Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogels
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 20:27
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:25:
Prima en ja, toch voor mogelijk als je wel CUDA cores gaat gebruiken.
Heb toch nog een goedkopere gezocht op aanraden in het BBG forum: dit is het systeem resultaat.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock Z68 PRO3 GEN3€ 94,50€ 94,50
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 109,-€ 109,-
1Sony Optiarc AD-7280S-0B0 Zwart€ 16,80€ 16,80
1Cooler Master Silencio 550€ 68,-€ 68,-
1Zalman CNPS10X Performa€ 29,90€ 29,90
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 181,-€ 181,-
1XFX Pro 550W€ 59,30€ 59,30
1Corsair Force 3 120GB€ 138,49€ 138,49
1Corsair Vengeance Low Profile CML16GX3M4A1600C9€ 81,90€ 81,90
1Gigabyte GV-N440D3-1GI€ 62,90€ 62,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 841,79

Er komt waarschijnlijk een 24" monitor aan te hangen die op 1920 * 1200 gaat draaien.
De focus ligt op Photoshop, en wellicht een keertje movie maker voor een simpel filmje.

Is deze videokaart daar goed genoeg voor?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sapphire HD6870 heb ik in mijn wensenlijst staan (1 st.).

Wat ik graag wil weten: is deze kaart voldoende om op een beetje normale tot hoge kwaliteit spellen als GTA4 en COD MW2 te spelen? Het hoeft van mij echt niet allemaal ultra. Als het maar een beetje lekker speelt en er toch wel een beetje gelikt uitziet.

Ik game hooguit een uurtje of 3 - 4 in de week en heb echt geen ultieme-gamer-eisen. Maar voor de paar uurtjes moet het natuurlijk er wel leuk uitzien.

Volstaat de Sapphire dan? Want een upgrade qua kaart gaat al snel weer richting de 200 euro en dat is wat boven mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:20:
Wat ik graag wil weten: is deze kaart voldoende om op een beetje normale tot hoge kwaliteit spellen als GTA4 en COD MW2 te spelen? Het hoeft van mij echt niet allemaal ultra. Als het maar een beetje lekker speelt en er toch wel een beetje gelikt uitziet.
Op <= 1920 x 1200? Ja hoor, voldoet prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogels
  • Laatst online: 01-09 20:27

Heb dezelfde kaart twee weken gelden in mijn systeem opgenomen, speel nu COD MW3 sinds gisteren op 1920 * 1200 (28"scherm) op image quality extra... geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
[...]

Ik game hooguit een uurtje of 3 - 4 in de week en heb echt geen ultieme-gamer-eisen. Maar voor de paar uurtjes moet het natuurlijk er wel leuk uitzien.

Volstaat de Sapphire dan? Want een upgrade qua kaart gaat al snel weer richting de 200 euro en dat is wat boven mijn budget.
die xfx is goedkoper, stiller, en cooler dus ik zou echt die xfx nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waardoor is die stiller en koeler? Door de 2 fans?

En hij is bij Zercom (waar ik alle onderdelen heb besteld) net iets duurder als de Sapphire. Niet veel, maar een paar euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:57
Heren/Dames.

Zoek zelf een nieuwe videokaart voor de volgende doeleinden

-Boinc (gpu projecten..momenteel veel primegrid & Seti@home)
-Games /skyrim/bf3/etc op hoogste settings
-geen sli of CF oplossing(heb maar 1 pcx slot)

budget 250 euro

Huidig systeem

Amd 1100T 6 core proc
modxstream pro 600W voeding
gtx550TI videokaart
cooler master cm 690 ii advanced kast

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

6950 2gb zou ik dan nemen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:59:
• Voeding 300 w ( wil ik ook aanpassen indien nodig )

• Toekomstige games ( battlefield 3 etc )

• Kosten tussen de 80 en 150.

Zoek nu een goede video kaart. Dit systeem heeft namelijk een GT420 erin zitten :'( .
Als je de voeding niet noemt is het nogal moeilijk om te zeggen of je hem wel/niet moet vervangen natuurlijk. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:27:
Waardoor is die stiller en koeler? Door de 2 fans?

En hij is bij Zercom (waar ik alle onderdelen heb besteld) net iets duurder als de Sapphire. Niet veel, maar een paar euro...
Mijn XFX hoor ik niet in een stille kamer als die onder de 40 draait, en hij draait max al ongeveer 30% standaart. Mijn sapphire hoor ik luidruchtig over mn aquarium bubbeler heen als ik er een beetje mee speel.

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:35
-Edwin- schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:42:
Hallo beste Tweakers,

Er is gebleken dat mijn videokaart defect is. Deze wil ik natuurlijk vervangen. Ik zal beginnen met de specs van mijn 3 jaar oude pc:

Fortron Source 450W voeding (met 12V lijntjes van 18A, zeg ik dat zo goed? :P )
Asus P5QL Pro moederbord
Intel Core 2 Quad Q9400 2,67GHz
4 GB DDR2/800 RAM
1 TB Hitachi harde schijf
XFX Radeon HD4870 1gb (deze is dus stuk)

Wat ik zelf al weet is dat mijn voeding te weinig is. Aangezien ik sowieso 3-4 jaar verder wil, ga ik deze vervangen met een 750W Corsair voeding. Dit ga ik dan ook doen voordat ik een nieuwe videokaart koop.

Ik denk zelf dat dit een aardig goede pc is, en ik met een betere videokaart makkelijk 3-4 jaar verder kan (wat denken jullie daarvan?) Ik wil dan ook tussen de 200-250 euro uit gaan geven voor een nieuwe GPU. Volgens mij kan ik hier een erg goede videokaart mee kopen, als ik zo naar de Pricewatch kijk en dan naar de benchmarks met de videokaarten kijk.

De prestaties zijn erg belangrijk, ik wil dus 3-4 jaar verder kunnen gaan met deze pc, het liefst dat ik na deze upgrade niks meer hoef de toen in die periode. Nu wil ik graag Battlefield 3 kunnen spelen, maar later ook GTA V om maar wat te noemen. Zware games dus.

Ik ga de videokaart gebruiken om 1 Full-HD beeldscherm mee aan te sturen. Soms komt het ook voor dat ik de tv aansluit erop (niet voor gamen!). 2 DVI poorten (of 1 DVI en een HDMI) is dus een must voor mij, maar dit hebben de meeste kaarten wel.

Geluid maakt mij niet zoveel uit, aangezien ik mij tijdens het gamen daar niet zo aan stoor.

Hitte is ook niet echt een issue. Ik heb een grote kast met genoeg ruimte en veel ventilatie. Stroomverbruik mag met een 750W voeding ook niet uitmaken.

Overclocken doe ik eigenlijk niet veel aan. Verder dan het Catalyst scherm kom ik niet :+

Compatibiliteit zit met de Asus P5QL pro mobo ook wel goed dacht ik. Behalve dat ik helaas geen Crossfire kan gebruiken ermee.

Ik heb zelf natuurlijk al rondgekeken naar een geschikte GPU. Ik let vooral op ATI kaarten omdat ik daar de afgelopen jaren meer ervaring mee heb en het ook gewoon meer volg (de versienummering enzo). Ik dacht zelf aan een HD6950 2gb. Maar soms lees ik dat bijvoorbeeld de HD6870 betere prestaties biedt.
Natuurlijk mogen jullie andere kaarten (ook Nvidia) adviseren. Graag zelfs ;)
Zolang ik dus maar de beste aankoop doe aan de hand van de eisen die ik stel.

Ik heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk te zijn, als er iets niet duidelijk is hoor ik dat graag!

EDIT: Ik vergeet te zeggen dat ruimte in mijn kast geen probleem is. Er zijn veel slots vrij voor de wat ''bredere'' videokaarten.

Kunnen jullie verder ook nog aangeven of iets in mijn pc een bottleneck zal vormen behalve de GPU?
Ik ga bijna zeker voor de Sapphire HD6950 2gb toxic. Maar weet iemand nou of een ander onderdeel een bottleneck zal vormen tijdens gamen?
vogels schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:32:
[...]

Er komt waarschijnlijk een 24" monitor aan te hangen die op 1920 * 1200 gaat draaien.
De focus ligt op Photoshop, en wellicht een keertje movie maker voor een simpel filmje.

Is deze videokaart daar goed genoeg voor?

Alvast bedankt
Videokaart voegt eigenlijk zo goed als niks toe, neem dus gewoon geen videokaart, is toch niet nodig voor jouw.

AMD Nieuwsdiscussie

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Ik heb gister de Sapphire HD6950 2GB DUAL FAN gekocht. Deze was hier in de buurt te verkrijgen, en ging er eigenlijk vanuit dat het dezelfde kaart was als de Dirt3 uitvoering. Echter, bij het flashen naar 6970 bios lukte dat niet en deed mn beeld raar.. Iemand een idee wat dit kan zijn? Of moest ik toch echt de Dirt 3 versie hebben?

Specs

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
amdboy1983 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:51:
Heren/Dames.

Zoek zelf een nieuwe videokaart voor de volgende doeleinden

-Boinc (gpu projecten..momenteel veel primegrid & Seti@home)
-Games /skyrim/bf3/etc op hoogste settings
-geen sli of CF oplossing(heb maar 1 pcx slot)

budget 250 euro

Huidig systeem

Amd 1100T 6 core proc
modxstream pro 600W voeding
gtx550TI videokaart
cooler master cm 690 ii advanced kast
hoogste settings bf3 ga je met €250 niet redden. Hele hoge instellingen gaat wel ;)

>PC specs<

Verwijderd

6950 2GB met FXAA en alles op de hoogste settings zit je op zon 30/40FPS.
http://www.hardocp.com/ar...r_performance_iq_review/8

• KappeNou
Dat MSAA trekken de kaarten vaak niet lekker. Maar aan die review te zien heb je dat ook niet echt nodig.
imho kan je het mooi genoeg spelen met 1x 6950

>PC specs<

Verwijderd

KappeNou schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:04:
Dat MSAA trekken de kaarten vaak niet lekker. Maar aan die review te zien heb je dat ook niet echt nodig.
imho kan je het mooi genoeg spelen met 1x 6950
Lees de conclusie van de review, heel leerzaam. FXAA = zo goed als geen hit.

• KappeNou
hoe bedoel je geen hit? Performance decrease?
Ik had het over MSAA ;)

>PC specs<

Verwijderd

Klopt FXAA (wat een medewerker van nvidia heeft uitgevonden) is een leuke oplossing maar nog niet 100% waardig aan de oude AA het is namelijk een postprocessing wat altijd nadelen mee geeft tot nu toe op visueel gebied zoals blurry effect en nog iets. FXAA heeft maar een lichte performance hit tegenover MLAA en een dikke winst tegenover MSAA laat staan SSAA.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 10:22 ]

Verwijderd

KappeNou schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:20:
hoe bedoel je geen hit? Performance decrease?
Als in, geen verlies nee.
Ik had het over MSAA ;)
Ik niet, MSAA is verouderd.
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:20:
Klopt FXAA (wat een medewerker van nvidia heeft uitgevonden) is een leuke oplossing maar nog niet 100% waardig aan de oude AA het is namelijk een postprocessing wat altijd nadelen mee geeft tot nu toe op visueel gebied zoals blurry effect en nog iets. FXAA heeft maar een lichte performance hit tegenover MLAA en een dikke winst tegenover MSAA laat staan SSAA.
Dat zijn de experts niet met je eens:
In Battlefield 3, MSAA is disadvantaged. With a deferred shading engine, MSAA is challenged from the beginning. There are things it just can't do. It can't address edge aliasing that is exaggerated by the lighting stage, because it happens before lighting. it can't reduce aliasing due to shaders (sometimes referred to as "specular aliasing") or transparent textures without external help from AMD and NVIDIA control panel options. FXAA doesn't share any of these problems. It's not perfect, but FXAA does exactly what it sets out to do: it is an effective and very fast approximation of multi-sampling in a single-pass shader program. It smoothes geometry edges, alpha texture edges, lighting edges, and specular aliasing. And it does these things very quickly.
But if you play the game, chances are you'll never actually see what is different with MSAA and FXAA as opposed to just FXAA.
De ene engine is de andere niet.

Must read dit stuk dus:
http://www.hardocp.com/ar...r_performance_iq_review/7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 10:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:23:
[...]

Als in, geen verlies nee.

[...]

Ik niet, MSAA is verouderd.

[...]

Dat zijn de experts niet met je eens:

[...]
Ik zeg bijna het zelfde als hier.
http://www.hardocp.com/ar...a_antialiasing_technology

Maar waar jij op doeld is 1 game. Als die game helemaal voor deze AA geoptimalliseerd is dan heb je gelijk maar in het algemeen ben ik het gewoon eens met de reviews over FXAA

Verwijderd

Maar we hebben het hier over BF3.

Verwijderd

Ik vind persoonlijk MSAA nog altijd mooier er uit zien hier zie je duidelijk dat FXAA in bf3 blurry is
en een waas over de opjecten heeft.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/1320203990wggDqWGb3l_7_3_l.png

Als je visueel een mindere kwaliteit krijgt is FXAA nog geen oplossing.
Ik zie het wel weer als voordeel voor minder sterkere kaarten. Maar alsje kracht genoeg hebt
is MSAA de betere keuze.

Dus de expersts zijn het dus wel met mij eens. Je hoeft verder niet eens een expert te zijn om hier een
oordeel over te geven.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 10:35 ]

Verwijderd

Sja, dat zal dan wel persoonlijk zijn. FXAA ziet er veel netter uit.

Nee, de experts zijn het niet met je eens:
In this comparison, FXAA High is on the left and 4X MSAA is on the right. After viewing the full-size image, most gamers should immediately see how much smoother FXAA looks than MSAA. The lamp-posts are smoother. The buildings are smoother. The archway over the scene is smoother. The edges of the cars on the bottom are smoother. The one thing that looks worse with FXAA than MSAA is the top edge of the weapon sight at the very bottom of the frame.

On the MSAA side, the light posts are jagged. The trees look terrible. There is a large amount of visible aliasing around the cars in the bottom of the frame. The concertina wire in front of the cars looks extremely jagged. Granted, razor wire is supposed to be sharp, but I don't think this is what they had in mind. On the other hand, the weapon sight does look a little nicer with MSAA.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 10:37 ]

Verwijderd

Nou oke dan niet alle experts, Voor zo'n conclussie hoef je geen expert te zijn wij kunnen ook net zo
goed zo'n artiekel maken.

Uit jou'n artiekel haal ik wel dat een combo van deze 2 het mooiste effect geeft.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 10:44 ]

Verwijderd

Haal jij dat er er uit?
FXAA and MSAA

As we've mentioned already, FXAA and MSAA can be used together. In some cases, it is an improvement, but most of the time, it's nothing noticeable.
Kijk naar dat screenshot dan. Dat ziet er toch niet uit, zo blurry? Kan je beter niks aanzetten of 2x ofzo.

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 19:25
Hallo,

Ik ben waarschijnlijk van plan om een Asus EAH6850 te nemen.

Hierbij koop ik ook het volgende:
AMD Phenom II X6 1090T (6x3200)
Asus Crosshair IV Formula
G.Skill 8GB DDR-3 1600Mhz (CL9D)

Hierbij heb ik op het moment een 550 Watt voeding (het merk weet ik zo niet, zal kijken indien nodig!)

Moet ik hiervoor een nieuwe,krachtigere voeding kopen om dit systeem te laten draaien? (Het gaat mij met name om de videokaart en het moederbord.)

[ Voor 9% gewijzigd door Apart op 10-11-2011 11:03 . Reden: Link ]

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:58:
[...]

Kijk naar dat screenshot dan. Dat ziet er toch niet uit, zo blurry? Kan je beter niks aanzetten of 2x ofzo.
Dat doe ik. Die andere zie je allemaal jaggies, dat ziet er toch niet uit.

• MartijnLoarne
  • Laatst online: 20-09 07:51
Apart schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:02:
Hallo,

Ik ben waarschijnlijk van plan om een Asus EAH6850 te nemen.

Hierbij koop ik ook het volgende:
AMD Phenom II X6 1090T (6x3200)
Asus Crosshair IV Formula
G.Skill 8GB DDR-3 1600Mhz (CL9D)

Hierbij heb ik op het moment een 550 Watt voeding (het merk weet ik zo niet, zal kijken indien nodig!)

Moet ik hiervoor een nieuwe,krachtigere voeding kopen om dit systeem te laten draaien? (Het gaat mij met name om de videokaart en het moederbord.)
Het is wel nodig dat we weten welke voeding het is. Indien het een goede 550W is dan hoef je zeker geen nieuwe voeding te kopen en gaat het makkelijk draaien :*)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Apart
MartijnLoarne schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:07:
[...]

Het is wel nodig dat we weten welke voeding het is. Indien het een goede 550W is dan hoef je zeker geen nieuwe voeding te kopen en gaat het makkelijk draaien :*)
Oke, ik ga zo dan even snel naar huis, dan zal ik even kijken wat voor een het is. Anders ben ik namelijk van plan om de OCZ ModXstream Pro 600W te kopen. Zal die voldoende genoeg zijn?

Verwijderd

Nee dat is ook geen goeie voeding.

• Apart
Hmm, oke. Welke zou dan wel geschikt zijn om die setup te draaien?
Het liefste niet duurder dan 70 eurotjes.

[ Voor 9% gewijzigd door Apart op 10-11-2011 11:38 ]

Verwijderd

Apart schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:38:
[...]

Hmm, oke. Welke zou dan wel geschikt zijn om die setup te draaien?
Het liefste niet duurder dan 70 eurotjes.
Kijk eerst maar wat voor type je nu hebt :). Want hij draait wel goed op een XFX 450/550 watt.
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:05:
[...]

Ja, omdat het scherper is maar links zie je dezelfde jaggies alleen omdat het superblurry is, zie je ze minder.

Maar als ik ergens een hekel aan heb, is het wel blurry graphics. Need For Speed heeft er een handje van, echt verschrikkelijk. Maar bij hun is het een effect, niet FXAA.

Maar goed, als dat FXAA de standaard moet worden en het wordt zo blurry, dan heb ik liever gewoon AA.

Verwijderd

Dat is jouw keuze, ik heb liever geen jaggies.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:05:
[...]

Maar die kartels zie je dus niet meer op 1920x1080 als je achter de pc zit, test zelfmaar eens in bf3 alsje die game hebt?.
Het lijkt wel of in die test MSAA helemaal niet eens aan of niet goed werkt door de drivers.
Uit reviews blijkt namelijk dat FXAA is te vergelijken qua kartels met 2xMSAA
Ik zal eens 3 screenshots gaan maken met MSAA FXAA en een mix.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 11:59 ]

Verwijderd

megadoom schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:45:
[...]

die xfx is goedkoper, stiller, en cooler dus ik zou echt die xfx nemen...
Heb op internet ook nog even wat reviews en vergelijkingstest gevonden tussen de Sapphire en de XFX HD6870 en overal kwam de XFX beter uit de bus. Met name bij geluidsniveau en energieverbruik.

Dus heb mijn bestelling bij Zercom gisterenavond gewijzigd en nu wordt de XFX besteld ipv de Sapphire...

• Apart
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:40:
[...]

Kijk eerst maar wat voor type je nu hebt :). Want hij draait wel goed op een XFX 450/550 watt.
Nouja, het type wat ik nu heb maakt opzich niet uit, want volgens mij is hij toch stuk. Als ik hem soms aanzet gaan de fans niet draaien en wordt de voeding warm, er moet dus toch een nieuwe komen. :-)
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:54:
Dat is jouw keuze, ik heb liever geen jaggies.
Die heb je ook met FXAA.

Verwijderd

Stuk minder, zoals daar ook aangegeven. Daarbij kan je FXAA hoog zetten zonder veel performance verlies, terwijl MSAA performance hard valt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 12:20 ]

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:19:
[...]

Stuk minder, zoals daar ook aangegeven.
Ik zie het toch met mijn eigen ogen? Je ziet duidelijk jaggies alleen minder snel omdat het gecamoufleerd wordt door de extreme blurriness.
Daarbij kan je FXAA hoog zetten zonder veel performance verlies, terwijl MSAA performance hard valt.
Duh, vind je het gek met al die blurriness? Je moet ergens op inleveren.

Leuk geprobeerd, dat FXAA, maar het is dingen camoufleren. Gewoon AA blijft mooier maar je moet het wel hoog zetten.

Maar goed, we raken een beetje off-topic.

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:05:
[...]

Ik zie het toch met mijn eigen ogen? Je ziet duidelijk jaggies alleen minder snel omdat het gecamoufleerd wordt door de extreme blurriness.
Ik zie toch duidelijk veeeeel minder en de experts van HardOCP zeggen dat ook.
Duh, vind je het gek met al die blurriness? Je moet ergens op inleveren.

Leuk geprobeerd, dat FXAA, maar het is dingen camoufleren. Gewoon AA blijft mooier maar je moet het wel hoog zetten.

Maar goed, we raken een beetje off-topic.
Dat moet je zelf weten.

• Stoffa
  • Laatst online: 19:14
Qua FXAA discussie en de screenshot die vorige pagina gepost was het volgende:

Ja FXAA maakt vager, maar ook rustiger voor de ogen. Vergelijk het prikkeldraad maar: als daar online een vijand achterstaat zie je hem een stuk beter in de FXAA-situatie, dan in de 4x MSAA (waar het prikkeldraad weliswaar scherper, maar ook drukker oogt).

Tevens vind ik in FXAA de lantaarnpalen mooier (minder jagged) uitkomen. Ook zie je aan de auto's in de FXAA screenshot dat ze wat waziger zijn dan in MSAA, maar wederom wel weer rustiger voor de ogen.

Beiden plussen en minnen dus, maar ik ga toch voor FXAA...vooral als je in ogenschouw neemt dat dat tegen veel meer FPS kan.

Verwijderd

Stoffa schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:59:
Qua FXAA discussie en de screenshot die vorige pagina gepost was het volgende:

Ja FXAA maakt vager, maar ook rustiger voor de ogen. Vergelijk het prikkeldraad maar: als daar online een vijand achterstaat zie je hem een stuk beter in de FXAA-situatie, dan in de 4x (waar het prikkeldraad weliswaar scherper, maar ook drukker oogt).

Tevens vind ik in FXAA de lantaarnpalen mooier (minder jagged) uitkomen. Ook zie je aan de auto's in de FXAA screenshot dat ze wat waziger zijn dan in , maar wederom wel weer rustiger voor de ogen.

Beiden plussen en minnen dus, maar ik ga toch voor FXAA...vooral als je in ogenschouw neemt dat dat tegen veel meer FPS kan.
MSAA werkt geen eens in die screen want ik heb niet die jaggy's ik vraag mij echt af of die site de boel niet bedonderd want FXAA is net zo goed als 2x MSAA qua jaggy's of dit moet game afhankelijk zijn, driver issu of gelogen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 15:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:04:
[...]

MSAA werkt geen eens in die screen want ik heb niet die jaggy's ik vraag mij echt af of die site de boel niet bedonderd want FXAA is net zo goed als 2x MSAA qua jaggy's of dit moet game afhankelijk zijn, driver issu of gelogen.
Nee, dat heeft te maken met de engine, zij tonen gewoon aan waar dan ook direct het probleem met MSAA zit, namelijk Alpha textures (=Al heel lang een groot probleem).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 15:10 ]

Verwijderd

Mmm vraag ik mij af waarom ik niet de aggy's heb met alleen 4XSMAA aan?
Misschien getest met een amd kaart op die foto?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:11:
Mmm vraag ik mij af waarom ik niet de aggy's heb met alleen 4XSMAA aan?
Misschien getest met een amd kaart op die foto?
Kijk je wel naar de juiste dingen, ga eens goed kijken naar een boom met MSAA aan en zonder.
I wanted to chime in here, because I think FXAA, and other similar methods, including MLAA, are the future of antialiasing on the PC. Multisample Antialiasing has suited gamers well for the last decade and a half. There have been improvements in each new GPU architecture that keep making MSAA faster, and less of a memory bandwidth hog. However, it can only be taken so far, and MSAA has some major drawbacks. Traditional MSAA only reduces aliasing on polygon edges, i.e. the edges of geometric game objects. It also cannot reduce aliasing on alpha textures, and it cannot reduce aliasing associated with specular shader programs.

As games have become more shader based, we've seen specular shader aliasing start to be a problem. About 7 years ago, when the original Far Cry was released, was when we were brought into the world of shader programs being used heavily in a game. We can point you to evaluations years ago, where we have screenshots that clearly display how evident shader aliasing can be. If you look at this screenshot you will see specular shader aliasing on the corners of this object. Now, this was primitive vertex shading, but still quite evident, MSAA can't cure this. This screenshot shows very clearly how bad specular shader aliasing can be, all over the walls, and the floor. These are but a couple of examples, but it is things like this that traditional MSAA can't help you with, while methods like FXAA and MLAA can.
http://www.hardocp.com/ar...antialiasing_technology/5

Let je wel op dat jouw driver instellingen niet al hier wat van doen?

Verwijderd

Nee ik heb AA opties uit staan in het contol pannel Laat ik bepalen door de game.
Ik kijk naar dingen waar AA voor nodig zijn zoals rechte lijnen indd bomen en palen enzo

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 15:32 ]

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Als ik over één à twee weken 300 euro te besteden heb aan een videokaart. Is het dan aan te raden om te wachten op de 7xxx serie of kan ik beter een 6970/570 ophalen? Wat ik gelezen heb is dat de 7850 en 7870 resp de 6950 en 6970 gaan vervangen dmv een die shrink, zal dit betekenen dat de prijs daarvan dan iets lager zal liggen dan de huidige 6xxx serie en de 79xx rond de huidige prijzen van de 69xx zullen liggen?

Ik heb geen grote haast met de aanschaf, het gaat me voornamelijk om BF3. Ik koop het liefst een videokaart voor een langere termijn en BF3 doet het nu nog redelijk op low met een 8800GT.

Verwijderd

pauldegroot schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:11:
Als ik over één à twee weken 300 euro te besteden heb aan een videokaart. Is het dan aan te raden om te wachten op de 7xxx serie of kan ik beter een 6970/570 ophalen? Wat ik gelezen heb is dat de 7850 en 7870 resp de 6950 en 6970 gaan vervangen dmv een die shrink, zal dit betekenen dat de prijs daarvan dan iets lager zal liggen dan de huidige 6xxx serie en de 79xx rond de huidige prijzen van de 69xx zullen liggen?

Ik heb geen grote haast met de aanschaf, het gaat me voornamelijk om BF3. Ik koop het liefst een videokaart voor een langere termijn en BF3 doet het nu nog redelijk op low met een 8800GT.
Is het hard nodig dan. Dat moet jij jezelf eerst afvragen. Als je er geen moete mee hebt om
een tantje terug te zetten qua gfx zou ik voor een andere kaart gaan. Zo niet lekker houden en wachten want je kan later een kaart aanschaffen die voor een langer termijn mee gaat.
Als je toch een keuze gaat maken vraag ik mij eerst af op wele resolutie je gaat gamen en of je serieus ultra aan wil zetten?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 16:16 ]

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Als het dus geen haast heeft zou je aanraden om het even uit te zitten? Ik kan jammer genoeg weinig vinden over een eventuele release date van de nieuwe AMD lichting. Begin 2012 kan ook nog eind februari zijn en dat gaat me wel wat te lang duren denk ik.

Verwijderd

Reken daar maar op ja, februari. Bedenk wel dat je dan niet verdrietig moet zijn als de nieuwe kaarten de ouden echt verpletteren ;). De vooruitzichten zijn namelijk erg goed. Je zou dan nu kunnen zeggen dat je wat bespaard door een 6870 te nemen, die kan gewoon op high spelen en dan later nog een keer een overstap maken. Andes 2e hands een 4890 zien te scoren. Dan moet het begin van high ook er wel in zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 16:35 ]

Verwijderd

pauldegroot schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:27:
Als het dus geen haast heeft zou je aanraden om het even uit te zitten? Ik kan jammer genoeg weinig vinden over een eventuele release date van de nieuwe AMD lichting. Begin 2012 kan ook nog eind februari zijn en dat gaat me wel wat te lang duren denk ik.
Op welke resolutie word er gegamed dan?
Hier heb je een realistisch beeld van de hd6970 en gtx570
Ik durf niet meer snel te zeggen welke sneller is al spreekt dat voor zich maar men is daar hier
niet zo blij mee geloof ik want het is hier geloof ik koste wat het kost altijd maar één merk in veel gevallen die hier advies geven, dus zeg ik maar niet meer welke de betere keuze is voor jou'n budget?
http://www.guru3d.com/art...formance-benchmark-test/6

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 16:37 ]

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik game momenteel op 1680x1050 en ben ook niet op zoek naar een nieuwe 1920 of 2560 monitor, vandaar dat mijn 8800GT zich nog net overeind houdt. Ik denk eigenlijk niet dat ik nu een nieuwe moet gaan halen eigenlijk, dan zal ik ontzettend balen wanneer de nieuwe serie uitkomt met een prijsje rond de 300 euro en bijv 1,5x de performance van een 6970.

Het is trouwens icm een i7 920@3,8Ghz, 6GB ram en een Corsair VX450W.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:35:
[...]
Ik durf niet meer snel te zeggen welke sneller is al spreekt dat voor zich maar men is daar hier
niet zo blij mee geloof ik want het is hier geloof ik koste wat het kost altijd maar één merk in veel gevallen die hier advies geven, dus zeg ik maar niet meer welke de betere keuze is voor jou'n budget?

http://www.guru3d.com/art...formance-benchmark-test/6
Grappige steek onderwater hoor. Echt heel volwassen.

Verwijderd

pauldegroot schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:49:
Ik game momenteel op 1680x1050 en ben ook niet op zoek naar een nieuwe 1920 of 2560 monitor, vandaar dat mijn 8800GT zich nog net overeind houdt. Ik denk eigenlijk niet dat ik nu een nieuwe moet gaan halen eigenlijk, dan zal ik ontzettend balen wanneer de nieuwe serie uitkomt met een prijsje rond de 300 euro en bijv 1,5x de performance van een 6970.

Het is trouwens icm een i7 920@3,8Ghz, 6GB ram en een Corsair VX450W.
1,5 keer de performance zal die nooit halen. Maar ik kan er wel inkomen dat je dan baalt als je nu
een kaart van 300 euro zou kopen en dat dan een paar maand later kaarten uit komen die bewijze van 50% sneller zijn. Keuzes maken voor een release is moeilijk. Jammer dat het nog niet 100% zeker is wanneer
wat komt want dan word het ook al wat makkelijker.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 17:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:17:
[...]

1,5 keer de performance zal die nooit halen. Maar ik kan er wel inkomen dat je dan baalt als je nu
een kaart van 300 euro zou kopen en dat dan een paar maand later kaarten uit komen die bewijze van 50% sneller zijn. Keuzes maken voor een release is moeilijk. Jammer dat het nog niet 100% zeker is wanneer
wat komt want dan word het ook al wat makkelijker.
De hoogste single kaart haal de performance van de 6990. Dat is 80%. Dat is zelfs meer dan 1,5 keer....Dat zijn de aanhoudende geruchten uit, in het verleden, betrouwbaar geblekken bronne.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 17:21 ]

pauldegroot schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:27:
Staat nu geplant voor rond de jaarwisseling, dus eind dec. begin jan.

AMD Nieuwsdiscussie

• Apart
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:40:
[...]

Het gaat om een Ultron UN550 PFC. Ik heb de naam al gegoogled en er komt al niet zo bijster veel opduiken.

• Apart
-The_Mask- schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:34:
Wat staat er op de zijkant van de voeding voor het totale vermogen op de 12V? Iets van 252W?
Bij 12V 250 Watt, bij 5V 200 Watt
Voeding is nogal oud, tegenwoordig wordt bijna al het vermogen van de 12V getrokken. Een goede moderne 550W voeding kan dan ook zo'n 500W minimaal op de 12V leveren. Jouw voeding is dan ook meer vergelijkbaar met een moderne 300W voeding. Het wordt dus tijd voor een nieuwe voeding.

Welke voor jouw het beste is ligt aan de eisen, de PC en het budget.
Zie [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 28

AMD Nieuwsdiscussie

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Ik sta op het punt een nieuwe computer samen te stellen, ik begin nu echter te twijfelen over mijn GPU keuze. Wat het systeem voor alsnog zou moeten worden:
  • 2x 4GB Corsair, DDR3, PC12800
  • Corsair Enthousiast TX750M 750W
  • Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
  • Intel Core i5 2500K
  • 2x Sapphire HD6950 1GB
Daar ik geen zin heb om volgend jaar weer nieuwe videokaarten te moeten aanschaffen, had ik deze CF opstelling bedacht, waar ik wel even mee vooruit kan. Echter heb ik een Dell UltraSharp U2711 staan en wilde dus ook graag gaan gamen op 2560 * 1440. Nu vroeg ik mij af of ik niet beter kan gaan voor 2 6950s met beide 2GB geheugen?

Nu begrijp ik dat meer geheugen voornamelijk aantrekkelijk is als je op hoge resoluties wil gamen, maar ik kon niet zo snel vinden hoeveel meerwaarde 4GB tegen over 2GB heeft op deze resolutie. Ik hoop jullie wel.. :)

Learn something new every day.

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 22:13
Bal0n schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:56:
Ik sta op het punt een nieuwe computer samen te stellen, ik begin nu echter te twijfelen over mijn GPU keuze. Wat het systeem voor alsnog zou moeten worden:
  • 2x 4GB Corsair, DDR3, PC12800
  • Corsair Enthousiast TX750M 750W
  • Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
  • Intel Core i5 2500K
  • 2x Sapphire HD6950 1GB
Daar ik geen zin heb om volgend jaar weer nieuwe videokaarten te moeten aanschaffen, had ik deze CF opstelling bedacht, waar ik wel even mee vooruit kan. Echter heb ik een Dell UltraSharp U2711 staan en wilde dus ook graag gaan gamen op 2560 * 1440. Nu vroeg ik mij af of ik niet beter kan gaan voor 2 6950s met beide 2GB geheugen?

Nu begrijp ik dat meer geheugen voornamelijk aantrekkelijk is als je op hoge resoluties wil gamen, maar ik kon niet zo snel vinden hoeveel meerwaarde 4GB tegen over 2GB heeft op deze resolutie. Ik hoop jullie wel.. :)
Volgens mij is het prijsverschil ook gewoon niet eens zo heel groot, 30 euro ongeveer als je een sapphire met 2Gb vergelijkt met een sapphire met 1Gb dus ik denk dat daar het probleem niet moet liggen?

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Ja, dat is zeker waar, het zou op het totaal bedrag 55 euro uit maken. Maar ik dacht misschien dat 2GB al meer dan genoeg zou zijn en 4GB interessanter voor eyefinity opstellingen. Vandaar de vraag, :).

Verwijderd

In crossfire word de geheugen poel niet gedeeld, dus cfx met 1GB kaarten, word niet 2GB maar gewoon 1GB. Dus 2GB kaarten worden geen 4GB, maar blijft 2GB.

• Nilsepils
Bal0n schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:03:
Ja, dat is zeker waar, het zou op het totaal bedrag 55 euro uit maken. Maar ik dacht misschien dat 2GB al meer dan genoeg zou zijn en 4GB interessanter voor eyefinity opstellingen. Vandaar de vraag, :).
Tuurlijk is het interessanter :P alleen in hoeverre, ik zou zeggen gewoon doen, t verschil is niet zo groot en als je nog eens besluit ze per stuk te verkopen of dat 1 toch uiteindelijk genoeg blijkt te zijn, heb je alsnog die 2Gb :) alleen daarom zou ik het al doen, naast de performancewinst die je er mee op schiet icm eyefinity :)

NINJAEDIT:
http://www.tomshardware.com/reviews/graphics-ram-4870,2428.html handig :)

[ Voor 11% gewijzigd door Nilsepils op 10-11-2011 18:10 ]

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:07:
In crossfire word de geheugen poel niet gedeeld, dus cfx met 1GB kaarten, word niet 2GB maar gewoon 1GB. Dus 2GB kaarten worden geen 4GB, maar blijft 2GB.
Dan lijkt het me nogal een goede keus om te gaan voor 2x 2GB kaarten? Of begrijp ik je verkeerd? 1GB voor 2560*1440 klinkt wat mager.... :)

[ Voor 5% gewijzigd door DrSnuggles op 10-11-2011 18:10 ]

Verwijderd

Bal0n schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:10:
[...]

Dan lijkt het me nogal een goede keus om te gaan voor 2x 2GB kaarten? Of begrijp ik je verkeerd? 1GB voor 2560*1440 klinkt wat mager.... :)
Ja, want een hele hoge resolutie en crossfire vraagt gewoon om veel geheugen.

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Als ik echter naar Nilsepils z'n link kijk, lijkt het weer vrij weinig uit te maken. Tenzij een CFX opstelling extra geheugen vraagt?

Verwijderd

Bal0n schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:13:
Als ik echter naar Nilsepils z'n link kijk, lijkt het weer vrij weinig uit te maken. Tenzij een CFX opstelling extra geheugen vraagt?
Dik verouderde link. Bedenk dat je een dikke crossfire setup natuurlijk zonde is als het tegen word gehouden door te weinig geheugen. Dat je settings lager moet zeggen omdat je stottering krijgt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 18:15 ]

• Nilsepils
tuurlijk maar dat gaat niks wegnemen over het fijt dat meer RAM niet persé betekent meer performance of wat? :S

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

De vraag is of die lijn die wordt gezien nog steeds van kracht is. :)

Verwijderd

Nilsepils schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:15:
[...]

tuurlijk maar dat gaat niks wegnemen over het fijt dat meer RAM niet persé betekent meer performance of wat? :S
Tuurlijk wel, driver ontwikkeling is natuurlijk niets. Totaal andere architectuur telt natuurlijk ook niet. Moderne games worden er ook niet getest. Ook geen crossfire setup.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 18:18 ]

• Nilsepils
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:16:
[...]

Tuurlijk wel, driver ontwikkeling is natuurlijk niets. Totaal andere architectuur telt natuurlijk ook niet. Moderne games worden er ook niet getest. Ook geen crossfire setup.
Er word in het artikel genoemd dat je ook naar Mhz etc. moet kijken en dat is volgens mij nog waar? dat kan niet ineens anders zijn... en dat is waar ik op doel, #Gb is niet alles.

Verwijderd

Nilsepils schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:20:
[...]
Er word in het artikel genoemd dat je ook naar Mhz etc. moet kijken en dat is volgens mij nog waar? dat kan niet ineens anders zijn... en dat is waar ik op doel, #Gb is niet alles.
Dat klopt, alleen bij een 6950 Xfire setup maakt het niet uit 2GB of 1GB is omdat het geheugen op het zelfde mhz draait en de bandbreedte dus gelijk is. Alleen voor een setup met 2 van zulke dikke kaarten is het jammer als je settings niet hoger kan zetten omdat je geheugen te weinig is en je dus stottering gaat krijgen.

• Nilsepils
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:26:
[...]

Dat klopt, alleen bij een 6950 Xfire setup maakt het niet uit 2GB of 1GB is omdat het geheugen op het zelfde mhz draait en de bandbreedte dus gelijk is. Alleen voor een setup met 2 van zulke dikke kaarten is het jammer als je settings niet hoger kan zetten omdat je geheugen te weinig is en je dus stottering gaat krijgen.
ja als je er zo veel geld aan geeft is het natuurlijk zonde dan kan je beter die paar tientjes bijleggen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:26:
[...]

En dat laatste is dus niet het geval met 1 gb kaarten tot z0'n 1920x1200.
Zat filmpjes van gezien ook.
YouTube: Battlefield 3 Conquest Mode Gameplay

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 19:13 ]

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 13:25
mitsumark schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:26:
[...]

Eigenlijk hoort je vraag in heb UG topic.
Die 300W voeding baart me zorgen, het is wat weinig voor een snelle videokaart en de kwaliteit is onbekend.
Misschien even een foto maken van de sticker zodat we weten wat voor ding het precies is, of gewoon uit voorzorg sowieso vervangen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,90€ 49,90
1XFX Pro 450W€ 49,90€ 49,90
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 148,50€ 148,50
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)€ 147,56€ 147,56
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 395,86

Kwa voeding gewoon kijken naar de beschikbaarheid waar je wilt bestellen.
Kwa videokaart heeft de XFX wat betere koeling, maar de Sapphire is ook prima.
Thanks voor je antwoord!
De vraag was eigenlijk over de videokaart, ik wist dat de voeding vervangen moest worden maar toch bedankt dat je er op attendeert (misschien wist diegene het niet).
Jij beveelt dus de 6870 (daar had ik mijn ogen dus ook op). ;)
Waarschijnlijk wordt het dan de XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC).
Thanks,

Dennis :)

• Royer
  • Laatst online: 17-06 16:43
Tot op heden heb ik altijd met mijn XFX GTX280 alle games perfect kunnen spelen op een resolutie van 1920x1200 en details op high.
Ik speel voornamelijk FSX (heeft meer aan een snelle processor) en games als DIRT, Call of duty en Battlefield 3.

Sinds laatste game uitkwam begon mijn videokaart mij een beetje in de steek te laten.
Zeker als je alle toeters en bellen van de game aanzet. Oftewel, tijd voor vervanging.

Ik heb natuurlijk al wat rond zitten kijken, vergeleken en prijzen naast elkaar gelegd.
Als ik zo in de fora lees begrijp ik dat voor Battlefield een GTX560 Ti al een goeie kaart is.
In de verschillende benchmarks is deze kaart echter niet eens zoveel sneller dan een GTX280

http://www.hwcompare.com/8921/geforce-gtx-280-vs-geforce-gtx-560-ti/

Ok, een GTX560 heeft DirectX11 en is hoger geklokt dan de GTX280
Of bekijk ik het nou verkeerd?

Ik vraag mij dan ook af, is een upgrade naar een GTX560 Ti nou de moeite waard of toch beter het dubbele betalen voor een GTX580?
Of misschien een 2e GTX280 voor SLI ?

Asus P6T Deluxe
Intel Core i7 920 @ 3.6 Ghz
6 GB Corsair Dominator
Samsung Syncmaster T260 @ 1920x1200
Een GTX 560 Ti is ongeveer 33% sneller dan een GTX280, niet echt iets dus waar je heel veel mee opschiet voor 200 euro.

Welke voeding heb je trouwens?

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:05:
[...]

En dat laatste is dus niet het geval met 1 gb kaarten tot z0'n 1920x1200.
Zat filmpjes van gezien ook.
YouTube: Battlefield 3 Conquest Mode Gameplay
Maar BF3 heeft de mogelijkheid namelijk om meer geheugen te gebruiken. Die vult meer dan 1GB gewoon netjes op (dat doet ie niet voor niets, betekend niet dat er direct stutter optreed). Daarbij, praten we in dit geval niet eens alleen over BF3.

BF3 info:
http://hardforum.com/showthread.php?t=1641406&page=2
I believe ultra will be more then playable on 1gb cards as long as you close your browser. But it seems the time has come that we all need to upgrade to 2gb cards to avoid the vram bottleneck.
460's sli'd have More then enough power to run ultra, these cards really kick ass and take names... it makes me sad to get held back with something like vram. Unless they change the game so it doesnt render as much vram on ultra settings you def want a 2gb card even if you get a 500 series card. 1gb works better then 768 and 2gb renders better then 1 gb on ultra. Remember the game wants as much as 1.5gb Vram and if it doesnt have it, your system makes up for it at a much slower rate. numbers don't lie bro.
http://www.anandtech.com/...e-raw-power-of-two-gpus/7
Wrapping things up, the only aspect I feel that EVGA has left underdeveloped on an otherwise very strong card is VRAM. As a result of SLI 2Win is a $520 card with 1GB of effective VRAM. We’ve already seen 1GB of VRAM pose limitations in a couple of our tests, and going forward it’s only going to get worse. Case in point: Battlefield 3, which we’re currently looking at. In a technical presentation DICE has stated that the combined memory consumption at 1920x1080 for the gbuffer, Z-buffer, and MSAA resolve data is 158MB; and this is before other buffers let alone textures. As a $200 card meant for 1920 and lower resolution, 1GB of VRAM makes sense for the GTX 560 Ti. But as a $500 dual-GPU card meant for higher performance, higher quality, and higher resolutions, 1GB of effective VRAM is the biggest bottleneck going forward for the 2Win. Realistically EVGA is in a hard place since using higher density GDDR5 would drive up the price of the card and make it even more expensive than the GTX 580, but at the end of the day I think the 2Win needs 2GB of effective VRAM to spread its wings through 2012
En waarom BF3 dat doet:
http://forums.anandtech.c...ead.php?t=2200975&page=15
Ultra just enables higher res models/textures for objects further away, the more vram you have, the more details you can view further out.
Verder interessante berichten:
hanks, you were right. My 4GB was definitely holding me back. I picked up another 4GB today at Fry's and haven't had any huge sudden drops in fps. Plus new rounds/maps load up infinitely quicker as well. It seems like this games needs more than 4GB to run with everything turned up.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:11
Had ff een vraag met betrekkeing tot crossfire van ATI.

Ik heb zelf een ASUS EAH5850/G/2DIS/1GD5, nu staat in de aanbod advertenties een ASUS 5850 TOP kaart voor rond de €100. Is deze kaart ook te gebruiken in crossfire met mijn kaart?

Zie zelf niet waarom dit een probleem zou moeten zijn, maar dacht vraag het maar voor de zekerheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:09
Andyk125 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:02:
Had ff een vraag met betrekkeing tot crossfire van ATI.

Ik heb zelf een ASUS EAH5850/G/2DIS/1GD5, nu staat in de aanbod advertenties een ASUS 5850 TOP kaart voor rond de €100. Is deze kaart ook te gebruiken in crossfire met mijn kaart?

Zie zelf niet waarom dit een probleem zou moeten zijn, maar dacht vraag het maar voor de zekerheid ;)
Zou geen probleem moeten zijn, de "TOP" kaart word alleen lager geklokt naar de snelheden van je andere 5850. Dus het maakt niet uit of je nou een gewoon model of een overgeklokte versie neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
-The_Mask- schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:34:
Een GTX 560 Ti is ongeveer 33% sneller dan een GTX280, niet echt iets dus waar je heel veel mee opschiet voor 200 euro.

Welke voeding heb je trouwens?
Voeding is een Corsair 650 watt.
In principe genoeg voor SLI echter, ik weet ik niet hoe het zit met aantal stekkers.
Zit 2x 8 pin stekker op geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:11
Terrz schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:06:
[...]

Zou geen probleem moeten zijn, de "TOP" kaart word alleen lager geklokt naar de snelheden van je andere 5850. Dus het maakt niet uit of je nou een gewoon model of een overgeklokte versie neemt.
Bedankt :)

Had op google ff een mooie revieuw gevonden:
http://www.lostcircuits.c...id=1&limit=1&limitstart=1

Is het trouwens beter om een 2e 5850 te kopen, of een enkele 6950? Benchmarks zat over de 6950, maar kan moeilijk een vergelijking vinden met de crossfire 5850..

Ben er al uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Royer schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:08:
[...]

Voeding is een Corsair 650 watt.
In principe genoeg voor SLI echter, ik weet ik niet hoe het zit met aantal stekkers.
Zit 2x 8 pin stekker op geloof ik.
Corsair heeft meerdere 650W voedingen en het aantal aansluitingen verschilt per voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Even een klein vraagje tussendoor:
Heeft iemand enig idee wanneer de 7xxx uitkomen?
laatste bericht was laatste kwartaal van 2011 en daar zitten we al ruim in namelijk,,,
ik ben aan het overwegen een 6950 (wellicht zelfs CF) te kopen of die waarschijnlijk korte tijd te wachten op de 7xxx.
TNX!

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
-The_Mask- schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:00:
[...]

Corsair heeft meerdere 650W voedingen en het aantal aansluitingen verschilt per voeding.
Ik heb een Corsair TX650 650W Power Supply.

Zit wel een 6 pins en 6+2 pins aansluiting op maar die zijn allemaal al in gebruik voor 1 GTX280.
Voor SLI heb ik dus totaal 2x6 en 2 x 8 pins aansluiting nodig ?
Bestaan die voedingen wel ?

Is er een ATI kaart die nog tussen een GTX560 Ti en GTX 580 in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royer schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:59:
[...]

Ik heb een Corsair TX650 650W Power Supply.

Zit wel een 6 pins en 6+2 pins aansluiting op maar die zijn allemaal al in gebruik voor 1 GTX280.
Voor SLI heb ik dus totaal 2x6 en 2 x 8 pins aansluiting nodig ?
Bestaan die voedingen wel ?

Is er een ATI kaart die nog tussen een GTX560 Ti en GTX 580 in zit?
Jeps hd 6970 rond de 300 euro voor het zelfde geld heb je de iets snellere gtx570

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotcha92
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-02-2023
-The_Mask- schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:31:
Een GTX570 is niet iets sneller dan een HD6970.
volgens mij wel kijk hier maar eens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotcha92
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-02-2023
-The_Mask- schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:36:
Nee, lees maar eens verschillende goede reviews.
Hmm wil jij zeggen dat deze review niet goed is of dat tweakers geen goede reviews maakt? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Hai allen,

Ik heb even een kort vraagje. Ik heb nu één GTX460 met 768MB VRAM. Ik speel Battlefield op 1650x1080 op alles high/ultra behalve de textures. Die zijn nu medium, op high merk ik kleine slowdowns tijdens multiplayer games. Nu zit ik er aan te denken om er nóg een bij te prikken, maar is gaat het dan lukken om textures op high te zetten in BF (en bijvoorbeeld Crysis 2), of zal ik dan een andere upgrade moeten kiezen?

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

De slowdowns die je hebt zullen waarschijnlijk komen omdat er geswapt moet worden tussen VRAM en HDD/RAM voor de textures doordat ze niet in de 768MB passen. SLI zal dat niet oplossen aangezien het je VRAM niet verdubbelt, als je dus de textures op high/ultra wilt hebben moet je toch een kaart zoeken met 1,25+ GB, het liefst een 2GB als je ook voorbereid wilt zijn op de toekomst (1080P of andere games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

pauldegroot schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:42:
SLI zal dat niet oplossen aangezien het je VRAM niet verdubbelt,
Maar dit snap ik niet: immers, ik ga dan toch van 768MB naar 1,5gig?

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
MicScott schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:44:
[...]

Maar dit snap ik niet: immers, ik ga dan toch van 768MB naar 1,5gig?
zo werkt dat helaas niet.
2 kaarten met 1GB beide zullen max 1GB hebben. Daarom wordt aangeraden om 2GB te nemen. 2 kaarten met 2GB is dan ook 2GB (en geen 4GB)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Als je SLI gebruikt moeten beide kaarten directe toegang hebben tot de textures/models etc. Dat betekent dus dat dit alles in zowel kaart één als twee ingeladen moet worden en je dus niet meer geheugen krijgt om te gebruiken.

Hier staat trouwens nog iets over jou videokaart icm bf3 en sli, welliswaar de beta maar toch even om te verduidelijken dat SLI je niet gaat helpen hierin. http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=1262952&mpage=1

Je GTX460 kan je nog verkopen voor ongeveer 100 euro geloof ik dus dan moet je nog 130 euro bijleggen voor een 6950. De overweging die je dan moet maken is of je niet beter dan kan wachten op de 7xxx serie. De 7850 zal een die-shrink worden van de 6950 waardoor hij koeler is, hogere clocks kan hebben en minder stroom zal gebruiken. Die komt rond de jaarwisseling uit.

[ Voor 29% gewijzigd door pauldegroot op 11-11-2011 13:53 ]

Pagina: 1 ... 99 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic