Ik zoek een betere videokaart ivm BF3.
Voor BF3 dacht ik mijn hele systeem te moeten upgraden, maar de demo draaide op mijn huidige setup al veel beter dan verwacht. CPU usage was tijdens het gamen zo'n 75% (op alle 4 de cores), grafisch liep het best oke, al begon het te stotteren wanneer er vuur in beeld was. Ik denk dus dat ik met een nieuwe videokaart een heel eind moet komen (en tevens DX11

).
Setup:
- Asus P5QD Turbo (geen SLI/CF)
- Q9400 (stock)
- 2*2GB 800MHz DDR2
- GeForce 260-216 896 MB Black edition (factory-OC: core@666, shaders@1400MHz, geheugen@2300MHz)
- ASUS Atlas A-45GA 450W (2 12V rails van 14A & 15A)
- 1920*1080 resolutie
- Linux, alleen Win 7 voor gamen
Gebruik:
- Linux office/internet/email etc
- BF3 (Windows)
- I.v.m. Linux gaat mijn voorkeur sterk uit naar Nvidia.
- Gezien mijn beperkte voeding wil ik niet een kaart die meer verbruikt dan mijn huidige GTX260
- Kaart moet zo STIL mogelijk zijn
- Kaart moet performance-wise in balans zijn met de rest van het systeem. CPU upgrade zit er niet meer in.
- Richtprijs max 250, liefst minder
Zelf zat ik aan een GTX560Ti met factory OC te denken. Ik heb al veel reviews gelezen en zag dat een OC 560Ti vaak qua performance in de buurt van de 570 komt. De 570 gebruikt echter meer stroom dan mijn huidige videokaart, en de 560Ti minder.
Qua geluid alleen zijn de reviews niet goed met elkaar te vergelijken. De
MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC @ 880 MHz en de
Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5 @ 900 MHz hebben beide een leuke overclock en schijnen vrij stil te zijn. De
Gigabyte GV-N560SO-1GI @ 1 GHz en de
MSI N560GTX-Ti Hawk @ 950 MHz zijn bloedsnel, maar ook luidruchtig en warm.
Welke kaart kunnen jullie aanraden? Eén van de eerste twee kaarten uit mijn voorstel? Weet iemand welke de stilste is, of nog andere opties?