Ik heb een beetje advies nodig jongens. Mijn huidige setup begint steeds vaker niet te voldoen:
CPU: Phenom II 955
RAM: 2 x 2GB + 2 x 1GB 1600Mhz DDR3
Moederbord: Biostar TA790GX-A3+
PSU: Be Quiet L7 300W
GPU: ATi Radeon 4670 1GB GDDR3 (of 5?)
HD: Intel G2 80GB
Bij steeds meer spellen merk ik dat mijn videokaart de pieken niet meer op kan vangen.
Ik heb niet zulke hele hoge eisen, maar vooral dat het gewoon redelijk vloeiend loopt.
Ik game momenteel nog steeds op 1680x1050 (heb 2 x 20"), en heb niet echt de neiging om zeer binnenkort naar FullHD over te stappen.
Ik snap uiteraard dat bij een beetje videokaart mijn PSU vervangen moet worden, dat is geen probleem, dat zit er al langer aan te komen, en die prijs hoeft niet meegerekend te worden.
Wat is voor mij belangrijk? STILTE

Ik HAAT een blazende videokaart en/of een rammelende PC.
Tuurlijk mag er wel wat constante rustige flow zijn, zolang het maar geen wisselend warmtekanon is.
Games die ik momenteel veel speel: Warcraft III (

), Portal 2, Dragonage 2, af en toe WoW, en zodra ik een dikkere GPU heb, zal ik vast wat meer gaan spelen
Wat mag de kaart kosten? In principe heb ik geen limiet, maar ik hou wel van 'bang-for-buck'.
Ik heb al zitten denken aan een tweedehands 5770 setje, maar weet niet goed of het misschien beter is om een single 6850 te kopen.
Ik heb een lichte voorkeur naar ATi, maar geen ultiem bezwaar tegen nvidia, maar ik hou van een klein beetje energiezuinig dus meestal valt nvidia dan af
Even niets...