Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

thewizard2006 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:48:
[...]

zo werkt dat helaas niet.
2 kaarten met 1GB beide zullen max 1GB hebben. Daarom wordt aangeraden om 2GB te nemen. 2 kaarten met 2GB is dan ook 2GB (en geen 4GB)
Jammer, ik had gehoopt dat dit een goedkope oplossing voor mijn bottleneck zou bieden. Maar eens nadenken wat ik wil, dan.
Als je SLI gebruikt moeten beide kaarten directe toegang hebben tot de textures/models etc. Dat betekent dus dat dit alles in zowel kaart één als twee ingeladen moet worden en je dus niet meer geheugen krijgt om te gebruiken.
En dit beantwoordt mijn 'waarom' erg duidelijk. Ook bedankt!

[ Voor 26% gewijzigd door MicScott op 11-11-2011 13:51 ]

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gotcha92 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:37:
[...]

Hmm wil jij zeggen dat deze review niet goed is of dat tweakers geen goede reviews maakt? :(
Niets van aan trekken je hebt wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:53:
[...]

Niets van aan trekken je hebt wel gelijk.
Nee, hij heeft ongelijk. Maarja, jouw voorkeur is inmiddels wel duidelijk. Misschien moet je wat critischer worden op de reviews die je leest. Het is namelijk heel makkelijk een review te maken die een kant op neigd terwijl de raliteit genuanceerde ligt. En ja dan heb ik het over Guru3D.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gotcha92 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:37:
[...]

Hmm wil jij zeggen dat deze review niet goed is of dat tweakers geen goede reviews maakt? :(
Er zijn sowieso betere reviews te vinden en deze review is ook al weer redelijk oud, met nieuwe drivers ziet het er anders uit. Maar een GTX570 en HD6970 waren tijdens launch ongeveer even snel. De HD6970 deed het vooral beter op hoge instellingen en de GTX570 was iets beter op lage instellingen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Royer schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:59:
[...]

Ik heb een Corsair TX650 650W Power Supply.

Zit wel een 6 pins en 6+2 pins aansluiting op maar die zijn allemaal al in gebruik voor 1 GTX280.
Voor SLI heb ik dus totaal 2x6 en 2 x 8 pins aansluiting nodig ?
Bestaan die voedingen wel ?
Ja dat is vrij standaard, volgens mij heeft de Corsair HX650W dat zelfs.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:57:
[...]

Nee, hij heeft ongelijk. Maarja, jouw voorkeur is inmiddels wel duidelijk. Misschien moet je wat critischer worden op de reviews die je leest.
Ooo kereltje toch ik heb geen voorkuur, jij laat hier duidelijk merken dat jij een voorkeur hebt.
http://www.hardwareheaven...ed-review-conclusion.html
http://www.hwcompare.com/...tx-570-vs-radeon-hd-6970/
http://www.anandtech.com/bench/Product/306?vs=292

Conclussie de gtx570 is iets sneller

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgen we nog reviews met recente drivers of leven we nog steeds een jaar geleden?

En mannetje, jij hebt overduidelijk een voorkeur...
Conclussie de gtx570 is iets sneller
*zucht* nee. Zie die anandtech review, ga hem lezen en begrijpen en lees dan de opmerking van the mask.
-The_Mask- schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:03:
[...]

Er zijn sowieso betere reviews te vinden en deze review is ook al weer redelijk oud, met nieuwe drivers ziet het er anders uit. Maar een GTX570 en HD6970 waren tijdens launch ongeveer even snel. De HD6970 deed het vooral beter op hoge instellingen en de GTX570 was iets beter op lage instellingen.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:14
offtopic:
Het gevecht tussen Mr.Amd en Mr.Nvidia over welke kaart 1fps meer eruit pompt wordt nogal saai jongens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dit kinderachtige gedoe ook zat. Snap niet dat ik mij er zo in laat trekken terwel ik
toch bewijzen heb die gegrond zijn tot het tegendeel bewezen is.
Ik ga er niet meer op in want jullie zijn echt niet te harden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij probeert dingen te bewijzen die maanden terug al lang zijn bediscussieerd en waarvan het tegendeel ook al lang is bewezen. Dus zou zeggen lees deze dingen terug en alle argumenten daar vind je wel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we zo gaan beginnen kloppen die tests die jullie maar niet laten zien ook niet gezien er al weer nieuwe drivers zijn ;) Ik geloof dat iedereen het hier wel mee eens zal zijn.
Ik ben heel erg benieuwd naar die bronnen, want zo als het er nu uit ziet is de gtx570 sneller dan de hd6970
Zonder goede bronnen zoals ik al poste hebben we niets.
Ik laat iets bewijzen waar ik het nu over heb en niet over maanden terug want toen was ik hier nog niet
met jullie over in diiscussie.

Als jullie gelijk hebben zal ik dat direct toegeven als ik dat zie want ik ben wel voor de kaarten die in die tests winnen. Ik ga hier verder ook niet moeilijk over doen want het intereseerd mij vrij weinig welke kaart sneller is
of juist niet sneller.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij zal het nooit toegeven. Toen ik je liet zien wat er mis was met die guru3d review heb je dat ook niet gedaan. En ga gewoon terug lezen, dat jij er maanden geleden er niet was, is niet ons probleem. Ons probleem is dat je nu slecht advies geeft aan mensen.

Daarbij, kijk dan naar die anandtech review, daar staat het precies:

Crysis:Hd6970 sneller op hogere resolutie
Metro:HD6970 sneller op hogere resolutie
BattlefieldBC2:HD6970 nipt sneller op hogere resolutie
Stalker:Hd6970 nipt sneller
Mass effect 2: Hd6970 sneller op hogere resolutie
Wolvenstein: HD6970 sneller op hogere resolutie

Dirt 2: GTX570 wint
CIV5 is een die sowieso gewonnen word door nvidia omdat die cuda technieken gebruikt.
Battleforge GTX 570 wint
Hawx GTX570 wint

Wat vooral grappig is dat de GTX 570 wint in games waar je al veel FPS hebt, CIV5 en Hawx...

6970 sneller dan gtx 570: http://www.hardocp.com/ar...play_performance_review/6
&
http://www.hardocp.com/ar...play_performance_review/2

en ook hier

http://www.hardocp.com/ar...special_edition_review/10

Ga je nu toegeven dat wij gelijk hadden of is het alweer niet goed genoeg voor je.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het zeker wel toegeven de hd6950 is ook ietsie sneller dande gtx560 ti alleen lang niet in alle games.
Je hebt mij verder nog niets laten zien dat er wat mis was met 3dguru, je moet nu geen dingen zeggen die niet waar zijn, jij zij dat 3dguru in het verleden fanboy gedrag vertoonde maar dat is niet meer zo zij ik want dat haal je niet meer uit huidige reviews. Dat 3dguru alleen met alle toeters en bellen aan bf3 heeft getest wil niet zeggen dat ze voor een merk zijn als nvidia daar op resoluties tot 1920x1080 iets beter uitkomen . Als ik benchmarks er bij haal die dingen laten zien hoe ze zijn en jij ziet dat een amd kaart slechter uit komt ga jij al die benchmark sites uitmaken voor dat ze niet kloppen.
Ik vind dat verdacht veel op fanboy gedrag lijken. Dit word ondertussen heel erg vervelend voor veel mensen hier die gewoon opjectief blijven zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:55:
Ik zal het zeker wel toegeven de hd6950 is ook ietsie sneller dande gtx560 ti alleen lang niet in alle games.
Moeilijk he, een open deur in trappen.
Je hebt mij verder nog niets laten zien dat er wat mis was met 3dguru, je moet nu geen dingen zeggen die niet waar zijn, jij zij dat 3dguru in het verleden fanboy gedrag vertoonde maar dat is niet meer zo zij ik want dat haal je niet meer uit huidige reviews. Dat 3dguru alleen met alle toeters en bellen aan bf3 heeft getest wil niet zeggen dat ze voor een merk zijn als nvidia daar op resoluties tot 1920x1080 iets beter uitkomen . Als ik benchmarks er bij haal die dingen laten zien hoe ze zijn en jij ziet dat een amd kaart slechter uit komt ga jij al die benchmark sites uitmaken voor dat ze niet kloppen.
Ze hebben wel een hele dikke toeter vergeten namelijk FXAA, wat AMD ook aanraad om te gebruiken, dan ziet het er namelijk in eens heel anders uit. HardOCP heeft ook uitgelegd aarom FXAA het voorkeur geniet boven MSAA in deze game. Maar goed, je zal maar eens toegeven dat die review niet goed is, o nee!
Ik vind dat verdacht veel op fanboy gedrag lijken. Dit word ondertussen heel erg vervelend voor veel mensen hier die gewoon opjectief blijven zoals ik.
Jij en objectief, hahahahahahha. grap van de dag.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je blind ofzo die anandtech review laat duidelijk zien dat de gtx570 in de meeste resuluties wint tel maar eens op bij de gtx570 kom ik uit tot 24 wins en de hd 6970 tot 18wins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 17:01:
Ben je blind ofzo die anandtech review laat duidelijk zien dat de gtx570 in de meeste resuluties wint tel maa reens op bij de gtx570 kom ik uit tot 24 wins en de hd 6970 tot 18wins
Jij leest geen reviews, jij kijkt plaatjes (zal ik je nog wat vertellen, meer verbruiken is slechter, voor je die aanrekend als winst :+ ). Ga jij maar eens terug lezen en dan mijn post lezen en dan zal je zien, reinman heeft alweer gelijk. Dus niet alleen naar plaatjes kijken, maar ook begrijpen wat mensen zeggen. Dan ook nog lezen aan de linkerkant van de balkjes staat en wat het betekend. Namelijk de resolutie en welke benchmark gedraait is. Last but not least: Synthethische benchmarks boeien niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het over de prestaties in snelheid niet over het verbruik.
Je haald er nu weer een excuus bij waar ik het helemaal niet ove heb.
We hadden het over de snelste kaart weet je nog?
Ik ben hier helemaal klaar mee om ik ga mijn geduld echt niet verder aan jou
spenderen want dat ben jij helemaal niet waard en daar blijf ik bij. Je ziet echt
aleen maar rood dat maakt je zo blind als een kip zonder ogen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 17:05:
Ik heb het over de prestaties insnelheid niet over het verbruik.
Dat was een grap, omdat je alleen maar plaatjes kijkt, kon je nog wel eens vergissen dat meer verbruiken niet beter is. Omdat hij wel "wint" in het verbruik.
Je haald er nu weer een excus bij waar ik het helemaal niet ove heb.
We hadden het over de snelste kaart weet je nog?
En wel excuus is dat volgens jouw? Of moet ik je nog even hier naar verwijzen:
-The_Mask- schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:03:
[...]

Ik ben hier helemaal klaar mee om ik ga mijn geduld echt niet verder aan jou
En ik laat jouw hier geen slecht advies geven aan mensen.
spenderen en daar blijf ik bij. Je ziet echt aleen maar rood dat maakt je zo blind als een kip zonder ogen.
Sja, misschien zie ik rood, maar ik kan tenminste een review lezen.
F.E.A.R. 3 : The GeForce GTX 580 was not competitive in this game, while gameplay between the SAPPHIRE HD6970 BFBC2:V Special Edition and the GeForce GTX 580 was nearly identical at 2560x1600 and FXAA, just favoring SAPPHIRE's card by 1.5 average FPS. In our Apples-to-Apples test at 1920x1200 and 4X MSAA the SAPPHIRE HD6970 BFBC2:V Special Edition once again edged out the GeForce GTX 580, while the other Apples-to-Apples with FXAA favored the GTX 580. Our overclocked SAPPHIRE HD6970 BFBC2:V Special Edition gained a small performance furthering its lead over the GeForce GTX 580.

Dirt 3 : At 2560x1600 and 4X MSAA with highest in game settings, the SAPPHIRE HD6970 BFBC2:V Special Edition beat the GeForce GTX 580 by .6 FPS. The GeForce GTX 570 had to play at 2560x1600 with No AA. The Apples-to-Apples test slightly favored the GeForce GTX 580, until we overclocked the SAPPHIRE HD6970 BFBC2:V Special Edition, which pulled ahead by 1.3 FPS. The overclock also allowed us to bump up 2560x1600 and 8X MSAA with acceptable frame rates.

Dragon Age II : With NVIDIA's 280.19 BETA driver fixing the lock up issue when graphics detail was set to very high, our AMD card had to work for themselves. All three cards were playable at 1920x1200 and 8X MSAA. The SAPPHIRE HD6970 BFBC2:V Special Edition and GeForce GTX 580 had all in-game graphics options selected, while the GeForce GTX 570 was only playable with Diffusion Depth of Field off. Apples-to-Apples favored the GeForce GTX 580 with the SAPPHIRE HD6970 BFBC2:V Special Edition at stock settings and overclocked.

Battlefield: Bad Company 2 : This game heavily favored NVIDIA's cards. The GeForce GTX 580 was playable at 2560x1600 and 8X MSAA while the SAPPHIRE HD6970 BFBC2:V Special Edition and GeForce GTX 570 were both playable 2560x1600 and 4X MSAA. The GeForce GTX 580 pulled away in the Apples-to-Apples test by over 20 average FPS. The overclock we achieved allowed the SAPPHIRE HD6970 BFBC2:V Special Edition to redeem itself, finishing behind the GeForce GTX 580 by just 2 average FPS.
http://www.hardocp.com/ar...special_edition_review/10

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké duidelijk je was me dus gewoon aan het uitproberen.
Bedankt dat je dat er bij hebt gezet want ik begon echt gek te worden
door dingen te geloven die niet zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben jouw helemaal niet aan het uit proberen. Je neemt alleen niets van anderen aan (Typisch trekje voor mensen die nieuw in het topic zijn). Dat moet je alleen zelf weten. Je verpest alleen anderen hun configs niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vigor
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05-2024
Kan deze discussie aub eindigen? Het lijkt me handiger als jullie elkaar pm-etjes gaan versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het stopt hier ook onmiddelijk ik ga ook geen discusses meer met reinman aan hij wil verder niet pmen gaf hij eerder in dit topic al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Al eerder hier gepost maar geen antwoord gekregen toen, nog een poging.

Ik heb een Sapphire Hd6950 DUAL FAN edition, maar het flashen naar een 6970 lukt me niet. Zoals beschreven op de Techpowerup site, ik heb geen bios jumper die ik van positie kan veranderen.
In winflash zie ik bij CRC code van mijn bios nu 0xC500 staan en zag op internet andere getallen daar staan. Iemand een idee wat ik kan proberen?

Na het flashen wordt mn beeld zwart, langzaam aan komt windows dan weer in beeld maar er gebeurt niks.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Heb je je eigen bios unlocked of een kant en klare bios gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
pauldegroot schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 19:59:
Heb je je eigen bios unlocked of een kant en klare bios gedownload?
Kant en klare uit de techpowerup tutorial.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
-Edwin- schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:42:
Hallo beste Tweakers,

Er is gebleken dat mijn videokaart defect is. Deze wil ik natuurlijk vervangen. Ik zal beginnen met de specs van mijn 3 jaar oude pc:

Fortron Source 450W voeding (met 12V lijntjes van 18A, zeg ik dat zo goed? :P )
Asus P5QL Pro moederbord
Intel Core 2 Quad Q9400 2,67GHz
4 GB DDR2/800 RAM
1 TB Hitachi harde schijf
XFX Radeon HD4870 1gb (deze is dus stuk)

Wat ik zelf al weet is dat mijn voeding te weinig is. Aangezien ik sowieso 3-4 jaar verder wil, ga ik deze vervangen met een 750W Corsair voeding. Dit ga ik dan ook doen voordat ik een nieuwe videokaart koop.

Ik denk zelf dat dit een aardig goede pc is, en ik met een betere videokaart makkelijk 3-4 jaar verder kan (wat denken jullie daarvan?) Ik wil dan ook tussen de 200-250 euro uit gaan geven voor een nieuwe GPU. Volgens mij kan ik hier een erg goede videokaart mee kopen, als ik zo naar de Pricewatch kijk en dan naar de benchmarks met de videokaarten kijk.

De prestaties zijn erg belangrijk, ik wil dus 3-4 jaar verder kunnen gaan met deze pc, het liefst dat ik na deze upgrade niks meer hoef de toen in die periode. Nu wil ik graag Battlefield 3 kunnen spelen, maar later ook GTA V om maar wat te noemen. Zware games dus.

Ik ga de videokaart gebruiken om 1 Full-HD beeldscherm mee aan te sturen. Soms komt het ook voor dat ik de tv aansluit erop (niet voor gamen!). 2 DVI poorten (of 1 DVI en een HDMI) is dus een must voor mij, maar dit hebben de meeste kaarten wel.

Geluid maakt mij niet zoveel uit, aangezien ik mij tijdens het gamen daar niet zo aan stoor.

Hitte is ook niet echt een issue. Ik heb een grote kast met genoeg ruimte en veel ventilatie. Stroomverbruik mag met een 750W voeding ook niet uitmaken.

Overclocken doe ik eigenlijk niet veel aan. Verder dan het Catalyst scherm kom ik niet :+

Compatibiliteit zit met de Asus P5QL pro mobo ook wel goed dacht ik. Behalve dat ik helaas geen Crossfire kan gebruiken ermee.

Ik heb zelf natuurlijk al rondgekeken naar een geschikte GPU. Ik let vooral op ATI kaarten omdat ik daar de afgelopen jaren meer ervaring mee heb en het ook gewoon meer volg (de versienummering enzo). Ik dacht zelf aan een HD6950 2gb. Maar soms lees ik dat bijvoorbeeld de HD6870 betere prestaties biedt.
Natuurlijk mogen jullie andere kaarten (ook Nvidia) adviseren. Graag zelfs ;)
Zolang ik dus maar de beste aankoop doe aan de hand van de eisen die ik stel.

Ik heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk te zijn, als er iets niet duidelijk is hoor ik dat graag!

EDIT: Ik vergeet te zeggen dat ruimte in mijn kast geen probleem is. Er zijn veel slots vrij voor de wat ''bredere'' videokaarten.

Kunnen jullie verder ook nog aangeven of iets in mijn pc een bottleneck zal vormen behalve de GPU?
Sorry dat ik maar blijf bumpen. Maar ik krijg niet echt advies buiten de HD6950 om. Verder wil ik ook heel graag weten of nog iets anders een bottleneck gaat vormen in mijn pc. Kunnen jullie alsjeblieft even advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Die 0xC500 is een id van een 6950, wellicht dat die niet overeenkomt met je eigenlijke 6950. Daarmee bedoel ik dat je wellicht een andere revisie nodig hebt van de bios die bij de revisie van je kaart past.

Ik bedoel dus dat een Sapphire bijvoorbeeld 0xC500 kan hebben en een HIS 0xC400. Ik heb zelf geen 6950 dus ik weet niet precies hoe dat unlocken moet maar ik las op techpowerup dat je ook de orginele bios kan aanpassen en hem zo kan unlocken. Dus ik hoop dat je een backup hebt gemaakt van je orginele bios en je die aan kunt passen. Anders is er nog de mogelijkheid dat je 6950 niet te unlocken is.

Hier is nog iemand met dezelfde revisie als jij hebt, wellicht dat je hem een berichtje kan sturen of hij zijn bios naar jou wil sturen? http://www.techpowerup.co...?p=2378002&postcount=2759
-Edwin- schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:02:
[...]
Sorry dat ik maar blijf bumpen. Maar ik krijg niet echt advies buiten de HD6950 om. Verder wil ik ook heel graag weten of nog iets anders een bottleneck gaat vormen in mijn pc. Kunnen jullie alsjeblieft even advies geven?
Ik denk dat je het moet houden bij een 6950 en kijken of je die kunt unlocken naar een 6970. Ik denk niet dat het heel veel zin heeft om te wachten op de nieuwere generatie GPUs aangezien je cpu dan waarschijnlijk wel een bottleneck gaat vormen. Tenzij je denkt ook je cpu/mobo/ram nog te gaan upgraden binnenkort; dan is het wellicht handig om verder vooruit te kijken en nu een videokaart te kopen die een bottleneck heeft door je cpu. Zo heb je tenminste een current gen GPU wanneer je de rest gaat upgraden over bijvoorbeeld een (half) jaar.

Verder denk ik dus dat je Q9400 niet echt een bottleneck zou zijn, zeker niet als je hem over gaat klokken naar 3Ghz+.

[ Voor 38% gewijzigd door pauldegroot op 11-11-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiwitje schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:23:
Al eerder hier gepost maar geen antwoord gekregen toen, nog een poging.

Ik heb een Sapphire Hd6950 DUAL FAN edition, maar het flashen naar een 6970 lukt me niet. Zoals beschreven op de Techpowerup site, ik heb geen bios jumper die ik van positie kan veranderen.
In winflash zie ik bij CRC code van mijn bios nu 0xC500 staan en zag op internet andere getallen daar staan. Iemand een idee wat ik kan proberen?

Na het flashen wordt mn beeld zwart, langzaam aan komt windows dan weer in beeld maar er gebeurt niks.
Je kan er niet zo maar een bios in flashen van een hele andere kaart, daarmee kun je zelfs de videokaart stuk maken. Je moet je eigen bios aanpassen met RBE.
-Edwin- schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:02:
[...]

Een HD6950 2GB is dan ook een prima koop, geen reden om dat te veranderen. Voeding is dan wel erg overdreven.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hiya

Het wordt eens tijd voor een nieuwe videokaart. Mijn hele pc heeft al een serieuze upgrade gekregen, nu rest alleen de videokaart nog. Spellen zoals Just Cause 2 zijn niet bepaald lekker te spelen. Ook zou ik graag BF3 willen spelen, maar dat gaat zeker niet lukken, of heel misschien net.

Huidig systeem
Videokaart: Asus ENGTS 250 1gb versie.
Mobo: Gigabyte 990fxa UD3
Proc: AMD 1100T
Geheugen: 8gb Kingston HyperX 1600 [draait op 2000]
Voeding: Zalman 750w heatpipe ding. Heeft tweemaal 8 pins aansluitingen [volgens mij] en nog genoeg molex stekkers over.
Kast: Antec 900, eerste versie.

Games speel ik op een 19 inch "vierkant" scherm. Nog een ouder 19 inch dus. Deze wordt de komende tijd absoluut niet vervangen. Hij is al 5 jaar oud, maar is beter [qua beeld en contrast] dan mijn vaders nieuwe Asus 24 widescreen ding. Resolutie is dus maar 1280x1024. Liefst heb ik wel alle tierelantijntjes aan.

Budget is niet vreselijk hoog. Hooguit 150 euro. Stiekem gaat mijn voorkeur uit naar AMD, voornamelijk wegens de Crossfire. SLI lijkt mij irritant omdat ik, als ik de site van Nvidea lees, zo goed als dezelfde kaart moet gebruiken. Zelf wil ik gewoon zeg maar een 6850 aan een 6870 kunnen koppelen als ik wil.

DirectX 11 is natuurlijk wel een must.

Ik zat aan de volgende kaarten te denken:
een tweedehands 5870
een 6850
een 6870

Wat ik me ook afvraag, is hoe snel een CF opstelling van 2 6770's of 2 5770's is?

[ Voor 0% gewijzigd door RobinHood op 11-11-2011 20:48 . Reden: 6670 veranderd naar 6770 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Budget kaarten zoals de HD6670 hoef je niet in CrossFire te steken, heeft weinig zin dan kun je beter één goede kaart halen.

Twee HD5770's zijn ongeveer even snel als een HD6870/HD5870.
HD5870 is een klein beetje sneller dan een HD6870 en een HD6850 is weer iets minder snel.

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/HIS/Radeon_HD_6870/images/perfrel_1280.gif

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

-The_Mask- schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:35:
Budget kaarten zoals de HD6670 hoef je niet in CrossFire te steken, heeft weinig zin dan kun je beter één goede kaart halen.

Twee HD5770's zijn ongeveer even snel als een HD6870/HD5870.
HD5870 is een klein beetje sneller dan een HD6870 en een HD6850 is weer iets minder snel.

[afbeelding]
Ok, dankje.

Wat zou jij mij aanraden?

En ik bedoelde 6770's, in plaats van 6670's, verander het wel ff in mijn eerste post.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HD6850 voor 125 euro en een HD6870 voor 150 euro nieuw zijn beide een prima koop.
Tweedehands kan ook zoek dan een HD5850 voor zo'n 100/110 euro en een HD5870 voor 120/130 euro.

Al deze vier opties zijn prima, tweedehands zal wel wat meer snelheid voor het geld geven.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
-The_Mask- schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:12:
[...]

Je kan er niet zo maar een bios in flashen van een hele andere kaart, daarmee kun je zelfs de videokaart stuk maken. Je moet je eigen bios aanpassen met RBE.

[...]
Ik heb hem aangepast naar een 6970 in RBE met Sapphire als vendor. Moet er meer worden aangepast? Als ik hem nu probeer te flashen krijg ik:

Cannot erase rom.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
---

[ Voor 98% gewijzigd door Kiwitje op 11-11-2011 21:35 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 22:13
Ik zou graag een nieuwe videokaart kopen, voor gamen secondary maar op primaire positie, photoshop, illustrator en After effects/vegas. nou vroeg ik me af of die cuda cores het nou waard zijn als je after effects gebruikt, het verschil is namelijk ongeveer 60 euro en dat vind ik nogal wat als de performance er niet naar is. dus wat ik graag zou weten is, is het het waard de 60 euro extra uit te geven voor After effects, illustrator en photoshop. ik zit te twijfelen tussen een dezer kaarten:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 257,50€ 257,50
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 231,15€ 231,15
1MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 313,66€ 313,66
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 802,31

(of evt. als de nieuwe serie uit komt de daar aan gelijkstaande kaart)
Suggesties zijn natuurlijk ook welkom :)
de rest van mijn systeem is:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 77,31€ 77,31
1Scythe Mugen 3€ 37,-€ 37,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 180,06€ 180,06
1Corsair Enthusiast TX750M€ 99,90€ 99,90
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 39,99€ 39,99
1Asrock P67 Extreme4 Gen3€ 138,54€ 138,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 572,80

Oude graka is echt verouderd, en er is geen twijfel mogelijk dat die vervangen moet worden.
Ik heb net 2-3 weken geleden dit systeem gebouwd, met een verouderde grafische kaart en zou deze dus graag upgraden, daarna word het tijd voor een SSD'tje :P

[ Voor 3% gewijzigd door Nilsepils op 12-11-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
pauldegroot schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:07:
Die 0xC500 is een id van een 6950, wellicht dat die niet overeenkomt met je eigenlijke 6950. Daarmee bedoel ik dat je wellicht een andere revisie nodig hebt van de bios die bij de revisie van je kaart past.

Ik bedoel dus dat een Sapphire bijvoorbeeld 0xC500 kan hebben en een HIS 0xC400. Ik heb zelf geen 6950 dus ik weet niet precies hoe dat unlocken moet maar ik las op techpowerup dat je ook de orginele bios kan aanpassen en hem zo kan unlocken. Dus ik hoop dat je een backup hebt gemaakt van je orginele bios en je die aan kunt passen. Anders is er nog de mogelijkheid dat je 6950 niet te unlocken is.

Hier is nog iemand met dezelfde revisie als jij hebt, wellicht dat je hem een berichtje kan sturen of hij zijn bios naar jou wil sturen? http://www.techpowerup.co...?p=2378002&postcount=2759

[...]

Ik denk dat je het moet houden bij een 6950 en kijken of je die kunt unlocken naar een 6970. Ik denk niet dat het heel veel zin heeft om te wachten op de nieuwere generatie GPUs aangezien je cpu dan waarschijnlijk wel een bottleneck gaat vormen. Tenzij je denkt ook je cpu/mobo/ram nog te gaan upgraden binnenkort; dan is het wellicht handig om verder vooruit te kijken en nu een videokaart te kopen die een bottleneck heeft door je cpu. Zo heb je tenminste een current gen GPU wanneer je de rest gaat upgraden over bijvoorbeeld een (half) jaar.

Verder denk ik dus dat je Q9400 niet echt een bottleneck zou zijn, zeker niet als je hem over gaat klokken naar 3Ghz+.
Ah bedankt! Ik ben inderdaad van plan die 6950 dan te unlocken naar een 6970. Voor dat overclocken kan ik dan ook nog altijd naar kijken inderdaad. Is dat een beetje goed te doen met die Q9400?
-The_Mask- schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:12:
[...]

[...]

Een HD6950 2GB is dan ook een prima koop, geen reden om dat te veranderen. Voeding is dan wel erg overdreven.
Ik heb uiteindelijk een 600W voeding van OCZ gekocht. Dat leek me wat gepaster bij dit systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Edwin- schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 23:00:
[...]

Ik heb uiteindelijk een 600W voeding van OCZ gekocht. Dat leek me wat gepaster bij dit systeem ;)
OCZ verkoopt nu niet echt goede 600W voedingen, zou eerder een goede voeding halen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
-The_Mask- schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 23:07:
[...]

OCZ verkoopt nu niet echt goede 600W voedingen, zou eerder een goede voeding halen.
Ik heb die al gekocht. Las op andere fora dat OCZ wel een goed merk was. Helaas voor mij als dit een miskoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
Erm, er is een bBG voedingen topic, maar ik heb OCZ voedingen, 600 en 650 watt. Maar je hebt nog veel slechtere voedingen, mijn voedingen doen t wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
megadoom schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 23:38:
Erm, er is een bBG voedingen topic, maar ik heb OCZ voedingen, 600 en 650 watt. Maar je hebt nog veel slechtere voedingen, mijn voedingen doen t wel goed.
Ja sorry. Het was niet mijn bedoeling om uitgebreid over voedingen te praten. Maar als je dan ineens hoort dat een OCZ geen goede voeding is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Edwin- schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 23:29:
[...]
Ik heb die al gekocht. Las op andere fora dat OCZ wel een goed merk was. Helaas voor mij als dit een miskoop is.
Je had idd een betere kunnen krijgen voor het geld. Gelukkig is het niet zo dat je nu een chinese vuurbom gekocht hebt die binnen een jaar je huis in de as legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakong
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:27
Ik heb nog wat hulp nodig bij het uitzoeken van een videokaart!

De kaart moet gaan werken in het onderstaande systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Centurion 5 II€ 56,85€ 56,85
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 180,06€ 180,06
1XFX PRO650W€ 74,90€ 74,90
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 92,95€ 92,95
1GeIL Black Dragon GB38GB1333C9DC€ 35,60€ 35,60
1Asrock P67 Pro3€ 71,90€ 71,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 512,26

De voeding heb ik gekregen en de kast ga ik hergebruiken net zoals de hardeschijf wegens de belachelijke prijzen! Ik wil op een resolutie van 1920x1080 gaan werken op een :

#ProductPrijsSubtotaal
1LG W2253V-PF€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Programma's waarmee ik werk zijn Arkey ASD en een beetje met Google Sketchup. Daarnaast is het spelen van spellen zoals BF3 en Maffia 2 belangrijk. Ik wil er voorlopig wel weer een paar jaar mee vooruit kunnen en natuurlijk het meeste waar voor mijn geld. Met Crossfire of SLI heb ik niet veel ervaring.

Het budget voor de videokaart is ±240 euro. Ik had in BBG al de Sapphire HD6950 Dirt3 Edition gezien:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 233,86€ 233,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 233,86

Maar aangezien deze opeens niet meer te koop is bij Alternate, waar ik alles wil kopen, moet ik kijken naar een andere kaart. Iemand suggesties? zoals de:

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX HD-695X-CNFC€ 231,65€ 231,65
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II 2GD5/OC€ 234,60€ 234,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 466,25

Alvast bedankt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is stuivertje wisselen tussen de reverentie kaarten om deze redenen denk ik wel dat de gtx560 ti oc met 2gb sneller is. Ik kan er helaas geen benchmarks van vinden tussen deze 2, misschien iemand anders?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:55
dakong schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:06:
Ik heb nog wat hulp nodig bij het uitzoeken van een videokaart!

Het budget voor de videokaart is ±240 euro. Ik had in BBG al de Sapphire HD6950 Dirt3 Edition gezien:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 233,86€ 233,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 233,86

Maar aangezien deze opeens niet meer te koop is bij Alternate, waar ik alles wil kopen, moet ik kijken naar een andere kaart. Iemand suggesties? zoals de:

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX HD-695X-CNFC€ 231,65€ 231,65
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II 2GD5/OC€ 234,60€ 234,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 466,25

Alvast bedankt! :P
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=jdxsw8

Zelfde kaart als de Dirt3 versie kaart, maar dan zonder Dirt 3 en je kunt hem minder makkelijk flashen naar een 6970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Hallo!

Mijn systeem:

- Intel Core2Duo CPU E8400 @ 3.00 GHz
- 4 GB RAM (DDR2)
- ATI Radeon HD 4800
- Windows 7 64 bit
- Voeding: Cooler Master PSU, Real Power, 520 W, 3SLI, PI, Active PVC, Modula
- Asus P5Q moederbord
- 1920 x 1080 resolutie

Welke games ik hier mee (op max/ultra settings) wil spelen: Starcraft 2 + uitbreidingen, Diablo 3 + uitbreidingen, Guild Wars 2, Skyrim en Portal 3 (als die überhaupt komt).

Wat mag het kosten? +/- 200 Euro.

En ehm, ik heb liever dat de kaart "overkill" is, dan dat ie net aan voldoet aan de eisen.
Als mijn voeding tekort komt, dan vind ik het niet erg om een nieuwe/betere voeding aan te schaffen btw!

PS: Mijn broer heeft deze kaart aan mij aangeraden: http://www.4allshop.nl/N5...ROZR%20II/OC?ref=tweakers

Of dit inderdaad een goede keuze is weet ik niet, ik heb namelijk zelf weinig verstand van dit alles. :)
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! En ik hoop dat ik niks vergeten ben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51
Wat mij betrefd heeft je broer een goed advies gegeven, dat is namelijk een mooie kaart met een mooie koeler. Al moet ik zeggen dat ik zelf geen ervaring heb met de koelers van MSI (Frozr reeks) maar in de reviews komen ze vaak naar voren als goed (stil en goed koelvermogen). Nette keus als je het mij vraagt, je zou nog wat centen kunnen besparen en kijken naar een 6850 of 6870 van AMD. Je processor is namelijk niet slecht maar wel dual-core, in sommige nieuwe games kan dit beperkingen opleveren. Afhankelijk van je resolutie en wensen zou je dan een 'lichtere' kaart kunnen nemen en zo sparen voor een nieuw systeem? Afgezien daarvan is die MSI 560Ti erg mooi.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senico
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 11:09
Dag allen,

Ik ben van plan ergens in Dec. of Jan. een nieuwe PC te halen. Echter komen er op het moment allemaal toffe games uit. En nu is mijn huidige PC nou niet echt een pareltje meer. Dus nu zat ik te denken om eventueel al wel de videokaart aan te schaffen en de rest van de PC later (wanneer het geld beschikbaar is). Echter.. Ik heb geen idee of mijn oude PCtje dit nog aankan.
mijn PC bestaat uit de volgende onderdelen:De videokaart die ik op het oog had was de MSI n560GTX-TI Twin froz II OC (pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC)

Naast of de kaart überhaupt in mijn PC zou kunnen en ondersteund zou worden. Is het makkelijk mogelijk in Windows om de nieuwe kaart herkend te krijgen en de nieuwe drivers te installeren? Of kan dit nog problemen opleveren? Vooral aangezien ik nu ATI heb.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
Nu heb ik dus hier al advies gevraagd en ben ik nog aan het twijfelen tussen twee kaarten. Namelijk deze:

http://tweakers.net/price...dition-oc.html#tab:prices

Het voordeel van deze MSI R6950 twin frozr OC is dat die 2 fans heeft.

Mijn andere keus is:

http://tweakers.net/price...6950-toxic-2gb-gddr5.html

Het voordeel van de Sapphire HD6950 Toxic is dat die iets hoger geklockt is 880 MHz op 850 MHz. Verder wordt die al met bios meegeleverd van 6970, met een simpele switch is dat dan te activeren oid. Jullie kunnen wel opmaken dat ik er niet zoveel verstand van heb. En juist daarom lijkt deze tweede keus mij handiger, het vereist minder stappen om zelf bios te flashen etc.

Dus wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

De koeling van de MSI zal wellicht iets beter zijn maar hij zal sowieso over te clocken zijn naar de Sapphire's snelheid.

Hoe het precies zit met de bios switch weet ik niet, was dat er inmiddels niet af gehaald bij nieuwere versies? En dat de kans dat hij uberhaupt te flashen is naar een 6970 klein is omdat ze de shaders inmiddels met een laser hebben afsneden?

edit: ik lees dat de switch er vaak nog wel op zit maar dat de kans dat hij nog wat doet klein is omdat ze vaak al met een laser gesneden zijn dus. Ikzelf zou gaan voor de MSI vanwege de koeling, volgens mij is de kans dat ze te unlocken zijn bij beide even groot; je zal dus wat geluk moeten hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door pauldegroot op 14-11-2011 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51
-Edwin- schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:21:
<knip>
Het voordeel van de Sapphire HD6950 Toxic is dat die iets hoger geklockt is 880 MHz op 850 MHz. Verder wordt die al met bios meegeleverd van 6970, met een simpele switch is dat dan te activeren oid. Jullie kunnen wel opmaken dat ik er niet zoveel verstand van heb. En juist daarom lijkt deze tweede keus mij handiger, het vereist minder stappen om zelf bios te flashen etc.

Dus wat denken jullie?
Ik denk dat het niet handig is om voor keuze 2 te gaan, gezien wat jij zelf aangeeft (in andere bewoording): "ik heb geen verstand van bios flashen, dus probeer ik het maar". Als je toch ook wilt gaan kloten met die MSI, tja dan is keuze 2 handiger. Tenzij je van stilte houdt, dan lijkt mij die MSI beter.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook al kun je de toxic unlocken en de twinfrozr niet, dan nog zal de MSI sneller zijn omdat je hem verder kunt overklokken met de betere koeler.
Persoonlijk vind ik de twinfrozr al wat duur, maar de toxic zou ik zeker niet doen.
Waarom geen sapphire dual fan en het overklokken zelf doen, dat is echt heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
2x MSI Radeon HD 6850 TI/OC Cyclone in crossfire draaien.
snel, stil en kost minder dan 1 gemiddelde 6970/6780
ik zou persoonlijk 2x MSI GTX550 TI/OC edition Cyclone II in SLI gaan draaien.
alleen op hwcompare.com komt de Radeon HD 6850 beter uit de test :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
maxvandenberg schreef op maandag 14 november 2011 @ 03:00:
En dan wil je BF3 spelen en loop je tegen de 1 GB limiet aan, geef dan geen advies.
1 high-end kaart > 2 low-end kaarten, het geeft je alleen maar koppijn. (microstuttering, gebrek aan vram, driver issues etc etc etc.)

[ Voor 5% gewijzigd door unfor op 14-11-2011 05:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:13
Vorige week een Sapphire 6950 Dirt 3 edition besteld voor een kennis en die heeft ook de bios switch.
op stand 2 zijn de extra shaders unlocked en de kaart draait daar perfekt op.
Blijft ook lekker koel vergeleken met mijn stock 6950.
Iets op de 60gr. met Furmark waar de mijne richting 90gr. gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik heb een vraagje over mijn huidige systeem en als ik die wil upgraden

Huidige systeem:
Q8200 2.33Ghz
DG43NB (intel mobo)
4GB Kingston 667Mhz
HD5450 512MB
Paar harddisks :)
400W voeding.

Nu wil ik binnenkort misschien battlefield 3 gaan spelen en zit ik toch te denken aan een videokaart/PSU upgrade om alles goed te kunnen spelen.
Verder speel ik soms ook nog america's army en league of legends en lineage 2.

Vaak speel ik niet op een hele hoge resolutie en ook niet de high end settings vanwege de low fps.
Ik wil hier eindelijk verandering in laten komen door een upgrade uit te voeren zodat ik op een dergelijke resolutie en settings kan spelen zonder ultralowfps.

Mijn upgrade:

pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)
pricewatch: Adata HM-650

Review van de voeding: http://www.techpowerup.com/reviews/AData/HM-650W/

Mijn vraag is heb ik hier voldoende aan puur om te gamen ik doe verder geen spannende photoshop of videobewerking acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op maandag 14 november 2011 @ 05:35:
[...]

En dan wil je BF3 spelen en loop je tegen de 1 GB limiet aan, geef dan geen advies.
1 high-end kaart > 2 low-end kaarten, het geeft je alleen maar koppijn. (microstuttering, gebrek aan vram, driver issues etc etc etc.)
Battlefield 3 loopt goed op 2 gtx560ti's dus er is niets mis met zo'n advies. Er zijn wel andere spellen waar bij de vram belangrijk is maar die zijn dan ook slecht geoptimalliseerd. Deze optie is in ieder geval sneller
dan 1 high end kaart met 1 gpu

YouTube: Battlefield 3 GTX 560 Ti SLI Maxed Out

Zoals je ziet ook geen microstutters of slechte drivers.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:35:
[...]

Battlefield 3 loopt goed op 2 gtx560ti's dus er is niets mis met zo'n advies. Er zijn wel andere spellen waar bij de vram belangrijk is maar die zijn dan ook slecht geoptimalliseerd. Deze optie is in ieder geval sneller
dan 1 high end kaart met 1 gpu

YouTube: Battlefield 3 GTX 560 Ti SLI Maxed Out

YouTube: Battlefield 3 - Single Player - GTX 560 TI (SLI Mode) First Two Missions - Ultra

Zoals je ziet ook geen microstutters of slechte drivers.
Je ziet natuurlijk dat hij de settings van BF3 NIET op Ultra zet, maar aangepast. Een 560 heeft gewoon niet genoeg vram.
Verder sluit ik me aan bij Unfor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Voor een nieuw systeem dat ik ga bouwen (waarschijnlijk rondom een i5 2500K) zoek ik nog een goede GPU, het budget is zo rond de E200,- eigenlijk uiterlijk E250,- tenzij dit een erg groot verschil gaat betekenen. Ik ben op zoek naar een GPU die vrij stil is idle omdat ik ook vaak gewoon aan het programmeren ben met een muziekje verder heb ik liever geen cross-fire/SLI setup wegens extra lawaai, warmte, opgenomen vermogen en configuratie problemen (of is dat laatste niet meer waar?).

Ik draai games op een scherm resolutie van 1920x1080 wat niet snel zal veranderen, verder gebruik ik voor normaal werk 2 beeldschermen (1 dus van 1920x1080 en een kleintje ernaast van 1440x900) dat werkt sowieso wel goed op elke videokaart maar ik gebruik nu een ATI kaart (HD4850) en ik heb gehoord dat NVidia iets betere dual-monitor opties heeft, of dit waar is weet ik niet.

Welke games ik wil gaan spelen? Battlefield 3 (wie niet) en andere high-end shooters, maar ook af en toe een RPG zoals Mass Effect of een race game ala Dirt 2, qua andere software gebruik ik eigenlijk niets wat veel met de videokaart te maken heeft.

Tot nu toe zit ik te kijken naar de wat luxere versies van de Nvidia GTX560TI, oa deze waar BF3 al bij zit, wat me dus weer E40,- scheelt. Ook zit ik natuurlijk te kijken naar verschillende HD6950's die nog precies in mijn budget passen.

Als laatste vraag ik me nog af hoeveel nu het heeft om een 2GB versie te nemen van verschillende kaarten meegenomen dat ik 'slechts' op 1920x1080 speel.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
maxvandenberg schreef op maandag 14 november 2011 @ 03:00:
Ik kan sowieso geen crossfire/SLI gebruiken met mijn moederbord. Dus dat valt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
Freaky Maus schreef op maandag 14 november 2011 @ 02:28:
[...]

Ik denk dat het niet handig is om voor keuze 2 te gaan, gezien wat jij zelf aangeeft (in andere bewoording): "ik heb geen verstand van bios flashen, dus probeer ik het maar". Als je toch ook wilt gaan kloten met die MSI, tja dan is keuze 2 handiger. Tenzij je van stilte houdt, dan lijkt mij die MSI beter.
Ik bedoelde juist dat de Sapphire mij handiger leek omdat je daar alleen maar een switch hoeft om te zetten. Bij de MSI is dat niet zo. Maar nu lees ik toch wat andere meningen en twijfel ik erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SileX schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:43:
[...]

Je ziet natuurlijk dat hij de settings van BF3 NIET op Ultra zet, maar aangepast. Een 560 heeft gewoon niet genoeg vram.
Verder sluit ik me aan bij Unfor.
Bij het 2e filmpje moet je ook kijken die eerste was een fout van mij.
Je hoeft je dus niet aan te sluiten bij Unfor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:55:
[...]

Bij het 2e filmpje moet je ook kijken die eerste was een fout van mij.
Je hoeft je dus niet aan te sluiten bij Unfor ;)
Ultra is gewoon niet mogelijk, de BF3 engine die gebruikt de extra geheugen voor objecten verder weg. Hoe meer geheugen hoe gedetailleerder deze objecten kunnen. Er zit dus geen verschil tussen ultra en high op een 560 1GB sli set door vram beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je daar een bron van want dat lijkt mij juist onmogelijk, settings die automatisch de boel veranderen.
Even in het BF3 topic info halen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, zoals gewoonlijk snap je het weer eens niet: BF3 gebruikt meer vram als er meer beschikbaar is. Hij gebruikt die extra geheugen voor objecten die verder weg staan. Die kunnen met meer vram in hogere kwaliteit dus gerenderd worden. Wat met 1GB dus niet mogelijk, daar heb je 1,5GB voor nodig.

Vanaf minuut 7.
YouTube: GeForce LAN 6 - Johan Andersson Battlefield 3 Presentation Part 1 / 5#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rot toch een keer op met op de persoon in te gaan zoals, zoals gewoonlijk snap je dit en dat niet.
Hou die kut zooi gewoon achterwege dit vinden mensen vervelend en kreeg al mails dat je hier heel erg mee bezig bent. Ik zou graag 2 afbeeldingen willen zien van de verschillen tussen de gtx560 ti en een kaart met meer geheugen wat tot nu toe zit het er nog altijd het zelfde uit op ultra als met
de gtx580 op ultra settings.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
Ik zal even aangeven waarom ik zelf denk voor de Sapphire HD6950 toxic te gaan. Het kan helemaal fout zijn wat ik ga zeggen hoor, maar daarom ben ik hier en daar zal ik dan wel op worden gewezen.

Ik weet dat de Sapphire HD6950 toxic een 6 + 8 pins connector heeft, dus volgens mij kan die sowieso meer stroom verbruiken en dus verder worden overgeklokt toch? Tuurlijk zal ik de HD6950 dual fan of de MSI kunnen overklokken. Maar de Toxic is standaard al hoger geklokt, als je die dan ook nog eens zelf gaat overklokken kom je naar mijn weten altijd hoger uit dan een standaard HD6950 dual fan of de MSI R6950 twin frozr III.

Klopt dit een beetje? Of zeg ik maar onzin?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:09:
Rot toch een keer op met op de persoon in te gaan zoals, zoals gewoonlijk snap je dit en dat niet.
Hou die kut zooi gewoon achterwege. Ik zou graag 2 afbeeldingen willen zien van de verschillen tussen de gtx560 ti en een kaart met meer geheugen wat tot nu toe zit het er nog altijd het zelfde uit op ultra als met
De maker van BF3 geeft je een uitleg over hoe hun engine werkt en dat is nog niet goed genoeg... d:)b
-Edwin- schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:12:
Ik zal even aangeven waarom ik zelf denk voor de Sapphire HD6950 toxic te gaan. Het kan helemaal fout zijn wat ik ga zeggen hoor, maar daarom ben ik hier en daar zal ik dan wel op worden gewezen.

Ik weet dat de Sapphire HD6950 toxic een 6 + 8 pins connector heeft, dus volgens mij kan die sowieso meer stroom verbruiken en dus verder worden overgeklokt toch? Tuurlijk zal ik de HD6950 dual fan of de MSI kunnen overklokken. Maar de Toxic is standaard al hoger geklokt, als je die dan ook nog eens zelf gaat overklokken kom je naar mijn weten altijd hoger uit dan een standaard HD6950 dual fan of de MSI R6950 twin frozr III.

Klopt dit een beetje? Of zeg ik maar onzin?:P
Waarschijnlijk, je hebt geen zekerheden in overclocken. Maar bedenk: je betaald een boel extra, maar krijg je evenredig die extra investering terug in performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:09:
Hou die kut zooi gewoon achterwege dit vinden mensen vervelend en kreeg al mails dat je hier heel erg mee bezig bent. Ik zou graag 2 afbeeldingen willen zien van de verschillen tussen de gtx560 ti en een kaart met meer geheugen wat tot nu toe zit het er nog altijd het zelfde uit op ultra als met
Nou nou, denk om je bloeddruk.

Ultra settings op mijn GTX580 verbruikt 1443mb geheugen.. Dit past niet in de 1GB die de 560Ti beschikbaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zegt verder helemaal niet dat er details worden weg gehaald, wat hij wel zegt is dat memory gebruik word beperkt tot een bepaalt niveau.

Silex ik moet wel zo reageren want hij gaat op de persoon in en zie nergens staan waar je dit kunt raporteren
Dat gebeurt ook in crysis 2 dan kun je ook niet meer dan 1500mb verbruiken maar daar bij ga je geen details missen in het ergste geval krijg je stotters. Zoals de hd 6970 gaat soms zelfs tot 1700mb in bf3 en dan hou je de zelfde details als met een 1gb kaart.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:16:
Hij zegt verder helemaal niet dat er details worden weg gehaald, wat hij wel zegt is dat memory gebruik word beperkt tot een bepaalt niveau
Je legt nu zelf exact uit wat er gebeurt: memory niveau wordt beperkt tot een bepaald niveau zodat het bij kleinere kaarten ook in het geheugen past.

Memory wordt (in een videokaart) gebruikt voor het opslaan van textures (veel ruimte) het opslaan van geometry (aka models,meshes etc.., redelijk wat ruimte) en het opslaan van shaders (en shader fraglets, etc..., erg weinig ruimte)

Op een kaart met minder geheugen moeten een of meerdere van deze dingen beperkt worden, zoals aangegeven wordt dit bij BF3 gedaan door object die verder weg zijn (en dus minder goed zichtbaar zijn/waar minder kwaliteit voor nodig is) minder gedetailleerd weer te geven. Dit doen ze door bijvoorbeeld minder hoge resolutie modellen in het geheugen te plaatsen en minder verfijnde meshes. Deze techniek wordt ook in andere games gebruikt, maar dan minder dynamisch en is vaak in te stellen met de view-distance of LOD instellingen en is een van de redenen waarom je soms pop-up hebt van bijvoorbeeld een boom die ineens in een gedetailleerde boom veranderd.

Wat er eigenlijk verteld wordt in die presentatie is dat BF3 gewoon een dynamische LOD heeft die afhangt van het geheugen.

Edit: je legt nu nog een keer zelf uit dat er in games beperkingen zijn mbt tot geheugen, het enige verschil in BF3 is dat de limiet dynamisch is (verschilt per beschikbaarheid). Je snapt de link tussen geheugen gebruik en grafische kwaliteit toch wel? Een 2x zo grote texture is 2x zo mooi/scherp maar kost 2x zoveel geheugen.

Verder wil ik je vragen om iets minder frusti te doen als je iets niet snapt, ja er wordt wel op de man gespeeld nu maar je reageert ook overal wel erg moeilijk op en wil niets aannemen.

[ Voor 12% gewijzigd door roy-t op 14-11-2011 11:26 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:14:
[...]

De maker van BF3 geeft je een uitleg over hoe hun engine werkt en dat is nog niet goed genoeg... d:)b

[...]

Waarschijnlijk, je hebt geen zekerheden in overclocken. Maar bedenk: je betaald een boel extra, maar krijg je evenredig die extra investering terug in performance?
Ah oke. Dat is dan iets waar ik over na moet denken inderdaad. Ik lees vooral in reviews dat er een grote performance benefit is als je inderdaad die switch om kan zetten en dan kan gebruikmaken van de extra shaders. Nu is het aan mij om te bepalen of ik meer geld wil neerleggen met de kans dat het niet werkt.
Bedankt voor de informatie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy-t schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:22:
[...]

Je legt nu zelf exact uit wat er gebeurt: memory niveau wordt beperkt tot een bepaald niveau zodat het bij kleinere kaarten ook in het geheugen past.

Memory wordt (in een videokaart) gebruikt voor het opslaan van textures (veel ruimte) het opslaan van geometry (aka models,meshes etc.., redelijk wat ruimte) en het opslaan van shaders (en shader fraglets, etc..., erg weinig ruimte)

Op een kaart met minder geheugen moeten een of meerdere van deze dingen beperkt worden, zoals aangegeven wordt dit bij BF3 gedaan door object die verder weg zijn (en dus minder goed zichtbaar zijn/waar minder kwaliteit voor nodig is) minder gedetailleerd weer te geven. Dit doen ze door bijvoorbeeld minder hoge resolutie modellen in het geheugen te plaatsen en minder verfijnde meshes. Deze techniek wordt ook in andere gebruikt, maar dan minder dynamisch en is vaak in te stellen met de view-distance of LOD instellingen en is een van de redenen waarom je soms pop-up hebt van bijvoorbeeld een boom die ineens in een gedetailleerde boom veranderd.

Verder wil ik je vragen om iets minder frusti te doen als je iets niet snapt, ja er wordt wel op de man gespeeld nu maar je reageert ook overal wel erg moeilijk op en wil niets aannemen.
Klopt maar dit regel je dan zelf met de instellingen lijkt mij met minder AA bvb gaat je memory verbruik ook om laag. Zoals mijn kaarten zitten op max verbruik van memory in de grote mappen. Bij minder sterke kaarten met minder geheugen vaak ook nog eens zullen dit laten zien in gestotter en mindere fps maar geen missende details. De negative inpacten zie je wel gebeuren bij 1 gb hd6950 of gtx560 ti maar met een 2e word dit opgelost

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, de engine regelt dit zelf omdat ze alle textures streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:27:
[...]

Klopt maar dit regel je dan zelf met de instellingen lijkt mij met minder AA bvb gaat je memory verbruik ook om laag. Zoals mijn kaarten zitten op max verbruik van memory in de grote mappen. Bij minder sterke kaarten met minder geheugen vaak ook nog eens zullen dit laten zien in gestotter en mindere fps maar geen missende details. De negative inpacten zie je wel gebeuren bij 1 gb hd6950 of gtx560 ti maar met een 2e word dit opgelost
2x 1GB kaarten in SLi is geen 2GB geheugen.. Je blijft aan die 1 GB max zitten wat meerdere malen la bevestigd is dat dit niet genoeg is voor Ultra settings op 1920x1080/1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:27:
[...]

Ik geef net aan dat je dit in de meeste games zelf regelt maar dat dit dynamisch gebeurt in BF3, is gewoon een kleine verbetering zodat je zelf niet de hele tijd hoeft te klooien met die settings, vooral ook omdat het op sommige momenten verschilt, bij herhaling van textures zul je minder geheugen nodig hebben dus kun je weg koment met een hogere LOD terwijl in een heel divers landschap dat dan weer even niet lukt, etc...

Edit:

Na je aanpassing denk ik niet dat je mijn post uberhaupt gelezen heb, hoe kun je nu aankomen met stottering/lage fps (die veel meer te maken hebben met de texture en geometry fill rate en shader complexiteit) en compleet niet aannemen dat er enig verlies van detail is.

Wat betreft videokaarten in SLI, helaas moeten beide videokaarten exact dezelfde data in het geheugen hebben staan, de SLI brug is niet snel genoeg om de data on the fly per frame heel vaak heen en weer te pompen. SLI en Crossfire gebeuren door de ene kaart de even en de andere kaart de oneven regels te laten tekenen, elk object en texture zal dus in beide videokaarten moeten zitten omdat ze door beide kaarten gebruikt worden.

dit is een over-versimpeling van SLI en maar 1 van de modi waarin het kan draaien, maar het is wel 1 van de redenen waarom het geheugen het zelfde moet zijn

[ Voor 30% gewijzigd door roy-t op 14-11-2011 11:36 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SileX schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:31:
[...]

2x 1GB kaarten in SLi is geen 2GB geheugen.. Je blijft aan die 1 GB max zitten wat meerdere malen la bevestigd is dat dit niet genoeg is voor Ultra settings op 1920x1080/1200.
Waarom kun je met een 2e kaart dan wel ultra gebruiken en daar mee soepel gamen vergeleken met 1 kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:35:
[...]

Waarom kun je met een 2e kaart dan wel ultra gebruiken en daar mee soepel gamen vergeleken met 1 kaart?
Omdat het niets met soepel te maken heeft waar we het over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Soepel heeft te maken met hoe snel je videokaart een complexe shader (berekening van licht e.d. die lijd tot een pixel op het scherm) kan uitvoeren en hoe snel een stukje geheugen kan vullen met textures en geometrie (de fill rates).

Met 2 videokaarten hoeven beide kaarten elk maar de helft van de pixels uit te rekenen, de tijd die ze kunnen besteden aan shaders wordt dujs 2x zo lang, dus je krijgt een soepeler beeld. Andere dingen zoals rasterization (uitvinden waar een driehoekje op het scherm komt en welke pixels binnen de driehoek vallen) kosten nog wel even veel werk, daarom is SLI niet 2x zo snel.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy-t schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:32:
[...]

Ik geef net aan dat je dit in de meeste zelf regelt maar dat dit dynamisch gebeurt in BF3, is gewoon een kleine verbetering zodat je zelf niet de hele tijd hoeft te klooien met die settings, vooral ook omdat het op sommige momenten verschilt, bij herhaling van textures zul je minder geheugen nodig hebben dus kun je weg koment met een hogere LOD terwijl in een heel divers landschap dat dan weer even niet lukt, etc...

Edit:

Na je aanpassing denk ik niet dat je mijn post uberhaupt gelezen heb, hoe kun je nu aankomen met stottering/lage fps (die veel meer te maken hebben met de texture en geometry fill rate en shader complexiteit) en compleet niet aannemen dat er enig verlies van detail is.

Wat betreft videokaarten in SLI, helaas moeten beide videokaarten exact dezelfde data in het geheugen hebben staan, de SLI brug is niet snel genoeg om de data on the fly per frame heel vaak heen en weer te pompen. SLI en Crossfire gebeuren door de ene kaart de even en de andere kaart de oneven regels te laten tekenen, elk object en texture zal dus in beide videokaarten moeten zitten omdat ze door beide kaarten gebruikt worden.

dit is een over-versimpeling van SLI en maar 1 van de modi waarin het kan draaien, maar het is wel 1 van de redenen waarom het geheugen het zelfde moet zijn
Dat zou dus betekenen dat als ik ergens sta waar bij mijn kaarten op max geheugen draait op dat moment mijn AA uit ga zetten zodat mij geheugen verbruik minder word en er dus meer boompjes en gras te zien krijg, Ik ga direct testen of dit allemaal waar is.
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:35:
[...]

Omdat het niets met soepel te maken heeft waar we het over hebben.
Maar je kunt dus wel ultra gebruiken want ik geloof dat dit alleen geld voor auto waar je hem ook op kunt zetten. Ik ga dit gelijk testen en kijken of het waar is of niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:39:
[...]

Dat zou dus betekenen dat als ik ergens sta waar bij mijn kaarten op max geheugen draait op dat moment mijn AA uit ga zetten zodat mij geheugen verbruik minder word en er dus meer boompjes en gras te zien krijg?
Dat licht aan de vorm van Anti Aliasing, bij bijvoorbeeld Super Sampling wordt een groter beeld getekend en worden er grotere textures gebruikt en wordt dit later naar beneden geschaalt. In dit geval zal AA uitzetten lijden tot gedetailleerdere bomen e.d. verder weg.

Andere vormen van AA gebruiken niet percee heel veer meer geheugen (vaak slechts 1 extra texture ter grote van je resolutie) en dat uitzetten zul je dus qua detail niet veel van merken, maar weer wel qua vloeiendheid.

Ik weet zo niet precies welke vormen van AA Battlefield 3 gebruikt op de PC, ik geloof FXAA wat origineel ontwikkeld is voor anti-aliasing op mobiele chipsets, ik dacht niet dat deze veel extra geheugen vereist.

Edit:
FXAA is cool because it's a post processing technique that only requires the scene buffer as input texture
Ik denk niet dat deze techniek veel extra geheugen gebruikt, hoogstens 1 framebuffer (texture ter grote van je scherm) dus dat is 4MB ofzoiets, hier nog wat extra info http://www.geeks3d.com/20...gl-test-radeon-geforce/3/

Edit:

N.a.v. je eigen edit:
Maar je kunt dus wel ultra gebruiken want ik geloof dat dit alleen geld voor auto waar je hem ook op kunt zetten. Ik ga dit gelijk testen en kijken of het waar is of niet.
Tsja nu ga je direct testen of uitzetten van AA de LOD beinvloed, en nu ga je zo zeggen dat je geen verschil zag, nu was ik net op tijd om uit te leggen dat AA waarschijnlijk geen invloed gaat hebben. Ook neem je nu voor je eigen gelijk maar weer aan dat dit alleen op auto gebeurt, nee dat is niet zo anders zouden sommige eigenwijze mensen de game telkens laten crashen en niet weten waar het door komt. Maar waarom kun je nu niet gewoon even de presentatie nog een keer doorkijken? Als je ons niet gelooft, dan geloof je op zijn minst de lead-engine-developer van EA/DICE wel toch? Ik heb het idee dat je niet zo heel erg veel weet van hoe videokaarten en game-engines werken (dat geeft ook niet, 90% van de mensen in dit topic weet dat ook niet) maar somehow blijf je daarom op een vage manier zoeken naar redenen waarom jij toch gelijk hebt. Het is goed dat je niet zomaar alles aanneemt, maar je overdrijft nu wel een beetje.

[ Voor 55% gewijzigd door roy-t op 14-11-2011 11:52 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Nu online
xeoMe schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:29:
Ik heb een vraagje over mijn huidige systeem en als ik die wil upgraden

Huidige systeem:
Q8200 2.33Ghz
DG43NB (intel mobo)
4GB Kingston 667Mhz
HD5450 512MB
Paar harddisks :)
400W voeding.

Nu wil ik binnenkort misschien battlefield 3 gaan spelen en zit ik toch te denken aan een videokaart/PSU upgrade om alles goed te kunnen spelen.
Verder speel ik soms ook nog america's army en league of legends en lineage 2.

Vaak speel ik niet op een hele hoge resolutie en ook niet de high end settings vanwege de low fps.
Ik wil hier eindelijk verandering in laten komen door een upgrade uit te voeren zodat ik op een dergelijke resolutie en settings kan spelen zonder ultralowfps.

Mijn upgrade:

pricewatch: Adata HM-650

Review van de voeding: http://www.techpowerup.com/reviews/AData/HM-650W/

Mijn vraag is heb ik hier voldoende aan puur om te gamen ik doe verder geen spannende photoshop of videobewerking acties.
bumpie? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Die voeding en videokaart zijn goed, om vooral in BF3 meer fps te krijgen zou je je CPU nog kunnen overclocken maar ook zonder moet het vrij goed speelbaar zijn met een 6870. :)
Het zal in ieder geval sowieso een gigantische vooruitgang zijn vergeleken met je huidige videokaart. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Redblader op 14-11-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Edwin- schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:25:
[...]

Ah oke. Dat is dan iets waar ik over na moet denken inderdaad. Ik lees vooral in reviews dat er een grote performance benefit is als je inderdaad die switch om kan zetten en dan kan gebruikmaken van de extra shaders. Nu is het aan mij om te bepalen of ik meer geld wil neerleggen met de kans dat het niet werkt.
Bedankt voor de informatie! :)
Nee hoor, die extra shaders geven je niet zoveel performance winst, 2-3% slechts.
Het grote verschil zit hem in de kloksnelheden, en dit kun je bij elke kaart zelf doen.

Het is dan ook belangrijker dat je hem ver kunt overklokken dan dat de shaders te unlocken zijn.

In mijn ogen is de koeling van de toxic niet zo goed als die van de twinfrozr, de laatste is dan ook waarschijnlijk beter over te klokken (al is goede koeling niet het enige vereiste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Ik zou voor een iets minder sterke videokaart gaan, hoewel een processor tegenwoordig niet extreem veel invloed heeft op het aantal FPS is een Q8200 toch wel wat ouder, waarom niet gaan voor een HD6850, GTX 560TI of HD6950, alle drie goedkoper en met alle drie is de game nog prima te spelen.

Wat betreft voeding advies, probeer even te regelen dat The Mask in het BBG voedingen topic je er eentje aansmeert, en wie weet (ik durf het niet te zeggen, maar daar weten ze het vast wel) is je huidige voeding zelfs wel goed genoeg als je een van deze 3 iets minder energieslurpende kaarten neemt, scheelt je mooi weer 60,- kun je dan weer mooi spelletjes van kopen :D

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
mitsumark schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:13:
[...]

Nee hoor, die extra shaders geven je niet zoveel performance winst, 2-3% slechts.
Het grote verschil zit hem in de kloksnelheden, en dit kun je bij elke kaart zelf doen.

Het is dan ook belangrijker dat je hem ver kunt overklokken dan dat de shaders te unlocken zijn.

In mijn ogen is de koeling van de toxic niet zo goed als die van de twinfrozr, de laatste is dan ook waarschijnlijk beter over te klokken (al is goede koeling niet het enige vereiste).
Niet om eigenwijs te doen hoor. Maar in een review zag ik toch dat de bij Dirt 3 te performance winst met extra shaders 10% was. Er kwamen ongeveer 7 FPS bij. Bij andere spellen lag het dan rond de 5-6%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
roy-t schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:14:
[...]

Ik zou voor een iets minder sterke videokaart gaan, hoewel een processor tegenwoordig niet extreem veel invloed heeft op het aantal FPS is een Q8200 toch wel wat ouder, waarom niet gaan voor een HD6850, GTX 560TI of HD6950, alle drie goedkoper en met alle drie is de game nog prima te spelen.

Wat betreft voeding advies, probeer even te regelen dat The Mask in het BBG voedingen topic je er eentje aansmeert, en wie weet (ik durf het niet te zeggen, maar daar weten ze het vast wel) is je huidige voeding zelfs wel goed genoeg als je een van deze 3 iets minder energieslurpende kaarten neemt, scheelt je mooi weer 60,- kun je dan weer mooi spelletjes van kopen :D
Hij wil voor een 6870 gaan volgens mij las je 6970 want anders is je advies voor een goedkopere en zuinigere 6950 een beetje vreemd. :P
De voeding die hij uitgekozen heeft is een goede voeding die ook al meerdere keren door The_Mask aan mensen is aangeraden hoewel 650w wel overkill is voor een enkele 6870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Nu online
Redblader schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:10:
[...]

Die voeding en videokaart zijn goed, om vooral in BF3 meer fps te krijgen zou je je CPU nog kunnen overclocken maar ook zonder moet het vrij goed speelbaar zijn met een 6870. :)
Het zal in ieder geval sowieso een gigantische vooruitgang zijn vergeleken met je huidige videokaart. ;)
Probleem is ik zit op een intel moederbord, althans die van mij is niet te overclocken als ik het goed begreep.
roy-t schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:14:
[...]

Die HD6950 is wel weer 100 euro duurder dan de kaart die ik aangaf, maar die heeft wel 2GB.
hoesnel merk je 2GB ipv 1GB. ik speel meestal toch niet alles op high iedergeval.

hoe zit het met deze videokaart?
pricewatch: Sapphire HD6790 1GB GDDR5 PCI-e

deze is 120 euro, dan heb ik nog een ruimte voor eventuele voeding en binnenkort eventueel een upgrade kit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
xeoMe schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:25:
[...]

Probleem is ik zit op een intel moederbord, althans die van mij is niet te overclocken als ik het goed begreep.

[...]

Die HD6950 is wel weer 100 euro duurder dan de kaart die ik aangaf, maar die heeft wel 2GB.
hoesnel merk je 2GB ipv 1GB. ik speel meestal toch niet alles op high iedergeval.

hoe zit het met deze videokaart?
pricewatch: Sapphire HD6790 1GB GDDR5 PCI-e

deze is 120 euro, dan heb ik nog een ruimte voor eventuele voeding en binnenkort eventueel een upgrade kit :)
De 6790 is wel meteen een heel stuk langzamer en je hebt voor een 10tje meer al een 6850: pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE

Wat voor voeding heb je nu?
Een 6850 is vrij zuinig en ook een Q8200 verbruikt niet zoveel dus misschien heb je nog geen nieuwe voeding nodig. :)
Als het echt een slechte voeding is dan is deze voeding ook wel voldoende als je een 6850 neemt: pricewatch: Corsair Builder CX430 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Nu online
Redblader schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:30:
[...]

De 6790 is wel meteen een heel stuk langzamer en je hebt voor een 10tje meer al een 6850: pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE

Wat voor voeding heb je nu?
Een 6850 is vrij zuinig en ook een Q8200 verbruikt niet zoveel dus misschien heb je nog geen nieuwe voeding nodig. :)
Als het echt een slechte voeding is dan is deze voeding ook wel voldoende als je een 6850 neemt: pricewatch: Corsair Builder CX430 V2
en voor 20 euro meer heb ik deze

Geen idee of het heel veel verschil is waar kan ik dan bekijken aangezien ik bij de specificaties van tweakers niet veel duidelijk wordt een benchmark site misschien??
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
is dat een goede benchmark site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 19:25
xeoMe schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:45:
[...]

Geen idee of het heel veel verschil is waar kan ik dan bekijken aangezien ik bij de specificaties van tweakers niet veel duidelijk wordt een benchmark site misschien??
Ik vind van wel, maar de pricewatch: XFX Radeon HD 6850 1024 MB GDDR5 XXX Edition is goedkoper, en volgens die site beter. Wel kan het zijn dat de koeling van die kaart beter is door 2 fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
xeoMe schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:45:
[...]

Nee die site klopt niks van, kijk dan liever bij een echte review site.
Daar kan je dus zien dat een 6870 bijvoorbeeld alweer 35% sneller is dan een 6790.
Apart schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:50:
[...]

Ik vind van wel, maar de pricewatch: XFX Radeon HD 6850 1024 MB GDDR5 XXX Edition is goedkoper, en volgens die site beter. Wel kan het zijn dat de koeling van die kaart beter is door 2 fans.
Die site klopt niks van en een 6870 is dus ook gewoon sneller dan een 6850. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy-t schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:41:
[...]

Dat licht aan de vorm van Anti Aliasing, bij bijvoorbeeld Super Sampling wordt een groter beeld getekend en worden er grotere textures gebruikt en wordt dit later naar beneden geschaalt. In dit geval zal AA uitzetten lijden tot gedetailleerdere bomen e.d. verder weg.

Andere vormen van AA gebruiken niet percee heel veer meer geheugen (vaak slechts 1 extra texture ter grote van je resolutie) en dat uitzetten zul je dus qua detail niet veel van merken, maar weer wel qua vloeiendheid.

Ik weet zo niet precies welke vormen van AA Battlefield 3 gebruikt op de PC, ik geloof FXAA wat origineel ontwikkeld is voor op mobiele chipsets, ik dacht niet dat deze veel extra geheugen vereist.

Edit:

[...]

Ik denk niet dat deze techniek veel extra geheugen gebruikt, hoogstens 1 framebuffer (texture ter grote van je scherm) dus dat is 4MB ofzoiets, hier nog wat extra info http://www.geeks3d.com/20...gl-test-radeon-geforce/3/

Edit:

N.a.v. je eigen edit:
[...]

Tsja nu ga je direct testen of uitzetten van AA de LOD beinvloed, en nu ga je zo zeggen dat je geen verschil zag, nu was ik net op tijd om uit te leggen dat AA waarschijnlijk geen invloed gaat hebben. Ook neem je nu voor je eigen gelijk maar weer aan dat dit alleen op auto gebeurt, nee dat is niet zo anders zouden sommige eigenwijze mensen de game telkens laten crashen en niet weten waar het door komt. Maar waarom kun je nu niet gewoon even de presentatie nog een keer doorkijken? Als je ons niet gelooft, dan geloof je op zijn minst de lead-engine-developer van EA/DICE wel toch? Ik heb het idee dat je niet zo heel erg veel weet van hoe videokaarten en game-engines werken (dat geeft ook niet, 90% van de mensen in dit topic weet dat ook niet) maar somehow blijf je daarom op een vage manier zoeken naar redenen waarom jij toch gelijk hebt. Het is goed dat je niet zomaar alles aanneemt, maar je overdrijft nu wel een beetje.
Links is POST AA alleen en dan is het verbruik 1129mb en rechts is met POST AA en 4XMSAA verbruik is 1429mb die boom is links weg omdat hij om is geschoten.
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/7/265502.jpg

Ik geloof indd niet dat de details omlaag gaan door dat de memory verbruik anders te hoog word met mijn eigen kaarten maar misschien dat het wel zo is met 1gb kaarten dus ik weet niets zeker en ga ook niets uitstellen. Nee ik overdrijf verder ook niet want ik wil dingen zeker weten, gamemakers zeggen vaak wel meer dan waar is. Ik laat wel zien dat POST AA alleen niet de lijnen recht trekt vergeleken met met rechts.
Ik wil eigenlijk 2 tis er bij gaan testen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Redblader schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:22:
[...]

Hij wil voor een 6870 gaan volgens mij las je 6970 want anders is je advies voor een goedkopere en zuinigere 6950 een beetje vreemd. :P
De voeding die hij uitgekozen heeft is een goede voeding die ook al meerdere keren door The_Mask aan mensen is aangeraden hoewel 650w wel overkill is voor een enkele 6870.
Doh ik las inderdaad 6970, excuses!
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:57:
[...]

Links is POST AA alleen en dan is het verbruik 1129mb en rechts is met POST AA en 4XMSAA verbruik is 1429mb die boom is links weg omdat hij om is geschoten.
[afbeelding]

Ik geloof indd niet dat de details omlaag gaan door dat de memory verbruik anders te hoog word met mijn eigen kaarten maar misschien dat het wel zo is met 1gb kaarten dus ik weet niets zeker en ga ook niets uitstellen. Nee ik overdrijf verder ook niet want ik wil dingen zeker weten, gamemakers zeggen vaak wel meer dan waar is. Ik laat wel zien dat POST AA alleen niet de lijnen recht trekt vergeleken met MSAA met rechts
In beide gevallen zit het geheugen gebruik niet aan de max van wat de kaart heeft, dus zal de LOD niet omlaag gaan om geheugen te besparen (is immers totaal niet nodig). Dus ja in jouw screenshots is er geen verschil. Had je nu thuis 2 identieke systemen staan, met als verschil dat de ene een 1GB videokaart heeft en de andere een 2GB videokaart dan had je het verschil kunnen zien.

Ergo trek je weer een conclusie uit een foute test en aanname.

[ Voor 56% gewijzigd door roy-t op 14-11-2011 13:07 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik trek er nog geen conclusie uit, alleen over mijn eigen kaarten je leest niet goed. Ik ga deze week 2 ti's testen op het zelfde plekje tot dan trek ik nog geen conclusies.

Ik kan natuurlijk ook nog mijn resolutie verhogen?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Nu online
Redblader schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:55:
[...]

Nee die site klopt niks van, kijk dan liever bij een echte review site.
Daar kan je dus zien dat een 6870 bijvoorbeeld alweer 35% sneller is dan een 6790.

[...]

Die site klopt niks van en een 6870 is dus ook gewoon sneller dan een 6850. ;)
Thnx voor de site ik zit nu op me puntje van me stoel om de videokaart te bestellen alleen mijn vraag is er staat HD 6870 maar welke is het precies want ik heb er veel gevonden en welke is het beste qua prijs/specificaties??

pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e
pricewatch: Sapphire HD 6870 Toxic
pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE
pricewatch: Sapphire HD 6870 Vapor-X Edition

PS: ik hoorde ook dat die toxic al geflasht is in de BIOS oid wat wordt daarmee bedoeld precies??
Is een standaard overgeklokte editie zie ik! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:08:
Nee ik trek er nog geen conclusie uit. Ik ga deze week 2 ti's testen op het zelfde plekje
Gast wat jij wil, ik zit hier expres alles uit te leggen omdat ik je graag bij de neus neem, denk nu eens rustig na over wat een game moet doen als hij meer willen laten zien dan dat videogeheugen toe laat. 2 Minuten nadenken scheelt een hoop testen.

Anyway omdat deze discussie toch nergens toe lijd kunnen we beter weer proberen om mensen met vragen een advies te geven, zoals deze vraag bijvoorbeeld O-)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy-t schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:11:
[...]

Gast wat jij wil, ik zit hier expres alles uit te leggen omdat ik je graag bij de neus neem, denk nu eens rustig na over wat een game moet doen als hij meer willen laten zien dan dat videogeheugen toe laat. 2 Minuten nadenken scheelt een hoop testen.

Anyway omdat deze discussie toch nergens toe lijd kunnen we beter weer proberen om mensen met vragen een advies te geven, zoals [url=http://gathering..net/forum/list_message/37130546#37130546]deze[/] vraag bijvoorbeeld O-)
Je hebt indd gelijk dat we niet te veel oftopic moeten gaan vind het wel weer zielig om iemand uit te testen door zelf wel hier over allerlijk onzin oftopic te roepen. Maar goed laten we maar weer mensen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy-t schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:46:
Voor een nieuw systeem dat ik ga bouwen (waarschijnlijk rondom een i5 2500K) zoek ik nog een goede GPU, het budget is zo rond de E200,- eigenlijk uiterlijk E250,- tenzij dit een erg groot verschil gaat betekenen. Ik ben op zoek naar een GPU die vrij stil is idle omdat ik ook vaak gewoon aan het programmeren ben met een muziekje verder heb ik liever geen cross-fire/SLI setup wegens extra lawaai, warmte, opgenomen vermogen en configuratie problemen (of is dat laatste niet meer waar?).

Ik draai op een scherm resolutie van 1920x1080 wat niet snel zal veranderen, verder gebruik ik voor normaal werk 2 beeldschermen (1 dus van 1920x1080 en een kleintje ernaast van 1440x900) dat werkt sowieso wel goed op elke videokaart maar ik gebruik nu een ATI kaart (HD4850) en ik heb gehoord dat NVidia iets betere dual-monitor opties heeft, of dit waar is weet ik niet.

Welke ik wil gaan spelen? Battlefield 3 (wie niet) en andere high-end shooters, maar ook af en toe een RPG zoals Mass Effect of een race game ala Dirt 2, qua andere software gebruik ik eigenlijk niets wat veel met de videokaart te maken heeft.

Tot nu toe zit ik te kijken naar de wat luxere versies van de Nvidia GTX560TI, oa deze waar BF3 al bij zit, wat me dus weer E40,- scheelt. Ook zit ik natuurlijk te kijken naar verschillende HD6950's die nog precies in mijn budget passen.

Als laatste vraag ik me nog af hoeveel nu het heeft om een 2GB versie te nemen van verschillende kaarten meegenomen dat ik 'slechts' op 1920x1080 speel.
Het heeft dus blijkbaar nut bij een aantal games die al over de 1gb gaan maar het is aan jou of je dat ook waard vind die paar fps extra die je er mee wint. Je hebt er wel het budget voor dus ik zou het niet laten. Je zou opzich benchmarks kunnen bekijken tussen de 2 gb kaarten. Ik zit daar wel nu naar te zoeken maar ik vind er geen een, ik zou het dan safe spelen en voor de hd6950 2gb gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Nouja deze hele dialoog heeft mij wel duidelijk gemaakt dat sommige games al ver over de 1GB zitten (jouw screenshot zij al 1.4GB ofzoiets) dus ik denk nu idd over een 2GB kaart jij speelde zelf ook met een GTX 560 TI toch? Hoe bevalt deze? Wel jammer dat er geen 2GB variant met BF3 is zo te zien.

En de DirectCUII koelers, staan die een beetje goed bekend?

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1 ... 100 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic