Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:38

Pykow

Angelo OTR

chim0 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:47:
[...]

Dan hebben ze hem weer binnengekregen. :)

Wel prijzig, vergeleken met de HAWK, welke volgens mij een betere koeler heeft en hoger is geklokt.
http://www.alternate.nl/h...?cmd=add&articleId=455667

Het liefst heb ik MSI en daarin heb je 3 versies die mij aanspreken.

de N460GTX Hawk
N460GTX Cyclone
en n460GTX-M2D1GD5/OC

Het verschil tussen de kaarten is bijna niet te merken lijkt mij. misschien een FPS verschil van 3 .
De hawk heeft Chipsnelheid 780 en de andere 2 zitten op de 725.
de Shadersnelheid van de hawk is 1560 en de andere 2 zitten op 1450.
De hawk heeft 2 extra aansluitingen voor de FANS nodig en de Cyclone niet.

Daarnaast is de Cyclone kleiner en past die waarschijnlijk makkelijker in mijn kast ;)
Ik zal de AA filter etc toch niet op max gaan zetten ;) want ik vindt dat een beetje onzin.
Zolang mijn games maar draaien op max/mid settings ben ik tevreden.
ik moet op dit moment Battlefield bad company 2 op LOW DX9 spelen om een fps van 40 tot 70 te halen.
Ik hoop dat ik straks een fps van 60+ kan krijgen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:53:
[...]

http://www.alternate.nl/h...?cmd=add&articleId=455667

Het liefst heb ik MSI en daarin heb je 3 versies die mij aanspreken.

de N460GTX Hawk
N460GTX Cyclone
en n460GTX-M2D1GD5/OC

Het verschil tussen de kaarten is bijna niet te merken lijkt mij. misschien een FPS verschil van 3 .
De hawk heeft Chipsnelheid 780 en de andere 2 zitten op de 725.
de Shadersnelheid van de hawk is 1560 en de andere 2 zitten op 1450.
De hawk heeft 2 extra aansluitingen voor de FANS nodig en de Cyclone niet.

Daarnaast is de Cyclone kleiner en past die waarschijnlijk makkelijker in mijn kast ;)
Ik zal de AA filter etc toch niet op max gaan zetten ;) want ik vindt dat een beetje onzin.
Zolang mijn games maar draaien op max/mid settings ben ik tevreden.
ik moet op dit moment Battlefield bad company 2 op LOW DX9 spelen om een fps van 40 tot 70 te halen.
Ik hoop dat ik straks een fps van 60+ kan krijgen.
Naja, het kan net dat beetje meer boost geven op hoge resoluties en hoge instellingen, zoals idd AA. Maar als ik het zo hoor, ben je in jouw geval prima af met de gewone Cyclone ook, helemaal omdat ie klein is en zeker weten in je kast past.

Hoe dan ook, met geen van de drie maak je een miskoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiica
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 12:33
hallo allemaal,

ik ben van plan een nieuwe videokaart te kopen voor mijn PC. Ik heb aardig wat benchmarks bekeken en mijn keuze gaat tussen de gtx 570 en de hd 6970. Beide rond de 340 euro. Ze worden vrijwel als gelijke kaarten beschouwd, maar wil graag weten welke beter is voor mijn systeem en waarvoor ik hem uiteindelijk ga gebruiken.

mijn specs:

intel core 2 quad q8200, 2,33 GHz, 4mb cache
ASUS P5N-MX
Voeding Coolermaster M520w
nvidia 9800 gtx+
750 gig SATA hd

samsung P2270, op 1920x1080

Mijn vraag is of de videokaarten wel goed lopen met mijn voeding, aangezien de specs van beide kaarten om 550 watt vragen. Maar ik geloof dat de rest van mijn pc niet veel vraagt van de voeding. Tevens vraag ik me af of de processor niet de bottleneck gaat zijn.

Uiteindelijk wil ik mijn spellen: COD BO, GTA 4, Crysis (2), op toch wel minstens 60 fps spelen en settings op high.

Kunnen jullie mij vertellen of het een goede keuze is om één van deze videokaarten te kopen en uiteindelijk welke de betere voor mij is om aan te schaffen.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 19:29
Hallo,

Even een vraagje, ik kan voor 200 euro een hd 5870 videokaart overnemen dus vroeg me af of dat een goeie deal is ten opzichte van een hd 6950? Ik wil gamen op 1920x1080 maar ook weer 2 jaar vooruit kunnen.

Let me know

Greetz jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

chim0 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:36:
[...]

Naja, het kan net dat beetje meer boost geven op hoge resoluties en hoge instellingen, zoals idd AA. Maar als ik het zo hoor, ben je in jouw geval prima af met de gewone Cyclone ook, helemaal omdat ie klein is en zeker weten in je kast past.

Hoe dan ook, met geen van de drie maak je een miskoop. :)
Haha nee dat denk ik ook niet.
Als ik echt voor super prestaties ging. had ik ook wel gelijk een SSD besteld ;)
maar ik wil gewoon 1 / 2 jaar vooruit met mijn systeem.
De meeste applicaties ondersteunen nog geen 8 cores ( i7 processor)
dus dat zit nog wel goed haha.

Morgen ben ik heel de dag op pad, dus kan ik me pakketje niet aannemen ;)
dus ga ik hem morgen avond bestellen zodat ik hem waarschijnlijk donderdag middag thuis heb liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Pykow op 04-01-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:07:
[...]

Haha nee dat denk ik ook niet.
Als ik echt voor super prestaties ging. had ik ook wel gelijk een SSD besteld ;)
maar ik wil gewoon 1 / 2 jaar vooruit met mijn systeem.
De meeste applicaties ondersteunen nog geen 8 cores ( i7 processor)
dus dat zit nog wel goed haha.

Morgen ben ik heel de dag op pad, dus kan ik me pakketje niet aannemen ;)
dus ga ik hem morgen avond bestellen zodat ik hem waarschijnlijk donderdag middag thuis heb liggen.
SSD is wel iets wat zichtbare prestatiewinst oplevert maarja is wel prijzig.

1/2, is dat een half jaar of 1 a 2 jaar? :P

Oh, en maak je maar geen zorgen over die i7. Die gaat nog wel een tijdje mee. Je hebt ook Hyperthreading he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jerrot schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:58:
Even een vraagje, ik kan voor 200 euro een hd 5870 videokaart overnemen dus vroeg me af of dat een goeie deal is ten opzichte van een hd 6950? Ik wil gamen op 1920x1080 maar ook weer 2 jaar vooruit kunnen.
Overnemen klinkt als tweedehands, nieuw is die maar zo'n 20 euro meer, dus lijkt mij wat aan de dure kant. Rest van de PC past wel bij de videokaart?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychotimo schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:30:
Kunnen jullie mij vertellen of het een goede keuze is om één van deze videokaarten te kopen en uiteindelijk welke de betere voor mij is om aan te schaffen.
Het lijkt mij beter om naar een HD6850/HD6870 te kijken. Tenminste voor jouw eisen moet dit meer dan genoeg zijn. En kijkend naar de CPU en voeding is dit ook verstandiger.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

chim0 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:41:
[...]

SSD is wel iets wat zichtbare prestatiewinst oplevert maarja is wel prijzig.

1/2, is dat een half jaar of 1 a 2 jaar? :P

Oh, en maak je maar geen zorgen over die i7. Die gaat nog wel een tijdje mee. Je hebt ook Hyperthreading he? ;)
haha 1 tot 2 jaar natuurlijk
ik ga geen 200 euro uitgeven om vervolgens over een half jaar weer een update te doen :P

HyperThreading heb ik volgens mij niet aangezet. maar de i7 860 ondersteund het wel.
Paar jaar geleden wist ik veel meer van Hardware ;) maar door school examens vorig jaar en druk op me werk ben ik een beetje de weg kwijt geraakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe videokaart,maar ik heb geen idee welke ik het beste kan kopen voor in mijn pc.Mijn budget is niet ernstig hoog ongeveer 100-150 euro.
COD Black ops hoeft voor mij niet maar als ik er COD Modern warfare mee kan spelen ben ik al tevreden =)

Hier nog enkele stats hopelijk kunnen jullie daar iets mee:
Manufacturer:
Dell Inc.
Processor:
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz (2 CPUs)
Memory:
2046MB RAM
Hard Drive:
83 GB
Video Card:
NVIDIA GeForce 7300 LE
Monitor:
Plug en Play-monitor
Sound Card:
SigmaTel Audio

Sugesties?
Danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabir96
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-11-2022

sabir96

Android Fanboy

update de hele pc, een pentium 4 is echt ernstig verouderd als je er COD modern warfare wil spelen. Ik zou zeggen koop een 5770, maar dan zal zowat je hele systeem de bottleneck vormen

[ Voor 3% gewijzigd door sabir96 op 04-01-2011 18:19 ]

De man heeft de RUILHANDEL ontdekt en heeft het GELD uitgevonden; De vrouw heeft het GELD ontdekt en toen is alles naar de kloten gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiica
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 12:33
-The_Mask- schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:50:
[...]

Het lijkt mij beter om naar een HD6850/HD6870 te kijken. Tenminste voor jouw eisen moet dit meer dan genoeg zijn. En kijkend naar de CPU en voeding is dit ook verstandiger.
Dus een stapje terug is wel aan te raden? Dan is mijn volgende vraag of ik dan een hd 6870 of een hd 5870 moet nemen. Is bij deze zo, nieuwer is beter? Want heb vaak gelezen dat de hd 5870 een sterkere kaart was t.o.v. de 6870.

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:54:
Yo

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe videokaart,maar ik heb geen idee welke ik het beste kan kopen voor in mijn pc.Mijn budget is niet ernstig hoog ongeveer 100-150 euro.
COD Black ops hoeft voor mij niet maar als ik er COD Modern warfare mee kan spelen ben ik al tevreden =)

Hier nog enkele stats hopelijk kunnen jullie daar iets mee:
Manufacturer:
Dell Inc.
Processor:
Memory:
2046MB RAM
Hard Drive:
83 GB
Video Card:
NVIDIA GeForce 7300 LE

Sugesties?
Danku
Als je MW2 vloeiend wilt spelen en dan heb ik het niet over HIGH settings op een resolutie van 1920 x 1080 ofzo.
dan moet je toch echt je PC goed updaten. want met een Pentium 4 en maar 2 GB aan ram ( waarschijnlijk ook nog eens DDR1 ) gaat hij zeker niet goed draaien.
Als ik jou PC ziet en je hebt het geld niet om een nieuwe PC aan te schaffen of samen te stellen.
ga dan gewoon voor een Nvidia 8800 ofzo. Kaartje is meestal te koop voor 80 euro ;)

Nieuwe kaarten is echt niet mogelijk. je PC zal de kracht van de kaart hard naar beneden halen en dat is echt sonde van je geld. Je kan nog beter gaan stappen met het geld dat je overhoud :)
psychotimo schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:41:
[...]

Dus een stapje terug is wel aan te raden? Dan is mijn volgende vraag of ik dan een hd 6870 of een hd 5870 moet nemen. Is bij deze zo, nieuwer is beter? Want heb vaak gelezen dat de hd 5870 een sterkere kaart was t.o.v. de 6870.

groet
Een nieuwe versie wilt nooit zeggen dat het beter is he.
Die fout heb ik wel gemaakt.
Ik dacht namelijk dat de GT320 beter was als een GT260.
Maar dat was het zeker niet :P

[ Voor 18% gewijzigd door Pykow op 04-01-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychotimo schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:41:
[...]

Een HD5870 is idd zo'n 10% sneller en zou ook een prima optie kunnen zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:53:
[...]

Ik dacht namelijk dat de GT320 beter was als een GT260.
Maar dat was het zeker niet :P
Je bedoelt GTX260? Is ook niet vreemd, daar het een totaal andere videokaart is. GT is budget, GTX is high-end. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:54:
Yo
Manufacturer:
Dell Inc.
Processor:
Memory:
2046MB RAM
Hard Drive:
83 GB
Video Card:
NVIDIA GeForce 7300 LE
Ik denk dat een 5770 al wat teveel van het goede is (voor de voeding). Ik zou een kaart kiezen die geen extra pci-E power nodig heeft. Een 5670 of eventueel een tweedehands 4670.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:53:
Als ik jou PC ziet en je hebt het geld niet om een nieuwe PC aan te schaffen of samen te stellen.
ga dan gewoon voor een Nvidia 8800 ofzo. Kaartje is meestal te koop voor 80 euro ;)
80 euro is dubbel zoveel als ze waard zijn, 40/50 euro is echt wel genoeg voor zo´n kaart.
Daarnaast elke 8800 (GT, GTS 512, GTS 320/640) zijn geen kaarten die je wil kopen.
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Pykow schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:53:
[...]

Als je MW2 vloeiend wilt spelen en dan heb ik het niet over HIGH settings op een resolutie van 1920 x 1080 ofzo.
dan moet je toch echt je PC goed updaten. want met een Pentium 4 en maar 2 GB aan ram ( waarschijnlijk ook nog eens DDR1 ) gaat hij zeker niet goed draaien.

Nieuwe kaarten is echt niet mogelijk. je PC zal de kracht van de kaart hard naar beneden halen en dat is echt sonde van je geld. Je kan nog beter gaan stappen met het geld dat je overhoud :)

[...]

Oke bedankt voor de info het lijkt er op dat de Nvidia 8800 niet meer in de verkoop ligt ^^

vandaar dat ik heb besloten maar voor een nieuwe pc te gaan.
is dit aan te raden?:http://www.compustunt.nl/store/product_info.php?cPath=436_440&products_id=11082

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:39:
is dit aan te raden?:http://www.compustunt.nl/store/product_info.php?cPath=436_440&products_id=11082
Niet echt, voor een nieuwe PC kun je ook beter kijken/vragen in [BBG aanschaf] Gamesysteem. PC zal dan wel uit losse onderdelen bestaan maar er zijn genoeg webshops die het voor een kleine vergoeding voor je in elkaar willen zitten en dan krijg je veel meer waar voor je geld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
[quote]Pykow schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:53:

Oke bedankt voor de info het lijkt er op dat de Nvidia 8800 niet meer in de verkoop ligt ^^

Dat is zeker geen slechte pc, maar als je nog een tijdje verder wilt kunnen gamen zou ik voor een iets snellere grafische kaart gaan. Op welke resolutie game je? Ik zou ook eerder een pc laten samenstellen omdat je dan echt elk onderdeel kan kiezen om een optimale pc te hebben voor jouw doeleinden. Daarenboven zal je meestal goedkoper af zijn ;)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen eerste post op Tweakers. De laatste 2 dagen heb ik me verdiep in een upgrade voor me computer het is een dell 9200 heb laatst al nieuwe harde schijven erin laten zetten en overgestapt naar windows 7 64bit.
Systeem:
- Processor Information:
Vendor: GenuineIntel
Speed: 2394 Mhz
4 logical processors
4 physical processors
HyperThreading: Unsupported
FCMOV: Supported
SSE2: Supported
SSE3: Supported
SSSE3: Supported
SSE4a: Unsupported
SSE41: Unsupported
SSE42: Unsupported
- 4 Gig ram ddr2 denk ik.
- NVIDIA GeForce 8800 GTX 768MB
- Voeding:P/N KH624 375W ( Standaard Dell 9200)
1x 24 Pin and 1x 4 Pin Motherboard Connectors
1x 4 Pin Floppy Disk Drive Connector
1x 6 Pin Video Card Power Connector
1x IDE Connector
6x SATA Connectors
- Beeldscherm = 1920x1200

De computer is vooral voor gamen na het Black ops debacle wil ik Bad company 2 proberen, graphics in black ops maakten me niet zoveel uit FPS>Graphics ik weet dat ik BFBC2 ook prima kan spelen op low maar met het oog op de toekomst vooral Guild Wars 2 en meer directX11. Voorderest niks speciaal geen paintshop pro of zoiets.

Prijskaartje 150-250eu

nat 2 dagen surfen op tweakers etc viel mijn oog op de 460gtx
- MSI N460GTX Cyclone
GeForce GTX 460 op 725MHz met 1GB GDDR5
- MSI N460GTX Hawk
GeForce GTX 460 op 780MHz met 1GB GDDR5
- Palit GeForce GTX 460 Sonic Platinum
GeForce GTX 460 op 800MHz met 1GB GDDR5
- MSI N470GTX Twin Frozr II
GeForce GTX 470 op 607MHz met 1,25GB GDDR5

Anyway een paar dingen zijn mij nog niet helemaal duidelijk:
1. Is het de moeite waard om van 8800gtx over te stappen naar een 460gtx kaart?
2. als ik upgrade naar 460/470 heb ik een bottleneck ergens?
3. Welke 460/470 kaart? en ik las ergens dat je voor sommige kaarten meer stroom kabeltjes nodig hebt omdat er 2 fans op zitten? en kan mijn voeding dat zowiezow wel aan?
3. 4 gig DDR3 ram is nog maar 50 euro tegenwoordig? is dat de moeite waard?
4. Guild wars 2 duurt nog zowiezo 3 maanden+, is het misschien slimmer om nu geen upgrade te doen maar over 6 maanden gewoon een nieuwe pc te kopen?

Ik hoop dat jullie me wat meer insight kunnen geven want ik kwam er niet meer uit. alvast bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

je voeding is te zwak voor een GTX460.
je hebt volgens mij minimaal 450 watt nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
-The_Mask- schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:48:
[...]

Overnemen klinkt als tweedehands, nieuw is die maar zo'n 20 euro meer, dus lijkt mij wat aan de dure kant. Rest van de PC past wel bij de videokaart?
i7-860
4 gb black dragon geil 1600 mhz
asus p7p55d le mobo
Tagan 700 watt voeding

Dus neem aan dat dat wel gaat lukken en hoe kom jij aan 20 euro verschil want goedkoopste was 45 euro verschil zag ik, en deze kaart is minder dan 3 maanden oud ook.

Greetz Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jerrot schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:27:
Dus neem aan dat dat wel gaat lukken en hoe kom jij aan 20 euro verschil want goedkoopste was 45 euro verschil zag ik, en deze kaart is minder dan 3 maanden oud ook.
PC is idd prima geschikt voor een HD5870, maar een HD5870 is nu een jaar en 3 maanden. ;)
Voor 220 euro: pricewatch: XFX HD 5870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-587X-ZNDC)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
-The_Mask- schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:34:
[...]

PC is idd prima geschikt voor een HD5870, maar een HD5870 is nu een jaar en 3 maanden. ;)
Voor 220 euro: pricewatch: XFX HD 5870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-587X-ZNDC)
Ja zie idd dat je gelijk hebt nu net in pricewatch, hij is nog iets gezakt. En hij heeft die kaart zelf minder dan 3 maanden in zijn bezit:P

Of zou jij liever nog wat extra uittrekken voor een hd 6950 op performance front dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
jerrot schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:41:
[...]

Ja zie idd dat je gelijk hebt nu net in pricewatch, hij is nog iets gezakt. En hij heeft die kaart zelf minder dan 3 maanden in zijn bezit:P

Of zou jij liever nog wat extra uittrekken voor een hd 6950 op performance front dan ?
Met een res. van 1920x1080, zou ik voor een 6950 gaan en dan de 6970 hack doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jerrot schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:41:
[...]
Als je het geld voor een HD6950 hebt kun je die ook nemen, prijs/prestatie is daar ook erg goed van. Maar aan de andere kant voor jouw resolutie is een HD6850 ook al meer dan genoeg. Maar weer aan de andere kant ( :p ) een HD6950 is natuurlijk wel wat meer op de toekomst voorbereid.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
nazuzed schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:11:
[...]

Met een res. van 1920x1080, zou ik voor een 6950 gaan en dan de 6970 hack doen.
Heb ik ook aan zitten denken maar vraag me af of je dan niet je kaart vervroegd om zeep helpt. En in de benchmarks is n 5870 soms sneller dan de 6950, maar het gaat me wel om games snelheid alleen, dus geen videobewerking. PS budget is in principe geen probleem maar omdat in de benches de 5870 net zo goed scoorde als de 6950 ging ik daar voor maar kaarten liggen wat anders met eventueel die upgrade mogelijkheid van de 6950

[ Voor 19% gewijzigd door jerrot op 04-01-2011 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed

[...]

Is dit niet wat voor je ?

IJsselmuiden - Borger moet wel te doen zijn.

http://tweakers.net/aanbod/290239/game-pc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
-The_Mask- schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:21:
[...]

Als je het geld voor een HD6950 hebt kun je die ook nemen, prijs/prestatie is daar ook erg goed van. Maar aan de andere kant voor jouw resolutie is een HD6850 ook al meer dan genoeg. Maar weer aan de andere kant ( :p ) een HD6950 is natuurlijk wel wat meer op de toekomst voorbereid.
Ik speel zelf op 1680 x 1050 en vind een 5850 met 1000/1250 clocks net voldoende....is wel met een Q6600 op 3,6 Ghz ( houdt de kaart nog wel iets tegen )....eigenlijk heb je dan de prestaties van een standaard 5870 met een Core I7 920. Op 1920x1080 zou ik voor een net iets krachtigere kaart gaan, maar dat is mijn mening ( en die zal wel verschillen van anderen )....ik zou wel voor een 6950 gaan in zijn geval, ook met het oog op toekomstige spellen, wanneer hij het geld heeft.

@jerrot,

Bios flashen brengt een klein risico met zich mee.....heel af en toe gaat dat wel eens fout.....risico van 1 op paar 100 tot 1 op paar 1000, dat het fout gaat. Het is een kwestie van rustig lezen en alle stappen goed opschrijven/ in je opnemen en alles rustig uitvoeren. Ik heb het zelf al vrij vaak gedaan en het is bij mij nog nooit fout gegaan....ik vind dat het risico wel waard, maar het blijft een klein risico.

Hier vind je meer info over de flash....

http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
nazuzed schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:03:
[...]

Ik speel zelf op 1680 x 1050 en vind een 5850 met 1000/1250 clocks net voldoende....is wel met een Q6600 op 3,6 Ghz ( houdt de kaart nog wel iets tegen )....eigenlijk heb je dan de prestaties van een standaard 5870 met een Core I7 920. Op 1920x1080 zou ik voor een net iets krachtigere kaart gaan, maar dat is mijn mening ( en die zal wel verschillen van anderen )....ik zou wel voor een 6950 gaan in zijn geval, ook met het oog op toekomstige spellen, wanneer hij het geld heeft.

@jerrot,

Bios flashen brengt een klein risico met zich mee.....heel af en toe gaat dat wel eens fout.....risico van 1 op paar 100 tot 1 op paar 1000, dat het fout gaat. Het is een kwestie van rustig lezen en alle stappen goed opschrijven/ in je opnemen en alles rustig uitvoeren. Ik heb het zelf al vrij vaak gedaan en het is bij mij nog nooit fout gegaan....ik vind dat het risico wel waard, maar het blijft een klein risico.

Hier vind je meer info over de flash....

http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159
Ok, maar heb je dan ook een site in het nederlands waar het staat? Ik kan wel goed engels behalve eigenlijk de technischere termen in het engels. En zoals ik het lees kan ik de bios ook nog terugzetten? Maar slijt de kaart dan niet harder? En dan zou ik voor 65 euro meer een nieuwere kaart hebben hmmm...... En hebben jullie dan nog een merk als aanrader of maakt het geen bal uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Je zult het met Engels moeten doen.
Ja, de bios kan weer terug gezet worden.
Het zijn allemaal dezelfde kaarten, er staat alleen een ander merk op.
De kaart slijt niet sneller als een 6970, want het zijn dezelfde kaarten, alleen de 6950 is wat langzamer gemaakt.

[ Voor 48% gewijzigd door nazuzed op 05-01-2011 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
Ik ben van plan een pc die al even niet meer gebruikt wordt aan te sluiten aan de tv en er xbmc op te zetten zodat ik kan tonen aan men ouders wat de voordelen zijn van een media center. :) Enig probleem is dat er geen grafische kaart inzit, enkel zo een chip op het MB.

Ik wil dus een zo goedkoop mogelijke grafische kaart die een HDMI-uitgang heeft en die bij men pc past. Bij dat laatste heb ik dus een probleem, want ik weet niet goed op wat te letten ofdat een bepaalde grafische kaart wel zal werken in deze pc.

Hier zijn de specificaties van de pc: http://bizsupport1.austin...ypeId=12454&printver=true

Merk en type: HP Pavilion t3620.be
Voeding (vond ik niet op die pagina): Hipro HP d3057 F3P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 16:21
Ik heb besloten dat ik twee maal een MSI R6850 Cyclone power edition ga kopen. Iemand ervaring hier met een Cyclone? Gaat mij met name om het geluid, ik wil daarom ook geen referentie koeler ivm de herrie. Verder ga ik hem nog wat OC'en, dus dat moet de koeler ook goed aankunnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Heb snel een nieuwe pc nodig dus wil het high-end systeem kopen wat in de BBG staat van januari, en minus alle randapperatuur en de SSD kom ik op 800 uit..Waarna ik er meer geheugen in prik (zal waarschijnlijk ook een ander mobo moeten nemen dan)

Nu wil ik alleen een Nvidea kaart ipv de ATI die erin zit, ivm CUDA. Nu was ik vroeger bekend in de videokaarten maar dat is al weer een hele tijd geleden. Zit nvidea qua prijs/prestaties zoveel slechter als ATI gezien je in de BBG alleen maar die kaarten tegenkomt? CUDA is wel belangrijk maar niet levensnodig voor mij, is het het geld waard om voor een nvidea te gaan met soort gelijke prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Je hebt het toch over het high end gamesysteem met de 6970. De GTX 570 presteert ongeveer even goed en is een goed alternatief.

Hier een link met wat benchmarks:
reviews: HD 6950 en HD 6970: nieuw high-end duo van AMD

Daarnaast zijn ze allebei verkrijgbaar vanaf ongeveer 320 euro.
http://tweakers.net/price...oRt-3PdYImmGtGeqVdc5gKaU8
Tweakers kiest voor de 6970, omdat deze eyefinity ondersteund, maar als je weet dat je niet gaat gamen op 3 schermen tegelijk (zoals veruit de meeste mensen) kun je dat beschouwen als een non-argument.

[ Voor 41% gewijzigd door Springstof op 05-01-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Hey,

Ik wou nog even the mask en nazuzed bedanken voor hun hulp met de videokaarten, ik kan namelijk een geflashte 6950 overnemen voor 240 inclusief, dus besloot ik daar maar op in te gaan.

Groeten Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Hallo iedereen
Dit is mijn systeem:
i7 860
Msi p55 gd 65
9800 gt
cooler master advanced 690 ii
scythe mugen 2
corsairs hx 750

Nou ik heb dus een budget van 356 euro met verzendkosten
en ik heb dus al zitten zoeken
en ik weet echt niet wat ik wil
ik wil gaan gamen op 1920 x 1080p
nvidia of ati maakt eigenlijk niet uit
en het liefst wil ik games spelen op 60 fps constant :)
alvast bedankt groetjes

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander886
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-07 17:23
hey allemaal =) ik heb dit systeempje even samengesteld op azerty en ik kom er nog niet helemaal uit welke kaart/kaarten ik in mn pc'tje ga stoppen

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B225309%5D=1

Ik zit te twijfelen tussen 2x 5830 (van sapphire) nu nog maar 120euro in de pricewatch
of 1x 5870 2e hands voor 185
of 1x 6950 nieuw maar die valt eigenlijk net buiten mijn budget (670 euro)

scherm wordt 24" 1920x1080 en de pc is puur bedoeld om te gamen

Alvast bedankt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander886
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-07 17:23
oké zou je me aanbevelen om een nieuwe te kopen of gewoon voor tweedehands met nog anderhalf jaar garantie te gaan? en is het misschien verstandiger om mijn budget te rekken en een 6950 te kopen en die te unlocken?
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
pannekoek141 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:33:
Hallo iedereen
Dit is mijn systeem:
i7 860
Msi p55 gd 65
9800 gt
cooler master advanced 690 ii
scythe mugen 2
corsairs hx 750

Nou ik heb dus een budget van 356 euro met verzendkosten
en ik heb dus al zitten zoeken
en ik weet echt niet wat ik wil
ik wil gaan gamen op 1920 x 1080p
nvidia of ati maakt eigenlijk niet uit
en het liefst wil ik games spelen op 60 fps constant :)
alvast bedankt groetjes
of twee maal 6850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
@ rows
daar zit ik nu ook naar de kijken
wat een performence :)

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
pannekoek141 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:38:
@ rows
daar zit ik nu ook naar de kijken
wat een performence :)
Kijk dan ook maar eens naar de MSI R6850 Cyclone power edition ;)

http://www.guru3d.com/art...850-cyclone-power-review/

http://www.tweaktown.com/...ion_video_card/index.html

[ Voor 26% gewijzigd door rows op 05-01-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Intel Core 2 Duo e7400
NVIDIA Geforce GT 230
Windows 7
4GB DDR2
*1920x1080
*Voor de toekomstige games zoals Battlefield 3
*€180,00

Kan mij trouwens ook iemand vertellen of ik een nieuwe processor nodig heb als ik de toekomstige games wil spelen ?

En waar kan ik de naam en merk van mijn voeding vinden ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Ik zou sowieso voor dat geld de 6850 nemen. Op zich moet het met jouw proc nog net kunnen maar snellere graka zou ik overigens niet nemen. Je kan natuurlijk gaan OC´en wat ook weer iets scheelt. moet je idd wel een goede voeding hebben

Edit: Staat gewoon op jouw voeding als je in jouw kast kijkt ;)

[ Voor 21% gewijzigd door rows op 05-01-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
\@ rows
damn nog niet gevonden in de pricewatch
die zou k wel willen in CF

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
dubbelpost eXcusez

[ Voor 102% gewijzigd door Gianni Rombios op 05-01-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:13:
*Intel Core 2 Duo e7400
NVIDIA Geforce GT 230
Windows 7
4GB DDR2
*1920x1080
*Voor de toekomstige games zoals Battlefield 3
*€180,00

Kan mij trouwens ook iemand vertellen of ik een nieuwe processor nodig heb als ik de toekomstige games wil spelen ?

En waar kan ik de naam en merk van mijn voeding vinden ?
Een quad is zeker aan te raden.

Ik zou even wat beter naar je systeem kijken....

- Heb je een moederbord wat een quad goed wil OC`en ?
- Heb je een redelijke voeding ?
- Heb je voldoende kast-koeling of kun je dat relatief eenvoudig voor mekaar boksen ( de meeste standaard kasten kun je met een dremel, fanfilter(s) en 1 of 2 extra fans aan de zijkant wel een goede koeling geven ) ?
- Heb je een goede CPU koeler ?

Wat zijn de kosten om dat hierboven goed voor elkaar te krijgen ?

.....is dat te doen, omdat je bepaalde dingen al hebt ( of dat het niet te veel geld kost ), dan zou je nog om een 2e hands Q6600/Q6700 kunnen kijken en die OC `en naar 3,2/3,4 Ghz. En anders is het maar net welke games je speelt, de helft heeft nog voldoende aan behoorlijke dual en de andere helft moet eigenlijk al aan een quad, alhoewel die vaak nog wel willen met een dual, maar wel een flinke performance hit krijgen. ( valt dan nog wel te compenseren door de instellingen lager te zetten ). Dan wordt je kaart dus tegengehouden doordat je nog een dual hebt.

Ik zou het dan ook alleen maar gaan aanpassen, wanneer dit je niet al te veel geld gaat kosten....want zelfs met een Q6600/Q6700 met OC is het niet echt heel erg futureproof, in de zin van, dat het nog vele jaren mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel Core I5 760
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ. 1TB
Samsung SH-S223C Zwart
Scythe Mugen 2 Rev.
Corsair Dominator CMP4GX3M2C1600C7
Asus P7P55D-E Pro
Corsair AX750
OCZ Vertex 2 SATA II 3.5 SSD 120GB
Fractal Design Define R3 (Zwart) | FD-CA-DEF-R3-BL

Gebruik: Af en toe gamen, films kijken
Resolutie: 2x schermen met resolutie van 1280x1024
Budget 150 e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybel123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06-2021
Ik ben momenteel een nieuwe PC aan het samenstellen, en heb werkelijk geen flauw idee welke videokaart ik moet kiezen. Er zijn er simpelweg te veel...

De specs:
Case: SilverStone SUGO SG02-F (deze kan niet icm de hdd`s, dit wordt een andere, nog geen idee welke).
cpu: core i3 550
mobo: ASUS P7H55-M/USB3
Ram: OCZ Gold Dual Channel Kitpc3-16000, 2000 mhz!
OCZ Vertex 2 Series 60gb ssd
WD Caviar Blue WD7500AALX 750gb (3x)
voeding; HKC 550w, 75% efficientie, 412.5w haalt ie).
resolutie desktop: 1920x1080

- Kaartje mag MAX 80 euro kosten.
- CoD Black Ops bij voorkeur op 1280x1024 met 2xAA en overige settings op normal. (Of iets wat hier een beetje in de buurt komt).
- HDMI en DVI aansluiting
- Azerty moet `m kunnen leveren (daar wordt alles besteld).

Voorkeuren (echter niet noodzakelijk maargoed, waarom niet ;)):
- Leuke "looks".
- Niet te lawaaiige koeler (mag best wel wat geluid maken).
- Altijd ATI gehad, maar als een NVIDIA beter past bij bovenstaand, dan is dat ook goed.
- Bij voorkeur single-slot.

Sorry, ik heb aardig wat eisen en voorkeuren, maar er moet vast iets te vinden zijn.
Jullie hoeven echt niet ALLES wat hierboven staat uit te zoeken voor me, maar hopelijk hebben jullie wel een aantal suggesties... Desnoods gewoon een x-aantal linkjes pasten hier, dan kijk ik zelf even verder.
Momenteel is er keuze uit ca 200 videokaarten. Ik zou dit graag iets willen limiteren ;)

Vraagje;
Moet ik ook nog letten op de soorten geheugen? GDDR-X, DDR3, DDR5, en de groottes? (1024mb?)

[ Voor 5% gewijzigd door babybel123 op 05-01-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
babybel123 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:08:
voeding; HKC 550w, 75% efficientie, 412.5w haalt ie).
Absoluut een nieuwe voeding, ten zei het niet erg is dat de PC snel stuk gaat.

Overigens lijkt het mij sowieso sterk dat een HKC voeding van 550W, 412,5W stabiel kan leveren en aangezien het mij ook sterk lijkt dat dit ergens op internet staat vraag ik mij ook af hoe je hier bij komt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybel123
Heb momenteel een core i5 met een hd2900xt en 5 hdd`s draaien op een 430w voeding (efficientie 80% volgens mij).. nooit problemen mee gehad, voeding is 5+ jaar oud en werkt nog steeds gruwelijk stabiel...
(En ik ben niet eigenwijs, ik geloof alleen niet in alle voedingsverhalen, omdat mijn huidige Core i5 PC op 120w idle zit, en op 320w vol belast.
Ook het feit dat er op de doos van een 50-euro videokaart staat dat je minimaal een 500w voeding nodig hebt spreekt mij enorm tegen. Dat kan ook totaal niet waar zijn, zelfs niet onder piekbelasting.
En betreft die wattage, ik ga gewoon uit van 75% bij die voeding, en 75% van 550 is 412.5.

Maar daar gaat het hele verhaal niet om, het gaat erom dat ik een videokaart zoek, en totaal geen idee heb waar ik op moet letten...
Bij deze dus hulp gevraagd :)

(Voor de goede orde zeg ik dus niet dat je reactie onzin is, integendeel, alleen maak ik me er niet zo druk om omdat ik nog nooit problemen met dergelijke gehad heb).
Je advies wordt uiteraard wel meegenomen, een nieuwe voeding zit in de planning, modulair en minimaal 650w, a-merk). Dit gaat alleen nog even duren. (De 550w voeding heb ik namelijk nog nieuw in doos liggen).
Je advies wordt dus echt WEL op prijs gesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
babybel123 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:33:

Maar daar gaat het hele verhaal niet om, het gaat erom dat ik een videokaart zoek, en totaal geen idee heb waar ik op moet letten...
Zou beginnen bij het begin en dat is de voeding, want dit staat gewoon nergens op:
En betreft die wattage, ik ga gewoon uit van 75% bij die voeding, en 75% van 550 is 412.5.
Heb momenteel een core i5 met een hd2900xt en 5 hdd`s draaien op een 430w voeding
Welke voeding?
nooit problemen mee gehad, voeding is 5+ jaar oud en werkt nog steeds gruwelijk stabiel...
Het lijkt mij sterk dat je apparatuur van duizenden euro's thuis hebt waarmee je dit kunt bewijzen, laat staan de kennis.
(En ik ben niet eigenwijs, ik geloof alleen niet in alle voedingsverhalen
Nee volgens mij alleen de onzin, tenminste dat zie ik hierboven allemaal.
Ook het feit dat er op de doos van een 50-euro videokaart staat dat je minimaal een 500w voeding nodig hebt spreekt mij enorm tegen. Dat kan ook totaal niet waar zijn, zelfs niet onder piekbelasting.
Tuurlijk slaat dat nergens op, tenminste ik verwacht niet dat degene die het boekje maakte wist wat de rest van jouw PC ging zijn en er voor ging zorgen dat iedereen zijn eigen boekje/manual kreeg.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybel123
Laat maar...

in ieder geval dank voor het typen van je reacties!

1 ding;
ik heb geen apparatuur van duizenden euros om het te testen.
ik WIL geen apparatuur van duizenden euros om het te testen.
ik heb het niet nodig, die apparatuur.
ik weet dat ik al 5 jaar lang die voeding in verschillende PC`s heb gehad, en dat ie nog steeds goed werkt.
Nee, dat heb ik niet getest, ik zit er alleen maar een x-aantal uren per dag achter gedurende 5 jaar.
Ervaring is soms ook goed, soms zelfs beter dan "duizenden euros" aan test-apparatuur.
Ik weet niet of je een multimeter kent? (action?), kost 6 euro, kan je heel, heel veel mee doormeten.
tot zover ook de duizenden euros aan apparatuur...

Ik ben er klaar mee, ik vraag gewoon om hulp, als dat niet gewaardeerd wordt, of als ik na mijn vraagstelling meteen al de grond in word getrapt, dan vraag ik ergens anders wel om hulp.

Erg, erg jammer...
Ik dacht dat een dergeljike website als deze er voor bedoeld is om users te helpen, maargoed... Bashen is ook een manier.

[ Voor 97% gewijzigd door babybel123 op 05-01-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik zit te denken deze pricewatch: Asus EAH5770 CUcore/G/2DI/1GD5 Crossfire te gaan draaien , zal ik hiermee nog aardig omhoog gaan qua performance in spellen of niet?

Spec
Asus P5E64WS Evolution
Q6600 @ 3.1
6Gig DDR3 OCZ Reaper
Asus 5770 1Gig DDR5 (heeft raar genoeg het uiterlijk van de 512 mb versie 8)7 )
Coolermaster Realpower M620
IIyama Prolite E2208HDD @ 1920X1080p
Goede airflow in m'n kast dus daar hoef ik ook geen zorgen om te maken
Wil alleen weten of crossfire wel zo een goed idee is voor mijn setup qua prijs maakt het mij weinig uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Op zich zijn er wel heel veel kaarten maar niet voor MAX 80 euro.
Nieuw zit je dan haast aan een 5670 vast (niet echt de moeite tov 2900xt) maar ik zou voor een tweedehands 5770 gaan - ongeveer dubbele performance.

[ Voor 7% gewijzigd door Gianni Rombios op 05-01-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een een of ander C-merk voeding hebt kan er wel 1000Watt op de doos staan maar dat betekend nog niet dat hij dat constant zal leveren en daarom staat er op de dozen van videokaarten dat je zoveel watt nodig hebt , omdat ze dus ook rekening moeten houden met de C-merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
babybel123 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:06:
ik weet dat ik al 5 jaar lang die voeding in verschillende PC`s heb gehad, en dat ie nog steeds goed werkt.
Probleem is dat je daar helemaal niks van kan zeggen. Simpel voorbeeld: hoe dacht je achter hoge rimple te komen? Sloopt langzaam PC onderdelen en je merkt er niks van.
Ervaring is soms ook goed, soms zelfs beter dan "duizenden euros" aan test-apparatuur.
Bij voedingen is het amper nuttig. Eigenlijk helemaal niet, enige wat je zou kunnen zien hoe lang een bepaalde voeding het uithoud. Maar vind maar eens duizend mensen welke verschillende voedingen met dezelfde omstandigheden gaan testen. Dan is die dure apparatuur heel wat simpeler.
Ik weet niet of je een multimeter kent? (action?), kost 6 euro, kan je heel, heel veel mee doormeten.
Vrijwel niks nuttigs, spanningen die onder load heel erg inzakken zie je bijna niet meer en is meestal ook niet de oorzaak van problemen.
Ik dacht dat een dergeljike website als deze er voor bedoeld is om users te helpen, maargoed... Bashen is ook een manier.
Je moet de hulp ook willen hebben, jij denkt dat je een goede voeding hebt wat absoluut niet het geval is. Met zo'n voeding is een vallende PC gewoon zo veel groter en met een redelijke videokaart is het niet meer vertrouwd de PC aan te doen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
--

Oke ik zoek een videokaart (Nvidia) van rond de 250 euro en kom er niet echt uit. Mijn oog viel het eerst op de MSI Twin frozr. Maar is hij echt zoveel stiller/koeler als de bestaande kaart? Voor 15 euro minder heb ik die van Palit, die er heel basic uitziet (niet dat 15 euro uitmaakt op de 250) alleen heeft als voordeel dat hij direct leverbaar is..

Of zijn er nog andere versies waar ik naar moet kijken die ik beter kan nemen of niet?

[ Voor 71% gewijzigd door darkpluisje op 06-01-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybel123
Gianni Rombios schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:35:
Op zich zijn er wel heel veel kaarten maar niet voor MAX 80 euro.
Nieuw zit je dan haast aan een 5670 vast (niet echt de moeite tov 2900xt) maar ik zou voor een tweedehands 5770 gaan - ongeveer dubbele performance.
Dat vermoeden had ik al :D
Bedankt voor de tip, ben al aan het rondkijken naar de 5770!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
babybel123 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:06:
Laat maar...

in ieder geval dank voor het typen van je reacties!

1 ding;
ik heb geen apparatuur van duizenden euros om het te testen.
ik WIL geen apparatuur van duizenden euros om het te testen.
ik heb het niet nodig, die apparatuur.
Nee, dat heb ik niet getest, ik zit er alleen maar een x-aantal uren per dag achter gedurende 5 jaar.

Ik ben er klaar mee, ik vraag gewoon om hulp, als dat niet gewaardeerd wordt, of als ik na mijn vraagstelling meteen al de grond in word getrapt, dan vraag ik ergens anders wel om hulp.

Erg, erg jammer...
Bashen :? Volgens mij proberen mensen jou alleen maar te helpen en geven ze jou hier een goed advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hoi,

Ik wil in de komende paar maandjes m'n systeem opwaarderen. Momenteel heb ik nog een core2duo E8400 draaiende op 3,6GHz op een Asus P5QL Pro, 8GB Corsair Dominator met een MSI 285GTX 2GB OC Superpipe videokaart. Dit zit in een Antec P-183 kast met Antec CP-850 voeding.

Om je een idee te geven aan wat voor systeem ik zit te denken, MSI P67A-GD65 met i7 2600K en 2 x 4GB Corsair geheugen (maar dit heb ik dus nog niet).

Ik heb wat moeite met de videokaart omdat ik over het algemeen lees dat bijvoorbeeld een GTX460 gemiddeld net zo snel is als mijn huidige kaart, iets sneller met AA/AF aan maar over het algemeen iets langzamer juist met AA/AF uit. Maar ik wil graag wel wat GPU kracht er bij hebben want ik wil graag m'n meest gespeelde game graag twee keer draaien. Ik heb namelijk een dual screen opstelling (2 x 24" 1920x1200) waarop ik op beide schermen een Eve Online open heb, Windowed mode, gemaximaliseerd. Op dit moment trekt tie het nog maar net maar heb ik alle fancy dingen uitstaan zoals bloom, HDR en shadows. Als ik dit niet doe dropt de framerate tot onder de 20 als er iets gebeurd op het scherm. Als er spannende dingen gebeuren ben ik dus genoodzaakt 1 client af te sluiten.

Naast Eve Online speel ik niet veel anders, af en toe wat Civ 5 en soms probeer ik es wat uit. Echte shooters speel ik niet meer, echter wil ik de kans niet uitsluiten dat ik niet weer eens wat anders speel wat DX11 nodig heeft.

Daarnaast wat voor mij belangrijk is is dat ik absoluut geen stofzuiger in m'n kast wil hebben zitten. Ik heb voor deze kast en voeding gekozen juist omdat er zeer positieve berichten waren over hoe stil de kast te krijgen is met PWM fans en een fan controller. M'n huidige videokaart regel ik met MSI Afterburner en die komt vrijwel nooit boven de 40% fanspeed uit. Dit is praktisch onhoorbaar in mijn kast en houd de temperatuur onder de 75 graden (GPU). Mijn hele kast is ook onder load praktisch onhoorbaar en als ik wat hoor is het zondag ochtend als ik geen muziek/gamegeluid aan heb staan en de videokaart komt een keer bovende 40% uit .. en dan denk ik, wat is dat nou? En duurt het even voor ik door heb dat het de videokaart is :+ .

Qua prijs zat ik te denken aan 300-350 euro.

Aan de ene kant hoop ik dat de 5970 op korte termijn tot die prijs zal zakken (gezien het feit dat de er een opvolger er voor komt in de 6000-serie) maar aan de andere kant heb ik geen idee hoeveel herrie die dingen nou werkelijk maken en of de ATI drivers het toestaan de fan te regelen zoals ik met mijn huidige kaart doe.

Koeling vervangen op de videokaart vind ik geen optie aangezien dit direct de garantie teniet doet. Voor een nieuwe kaart in deze prijsklasse vind ik dat risico te groot. Ik kan dat eventueel wel na 6-12 maanden doen, maar initieel moet de kaart voldoende stil zijn van zichzelf.

Sorry, lang verhaal 8)

Ik hoop dat jullie wat goeie tips voor me hebben.

Tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik zit te kijken naar een nieuwe videokaart, want de huidige begint een beetje oud te worden (Asus 7600GT-TD ) Alleen ben ik dus idd van de 7600, 9800, 4200 generatie, en snap de nieuwe typeaanduidingen niet echt meer.

Mijn huidige systeem wordt gebruikt voor fotografie, maar dat is geen probleem, wil wel een een spelletje CoD Black Ops doen, en dat loopt niet helemaal lekker.

Mijn gamescherm is een IIyama 17" TFT op 1280x1024, 76hz
Voeding is een Coolermaster Ultimate 900w

Processor wordt binnenkort vervangen door een sneller exemplaar (soc. 775) en geheugen gaat van 3 gb naar 8 of 12gb ddr2, 6400.

Wat ik wil is dus CoD kunnen spelen op die 17" zonder horten of stoten. Alles hoeft niet per/se op AA 8x etc. dat verschil zie ik toch niet als ik aan het spelen ben.
Voorkeur gaat uit naar een kaartje van Asus om dit alles gelijk te houden.
Bedrag... Tsja... 0 tot 150-200 euro. Hoefd niet het beste van het beste als het maar draait.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:38
Ik ga een basissysteem kopen waarop ik enkele lichte games wil spelen. Anti Aliasing mag uit etc.

In eerste instantie wilde ik een Spapphire HD5570. Deze is echter actief gekoeld en aangezien ik mijn PC stil wil houden dacht ik aan een Asus HD5570 silent pro, deze kaart beschikt over een passiefe koeling en is volgens Asus 0dB.

Ik ben alleen bang dat sommige games het net niet trekken en ik weet niet of het handig is om een passief gekoelde kaart over te klokken?

Ik kan ook een Sapphire HD5670 kopen maar deze kaart is wel erg duur en maakt meer herrie.

EDIT: Ik bouw de PC uiteraard zelf,
de specs gaan er denk ik zo uitzien:
CPU: i5 750
MoBo: Gigabyte GA P55 USB3
RAM: GeIL 4GB @1333Mhz (misschien overklokken)
Voeding: be quiet! Pure Power L7 430W of een 520Watt voeding van Seasonic
De rest is niet relevant met betrekking tot dit topic.

[ Voor 21% gewijzigd door Trokken op 06-01-2011 21:40 . Reden: toekomstige specs toegevoegd ]

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Hallo,

Ik vraag me af of de geïntegreerde HD4250 op het moederbord voldoende is. Ik heb een full HD monitor. Ik game niet, maar ik wil in ieder geval full HD kunnen afspelen (ooit misschien ook Blu-rays?) en kunnen streamen van youtube, en programma's zoals google earth op 1080p kunnen draaien. Lukt dat, of raden jullie mij aan een losse videokaart te kopen? Bij een losse videokaart denk ik trouwens aan een HD5450, HD5550 of max. een HD5570.

Alvast bedankt! :)

Edit: En Google Street View is voor mij ook van groot belang. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Tidob op 06-01-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trokken schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:59:
Ik kan ook een Sapphire HD5670 kopen maar deze kaart is wel erg duur en maakt meer herrie.
Tenzij je hele erge coil whine verwacht, zie ik niet in waarom een passieve videokaart herrie zou gaan maken of meer herrie dan een andere passieve videokaart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:38
-The_Mask- schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:09:
[...]

Tenzij je hele erge coil whine verwacht, zie ik niet in waarom een passieve videokaart herrie zou gaan maken of meer herrie dan een andere passieve videokaart.
Oeps 8)7 , ik had nog bij de vergelijkingstool van de pricewatch "passief gekoeld" aangevinkt. Vervolgens heb ik op goedkoopste geklikt en dat was deze... :+
maar hij is nog steeds te duur :( .

Maar kan je passieve kaarten nou (veilig) overklokken? En zijn passieve kaarten uberhaupt geschikt om (lichte) games te spelen?

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeilijk moeilijk moeilijk,
heb nu dus,
CPU: Amd Phenom II x4 970 BE @ 3.5 Ghz
Mobo: Asrock Extreme3 870
Ram: 4 Gb ddr3 @ 1600 Mhz
Voeding: 600 watt
en een Ati Radeon HD 4850

Ik moet dus een nieuwe videokaart, want kan wat oudere onderdelen samenzetten om hem dan te verkopen,
maar wat is een goede upgrade voor deze videokaart en kan ik met 80-120 euro hem uberhaupt wel upgraden?
directx 11 is een must
Ik wil er mee gamen( wow, call of duty, battlefield bc2/3) films kijken
verder heb ik 2 schermen 1tje 1920*1080 en 1tje 1280*1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trokken schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:39:
Maar kan je passieve kaarten nou (veilig) overklokken?
Zo lang die koel blijft maakt de koeling niet uit.
En zijn passieve kaarten uberhaupt geschikt om (lichte) games te spelen?
HD5770's zijn ook passief te krijgen en daarmee is zelfs prima de zwaarste games te draaien.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Niet online
@Jolitiv
Wel een paar euro's boven je budget, maar de GTX 460 lijkt mij het overwegen wel waard:
http://tweakers.net/price...hwsmTQA6W-vWwALRiU1lhLKS8

[ Voor 137% gewijzigd door Springstof op 07-01-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Beste Tweakers,

Ik ben bezig met het bouwen van een budget game-pctje tot dusver ben ik tot de volgende samenstelling gekomen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,99€ 16,99
1Xigmatek Asgard€ 29,80€ 29,80
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 23,35€ 23,35
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 5,75€ 5,75
1Microsoft Digital Media Keyboard 3000€ 19,99€ 19,99
1be quiet! Pure Power L7 530W€ 55,90€ 55,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 39,50€ 39,50
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 126,50€ 126,50
1Asrock 870 Extreme3€ 69,69€ 69,69
1MSI R5850 Twin Frozr II€ 174,99€ 174,99
1XFX HD 5850 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-585X-ZABA)€ 183,16€ 183,16
1MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition€ 166,80€ 166,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 959,42

Enige punt waar ik nog over twijfel is de GPU

Ga ik voor de goedgekoelde MSI r5850 de overclockte xfx5850 of de overclockte 6850.

Ik wil er spellen als metro 2033 en crysis op high settings met 1680*1050 resolutie spelen of full hd met midi-high setting (eye-candy hoeft niet volledig, zal met metro voor zo'n budget kaart ook niet kunnen) Bewerking als photoshop e.d. doe ik niet dus ik gebruik de kaart enkel om te gamen.

Ik zoek de maximale bang for my buck dus welke van bovenstaande drie kaarten kan ik het beste nemen.

In de toekomst wil ik misschien een crossfire uitbreiding doen, nu was mijn vraag of dit mogelijk is met kaarten van verschillende series, bijvoorbeeld een 5850 en in de toekomst een 7770 of iets dergelijks

Laatste vraagje, zit er een bottleneck in het systeem (GPU<=>CPU RAM<=>GPU etc.)dat ik wil samenstellen, en zo ja waar en wat raad je me aan om hiertegen te doen?

Graag jullie mening en advies

met vriendelijke groet

Laurens Janssen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
En ook hier kom ik met een laatste vraag omtrent mijn game systeem. Wil vandaag de boel gaan bestellen dus wil mijn dilemma voorleggen.

Ik heb onderstaande opties en zoek naar de beste performance voor de beste prijs. Best bang for buck dus. Kan alleen nergens echte goede CrossFire reviews lezen welke mijn vraagstuk oplost.

Opties:

2 x Sapphire HD6850 Toxic @ 140 EUR p/stuk
2 x Sapphire HD6870 @ 179 EUR p/stuk
2 x Sapphire HD6950 (welke ik wil gaan bios modden naar 6970) @ 228 EUR p/stuk

Mijn prijzen wijken af tbv de Pricewatch. Dit ivm enkele voordelen welke ik heb.

Ik neig naar 2 x de HD6850 Toxic gezien het grote prijsverschil en kan nergens een goede vergelijking zien tussen deze 3 kaarten in CF.

PC: wenslijst: Game Bak

Game nu nog op 1920 x 1080 maar wil naar 1980x1200.

Iemand?

[ Voor 9% gewijzigd door Ibidem op 07-01-2011 12:30 ]

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Laurens Janssen
De XFX is wat duur, de Cyclone is niet leverbaar en als je later CrossFire wil kun je beter een HD6850 nemen (schaalt beter) dus geen van drie. ;) CrossFire kan trouwens alleen met kaarten met dezelfde GPU (dus HD6870 met HD6850 zou nog wel kunnen)

Betere voeding is overigens dan ook wel aan te raden.

[ Voor 22% gewijzigd door -The_Mask- op 07-01-2011 12:35 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Bedankt voor je reactie, maar laat ik mijn vraag herformuleren.

Welke GPU bied in de prijsrange 160-185 euro de beste grafix voor spellen(1680*1050 of kan een dergelijke kaart ook high settings op 1920-1080 aan?), een (factory overclocked) 6850 of (factory overclocked) 5850. geen crossfire, 1GPU dus.

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 00:02:
Verkoop de HD4850 (krijg je zo'n 40 euro voor) en koop een HD6850. :)
4850 zet ik met wat andere onderdelen in elkaar en verkoop ik als hele pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheeg1337
  • Laatst online: 25-03-2024
Hoi mede Tweakers!

Zoals de meeste hier ben ik ook op zoek naar een nieuwe videokaart,in mijn geval is het nog is zo dat m'n huidige kaart het loodje heeft gelegd..
Ik zat laatst een beetje rond te neuzen bij de 5xxx en de 6xxx series van AMD.
Ookal heb ik wel een aantal benchmarks etc gezien heb ik nog niet echt een totaalbeeld van de kaarten.
Het enige wat ik weet is dat de 5xxx kaarten wat prijziger/krachtiger zijn als de 6xxx kaarten.
Voordat jullie kunnen losbarsten met adviezen moeten jullie ofcourse nog wat van mij weten :) .

* Wat voor systeem heb je nu?

Kast: Cooler Master HAF 922
CPU: AMD Black Edition AMD Phenom II X4 955
RAM: 4 GIG DDR3 1333 MHz
Moederbord: MSI 785GM-E51
Voeding: CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU 630 Watt
Videokaart: -overleden- 8800GT

* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?

Heb een 22" (Samsung T220) scherm met een resolutie van 1680x1050

* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?

Ik wil de videokaart gebruiken voor gaming met als primairy game WoW met de beste grafische opties, Daarnaast wil ik ook gewoon andere games willen spelen zoals CoD:BO of evt zwaardere games.
Verder wil ik ook gewoon lekker Full HD filmpjes kunnen kijken :).
Mijn kaart moet wel een tijdje meekunnen ofcourse,elk half jaar een nieuwe kaart kopen is ook zo wat hé?

* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Ik zat te denken aan +- 250 euries, iets in die richting.

Dus bij deze zou ik graag jullie adviezen/ervaringen tot me nemen en dat meenemen in mijn beslissing ^^.
Ik hoor het wel!!

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Ik zit er aan te denken om nog een videokaart erbij aan te schaffen voor crossfire opstelling.

Huidige kaart = XFX HD 5970 2GB DDR5 PCI-E (Black Edition)

Mijn huidige opstelling:
inventaris: huidigepc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Even een vraagje tussendoor.

Een maat van mij wilt ook een GTX 460 halen.
Alleen gaat hij hem halen bij een computer zaak hierin de buurt.
Daar verkopen ze deze versie : http://www.alternate.nl/h...CU_TOP-2DI-768MD5/453988/?

en nog 2 andere van 1 GB Detail weet ik daar niet van.
Nu vraag hij aan mij. of die echt veel verschil gaat merken tussen een MSI Cyclone GTX460 editie of gewoon deze goedkopen versie. voor een verschil van 3 a 5 FPS maakt hem niks uit.

ik wil hem graag wat advies kunnen geven ;)

hij gamed op een resolutie van 1440 x 900

[ Voor 3% gewijzigd door Pykow op 08-01-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 20:09
Hoi mede tweakers,

Mijn huidige videokaart is flink aan het verouderde en wil deze dan ook een update geven.
Ik wil hiervoor niet gelijk 300 euro lappen en heb mijn budget gesteld op 140 euro, ik heb nu deze kaart gevonden: Asus EAH5770 CUcore/G/2DI/1GD5 maar ik weet niet of dit de beste keuze is.

Ik gebruik mijn pc regelmatig om te gamen of een filmpje mee te kijken, de spellen die ik speel zijn nou niet grafisch echt zwaar. Momenteel speel ik veel hon en hij moet toch zeker wel klaar zijn voor diablo 3, maar die zal niet al te veel eisen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Diablo 3 zal zeker niet veel vragen sjors.
en met een Ati5770 zit het dus wel goed.

je kan daarnaast ook eens een kijkje nemen met Ati6850 of GTX460
daarvan is de prijs rond de 160 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Niet online
@sjors, gtx 460 is een stuk sneller dan de 5770 en binnen jouw budget.

pricewatch: PNY GTX 460 768MB

[ Voor 84% gewijzigd door Springstof op 08-01-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
@sjors86

pricewatch: Sapphire HD5830 1G GDDR5 PCIE

Goedkoper dan de GTX 460 768MB en ook nog eens sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Niet online
madmaxnl schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:06:
@sjors86

Nee, de 5830 is gemiddeld genomen over diverse resoluties langzamer dan GTX 460 768 MB. Althans volgens een door jou vaak gebruikte bron, mbt performance van kaarten:
http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_460_HAWK/28.html

[ Voor 12% gewijzigd door Springstof op 08-01-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Laatst online: 16-09 21:41
madmaxnl schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:06:
@sjors86

pricewatch: Sapphire HD5830 1G GDDR5 PCIE

Volgens mij kun je niet zeggen dat HD5830 sneller is dan een GTX460 768MB, tenzij je met een rode bril kijkt of op behoorlijk hoge resoluties speelt (waar de GTX460 het wegens zijn geheugen en geheugenbus aflegt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agadir
  • Laatst online: 27-07 20:27
Wat voor systeem heb je nu?
CPU:QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600, 2400 MHz (9 x 267)
RAM:4GB 2*(2 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM (5-5-5-18 @ 400 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz))
Moederbord:Acer MCP73PV (Chipset nVIDIA nForce 7100-630i)
Voeding:FSP Group ATX-250PA 250W
Videokaart:NVIDIA GeForce 8600 GT (256 MB)

Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1920 x 1080 (1080p FULL HDTV SONY BRAVIA voor films)
HP w1907 19’’ (1440x900 @ 60Hz voor dagelijks gebruik)

Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Voor bluray films en andere High definition films, mwa speel niet zo heel veel games maar wil als GTA IV en Civilization iets hoger dan de medium spelen.

Maar het gaat mij meer om films in de moeilijkste en grootste formaten makkelijk af te spelen.

Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Max 120, rekening houdend dat ik geen nieuwe voeding wil aanschaffen.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een pricewatch: Sapphire HD5750 1GB GDDR5 PCIE is een mooie verbetering en dat moet de voeding ook nog aankunnen. Jouw voeding heeft alleen geen 6 pins PCI-e connector, maar vaak zit er wel een verloopje van molex naar 6 pins PCI-e bij de videokaart. Als het er niet bij zit is het ook geen probleem, zo goed als elke PC winkel heeft die dingen namelijk wel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agadir
-The_Mask- schreef op zondag 09 januari 2011 @ 11:40:
Een pricewatch: Sapphire HD5750 1GB GDDR5 PCIE is een mooie verbetering en dat moet de voeding ook nog aankunnen. Jouw voeding heeft alleen geen 6 pins PCI-e connector, maar vaak zit er wel een verloopje van molex naar 6 pins PCI-e bij de videokaart. Als het er niet bij zit is het ook geen probleem, zo goed als elke PC winkel heeft die dingen namelijk wel.
Weet je dat wel zeker ? want als ik op de site van Sapphire kijk zie ik dit staan:
450 Watt Power Supply is required.

http://www.sapphiretech.c.../?leg=&psn=000101&pid=495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Niet online
Het verbuik van een totaal systeem met 5750 kan tijdens load richting de 200 a 250W gaan:

http://www.legitreviews.com/article/1105/14/
http://nl.hardware.info/r...-5750-test-stroomverbruik

250W voeding lijkt me dan niet verstandig... (verder is jouw voeding mij overigens onbekend (dus ik weet bijvoorbeeld niet hoe efficiënt hij is))

[ Voor 28% gewijzigd door Springstof op 09-01-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
100%
Springstof schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:24:
250W voeding lijkt me dan niet verstandig... (verder is jouw voeding mij overigens onbekend (dus ik weet bijvoorbeeld niet hoe efficiënt hij is))
Je kan het niet eens onderbouwen en waarom is de efficientie van belang? Door een hoge/lagere efficientie kan die niet in eens meer/minder aan of zo. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

In die reviews wordt wel een dikkere CPU gebruikt en bij de review waar hij tegen de 250W aan zit is dat wel met furmark. Hij zal het dus wel kunnen draaien, al is het op het randje van wel/niet aan te raden. Ik ben ook wel benieuwd of die voeding 250W piek- of continu-vermogen levert. Als het continu is moet het wel lukken, van FSP mag dat wel verwacht worden denk ik?

[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 09-01-2011 14:54 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agadir
@The Mask en anderen hartstikke bedankt!

Ik ben een redelijke leek op dit gebied, maar wat bedoelen ze nou hiermee op de site van sapphire ? het lijkt me vrij duidelijk........:

http://www.sapphiretech.c.../?leg=&psn=000101&pid=495

Ps: hoe moeilijk is het inbouwen van een nieuwe voeding? en moet ik die moeite wel nemen aangezien ik heel weinig game en mijn mainfocus op HD films ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Agadir schreef op zondag 09 januari 2011 @ 15:59:
Ik ben een redelijke leek op dit gebied, maar wat bedoelen ze nou hiermee op de site van sapphire ? het lijkt me vrij duidelijk........:
Heeft Sapphire dat dan speciaal voor jouw gedaan en weten ze dan wat voor PC jij hebt? :p
Daarnaast gaat het niet om hoeveel vermogen er op het stickertje staat, maar om het vermogen wat de voeding stabiel op de 12 voltrail kan leveren en wat de kwaliteit van de voeding is.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 32 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic