Hier ook aan het downloaden! Kleine tip mocht ie aangeven geen updates te hebben, probeer het een paar keer achter elkaar. Bij mij gaf ie vervolgens soms aan dat er wel een update was, en soms dat er geen update was.Mashayungi schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:57:
'Heb 'm net binnen, hij is nu aan het installeren!
Heb hem ook gedownload, maar drukte per ongeluk net weg toen hij vroeg of ie kon installeren... Nu geeft ie aan dat er geen updates beschikbaar zijn, maar de update is wel gedownload. Enig idee hoe ik hem uit kan voeren?
Edit: Nvm, kan 'm opnieuw downloaden
Edit: Nvm, kan 'm opnieuw downloaden
[ Voor 8% gewijzigd door Mr.Myst op 01-08-2010 14:04 ]
Verwijderd
Mijn Desire is destijds volgens een van de eerste MoDaCo methodieken ge-root.. Stock rom met root toegang.. Hoe zit dit als ik hem dadelijk wil updaten? Ik zie een update van 27 MB klaar staan, maar hij update deze niet (vraagtekentje bij update process). Hoe kan ik er voor zorgen dat ik dadelijk FroYo draai zonder dat ik hoef te wipen?
Same here, ook aan het downloaden. Mijn tel is nog geen week oud, dus ik denk dat het niet op volgorde van serienr gaat.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
De update is hier te vinden: http://bit.ly/cIQdX7?r=td
Dich bis echt unne foëzen haas
Verwijderd
Zorg dat je tenminste 25 mb geheugen vrij hebt (ik had 16 en het is niet gelukt ... had beter even wat kunnen vrijmaken - dacht er net te laat aan).
Yes! Aan het downloaden...slaay schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:07:
De update is hier te vinden: http://bit.ly/cIQdX7?r=td
Iemand enig idee hoe ik deze installeer als hij gedownload is? Zit op een buggy Wifi lijntje in Frankrijk, dus wil liever niet OTA proberen, maar via de PC downloaden en dan handmatig installeren...
Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative
Waarom niet? Hij downloadt 'm eerst en pas als hij helemaal (correct) binnen is, wordt gevraagd of je 'm wilt installeren.
Android 2.2-update voor HTC Desire
[ Voor 56% gewijzigd door slaay op 01-08-2010 14:13 . Reden: tikfoutje ]
Dich bis echt unne foëzen haas
Same hereVerwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:07:
Zorg dat je tenminste 25 mb geheugen vrij hebt (ik had 16 en het is niet gelukt ... had beter even wat kunnen vrijmaken - dacht er net te laat aan).

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Op je SD kaart zetten, hernoemen naar update.zip, telefoon uit, aanzetten met volumeknop down ingedrukt, ga naar recovery, en dan volume up + power indrukken, dan krijg je een optie om update.zip te flashen.Frankster schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:10:
[...]
Yes! Aan het downloaden...
Iemand enig idee hoe ik deze installeer als hij gedownload is? Zit op een buggy Wifi lijntje in Frankrijk, dus wil liever niet OTA proberen, maar via de PC downloaden en dan handmatig installeren...
Integeriteit wordt na downloaden eerst gecontroleerd. Dat duurde bij mij langer dan het downloaden zelfFrankster schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:10:
[...]
Yes! Aan het downloaden...
let op.. het gaat niet lukken als je sd kaart kapot is.
Heren, de update wordt in Android 2.2-update voor HTC Desire besproken
zijn er mensen die een update krijgen van een vodafone desire? met 1.19 software erop?
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Verwijderd
Uiteindelijk is het gelukt door wat geheugen vrij te maken (dat probleem zullen we vanaf nu niet meer hebben .. THX HTC!)
Is al meteen sneller zo lijkt.
Is al meteen sneller zo lijkt.
Dit voegt niets toe.
[ Voor 77% gewijzigd door RoD op 01-08-2010 14:36 ]
hoi
Hoe kan ik nu mijn geheugenkaart voorbereiden voor de installatie van apps op de sd kaart?
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Niet nodig.robbinonline schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:33:
Hoe kan ik nu mijn geheugenkaart voorbereiden voor de installatie van apps op de sd kaart?
Zojuist ook hier de FroYo-update mogen ontvangen. Ik moest wel eerst zorgen dat ik 25 mb vrije opslagruimte had op het telefoongeheugen voordat hij wilde installeren. Het proces zelf nam ongeveer 10 minuten in beslag.
Totnutoe gezien:
- WiFi Hotspot
- Taalkeuze bij het toetsenbord
- Browser laadt favorietenlijst sneller
- Browser voelt sneller aan
Totnutoe gezien:
- WiFi Hotspot
- Taalkeuze bij het toetsenbord
- Browser laadt favorietenlijst sneller
- Browser voelt sneller aan
We are shaping the future
Volgens mij wel, kan nu geen apps verplaatsen naar de sd?
Je moet de sd kaart toch gedeeltelijk naar ext3 formatteren..
[ Voor 15% gewijzigd door robbinonline op 01-08-2010 15:33 ]
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Verwijderd
wat ik wel dadelijk opmerk is dat je de gsm niet meer van het lockscherm krijgt met de MENU knop, vind ik wel vervelend want ik deed het altijd zo
Je kan alleen apps naar je SD kaart verplaatsten als de maker het toestaat. Ik kon gewoon mijn barcode scanner verplaatsten naar mijn SD kaart zonder iets te doen.robbinonline schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:33:
[...]
Volgens mij wel, kan nu geen apps verplaatsen naar de sd?
Je moet de sd kaart toch gedeeltelijk naar ext3 formatteren..
Check vooral ook de flash-ondersteuning.. eindelijk normaal browsen als op de pc! Nu niet meer via de jrc flash player maar gewoon in de (standaard)browser.
Verwijderd
Hoe krasbestendig is de HTC desire? hoesje komt pas over een week en ik wil hem toch eigelijk gewoon in mijn broekzak stoppen
Ik heb m ruim 2 maanden, altijd los in de broekzak: geen krasje. Wel niks anders (sleutels etc) in de zak en altijd met het scherm naar de binnenkant.Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:14:
Hoe krasbestendig is de HTC desire? hoesje komt pas over een week en ik wil hem toch eigelijk gewoon in mijn broekzak stoppen
Verwijderd
mijn flash werkt nu niet meer 
ik had op xda flash gedwnl een paar weken geleden, ook de full versie, maar nu met de update werkt flash niet meer.
en ik heb die install niet meer denk ik van flash
ik krijg nu een pijl die naar onder wijst te zien, als ik op die pijl klik, vliegt hij uit de browser
hoe kan ik dit fixen?
ik had op xda flash gedwnl een paar weken geleden, ook de full versie, maar nu met de update werkt flash niet meer.
en ik heb die install niet meer denk ik van flash
ik krijg nu een pijl die naar onder wijst te zien, als ik op die pijl klik, vliegt hij uit de browser
hoe kan ik dit fixen?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 16:39 ]
Wat goed werkt, ben er nu op bezigAlex) schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:51:
Zojuist ook hier de FroYo-update mogen ontvangen. Ik moest wel eerst zorgen dat ik 25 mb vrije opslagruimte had op het telefoongeheugen voordat hij wilde installeren. Het proces zelf nam ongeveer 10 minuten in beslag.
Totnutoe gezien:
- WiFi Hotspot
Daarnaast: SMS-interface heeft nu een karakterteller en een attachmentknop
Trouwens ook geinig: voicecontrolled searches, helaas alleen in Engels nog.
[ Voor 6% gewijzigd door curry684 op 01-08-2010 17:10 ]
Hmm ik was zonet bezig met de IPMI kaart van mijn nieuwe server en de scansoftware voor die IPMI kaart vond ook mijn HTC Desire.
Dat is best wel eng.
Voor de volledigheid: Via IPMI kun je een server op afstand bedienen tot op BIOS-niveau en alle sensor-informatie uitlezen.
Edit:
Nevermind, het was een glitch hier met de DHCP-server die de IPMI kaart hetzelfde adres gaf als mijn Desire.
Dat is best wel eng.
Voor de volledigheid: Via IPMI kun je een server op afstand bedienen tot op BIOS-niveau en alle sensor-informatie uitlezen.
Edit:
Nevermind, het was een glitch hier met de DHCP-server die de IPMI kaart hetzelfde adres gaf als mijn Desire.
[ Voor 18% gewijzigd door TD-er op 01-08-2010 18:23 . Reden: foutje bedankt ]
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
ik geloof dat deze vraag van mij vergeten is in alle opwinding over froyo.Jelte12345 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 03:32:
Ik vind het fijn om de taal van de meeste dingen in het engels te hebben, maar van bijvoorbeeld navigate vind ik wel handig om in het nederlands te hebben. Kan je zorgen dat bepaalde apps (of in in ieder geval maps) in het nederlands zijn terwijl de rest in het engels is?
Is de froyo update ook zo te downloaden?
Kom met mijn Desire niet op het wifi netwerk en heb al 1x 90MB gedownload.
Wil het niet nog keer dien ivm FUP....
nvm linkje gevonden in topic
Kom met mijn Desire niet op het wifi netwerk en heb al 1x 90MB gedownload.
Wil het niet nog keer dien ivm FUP....
nvm linkje gevonden in topic
[ Voor 14% gewijzigd door AndereKoekoek op 01-08-2010 19:18 ]
Ik gebruik nu al een paar maanden Flash player voor Android en ik moet zeggen dat we computers om het werk hebben die trager zijn qua Flash. Echt dolletjes. Nu zijn al mijn Android telefoons weer up-to-date.
Ik heb nu Android 2.2 en de Wi-Fi-hotspot functie (tethering, nieuw in Froyo) werkt op zich prima. Echter, als ik de optie "Alleen toegestane gebruikers" aanzet, kan ik geen verbinding meer krijgen. Wanneer ik vanaf mijn notebook probeer een verbinding te maken, krijg ik wel een melding (icoontje) van een toegangsverzoek bovenin het scherm te zien. Echter, ik zie nergens een mogelijkheid om mijn notebook aan de lijst van toegestane gebruikers toe te voegen. Weet iemand de oplossing?
Is niet mogelijk. Nav. is in de taal van je OS...Jelte12345 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:55:
[...]
ik geloof dat deze vraag van mij vergeten is in alle opwinding over froyo.
Is die functie dan belangrijk als je gewoon een sleutel kunt instellen?Stamgastje schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:09:
Ik heb nu Android 2.2 en de Wi-Fi-hotspot functie (tethering, nieuw in Froyo) werkt op zich prima. Echter, als ik de optie "Alleen toegestane gebruikers" aanzet, kan ik geen verbinding meer krijgen. Wanneer ik vanaf mijn notebook probeer een verbinding te maken, krijg ik wel een melding (icoontje) van een toegangsverzoek bovenin het scherm te zien. Echter, ik zie nergens een mogelijkheid om mijn notebook aan de lijst van toegestane gebruikers toe te voegen. Weet iemand de oplossing?
Gisteren een HTC Desire gehaald, vind het eene erg prettige telefoon. Heb natuurlijk al de nodige apps geinstalleerd.
Vraag me alleen wel af hoe ik via mijn computer bestanden kan bekijken (HTC Sync werkt al wel).
Vraag me alleen wel af hoe ik via mijn computer bestanden kan bekijken (HTC Sync werkt al wel).
Tip! Gooi er gelijk FroYo op. Weer een berg nieuwe mogelijkheden en het werkt sneller.Triloxigen schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:37:
Gisteren een HTC Desire gehaald, vind het eene erg prettige telefoon. Heb natuurlijk al de nodige apps geinstalleerd.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Nu froyo draaiende op me desire en nog steeds geen internet via wifi mogelijk... morgen maar eens ff bellen met KPN voor een nieuwe xperiabox dan maar.Robbertvw1 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 09:38:
[...]
Het kanaal veranderen kan in de experiabox zelf, bij de wifi settings. Als je dat op 'handmatig' zet kun je het kanaal veranderen. Als je er niet uitkomt, kijk even in de handleiding of zoek even op het type experiabox op google. (Welke experiabox heb je eigenlijk?)
Ik heb twee weken geleden ook wat problemen gehad met m'n Desire. Heb ongeveer 2 dagen gehad dat ik thuis niet meer met wifi kon connecten (was geen experiabox). Ik kreeg constant de melding dat wifi niet ingeschakeld kon worden. Na 2 dagen was het probleem ineens voorbij en sindsdien werkt alles weer goed.
Dus misschien is het een kwestie van geduld?
Power to the beat.
Met 2.2 heb je nu ook een mooier effect als je de home knop inhoudt (recent geopende appa)
Klopt... 8 open applicaties i.p.v. 6!Fransfb schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:43:
Met 2.2 heb je nu ook een mooier effect als je de home knop inhoudt (recent geopende appa)
Power to the beat.
Ik vind het jammer dat Google onderweil al aan versie 2.2 is met zijn (imo) prachtig mobiel OS, maar voor Belgie nog steeds geen betalende applicaties...
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
ook geupdate hier. alleen..
Bluetooth verbinding met de autoradio voor muziek en bellen werkt niet meer.
eerst gaf ie aan dat de telefoon nog verbinding had maar telefoontjes kwamen via de telefoon binnen ipv de radio. Heb geprobeerd opnieuw te pairen (beide kanten op) maar werkte niet. Profiel op de radio verwijder en opnieuw aangemaakt. Steeds weer errors.
Echt balen. Voor de update deed hij het gewoon perfect. Nu op geen enkele wijze nog te koppelen.
Bluetooth verbinding met de autoradio voor muziek en bellen werkt niet meer.
eerst gaf ie aan dat de telefoon nog verbinding had maar telefoontjes kwamen via de telefoon binnen ipv de radio. Heb geprobeerd opnieuw te pairen (beide kanten op) maar werkte niet. Profiel op de radio verwijder en opnieuw aangemaakt. Steeds weer errors.
Echt balen. Voor de update deed hij het gewoon perfect. Nu op geen enkele wijze nog te koppelen.
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
@Triloxigen: Je kunt via Instellingen - Verbinden met de pc - Standaardverbindingstype de standaard wijzigen. Als dit USB diskdrive is dan kun je de bestanden benaderen.
Als "vragen" staat aangevinkt in dit scherm dan krijg je in je statusbalk (boven in je beeldscherm) de optie om te wijzigen tussen de verschillende connecties (naar beneden slepen dan kun je er op klikken).
@Dayuum: Mijn desire zit altijd in een hoesje (voor het eerst gebruik ik een hoesje) en evengoed heb ik nu al een aantal krasjes in het scherm. Gelukkig niet op opvallende plekken maar ik zou er zeker een hoesje of screenprotector tegenaan gooien!
@Jelte12345: De taal is niet per applicatie in te stellen, behalve als de applicatie dit zelf ondersteund. Wellicht kun je eens onder de motorkap gaan sleutelen en de engelse navigatie omwisselen met de nederlandse? Ik neem aan dat dit aparte bestandjes zijn.
Als "vragen" staat aangevinkt in dit scherm dan krijg je in je statusbalk (boven in je beeldscherm) de optie om te wijzigen tussen de verschillende connecties (naar beneden slepen dan kun je er op klikken).
@Dayuum: Mijn desire zit altijd in een hoesje (voor het eerst gebruik ik een hoesje) en evengoed heb ik nu al een aantal krasjes in het scherm. Gelukkig niet op opvallende plekken maar ik zou er zeker een hoesje of screenprotector tegenaan gooien!
@Jelte12345: De taal is niet per applicatie in te stellen, behalve als de applicatie dit zelf ondersteund. Wellicht kun je eens onder de motorkap gaan sleutelen en de engelse navigatie omwisselen met de nederlandse? Ik neem aan dat dit aparte bestandjes zijn.
Welke standaard applicaties? En je hoeft Sense niet te gebruikenVerwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:59:
Ben ik de enige die zich ergert aan die standaard applicaties en aan de Sense UI?
The devil is in the details.
Heb ik ook gedaan, maar merk eigenlijk weinig vernieuwends (behalve dan de zaklampJKratos schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:39:
[...]
Tip! Gooi er gelijk FroYo op. Weer een berg nieuwe mogelijkheden en het werkt sneller.
http://gathering.tweakers...quote_message/34448800/24
Dat had ik inderdaad gevonden, maar wil eigenlijk dat hij altijd op sync staat. Maar kan ik dan ondertussen niet bij bestanden?mOTiVe schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:58:
@Triloxigen: Je kunt via Instellingen - Verbinden met de pc - Standaardverbindingstype de standaard wijzigen. Als dit USB diskdrive is dan kun je de bestanden benaderen.
[ Voor 48% gewijzigd door Bender op 01-08-2010 23:12 ]
Verwijderd
Ik bedoelde de applicaties zoals Aandelen, Google Maps (Niet maps zelf maar de extra apps sinds update 4.4.0) en ik weet dat ik een andere launcher kan gebruiken maar dan irriteer ik me aan het feit dat Rosie (HTC Sense) nog draait op de achtergrond services en dat de bestanden nog in het systeem staat.Mute schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:00:
Welke standaard applicaties? En je hoeft Sense niet te gebruiken
Ik ben te perfectionistisch..
Ik ook dan... twijfel sterk of ik niet zo snel mogelijk een kale Froyo ROM erop moet zetten zodra het kan...Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:10:
[...]
Ik bedoelde de applicaties zoals Aandelen, Google Maps (Niet maps zelf maar de extra apps sinds update 4.4.0) en ik weet dat ik een andere launcher kan gebruiken maar dan irriteer ik me aan het feit dat Rosie (HTC Sense) nog draait op de achtergrond services en dat de bestanden nog in het systeem staat.
Ik ben te perfectionistisch..
Verwijderd
Gelukkig ben ik niet alleen. Ik wil gewoon een kale stabiele Froyo ROM inderdaad waar alleen de basis opstaat, ik heb wel eens gedacht om zelf een ROM groep te starten omdat ik het beter kan etc, maar er zijn al zoveel rommers dat ik het geen nut vindt.Helsie schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:34:
Ik ook dan... twijfel sterk of ik niet zo snel mogelijk een kale Froyo ROM erop moet zetten zodra het kan...
Ik ben nu 2.2 aan het OTA'en.
Hij is er jongens !
Edit: vodafone netwerk btw
Hij is er jongens !
[ Voor 23% gewijzigd door GamingZeUs op 02-08-2010 01:00 ]
Verwijderd
mijn flash werkt nie! 
ik krijg dit in de plaats te zien:
http://dl.dropbox.com/u/1813456/2010-08-02%2001.40.09.jpg
Ik heb een paar weken geleden een versie van flash gedwnl op xda, en sinds de update werkt hij niet meer, ik zie die pijl en als ik erop klik dan vlieg ik uit de browser.
Ik heb nu opnieuw een apk van flash geinstalleerd, nu zie ik nog steeds die pijl, maar als ik op de pijl klik dan schiet flash wel in gang.
hoe kan ik dit oplossen?
ik krijg dit in de plaats te zien:
http://dl.dropbox.com/u/1813456/2010-08-02%2001.40.09.jpg
Ik heb een paar weken geleden een versie van flash gedwnl op xda, en sinds de update werkt hij niet meer, ik zie die pijl en als ik erop klik dan vlieg ik uit de browser.
Ik heb nu opnieuw een apk van flash geinstalleerd, nu zie ik nog steeds die pijl, maar als ik op de pijl klik dan schiet flash wel in gang.
hoe kan ik dit oplossen?
uuuh... Android 2.2-update voor HTC DesireGamingZeUs schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 00:59:
Ik ben nu 2.2 aan het OTA'en.
Hij is er jongens !
Huub Huub Barbatruc!
Verwijderd
Mijn abo loopt ten einde over enkele maanden, maar ik zie wel dat er dit jaar ontzettend leuke toestellen worden uitgebracht. Zelf viel mijn oog dus op het eerste gezicht op de HTC Desire, en ondanks dat ik de topics wat door lees zou ik jullie graag willen vragen wat jullie zo speciaal vinden aan de HTC Desire?
Ik heb zelf een Samsung Omnia met Windows Mobile erop, was er al snel op uitgekeken, maar deze nieuwe toestellen lijken steeds meer naar mijn smaak te zijn gemaakt, vooral de HTC Sense interface ziet er erg mooi uit. Maar ik twijfel, want de Samsung Galaxy S ziet er kwa interface en toestel ook erg mooi uit, en ze draaien beide op Android 2.1 (?)
De Sony Ericsson Experia X10 trekt me kwa interface en toestel eigenlijks helemaal niet, dus als deze er niet boven uitspringt zal ik deze iig niet overwegen om te halen.
Maar mijn belangrijkste vraag aan jullie is dus wat de HTC Desire zo speciaal maakt tegenover vooral de Samsung Galaxy S?
Alvast bedankt voor de moeite.
Ik heb zelf een Samsung Omnia met Windows Mobile erop, was er al snel op uitgekeken, maar deze nieuwe toestellen lijken steeds meer naar mijn smaak te zijn gemaakt, vooral de HTC Sense interface ziet er erg mooi uit. Maar ik twijfel, want de Samsung Galaxy S ziet er kwa interface en toestel ook erg mooi uit, en ze draaien beide op Android 2.1 (?)
De Sony Ericsson Experia X10 trekt me kwa interface en toestel eigenlijks helemaal niet, dus als deze er niet boven uitspringt zal ik deze iig niet overwegen om te halen.
Maar mijn belangrijkste vraag aan jullie is dus wat de HTC Desire zo speciaal maakt tegenover vooral de Samsung Galaxy S?
Alvast bedankt voor de moeite.
Geen idee. Ik heb geen Galaxy.
Beide zijn het android toestellen met een snelle processor en een mooi display. (die van de galaxy mogelijk nog mooier zelfs)
De Desire draait momenteel op Android 2.2. Galaxy nog steeds op 2.1 en het kan bij Samsung wel een tijdje duren voor ze om zijn naar 2.2.
ik gebruik zelf al jaren een HTC daarom kies ik hier nu ook voor. Samsung zie ik meer als een echt conusmenten merkje. Htc zie ik meer als een tweakers merk (in mijn beleving)
Beide zijn het android toestellen met een snelle processor en een mooi display. (die van de galaxy mogelijk nog mooier zelfs)
De Desire draait momenteel op Android 2.2. Galaxy nog steeds op 2.1 en het kan bij Samsung wel een tijdje duren voor ze om zijn naar 2.2.
ik gebruik zelf al jaren een HTC daarom kies ik hier nu ook voor. Samsung zie ik meer als een echt conusmenten merkje. Htc zie ik meer als een tweakers merk (in mijn beleving)
Ik kom van een samsung i8910 af en vind de Desire echt geweldig. Veel apllicaties, ik vind HTC Sense top, en alles werkt fatsoenlijk zoals ik het graag wil.
Ik heb het na mijn vorige toestel een beetje gehad met Samsung aangezien hun support daarbij bijna letterlijk 0,0 was. Misschien is het bij de Galaxy wel anders hoor, maar HTC bevalt me vooralsnog uitstekend.
Ik heb het na mijn vorige toestel een beetje gehad met Samsung aangezien hun support daarbij bijna letterlijk 0,0 was. Misschien is het bij de Galaxy wel anders hoor, maar HTC bevalt me vooralsnog uitstekend.
ben toch blij dat HTC deze keer vrij snel was met de update. Op de N1 is hij officieel nu ook nog niet ZO lang uit
DE Desire is afgelopen weekend geupdate naar 2.2, paar nieuwe mogelijkheden (of ze nuttig zijn hangt er maar vanaf) en het Os schijnt nu wat rapper te zijn. Geen idee wanneer deze update voor de samsung komt.
Het zijn beide toestellen die heel erg tegen de nieuwe iphone 4 aanhangen, maar de samsung Galaxy probeert wel heel erg een iphone cloon te zijn (die ook review op t.net). Terwijl de HTC toch wat meer zijn eigen sense identiteit behoud.
De samsung is groter (4inch scherm) en daardoor ook lomper, echt formaat iphone. de Desire is wat kleiner en slanker. Welke je mooier vindt is een kwestie van smaak, als ik jou was zou ik naar een willekeurig telecom winkel gaan om ze beide even te bekijken/ vast te houden, wie weet vindt je de Galaxy per definite wel te groot.
De galaxy heeft betere spec en presteert ook beter in de meeste benchmarks, of het toestel even soepl aanvoelt als de desire hangt helemaal van de interface af en weet ik niet. de Samsung is ruwweg 50,- duurder dan de Desire.
T.net heeft uitgebreide review van zowel de Desire als de Galaxy S, ik zou beginnen die 2 eens door te lezen, en ze vervolgens eens irl te gaan bekijken.
Het zijn beide toestellen die heel erg tegen de nieuwe iphone 4 aanhangen, maar de samsung Galaxy probeert wel heel erg een iphone cloon te zijn (die ook review op t.net). Terwijl de HTC toch wat meer zijn eigen sense identiteit behoud.
De samsung is groter (4inch scherm) en daardoor ook lomper, echt formaat iphone. de Desire is wat kleiner en slanker. Welke je mooier vindt is een kwestie van smaak, als ik jou was zou ik naar een willekeurig telecom winkel gaan om ze beide even te bekijken/ vast te houden, wie weet vindt je de Galaxy per definite wel te groot.
De galaxy heeft betere spec en presteert ook beter in de meeste benchmarks, of het toestel even soepl aanvoelt als de desire hangt helemaal van de interface af en weet ik niet. de Samsung is ruwweg 50,- duurder dan de Desire.
T.net heeft uitgebreide review van zowel de Desire als de Galaxy S, ik zou beginnen die 2 eens door te lezen, en ze vervolgens eens irl te gaan bekijken.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Nu geeft mijn telefoon aan dat mijn SMS geheugen (van de sim) vol is en dat ik een aantal moet verwijderen.
Dit wil ik echter niet.
Kan ik mijn SMS'jes niet op de mobiel zelf ofzo opslaan, zodat ik alles kan bewaren + nog meer kan ontvangen?
Dit wil ik echter niet.
Kan ik mijn SMS'jes niet op de mobiel zelf ofzo opslaan, zodat ik alles kan bewaren + nog meer kan ontvangen?
.
De meeste apps zijn anders ook wel te vinden via google en als losse apk's te downloaden, wil je niet aanzetten tot dingen, maar als Google de optie niet aanbiedt is dat de enige manier.Snake schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:48:
Ik vind het jammer dat Google onderweil al aan versie 2.2 is met zijn (imo) prachtig mobiel OS, maar voor Belgie nog steeds geen betalende applicaties...
Mijn volume down knop is defect.
Nu heb ik sinds de update het probleem dat ik niet uit de safe mode kom.
Iemand een tip?
Als de tel na een minuut bijv in de standby stand schiet en ik druk op de powerknop om hem daar uit te halen reboot het toestel weer en blijf ik dus in safe mode.
Rebooten met de menu knop ingedrukt helpt niet, en de volume down knop doet het dus niet.
Ook terug naar fabrieks instellingen hielp niet.
Iemand een tip?
Als de tel na een minuut bijv in de standby stand schiet en ik druk op de powerknop om hem daar uit te halen reboot het toestel weer en blijf ik dus in safe mode.
Rebooten met de menu knop ingedrukt helpt niet, en de volume down knop doet het dus niet.
Dan blijft hij inderdaad hangen, maar daar kunnen wij ook weinig aan doen. Je geeft het zelf al aan dat hij kapot is, dus gewoon naar de winkel d'r meetjaeuhm schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:21:
Mijn volume down knop is defect.
Iemand een tip?
Ik heb het probleem dat ELKE keer ik de telefoon opneem hij op luidspreker modus staat. Dan moet ik hem elke keer weer uitzetten. Iemand dit al gehad en weet hoe dit opgelost wordt?
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Na de update naar 2.2 (Froyo) krijg ik bij het verzenden (van sms'jes) geen bevestigingsbericht dat het verzenden is gelukt. Dit zou ik toch graag weer willen hebben. Hoe kan ik dit weer instellen?
.
Verwijderd
Ik vind het echt opvallend dat ik bij mijn vorige telefoon, de Hero, maanden moest wachten voor de update naar 2.1 en dat de update naar 2.2 voor de Desire zooooveel sneller is. Tjonge.
Nou, simpeler kan niet. Je gaat naar Berichten toe, drukt op Menu -> Instellingen -> Verzonden berichten -< Verzend notificatie aanvinken...henidde schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:43:
Na de update naar 2.2 (Froyo) krijg ik bij het verzenden (van sms'jes) geen bevestigingsbericht dat het verzenden is gelukt. Dit zou ik toch graag weer willen hebben. Hoe kan ik dit weer instellen?
Zoek/Kijk 3 seconden zelf voor je gaat vragen?!
Is geloof ik door HTC al aangegeven dat van 1.6 -> 2.1 een grotere stap is dan van 2.1 -> 2.2Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:45:
Ik vind het echt opvallend dat ik bij mijn vorige telefoon, de Hero, maanden moest wachten voor de update naar 2.1 en dat de update naar 2.2 voor de Desire zooooveel sneller is. Tjonge.
(wat je uit de versie-nummers op zich ook al wel kunt afleiden.)
Is het nu ook mogelijk om de lettergrote aan te passen in het instellingen menu onder toegangkelijkheid?
DaveD
Heb even voor je gekeken. Zodra ik "Toegankelijkheid" open, krijg ik het volgende:DaveD1109 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:32:
Is het nu ook mogelijk om de lettergrote aan te passen in het instellingen menu onder toegangkelijkheid?
"Er zijn geen toepassingen voor toegankelijkheid geinstalleerd.
U kunt een schermlezer voor uw apparaat downloaden van de Android Market (...)"
Als ik vervolgens op OK druk, gaat ie naar de Market en opent ie het 'programmatje' Talkback van Eyes-Free Project. Annuleren brengt me voor de duidelijkheid direct terug naar het instellingen menu.
Verwijderd
Vraag over video-opnames: wat is de beste instelling hiervoor? WVGA icm h264? Of toch mpeg4? Of misschien 720p met mpefg 4? Snap zo wie zo het verschil niet helemaal geloof ik, tussen die codecs
Lekker vaag dus weer. Een functie erop zetten die niet werkt.FabianNL schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:27:
[...]
Heb even voor je gekeken. Zodra ik "Toegankelijkheid" open, krijg ik het volgende:
"Er zijn geen toepassingen voor toegankelijkheid geinstalleerd.
U kunt een schermlezer voor uw apparaat downloaden van de Android Market (...)"
Als ik vervolgens op OK druk, gaat ie naar de Market en opent ie het 'programmatje' Talkback van Eyes-Free Project. Annuleren brengt me voor de duidelijkheid direct terug naar het instellingen menu.
DaveD
h.264 is in principe meer geschikt voor HD-content (waar ook 720p onder valt).Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:36:
Vraag over video-opnames: wat is de beste instelling hiervoor? WVGA icm h264? Of toch mpeg4? Of misschien 720p met mpefg 4? Snap zo wie zo het verschil niet helemaal geloof ik, tussen die codecs
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Dit zou ik ook graag willen weten: mpeg4 720p is wel 1mb/secVerwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:36:
Hebben H26x betere mb/kwaliteit verhouding (ik hoef niet per sé HD te filmen namelijk).
vogelaarke135
Is het mogelijk om op de desktop (of hoe heet dat?) de huidige agenda te zien? Met name de eerst volgende punten.
720p wordt niet in H.264 ondersteund op de Desire. Je kan alleen 720p in MPEG4 opnemen.Borromini schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:43:
[...]
h.264 is in principe meer geschikt voor HD-content (waar ook 720p onder valt).
(Net geprobeerd)
Nvm verkeerd gelezen

[ Voor 93% gewijzigd door Brummetje op 02-08-2010 14:06 ]
Verwijderd
Ik denk dat je het home screen bedoelt? Je kunt de standaard widgets gebruiken, maar die voldeden in mijn geval niet. Ik gebruik sinds enige tijd Smooth Calendar en ben daar zeer tevreden over.Triloxigen schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:53:
Is het mogelijk om op de desktop (of hoe heet dat?) de huidige agenda te zien? Met name de eerst volgende punten.
Ik heb overigens sinds vandaag een bijzonder slechte gesprekskwaliteit bij inkomende gesprekken. Het kraakt en piept aan alle kanten.
Er werd hier een aantal keer vermeld dat de HTC Desire inmiddels op Android 2.2 draait. Volgens mij geldt dat alleen voor unbranded toestellen. Koop je dus een Desire bij Vodafone, dan moet je nog wachten op 2.2.
Offtopic: tijd voor een deeltje 7? Gezien het groot aantal pagina's?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 14:04 ]
Net weer getest met de nieuwe firmware, maar het probleem blijft met de echo op de andere kantCasGas schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:44:
[...]
Maar ik zoek meer een oplossing in de trend van aanpassingen.. Een nieuwe carkit is mijn inziens meer een workaround.
Ik ben dus echt opzoek naar een oplossing waarbij de Desire en CK7W met elkaar samen kunnen werken..
Weet iemand misschien of er gewoon een App is die bijvoorbeeld die ruisonderdrukking's meuk van Nokia kan omzeilen?
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Calwidget is wat jij nodig hebt!Triloxigen schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:53:
Past met 4x2 precies onder de tijd op je eerste screen! En is gratis in de Market en werkt met Froyo!
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Dat het alleen voor unbranded toestellen geldt wordt gemiddeld ook op elke pagina behandeld en gevraagd en beantwoord....Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:03:
[...]
Er werd hier een aantal keer vermeld dat de HTC Desire inmiddels op Android 2.2 draait. Volgens mij geldt dat alleen voor unbranded toestellen. Koop je dus een Desire bij Vodafone, dan moet je nog wachten op 2.2.
Offtopic: tijd voor een deeltje 7? Gezien het groot aantal pagina's?
Mensen met een branded toestel moeten inderdaad nog even wachten totdat de provider de rom ook klaar/aangepast heeft voordat de update ook voor die toestellen wordt vrijgegeven.
Een nieuw deeltje is nog lang niet nodig omdat we gemiddeld bij de andere delen we tot de 95 gingen, en we nu op 54 zitten..
Ik ben zelf meer van Agenda Widget, ook gratis uit de Market. Heeft veel aanpassings-mogelijkheden.madmaus schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:07:
[...]
Calwidget is wat jij nodig hebt!
Past met 4x2 precies onder de tijd op je eerste screen! En is gratis in de Market en werkt met Froyo!
"May our framerates be high and our temperatures low."
Verwijderd
Ik heb een probleem met het openen van JPG bestanden in de email. Als ik op een JPG bestand klik krijg ik de melding dat het bestand niet kan worden geopend omdat het beschadigd is. Ik maak gebruik van een exchange account (gmail). Heeft het misschien hiermee te maken?
Maar als je het niet in 720p opneemt.PerfectLight schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:56:
[...]
720p wordt niet in H.264 ondersteund op de Desire. Je kan alleen 720p in MPEG4 opnemen.
(Net geprobeerd)
wat is dan beter?
Huub Huub Barbatruc!
Ik heb iets vaags..
Ik heb in totaal maar 170 mb intern geheugen, hoe kan dat? Want heb maar 60 mb vrij nog...
Ik heb in totaal maar 170 mb intern geheugen, hoe kan dat? Want heb maar 60 mb vrij nog...
Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me
Same here, en als ik dan een maandoverzicht wil zien klik ik op de shortcut van "calendar pad". Pracht-app!Deem schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:28:
[...]
Ik ben zelf meer van Agenda Widget, ook gratis uit de Market. Heeft veel aanpassings-mogelijkheden.
Verwijderd
Vandaag eindelijk na 2 maanden en 2 reparaties mijn HTC weer terug en hij werkt perfect tot nu toe
Hij is afgeleverd met een nieuw mainboard erin en ik kan weer bellen en sms-en, nu even snel Froyo erop zetten en hopelijk doet die het dan nog perfect. Vanavond weer even lekker ermee spelen
Ik heb ook zojuist andoid 2.2 op mijn desire binnengehaald en het werkt allemaal prima, op 1 ding na.
Ik had gehoopt dat ze dit opgelost hadden, maar blijkbaar niet en wellicht kan iemand dat voor me bevestigen.
Het lijkt er namelijk op dat de Desire nog steeds niet in staat is om met Bluetooth HID devices te connecten.
Weet iemand of dit klopt?
Ik had gehoopt dat ze dit opgelost hadden, maar blijkbaar niet en wellicht kan iemand dat voor me bevestigen.
Het lijkt er namelijk op dat de Desire nog steeds niet in staat is om met Bluetooth HID devices te connecten.
Weet iemand of dit klopt?
Telefoon unlocken
Weet er iemand of er ook een optie/app is dat je de telefoon alleen kunt unlocken als er niks voor de nabijheidsensor zit?
Lijkt mij een logische optie, zodat je nooit per ongeluk je telefoon kunt unlocken als die in je zak zit... (zodat niet steeds het scherm aan gaat / energie verbruikt)
CarMode/autopaneel optie van froyo (voorbeeld)
Wat mij is opgevallen dat de 'carmode/autopaneel' app die in sommige filmpjes wordt getoont niet zichtbaar is op mijn desire, ook niet bij instellingen.
Echter; Als je op een homescreen een sneltoets toevoegd, instellingen aanklikt, en dan kiest voor 'carkithouder' kun je wel bij de instellingen voor 'carkit'...
Is 'carkithouder instellingen' een onderdeel van CarMode of....?
Weet er iemand of er ook een optie/app is dat je de telefoon alleen kunt unlocken als er niks voor de nabijheidsensor zit?
Lijkt mij een logische optie, zodat je nooit per ongeluk je telefoon kunt unlocken als die in je zak zit... (zodat niet steeds het scherm aan gaat / energie verbruikt)
Wat mij is opgevallen dat de 'carmode/autopaneel' app die in sommige filmpjes wordt getoont niet zichtbaar is op mijn desire, ook niet bij instellingen.
Echter; Als je op een homescreen een sneltoets toevoegd, instellingen aanklikt, en dan kiest voor 'carkithouder' kun je wel bij de instellingen voor 'carkit'...
bedoel je dan de Laik Agenda Widget of de Android Agenda Widget?Deem schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:28:
[...]
Ik ben zelf meer van Agenda Widget, ook gratis uit de Market. Heeft veel aanpassings-mogelijkheden.
Mensen, mijn Desire heb ik terug van de reparatie wegens reboot issues en men heeft zoals ik eerder heb gezegd een softwareupdate gedaan... Net froyo geinstalleerd en ging naar iets van adobe flash.com en hoppa weer een reset. Raden jullie aan om weer HTC te bellen of toch maar langs de phonehouse te gaan (waar ik mijn tel heb gehaald)? Reparatie is btw via Dynafix gegaan. De Phonehouse maakt ook gebruik van hun.
[ Voor 13% gewijzigd door Cobiwan op 02-08-2010 20:06 ]
Verwijderd
Ik heb het idee dat sinds de Froyo update de up en down snelheden via het mobiele netwerk wel wat sneller zijn geworden, maar dat hij ook wat gevoeliger is voor storingen. Op sommige plekken waar ik eerst één/twee streepjes ontvangst had heb ik nu geen ontvangst in huis. Ik zit bij KPN trouwens.
kunnen jullie mij vertellen wat jullie voor intern geheugen hebben??
Ik heb bij APPS 2 SD, maar 170 mb in totaal ( en op dit moment maar 60mb vrij). Wanneer ik een apps killer gebruik en ALLES kill, zit ik op 210 mb vrij, hoe kan dit ? Dit moet toch in de 500 zijn?
Ook is mijn batterij elke dag binnen een dag leeg. In de ochtend haal ik hem van de lader af en in de avond is hij alweer leeg. Waar kan dit aan liggen? Mail checken om het half uur ??
Ik heb bij APPS 2 SD, maar 170 mb in totaal ( en op dit moment maar 60mb vrij). Wanneer ik een apps killer gebruik en ALLES kill, zit ik op 210 mb vrij, hoe kan dit ? Dit moet toch in de 500 zijn?
Ook is mijn batterij elke dag binnen een dag leeg. In de ochtend haal ik hem van de lader af en in de avond is hij alweer leeg. Waar kan dit aan liggen? Mail checken om het half uur ??
Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me
Ik merk juist dat het tegenovergestelde. Met KPN had ik geen 3g/H bij station Bilthoven (daar race ik elke dag langs met de trein), maar vandaag schetste mijn verbazing dat hij 3g vasthield daar en ik kon internetten.Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:02:
Ik heb het idee dat sinds de Froyo update de up en down snelheden via het mobiele netwerk wel wat sneller zijn geworden, maar dat hij ook wat gevoeliger is voor storingen. Op sommige plekken waar ik eerst één/twee streepjes ontvangst had heb ik nu geen ontvangst in huis. Ik zit bij KPN trouwens.
Jij lijkt me een zeer geschikte kandidaat om je toestel te rooten en een custom ROM te flashen. Je kunt bij diverse custom ROM's zelf een knop aanwijzen om je toestel te unlocken. De meest geschikte knop vind ik de "trackball", knappe jongen die die in zijn broekzak indrukt.Pimpam schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:44:
Telefoon unlocken
Je kunt een losse .apk van car panel vinden op XDA . (en hier en direct linkje)
Succes
[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 02-08-2010 20:44 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Wow, ik had de eerste crash ;o.. Met Froyo..
Ik werd gebeld en toen bleef het scherm zwart.. Erg vervelend.. Moest de batterij eruit slopen
.
Ik werd gebeld en toen bleef het scherm zwart.. Erg vervelend.. Moest de batterij eruit slopen
[ Voor 4% gewijzigd door PerfectLight op 02-08-2010 20:59 ]
Verwijderd
Ik heb de mijne ook 2 keer ter reparatie aangeboden. aangezien ik na de laatste firmware update niet meer kon bellen en sms-en en ook ging de telefoon zichzelf steeds opnieuw rebooten. En nu hebben ze er een nieuw mainboard ingezet en het werkt perfect tot nu toe. Ook heb ik er een uur geleden Froyo erop gezet en ook nu werkt die nog zoals die hoort te werken. Het lijkt erop dat HTC een hoop toestellen met een brak mainboard heeft geleverd. Ik zou dus maar weer even contact opnemen met HTC. Houd er wel rekening mee dat ze een tekort aan onderdelen hebben dus een reparatie wat gemiddeld 10 tot 14 dagen duurt duurt nu zeker een maand (in mijn geval danSj44k13 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:58:
Mensen, mijn Desire heb ik terug van de reparatie wegens reboot issues en men heeft zoals ik eerder heb gezegd een softwareupdate gedaan... Net froyo geinstalleerd en ging naar iets van adobe flash.com en hoppa weer een reset. Raden jullie aan om weer HTC te bellen of toch maar langs de phonehouse te gaan (waar ik mijn tel heb gehaald)? Reparatie is btw via Dynafix gegaan. De Phonehouse maakt ook gebruik van hun.
Oke dank u. Dan ga ik ook erbij zeggen dat hij binnen een half uur weer problemen vertoonde etc. en hopen dat er een mainboard in wordt gezet...Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:05:
[...]
Ik heb de mijne ook 2 keer ter reparatie aangeboden. aangezien ik na de laatste firmware update niet meer kon bellen en sms-en en ook ging de telefoon zichzelf steeds opnieuw rebooten. En nu hebben ze er een nieuw mainboard ingezet en het werkt perfect tot nu toe. Ook heb ik er een uur geleden Froyo erop gezet en ook nu werkt die nog zoals die hoort te werken. Het lijkt erop dat HTC een hoop toestellen met een brak mainboard heeft geleverd. Ik zou dus maar weer even contact opnemen met HTC. Houd er wel rekening mee dat ze een tekort aan onderdelen hebben dus een reparatie wat gemiddeld 10 tot 14 dagen duurt duurt nu zeker een maand (in mijn geval danen hopelijk niet voor jou)
Verwijderd
Waarschijnlijk wel. Als je dit forum zo doorleest hebben meerdere mensen dit probleem gehad en meestal word er dan een nieuw mainboard ingezet en ben je van je problemen af. Helaas is dat vaak wel na de 2de keer dat je hem aanbied ter reparatieSj44k13 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:44:
[...]
Oke dank u. Dan ga ik ook erbij zeggen dat hij binnen een half uur weer problemen vertoonde etc. en hopen dat er een mainboard in wordt gezet...

Als ik mijn telefoon wil updaten naar firmware 1.21 stopt hij er op een gegeven moment mee. Hij download hem wel, dan reboot hij, en gaat hij laden,en dan zie ik na een paar seconden een rode pijl. Iemand hier bekend mee?
Hij is geroot.
Hij is geroot.
Je kan een geroote toestel niet updaten. Dan moet je eerst flashen met een ongeroote standaard rom en vervolgens kan je updatenkavish schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:38:
Als ik mijn telefoon wil updaten naar firmware 1.21 stopt hij er op een gegeven moment mee. Hij download hem wel, dan reboot hij, en gaat hij laden,en dan zie ik na een paar seconden een rode pijl. Iemand hier bekend mee?
Hij is geroot.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Dit topic is gesloten.