Op dit moment heb ik nog een oude P5B-E plus met daarin een Nvidia 7900GTO en daar een Zalman VF1000 aan hangen. Dat weer in een ninehundred kast, fwiw.
Kennelijk is de maximaal mogelijke upgrade naar een HD 5770/6770 of GTS 450.
Of is dat het maximale waar mijn moederbord nog voordeel uit trekt?
Ik overweeg mijn videokaart te vervangen door een Asus EAH6770DC/SL/2DI/1GD5, vooral vanwege het lage idle stroomverbruik. Mijn PC staat praktisch dag en nacht aan en ik heb gelezen dat de 7900GTO mogelijk geen HDCP ondersteunt -al doet ie dat volgens de specs wel-.
Met mijn huidige systeem wil ik nog "aanmodderen" totdat ik voor een redelijke prijs kan upgraden naar X78 of hoe ze het willen noemen. Hoe verhouden de real world prestaties van de 6770 zich tot die van de 7900GTO en is het -derhalve- nog de moeite om up te graden? Is het wel een upgrade?
Bestaat er inmiddels al een site waar je gegevens over het stroomverbruik van videokaarten kunt vinden?
Mijn keuze voor de 6770 is slechts gebaseerd op een veel te korte lijst die ik heb kunnen vinden.
Ik zou wel willen weten hoeveel 3Dmark punten je per watt krijgt. Een videokaart die maximaal meer stroom verbruikt zou per saldo toch de zuinigste kunnen zijn. Een HD 5550 verbruikt het minst -in mijn lijstje dan- maar die doet wel 10 keer zo lang over dezelfde hoeveelheid werk.
Lees net de waarschuwing.
* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
Corsair CMPSU-620H
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1920x1200 icm 27" scherm.
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Games speel ik niet veel meer, maar als ik weer hooked raak wil ik het fatsoenlijk kunnen spelen. Wel poker ik dag en nacht op meerdere sites tegelijk en omdat ik me dan toch nog verveel heb ik in een hoekje van mijn scherm de (HD) TV meestal aan staan.
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Als ie veel minder verbruikt en nog 5 jaar mee kan -icm een upgrade tzt- mag die wel wat kosten.
[
Voor 20% gewijzigd door
Bubbleblower1 op 16-11-2011 18:04
]