Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:01
Mobo: Intel Desktop Board DG965WH
Mem: 4 GB
CPU: E6420
PSU: 350 Watt (kingkongkay merk) (er zitten 2x HD WD 1,5 TB in en een SSD)
Scherm: Samsung 1280x1024
Gebruik: Borderlands, Sims 3.
Budget ~100.

Mijn probleem is dat mijn MSI GT8600 Silent nu een beetje de geest gaat geven. Heb al meedere keren artifacten op me beeld gehad, en transparcy effecten zijn meer regenboogachtig dan dat er goed uit ziet.
Nu is mijn voeding ook niet je van het, en om nou zoveel extra geld uit te gaan geven aan een 3 jaar oude pc.

Dus ik zoek een vervangende kaart, die het doet met deze voeding, en toch redelijke prestaties neer zet. Ik was allang blij met de prestaties die de GT8600.

Max prijs is €100,- Maar goedkoper kan altijd.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:34:
Mobo: Intel Desktop Board DG965WH
Mem: 4 GB
CPU: E6420
PSU: 350 Watt (kingkongkay merk) (er zitten 2x HD WD 1,5 TB in en een SSD)
Scherm: Samsung 1280x1024
Gebruik: Borderlands, Sims 3.
Budget ~100.

Mijn probleem is dat mijn MSI GT8600 Silent nu een beetje de geest gaat geven. Heb al meedere keren artifacten op me beeld gehad, en transparcy effecten zijn meer regenboogachtig dan dat er goed uit ziet.
Nu is mijn voeding ook niet je van het, en om nou zoveel extra geld uit te gaan geven aan een 3 jaar oude pc.

Dus ik zoek een vervangende kaart, die het doet met deze voeding, en toch redelijke prestaties neer zet. Ik was allang blij met de prestaties die de GT8600.

Ik zou dan voor een simpele radeon 3850 gaan ,nog best een goed kaartje en wordt niet bizar warm.
Het kaartje gebruikt ook weinig stroom :)
Voor een paar tientjes heb je er al eentje.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:34:

HD5750 maar aangezien het prijsverschil met de HD5770 minimaal is, zou ik daarvoor gaan. Is toch weer meer power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als een 8600GT al voldoet hoef je geen €100,- uit te geven, een HD4560 of GT220 is dan al even snel. Kost niet veel in de pricewatch maar wat mij betreft nog wat veel gezien het low-end kaartjes zijn, je kan even kijken bij vraag&aanbod/marktplaats of daar iets leuks tweedehands bij staat.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:02
Graag jullie advies voor de keuze tussen deze 3 videokaarten:

- AMD Radeon HD 5870 (XFX)
- AMD Radeon HD 6870 (MSI Twin Frozr II)
- Nvidia GTX 470 (MSI Twin Frozr II)

Ik wil de kaart voornamelijk gebruiken voor grafische toepassingen (al ondersteunen een aantal applicaties nog geen GPU rendering).

De HD 5870 is volgens mij de snelste kaart en wordt ook officieel ondersteund door 3ds Max 2011.
De HD 6870 presteert iets minder dan de 5870 maar kost ook iets minder.
De GTX 470 is interessant ivm CUDA cores. Echter hoor je ook problemen met o.a. 3ds Max en hitte problemen.

* Gamen zal ik niet snel doen ivm PS3. Een andere optie is een Quadro of FirePro kaart maar deze zijn een stuk duurder.

* * Ik ga voor een AMD moederbord en processor dus een AMD grafische kaart is misschien een juiste keuze? In dit geval de AMD Radeon HD 6870 omdat ik ook eem MSI moederbord ga kiezen?

[ Voor 4% gewijzigd door bsmpower op 30-11-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je de GPU nodig hebt voor applicaties met CUDA is de GTX470 natuurlijk de enige keuze van die drie (wacht dan trouwens liever de GTX570 af over ruim een week verschijnt, net wat beter dus als de prijs een beetje gunstig is is die interessanter).

Als je voor prijs/prestatie gaat of voor verbruik en warmteproductie, dan is de HD6870 de beste keuze wat mij betreft. HD5870 vind ik nu niet meer interessant aangezien deze nauwelijks beter presteert.

AMD moederbord met NVidia-GPU kan prima, een AMD-kaart levert daarin geen extra voordeel op.

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 30-11-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
bwerg schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:29:
Als je de GPU nodig hebt voor applicaties met CUDA is de GTX470 natuurlijk de enige keuze van die drie (wacht dan trouwens liever de GTX570 af over ruim een week verschijnt, net wat beter dus als de prijs een beetje gunstig is is die interessanter).

Als je voor prijs/prestatie gaat of voor verbruik en warmteproductie, dan is de HD6870 de beste keuze wat mij betreft. HD5870 vind ik nu niet meer interessant aangezien deze nauwelijks beter presteert.

AMD moederbord met NVidia-GPU kan prima, een AMD-kaart levert daarin geen extra voordeel op.
De GTX570 kan ook interessant zijn ja. Ligt ook aan de prijs want wil niet veel hoger gaan zitten dan 250,-.

Ik blijf een beetje zitten met het CUDA and ATI Stream verhaal. Adobe ondersteund Open GL dus voor Adobe applicaties zal een ATI kaart prima voldoen (Photoshop, Premiere, After Effects). Er zijn echter ook applicaties die juist gebruik maken van CUDA. En er zijn nog applicaties die alleen renderen over de CPU.

Ik gebruik programma's van Adobe (ATI ondersteund), Sony Vegas (CPU rendering?) en 3DS Max (GTX470 geeft problemen?). Dus als ik hier van uit moet gaan dan moet ik geen GTX470 kaart hebben.

Ik zet voor nu de MSI Radeon HD 6870 in het winkelkarretje. Ik heb nog tot half december (13e maand) om mijn definitieve keuze te maken, dus hopelijk is de GTX570 dan ook uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

je kunt als laatste optie ook voor de Gigabyte GTX470 SOC gaan. Dit is een goed overgeklokte GTX470 met een goeie cooling solution: stil en een van de koelste en ook stabielste GTX470 kaarten die er zijn.

Wanneer je voor de GTX570 wilt gaan, zou ik persoonlijk wachten totdat nVidia het groene licht geeft aan alle fabrikanten om hun eigen designs erop los te laten. Ik verwacht dat met name Gigabyte, Gainward en MSI weer met goeie coolingsolutions gaan komen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Nu lees ik dat de nieuwe Sony Vegas versie (in bepaalde gevallen) wel CUDA ondersteund. Dus dan is een GTX kaart weer een must voor mij... Die 470 SOC editie is wel een goeie tip aangezien daar een aantal minpunten mee zijn verholpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kijk even naar het HWI advies http://nl.hardware.info/p...werkings-pc-november-2010
Ik zou zelf zeggen: geen games dus geen 470 maar een 460.
Anders een 6850 ipv 6870.
Die extra game power (en stroomverbruik/warmte) vertaalt zich volgens mij lang niet 1:1 naar videobewerkingspower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

de GTX470 SOC is wel overgeklokt van 600 -> 700MHz en komt dicht in de buurt van GTX480 prestaties. De Gigabyte SOC heeft ook een goeie cooling solution en een x-phase power design, wat stabieler is qua voltages en deze verbruikt dan ook minder stroom. Maar idd, het is nog wel stevig meer dan een GTX460, die er overigens ook in de SOC versie te krijgen is van Gigabyte ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een nieuw systeem gaan kopen ik zoek alleen nog de goede videokaart voor erin.
Mobo: Asrock P55 Pro/USB3
Mem: 4 GB Kingston ValueRAM
CPU: Intel Core i5 760 Quad
PSU: Corsair TX650W
Gebruik: CoD Bo, CoD mw2, Fallout NV, TF2, L4D2, WoW, Mafia 2, Bf bc 2 en nog wel meer games
Budget: 150-200

Ik heb het systeem nog niet, maar zo zal het ong. gaan worden.
Ik dacht aan de GTX 460 of de Radeon hd 6850 maar ik weet niet welke van de 2 en kan ik beter 768 mb of 1 gb nemen, ik heb nog een 17 inch scherm maar als ik een nieuwe koop wordt hij ong 20-22 inch en ik speel niet op een hele hoge resolutie.
En welke van de merken kan ik dan het beste pakken want je hebt msi , gigabyte ,asus enz.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen!

Na netjes rondgekeken te hebben alvorens te posten kwam ik via het ''welke videokaart..'' topic hier terecht.
Ook ik zou graag goede raad ontvangen van mensen die momenteel wat beter bekend zijn met de videokaarten van nu dan ik.

Ok, to business ;) :

Systeem:
Mobo: Asus P5B (PCI-E x16)
Geheugen: 3GB DDR2 (Dual Channel)
CPU: Intel Core 2 Duo E6600@2.4 GHz
Huidige vidkaart: Asus GeForce 7900GT
Voeding: 400 watt (merk kan ik zo niet vinden :P)

Ik wil graag een nieuwe vidkaart om nieuwere spellen goed te kunnen spelen en directx 11 te kunnen gebruiken. Dan denk ik aan spellen als Medal of Honor, GTA4, Force Unleashed e.d. Mijn schermresolutie is 1680x1050. Ik heb er ongeveer 240 euro voor over en ik wil natuurlijk graag het maximum aan prestatie voor dat bedrag. Warmteontwikkeling, lawaai en dergelijke zijn onbelangrijk. Vermogen en energiegebruik zijn wel wat belangrijker. En natuurlijk de prestaties.

Ik heb zelf wel wat rondgekeken en ik zag dat de NVidia GeForce GTX 470 goed presteert en te krijgen is op kaarten van rond de 230 euro. Zou dit een goede keuze zijn? Welke kaarten raden jullie aan?
Ik moet zeggen dat ik standaard wel een beetje neig naar NVidia ipv ATI, maar ik zie graag alle suggesties tegemoet. Ik hoop dat dit een tweakerwaardige post is, indien er wat bij moet laat het dan graag weten ;) .

Bedankt alvast!

(PS. ik wil hem vrij binnenkort kopen, dus ik denk niet dat ik eventueel wil wachten op snellere kaarten die over pas 3 maanden uitkomen ofzo :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:02:
Ik wil een nieuw systeem gaan kopen ik zoek alleen nog de goede videokaart voor erin.
Mobo: Asrock P55 Pro/USB3
Mem: 4 GB Kingston ValueRAM
CPU: Intel Core i5 760 Quad
PSU: Corsair TX650W
Gebruik: CoD Bo, CoD mw2, Fallout NV, TF2, L4D2, WoW, Mafia 2, Bf bc 2 en nog wel meer games
Budget: 150-200

Ik heb het systeem nog niet, maar zo zal het ong. gaan worden.
Ik dacht aan de GTX 460 of de Radeon hd 6850 maar ik weet niet welke van de 2 en kan ik beter 768 mb of 1 gb nemen, ik heb nog een 17 inch scherm maar als ik een nieuwe koop wordt hij ong 20-22 inch en ik speel niet op een hele hoge resolutie.
En welke van de merken kan ik dan het beste pakken want je hebt msi , gigabyte ,asus enz.

Alvast bedankt,
Als het onder de 200 moet blijven zou ik deze doen in jou geval pricewatch: Asus EAH5850 DirectCU/2DIS/1GD5

is sneller dan gtx460 en 6850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:57
Asus M3N78-EM
AMD Athlon 64 X2 5600+
Onboard Nvidia GeForce 8300
Nexus Value 430

ik wil op 1366x768 gaan werken
het is een HTPC dus een stille kaart is een pre en omdat ik CUDA wil gebruiken moet ik een nvidia kaart hebben. ik wil daarnaast de wat nieuwere Need For Speed achtige games spelen en daarvoor is de 8300 gewoon niet snel genoeg.
is een GT430 veel sneller dan een GT240 of moet ik naar andere kaarten kijken?

Budget is 75-85 euro tenzij er meer geld betaald moet worden om de kaart passief te koelen.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:17:
[...]

:X slechtere adviezen kun je bijna niet vinden, of de systemen kunnen niet werken (komt er vaak voor) of ze staan nergens op.
Is anders hetzelfde systeem wat hier dagelijks voorbij komt: sixcore, HD68xx en een TP-650. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chim0 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:02:
[...]

Is anders hetzelfde systeem wat hier dagelijks voorbij komt: sixcore, HD68xx en een TP-650. :S
Ja maar dan ging het over een game PC en dat is geen game PC. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LinuZZ schreef op woensdag 01 december 2010 @ 07:13:
het is een HTPC dus een stille kaart is een pre en omdat ik CUDA wil gebruiken moet ik een nvidia kaart hebben.
Waarvoor gebruik je CUDA? Veel programma's die CUDA gebruiken moeten minimaal een GTX470 hebben.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:35:
[...]

Ja maar dan ging het over een game PC en dat is geen game PC. ;)
Ohja, videobewerking. Maar dat kan er toch ook prima mee? Sixcore, 8GB, SSD en 4TB opslag en een mooi scherm. Wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chim0 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:09:
[...]

Ohja, videobewerking. Maar dat kan er toch ook prima mee? Sixcore, 8GB, SSD en 4TB opslag en een mooi scherm. Wat wil je nog meer?
Dat het er mee kan is vrij logisch, met elke PC kun je wel videobewerking doen. Wil niet zeggen dat een game PC het meest geschikt is als videobewerking PC. Beter gezegd een PC voor videobewerking heeft heel wat andere eisen dan een game PC.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 19:04
Ik ben het eens met the mask, dat hwi advies is kut. Neem gewoon 1 hele grote eizo ipv 1 eizo en 2 dells. Ruimte tekort? -> Nog een grote eizo erbij. Verder kan je als je gpgpu versnelling echt wil beter een nvidia kaart kopen, aangezien dat nu al redelijk bruikbaar is. Aan een 6850 heb je niks, als je 3 monitoren wil neem dan een 5750, of 2 GTS430's of een GTS430 en een 460 zodat je wat meer wat gpgpu power hebt. Of een andere combo van 430/450 en 460 kaarten.

Zelf zou ik bij een videobewerkingspc gpgpu gewoon verwaarlozen en 2 5450's aanschaffen o.i.d.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:57
-The_Mask- schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:37:
[...]

Waarvoor gebruik je CUDA? Veel programma's die CUDA gebruiken moeten minimaal een GTX470 hebben.
voor CoreAVC, niet zwaar en draait prima op de 8300+

http://corecodec.com/products/coreavc

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GT240 is meestal sneller dan een GTS430, dus zou zeggen zoek een mooie stille GF240, liefst met GDDR5 als dat niet veel duurder is. 512MB geheugen is meer dan genoeg 1GB is in principe nutteloos.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:22:
[...]

Dat het er mee kan is vrij logisch, met elke PC kun je wel videobewerking doen. Wil niet zeggen dat een game PC het meest geschikt is als videobewerking PC. Beter gezegd een PC voor videobewerking heeft heel wat andere eisen dan een game PC.
Gamen kan ook met onboard dus wat is je punt? Eerst zeg je dat je met elke PC videobewerking kan doen en vervolgens zeg je dat een PC voor videobewerking hele eisen heeft. Wat is volgens jou dan een "echte" videobewerking PC? M.i. maakt de losse videokaart het een game PC maar sowieso vind ik PC's in categorien plaatsen een beetje raar. Je koopt een PC voor alle taken, niet 1 specifieke taak. Tenzij je aparte eisen hebt zoals gamen, een camera aansluiten, audiobewerkingskaart, TV-kaart of dat soort dingen, dan koop je een los onderdeel maar dat maakt niet dat je met die PC alle andere taken kan doen. Verder is het aan de onderdelen zelf hoe snel iets zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chim0 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:04:
[...]

Gamen kan ook met onboard dus wat is je punt?
Dat dit weer onzin is. Goed gamen met een IGP kan niet.
Eerst zeg je dat je met elke PC videobewerking kan doen en vervolgens zeg je dat een PC voor videobewerking hele eisen heeft.
Ik zei dat je met elke PC wel video's kunt bewerken, maar dat wil niet zeggen dat een game PC een goede videobewerkings PC is. Want in principe hebben ze beide hele andere eisen. Er zit natuurlijk een heel erg groot verschil in tussen kunnen en de beste keuze.
Wat is volgens jou dan een "echte" videobewerking PC?
Ligt een beetje aan de programma's die je gebruikt sommige software heeft bijvoorbeeld heel veel aan CUDA anderen helemaal niks. Sommigen willen meerdere beeldschermen of een TV erop aansluiten anderen juist liever een IPS scherm voor natuur getrouwe kleuren.
M.i. maakt de losse videokaart het een game PC maar sowieso vind ik PC's in categorien plaatsen een beetje raar. Je koopt een PC voor alle taken, niet 1 specifieke taak.
Niet? Meeste mensen toch echt wel hoor, bijna iedereen zelf. Alleen je moet natuurlijk niet denken dat je een PC speciaal koopt voor MSN of speciaal één voor Outlook enz. Maar office/internet, game PC, foto/videobewerkings PC, muziek bewerkings PC allemaal verschillende eisen en je ziet het toch echt wel vaak. Of wil je zeggen dat niet bestaat?
Tenzij je aparte eisen hebt zoals gamen, een camera aansluiten, audiobewerkingskaart, TV-kaart of dat soort dingen, dan koop je een los onderdeel maar dat maakt niet dat je met die PC alle andere taken kan doen. Verder is het aan de onderdelen zelf hoe snel iets zal gaan.
Maar natuurlijk zal het aan de onderdelen liggen hoe goed een PC zal presteren. 8)7

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:20:
[...]
Dat dit weer onzin is. Goed gamen met een IGP kan niet.
Het gaat er niet om hoe je ermee kan gamen maar of je ermee kan gamen.

Het gaat mij om de benamingen die worden gegeven. Daarmee wordt de indruk gewekt dat een PC maar 1 taak kan wat natuurlijk onzin. Een of ander marketing pikkie heeft ooit verzonnen dat het een videobewerking PC en game PC gaat heten, terwijl je er ook mee kan internetten en MSN'en. Of zijn er ook MSN PC's?

Maar wat is volgens jou een "echte" videobewerking PC dan? Geef eens een winkelmandje. Hopenlijk snap je mijn punt want ik probeer het totaalplaatje te bekijken. Een PC is een PC. Je kan zowel met een Sempron als met een sixcore videobewerken alleen het ene gaat wat sneller maar dat geeft je niet het recht die sixcore opeens een videobewerking PC te noemen want de Sempron kan het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvandorst
  • Laatst online: 13-06 15:16
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:19:
Beste mensen!

Na netjes rondgekeken te hebben alvorens te posten kwam ik via het ''welke videokaart..'' topic hier terecht.
Ook ik zou graag goede raad ontvangen van mensen die momenteel wat beter bekend zijn met de videokaarten van nu dan ik.

Ok, to business ;) :

Systeem:
Mobo: Asus P5B (PCI-E x16)
Geheugen: 3GB DDR2 (Dual Channel)
CPU: Intel Core 2 Duo E6600@2.4 GHz
Huidige vidkaart: Asus GeForce 7900GT
Voeding: 400 watt (merk kan ik zo niet vinden :P)

Ik wil graag een nieuwe vidkaart om nieuwere spellen goed te kunnen spelen en directx 11 te kunnen gebruiken. Dan denk ik aan spellen als Medal of Honor, GTA4, Force Unleashed e.d. Mijn schermresolutie is 1680x1050. Ik heb er ongeveer 240 euro voor over en ik wil natuurlijk graag het maximum aan prestatie voor dat bedrag. Warmteontwikkeling, lawaai en dergelijke zijn onbelangrijk. Vermogen en energiegebruik zijn wel wat belangrijker. En natuurlijk de prestaties.

Ik heb zelf wel wat rondgekeken en ik zag dat de NVidia GeForce GTX 470 goed presteert en te krijgen is op kaarten van rond de 230 euro. Zou dit een goede keuze zijn? Welke kaarten raden jullie aan?
Ik moet zeggen dat ik standaard wel een beetje neig naar NVidia ipv ATI, maar ik zie graag alle suggesties tegemoet. Ik hoop dat dit een tweakerwaardige post is, indien er wat bij moet laat het dan graag weten ;) .

Bedankt alvast!

(PS. ik wil hem vrij binnenkort kopen, dus ik denk niet dat ik eventueel wil wachten op snellere kaarten die over pas 3 maanden uitkomen ofzo :P )
Persoonlijk zou ik een mooie pre-OC'ed GTX 460 nemen.

pricewatch: Palit GeForce GTX 460 Sonic Platinum (1024MB GDDR5)

Deze doet het erg lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

chim0 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:57:
[...]
Maar wat is volgens jou een "echte" videobewerking PC dan?
Een pc waarvan de onderdelen zijn gekozen om zo goed mogelijk video te kunnen bewerken natuurlijk. Mag het nu weer gewoon over de aanschaf van videokaarten gaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevinvandorst schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:07:
[...]

Persoonlijk zou ik een mooie pre-OC'ed GTX 460 nemen.

pricewatch: Palit GeForce GTX 460 Sonic Platinum (1024MB GDDR5)

Deze doet het erg lekker!
Denk dat die beter eerst de voeding kan posten, meeste 400 Watt voedingen hebben namelijk nogal moeite met een aardig overgeklokte GTX 460, HD6850 zou dan een betere optie zijn. Al is het melden van de voeding hierbij nog steeds nodig.

Overigens is een E6600 op 2,4GHz ook voor aardig wat games al weer aan de trage kant.

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 01-12-2010 22:21 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bwerg schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:16:
[...]

Een pc waarvan de onderdelen zijn gekozen om zo goed mogelijk video te kunnen bewerken natuurlijk.
Bullshit dus want dat kan met elke PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

chim0 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 05:23:
[...]

Bullshit dus want dat kan met elke PC.
Oke, noem jij mijn oude pentium 4 met FX5600 en 19" 1280x1024 monitor maar een videobewerkings-pc, en noem jij een half-kapotte lada maar een racewagen (want racen kan met elke auto...). Als iemand vraagt om een advies om een game-pc in de BBG-topics, raadt hem dan ook meteen een nettop aan want gamen kan elke pc. Nu weer verder over videokaarten.

[ Voor 26% gewijzigd door bwerg op 02-12-2010 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom ontwijken jullie de waarheid? Vertel me dan eens wie bepaalt wat een "videobewerking PC" is. Waar staat dat? Op de processor? Op de videokaart? Op de kast? Want ik weet het niet en heb nog nooit gezien dat er een PC bestaat die alleen voor videobewerken is bedoeld. Of wou je zeggen dat je Photoshop alleen kan opstarten met een sixcore en niet met een Celeron? Of dat je hem NIET kan opstarten omdat er een HD6850 in zit?

Je snapt natuurlijk dat ik mierenneuk maar hij zegt dat dat geen videobewerking PC is wat natuurlijk je reinste onzin is. Dat er toevallig een videokaart in zit waar spelletjes (beter) gespeeld mee kunnen worden, neemt niet weg dat ie niet kan videobewerken. Het gaat mij om het labelen van PC's (wat puur een commercieel marketingstruukje is) wat de indruk zou scheppen dat een PC maar voor 1 specifieke taak geschikt is. Zo kunnen winkels 20 systemen bouwen en er een mooi labeltje aan hangen "game PC" of "school PC" en domme mensen trappen daar nog in ook.

Oftewel, met die HWI PC kun je prima videobewerken en toevallig ook gamen. Nou, als dat geen win-win situatie is weet ik het ook niet meer!

En idd verder met videokaarten. Bepaalde mensen hebben de constante drang om dingen te verbeteren die totaal niet relevant zijn en in dit geval ook nog eens niet waar zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 02-12-2010 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:02

SupremeRick

Muse Fan

chim0 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 08:21:
Waarom ontwijken jullie de waarheid? Vertel me dan eens wie bepaalt wat een "videobewerking PC" is. Waar staat dat? Op de processor? Op de videokaart? Op de kast? Want ik weet het niet en heb nog nooit gezien dat er een PC bestaat die alleen voor videobewerken is bedoeld. Of wou je zeggen dat je Photoshop alleen kan opstarten met een sixcore en niet met een Celeron? Of dat je hem NIET kan opstarten omdat er een HD6850 in zit?

Je snapt natuurlijk dat ik mierenneuk maar hij zegt dat dat geen videobewerking PC is wat natuurlijk je reinste onzin is. Dat er toevallig een videokaart in zit waar spelletjes (beter) gespeeld mee kunnen worden, neemt niet weg dat ie niet kan videobewerken. Het gaat mij om het labelen van PC's (wat puur een commercieel marketingstruukje is) wat de indruk zou scheppen dat een PC maar voor 1 specifieke taak geschikt is. Zo kunnen winkels 20 systemen bouwen en er een mooi labeltje aan hangen "game PC" of "school PC" en domme mensen trappen daar nog in ook.

Oftewel, met die HWI PC kun je prima videobewerken en toevallig ook gamen. Nou, als dat geen win-win situatie is weet ik het ook niet meer!

En idd verder met videokaarten. Bepaalde mensen hebben de constante drang om dingen te verbeteren die totaal niet relevant zijn en in dit geval ook nog eens niet waar zijn.
daar heb je een punt man :P

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdHof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04-2021
verkeerde topic

[ Voor 93% gewijzigd door DannyvdHof op 02-12-2010 09:04 . Reden: verkeerde topic ]

AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:15
(jarig!)
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart. Zie mijn lijst voor verdere info. Ik kwam zelf uit op een
SAPPHIRE HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI, maar weet niet zeker of dat voor mij de beste optie is.
  • Wat voor systeem heb je nu? AMD 7750 met 4GB werkgeheugen en onboard videokaart
  • Op welke schermresolutie wil je gaan werken? 1920 x 1080
  • Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software? Geen games, maar wel Lightroom 3, Photoshop CS 5 en van belang dat hij Full HD kan afspelen
  • Wat mag je nieuwe kaart kosten? Max € 60,-

[ Voor 3% gewijzigd door wisselwerking op 02-12-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom ontwijken jullie de waarheid? Vertel me dan eens wie bepaalt wat een "videobewerking PC" is.
Vroeger was dat een PC met AV SCSI disks. Tegenwoordig is videobewerking volgens mij niet zo bijzonder meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Herrick schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:03:
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart. Zie mijn lijst voor verdere info. Ik kwam zelf uit op een
SAPPHIRE HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI, maar weet niet zeker of dat voor mij de beste optie is.
Ja, niet heel krachtig maar ruim genoeg voor 1080p en lichte taken, dus prima kaartje.
Waarom ontwijken jullie de waarheid? Vertel me dan eens wie bepaalt wat een "videobewerking PC" is...
Je snapt natuurlijk dat ik mierenneuk maar hij zegt dat dat geen videobewerking PC is wat natuurlijk je reinste onzin is.
Dat is geheel subjectief natuurlijk en als iemand zijn doel van de pc opgeeft dan kan je wel bedenken wat er minimaal voor hardware in moet. Mijn pentium 4 is niet geschikt voor professioneel zwaar videobewerken als ik daar mijn beroep voor wil maken - geheel subjectief dus. Als jij wel graag professioneel videobewerkt op een pentium 4 en dat jouw videoberwerkings-pc wilt noemen mag dat natuurlijk.
n idd verder met videokaarten. Bepaalde mensen hebben de constante drang om dingen te verbeteren die totaal niet relevant zijn en in dit geval ook nog eens niet waar zijn.
Zelfreflectie is een goede eigenschap. :P Tevens wordt je wereld heel klein als alles wat niet je eigen mening is in een discussie, "niet waar" is. ;) "Een videoberwerkings-pc" is niet eenduidig gedefinieerd en heeft dus niet één waarheid. Discussiëren of een pc dat wel of niet is heeft weinig zin, discussieren of een pc geschikt is voor iemands doeleinden en of het beter kan wel.

@Olaf van der Spek: 't kan best zwaar zijn hoor, ligt eraan op welk niveau. Een filtertje over een filmpje, opgenomen met je mobieltje, om op youtube te zetten is niet zo zwaar, een fotorealistische actiescene met ontploffingen bewerken kan je pc behoorlijk lang over rekenen.

[ Voor 11% gewijzigd door bwerg op 02-12-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bwerg schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:53:
[...]

Tevens wordt je wereld heel klein als alles wat niet je eigen mening is in een discussie, "niet waar" is.
Nee hoor, het ging erom dat iemand zei dat dat geen PC is voor videobewerken en dan vraag ik mij af welk onderdeel precies in die configuratie het tegenhoudt om niet te kunnen videobewerken.
Olaf van der Spek schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:11:
[...]

Tegenwoordig is videobewerking volgens mij niet zo bijzonder meer.
Videobewerken kan ook met Windows Movie Maker en dat kan ook met een Celeron. Dat het minder snel gaat dan met een sixcore, is logisch, maar wil niet zeggen dat het niet kan. En al zou er een GTX580 in zitten, je kan er nog steeds mee videobewerken. Die GTX580 gaat er niet voor zorgen dat Movie Maker niet opstart.

Nogmaals, het gaat me om het labelen van PC's wat alleen een marketingstruukje is maar totaal niks zegt over wat die PC kan want je kan met elke PC alles. Nouja, bijna alles tenzij je specifieke dingen moet doen zoals AutoCAD, dan heb je wel een speciale videokaart nodig bijvoorbeeld.

[ Voor 49% gewijzigd door chim0 op 02-12-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chim0 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:58:
[...]

Nee hoor, het ging erom dat iemand zei dat dat geen PC is voor videobewerken en dan vraag ik mij af welk onderdeel precies in die configuratie het tegenhoudt om niet te kunnen videobewerken.
Weet je nu echt het verschil niet tussen een PC waar je mee kan videobewerken en een PC die is bedoelt voor videobewerken?

Maar discussie met jouw is onmogelijk dat is al uit de 100 vorigen gebleken. Er bestaat namelijk bij jouw maar één waarheid en dat is die van jouw hoe onlogisch die ook is voor anderen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
chim0 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:58:
Nogmaals, het gaat me om het labelen van PC's wat alleen een marketingstruukje is maar totaal niks zegt over wat die PC kan want je kan met elke PC alles.
Mwa. Labels lijken me best nuttig. In een game PC verwacht ik een betere videokaart en processor dan in een budget of office PC bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haarbal schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:45:
Ik ben het eens met the mask, dat hwi advies is kut. Neem gewoon 1 hele grote eizo ipv 1 eizo en 2 dells. Ruimte tekort? -> Nog een grote eizo erbij. Verder kan je als je gpgpu versnelling echt wil beter een nvidia kaart kopen, aangezien dat nu al redelijk bruikbaar is. Aan een 6850 heb je niks, als je 3 monitoren wil neem dan een 5750, of 2 GTS430's of een GTS430 en een 460 zodat je wat meer wat gpgpu power hebt. Of een andere combo van 430/450 en 460 kaarten.

Zelf zou ik bij een videobewerkingspc gpgpu gewoon verwaarlozen en 2 5450's aanschaffen o.i.d.
Even hierop inhaken, je draagt hier twee zaken aan waardoor het advies opeens 'kut' is?
De alternatieven die je zelf geeft zorgen echter niet voor betere mogelijkheden m.b.t. videobewerken.
En zoals gezegd is CUDA puur afhankelijk van software ondersteuning, staat ook in het advies. Het is net wat je zwaarder laat wegen, of welke software je gebruikt. Gebruik je het wel, dan neem je natuurlijk geen AMD kaart, maar één of twee Nvidia kaarten (afhankelijk van het aantal schermen dat je wil gebruiken)
Brengt me bij de schermen; dit is het ook geheel persoonlijk, drie schermen is een mogelijkheid, een ander (jij) heeft liever één groter scherm, dat kan ook, wil niet zeggen dat drie schermen opeens 'kut' is en daarmee gelijk slecht advies.
Komt erop neer dat er geen sluitend advies is voor een videobewerkings-pc; hangt af van software en manier van werken (één of meerdere schermen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Huidig systeem :

XFX 780i moederboard
Q9550 cpu @2,83 kan naar 4ghz
2x2GB pc2-8500 RAm
Creative soundcard
TX950w powersupply
Videokaart : GTX285

Scherm resolutie waar ik op wil werken
1920x1200 en op me 2de scherm 1400x900

Video kaart wil ik gebruiken voor..
Games : Call of duty 4/MW2/BO & WoW cataclysm

Wat mag me nieuwe videokaart kosten?
450 euro max.

Wat informatie.
Was van plan GTX580 te halen omdat me GTX285 soms wat vaag werkt. Heb hem toen besteld op 2 verschillende sites maar de levertijd werd toen ineens veranderd naar 2011. Dit duurt mij te lang vandaar dat ik nu op zoek ben naar een alternatief.

Ik sta open voor alle suggesties. Heb echter wel liever Nvidia dan AMD ( weet ook niet waarom ).

P.S.
Er is wel een GTX580 direct leverbaar voor 30 euro duurder bij MAXict maar dat is een Point of View en ik heb het idee dat dit merk niet al te best is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 16:21
twee maal 460, zie hardocp

http://www.hardocp.com/ar...ce_gtx_580_vs_460_1gb_sli

zou wel voor deze gaan, blijft lekker koel in SLI:

#ProductPrijsSubtotaal
2MSI N460GTX Hawk€ 185,-€ 370,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 370,-

[ Voor 82% gewijzigd door rows op 03-12-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:06:
[...]

Weet je nu echt het verschil niet tussen een PC waar je mee kan videobewerken en een PC die is bedoelt voor videobewerken?
Ik heb je al tig keer gevraagd een configuratie te posten van een PC die is bedoeld voor videobewerken maar dat doe je niet. Ik wil gaan videobewerken met Windows Movie Maker. Wat heb ik daarvoor nodig?
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:08:

Er is wel een GTX580 direct leverbaar voor 30 euro duurder bij MAXict maar dat is een Point of View en ik heb het idee dat dit merk niet al te best is.
Is gewoon een reference model net zoals elke andere kaart. Dingen als DirectCU en HAWK zijn afwijkende kaarten met betere koelers en betere onderdelen voor bijvoorbeeld overklokken. Ik zou gewoon de goedkoopste nemen.
Was van plan GTX580 te halen omdat me GTX285 soms wat vaag werkt.
Wat is "vaag werken"? Want dat is een behoorlijke rappe kaart die je daar hebt.

[ Voor 42% gewijzigd door chim0 op 03-12-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chim0 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:15:
[...]

Ik heb je al tig keer gevraagd een configuratie te posten van een PC die is bedoeld voor videobewerken maar dat doe je niet. Ik wil gaan videobewerken met Windows Movie Maker. Wat heb ik daarvoor nodig?
Geld.
Is gewoon een reference model net zoals elke andere kaart. Dingen als DirectCU en HAWK zijn afwijkende kaarten met betere koelers en betere onderdelen voor bijvoorbeeld overklokken. Ik zou gewoon de goedkoopste nemen.
GTX580 is _totaal_ geen interessante kaart voor hetzelfde geld heb je zelf al twee overgeklokte GTX470's voor. Maar nu zijn twee GTX460's zoals gezegd het meest interessant ook in samenwerking met de rest van de PC. Over een paar weekjes als Cayman wordt gelanceerd lijkt mij dat de beste optie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:32:
GTX580 is _totaal_ geen interessante kaart voor hetzelfde geld heb je zelf al twee overgeklokte GTX470's voor.
Niet iedereen vindt multi-GPU zo geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:42:
[...]

Niet iedereen vindt multi-GPU zo geweldig.
Maar dan gaat het eigenlijk vooral over micro-stuttering en omdat twee GTX470's een stuk sneller zijn heb je met dezelfde instellingen een hogere fps en dus weer geen last van micro-stuttering. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:52:
Maar dan gaat het eigenlijk vooral over micro-stuttering en omdat twee GTX470's een stuk sneller zijn heb je met dezelfde instellingen een hogere fps en dus weer geen last van micro-stuttering. ;)
Is dat zo? Volgens mij heb je ook nog latency vs framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brjoris
  • Laatst online: 08-06-2023
Hey kerels ik heb de topic guide voor aankop van een nieuwe grafische kaard gelezen maar zoals hier ook vermeld boven aan al die technische termen zeggen mij niet veel.

Bij deze help mij aub.
Windows 7, dual core 2ghz,3gb ram, Ik beschik over SLIx16 op mijn moederbord (gigabyte)
1080 x 1024
Ik werk vooral met software pakket adobe (Photoshop,indesign, etc), maar nu en dan spel ik ook graag een game zoals Starwars The force unleashed 2, battlefield, etc
De kaart mag rond de 150€ kosten max budget 200€

Ik zou graag in de toekomst met 2 breedbeeld monitors werken.
En ik zit ook nog met een Samsung HD ready scherm waar ik mijn movies op bekijk.

Hopelijk kan iemand van jullie mij verder helpen.

[ Voor 21% gewijzigd door brjoris op 04-12-2010 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:53

M2M

medicijnman

brjoris schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 02:38:
Hey kerels ik heb de topic guide voor aankop van een nieuwe grafische kaard gelezen maar zoals hier ook vermeld boven aan al die technische termen zeggen mij niet veel.

Bij deze help mij aub.
Windows 7, dual core 2ghz,3gb ram, Ik beschik over SLIx16 op mijn moederbord (gigabyte)
1080 x 1024
Ik werk vooral met software pakket adobe (Photoshop,indesign, etc), maar nu en dan spel ik ook graag een game zoals Starwars The force unleashed 2, battlefield, etc
De kaart mag rond de 150€ kosten max budget 200€

Ik zou graag in de toekomst met 2 breedbeeld monitors werken.
En ik zit ook nog met een Samsung HD ready scherm waar ik mijn movies op bekijk.

Hopelijk kan iemand van jullie mij verder helpen.
misschien is het handig als je iets meer specs geeft. een dual core 2 GHz kan ook een oude intel pentium 4 met hyperthreading zijn, die in dit geval foutief als dual core aangemerkt wordt, of een recentere intel core / pentium.

De resolutie is ook nogal vaag. Bedoel je soms 1280 * 1024?

En je voeding is nog van belang. Als ik uitga van het meest positieve, heb je aan de helft van je max budget ruim voldoende. De resolutie is relatief laag (kleiner dan 1080P kom je tegenwoordig niet meer tegen), en de applicaties die je wil draaien niet echt gpu intensief. Uiteraard ligt dat volledig aan het gebruik :). Ik geloof dat de laatste paar versies van Adobe producten, gebruik kunnen maken van de mogelijkheden van streamdingen op Nvidia videokaarten.
En wat betreft games, moet je daar ook iets uitgebreider over zijn. battlefield 1943 draait misschien nog wel op een IGP :). Maar misschien is een nvidia GTS450 wel iets? misschien ook niet, aangezien het ding niet zo geweldig presteert. Misschien dan toch een GTX460?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt dus geen antwoord? Mooi, dan is het duidelijk dat je met de PC van HWI prima kan videobewerken.
[...]
GTX580 is _totaal_ geen interessante kaart voor hetzelfde geld heb je zelf al twee overgeklokte GTX470's voor. Maar nu zijn twee GTX460's zoals gezegd het meest interessant ook in samenwerking met de rest van de PC. Over een paar weekjes als Cayman wordt gelanceerd lijkt mij dat de beste optie.
Dat is jouw mening en geen feit. Cayman? Dat is toch een eiland ergens in de oceaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M2M schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 03:08:
misschien is het handig als je iets meer specs geeft. een dual core 2 GHz kan ook een oude intel pentium 4 met hyperthreading zijn, die in dit geval foutief als dual core aangemerkt wordt, of een recentere intel core / pentium.
Een dualcore is natuurlijk altijd dualcore :) Een oude Pentium D zou natuurlijk wel kunnen, maar dat is niet eens zo heel veel sneller dan een Pentium 4 (in feite twee Pentium 4's op gebrekkige wijze samengeplakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:53

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 03:20:
[...]

Een dualcore is natuurlijk altijd dualcore :) Een oude Pentium D zou natuurlijk wel kunnen, maar dat is niet eens zo heel veel sneller dan een Pentium 4 (in feite twee Pentium 4's op gebrekkige wijze samengeplakt).
ja, maar als ik me niet vergis, zijn die niet in 2 GHz smaak verschenen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mupz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09-2011
Ik heb mijzelf de vraag gesteld of ik toe ben aan een nieuwe graf. kaart. Misschien kunnen jullie je input geven:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
CPU 775 Intel Core 2 Quad Q6600 2.4, Asus 775 P5Q Pro, 4gig DDR2 Kingston ram, nvidea GT8800, OCZ stealthxstream 600watt
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1280x1024
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
games, Cod blackops, WoW cataclysm ea recente games.
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?
+/- 200euro

Bvd voor jullie reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chim0 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 03:19:
[...]

Je hebt dus geen antwoord? Mooi, dan is het duidelijk dat je met de PC van HWI prima kan videobewerken.
Het heeft geen zin om een discussie te voeren met jouw als je niet eens het verschil weet tussen een PC voor videobewerking en een PC waarmee je kan videobewerken.
Dat is jouw mening en geen feit.
O.a. mijn mening en ook die van vele anderen trouwens.
Cayman? Dat is toch een eiland ergens in de oceaan?
Topic gaat niet over mooie vakantie bestemmingen hoor.... :?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zo'n 200 euro is de HD6870 de beste kaart, overigens zou een CPU overklok ook wel wat extra fps kunnen opleveren.

[ Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 04-12-2010 12:49 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:46:
[...]
Het heeft geen zin om een discussie te voeren met jouw als je niet eens het verschil weet tussen een PC voor videobewerking en een PC waarmee je kan videobewerken.
Ik vraag niet om een discussie maar om een configuratie van een PC voor videobewerking. Dat heb ik nu al tien keer gevraagd en tien keer ontwijk je mijn vraag. Oftewel, je hebt geen antwoord. Wederom het bewijs dat je je mening doet overkomen als een feit wat simpelweg lachwekkend is.
[...]
O.a. mijn mening en ook die van vele anderen trouwens.
Jij kan in andere mensen hun hoofd kijken? Knap, moet je iets mee doen! Je moet eens leren alleen voor jezelf te spreken. Je mening blijft een mening dus verander liever woordjes als "is" in "ik vind" want je misleidt gewoon mensen met je meningen door ze als feiten neer te zetten. Bij elke post waar Intel of Nvidia in voorkomt, MOET je tegendraads reageren en onzin uitkramen hoe slecht het wel niet is. Maar ik heb nieuws voor je: het zal niks veranderen aan de mensen die een Nvidia kaart kopen. Ik weet dat je graag mensen wilt tegenhouden maar dat gaat je helaas nooit lukken. Als je de drang voelt om te schelden op bepaalde producten, er is een ATI en AMD topic. Ga daar lekker heen maar ga niet in dit soort topics je mening verkondigen alsof het een feit is en met argumenten aankomen die totaal niet relevant zijn en het ergste, voor andere mensen spreken. Het zijn gewoon prima werkende producten en dat weet je dondersgoed. So the fuck what als ik een voeding van 1200W moet kopen? Die bestaan toch? Daar zijn ze toch voor gemaakt? Al moet ik een kernreactor kopen om mijn videokaart te voeden, dan doe ik dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chim0 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:39:
[...]
Dat heb ik nu al tien keer gevraagd en tien keer ontwijk je mijn vraag.
Nee hoor, maar je noemt geen budget en je wil helemaal niet zo'n systeem hebben dus ik verpruts er liever ook niet mijn tijd mee. Waar het om ging is o.a. de HD6850 in de PC van HWI. Dit maakt het een prima game PC maar totaal geen PC voor videobewerking. Wat heb je immers aan een HD6850 voor videobewerking? Maar dit is al gezegd en dus val ik weer in herhaling.
Jij kan in andere mensen hun hoofd kijken? Knap, moet je iets mee doen! J
Nee hoor ze zeggen het gewoon.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:49:
[...]
Waar het om ging is o.a. de HD6850 in de PC van HWI. Dit maakt het een prima game PC maar totaal geen PC voor videobewerking. Wat heb je immers aan een HD6850 voor videobewerking? Maar dit is al gezegd en dus val ik weer in herhaling.
De HD6850 is misschien overbodig duur en krachtig, maar kan je er niet mee videobewerken? Als er een HD5750 in zat kan het wel en is het opeens wel een videoberwerkings-pc?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 21:34:
[...]

De HD6850 is misschien overbodig duur en krachtig, maar kan je er niet mee videobewerken?
Nee, of weet jij wel software die wat met een HD6850 kan.
Als er een HD5750 in zat kan het wel en is het opeens wel een videoberwerkings-pc?
Wat zou het nut van een HD5750 zijn dan?

Maar ja voor die zoveelste keer als het verschil tussen een PC voor videobewerken en een PC waarmee je kan videobewerken niet bekend is, word het een beetje onzinnige discussie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 22:03:
[...]

Maar ja voor die zoveelste keer als het verschil tussen een PC voor videobewerken en een PC waarmee je kan videobewerken niet bekend is, word het een beetje onzinnige discussie.
Het is wel bekend en ik zeg het liever ook zo, namelijk een PC waarmee je kan videobewerken i.p.v. videobewerking PC, maar je bracht het zo alsof het daarmee niet kan, alleen maar door de videokaart.

Maar goed, ik denk dat iedereen het nu wel snapt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyagerscout
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10-2024
Hallo allemaal!
Ik zoek een nieuwe videokaart.

Mijn specs:

Mobo: M2N32-SLI Deluxe Wireless
CPU: AMD Phenom 9850 X4
Geheugen: 4x 1Gb Corsair PC2-6400
Voeding: Coolermaster iGreen 600W

Nu heb ik als videokaart 2x 8600gt (beetje overclocked, van 540 core naar 640 core)
Deze deden het altijd prima bij mijn vorige schermpje van 1280x1024.
Maar nu heb ik dus een nieuw scherm van 1920x1080 (full hd dus)

En dat trekken ze niet meer.
Mijn budget ligt zo rond de 100 euro (ik ga voor 2e hands).

Ik zou graag de meeste games op deze resolutie kunnen willen spelen, op gemiddelde instelling, zonder dat ik al te vaak onder de 30 fps kom. Sli is dus eventueel ook een mogelijkheid.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

HD5770 lijkt me geschikt. Is ook nieuw al bijna voor 100 euro te krijgen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 22:03:
Nee, of weet jij wel software die wat met een HD6850 kan.

Wat zou het nut van een HD5750 zijn dan?

Een HD5450 zo je wil; zuinig en mogelijkheid tot 3 schermen.

Zoals ik eerder al zei is de gebruikte software een doorslaggevende factor bij het bepalen van de hardware van de pc. Heb je software die geen gebruik maakt van de GPU versnelling maakt het helemaal niks uit of je ATI of Nvidia haalt of hoe snel de kaart is, wellicht wil iemand wel goed drie schermen aansturen, de ander niet (wederom persoonlijk) en een zo zuinig mogelijk systeem, enz.
Snap ik nog steeds niet waarom het advies van HWI bij die specifieke pc opeens echt slecht is? En laat voor het gemak de videokaart achterwege... Leg het me uit!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwerg schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:17:
HD5770 lijkt me geschikt. Is ook nieuw al bijna voor 100 euro te krijgen trouwens.
Sterker nog, die is voor €99,99 te krijgen! Bij Dunnet is ie het goedkoopst omdat ze er maar 5,- bezorgkosten rekenen;
- http://www.dunnet.nl/Prod....aspx?src=HWI&en=15589169

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
MW1F, is 512 mb niet te weinig voor full hd? Zeker als hij er later eventueel een tweede kaart bij wilt zetten...

Ik zou trouwens voor de gts 450 gaan. Het snelheidsverschil tov de 5770 is verwaarloosbaar, maar je hebt dan wel physx en 3d. Kan daarnaast een hoop gedoe met drivers voorkomen. Een systeem waar eerst een nVidia in zat geeft namelijk wel eens problemen als je er een amd/ati in gaat stoppen.

[ Voor 71% gewijzigd door Springstof op 05-12-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:30:

Snap ik nog steeds niet waarom het advies van HWI bij die specifieke pc opeens echt slecht is? En laat voor het gemak de videokaart achterwege... Leg het me uit!
Waarom voor het gemak de videokaart achterwege laten? De videokaart zit gewoon in het advies....

Maar dat het een slecht advies is vinden gewoon de meesten lijkt mij ook duidelijk, maar aangezien het voor jouw niet duidelijk is. Wil ik graag weten wat het nut van een HD6850 is? GPU versnelling sowieso niet en voor drie beeldschermen ook niet, daarvoor kun je immers veel beter een HD5450 halen. Maar waarom dan wel?
Springstof schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:49:
MW1F, is 512 mb niet te weinig voor full hd?
Meeste games maakt het nog weinig uit met een HD5770.
Ik zou trouwens voor de gts 450 gaan. Het snelheidsverschil tussen tov de 5770 is verwaarloosbaar en je hebt physx/ 3d. Kan daarnaast een hoop gedoe met drivers voorkomen. Een systeem waar eerst een nVidia in zat geeft namelijk wel eens problemen als je er een amd/ati in gaat stoppen.
Een GTS450 verbruikt meer, is trager en kost vaak meer, PhysX stelt niks voor, maar voor zowel PhysX als ook 3D is de kaart ook een beetje traag. En het is beter om een nVidia kaart te kopen omdat nVidia niet eens zijn eigen drivers normaal kan verwijderen, kom nou...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Springstof schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:49:
MW1F, is 512 mb niet te weinig voor full hd?
Ik zou inderdaad toch wel voor 1 GB gaan, zeker aangezien het prijsverschil meestal te verwaarlozen valt.

Edit: wait, gaat over gamen toch? Ik zie een tientje verschil, dat lijkt me de moeite wel waard.
Ik zou trouwens voor de gts 450 gaan. Het snelheidsverschil tussen tov de 5770 is verwaarloosbaar en je hebt physx/ 3d. Kan daarnaast een hoop gedoe met drivers voorkomen. Een systeem waar eerst een nVidia in zat geeft namelijk wel eens problemen als je er een amd/ati in gaat stoppen.
PhysX is natuurlijk maar een heel beperkt voordeel, een paar wapperende vlaggen en je bent er wel. 3D kan Ati tegenwoordig ook, en het driververhaal is natuurlijk onzin. Ja, er zijn wel eens problemen, maar als je gewoon netjes driversweeper gebruikt of zelfs een verse installatie doet (nooit een slecht idee) dan zijn problemen zeer zeldzaam, zo niet niet-existent. Dat is geen goede basis om zo'n keuze te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Niet online
Vind jij.
Ik kan net zo makkelijk typen:
PhysX is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Springstof schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:06:
[...]

Vind jij.
PhysX is geweldig.
Kan maar dan ga ik dit zeggen: In welke games is PhysX dan helemaal geweldig, zo geweldig dat je er niet zonder kan? ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Springstof schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:06:
Vind jij.
PhysX is geweldig.
Over het algemeen kan je gewoon zeggen dat het voordeel van PhysX redelijk klein is, zeker juist omdat maar de helft van de mensen er gebruik van kan maken en ontwikkelaars er dus weinig energie in steken. Als je het wil hebben moet je een Nvidia kopen, maar ik zou niemand aanraden er meer voor neer te leggen, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:09:
[...]

Kan maar dan ga ik dit zeggen: In welke games is PhysX dan helemaal geweldig, zo geweldig dat je er niet zonder kan? ;)
Batman AA bijvoorbeeld. (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:58:
[...]

Waarom voor het gemak de videokaart achterwege laten? De videokaart zit gewoon in het advies....

Maar dat het een slecht advies is vinden gewoon de meesten lijkt mij ook duidelijk, maar aangezien het voor jouw niet duidelijk is. Wil ik graag weten wat het nut van een HD6850 is? GPU versnelling sowieso niet en voor drie beeldschermen ook niet, daarvoor kun je immers veel beter een HD5450 halen. Maar waarom dan wel?
Waarom stel je nu vragen terug en geef je geen antwoorden, dan lijk je aldoor te doen...
Maar ik begrijp nu dat je het pc-advies van HWI slecht vindt alleen door de gekozen videokaart. Apart, je kan ook stellen dat de basis prima is, maar dat men beter voor een andere videokaart kan kiezen op basis van persoonlijke voorkeuren (CUDA of graag Eyefinity voor meerdere schermen).
En waarom wil je van mij het nut weten van een HD6850 als ik zelf ook zeg dat die kaart niks toevoegt, waarom blijf je dat er nu bijhalen?
De HD5450 gaf ik zelf ook al als mogelijkheid, dus wat wil je nu weten van mij? Ik vroeg simpel wat er niet goed is aan het pc-advies van HWI buiten de videokaart om, maar dat kan/wil je dus niet...?
En dus omdat de meesten het slecht advies vinden, is het zo? Wie zijn dat trouwens? Argumentatie gaat hier mank.
Maargoed, ik weet genoeg nu... :X
MW1F, is 512 mb niet te weinig voor full hd? Zeker als hij er later eventueel een tweede kaart bij wilt zetten...
Ik had zelf over het hoofd gezien dat het om een 512mb versie ging. Tja, voor 10,- meer heb je wel een 1gb versie, dus dat lijkt me de moeite wel waard;
- pricewatch: Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE
Een GTS450 is er wel vanaf precies 100,-, maar de HD5770 voor 10,- meer lijkt me wel een betere keuze.
Physx zie ik ook niet als een factor van groot belang aangezien het zelfden in games goed wordt toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:22:
[...]

Waarom stel je nu vragen terug en geef je geen antwoorden, dan lijk je aldoor te doen...
Omdat ik dat al lang had gedaan en geen zin heb het nog een keer te doen.
Maargoed, ik weet genoeg nu... :X
Waarom doe je altijd dat je het nooit met mij eens bent tegen mij en tegen anderen geef je gewoon hetzelfde advies als wat ik hier zeg.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:36:
Waarom doe je altijd dat je het nooit met mij eens bent tegen mij en tegen anderen geef je gewoon hetzelfde advies als wat ik hier zeg.
Hoezo ben ik het nooit met je eens? Je geeft vaak prima advies, moet ik daarvan elke keer zeggen dat het goed is? Lijkt me niet nodig.
Ik vroeg me hier alleen af wat jij allemaal niet goed vond aan het pc-advies van HWI m.b.t. videobewerken om het als 'slecht' te betitelen. Maar dit blijkt nu alleen de videokaart te zijn, dat was mij niet duidelijk... Ik bestempel een advies met een niet goed gekozen onderdeel niet gelijk als slecht, meer als voor verbetering vatbaar.
En welk zelfde advies? Die HD5770? Dat staat toch los van het andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator Nico
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik had het idee dat mijn grafische kaarten op hun einde liepen, en was van plan een nieuwe videokaart te halen. Mijn vraag is dus zijn ze inderdaad toe aan vervanging en met welke kaart zal ik ze vervangen?

-Wat voor systeem heb je nu?
Acer Predator G7700
Q9550 @2.83GHZ (watergekoeld)
nForce 780I SLI
8GB DDR2 @800MHZ
2x9600GT 512MB (SLI)
750 watt voeding (weet niet welk merk het is, het is een kant en klaar systeem)
-Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
24" 1920x1200
-Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Voor games, denk aan Bad Company2, Medal of Honor, Guild Wars2, Crysis2 etc. Gewoon de nieuwste games dus.
-Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Ik dacht zelf aan ~€200,- omdat ik de gtx460 in mijn hoofd had. Als dat onrealistisch is voor de resolutie/eisen kan ik mijn budget eventueel nog aanpassen.

Als de gtx460 een goede keus blijkt te zijn, moet ik dan de 1GB versie nemen of heb ik met mijn resolutie genoeg aan een 700MB variant? Als de gtx460 afgeraden wordt dan gaat mijn voorkeur uit naar een directx11 nvidia kaart. SLI is zeker een optie om later te upgraden, als er genoeg ruimte in mijn kast is. Aangezien mijn ervaringen met SLI goed zijn. Zijn er verder nog bottlenecks in mijn systeem (met later een mogelijke SLI upgrade) en welk onderdeel zou dat dan zijn?

Als er verder nog vragen of onduidelijkheden zijn, of als ik niet nauwkeurig genoeg mijn systeem heb vermeldt, laat het dan weten.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Predator Nico schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:53:
Als de gtx460 een goede keus blijkt te zijn, moet ik dan de 1GB versie nemen of heb ik met mijn resolutie genoeg aan een 700MB variant? Als de gtx460 afgeraden wordt dan gaat mijn voorkeur uit naar een directx11 nvidia kaart. SLI is zeker een optie om later te upgraden, als er genoeg ruimte in mijn kast is. Aangezien mijn ervaringen met SLI goed zijn. Zijn er verder nog bottlenecks in mijn systeem (met later een mogelijke SLI upgrade) en welk onderdeel zou dat dan zijn?
Er zijn meer verschillen tussen de 768MB variant en de 1 GB variant. De laatste is ook gewoon een stukje sneller een heeft wat mij betreft daarom de voorkeur. Ik weet echter niet hoeveel je er op vooruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu
-Amd Phenom II x4 970 BE @ 3.5 Ghz
-Asrock Extreme3 870
-4Gb ddr3 ram @ 1600 Mhz
ik wil black ops op 1920X1080 kunnen spelen.
heeft het met deze setup zin om de 6870 te kopen of kan ik beter voor de 6850 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik ben bezig een nieuwe pc samen te stellen.
Ik ga hem vooral gebruiken om napoleon en shogun2 total war op te spelen.
Cpu wordt een i5, resolutie 1600 1400 ofzo en de rest ben ik nog niet uit.
De vraag is met welke kaart kan ik deze games goed spelen op een hd resolutie?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:42:
heeft het met deze setup zin om de 6870 te kopen of kan ik beter voor de 6850 gaan?
HD6870 heeft wel zin, prijs/prestatie van de HD6850 is alleen wel beter.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Club3D 4870x2 2GB lijkt daarnet helaas dood gegaan, zat er al aan te komen (zo nu en dan artifacts en crashes na opstarten PC de laatste paar dagen) maar had gehoopt dat ie het nog minimaal maandje zou uithouden tot de AMD 69xx serie uit was gekomen...

Systeem aangeschaft in sept 2008 (dus mits ik 2 jaar garantie had nog net verlopen) -->

Mo/bo: Gigabyte X48-DS4
CPU: Core Duo E8400
RAM: 4GB PC2-6400 OCZ2P10002G
Monitor: Samsung 226BW @ 1680x1050
Voeding: Corsair HX 620W

Mijn plan is om elke ~3 jaar te upgraden, dus in dit geval eind 2011, begin 2012 als de nieuwe generatie high-end CPUs arriveert (Ivy Bridge). Dacht dan met name aan upgraden/toevoegen van: mobo, cpu, ram, ssd schijf en videokaart. En wil dan ook over naar 2 monitoren. Al met al een nieuw systeem waar ik dan weer jaartje of 3 mee vooruit zou kunnen etc.

Speel itt 2008 tegenwoordig weinig spellen meer die veel grafische kracht nodig hebben. Heb er nu een 9400GT kaartje in zitten (omdat ik geen onboard GPU heb) en die draait eigenlijk alles fatsoenlijk wat ik er op heb staan behalve Civ5 (draait wel maar op lage resolutie/detail). Tussen nu en Q4 2011-Q1 2012 heb ik niet echt een spel op het oog wat ik *absoluut moet* spelen of zo... speel tegenwoordig hooguit nog rustige spellen als Civilization en Football Manager. Kijk verder HD video en speel wat poker naast de algemene bezigheden.

Dacht in 1e instantie aan kopen van 6870 (of 69xx mocht daar iets geinigs bij zitten), mocht ik dan weer meer willen gamen kan ik altijd 2e in CF er bij prikken, maar twijfel nu een beetje of ik niet gewoon beter jaartje kan wachten tot de oorspronkelijk geplande complete upgrade, blijven alle onderdelen tenminste ook synchroon lopen (so to speak). Wil toch al tijdje (nog) minder gaan gamen ;) Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je geen haast hebt gewoon even tot volgende week wachten (release HD6900) en dan kijken of het je bevalt? Of je wel of niet moet gamen heb ik weinig over te zeggen denk ik. :p

Je kan altijd nog kopen als je toch wél een goede kaart wilt, als je er nu geen behoefte aan hebt kan ik moeilijk adviseren toch een kaart van een paar honderd euro te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Laatst online: 16-09 21:41
Als je daadwerkelijk alles wat je wilt spelen met een 9400GT kunt spelen (of net niet) dan is het helemaal onzin om een dure videokaart aan te schaffen. Ik weet niet of het gaat veranderen in de nabije toekomst, maar anders zou ik lekker voor een kaartje rond of onder de 100 euro gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Of een tweedehands 9600GT voor zo'n 35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 19:29
Goedemorgen,

Voor mij ook wat advies benodigd :P

Systeem is:

i7-860
4gb Geil Black dragon 1600 mhz
Asus P7P55D-LE
2x hd 4870 Sapphire 512 mb kaarten in crossfire
Voeding Tagan piperock 700 watt
SSD Intel postville 80 gb

Nu zit ik alleen nog te twijfelen welke videokaart omdat je zoveel verschillende verhalen hoort over videokaarten. Wat is in jullie inzicht de beste videokaart/ crossfire opstelling qua price performance verhouding om te kunnen gamen op 1920x1200 met alle opties open.

Ik zit zelf te denken aan wachten op een HD 6970, of kan ik beter een hd 5870 crossfire opstelling bouwen? Of toch een hd 5970 ? Doe eens een leuke suggestie ;-) Mag ook altijd via een DM natuurlijk ;-)

PS budget voor de kaart/kaarten heb ik niet specifiek het moet goed zijn maar hoeft ook geen overkill kaart te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben in bezit van HP Pavilion slimline s5310nl die ik iets langer dan een jaar geleden gekocht heb. Ik heb er €440 voor betaald.

Afbeeldingslocatie: http://www.geardiary.com/wp-content/uploads/2009/07/hp-pavilion-slimline-s5110t.jpg

Nu wil ik graag een Full Hd monitor aanschaffen, maar ik heb daarvoor waarschijnlijk een videokaart nodig die een hdmi uitgang heeft? Ik weet alleen niet welke in zo'n kleine systeemkast past.

Ik heb HP erover gemaild en die weten het zelf ook niet, terwijl de nieuwe modellen van slimline wel hdmi uitgang hebben -.-.

Dus kan iemand mij aub vertellen wat voor en waar ik een videokaart met een hdmi uitgang voor mijn pc kan kopen? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jerrot schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:07:
Ik zit zelf te denken aan wachten op een HD 6970, of kan ik beter een hd 5870 crossfire opstelling bouwen? Of toch een hd 5970 ? Doe eens een leuke suggestie ;-) Mag ook altijd via een DM natuurlijk ;-)
Weekje wachten zou ik doen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:05:
Hallo,

Ik ben in bezit van HP Pavilion slimline s5310nl die ik iets langer dan een jaar geleden gekocht heb. Nu wil ik graag een Full Hd monitor aanschaffen, maar ik heb daarvoor waarschijnlijk een videokaart nodig die een hdmi uitgang heeft? Ik weet alleen niet welke in zo'n kleine systeemkast past.
Je hebt nu dus alleen een VGA aansluiting (Geforce 6150 onboard) en een 220W voeding. Wel een pci-Express x16 slot. HDMI of DVI, beide zijn goed. Ik zou er een Radeon 5450 inzetten. Deze bijvoorbeeld
pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR2 PCIE HDMI (moet je waarschijnlijk wel de vga aansluiting eraf knippen wegens de smalle kast).

HP heeft destijds in dit systeem de HD4350 als upgrade aangeboden.De 5450 trekt niet echt meer stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Gianni Rombios schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:55:
[...]

Je hebt nu dus alleen een VGA aansluiting (Geforce 6150 onboard) en een 220W voeding. Wel een pci-Express x16 slot. HDMI of DVI, beide zijn goed. Ik zou er een Radeon 5450 inzetten. Deze bijvoorbeeld
pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR2 PCIE HDMI (moet je waarschijnlijk wel de vga aansluiting eraf knippen wegens de smalle kast).

HP heeft destijds in dit systeem de HD4350 als upgrade aangeboden.De 5450 trekt niet echt meer stroom.
Doorgaans komt er een Low Profile bracket bij die HD5450 (of HD4350). Je kan de VGA-aansluiting dan los koppelen en dat nieuwe plaatje erop zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliedel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 09:51
Ik heb een 2 jaar oude pc zonder videokaart en zou nu een videokaart erin willen zetten zodat ik er wat starcraft 2 en l4d2 op kan spelen (zolang het maar speelbaar is, hoeft niet in topkwaliteit) en zodat photoshop wat soepeler draait. Het gaat om het volgende systeem:

moederboord: MSI K9A2GM-FIH (with ATI Radeon HD3200)
processor: AMD Athlon 64 X2 5000+
geheugen: 2 GB ram
voeding: AOpen es45b 350W

resolutie: 1280x768

budget: 50 euro

Ik hoop dat dat genoeg info is, alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWeetHetNiet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-08-2024
Heeeeeeeeeelp,

begin de draad een klein beetje kwijt te raken.

Mobo: Asrock 890GX
Proc: AMD phenom II X4 955
Mem: kingston KVR1333 4G
systeem komt aan mijn HD tv middels HDMI

welke vidoekaart kan ik hier beter toepassen,?
de Gigabyte GV-N460OC-1G of de Sapphire Radeon HD5830-1G ?

beide kaarten liggen zo'n beetje in de zelfde prijsklasse momenteel

pc wordt gebruikt voor games, flightsim, eigenlijk voor van alles.

groet
Marcel

[ Voor 8% gewijzigd door IkWeetHetNiet op 08-12-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vliedel schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:02:
Ik heb een 2 jaar oude pc zonder videokaart en zou nu een videokaart erin willen zetten zodat ik er wat starcraft 2 en l4d2 op kan spelen (zolang het maar speelbaar is, hoeft niet in topkwaliteit) en zodat photoshop wat soepeler draait.
Voor 50 euro is het wat aan de krappe kant maar ik zou opzoek naar wat tweedehands geheugen 2GB (of eventueel 1GB) erbij samen met een bijvoorbeeld een HD4670 gaat al aardig helpen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IkWeetHetNiet schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:19:
welke vidoekaart kan ik hier beter toepassen,?
Welke voeding heb je?
de Gigabyte GV-N460OC-1G of de Sapphire Radeon HD5830-1G ?
Bij mij ligt de HD6850 meer in dezelfde rij als die GTX460. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWeetHetNiet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-08-2024
Voeding heb ik nog niet bepaald, hangt af van de uiteindelijke keuze voor de videokaart.

Gigabyte GV-N460OC-1G
Sapphire Radeon HD5830-1G
Sapphire HD 6850 1GB zou inderdaad ook nog een optie kunnen zijn, dus het gaat nu tussen die drie.

Is de 6850 de enige kaart die geschikt is voor 3D weergave trouwens???
-The_Mask- schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:35:
[...]
Welke voeding heb je?
[...]

Bij mij ligt de HD6850 meer in dezelfde rij als die GTX460. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door IkWeetHetNiet op 08-12-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliedel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 09:51
-The_Mask- schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:34:
[...]

Voor 50 euro is het wat aan de krappe kant maar ik zou opzoek naar wat tweedehands geheugen 2GB (of eventueel 1GB) erbij samen met een bijvoorbeeld een HD4670 gaat al aardig helpen.
Ja ik merkte dat 50 eu mss wat weinig is, ik zit nu te denken aan een HD5570 die voor zo'n 60eu te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Laatst online: 16-09 21:41
Volgens mij is een HD4670 iets sneller en volgens mij ook rond de 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is mijn huidige videokaart overleden :(
Het was een nVidia GeForce 8800GTS, 640mb. Drie jaar geleden voor veel te veel geld gekocht.

Dus nu moet er weer een nieuwe komen.
Nu zie ik tot mn grote schrik hoeveel goedkoper ze zijn geworden en hoeveel nieuwe dingen er al wel niet zijn...
Wat zouden jullie mij aanraden?

Specs:
Asus P5W DH Deluxe
Dual Core 6650
4 x 1GB DDR2 (Corsair)
Antec TruePower Trio 550 W voeding

Schermresolutie
Wellicht 1280*1024, ik heb maar een eenvoudig beeldscherm

Ik speel nauwelijks games, heel af en toe CoD4 maar dit mag geen naam hebben.
Voor school moet ik soms kaarten maken met bv. ArcGIS, maar volgens mij is dit ook niet erg veeleisend.

Budget: €80,-

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 17:45 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic