Hoi Tweakers, ik heb een klein vraagje. Ik heb op dit moment het volgende systeem:
- AMD Phenom X4 965 3.6Ghz
- 4 GB RAM (wordt waarschijnlijk 8, voor een prikkie)
- ATI 6870 1GB
- be quiet! Pure Power L7 530W
- Asrock 870 Extreme3 moederbord
- Antec 200 kast
- 1680X1050 resolutie
Nu merk ik dat, nu al, mijn videokaart games als The Witcher 2 en Battlefield 3 niet heel tof meer vind, hoewel het nog wel goed gaat op High settings, om te draaien. Ik zit er alleen om te denken om een nieuw beeldscherm te halen met 1080p (ik heb nu een redelijk oud VGA TN paneel dat niet echt voldoet om mooi Illustrator te kunnen gebruiken).
Wat ik me nu afvraag is; geeft de grotere resolutie, van 1680X1050 naar 1080p, mij een zodanige performance hit dat ik games niet meer op dezelfde kwaliteit kan draaien als ik nu doe? Zo ja, gaat het kopen van een ATI 6950 2GB mij dan een groot genoege performance winst opleveren dat dat €250 uitgeven waard is?
Ik dacht ook nog heel even aan, misschien, een SLI opstelling met nog een 6870, alleen ik weet niet of dat fatsoenlijk in mijn kast past zodat ik geen koelingsproblemen krijg, of of uberhaupt mijn voeding dat wel trekt. Het is namelijk misschien wel goedkoper om alleen een 6870 te kopen, maar als ik daarvoor nog extra koelers en een nieuwe voeding moet kopen ben je nog duurder uit.
PS:
Shameless plug voor mn vragen over het kopen van een beeldscherm. Voor ik wellicht na een nieuwe/extra grafische kaart ga wil ik sowieso eerst een nieuw beeldscherm

Hoop dat iemand me ook daarmee kan helpen.
[
Voor 30% gewijzigd door
Verwijderd op 14-10-2011 17:12
]