Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3XPER7 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 02:24:
[...]

Een tweetal HD6870's moet je best kunnen draaien aan een leuke bQ voeding :Y

(De rest natuurlijk ook, vanzelfsprekend..)
Vreemd, als ik deze tool moet geloven. Ik heb even een screenshotje gemaakt. Wat er nog onder moet is 1 high RPM SATA (wat ik wellicht ook nog wil uitbreiden, die 750GB is snel vol :P) en een DVD/CDRW Combo Drive. Gaat ie nét over het wattage heen van mijn eigen PSU, wat 530W is.

Dan lijkt Xfire mij een no-go. Wat zou mij evenveel performance winst geven als 2 6870's in Xfire? Een 6970 of een 6950 al? Wellicht een NVIDIA kaart om te overwegen, of geven die minder 'bang for my buck'?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:20:
[...]

Vreemd, als ik deze tool moet geloven. Ik heb even een screenshotje gemaakt. Wat er nog onder moet is 1 high RPM SATA (wat ik wellicht ook nog wil uitbreiden, die 750GB is snel vol :P) en een DVD/CDRW Combo Drive. Gaat ie nét over het wattage heen van mijn eigen PSU, wat 530W is.

Dan lijkt Xfire mij een no-go. Wat zou mij evenveel performance winst geven als 2 6870's in Xfire? Een 6970 of een 6950 al? Wellicht een NVIDIA kaart om te overwegen, of geven die minder 'bang for my buck'?
Een GTX 580 is evensnel als CFX6870 :P

En volgens die calculator trek ik 600W, als je in mijn inventaries kijkt zie je wat ik gebruik :9

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:27:
[...]

Een GTX 580 is evensnel als CFX6870 :P

En volgens die calculator trek ik 600W, als je in mijn inventaries kijkt zie je wat ik gebruik :9
Maar jij hebt dan ook een PSU van 1000W, ik moet het doen met een magere 530W :P Nooit gedacht dat ik wilde gaan Xfire-en namelijk. Maar aangezien iedereen hier zegt dat ik het zelfs met die voeding zou moeten redden, kan het dan zijn dat ik verkeerde dingen heb ingevult, of overdrijft die tool?

Maar goed, da's wel een hele grote performance-cost increase die ik dan zou krijgen van 1 extra 6870 erbij, vooral voor nog geen €150 in vergelijking met die €400+ GTX580. Waarom denk ik nou dat er een addertje onder het gras zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:44:
[...]

Maar jij hebt dan ook een PSU van 1000W, ik moet het doen met een magere 530W :P Nooit gedacht dat ik wilde gaan Xfire-en namelijk. Maar aangezien iedereen hier zegt dat ik het zelfs met die voeding zou moeten redden, kan het dan zijn dat ik verkeerde dingen heb ingevult, of overdrijft die tool?

Maar goed, da's wel een hele grote performance-cost increase die ik dan zou krijgen van 1 extra 6870 erbij, vooral voor nog geen €150 in vergelijking met die €400+ GTX580. Waarom denk ik nou dat er een addertje onder het gras zit?
http://www.anandtech.com/bench/Product/301?vs=305

CFX 6870 is 300W en dan no een CPU van 140W = 440W en dan heb je nog een 90W over voor de rest

Nu ja in theorie wel he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:44:
Die tools overdrijven bijna altijd. Zoek maar eens op. Er is eens een interessante test gedaan hoeveel een extreem overdreven systeem nu extreem overdreven overclocked daadwerkelijk verbruikt. Als ik mij het goed herinner kwam zelfs dat systeem niet ver voorbij de 500-600 watt, terwijl iedereen met een kleine overclock 1000 watt denkt nodig te hebben.

Meer dan 750 watt gaat volgens mij praktisch geen sterveling nodig hebben en zelfs dat is al ruim bemeten. Moraal van het verhaal is dat vrijwel iedereen zijn eigen PSU-benodigdheden overschat.
High-end kost nu eenmaal veel :) Bovendien zitten er natuurlijk wel bepaalde consequenties aan CF, hoewel die zullen wegvallen tegen de kosten (microstuttering e.d.).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:50:
[...]

High-end kost nu eenmaal veel :) Bovendien zitten er natuurlijk wel bepaalde consequenties aan CF, hoewel die zullen wegvallen tegen de kosten (microstuttering e.d.).
Is ook al goed verholpen hoor :) Trifire 6870 heeft minder microstuttering dan cfx 6870 is ook gebenchmarkt

Maar ja drivers he drivers 8)7 rage draait ruk op CFX 6870 atm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:04:
[...]

Is ook al goed verholpen hoor :) Trifire 6870 heeft minder microstuttering dan cfx 6870 is ook gebenchmarkt

Maar ja drivers he drivers 8)7 rage draait ruk op CFX 6870 atm
Eerst maar eens uitspelen voor ik dat ga halen dan :P Niet dat het super-duper is met 1 6870, overal blauwe streaks en nog steeds texture popup.

Het enige waar ik me nu nog druk om maak, als mijn PSU toch echt voldoende is, is koeling en domweg plek hebben in mn kast. Als ik nog 2 extra stickjes RAM ga halen (is toch handig voor Photoshop, kost toch geen drol) en later wellicht een tweede HDD (750GB is toch niet zo héél veel :P) dan wordt dat behoorlijk druk in mn Antec 200. En als ik kijk op mn moederbord, Asrock 870 Extreme3, zou een 2de GPU toch wel erug dicht tegen de eerste 6870 zitten. De pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE is toch een behoorlijk dik kaartje, en dan een pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e direct eronder... Wel zo'n goed idee?

Begin ik me toch ook af te vragen of een extra casefan kopen voor aan de zijkant wel genoeg is om ervoor te zorgen dat mijn PC geen oventje wordt :Y)
yzx schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:48:
[...]

http://www.anandtech.com/bench/Product/301?vs=305

CFX 6870 is 300W en dan no een CPU van 140W = 440W en dan heb je nog een 90W over voor de rest

Nu ja in theorie wel he
Bij load power consumption zie ik wel staan dat ze het hebben over het volledige systeem wat dan 415W zou gebruiken. Dan ben ik wel benieuwd wat voor andere componenten dat test systeem heeft, dat zie ik nergens staan.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:36:

[...]

Bij load power consumption zie ik wel staan dat ze het hebben over het volledige systeem wat dan 415W zou gebruiken. Dan ben ik wel benieuwd wat voor andere componenten dat test systeem heeft, dat zie ik nergens staan.
http://www.anandtech.com/bench/GPU11/233 bij CFX 6870 naar het tekstballonetje gaan krijg je de test systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:56:
[...]

http://www.anandtech.com/bench/GPU11/233 bij CFX 6870 naar het tekstballonetje gaan krijg je de test systeem
Ah, bedankt. Dat is volgens mij wel een iets zwaarder systeem dan de mijne :+ i7 Core, luxer moederbord, etc. Ja volgens mij zit ik dan wel goed met mn AMD Phenom 965 en AsRock 870 Extreme 3.

Nja, qua stroomverbruik dan, nu nog de rest :P Ik heb net ook even mijn kast opengemaakt, en nu zie ik dat een eventueel tweede GPU recht tegen mn HDD aan zou zitten. Zou héél kiele-kiele worden.

Edit: Lees ik net ook nog dat mijn CPU een Xfire opstelling van 2 6870's zou bottlenecken, is daar wat van waar?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Inmiddels besloten dat ik óf een MSI 570 Twin Frozr III ga nemen en eventueel mijn oude 8600GTS als PhysX kaart ga gebruiken, óf dat ik een MSI R6970 Lightning ga nemen.
Welke raden jullie aan van die twee? De prijzen zijn namelijk deze maand behoorlijk gestegen.
Komt er soms een nieuwe serie aan?
Misschien dat ik ooit nog op 2 beeldschermen ga gamen, maar 3 past denk ik niet op mijn bureau! ;)
Wat is op dit moment dus de beste bang-for-the-buck kaart van die 2?
Over een paar maanden wil ik een tweede kaart in SLI/CrossFire zetten.
En denken jullie dat mijn SeaSonic 520W de enkele kaart aankan?

Dit is mijn huidige setup:
http://nl.hardware.info/u...317/jptjee-ultimatekiller

Alle tips zijn uiteraard welkom!
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou reviews opzoeken en dan kijken welke kaart sneller is. Is de HD 6970 sneller moet je voor jezelf bepalen of je die extra snelheid de extra prijs waard vind. Die voeding zal wel geen probleem zijn voor een enkele kaart.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:02:
[...]

Ah, bedankt. Dat is volgens mij wel een iets zwaarder systeem dan de mijne :+ i7 Core, luxer moederbord, etc. Ja volgens mij zit ik dan wel goed met mn AMD Phenom 965 en AsRock 870 Extreme 3.

Nja, qua stroomverbruik dan, nu nog de rest :P Ik heb net ook even mijn kast opengemaakt, en nu zie ik dat een eventueel tweede GPU recht tegen mn HDD aan zou zitten. Zou héél kiele-kiele worden.

Edit: Lees ik net ook nog dat mijn CPU een Xfire opstelling van 2 6870's zou bottlenecken, is daar wat van waar?
Misschien met 2 6990 dat je CPU een bottleneck gaat zijn hoor :)

En over je HDD probleempje sommige HDD racks kun je er uit nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn huidig systeem:
Windows Vista Home premium
Proc: Amd phenom 955 (4x 3200 Mhz)
Moederbord: MSI 790 GX-G65
Ram: 4 Gb DDR3-1333
Grafische kaart: XFX HD 4890 XXX (verder licht overclockt door mezelf)
Voeding: Antec truepower 650 W

Veranderingen:
- Eerst en vooral wil ik een nieuwe monitor, mijn huidige heeft een resolutie van 1280*1024. Ik heb al besloten om een monitor te nemen met resolutie 1680*1050. (Iemand die een aanrader heeft ?).
- Ik zal gelijktijdig ook upgraden naar Windows 7 (waarschijnlijk Home premium)
- En dan nu mijn vraag. Ik zal mijn grafische kaart vervangen. Ik twijfel enorm tussen de GTX 570, de HD 6950 en de HD 9670. Ik kan de GTX 570 krijgen voor 300€, de HD 6950 (2gb) kan ik krijgen voor 235€ en de HD 6970 voor 320€. Ik doe deze aankoop met het oog op Battlefield 3 en TES V: Skyrim. Alle kaarten liggen binnen mijn budget, maar welke kaart heeft nu de beste prijs-prestatie verhouding? Volgens mijn eigen research lopen de HD 6970 en GTX 570 min of meer gelijk. De HD 6950 levert dan iets minder prestaties. Ik wil op een resolutie van 1680*1050 de eerder genoemde games op de hoogste instellingen kunnen spelen (AA buiten beschouwing) met deftige fps.

Iemand die ervaring heeft met deze keuze of weet wat het beste zou zijn ?

Dank bij voorbaat,
Balaya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 10:14
Hallo medetweakers:)

Ik zit met het volgende:

Ik wil graag een beetje voorbereid zijn op de toekomst, Call of duty, en vooral battlefield 3.
Ik ben hiervoor gaan kijken naar een voor mij geschikte videokaart met een budget van 325 euro

Ik kwam hierbij uit bij de Nvidia 570 en de ati HD 6970

Nou heb ik algemeen het gevoel dat ATI meer bang for bucks levert als nvidia alleen dat gevoel heb ik binnen mijn budget niet. Met benchmarks is de 570 sneller of even snel tegen een iets lagere prijs (meestal een 10tje)

Zie ik hierbij wat over het hoofd en welke adviseren jullie mij binnen dat budget

Ik kwam met mijn kijk op de markt op de volgende videokaart uit :
pricewatch: Gainward GeForce GTX 570 GLH Edition, 1280MB DDR5, HDMI, DVI, DP

De reden? Hij is lichtelijk overclocked bezit 2 koelers en ziet er gewoon strak uit! :)
Ook viel me op dat de levertijd bij azerty enige tijd duurde, dit echter niet echt een probleem voor mij ( ik kan wachten)
Nou weet ik alleen niet of Gainward wel een goed merk is en of deze wel een goede garantieregeling heeft?

Dit zijn mij systeem specs:

Asrock 770 Extreme 3
AMD Phenom 955 3,2Ghz (gekoeld door een Coolermaster V8) wordt misschien vervangen door een 1075T x6
Kingston Hyperx Genesis 8GB
OCZ Vertex 2
Be quiet Systempower 700W
NZXT LexaS midtower
Phillips Brilliance 220CW (1680x1050)

Overzicht eisen:
Moet battlefield 3 lekker kunnen draaien
Moet binnen het budget van 325 blijven (ok een paar euro maakt me niet uit)
Zo veel mogelijk garantie (2 jaar of meer)
Bang for bucks! :)
Moet bij Azerty of Salland beschikbaar zijn

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door ExilaaHH op 15-10-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
@exilaaHH zou een cf of sli ook kunnen, dat is meer bang for your buck dat een 570 of 6970

boord ondersteunt het niet 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door megadoom op 15-10-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:38:
[...]

Misschien met 2 6990 dat je CPU een bottleneck gaat zijn hoor :)

En over je HDD probleempje sommige HDD racks kun je er uit nemen
Ik zal kijken wat daar aan te doen valt. Ik denk dat het wel nét zou passen, maar dan rest nog steeds het probleem dat die 2de kaart echt recht onder de eerste zit. Ik kan me niet voorstellen dat dat geen koelingsproblemen gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:38:
[...]

Ik zal kijken wat daar aan te doen valt. Ik denk dat het wel nét zou passen, maar dan rest nog steeds het probleem dat die 2de kaart echt recht onder de eerste zit. Ik kan me niet voorstellen dat dat geen koelingsproblemen gaat opleveren.
een dremel

@Balaya is CFX of SLI een mogelijk voor u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:42:
[...]

een dremel

@Balaya is CFX of SLI een mogelijk voor u?
Een whatnow? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een dremel om je HDD bay aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:54:
[...]

Een dremel om je HDD bay aan te passen
Ah, nja, ik denk niet dat mn HDD bay het probleem wordt. Zo te zien moet dat echt net passen. Ik kan natuurlijk om te testen gewoon mn kaart even in het onderste slotje gooien, weet ik dat ook meteen.

Maar goed, blijft mijn vraag over koeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:57:
[...]

Ah, nja, ik denk niet dat mn HDD bay het probleem wordt. Zo te zien moet dat echt net passen. Ik kan natuurlijk om te testen gewoon mn kaart even in het onderste slotje gooien, weet ik dat ook meteen.

Maar goed, blijft mijn vraag over koeling :P
Een gaatje ertussen van een centimeter of 2 is meer dan genoeg hoor als de kaarten tegen elkaar zitten gaat dat wss problemen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 10:14
@megedoom

Dit is helaas niet mogelijk op dit moederbord :)

Verder nog suggesties met betrekking tot mij verhaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:58:
[...]

Een gaatje ertussen van een centimeter of 2 is meer dan genoeg hoor als de kaarten tegen elkaar zitten gaat dat wss problemen geven
Net even zitten rommelen in mijn kast; HDD een paar bays omlaag zodat die niet meer in de weg zit, wat kabeltjes verleggen moet ook wel lukken, maar er blijft toch één ding over die volgens mij niet te verleggen valt. Ik heb eventjes een (helaas onscherpe, hoewel Photoshop wel wat hielp) foto gemaakt van de binnenkant van mijn kast en met rood aangegeven waar het probleem gebied zit. Daar zit namelijk een stekkertje dat erg genoeg uitsteekt dat een grote kaart als de 6870 daar niet op past. Ik weet zelf niet waar het stekkertje voor dient of of het ook ergens anders in te pluggen valt. Of misschien is een nieuwere 6870 of 1 van een ander merk minder dik dan die Sapphire die je boven in beeld zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:22:
[...]

Net even zitten rommelen in mijn kast; HDD een paar bays omlaag zodat die niet meer in de weg zit, wat kabeltjes verleggen moet ook wel lukken, maar er blijft toch één ding over die volgens mij niet te verleggen valt. Ik heb eventjes een (helaas onscherpe, hoewel Photoshop wel wat hielp) foto gemaakt van de binnenkant van mijn kast en met rood aangegeven waar het probleem gebied zit. Daar zit namelijk een stekkertje dat erg genoeg uitsteekt dat een grote kaart als de 6870 daar niet op past. Ik weet zelf niet waar het stekkertje voor dient of of het ook ergens anders in te pluggen valt. Of misschien is een nieuwere 6870 of 1 van een ander merk minder dik dan die Sapphire die je boven in beeld zit?
2 slotters zijn normaal maar sommige kaarten hebben een gap tussen de koeler en PCB :P denk maar aan MSI TF2 , maare die gele kabel ziet eruit als een SATA kabel, je hebt er met een hoek van 90 graden die kosten een euro of 2 _/-\o_

Bij deze kaart die ik heb bv http://tweakers.net/price...gddr5-pci-e.html#tab:info kun je zien dat tussen de stekker van de fan en de kaart zelf er een 1-1,5cm gleufje is

foto : http://i56.tinypic.com/289x2pt.jpg

Daartussen zou die kabel dan kunnen laten lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:31:
[...]

2 slotters zijn normaal maar sommige kaarten hebben een gap tussen de koeler en PCB :P denk maar aan MSI TF2 , maare die gele kabel ziet eruit als een SATA kabel, je hebt er met een hoek van 90 graden die kosten een euro of 2 _/-\o_

Bij deze kaart die ik heb bv http://tweakers.net/price...gddr5-pci-e.html#tab:info kun je zien dat tussen de stekker van de fan en de kaart zelf er een 1-1,5cm gleufje is

foto : http://i56.tinypic.com/289x2pt.jpg

Daartussen zou die kabel dan kunnen laten lopen :)
Het is niet zozeer het kabeltje dat in de weg zit, maar de stekkeruiteinde zelf. Die steekt gewoon te ver uit waardoor ik die kaart niet in de onderste PCI slot kan duwen. Om het maar even te illustreren heb ik ook maar een foto vanaf de zijkant gemaakt. Dat pijltje overigens is omdat het mij opviel dat er een vergelijkbaar stekkertje in een andere ingang zit. Als het in-de-weg-zit stekkertje gewoon daarnaast kan is het probleem opgelost :P

Of begrijp ik jouw nou helemaal verkeerd :+ Ik kan nog best wel eens een computer noob zijn }:O

Overigens, ligt het nou aan mij of is die 6870 die ik heb wel erug erm, vadsig.

Edit:
Yup, da's een sata ingang. Bij het in-de-weg-zit-stekkertje staat SATA3_1. De ingang waar ik 'em in wil doen staat SATA3_2 bij (vreemd genoeg :P), kan ik die gewoon verwisselen of gaat mn PC dan tegensputteren?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:21:
ik ben opzoek naar een geschikte videokaart
Systeem: moederbord ACER MCP73PV
Intel Core 2 Quad Q6600 met 4GB Werkgeheugen
Voeding is ATX-250PA Desktop PC power supply FSP400-60 Ingangsspanning: 100 - 240 Vermogen: 400.00 W (http://www.fspgroupusa.com/images/FSP400-60GHN_05.jpg bedankt yzx voor het posten van de screen :))

Op dit moment zit ik op een Nvidia GeForce 9500 GS maar wil die graag vervangen alleen weet ik niet wat er nu compatible is met mijn moederbord en waar ik nu precies op moet letten.

Ik heb 2 monitors (Een DVI en een HDMI) dus zou ik graag die aansluitingen op de videokaart willen "hoofd" Monitor is een Phillips 224E en draait op 1920 x 1080 de ander is een Phillips 220SW en draait op 1680 x 1050

Mijn Budget is rond de 150 Euro (liefst eronder maar kan ook wat erboven zitten) en ik wil graag zwaardere games spelen (Liefst zelfs Battlefield 3 op medium/high)

Het enigste wat ik wil vervangen is de videokaart zelf en het liefst met een Nvidia videokaart al sta ik ook open voor andere opties als iemand wat suggesties heeft graag!
http://www.dynabyte.nl/ca...&utm_campaign=retargeting

Is deze videokaart een optie? is het een (grote) verbetering ten opzichte van Nvidia 9500 GS en kan ik hem aansluiten op mijn Moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is een waardeloze veel te oude videokaart die je processor geen recht zal doen. Ik zou eerder aan een HD 6870 denken. Moet denk ik nog wel lukken met die voeding.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 00:51:
[...]

http://www.dynabyte.nl/ca...&utm_campaign=retargeting

Is deze videokaart een optie? is het een (grote) verbetering ten opzichte van Nvidia 9500 GS en kan ik hem aansluiten op mijn Moederbord?
Ik mis nog steeds de voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 01:00:
Het is een waardeloze veel te oude videokaart die je processor geen recht zal doen. Ik zou eerder aan een HD 6870 denken. Moet denk ik nog wel lukken met die voeding.
Voeding is ATX-250PA Desktop PC power supply FSP400-60 Ingangsspanning: 100 - 240 Vermogen: 400.00 W (http://www.fspgroupusa.com/images/FSP400-60GHN_05.jpg bedankt yzx voor het posten van de screen :))
Dat poste ik toch of misschien begrijp ik het verkeerd?
Tsurany schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 01:00:
Bedankt voor de tip ik zal eens kijken als dat een optie is. Volgens mij kan mijn moederbord geen Crossfire aan en is dit toch een videokaart met Crossfire.

Hoeveel last krijg je als je overschakelt van Nvidia naar Ati op een moederbord met een Nvidia chipset?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De 6870 kan je in crossfire draaien, dan moet je twee stuks hebben. Heb je echter maar een enkele videokaart zal je niet in crossfire draaien heb je ook geen crossfire ondersteuning nodig.

Last krijg je absoluut niet, Nvidia chipsets kunnen prima met AMD videokaarten samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 02:12:
De 6870 kan je in crossfire draaien, dan moet je twee stuks hebben. Heb je echter maar een enkele videokaart zal je niet in crossfire draaien heb je ook geen crossfire ondersteuning nodig.

Last krijg je absoluut niet, Nvidia chipsets kunnen prima met AMD videokaarten samenwerken.
Ok dat wist ik niet bedankt voor de info ik ga eens kijken welke videokaarten ik kan vinden en zal dan wat posten.

In iedergeval bedankt voor de informatie dit is erg helpvol geweest :)

Even ter informatie PCI-e 2.x 16x betekent dat dat hij 2 slots inneemt, is het een ander soort slot(dan een reguliere PCI-e 16x) of betekent het gewoon dat hij even groot is als 2x 16 PCI-e slots is (Sinds ik maar 1 aansluiting zie staan). Ik ben erg lang weggeweest van de developments op videokaarten en weet het dus niet zeker :?.

Sinds ik maar een PCI-e 16x slot heb vraag ik het even om zeker te weten!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:02:
[...]

Het is niet zozeer het kabeltje dat in de weg zit, maar de stekkeruiteinde zelf. Die steekt gewoon te ver uit waardoor ik die kaart niet in de onderste PCI slot kan duwen. Om het maar even te illustreren heb ik ook maar een foto vanaf de zijkant gemaakt. Dat pijltje overigens is omdat het mij opviel dat er een vergelijkbaar stekkertje in een andere ingang zit. Als het in-de-weg-zit stekkertje gewoon daarnaast kan is het probleem opgelost :P

Of begrijp ik jouw nou helemaal verkeerd :+ Ik kan nog best wel eens een computer noob zijn }:O

Overigens, ligt het nou aan mij of is die 6870 die ik heb wel erug erm, vadsig.

Edit:
Yup, da's een sata ingang. Bij het in-de-weg-zit-stekkertje staat SATA3_1. De ingang waar ik 'em in wil doen staat SATA3_2 bij (vreemd genoeg :P), kan ik die gewoon verwisselen of gaat mn PC dan tegensputteren?
Ik heb dezelfde kaart hoor maar van XFX

Anyhow als je naar mijn foto kijk zie je ook de rode SATA poorten als ik de onderste kaart vanboven zet leunt ie er gewoon op het zit niet in de weg hoor

En die sata wisselen zou geen problemen moeten geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 02:14:
[...]

Ok dat wist ik niet bedankt voor de info ik ga eens kijken welke videokaarten ik kan vinden en zal dan wat posten.

In iedergeval bedankt voor de informatie dit is erg helpvol geweest :)

Even ter informatie PCI-e 2.x 16x betekent dat dat hij 2 slots inneemt, is het een ander soort slot(dan een reguliere PCI-e 16x) of betekent het gewoon dat hij even groot is als 2x 16 PCI-e slots is (Sinds ik maar 1 aansluiting zie staan). Ik ben erg lang weggeweest van de developments op videokaarten en weet het dus niet zeker :?.

Sinds ik maar een PCI-e 16x slot heb vraag ik het even om zeker te weten!
Je kunt snel kijken onder de specs van je mobo op de fabrikant site om te zien als ie SLI of CFX aan kan

Je wilt minstens 2 lanes van x8 hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ yzx

Crossfire of SLI zijn niet mogelijk voor mij wegens plaatsgebrek. Het moet één enkele kaart zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 02:05:
[...]

Dat poste ik toch of misschien begrijp ik het verkeerd?
Zoals ik al zei, het lijkt mij sterk dat je die voeding hebt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 09:57:
Zoals ik al zei, het lijkt mij sterk dat je die voeding hebt.
Wat houdt dat GHN in? Google spuugt vooral PSU's uit en weinig uitleg wat het inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -drikus-
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
hallo.
draai op het moment met een asus 6850 maar wil wat meer fps op mn scherm kunnen krijgen.
spellen zoals bf3,speel nu op 1920 x1080 misschien later meer.
nu kun je ongeveer voor 130 euro een nieuwe 6850 erbij zetten in cf.
is dit de beste optie voor meer fps voor dit geld?
als ik mn huidige 6850 voor circa 100 euro verkoop +130 euro die ik al uit zou geven heb ik
dus 230 euro en daar kun je ook een gtx 560 of een 6950 kopen.
ik denk dus zelf dat 6850 in cf het beste is maar weet niet of iemand daar problemen mee
heeft of gehad?
verdere specs van mn pc:
ocz modstream 600w
asus crosshair lv am3
asus 6850 direct cu
nog geen processor(huidige verkocht)wil ik ook wel advies over.
samsung f1 spinpoint
4gb corsair xms.
hoop hier wat leuke adviezen te krijgen voor een normaal/budget systeem.
vr gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Met alle respect, doe eerst eens zelf wat onderzoek.
Uit je hele post blijkt dat je dat niet gedaan hebt. :P

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 09:14:
@ yzx

Crossfire of SLI zijn niet mogelijk voor mij wegens plaatsgebrek. Het moet één enkele kaart zijn.
Dual GPU kaarten zijn CFX of SLI op 1 kaart, nu in je budget past misschien een 6870x2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 07:55:
[...]

Ik heb dezelfde kaart hoor maar van XFX

Anyhow als je naar mijn foto kijk zie je ook de rode SATA poorten als ik de onderste kaart vanboven zet leunt ie er gewoon op het zit niet in de weg hoor

En die sata wisselen zou geen problemen moeten geven
Okay, dan is dat probleem ook weer opgelost. Plaatsen zal wel lukken dan, dan rest alleen het probleem van koelen. Ik heb net even gemeten, en op load werd mijn GPU een graad of 60. Dat samen met de warmte die van de rest van de onderdelen afkomt, en ook nog 2 extra stickjes RAM, betwijfel ik of mijn huidige koeling (1 140mm en 1 120mm casefan en een aftermarket CPU koeler) voldoende is.

Als ik ongelijk heb zou dat natuurlijk alleen maar mooi zijn, maar mocht ik inderdaad meer koeling nodig hebben; wat zou ik extra moeten aanschaffen om voldoende koeling te krijgen? Is een extra fan op het zijpaneel voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:12:
[...]

Okay, dan is dat probleem ook weer opgelost. Plaatsen zal wel lukken dan, dan rest alleen het probleem van koelen. Ik heb net even gemeten, en op load werd mijn GPU een graad of 60. Dat samen met de warmte die van de rest van de onderdelen afkomt, en ook nog 2 extra stickjes RAM, betwijfel ik of mijn huidige koeling (1 140mm en 1 120mm casefan en een aftermarket CPU koeler) voldoende is.

Als ik ongelijk heb zou dat natuurlijk alleen maar mooi zijn, maar mocht ik inderdaad meer koeling nodig hebben; wat zou ik extra moeten aanschaffen om voldoende koeling te krijgen? Is een extra fan op het zijpaneel voldoende?
Kun je doen als intake voor verse koude lucht voor GPUs

Maar zoals je op mijn foto kunt zien, die worden 80 graden, de onderste toch toen die vanboven stond :P nu word bovenste 75 graden en onderste 76 graden, met een OC erop dus moet wel lukken hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:18:
[...]

Kun je doen als intake voor verse koude lucht voor GPUs

Maar zoals je op mijn foto kunt zien, die worden 80 graden, de onderste toch toen die vanboven stond :P nu word bovenste 75 graden en onderste 76 graden, met een OC erop dus moet wel lukken hoor
Ok, dan weet ik dat ook weer :) Weer een probleem opgelost.

En tsja, het enige wat dan overblijft is mijn PSU zorgen. Vreemd dat jullie hier zeggen dat 530W voldoende is, maar waar ik ook verder kijk, zelfs op Guru 3D wordt me verteld dat 530W vér onder de maat is. Hoe komt het toch dat jullie zo laag uitkomen met het wattage, of dat zij zo hoog uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:35:
[...]

Ok, dan weet ik dat ook weer :) Weer een probleem opgelost.

En tsja, het enige wat dan overblijft is mijn PSU zorgen. Vreemd dat jullie hier zeggen dat 530W voldoende is, maar waar ik ook verder kijk, zelfs op Guru 3D wordt me verteld dat 530W vér onder de maat is. Hoe komt het toch dat jullie zo laag uitkomen met het wattage, of dat zij zo hoog uitkomen?
Dat is omdat er gedacht word met mensen met ruk voedingen die zeggen dat ze 500W kunnen halen maaar dat voor 2 minuten doen en dan boem gaan :P

Voor zeker te zijn fotoje van je voedingen maken de sticker he en de mensen met kennis van voeding kunnen het 100% zeggen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:37:
[...]

Dat is omdat er gedacht word met mensen met ruk voedingen die zeggen dat ze 500W kunnen halen maaar dat voor 2 minuten doen en dan boem gaan :P

Voor zeker te zijn fotoje van je voedingen maken de sticker he en de mensen met kennis van voeding kunnen het 100% zeggen :*)
Oh ja hoor, maak ik mn PC open, zie ik dat de sticker aan de kant van de kastwand zit, en is dus niet te zien |:( Na wat googelen heb ik wel deze Duitse site gevonden. Yay voor Google Translate, maar volgens mij is vooral dat tabelletje van belang:
Dimensions W x H x D 150 x 86 x 140
Fan 1x120 mm
Fan control Temperature control
Fan lights
PFC Active
Input voltage range 100-240VAC
ATX cable length / longest cable 47cm / 93cm
ATX connector 24P / 20P / P4 / P8 / AUX
Plug 5.25 "/ 3.5" / SATA / PEG 3 / 1 / 5 / 2
Performance according to the manufacturer 530W
Currents 3.3V / 5V / 5VSB /-12V 24A / 24A / 2.5A / 0.3 A
12V (1) 22A
12V (2) 22A
Combined Power 3.3V +5 V / 12V 120W / 480W
Guarantee / warranty 2 years
Of staat er nog wat op het stickertje wat nog belangrijker is? Dan kan ik wel even proberen om het ding eruit te halen.

Even voor de goede orde trouwens, het gaat hier om de Be quiet! Pure Power BQT L7-530W - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.3 - 530 Watt - actieve PFC, om maar even de volledige Azerty beschrijving te geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 10:06:
[...]

Wat houdt dat GHN in? Google spuugt vooral PSU's uit en weinig uitleg wat het inhoudt.
GHN is een serie van FSP, een nog niet al te oude serie. Voeding van hem is volgens mij veel ouder, daarom vraag ik mij af hoe yzx er zo bij komt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:17:
GHN is een serie van FSP, een nog niet al te oude serie. Voeding van hem is volgens mij veel ouder, daarom vraag ik mij af hoe yzx er zo bij komt.
Duidelijk :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:17:
[...]

ik had het gegoogled hoor
wist niet dat er verschillende waren sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tobias-
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 17:23
Mijn huidig systeem:
Windows 7 professional
Proc: Intel Q6600
Ram: 4 Gb DDR2
Grafische kaart: ATI 4350 HD
Voeding: 300 W

Nu wil ik een nieuwe videokaart want deze kan echt niet meer. Ik zat te denken aan een 6870. Nu moet daar uiteraard ook een andere voeding bij. Ik vermoedde zelf iets met een wattage van 550.
Wat is het verschil tussen de club 3d versie, de saphire en de XFX?

[ Voor 10% gewijzigd door -Tobias- op 17-10-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Besturingssysteem: MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
-CPU: AMD Phenom II X4 945
-Geheugen: 8,00 GB Dual-Channel DDR3
-Moederbord: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD GF615M-P33
-Videokaart: 1024MB ATI Radeon HD 4350
-Voeding: sl 500g

Ik zou graag op 1920x1080 willen werken. En ik wil graag games spelen zoals Battlefield 3 en Modern warfare 3. Mijn budget ligt rond de 140-150 Euro.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:23

SaN

Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen rond een i5 2500k. Nou moet daar natuurlijk ook een mooie videokaart bij voor de bekende spellen.

Ik heb momenteel een HD4780 in mijn huidige systeem.

Nu wilde ik eigenlijk gewoon een HD6950 kopen, maar toen zag ik dat waarschijnlijk in januari de nieuwe HD7xxx serie uit gaat komen.

Zijn er hier mensen die daarop wachten? Ik lees er maar weinig over namelijk. Zouden jullie ook aan kunnen geven waarom wel, of waarom niet?

Ik zou persoonlijk liever niet wachten omdat Battlefield 3, Skyrim en COD MW3 al deze of volgende maand uitkomen. Mijn HD4780 gaat die games echt niet meer trekken, ook niet met een nieuw systeem er omheen.

Aan de andere kant is het misschien niet slim om nu een HD6950 te kopen en die rond januari/februari weer te verkopen voor een HD7xxx, de waarde zal wel erg snel omlaag gaan denk ik.

Graag jullie meningen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaN schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:30:
Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen rond een i5 2500k. Nou moet daar natuurlijk ook een mooie videokaart bij voor de bekende spellen.

Ik heb momenteel een HD4780 in mijn huidige systeem.

Nu wilde ik eigenlijk gewoon een HD6950 kopen, maar toen zag ik dat waarschijnlijk in januari de nieuwe HD7xxx serie uit gaat komen.

Zijn er hier mensen die daarop wachten? Ik lees er maar weinig over namelijk. Zouden jullie ook aan kunnen geven waarom wel, of waarom niet?
Ik wel :) Ten opzichte van het huidige spul lijk me voor flink minder geld dezelfde performance te krijgen met ook nog eens een stuk minder verbruik. Dat vind ik best goed klinken. Of je kiest voor meer rekenkracht natuurlijk, wat je lekker vindt.

Er is niet zoveel bekend, maar het lijkt erop dat AMD/ATI wat videokaarten betreft nog steeds erg goed bezig is.
Ik zou persoonlijk liever niet wachten omdat Battlefield 3, Skyrim en COD MW3 al deze of volgende maand uitkomen. Mijn HD4780 gaat die games echt niet meer trekken, ook niet met een nieuw systeem er omheen.
De eisen van Skyrim zijn nog niet bekend, maar de kans is best groot dat je die met een HD4870 nog heel behoorlijk kunt draaien. BF3 lijkt als ik de mensen online mag geloven en hoe de eisen zijn in verhouding met zijn voorganger ook best speelbaar te draaien (zie o.a. Youtube), MW3 weet ik niet.

Ik doe nu met een GTS450, die wat rekenkracht betreft praktisch 1 op 1 een HD4870 is en ik zing het daar echt nog wel even mee uit tot die kaarten uit zijn.
Aan de andere kant is het misschien niet slim om nu een HD6950 te kopen en die rond januari/februari weer te verkopen voor een HD7xxx, de waarde zal wel erg snel omlaag gaan denk ik.

Graag jullie meningen hierover.
Dit zou ik sowieso niet doen, tenzij geld je echt geen drol kan schelen. Je vindt het nu even leuk, maar baalt vervolgens weer als iedereen je met nieuwe kaartjes voorbijstuift.

Wachten is vaak onzin omdat je anders blijft wachten, maar vlak voor dergelijke updates vind ik het toch altijd wel wat zonde.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:21:
-Besturingssysteem: MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
-CPU: AMD Phenom II X4 945
-Geheugen: 8,00 GB Dual-Channel DDR3
-Moederbord: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD GF615M-P33
-Videokaart: 1024MB ATI Radeon HD 4350
-Voeding: sl 500g

Ik zou graag op 1920x1080 willen werken. En ik wil graag games spelen zoals Battlefield 3 en Modern warfare 3. Mijn budget ligt rond de 140-150 Euro.
Ik denk met 130,- aan budget dat je de processor wat moet gaan overclocken en een 6870 van V&A moet gaan halen ;)
Ow sorry, ik was zelf een beetje lui, voor zo'n 140-150 krijg je deze kaart ook nieuw uit de pricewatch.

[ Voor 8% gewijzigd door D-Day op 17-10-2011 19:19 ]

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik zou moeten overclocken 8)7 maar kan de voeding de HD 6870 wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:57:
Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik zou moeten overclocken 8)7 maar kan de voeding de HD 6870 wel aan?
Dat hangt even van nadere specificaties af, want over deze voeding kan ik helemaal niets terugvinden.

Het belangrijkste probleem ligt in de videokaart, de rest (behalve die voeding) is gewoon okay.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel dat hij 500 Watt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een begin, maar dat zegt zonder fabrikant (en liever ook model) helaas niet heel veel. Van een A-merk kan een voeding die 500 watt continu leveren, van een slecht merk voor een zeer korte tijd of zelfs helemaal niet (met de nodige problemen tot gevolg).

Op die basis kan ik (en niemand anders) geen goed advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:57:
Nee je hebt zo'n PC slopende voeding die je beter helemaal niet kunt gebruiken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je misschien welke voeding ik dan zou moeten kopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:09:
Op die basis kan ik (en niemand anders) geen goed advies geven.
-The_Mask- schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:20:
Nee je hebt zo'n PC slopende voeding die je beter helemaal niet kunt gebruiken.
I stand corrected O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou zoiets goed zijn: pricewatch: MS-Tech MS-N850-VAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt veel beter in het BBG voedingen topic kijken :)

Samenvatting van dat topic: je kunt beter een goede voeding met een laag wattage kopen dan een slechte voeding met een hoog wattage.

pricewatch: Corsair Builder CX500 V2

Deze kan prima een phenom 945 + 6870 aan.

De CX430 V2 kan eventueel ook, maar dan niet (teveel) gaan overklokken.

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 17-10-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, anders vervang je het ene probleem met het andere probleem. Als je het budget echt niet beschikbaar hebt zul je moeten kiezen, maar als ik eerlijk ben heb je hoe dan ook een fatsoenlijke voeding als basis nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt dan word het die waarschijnlijk maar is het echt nodig om mijn phenom 945 te overclocken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:49:
Oke bedankt dan word het die waarschijnlijk maar is het echt nodig om mijn phenom 945 te overclocken ?
Nee. Bovendien, zelfs als dat zo zou zijn, staat niets je in de weg om het eerst eens zonder overclock te proberen. Een overclock helpt uiteraard wel om net even wat meer performance te hebben, maar als je je er niet prettig bij voelt zou ik er niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt voor alle informatie _/-\o_ nog 1 ding :D gaat de videokaart niet te warm worden?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:58:
Oke bedankt voor alle informatie _/-\o_ nog 1 ding :D gaat de videokaart niet te warm worden?
Dat hangt van de airflow in je kast af :) Zorgen dat er niet teveel kabelmeuk hangt, zorgen dat de warme lucht er uit kan en bij voorkeur ook nog wat koele lucht in en het zou op zich goed moeten komen. Zelfs met een el-cheapo kast valt er meestal wel wat te regelen om het goed genoeg voor elkaar te maken.

Het is in ieder geval iets waar je wel even aan moet denken bij het bouwen van een PC, maar wat geen probleem is als je dat gedaan hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:49:
[...]

Ik wel :) Ten opzichte van het huidige spul lijk me voor flink minder geld dezelfde performance te krijgen met ook nog eens een stuk minder verbruik. Dat vind ik best goed klinken. Of je kiest voor meer rekenkracht natuurlijk, wat je lekker vindt.

Er is niet zoveel bekend, maar het lijkt erop dat AMD/ATI wat videokaarten betreft nog steeds erg goed bezig is.

[...]

De eisen van Skyrim zijn nog niet bekend, maar de kans is best groot dat je die met een HD4870 nog heel behoorlijk kunt draaien. BF3 lijkt als ik de mensen online mag geloven en hoe de eisen zijn in verhouding met zijn voorganger ook best speelbaar te draaien (zie o.a. Youtube), MW3 weet ik niet.

Ik doe nu met een GTS450, die wat rekenkracht betreft praktisch 1 op 1 een HD4870 is en ik zing het daar echt nog wel even mee uit tot die kaarten uit zijn.

[...]

Dit zou ik sowieso niet doen, tenzij geld je echt geen drol kan schelen. Je vindt het nu even leuk, maar baalt vervolgens weer als iedereen je met nieuwe kaartjes voorbijstuift.

Wachten is vaak onzin omdat je anders blijft wachten, maar vlak voor dergelijke updates vind ik het toch altijd wel wat zonde.
Wat verwacht je dat de prijs van de HD7xxx ongeveer gaat worden? Rond de prijs van de HD6950?

Mijn oude PC is stuk en ben nu bezig een nieuwe PC aan het samen stellen, maar ik zou het echt zonde vinden om nu een 6950 te halen voor 230 euro, terwijl er over +/- 2 maanden videokaarten uitkomen, die die kaarten aan alle kanten voorbijstreven/ Kan die tijd best uithouden, met een oude PC en mijn PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb op het moment een gtx 580 en wil graag downgraden omdat ik hem toch niet zo hard nodig heb als ik dacht.
Ik wil hem eventueel verkopen of ruilen maar ik vroeg me af of een gtx 470 een prima vervanger zal zijn?
Hoorde van een neef dat die erg warm konden worden?
Het geld dat ik overhou is natuurlijk ook mooi meegenomen.
Ik ga voornamelijk MW3 spelen op 1920x1080.

Bij voorbaat dank,

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
@ting
die 580 ga je zeker wel nodig hebben bij mw3, of voor latere spellen. en je krijgt er waarschijnlijk niet veel winst van om hem te downgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
megadoom schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:20:
@ting
die 580 ga je zeker wel nodig hebben bij mw3.
Troll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ting
die 580 ga je zeker wel nodig hebben bij mw3, of voor latere spellen. en je krijgt er waarschijnlijk niet veel winst van om hem te downgraden
Faal,

@Ting, een GTX470 kan idd heet worden, is de GTX460 of een 560Ti/6950 geen optie`?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@ting
Bij BF3 ja, bij MW3 zal een GTX580 nauwelijks uit idle komen. 8)7

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:12:
Hey,

Ik heb op het moment een gtx 580 en wil graag downgraden omdat ik hem toch niet zo hard nodig heb als ik dacht.
Ik wil hem eventueel verkopen of ruilen maar ik vroeg me af of een gtx 470 een prima vervanger zal zijn?

Bij voorbaat dank,

Mvg
Ik heb zelf een GTX 470 en met de stock koeler werd dat ding 95 graden in Furmark. :X
Ik heb er nu een aftermarket koeler op zitten en mijn max temps zijn nu zelfs met overclock maar rond de 70 graden alleen de koeler kostte me ook weer 50 euro. :P

Als je wilt downgraden zou ik eerder gaan kijken naar een 6870/6950 of een GTX 560 Ti.
Een 6870 is bijvoorbeeld ongeveer even snel als een GTX 470 en heb je al vanaf 150 euro met een mooie koeler :)

[ Voor 6% gewijzigd door Redblader op 19-10-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WannaHaves
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-06-2024
-The_Mask- schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:47:
[...]

Maar waarom zou je twee GTX580's nemen en drie beeldschermen? Dat werkt helemaal niet goed in veel games, Eyefinity werkt echt veel beter.
obvious troll is obvious
Kon hem verwachten :). Heb je op de vraag ook nog een antwoord? Zou wel fijn zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

WannaHaves schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:08:
[...]

obvious troll is obvious
Kon hem verwachten :). Heb je op de vraag ook nog een antwoord? Zou wel fijn zijn namelijk.
Tja, the mask is wel de laatste persoon die zal gaan trollen dus ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit.
Voornamelijk omdat zijn oordeel zowat wet is op tweakers. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Hey,

Bij voorbaat dank,

Mvg
Ik heb zelf de MSI 6950 TF3 koeler. Deze wordt na 30 minuten furmark 62 graden. Hij is afgelopen vrijdag binnengekomen. Maar een kleine upgrade kan ik altijd gebruiken :).

Mocht je een deal willen sluiten, hou ik me altijd aanbevolen :). Wellicht via PM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DanielWW2 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:42:
[...]

Tja, the mask is wel de laatste persoon die zal gaan trollen dus ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit.
Mwa, beetje AMD minded alleen. Beetje maar hoor!

Hey Maskie! :+
Voornamelijk omdat zijn oordeel zowat wet is op tweakers. :+
Waar staat dat?

Gelukkig bepaal ik nog altijd zelf wat ik koop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

chim0 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:21:
[...]

Mwa, beetje AMD minded alleen. Beetje maar hoor!

Hey Maskie! :+

[...]

Waar staat dat?

Gelukkig bepaal ik nog altijd zelf wat ik koop. ;)
Niet de kleine regeltjes gelezen? OOOOOH. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DanielWW2 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:11:
[...]

Niet de kleine regeltjes gelezen? OOOOOH. :P
Die zie ik niet zo goed door mijn Nvidia kaart. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

chim0 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:34:
[...]

Die zie ik niet zo goed door mijn Nvidia kaart. :+
Al die vervelende strepen in het beeld ook. :+
Maar weer terug naar videokaarten voordat de mods boos worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madbee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-08 14:24
Ik heb onlangs een Asus p8p67 moederbord gekocht, helaas niet de pro versie die SLI en Xfire ondersteunt.

ik heb namelijk een gtx460 2 gig kaart erin hangen, en om BF3 op ultra te kunnen draaien wou ik er nog 1 bijhangen, helaas ging dit dus niet lukken, nu had ik m'n gtx460 te koop aangeboden en had iemand een pm gestuurd dat je het een driverhack je moederbord ook SLI kan laten draaien.
weet iemand hier meer over? en worden die drivers ook geupdate dan?

ik dacht namelijk dat Xfire/SLI verschil hardwarematig was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madbee
Hey,

Bij voorbaat dank,

Mvg
als dat SLI xfire driver hack ding niets word zou ik best met m'n gtx460 2gb willen ruilen :) als ik bij betaal natuurlijk :)

pm maar als je intresse hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Een tijdje terug kwam ik hier hulp vragen met het bepalen of ik wel of geen SLI opstelling van 2 6870 kaarten kon met mijn voeding (be Quiet! 530W). Antwoord:
Afbeeldingslocatie: https://www.team9000.net/attachments/halolz-dot-com-nope-avi-gif.63843/

Dus nu vraag ik me af, wat is de meest kosten-efficiënte grafische update die ik mijn PC kan geven? Ik game straks op 1920X1080 en heb verder het volgende in mijn systeem:
- AMD Phenom X 4 965 3.6Ghz
- 4GB DDR3 1333Mhz RAM
- AMD 6870 1GB

Nu vraag ik me af wat, kosten-technisch gezien, het verstandigst is om te doen. Ik heb gehoord dat we in januari wel een prijsverlaging van de 6800 en 6900 series kunnen verwachten, ik weet niet wat daar van waar is maar dat zou een belangrijke factor zijn. Of kan ik net zo goed nu een nieuwe voeding, nog een 6870 en nog een extra casefan voor de koeling halen? Of misschien toch voor NVIDIA gaan? Zoveel opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogerdb100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 12:32
Beste computermagiërs,

Mijn videokaart (HD4850 Sapphire) is, met het oog op bf3, inmiddels wel aan een upgrade toe. Ik dacht aan een kaart in hd 6950 2GB serie. Gezien mijn expertise op dit gebied minimaal is vroeg ik me af jullie me kunnen helpen om de volgende twee vragen te beantwoorden:

1) Voor mij zijn de verschillen tussen de HD 6950 2gb kaarten, alsmede het daaruit voortvloeiende prijsverschil, niet geheel duidelijk. Waar zitten die paar tientjes verschil hem in en wat merk ik ervan?

Hier de kandidatenlijst: http://tweakers.net/price...h6QC-QVJ-cXQSRNYRyQlEEtAA

2) hoe zal de kaart zich goed verhouden tot mijn overige specs, welke sluit het best aan? (bottlenecks etc.)

CPU: AMD Phenom II X4 940 3.0GHz
Mobo: ASUS M4N78-AM AM3 support
PSU: Antec Powersupply NeoHEPower550 550W
harde schijf: Western Digital 640GB SATA300 32MB, WD6401AALS
RAM: Kingston 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0
DVD: LG DVD-/+/RAM GH22NS30 22x/22x/16x Bulk
kast: Antec Midi Tower Three Hundred
extra casefan: Nexus Casefan Basic Series 120mm

Ik wil maximaal 240 euro uitgeven.
Alvast bedankt! :)

Met vriendelijke groet,

Roger

P.S @ Moderator sorry voor de losse post..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Ik zou zeggen of een 6950 en probeer deze te unlocken naar een 6970
of een 2e hands 6970

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
@assassinator ten eerste amd is crossfire :), als ik jouw was zou ik er een 6870 bij prikken, die hebben nu het beste prijs/prestatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerhardvd
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-12-2024
Heyhey, de processor, geheugen, grafische kaart, en moederbord vernieuwen en de volgende setup vond ik zeer aantrekkelijk volgens de BBG Topic voor gaming pc's.

Ik ben niet heel erg up to date maar de budget setup zou mij 270 euro kosten terwijl ik toch echt een 400 euro budget heb, alleen komt de mainstream net iets boven mijn uiterste budget heen vanwegen de sprong van 90 euro voor een videokaart naar 200!

Mijn vraag is dus, is er niet ergens een ~150 euro (max) video kaart die het goed doet bij de rest, en zo ja.. vormt deze niet te snel een bottleneck als ik wil bij blijven met games (niet persé ultra settings) voor de komende 4 jaar?

Kingston HyperX KHX1600C9D3K2 8GB
AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Asrock 970 Extreme4

Sapphire HD6950 Dual Fan 1GB GDDR5 PCI-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

socket AM2(940)
voeding; NQ-4775-500BU2 (500w) (northq)
videokaart; NVIDIA GEFORCE 7600 GT (256 MB)
moederbord ;
processor; AMD ATHLON 64x2 dual core processor 5200+
3328 mb aan geheugen

hopelijk kan iemand me helpen met een videokaart die het niet na 14 dagen met 8 dagen gerantie kapot gaat zoals de Asus Geforce GTX560 Ti

ik gebruik de videokaart niet erg, ik game niet echt zoveel, en als ik dat doe is het league of legends dat ik zo laag mogelijk deed op deze videokaart,...en kon er prima mee functioneren, het is alleen dat ik vaak de computer laat aan staan door server gebruik dat ik eentje nodig heb die eigenlijk alleen maar lang mee gaat

het resolutie kan me niet zoveel schelen zolang het maar hoger is dan 800x600

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 18:49 . Reden: Northq ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom 8 dagen garantie? Maar je voeding is ook niet te vertrouwen met een videokaart zoals een GTX 560 Ti.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:33:
Waarom 8 dagen garantie? Maar je voeding is ook niet te vertrouwen met een videokaart zoals een GTX 560 Ti.
ik had jammer genoeg blind mijn vriend vertrouwt die zei dat dit de beste keuze was en dat die videokaart wel in mijn pc kon.
ik overdrijf een beetje terwijl het natuurlijk mijn schuld is.
aangezien ik het zelf stuk heb gemaakt vervalt de garantie toch

Artikel 9. Garantie en Conformiteit
9.1 MyCom biedt vanaf 1 augustus 2010 als aankoopgarantie de volgende voorwaarden:

* 8 dagen niet goed geld terug garantie, mits onbeschadigd en in originele staat en verpakking.
* 8 dagen dode pixel omruilgarantie, dat houdt in dat een scherm met dode pixel direct voor u wordt omgeruild, mits onbeschadigd en in originele staat en verpakking.
* 30 dagen directe omruil garantie op fabricage en materiaalfouten, mits onbeschadigd en in originele staat en verpakking.
* Privacy garantie: MyCom gaat vertrouwelijk met klant gegevens om. Indien MyCom bij toeval tijdens werkzaamheden strafbare feiten aantreft is MyCom verplicht daarvan aangifte te doen.
* Reparatie garantie. Als MyCom de reparatie van een klant niet binnen 5 werkdagen heeft kunnen uitvoeren krijgt de klant 50% korting op het arbeidsloon. Hiervan uitgesloten zijn reparaties die MyCom niet zelf heeft kunnen uitvoeren en reparaties waarvoor onderdelen nodig zijn die niet binnen de benodigde tijd beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je hem zelf stuk maakt heb je idd geen garantie. Maar wat heb je er dan mee gedaan? Op de grond gegooid? :p

Als die er zo maar mee ophoudt bij normaal gebruik is het gewoon garantie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad gewoon normaal gebruik maar ik heb het vermoeden dat doordat ik het er heletijd in en uit de kast heb gehaalt misschien een koper deeltje van de rand waarmee je het aansluit weg is gegaan.

ging goed voor zo'n 12 dagen en toen opeens uit het niets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madbee
iemand gtx4602gb kopen? :)

mijn mobo kan geen sli aleen xfire -_- dus haal nu 2x 6870's :)

zou m'n 600w voeding dit trekken?

specs:
Intel 2500k boxed @ 4.2ghz
Mod xtreme pro 600W voeding
8 gig Revenge ram .
veder 320 gb hdd sata
en cdrom spelertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:56:
inderdaad gewoon normaal gebruik maar ik heb het vermoeden dat doordat ik het er heletijd in en uit de kast heb gehaalt misschien een koper deeltje van de rand waarmee je het aansluit weg is gegaan.

ging goed voor zo'n 12 dagen en toen opeens uit het niets uit
Als die er zo maar onder het gebruik er mee stopt dan vraag ik mij af of het jouw schuld is en zolang er geen beschadigen op de videokaart zitten denk ik niet dat je enig probleem zal hebben met het verkrijgen van garantie.
Sowieso gaat een videokaart normaal gesproken niet stuk van het herhaaldelijk in/uit halen op een normale manier.

Zou de videokaart dus voor garantie opsturen en eerder opzoek naar een beetje fatsoenlijk voeding. Goede 450W met 2 PCI-e stekkers en zo'n 33A op de 12V moet prima zijn. Stukken beter dan wat je nu hebt. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madbee schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:10:

mijn mobo kan geen sli aleen xfire
Verkopen doen we hier http://tweakers.net/aanbod/ en dat je mobo geen SLI ondersteund wist je niet voor je die GTX460 kocht?

Volgens mij wil je gewoon stiekem twee 6870's maar dat mag je ook gewoon zeggen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Ik had een vraagje mbt de reden waarom de ENGTX560 Ti DCII/2DI/1GD5 ook een TOP versie heeft. Is dit gewoon dezelfde kaart alleen in de fabriek al overgeclockt? Of zitten er echt andere onderdelen in?

Anders dan kan ik gewoon de normale ENGTX560 Ti DCII/2DI/1GD5 versie kopen en zelf overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi tweakers

Mijn systeem bestaat uit

duo core 2 e7300 @ 3.3 ghz
p43 msi neo
ssd
4 gig 800mhz kingston geheugen
saphire 4850
1680*1050 monitor

Nu kon ik wel bf3 beta spelen op, maar dat zag er niet best uit en ik wil dit wel gaan upgraden.
Ik heb eigenlijk twee opties of een nieuw system inclusief videokaart wat natuurlijk de duurste oplossing is. Of alleen een nieuwe videokaart bv de 6850 of 6870 en later een syteemupgrade doen als ik meer geld heb.
Mijn vraag is kan ik met dit systeem nog genoeg uit een nieuwe videokaart persen om bf3 mooi te spelen of loop ik tegen gigantische mb, cpu, geheugen bottleneck aan, waarbij het dus geen zin heeft om alleen een nieuwe videokaart te kopen?

Alvast bedankt voor het advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:45:
Hoi tweakers

Mijn systeem bestaat uit

duo core 2 e7300 @ 3.3 ghz
p43 msi neo
ssd
4 gig 800mhz kingston geheugen
saphire 4850
1680*1050 monitor

Nu kon ik wel bf3 beta spelen op, maar dat zag er niet best uit en ik wil dit wel gaan upgraden.
Ik heb eigenlijk twee opties of een nieuw system inclusief videokaart wat natuurlijk de duurste oplossing is. Of alleen een nieuwe videokaart bv de 6850 of 6870 en later een syteemupgrade doen als ik meer geld heb.
Mijn vraag is kan ik met dit systeem nog genoeg uit een nieuwe videokaart persen om bf3 mooi te spelen of loop ik tegen gigantische mb, cpu, geheugen bottleneck aan, waarbij het dus geen zin heeft om alleen een nieuwe videokaart te kopen?

Alvast bedankt voor het advies
Je CPU gaat een bottleneck vormen, BF3 heeft liever een quad dan een dual core hoor

Nu kun je wel voor een nieuwe GPU gaan maar je CPU zal de bottleneck vormen

[ Voor 4% gewijzigd door yzx op 22-10-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 09:47
Ik zie filmpjes op internet waarin Nvidia kaarten met PhysX in Batman Akham Asylum veel meer dingen laten zien dan Ati kaarten. Zoals stukken papier die rondwaaien, rook enz.. Ik vond het verschil vrij schokkend. Het lijkt mij eigenlijk sterk dat ATI kaarten dit niet aan zouden kunnen. Of is dat echt waar? Of komt het misschien doordat de Batman games meer in samenwerking met Nvidia dan met Ati worden gemaakt? Ik ben van plan een nieuwe kaart te kopen en wil straks Batman Arkham City gaan spelen (Komt in November voor de PC uit)

Ook zie ik dat de GTX560 (dus niet de Ti versie) hier niet vaak aanbevolen/genoemd word. Terwijl hij volgens mij toch een goede prijs/prestatie verhouding heeft. Heeft dit te maken met de kwaliteit van de kaart? (Ik zag dat hij veel heter word dan de Ti)

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madbee schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:10:
mijn mobo kan geen sli aleen xfire -_- dus haal nu 2x 6870's :)
Welk mobo heb je dan? Meeste s1155 mobo's die geen SLi kunnen, kunnen ook niet fatsoenlijk CrossFire.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 93 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic