Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

wontcachme schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:39:
[...]

Je kan een geroote toestel niet updaten. Dan moet je eerst flashen met een ongeroote standaard rom en vervolgens kan je updaten
Dat kan. Maar volgens mij is direct een geroote FroYo ROM installeren makkelijker. ;)
Deze bijvoorbeeld.

edit: vergeet ook niet je radio te updaten!

[ Voor 5% gewijzigd door FiraNove op 02-08-2010 22:59 ]

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
kunnen jullie is wat gegevens melden over het accu gebruik?
Volgens mij is dat niet helemaal inorde bij mij.. android systeem gebruikt altijd super veel (soms meer dan 40/50 procent). gaat minder als een dag (12 uur) mee :(

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:45

GVR

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:35:
Ik heb een probleem met het openen van JPG bestanden in de email. Als ik op een JPG bestand klik krijg ik de melding dat het bestand niet kan worden geopend omdat het beschadigd is. Ik maak gebruik van een exchange account (gmail). Heeft het misschien hiermee te maken?
Heb exact hetzelfde probleem. Hoop dat iemand een oplossing weet, via googelen nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Johantjuuh schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:03:
Volgens mij is dat niet helemaal inorde bij mij.. android systeem gebruikt altijd super veel (soms meer dan 40/50 procent). gaat minder als een dag (12 uur) mee :(
Sinds de update naar FroYo gisterennacht heb ik m'n Desire niet meer opgeladen en net stond 'ie op 46%, alles aan verder. (wifi,sync,gps,brightness) Hij lijkt dus iets zuiniger te zijn geworden. Beetje vroeg om die conclusie te trekken, maar het zou niet geheel onlogisch zijn. Ik kijk het nog even aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Hier ook.

Na een uur tetheren zag t er nog allemaal vol uit, dat was voorheen toch echt anders :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Overigens is dat Chrome to Phone wel érg vet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PerfectLight schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:50:
Wow, ik had de eerste crash ;o.. Met Froyo..
Ik werd gebeld en toen bleef het scherm zwart.. Erg vervelend.. Moest de batterij eruit slopen :(.
Je weet wel dat je hem ook kan resetten door volume down+trackpad+power tegelijk in te drukken? Voordat straks je klepje breekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

GVR schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 00:11:
[...]

Heb exact hetzelfde probleem. Hoop dat iemand een oplossing weet, via googelen nog niet kunnen vinden.
Toevoeging: Dit is overigens niet alleen met jpg-files, ik vermoed dat het te maken heeft waarop de mailbijlagen gedownload worden bij pushmail? Heb bij de instellingen meegegeven dat bestanden tot 500 kB binnengehaald mogen worden, maar ook bij kleinere bestanden treedt dit probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 22:36
Accu lijkt bij mij ook sneller leeg te raken.
Zou met een aantal dingen te maken kunnen hebben.
Ik zie iig in Spareparts een toename van gedeeltelijk wake gebruik door het Android systeem.
Zou te maken kunnen hebben met WhatsApp beta die ik vrijdag geïnstalleerd heb.
Of het feit dat ik in de market veel apps op automatisch bijwerken had gezet.
Andere verklaring is meer kloten door froyo!

Chrome to phone is iig erg vet.

Wel weer jammer dat lockpicker niet meer werkt onder froyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 00:58:
Je weet wel dat je hem ook kan resetten door volume down+trackpad+power tegelijk in te drukken? Voordat straks je klepje breekt :P
Ik niet in ieder geval, handige informatie misschien om aan de topic start toe te voegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:21

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:31:
[...]
Waarschijnlijk wel. Als je dit forum zo doorleest hebben meerdere mensen dit probleem gehad en meestal word er dan een nieuw mainboard ingezet en ben je van je problemen af. Helaas is dat vaak wel na de 2de keer dat je hem aanbied ter reparatie 8)7
Ben dus niet de enige die 2 "reparaties" nodig heeft. 1e keer software "update" die ik al had, 2e keer mainboard vervangen.
Echt slechte service van Dynafix (En dus indirect ook HTC), totaal geen status updates, na 2 weken maar eens gebeld en te horen krijgen dat je al bijna 2 weken op onderdelen wacht. Nu 2 weken later is hij schijnbaar klaar, alleen Dynafix is @#&^*@#% traag met versturen, de vorige reparatie heeft ook al ruim 3 weken geduurd waarvan 1.5 week intern transport/verzenden. Zet er een sociale werkplaats neer en het gaat nog sneller, echt ronduit bagger. Door zulke slechte bedrijven durf je bijna niets meer als reparatie aan te bieden.
Owja, en ik heb mijn telefoon dus nog steeds niet...

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Mjah mijn (volle) batterij was gisteravond na 2 uurtjes geocachen leeg.!... :( terwijl ik vorige week nog dik 4 uur kon cachen en toen was hij nog niet eens leeg.

Het programma wat ik ervoor gebruik, c:geo stond op 90% accu use, lijkt dus wel of dat programma onder froyo meer stroom verbruit dan voorheen... binnenkort nog maar eens een avondje gebruiken... kijken of het niet eenmalig was.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Zal vast al voorbij gekomen zijn.
maar het afspelen van zelf geschoten 720p filmpjes is een ramp. Lijkt wel of de desire het niet aan kan.
Ik ga straks kijken hoe het is op mijn laptop.

Tevens vraag ik me af als ik een foto schiet en een deel ervan als contactfoto selecteer waarom de foto zo slecht gecomprimeerd wordt. Wordt blokkerig.

Ook vraag ik me af of er een app/instelling is die op bepaalde tijdsintervallen het mobiele netwerk aanzet en zo alle nieuws/tweets/mail kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
RSD1982 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:44:
Zal vast al voorbij gekomen zijn.
maar het afspelen van zelf geschoten 720p filmpjes is een ramp. Lijkt wel of de desire het niet aan kan.
Ik ga straks kijken hoe het is op mijn laptop.
[..]
Te trage SD-kaart?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdc_2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb gister mijn telefoon laten zoeken of er een update te vinden was en inderdaad de 2.2 gevonden. Nu wil ik deze nu gaan installeren, maar nu vind hij de update niet meer en zegt hij dat de teleffon p to date is. Hij geeft software versie 2.1-update 1 aan bij de software informatie... iemand een idee hoe ik deze update op deze manier weer op kan halen?

Of is de update niet meer bereikbaar?

[ Voor 5% gewijzigd door pdc_2 op 03-08-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
ik heb dat dus ook, opnemen ( zal trouwens ook niet al te hoge fps zijn ) is prima, maar het afspelen is met horten en stoten. ik gebruik gewoon de standaard SD kaart, een snellere zou wellicht uitkomst bieden inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
wontcachme schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:39:
[...]

Je kan een geroote toestel niet updaten. Dan moet je eerst flashen met een ongeroote standaard rom en vervolgens kan je updaten
En hoe moet ik de standaard versie flashen? Ik heb hem als update.zip op mijn sd kaart staan. Want als ik in de commandline "./update.zip" intik herkent hij het commando niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:54

TheVMaster

Moderator WOS
kavish schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:42:
[...]

En hoe moet ik de standaard versie flashen? Ik heb hem als update.zip op mijn sd kaart staan. Want als ik in de commandline "./update.zip" intik herkent hij het commando niet.
Eh..misschien gewoon de official ROM downloaden en die dmv je pc installeren (met behulp van HTC Sync etc)....makkelijker kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
TheVMaster schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:47:
[...]

Eh..misschien gewoon de official ROM downloaden en die dmv je pc installeren (met behulp van HTC Sync etc)....makkelijker kan het niet.
nvm heb het al gevonden

[ Voor 41% gewijzigd door XstarzZ op 03-08-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
TheVMaster schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:47:
[...]

Bedoel je van de HTC site? Want daar staat hij namelijk niet;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterennacht in bed nog ff gekeken naar een update en zag dat Froyo was gekomen. Tijdens het updaten ben ik in slaap gevallen. Vanochtend zag ik dat mijn Desire opnieuw was opgestart en zat in de pincode scherm. Na deze te hebben ingetoetst merkte ik dat ik geen verschil zag en in de software informatie staat bij firmwareversie: 2.1-update1

Ik heb nogmaals bij systeemsoftware-updates op nu controleren gedrukt maar geeft de melding ``er zijn geen updates beschikbaar´´ Weten jullie hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

...
Ook vraag ik me af of er een app/instelling is die op bepaalde tijdsintervallen het mobiele netwerk aanzet en zo alle nieuws/tweets/mail kan ophalen.
Juice Defender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:31:
[...]
Waarschijnlijk wel. Als je dit forum zo doorleest hebben meerdere mensen dit probleem gehad en meestal word er dan een nieuw mainboard ingezet en ben je van je problemen af. Helaas is dat vaak wel na de 2de keer dat je hem aanbied ter reparatie 8)7
Wat doen ze dan bij de 1e reparatie? Ik heb ook de reboot issue en hij is vandaag opgehaald door de beruchte koerierdienst.
Ik zie al wel dat ik waarschijnlijk voor niks aan vodafone betaal voor de volgende maand(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Negaiido schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:26:
[...]

Wat doen ze dan bij de 1e reparatie? Ik heb ook de reboot issue en hij is vandaag opgehaald door de beruchte koerierdienst.
Ik zie al wel dat ik waarschijnlijk voor niks aan vodafone betaal voor de volgende maand(en).
Bij mij staat er dat een software update is gedaan en dat het toestel is afgeregeld volgens specificaties. Nou volgens mij komt het erop neer dat ze fabrieksreset doen, aangezien hij weer op standaard stond toen de telefoon terug was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
kavish schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:12:
[...]

Bedoel je van de HTC site? Want daar staat hij namelijk niet;)
hehe, ik loop hem ook te zoeken, dat je via je pc kan updaten gewoon. htc sync is het al niet, iemand die ons hier kan helpen met een linkje? zou graag 2.2 hebben :p.
btw: snap ook niet hoe ik nog niet te update vindt via m'n toestel zelf. komt gewoon vanbij pdashop.
zijn er hier belgen die al hebben kunnen updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Sj44k13 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:33:
[...]

Bij mij staat er dat een software update is gedaan en dat het toestel is afgeregeld volgens specificaties. Nou volgens mij komt het erop neer dat ze fabrieksreset doen, aangezien hij weer op standaard stond toen de telefoon terug was.
Dus dan is het enige wat ze hebben gedaan een software reset? Daarna sturen ze hem weer terug?
En dan kan je hem weer opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Wel even goed uit zoeken welke versie je er op zet. Tijdje terug had ik JD geupdate, en vervolgens was me batterij binnen no-time leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsSt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-02-2011
XstarzZ schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:37:
[...]

hehe, ik loop hem ook te zoeken, dat je via je pc kan updaten gewoon. htc sync is het al niet, iemand die ons hier kan helpen met een linkje? zou graag 2.2 hebben :p.
btw: snap ook niet hoe ik nog niet te update vindt via m'n toestel zelf. komt gewoon vanbij pdashop.
Hij staat nu wel op de htc site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
NielsSt schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:48:
[...]

Hij staat nu wel op de htc site...
linkje? zie hem namelijk nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
XstarzZ schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:37:
[...]

Yep hier zo! Heb mijn toestel zondag al kunnen updaten. Het toestel komt wel vanuit de coolblue shop in Eindhoven, dus uit Nederland. Geen idee of dat een verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
Yohsoog schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:13:
[...]

Yep hier zo! Heb mijn toestel zondag al kunnen updaten. Het toestel komt wel vanuit de coolblue shop in Eindhoven, dus uit Nederland. Geen idee of dat een verschil maakt.
mijn toestel komt ook vanbij coolblue maar dan in antwerpen. raar dat ik dan geen update vindt.
Hij zal wel komen zeker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien mijn telefoon om de haverklap blijft resetten, wil ik hem heel graag weer fixen. Alleen het probleem is dat ik vrijdag voor 6 maanden naar Australie ga, en HTC wilde niet flexibel zijn door een nieuwe telefoon te geven (ook al wilde ik naar hun technische service rijden!). Ben behoorlijk teleurgesteld door HTC nu. Maargoed, moet nu dus kijken naar andere opties. Daarom even wat vraagjes:

- Hoe kan ik de update weer opnieuw installeren (heb zelf een mac, maar heb wel een windows PC tot m'n beschikking)?
- Is het mogelijk om weer te downgraden naar 2.1?
- Of heeft iemand anders evt. een oplossing? Hij loopt namelijk bij het minste of geringste vast en start dan opnieuw op. Maar soms kan ik ook weer een uur internetten, dat dan weer wel. Hij crasht sowieso bij telefoon opnemen en heel vaak bij een smsje maken/openen.

edit: overigens ook met Coolblue gebeld, en die wisten mij te vertellen dat HTC bezig is met een patch voor 2.2. Dit zou een bekend probleem zijn, alleen kan ik niemand vinden die dit ook heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:19:
Aangezien mijn telefoon om de haverklap blijft resetten, wil ik hem heel graag weer fixen. Alleen het probleem is dat ik vrijdag voor 6 maanden naar Australie ga, en HTC wilde niet flexibel zijn door een nieuwe telefoon te geven (ook al wilde ik naar hun technische service rijden!). Ben behoorlijk teleurgesteld door HTC nu. Maargoed, moet nu dus kijken naar andere opties. Daarom even wat vraagjes:

- Hoe kan ik de update weer opnieuw installeren (heb zelf een mac, maar heb wel een windows PC tot m'n beschikking)?
- Is het mogelijk om weer te downgraden naar 2.1?
- Of heeft iemand anders evt. een oplossing? Hij loopt namelijk bij het minste of geringste vast en start dan opnieuw op. Maar soms kan ik ook weer een uur internetten, dat dan weer wel. Hij crasht sowieso bij telefoon opnemen en heel vaak bij een smsje maken/openen.

edit: overigens ook met Coolblue gebeld, en die wisten mij te vertellen dat HTC bezig is met een patch voor 2.2. Dit zou een bekend probleem zijn, alleen kan ik niemand vinden die dit ook heeft.
factory reset proberen?
en anders gewoon opsturen, en even een reserve phone mee naar australie, en als ie klaar is naar je laten opsturen? (ok, niet ideaal, maar je moet toch iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:58:
[...]

factory reset proberen?
en anders gewoon opsturen, en even een reserve phone mee naar australie, en als ie klaar is naar je laten opsturen? (ok, niet ideaal, maar je moet toch iets)
Factory reset 2 maal geprobeerd, maar helaas..
Het probleem is dat ik ga rondreizen, dus nergens een vaste verblijfplek (en dus een postadres) heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Negaiido schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:42:
[...]

Dus dan is het enige wat ze hebben gedaan een software reset? Daarna sturen ze hem weer terug?
En dan kan je hem weer opsturen?
Ja, volgens mij wel. Al heet het dan softwareupdate... Heb nu weer gebeld uurtje geleden en hij wordt nu met hoge prioriteit behandeld, heb het probleem nogmaals uitgelegd en hopelijk duidelijker en er is duidelijk vermeld dat het de tweede keer is dat ik de telefoon opstuur. Hij wordt morgen tussen 8 en 11 opgehaald. Het crashen was trouwens nog erger dan eerst. Ik ging om Froyo eens te testen naar de show site van Adobe Flash en dat kon ie al niet aan. Later op de avond zat ik wat te internetten en ging ie ook rebooten, waarna hij na het opnieuw starten weer meteen rebootte. Heb niet eens meer de moeite genomen om hem aan te zetten, maar gelijk weer mijn oude N95 gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucrator
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08-2022

lucrator

Tweevijftig

Tevens vraag ik me af als ik een foto schiet en een deel ervan als contactfoto selecteer waarom de foto zo slecht gecomprimeerd wordt. Wordt blokkerig.
Dat komt doordat je je contacten synchroniseert met Google. De foto's worden dan verkleind naar ik meen 72*72 pixels oid. Misschien nog wel minder. Je kunt dat voorkomen door het synchroniseren met contacten uit te zetten en daarna de foto's toe te voegen.

Beetje jammer van Google dat ze dat nog niet hebben opgelost.

Het gaatje is niet te klein, mijn rijksdaalder is te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:17
Ik gebruik SystemPanel om lopende processen en mijn huidige CPU usage te zien. Hebben er meer mensen gezien / het gevoel dat het CPU usage (de snelheid) hoger is dan voorheen. MIjn SystemPabel geeft 600> mhz aan, ongeveer de gehele tijd dat het toestel aan staat.

Ik weet nog niet of dit misschien verkeerd wordt weergegeven sinds ik Froyo heb geinstalleerd...anyone?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Sj44k13 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:06:
[...]

Ja, volgens mij wel. Al heet het dan softwareupdate... Heb nu weer gebeld uurtje geleden en hij wordt nu met hoge prioriteit behandeld, heb het probleem nogmaals uitgelegd en hopelijk duidelijker en er is duidelijk vermeld dat het de tweede keer is dat ik de telefoon opstuur. Hij wordt morgen tussen 8 en 11 opgehaald. Het crashen was trouwens nog erger dan eerst. Ik ging om Froyo eens te testen naar de show site van Adobe Flash en dat kon ie al niet aan. Later op de avond zat ik wat te internetten en ging ie ook rebooten, waarna hij na het opnieuw starten weer meteen rebootte. Heb niet eens meer de moeite genomen om hem aan te zetten, maar gelijk weer mijn oude N95 gepakt.
Dat zou heel erg zijn, ik kon namelijk gisteren al niet mijn mobiel opstarten en dan ging hij al opnieuw starten(en 3 keer trillen). Ik hoop toch echt dat ik een nieuw moederbord krijg anders word ik echt gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
knights16 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:23:
Ik gebruik SystemPanel om lopende processen en mijn huidige CPU usage te zien. Hebben er meer mensen gezien / het gevoel dat het CPU usage (de snelheid) hoger is dan voorheen. MIjn SystemPabel geeft 600> mhz aan, ongeveer de gehele tijd dat het toestel aan staat.

Ik weet nog niet of dit misschien verkeerd wordt weergegeven sinds ik Froyo heb geinstalleerd...anyone?
Als je dan in System Panel gaat kijken welk programma die hoge CPU usage veroorzaakt zie je dat 't System Panel zelf is. Andere apps gebruiken eigenlijk niks.

Mijn batterijduur is flink toegenomen sinds Froyo. Ik denk dat als System Panel uit staat hij op standby niet continue 600 mhz gebruikt, anders zou ie zo leeg zijn...

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Alle app's verplaatsen naar SDkaart die jij wilt zonder root met de stock 2.2 rom!

Tutorial: Apps2SD op een alternatieve manier.

Als je HTC sync en Android SDK niet geinstalleerd hebt, download en installeer deze.

Download Android SDK hier
En HTC sync hier

Pak de Android SDK uit op je C: schijf en installeer HTC sync. Als je dit heb gedaan start je je pc opnieuw op. Als je dit al hebt geistalleerd, kun je deze stap overslaan.

Vervolgens sluit je je telefoon aan op de pc met de USB kabel. Ga nu op je pc naar start en typ in het zoek venster (programma's en bestanden zoeken) 'cmd'. (windows xp: start - uitvoeren)
Nu opent opdrachtprompt. Hier typ je: 'cd C:\android-sdk-windows\tools' en klik op enter. Vervolgens typ je 'adb shell'. Nu krijg je in het opdrachtprompt venster een #.
Typ hier achter: 'pm setInstallLocation 2'.

Klaar! Nu kun je je apps naar de SD-kaart verplaatsen. Als je een app installeert, zal deze automatisch op je SD-kaart worden geinstalleerd. Mocht je dit niet willen, herhaal dan bovenstaande stappen, maar typ als laatste 'pm setInstallLocation 0'.

Bron: Androidworld.nl en TheVMaster

[ Voor 6% gewijzigd door Deem op 03-08-2010 13:41 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Negaiido schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:25:
[...]

Dat zou heel erg zijn, ik kon namelijk gisteren al niet mijn mobiel opstarten en dan ging hij al opnieuw starten(en 3 keer trillen). Ik hoop toch echt dat ik een nieuw moederbord krijg anders word ik echt gek.
Je zou denken dat na al die keren ze de procedure wel eens verbeteren... Kost HTC immers ook geld om 2x op te halen ipv een keer lijkt me en de 'reparatie' zal ze ook geld kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:44
knights16 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:23:

Yep gezien. Wat mij ook op is gevallen in 2.2 is dat System Panel nu niet meer is af te sluiten vanuit System Panel zelf...klinkt natuurlijk logisch, maar binnen 2.1 ging dat wel gewoon :) Beetje onhandig omdat ik SP eigenlijk zo nu en dan wil opstarten, maar niet steeds wil hebben lopen op de achtergrond. Dan heb ik nu een 2e task killer nodig alleen om de 1e te kunnen afsluiten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Probeer TiKL te downloaden vanuit de market. Wordt niet gevonden, iemand anders met Froyo op een HTC Desire die dit wel gewoon lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Over het alles op Sd zetten, pas daar wel mee op, want widgets worden bijvoorbeeld van je homescreen verwijdert als je je sd kaart vervolgens als usb storage gebruikt (aan je computer hangt om data op te zetten). En die worden niet terug gezet, dat moet je dan weer handmatig doen.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deem schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:37:
Alle app's verplaatsen naar SDkaart die jij wilt zonder root met de stock 2.2 rom!

Tutorial: Apps2SD op een alternatieve manier.

Als je HTC sync en Android SDK niet geinstalleerd hebt, download en installeer deze.

Download Android SDK hier
En HTC sync hier

Pak de Android SDK uit op je C: schijf en installeer HTC sync. Als je dit heb gedaan start je je pc opnieuw op. Als je dit al hebt geistalleerd, kun je deze stap overslaan.

Vervolgens sluit je je telefoon aan op de pc met de USB kabel. Ga nu op je pc naar start en typ in het zoek venster (programma's en bestanden zoeken) 'cmd'. (windows xp: start - uitvoeren)
Nu opent opdrachtprompt. Hier typ je: 'cd C:\android-sdk-windows\tools' en klik op enter. Vervolgens typ je 'adb shell'. Nu krijg je in het opdrachtprompt venster een #.
Typ hier achter: 'pm setInstallLocation 2'.

Klaar! Nu kun je je apps naar de SD-kaart verplaatsen. Als je een app installeert, zal deze automatisch op je SD-kaart worden geinstalleerd. Mocht je dit niet willen, herhaal dan bovenstaande stappen, maar typ als laatste 'pm setInstallLocation 0'.

Bron: Androidworld.nl en TheVMaster
SpareParts voor Froyo is wat makkelijker... 8)

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/iyh0dw.png Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/1zyh36t.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

dafmay schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:15:
[...]

Yep gezien. Wat mij ook op is gevallen in 2.2 is dat System Panel nu niet meer is af te sluiten vanuit System Panel zelf...klinkt natuurlijk logisch, maar binnen 2.1 ging dat wel gewoon :) Beetje onhandig omdat ik SP eigenlijk zo nu en dan wil opstarten, maar niet steeds wil hebben lopen op de achtergrond. Dan heb ik nu een 2e task killer nodig alleen om de 1e te kunnen afsluiten 8)7
is "system panel" iets wat standaard op de desire staat? kna het nl niet vinden

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Dit werkt volgens mij niet... Heb het geprobeerd maar apps blijven gewoon op standaard plek geinstalleerd worden. Moet je je device misschien resetten na installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:14
Chaoss schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:40:
[...]

Moet je voor de grap eens in de Market kijken, daar vind je nog veel meer apps die niet standaard op de Desire staan (waaronder System Panel) ;)
SuB-Gold schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:01:
[...]

Dit werkt volgens mij niet... Heb het geprobeerd maar apps blijven gewoon op standaard plek geinstalleerd worden. Moet je je device misschien resetten na installatie?
Probeer het eens ? Ik ben benieuwd :)

[ Voor 32% gewijzigd door janvanduschoten op 03-08-2010 15:03 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

janvanduschoten schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:02:
[...]

Moet je voor de grap eens in de Market kijken, daar vind je nog veel meer apps die niet standaard op de Desire staan (waaronder System Panel) ;)

[...]

Probeer het eens ? Ik ben benieuwd :)
Gedaan, maar zie het verschil niet... Op de SD is geen map van de betreffende app erbij gekomen, evenals de optie om de app naar de SD te moven is greyed out in het Applicaties menu. Oh ja ik heb FroYo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Laatst online: 16-09 09:15
madmaus schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:07:
[...]

Calwidget is wat jij nodig hebt!
Past met 4x2 precies onder de tijd op je eerste screen! En is gratis in de Market en werkt met Froyo!
Ik heb dat allemaal al volstaan met icoontjes! :D
Is er niet een manier om die grote klok met weer kleiner te maken? Ziet er wel fancy uit maar niet echt heel praktisch dat formaat.
(8 icoontejs zijn toch veel te weinig ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Chaoss schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:40:
[...]

Voila ... http://www.androlib.com/a...app-systempanel-iFtq.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:01
Weet iemand hoe je dat pushmail gebeuren aan de praat krijgt met hotmail/live mail via exchange activesync. Windows schijnt dat geactiveerd te hebben maar als ik de correcte gegevens invul zegt dat die geen verbinding kan maken met de server. Meerdere mensen dit een keer geprobeerd of checkt iedereen zijn mail via de browser? Of geen hotmail gebruiken, kan natuurlijk ook nog. :P

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Sj44k13 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:00:
[...]

Je zou denken dat na al die keren ze de procedure wel eens verbeteren... Kost HTC immers ook geld om 2x op te halen ipv een keer lijkt me en de 'reparatie' zal ze ook geld kosten
Ik heb ze gewoon een mail gestuurd dat ik al een reset heb uitgevoerd. Hopelijk lezen ze die en krijg ik wel een echte reparatie want ik wil niet 2 maand mijn mobiel kwijt zijn voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

JKratos schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:09:
Weet iemand hoe je dat pushmail gebeuren aan de praat krijgt met hotmail/live mail via exchange activesync. Windows schijnt dat geactiveerd te hebben maar als ik de correcte gegevens invul zegt dat die geen verbinding kan maken met de server. Meerdere mensen dit een keer geprobeerd of checkt iedereen zijn mail via de browser? Of geen hotmail gebruiken, kan natuurlijk ook nog. :P
Push weet ik niet zo maar heb hem zojuist wel als pop3-mailaccount toegevoegd.
Quote van Androidworld wiki:
Google en Microsoft zijn concurrenten geworden, maar het is mogelijk je Hotmail in te stellen op je Android telefoon.

Ga naar Email >menu > Add account > [Emailadres] > [Wachtwoord]> next > POP3 account > [username (emailadres)] > wachtwoord (staat al ingevuld) > POP3 server is POP3.live.com > poort 995 > Security type SSL (always) > Delete email from server (wat je zelf wilt) > Next > Server instellingen worden opgehaald.

Voor uitgaande server wijst het vanzelf en SMTP server wordt SMTP.live.com, Poort 25
Security type is ook SSL.

Ik heb echter voor uitgaande mail TSL gebruikt (met standaard poort) ipv SSL, anders werkte het bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Triloxigen schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:44:
[...]

Is er niet een manier om die grote klok met weer kleiner te maken? Ziet er wel fancy uit maar niet echt heel praktisch dat formaat.
Beautiful widgets heeft een optie voor een 4x1 klok. En Digital Clock Widget 2x1, maar zonder weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van mijn gesloten topic: [Vodafone] Een HTC desire zomaar gebrand?

Vaagheid hierzo op werk.

Een collega krijgt de OTA update van Vodafone op zijn Desire. Deze desire was unbranded toen hij hem met een Vodafone contract kocht. Hij ging er dus van uit een unbranded toestel te behoudne.

Update die geinstalleerd is is F/W: 2.1-update1

Software number 1.24.161.3

Sinds deze update heeft hij bij het booten een Vodafone logo, de browser homepage staat Vodafone en Vodafone 360 (wat hij niet gebruikt) is geinstalleerd, en nog wat andere bloatware. Ook voelt de telefoon veel trager aan en reageren apps duidelijk minder flitsend dan voorheen.

Zijn er meer Tweakers die dit meemaken? Het is natuurlijk jammer om je unbranded toestel alsnog te moetnen rooten om een unbranded interface te houden.

Na enig googlen op de software en firmware namen en nummers niets kunnen vinden. Ook in dit topic lees ik niets terug van specifiek unbranded toestellen die spontaan branded worden.

Kan iemand hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:31:
Naar aanleiding van mijn gesloten topic: [Vodafone] Een HTC desire zomaar gebrand?

Vaagheid hierzo op werk.

Een collega krijgt de OTA update van Vodafone op zijn Desire. Deze desire was unbranded toen hij hem met een Vodafone contract kocht. Hij ging er dus van uit een unbranded toestel te behoudne.

Update die geinstalleerd is is F/W: 2.1-update1

Software number 1.24.161.3

Sinds deze update heeft hij bij het booten een Vodafone logo, de browser homepage staat Vodafone en Vodafone 360 (wat hij niet gebruikt) is geinstalleerd, en nog wat andere bloatware. Ook voelt de telefoon veel trager aan en reageren apps duidelijk minder flitsend dan voorheen.

Zijn er meer Tweakers die dit meemaken? Het is natuurlijk jammer om je unbranded toestel alsnog te moetnen rooten om een unbranded interface te houden.

Na enig googlen op de software en firmware namen en nummers niets kunnen vinden. Ook in dit topic lees ik niets terug van specifiek unbranded toestellen die spontaan branded worden.

Kan iemand hierbij helpen?
Het toestel waar jij het over hebt is altijd branded geweest en niet unbranded ;) De stock branding rom van vodafone was dit niet zichtbaar. Nu ze de kans krijgen om zelf 2.2 uit te rollen hebben ze er een 'mooi' vodafone sausje aan toe gevoegt :+ Oftewel, het gaat om een branded Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightblack
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-03 13:26
Ik heb exact hetzelfde probleem. Maar ik kon wel de sims van andere providers insteken van verschillende landen in europa en zelfs turkije... Kan het dan nu niet meer? Want binnekort ga ik misschien stage lopen in het buitenland en dan moet ik weten of dat branding gezeur probleem kan veroorzaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

lightblack schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:43:
Ik heb exact hetzelfde probleem. Maar ik kon wel de sims van andere providers insteken van verschillende landen in europa en zelfs turkije... Kan het dan nu niet meer? Want binnekort ga ik misschien stage lopen in het buitenland en dan moet ik weten of dat branding gezeur probleem kan veroorzaken...
Branding kan compleet los staan van Simlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightblack
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-03 13:26
Deem schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:49:
[...]

Branding kan compleet los staan van Simlock.
Kan ik de zooi van VF toch kwijt van mijn foon in de zin van ongedaan maken? Niet rooten of flashen bedoel ik dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Laatst online: 01-04 09:56
Triloxigen schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:44:
[...]

Je kan es kijken naar "Weather Widgets (yr.no)"
Is een 4x1 widget met tijd en weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
* Stukfruit komt er net achter dat je het expose-achtige overzichtje van alle schermen in de Sense-interface ook tevoorschijn kan toveren door met twee vingers in gelijke houding over het beeld te vegen...

Dus ipv een knijpbeweging alleen puur een veegbeweging met twee vingers. Scheelt weer wat gekras met nagels 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 03-08-2010 17:10 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lightblack schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:56:
[...]

Kan ik de zooi van VF toch kwijt van mijn foon in de zin van ongedaan maken? Niet rooten of flashen bedoel ik dan??
Wat een tering bende is dat zeg. Ik wil er ook vanaf. Ik wist dat dit ging gebeuren. Afgrijselijk!
Hij resette mn phone ook naar Nederlands ipv gewoon engels te behouden. -_-
En nog meer van die ongein.

Echt te gaar voor woorden gewoon!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Laatst online: 19:13

Neo

JKratos schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:09:
Dit wordt langzaam maar zeker uitgerold, het kan dus goed zijn dat je hier momenteel nog gebruik van kunt maken maar over een maand wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 21:32
Stukfruit schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:09:
* Stukfruit komt er net achter dat je het expose-achtige overzichtje van alle schermen in de Sense-interface ook tevoorschijn kan toveren door met twee vingers in gelijke houding over het beeld te vegen...

Dus ipv een knijpbeweging alleen puur een veegbeweging met twee vingers. Scheelt weer wat gekras met nagels 8)
Gekras met je nagels :? Dan doe je die knijpbeweging sowieso fout.

Je kan trouwens ook twee keer op het huisje drukken, dan krijg je ook het overzicht van alle schermen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:54
mmedia schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:17:
Probeer TiKL te downloaden vanuit de market. Wordt niet gevonden, iemand anders met Froyo op een HTC Desire die dit wel gewoon lukt?
Beetje offtopic misschien, maar dit is niet specifiek voor Froyo. Ik heb voor de 2.2 update ook op meerdere manieren Tikl proberen te vinden, maar is me via de market niet gelukt. Uiteindelijk heb ik hem via deze site gedownload (site geopend op Desire en dan op downloadlink klikken). Heb het programma niet getest, maar ik kon hem met 2.2 nog wel gewoon openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
_Calvin schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:01:
[...]

Je kan es kijken naar "Weather Widgets (yr.no)"
Is een 4x1 widget met tijd en weer.
Daar ben ik ook erg van gecharmeerd...een erg mooie Weer widget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Sj44k13 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:44:
[...]

Oke dank u. Dan ga ik ook erbij zeggen dat hij binnen een half uur weer problemen vertoonde etc. en hopen dat er een mainboard in wordt gezet...
In mijn geval heeft het 6-7 weken geduurt. Ik heb hem net weer terug. Ook een mainboard swap.
De eerste keer "software update" duurde 1,5 week. De dag er na meteen weer opgestuurd.
Leuk voor een telefoon die je net 2 weken hebt.

Hij doet het overigens nog steeds goed vanaf afgelopen vrijdag. Ook na de Froyo update. Al doen niet alle programma's het meer, maar dat hoor ik wel meer, na de update.

[ Voor 29% gewijzigd door The Anarchist op 03-08-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Mute schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:11:
[...]
Gekras met je nagels :? Dan doe je die knijpbeweging sowieso fout.
Ik doe het wel goed hoor :)

* Stukfruit mompelt iets over vrouwen die graag even zijn ding willen uitproberen en daarbij te lange nagels hebben..
Je kan trouwens ook twee keer op het huisje drukken, dan krijg je ook het overzicht van alle schermen.
Klopt, maar dan moet je wachten op de animaties. Dit is sneller :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las vanmiddag dat er ook een HTC Desire HD is aangekondigd, als ik toch een paar maanden nog moet wachten voordat ik mijn abo kan verlengen is het dan een betere keus om voor de HTC Desire HD te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zs4
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 07:18

Zs4

Tja en als de HD er is wordt er weer een nieuwe aangekondigt met quadcore oid.. zo blijft het altijd doorgaan. Over de HD is nog niet zoveel bekend (met name gebruikerservaringen) dus of het een betere keus is.. geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
  • Laatst online: 25-03 08:31
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:20:
Las vanmiddag dat er ook een HTC Desire HD is aangekondigd, als ik toch een paar maanden nog moet wachten voordat ik mijn abo kan verlengen is het dan een betere keus om voor de HTC Desire HD te gaan?
En dan lees ik ook nog eens berichten over een 4,3" scherm. Daar ga ik dus echt niet mee rondlopen he! Heb vanmiddag eindelijk de Desire even kunnen vasthouden en proberen (helft van de winkels in Hilversum heeft hem niet meer). Vind het een ideaal formaat, niet te groot, niet te klein en houd goed vast.

Wil alleen wel die met AMOLED, tenminste, als de LCD-vervanger net zo is als op de Xperia X10. Wat een verschil! Dus hopen dat ze er in september nog eentje hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:08
Vandaag mijn Desire terug van reparatie gekregen.

In de brief staat: Tijdens onze diagnose hebben wij deze fout geconstateerd: Batterij word te warm
Aan uw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd
- Boardswap

Dat klopt ook wel want heb opeens een heel ander serienummer en tot heden nog geen klachten meer mogen hebben maar moet deze dagen even goed kijken of de reboots tot verleden behoren.
Maar was wel snel gefixed want binnen 1 week het toestel alweer terug.
Gelijk de nieuwe update 2.2 kunnen doen en kan weer genieten van mijn toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Neo schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:10:
[...]
Dit wordt langzaam maar zeker uitgerold, het kan dus goed zijn dat je hier momenteel nog gebruik van kunt maken maar over een maand wel.
Oke, vandaar. Ik heb wel al die nieuwe hotmail layout, die wave 4 meuk, in de browser. Heeft dat er iets mee te maken of staan die dingen totaal los van elkaar? Ik blijft het gewoon om de zoveel tijd proberen want het lijkt me een stuk handiger dan via de 'normale' manier van mail checken.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:13
De invoering van Exchange Active Sync voor Windows Live Hotmail accounts staat deels los van de upgrade naar Wave 4 van diezelfde Hotmail-accounts. De upgrade naar Windows Live Wave 4 vindt cluster voor cluster plaats en men is daar nu al ruim 1.5 maand mee bezig en ook nog zeker niet klaar voorlopig.

In juni is er een periode van enkele dagen geweest waarin het lukte om met Exchange Active Sync verbinding te maken met je Hotmail-account maar dit bleek een fout van Microsoft die de toegang per ongeluk even niet geblokkeerd had. De laatste berichten zijn dat deze functionaliteit pas in september wordt toegevoegd, en voor zover ik weet staat dit los van de cluster-upgrade naar Wave 4, dus kan iedereen er dan direct gebruik van maken.

Het is overigens een van de meest gewilde features voor Windows Live. Eindelijk al je email (push), contactpersonen en je agenda gesynct met je telefoon. ;-)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Thanx voor je toelichting. Nog even afwachten dus. Ben benieuwd maar we zien t wel verschijnen. Komt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Zoals ik al aangaf vandaag mijn toestel weer terug ontvangen en is er een boardswap uitgevoerd.

De volgende firmware staat erop:
Froyo 2.2 (Vandaag via update binnen gekregen)
Radio (32.43.00.32U_5.09.00.20)

Nu is de hitte probleem wel opgelost maar krijg ik voor geen mogelijkheid mijn GPS actief.
Kan deze wel aanvinken maar geen enkele navigatie of gps test aplicatie etc kan satelieten vinden al laat ik het toestel ruim 10 minuten buiten liggen allemaal zonder resultaat. :-(

Heb ik weer pech of is dit op te lossen?

[ Voor 12% gewijzigd door Mabili op 03-08-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
kavish schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:42:
[...]

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Laatst online: 20:08

jerry_a

doei

Mabili schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:17:

Nu is de hitte probleem wel opgelost maar krijg ik voor geen mogelijkheid mijn GPS actief.
Kan deze wel aanvinken maar geen enkele navigatie of gps test aplicatie etc kan satelieten vinden al laat ik het toestel ruim 10 minuten buiten liggen allemaal zonder resultaat. :-(

Misschien een domme vraag maar je staat wel buiten?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
jerry_a schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:09:
[...]

Misschien een domme vraag maar je staat wel buiten?
Yep denk nu ondertussen bij elkaar een uur buiten te hebben gestaan maar zonder enige GPS Fix..
Morgen ga ik het nog maar eens proberen en anders neem ik gewoon weer contact met HTC op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Laatst online: 02-09 19:13
Goed, hier ook weer een leuke ervaring.

Koop ik vandaag (zover als ik weet een simlockvrije & unbranded) Desire bij de Media Markt. Thuis aangekomen op aangeven van de verkoper eerst de froyo update doen. Verheugd zag ik dat er een update was dus ik ram op die update knop. Zie ik na hetstarten opeens een Vodafone logo en is me Desire opeens branded en kan niet updaten naar 2.2

Software 1.24.161.3

Debranden schijnt ook niet te kunnen met de 0.8 bootloader ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mabili schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:02:
Vandaag mijn Desire terug van reparatie gekregen.

In de brief staat: Tijdens onze diagnose hebben wij deze fout geconstateerd: Batterij word te warm
Aan uw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd
- Boardswap

Dat klopt ook wel want heb opeens een heel ander serienummer en tot heden nog geen klachten meer mogen hebben maar moet deze dagen even goed kijken of de reboots tot verleden behoren.
Maar was wel snel gefixed want binnen 1 week het toestel alweer terug.
Gelijk de nieuwe update 2.2 kunnen doen en kan weer genieten van mijn toestel :)
Dat is erg snel als dat maar goed gaat :P meestal duurt het een week of 6 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:29
Mabili schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:17:
Zoals ik al aangaf vandaag mijn toestel weer terug ontvangen en is er een boardswap uitgevoerd.

De volgende firmware staat erop:
Froyo 2.2 (Vandaag via update binnen gekregen)
Radio (32.43.00.32U_5.09.00.20)

Zou zomaar kunnen dat dat GPS een froyo probleem is. Op XDA al meer reacties van mensen gelezen die dit probleem hadden (met de gelekte versie).

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik heb gisteren de HTC Desire besteld...zat te twijfelen tussen de Legend en Desire, maar de Desire heeft toch betere specs...

Als het goed is komt ie vandaag binnen ... :D

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 21:21

Nakebod

Nope.

l3art schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 06:58:
[...]

Zou zomaar kunnen dat dat GPS een froyo probleem is. Op XDA al meer reacties van mensen gelezen die dit probleem hadden (met de gelekte versie).
Maar dan niet een algemeen FroYo probleem, vanmorgen (Jeej ik heb mijn telefoon deze keer al na 4 weken terug!) met GPS genavigeerd, en dat ging prima.
Ik vind de GPS sowieso erg goed en snel. Mijn HTC Diamond was ronduit een ramp met GPS. De Desire kan zelfs binnen werken, en dan niet eens direct voor een raam maar een meter of 2 á 3 binnen. Gister had ik genoeg satellieten voor een gps-fix.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:55

PoweRoy

funky!

Net mijn Desire voor een dag, nog een beetje aan het uitvogelen hoe alles gaat/kan. Ik heb Vodafone (verlengt) en zie dat ik behoorlijk slecht bereik heb hiermee. Soms 2 streepjes op werk en thuis soms niets. Terwijl met mijn vorige telefoon (sony ericson) steeds vol bereik had. Weet iemand hier een oplossing voor?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

PoweRoy schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:12:
Net mijn Desire voor een dag, nog een beetje aan het uitvogelen hoe alles gaat/kan. Ik heb Vodafone (verlengt) en zie dat ik behoorlijk slecht bereik heb hiermee. Soms 2 streepjes op werk en thuis soms niets. Terwijl met mijn vorige telefoon (sony ericson) steeds vol bereik had. Weet iemand hier een oplossing voor?
Je kunt de boeveelheid 'streepjes' niet een-op-een met elkaar vergelijken. Als je gewoon kan bellen en smsen lijkt me dat er niets aan de hand is. Ooh, 2 streepjes H is nog altijd sneller dan 4 streepjes 3G ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:35

Creesch

bla bla!

Nakebod schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:13:
[...]

Maar dan niet een algemeen FroYo probleem, vanmorgen (Jeej ik heb mijn telefoon deze keer al na 4 weken terug!) met GPS genavigeerd, en dat ging prima.
Ik vind de GPS sowieso erg goed en snel. Mijn HTC Diamond was ronduit een ramp met GPS. De Desire kan zelfs binnen werken, en dan niet eens direct voor een raam maar een meter of 2 á 3 binnen. Gister had ik genoeg satellieten voor een gps-fix.
same here (alleen diamond vervangen door touch pro :P Ik had practisch nooit een lock met dat ding...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nakebod schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:13:
[...]

Ik kom ook van de Diamond af, maar met QuickGPS had ik altijd binnen een halve minuut een prima fix. De Desire is nog een stuk sneller, maar de Diamond voldeed prima. Ook in het buitenland op vakantie heb ik er veel gebruik van gemaakt en zelden problemen. Ook binnen werkte hij, wel bij het raam overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:55

PoweRoy

funky!

Deem schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:25:
[...]

Je kunt de boeveelheid 'streepjes' niet een-op-een met elkaar vergelijken. Als je gewoon kan bellen en smsen lijkt me dat er niets aan de hand is. Ooh, 2 streepjes H is nog altijd sneller dan 4 streepjes 3G ;)
klopt maar vind het wel zorgelijk ;) Bij mijn sony was bij geen bereik ook hiervan gelijk een melding (geen service) terwijl bij geen streepjes op desire nog steeds vodafone aanduid. Kan natuurlijk anders zijn geimplementeerd maarja. Vanavond even testen

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 21:16

Entity

9000rpm

Creesch schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:27:
[...]

same here (alleen diamond vervangen door touch pro :P Ik had practisch nooit een lock met dat ding...)
Touch Pro was een drama idd, uiteindelijk heb ik er een losse BT GPS ontvanger bijgekocht om toch een fatsoenlijke fix te krijgen in de auto...

De Desire daarentegen doet het uitstekend, ook met FroYo. Ik maak gebruik van Sygic en het navigeert bijna net zo fijn als met Tomtom. Hopelijk komt Tomtom nog een keer met een Android versie...

Komende van een WinMo toestel is deze Desire echt een verademing. Alles loopt soepel, allemaal behoorlijk intuïtief en lekker veel mogelijkheden, I love it :) Jammer dat ik van de zaak nog een WinMo toestel heb, zou die ook graag inruilen voor een Android toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
rico_fxp schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:43:
Goed, hier ook weer een leuke ervaring.

Koop ik vandaag (zover als ik weet een simlockvrije & unbranded) Desire bij de Media Markt. Thuis aangekomen op aangeven van de verkoper eerst de froyo update doen. Verheugd zag ik dat er een update was dus ik ram op die update knop. Zie ik na hetstarten opeens een Vodafone logo en is me Desire opeens branded en kan niet updaten naar 2.2

Software 1.24.161.3

Debranden schijnt ook niet te kunnen met de 0.8 bootloader ?
Ik zou zelf meteen terug gaan en geld terug vragen aan MM...jij koopt een unbranded toestel, maar dit blijkt wel branded te zijn...dat kan natuurlijk niet. En als je in onderstaande topics kijkt dan zul je zien dat VF gebruikers verre van blij zijn met de upgrade naar 2.2...

"Vodafone 360 update" voor HTC Desire

Android 2.2-update voor HTC Desire

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 04-08-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Laatst online: 02-09 19:13
dafmay schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:09:
[...]

Ik zou zelf meteen terug gaan en geld terug vragen aan MM...jij koopt een unbranded toestel, maar dit blijkt wel branded te zijn...dat kan natuurlijk niet. En als je in onderstaande topics kijkt dan zul je zien dat VF gebruikers verre van blij zijn met de upgrade naar 2.2...

"Vodafone 360 update" voor HTC Desire

Android 2.2-update voor HTC Desire
Precies wat ik probeer te doen, of ze ruilen hem voor een echte unbranded of geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een stomme vraag, maar ik kan het antwoord nergens vinden: is elke mini-USB naar USB-kabel geschikt voor de Desire, of moet je een HTC datakabel kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:16:
Wellicht een stomme vraag, maar ik kan het antwoord nergens vinden: is elke mini-USB naar USB-kabel geschikt voor de Desire, of moet je een HTC datakabel kopen?
die van mijn vorige nokia werkt ook prima, dus lijkt me universeel te zijn.
daarnaast zit er ook eentje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:47

tozzke

aka tozzert

het is overigens MICRO usb hè, geen mini ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Laatst online: 21:28

Puf

Even iets anders...
HTC Desire = Terminator in disguise!
In het donker gloeit z'n oog rood als je goed kijkt!
Vertrouw hem niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 14-09 10:18
Puf schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:25:
Even iets anders...
Vertrouw hem niet!
Euh...

whut?

Seriously, ik volg je echt niet :P Oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 08:23
Puf schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:25:
Even iets anders...
Vertrouw hem niet!
uhh, teveel films gekeken? :X

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Laatst online: 09-09 20:33
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:16:
Ik heb ook een micro-USB kabel gekocht, maar ik kan met deze kabel alleen opladen via USB, data versturen ed gaan niet... Dus let wel op wat voor kabel je koopt. (of doe ik iets fout :? )
Pagina: 1 ... 14 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.