Ik weet anders nog wel tien andere merken welke goede voedingen maken.
Waarom niet eerst gewoon proberen? Dadelijk werkt het gewoon en dan zit je met een voeding van 80 euro waar je geen reet aan hebt. Je PC gaat echt niet ontploffen, zoals hier gesuggereerd wordt, hij zal hoogstens niet opstarten.
Er zijn veel meer redenen waarom je geen gare voeding in je PC wil hebben.
Maar een 460 Watt Codegen met een GTX460 heeft sowieso al een erg grote kans op direct doorbranden tijdens het stressen van de PC. En het enige wat je dan kan doen is hopen dat de rest van de PC het overleeft.
Maar al zal die niet direct door branden dan nog heeft de voeding ongetwijfeld een hele hoge rimple/noise op zijn spanningen staan, dit sloopt de PC niet direct maar verkort de levensduur aanzienlijk. Onderdelen van de PC welke normaal gesproken jaren meegaan houden er dan al mee op na bijvoorbeeld een jaar. Kun je zeggen garantie, maar dat gaat sowieso geld en tijd kosten en als het de HD is (wat je vaak ziet) zijn veel mensen wel hun data kwijt. Lang niet iedereen maakt immers back-up's, maak het wekelijks weer mee. (zelfde geld voor gare voedingen trouwens, veel houden er op na zo'n 1,5/2 jaar, met gewoon een simpele PC zonder videokaart)
Reden drie: werkt alles nog prima niks is overleden door hoge rimple/noise ontploft er ineens een condensator in de voeding. Nou ja ineens totaal niet overwacht in principe want je kunt er gewoon opwachten omdat er zulke slechte condensators in zitten die sowieso wel stuk gaan. Leuke van ontplofte condensators is dat ze de rest van de PC ook nog wel eens mee willen nemen....
Ik vind het echt onzin maar goed dat is mijn mening, voor de rest moeten mensen doen waar ze zin hebben of wat ze ook maar geloven.
Is altijd zo bijzonder dat jij dan als enige een hele andere mening hebt, het niet kan onderbouwen en mensen jouw toch moeten geloven.
Niet mijn definitie maar van die reviewsites want ik kan het praktisch gezien niet met een standaard PC (want daar gaat het hier om). Gewoon de voeding meer vermogen geven dan dat ie aankan en kijken of de beveiliging inschakelt en of ie ontploft, dat is het. Nou, wanneer heb jij dat zien gebeuren bij een huis-tuin-keuken PC?
Waar zie jij het gebeuren dan?
Of bedoel je dat als ze een 750 Watt voeding pakken van 35 euro ze die voeding maar mogen belasten tot 100 Watt? Of hoeveel Watt eigenlijk, hoe weet je namelijk van tevoren wat te veel is voor de voeding, de tabel die erop staat is immers toch onzin.
Prima, als mensen de perfecte voeding willen die aan alles voldoet, betalen ze 150 euro maar het staat een beetje raar op een PC van 600 euro, vind je niet? Het gaat mij om dat afschrikken van mensen dat ze meteen maar hun voeding moeten vervangen omdat het geen Corsair, Seasonic of Antec is, daar kan ik niet tegen. Ik zeg niet dat het niet waar is dat het minder kwalitatieve voedingen zijn want dat is absoluut zo maar dingen als "PC de dood in" enzo vind ik overdreven tot lachwekkend.
Waar zie jij mensen met een budget van 600 euro een voeding van 150 euro kopen? Voeding van 150 euro kan toch wel minimaal 750 Watt leveren en voor 450 euro haal je geen PC met een sixcore, en twee high-end videokaarten. Dus dit lijkt mij weer onzin.
Maar goed, dit is het laatste wat ik erover te zeggen heb. Ik zal vanaf nu in stilte lachen als mensen maar blindelings een nieuwe voeding kopen omdat 1 iemand dat zegt terwijl het helemaal niet nodig is..
Volgens mij zijn degene die een andere voeding kopen juist niet degene die blind zijn...