Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 19:29
-The_Mask- schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:38:
[...]

Tweedehands Q9550/Q9560 of zo (nieuw zijn ze namelijk veeeel te duur, 150 euro is een mooie prijs) en eventueel nog iets overklokken samen met twee HD6850's of nog even wachten op de HD69xx natuurlijk.
Ik bedoel dan eigenlijk met mijn huidige videokaartjes te behouden en dan new generation mobo, werkgeheugen en processor te nemen zoals een hexa core of i7 of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 07:58

BrammT

The one and only!

@ Jerrot:

Je CPU/RAM/MOBO upgraden heeft nu weinig nut, het moederbord & werkgeheugen dat je nu hebt is snel zat.
Als je de E8500 verwisselt met een Q9x50. En daarnaast òf een SSD òf nieuwe grafische kaart(en) toevoegd, zal je prestatiewinst veel groter zijn. :)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om me ook maar in deze discussie te mengen:

Lijkt me inderdaad voor Jerrot ook handiger om over te stappen naar een Q9x50 serie processor, gezien deze zeer waarschijnlijk überhaupt al beter omgaan met een Crossfire set-up. Lijkt me overigens dat nieuwe grafische kaarten niet zozeer nodig zijn nog, en dat hij dan beter ~ 150 in een nieuwe processor kan steken, en dan kan controleren of er voor 150 euro ergens een SSD te halen valt. Tweemaal 4870 lijkt mij voldoende om 'recente' games alsnog op 1920x1080 met alles op op z'n minst medium tot vaak zeker high te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:15
Sum of FPS Benchmarks 1920x1200
Afbeeldingslocatie: http://vipeax.nl/fu.png

512MB + 1920x1200 = :N

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 17-11-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

@ bwj90

Hij speelt niet op 1920x1080, maar op 1920x1200. Dan zou 512MB vRam, wel iets te weinig (kunnen) zijn voor iemand met hoge eisen.

Maar ik vind inderdaad ook een SSD een betere keuze, ik denk zelfs dat alledrie tegelijk kan, als hij zijn huidige CPU & graka's tweedehands kan verkopen.

Edit:
@ Vipeaux:

Heb je enig idee hoeveel 300+ FPS is? meer dan zat.

[ Voor 11% gewijzigd door BrammT op 17-11-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Sum = som aka de resultaten van alle games opgeteld... ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Paprika op 17-11-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

Ahh, oke. Had eigenlijk nog niet verder gekeken dan het grafiekje, maar t.o.v. de 1024MB versie scheelt het nog geen 40 Frames..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Edmin op 17-11-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

Ik zou de Graka's voor 130 wel verkopen idd.
De CPU zal rond de 80à90 waard zijn?
Dat voegt dus al rond de 120 toe aan het budget.

Als SSD zou ik deze nemen:
pricewatch: Intel X25-M SSDSA2MH120G2K5 120GB
En als graka's zou ik voor de volgenden gaan:
pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE

& dan nog een Q9550 uit de V&A plukken. ;)
offtopic:
We gaan offtopic, dit is meer iets voor de BBG. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BrammT op 17-11-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Zijn de kaarten eigenlijk nog meer waard in jou ogen dan Bram? Zijn ongeveer 2 en half jaar oud met zalman koelers. K zag wel dat q9... series schaars zijn hier. En dan neem ik aan weer crossfire 6850 nemen dat je bedoelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag mij persoonlijk heel sterk af hoe veel een 6850 crossfire opstelling oplevert itt een 4870 crossfire opstelling. Is het dan niet beter om wel al het al eerder genoemde te doen (dus, SSD, CPU, etc.) en te wachten tot de HD69XX serie er is, en er daar één van te halen, en dan later nog mogelijkheid tot uitbreiding (crossfire) te hebben? Misschien ook een overweging waard. Tot die tijd zal een 4870 crossfire set-up genoeg zijn om 'de winter' door te komen, als het ware. Op deze manier heb je net iets meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

@ Jerrot: Ze zijn ietsje meer waard door de andere koelers, misschien 140of150 samen.

@ bwj90: Ik zou (persoonlijk) inderdaad ook de HD69xx serie afwachten, ook omdat de HD68xx serie dan waarschijnlijk iets goedkoper zal zijn. Die 4870's trekken het voorlopig nog wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gegroet. Ik ben nu al enige tijd opzoek naar een nieuw videokaart. Mijn oude XFX 8800GTS 320MB heeft al geruime tijd geleden de geest gegeven /care, die is toen vervangen door een andere 8800GTS, deze keer van Asus. Jammer genoeg begint deze nu ook kuren te krijgen.
Beide zijn rond de zelfde tijd als de rest van het systeem aangeschaft, namelijk een kleine 3-4 jaar geleden. En daarmee vrees ik dat de rest van het systeem een bottleneck vormt voor een grafische kaart van de nieuwere generatie.
Om uit te zoeken of dit zo is, heb ik zelf al op Tomshardware de CPU en videokaart charts bekeken maar ik krijg de eindjes van de verschillende touwtjes niet aan elkaar geknoopt zeg maar }:O

Even voorstellen, het systeem
CPU Intel C2D E6750, Conroe
MoederbordGigabyte P35-DS3R
GeheugenG.E.I.L. 4x 1GB
VoedingZalman 650Watt

Games
Voornamelijk WoW en SC2 maar dan op hogere reso dan ik nu draai en beter graphics kwaliteiten.
Daarbij moet hij een HDMI uitgang hebben en het liefst minder verbruiken als de huidige videokaart.
Resolutie
Full HD met hoge grafische instellingen,
Kosten?
Er vanuit gaande dat de rest van mijn systeem geen bottleneck gaat vormen, 180euro, mag iets meer zijn.

Bvd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste DreksEimerTutje,

Ik zou inderdaad zeggen dat je Intel C@D E6750 een bottleneck gaat vormen voor veel huidige grafische kaarten. Die zou ik dan ook vervangen voor een quadcore, zoals ook eerder vermeld bij Jerrot. Hier word dan gesproken over Q9X50 serie processor, en dan ook tweedehands (zie vraag en aanbod). Voor de grafische kaart zou ik dan opteren voor een 6850, die voor WoW en SC2 ruim voldoende performance zal leveren om dit op hoge resoluties en eyecandy niveaus te spelen.

Edit: Dit is achteruitgaande dat er meer ruimte in het budget is (ik zou persoonlijk wel zelf de CPU upgraden alvorens een GPU upgrade te doen). Wat Bram hieronder aangeeft is dan ook zeker een goede keus mocht de ruimte niet bestaan om de CPU ook up te graden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

@ DreksEimerTutje

Als je er echt eentje van rond de 180 wilt hebben:
pricewatch: MSI N460GTX Hawk

Ik weet niet of je nog verdere upgradeplannen hebt, in dat geval zou ik voor bovengenoemde gaan.
Anders deze:

pricewatch: Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE

Edit:
@bwj90:

Voor rond de 180 euro gaat dat allemaal nooit in zijn budget passen denk ik. :)

offtopic:
Zorg ervoor dat je de CPU flink overklokt. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door BrammT op 17-11-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Ok ik ga het voorlopig dan maar even houden op de CPU te upgraden en wellicht idd een SSD er in te stoppen. Zowiezo bedankt voor het advies alvast mensen. Als iemand nog ergens een leuke set aanbieding weet stuur me dan nog even een DM aub ;-)

Thanx jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb nu een laptop (3jr oud) ACER 7720G, maar hij begint wat slechter te worden nu, dus ben ik
op zoek naar iets anders. Ik weet nog niet of het een laptop word of een desktop. Het verschil zit erin,
dat ik niet weet welke kaart nu beter is, om hoofdzakelijk WoW te spelen, die ik toch op hoge kwaliteit kan spelen met een redelijke FPS (iets van 30-35 ofzo).
ATI 5450 of NVIDIA G315 ?

Ik kom er namelijk niet uit. Tnx :)

PS. Weet iemand toevallig een pc-winkel die goede service heeft en een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BrammT && BWJ90,
Dank voor uw snelle reactie en daarmee het bevestigen van mijn vermoeden. Ik ga met deze info aan de slag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de toegevoegde waarde van een 2 x 6850 in crossfire tegenover 1 kaart in je systeem?

Is dit verschil erg groot en zijn dan de grafics nog een stuk helderder? en mooier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu het grote verschil tussen 2 gb videokaarten van 70 euro en die van 400 euro?
Kan ik met die goedkope ook goed gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tommyniesje,

Het zit zo:

Vaak is een minder dure kaart in crossfire een goedkopere manier om toch hele goed performance te halen. Bijvoorbeeld: 2x 5770 haalt al (bijna) de performance van een 5870, maar dan voor een lager prijsniveau. Het heeft hierbij geen enkele invloed op de helderheid / kwaliteit van de graphics t.o.v. een duurdere kaart, tenzij deze zwakker is.

De toegevoegde waarde van een crossfiresetup is dus als volgt: een goedkope manier om erg sterke performance te halen, of een goede manier om bij bepaalde games de performance zo goed als te verdubbelen. (Dit is afhankelijk van hoe goed het spel met crossfire schaalt, dat varieert van 0 tot 100%).

Hoop je hiermee geholpen te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

vooral de schaling is bij crossfire belangrijk. Single chip kaarten halen over het algemeen een iets hogere framerate omdat hier minder overhead op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:07:
Kan ik met die goedkope ook goed gamen?
Nee,
de goedkope kaarten met 1GB of meer geheugen (eigenlijk zou 512MB al te veel zijn) gebruiken zeer langzaam & goedkoop geheugen. Een kaart van 100 euro met 512MB zal het al stukken beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hierboven,

tot hoeveel geheugen kan ik ook de goedkopere kaarten nemen? Tot 512MB? Ik zie bij 512MB voor 30 euro videokaarten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Je kunt iedere kaart kopen, maar voor gaming zal het allemaal niet veel zijn in die prijs cateogrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:57:
Je kunt iedere kaart kopen, maar voor gaming zal het allemaal niet veel zijn in die prijs cateogrie.
Welke prijs zal ik ongeveer moeten kijken voor een redelijke gamingkaart?
Voor 512MB en 1GB graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

@ superlol: vertel eerst eens op welke resolutie je werkt, dan praten we verder over vRam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1680x1050 :)
Ik wil de wat nieuwere games ermee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Paprika op 17-11-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

@ Superlol:

Dan heb je niet perse 1GB geheugen nodig..

Nu de rest v.d. info:
Budget
Games die je speelt
Rest van je systeem.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
1GB is een groot verschil t.o.v. 512MB op 1680x1050 hoor.

http://www.anandtech.com/show/2626

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

Ik zei dan ook dat het niet per se nodig was. ;)
Hij komt waarschijnlijk toch wel op een 1GB uit,
Zit te denken aan 5750 of 5770.

pricewatch: Sapphire HD5750 1GB GDDR5 PCIE
of deze:
pricewatch: Club3D HD5770 1GB GDDR5 PCI-E

Bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Paprika schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:24:
1GB is een groot verschil t.o.v. 512MB op 1680x1050 hoor.
Enkel als de videokaart het kan gebruiken, bij low-end kaarten voegt 1GB vaak niets/niet veel toe. Bij mid-range kaarten (HD5750 en hoger) is het een leuk extraatje en bij high-end is het pas echt nodig.

@superlol: Oftwel: kijk éérst naar welke GPU, dan pas naar hoeveel geheugen. Geheugen is veruit ondergeschikt aan de kracht van de GPU. Over welke kaarten goed op te gamen valt: de HD5670 zal wel voldoen, kan alle spellen wel aan maar natuurlijk niet met alle settings hoog. De HD5750 of HD5770 kosten echter niet heel veel meer en zijn wel veel krachtiger, die hebben de beste prijs/prestatie.

[ Voor 20% gewijzigd door bwerg op 17-11-2010 21:40 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Volgens mij zei ik dat zelf al...

• justme27
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
justme27 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:34:
Hallo,

Ik wil graag (o.a.) The Force Unleashed 2, Civ 5, lost planet 2 spelen op high met alle eye-candy die erbij hoort met redelijke framerates (+30) en hiervoor ben ik van plan om een 6870 aan te schaffen. Wat ik me alleen afvraag is of mijn pc dat gaat trekken.

Op dit moment: Power 550 watt (Antec True Power), E6600 @ 2,73 ghz, 6 gb intern geheugen, moederbord is P5n32e SLI, 2 hd's en komt nog 1tb schijf bij. Resolutie is 1650 bij 1050 (volgens mij).

Of kan ik dan beter de 6850 nemen of wordt die dan weer te traag voor wat ik wil? Wellicht 2x? Maar volgens mij kan mijn mobo dat dan weer niet... En ik wil niet gelijk volgende maand of binnen 6 maanden alweer een nieuw hoeven te kopen... Kosten zijn afhankelijk van wat ik kan bereiken en moet vervangen maar liever niet meer dan €250,- voor de nieuwe kaart.
Goedemorgen, heb de vraag gisteren al gesteld maar helaas nog niemand gereageerd. ehm...: help? _/-\o_ _/-\o_ Alvast bedankt!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:19
@ Hierboven, je CPU is de grote bottleneck in je PC. Ergens een 2e hands quadcore vandaan halen en dan een HD6850 halen lijkt mij het beste plan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• justme27
D4NG3R schreef op donderdag 18 november 2010 @ 08:58:
@ Hierboven, je CPU is de grote bottleneck in je PC. Ergens een 2e hands quadcore vandaan halen en dan een HD6850 halen lijkt mij het beste plan.
Bedankt voor je reactie. Dient die quadcore dan nog een bepaalde snelheid te hebben of maakt dat niet zoveel uit?

• D4NG3R
justme27 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:03:
[...]

Bedankt voor je reactie. Dient die quadcore dan nog een bepaalde snelheid te hebben of maakt dat niet zoveel uit?
Uiteindelijk zal elke C2Q sneller zijn als jouw C2D. Dus het maakt weinig uit maar ik zou wel kijken naar 1 met minimaal 2.66Ghz als snelheid, eventueel kan je na de hand ook nog OC'en. Om er meer uit te persen.

Kijk wel even op de CPU Support list van je moederbord, dan weet je IIG welke Quadcores er worden ondersteund ;) .

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 18-11-2010 09:07 ]

• justme27
D4NG3R schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:06:
[...]

Uiteindelijk zal elke C2Q sneller zijn als jouw C2D. Dus het maakt weinig uit maar ik zou wel kijken naar 1 met minimaal 2.66Ghz als snelheid, eventueel kan je na de hand ook nog OC'en. Om er meer uit te persen.

Kijk wel even op de CPU Support list van je moederbord, dan weet je IIG welke Quadcores er worden ondersteund ;) .
zo, wat zijn die nog duur; Q8400 @ 2.6 ghz... zelf 2e hands nog ongeveer €90,-. Is het voor de toekomst dan niet verstandiger om dan een bv AMD Phenom II X4 955 Black Edition aan te schaffen met moederbord? Of kan ik voorlopig nog wel ff toe met een Quad-core?

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:38
Heren

Ik heb op dit moment:
i7
gtx285xxx
22'''breedbeeld. (soms zit er ook nog een 19'' aan voor gebruiksgemak)
ssd vertex2
hdd WD black
X-fi-titanium
Coolermaster 700W

Nu zit ik te kijken wat ik het beste kan doen om het volgende probleem op te lossen.
Ik speel CoD4 en straks misschien weer wat recentere games. Om de CoD serie goed te kunnen spelen moet je een goede fps hebben. Helaas doet mijn gtx285 niet altijd wat ik wil, dat wil zeggen hij haalt niet altijd de 125 fps.

Ik heb hiervoor gekeken waar dit aan kan liggen en ik ben tot de conclusie gekomen dat de grafische kaart en mijn beeldscherm op een andere resolutie werken. Dat wil zeggen dat de native resolution van het beeldscherm afwijkt van de standaard resoluties die de grafische kaart pakt. Hierdoor kunnen de fps drops komen. (denk ik)

Nu ben ik benieuwd of het handig is om er een andere grafische kaart naast te prikken (mijn mobo ondersteund 3way SLI dus dat is geen probleem) of dat ik een ander beeldscherm koop of dat het op een andere manier verholpen kan worden natuurlijk.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
stevens20 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:24:
Nu ben ik benieuwd of het handig is om er een andere grafische kaart naast te prikken (mijn mobo ondersteund 3way SLI dus dat is geen probleem) of dat ik een ander beeldscherm koop of dat het op een andere manier verholpen kan worden natuurlijk.
Je kunt in het spel toch gewoon de resolutie instellen?
Ik dacht dat een GTX 285 toch wel voldoende was voor MW1 en 2.

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:38
Olaf van der Spek schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:28:
[...]

Je kunt in het spel toch gewoon de resolutie instellen?
Ik dacht dat een GTX 285 toch wel voldoende was voor MW1 en 2.
Sorry, vergeten erbij te zetten.
In het spel geeft hij de resoluties aan die het scherm aangeven dus moet de grafische kaart alsnog omrekenen waardoor de 125 fps niet haald worden. Daarbij wil ik op max. reso. spelen, gewoon omdat dat er beter uit ziet en lekkerder en duidelijker speeld (want er moet wel gewonnen worden)

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:54
Even een klein vraagje. Kun je op bijv. een Radeon 6870 (met 2 DVI, 2 miniDP, 1 HDMI poorten) 5 DVI schermen op aansluiten dmv 2 miniDP->DVI en 1 HDMI->DVI kabeltjes?

Verwijderd

justme27 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:16:
zo, wat zijn die nog duur; Q8400 @ 2.6 ghz... zelf 2e hands nog ongeveer €90,-. Is het voor de toekomst dan niet verstandiger om dan een bv AMD Phenom II X4 955 Black Edition aan te schaffen met moederbord? Of kan ik voorlopig nog wel ff toe met een Quad-core?
Voor de toekomst hoeft het niet, want ook bij AMD is de volgende socket alweer onderweg (AM3+), hoewel dat allemaal waarschijnlijk wel wat meer compatible blijft, zoals gebruikelijk bij AMD. Eventueel kan je het vanwege de andere features overwegen. Maargoed, waarom zou je 250 euro uitgeven als je met 90 toe kan? Volgens mij ga je het in de performance niet heel erg merken. Dan is het leuker om dat geld bij je videokaart te leggen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 14:49 ]

• justme27
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:47:
[...]

Voor de toekomst hoeft het niet, want ook bij AMD is de volgende socket alweer onderweg (AM3+), hoewel dat allemaal waarschijnlijk wel wat meer compatible blijft, zoals gebruikelijk bij AMD. Eventueel kan je het vanwege de andere features overwegen. Maargoed, waarom zou je 250 euro uitgeven als je met 90 toe kan? Volgens mij ga je het in de performance niet heel erg merken. Dan is het leuker om dat geld bij je videokaart te leggen :)
Ok. dan denk ik dat ik maar op zoek ga naar een QuadCore; ik zal ff kijken naar mijn mobolijstje...

Edit:
wat mijn mobo ondersteunt wordt kennelijk niet meer verkocht :-(
Core 2 Quad Q6600 (2.40GHz,1066FSB,L2:2X4MB,rev.B3,4 cores)
Core 2 Quad Q6600 (2.40GHz,1066FSB,L2:2X4MB,rev.G0,4 cores)
Core 2 Quad Q6700 (2.66GHz,1066FSB,L2:2X4MB,rev.G0,4 cores)
http://support.asus.com/c...l=P5N32-E%20SLI&product=1

Tenminste.. ik kan ze niet vinden... ;(

[ Voor 23% gewijzigd door justme27 op 18-11-2010 16:01 ]

Verwijderd

BrammT schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:20:
@ Superlol:

Dan heb je niet perse 1GB geheugen nodig..

Nu de rest v.d. info:
Budget
Games die je speelt
Rest van je systeem.

;)
Budget 100 euro
Games wil ik bijvoorbeeld COD:Black Ops en andere nieuwere games kunnen spelen.
De rest van systeem :
DG33BU Intel Core 2 Duo CPU E6750 @ 2.66Ghz
2048MB RAM

Ik ga toch voor een 1GB,
kan iemand hierbij een advies geven?

Verwijderd

justme27 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:52:
Ok. dan denk ik dat ik maar op zoek ga naar een QuadCore; ik zal ff kijken naar mijn mobolijstje...

Edit:
wat mijn mobo ondersteunt wordt kennelijk niet meer verkocht :-(
Core 2 Quad Q6600 (2.40GHz,1066FSB,L2:2X4MB,rev.B3,4 cores)
Core 2 Quad Q6600 (2.40GHz,1066FSB,L2:2X4MB,rev.G0,4 cores)
Core 2 Quad Q6700 (2.66GHz,1066FSB,L2:2X4MB,rev.G0,4 cores)
http://support.asus.com/c...l=P5N32-E%20SLI&product=1

Tenminste.. ik kan ze niet vinden... ;(
Ik zie er wat op Marktplaats :)

Supermooi dat dat moederbord ook de oude P4 processor die hier draait nog ondersteunt :o

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 17:53 ]

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 06:09
enveekaa schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:18:
* Wat voor systeem heb je nu?
Asus P5QL-E, E8400 3GHz, 4GB DDR2 PC2-6400 met een Sapphire Radeon HD 4850.
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
22"@1650x1050 (2x via DVI)
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Voornamelijk gaming,
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?
150-180
Ik zie dat de HD 5830 in de aanbieding is bij Informatique, die nu is 169,90.
Dat is net ietsje beter dan de HD 6850 en nu netzo duur... goed plan? :)

• BrammT

BrammT

The one and only!

@ enveeka: dan zou ik eerder voor een GTX460 gaan, de goedskoopste hiervan is geloof ik rond de €152. ;)

Edit: ik zou dan voor deze gaan:
pricewatch: EVGA GeForce GTX460 1GB GDDR5 PCI-E EE (External Exhaust)

Ietsje duurder dan ik zei, maar naar mijn weten stukkie sneller dan 5830.

[ Voor 58% gewijzigd door BrammT op 18-11-2010 20:44 ]

Verwijderd

enveekaa schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:32:
Ik zie dat de HD 5830 in de aanbieding is bij Informatique, die nu is 169,90.
Dat is net ietsje beter dan de HD 6850 en nu netzo duur... goed plan? :)
Een 5830 verbruikt wel meer stroom dan een 5850 en idle zelfs evenveel als een 5870. Ik weet niet of je dat in je kast wil hebben?

Hoe kom je er trouwens bij dat een 5830 beter is? Als je de Tweakers review er even op naslaat zie je dat de 6850 het praktisch continu iets beter tot een stuk beter doet dan de 5830.

Nee, geef mij die 6850 maar :)

• D4NG3R
justme27 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:16:
[...]

Een Phenom II X4 955BE is ook een Quad Core. Bedenk wel dat je een nieuw mobo + RAM + CPU moet halen. 4GB Ram + Fatsoenlijk mobo + Die CPU kost je alweer 200+ euro. Een goede upgrade van je CPU volstaat echt nog wel voor het komende jaar(en). Dan een mooie HD6850 of HD6870 (Ligt maar net aan wat je daarna nog wilt uitgeven) en je bent klaar.

Verwijderd

BrammT schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:42:
@ enveeka: dan zou ik eerder voor een GTX460 gaan, de goedskoopste hiervan is geloof ik rond de €152. ;)
Let wel dat er een groot verschil in performance zit tussen de 768MB variant en de 1 GB variant! Mensen maken steeds de fout om de performance aan te prijzen van de 1 GB variant voor de prijs van die van een 768MB. Dat klopt natuurlijk niet :)

Ik zou zeggen, kijk even goed in die review wat voor jouw relevant (resolutie, detail) is en trek je conclusies.

• BrammT

BrammT

The one and only!

@ Camacha: dat weet ik wel, maar hij wou per sè een 1GB versie zei die. ;)

(Ik zelf voor die paar tientjes een 1GB versie nemen, voor als je bijv. een beter beeldscherm koopt o.i.d.) Beetje ruimte daarin is wel fijn.

Verwijderd

BrammT schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:50:
@ Camacha: dat weet ik wel, maar hij wou per sè een 1GB versie zei die. ;)
Als iemand al roept 1 GB te willen zonder eerst de kaart te weten is dat al een indicatie dat hij niet weet waar hij over praat :p In dit geval zou ik 1 GB ook wel aanraden, maar ook zeker even naar een 6850 kijken.

Edit: gezien de prijzen nu is de 460GTX een erg interessante kandidaat :Y

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 20:58 ]

• enveekaa
Ik heb eigenlijk alleen even snel de specs vergeleken O-)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Bij de GTX460 is de 1GB niet zozeer sneller omdat meer "geheugen = beter" trouwens, maar omdat de 1GB-variant ook qua GPU licht verschilt, deze heeft namelijk een bredere geheugenbus.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

enveekaa schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:03:
Ik heb eigenlijk alleen even snel de specs vergeleken O-)
Die fout maken wel meer mensen. Specs zijn leuk en aardig, maar zeggen lang niet alles. Ik kan kaarten naast elkaar leggen die op papier soortgelijk zouden moeten zijn en die het absoluut niet zijn, of een kaart die in theorie minder goed is, maar dan in de praktijk juist weer niet. Papier is leuk, maar door het weglaten van bepaalde details of het niet hebben van bepaalde informatie kan je beeld helemaal niet kloppen.

Hoe moeten we dan in godsnaam weten welke kaarten je moet kopen? Praktijktests :) Maar omdat praktijktests ietwat lastig zijn als je de kaarten nog niet hebt, doen de lieve reviewers het voor ons. Op die manier kan je je eisen stellen (resolutie, kwaliteit, welke spellen, hoeveel AA en hoeveel fps) en kan je gaan vergelijken welke kaart bij je past. Andersom kan natuurlijk ook: een kaart bij je budget zoeken. Daar moet je echter wel mee oppassen, want als je niet weet wat je kan verwachten qua performance bestaat de kans op teleurstellingen.

Ik heb je hierboven een mooie link gegeven om mee te beginnen :)
bwerg schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:05:
Bij de GTX460 is de 1GB niet zozeer sneller omdat meer "geheugen = beter" trouwens, maar omdat de 1GB-variant ook qua GPU licht verschilt, deze heeft namelijk een bredere geheugenbus.
Daar doelde ik op, inderdaad :Y

• enveekaa
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:12:
[...]

Die fout maken wel meer mensen. Specs zijn leuk en aardig, maar zeggen lang niet alles. Ik kan kaarten naast elkaar leggen die op papier soortgelijk zouden moeten zijn en die het absoluut niet zijn, of een kaart die in theorie minder goed is, maar dan in de praktijk juist weer niet. Papier is leuk, maar door het weglaten van bepaalde details of het niet hebben van bepaalde informatie kan je beeld helemaal niet kloppen.

Hoe moeten we dan in godsnaam weten welke kaarten je moet kopen? Praktijktests :) Maar omdat praktijktests ietwat lastig zijn als je de kaarten nog niet hebt, doen de lieve reviewers het voor ons. Op die manier kan je je eisen stellen (resolutie, kwaliteit, welke spellen, hoeveel AA en hoeveel fps) en kan je gaan vergelijken welke kaart bij je past. Andersom kan natuurlijk ook: een kaart bij je budget zoeken. Daar moet je echter wel mee oppassen, want als je niet weet wat je kan verwachten qua performance bestaat de kans op teleurstellingen.

Ik heb je hierboven een mooie link gegeven om mee te beginnen :)
Bedankt voor je uitleg, inderdaad een goede start!
Ik zie zelfs dat de resoluties waar ze op testen veel hoger zijn dan ik gebruik op dit moment (1680x1050).
Hoveel FPS in een spel in acceptabel dan? Ik heb me nooit verdiept eigenlijk in FPS.

