Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:18:
[...]

Jep!

Fanboy tijd is al geweest zie ik. :w

Maar jij vind dus dat je klakkeloos 1 op 1 mag vergelijken? Verschillende bedrijven, verschillende theorieen, verschillende ideeen, verschillende insteek, verschillend budget, verschillende technologie.
Ik vind dat de mods wel in mogen grijpen bij veel foute info wat ik hier langs zie komen.
Puur omdat het gaat om niet wetende die wat aan willen kopen. Dit kan echt niet zo door gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:29:
[...]

Battelfied 3 en crysis 2 wil ik ook nog kopen. En straks ook die nieuwe oblivion.

Ik geloof trouwens dat die cf vs sli wel heel oud is en dus niet meer relevant is nu.
Ik zie het namelijk niet meer terug in nieuwe benchmarks.
Nee, was ook een driver dingetje geloof ik.

Maar het hangt er dus vanaf welke games je speelt want het verschilt nogal per game.

Hier zie je dat BF2 beter draait op Nvidia dus waarschijnlijk BF3 ook > http://www.hardocp.com/ar...li_vs_radeon_hd_5870_cfx/
we have witnessed incredible gaming performance that surpasses even the competition's high-end video card solutions in CrossFireX configurations. This SLI scaling is a true wakeup call for AMD, begging for better multi-GPU CrossFireX scaling efficiency.
http://www.hardocp.com/ar...s_radeon_hd_5870_cfx_5760
GeForce GTX 460 1GB SLI real world gaming performance is superior to even AMD’s fastest high-end single GPU video cards in a CrossFireX configuration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:34:
[...]

Ik vind dat de mods wel in mogen grijpen bij veel foute info wat ik hier langs zie komen.
Puur omdat het gaat om niet wetende die wat aan willen kopen. Dit kan echt niet zo door gaan.
Lees de review die ik en Mitsumark nu maar hebben opgegeven en decide dan maar wie "foute" advies gaf, er is geen foute advies hoor in dit geval toch niet

@Chim0 we spreken hier over de 6xxx AMD en 5xx van Nvdia

[ Voor 6% gewijzigd door yzx op 09-10-2011 15:36 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook hier, het hangt er echt vanaf welke game want het verschilt te erg per game.

Maar goed, dat heb ik altijd al geroepen: koop op wat je speelt en wat daar het beste op draait.
yzx schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:36:
[...]

@Chim0 we spreken hier over de 6xxx AMD en 5xx van Nvdia
Ja, en ook daar is niks mis mee met de scaling.

[ Voor 22% gewijzigd door chim0 op 09-10-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chim0 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:37:
[...]

Ook hier, het hangt er echt vanaf welke game want het verschilt te erg per game.

Maar goed, dat heb ik altijd al geroepen: koop op wat je speelt en wat daar het beste op draait.

[...]

Ja, en ook daar is niks mis mee met de scaling.
Maar de AMD kaart heeft meer voordeel dan de Nvidia kaart in dit geval, ben je het teminste daar mee eens?

en denk wel als hij BF3 en Crysis 2 wilt spelen dat die 2gb meer van pas komt dan 1,25gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crysis 2 1920x1080, Sehr Hoch Dx11, High Textures 1750mb, ca 50fps
Videogeheugen gebruik tijdens Crysis 2 1,75GB

http://widescreengamingfo...9/gpu-ram-usage-eyefinity

Voor BF3 is het nog wat te vroeg, game is er nog niet eens.

Linkjes van chim0 zijn niet eens van toepassing en zeggen ook helemaal niks. Gaat niet over een HD5870 en de drivers zijn ook al veel verder ontwikkeld...

[ Voor 20% gewijzigd door -The_Mask- op 09-10-2011 15:45 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yzx schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:39:
[...]

Maar de AMD kaart heeft meer voordeel dan de Nvidia kaart in dit geval, ben je het teminste daar mee eens?

en denk wel als hij BF3 en Crysis 2 wilt spelen dat die 2gb meer van pas komt dan 1,25gb
Mja, ze zeggen dat de 570 in SLI gelimiteerd wordt door zijn geheugen. Naja, dat kan.

Maar zoals de review ook zegt, veel geheugen is dus pas bruikbaar bij meerdere videokaarten, hoge resoluties en veel AA. Op een enkele monitor met 8x AA ofzo, ben je ook prima af met een 6950 of 560Ti.

En ik lees idd dat AMD hun zaakjes, wat betreft scaling, weer op order heeft met de 6xxx serie.

Ik heb ook niks tegen AMD hoor! Draai hier zelf een Phenom II + 6850 maar dat is puur uit financiele redenen maar ze doen het prima met de 69xx serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.hardwareheaven...ire-eyefinity-vs-sli.html

Puur crysis 2
http://www.techspot.com/r...ta-performance/page4.html

Hoe meer resolutie/details, hoe beter de 6970.
6970cf zal procentueel nog beter zijn dan 570sli.

[ Voor 41% gewijzigd door mitsumark op 09-10-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik stel voor dat wel de "welles/nietes" discussie bij deze afkappen voordat het uit de hand loopt en dat zou zonde zijn van dit prachtige topic en deze prachtige, regenachtige zondagmiddag! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chim0 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:45:
[...]

Mja, ze zeggen dat de 570 in SLI gelimiteerd wordt door zijn geheugen. Naja, dat kan.

Maar zoals de review ook zegt, veel geheugen is dus pas bruikbaar bij meerdere videokaarten, hoge resoluties en veel AA. Op een enkele monitor met 8x AA ofzo, ben je ook prima af met een 6950 of 560Ti.

En ik lees idd dat AMD hun zaakjes, wat betreft scaling, weer op order heeft met de 6xxx serie.

Ik heb ook niks tegen AMD hoor! Draai hier zelf een Phenom II + 6850 maar dat is puur uit financiele redenen maar ze doen het prima met de 69xx serie.
Er is zoveel eyecandy dat die Vram snel vol zit

@The-Mask ze zeggen 1,5gb VRAM voor BF3 althans zo luid het in de BF3 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yzx schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:47:
[...]

Er is zoveel eyecandy dat die Vram snel vol zit
Mja, off-topic maar ik heb de beta gespeeld en ik vind het er echt niet uitzien. Je ziet amper wat door die zogenaamde "eyecandy". Die bladeren zijn echt vreselijk. Echt een verschrikkelijk spel is het, grafisch zo overdreven...

Nee, geef mij maar strakke graphics zoals CS:Source!

Maar sowieso elke nieuwe game die uitkomt vind ik grafisch echt lelijk. Zo overdreven allemaal, het lijkt juist nog meer getekend dan echt ipv dat het andersom zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chim0 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:52:
[...]

Mja, off-topic maar ik heb de beta gespeeld en ik vind het er echt niet uitzien. Je ziet amper wat door die zogenaamde "eyecandy". Die bladeren zijn echt vreselijk. Echt een verschrikkelijk spel is het, grafisch zo overdreven...

Nee, geef mij maar strakke graphics zoals CS:Source!

Maar sowieso elke nieuwe game die uitkomt vind ik grafisch echt lelijk. Zo overdreven allemaal, het lijkt juist nog meer getekend dan echt ipv dat het andersom zou moeten zijn.
Er is idd veel eyecandy
maar jij merkt zelf dat 1gb vram je bottleneckt bij BF3 heb ik toch :P

Een game speel je voor de gameplay hoor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yzx schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:54:
[...]

Er is idd veel eyecandy
maar jij merkt zelf dat 1gb vram je bottleneckt bij BF3 heb ik toch :P
Pff, ik merk het in CS al. Map met 40 man ee lekker veel smoke trekt die 6850 totaal niet. En dan heb ik alles op high op 1680 x 1050, niet eens AA aan ofzo.

Misschien moet ik ook aan de 6950CF?! _O-

Trouwens, ik moet zeggen dat dat BF3 op high gewoon soepel draait. CS lijkt wel veel intensiever? Het is drukker en sneller. Daar heb ik echt dikke framedrops als het druk is en veel smoke.

Maar ik heb dat BF3 dan ook maar paar keer gespeeld hoor. Vind er echt geen ruk aan.
Een game speel je voor de gameplay hoor :*)
Ik wel in ieder geval en tot nu toe heeft niks CS kunnen overtreffen.

Alleen al door de graphics haak ik binnen 2 seconden af bij de nieuwe games.

[ Voor 18% gewijzigd door chim0 op 09-10-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyblazer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-12-2020
Hallo allemaal!

Na wat aan het surfen te zijn geweest ben ik geloof ik alleen maar dommer geworden, dus hoog tijd eens naar jullie wijze raad te luisteren...;) O-)
Aangezien mijn voeding het heeft begeven, en de nieuwe games eraan komen (battlefield 3, cod3, dan weten jullie meteen waar je aan toe bent..) wil ik weer eens wat gaan upgraden.
Maar, nu is mijn moederboard met een PCI-e1 slot uitgerust.
Ik wil dus een nieuwe voeding kopen, en tegelijkertijd een nieuwe monitor/gpu combinatie.
Ik wil graag naar een 20" of 22" monitor, met een betaalbare videokaart, maar heeft het zin een 6xxx of 460/560 kaart te kopen met dit moederboard?
Voor de volledigheid, het moederboard is een ASrock ALiveNF6G-GLAN, met 4 gb intern en AMD 4x2,5 ghz processor.
Wat is de maximale upgrade voor dit systeem?

Bij voorbaat dankend voor alle waardevolle adviezen... _/-\o_

Skyblazer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIBSS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 20:41
die 6990 voor 350 euro is fake neem ik aan? :P hoe kan dat eigenlijk .. dat zie je wel vaker pricewatch: Asus EAH6990/3DI4S/4GD5

die site ligt er btw ook uit

[ Voor 7% gewijzigd door GIBSS op 09-10-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GIBSS schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:33:
die 6990 voor 350 euro is fake neem ik aan? :P hoe kan dat eigenlijk .. dat zie je wel vaker pricewatch: Asus EAH6990/3DI4S/4GD5

die site ligt er btw ook uit
Klik eens op de link dan weet je waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIBSS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 20:41
ja zeg ik net, die site ligt eruit .. maar was net niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyblazer
Is er niemand meer online om me van advies te voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Skyblazer schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:31:
Maar, nu is mijn moederboard met een PCI-e1 slot uitgerust.
PCI-E x16? Dat is prima. Een 560 of 6870 zal prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:44
Skyblazer schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:20:
Is er niemand meer online om me van advies te voorzien?
Een moet 6870 moet nog goed kunnen. :)

Wat voor processor heb je nu precies?
Als het een Phenom I is dan zou een Phenom II nog een leuke upgrade kunnen zijn, volgens Asrock is je mobo AM3 ready hoewel je misschien wel een BIOS update nodig zal hebben en een Phenom II is toch merkbaar sneller dan een Phenom I :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyblazer
Nee, over mijn processor ben ik nog wel tevreden.
Ik maakte me meer zorgen of zo'n moderne videokaart nog wel in een pci-e1 slot zou passen.
Overigens zie ik dat 22" schermen voor zo'n 120 euro al te koop zijn, dus dat zal het wel worden.
de vraag is dan welke "budget"videokaart dan nog in 1900x1200, of wat de native resolutie van het scherm ook zal zijn, nog voldoet.
Ik ben niet van plan er meer schermen aan te hangen, ofzo, gewoon gamen voldoet, maar dan wel met de nieuwe spellen en een fatsoenlijke framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyClioRS
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Beste Tweakers,

Ik wil graag een nieuwe/betere videokaart/voeding aanschaffen, om de nieuwe games (lees CoD MW3 & Battlefield 3) lekker vloeiend te kunnen spelen.

Wat kunnen jullie mij adviseren?

Set up is als volgt:

- Behuizing: Aspire X Cruiser
- CPU: AMD Phenom ll x6 1090t 3.20 GHz
- Moederbord: ASRock 870 Extreme 3 R2.0
- Geheugen: 4GB Kingston DDR3 - 1333 (PC3 - 10666)
- SSD: OCZ Vertex 2 60GB
- HDD: 1x WD 500GB
- Voeding: 450 watt RECOM Power Engine 450
- Monitor:LG E2441T-BN (1920x1080)
- GPU: ASUS Nvidia GeForce 9800gt (512mb)
- Speakers: Logitech Z5500

Ik wil dus graag een betere videokaart omdat ik denk dat mijn huidige een beetje outdated is voor de nieuwe games. Ik heb geen voorkeur van merk en mijn budget is ongeveer €250,-.

Maar als ik een nieuwe kaart koop, moet ik dan mijn voeding ook upgraden?

Alvast bedankt voor jullie reply's

Groet,

Jimmy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unXist
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-05 18:35
Wat voor systeem heb je nu?
Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen terwijl ik ook wat componenten van mijn huidige PC meeneem.

De componenten die ik nu al heb zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sony NEC Optiarc AD-7200S€ 0,-€ 0,-
1Corsair TX650W€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 47,29€ 47,29
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 47,29

En de componenten die ik voor het nieuwe systeem wil aanschaffen (naast een videokaart) zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 41,99€ 41,99
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 77,31€ 77,31
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 256,-€ 256,-
1Asus P8Z68-V PRO€ 154,95€ 154,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 530,25

Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1920*1200

Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Ik wil de videokaart voornamelijk gaan gebruiken om te gamen, en daarnaast een klein beetje beeldbewerking (geen zware rendering activiteiten).

Ik wil de aankomende games (zoals BF3, MW3, Rage) zo mooi mogelijk op m'n beeldscherm hebben.

Wat mag je nieuwe kaart kosten?
De kaart mag maximaal 500 euro kosten aangezien ik mijn budget van 1000€ probeer te behouden.

Mijn vraag is dus wat een geschikte kaart is voor de komende tijd om stevig mee te kunnen gamen. Ik denk dat DX11 handig is. SLI/Crossfire hoeft van mij niet. DVI-D moet wel mogelijk zijn (eventueel met een omvormstukje) aangezien ik niet van plan ben een nieuw beeldscherm aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skyblazer schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:52:

Nee, over mijn processor ben ik nog wel tevreden.
Zoals gezegd, als het nog een oude Phenom is, moet je hem echt vervangen anders heeft een nieuwe videokaart geen zin.

En wat voor voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JimmyClioRS schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 23:13:

Zeker weten. Niet alleen is ie te oud maar ook geen beste kwaliteit.

Als videokaart en HD6950 of GTX560Ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyClioRS
chim0 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 06:30:
[...]

Zeker weten. Niet alleen is ie te oud maar ook geen beste kwaliteit.

Als videokaart en HD6950 of GTX560Ti.
Thanks voor de reply, wat voor voeding raad je mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Stel dat ik de 6950 DIRT3 edition neem en ik kan hem unlocken, kan deze dan (met die koeler) op de snelheden draaien van een 6970? Of zelfs sneller?

Stel ik de Dirt3 edition niet is te unlocken, zal hij dan ongeveer net zo ver over te klokken zijn als de MSI TwinFrozr3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
even een klein vraagje tussendoor. Ik wil HDMI én tulp tegelijkertijd aansluiten (kloon). Ik zie echter bij alle videokaarten zowat, dat voorzetstukje dat ie alleen kiest voor HDMI alleen, of DVI én RGB combi.

bestaan er kaarten HDMI+tulp die je tegelijkertijd kan laten weergeven?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:03
Ik zit hier heel erg te twijfelen ..

Ik wil BF3 op high kunnen spelen.

Ik zit te twijfelen tussen een 6970 plus een ssd (waarbij ik later een tweede 6970 erbij kan prikken in CF)
Of een single GTX580 zonder iets erbij ivm budget...

what to do....

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Njay schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:34:
Ik zit hier heel erg te twijfelen ..

Ik wil BF3 op high kunnen spelen.

Ik zit te twijfelen tussen een 6970 plus een ssd (waarbij ik later een tweede 6970 erbij kan prikken in CF)
Of een single GTX580 zonder iets erbij ivm budget...

what to do....
HD6970, HD6950 of GTX570 + SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
haha..

Ik kan ook 429 euro uitgeven voor een gtx580 maar is ie zoveel beter als een 6970 cf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@Njay: 6950 2GB in Crossfire, kun je alles op Ultra draaien met AA op max. Een 6970 is weggegooid geld (al helemaal in CF), de GTX570 moet je al helemaal vergeten (veel te weinig vRam, dat ga je merken in moderne games, je ziet het al in BF3. Dat geld ook voor 1920 x 1200 resoluties met AA aan. Bovendien presteert een GTX 570 in SLI meestal lager dan de 6950 in CF terwijl hij meer kost)).

6950 CF kost je (bij de meeste zaken) ook nog minder dan een non-reference GTX 580 en presteert bijna 2x beter.

[ Voor 29% gewijzigd door Zaphara op 10-10-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:38
galootje schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:02:
@Njay: 6950 in Crossfire, kun je alles op Ultra draaien met AA op max. Een 6970 is weggegooid geld (al helemaal in CF).
Niet helemaal correct, houd er rekening mee dat je met een HD6970 CFX setup weer meer FPS kan halen en eventueel een hogere resolutie met behoud van de hoge FPS.

Echter ben ik het er wel mee eens dat met de huidige prijzen, en specifiek voor BF3 een HD6970 (CFX) setup wat onnodig is.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Natuurlijk zal je meer FPS halen, maar het verschil is niet zo groot, en gezien het prijsverschil (ca. 460,- 6950 CF en 650,- 6970 CF) is het zeer onverstandig daarvoor te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Dan ga ik denk ik voor 1 single 580 :)
Mits ik nu iedereen goed begrijp zo .. en vooral ook na het kosten plaatje kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:06:
Een GTX580 is juist de slechtste koop. ;)
Mwah, wel de beste driver support en geen problemen met nieuwe games waarbij cf/sli niet altijd vlekkeloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Het meeste gezeur over SLI/CF problemen stamt nou ondertussen wel uit een ander tijdperk. Ik zeg niet dat het altijd 100% tiptop werkt, maar de meeste problemen waar men hier en daar over praat zie je niet terug bij de nieuwste generatie videokaarten. Ik zou dus zeker voor 6950 CF gaan i.p.v. single GTX580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Dit is de goedkoopste tot nu toe:

Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E

Zou dit al een fps increase zijn? ik run nu een 4890

Ik zou dan later nog een tweede 6950 erbij kunnen prikken :)
Of zou het verstandiger zijn een 2 gb model te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyClioRS
JimmyClioRS schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 23:13:
Beste Tweakers,

Ik wil graag een nieuwe/betere videokaart/voeding aanschaffen, om de nieuwe games (lees CoD MW3 & Battlefield 3) lekker vloeiend te kunnen spelen.

Wat kunnen jullie mij adviseren?

Set up is als volgt:

- Behuizing: Aspire X Cruiser
- CPU: AMD Phenom ll x6 1090t 3.20 GHz
- Moederbord: ASRock 870 Extreme 3 R2.0
- Geheugen: 4GB Kingston DDR3 - 1333 (PC3 - 10666)
- SSD: OCZ Vertex 2 60GB
- HDD: 1x WD 500GB
- Voeding: 450 watt RECOM Power Engine 450
- Monitor:LG E2441T-BN (1920x1080)
- GPU: ASUS Nvidia GeForce 9800gt (512mb)
- Speakers: Logitech Z5500

Ik wil dus graag een betere videokaart omdat ik denk dat mijn huidige een beetje outdated is voor de nieuwe games. Ik heb geen voorkeur van merk en mijn budget is ongeveer €250,-.

Alvast bedankt voor jullie reply's

Groet,

Jimmy
Iemand anders nog tips? Een Ati HD6950 lijkt mij wel wat, maar wat voor voeding moet ik er dan bijnemen. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

galootje schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:17:
Het meeste gezeur over SLI/CF problemen stamt nou ondertussen wel uit een ander tijdperk. Ik zeg niet dat het altijd 100% tiptop werkt, maar de meeste problemen waar men hier en daar over praat zie je niet terug bij de nieuwste generatie videokaarten. Ik zou dus zeker voor 6950 CF gaan i.p.v. single GTX580
Het is echter geen groot geheim dat ATI/AMD niet de beste optie is als je nieuwe titels direct wil spelen. Het duurt altijd even voordat ze weer een driver uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is helemaal iets persoonlijks en is afhankelijk van meerdere dingen.
En de prijs is ook niet meer zo slecht. Voordeel is dat hij dan ook nog eens later goedkoop
kan upgraden naar een 2e gtx580. Qua performance zit gij dan al voor een lange tijd goed.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:15:
Stel dat ik de 6950 DIRT3 edition neem en ik kan hem unlocken, kan deze dan (met die koeler) op de snelheden draaien van een 6970? Of zelfs sneller?

Stel ik de Dirt3 edition niet is te unlocken, zal hij dan ongeveer net zo ver over te klokken zijn als de MSI TwinFrozr3 ?
Unlock is waarschijnlijk niet mogelijk, al kun je het wel proberen.
De snelheid van de MSI moet ie probleemloos halen, zelfs op stock voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
volgens een hoop sites kan je elke reference 6950 unlocken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:59:
[...]
Dat is helemaal iets persoonlijks en is afhankelijk van meerdere dingen.
En de prijs is ook niet meer zo slecht. Voordeel is dat hij dan ook nog eens later goedkoop
kan upgraden naar een 2e gtx580. Qua performance zit gij dan al voor een lange tijd goed.
Goedkoop upgraden naar een 2e 580 zie ik niet gebeuren, de 580 zal (relatief) duur blijven tot er wat beters is en/of EOL.
Mocht je hem over een jaar toch voor 200 euro kunnen kopen, heb je alsnog 600 euro betaald voor prestaties die niet beter zijn dan iets wat net zo duur is (en het eerste jaar mis je natuurlijk een berg performance).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
als ik toch voor die dubbele 6950 ga , met 1gb of 2gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je voor 2 kaarten gaat sowieso 2gb nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Je hebt een nog een kleine kans om de non-reference kaarten te unlocken, maar reken er niet meer op (bij enkele batches gaat het nog wel, bij de meesten niet). Shaders unlocken gaat nog prima, en zeker met die dualBIOS kaarten levert dat geen gevaar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Af en toe de v&a goed in de gaten houden ;) Ik heb er een nieuw gesealde GTX580 gehaald voor 350euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-05-2024
Nou dit wordt mijn gaming pc maar ik zou in de toekomst wel willen crossfire'en:
#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WN951N€ 23,90€ 23,90
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,95€ 44,95
1Samsung Syncmaster BX2231€ 143,90€ 143,90
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,20€ 18,20
1Thermaltake V3 Black Edition€ 38,-€ 38,-
1Konig HDMI 1.4 Kabel, 2,5m€ 6,-€ 6,-
1Fractal Design Silent Series , 120mm€ 8,69€ 8,69
1Gigabyte GK-KM5000€ 10,21€ 10,21
1XFX Pro 450W€ 49,90€ 49,90
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G€ 48,90€ 48,90
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 93,90€ 93,90
1Asrock 970 Extreme4€ 83,40€ 83,40
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)€ 155,10€ 155,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 725,05

Dus mijn vraag is dus hoeveel watt heb ik dan nodig ik zat even op de PW te checken en heb een paar gekozen met goeie beoordelingen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Adata HM-650€ 49,95€ 49,95
1OCZ Fatal1ty 550W€ 57,-€ 57,-
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 57,65€ 57,65
1OCZ StealthXStream II 500W€ 44,80€ 44,80
2XFX Pro 550W€ 59,90€ 119,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 329,20

(Sorry voor de grote post)
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Laatst online: 17:14

Intel Core 2 Duo E6400 @ 2.13GHz
2,00 GB Single-Channel DDR2 @ 266MHz (4-4-4-12)
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-7318 (Socket 775)
512MB GeForce 8400GS (Undefined)
300wat voeding

1280x1024

Games als COD (alle behalve MW3), LoL, CSS
CS5 pakket

50, 2ehands is prima

Ik moet CSS op 1024x768 zonder fps drops kunnen draaien. Minimaal 150 fps stabiel.
Iemand die een suggestie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JimmyClioRS schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 07:24:
[...]

Thanks voor de reply, wat voor voeding raad je mij aan?
Een goede 500W van een A-merk zoals Corsair, Seasonic, XFX of Thermaltake moet wel voldoende zijn.

Tenzij je Crossfire wil draaien, dan een goede 650W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepantari
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02 11:42
* Wat voor systeem heb je nu?

CPU: AMD Phenom II X4 965
Mobo: Asus Crosshair III Formula
RAM: 4GB OCZ gold Low Voltage
PSU: 700 Watt (Cooler Master)
Case: Cooler Master CM690
Monitor: Samsung 2494HS (1080HD)
Video: 2x Sapphire HD4890 Vapor-X

* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?

1920x1080

* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken?

Supreme Commander: Forged Alliance
GTA IV
Unreal Tournament III
The Elder Scrolls:Skyrim
En verder nieuwe games die nog uit gaan komen.

* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Maximaal 350 euro

* Ik had al wel 2 kaarten gevonden, maar kon geen keuzen maken. Vandaar deze post.

pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC
pricewatch: Gigabyte GV-R697OC-2GD

Er word misschien nog een extra 19" monitor (1280x1024) op aan gesloten (ivm Supreme Commander)

[ Voor 6% gewijzigd door Sepantari op 10-10-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Merk, type en aantal ampère op de 12V? Aantal watt is vrij onbelangrijk om te weten.
Sepantari schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:44:
Video: 2x Sapphire HD4890 Vapor-X

* Ik had al wel 2 kaarten gevonden, maar kon geen keuzen maken. Vandaar deze post.

pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC
pricewatch: Gigabyte GV-R697OC-2GD

Er word misschien nog een extra 19" monitor (1280x1024) op aan gesloten (ivm Supreme Commander)
Waarom wil je upgraden? Als je iets snellers wil ga je er namelijk niet echt op vooruit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
-The_Mask- schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:59:
[...]

Merk, type en aantal ampère op de 12V? Aantal watt is vrij onbelangrijk om te weten.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/1z2f4ad.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepantari
Waarom wil je upgraden? Als je iets snellers wil ga je er namelijk niet echt op vooruit.
Ik ga er wel op vooruit.. Misschien niet veel maar genoeg naar mijn mening. Daarbij: 4890 word tijdens sommige games 90’C. Niet bepaald plezierig op een kleine kamer. De MSI werd (overgeklokt en Crisis 1 op de maximale instellingen) 60’C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In sommige games zal een HD6950 zelfs langzamer zijn.
Een HD4870X2 is ongeveer net zo snel als een HD5870, die maar iets langzamer is dan een HD6950 en jouw twee HD4890 Vapor-X zijn toch aardig sneller dan een HD4870X2. Zou dus zelfs kunnen zijn dat je in veel games zelfs er op achteruit gaat. Als upgrade moet je iig zeker niet zien, zou zeggen aardig gelijke prestaties, ligt een beetje aan de game.
Daarbij: 4890 word tijdens sommige games 90’C. Niet bepaald plezierig op een kleine kamer. De MSI werd (overgeklokt en Crisis 1 op de maximale instellingen) 60’C.
Temeratuur maakt niet uit, gaat om het verbruik. Als die nu 50 graden of 100 graden is de warmte afgifte is ongeveer evenveel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
Is een 4850 ook wat? Of zijn die 2 kaarten die jij opnoemt beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HD4850, HD4770 en HD5750 zitten qua prestaties dicht bij elkaar, de HD5750 en HD4770 zijn alleen zuiniger.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepantari
In sommige games zal een HD6950 zelfs langzamer zijn.
Een HD4870X2 is ongeveer net zo snel als een HD5870, die maar iets langzamer is dan een HD6950 en jouw twee HD4890 Vapor-X zijn toch aardig sneller dan een HD4870X2. Zou dus zelfs kunnen zijn dat je in veel games zelfs er op achteruit gaat. Als upgrade moet je iig zeker niet zien, zou zeggen aardig gelijke prestaties, ligt een beetje aan de game.
Ik merk zelf dat mijn opstelling tekort komt bij bijvoorbeeld GTA IV. Tegen over de 250GTS van een vriend legt mijn opstelling het af (wat ik vreemd vind aangezien ze gelijk aan elkaar horen te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:44
Sepantari schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:55:
[...]

Ik merk zelf dat mijn opstelling tekort komt bij bijvoorbeeld GTA IV. Tegen over de 250GTS van een vriend legt mijn opstelling het af (wat ik vreemd vind aangezien ze gelijk aan elkaar horen te zijn).
GTA IV is dan ook wel een bagger geprogrammeerd spel dat gewoon bij gigantisch veel mensen slecht draait..
Maar kan het zijn dat die vriend een snellere CPU heeft dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepantari
Redblader schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:58:
[...]

GTA IV is dan ook wel een bagger geprogrammeerd spel dat gewoon bij gigantisch veel mensen slecht draait..
Maar kan het zijn dat die vriend een snellere CPU heeft dan?
Daar ben ik het mee eens xD. Een game geprogameerd op een een ping-pong game engine.
Nope, heeft ook een AMD phenom II X4 965. Ook 4 GB geheugen, alleen het moederbord is een Asus M4A89GTD Pro/USB3. Tegen over mijn Asus Crosshair III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sepantari schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:02:
[...]

Daar ben ik het mee eens xD. Een game geprogameerd op een een ping-pong game engine.
Nope, heeft ook een AMD phenom II X4 965. Ook 4 GB geheugen, alleen het moederbord is een Asus M4A89GTD Pro/USB3. Tegen over mijn Asus Crosshair III.
GTA 4 is een stuk beter geoptimized voor nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Laatst online: 13:43
Ik heb even een paar vraagjes:

Hoeveel (daadwerkelijk) beter is een 6870 t.o.v. een 6850? Aangezien je met overclocken onderhand dezelfde snelheden kunt halen als de 6870. Zeker aangezien ik niet zo heel vaak game en de kaart dus niet continu gestressed wordt.

En dan is nog even de vraag of het 'slim' is om nu een 6850/6870 te kopen. Komt er niet binnenkort een nieuwe serie aan waardoor prijzen dalen en/of de nieuwe kaarten beschikken over veel betere technieken?

Alvast bedankt!

edit:voutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IceBlackz schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:43:
Ik heb even een paar vraagjes:

Hoeveel (daadwerkelijk) beter is een 6970 t.o.v. een 6950? Aangezien je met overclocken onderhand dezelfde snelheden kunt halen als de 6970. Zeker aangezien ik niet zo heel vaak game en de kaart dus niet continu gestressed wordt.

En dan is nog even de vraag of het 'slim' is om nu een 6950/6970 te kopen. Komt er niet binnenkort een nieuwe serie aan waardoor prijzen dalen en/of de nieuwe kaarten beschikken over veel betere technieken?

Alvast bedankt!
6950 en 6970 zijn zo goed als dezelfde kaarten, denk maar waarom iedereen roept unlocken bij een 6950
Door software zijn ze vooral verschillend de eerste 6950 kaarten kon je dus als een 6970 draaien door een flash :P

Al dan niet slim of niet slim om nu een 6950/70 te kopen en dan wijs ik naar de 6950 voor de prijs/performance, als je het nodig hebt dan is het slim, anders niet en wacht je gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Laatst online: 13:43
yzx schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:49:
[...]

6950 en 6970 zijn zo goed als dezelfde kaarten, denk maar waarom iedereen roept unlocken bij een 6950
Door software zijn ze vooral verschillend de eerste 6950 kaarten kon je dus als een 6970 draaien door een flash :P

Al dan niet slim of niet slim om nu een 6950/70 te kopen en dan wijs ik naar de 6950 voor de prijs/performance, als je het nodig hebt dan is het slim, anders niet en wacht je gewoon
excuus mijn fout, ik doelde op 6850/6870 :+ . Wel enig idee wanneer de nieuwe serie uitkomt?

[ Voor 3% gewijzigd door IceBlackz op 10-10-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IceBlackz schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:52:
[...]

excuus mijn fout, ik doelde op 6850/6870 :+ .
Sja :P een 6870 is stock sneller dan de 6850 maar denk eraan voor de OC die jij nodig hebt voor van 6850 naar 6870 te gaan en nog verder te OCen ben je extreem bezig

Voor 150euro heb je een goede 6870, vooor 125-130euro een goede 6850, als je denk ik OC voor 20euro is dat jouw keus :P

En voor een 68xx tekopen is het niet slecht want het is een goede prijs voor wat je krijgt vooral de 6870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
-The_Mask- schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:44:
HD4850, HD4770 en HD5750 zitten qua prestaties dicht bij elkaar, de HD5750 en HD4770 zijn alleen zuiniger.
Ik kan een 5770 voor 50 krijgen. Maar dat is PCIe 2.0. Ik heb geen idee of deze dan op mijn moederbord past. Misschien dat jij dat kan achter halen met mijn vorige info. Iig alvast super bedankt voor je help. Vriendelijk bedoeling hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boostie schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:01:
[...]

Ik kan een 5770 voor 50 krijgen. Maar dat is PCIe 2.0. Ik heb geen idee of deze dan op mijn moederbord past. Misschien dat jij dat kan achter halen met mijn vorige info. Iig alvast super bedankt voor je help. Vriendelijk bedoeling hier.
Zolang het PCIe is, is er geen probleem het is backwards compatible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
Ja het is PCIe idd. En hier heb ik dan gegarandeerd geen drops meer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkllrpim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 15:15
Momenteel:
Intel C2Q Q6600
Asus P5E
4 gigabyte ram (800mhz als ik me niet vergis)
CoolerMaster 650 Watt voeding
2x 3870 1 gig CF

Reso:
1440x900

Spellen:
Eigenlijk alleen Battlefield 3. Denk niet dat mijn cpu snel zat is om very high aan te kunnen maar deze wil ik wel nog overclocken naar 3.0 Ghz ( wanneer mogelijk ofcourse ;) )
High is ook zat, ook is mijn reso niet zo hoog.

zit zelf te twijfelen tussen de 6870 en 6950. Zit er enorm veel verschil tussen de 6870 en 6950? een 6970 vind ik te duur omdat ik eigenlijk niet denk dat ik na BF3 nog veel (PC) games ga doen..

prijs ofcourse liefst zo laag maar als het verschil écht zo groot is ben ik wel bereid om ±240 neer te leggen voor de 6950.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boostie schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:12:
Ja het is PCIe idd. En hier heb ik dan gegarandeerd geen drops meer mee?
Het is iig een hele grote vooruitgang met een 8400 draait geen één game goed.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Laatst online: 16:35
boostie schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:30:

Intel Core 2 Duo E6400 @ 2.13GHz
2,00 GB Single-Channel DDR2 @ 266MHz (4-4-4-12)
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-7318 (Socket 775)
512MB GeForce 8400GS (Undefined)
300wat voeding

1280x1024

Games als COD (alle behalve MW3), LoL, CSS
CS5 pakket

50, 2ehands is prima

Ik moet CSS op 1024x768 zonder fps drops kunnen draaien. Minimaal 150 fps stabiel.
Iemand die een suggestie heeft?
MS-7318 heeft een VIA PT890 chipset die alleen PCI-E 1.0 (x16) ondersteund, VIA is de enige die hier problemen mee had.
In principe zit je vast aan een Geforce met G80 chip (8800GTS 320/640 of de 8800GTX 768)
Alle nieuwere GPU's zijn PCI-E 2.0 en zullen helaas niet werken.

Ik hoop dat je voeding een van deze kaarten trekt (Ooit tijdelijk een 3GHz Q6600 B3 met een GTS640 op een antieke Enermax 360Watt gedraaid maar het houd niet over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Ik wil een nieuw systeem aanschaffen (desktop) en ben op zoek naar een goed presterende videokaart.
de voorlopige specs:
- Intel core i5 2500K / core i7 2600K
- Asus P8Z68V-PRO
- opslag wordt SSD only
- 8GB RAM op 1333/1600 MHz
- de voeding is nog niet bekend, wordt waarschijnlijk 750-850W, een nieuw modern model met de nodige functies

Resolutie: 1920×1080

de videokaart moet Assassins Creed Revelations op max settings draaien (min. 50fps), verdermoet ook de gehele Total War serie vloeiend op hoge settings draaien, en ook BF3 en Crysis (2) moet goed lopen (alles min. hoge settings en 50fps)

ik heb ongeveer €200-300 voor de videokaart(en) over, SLI en CF oplossingen mogen ook, al heb ik dan wel graag wat info over de benodigde power van de voeding.
persoonlijk dacht ik dat een GTX 570 (Asus DCII), GTX 560 Ti (van Gigabyte op 1GHz), of een Radeon HD6950/HD6970 de oplossing moest zijn. De Asus biedt mogelijkheden om sneller te draaien dan een GTX 580, en anders koelt hij zeer zeker ontzettend goed.

Wat is de oplossing de de meeste value for money biedt?

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2x 6870, een goede 650W is meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
  • Laatst online: 05-06 19:49
Voor een systeem met een i5 2500K, 8gb ddr3 ram, nog nader te bepalen mobo, en een antec neoHE 500W voeding.

specs van voeding: Afbeeldingslocatie: http://pcper.com/images/reviews/187/Table%20Specifications.gif

Een schermresolutie van 1920:1080

Videokaart wordt gebruikt voor games, denk bijvoorbeeld aan BF3.

De kosten wou ik rond de 200 euro houden.

Zelf zat ik te denken aan de MSI 560 ti twin frozr, of een radeon 6950 2gb.
nou is de 2e duurder en dat heb ik liever niet, maar als de performance noemenswaardig beter is wil ik er ook niet op bezuinigen.

Geluidsproductie graag binnen de perken.

Mijn belangrijkste vraag is, wat kan met deze voeding, en wat raden jullie aan?
(van de msi 560ti gezien dat die 30A op de 12V moet hebben, maar heeft volgens mij 2 aansluitingen, dan zou mijn voeding wel die 30A moeten halen. kortom ik kom er zelf niet uit.)

Alvast bedankt voor alle antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu toch een kaartje nodig nadat ik mijn 8800 had gebakken in augustus heeft hij nu toch de geest gegeven.

CPU : intel core 2 duo 3.0
MOBO : msi p35 neo
RAM : 2GB geill
PSU : 500 watt antec
CASE antec sonata 3
SCHERM : philips 190cw 70 hertz
GPU: een kapotte 8800gt dus

1024 X 768

- need for speed hot pursuit
- fifa 12
mw2

60 euro

*extra:

moet bestelbaar zijn vanuit belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
Zuur, graka past dus niet.

Ik koop deze voor 135

Intel E6850 3.0Ghz
2048MB
160GB 7200RPM hdd
Ati Radeon HD5570 videokaart

En verkoop mn oude voor 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:11:
heb nu toch een kaartje nodig nadat ik mijn 8800 had gebakken in augustus heeft hij nu toch de geest gegeven.

CPU : intel core 2 duo 3.0
MOBO : msi p35 neo
RAM : 2GB geill
PSU : 500 watt antec
CASE antec sonata 3
SCHERM : philips 190cw 70 hertz
GPU: een kapotte 8800gt dus

1024 X 768

- need for speed hot pursuit
- fifa 12
mw2

60 euro

*extra:

moet bestelbaar zijn vanuit belgie
Moet ie perse nieuw zijn?
5670 is het snelst voor die prijs.

Tweedehands kun je misschien een 4870 of 5770 op de kop tikken voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey luitjes,
Kan iemand mij of de koeler van een 5850 XFX beter is dan die van een sapphire? Of zit het verschil hem voornamelijk in de kloksnelheden.
en weet iemand hier of de Battlefield serie goed gebruik maakt van crossfire? Dan weet ik of het nut heeft om een tweede 5850 kaart aan te schaffen. Het gaat mij eigenlijk vooral om BF3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:30:
Hey luitjes,
Kan iemand mij of de koeler van een 5850 XFX beter is dan die van een sapphire? Of zit het verschil hem voornamelijk in de kloksnelheden.
en weet iemand hier of de Battlefield serie goed gebruik maakt van crossfire? Dan weet ik of het nut heeft om een tweede 5850 kaart aan te schaffen. Het gaat mij eigenlijk vooral om BF3.
Als je nu eens sprak over specifieke XFX / Sapphire kaarten was het veel duidelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:34:
[...]

Als je nu eens sprak over specifieke XFX / Sapphire kaarten was het veel duidelijker :)
XFX Radeon HD 5850 Black Edition
- 1GB GDDR5 geheugen
- 4,5Ghz geheugensnelheid
- 256 bit geheugen
- 765Mhz chipsnelheid

ati radeon club 3D 5850 1gb
725 mhz chipsnelheid
4 ghz geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstaman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-03 17:01
Weet iemand wat er ongeveer verwacht word om de komende shooters op ultra in multiplayer te spelen? Lukt dat alleen met de high-end kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:39:
[...]

XFX Radeon HD 5850 Black Edition
- 1GB GDDR5 geheugen
- 4,5Ghz geheugensnelheid
- 256 bit geheugen
- 765Mhz chipsnelheid

ati radeon club 3D 5850 1gb
725 mhz chipsnelheid
4 ghz geheugen
Koelers zijn er ong hetzelfde uit, ik zou voor de XFX gaan maar die staat niet in de pricewatch omdat die hoger stock geclockt is etc en toch een 0,5ghz meer geheugensnelheid heeft,

Over het Crossfire in BF3, het werkt maar nog niet 100% de juiste drivers zijn nog niet tot beschikking ( beta drivers waren beetje buggy )
Maar als je CFX 5850 zit je altijd meer bang for bucks uit dan elke andere kaart :) duss het is de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:45:
[...]

Koelers zijn er ong hetzelfde uit, ik zou voor de XFX gaan maar die staat niet in de pricewatch omdat die hoger stock geclockt is etc en toch een 0,5ghz meer geheugensnelheid heeft,

Over het Crossfire in BF3, het werkt maar nog niet 100% de juiste drivers zijn nog niet tot beschikking ( beta drivers waren beetje buggy )
Maar als je CFX 5850 zit je altijd meer bang for bucks uit dan elke andere kaart :) duss het is de moeite waard
Maar eigenlijk maakt mij die extra geheugensnelheid chipsnelheid niet veel uit. Ik ga ze denk ik toch overklokken. En of ik het nou doe of de fabriek, dat bespaard me weer wat centjes. (als de kooler toch niet beter is)

Ghehe, wat is nou bang for bucks =P iedereen zegt het maar ben er nog niet over uit. Als ik 70/80 procent prestatiewinst haal ben ik al te tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:48:
[...]

Maar eigenlijk maakt mij die extra geheugensnelheid chipsnelheid niet veel uit. Ik ga ze denk ik toch overklokken. En of ik het nou doe of de fabriek, dat bespaard me weer wat centjes. (als de kooler toch niet beter is)

Ghehe, wat is nou bang for bucks =P iedereen zegt het maar ben er nog niet over uit. Als ik 70/80 procent prestatiewinst haal ben ik al te tevreden ;)
De 6xxxx series scalde 102% in BFBC2 :P althans voor de 68xx

Ik denk als je je ze gaat OCen toch de goedkoopste pakken en dan een aftermarket koeler opzetten blijven die het koelste, veel 58xx kaarten hebben dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:51:
[...]

De 6xxxx series scalde 102% in BFBC2 :P althans voor de 68xx

Ik denk als je je ze gaat OCen toch de goedkoopste pakken en dan een aftermarket koeler opzetten blijven die het koelste, veel 58xx kaarten hebben dat
Dus die 68XX presteerde bij bfbc2 102 procent beter in crossfire? En in het geval (mijn geval) van overclocken kan ik het beste de goedkoopste pakken en een andere koeler erop zetten? op elke kaart 1?
'veel 58xx kaarten hebben dat' wat hebben veel 58xx kaarten?
En waar bang for buck voor staat wil je me nog steeds niet vrijgeven =p ?
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 13:16

EMP

Krulloos!

Ik zoek een betere videokaart ivm BF3.

Voor BF3 dacht ik mijn hele systeem te moeten upgraden, maar de demo draaide op mijn huidige setup al veel beter dan verwacht. CPU usage was tijdens het gamen zo'n 75% (op alle 4 de cores), grafisch liep het best oke, al begon het te stotteren wanneer er vuur in beeld was. Ik denk dus dat ik met een nieuwe videokaart een heel eind moet komen (en tevens DX11 :)).

Setup:
- Asus P5QD Turbo (geen SLI/CF)
- Q9400 (stock)
- 2*2GB 800MHz DDR2
- GeForce 260-216 896 MB Black edition (factory-OC: core@666, shaders@1400MHz, geheugen@2300MHz)
- ASUS Atlas A-45GA 450W (2 12V rails van 14A & 15A)
- 1920*1080 resolutie
- Linux, alleen Win 7 voor gamen

Gebruik:
- Linux office/internet/email etc
- BF3 (Windows)

- I.v.m. Linux gaat mijn voorkeur sterk uit naar Nvidia.
- Gezien mijn beperkte voeding wil ik niet een kaart die meer verbruikt dan mijn huidige GTX260
- Kaart moet zo STIL mogelijk zijn
- Kaart moet performance-wise in balans zijn met de rest van het systeem. CPU upgrade zit er niet meer in.
- Richtprijs max 250, liefst minder

Zelf zat ik aan een GTX560Ti met factory OC te denken. Ik heb al veel reviews gelezen en zag dat een OC 560Ti vaak qua performance in de buurt van de 570 komt. De 570 gebruikt echter meer stroom dan mijn huidige videokaart, en de 560Ti minder.

Qua geluid alleen zijn de reviews niet goed met elkaar te vergelijken. De MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC @ 880 MHz en de Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5 @ 900 MHz hebben beide een leuke overclock en schijnen vrij stil te zijn. De Gigabyte GV-N560SO-1GI @ 1 GHz en de MSI N560GTX-Ti Hawk @ 950 MHz zijn bloedsnel, maar ook luidruchtig en warm.

Welke kaart kunnen jullie aanraden? Eén van de eerste twee kaarten uit mijn voorstel? Weet iemand welke de stilste is, of nog andere opties?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdkoning
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 01:05
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:00:
[...]
En waar bang for buck voor staat wil je me nog steeds niet vrijgeven =p ?
_/-\o_
BANG = knal

BUCK = letterlijk dollar, ofwel geld.

Dus je wilt zo hard mogelijk knallen; voor zo weinig mogelijk geld.

ofwel prestatie per euro hoog? bang for buck!

-------------

Verderr waarom is de 6970 in america 250 euro (340 dollar) en hier in nederland minimaal 300 euro.
bah.. Ik heb maar 250 euro's om uit te geven.. en ik wil het liefst (daar komt 'ie :')) zoveel mogelijk bang for my buck hebben!

(amd phenom II x6 1100t; corsair vengeance 1600mhz 8gb; op een asus m5a99x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdkoning schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:25:
[...]

BANG = knal

BUCK = letterlijk dollar, ofwel geld.

Dus je wilt zo hard mogelijk knallen; voor zo weinig mogelijk geld.

ofwel prestatie per euro hoog? bang for buck!

-------------

Verderr waarom is de 6970 in america 250 euro (340 dollar) en hier in nederland minimaal 300 euro.
bah.. Ik heb maar 250 euro's om uit te geven.. en ik wil het liefst (daar komt 'ie :')) zoveel mogelijk bang for my buck hebben!

(amd phenom II x6 1100t; corsair vengeance 1600mhz 8gb; op een asus m5a99x)
Haha grapjas, leuk voorbeeld. Maar uit de zin bang for buck letterlijk vertaald haal ik dus knal/prestaties voor geld. Het weinig gedeelte van jouw verklaring zie ik niet terug =P maargoed, bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neem je een 6950, 10% langzamer, maar bijna 20% goedkoper.
Die 250 voor de 6970 komt nog 19% btw bovenop geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
  • Laatst online: 05-06 19:49
niemand die mijn vraag van 21.41 kan beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spocy schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:41:
Voor een systeem met een i5 2500K, 8gb ddr3 ram, nog nader te bepalen mobo, en een antec neoHE 500W voeding.

specs van voeding: [afbeelding]

Een schermresolutie van 1920:1080

Videokaart wordt gebruikt voor games, denk bijvoorbeeld aan BF3.

De kosten wou ik rond de 200 euro houden.

Zelf zat ik te denken aan de MSI 560 ti twin frozr, of een radeon 6950 2gb.
nou is de 2e duurder en dat heb ik liever niet, maar als de performance noemenswaardig beter is wil ik er ook niet op bezuinigen.

Geluidsproductie graag binnen de perken.

Mijn belangrijkste vraag is, wat kan met deze voeding, en wat raden jullie aan?
(van de msi 560ti gezien dat die 30A op de 12V moet hebben, maar heeft volgens mij 2 aansluitingen, dan zou mijn voeding wel die 30A moeten halen. kortom ik kom er zelf niet uit.)

Alvast bedankt voor alle antwoorden.
Edit: 560ti moet wel lukken.
Of een 6950 beter is ligt aan je toekomstplannen, prijs/prestatieverhouding is inmiddels niet meer beter dan bij de 560.

[ Voor 19% gewijzigd door mitsumark op 11-10-2011 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Laatst online: 16:42
@ Spocy

Ik draai zelf:

965BE @4ghz
2x 1600 ram
6950 @ 6970 snelheden ( geen unlock )

op een Be quiet 550w voeding met 4x 18a lijntjes, full load gaat makkelijk, de 6950 is echter wel ietsjes zuiniger dan zn nvidia tegenhanger.

2gb is voordeliger bij games als bf3, crysis2 etc, anders zit je tegen je vram max aan te hikken.
verder schaalt de 6950 beter dan de 560ti in evt sli/cf

bij de 6950 heb je kans op een unlock naar 6970...

De cuda cores hebben wat voordelen bij 2d/3d tekenwerk. zat zelf met hetzelfde dilemma, uiteindelijk voor de 6950 gegaan (sapphire dirt 3 variant)

[ Voor 20% gewijzigd door junneh op 11-10-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek dus ook wat nieuws aangezien 6870 hawk het niet meer kan bijhouden op hoge resolutie,
spec's:
i5 2500k stock
asrock z68 mobo
8gb ram
modxstream 500 watt psu,
dacht zelf aan een 6970 maar gaat die psu dat wel trekken?
speel voornamelijk batelfield bc2 bf3
maximaale budget 300 euro
speel op 1920

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 04:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spocy schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:44:
niemand die mijn vraag van 21.41 kan beantwoorden?
6950 of 560Ti.

Qua prestaties hetzelfde, verschil komt dan neer op features maar dat is aan jou om te bepalen wat je wilt.

Je voeding is wel oud maar met een verloopkabeltje (bijgesloten) moet het wel lukken.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 03:46:
ik zoek dus ook wat nieuws aangezien 6870 hawk het niet meer kan bijhouden op hoge resolutie,
spec's:
i5 2500k stock
asrock z68 mobo
8gb ram
modxstream 500 watt psu,
dacht zelf aan een 6970 maar gaat die psu dat wel trekken?
speel voornamelijk batelfield bc2 bf3
maximaale budget 300 euro
speel op 1920
Wist je dit niet van tevoren dan? Deze PC heb je pas nieuw neem ik aan?

[ Voor 52% gewijzigd door chim0 op 11-10-2011 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:34:
[...]

Haha grapjas, leuk voorbeeld. Maar uit de zin bang for buck letterlijk vertaald haal ik dus knal/prestaties voor geld. Het weinig gedeelte van jouw verklaring zie ik niet terug =P maargoed, bedankt voor de uitleg!
Ergens klopt zijn voorbeeld wel :P

Het is de beste performance voor zo min mogelijk geld :)

Jep de CFX 6870 is 100-102% scaling :P

En over dat "veel 58xx hebben dat" bedoelde ik een aftermarket koeler mee :)

[ Voor 12% gewijzigd door yzx op 11-10-2011 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yzx schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 07:22:
[...]

Het is de beste performance voor zo min mogelijk geld
Niet helemaal. Het is meer "wat kan ik het beste krijgen voor bedrag X"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Knoop doorgehakt en voor de 6950 Frozr 3 gegaan. Het is echt bizar hoe snel die kaarten nu verkocht worden. Vorige week donderdag hadden 6 winkels binnen 24 uur leveren (ofwel eigen voorraad) en nu geen één meer.

Hopelijk dat ik deze kaart een beetje op leuke snelheden kan krijgen zodat hij gelijk loopt aan de 6970 / 570.

Bedankt voor jullie hulp allen! Was erg nuttig :).
Pagina: 1 ... 91 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic