Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18
marcel87 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 01:32:
Bedoelde je daarmee niet te zeggen dat de Ti versie verder is geklokt dan de normale GTX560? En dat de HD6950 die je aanreikte een reference design koeler is, terwijl de GT560Ti van MSI een aftermarket koeler heeft?
Hier doelde ik op ja, de GTX560-Ti heeft een "vrij goede" aftermarketkoeler, al ik zou hem niet direct aanraden vanwege de gebrekkige koeling op de VRMs.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 18:34
PuckStar schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 02:07:
Als jullie me toch willen helpen :) dan bij deze mijn vraag.

Ik heb nu (al sinds 2008) een "Club3D HD 2600PRO ATI 512MB GDDR2 (PCI-e, 2x DVI) CGAX-HP262DD" passief gekoelde videokaart en de rest van mijn systeem gisteren vervangen. Een 2500K, MSI GD65 mobo en 8Gb geheugen.
Ik zoek een nieuwe videokaart (omdat die nu wel erg achterligt met de rest) die vooral stil is. Mijn huidige kaart is dus passief gekoeld en dat bevalt dus wel kwa geluid :).

Mijn vraag is eigenlijk: Zijn de nieuwere ATI kaarten met coolers stil als ik geen games speel? Of maken de cooler dan alsnog veel herrie?
Anders kan ik beter weer voor een passieve koeler gaan. Ik denk dan bijv. aan deze: Sapphire Ultimate HD5670 1GB GDDR5.
Graag jullie hulp.

[ edit ] ik kom net deze tegen: http://www.club-3d.com/in...0-coolstream-edition.html. kan em alleen niet in de pricewatch vinden.[ /edit ]
Wat voor budget? En haast nog belangrijker: wat voor voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
ikheetkoen schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 02:28:
[...]

Wat voor budget? En haast nog belangrijker: wat voor voeding heb je?
Budget maakt niet zoveel uit, hoewel ik nu niet perse de nieuwste, duurste vid kaart wil. dus iets van max 200euro ofzo.
Voeding ga ik ook vervangen want hoewel die nog voldoende geeft voor de huidige componenten maakt het ding echt een irritant geluid (een pieptoon). Het is een 450W die bij de Antec LifeStyle Sonata II zat en ook al een paar jaar oud is.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 20:21
@PuckStar

voor "rond" de 200euro zou ik gaan voor
pricewatch: Sapphire HD 6870 Vapor-X Edition
maar als het echt stil moet zijn dan moet je voor een veel lichtere kaart gaan
pricewatch: HIS 6570 Silence 1GB DDR3 PCI-E DVI/HDMI/ VGA

[ Voor 102% gewijzigd door Icekiller2k6 op 05-05-2011 02:46 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 10:22
Ik heb een intel i3 2100 gekocht. Ik zal niet echt intensief gaan gamen. Af en toe iets spelen wat niet beschikbaar is voor de ps3 moet eventueel wel tot de mogelijkheden behoren. Bijvoorbeeld stalker of fable 2 ofzo. Ik hoef niet de nieuwe crysis op max te gaan spelen :)

1. In mijn oude systeem zit nog een 7800gtx. Heeft het enige meerwaarde om deze toch in mijn nieuwe pc te plaatsen of kan ik er beter iemand een plezier mee doen die een nog brakkere videokaart in zijn kast heeft zitten? Is de GPU van de i3 sneller dan de videokaart?

2. Als ik toch een nieuwe videokaartje erin plaats dan wil ik er niet meer dan 100€ aan uitgeven. Ik denk dat ik dan ergens in het HD5xxx segment moet gaan zitten. Dit is echt een noob vraag; maarre, is een hoger nummer altijd beter? De 5670 lijkt me een aardig kaartje; maar dan zie ik voor 10 euro meer de 5770 en de 5830... ik ben ook naar wat benchmarks aant kijken maar ik kom er niet echt uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frenkovic schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:07:
1. In mijn oude systeem zit nog een 7800gtx. Heeft het enige meerwaarde om deze toch in mijn nieuwe pc te plaatsen of kan ik er beter iemand een plezier mee doen die een nog brakkere videokaart in zijn kast heeft zitten? Is de GPU van de i3 sneller dan de videokaart?
Nou de 7800GTX is idd al sterk verouderd. Ik denk dat hij nog wel sneller is dan de IGP, maar beide niet echt geschikt voor nieuwe games.
2. Als ik toch een nieuwe videokaartje erin plaats dan wil ik er niet meer dan 100€ aan uitgeven. Ik denk dat ik dan ergens in het HD5xxx segment moet gaan zitten. Dit is echt een noob vraag; maarre, is een hoger nummer altijd beter? De 5670 lijkt me een aardig kaartje; maar dan zie ik voor 10 euro meer de 5770 en de 5830... ik ben ook naar wat benchmarks aant kijken maar ik kom er niet echt uit...
De HD5770 is iddd sneller dan de HD5670 en de HD5830 is idd weer sneller dan de HD5770. Het grote nadeel aan de HD5830 is dat deze nog al honger is naar stroom, terwijl de HD5770 er zuinig is. De prestatie stijging is nl niet zo heel groot naar de HD5830. Mocht je voeding het aan kunnen en je vind het extra verbruik niet erg, dan is de HD5830 een mooie kaart voor die 90 euro: pricewatch: Sapphire HD5830 XTREME

http://www.anandtech.com/bench/Product/171?vs=172

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Dit is echt een noob vraag; maarre, is een hoger nummer altijd beter?
Dit is zeker geen noob vraag, juist een vraag die meer mensen zich zouden moeten stellen. Dit gaat inderdaad niet altijd op, daarom kan je het beste altijd even een paar reviews opzoeken als je 2 kaarten wilt vergelijken. Toevallig gaat het voor de kaarten die je noemt wel op, maar het is altijd oppassen met de naamgeving.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen series is dat vaak wel goed. Series er na of voor vergelijken kan idd tot een scheve vergelijking leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

D4NG3R schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 02:10:
[...]

Hier doelde ik op ja, de GTX560-Ti heeft een "vrij goede" aftermarketkoeler, al ik zou hem niet direct aanraden vanwege de gebrekkige koeling op de VRMs.
Dat ligt natuurlijk aan welke GTX560Ti je koopt. De Gigabyte SOC en de MSI HAWK hebben wel vrm heatsinks.
Daarbij hoeft het inderdaad niet altijd voordelig uit te pakken, omdat de fans meestal genoeg lucht erover blazen. Ik heb, meen ik, ergens in de reacties op de frontpage van een GTX560 artikel gelezen, dat het soms juist isolerend kan werken om vrm heatsinks te hebben. Misschien vanwege de slechte TIM die ertussen zit. Meestal zijn het van die thermalpads die zo plakken.

De HAWK en de Gigabyte SOC zijn de snelst geklokte kaarten op 950MHz, maar ik kan nergens echt onderbouwde negatieve berichten lezen over oververhitting of instabiliteit, wat bij de SOC 1GHZ van Gigabyte wel het geval was.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Ok, bedankt voor de tips. Mijn voeding is meer dan sterk genoeg; ik wel alleen niet of het zin heeft om altijd maar meer vermogen te draaien terwijl ik maar heel sporadisch spellen zal spelen.

Ik ga mijn 7800GTX sowieso aan iemand kado doen die er mss nog iets aan heeft (lees: oude sims spelen enzo) en als ik het in de loop van de komende weken merk dat ik het een gemis vind om geen games te kunnen spelen een 5770 aanschaffen.

Kun je die kaarten ook qua stroomverbruik uitschakelen totdat je ze daadwerkelijk gaat gebruiken in games ofzo? Ik heb zoiets gelezen dat je alles via je processor gpu kan laten lopen totdat het nodig is. Weet alleen niet of dat met alle kaarten gaat en of het omslachtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 18:46
Frenkovic schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:30:
Ok, bedankt voor de tips. Mijn voeding is meer dan sterk genoeg; ik wel alleen niet of het zin heeft om altijd maar meer vermogen te draaien terwijl ik maar heel sporadisch spellen zal spelen.

Ik ga mijn 7800GTX sowieso aan iemand kado doen die er mss nog iets aan heeft (lees: oude sims spelen enzo) en als ik het in de loop van de komende weken merk dat ik het een gemis vind om geen games te kunnen spelen een 5770 aanschaffen.

Kun je die kaarten ook qua stroomverbruik uitschakelen totdat je ze daadwerkelijk gaat gebruiken in games ofzo? Ik heb zoiets gelezen dat je alles via je processor gpu kan laten lopen totdat het nodig is. Weet alleen niet of dat met alle kaarten gaat en of het omslachtig is.
De meeste moderne kaarten (lees de 5xxx serie en 4xx serie van nVidia) clocken behoorlijk terug wanneer je ze alleen gebruikt voor 2d weergave. Het idle verbruik van een 5770 ligt dan ook zeer laag, maar hij zal wel iets meer verbruiken dan een igp. Wat jij beschrijft is volgens mij alleen nog mogelijk op laptops; daar kun je met een druk op de knop tussen igp en dedicated gpu wisselen. Zoiets is (volgens mij nogmaals :P) (nog) niet te verkrijgen op desktops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Knul schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:34:
[...]

De meeste moderne kaarten (lees de 5xxx serie en 4xx serie van nVidia) clocken behoorlijk terug wanneer je ze alleen gebruikt voor 2d weergave. Het idle verbruik van een 5770 ligt dan ook zeer laag, maar hij zal wel iets meer verbruiken dan een igp. Wat jij beschrijft is volgens mij alleen nog mogelijk op laptops; daar kun je met een druk op de knop tussen igp en dedicated gpu wisselen. Zoiets is (volgens mij nogmaals :P) (nog) niet te verkrijgen op desktops.
Bij de z67 moederboarden is dat wel het geval, deze komen hoogst waarschijnlijk deze maand in nederland. Ze stonden eerst op 8 mei maar dat loopt meestal iets uit en nu wordt gezecht dat het deze maand is en dat geloof ik ook wel omdat er in Japan al enkele zijn opgedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Ok, das dan duidelijk! Ik ga gewoon mijn setupje draaien op de GPU van de processor en dan zie ik wel verder! Bedankt voor het snelle en goede advies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

PuckStar schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 02:37:
[...]

Budget maakt niet zoveel uit, hoewel ik nu niet perse de nieuwste, duurste vid kaart wil. dus iets van max 200euro ofzo.
Voeding ga ik ook vervangen want hoewel die nog voldoende geeft voor de huidige componenten maakt het ding echt een irritant geluid (een pieptoon). Het is een 450W die bij de Antec LifeStyle Sonata II zat en ook al een paar jaar oud is.
Op dit moment zou ik dan toch gaan voor die HD5850 Xtreme van Sapphire. Let wel even op je CPU, dat is de snelste al niet meer ;) En 't zou zonde zijn als je een nieuwe videokaart van ~200 euro (let wel, die Xtreme is 120 en vrijwel even goed als de HD6870 van 180) niet volledig kunt benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Blue-Tiger schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:29:
[...]

Op dit moment zou ik dan toch gaan voor die HD5850 Xtreme van Sapphire. Let wel even op je CPU, dat is de snelste al niet meer ;) En 't zou zonde zijn als je een nieuwe videokaart van ~200 euro (let wel, die Xtreme is 120 en vrijwel even goed als de HD6870 van 180) niet volledig kunt benutten.
Ehm dus je bedoeld dat een i5 2500k niet snel is? :+
Als je naar zijn inventaris aan het kijken bent, een paar posts hierboven staat dat hij een nieuw systeem heeft gekocht en dat alleen zijn videokaart nog sterk achter loopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:56
[...]

Voor de hd5850 extreme moet je wel haast hebben, ik wilde er nog een bestellen maar alle shops in mijn omgeving hebben 'm al niet meer. Veel links in de pricewatch zijn ook al weg en de meeste links die er nog zijn daarvan klopt de voorraadstatus niet. Andere optie's in die prijsklasse zijn de 6850 en 6870, de 6790 is nog te duur voor wat ie doet, als die naar 100 euro zakt is die ook interessant.

[ Voor 11% gewijzigd door Bastard op 05-05-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren ,

As we speak , heb ik alternate.nl openstaan op mijn scherm en sta op het punt om 2 andere videokaarten te bestellen!Ik had ,

2x XFX HD4890 in crossfire

En wil gaan bestellen

2x SAPPHIRE HD6850 in crossfire (nu 129,95 per stuk)

Ga ik hier een prestatiewinst mee behalen of hebben jullie andere ideeen?Mijn budget ligt op dit moment niet hoger!Ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:38:
De twee HD6850's zullen zo'n 50% sneller zijn.
Dan denk ik dat dit een wijs besluit zal zijn!En zoals ik heb gezien is het unlocken naar een 6870 bios niet al te moeilijk!Bedankt ik ga ze bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:46
Deathchant schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:44:
[...]

Dat ligt natuurlijk aan welke GTX560Ti je koopt. De Gigabyte SOC en de MSI HAWK hebben wel vrm heatsinks.
Daarbij hoeft het inderdaad niet altijd voordelig uit te pakken, omdat de fans meestal genoeg lucht erover blazen. Ik heb, meen ik, ergens in de reacties op de frontpage van een GTX560 artikel gelezen, dat het soms juist isolerend kan werken om vrm heatsinks te hebben. Misschien vanwege de slechte TIM die ertussen zit. Meestal zijn het van die thermalpads die zo plakken.

De HAWK en de Gigabyte SOC zijn de snelst geklokte kaarten op 950MHz, maar ik kan nergens echt onderbouwde negatieve berichten lezen over oververhitting of instabiliteit, wat bij de SOC 1GHZ van Gigabyte wel het geval was.
Interessant!
Kan je die thermalpads eigenlijk nog vervangen door iets beters? Ik heb daar geen kijk op, want vallen ze met gewoon alleen koelpasta niet eraf?

offtopic:
Die thermalpads heb je ook onder de heatsinks op een laptop vaak zitten, dat zag ik tenminste laatst. Ik vroeg me toen af of je die gewoon kunt vervangen voor iets anders. Weet iemand dat? Ik had wel iets gelezen over shims ofzo, maar ja is dat handig?
michelv5 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:07:
[...]

Bij de z67 moederboarden is dat wel het geval, deze komen hoogst waarschijnlijk deze maand in nederland. Ze stonden eerst op 8 mei maar dat loopt meestal iets uit en nu wordt gezecht dat het deze maand is en dat geloof ik ook wel omdat er in Japan al enkele zijn opgedoken.
Edit: Z68!
[...]

Is hij weer goed leverbaar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:42:
[...]

Dan denk ik dat dit een wijs besluit zal zijn!En zoals ik heb gezien is het unlocken naar een 6870 bios niet al te moeilijk!Bedankt ik ga ze bestellen!
Dat zijn de 6950 kaarten, niet de 6850.

@hierboven
pricewatch: Sapphire HD5850 Xtreme
Max ICT kan 'm binnen 24 uur leveren volgens de PW, maar dat is niet zon goede winkel als ik de shopreviews lees. Niet dus, staat fout in PW.

offtopic:
Krijg overigens binnen nu en 2 uur mijn 5850 xtreme binnen _/-\o_, besteld bij Informatique

[ Voor 38% gewijzigd door Knul op 05-05-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knul schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:46:
[...]

Dat zijn de 6950 kaarten, niet de 6850.

@hierboven
Max ICT kan 'm binnen 24 uur leveren volgens de PW, maar dat is niet zon goede winkel als ik de shopreviews lees.

offtopic:
Krijg overigens binnen nu en 2 uur mijn 5850 xtreme binnen _/-\o_, besteld bij Informatique
Ah ok leesfoutje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:36:
Heren ,

As we speak , heb ik alternate.nl openstaan op mijn scherm en sta op het punt om 2 andere videokaarten te bestellen!Ik had ,

2x XFX HD4890 in crossfire

En wil gaan bestellen

2x SAPPHIRE HD6850 in crossfire (nu 129,95 per stuk)

Ga ik hier een prestatiewinst mee behalen of hebben jullie andere ideeen?Mijn budget ligt op dit moment niet hoger!Ik hoor graag van jullie!
Even een kleine update ,

Toch maar besloten om nu een enkele XFX HD6870 te bestellen en volgende maand daar een 2de van te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus op zoek naar nieuwe grafische kaart om deze (512MB GeForce 8600 GT) te vervangen. Hij moet er echt uit want volgens mij is hij versleten => temp. in rust is 75°; met game spelen tot 100° en dan pfoef... crash! :)
Op dit moment is is mijn case open en blaast er een ventilator in(ja, ik weet het.. stof blablabla. Niet goed! maar ik heb niet veel keuze)

Ik heb niet veel ervaring met grafische kaarten, dus beetje help zou leuk zijn (ik heb de **LET OP** gelezen, maar het blijft nog een te grote keuze...)

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
- CPU: Intel Core i7 860 @ 2.80GHZ
- 4GB RAM DDR3
- Moederbord: ASUS P7P55D
- TS22 PCI (geluidskaart voor studio-opname)
- Voeding: OCZ Fatal1ty 550W

* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
Ik heb 2 schermen van Samsung (SyncMaster P2250) telkens => 1920 x 1080
+ als extra 3de scherm 17" => 1280x1024 Waar ik een klein pruts grafische kaart voor gebruik (512MB GeForce G210)

* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
- Ik zou graag de 'nieuwste' spelletjes kunnen spelen. Games zoals Crysis2, Portal 2, NFS, ...
- Het kan ook gebeuren dat ik filmpjes in elkaar steek. Meestal in Full HD
- Ook blu-ray films bekijken.

* Wat mag je nieuwe kaart kosten?
- ik had iets van een max. 300€

Bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
@Hierboven

Een HD6950 of GTX 560 moet voldoende zijn. Mocht je veel aan videobewerking doen, dan zal ik voor nVidia gaan vanwege CUDA.

Edit: Je hebt 3 schermen, dan is een ATi misschien wel beter vanwege EyeFinity. Moet je er wel een DP adapter bij halen.

Edit 2: Mensen die een 5850 Xtreme kopen voor CF: Let even op, er wordt geen CF bridge bij geleverd.

[ Voor 47% gewijzigd door Knul op 05-05-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Ik weet dat je (liever niet) boven de 100 euro gaat, maar voor een 10ntje meer heb je zo'n 20% meer preformance als een HD5770: pricewatch: Sapphire HD5850 Xtreme

De HD5830 raad ik af, de kaart heeft een hoger verbruik als een HD5850. Terwijl de prestaties amper 10% hoger liggen als die van een HD5770 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knul schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:17:
@Hierboven

Een HD6950 of GTX 560 moet voldoende zijn. Mocht je veel aan videobewerking doen, dan zal ik voor nVidia gaan vanwege CUDA.

Edit: Je hebt 3 schermen, dan is een ATi misschien wel beter vanwege EyeFinity. Moet je er wel een DP adapter bij halen.

Edit 2: Mensen die een 5850 Xtreme kopen voor CF: Let even op, er wordt geen CF bridge bij geleverd.
Bedankt voor je reactie!

Wat ik nog niet goed snap zijn die geheugen en geheugenssnelheid.
Bij NVIDIA zijn ze duidelijk lager... wat zijn de zichtbare verschillen tussen die 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:02:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Wat ik nog niet goed snap zijn die geheugen en geheugenssnelheid.
Bij NVIDIA zijn ze duidelijk lager... wat zijn de zichtbare verschillen tussen die 2?
De frequentie waarop het geheugen en de core geklokt geeft niet daadwerkelijk de uiteindelijke snelheid aan ;) . Nvidia gebruikt een veel grotere geheugenbus, maar heeft vaak wel lager geklokte componenten.

Edit: Kijk je er niet scheel op, je hebt er veel meer aan om verschillende kaarten met reviews te vergelijken.
Edit #2: Behalve dat heeft Nvidia vaak ook veel meer VRAM op zijn kaarten zitten (1.28GB IPV 1GB bijv)

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 05-05-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT: D4NG3R was me net voor. :)

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb ondertussen beslist :)

Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5

pricewatch: Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5

Blijkbaar ook al zeer goed gevonden door tweakers :)
Nu nog de goedkoopste winkel vinden :)

bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ressiv1978
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 16:35

Ressiv1978

GSX-R for life

Ok, ik wil ook wel graag advies:

AMD Athlon II X2 250 3.00Ghz
4 GB geheugen
400 watt Nexus real silent voeding
ASRock 890GX Extreme3
Sharp Full HD 46inch
Windows 7
Budget: Nu nog het liefst zo min mogelijk, maar als ik eenmaal SWTOR gezien en gespeeld heb zal ik wel gaan bijstellen ben ik bang....

Heb nu een onboard video van ATi HD4290 (en dus waarschijnlijk ook shared memory) en wil een andere kaart.
Als het even kan een stille kaart, want de kast staat in mijn woonkamer.
Reden: SWTOR (die HOPELIJK zeer binnenkort uitkomt) heb al JAREN niet meer gegamed op de PC maar daar gaat binnenkort verandering inkomen.

Hoor het graag!
BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
D4NG3R schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:04:
[...]
Edit #2: Behalve dat heeft Nvidia vaak ook veel meer VRAM op zijn kaarten zitten (1.28GB IPV 1GB bijv)
Juist niet in de populaire 6950 /560Ti klasse, waar alleen de 6950 2GB heeft en ook de 570 en 580 dat niet hebben.

Wat de Z68 betreft:
Het lijkt me verder de vraag bij de Z68 moederborden of grafische kaarten die je niet gebruikt ook helemaal geen stroom verbruiken, ik vermoed dat ze gewoon idlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Ressiv1978 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:13:
Ok, ik wil ook wel graag advies:

AMD Athlon II X2 250 3.00Ghz
4 GB geheugen
400 watt Nexus real silent voeding
ASRock 890GX Extreme3
Sharp Full HD 46inch
Windows 7
Budget: Nu nog het liefst zo min mogelijk, maar als ik eenmaal SWTOR gezien en gespeeld heb zal ik wel gaan bijstellen ben ik bang....

Heb nu een onboard video van ATi HD4290 (en dus waarschijnlijk ook shared memory) en wil een andere kaart.
Als het even kan een stille kaart, want de kast staat in mijn woonkamer.
Reden: SWTOR (die HOPELIJK zeer binnenkort uitkomt) heb al JAREN niet meer gegamed op de PC maar daar gaat binnenkort verandering inkomen.

Hoor het graag!
BVD
Als het echt goedkoop moet zou ik gewoon gaan voor een 5670: pricewatch: Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E

Is al een stuk krachtiger als een HD4290 en je kan er wel redelijk op gamen met medium settings bij de meeste spellen :)
De kaart is ook vrij zuinig en heeft genoeg aan alleen het PCI-e slot voor de stroomvoorziening en SWTOR moet sowieso wel goed speelbaar zijn hiermee, MMO's zijn nooit erg zwaar en volgens de FAQ willen ze het speelbaar maken op zoveel mogelijk PC's dus waarschijnlijk is een 5670 ruim voldoende. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Redblader op 05-05-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich zou een HD5770 ook nog wel kunnen. Die is een stuk krachtiger en zou met SWTOR echt helemaal geen probleem moeten hebben, zelfs op hogere settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ressiv1978
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 16:35

Ressiv1978

GSX-R for life

Zou het wel leuk vinden als ik SWTOR een beetje op hoge settings kan zetten, anders ga ik me eraan irriteren en ga ik het zonde vinden dat ik niet een paar tientjes meer heb uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ressiv1978 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:58:
Zou het wel leuk vinden als ik SWTOR een beetje op hoge settings kan zetten, anders ga ik me eraan irriteren en ga ik het zonde vinden dat ik niet een paar tientjes meer heb uitgegeven.
Dan is idd de HD5770 idd een goeie oplossing voor jouw. Hij verbruikt nog steeds niet heel veel stroom. Gezien de rest van het systeem wil je hem wel graag stil zeker?

pricewatch: Asus EAH5770 CUcore/G/2DI/1GD5
pricewatch: MSI R5770 Hawk
pricewatch: Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Bedankt voor de tips!
Maar mijn vraag nog even: Zijn de nieuwere ATI kaarten met coolers stil als ik geen games speel? Of maken de cooler dan alsnog veel herrie?
Ik zoek echt een stille kaart voor als ik in windows aan het rommelen ben.

Geen idee wanneer die de koop is en hoeveel die gaat kosten maar anders denk ik dat ik toch op deze wacht: http://www.club-3d.com/in...0-coolstream-edition.html

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 3 die ik aangeef zijn stil zowel onder load als idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:12:
Kheb ondertussen beslist :)

Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5

pricewatch: Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5

Blijkbaar ook al zeer goed gevonden door tweakers :)
Nu nog de goedkoopste winkel vinden :)

bedankt voor de reacties!
Ook ik heb besloten om een 6950 te bestellen, de 1GB versie welteverstaan. Er zijn echter nogal wat uitvoeringen van dit model. Na mijn ervaring met de 4870X2 wil ik alles behalve een referentie-koeler. Ik zag dat zowel MSI, XFX, GigaByte en Asus aparte koelers monteren. Zit er veel verschil tussen deze koelers? Ik weet van de MSI Twin Frozr dat deze er overal bovenuit steekt, maar die wordt me toch te duur (zit alleen op 2GB versie). Ik kwam vervolgens de XFX XXX tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.pureoverclock.com/images/review/video_cards/xfx_6950xxx/xfx_6950xxx_preview.jpg

Deze kost 200 euro bij 4launch en lijkt me een goede kaart. Ik kwam echter ook de door Amras.C geselecteerde kaart tegen. Zit hier nou nog merkbaar verschil tussen of is het allemaal meer van hetzelfde? :? (de Asus DCII hebben ze zowel in 2- als in 3-slot uitvoeringen)

Edit: Ik lees nu dus ook het een en ander over voltage control dat alleen op referentie-kaarten mogelijk zou zijn, alsmede het unlocken van de bios. Nou was ik dat 2e niet van plan, omdat je met een overclock hetzelfde bereikt, maar dan wil ik natuurlijk wel het voltage omhoog kunnen gooien. :/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:09:
Die 3 die ik aangeef zijn stil zowel onder load als idle.
die 3 die je noemde voor Ressiv1978?
ok maar ik heb wel wat meer budget hè ;) rond de 200euri. dus welke dan? :)
Sapphire HD 6870 Vapor-X Edition ?
of toch een lichtere kaart? of toch even wachten op de Club 3D Radeon HD 6750 CoolStream Edition?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 6870 vapor is idd stil. De 6750 is en stuk langzamer (Het is nl een rebranded HD5750 + een paar nieuwe features, dus je weet nu al hoe snel hij is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr. blue
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik wil mijn systeem binnenkort een beetje opleuken, en naast een crucial m4 ssd-schijf wil ik ook een nieuwe videokaart. Nu heb ik hierover een aantal vragen.

Eerst mijn computer:
- AMD Phenom II X4 940 Black Edition
- Gigabyte GA-MA790X-UD4
- 4 GB Kingston geheugen
- Sapphire HD 4890 1GB
- Cooler Master Real Power M520

Ik game op 1920x1080.

Ik heb een budget van zo rond de 150 euro voor de videokaart. Als het echt veel extra prestatiewinst oplevert kan er nog wel max 30 euro bij. Nu zit ik te kijken naar de 6850 en de 6870 en vroeg me af hoeveel sneller die laatstgenoemde is ten opzichte van de 6850.

Ook ben ik benieuwd hoeveel sneller deze kaarten zijn ten opzichte van mijn huidige kaart. Daarnaast vraag ik me af of mijn processor een bottleneck gaat vormen in dit verhaal.

Als laatste hebben jullie nog andere tips naast de 6850 en 6870?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een HD6850 en zelfs de HD6870 zijn niet super veel sneller dan je HD4890. http://nl.hardware.info/p...ijk/5/107742;107726;76426. Als ik jouw was, zou ik nog een tijdje wachten op de serie die straks komt. Zijn er games die niet lekker draaien dan? Nee je CPU zal wel redelijk mee komen, al zou hem een stuk je over clocken voor sommige games die meer op de CPU leunen een stuk helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr. blue
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik vind het vooral jammer dat mijn kaart geen dx11 ondersteuning heeft. Maar je denkt dus dat een nieuwe kaart in die prijsrange in de praktijk niet echt te merken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
een HD6850 is liggend aan het spel gemiddeldgenomen zo'n 15% sneller. Bij enkele spellen is het wat trager, en bij enkele spellen zelfs 30% sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk zijn er over elke fabrikant wel slechte verhalen te vinden, maar ik kom steeds meer negatieve berichten over XFX tegen. Hun non-reference modellen zouden goedkopere componenten/pcb gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
XFX is in principe geen slecht merk nee, en bij 4/5 HD5xxx en HD6xxx kaarten word er toch een reference PCB gebruikt. De gebruikte onderdelen (Het geheugen of de VRM's bijv) kunnen echter wel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
[...]

Edit: Z68!
*knip*
[/quote]
Dankje voor de verbetering:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:03

koelebobes

Wen BTC €100K

Dit is op dit moment mijn systeem :

Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9300 @ 2.50GHz
4gb RAM
IceQ4 ATI Radeon HD 4870 512mb
Windows 7 Ultimate 64x
Asus P5QL PRO Motherboard
Ik denk 700watt

Ik wil graag mijn videokaart upgraden :D wat zijn de mogelijk heden. Ik speel nu alles op 1080p. Ik speel veel WoW , BO en Supreme commander. Mijn nieuwe kaart mag maximaal 300 euro kosten maar dan moet er wel een dikke prestatie winst op zitten. Of is dat niet te behalen ?

mvg koelebobes

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
We moeten het exacte typenummer van je voeding weten voordat we wat kunnen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Laatst online: 08:03

koelebobes

Wen BTC €100K

D4NG3R schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:38:
We moeten het exacte typenummer van je voeding weten voordat we wat kunnen ;) .
Waar kan ik dit vinden ben best wel noob op dat gebied :P ;(

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
koelebobes schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:57:
[...]

Waar kan ik dit vinden ben best wel noob op dat gebied :P ;(
Op de voeding zelf zit een sticker die er 9/10x zo uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://itshootout.com/kuzals/maxtoppsu/psu2.jpg

Bovenaan staat dus een modelnaam :) .

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 06-05-2011 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 12:38

Pimmuz

Roar

Goedenmiddag,

Tijdje geleden kreeg ik problemen met mijn videokaart (MSI NX8800GT) vermoedelijk die geweldige stock cooler *kuch* *kuch* overleden :p

Toen op advies van de mycom een hd5770 erin gezet die presteerde niet beter ook niet na 3 clean install's en diverse drivers :(

Andere cooler op de 8800gt gezet (Zalman V1000) en nu loopt het weer een beetje, niet zoals voorheen moet ik zeggen maargoed...

Ik wil dus een nieuwe videokaart van rond de 200euro maar ik zit heel erg te twijfelen of ik niet beter even kan wachten en 2 a 3 maanden door sparen en hele nieuwe setup te kopen.

Specs atm:

Intel E6850 @ 3Ghz
Gigabyte X38-DS5
Corsair Dominator 2GB
Sound Blaster Audigy
MSI NX8800GT
Samnsung spinpoint 500GB
Zalman z600-hp

Ik draai xp en speel vooral test drive unlimited 2 en codmw2 en dan uiteraard in de toekomst wat nieuwe spellen :)

Mijn eigen research wijst uit dat die hd6950 wel een mooie kaart is voor een mooie prijs maar in bechmarks is de 5870 afentoe gewoon sneller en die is nog een stukje goedkoper ook... so what to do en bedankt alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pimmuz schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:53:
Mijn eigen research wijst uit dat die hd6950 wel een mooie kaart is voor een mooie prijs maar in bechmarks is de 5870 afentoe gewoon sneller en die is nog een stukje goedkoper ook... so what to do en bedankt alvast _/-\o_
Nou, dan heb je de research idd goed gedaan. Het enige wat ik je dan nog kan mee geven is dat de HD6950 in het voordeel is bij het gebruik van tesselation en dat tesselation in de toekomst meer gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart111
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 14:30
laat ik beginnen door de situatie te schetsen: mijn broer heeft mij gevraagd om een game pc voor hem samen te stellen die in staat moet zijn om de nog komende spellen Mass Effect 3, The Elder Scrolls 5, Diablo 3 en Battlefield 3 op redelijke specs te draaien op 1920x1080 omdat ik mijn eigen pc ook heb samengesteld en die draait crysis 2 vloeiend
mijn huidige systeem zoals ik dat in gedachten heb is dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Deskstar 7K1000.C, 1TB€ 44,01€ 44,01
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,99€ 17,99
1MS-Tech LC-05B€ 38,51€ 38,51
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 31,94€ 31,94
1Apacer AE700 Cardreader€ 7,95€ 7,95
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 144,-€ 144,-
1Gigabyte GA-880GA-UD3H€ 88,95€ 88,95
1MSI R5770 Hawk€ 104,39€ 104,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 477,74

alleen ik vraag mij af of die R5770 wel genoeg is om de betreffende games te draaien
het richtbuget is €600 en daar moet ook een OS van 56 euri vanaf dus de kaart mag max 150 euri kosten
bij voorbaat dank

ps eventuele comments op het systeem zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
lennart111 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:44:

alleen ik vraag mij af of die R5770 wel genoeg is om de betreffende games te draaien
Dat zal afhangen op welke instellingen je de game wilt spelen. Neem bijvoorbeeld BF 3. Je mag er van uitgaan dat een 5770 voldoende is om die game op redelijke instellingen te draaien (medium tot high op 1920x1080 met 2AA en nog wat AF). Anders snijdt EA zichzelf in de vingers.

[ Voor 3% gewijzigd door Springstof op 06-05-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
lennart111 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:44:
laat ik beginnen door de situatie te schetsen: mijn broer heeft mij gevraagd om een game pc voor hem samen te stellen die in staat moet zijn om de nog komende spellen Mass Effect 3, The Elder Scrolls 5, Diablo 3 en Battlefield 3 op redelijke specs te draaien op 1920x1080 omdat ik mijn eigen pc ook heb samengesteld en die draait crysis 2 vloeiend
mijn huidige systeem zoals ik dat in gedachten heb is dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Deskstar 7K1000.C, 1TB€ 44,01€ 44,01
1MS-Tech LC-05B€ 38,51€ 38,51
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 31,94€ 31,94
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 144,-€ 144,-
1Gigabyte GA-880GA-UD3H€ 88,95€ 88,95
1MSI R5770 Hawk€ 104,39€ 104,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 477,74

het richtbuget is €600 en daar moet ook een OS van 56 euri vanaf dus de kaart mag max 150 euri kosten
bij voorbaat dank

ps eventuele comments op het systeem zijn welkom
Neem voor een paar euro meer deze kaart dan ben je zeker dat die games goed gaan draaien: pricewatch: Sapphire HD5850 Xtreme

Een 5850 is een stuk krachtiger als een 5770 en voor dit geld zou het gewoon zonde zijn om voor een 5770 te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
MS-Tech LC-05B lijkt me wel een flodder kast+voeding, ik zou wat beters nemen, zeker met een 5850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Gianni Rombios schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:30:
MS-Tech LC-05B lijkt me wel een flodder kast-voeding, ik zou wat beters nemen, zeker met een 5850.
Inderdaad had er overheen gekeken :X

Dit lijkt me een beter systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 39,25€ 39,25
1Thermaltake V3 Black Edition€ 36,25€ 36,25
1XFX Pro 450W€ 40,94€ 40,94
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 31,34€ 31,34
1AMD Phenom II X6 1055T Boxed€ 126,90€ 126,90
1Asrock 870 Extreme3€ 70,03€ 70,03
1Sapphire HD5850 Xtreme€ 109,90€ 109,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 480,55

Véél betere kast, voeding, videokaart, een moederbord dat ook ruim voldoende is en een 1055T, dat verschil in kloksnelheid vergeleken met een 1090T kan je er waarschijnlijk zelfs met de stock koeler zelf nog bij klokken hoewel dat waarschijnlijk niet nodig zal zijn.

Betere kwaliteit onderdelen en in games een stuk sneller voor 3 euro meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart111
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 14:30
ik hoor het al, jullie hebben hier veel meer verstand van dan ik :P
bedankt voor jullie input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:43:
[...]

Nou, dan heb je de research idd goed gedaan. Het enige wat ik je dan nog kan mee geven is dat de HD6950 in het voordeel is bij het gebruik van tesselation en dat tesselation in de toekomst meer gebruikt gaat worden.
Ja voor een student is het toch wel een smak geld hoor :)

maar gaat hij het redden met de rest van het systeem of word het dan overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Pimmuz schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:06:
[...]

Ja voor een student mij is het toch wel een smak geld hoor :)
offtopic:
Hoho, niet iedereen over één kam scheren :P
maar gaat hij het redden met de rest van het systeem of word het dan overkill?
Tjah, je kan nu gewoon wel een mooie kaart halen (HD6950 bijv.) want die kan je later dan ook nog wel meenemen bij de upgrade.

Zelf heb ik ook nog een systeem staan met een E6850 en als je die dus nog even makkelijk overclockt naar 3,6 GHz dan moet het wel goedkomen.

Wat ik alleen bij jou vreemd vind is dat je zegt dat de HD5770 niet veel beter presteerde. Ik heb hier een 8800GTS en nog een 9600GT die rond het niveau van je oude 8800GT zitten en de HD5770 die ik hier nog heb presteert toch nog wel flink beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Bolletje92 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 18:16:
[...]

offtopic:
Hoho, niet iedereen over één kam scheren :P

[...]

hoop tekst xD
Ik vond het ook vreemd maar goed begreep wel dat de hd5770 niet de krachtpatser was waar ik naar opzoek was ;)

Als ik jouw verhaal zo lees is het eigenlijk indirect advies om het geld maar even in me zak te houden en over tijdje geheel nieuw systeem te bestellen. Misschien is die hd6950 dan ook weer goedkoper of is er weer wat sneller voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
@ De discussie hierboven.

Momenteel heb ik dit systeem draaiend:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,50€ 42,50
1LG Flatron W2442PA-BF€ 213,01€ 213,01
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 82,90€ 82,90
1Asus P5G41C-M LX€ 39,15€ 39,15
1Scythe Kaze Q Black€ 11,95€ 11,95
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/2G€ 25,24€ 25,24
1Intel Core 2 Duo E6600€ 0,-€ 0,-
1Silverstone Strider Essential 400W€ 37,-€ 37,-
1Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 451,75

De E6600 draait op 3Ghz (333x9) en de HD5770 draait op 952/1344 (Stock 850/1200). Ik trek elk spel gewoon maxed out met 2 tot 4x AA en 8 tot 16x AF op 1920x1080. Ik kan nog niks zeggen over spellen die verder dit jaar uitkomen, maar gezien ik de meeste spellen op 50+ FPS op de hoogste instellingen speel, mag ik aannemen dat dat wel goed komt ;) .

Maar zoals aangegeven: Voor een paar euro meer haal je een HD5850 welke zo'n 20% sneller is. En voor nog een klap extra geld haal je een wat meer toekomstgerichte HD6950. Echter weet ik niet of de 100 euro extra een meerwaarde gaat geven bovenop een HD5850..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Niet online
D4NG3R schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 18:37:
De E6600 draait op 3Ghz (333x9) en de HD5770 draait op 952/1344 (Stock 850/1200). Ik trek elk spel gewoon maxed out met 2 tot 4x AA en 8 tot 16x AF op 1920x1080.
Onzin, een game als bijvoorbeeld metro2033 trekt jouw set up niet op dergelijke instellingen. Tenzij je graag naar een dia show kijkt terwijl je gamed. Een 5770 is en blijft een vrij trage budget/instap gamekaart, die niet bij elke game op 1920x1080 acceptabele framerates weet te genereren op zoals je het zelf noemt: ''maxed out''.

[ Voor 28% gewijzigd door Springstof op 06-05-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Metro2033 zonder AA en met 4xAF op de hoogste instellingen speel ik hier toch echt op 33FPS...

AA voegt vrij weinig toe bij zulke resoluties, tenzij je met je neus op het scherm gedrukt zit.

Edit: Lees wel dat m'n HD5770 zo'n 15% OC'd is en dat ik er ook zo'n 15% meer preformance uit trek in games. Op stock haal ik grofweg 25FPS op Metro 2033, wat ikzelf niet echt lekker vind spelen.

[ Voor 43% gewijzigd door D4NG3R op 06-05-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Niet online
Grafische concessies dus. Ook met jouw overklok zul je ze moeten maken. Een game als Metro2033 is ''maxed out'' op 1920x1080 op jouw set up simpelweg niet goed te draaien is de conclusie. Ook als je de naar reviews kijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Springstof op 06-05-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond allen,

Blijkt toch dat ik niet kan koken,mn 8800 ultra doe het niet meer,nu deed deze het voor mn kookkunsten ook niet meer. Ik heb dus een andere grafiche kaart nodig. Wil dit x niet meer dan 200 euro kwijt. Kunne jullie mij een helpen bij het uitzoeken hiervan daar ik inmiddels door de bomen het bos niet meer zie. Ik speel graag alle delen van COD en Crysis.

Het systeem bestaat uit,

Het systeem bestaat uit een,

- Tagan voeding 700 watt
- Asus P7H55 moederboard
- I5 760 2.8 GHZ processor
- 4GB geheugen
- W7 32bit
- Een defecte videokaart Nvidea 8800 Ultra

Alvast bedankt,
Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzer1977
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-08 23:04
Toch eens een vraagje hier:
Ik heb momenteel een I7 setup draaien met 1 Ati 5870. Helaas heb ik vanaf begin af aan bij 2d gebruik (desktop Internet en foto's kijken ed) telkens groene pixels overal op het scherm. (telkens op andere posities) Dit heeft te maken met te lage kloksnelheden in 2d modus. Nu heb ik helaas te weinig tijd om hier nog meer mee te klooien en ik kan de kaart terug sturen maar zit dan zonder. Ik wil nu een zelfde kaart erbij kopen om de andere op te sturen. En zat te denken om ze vervolgens in crossfire te zetten.

Ik heb inmiddels al wat zitten rondneuzen maar mijn "gewetens" vraag blijft: Zal een crossfire setup van 2x 5870 mij een extra boost opleveren voor de komende 2 jaar. Ik wil aan het eind van het jaar de nieuwste Battlefield spelen op max reso (1920*1200).
Ik kan nu voor 149,- een 2e 5870 kopen (nieuw). Of kan ik beter doorsparen voor een 6870?

Tnx guys (and girls)

oja rest van mijn systeempje:
inventaris: PC
Intel i7 860 (@3.46GHz)
Kingston SSD 128gb V+series
2x 500gb Sata2
1x 2000gb wd eco green
1x Club3d 5870 1gb
4gb geheugen van kingston
DVDrw
CM690II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een HD6870 is een klein beetje trager, daar schiet je dus niks mee op. ;) Een tweede HD5870 zal zorgen voor ongeveer zo'n 80% winst bij veel games.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzer1977
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-08 23:04
-The_Mask- schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:49:
Een HD6870 is een klein beetje trager, daar schiet je dus niks mee op. ;) Een tweede HD5870 zal zorgen voor ongeveer zo'n 80% winst bij veel games.
haha ik bedoelde eigenlijk de 6970 (oeps). Maar geeft een crossfire setup echt zoveer meer winst. Dan gaat deze jongen toch een 2e bestellen en nu maar hopen dat mn voeding het gaat trekken ;)

Tnx again voor jouw antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:40:
Goedenavond allen,
Wil dit x niet meer dan 200 euro kwijt. Kunne jullie mij een helpen bij het uitzoeken hiervan daar ik inmiddels door de bomen het bos niet meer zie. Ik speel graag alle delen van COD en Crysis.
pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZNFC)
pricewatch: Gigabyte GV-N560OC-1GI
pricewatch: Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E
Allemaal een mooie koop, vooral de HD5850.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk merk levert over het algemeen de beste non-reference modellen met een aparte koeler?
Ik kwam voor de 6950 onder andere de Asus DCII variant tegen. Deze heeft een monsterlijke koeler en ook 8+6 pins connectors (standaard 6+6). Heeft iemand ervaring met deze kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 21:42:
Welk merk levert over het algemeen de beste non-reference modellen met een aparte koeler?
Ik kwam voor de 6950 onder andere de Asus DCII variant tegen. Deze heeft een monsterlijke koeler en ook 8+6 pins connectors (standaard 6+6). Heeft iemand ervaring met deze kaart?
Die DiCu2 zijn de koelste & stilste kaarten volgens vele op dit forum het neemt daarom dan ook 3 slots in

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam zojuist deze tweakers-test tegen en ik ben erg enthousiast geworden over de Asus HD6950 DCII. Dat unlocken vind ik echt onzin, ik klok dat ding wel gewoon over. Erg bedankt voor alle info, ik ga hem zo eens even bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kiest voor die Asus omdat een andere Asus kaart met andere koeler goede resultaten geeft? :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 23:56:
Je kiest voor die Asus omdat een andere Asus kaart met andere koeler goede resultaten geeft? :p
Ze testen toch ook de HD6950 van asus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 22:50:
Ik kwam zojuist deze tweakers-test tegen en ik ben erg enthousiast geworden over de Asus HD6950 DCII. Dat unlocken vind ik echt onzin, ik klok dat ding wel gewoon over. Erg bedankt voor alle info, ik ga hem zo eens even bestellen. :)
Als je hem stabiel kan unlocken issie een stuk sneller als dat je hem alleen OC'd ;) .. Unlocked is hij in 1 klap zo'n 10 tot 15% sneller :D . En dan kan je hem mogelijk ook nog overclocken ja :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je een Volkswagen 2 met nitro injecteert gaat ie ook 10-15% sneller, de vraag is alleen voor hoe lang. ;) Hij mag het bij sommige mensen misschien al weken goed doen, bij anderen vertonen geunlockte 6950's artifacts die met de oude bios niet meer verdwijnen. Ik weet niet wat het op de lange termijn (>1 jaar) zal doen, maar goed kan het in elk geval niet zijn.

Daarnaast vraag ik me af hoe goed een geunlockte kaart overgelocked kan worden. De 6970 heeft namelijk 8+6 pins powerconnectors, waar een reference 6950 het moet doen met 6+6. Als je vervolgens die shaders unlockt zal dit een deel van je reserve ''overclock'' powervoorziening gebruiken, en vraag ik me af of de kaart nog verder pushen wel zo stabiel is. Bovendien presteert een goed overgeclockte 6950 nog altijd gelijk, zo niet beter dan een 6970. :)

Dat is mijn visie op het hele unlocken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmh ik kom er net achter dat de Asus 6950 1GB variant over een 2 slot DCII koeler beshikt en de 6950 2GB variant over een 3-slot DCII koeler. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft de 2-slot versie 3 heatpipes ipv 5. Nog best een interessant verschil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIBSS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 20:41
Hey mensen,

Ik wil binnenkort een nieuwe kaart gaan kopen omdat mijn huidige setup oud is geworden.

Mijn huidige setup is

Proc. AMD Phenom II X4 955 Black Edition + Cooler Master Hyper TX3

Mobo. ASUS M4A79XTD EVO

Graka. 2x Club3D HD 4850 1GB GDDR3 PCI-E (crossfire)

Voed. Antec TruePower TP-650

Heeft het nog zin om de 3dkaart te upgraden? of is het slimmer om een compleet nieuw systeem aan te schaffen?

Mijn budget ligt rond de 200 - 250 en mijn doel is om next gen ready te zijn (battlefield 3 op maximum ;D)

Wat raden jullie mij aan: 2 kaarten van 120 Per stuk in crossfire of 1 single kaart van 250 euro ...

En tenslotte: Wachten op de nieuwe producten van Ati en Nvd. of nu aanschaffen?

EDIT

ik zat te denken aan 2x Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E of 1 MSI R6950 Twin Frozr II/OC

welke kaart raden jullie mij aan? nvid of ati maakt me niets uit

Ps. Dit is een ontzettend handig toppic ;D

Gr

[ Voor 9% gewijzigd door GIBSS op 07-05-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yzx schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 09:17:
[...]

Ze testen toch ook de HD6950 van asus :+
Wel één met een andere koelert. ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:59:
Mmmh ik kom er net achter dat de Asus 6950 1GB variant over een 2 slot DCII koeler beshikt en de 6950 2GB variant over een 3-slot DCII koeler.
Dat dus. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt dus toch maar de 2GB versie. 15 euro extra voor een betere koeler en een extra GB videogeheugen is het opzich wel waard. Maar je hebt dan altijd het verhaal dat elke extra x aantal euro wel weer een leuke verbetering oplevert (en ben daardoor inmiddels ook van 200 naar 240 euro gegaan). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keuze is 1 van deze 2 kaarten geworden,welke zouden jullie aanbevelen?

Alvast bedankt,
Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online

Kwestie van smaak als de prijs gelijk is, maar nu de Gigabyte 560 omdat hij toch 20 euro goedkoper is.
Leuke aanbieding van Informatique.

[ Voor 4% gewijzigd door Gianni Rombios op 07-05-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordp!
  • Niet online
Ben op zoek naar een nieuwe videokaart, de huidige (XFX 6800 XT) is helaas overleden

Specs:

Gigabyte GAK8N-SLI (NVIDIA nForce4)
Athlon X2 4800 (939)
2 GB ddr-ram
Windows 7
resolutie 1440*900
voeding sharkoon 480 watt incl 2*6 pins kabel

Ben geen gamer, zo af een toe een spelletje spelen is leuk maar de pc wordt meer voor kantoorwerkzaamheden en zo af en toe een filmpje kijken gebruikt.

Mijn MB is PCIe 1.0a maakt dat nog uit met de compatibiliteit?

budget onder 100 euro

[ Voor 4% gewijzigd door Lordp! op 08-05-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 10:05
Peter86 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 19:37:
Ben op zoek naar een nieuwe videokaart, de huidige (XFX 6800 XT) is helaas overleden

Specs:

Gigabyte GAK8N-SLI (NVIDIA nForce4)
Athlon X2 4800 (939)
2 GB ddr-ram
Windows 7
resolutie 1440*900
voeding sharkoon 480 watt incl 2*6 pins kabel

Ben geen gamer, zo af een toe een spelletje spelen is leuk maar de pc wordt meer voor kantoorwerkzaamheden en zo af en toe een filmpje kijken gebruikt.

Mijn MB is PCIe 1.0a maakt dat nog uit met de compatibiliteit?

budget onder 100 euro
Gewoon zoiets halen:

pricewatch: HIS HD 5450 Silence 512MB DDR2 PCI-E DVI/HDMI/VGA

De bottleneck is toch de rest van je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:09:
En als je een Volkswagen 2 met nitro injecteert gaat ie ook 10-15% sneller, de vraag is alleen voor hoe lang. ;)
offtopic:
Alweer zo'n autovergelijking O-), deze vergelijking gaat hier niet op.. Als je het zo wilt vergelijken zou het eerder zo zijn dat je een oude kever veranderd in een dikke mercedes :+ ..

Een HD6950 is zo goed als hardwarematig gelijk aan een HD6970, alleen zijn er softwarematig een aantal stream processoren afgesloten. In sommige gevallen heb je gewoon een 100% functionerende HD6970. Andere keren heb je een kapotte HD6970 welke word verkocht als een HD6950.

Hetzelfde verhaal gaat op voor de Triplecores en enkele Dualcore processoren van AMD. Deze kunnen zowel een fuctionerende 3e en/of 4e core hebben. Maar het kan ook zo zijn dat het een kapotte quadcore is, welke wel gewoon 2 of 3 functionerende cores heeft. En dus word verkocht als een Dual of Triplecore.

Ik ben het er wel mee eens dat mogelijk het OC potentioneel van een geunlockde HD6950 niet zo super hoog is. Maar met 2, 6 pins PCI-E aansluitingen, en nog 75w van de PCI-E slot kom je een heel eind :+ (375W).

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 08-05-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordp!
  • Niet online
SytseHartvelt schreef op zondag 08 mei 2011 @ 19:41:
[...]
Gewoon zoiets halen:

pricewatch: HIS HD 5450 Silence 512MB DDR2 PCI-E DVI/HDMI/VGA

De bottleneck is toch de rest van je systeem.
Dank je, is zoiets sneller dan de 6800 die er in zat of maakt dat niet veel uit? Het is altijd mooi meegenomen als het iets sneller is dan de huidige situatie. Maar wanneer wordt het overkill kan ik er bijvoorbeeld een HD 5570 in plaatsen zonder bottleneck?

Ook vraag ik me af of de PCIe 2 videokaarten wel compatibel zijn met mijn MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Peter86 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 19:56:
[...]

Dank je, is zoiets sneller dan de 6800 die er in zat of maakt dat niet veel uit? Het is altijd mooi meegenomen als het iets sneller is dan de huidige situatie. Maar wanneer wordt het overkill kan ik er bijvoorbeeld een HD 5570 in plaatsen zonder bottleneck?

Je zou zeker een 5570/5670/5750 kunnen nemen zonder echt last te hebben van een bottleneck, ik had eerst een PC met een Athlon X2 4800+ en een 4850 en dat draaide zelfs de meeste recente games nog best goed, alleen becnhmarks vielen laag uit door de CPU.

Een PCI-e 2.0/2.1 kaart werkt bijna altijd gewoon goed in een PCI-e 1.0 slot, het is gewoon backwards compatible.

Bottlenecks zijn overrated, in de praktijk zal je er niet al teveel last van hebben ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Redblader op 08-05-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redblader schreef op zondag 08 mei 2011 @ 19:59:
[...]

Je zou zeker een 5570/5670/5750 kunnen nemen zonder echt last te hebben van een bottleneck, ik had eerst een PC met een Athlon X2 4800+ en een 4850 en dat draaide zelfs de meeste recente games nog best goed, alleen becnhmarks vielen laag uit door de CPU.

Een PCI-e 2.0/2.1 kaart werkt bijna altijd gewoon goed in een PCI-e 1.0 slot, het is gewoon backwards compatible.

Bottlenecks zijn overrated, in de praktijk zal je er niet al teveel last van hebben ;)
Omdat ze meestal niet zo groot zijn maar als je een HD6990 of GTX590 x2 op een P4 zet dan gaat het wel zichtbaar worden :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op zondag 08 mei 2011 @ 20:17:
[...]

Omdat ze meestal niet zo groot zijn maar als je een HD6990 of GTX590 x2 op een P4 zet dan gaat het wel zichtbaar worden :>
Dit is echt een dom voorbeeld :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Peter86 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 19:56:
[...]

Een bottleneck zegt niks.. Als jij CPU Intensieve spellen gaat spelen moet je niet veel verwachten nee, ga je echter iets wat GPU intensief is spelen kan het best zo zijn dat je Athlon X2 met gemak meekomt.
PCI-E 2.0 en 2.1 zijn 100% backwards compatible met 1.0 ;)

Ga gewoon voor een pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI, heb ik ook gehad. Het verschil in prijs tussen de HD5450 en de HD5550/HD5570 is te groot voor de kleine hoeveelheid extra prestatie die je er voor terug krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:21:
[...]
PCI-E 2.0 en 2.1 zijn 100% backwards compatible met 1.0 ;)
Het werkt iig niet altijd.
Ga gewoon voor een pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI, heb ik ook gehad. Het verschil in prijs tussen de HD5450 en de HD5550/HD5570 is te groot voor de kleine hoeveelheid extra prestatie die je er voor terug krijgt..
Denk dat het vooral handig is om te weten welke spellen en met welke instellingen dan en hoe belangrijk het is om die spellen dan een beetje fatsoenlijk te kunnen draaien.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 19:55
-The_Mask- schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:47:
[...]
Het werkt iig niet altijd.
Vertel? Helemaal niet? Of met problemen?

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoZe schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:57:
[...]

Vertel? Helemaal niet? Of met problemen?
Er waren wat VIA chipsets die problemen gaven met 2.X kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een PCI-e 2.x videokaart in een mobo met een PCI-e 1.0a slot met een VIA chipset werkt normaal gesproken niet en een enkele keer zie je een andere combie ook wel eens niet werken maar dat komt zelden voor.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 51 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic