Ik bedoel de optical trackpad. Als je in het donker schuin kijkt en je beweegt met je vinger erover geeft hij rood licht. Zelfs als het toestel gelocked is.
It's The Devil!!!!!!Puf schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:25:
Even iets anders...
HTC Desire = Terminator in disguise!
In het donker gloeit z'n oog rood als je goed kijkt!
Vertrouw hem niet!
Verwijderd
Een truukje wat misschien wil helpen is, je GPS aanzetten en dan een reboot doen met GPS aan. Las ik eens ergens op de Modaco-site. GPS werkt hier prima btw.Mabili schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:40:
[...]
Yep denk nu ondertussen bij elkaar een uur buiten te hebben gestaan maar zonder enige GPS Fix..
Morgen ga ik het nog maar eens proberen en anders neem ik gewoon weer contact met HTC op.
Wat jij gebruikt, wil ik ook...Puf schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:25:
Even iets anders...
HTC Desire = Terminator in disguise!
In het donker gloeit z'n oog rood als je goed kijkt!
Vertrouw hem niet!
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 11:44 ]
Ik heb op kleinspul.nl een microusb kabel gekocht en een 1A autolader, voor bijna niets.joris1989 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:36:
[...]
Ik heb ook een micro-USB kabel gekocht, maar ik kan met deze kabel alleen opladen via USB, data versturen ed gaan niet... Dus let wel op wat voor kabel je koopt. (of doe ik iets fout)
Op de pc heb ik er bestanden mee overgezet (usb modus)
In de auto geeft hij netspanning aan, dus laadt hij ook nog met 1A, zodat ie zelfs oplaadt tijdens navigatie.
Als je hem aansluit op je PC, vraagt je Desire dan wat je wil doen? Zo niet, kijk ff bij "Instellingen" -> "Verbinden met PC" en dan een vinkje zetten bij "Vragen". Als je hem vervolgens aan de PC hangt, moet hij vragen wat je wil.joris1989 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:36:
[...]
Ik heb ook een micro-USB kabel gekocht, maar ik kan met deze kabel alleen opladen via USB, data versturen ed gaan niet... Dus let wel op wat voor kabel je koopt. (of doe ik iets fout)
In principe moet het met iedere micro-USB kabel werken.
Die Terminator-post was grappig bedoeld'maar blijkbaar leidt het af van de boodschap...
Wat ik bedoel te zeggen is dat in ieder geval een gedeelte van het licht dat de trackpad gebruikt zich in het zichtbare spectrum bevindt. Je ziet het het beste als je de foon eerst lockt en in een donkere ruimte met je vinger over de trackpad beweegt. Je moet je toestel een beetje kantelen, de lichtbron zit links in de trackpad.
Als hij je vinger detecteert wordt hij kortstondig feller.
Wat ik bedoel te zeggen is dat in ieder geval een gedeelte van het licht dat de trackpad gebruikt zich in het zichtbare spectrum bevindt. Je ziet het het beste als je de foon eerst lockt en in een donkere ruimte met je vinger over de trackpad beweegt. Je moet je toestel een beetje kantelen, de lichtbron zit links in de trackpad.
[ Voor 6% gewijzigd door Puf op 04-08-2010 11:58 ]
Gisteren was een vriend van me langs gekomen met zijn nieuwe Galaxy S.
Even een scherm test gedaan tussen Amoled en Super Amoled.
Maar wat een verschil joh. In de zon stond mijn Desire op max en zijn Galaxy op min en toch was de Galaxy net zo goed/slecht af te lezen of wellicht nog iets beter. Als ik mijn Desire op min zette was het scherm gewoon zwart en kon ik echt niets meer zien (moest naar binnen gaan om de verlichting weer hoger te zetten
)
Er komt echt veel en veel meer licht uit dat scherm.
Even een scherm test gedaan tussen Amoled en Super Amoled.
Maar wat een verschil joh. In de zon stond mijn Desire op max en zijn Galaxy op min en toch was de Galaxy net zo goed/slecht af te lezen of wellicht nog iets beter. Als ik mijn Desire op min zette was het scherm gewoon zwart en kon ik echt niets meer zien (moest naar binnen gaan om de verlichting weer hoger te zetten
Er komt echt veel en veel meer licht uit dat scherm.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Verwijderd
Het is niet voor niets een 'optische' trackball. Dus zo vreemd lijkt mij dat niet...Puf schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:54:
Die Terminator-post was grappig bedoeld'maar blijkbaar leidt het af van de boodschap...
Niet vreemd, wel opmerkelijk. Heb op meerdere gadget-sites gelezen dat het om IR-licht zou gaan.Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:59:
[...]
Het is niet voor niets een 'optische' trackball. Dus zo vreemd lijkt mij dat niet...
Even wat vraagjes over mail (instellingen)..
Ik zou graag push e-mail willen hebben voor hotmail, maar volgens mij is dit NOG niet mogelijk?
Mn gmail werkt wel gewoon!
Verder heb ik ook nog 2 (jasperse.net) mail adressen via een server. Echter kan ik hiermee alleen (via pop3) mails ontvangen maar niet versturen. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik zou graag push e-mail willen hebben voor hotmail, maar volgens mij is dit NOG niet mogelijk?
Verder heb ik ook nog 2 (jasperse.net) mail adressen via een server. Echter kan ik hiermee alleen (via pop3) mails ontvangen maar niet versturen. Hoe kan ik dit oplossen?
Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me
mss moet je de smtp server van je mobiele provider instellen?Johantjuuh schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:09:
Verwijderd
Zit je bij Vodafone?Johantjuuh schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:09:
Even wat vraagjes over mail (instellingen)..
Dat zou wel moeten ja.. Alleen hoe kom ik hier precies achter dan?
Ik heb nu gewoon dezelfde als die van mn outlook ingesteld (smarthost .adsl... )
Verder is het van een webhosting, van PCextreme.nl (mijn telefoon provider is Vodafone)
Ik heb nu gewoon dezelfde als die van mn outlook ingesteld (smarthost .adsl... )
Verder is het van een webhosting, van PCextreme.nl (mijn telefoon provider is Vodafone)
[ Voor 42% gewijzigd door Johantjuuh op 04-08-2010 12:20 ]
Verwijderd
Het gaat om de smtp-server van je mobiele provider. Die moet je volgens mij hebben. Vooral als je bij Vodafone zit. Die houdt niet van relayen.Johantjuuh schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:18:
Dat zou wel moeten ja, denk ik... Alleen hoe kom ik hier precies achter dan?
Ik heb nu gewoon dezelfde als die van mn outlook ingesteld (smarthost .. adsl )
Verder is het van een domeinnaam, van PCextreme.nl
Edit:
Ah je hebt Vodafone dus. Dan moet je de smtp-instellingen van Vodafone gebruiken. Zal ze even zoeken voor je.
http://www.androidworld.n...174-e-mail.html#post25448
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 12:24 ]
Heeft iemand de FM radio al uitgeprobeerd? Ik krijg bijna alleen maar ruis te horen (met de oordopjes er in uiteraard).
Volgens mij werkt het ! Even mailen
[ Voor 94% gewijzigd door Johantjuuh op 04-08-2010 12:36 ]
Ik ben sinds de update naar 2.2 juist van alleen maar ruis naar (zo goed als) geen ruis gegaan. Gebruik hem ook veel vaker.Triloxigen schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:22:
Heeft iemand de FM radio al uitgeprobeerd? Ik krijg bijna alleen maar ruis te horen (met de oordopjes er in uiteraard).
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Hier prima ontvangst (Sliedrecht). Ligt gewoon aan de positie waar je je bevindt in Nederland.Triloxigen schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:22:
Weinig (geen) verbetering. 3fm is niet te ontvangen terwijl dat een super sterk signaal is.Triloxigen schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:22:
Dit is heel apart haha. Heb alles ingevoed en het werkt inderdaad !Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:21:
[...]
Het gaat om de smtp-server van je mobiele provider. Die moet je volgens mij hebben. Vooral als je bij Vodafone zit. Die houdt niet van relayen.
Edit:
Ah je hebt Vodafone dus. Dan moet je de smtp-instellingen van Vodafone gebruiken. Zal ze even zoeken voor je.
http://www.androidworld.n...174-e-mail.html#post25448
Alleen nou heb ik 2 mail adressen van met beide dezelfde server (van mail adressen zegmaar). Echter werkte het bij de eerste wel en bij de andere niet, hij kan dan geen verbinding maken met de server?
Verwijderd
Heb zelf 3 pop-accounts. En die kan ik allemaal gebruiken via de smtp van Vodafone. Kijk goed naar je instellingen. hangt vaak op een ./ ,/ spatie teveel of te weinig. Of dat je eerste account de server bezet houdt??!!Johantjuuh schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:45:
[...]
Dit is heel apart haha. Heb alles ingevoed en het werkt inderdaad !
Alleen nou heb ik 2 mail adressen van met beide dezelfde server (van mail adressen zegmaar). Echter werkte het bij de eerste wel en bij de andere niet, hij kan dan geen verbinding maken met de server?
Neem anders de server van Google..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 12:55 ]
Eventjes het punt aanhalen waar menigeen al gefrustreerd over is geraakt, de batterij / accu. De discussie over dat de één Juice Defender nodig heeft terwijl de ander, zonder, een langere batterijduur heeft zou kunnen komen door aanzienlijke verschillen tussen de batterijen onderling. Het is nog niet wetenschappelijk aangetoond of wat dan ook, maar er zijn inmiddels al geluiden in die richting. Voorbeeldje
Verwijderd
Kan kloppen. Bij de HTC-Hero, was daar ook sprake van. Er zaten batches bij die gewoon minder presteerden dan andere. En ook daar zat het in de serie-nummers. In het Hero forum van een jaar geleden is dit ook tot in den treure uitgemolken..Dadona schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:51:
Eventjes het punt aanhalen waar menigeen al gefrustreerd over is geraakt, de batterij / accu. De discussie over dat de één Juice Defender nodig heeft terwijl de ander, zonder, een langere batterijduur heeft zou kunnen komen door aanzienlijke verschillen tussen de batterijen onderling. Het is nog niet wetenschappelijk aangetoond of wat dan ook, maar er zijn inmiddels al geluiden in die richting. Voorbeeldje
Yes, het werkt allemaal! Kan nu bij beide ontvangen en ook verzendenVerwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:50:
[...]
Heb zelf 3 pop-accounts. En die kan ik allemaal gebruiken via de smtp van Vodafone. Kijk goed naar je instellingen. hangt vaak op een ./ ,/ spatie teveel of te weinig. Of dat je eerste account de server bezet houdt??!!
Neem anders de server van Google..
En Gmail lekker push mail, heerlijk! Dan heb ik alleen nog hotmail waar ik ook push van zou willen maken. Echter is dit volgens mij NOG niet mogelijk?
Ja, over de batterij... ik gebruik regelmatig internet, mail wordt om de uur gecheckt (alles via 3G). En ook mijn batterij houdt het 1 dag vol (in de ochtend vol, in de avond alweer leeg)
Verwijderd
Komt er aan..Johantjuuh schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:56:
[...]
[..]Dan heb ik alleen nog hotmail waar ik ook push van zou willen maken. Echter is dit volgens mij NOG niet mogelijk?
[...]
Dat het per batterij verschilt zou kunnen, maar ik heb een enorme drop met de batterij sinds de Froyo update.Dadona schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:51:
Vanmorgen om 07:30 met 100% batterij van de lader gehaald en ik zit nu op 46% batterij over met 2 telefoontjes van 2 minuten en even mijn Exchange mail bekijken via Touchdown. Ik draai dezelfde apps als voor de update. Ik gebruik nagenoeg geen widgets (alleen een widget voor de agenda en energiebeheer en een transparante klok), ik heb overbodige sync-zaken uitgezet (enige is gmail en Touchdown voor Exchange), ik heb in de *#*# instellingen een aanpassing gedaan gisteren voor de 3G verbinding en nog loopt de boel leeg.
Nu zit ik vandaag op een andere locatie als gisteren, wellicht dat de dataverbinding hier moeizaam is vergeleken met de plaatsen waar ik gisteren was, maar een andere reden kan ik haast niet meer bedenken.
In mijn geval lijkt het mij stug dat het aan de batterij zelf ligt, anders had ik voor Froyo toch ook dezelfde problemen gehad lijkt me. Bij accugebruik zie ik dat Mobiel stand-by 28% verbruikt heeft, Telefoon inactief 26%, spraakoproepen 17% en Android-systeem 16%. De rest is 5% of lager.
Heb je de accu al een helemaal leeg laten lopen (telefoon uit zichzelf uit laten schakelen) en volledig opgeladen (evt tel uitgeschakeld)ParaNoiMia schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:03:
[...]
Dat het per batterij verschilt zou kunnen, maar ik heb een enorme drop met de batterij sinds de Froyo update.
Ik meen dat bij de vorige update de accu calibratie van android gereset werd. Misschien dat dat hier ook het geval is.
Ik heb het wel gedaan (volledig ontladen en opladen). Met continu 3g ingeschakeld, elk uur mail sync, per dag paar sms, beetje bellen en ander klein gebruik gaat ie ongeveer 60 uur mee.
Mijn batterij lijkt juist langer mee te gaan. Op dit moment heb ik hem 5 uur 40 minuten van de lader en de batterij zit nog voor 86% vol. Paar keer een paar minuten mee zitten internet (over 3G) en aantal keer Twitter gebruikt.
Mobiel stand-by: 44%
Telefoon inactief: 43%
Android-systeem: 7%
Wi-Fi: 4%
Weergave: 2%
Mobiel stand-by: 44%
Telefoon inactief: 43%
Android-systeem: 7%
Wi-Fi: 4%
Weergave: 2%
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Serieus, dat meen je niet, 60 uurThe Anarchist schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:13:
[...]
Heb je de accu al een helemaal leeg laten lopen (telefoon uit zichzelf uit laten schakelen) en volledig opgeladen (evt tel uitgeschakeld)
Ik meen dat bij de vorige update de accu calibratie van android gereset werd. Misschien dat dat hier ook het geval is.
Ik heb het wel gedaan (volledig ontladen en opladen). Met continu 3g ingeschakeld, elk uur mail sync, per dag paar sms, beetje bellen en ander klein gebruik gaat ie ongeveer 60 uur mee.
Ik zelf heb hem inderdaad nog nooit zelf laten uitschakelen (zo leeg), gewoon tot het donkerrode alleen. Maar ik haal nooit meer dan 12 uur helaas! Het enigste wat ik meer doe, is nog wat gebruik maken van internet (3G allemaal)
Nee, sinds de Froyo update niet meer. Dat ga ik in ieder geval nog even proberen.The Anarchist schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:13:
[...]
Heb je de accu al een helemaal leeg laten lopen (telefoon uit zichzelf uit laten schakelen) en volledig opgeladen (evt tel uitgeschakeld)
Goedemiddag,
Ik vroeg me af of het mogelijk is om de zevental homescreens in te korten naar 5 of 3 homescreens?
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niks kunnen vinden..
Ik vroeg me af of het mogelijk is om de zevental homescreens in te korten naar 5 of 3 homescreens?
toettoett
Is met Sense niet mogelijk. Je kunt wel naar bijv LauncherPro overstappen...dat is een fantastisch goede homescreen replacement (dus ipv Sense)...er is ook een speciaal topic voor, kijk eens op Ervaringen met homescreen-replacementsThecola schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:30:
Goedemiddag,
Hallo allemaal, ik heb een probleempje..
Sinds ik mn Desire naar froyo heb geupdate, is de batterij 2x zo snel leeg.. ik haal nog maar n dag, ipv 2..
Ik had m ook niet helemaal opgeladen toen ik m updatete, zou het nu kunnen dat de calibratie niet goed meer zit?
Toen k m vanmorgen uit de oplader haalde zag ik dat ie ook pas op 85% zat na n hele nacht, nadat ie gisteren helemaal leeg was...
Weten jullie hier iets op?
Edit: ik zie net dat ik niet de enige ben... ik zal m een proberen te hercalibreren.
Sinds ik mn Desire naar froyo heb geupdate, is de batterij 2x zo snel leeg.. ik haal nog maar n dag, ipv 2..
Ik had m ook niet helemaal opgeladen toen ik m updatete, zou het nu kunnen dat de calibratie niet goed meer zit?
Toen k m vanmorgen uit de oplader haalde zag ik dat ie ook pas op 85% zat na n hele nacht, nadat ie gisteren helemaal leeg was...
Weten jullie hier iets op?
Edit: ik zie net dat ik niet de enige ben... ik zal m een proberen te hercalibreren.
[ Voor 13% gewijzigd door PerfectLight op 04-08-2010 13:59 ]
Nice, zojuist launcherpro geinstalleerd en beetje mee gespeeld. Ziet er heeeel smooth uit! Kost dit nou niet veel batterij?dafmay schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:32:
[...]
Is met Sense niet mogelijk. Je kunt wel naar bijv LauncherPro overstappen...dat is een fantastisch goede homescreen replacement (dus ipv Sense)...er is ook een speciaal topic voor, kijk eens op Ervaringen met homescreen-replacements
toettoett
Als je de update zondag had, hoe kun je dan nu al weten dat ie 60u meegaat...? Dat is wel heel rap geconcludeerd denk ik (ongeveer 60u na de update)The Anarchist schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:13:
[...]
Mijn accu ging voor de update ruime 48u mee, gemiddeld gebruik, twitter, exchange push sync, gmail push sync, nieuws lezen, bellen, bluetooth carkit. Zonder enige taskkiller of andere soortige batt. tool.
Nu gaat mijn accu ongeveer 24u mee, maar dat komt mede doordat ik de afgelopen dagen wat meer getest heb. Dus mijn ervaring is nog niet beter, ben eens benieuwd als de calibratie van battery left klaar is. Hopelijk red ik dan ook weer 48u.
@Thecola: ik heb zelf ook LauncherPro, moet zeggen dat ik voor zondag niet het idee had dat deze meer batt. verbruiktte. Met de Sense shit haalde ik net geen 36u namelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door SuB-Gold op 04-08-2010 14:05 ]
Nee hoorThecola schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:55:
[...]
Nice, zojuist launcherpro geinstalleerd en beetje mee gespeeld. Ziet er heeeel smooth uit! Kost dit nou niet veel batterij?
OK ik heb het nu geextrapoleerd. Na 31 uur heb ik nog 46% accu over. (dus nu iets minder als 60uur)SuB-Gold schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:03:
[...]
Als je de update zondag had, hoe kun je dan nu al weten dat ie 60u meegaat...? Dat is wel heel rap geconcludeerd denk ik (ongeveer 60u na de update)
@Thecola: ik heb zelf ook LauncherPro, moet zeggen dat ik voor zondag niet het idee had dat deze meer batt. verbruiktte. Met de Sense shit haalde ik net geen 36u namelijk.
dit heb ik tot nu toe gedaan:
continu 3g aan
elk uur mail sync (hotmail en gmail) in de avond elke 2 uur (10 mails ontvangen + bekeken)
elke 3 uur weer update
gebruik tvgids app en update
12 sms
12 min bellen
zaklamp uitgeprobeerd (heeft een paar procent verbruikt,... gaat snel zeg)
locatie gezocht met maps (gps)
1 update geinstalleeerd via market
beetje klooien met het ding /instellingen
Ok dan komt die 60u inderdaad wel in de buurt.The Anarchist schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:14:
[...]
OK ik heb het nu geextrapoleerd. Na 31 uur heb ik nog 46% accu over. (dus nu iets minder als 60uur)
dit heb ik tot nu toe gedaan:
continu 3g aan
elk uur mail sync (hotmail en gmail) in de avond elke 2 uur (10 mails ontvangen + bekeken)
elke 3 uur weer update
gebruik tvgids app en update
12 sms
12 min bellen
zaklamp uitgeprobeerd (heeft een paar procent verbruikt,... gaat snel zeg)
locatie gezocht met maps (gps)
1 update geinstalleeerd via market
beetje klooien met het ding /instellingen
Mijn background syncs zijn eigenlijk alleen Gmail en Exchange. Twitter, het weer, tvgids en andere sync apps heb ik bewust uitgezet eigenlijk. Ik bel ook meer, ruim een uur per dag en bluetooth verbruikt ook wel wat extra, maar probeer die meestal uit te zetten als ik niet in de auto zit.
Vanmiddag heb ik mijn toestel om 12u uit de lader getrokken, nu staat ie 90%, dus gaat al redelijk rap. Ik ben echter nog de accu aan het calibreren, dus het kan.
Ja bellen gebruikt natuurlijk veel stroom.SuB-Gold schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:24:
[...]
Ok dan komt die 60u inderdaad wel in de buurt.
Mijn background syncs zijn eigenlijk alleen Gmail en Exchange. Twitter, het weer, tvgids en andere sync apps heb ik bewust uitgezet eigenlijk. Ik bel ook meer, ruim een uur per dag en bluetooth verbruikt ook wel wat extra, maar probeer die meestal uit te zetten als ik niet in de auto zit.
Vanmiddag heb ik mijn toestel om 12u uit de lader getrokken, nu staat ie 90%, dus gaat al redelijk rap. Ik ben echter nog de accu aan het calibreren, dus het kan.
ik heb ooit ook battery left gebruikt. Nadat ik battery left er af gegooid heb ging de accu veel langer mee. Iig de versie op dat moment. Misschien dat een nieuwe versie dat niet heeft.(hoog verbruik)
Ik had een vraag over het aanschaffen van de Desire.
Ik wil dus de desire aanschaffen met met een vodafone abonement, maar nu zag ik dat je dan die vodafone 360 crap er bij kreeg.
Nu is mijn vraag dus of er een mogelijkheid is een niet branded model te kopen met een vodafone abonnement? En zo ja, waar zou ik dit dan het beste kunnen doen?
(sorry als ik "domme" dingen zeg maar ben niet zo bekend met het hele android/htc gebeuren)
Ik wil dus de desire aanschaffen met met een vodafone abonement, maar nu zag ik dat je dan die vodafone 360 crap er bij kreeg.
Nu is mijn vraag dus of er een mogelijkheid is een niet branded model te kopen met een vodafone abonnement? En zo ja, waar zou ik dit dan het beste kunnen doen?
(sorry als ik "domme" dingen zeg maar ben niet zo bekend met het hele android/htc gebeuren)
Vaak krijg je alleen een branded phone op 't moment dat je het abbonement direct bij Vodafone zelf afsluit. Als je een tussenpartij neemt, zoals belcompany of welke webwinkel dan ook, krijg je gewoon een unbranded versie.kidh0tsh0t schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:52:
Ik had een vraag over het aanschaffen van de Desire.
Ik heb hem via belcompany (met vodafone) en heb inderdaad een unbranded versierodie83 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:55:
[...]
Vaak krijg je alleen een branded phone op 't moment dat je het abbonement direct bij Vodafone zelf afsluit. Als je een tussenpartij neemt, zoals belcompany of welke webwinkel dan ook, krijg je gewoon een unbranded versie.
[This space is for rent]
Dus in principe zou ik dan updates zoals android 2.2 vanaf de htc site kunnen downloaden(of waar dit ook gebeurd) en dus niet hoeven te wachten totdat vodafone deze update released? Of zit hier nog een addertje onder het gras omdat ik een vodafone simkaart heb?rodie83 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:55:
[...]
Vaak krijg je alleen een branded phone op 't moment dat je het abbonement direct bij Vodafone zelf afsluit. Als je een tussenpartij neemt, zoals belcompany of welke webwinkel dan ook, krijg je gewoon een unbranded versie.
afaik kan dat gewoon. En mocht je telefoon dan toch branded zijn, dan ga ik ervanuit dat de update niet akkoord gaatkidh0tsh0t schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:59:
[...]
Dus in principe zou ik dan updates zoals android 2.2 vanaf de htc site kunnen downloaden(of waar dit ook gebeurd) en dus niet hoeven te wachten totdat vodafone deze update released? Of zit hier nog een addertje onder het gras omdat ik een vodafone simkaart heb?
Ik zie wat issues over het batterij gebruik, ik heb dit zelf ook gehad na de 2.2 update. Bij mij bleek het te komen omdat de telefoon niet helemaal in slaapstand ging. Normaal gesproken klokt hij de cpu dan terug naar 275 245mhz, maar dat deed hij nu niet meer en bleef dus staan op ~1ghz. Met bijvoorbeeld "Android System Info" kan je dit controleren (er staan twee in de market, die van Googe inc. moet je niet hebben).
Bij mij bleek het te komen door een app die een popup gaf die ik nooit te zien kreeg. De telefoon bleef op input wachten en klokte dus niet terug. Ik heb op XDA wat gelezen over flashlight/led aps die niet helemaal lekker reageerden op 2.2 en de batterij leegtrokken.
Waarschijnlijk zijn er dus wat apps/widgets die niet helemaal lekker met 2.2 overweg kunnen.
Bij mij bleek het te komen door een app die een popup gaf die ik nooit te zien kreeg. De telefoon bleef op input wachten en klokte dus niet terug. Ik heb op XDA wat gelezen over flashlight/led aps die niet helemaal lekker reageerden op 2.2 en de batterij leegtrokken.
Waarschijnlijk zijn er dus wat apps/widgets die niet helemaal lekker met 2.2 overweg kunnen.
Ik heb een reset gedaan na de installatie van 2.2 en volgens mij werkt MMS tegenwoordig standaard op het Vodafone netwerk. In ieder geval heb ik alleen nog maar instellen waar de beveiliging op PAP staat ipv "niet ingesteld
Is het niet zo dat inderdaad voorheen de CPU terug werd geklokt naar ong 275Mhz, maar dat ie in 2.2 standaard rond 600Mhz blijft hangen? Dat heb ik eerder de afgelopen dagen gelezen in de diverse topics. Ik zie dat namelijk zelf ook wanneer ik in System Panel kijk.gemini85 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:09:
Ik zie wat issues over het batterij gebruik, ik heb dit zelf ook gehad na de 2.2 update. Bij mij bleek het te komen omdat de telefoon niet helemaal in slaapstand ging. Normaal gesproken klokt hij de cpu dan terug naar 275mhz, maar dat deed hij nu niet meer en bleef dus staan op ~1ghz. Met bijvoorbeeld "Android System Info" kan je dit controleren (er staan twee in de market, die van Googe inc. moet je niet hebben).
Maw zou de CPU in 2.2 standaard altijd worden teruggeklokt naar 275Mhz of naar 600Mhz...?
CPU idle speed is hoger (misschien dat hij daarom ook wat snappier reageert) en minimaal vrij geheugen ligt nu rond de 100MB ipv 40MB.
Ja, dit klopt helemaal. Ik heb bij Belcompany een Vodafone abbonnement i.c.m. een HTC Desire afgesloten en heb dus ook een Vodafone SIM-kaart en kon toch gewoon naar 2.2 upgraden zondag. Mijn toestel is dan ook volledig unbranded. Je krijgt enkel een branded toestel als je een HTC Desire koopt met een abonnement in de Vodafone Store of via de Vodafone webwinkel.kidh0tsh0t schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:59:
[...]
Dus in principe zou ik dan updates zoals android 2.2 vanaf de htc site kunnen downloaden(of waar dit ook gebeurd) en dus niet hoeven te wachten totdat vodafone deze update released? Of zit hier nog een addertje onder het gras omdat ik een vodafone simkaart heb?
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Sinds Android 2.2 heb ik wel dat op sommige plekken de dagen niet meer goed worden weergegeven. In plaats van zondag, maandag of dinsdag staat er nu 1, 2 of 3. Dat is zeker bij smsjes enzo lekker onduidelijk, want dan staat er bijvoorbeeld '1, 1 8 2010' in plaats van dus 'zondag 1-8-2010' oid.
The devil is in the details.
Die van mij klokt hem gewoon weer terug naar zelfs 245Mhzdafmay schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:21:
[...]
Is het niet zo dat inderdaad voorheen de CPU terug werd geklokt naar ong 275Mhz, maar dat ie in 2.2 standaard rond 600Mhz blijft hangen? Dat heb ik eerder de afgelopen dagen gelezen in de diverse topics. Ik zie dat namelijk zelf ook wanneer ik in System Panel kijk.
Maw zou de CPU in 2.2 standaard altijd worden teruggeklokt naar 275Mhz of naar 600Mhz...?
En jij hebt Froyo? Ik heb namelijk ~600MHz en mijn batterijverbruik is een stuk minder geworden met Froyo.
Ok, ik weet genoeg. Bedankt voor het reageren.Thijs_O schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:25:
[...]
Ja, dit klopt helemaal. Ik heb bij Belcompany een Vodafone abbonnement i.c.m. een HTC Desire afgesloten en heb dus ook een Vodafone SIM-kaart en kon toch gewoon naar 2.2 upgraden zondag. Mijn toestel is dan ook volledig unbranded. Je krijgt enkel een branded toestel als je een HTC Desire koopt met een abonnement in de Vodafone Store of via de Vodafone webwinkel.
Ja, ik heb FroyoAnteros schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:28:
En jij hebt Froyo? Ik heb namelijk ~600MHz en mijn batterijverbruik is een stuk minder geworden met Froyo.
* DR heeft dat inderdaad ook, ook bij sommige calendar widgets...niet heel prettigMute schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:26:
Sinds Android 2.2 heb ik wel dat op sommige plekken de dagen niet meer goed worden weergegeven. In plaats van zondag, maandag of dinsdag staat er nu 1, 2 of 3. Dat is zeker bij smsjes enzo lekker onduidelijk, want dan staat er bijvoorbeeld '1, 1 8 2010' in plaats van dus 'zondag 1-8-2010' oid.

Hmm, raar. Hoe dan ook, ik heb op dit moment totaal geen problemen met Froyo en vind het toestel nu erg snappie reageren. Merk wel dat applicaties sneller echt afgesloten worden (waarschijnlijk om 100MB over te houden) maar opstarten gaat nu ook sneller, dus dat is voor mij geen probleem.
Ben toch benieuwd of Froyo nu offline gehaald is of niet. Vanavond ff checken op het toestel van mijn vriendin, die heeft namelijk nog niet gecontroleerd.
Ben toch benieuwd of Froyo nu offline gehaald is of niet. Vanavond ff checken op het toestel van mijn vriendin, die heeft namelijk nog niet gecontroleerd.
Dat schijnt een vertaalfoutje te zijn. In het engels moet het wel goed werkenDR schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:31:
[...]
* DR heeft dat inderdaad ook, ook bij sommige calendar widgets...niet heel prettig
Vertalingsfout (of vergeten) in de nederlandse taal. Als je het toestel op engels zet (zoals ik heb), dan heb je er geen problemen mee.DR schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:31:
[...]
* DR heeft dat inderdaad ook, ook bij sommige calendar widgets...niet heel prettig
Handige app trouwens! Vooral mooi het overzicht van freq stats (cpu). Daar zie ik bijv 245Mhz : 64%, en 998Mhz : 24%. Daartussen een stuk of 10 andere freq's met lage percentages (0,5% tot 2%). Ik kan hieruit dus wel afleiden dat bij idle de telefoon cpu wordt teruggeklokt naar 245Mhz. En dat is goed om te weten. System Panel er meteen afgeknaltgemini85 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:09:
Ik zie wat issues over het batterij gebruik, ik heb dit zelf ook gehad na de 2.2 update. Bij mij bleek het te komen omdat de telefoon niet helemaal in slaapstand ging. Normaal gesproken klokt hij de cpu dan terug naar 275 245mhz, maar dat deed hij nu niet meer en bleef dus staan op ~1ghz. Met bijvoorbeeld "Android System Info" kan je dit controleren (er staan twee in de market, die van Googe inc. moet je niet hebben).
http://nl.androlib.com/an...ectricsheep-asi-xqFA.aspx
[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 04-08-2010 15:46 ]
Welke SIM je ook hebt, dat maakt niet uit. Als je toestel unbranded is krijg je de update gewoon automatisch (op je toestel) en is de update gewoon direct van HTC afkomstig.kidh0tsh0t schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:59:
[...]
Mwa, mensen die hun Desire bij de Vodafone Store hebben gekocht krijgen toch echt een Vodafone-branded update die niet van HTC zelf af komt. Telfort/T-Mobile gebruikers hier in dit topic blijken eveneens moeite te hebben om de update te vinden dus het is niet zo zwart-wit als je zegt.rodie83 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:41:
[...]
Welke SIM je ook hebt, dat maakt niet uit. Als je toestel unbranded is krijg je de update gewoon automatisch (op je toestel) en is de update gewoon direct van HTC afkomstig.
EDIT: Even te snel gelezen: als je toestel unbranded is, krijg je in principe inderdaad gewoon de update. My bad.
[ Voor 9% gewijzigd door Thijs_O op 04-08-2010 16:14 ]
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Verwijderd
Even vraag die onwaarschijnlijk al vaker langs is gekomen, maar ik zou het op prijs stellen als iemand die zou kunnen beantwoorden.
Speelt de desire ook avi bestanden af?
Voor zover ik weet niet met de default videospeler maar met bijvoorbeeld Rockplayer uit de Android Market is het afspelen van AVI/DivX bestanden geen enkel probleem. Ik heb de hele serie van The IT Crowd er zonder haperingen op kunnen kijken.
Verwijderd
Is dat gratis?Thijs_O schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:20:
Voor zover ik weet niet met de default videospeler maar met bijvoorbeeld Rockplayer uit de Android Market is het afspelen van AVI/DivX bestanden geen enkel probleem. Ik heb de hele serie van The IT Crowd er zonder haperingen op kunnen kijken.
je kan natuulijk ook zelf even zoeken op google. Dit is geen Vraag en Antwoord topic zonder eigen inzet
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik heb sinds gisteren exact hetzelfde! Mijn Desire heb ik ook gekocht in de Vodafone winkel waarbij ik nog specefiek gevraagd heb of Vodafone er eigen firmware op had staan. Het antwoord was toen "Nee, origineel van HTC, branden doen we niet meer aan". Nu heb ik dus ook een VF splash-screen tijdens het opstarten en allemaal 360-apps. Tevens wil hij Froyo dus niet binnenhalen. Hier ben ik ook niet bepaald blij mee.Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:31:
Naar aanleiding van mijn gesloten topic: [Vodafone] Een HTC desire zomaar gebrand?
Vaagheid hierzo op werk.
Een collega krijgt de OTA update van Vodafone op zijn Desire. Deze desire was unbranded toen hij hem met een Vodafone contract kocht. Hij ging er dus van uit een unbranded toestel te behoudne.
Update die geinstalleerd is is F/W: 2.1-update1
Software number 1.24.161.3
Sinds deze update heeft hij bij het booten een Vodafone logo, de browser homepage staat Vodafone en Vodafone 360 (wat hij niet gebruikt) is geinstalleerd, en nog wat andere bloatware. Ook voelt de telefoon veel trager aan en reageren apps duidelijk minder flitsend dan voorheen.
Zijn er meer Tweakers die dit meemaken? Het is natuurlijk jammer om je unbranded toestel alsnog te moetnen rooten om een unbranded interface te houden.
Na enig googlen op de software en firmware namen en nummers niets kunnen vinden. Ook in dit topic lees ik niets terug van specifiek unbranded toestellen die spontaan branded worden.
Kan iemand hierbij helpen?
Hoi trouwens
Al meer mensen bezig geweest met de Wifi Hotspot die nieuw is in FroYo ?
Ben op het moment op de camping en ondanks dat er hier Wifi beschikbaar is toch maar even via mijn telefoon nu (Systeembeheerder (waarschijnlijk een zoontje ofzo van iemand) heeft het zo brak dat het altijd weg valt of gewoon niet werkt).
En ik moet toch zeggen dat het erg goed werkt via mijn telefoon! Instellen is gewoon koek en ei en het verbinden werkt ook zonder problemen (Vista laptop).... En de snelheid is hier best wel redelijk (camping dus een afgelegen gebied)... zit nu tussen de 3g en H in steeds (Zeewolde).
Moet wel zeggen dat het de accu snel leeg trekt maar had ook niet anders verwacht.
Ben op het moment op de camping en ondanks dat er hier Wifi beschikbaar is toch maar even via mijn telefoon nu (Systeembeheerder (waarschijnlijk een zoontje ofzo van iemand) heeft het zo brak dat het altijd weg valt of gewoon niet werkt).
En ik moet toch zeggen dat het erg goed werkt via mijn telefoon! Instellen is gewoon koek en ei en het verbinden werkt ook zonder problemen (Vista laptop).... En de snelheid is hier best wel redelijk (camping dus een afgelegen gebied)... zit nu tussen de 3g en H in steeds (Zeewolde).
Moet wel zeggen dat het de accu snel leeg trekt maar had ook niet anders verwacht.
[ Voor 6% gewijzigd door Brummetje op 04-08-2010 17:31 ]
De hotspot functie is gewoon geniaal. Maar stroom is wel vereist want het gaat heel snel. Maar in een kantooromgeving waar geen wireless aanwezig is, is het een ideaal alternatief voor gerommel met usb sticks...Brummetje schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:29:
Al meer mensen bezig geweest met de Wifi Hotspot die nieuw is in FroYo ?
Verwijderd
Vorige week een HTC gekocht en deze had een paarse waas als je de helderheid laag zet. Zoals in de startpost staat vermeld kom je hiervoor voor garantie in aamerking. Ik had hem daarom teruggestuurd naar PDAshop. Ze zeiden daar echter dat dit probleem bij alle Desires voorkomt en dat ze me een nieuwe opsturen maar dat het probleem niet opgelost zal worden en dat klopt ook, nu heb ik een nieuwe met hetzelfde probleem.
Mijn zus heeft er ook een en die vertoont dit probleem niet. Wie heeft dit probleem nog meer en moet ik hem gewoon weer terugsturen?
Mijn zus heeft er ook een en die vertoont dit probleem niet. Wie heeft dit probleem nog meer en moet ik hem gewoon weer terugsturen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 18:19 ]
Verwijderd
Even Rockplayer downloaden en je kunt divx en xvid afspelen.Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:15:
Even vraag die onwaarschijnlijk al vaker langs is gekomen, maar ik zou het op prijs stellen als iemand die zou kunnen beantwoorden.
Verwijderd
Je kunt beter naar HTC bellen en dan halen ze hem voor je op als het echt een probleem is tenminste, als je de helderheid op automatisch zet heb je waarschijnlijk geen paarse gloed meerVerwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:17:
Vorige week een HTC gekocht en deze had een paarse waas als je de helderheid laag zet. Zoals in de startpost staat vermeld kom je hiervoor voor garantie in aamerking. Ik had hem daarom teruggestuurd naar PDAshop. Ze zeiden daar echter dat dit probleem bij alle Desires voorkomt en dat ze me een nieuwe opsturen maar dat het probleem niet opgelost zal worden en dat klopt ook, nu heb ik een nieuwe met hetzelfde probleem.
Weet je waar het daar ook handig voor is ? Als je op locatie bij de klant geen Wifi tot je beschikking hebt en een laptop krijgt waarvan de gebruiker zegt dat Wifi niet werkt. Kan je dus mooi wel testen door je hotspot even aan te zetten, ideaal !Stubby schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:34:
[...]
De hotspot functie is gewoon geniaal. Maar stroom is wel vereist want het gaat heel snel. Maar in een kantooromgeving waar geen wireless aanwezig is, is het een ideaal alternatief voor gerommel met usb sticks...
Zijn er hier mensen uit Zeeland die mij kunnen zeggen of ik de Desire nog ergens unbranded kan vinden voor niet al te veel geld? Hier in België is hij op veel plaatsen uitverkocht, of kost hij iets te veel naar m'n zin, dus zou ik hem liefst in NL halen. Ik ben zelf van Gent, dus Terneuzen is bv half uurtje rijden.
Had er eentje besteld bij smartphoneworld, maar TNT Post is hem kwijtgeraakt en de telefoon is nog steeds spoorloos (2 weken na de verwachte leveringsdatum)
Had er eentje besteld bij smartphoneworld, maar TNT Post is hem kwijtgeraakt en de telefoon is nog steeds spoorloos (2 weken na de verwachte leveringsdatum)
[ Voor 6% gewijzigd door Robust2 op 04-08-2010 20:36 ]
Na gelezen te hebben wat de Vodafone update (1.24.161.3) inhield die mij gisteren werd aangeboden, meteen besloten te debranden (er stond dus op: 1.19.161.5). Na wat geklooi is het mij uiteindelijk gelukt met deze aanpak. Deze is een stuk minder omslachtig dan de uitleg waarnaar eerder in dit topic werd gelinkt (o.a. SD kaartje kan continu in de telefoon blijven en het is niet nodig met een Hex-editor aan de slag te gaan, geen Android SDK nodig).
Na dit doorlopen te hebben had ik een unbranded HTC Desire met firmware versie 1.21.405.2 er op.
Vervolgens handmatig op updates gecontroleerd (met de gold card er nog steeds in), echter kreeg ik de boodschap dat mijn telefoon 'up to date' was. Er gaan geruchten dat HTC gestopt is met het uitrollen van Froyo? Vervolgens heb ik met deze aanpak handmatig naar Froyo (2.09.405.8) ge-update (met als enige verschil dat ik de update.zip op de Goldcard heb gezet en niet op een willekeurige SD).
Nu dus een unbranded HTC Desire met Froyo ipv een branded, froyo-loze HTC Desire met brakke Vodafone meuk
Alle links naar de benodigde Goldcard-tool, websites en ROMS staan in de twee links hierboven. Om diegenen die dit ook willen doen het gezoek wat ik ook heb gedaan te besparen nog antwoord op een paar vragen:
Na dit doorlopen te hebben had ik een unbranded HTC Desire met firmware versie 1.21.405.2 er op.
Vervolgens handmatig op updates gecontroleerd (met de gold card er nog steeds in), echter kreeg ik de boodschap dat mijn telefoon 'up to date' was. Er gaan geruchten dat HTC gestopt is met het uitrollen van Froyo? Vervolgens heb ik met deze aanpak handmatig naar Froyo (2.09.405.8) ge-update (met als enige verschil dat ik de update.zip op de Goldcard heb gezet en niet op een willekeurige SD).
Nu dus een unbranded HTC Desire met Froyo ipv een branded, froyo-loze HTC Desire met brakke Vodafone meuk
Alle links naar de benodigde Goldcard-tool, websites en ROMS staan in de twee links hierboven. Om diegenen die dit ook willen doen het gezoek wat ik ook heb gedaan te besparen nog antwoord op een paar vragen:
- Na het debranden is je telefoon weer factory-gereset. Bedenk dus even of, en zo ja hoe, je een backup van je instellingen en apps wil maken.
- Mocht het niet in een keer werken (zoals bij mij dus): het schijnt aan de gebruikte microSD kaart te kunnen liggen. Bedenk dan ook meteen (wat ik dus niet wist en mij een uurtje of twee gekost heeft) dat je voor elke microSD die je uitprobeert een aparte Goldcard image dient te gebruiken (elke SD heeft een unieke CID).
- Het is al eerder vermeld, maar voor de volledigheid: voor succesvolle updates na het debranden dient de goldcard in de telefoon te zitten. Doe je dit niet krijg je problemen (SIM wordt niet herkend en Wifi werkt niet meer)
- Ter info: het is mij uiteindelijk gelukt onder Vista. Dit betekent echter niet automatisch dat het aan W7 64bit lag (omdat ik pas later doorhad dat elke SD een eigen Goldcard image benodigd) - misschien dat ik een stap verkeerd had gedaan of wellicht ligt het toch aan het OS.
- Als alles in één keer goed gaat ben je binnen een dik uur klaar (meeste tijd gaat zitten in formatteren SD en de update naar froyo, en excl. je telefoon weer opnieuw instellen op jouw manier)
Verwijderd
Bij is ook het moederbord vervangen...de klachten werden erger. Daarna is er een software update gedaan (geen idee welke) en een kwartier na ontvangst crashte hij alweerMabili schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:02:
Vandaag mijn Desire terug van reparatie gekregen.
In de brief staat: Tijdens onze diagnose hebben wij deze fout geconstateerd: Batterij word te warm
Aan uw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd
- Boardswap
Dat klopt ook wel want heb opeens een heel ander serienummer en tot heden nog geen klachten meer mogen hebben maar moet deze dagen even goed kijken of de reboots tot verleden behoren.
Maar was wel snel gefixed want binnen 1 week het toestel alweer terug.
Gelijk de nieuwe update 2.2 kunnen doen en kan weer genieten van mijn toestel

Inderdaad een zeer handige prog! Echter zijn bij mij de getallen iets anders.. 24,07 % voor 245 Mhz en maar liefste 60,4% voor de 998Mhz, en daar tussen in inderdaad kleine getallen..dafmay schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:39:
[...]
Handige app trouwens! Vooral mooi het overzicht van freq stats (cpu). Daar zie ik bijv 245Mhz : 64%, en 998Mhz : 24%. Daartussen een stuk of 10 andere freq's met lage percentages (0,5% tot 2%). Ik kan hieruit dus wel afleiden dat bij idle de telefoon cpu wordt teruggeklokt naar 245Mhz. En dat is goed om te weten. System Panel er meteen afgeknalt
http://nl.androlib.com/an...ectricsheep-asi-xqFA.aspx
Hier gaat de telefoon ook voor de 2e keer terug naar Dynafix..Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:42:
[...]
Bij is ook het moederbord vervangen...de klachten werden erger. Daarna is er een software update gedaan (geen idee welke) en een kwartier na ontvangst crashte hij alweerHoe kan je als Dynafix nou een toestel terugsturen dat niet werkt?? Nu alweer 2 weken aan het lijntje gehouden door HTC
Ik ben het goed zat! Mijn abo loopt gewoon door en ik heb bijelkaar 3 maanden mijn telefoon niet kunnen gebruiken! Ik hoop dat deze ellende snel voorbij is. En hoe ga ik ooit 2 jaar met deze telefoon volmaken? ik zie het niet meer gebeuren.....
Hoelang het nu allemaal gaat duren is afwachten maar tot nu toe heb ik nog niet echt kunnen genieten van het toestel..

ik heb dus die update al gedaan, dus dat gaat hem niet meer worden helaas...clem schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:38:
Na gelezen te hebben wat de Vodafone update (1.24.161.3) inhield die mij gisteren werd aangeboden, meteen besloten te debranden (er stond dus op: 1.19.161.5). Na wat geklooi is het mij uiteindelijk gelukt met deze aanpak. Deze is een stuk minder omslachtig dan de uitleg waarnaar eerder in dit topic werd gelinkt (o.a. SD kaartje kan continu in de telefoon blijven en het is niet nodig met een Hex-editor aan de slag te gaan, geen Android SDK nodig).
Nu dus een unbranded HTC Desire met Froyo ipv een branded, froyo-loze HTC Desire met brakke Vodafone meuk![]()
![]()
- Na het debranden is je telefoon weer factory-gereset. Bedenk dus even of, en zo ja hoe, je een backup van je instellingen en apps wil maken.
- Mocht het niet in een keer werken (zoals bij mij dus): het schijnt aan de gebruikte microSD kaart te kunnen liggen. Bedenk dan ook meteen (wat ik dus niet wist en mij een uurtje of twee gekost heeft) dat je voor elke microSD die je uitprobeert een aparte Goldcard image dient te gebruiken (elke SD heeft een unieke CID).
- Het is al eerder vermeld, maar voor de volledigheid: voor succesvolle updates na het debranden dient de goldcard in de telefoon te zitten. Doe je dit niet krijg je problemen (SIM wordt niet herkend en Wifi werkt niet meer)
- Ter info: het is mij uiteindelijk gelukt onder Vista. Dit betekent echter niet automatisch dat het aan W7 64bit lag (omdat ik pas later doorhad dat elke SD een eigen Goldcard image benodigd) - misschien dat ik een stap verkeerd had gedaan of wellicht ligt het toch aan het OS.
- Als alles in één keer goed gaat ben je binnen een dik uur klaar (meeste tijd gaat zitten in formatteren SD en de update naar froyo, en excl. je telefoon weer opnieuw instellen op jouw manier)
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Dat optiche ding he.,. wat kun je dar nou precies mee? Ik vind het nogal een overbodig knopje
Je kunt er mee scrollen!1 (Hoe zou je anders willen scrollen in jouw favoriete applicatie naar keuze? het beestje heeft toch zeker geen touchscreen?!)Triloxigen schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:45:
Dat optiche ding he.,. wat kun je dar nou precies mee? Ik vind het nogal een overbodig knopje
En het werkt als een OK-achtige knop voor veel applicaties.
[ Voor 17% gewijzigd door WebHawk op 04-08-2010 23:49 ]
Hoi trouwens
Als je tekst aan het typen bent en je wilt een stukje terug (zonder alles weg te halen), dan is die optische trackpad wel handig, omdat je daar een stuk nauwkeuriger mee bent. Al ga je met je vinger proberen op de plek te drukken waar je je cursor wilt hebben, dan zit je er geheid een paar keer naast
The devil is in the details.
Zijn er hier mensen die de app 'aandelen' gebruikt? De standaart app van HTC.
Ik kan hierbij moeilijk de AEX fondsen vinden. Zo heb ik met moeite BAM en ING gevonden, maar Philips kan ik bijvoorbeeld niet vinden. Er is wel eentje die 'koninklijke philips' heet, maar dat is de verkeerde.
Of zijn er andere handige aandelen apps? De meesten zijn Amerikaans waardoor Nederlandse bedrijven moeilijk of niet te vinden zijn...
Ik kan hierbij moeilijk de AEX fondsen vinden. Zo heb ik met moeite BAM en ING gevonden, maar Philips kan ik bijvoorbeeld niet vinden. Er is wel eentje die 'koninklijke philips' heet, maar dat is de verkeerde.
Of zijn er andere handige aandelen apps? De meesten zijn Amerikaans waardoor Nederlandse bedrijven moeilijk of niet te vinden zijn...
Chill idd. Had ik nog niet eens aan gedacht. Ik gebruik dat ding ook never maar hier is hij wel handig voor ja. Zit er idd erg vaak naast.Mute schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:50:
Als je tekst aan het typen bent en je wilt een stukje terug (zonder alles weg te halen), dan is die optische trackpad wel handig, omdat je daar een stuk nauwkeuriger mee bent. Al ga je met je vinger proberen op de plek te drukken waar je je cursor wilt hebben, dan zit je er geheid een paar keer naast
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Werkt bij jullie de proximity sensor gewoon goed? Als jullie een gesprek beginnen (bijv. voice mail als test) en dan een vinger links boven het scherm plaatsen, gaat het scherm dan uit? Bij mij werkt dit namelijk niet en ik heb daarom het vermoeden dat de sensor kapot is.
Als ik nu bel, dan gaat na een tijdje (timeout) het scherm op zwart en ophangen kan dan alleen na eerst het scherm weer aangezet te hebben. Best lastig dus. Los nog van het feit dat ik tijdens het bellen per ongeluk zou kunnen ophangen als ik de Desire tegen mijn oor houd.
Als ik nu bel, dan gaat na een tijdje (timeout) het scherm op zwart en ophangen kan dan alleen na eerst het scherm weer aangezet te hebben. Best lastig dus. Los nog van het feit dat ik tijdens het bellen per ongeluk zou kunnen ophangen als ik de Desire tegen mijn oor houd.
Dit heb ik inderdaad ook, vind het wel vervelend want je kunt niet direct ophangenStamgastje schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:16:
Hier totaal geen problemen mee, het scherm gaat keurig uit als ik de telefoon bij m'n oor houd. Wel duurt het soms 'even' tot het scherm weer aan gaat na het telefoneren. Alhoewel dat ook maar hooguit 5-6 seconden is.Stamgastje schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:16:
Werkt bij jullie de proximity sensor gewoon goed? Als jullie een gesprek beginnen (bijv. voice mail als test) en dan een vinger links boven het scherm plaatsen, gaat het scherm dan uit? Bij mij werkt dit namelijk niet en ik heb daarom het vermoeden dat de sensor kapot is.
Gok dat je dan behoorlijk met je phone bezig bent geweest...anders kan het duiden op een app die op de achtergrond flink staat te blazenJohantjuuh schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:00:
[...]
Inderdaad een zeer handige prog! Echter zijn bij mij de getallen iets anders.. 24,07 % voor 245 Mhz en maar liefste 60,4% voor de 998Mhz, en daar tussen in inderdaad kleine getallen..
Had ik ook. Het is nu wel zo'n beethe algemeen bekend dat ze de eerste keer (bij niet eenduidige klachten) alleen een "software update" doen. Dus eigenlijk doen ze de eerste keer vaak niets.Mabili schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:15:
[...]
Hier gaat de telefoon ook voor de 2e keer terug naar Dynafix..
Hoelang het nu allemaal gaat duren is afwachten maar tot nu toe heb ik nog niet echt kunnen genieten van het toestel..
Verwijderd
Held!clem schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:38:
Update verhaal / guide
Bedankt voor de duidelijke post en links. Net mijn branded T-Mobile Desire 'the treatment' gegeven en werkt perfect!
Dan nog ben ik het ermee eens dat het een overbodig knopje is. Ik zou het fijner hebben gevonden als er een constructie was zoals bij de iPhone, waarbij je je vinger ongeveer op de te bewerken plek legt en laat liggen, waarna je onder een vergrootglas precies naar de juiste plek kunt navigeren.Mute schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:50:
Toch wel een goeie tip, misschien verstandig om die batt. left widget er maar vanaf te halen. Als de accu leeg is ga ik hem eens disablen en kijken of ik verschil merkThe Anarchist schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:34:
[...]
Ja bellen gebruikt natuurlijk veel stroom.
ik heb ooit ook battery left gebruikt. Nadat ik battery left er af gegooid heb ging de accu veel langer mee. Iig de versie op dat moment. Misschien dat een nieuwe versie dat niet heeft.(hoog verbruik)
Hoeveel is "iets te veel"Robust2 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:35:
Zijn er hier mensen uit Zeeland die mij kunnen zeggen of ik de Desire nog ergens unbranded kan vinden voor niet al te veel geld? Hier in België is hij op veel plaatsen uitverkocht, of kost hij iets te veel naar m'n zin, dus zou ik hem liefst in NL halen. Ik ben zelf van Gent, dus Terneuzen is bv half uurtje rijden.
Ik kom 20 km van eeklo vandaan, misschien dat ik wat voor je kan betekenen
www.weitjerock.com
Ik heb twee problemen waar ik maar geen oplossing voor kan vinden:
1) Bij het tikken van berichten heb ik ooit een keer voor "óf" gekozen. Alleen nu kiest mijn HTC standaard voor "óf" als ik gewoon "of" zonder accent wil tikken. Wat dus 99 van de 100 keer is. En ik krijg 'm er maar niet vanaf. Weet iemand daar iets op?
2) Ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn agenda een melding/herinnering te laten geven bij een gebeurtenis, niet in de statusbalk, niet als geluidje... niks. Ik gebruik die agenda eigenlijk niet, dus ik heb die herinneringen echt nodig om te weten of er iets aan de hand is. Ik heb met heel veel moeite de verjaardagen van mijn google contacts weten te importeren, maar nu wil ik ook daadwerkelijk een melding krijgen als er iemand jarig is, anders vergeet ik het nog de helft van de tijd.
1) Bij het tikken van berichten heb ik ooit een keer voor "óf" gekozen. Alleen nu kiest mijn HTC standaard voor "óf" als ik gewoon "of" zonder accent wil tikken. Wat dus 99 van de 100 keer is. En ik krijg 'm er maar niet vanaf. Weet iemand daar iets op?
2) Ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn agenda een melding/herinnering te laten geven bij een gebeurtenis, niet in de statusbalk, niet als geluidje... niks. Ik gebruik die agenda eigenlijk niet, dus ik heb die herinneringen echt nodig om te weten of er iets aan de hand is. Ik heb met heel veel moeite de verjaardagen van mijn google contacts weten te importeren, maar nu wil ik ook daadwerkelijk een melding krijgen als er iemand jarig is, anders vergeet ik het nog de helft van de tijd.
1) Heb ik ook eens gehad met één. Ik ben er toen extra goed op gaan letten en na een paar keer de juiste gekozen te hebben ging het goed. Je kan ook in een mail/sms een keer of 10 dat woord typen en steeds kiezen voor de andere suggestie.Homey D. Clown schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:22:
Wat bij mij hielp: Open een nieuwe sms en tik een paar keer 'of' en selecteer dan 'of' ipv 'óf'. Dan is die weer meer gebruikt en heb je er als het goed is geen last meer van.Homey D. Clown schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:22:
Ik heb twee problemen waar ik maar geen oplossing voor kan vinden:
Edit: Net wat Floris-K zegt

It is better to be roughly right, than precisely wrong.
mijn ouders wonen in Zeeland en kom zelf uit Utrecht, ik zou best ééntje voor je mee willen nemenRobust2 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:35:
Ja, dat lukt dus niet. Dat is juist het probleem. Ik heb net nog 30 keer achter elkaar het juiste woord geselecteerd, maar hij blijft maar op óf staan. Echt zwaar irritant.Tripl3 D schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:40:
[...]
Wat bij mij hielp: Open een nieuwe sms en tik een paar keer 'of' en selecteer dan 'of' ipv 'óf'. Dan is die weer meer gebruikt en heb je er als het goed is geen last meer van.
Edit: Net wat Floris-K zegt
Kan je dat woord of niet uit je woordenboek verwijderen? Of is het er al uit..
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren mn Desire, heel blij mee. Maar helaas nog steeds geen update binnen.
netwerk; T-Mobile
Firmw; 2.1-update1
Softwarenr; 1.21.405.2
Handmatig checken voor updates helpt ook niet want dan geeft ie aan dat ie up-to-date is. Ligt dit aan T-Mobile?
netwerk; T-Mobile
Firmw; 2.1-update1
Softwarenr; 1.21.405.2
Handmatig checken voor updates helpt ook niet want dan geeft ie aan dat ie up-to-date is. Ligt dit aan T-Mobile?
Verwijderd
Zijn er meer mensen met problemen na de Froyo update? Heb nu geen 3g meer wel Wifi
Bij automatisch aanvullen kiest hij standaard middelste woord
Bij automatisch aanvullen kiest hij standaard middelste woord
Dit topic is gesloten.