Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:10
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:24:
Ik heb vandaag de hd5850 binnen gekregen maar ik heb een vraag.
Mijn voeding is niet van al te beste kwaliteit namelijk: P-Case 450 Watt.
Kan het kwaad om nu de videokaart aan te sluiten en te gebruiken en na een maand de voeding te vervangen?
Kan je wat vertellen over de rest van je systeem?, als je voeding nu al zwaar belast word en het al geen goede is, dan zou ik zeggen dat je beter even er mee kan wachten aangezien je al snel schade aan richt als je een slechte voeding gebruikt die het niet trekt.

@Banjy

Een paar dingen:
- Je voeding van 460Watt zal vervangen moeten worden.
- Naar aanleiding van het zien van de beelden van BF3 zal je een redelijk zwaar kaartje nodig hebben om het echt goed te kunnen spelen, op wat voor video settings zou je em willen spelen? (medium, high, extreme)
- Passief zal je kaart helaas niet zijn dit is onmogelijk voor een krachtige kaart.

Ik zou zeggen: Koop een 5850 nu en een goede voeding van 650-750 watt en koop wanneer BF3 er is nog een 5850 en dan zou je BF3 op high kunnen spelen (dit is een gokje afgeleid van de benchmarks van Bad Company 2 met CF 5850 @ 90fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 22:20
Strykeforce schreef op zondag 17 april 2011 @ 10:50:
[...]
@Banjy

Een paar dingen:
- Je voeding van 460Watt zal vervangen moeten worden.
- Naar aanleiding van het zien van de beelden van BF3 zal je een redelijk zwaar kaartje nodig hebben om het echt goed te kunnen spelen, op wat voor video settings zou je em willen spelen? (medium, high, extreme)
- Passief zal je kaart helaas niet zijn dit is onmogelijk voor een krachtige kaart.

Ik zou zeggen: Koop een 5850 nu en een goede voeding van 650-750 watt en koop wanneer BF3 er is nog een 5850 en dan zou je BF3 op high kunnen spelen (dit is een gokje afgeleid van de benchmarks van Bad Company 2 met CF 5850 @ 90fps)
Zoiets was ik al bang voor. Ik ben echter gewend niet de huidige generatie games op max te kunnen/hoeven spelen. Nieuwe grotere voeding en zelfs crossfire gaat compleet tegen mijn idee in van een (idle) zuinige en stille pc ;) Dan opteer ik liever voor een tussenoplossing nu en over een 1-2 jaar wederom een upgrade in vergelijkbare klasse. Zo vond ik de X600 GT van Nividia altijd interessant. Desalniettemin bedankt voor het meedenken, en het even kritisch openen van de ogen qua requirements :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De 5850 (uit de aanbieding) is idle heel stil en verbruikt idle ook weinig. Veel minder dan de Nvidia X600 GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Strykeforce schreef op zondag 17 april 2011 @ 10:50:
[...]

Kan je wat vertellen over de rest van je systeem?, als je voeding nu al zwaar belast word en het al geen goede is, dan zou ik zeggen dat je beter even er mee kan wachten aangezien je al snel schade aan richt als je een slechte voeding gebruikt die het niet trekt.

Moederbord: Asus p5-kpl AM epu
CPU: Dual Core e5300 2.6 Ghz (Ik wil em overclocken naar 3.1 Ghz)
Videokaart: HD5850
RAM: 4GB DDR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
@ploxx

Als je niet gigantisch veel harde schijven er nog aan hebt hangen dan kan het wel, maar ik zou wel aanraden om NIET je cpu te gaan overclocken voordat je een betere voeding hebt.

Ook zou ik dan even wat benchmarks draaien, 3d mark bijvoorbeeld zodat je gpu even goed belast word. Wanneer dat fout zou gaan dan kan je beter de kaart er weer uit halen maar ik denk dat dit wel goed gaat.

Wanneer je zou gaan overclocken dan zou ik iets van een Corsair TX650 of XFX Pro 650 aanraden, ik ben zelf geen overclocker maar ik weet wel dat je een goede voeding nodig hebt om het risico te minimaliseren ;) en aangezien je voeding niet al te best is zou ik daar dus echt nu nog niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan wacht ik ermee maar ik heb gelezen dat ik een bottleneck ofzo kan krijgen met de hd5850?
Ik ben van plan gta4 c&c4 en supreme commander 2 te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:58:
Ok dan wacht ik ermee maar ik heb gelezen dat ik een bottleneck ofzo kan krijgen met de hd5850?
Ik ben van plan gta4 c&c4 en supreme commander 2 te gaan spelen.
Je CPU zal eerder een bottleneck vormen, aangezien je hier 3 CPU zware games noemt en je processor wat meer in de average mid-range zit is er een grote kans in dat dit onderdeel een bottleneck zal vormen voor dit type spel.

In dit geval kan dus een overclock helpen hoeveel performance winst dit geeft blijft gokwerk maar ik zou zelf geen gigantische veranderingen verwachten aangezien het niet alleen maar om de GHz's gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 06:54
Waarom wordt hier vrijwel uitsluitend AMD/Ati aanbevolen? Volgens de benchmarks (anandtech) zijn Nvidia en ATI aan elkaar gewaagd, een 6970 of GTX570 performed min of meer hetzelfde.

Ik wil m'n 4 jaar oude desktop eens een flinke upgrade geven. Processor, moederbord, geheugen, beeldscherm en videokaart worden vervangen en we gaan er een SSD in schuiven. Processor wordt een i5 2500 of i7 2600, daar ben ik nog niet over uit. Beeldscherm weet ik nog niet, waarschijnlijk iets 24"-achtigs, wel hoge kwaliteit. M'n huidige voeding, een CORSAIR 520HX, wilde ik nog maar even blijven gebruiken.

Voor de videokaart ben ik op zoek naar iets rond 300 euro, wat de moderne shooters vlot kan draaien op 1980x1080 (das de standaard voor 24", niet?) en niet al te veel lawaai maakt. Crossfire/SLI klinkt ingewikkeld en lawaaiering, dus die niet. Ik zat zelf te kijken naar een GTX570, Physx lijkt me bij uitstek erg fijn bij FPS, maar door al dat hoera over Radeons begin ik te twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom wordt hier vrijwel uitsluitend AMD/Ati aanbevolen? Volgens de benchmarks (anandtech) zijn Nvidia en ATI aan elkaar gewaagd, een 6970 of GTX570 performed min of meer hetzelfde.
Vooral omdat de AMD's goede prijs to performance zijn, en meestal goedkoper, zuiniger & mindere heethoofden dan een nvidea kaartje. ( ook de meesten games zijn nvidea powered dus hebben ze daar de winnende hand in )

en een HD6950 kun je alles op max spelen en kun je flashen naar een 6970, bespaar je weer wat duiten.

Resolutie 1920x1080 is gewoon full HD 16:9.

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
Ik ben zelf meer nvidia fan dan ATI, heb zelf een GTX 570 gekocht (ter vervanging van mijn trouwe 8800 GTS 512) en dat was mede dankzij de cooler. Had zelf bijna een 6950 gekocht maar uiteindelijk toch niet ook omdat geld niet zo'n proleem was verder.

Nvidia heeft nog wel wat troeven achter de hand zoals CUDA ondersteuning in applicaties en Physx voor games maar zoveel mis je dan niet. de 6950 is zo populair hier omdat je deze kaar kan flashen naar de 6970 en zodoende een goedkopere HD6970 / GTX 570 want in performance is er weinig verschil.

Zelf heb ik de instelling dat ik niet ga rommelen aan mn hardware totdat ik het niet meer gebruik dus leg ik de extra centen neer voor een duurdere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
Ik ben ook niet voor het rommelen, iig niet met iets duurs als een videokaart. Welke GTX570 heb je gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
FantaRulez schreef op zondag 17 april 2011 @ 18:02:
Ik ben ook niet voor het rommelen, iig niet met iets duurs als een videokaart. Welke GTX570 heb je gekocht?
Deze:
pricewatch: Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5

Het is wel een beest van een kaart moet ik zeggen.

voor de rest van mn config moet je even op mn profile mn inventaris bekijken

[ Voor 8% gewijzigd door Strykeforce op 17-04-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
Strykeforce schreef op zondag 17 april 2011 @ 18:09:
[...]

Deze:
pricewatch: Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5

Het is wel een beest van een kaart moet ik zeggen.

voor de rest van mn config moet je even op mn profile mn inventaris bekijken
My god! Dat moet toch een herrie van jewelste geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is 1 van de beste koelers & koelt ook als 1 van de beste hoor :P is ook tamelijk stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
yzx schreef op zondag 17 april 2011 @ 18:43:
Dat is 1 van de beste koelers & koelt ook als 1 van de beste hoor :P is ook tamelijk stil
Yup, juist daarom omdat het zo'n gigantisch ding is haha. M'n Intel stock cooler gaat nu over de videokaart koeler heen, dus die moet ik eens vervangen met een scythe denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 22:18
FantaRulez schreef op zondag 17 april 2011 @ 18:28:
[...]

My god! Dat moet toch een herrie van jewelste geven?
Het is een van de betere koelsystemen, en is hierdoor ook zeer stil te noemen (idle) onder load zal er IDD wat lawaai af komen, maar verwacht niet dat dit al te veel stoort tijdens gamen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinstein
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07-2021

Reinstein

Half-Nul

Systeem:
Voeding: Antec TruePower Trio 650W EPS
Mobo: MSI 880GMA-45
CPU: AMD Phenom X6 1055T 2.8GHz
RAM: 2x 4GB 1333MHz
GXM: Matrox TripleHead2Go Digital met 3x TFT @ 1280x1024

Eisen:
Aansluiting: minimaal 1x Dual link DVI (voor zover ik weet is dat niet te selecteren in de PW helaas)
Resolutie: 3x1280x1024 = 3840x1024 @ 60Hz
Prijs: €20,- ... €50,-
Koeling: liefst passief
Games: alleen OpenTTD, maar dat werkt vast wel :)

Merk/videochip maakt me niet uit, als hij het maar doet onder Linux (Kubuntu 10.10 64bit)

Het probleem is dat ik bij matrox op de site wel kan checken of een bepaalde videochip het kan, zo ook die op het mobo zit, alleen is die niet dual link :( (maar dat kun je slecht/niet vinden)

Alvast bedankt!
Reinder

PC based oscilloscope

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wil je op die resolutie ook gamen? (eyefinity?)
Ik denk dat je al gauw bij de HD5450 uitkomt.
Met iets meer budget kun je naar de HD5570 stappen.
Als ie niet perse passief hoeft te zijn maybe de GT430.
*disclaimer: linux geen verstand van.

[ Voor 26% gewijzigd door mitsumark op 18-04-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voldoet een DVI-I daar niet voor?

Edit: Ik bedoel als ik deze bijvoorbeeld pak: http://global.msi.eu/inde...&cat2_no=137&prod_no=1869
Dual-link DVI-I x 1

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinstein
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07-2021

Reinstein

Half-Nul

@mitsumark hoef er niet mee te gamen (alleen OpenTTD) gaat mij om CAD/development.

@Reinman, die zou idd kunnen DVI-I = ook met analog dr bij, dat hoeft niet maar mag wel :)

Thx

PC based oscilloscope

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DVI-I is niet altijd dual link, maar op de website van de fabrikant staat dat altijd wel.

Misschien werkt je CAD/development programma wel beter met een nvidia kaart (CUDA), indien het geval kant dat toch de doorslag geven om voor de GT430 te kiezen...

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 18-04-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:00:
DVI-I is niet altijd dual link, maar op de website van de fabrikant staat dat altijd wel.
ff voor verduideling vragen, bedoel je dat ze altijd op hun site zeggen dat het dual link is, of bedoel je dat ze het er wel neer zetten, maar dat het eigenlijk niet dual link is?
Misschien werkt je CAD/development programma wel beter met een nvidia kaart (CUDA), indien het geval kant dat toch de doorslag geven om voor de GT430 te kiezen...
Moet je prog dat wel ondersteunen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:03:

ff voor verduideling vragen, bedoel je dat ze altijd op hun site zeggen dat het dual link is, of bedoel je dat ze het er wel neer zetten, maar dat het eigenlijk niet dual link is?
Ik bedoel dat het er in de PW niet bij staat, maar als je op de link naar de fabrikant gaat wel.
Ik ga er even niet vanuit dat ze daar liegen, dus als het op de site staat zal het erop zitten.
Moet je prog dat wel ondersteunen :).
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan is dit denk ik een goeie keuze. Redelijk nieuw, dual link dvi-i en passief.

pricewatch: MSI R4350-MD512H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:26:
Nou dan is dit denk ik een goeie keuze. Redelijk nieuw, dual link dvi-i en passief.

pricewatch: MSI R4350-MD512H
5450>4350 en kost maar een paar euro meer.
5570 is weer een grote stap beter, maar kost dan weer wel 2 tientjes extra tov de 5450.
http://tweakers.net/price...fWPIKtkqKSocI2lfsq75PQ8Pw

*disclaimer: ik weet niet hoeveel gpu power je nodig hebt voor je CAD/development programma's.

[ Voor 19% gewijzigd door mitsumark op 18-04-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Laatst online: 19-09 20:46
mitsumark schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:53:
[...]
*disclaimer: ik weet niet hoeveel gpu power je nodig hebt voor je CAD/development programma's.
CAD, bij mij AutoCAD 2010, loopt vrijwel soepel op een redelijk oude FX5200, haha :9. Maar die zal ik nu niemand meer aanraden, hehe ;). Ik weet niet wat voor een CAD er wordt gebruikt en of ik dan aan 2D vs 3D moet denken?

Overigens het inladen van een 100MB XREF file vindt de PC toch minder fijn, maar ja, dat ligt ook aan de andere hardware natuurlijk ipv alleen de graka. (specs oude PC: K8V-MX, AMD Clawhammer 3700+ single @ 2,4Ghz, slechts 2x1GB RAM (PC3200 CAS 2), Nvidia FX5200 :9 alles op WXPsp3)

Laatst toevallig opgezocht, minimale vereisten voor AutoCAD 2011:
- videogeheugen: 128MB en meer
- PixelShader: 3.0 of hoger
- Beeldresolutie: 1280x1024, true color

En de wat zwaardere programma als AutoCAD Civil 3D (2011):
- videogeheugen: 128MB en meer
- PixelShader: 3.0 of hoger
- Beeldresolutie: 1600x1200, true color

Allemaal dus niet erg spannend wat betreft minimale vereisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:53:
[...]

5450>4350 en kost maar een paar euro meer.
5570 is weer een grote stap beter, maar kost dan weer wel 2 tientjes extra tov de 5450.
http://tweakers.net/price...fWPIKtkqKSocI2lfsq75PQ8Pw

CAD is over het algemeen 2D. Daarbij specificeert ie geen 3D. Dus imho als dat allemaal 2D is, dan zou ik geen 2 tientjes er voor over hebben.

Google verteld mij dat ook bij C3D je het meeste hebt aan een snelle CPU. Al zou ik dan misschien denken omdat het 3D is om dan die 2 tientjes voor een HD5450 neer te leggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:29
catia, solidworks, nx en pro-engineer gebruiken gewoon opengl 3d output voor zover ik weet. Er is inderdaad geen hele dikke kaart voor nodig maar op laptops met een ouwe intel gma is het vaak wel problematisch.

deze ziet er wel aardig uit, de populairste passieve kaart.

edit: laat maar, prijs is alleen laag bij een zekere duitse webshop waar je niet wil kopen. doe gewoon een 5450 of koop een "echte" 100 eu kaart als een 5770/5850, dan zit je zeker goed (dusdanig overkill dat het nooit meer een bottleneck vormt)

[ Voor 50% gewijzigd door haarbal op 18-04-2011 23:38 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:15:
[...]

CAD is over het algemeen 2D. Daarbij specificeert ie geen 3D. Dus imho als dat allemaal 2D is, dan zou ik geen 2 tientjes er voor over hebben.

Google verteld mij dat ook bij C3D je het meeste hebt aan een snelle CPU. Al zou ik dan misschien denken omdat het 3D is om dan die 2 tientjes voor een HD5450 neer te leggen.
Maar ja, kan je dan mss niet net zo goed voor een goedkoop Nvidia kaartje gaan? Wegens de wat betere ondersteuning of is dit niets waard? (overigens zelf ook nog steeds over beide kampen aant twijfelen :/ )

Ik meen laatst eens te hebben gehoord/gelezen dat huidig CAD nog veel rust op CUDA, maar dat er straks meer te winnen is via OpenGL en DX... . Is het dan niet handig om of enerzijds te kijken naar een kaart met nu OpenGL4 en DX11 en anderzijds pas naar CUDA (=Nvidia) of meer bang for the buck (=AMD)?

offtopic:
hoezo stel je dat CAD over het algemeen 2D is? Dat ligt er toch helemaal aan wat jij er mee moet doen, welke functie je hebt en/of binnen welk bedrijf/sector/vakgebied je werkt? Ik ken genoeg mensen die standaard in 3D tekenen in CAD, voornamelijk in Civil 3D dan, met microstation of Allplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:15:
[...]

Ga je dan uberhaupt wel wat merken met een andere videokaart?
CPU en geheugen kun je ook weinig aan doen zonder veel geld uit te geven...
Misschien gewoon de allergoedkoopste kaart aanschaffen met 3 uitgangen waarvan 1x DVI dual link?
(edit: kom je alsnog gauw bij de 5450)

Bedenk wel goed wat voor acceleratie je programma ondersteunt.
We hebben hier @ werk ook een dure fx3800 welke uit zn neus staat te eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel87 schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:47:
[...]

Maar ja, kan je dan mss niet net zo goed voor een goedkoop Nvidia kaartje gaan? Wegens de wat betere ondersteuning of is dit niets waard? (overigens zelf ook nog steeds over beide kampen aant twijfelen :/ )
Welke betere ondersteuning, waarin?
Ik meen laatst eens te hebben gehoord/gelezen dat huidig CAD nog veel rust op CUDA, maar dat er straks meer te winnen is via OpenGL en DX... . Is het dan niet handig om of enerzijds te kijken naar een kaart met nu OpenGL4 en DX11 en anderzijds pas naar CUDA (=Nvidia) of meer bang for the buck (=AMD)?
Ik meen dat het nog steeds allemaal op de CPU rust.
offtopic:
hoezo stel je dat CAD over het algemeen 2D is? Dat ligt er toch helemaal aan wat jij er mee moet doen, welke functie je hebt en/of binnen welk bedrijf/sector/vakgebied je werkt? Ik ken genoeg mensen die standaard in 3D tekenen in CAD, voornamelijk in Civil 3D dan, met microstation of Allplan.
Dat is mijn ervaring. Dat zelfs het 3D gedeelte maar heel weinig gebruikt word en vaak zelfs eerst gerenderd word door de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:14:
[...]

Welke betere ondersteuning, waarin?
Die vraag was onder andere deels voor mijn eigen situatie. Ondersteuning in CS5 bijv. in Photoshop en Premiere Pro, in SolidWorks en CAD applicaties.
[...]

Ik meen dat het nog steeds allemaal op de CPU rust.
Huidig wel, althans wellicht bij CAD en Photoshop, maar bij PP niet bijv. En dat is huidig, maar over een tijdje ging het dacht ik veranderen, maar op welke termijn is mij onbekend.
[...]

Dat is mijn ervaring. Dat zelfs het 3D gedeelte maar heel weinig gebruikt word en vaak zelfs eerst gerenderd word door de CPU.
Welk 3D gedeelte? Van het CAD programma? Zo ja, dan lijkt me dat toch niet. Ik heb vaak zat op stages gezien dat hoeveelheden voor in het bestek in 3D werden bepaald via ACAD Civil 3D bijvoorbeeld. 2D tekeningen kwam daar iig niet veel om de bocht kijken, al is dat natuurlijk wel een basis voor je eigen inzicht.

Edit: Ik meen wel te hebben gezien laatst bij het zoeken van de specs dat er veel vereisten waren voor de instructieset van de CPU.

[ Voor 6% gewijzigd door Aardwolf op 19-04-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 20:44
Maar goed dat ik nog eventjes had gewacht.
Ik ga nu toch echt de knoop doorhakken. Het wordt een: 6670 of 6570.
Ik denk de 6570 en die eventjes overklocken, scheelt me toch weer 20 eurotjes.
Mijn 350watt voeding van FSP trekt het dan toch wel?
Ik heb een E4500@2,7Ghz en dan een extra 80watt voor de videokaart, dus ik kom op totaal dikke 250 watt uit.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Beetje specifieker aangeven welke FSP je hebt.
Deze? http://www.fspgroupusa.com/fsp35060pfb80/p/429.html
Het zal sowieso wel lukken. De kaarten blijven overigens onder de 75W (geen pci-E connector nodig).

[ Voor 21% gewijzigd door Gianni Rombios op 19-04-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel87 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:59:
[...]

Die vraag was onder andere deels voor mijn eigen situatie. Ondersteuning in CS5 bijv. in Photoshop en Premiere Pro, in SolidWorks en CAD applicaties.
Je bedoeld die nutteloze features die ze versnelt hebben in Photoshop? En welke CAD applicaties ondersteunen CUDA?
Huidig wel, althans wellicht bij CAD en Photoshop, maar bij PP niet bijv. En dat is huidig, maar over een tijdje ging het dacht ik veranderen, maar op welke termijn is mij onbekend.

[...]
Pure speculatie dus. Ik weet niet hoe het met jouw zit, maar ik koop niet zo snel iets op speculatie. Daarbij zou ik het eerder op openCL gaan gooien. Gezien beide bedrijven dit ondersteunen en ook een goeie multiplatvorm ondersteuning (Linux, OSX en Windows).
Welk 3D gedeelte? Van het CAD programma? Zo ja, dan lijkt me dat toch niet. Ik heb vaak zat op stages gezien dat hoeveelheden voor in het bestek in 3D werden bepaald via ACAD Civil 3D bijvoorbeeld. 2D tekeningen kwam daar iig niet veel om de bocht kijken, al is dat natuurlijk wel een basis voor je eigen inzicht.
Ligt er aan wat je natuurlijk doet met CAD, maar zelfs die 3D is vaak maar vrij simpel. De high resolutie renders die ik vaak zie zijn allemaal pre-renderd. Maarja, ik werk zelf niet in de CAD wereld, maar mijn vrienden laten me soms wel eens wat zien.
Edit: Ik meen wel te hebben gezien laatst bij het zoeken van de specs dat er veel vereisten waren voor de instructieset van de CPU.
Dat lees ik ook steeds, zelfs met Civil 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 20:44
Gianni Rombios schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 18:50:
Beetje specifieker aangeven welke FSP je hebt.
Deze? http://www.fspgroupusa.com/fsp35060pfb80/p/429.html
Het zal sowieso wel lukken. De kaarten blijven overigens onder de 75W (geen pci-E connector nodig).
Nee, een grote fan aan de onderkant: deze: http://tinypic.com/view.php?pic=so5vlk&s=7 .
Dus de 6670 is niet ver te overclocken (zonder mijn eigen stroomdraden er aan te plakken 8)7 )? Of ik moet het voltage lager zien te krijgen... Ik heb dus maar 10-15Watt speelruimte. Als ik de 6570 neem, kan ik die denk ik net zover krijgen als de 6670.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik zat al een tijdje rond te zoeken op pricewatch en fora, maar kon geen passende kaart vinden voor mijn doeleinden!

Mijn systeem:
Intel i7 860
Asus p55
4gb corsair dominator
Aerocool rs9
Waterkoelling (rad 240 bovenop pc)
Enermax voeding van 550w (hij trekt mijn 285gtx superpipe oc edition nu).
2x raptor 73 gb

Ik zou graag op mijn 22" willen blijven gamen dus een resolutie van 1680x1080?

De kaart mag ongeveer 150-200 kosten ik heb liever een iets goedkoper model. Dus bijvoorbeeld een kaart van 150,- die net iets slechter loopt dan een van 200,- dan liever de goedkoopste

Ik ga het gebruiken voor starcraft, black ops, mw2, battlefield 3 en nog vele andere.

Het liefst een ati kaart, mijn mobo is crossfire ready dus later nog 1 erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD5850 Extreme edition voor 110,-. Al zou ik op die voeding geen 2e kaart doen. Word wel heel krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Een 5850 is op dit moment wel interessant geprijsd:

pricewatch: Sapphire HD5850 Xtreme

De 5870 is iets sneller en ook onder de 200 euro grens te krijgen:

pricewatch: Asus EAH5870/G/2DIS/1GD5/V2

Betere prijs prestatie verhoudingen vind je niet tussen de 150 tot 200 euro grens.
Zelf zou ik voor de 5850 gaan, en voor iets meer dan 200 euro heb je een hele krachtige crossfire setup.
Ik weet alleen niet zo of je voeding wel de benodigde aansluitingen voor 2 kaarten heeft en of het uberhaupt verstandig is 2 van deze kaartjes er aan te hangen, daarvoor kun je wellicht in het voeding topic deze vraag stellen.

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27

Succes

[ Voor 19% gewijzigd door pino85 op 20-04-2011 09:11 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook graag een waterblok ervoor willen kopen, zou dat prijs/technish handig zijn?

Als ik voor de 5870 zou gaan welk merk is het best? of maakt dat niet zo veel uit

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:41:
Ik zou ook graag een waterblok ervoor willen kopen, zou dat prijs/technish handig zijn?

Als ik voor de 5870 zou gaan welk merk is het best? of maakt dat niet zo veel uit
Als je gaat OC'en best een merk pakken die nog garantie geeft(na een OC) zoals XFX bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een vraagje, als ik in de pw kijk zie ik een 5830, die zijn erg goedkoop. zou dat type beter presteren als mijn msi gtx 285 superpipe oc edidion met 2gb gddr3 512 bits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:53:
En nog een vraagje, als ik in de pw kijk zie ik een 5830, die zijn erg goedkoop. zou dat type beter presteren als mijn msi gtx 285 superpipe oc edidion met 2gb gddr3 512 bits?
http://benchmarkreviews.c...ask=view&id=469&Itemid=72
2secondjes google werk, (zijn meerdere sites hoor maar deze stond vanboven)
GTX285 is toch wat sneller hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aww, ik vond het een hele goede prijs, 90,- is niet erg veel. Eerst mijn eigen graka verkopen en dan zal ik toch voor de 5870 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey guys, I need help!!!

Dit is mijn bestelde systeem bij Azerty (behalve de Vertex 3, bij Mycom):

Het hele systeem kan ik afhalen, alleen nu heb ik vandaag te horen gekregen dat de 'Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5' een DOA betreft. Oftewel de kaart was al half-dood. Nu wil ik die kaart toch maar wijzigen in een ander omdat hij bij Azerty toch al 259,- was. En het betreft een 3 slots kaart....

Nu las ik jullie reacties over de 5850 xtreme in CrossfireX.. Wat is nu het beste voor dit supersnelle high-end systeem?? De videokaart moet niet heel ver over de € 200,- gaan kosten.

Ik had een HD6950 op het oog omdat dat toch een wat nieuwere kaart is... Met een 5850 xtreme koop je al gelijk een wat oudere kaart...??? Thanks.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,-€ 44,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,-€ 17,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 82,90€ 82,90
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,95€ 21,95
1Logitech Media Keyboard 600 (Qwerty)€ 12,50€ 12,50
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 173,74€ 173,74
1XFX PRO750W€ 80,50€ 80,50
1OCZ Vertex 3 120GB€ 222,01€ 222,01
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 78,45€ 78,45
1Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5€ 231,-€ 231,-
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 142,60€ 142,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.106,65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat doet/heeft de HD6590 wat de HD5850 niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:48:
En wat doet/heeft de HD6590 wat de HD5850 niet heeft?
HD6950 heeft betere tessalation ( of hoe dat dan ook heet ) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:50:
[...]

HD6950 heeft betere tessalation ( of hoe dat dan ook heet ) :P
Dat is niet echt een antwoord, ging er om wat hij NIET heeft, dus ontbreekt. Daarbij heeft HD5850 CFx 2x een tesselator aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 13:48
en uvd 3, en hdmi 1.4a. maar of dit veel uit maakt weet ik niet. maar crossfire 5850 in sommige kan sneller zijn dan een 6950 2 gb, maar dit verschilt per spel

[ Voor 43% gewijzigd door remcio op 20-04-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remcio schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:54:
en uvd 3, en hdmi 1.4a. maar of dit veel uit maakt weet ik niet.
UVD3 includes support for DivX and Xvid via MPEG-4 Part 2 decoding and Blu-ray 3D via MVC
Met een sandy bridge is het afspelen van video peanuts.

Wikipedia: HDMI
maar crossfire 5850 in sommige kan sneller zijn dan een 6950 2 gb, maar dit verschilt per spel
WHAAAAT?! In zo goed als alle spellen is de HD5850 Xfire een heeel stuk sneller. Xfire ondersteuning doet zo goed als elk spel en de spellen waar hij het uiteindelijk niet doet hebben het ook niet nodig.

Zie dus hier: http://www.kitguru.net/co...ion-review-crossfirex/15/
Geregeld sneller dan een GTX580!

Ik heb hier er ook een stuk over geschreven: Verwijderd in "[BBG aanschaf] Gamesysteem"

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kan iemand mij met onderstaande helpen?

Ik heb een dualmonitoropstelling met 2x Eizo. Beide hebben een DVI-I ingang. Moet ik nu 2 kaarten kopen of heb ik aan 1 nieuwe genoeg? De Sapphire heeft een Dual DVI (plaatje toont 2 DVI connectors). Als ik het goed begrijp is een Dual link niet geschikt voor dual monitors, maar slechts voor snellere gegevensoverdracht voor 1 monitor?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb je goed gedacht. Je kan een met dual dvi aansluiting 2x een dvi monitor aan hangen. Je kan ook een kaart nemen met dvi en HDMI en dan een HDMI naar dvi kabel gebruiken.

Trouwens, wat ga je allemaal doen met je pc?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:36:
Dat heb je goed gedacht. Je kan een met dual dvi aansluiting 2x een dvi monitor aan hangen. Je kan ook een kaart nemen met dvi en HDMI en dan een HDMI naar dvi kabel gebruiken.

Trouwens, wat ga je allemaal doen met je pc?
Op dit moment Office & foto (2D). Dat gaat, al vind ik hier en daar het beeld schokkering. De ene kaart heeft maar 128mb en ik verdenk dat deze de oorzaak is. Volgens de index van Windows is de GPU ook de zwakste schakel.
Ik wil er meer mee, oa video en RAWbewerking.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je echt geen HD6850 nodig. Voor 2D heb je al genoeg aan een budget kaartje uit de nieuwe serie. Doe hier bij een HDMI naar DVI kabel voor nog geen tientje en voila. 2 beeld schermen die perfect 2d doen. pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

saf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:56:
Heeft zijn PC überhaupt wel een PCI-e slot?
PCIe 16x. ja dus.

edit - mijn signature klopt niet, is nog mijn oude systeem ..

[ Voor 15% gewijzigd door Eusebius op 21-04-2011 13:28 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn vraag gaat in de eerste instantie om: "Kan mijn videokaart genoeg rekenkracht leveren voor mijn nieuw aan te schaffen monitor en bijhorende resolutie?"

Huidig systeem: Core 2 Duo 6750 op 2.66 GHz, met een GeForce 8800 GTX.
Huidige monitor: een Samsung, op 1680x1050
Te kopen monitor en resolutie: Dell Ultrasharp U2711, op 2560x1440.

Met mijn huidige (kleine) monitor kan ik Crysis 1, Crysis 2 en Portal 2 goed spelen. Niet de beste settings en soms gaat de FPS wat omlaag. Maar zou de GPU compleet vastlopen met die grote Dell z'n resolutie? Kan de kaart dat uberhaupt aan?

In een hardware upgrade ga ik uiteindelijk wel overstappen naar een i7 CPU met een GeForce GTX 570 of iets dergelijks. Maar aangezien dat nog enkele maanden op zich laat wachten zal dat tegen die tijd wellicht iets heel anders worden.

TL;DR: Kan een C2Duo6750 met GeForce8800GTX een resolutie van 2560x1440 leveren en games als Crysis 2 Portal 2 draaiend houden op een speelbare manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelbaar weet ik niet, op zijn aller laagst misschien. De resolutie zou ie gewoon aan moeten kunnen met dual link dvi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasteRoDisastr
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Dag iedereen,

Ik zit momenteel te denken om een 2de HD5870 te kopen en deze in crossfire te laten draaien. Nou vraag ik me een af of dit wel een goed idee is, met het oog op mijn processor, geheugen en vooral de voeding. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Mijn setup:

Gigabyte GA-MA790X-UD4 Crossfire able, 1 pci-e x16, 1 pci-e x8
QuadCore AMD Phenom II X4 Black Edition 940 @ standaard 3.0GHz
4x1GB Crucial Ballistix DDR2 geheugen
Sapphire HD5870 (Wil hiervan dus nog één kopen)
2x 1TB Samsung 7200RPM Sata schijven
2x 1.5TB Samsumg 5400RPM Sata schijven
Coolermaster Real Power M700 met 80plus certificering, 700 watt dus. Deze heb ik nu iets meer dan 2 jaar in gebruik.

Hiernaast heb ik 6x 120mm fans (3 aan de voorkant, 2 achter, 1 zijkant) + 1x 240mm fan (boven) plus een fancontroller voor deze fans.

Aan beeldschermen heb ik 1x 1920x1080 + 1x 1680x1050. Waarvan ik tijdens het gamen over het algemeen alleen de 1920x1080 gebruik en dan de kleinere uitzet.

Hopelijk heb ik hiermee voldoende info gegeven, maar als er nog iets mist dan zal ik mijn best doen om het toe te voegen. Alvast bedankt. :)

EDIT: Nou ben ik natuurlijk wel vergeten te zeggen waarom ik dit wil. 8)7
Momenteel speel ik praktisch alle spellen die ik speel op volle settings, BBC2, Shogun 2, Eve Online met 3 clients tegelijk. Alleen zit ik aan de toekomst te denken en het feit dat de HD5870 redelijk in prijs is gedaald. En ik vermoed dat het voor mij goedkoper is om nu een extra kaart te kopen voor 180 euro, dan over een half jaar een nieuwe met vergelijkbare performance voor weer ongeveer 300 euro.

[ Voor 20% gewijzigd door MasteRoDisastr op 21-04-2011 18:44 . Reden: Mobo toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Blue-eagle schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:14:
Mijn vraag gaat in de eerste instantie om: "Kan mijn videokaart genoeg rekenkracht leveren voor mijn nieuw aan te schaffen monitor en bijhorende resolutie?"

Huidig systeem: Core 2 Duo 6750 op 2.66 GHz, met een GeForce 8800 GTX.
Huidige monitor: een Samsung, op 1680x1050
Te kopen monitor en resolutie: Dell Ultrasharp U2711, op 2560x1440.

KNIP
Dat vraag ik me ook af of het dan op high te spelen is. Misschien dat je het nog in het [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16 kunt vragen? Wellicht dat zij daar nog enige kijk erop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Of het op high te spelen is hangt geheel niet af van de monitor op de resolutie na. Met een 8800GTX zullen de zwaardere spellen echt niet op high te spelen zijn, maar het is (ondanks de leeftijd) geen slappe kaart dus ik denk niet dat er een spel gaat zijn die op low-medium niet soepel speelt op hoge resolutie.

@MasteRoDisastr: zou een tweedehands HD5870 geen idee zijn? Investeren in 'oudere' kaarten heb ik altijd een beetje een dubbel gevoel bij tenzij het een echt goede deal is. Nou is de HD5870 nog steeds een goede kaart dus slecht zal het sowieso niet uitpakken. Overigens vermeld je niet welk mobo je hebt, maar ik neem aan dat dat gewoon een goed Crossfire-bord is (liefst minstens x8/x8)?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasteRoDisastr
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
@MasteRoDisastr: zou een tweedehands HD5870 geen idee zijn? Investeren in 'oudere' kaarten heb ik altijd een beetje een dubbel gevoel bij tenzij het een echt goede deal is. Nou is de HD5870 nog steeds een goede kaart dus slecht zal het sowieso niet uitpakken. Overigens vermeld je niet welk mobo je hebt, maar ik neem aan dat dat gewoon een goed Crossfire-bord is (liefst minstens x8/x8)?
Inderdaad ik heb zelf ook al gedacht aan een tweedehands, echter kan ik nergens een Sapphire HD5870 vinden voor minder dan nieuwprijs. Ik wil graag ook de kaart van hetzelfde merk om de kans op problemen zo klein mogelijk te houden. Ik heb mijn mobo in de eerdere post toegevoegd. Inderdaad gewoon crossfire able, met 1x16 en 1x8.

Ik ben wel benieuwd of mijn voeding het zou kunnen houden en of mijn cpu of geheugen niet als bottleneck zou gaan optreden. En als iemand een Sapphire HD5870 in de aanbieding heeft voor een schappelijke prijs hoor ik dat natuurlijk ook graag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen probleem met een kaart niet van het zelfde merk, je bent dus ook een dief van je portomonee als je de HD5870 extreme voor 150 euro laat liggen. Want het werkt gewoon! Was in de war met de HD5850. Opzich 180 euro voor een nieuwe is ook niet heel overdreven duur. Ik zou idd eerst 2e hands spotten naar een HD5870 maakt niet uit wat voor merk. pricewatch: Sapphire HD5870 1GB GDDR5
Ik ben wel benieuwd of mijn voeding het zou kunnen houden en of mijn cpu of geheugen niet als bottleneck zou gaan optreden.
Moet alle 3 geen probleem zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik zou gewoon de genoemde nieuwe kopen. Tweedehands zul je vast niet al teveel goedkoper uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:11

Damian

Insane Obtrusion

Ik zoek een goedkope videokaart die 3 monitoren kan aansturen.

games of 3d is niet belangrijk :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: XFX HD 5450 1024MB DDR3 DP (HD-545X-ZAF2)

Zou het moeten doen.

Je weet dit:
ATI Eyefinity Requirements

Windows Vista and Windows 7 operating system (Eyefinity is not supported in Windows XP)
A graphics card with at least one native DisplayPort output
Display with native DisplayPort

and/or

Use of an certified active DisplayPort adapter is required to convert the DisplayPort output on the graphics card to an output compatible to the display when more than two displays are used in a multi-display configuration (available for purchase separately)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de site van XFX staat dat die niet kan, alleen deze HD-545X-ZAF2

je zag het al

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 22-04-2011 12:37 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 12:36:
Op de site van XFX staat dat die niet kan, alleen deze HD-545X-ZAF2

je zag het al
Verderop staat dat die andere het ook kan. Onder comparison. Technisch gezien zou de ZRH2 het ook gewoon moeten kunnen (3x dititale aansluiting). Het enige verschil is dat de ZRH2 passief is en de ZAF2 niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5850 xtreme of asus eah 6850?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 12:59
Me helemaal een ongeluk zitten googlen en testjes lezen, maar ben er nog steeds niet uit, dus ik hoop dat de verzamelde kennis mij hier kan helpen;

Ik mag vanwege wat vte verekenen kosten via mijn werk een PC aanschaffen, de leveranicier is Dell en ja het mag een Alienware pc zijn waarbij kosten niet echt interessant zijn dus:

Base: Alienware Area 51 Lunar Shadow Standard Desktop Chassis
Processor: Intel® Core™ Core i7-970 (3.2GHz, 6.4GT/s, 12MB)
Memory: 6 GB 1.600 MHz (3 x 2 GB) Tri Channel-geheugen
Hard Drive: 1,5 TB, dubbele harde schijf, RAID 0 "Stripe" (2 x 750 GB - 7.200 rpm)
Sound Cards: Soundblaster™ XFi™ Titanium PCIe-kaart

Nu is de vraag wat zou de beste keuze zijn qua videokaart? Voor het idee, ik speel graag games zoals Mass Effect, Crysis, Metro2033, The Witcher (2), Far Cry. Maar ook strategy zoals CIV, Anno etc..

Mijn keuze's zijn:

Dual 1GB HD5770
Dual 1GB GTX460
Dual 1GB HD5870
Dual 1.5GB GTX 480
Dual 2GB HD5970
Dual 1GB HD6870
Dual 1.5GB GTX580
Dual 2GB HD6950

Enkele kaarten zijn ook een optie, maar als je een SLI/Xfire mag kiezen waarom zou ik me dan inhouden :)

Ik denk dat de strijd vooral tussen de GTX580 en de 5970 gaat, maar elke benchmark geeft net weer wat anders, waardoor ik door de bomen het bos niet echt meer zie.. Ben benieuwd naar jullie advies en alvast bedankt!

Edit: Huidig scherm is een Samsung Syncmaster 2443BW

[ Voor 2% gewijzigd door Yilar op 22-04-2011 21:38 . Reden: Scherm toegevoegd ]

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yilar schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:34:
Me helemaal een ongeluk zitten googlen en testjes lezen, maar ben er nog steeds niet uit, dus ik hoop dat de verzamelde kennis mij hier kan helpen;

Ik mag vanwege wat vte verekenen kosten via mijn werk een PC aanschaffen, de leveranicier is Dell en ja het mag een Alienware pc zijn waarbij kosten niet echt interessant zijn dus:

Base: Alienware Area 51 Lunar Shadow Standard Desktop Chassis
Processor: Intel® Core™ Core i7-970 (3.2GHz, 6.4GT/s, 12MB)
Memory: 6 GB 1.600 MHz (3 x 2 GB) Tri Channel-geheugen
Hard Drive: 1,5 TB, dubbele harde schijf, RAID 0 "Stripe" (2 x 750 GB - 7.200 rpm)
Sound Cards: Soundblaster™ XFi™ Titanium PCIe-kaart

Nu is de vraag wat zou de beste keuze zijn qua videokaart? Voor het idee, ik speel graag games zoals Mass Effect, Crysis, Metro2033, The Witcher (2), Far Cry. Maar ook strategy zoals CIV, Anno etc..

Mijn keuze's zijn:

Dual 1GB HD5770
Dual 1GB GTX460
Dual 1GB HD5870
Dual 1.5GB GTX 480
Dual 2GB HD5970
Dual 1GB HD6870
Dual 1.5GB GTX580
Dual 2GB HD6950

Enkele kaarten ziujn ook een optie, maar als je een SLI/Xfire mag kiezen waarom zou ik me dan inhouden :)

Ik denk dat de strijd vooral tussen de GTX580 en de 5970 gaat, maar elke benchmark geeft net weer wat anders, waardoor ik door de bomen het bos niet echt meer zie.. Ben benieuwd naar jullie advies en alvast bedankt!
ga voor de gtx 580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En waarom dan niet de gtx 590, want dat is de snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
Reepje schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:50:
En waarom dan niet de gtx 590, want dat is de snelste.
Die bieden ze helaas niet aan als optie.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
1200W voeding volgens de Dell site. Ik zou zonder meer voor de dual 580 gaan. De 5970 is EOL en lees even deze pagina http://www.hardocp.com/ar...hd_5970_2gb_performance/3
Alle andere opties zijn gewoon veel langzamer.

[ Voor 10% gewijzigd door Gianni Rombios op 23-04-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus EAH 6850 of de 5850 Xtreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
5850 Xtreme, is sneller en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:19
Ja maar was de 6xxx serie niet verbeterd op het belangrijke punt van tesselation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Games die tesselation al gebruiken, gebruiken het maar erg weinig en gemiddeld genomen is een 5850 gewoon (iets) sneller als een 6850, en nog bijna 30 euro goedkoper dan de Asus 6850 dus een makkelijke keuze lijkt me.
Een 6850 zou alleen een betere (snellere) keus zijn als er crossfire gedraaid wordt aangezien dat beter schaald bij de 6xxx-serie.

[ Voor 25% gewijzigd door Redblader op 23-04-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisselbard
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 20:03
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik heb een vraag aan jullie, want ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe videokaart. Op het internet heb ik wat rond gekeken naar een aantal videokaarten, maar ik kom er niet uit welke kaart juist voor mij is. Uiteindelijk kwam ik hier terecht en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Systeem:
Acer aspire x3950
Processormodel: i3-550
Processorkern: Dual-core
Standaard geheugen: 4GB
Hebben jullie nog meer relevante gegevens nodig, heb ik hier de link met de specificaties:
http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/model/PT.SE6E2.255
Ik zie niet waar ik het merk van de voeding is vermeld, mijn excuses hiervoor :)

Ik wil op de schermresolutie werken van 1920 x 1080. Het is een scherm van LG met een HDMI ingang, ik wil dan ook graag een videokaart die een HDMI uitgang heeft.

Waar ik de videokaart voornamelijk wil voor gaan gebruiken is voor games zoals Anno 1404. Ik hoef er geen zware spellen mee te kunnen spelen. Verder ben ik van plan om een 2e beeldscherm aan te sluiten(de LG van hierboven). Mijn 1e beeldscherm heeft een vga aansluiting.

De videokaart mag maximaal 70-80 euro kosten. (is toch redelijk voor wat ik er mee wil doen?)

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de specs van de voeding moet je even de zijkant van de behuizing eraf halen. Gaat dan om het merk, type en vermogen op de 12V.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisselbard
-The_Mask- schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 19:44:
Voor de specs van de voeding moet je even de zijkant van de behuizing eraf halen. Gaat dan om het merk, type en vermogen op de 12V.
Oke ik heb even gekeken en wat er op het etiketje stond en dat was dit: Lite On(merk), ac output +5V 14A max.

Is dit voldoende informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Gisselbard schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 20:14:
[...]

Oke ik heb even gekeken en wat er op het etiketje stond en dat was dit: Lite On(merk), ac output +5V 14A max.

Is dit voldoende informatie?
Je moet naar de 12V kijken niet de 5V, dus hier hebben we niet zoveel aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisselbard
O sorry, dat is mijn fout.
12V 0.3A
Volgens de specificaties is het vermogen maximaal 220W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisselbard
Eh ja, dat klopt. Niet goed gekeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Je hebt ongeveer de meest minimale voeding die je in een recent systeem hebben kan. Maar je hebt geluk dat de Radeon 6450 net uit is (opvolger en aardig wat sneller dan de 5450) http://nl.hardware.info/r...amd-radeon-hd-6450-review
Prijs incl. verzenden rond de 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Gianni Rombios schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 20:54:
Je hebt ongeveer de meest minimale voeding die je in een recent systeem hebben kan. Maar je hebt geluk dat de Radeon 6450 net uit is (opvolger en aardig wat sneller dan de 5450) http://nl.hardware.info/r...amd-radeon-hd-6450-review
Prijs incl. verzenden rond de 50 euro.
Je moet dus echt geen 6450 gaan kopen voor welke game dan ook, je kan dan nog beter naar een 2de hands 5770+ nieuwe voeding gaan kijken (als het echt een 220w voeding is).

[ Voor 3% gewijzigd door Redblader op 23-04-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisselbard
-The_Mask- schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 20:53:
Hoeveel kan de voeding dan wel op de 12V leveren?
Volgens de gegevens is dat 220W. Op dat etiketje stond niks over vermogen, maar op de acer site staat 220W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisselbard
Een foto gaat niet lukken, ik krijg hem niet scherp gesteld. Wordt een beetje moeilijk.
Ik zal hier wel even typen wat er staat:

LiteOn
AC input: 220-240V ~ 3.15A 50 Hz
DC output: +5V 14A max -12V 0.3A max +12V 14A max

+3.3V & +5V total output not exceed 80W
+3.3V & +5V & +12V & -12V &5Vsb total output not exceed 220W

Dit is alles wat er op staat. Ik hoop dat dit voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisselbard
-The_Mask- schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 21:51:
14A op de 12V dus. ;)
pricewatch: Sapphire HD5670 1GB GDDR3 PCI-E moet prima gaan en zal denk ik ook wel redelijk voldoen.
Met een hoop posts voor de voeding is het toch gelukt, bedankt ;)

Die videokaart is voldoende om bijvoorbeeld Anno 1404 op de hoogste resolutie en de graphics op zijn hoogst te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op het hoogst zonder of met 2xAA moet het wel te doen zijn ja. Een (tweedehands) HD5750 kun je ook overwegen moet ook net gaan, maar dan heb je wel een verloopje van molex naar 6 pins PCI-e nodig (als die niet bij de videokaart komt).

[ Voor 58% gewijzigd door -The_Mask- op 23-04-2011 22:03 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisselbard
En deze videokaart past in mijn pc? Ik vraag het maar even voor de zekerheid, want de behuizing is niet echt groot, volgens de acer site is de behuizingstijl een kleine vormfactor.
(ik heb niet echt verstand hier van :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisselbard
Ik wil je hartelijk bedanken voor je tips en tijd die je hier in hebt gestoken.
Ik denk dat ik die Sapphire HD5670 ga kopen. Merk je het verschil met 512 MB en 1 GB of zie je dat nauwelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisselbard schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 22:11:
Ik wil je hartelijk bedanken voor je tips en tijd die je hier in hebt gestoken.
Ik denk dat ik die Sapphire HD5670 ga kopen. Merk je het verschil met 512 MB en 1 GB of zie je dat nauwelijks?
More is better, als je hogere resolutie gaat spelen heb je meer RAM nodig :)

Pagina: 1 ... 48 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic