Hallo Tweakers!
Ik heb in 2008 me eerste PC in elkaar gedraaid bestaande uit;
- Asus P5Q Deluxe
- Intel E8500
- 4x Kingston 2GB DDRII 800Mhz
- Asus EN9800GT Ultimate
Met de standaard voeding uit mijn Antec Sonata Plus 550 systeem kast.
Maar dit wil ik gaan upgraden naar:
- Intel Q9550
- 4x Kingston 2GB DDRII 1066Mhz
en dan eventueel de videokaart;
Momenteel werk ik op een resolutie van 1680*1050 op een Samsung 226BW, wat ik erg fijn vind dus dat wordt wel me minimum wat betreft de resolutie. Nou wil ik dit echter wel gaan uitbreiden met 2 nieuwe scherm waarbij het huidige scherm opgehangen gaat worden en ik dus met 3 schermen kan gaan werken.
(Ik dacht aan 2x Samsung BX2450 met resolutie van 1920*1080, full-HD dus met 2x HDMI en 1x VGA. Op mijn bureau en de huidge 226BW met 1x DVI en 1x VGA aan de muur voor films en andere doeleinde)
Waar ik de grafische kranten nu vooral voor gebruik is het Adobe pakket, video en foto bewerking.
Games zoals StarCraft II en Command en Conquer en het bekijken van HD video content.
Nu zoek ik eigenlijk een video kaart die HDMI en DVI heeft en meerdere monitoren kan aansturen, moet ik hierbij gaan denken aan 2 kaarten in CrossFire opstelling? (aangezien de P5Q Deluxe geen SLI ondersteund)
Of zal mijn huidige Asus EN9800GT Ultimate voldoende zijn met twee DVI aansluitingen en een S-Video (hoe kan ik die nuttig gebruiken?) uitgang.
Natuurlijk ben ik opzoek naar de goedkoopste oplossing.
Thanks!