Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCII koelers staan indd wel goed bekend om zijn goede prestaties. Ik speel zelf met de gtx580 (in sli zins kort omdat online ultra niet te doen was mmet 1 kaart) en bij crysis 2 en bf3 word tot een paar mb geheugen over verbruikt op 1920x1080. Ik heb ook wel eens gehad dat het totale geheugen verbruikt werd in bf 3 of crysis 2 maar dit komt maar op een paar punten voor.

Hier een test met de 2gb gtx560 ti er in
http://www.tomshardware.c...overclocking,2858-16.html

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Hey guys, ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart voor mid tot high-end performance, momenteel heb ik:

MoBo: Gigabyte GA-MA790X-UD3P, deze heeft 2 PCI-express 2.0 x16 slots waarvan één op x16 aangesloten is en één x8, het bord ondersteunt CrossfireX
CPU: AMD Phenom II X4 955 BE (125W, 3.2Ghz) icm 8GB ram
Voeding: Cooler Master Silent Pro M1000 (geclaimde 1000 Watt)
Videokaarten: 9600GT 512MB + 8600GT 256MB
Verder nog 4 HDD's, ik denk dat het qua PSU echter wel goed zal zitten.

Ik werk op een dual/triple screen setup, normaal 2x een 1920*1080 scherm en een 1440*900 scherm erbij tijdens audioproductie. Ik zal in principe echter alleen gamen op één van de 1920*1080 schermen, maar tijdens normaal desktop gebruik wil ik wél weer de mogelijkheid hebben om ze alle drie aan te kunnen sturen. Overklokken is uit den boze, bij de eerste de beste crash zal ik alles toch weer naar stock moeten terugzetten, stabiliteit en (idle) stilte zijn voor mij een stuk belangrijker dan dat beetje extra performance.
De reden voor de 8600GT was het derde beeldscherm - het lijkt er echter op dat die 8600GT aan het overlijden is, na een reeks random crashes heb ik de kaart eruit getrokken en hielden de crashes ineens op. De reden voor uberhaupt nVidia icm met een Crossfire moederbord is dat de kaarten al in huis waren voor ik besloot te upgraden.

Nu is de enige echte harde eis dat ik er straks alle drie de monitoren op kwijt kan en in de native resolutie kan gamen, met vervolgens als prioriteit de geluidsproductie. Een Radeon leek me ook handiger indien ik er eventueel een tweede bij wil/moet zetten. Nu heb ik begrepen dat met de huidige kaarten je 3 monitoren op een enkele kaart kunt aansluiten, maar dat de derde dan via displayport zal moeten - een tweede kaart zou dus niet per sé nodig zijn. Budget zit tussen de circa 100 en 150 euro, hoewel hier nog wel wat uitloop in mogelijk is. Ik speel vooral games a la Rage, Skyrim, indie-games zoals Magicka en wellicht nog BF3.

Een aantal opties die ik overweeg zijn de:
XFX HD6790 1GB GDDR5 PCI-e (goedkoop, redelijke performance en lijkt een stil ontwerp te zijn)
Gigabyte GV-R677SL-1GD (passief, redelijke performance maar beperkt aantal aansluitingen)
Powercolor SCS3 HD6850 1GB GDDR5 (snelste beschikbare passief gekoelde kaart)

Wat ik me nu écht afvraag is wat de snelst mogelijke setup is waarbij m'n CPU geen bottleneck voor de kaarten vormt.

[ Voor 3% gewijzigd door Vyo op 14-11-2011 14:14 . Reden: lijstje bewerkt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met dat budget ga je niet lekker gamen op 3 schermen of je moet genoegen nemen met low settings en wat lagg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:23:
Met dat budget ga je niet lekker gamen op 3 schermen of je moet genoegen nemen met low settings en wat lagg
Ik wil gamen op 1 scherm in 1920*1080, maar in 2d modus wel drie schermen kunnnen aansturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Wat voor soort monitoren heb je? Heb je displayport aansluitingen op je beeldschermen, en kun je ze ook daisy-chainen?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

roy-t schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:57:
Wat voor soort monitoren heb je? Heb je displayport aansluitingen op je beeldschermen, en kun je ze ook daisy-chainen?
Nee, ik heb helaas geen displayport aansluitingen op de schermen. Het zijn drie 'reguliere' TFT's (1x Samsung 940BW en 2x een Samsung X2220) , met elk 1x DVI en 1x D-Sub. Wellicht wel belangrijk om te vermelden is dat ik één van de twee HD schermen het liefst met D-Sub zou willen aansluiten - dan kan er namelijk een console op een DVI ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 15:04
Gianni Rombios schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:03:
Voor wat betreft BF3 gebundeld met grafische kaart hier een voorbeeld (van de buren):
http://nl.hardware.info/n...-directcu-ii-en-xonar-d2x
Amd heeft ook al lang aangekondigd BF3 te gaan bundelen met de duurderre kaarten.

Als je specifiek voor BF3 een nieuwe kaart wilt halen is zo'n bundel wel voordelig.
Goede tip :), ik heb zojuist de BF3-versie van de Asus GeForce GTX560 Ti DCII TOP besteld. Scheelt 20 euro ten opzichte van de non-BF3 versie. Deze bundel staat nog niet in de Pricewatch, maar een telefoontje aan Mycom leerde mij dat zij deze al wel kunnen leveren. Voor de geïnteresseerden: http://www.mycom.nl/Produ...0-Ti-DCII-TOP,1GB/1234315

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Ik vrees dat je dan meer dan 1 videokaart gaat nodig hebben, voor gaming iig, de standaard kaarten van AMD en NVidia hebben volgens mij geen van alleen 3 DVI aansluitingen (of 2DVI + 1 VGA) maar dit weet ik niet 100% zeker dus je zou nog even verder kunnen zoeken.

Wat je wel zou kunnen doen is een gewone videokaart nemen en dan met zo'n kastje van Matrox alle 3 de schermen aansluiten als 1 scherm, of je kunt voor 2 videokaarten gaan natuurlijk, 1 voor gaming en nog een mini-passief-low-profile dingetje voor het laatste scherm.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roy-t schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:33:
Ik vrees dat je dan meer dan 1 videokaart gaat nodig hebben, voor gaming iig, de standaard kaarten van AMD en NVidia hebben volgens mij geen van alleen 3 DVI aansluitingen (of 2DVI + 1 VGA) maar dit weet ik niet 100% zeker dus je zou nog even verder kunnen zoeken.
Kan prima. Actief verloopje van (mini)Display Port naar DVI kost zo'n 20 euro.
Dan heb je drie maal DVI en met een DVI-VGA verloopje op de DVI-I van de videokaart heb je dan twee maal DVI en één maal VGA.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ontdekt, door middel van Skyrim te spelen, dat mijn ATI 5850 niet meer alles op max kan draaien en dat heeft mij aan het denken gezet. Ik kan Skyrim op ultra spelen, maar dan moet ik wel shadows op high (ipv ultra) zetten en AA + AF op 4, inplaats van 12 of 16.

Ik ben zo iemand die gewoon alles uit een spel wilt halen en dus ook het visuele aspect. Dus, mijn vraag:

Welke ATI kaart is op dit moment de beste keus? Ik wil het graag onder de 250,- houden.
Ik zat zelf te denken aan een 6850 ofzo, maar misschien wil ik wel 300 uitgeven aan > pricewatch: XFX AMD Radeon HD 6970

Mijn huidige kaart > pricewatch: Club3D HD5850 Overclocked Edition

Alvast bedankt,

Michael

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Freaky Maus schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:27:
Wat mij betrefd heeft je broer een goed advies gegeven, dat is namelijk een mooie kaart met een mooie koeler. Al moet ik zeggen dat ik zelf geen ervaring heb met de koelers van MSI (Frozr reeks) maar in de reviews komen ze vaak naar voren als goed (stil en goed koelvermogen). Nette keus als je het mij vraagt, je zou nog wat centen kunnen besparen en kijken naar een 6850 of 6870 van AMD. Je processor is namelijk niet slecht maar wel dual-core, in sommige nieuwe games kan dit beperkingen opleveren. Afhankelijk van je resolutie en wensen zou je dan een 'lichtere' kaart kunnen nemen en zo sparen voor een nieuw systeem? Afgezien daarvan is die MSI 560Ti erg mooi.
Hey bedankt voor je reactie! :)
Ik ga voorlopig nog geen nieuwe processor kopen denk ik, maar bedankt voor je advies.

Graag zou ik nog andere meningen over mijn post krijgen als dat mogelijk is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
@-The_Mask-, bedankt voor die verbetering, een actief verloopje is niet helemaal ideaal maar kan wel precies zijn wat hij zoekt. Aan de andere kant is zo'n verloopje bijna even duur als een passieve-low profile videokaart zoals deze pricewatch: Point of View GeForce 8400 GS GPU en dan zit alles netjes binnen in.

Edit: oops die kaart spreekt zichzelf tegen, de specs zeggen passief maar het plaatje zegt koeler, maarja je begrijpt wat ik bedoel, zoiets als deze dan pricewatch: Asus EN8400GS SILENT/DI/1GD2(LP)
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:33:
Hallo,

Ik heb ontdekt, door middel van Skyrim te spelen, dat mijn ATI 5850 niet meer alles op max kan draaien en dat heeft mij aan het denken gezet. Ik kan Skyrim op ultra spelen, maar dan moet ik wel shadows op high (ipv ultra) zetten en AA + AF op 4, inplaats van 12 of 16.

Ik ben zo iemand die gewoon alles uit een spel wilt halen en dus ook het visuele aspect. Dus, mijn vraag:

Welke ATI kaart is op dit moment de beste keus? Ik wil het graag onder de 250,- houden.
Ik zat zelf te denken aan een 6850 ofzo, maar misschien wil ik wel 300 uitgeven aan > pricewatch: XFX AMD Radeon HD 6970

Mijn huidige kaart > pricewatch: Club3D HD5850 Overclocked Edition

Alvast bedankt,

Michael
Hoewel de 5850 niet de allernieuwste meer is zou ik, als je het nu alleen voor Skyrim doet nog even niet doen. Probeer eens een screenshot te maken met AA +AF op 16x en daarna op 4x, zie je (vooral als je beweegt) echt het verschil? Zo niet dan kun je nog even lekker Skyrimmen :+ en dan koop je bij de volgende grote game een nieuwe videokaart als je het echt nodig hebt en dan zijn we misschien alweer een generatie verder. Je kunt trouwens ook denken aan 2x een 5850 in cross-fire, moet je er even wat benchmarks op los laten maar dat is mogelijk sneller dan een 6950 en zeker goedkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door roy-t op 14-11-2011 21:11 . Reden: typo ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel de 5850 niet de allernieuwste meer is zou ik, als je het nu alleen voor Skyrim doet nog even niet doen. Probeer eens een screenshot te maken met AA +AF op 16x en daarna op 4x, zie je (vooral als je beweegt) echt het verschil? Zo niet dan kun je nog even lekker Skyrimmen :+ en dan koop je bij de volgende grote game een nieuwe videokaart als je het echt nodig hebt en dan zijn we misschien alweer een generatie verder. Je kunt trouwens ook denken aan 2x een 5850 in cross-fire, moet je er even wat benchmarks op los laten maar dat is mogelijk sneller dan een 6950 en zeker goedkoper.
Geld speelt in dit geval geen rol en de volgende generatie duurt nog wat maandjes als het goed is. De 5850 is nog steeds geen goedkope kaart en sinds 2 jaar geleden is hij maar in zo'n 50 euro gezakt kwa prijs, dus liever een 6xxx serie kaart, dan crossfire. Ook omdat je met crossfire soms toch tegen wat problemen aanloopt.

Ik had er gister veel minder last van, maar Skyrim lagde vandaag toch wel wat, zelfs met AA/AF allebei op 4 en shadows op high. Ik wil gewoon op max spelen zonder enige lag, anders kan ik 'm net zo goed voor de PS3/Xbox 360 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, je moet het zelf bepalen, maar ik zou gewoon 2e hands een 5850 gaan halen. Stuk goedkoper en de problemen zijn allang niet meer zo als vroegah.

http://www.anandtech.com/bench/Product/295?vs=293

Over het lag, hou GPU-Z en de taskmanager er eens bij en zie of je uitschieters ziet, voor dat het je cpu blijkt te zijn of een ander onderdeel.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap je punt opzich wel, maar die 5850 is ten eerste blijkbaar bijna niet meer verkrijgbaar en hij is nog steeds rond de 220 euro. Dan geef ik liever 80-90 euro uit aan een hele nieuwe kaart met betere specs + die weer een langere tijd meegaat.

Taskmanager en Core Temp laten geen ongebruikelijke getallen/metingen zien en GPU-Z geeft toch wel aan dat m'n kaart flink z'n best doet om 't spel te trekken. Begrijp me niet verkeerd. Hij rent het spel prima, m'n broer zou me bijvoorbeeld voor gek verklaren, maar ik wil gewoon alles op max en rond een mooi aantal fps. Ik merk nu toch dat m'n kaart lagd, wanneer ik snel op een paard rij, waardoor hij alles veel sneller moet renderen, aangezien 't één grote wereld is. En soms gewoon wat lag als ik rondloop, vanwege bijvoorbeeld mist en dergelijke.

Dus laten we het 5850 crossfire verhaal achter ons laten.

Ik zat naar die pricewatch: XFX AMD Radeon HD 6970 te kijken en vroeg me af of jullie misschien een beter alternatief weten? Of een betrouwbaarder merk? Ik ben zelf niet bekend met XFX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:32
Ik heb een vraagje over die Sapphire HD6950 toxic. In de pricewatch is dit de eerste hit: https://maxict.nl/product...c&utm_campaign=pricewatch

In de titel van het artikel staat echter niks met toxic. Er staat ook maar 800 MHz. In de beschrijving staat echter wel de toxic edition met 880 MHz. Ook de plaatjes geven de toxic aan. Lijkt het jullie betrouwbaar om vanaf die site te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:10:
Ik snap je punt opzich wel, maar die 5850 is ten eerste blijkbaar bijna niet meer verkrijgbaar en hij is nog steeds rond de 220 euro. Dan geef ik liever 80-90 euro uit aan een hele nieuwe kaart met betere specs + die weer een langere tijd meegaat.
2e hands gaat ie voor zon 100/120 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roy-t schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:06:
@-The_Mask-, bedankt voor die verbetering, een actief verloopje is niet helemaal ideaal maar kan wel precies zijn wat hij zoekt. Aan de andere kant is zo'n verloopje bijna even duur als een passieve-low profile videokaart zoals deze pricewatch: Point of View GeForce 8400 GS GPU en dan zit alles netjes binnen in.
nVidia en AMD kaarten in één PC werkt sowieso niet altijd even goed. Zorgt er ook voor dat je extra energie verbruikt, kost weer een PCI-e slot enz. Eigenlijk zit er geen voordeel bij, ik zie alleen maar nadelen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:06:
[...]

2e hands gaat ie voor zon 100/120 euro...
Ja ik koop geen 2e hands videokaarten, dus daar zijn we snel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:51:
[...]

Ja ik koop geen 2e hands videokaarten, dus daar zijn we snel klaar mee.
voor 90 Heb je geen nieuwe snellere kaart dan de 5850

voor dat kijk je al naar een 6870 dies is wat sneller

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:55
-Edwin- schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:40:
Ik heb een vraagje over die Sapphire HD6950 toxic. In de pricewatch is dit de eerste hit: https://maxict.nl/product...c&utm_campaign=pricewatch

In de titel van het artikel staat echter niks met toxic. Er staat ook maar 800 MHz. In de beschrijving staat echter wel de toxic edition met 880 MHz. Ook de plaatjes geven de toxic aan. Lijkt het jullie betrouwbaar om vanaf die site te kopen?
Dan bestel je voor de zekerheid bij Azerty waar wel de juiste info staat, wel een tientje duurder maar persoonlijk heb ik daar altijd goede ervaringen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:10:
[...]

nVidia en AMD kaarten in één PC werkt sowieso niet altijd even goed. Zorgt er ook voor dat je extra energie verbruikt, kost weer een PCI-e slot enz. Eigenlijk zit er geen voordeel bij, ik zie alleen maar nadelen.
Dus er zijn meer problemen dan bij cf of sli?
Ik wou namelijk op den duur gewoon weer voor 1 kaart gaan met 2 gpu's. Ik lees zelf
ook altijd veel sli of cf problemen met 2 gpu's op een kaart, ik dacht dan altijd dat dat komt
omdat men de boel niet goed in stelt of een cpu bottlenek en dat soort dingen. Ik draai zelf al een aantal jaar cf of sli maar als ik dit zo lees over de dual gpu kaarten is het daar mee wel heel erg gesteld.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:18:
[...]

Dus er zijn meer problemen dan bij cf of sli?
Ik wou namelijk op den duur gewoon weer voor 1 kaart gaan met 2 gpu's. Ik lees zelf
ook altijd veel sli of cf problemen met 2 gpu's op een kaart, ik dacht dan altijd dat dat komt
omdat men de boel niet goed in stelt of een cpu bottlenek en dat soort dingen. Ik draai zelf al een aantal jaar cf of sli maar als ik dit zo lees over de dual gpu kaarten is het daar mee wel heel erg gesteld.
Hij heeft het helemaal niet over dual GPU kaarten maar over een AMD en Nvidia kaart tegelijk gebruiken in 1 PC om meer schermen aan te sturen wat niet altijd even lekker werkt. ;)

In principe zou een dual GPU gewoon hetzelfde moeten werken als SLI/CF met 2 losse kaarten qua drivers.

[ Voor 6% gewijzigd door Redblader op 15-11-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het verkeerd gelezen pc ipv pcb mijn zicht gaat echt sterk achteruit met die oogziekte die ik heb 8)7
Een dual gpu zou ook het zelfde moeten wekren maar lees daar bij veel meer problemen altijd.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:10:

Taskmanager en Core Temp laten geen ongebruikelijke getallen/metingen zien en GPU-Z geeft toch wel aan dat m'n kaart flink z'n best doet om 't spel te trekken. Begrijp me niet verkeerd. Hij rent het spel prima, m'n broer zou me bijvoorbeeld voor gek verklaren, maar ik wil gewoon alles op max en rond een mooi aantal fps. Ik merk nu toch dat m'n kaart lagd, wanneer ik snel op een paard rij, waardoor hij alles veel sneller moet renderen, aangezien 't één grote wereld is. En soms gewoon wat lag als ik rondloop, vanwege bijvoorbeeld mist en dergelijke.

Dus laten we het 5850 crossfire verhaal achter ons laten.

Ik zat naar die pricewatch: XFX AMD Radeon HD 6970 te kijken en vroeg me af of jullie misschien een beter alternatief weten? Of een betrouwbaarder merk? Ik ben zelf niet bekend met XFX.
De HD6850 die je eerder noemde is niet sneller dan je huidige kaart, dus als je een snellere single kaart zoekt, kom je inderdaad uit bij de HD6950 of HD6970. Wat mij betreft is het verschil tussen de 2 niet groot genoeg om het prijsverschil te rechtvaardigen, maar als je maximale prestaties wilt, of als geld geen rol speelt, dan is de HD6970 ook een prima keuze.

Voor zover ik kan zien is het model van XFX gewoon een reference kaart, oftewel, alleen de sticker en de doos zijn door XFX zelf ontworpen. Zelf zou ik gewoon voor de Sapphire gaan, ook reference kaart en toch weer een paar euro goedkoper.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Depep schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:07:
[...]

De HD6850 die je eerder noemde is niet sneller dan je huidige kaart, dus als je een snellere single kaart zoekt, kom je inderdaad uit bij de HD6950 of HD6970. Wat mij betreft is het verschil tussen de 2 niet groot genoeg om het prijsverschil te rechtvaardigen, maar als je maximale prestaties wilt, of als geld geen rol speelt, dan is de HD6970 ook een prima keuze.

Voor zover ik kan zien is het model van XFX gewoon een reference kaart, oftewel, alleen de sticker en de doos zijn door XFX zelf ontworpen. Zelf zou ik gewoon voor de Sapphire gaan, ook reference kaart en toch weer een paar euro goedkoper.
Kijk hier heb ik wat aan.

Nu je het zegt. Ik heb 2 maanden terug voor de gein een systeem samengesteld en toen gebruikte ik ook het merk Sapphire. Ik heb de 6950/6970 even naast elkaar gehouden kwa specs en ik zie dat alleen het geheugen snelheid en de snelheid van de chip (core snelheid I guess) wat sneller is.

Ik zit me nu wel af te vragen of die 80-100 euro meer dat waard is. Geld speelt niet echt een rol, maar maken die 2 verschillen kwa specs veel uit denkje? Volgens mij kan ik met die 6950 alles makkelijk op max draaien voor de komende 2 jaar ofzo. Het gaat mij op dit moment vooral om Skyrim, want daar moet ik toch een paar settings naar beneden halen.

Ik gebruik trouwens een i5 750 cpu, dus daar zal 't niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, beslis voor je zelf zou ik zeggen:
http://www.anandtech.com/bench/Product/292?vs=293

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:55
De 6950 nemen, en over een paar maanden als de 7xxx kaarten uitkomen nog een 6950 voor minder geld er naast zetten.

Ik zelf vond de meerprijs van de 6970 het niet waard toen ik de 6950 kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:04:
[...]

Kijk hier heb ik wat aan.

Nu je het zegt. Ik heb 2 maanden terug voor de gein een systeem samengesteld en toen gebruikte ik ook het merk Sapphire. Ik heb de 6950/6970 even naast elkaar gehouden kwa specs en ik zie dat alleen het geheugen snelheid en de snelheid van de chip (core snelheid I guess) wat sneller is.

Ik zit me nu wel af te vragen of die 80-100 euro meer dat waard is. Geld speelt niet echt een rol, maar maken die 2 verschillen kwa specs veel uit denkje? Volgens mij kan ik met die 6950 alles makkelijk op max draaien voor de komende 2 jaar ofzo. Het gaat mij op dit moment vooral om Skyrim, want daar moet ik toch een paar settings naar beneden halen.

Ik gebruik trouwens een i5 750 cpu, dus daar zal 't niet aan liggen.
Als geld geen rol speeld en je wil de games zo hoog mogelijke gfx wil draaien
dan is de keuze van de gtx570 net ff iets beter dan de hd6970
http://www.anandtech.com/bench/Product/292?vs=306

Verder als je wel met wat minder performance wil doen de hd6950
Ik zelf vind de meerprijs van een duurdere kaart altijd waard omdatik niet graag onder de 50 fps game
qua laagste frame drops.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:33:
[...]

Als geld geen rol speeld en je wil de games zo hoog mogelijke gfx wil draaien
dan is de keuze van de gtx570 net ff iets beter dan de hd6970
http://www.anandtech.com/bench/Product/292?vs=306

Verder als je wel met wat minder performance wil doen de hd6950
Ik zelf vind de meerprijs van een duurdere kaart altijd waard omdatik niet graag onder de 50 fps game
qua laagste frame drops.
Hij geeft aan Skyrim op de allerhoogste settings te gamen, dan presteren ze beide gelijk (al is het verschil klein).
http://www.tomshardware.c...nce-benchmark,3074-8.html

Aangezien hij aangeeft op de allerhoogste settings te gamen zou ik toch eerder de 6970 nemen, die doet het dan simpelweg vaak iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:39:
[...]

Hij geeft aan Skyrim op de allerhoogste settings te gamen, dan presteren ze beide gelijk (al is het verschil klein).

Aangezien hij aangeeft op de allerhoogste settings te gamen zou ik toch eerder de 6970 nemen, die doet het dan simpelweg vaak iets beter.
Jammer dat de 6950 er niet tussen staat, want ik zit nu toch erg te twijfelen of 't die 80-100 euro waard is.. Aan de andere kant. Als ik nu gewoon die 6970 haal, heb ik in ieder geval 't beste van 't beste. Rond die prijs categorie dan..

De benchmarks op AnandTech geven niet zo heel veel verschil aan moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:39:
[...]

Gaan we zweer ook met de hoogste instellingen zal de gtx570 iets beter presteren in meer games.
Ik liet dat ok net zien in heel wat games. Bedoel je niet gowoon op hoge resoluties dan de meest gebruikte resoluties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist bij de computer zaak waar ik werk de 6970 besteld, want ik kan em bij hun kopen met wat korting, aangezien ik er werk, dus dat komt mooi uit.

Bedankt voor de hulp allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Sander H schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:11:
[...]

Dan bestel je voor de zekerheid bij Azerty waar wel de juiste info staat, wel een tientje duurder maar persoonlijk heb ik daar altijd goede ervaringen gehad.
Ja dan is die wel een tientje duurder. Maar ergens moet ik een lijn trekken. Op een gegeven moment kan je dan beter voor de HD6970 gaan. Daarom wil ik graag weten hoe het is bij de site die ik aanhaalde.

Namelijk deze: https://maxict.nl/product...c&utm_campaign=pricewatch

Dus iemand die weet of dit echt de Toxic edition is?

[ Voor 18% gewijzigd door -Edwin- op 15-11-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ze al gemailt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:51:
[...]
Gaan we zweer ook met de hoogste instellingen zal de gtx570 iets beter presteren in meer games.
Ik liet dat ok net zien in heel wat games. Bedoel je niet gowoon op hoge resoluties dan de meest gebruikte resoluties?
Sorry :$

http://www.techpowerup.co...IS/Radeon_HD_6970/29.html

1680x1050 - 570 2% sneller
1920x1200 - 6970 - 2% sneller
2560x1600 - 6970 - 5% sneller

Doorgaans bljift het verschil op 1920*xxxx inderdaad onder de 5% (voor de 1 of de ander), maar hoe hoger de resolutie / hoe hoger de details, hoe meer terrein de 6970 wint wat imo zegt dat ie beter future proof is (dat zullen we over 2-3 jaar wel zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Heel goed idee inderdaad! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Edwin- schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:39:

Dus iemand die weet of dit echt de Toxic edition is?
Je kan het zien aan het fabrikantnummer ook wel SKU genoemd, dat is waar webshops, fabrikanten en ook de Tweakers pricewatch o.a. meer werken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
-The_Mask- schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:34:
[...]

Je kan het zien aan het fabrikantnummer ook wel SKU genoemd, dat is waar webshops, fabrikanten en ook de Tweakers pricewatch o.a. meer werken.
Dus aangezien tweakers ernaar verwijst is het de Toxic Edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Volgens google is het de toxic. Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,
ik wil graag battlefield 3 spelen (zoals wel meer mensen) maar ik heb een snellere pc nodig (zoals wel meer mensen). Probleem hierbij is dat ik een noep ben die een Acer aspire heeft gehaald die zich niet eenvoudig laat upgraden.
Dit is hem:
Acer Aspire X5810
Volgens mij is processor / ram wel ok maar videokaart niet. :(
Mijn vraag:
-Kan ik in deze acer een videokaart kwijt die BF3 (e.d) waardig is (erggg weinig extra ruimte, zwakke 250W PSU) en zo ja: welke dan? (prijs: max 200 euro)
-Zo nee (en daar ga ik een beetje van uit) kan ik de onderdelen (moederbord etc) uit de krappe kast halen en deze in een nieuwe kast stoppen met meer ruimte? Hoe zou dat ongeveer moeten gaan?
Ik ben bepaald geen computerexpert ofzo maar een beetje bouwen/verbouwen durf ik wel aan..
Wie o wie heeft de gouden tip (naast: koop een nieuwe pc) ?

Ps: ik verwacht natuurlijk geen mega resoluties e.d, ik wil gewoon BF3 speelbaar hebben op redelijke (voor veel mensen lage) settings.
Ps2: jullie moeten niet zo veel ruzie maken ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:12:
Hoi allemaal,
ik wil graag battlefield 3 spelen (zoals wel meer mensen) maar ik heb een snellere pc nodig (zoals wel meer mensen). Probleem hierbij is dat ik een noep ben die een Acer aspire heeft gehaald die zich niet eenvoudig laat upgraden.
Dit is hem:
Acer Aspire X5810
Volgens mij is processor / ram wel ok maar videokaart niet. :(
Mijn vraag:
-Kan ik in deze acer een videokaart kwijt die BF3 (e.d) waardig is (erggg weinig extra ruimte, zwakke 250W PSU) en zo ja: welke dan? (prijs: max 200 euro)
-Zo nee (en daar ga ik een beetje van uit) kan ik de onderdelen (moederbord etc) uit de krappe kast halen en deze in een nieuwe kast stoppen met meer ruimte? Hoe zou dat ongeveer moeten gaan?
Ik ben bepaald geen computerexpert ofzo maar een beetje bouwen/verbouwen durf ik wel aan..
Wie o wie heeft de gouden tip (naast: koop een nieuwe pc) ?

Ps: ik verwacht natuurlijk geen mega resoluties e.d, ik wil gewoon BF3 speelbaar hebben op redelijke (voor veel mensen lage) settings.
Ps2: jullie moeten niet zo veel ruzie maken ;(
Veel meer keus dan dit heb je imo niet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Thermaltake V3 BlacX Edition€ 38,-€ 38,-
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,50€ 37,50
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 200,40

Eventueel kun je nog een tientje besparen op de kast.
http://tweakers.net/price...e/61/263222;247046;278034

Of natuurlijk kijken voor een 2e hands videokaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Oeps ik zie het. Had ik ook wel zelf mogen opzoeken. Bedankt hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelius89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:33
Ik had ook nog een vraag, mijn oude pc is na jaren trouwe dienst overleden. Maar hij was al aan vervanging toe dus dit geeft een mooi excuus.

Het volgende samengesteld bij de winkel:

Cooler Master HAF 922
Asus Moederbord MAXIMUS IV EXTREME-Z,s1155
Intel Processor Core i7-2600K, s1155
Corsair Geheugen Vengeance DDR3,1600-8GB KIT
Asus Videokaart GeForce GTX590,3GB
Crucial Solid State Drive m4 - 128GB - 2.5inch
Western Digital Harde Schijf Caviar Black - 1TB - 3.5inch
Cooler Master Voeding Silent Pro M 1000WATT

In mijn vrije tijd een actieve gamer, maar ik speel graag top of the line. Probleem zit hem in; de 590 is slecht leverbaar, net als de 6990. Vraag is dan ook, wachten tot de kaart geleverd wordt of toch settlen voor een iets mindere kaart? Want geduld heb ik, maar een aantal weken gaat me wat te ver..

Ervaring met SLI of CF heb ik niet, altijd op 1 kaart gedraaid. Speel op 1 beeldscherm, 1900x1080

Wat adviseren jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door Aurelius89 op 15-11-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een HD6990 zijn twee Cypress GPU's in CrossFire en een GTX590 zijn twee GF110 GPU's in SLi. Overigens dat je geen ervaring met iets hebt wil niet zeggen dat je het niet moet doen, zou een beetje vreemd zijn zelfs.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelius89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:33
Nee, zo bedoelde ik het ook niet. Ik sta er voor open, de gedachte was er namelijk ook al. Het systeem biedt genoeg mogelijkheden om uit te breiden. De vraag was of ik zal wachten tot de kaarten weer leverbaar zijn. Waarom ze zo slecht leverbaar zijn weet ik niet, in de winkel weten ze het ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sommigen zijn wel aardig leverbaar lijkt het, al dan niet altijd voor de beste prijs.
Deze sowieso: http://tweakers.net/price...0109;280103;279541;279645

Als het je puur om de performance gaat kun je natuurlijk ook 2x 6950/6970/570/580 in CF/SLI zetten, scheelt je een hoop geld ook (in het geval van amd).

Sterker nog, voor het geld van een 590/6990 heb je (bijna) 3x 6950, die samen véél sneller zijn.
(let bij het laatste wel op de koeling, misschien dat een Asrock Z68 Extreme7 Gen3 dan meer geschikt is)

Voor 1 full HD scherm is 2x 6950 eigenlijk al overkill, meer heb je echt niet nodig.
Of heb je een fetish voor 100FPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:41

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Mocht je voor een 6990 willen gaan, kijk even in de vraag en aanbod.
Daar staan de xfx kaartjes goedkoop (van RMA alternate etc)
komen uit belgie.
Ik heb er laatst ook eentje gekocht.
Doet het goed.
(maakt wel meer herrie als een cfx 69xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
omdat ik helemaal zat ben van me ati kaartje een 5750 zag ik op tweakers price watch deze:
pricewatch: MSI N580GTX-M2D15D5

maar begrijp niet goed waarom deze zo goedkoop(er) is tov de andere 580 kaarten.
wat kunnen jullie aanraden?
ik zoek namelijk een leuke niet te dure kaart om toch goed bv bf3 te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Heel vreemd. Ik heb een mail terug van max ict waarin ze zeggen dat het niet de toxic edition is. De foto's en beschrijving zijn dus gewoon fout. Zelfs het fabrikantnummer klopt dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 20:51
leosand schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:14:
omdat ik helemaal zat ben van me ati kaartje een 5750 zag ik op tweakers price watch deze:
pricewatch: MSI N580GTX-M2D15D5

maar begrijp niet goed waarom deze zo goedkoop(er) is tov de andere 580 kaarten.
wat kunnen jullie aanraden?
ik zoek namelijk een leuke niet te dure kaart om toch goed bv bf3 te kunnen spelen.
Die is verkeert gelinkt als je op die winkel klikt dan zie je dat die prijs geld voor een X58 intel moederbord :)
En op welke resolutie speel je? en wat is je budget?

[ Voor 4% gewijzigd door Spekker op 16-11-2011 10:56 ]

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
-Edwin- schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:50:
Heel vreemd. Ik heb een mail terug van max ict waarin ze zeggen dat het niet de toxic edition is. De foto's en beschrijving zijn dus gewoon fout. Zelfs het fabrikantnummer klopt dan niet.
Op heel veel sites vanuit de pricewatch is het onduidelijk of het de toxic edition is. Ik kan dus ook niet vertrouwen op het fabrikantnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
Spekker schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:54:
[...]

Die is verkeert gelinkt als je op die winkel klikt dan zie je dat die prijs geld voor een X58 intel moederbord :)
En op welke resolutie speel je? en wat is je budget?
ach ja nu zie ik het vreemd plaatje van kaartje staat er wel bij.
thanks voor je reactie.

nou ja rond de 2 of 3 honderd vond ik nog wel te doen.
speel op 1920 x1080 zo uit me hoofd op een 24 inch monitor

zou alleen geen ati meer willen elke keer drama met de drivers had voorheen met nvidia betere ervaringen daarom de zoektocht naar een nvidia kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 20:51
Kwa drivers hebben beide kampen wel problemen.

Ik zou dus de pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition aanraden, clock je zo op de performance van een 6970 en is dus de beste bang for buck.

Als je toch voor nvidia wil gaan dan zou ik voor deze gaan : pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II 2GD5/OC

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
Spekker schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:41:
Kwa drivers hebben beide kampen wel problemen.

Ik zou dus de pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition aanraden, clock je zo op de performance van een 6970 en is dus de beste bang for buck.

Als je toch voor nvidia wil gaan dan zou ik voor deze gaan : pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II 2GD5/OC
ok thanks! zal er eens in gaan duiken

en een 2e kaart van ati een 5770 erbij kopen en die in sli zetten zou dat een optie kunnen zijn? beetje noob watbertreft video kaarten..

[ Voor 9% gewijzigd door leosand op 16-11-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het zou dan Crossfire heten en ik kan je dat zeer sterk afraden. Er zijn in het algemeen veel problemen met crossfire en performance dat het vrijwel altijd slimmer is om een nieuwe kaart te kopen. Verkoop je oude kaart en koop een nieuwe als dit in het budget past.

Bekende problemen zijn crashes, microstuttering en dat je helemaal geen crossfire kan gebruiken in een game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onzin, je praat over 3 jaar geleden. Tegenwoordig is crossfire en sli prima, ja he is iets probleem gevoeliger (2 kaarten zijn altijd moeilijk dan 1), maar door de bank genomen werkt het gewoon heel goed.

5770 Xfire http://www.legionhardware...ssfire_performance,7.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanf20
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 20:39
Wat is op dit moment een van de betere kaarten van nVidia. Ik hoor iedereen hier schreeuwen over ATI maar heb liever eentje van nVidia.

Wat ik er mee wil:
Battlefield 3
COD: MW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:05:
[...]

Veel meer keus dan dit heb je imo niet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Thermaltake V3 BlacX Edition€ 38,-€ 38,-
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,50€ 37,50
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 200,40

Eventueel kun je nog een tientje besparen op de kast.
http://tweakers.net/price...e/61/263222;247046;278034

Of natuurlijk kijken voor een 2e hands videokaartje.
Bedankt voor je reactie. Maar vraagje: zijn die moederborden etc uit mijn Acer standaard zeg maar? Passen die onderdelen gewoon in elke kast en op elke (normale) voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
stefanf20 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:36:
Wat is op dit moment een van de betere kaarten van nVidia. Ik hoor iedereen hier schreeuwen over ATI maar heb liever eentje van nVidia.
Omdat je de naam zo mooi vindt? Er is een reden dat mensen hier meestal AMD kaarten aanraden. Maar op basis van jouw post valt er nog weinig te adviseren:

Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

[ Voor 8% gewijzigd door Depep op 16-11-2011 14:15 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanf20
Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
Ik heb op moment geen systeem dus dit staat nog open. Het gaat wel een High-End gamesysteem worden
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken? Full HD 1080p
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Games: CoD MW3 en Battelfield 3
* Wat mag je nieuwe kaart kosten? Geen limiet in principe.. Moet niet te gek worden (max 400 euro voor videokaart ofzo?)

En nVidia omdat ik met ATI ondertussen alleen maar teleurstellingen heb gehad. Op mijn laptop werd ATI niet goed ondersteund in Battlefield bad company 2 terwijl deze wel de specs had.
Daarnaast heb ik een MediaPC waarbij ik het geluid wou lopen via HDMI (videokaart ondersteund dit, receiver ook) Geluid wou hier alleen via 2.0 lopen en niet 7.1. Nieuwe drivers etc. hebben niet geholpen. Heel lang mee lopen prutsen en heb het opgelost door een optische kabel neer te leggen. (niet netjes)

Voorheen heb ik alleen maar nVidia kaarten gehad en hierbij had ik eigenlijk nooit problemen met drivers e.d.

[ Voor 5% gewijzigd door stefanf20 op 16-11-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een gtx570 kun je beide spellen maxed out spelen.
(mits je geen behoefte hebt aan extreme fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanf20
En hoelang gaat zo'n videokaart ongeveer mee qua games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefanf20 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:25:
En hoelang gaat zo'n videokaart ongeveer mee qua games?
Hangt van de games af ;) als alle games nu als BF3 uit gaan komen zal je kaart minder snel meegaan, hij zal wel een jaar of 2 dienst doen

Kijk maar naar oudere top kaarten zoals de 8800 en 4890 etc

[ Voor 9% gewijzigd door yzx op 16-11-2011 14:28 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanf20
2 jaar is voor mij voldoende. Is een SLI opstelling nog aan te raden? Haal ik hier veel winst mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
stefanf20 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:32:
2 jaar is voor mij voldoende. Is een SLI opstelling nog aan te raden? Haal ik hier veel winst mee?
Nu meteen SLI nemen voegt weinig toe bij jouw resolutie. Als je merkt dat je kaart over een jaartje niet meer 100% aan je eisen voldoet kan je alsnog (tegen lagere kosten) een tweede toevoegen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelzadh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 23:08
- 850 watt voeding, P35 moederbord
- 1920x1200
- Games, futureproof
- 200-250 euro

Zat zelf te denken aan een 6950 2GB of 6850 1GB in crossfire. Een 2e kaart erbij zetten doe ik in de praktijk toch nooit (was met mijn HD 4870 ook het idee, maar die mist DX11 inmiddels).

Volgens mij is de crossfire opstelling flink sneller, heb ik de 2GB echt nodig de komende 2-3 jaar?

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welk mobo, de meeste P35 mobo's zijn niet geschikt voor CrossFire.
Welke voeding, er zijn 850W voeding die hooguit zo'n 300W stabiel kunnen leveren.
Welke CPU heb je?
Hoeveel werkgeheugen heb je?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelzadh
Gigabyte P35-DS4, 4GB ram, E6750@3,2Ghz
Voeding is een OCZ 850 watt (moet geen probleem vormen).

Waarschijnlijk dit voorjaar CPU + Mobo + RAM upgraden naar een Ivy Bridge :-)

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefanf20 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:19:
En nVidia omdat ik met ATI ondertussen alleen maar teleurstellingen heb gehad. Op mijn laptop werd ATI niet goed ondersteund in Battlefield bad company 2 terwijl deze wel de specs had.
Ligt vaak genoeg aan de laptop fabrikant omdat die niet AMD drivers accepteert, maar alleen eigen verouderde drivers.
Daarnaast heb ik een MediaPC waarbij ik het geluid wou lopen via HDMI (videokaart ondersteund dit, receiver ook) Geluid wou hier alleen via 2.0 lopen en niet 7.1. Nieuwe drivers etc. hebben niet geholpen. Heel lang mee lopen prutsen en heb het opgelost door een optische kabel neer te leggen. (niet netjes)
Maar lag dit aan de drivers dan?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mobo is niet geschikt voor CrossFire, tweede PCI-e slot heeft maar 4 lanes welke ook nog eens zijn aangesloten via de southbridge.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelzadh
-The_Mask- schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:28:
[...]

Mobo is niet geschikt voor CrossFire, tweede PCI-e slot heeft maar 4 lanes welke ook nog eens zijn aangesloten via de southbridge.
Hmm, de specs zeggen dat het CF ondersteunt, idd 4x op het 2e slot maar in hoeverre merk je daar iets van?
Als ik de upgrade naar Ivy Bridge doe speelt dat probleem niet meer.

Dat terzijde, welke setup is sneller op 1920x1200.... ?
En heeft 2 GB op deze resolutie voldoende nut?

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is de southbridge, dat geeft meer latency = hogere microstutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanf20
-The_Mask- schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:26:
[...]
Ligt vaak genoeg aan de laptop fabrikant omdat die niet AMD drivers accepteert, maar alleen eigen verouderde drivers.
Drivers van AMD zelf ook geinstalleerd werkten gewoon. Volgens ATI forums zelf erkenden ze het ook dat er problemen waren met ATI en bad company 2.
[...]

Maar lag dit aan de drivers dan?
Een nVidea kaart werkte wel (geleend van een vriend). Andere HDMI kabel is ook geprobeerd. Dus lijkt me toch een die de zwakste schakel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, bij de groene kant is het gras ook niet altijd groener hoor. Doorbrandende kaarten door menu schermen, bumpgate om maar een paar te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanf20
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:07:
Sja, bij de groene kant is het gras ook niet altijd groener hoor. Doorbrandende kaarten door menu schermen, bumpgate om maar een paar te noemen.
Klopt! Wil ook niet meteen zeggen dat nVidia helemaal beter is. Heb alleen een beter gevoel erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-08 17:09
Op dit moment heb ik nog een oude P5B-E plus met daarin een Nvidia 7900GTO en daar een Zalman VF1000 aan hangen. Dat weer in een ninehundred kast, fwiw.
Kennelijk is de maximaal mogelijke upgrade naar een HD 5770/6770 of GTS 450.
Of is dat het maximale waar mijn moederbord nog voordeel uit trekt?

Ik overweeg mijn videokaart te vervangen door een Asus EAH6770DC/SL/2DI/1GD5, vooral vanwege het lage idle stroomverbruik. Mijn PC staat praktisch dag en nacht aan en ik heb gelezen dat de 7900GTO mogelijk geen HDCP ondersteunt -al doet ie dat volgens de specs wel-.

Met mijn huidige systeem wil ik nog "aanmodderen" totdat ik voor een redelijke prijs kan upgraden naar X78 of hoe ze het willen noemen. Hoe verhouden de real world prestaties van de 6770 zich tot die van de 7900GTO en is het -derhalve- nog de moeite om up te graden? Is het wel een upgrade?

Bestaat er inmiddels al een site waar je gegevens over het stroomverbruik van videokaarten kunt vinden?
Mijn keuze voor de 6770 is slechts gebaseerd op een veel te korte lijst die ik heb kunnen vinden.
Ik zou wel willen weten hoeveel 3Dmark punten je per watt krijgt. Een videokaart die maximaal meer stroom verbruikt zou per saldo toch de zuinigste kunnen zijn. Een HD 5550 verbruikt het minst -in mijn lijstje dan- maar die doet wel 10 keer zo lang over dezelfde hoeveelheid werk.

Lees net de waarschuwing.
* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
Corsair CMPSU-620H

1920x1200 icm 27" scherm.

Games speel ik niet veel meer, maar als ik weer hooked raak wil ik het fatsoenlijk kunnen spelen. Wel poker ik dag en nacht op meerdere sites tegelijk en omdat ik me dan toch nog verveel heb ik in een hoekje van mijn scherm de (HD) TV meestal aan staan.

Als ie veel minder verbruikt en nog 5 jaar mee kan -icm een upgrade tzt- mag die wel wat kosten.

[ Voor 20% gewijzigd door Bubbleblower1 op 16-11-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Stravincy schreef op zondag 13 november 2011 @ 16:50:
Hallo!

Mijn systeem:

- Intel Core2Duo CPU E8400 @ 3.00 GHz
- 4 GB RAM (DDR2)
- ATI Radeon HD 4800
- Windows 7 64 bit
- Voeding: Cooler Master PSU, Real Power, 520 W, 3SLI, PI, Active PVC, Modula
- Asus P5Q moederbord
- 1920 x 1080 resolutie

Welke games ik hier mee (op max/ultra settings) wil spelen: Starcraft 2 + uitbreidingen, Diablo 3 + uitbreidingen, Guild Wars 2, Skyrim en Portal 3 (als die überhaupt komt).

Wat mag het kosten? +/- 200 Euro.

En ehm, ik heb liever dat de kaart "overkill" is, dan dat ie net aan voldoet aan de eisen.
Als mijn voeding tekort komt, dan vind ik het niet erg om een nieuwe/betere voeding aan te schaffen btw!

PS: Mijn broer heeft deze kaart aan mij aangeraden: http://www.4allshop.nl/N5...ROZR%20II/OC?ref=tweakers

Of dit inderdaad een goede keuze is weet ik niet, ik heb namelijk zelf weinig verstand van dit alles. :)
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! En ik hoop dat ik niks vergeten ben. :+
Kan iemand me aub advies geven? Ik heb namelijk zelf heel weinig verstand van video kaarten.. :)
Btw, de kaart in de link, als dat inderdaad een goede keus is, heb ik dan wel genoeg aan een voeding van 520 W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
  • Behuizing: Antec Nine Hundred
  • Processor: AMD Phenom II X6 1055T
  • Moederbord: Asrock 870 Extreme3
  • Geheugen: GeIL Value Dual Channel 4 GB, PC3-10666
  • Voeding: Seasonic M12II-520 Bronze 520 Watt, 20+24 Pins
  • Videokaart: MSI N460GTX Cyclone 1GD5/OC
  • Harddisk: Samsung Spinpoint F3 1 TB
Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
Ik heb dit scherm, Samsung Syncmaster T220

Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Games zoals BF3, SWTOR

Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Prijs/kwaliteits verhouding.

Ik wil wel een AMD/ATI kaart omdat ik deze later in CF wil zetten.
Ik heb zelf al 2 kaarten op het oog namelijk

Sapphire SAPPHIRE HD 6950 2GB GDDR5 Dirt3 Edition 2048 MB
Asus Radeon HD 6950 DCII/2DI4S/2GD5 2048 MB

Het liefst wil ik voor de Asus gaan omdat die veeeel hoger geklikt is al, maar probleem is die neemt 3 slots in beslag en de Sapphire 2 slots. En ik wil namelijk over tijdje een 2e kaart aanschaffen van dezelfde om in CF te zetten.

Alleen zit ik wel met de aansluiting op mijn moederbord, Asrock 870 Extreme3. Kan ik op dat bord wel 2x die Asus inzetten of kom ik daarvoor ruimte tekort.

Sowieso moet ik nog 1 PCI slot over hebben voor mijn geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De drieslots koeler van de Asus kaart past wel, maar bij CrossFire kan de bovenste kaart wel veel minder goed koude lucht aan zuigen. De Sapphire is dus aan te raden, voor de geluidskaart zelfs noodzakelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 16-11-2011 21:59 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

-The_Mask- schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:58:
De drieslots koeler van de Asus kaart past wel, maar bij CrossFire kan de bovenste kaart wel veel minder goed koude lucht aan zuigen. De Sapphire is dus aan te raden, voor de geluidskaart zelfs noodzakelijk.
Oke, omdat ik in de toekomst CF wil gaan draaien is het dan ook al handig om gelijk een betere voeding aan te schaffen? Namelijk de XFX Black Edition 750 Watt, 20+24 Pin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 19:56
Die Asus koeler zijn erg goed, ik heb een 570GTX met zo'n koeler. Kaart is nog niet boven de 60 graden celcius uitgekomen tijdens BF3, nu heb ik wel een grote kast maar er zit nog geen draaiende casefan in. De koeler is dan ook wel overmaats groot, en ik las laatst op tweakers iemand die precies hetzelfde probleem had met CF of SLI. Tussen de kaarten zat maar 2mm ruimte, de eerste videokaart had hierdoor veel te weinig luchttoevoor en werd (te) warm.

Zelf heb ik een P8Z68-V moederbord van Asus, en ook hier zouden ze zo dicht op elkaar komen. Dus ik probeer het niet eens, hopelijk houden ze in de toekomst hier meer rekening mee en maken ze de afstand groter. Of gewoon een E-ATX bord..

Specs

Grudgie schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:00:
[...]

Oke, omdat ik in de toekomst CF wil gaan draaien is het dan ook al handig om gelijk een betere voeding aan te schaffen? Namelijk de XFX Black Edition 750 Watt, 20+24 Pin.
Zolang je de tweede HD6950 nog niet neemt zou ik zeggen nee, de huidige is al een goede voeding. Misschien wil je over een tijdje helemaal geen tweede HD6950 meer maar heb je liever een videokaart van de nieuwe generatie die er dan weer is.

AMD Nieuwsdiscussie

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-08 17:09

Corsair HX620W
Antec Nine Hundred
Asus P5B-E Plus
Intel Core 2 Duo E4300 geen typo :9
Zalman CNPS9900 LED
Corsair TWIN2X4096-6400C5DHX
GeForce 7900 GTO 512MB GDDR3
Zalman VF1000 LED
Western Digital Velociraptor WD6000HLHX
Plextor PX-B940SA
Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS Platinum
Dell Ultrasharp 2707WFP

2 Raptors worden vervangen door SSD's en een PVR250 voor een capture of TV-kaart.

1920x1200

Weet ik nog niet qua games, maar waar ik eventueel tegen aan loop wil ik fatsoenlijk kunnen spelen.
Over het algemeen zal ik ook TV op de pc kijken, terwijl ik zit te pokeren. Of meestal andersom.
Stabiliteit en duurzaamheid zijn voor mij belangrijker dan snelheid.
(Al zouden we ons niet zo blindstaren op die snelheid waren PCs al lang veel sneller geweest).

Mijn volgende upgrade wil ik naar een echt energiezuinig systeem met een 22nm processor en DDR4 geheugen. Dat kan misschien nog 1 of 2 jaar duren en daarna wordt deze PC mijn reserve.
Wat ik met name wil weten is wat de maximaal mogelijke video upgrade voor mijn systeem is en hoe de prestaties daarvan zich verhouden tot mijn huidige videokaart. En wat de kaarten verbruiken.

• Depep
Stravincy schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:30:
[...]

Kan iemand me aub advies geven? Ik heb namelijk zelf heel weinig verstand van video kaarten.. :)
Btw, de kaart in de link, als dat inderdaad een goede keus is, heb ik dan wel genoeg aan een voeding van 520 W?
De kaart die je broer aanraadt is best een aardige kaart. Zelf zou ik voor de HD6950 gaan, volgens mij is deze prijs/prestatie ratio net iets beter. Ik zou dan ook meteen de 2GB variant nemen, al komt deze wel iets boven je budget. De meeste nieuwe games hebben al 1GB nodig, met 2GB zit je dan net effe ruimer met het oog op de toekomst.

pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition

Wat betreft je voeding, tja, Cooler Master heeft niet de beste voedingen. Nu vraagt je systeem ook niet al teveel, dus deze kaart moet hij nog wel trekken.

Tenslotte, klok je CPU over. Je zet er nu een flinke videokaart bij, dan zal een kleine boost op je processor al snel in games terug te zien zijn. Door alleen de FSB te verhogen kom je makkelijk op 3.6Ghz, wat toch weer 20% winst is.

[ Voor 19% gewijzigd door Depep op 17-11-2011 10:16 ]

specs

• Depep
Bubbleblower1 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:31:
Hoe verhouden de real world prestaties van de 6770 zich tot die van de 7900GTO en is het -derhalve- nog de moeite om up te graden? Is het wel een upgrade?
Dat is echt een wereld van verschil. Een erg grove schatting, maar de HD6770 is zo'n 2 á 3 keer zo snel als je huidige kaart. Of het de moeite is hangt vooral af van je processor en of die niet heel snel een bottleneck wordt.

Houd er wel rekening mee dat de HD6770 een rebrand is van de HD5770. Oftewel, eigenlijk exact dezelfde kaart (afgezien van een paar nauwelijks noemenswaardige features). Als je voor +/- 50 euro een HD5770 tweedehands kunt krijgen, is dat misschien een betere deal.

specs

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-09 16:05
Processor: I3 540
Voeding: Aftermarket voeding, zal vervangen worden voor een -Deze-
*Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1920*1080
BF 3 en WoW
200-250 Euro

Zat zelf te denken aan deze kaart -Klik-

Het leuke van deze kaart is dat er BF3 bijgeleverd zal worden, vandaar deze keuze. Nu mijn vraag uiteraard, is een CPU upgrade ook gewenst of zal ik hiermee BF3 kunnen spelen.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:10

skoozie

SCSI

Mijn huidige systeem:
Ik gebruik het om op te gamen maar ook om series mee op de TV af te spelen, en soms ook gamen op het tv scherm.
prgramma's: XBMC
games onder andere: Assassins Creed, Diablo 3 straks.
resolutie: TV is 1920x1080

#ProductPrijsSubtotaal
1el cheapo 2.1 setje----
1Seagate Barracuda 7200.11 ST3500320AS, 500GB€ 0,-€ 0,-
2Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB€ 109,95€ 219,90
1Samsung Syncmaster 203B€ 0,-€ 0,-
1Asus DRW-22B1LT€ 0,-€ 0,-
1Antec Three Hundred€ 46,95€ 46,95
1Asus P5KC€ 0,-€ 0,-
1Logitech G9 Gaming Laser Mouse€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Xbox 360 Wireless Controller for Windows€ 44,95€ 44,95
1Philips 46PFL7605H€ 875,-€ 875,-
1Logitech Harmony One Advanced Universal Remote€ 96,89€ 96,89
1Philips OVU412000 USB IR-Receiver€ 0,-€ 0,-
1Intel Core 2 Quad Q9550€ 255,-€ 255,-
1Cooler Master Real Power M520€ 85,-€ 85,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 164,01€ 164,01
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 20,85
1Asus EAH4850 TOP/HTDI/512MB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.808,55

Het idee:
Ik zit er aan te denken om begin volgend jaar een nieuw systeem in elkaar te zetten wat voornaamlijk als HTPC dienst zal gaan doen in de slaapkamer. Mini-itx AMD waarschijnlijk. Mijn huidige videokaart heeft s-video out en wordt al wat ouder en de tv op de slaapkamer is nog van het type kijkbuis TV, doet het (helaas?) nog perfect. De HD4850 zal dus in het mini-itx systeem komen en dan wil ik een nieuwere/snellere videokaart in mijn PC.

mijn vraag:
Ik weet dat ik nog wat vroeg ben maar doe altijd onderzoek naar mijn keuzes/aankopen (is de helft van de pret!)
De 7000 serie komt begin volgend jaar?
Ik vind 150 euro een mooie prijs voor een video kaart, goedkoper mag altijd, duurder kan ook mits met goede rede (uiterst 175 a 200) momenteel vallen de HD6870 of de GTX560 in de prijs klasse en ze verschillen elkaar niet zo veel. een HD6850 kan geklokt worden naar een HD6870, maar hoe zit het met garantie en koeling (nog nooit iets overgeklockt, maar met de programmaatjes die er zijn schijnt dat een fluitje te zijn)

De Opties zo als ik ze nu zie:
1) HD6870
2) GTX 560
3) HD6850
4) rustig wachten op de 7000 serie

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Xeor schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:21:
Voeding: Aftermarket voeding, zal vervangen worden voor een -Deze-
Wat bedoel je met een aftermarket voeding? Die OCZ zou ik iig niet nemen.
Zat zelf te denken aan deze kaart -Klik-

Het leuke van deze kaart is dat er BF3 bijgeleverd zal worden, vandaar deze keuze.
Maar is wel erg duur, voor hetzelfde geld haal je ook een HD6950 2GB, alleen wel zonder BF3.

AMD Nieuwsdiscussie

• Depep
Xeor schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:21:
Het leuke van deze kaart is dat er BF3 bijgeleverd zal worden, vandaar deze keuze. Nu mijn vraag uiteraard, is een CPU upgrade ook gewenst of zal ik hiermee BF3 kunnen spelen.
BF3 wordt wel erg blij van quad cores. Je huidige processor zal het wel kunnen draaien, maar ik heb het idee dat dit best wel eens je bottleneck zou kunnen worden.
-The_Mask- schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:33:
Maar is wel erg duur, voor hetzelfde geld haal je ook een HD6950 2GB, alleen wel zonder BF3.
Als je de prijs van BF3 (+/- 40 euro) eraf haalt, valt dat opeens erg mee ;)

specs

Depep schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:43:
Ja maar wie zegt dat je er 40 euro voor moet betalen, minder dan 20 euro kan ook prima. :)

AMD Nieuwsdiscussie

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 15:04
Depep schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:43:
Voor de BF3 versie van de Asus GTC560 Ti TOP betaal je 20 euro bij.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Xeor
@-The_Mask-: De voeding die er nu in zit is een 300 watt voeding van een voor mij onbekend merk, heb je toevallig een suggestie voor een andere voeding dan?

@Depep: Het spel hoeft van mij ook niet op het allerhoogst gespeeld te worden, als ik het maar gewoon op medium kan draaien is het voor mij al voldoende.

Wat betreft de kaart, heb liever een Nvidia (Niet omdat ze beter zijn, maar heb al jaren kaarten van Nvidia) Gewoon puur gevoel denk ik.

En deze kaart in combinatie met BF3 leek mij wel een goede deal, maar als er beter suggesties zijn. Barst los!!

[ Voor 11% gewijzigd door Xeor op 17-11-2011 11:05 ]

BF3 kan op jouw resolutie tot wel zo'n 1,4GB videogeheugen gebruiken, daarom noemde ik ook een HD6950 2GB. HD6950 is ook wat sneller dan een GTX 560 Ti.

AMD Nieuwsdiscussie

• Xeor
Ok dan gaat het denk ik lastig worden met de GTX560 Ti. Heb je toevallig nog een voorkeur voor een voeding?

• oPetero
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:55
Hey GoT,

Ik werk met 2x 1920x1200px 24" schermen voor mn werk (composting e.d.). Nou heeft er een muis over mn videokaart gepist (yeah weird) en is er iets doorgebrand (tip; geen slot openhouden voor betere airflow als je muizen hebt)

budget is max 200 euro.

reden om toch een beetje een gamingkaart te kopen is dat ik tussen de opdrachtjes graag nog wel eens een spelletje speel (bv Skyrim) en mn oude 9800GTX het allemaal niet meer zo goed wist. Maar ik ben geen settings-fetisjist, hoeft niet allemaal op ultra, maar wel zo leuk mogelijk voor het geld.

Meestal zit ik dus in AE e.d., dus daar is dat dan weer totaal niet nodig.

ik heb wel eens gehoord over Eyefinity, en de mogelijkheid om meerdere (3+) schermen met 1 grafka aan te sturen, en dit lijkt me een prachtige bonus. maar weet niet of dit bv bij zo'n GTX560-Ti bv ook niet gewoon kan, dmv een of andere Nvidia gadget. (2xDVI en dan bv 1x HDMI of DP)

als laatste de specs;

CPU; i7 920
MB; gigabyte GA-EX57-UD5
RAM; 12GB DDR3
PSU; Corsair HX650W
en wat HDD's in RAID1 voor backup, plus SSD voor de Adobe

Overal komt die 6950 een beetje als "beste" boven water maar dit is dus net iets te duur. Zoek dus eigenlijk een beetje goed alternatief.

Hoor t graag!

Verwijderd

Bij nvidia heb je 2 kaarten nodig voor 3 schermen, bij AMD kan dat met 1 kaart en een actief verloopje. Ik zou toch die laatste euros neerleggen voor de 6950. Anders kan je een 6870 nemen.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 12:33 ]

• oPetero
Het is dus niet mogelijk op alle poorten tegelijk te gebruiken? Das jammer.. Dan heeft dus een Ati wat mij betreft het voordeel. Thnx

• oPetero
Is er een 6870 die boven de andere 6870's uitsteekt? Qua spel-grafics? Ik zie bijvoorbeeld wat van die Toxic of Vapor kaartjes, maar ik zou niet zelf kunnen bepalen wat de meerwaarde hiervan is.

[ Voor 46% gewijzigd door oPetero op 17-11-2011 12:48 ]

Pagina: 1 ... 101 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic