wifi dan ook vrijwel niet aanstaan behalve met downloaden van apps en youtube voor de rest vrijwel altijd 3g aan :Y
Tsjonge...wifi gaat op mijn toestel juist veel beter om met de accu tov 3G/H verbinding. Ik vermoed vanwege de constante verbinding die wifi heeft met m'n router thuis en op werk. Waar 3G/H continue switched tussen beiden en eventueel ook nog eens naar een 2G verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:45:
Nou had ik voor de 2.2 update eindelijk MMS aan de gang met m'n vodafone business abbo, na de update is er echt geen leven meer in te krijgen, APN's al verwijderd met APN backup & restore en vervolgens vooral nieuwe foutmeldingen gekregen en crashende telefoon applicaties :/
Had ik ook last van, ik heb MMS nog niet aan de praat of uberhaubt getest...
volgens mij was APN backup&restore nog niet helemaal Froyo-compatible.
Ik kreeg na elke reboot ook te horen dat m'n SIM gewijzigd was.

Maar om de crashes weer weg te krijgen: (donder APN backup&restore eraf)
Instellingen -> Netwerkinstellingen -> Mobiele netwerken -> APN's -> Menu: Reset to defaults.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik lees net op engadget (http://tinyurl.com/245oqwt) dat er een nieuwe update is voor flash op de nexus. Flash is voor desire gebruikers niet te vinden in de market, is er toch een manier om die uiteindelijkuiteindelijke versie te krijgen voor ons?

Sorry voor de nutteloze post, het antwoord staat een paar pagina's terug

[ Voor 9% gewijzigd door Jelte12345 op 17-08-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Jelte12345 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:42:
Ik lees net op engadget (http://tinyurl.com/245oqwt) dat er een nieuwe update is voor flash op de nexus. Flash is voor desire gebruikers niet te vinden in de market, is er toch een manier om die uiteindelijkuiteindelijke versie te krijgen voor ons?

Sorry voor de nutteloze post, het antwoord staat een paar pagina's terug
Ik verwacht hem ook wel op de Desire na een tijdje, de apk zwerft overigens al rond als je erin geintresserd bent en 12 mb storage over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte12345
Cyleo schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:52:
[...]

Ik verwacht hem ook wel op de Desire na een tijdje, de apk zwerft overigens al rond als je erin geintresserd bent en 12 mb storage over hebt.
Ja dat had ik ook gezien, namelijk hier. http://www.mediafire.com/?tn7q3335ltf5aag
Voor mensen die hem ook willen

[ Voor 4% gewijzigd door Jelte12345 op 17-08-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 09:25
richeh schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:13:
Ik ben sinds afgelopen vrijdag in het bezit van een nieuwe HTC Desire (Brown). Nadat ik de telefoon een uurtje in gebruik had, heb ik de camera getest. Deze gaf direct verschillende vlakken weer en een volledig paarsachtig beeld! Na de camera afgesloten en weer opgestart te hebben deed hij wel normaal. Enkele uren later was het echter weer raak.

Zijn er meer mensen met ditzelfde probleem of die weten waar het vandaan komt? Heb al contact met HTC gehad, en die denken dat het een softwarematige bug is. Dan zouden meer mensen er last van moeten hebben lijkt me? Natuurlijk gaat het toestel direct terug voor een nieuwe.. ik wil alleen even weten of iemand er meer over weet.

edit:

Exact hetzelfde probleem waargenomen op youtube:

Youtube Filmpje

|:(
Ja, ik had dat ook toen ik hem net binnen had... Nu al een tijdje niet meer gezien, ik denk in totaal 3 keer gezien in de eerste 2 weken dat ik dat ding heb. Verder doet de camera het gewoon normaal, dus ik hou het even in de gaten maar maak me er nog niet echt zorgen om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Sj44k13 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:22:
Net gebeld naar HTC over waarom ik 'incorrect serial' bij status krijg, hebben ze nagebeld bij Dynafix en bleek dat men daar wacht op een moederbord voor mijn Desire. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren, maar gezien de ervaringen van anderen in dit topic waarschijnlijk lang -_-
Bij mij was de proximity sensor kapot. Toestel is vorige week dinsdag opgehaald door Dynafix en zou nu, een krappe week later, weer onderweg moeten zijn naar mij (volgens de tracking site). Geen idee of ze het moederbord hebben vervangen i.p.v. alleen de sensor, maar het zou me niets verbazen. Kortom, de wachttijd zou zomaar mee kunnen meevallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 17:22
Vanmiddag een hard reset gedaan op mijn Desire.

Nu heb ik na het instellen van mijn gmail adres en synchronisatie maar 2 van mijn 4 agenda´s erin staan (google agenda).
Handmatige synchronisatie ook al geprobeerd(stond een keer in dit forum genoemd), maar er blijven maar twee agenda's mogelijk om aan te klikken op mijn telefoon.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

----------
Edit: Al opgelost, door nogmaals op 'menu' te klikken onder menu>meer>agenda's kan ik de rest van de agenda's toevoegen

[ Voor 16% gewijzigd door Pimpam op 17-08-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel een Nokia E71, maar zit er over na te denken om ook een Desire aan te schaffen.
Ik had twee telefoons geleden ook een E71. Een heel functioneel toestel. Je vraag over de tekstinput kan ik dus uit ervaring beantwoorden. Het typt op de E71 echt wel wat lekkerder met de hardwaretoetsjes. En dat kun je met één duim doen, itt de Desire waar je twee handen nodig hebt voor het samenstellen van een bericht. Maar als je eenmaal een beetje gewend bent aan het onscreen toetsenbord van de Desire - met gebruikmaking van de T9 - wil je na een tijdje niks anders meer.

Ik heb voor de Desire een Brodit houder gekocht, pas op met goedkope imitatiekabels. Ze laden in mijn ervaring het toestel niet goed op en zijn vaak ook niet te gebruiken voor synchronisatie met de pc. Maar ik heb goed nieuws voor je: het Nokia E71-kabeltje past perfect onderin de Desire en voldoet aan alle eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Visitor.q schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:16:
[...]
Ja, ik had dat ook toen ik hem net binnen had... Nu al een tijdje niet meer gezien, ik denk in totaal 3 keer gezien in de eerste 2 weken dat ik dat ding heb. Verder doet de camera het gewoon normaal, dus ik hou het even in de gaten maar maak me er nog niet echt zorgen om...
Het paarse camerascherm heb ik ook een keer of twee, drie gezien, maar het was weer snel voorbij. Ik maak me er geen zorgen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
[...]
Ik heb het ook af en toe. Niet altijd, volledig willekeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat het al vaak gezegd is, maar de batterijduur valt me nog steeds erg tegen. Door een dag de telefoon op standby te hebben vreet hij nog 30% weg. Dat vind ik echt niet normaal want bij de iPhone was dat 0 of 1%! Wifi, bluetooth, mobiele gegevens altijd aan en roaming staan allemaal uit. JuiceDefender helpt niet. Heeft iemand nog andere dingen die ik kan proberen?

Dan nog weerwidget. Het updaten werkt echt niet meer lekker sinds de update. Hij haalt volgensmij ook vaak eerst het weer op en dan de nieuwe locatie, niet echt handig dus als je vaak ergens anders bent want je moet iedere keer 2x updaten. In de klokwidget met het weer verschijnt vaak het weer gewoon niet, dan staat er alleen 'Huidige locatie' of gewoon de huidige locatie. Hoe is dit op te lossen?

Ik heb al een tijdje niet meer gekeken in dit topic. Op beide punten heb ik zojuist gezocht binnen dit topic maar ik heb niks nieuws kunnen vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je hebt een hele dag je telefoon aan met wifi etc en dan na een hele dag wel 30% batterij op...

Nou tjonge tjonge wat erg 8)7 |:(

That's life of a SmartPhone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met wifi uit. En hij verbruikt meer, die 30% verbruikt hij alleen al als ik niets doe, dus als het scherm uit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses als dit al eens eerder is besproken, maar heb sinds een tijdje het volgende probleem.

Heb een Desire (gewoon standaard, geen Rom's of Root) 2.2 erop uiteraard.

Als ik hem nu uitzet, gaat hij direct vanzelf weer opstarten, dit was eerder niet het geval.
Zou kunnen dat dit door een app komt die ik er onlangs opgezet heb, maar kan niks vinden
wat het zou kunnen zijn helaas. Iemand anders hier ook problemen mee? Kan eventueel
mijn lijst van apps doorsturen met app dragon?

Antwoorden als, waarom wil je hem uitzetten heb ik niks aan natuurlijk ;)

Alvast bedankt

Edit: volgens mij ben ik er achter en is de boosdoener unified remote,
een app waarmee je je computer kan overnemen en verschillende dingen
zoals je wmp kan bedienen en nog veel meer. Nadat ik deze eraf had
gegooid heb ik geen problemen meer .. lekker vaag :? maar opgelost :+

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:28:
Met wifi uit. En hij verbruikt meer, die 30% verbruikt hij alleen al als ik niets doe, dus als het scherm uit is...
Dan is er iets niet goed waardoor het ding niet in volledige sleep gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:21

Ik had hiervoor een Nokia e71 en ik moet toch echt toegeven dat ik met de nokia sneller typte. Ook een heerlijk telefoontje. Echter toen ik 3 maanden terug mn Desire binnenkreeg ging dr pas echt een wereld voor me open. Wat een prachtig mooi ding is dat. Enige nadeel voor mij is dat er geen fysiek toetsenbord op zit :) heb sinds gister Swype erop gezet, een soort van schuiven met je vinger over de juiste letter om een woord te vormen en ik moet zeggen dat als ik daar eenmaal wat in geoefend ben ik sneller zal typen dan met de standaard toetsenbord. (denk ik)

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thecompany schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:56:
[...]

Dan is er iets niet goed waardoor het ding niet in volledige sleep gaat
Heb je daar misschien wat meer info over? Hoe is het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:41
Werkt de FM-applicatie bij meer mensen niet meer? Sinds een korte tijd (ik denk sinds 2.2) crasht de FM-app bij het opstarten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:04

Fiber

Beaches are for storming.

Thecola schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:39:
......... :) heb sinds gister Swype erop gezet......
Waar haal je Swype vandaan? Kan het niet vinden in de Market.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 01:42:
[...]

Waar haal je Swype vandaan? Kan het niet vinden in de Market.
Is dat niet nog steeds beta? Moet je even dit topic teruglezen, daar staat een link. Hij ging bij mij na enige tijd wel raar doen, waardoor multitouch niet meer werkte (op 2.1). Misschien is er nieuwere beta of heb je dat probleem niet met 2.2, maar ik zouer rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023

Heb hiervoor ook een Nokia E71 gehad, heerlijk toestel. Wilde dit keer een gadget-ding en dat is gelukt met de Desire! Was ook huiverig voor een virtueel toetsenbord, maar wanneer je Swype gebruikt kun je snel typen, sneller dan met het toetsenbord van de Nokia! Klinkt misschien ongeloofwaardig, maar probeer het maar eens.

Wat betreft de houder en lader voor in de auto: bij Phonehouse heb ik beide gehaald voor iets van 17euri

[ Voor 17% gewijzigd door heutsm op 18-08-2010 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Op de Desire van mijn vrouw (vorige week geupdate naar Android 2.2) kon ik gister niet meer via de market downloaden. Bij elke applicatie verscheen de melding 'downloaden mislukt'. Voor andere mensen die dit probleem hebben, ik heb het uiteindelijk op kunnen lossen:

- Eerst de telefoon uit en weer aangezet. Dit hielp niet.
- Daarna de cache geleegd van de Market. Dit hielp niet.
- Daarna de cache geleegd en bestanden opgeruimd van Internet. Hierna kwam de balk die verschijnt tijdens het downloaden, maar er werd niet gedownload.
- De telefoon uit en weer aangezet. En toen kon ik wel gewoon weer downloaden en daarna installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 14:30
Een raar gevalletje met 2.2? Zodra ik me lader koppel aan me desire krijg ik een automode links in de hoek.

Daarvoor nooit gehad. Iemand hetzelfde probleem?

Ik begreep dat de automode te maken heeft met een lage spanning dus je telefoon doet langer over met het laden, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

hars73 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 08:52:
Op de Desire van mijn vrouw (vorige week geupdate naar Android 2.2) kon ik gister niet meer via de market downloaden. Bij elke applicatie verscheen de melding 'downloaden mislukt'. Voor andere mensen die dit probleem hebben, ik heb het uiteindelijk op kunnen lossen:

- Eerst de telefoon uit en weer aangezet. Dit hielp niet.
- Daarna de cache geleegd van de Market. Dit hielp niet.
- Daarna de cache geleegd en bestanden opgeruimd van Internet. Hierna kwam de balk die verschijnt tijdens het downloaden, maar er werd niet gedownload.
- De telefoon uit en weer aangezet. En toen kon ik wel gewoon weer downloaden en daarna installeren.
Had ik ook. Volgens mij gewoon een storing bij de Market want ik heb gewoon een uurtje gewacht en toen deed hij het weer. Niet alles ligt altijd aan je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

baviaan schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:29:
[...]
Had ik ook. Volgens mij gewoon een storing bij de Market want ik heb gewoon een uurtje gewacht en toen deed hij het weer. Niet alles ligt altijd aan je telefoon.
Ja dat zou inderdaad ook nog kunnen.. en ik maar denken dat ik het zelf opgelost had 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:50
AvAars schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 00:58:
Werkt de FM-applicatie bij meer mensen niet meer? Sinds een korte tijd (ik denk sinds 2.2) crasht de FM-app bij het opstarten :(
Dit heb ik ook sinds de update, wil niet meer opstarten. Iemand enig idee hoe het te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
The following steps should significantly extend the battery life on your phone. Please connect the phone to the charger with the phone powered on, and allow the phone to charge until the notification LED is green, indicating the device is fully charged. Disconnect the phone from the charger, and power it off. Reconnect the phone to the charger with the phone powered off, and allow the phone to charge until the notification LED is green. Disconnect the phone from the charger and power it on. Once the phone is powered completely on, power it off again and reconnect it to the charger until the notification LED is green. Disconnect the phone, power it on, and use it. You need to use this sequence only once. If the issue of battery life on our phone persists, I recommend you contact our HTC accessory department directly.

Viel me op dat die 3e keer laden best lang duurde (had hem tussendoor alleen maar even volledig op laten starten, daarna weer uit). Ben benieuwd of het iets helpt. Baat het niet, dan schaadt het niet. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:39
Die nachtstand van de tijd/datum is ideaal, maar werkt alleen gedurende de tijd dat de mobiel aan de oplader zit.
Als ik de mobiel niet oplaadt, dan gaat die nachtstand van tijd en datum binnen een minuut uit en wordt het scherm gewoon weer zwart (stand by).

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn telefoon, zonder dat hij aan de oplader ligt, constant de nachtstand van tijd en datum weergeeft?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

henidde schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:45:

Je weet dat het scherm een van de grootste energie vreters is?
Dat is dus ook de reden dat ze hem uit laten gaan als hij niet aan de lader zit.
Ik weet dat je met Cyanogem Mod bijvoorbeeld de screen time-out op oneindig kan zetten. In dat geval zou je het wel kunnen. Alleen denk ik dat je wakker wordt met een lege telefoon.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:48

Roytoch

Nietes

Victorio schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:24:
[...]Disconnect the phone from the charger, and power it off. Reconnect the phone to the charger with the phone powered off, and allow the phone to charge until the notification LED is green.[...]
Hier start mijn telefoon dus weer op, met de led op groen... lijkt me dat hij uit moet blijven?
Nvm, nu doet hij wel uitblijven. Ben benieuwd of dit enigzins gaat werken haha.

[ Voor 9% gewijzigd door Roytoch op 18-08-2010 11:42 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:46

Salandur

Software Engineer

henidde schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:45:

Volgens mij zijn ze gewoon vergeten om bij nachtstand/dagstand de optie aan te zetten dat het beeldscherm niet naar standby gaat. Als ze dat nou zouden doen zou dat mooi zijn.
De mogelijkheid voor een screensaver zou ook wel prettig zijn. Een beetje zoals mijn vorige Nokia 6230i. Die had een prettig standby scherm met datum/tijd en aanduiding voor gemiste gespreken en SMS. Zie het plaatje voor wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/nokia/6230i/pic3.jpg
Balachmar schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:11:
[...]

Je weet dat het scherm een van de grootste energie vreters is?
Dat is dus ook de reden dat ze hem uit laten gaan als hij niet aan de lader zit.
Ik weet dat je met Cyanogem Mod bijvoorbeeld de screen time-out op oneindig kan zetten. In dat geval zou je het wel kunnen. Alleen denk ik dat je wakker wordt met een lege telefoon.
Dat klopt, maar hij vreedt alleen energie voor de pixels die oplichten. Bij de nachtstand is het scherm grotendeels zwart en gebruikt dus nauwelijks energie.

[ Voor 10% gewijzigd door Salandur op 18-08-2010 11:24 ]

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Salandur schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:20:
Dat klopt, maar hij vreedt alleen energie voor de pixels die oplichten. Bij de nachtstand is het scherm grotendeels zwart en gebruikt dus nauwelijks energie.
Maar dat geldt alleen voor de amoled schermen. Ik zou eigenlijk wel benieuwd zijn naar het energie verbuik.
Klinkt anders als een vrij eenvoudige applicatie... (misschien als ik ooit tijd heb...)

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Market: Night Clock (Donate versie) ?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:11
Ik hoor hier van alles over de accu duur en ik kan door de bomen het bos niet meer zien. Hoe zit het nu?
Met mijn huidige telefoon, de nokia 5800, kan ik een week doen, als ik niet teveel bel / sms. 3G staat altijd standaard aan, wifi gebruik ik verder niet.

Hoe lang gaat bij "matig gebruik" die accu nu mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik deze phone pas sinds zaterdag maar daardoor zit er best veel mee te pielen en alles uit te proberen en de batterij gaat makkelijk een werkdag mee...

BV gisteren in de nacht opgeladen en overdag allerlei apps geinstalleerd, zitten internetten, een game gedaan en gisteravond ff met google nav aan richting drumles gereden... en gisteravond zo rond 22.00 uur had ik nog ruim 30% over...

En dan staat thuis wifi aan en Palringo en staat alles op push

Niet slecht dacht ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbdeiman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:19:
Ik hoor hier van alles over de accu duur en ik kan door de bomen het bos niet meer zien. Hoe zit het nu?
Met mijn huidige telefoon, de nokia 5800, kan ik een week doen, als ik niet teveel bel / sms. 3G staat altijd standaard aan, wifi gebruik ik verder niet.

Als je hem alleen gebruikt om te bellen en misschien te mailen dan een dag of 2. Een week trekt geen enkele smartphone. Mijn iPhone is nu een ipod touch geworden omdat er geen sim kaart meer in zit. Ik gebruik hem niet maar staat wel aan inclusief wifi en dan nog moet ik hem om de 4 of 5 dagen opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Even ter vergelijk, ik heb een Nokia E75 en die gaat even langs mee als mijn Desire, 2 dagen, ik laad dan ook standaard om de 2 dagen mijn accu's de nacht door.
Ik heb een Nokia N79, die redt het ongeveer 4/5 dagen met bluetooth continu aan.

Wat mij opvalt is dat deze toestellen allemaal HSDPA hebben en mijn vorige toestellen hadden dit niet. Ik haalde met mijn test Iphone 3GS trouwens ook niet meer dan 3,5 dagen.

Ik had trouwens altijd issues met mijn bluetooth carkit van Audi, sinds 2.2 was dat opgelost, maar nu heb ik iets nieuws. Hij maakt verbinding, maar ik kan niet vanaf het stuur bellen. Ik moet op het toestel de persoon opzoeken en bellen. Hierna neemt de carkit het wel over... Gek! Iemand dit ook sinds 2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal deze week ook de overstap doen naar een HTC desire!

Zo nu ik alle soorten mobile OS heb gehad blijft er nog 1 over ANDROID en het ziet er WOW !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 12:22
Pff sinds de update naar 2.2 heb ik verschillende problemen:

- scherm flikker regelmatig naar 10% backlight ofzo en dan weer terug omhoog
- kan met de officiele twitter app geen foto's meer plaatsen
- gps blijft aanstaan als de "gps settings" op aan staat. Eerder ging deze dan alleen aan indien nodig, nu blijft ie 24/7 aan. Terwijl ik geen andere apps heb als eerst.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Phusebox schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:55:

- gps blijft aanstaan als de "gps settings" op aan staat. Eerder ging deze dan alleen aan indien nodig, nu blijft ie 24/7 aan. Terwijl ik geen andere apps heb als eerst.
Al een hard-reset al geprobeerd? Zo dump je iig problemen die zijn ontstaan door settings die over gezet zijn uit 2.1.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Phusebox schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:55:

Ik zou het toch zoeken in een van je apps. Apps schijnen niet allemaal hetzelfde te werken als bij Android 2.1. Is ook wel logisch, is een ander besturingssysteem met een andere aansturing van de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
Deem schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:32:
[...]

Al een hard-reset al geprobeerd? Zo dump je iig problemen die zijn ontstaan door settings die over gezet zijn uit 2.1.
Zou dat verstandig zijn. Krijg ik zo meer ruimte vrij? Hoe doe ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

firefighter2 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:31:
[...]

Zou dat verstandig zijn. Krijg ik zo meer ruimte vrij? Hoe doe ik dat.
Je verliest al je gemaakte instellingen, alle programma's en alle smsjes, maak daar dus eerst een backup van als je dat belangrijk vind. Met je SD kaart gebeurt verder niets. Je krijgt de telefoon dan in zo een staat zoals je hem voor het eerst uit de doos haalt alleen dan direct met 2.2.
En ja, er is ietsje meer ruimte (10+/-) beschikbaar op het interne geheugen omdat je de conversieprogramma's hiermee ook dumpt omdat die niet meer nodig zijn.
Je kunt een hardreset op verschillende manieren uitvoeren, maar de makkelijkste is App menu-> Instellingen SD- en telefoongeheugen -> Terugzetten op fabrieksinstellingen -> Telefoon opnieuw instellen.

Ik vergelijk het altijd met Windows: Het is altijd beter om Windows 7 fris te installeren, ipv de upgraden van Vista. De kans dat drivers en programma's na de upgrade naar 7 nog 100% goed werken is een stuk kleiner dan na een verse install met de meest recente versies van alle app's er opnieuw op geinstalleerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Deem op 18-08-2010 15:49 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

jbdeiman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:19:

kheb mijn telefoon gisterochtend van de lader gehaald. wifi staat continu aan, mails en het weer binnenhalen gaat automatisch. voor de rest beetje geïnternet (via wifi), wat mails lezen, 0,25-0,5 uur GPS gebruikt. zojuist nog wat gepield met progjes. 2-3x mijn rss feeds vernieuwd en gelezen en de accu staat nu op 18% dus dat red hij wel tot vanavond. oftewel 2 werkdagen op 1 accu met wat ik noem matig gebruik.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Laatst online: 11:16

Puf

Wie heeft er zin om mee te gaan aankomend weekend in de Kalverstraat mensen met een iPhone schoppen?
Android RULES!!

:+
geintje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteer
  • Laatst online: 04-12-2024
Mijn oude HTC Diamond werd toch wel wat brak, dus vandaag een Desire besteld. Alternatieven Sony en Samsung vielen wat mij betreft af vanwege de negatieve berichten over hardware en support. En die Diamond heeft het altijd goed gedaan dus HTC it is. De 409 eurootjes zijn overgemaakt naar Dutchfone. Nu maar afwachten. Is er een lijstje van dingen die je moet doen meteen na aankoop?

Ook handig: routeplanner voor meerdere adressen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
msteer schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:35:
Mijn oude HTC Diamond werd toch wel wat brak, dus vandaag een Desire besteld. Alternatieven Sony en Samsung vielen wat mij betreft af vanwege de negatieve berichten over hardware en support. En die Diamond heeft het altijd goed gedaan dus HTC it is. De 409 eurootjes zijn overgemaakt naar Dutchfone. Nu maar afwachten. Is er een lijstje van dingen die je moet doen meteen na aankoop?
sim erin, in elkaar zetten, opladen en bellen maar 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

......... Is er een lijstje van dingen die je moet doen meteen na aankoop?
  • Sim, micro sd kaartje en batterij er in zetten.....
  • Batterij opladen. ;)
  • Updaten naar 2.2 (FroYo): Menu, Settings, About phone (onderste regel), System software updates. Of anders de download uit de OP.
  • Voor de zekerheid nog een keer een Factory Reset er achteraan om alle restanten van 2.1 weg te krijgen: Menu, SD en Phone Storage, Factory data reset.
Maak van te voren een gmail adres aan, als je dat nog niet hebt.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Laatst online: 11:16

Puf

ja, een stukje ducktape over de optische trackball heen.
is namelijk een camera waarmee google je in de gaten houdt.
waar denk je dat al die filmpjes op youtube vandaan komen? die hebben echt niet zichzelf gemaakt of zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:35
Ik heb met imap een connectie naar 1 van mijn e-mail accounts die draait op een Kerio mailserver (liefst zou ik het als exchange mailbox aanmaken op me telefoon maar dat gebruik ik al voor een andere) alleen elke keer als me telefoon de mailtjes gaat vernieuwen maakt hij een mapje Concepten aan.
Aan het einde van de dag heb ik dan 60 mapjes ofzo: Concepten1, Concepten2, Concepten 60.
En als ik de mapjes verwijder begint hij weer leuk bij Concepten1..

Weet iemand of dit een bug is of ergens een foute instelling? Dit is zeer irritant namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik geloof nooit dat Dutchfone de Desire op voorraad heeft. Dat wordt waarschijnlijk lang wachten. Er waren/zijn wel meer van die sites die volgens de pricewatch de telefoon op voorraad hebben, maar waarbij dat helemaal niet klopt. Typhone is gelukkig verwijderd na een klacht van mijn kant, maar femmefone.nl is van dezelfde maatschappij en deze staat er ook nog steeds in. Op de hele site zoals dutchfone en femmefone is nergens een voorraad indicator te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:37

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik weet alleen dat pdashop e.d. ze wel op voorraad heeft, maar ja daar zijn ze wel iets duurder

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
[...]
Ik had de verwachting dat die paarse vlakken weg zouden zijn in Froyo omdat ik ook het idee had dat het softwarematig was. Als ik een foto neem, is het namelijk niet zichtbaar. Echter heb ik er na een update nog steeds sporadisch last van. Wanneer het er voorkomt is duurt het lang voordat het weg gaat, camera opnieuw starten helpt dan niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
Deem schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:40:
[...]

Je verliest al je gemaakte instellingen, alle programma's en alle smsjes, maak daar dus eerst een backup van als je dat belangrijk vind. Met je SD kaart gebeurt verder niets. Je krijgt de telefoon dan in zo een staat zoals je hem voor het eerst uit de doos haalt alleen dan direct met 2.2.
En ja, er is ietsje meer ruimte (10+/-) beschikbaar op het interne geheugen omdat je de conversieprogramma's hiermee ook dumpt omdat die niet meer nodig zijn.
Je kunt een hardreset op verschillende manieren uitvoeren, maar de makkelijkste is App menu-> Instellingen SD- en telefoongeheugen -> Terugzetten op fabrieksinstellingen -> Telefoon opnieuw instellen.

Ik vergelijk het altijd met Windows: Het is altijd beter om Windows 7 fris te installeren, ipv de upgraden van Vista. De kans dat drivers en programma's na de upgrade naar 7 nog 100% goed werken is een stuk kleiner dan na een verse install met de meest recente versies van alle app's er opnieuw op geinstalleerd.
geweldig. net hard reset gedaan en hele telefoon vanaf niets weer zelf alles geinstalleerd.
46 mb vrij in plaats van 17 mb.

is beetje werk maar dan heb je ook wat.

dank voor hulp en tips.

groeten marc _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte12345
Ik heb sinds korte tijd twee vervelende problemen. Soms blijft de market vast zitten op installing... dan blijft dat dus gewoon de hele tijd daar staan. Een reboot helpt dan wel eens.
En dat brengt ons dan gelijk bij mijn volgende probleem. Die is dat als ik de telefoon opnieuw opstart hij vaak de apps die op mijn sd kaart staan niet laadt. Het is bij de laatste niet het geval dat de sdkaart er niet goed inzit of iets dergelijks want ik kan met astro wel door alles heen bladeren en gewoon muziek luisteren. Na een aantal keer opnieuw opstarten werkt hij soms weer wel. Herkennen mensen dit? en is er een oplossing bekend?
Ik heb er dus froyo op staan en ik heb hem niet geroot, ik heb wel die soort hack gedaan dat veel meer apps op je sd kunnen. Een factory reset heb ik nog niet geprobeerd, puur omdat ik daar mee wacht tot laatste redmiddel.

Edit: ivm mijn eerste probleem blijkt het uninstallen ook onmogelijk dat zal wel veel met elkaar te maken hebben
Edit2: als een van beide problemen is voorgekomen dan staat er bij alle apps in manage applications computing... in plaats van dde hoeveelheid geheugen die het inneemt.

[ Voor 14% gewijzigd door Jelte12345 op 18-08-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte12345
Puf schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:11:
[...]

ja, een stukje ducktape over de optische trackball heen.
is namelijk een camera waarmee google je in de gaten houdt.
Dat verklaart wel waarom hij zo verneukt werkt als trackball. Elke keer als hij weer eens niks doet bij een veeg er overheen denk ik: waarom hebben ze er niet gewoon zo'n ding als bij de nexus in gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:00
Sinds gisteren is mijn abonnement verlengd en is er door Vodafone gezegd dat ik volgende week mijn Desire binnen zou moeten krijgen. Vrijdag zouden ze een nieuwe levering krijgen. Ik ben dus benieuwd of deze modellen al een SLCD hebben. Theoretisch is dat niet onmogelijk, want ze werden ergens in deze zomer tot september verwacht. Weet iemand daar toevallig meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte12345
Tharoy schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:04:
Sinds gisteren is mijn abonnement verlengd en is er door Vodafone gezegd dat ik volgende week mijn Desire binnen zou moeten krijgen. Vrijdag zouden ze een nieuwe levering krijgen. Ik ben dus benieuwd of deze modellen al een SLCD hebben. Theoretisch is dat niet onmogelijk, want ze werden ergens in deze zomer tot september verwacht. Weet iemand daar toevallig meer over?
Er zijn al berichten in dit forum dat er slcds zijn. De meningen zijn echt verdeeld over welke beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mijn Desire nu ongeveer 2 maanden. Ik herken vrijwel geen enkele klacht uit het forum. Het ding werkt gewoon perfect. Ik had overigens wel een branded Vodafone Desire. Ik heb hem echter van zijn Vodafone jasje ontdaan. Ook geen problemen mee gehad.

Enige nadeel vind ik de accuduur. Ik kan er net twee dagen mee doen (GPS uit, Wifi uit als ik niet thuis ben, bluetooth uit).

Mijn Nokia 6300 classic hield het met gemak een week vol. Maar het is dan ook wel appels met peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zed_no1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:13
Tharoy schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:04:
Was vandaag in de T-mobile shop in Utrecht en daar hadden ze net een aantal binnen gekregen met de nieuwe schermen. Gisteren toevallig ook in de T-mobile shop in Den Bosch geweest daar hadden ze ze ook net binnen gekregen maar waren alle gereserveerd.. vergeten te vragen welke schermen deze hadden maar zeer waarschijnlijk SLCD..

Verwijderd

Rhapsody schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:55:
Ik weet alleen dat pdashop e.d. ze wel op voorraad heeft, maar ja daar zijn ze wel iets duurder
Bij PDAshop zijn ze nu ook uitverkocht. Ik denk dat de nieuwe lading slcd's zullen zijn

Verwijderd

Ik ben vandaag ook de trotse bezitter van de desire, maar heb het volgende probleem: wanneer ik Op de aan/uit knop druk (links bovenop toestel) dan blijven de menuknop en de rest van diezelfde knopjes gewoon branden. Ze gaan dus niet meer uit, alleen wanneer ik de telefoon helemaal uit zet maar dat kan toch niet de bedoeling zijn??? Ik heb het time out scherm al op 15 sec gezet maar maakt niks uit, dus iemand een idee??? Alvast bedankt!

• Fiber

Fiber

Is niet goed. Lijkt me een hardware probleem. Staat er al FroYo op? Doe eens een Factory Reset, als dat niet helpt zou ik hem direct terugbrengen en omruilen voor een andere.

Pagina: 1 ... 21 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.