Verwijderd

enveekaa schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:37:
Bedankt voor je uitleg, inderdaad een goede review.
Ik zie zelfs dat de resoluties waar ze op testen veel hoger zijn dan ik gebruik op dit moment (1680x1050).
Hoveel FPS in een spel in acceptabel dan? Ik heb me nooit verdiept eigenlijk in FPS.
Voor andere resoluties kan je vaak op andere websites uitstekend terecht, tenminste, voor gangbare resoluties. Hier heb je al een voorbeeld. Gewoon in Google 6850 review intypen of iets in die trant. Het is meestal het handigste om op de nieuwste kaart te zoeken als de tweede ook gangbaar is, omdat je dan de reviews krijgt waar beiden in staan (bij de oudste kaart was de nieuwste nog niet uit toen de review geschreven werd, duh :p). Bij meer exotische combinaties moet je soms wat explicieter of creatiever zijn. Gewoon lekker termen in Google rammelen tot je vindt wat je zoekt. Let er ook vooral even op of de review/website je een beetje betrouwbaar lijkt, al zie je dat vaak al wel aan de hoeveelheid resultaten.

Qua FPS is de consensus over het algemeen wel dat je altijd zo'n 30 fps of meer wilt hebben. Sommige mensen vinden natuurlijk dat meer altijd beter is :p Hoewel het menselijk oog niet meer dan zo'n 80 fps kan waarnemen (het ziet er niet meer soepeler uit), is het verschil tussen 60 fps en 120 fps meestal heel goed te voelen. Dat klinkt gek, maar ondanks dat je bij allebei geen hapers ziet voelt alles toch een stuk soepeler en smoother. Probeer er maar eens op te letten met verschillende settings, dan zul je vast wel merken wat ik bedoel.

Maargoed, de meningen en smaken open nogal uiteen wat betreft dit onderwerp, dus zoek vooral uit wat jij prettig vindt (speel eens met enorm lage settings om het verschil te voelen met hele hoge settings, wat uiteraard andere framerates betekent). Ik zou zeggen, 30 frames minimaal is prettig voor een fatsoenlijke gameplay, daaronder ga je toch snel een vertraging voelen soms of hapertjes zien.

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:54
Even een klein vraagje tussendoor. Kun je op bijv. een Radeon 6870 (met 2 DVI, 2 miniDP, 1 HDMI poorten) 5 DVI schermen op aansluiten dmv 2 miniDP->DVI en 1 HDMI->DVI kabeltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Nogmaals bedankt voor je advies! Ik heb me nooit zo verdiept in de graka's maar met al doe mogelijkheden tegenwoordig is het noodzakelijk het eea te vergelijken. Terug naar de tekentafel dus!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers... Ik zit met een dilemma ;(

Mijn nieuwe setup is nagenoeg klaar enkel mis ik nog de videokaart(en).
Mijn plan was om te wachten op de HD 6970 en te bekijken wat deze doet tov de HD 5970 en de GTX 580. Niet alleen qua prestatie's, ook qua prijs. Mocht de prijs in CF namelijk niet veel hoger liggen dan een enkele 5970 / 580 dan wil ik deze eventueel in CF in mijn setup proppen. Maar ik lees dat bijvoorbeeld de 480 en 6870 in CF ook beestachtige prestatie's leveren. Ik wil gewoon het beste voor max 600 eurie, en een 580 in SLi gaat ver over dat bedrag, een 5970 ook (en die schijnt niet fijn te zijn in CF).

Maar... Ik ben het wachten eigenlijk een beetje zat! :O
Dus wachten op de 6990 gaat het al helemaal niet worden ;) Wat is nu jullie advies? Gewoon gaan voor een 580 want deze is voorlopig meer dan voldoende om alles op ultra high te spelen (1920x1200 scherm) en dan in de loop van volgend jaar wanneer de prijs gedaald is een 2e erin gooien? Of toch wachten op de 6970 en daarmee hetzelfde doen? Of, of, of.....

Ik weet het niet meer :F

Wat is jullie advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maxily schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:16:
Even een klein vraagje tussendoor. Kun je op bijv. een Radeon 6870 (met 2 DVI, 2 miniDP, 1 HDMI poorten) 5 DVI schermen op aansluiten dmv 2 miniDP->DVI en 1 HDMI->DVI kabeltjes?
Nee dat niet, maar hier staat hoe het wel kan: CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic - Deel 118

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wachten. Je gaat toch niet zoveel geld uitgeven met zulke interessante produktintroducties voor de deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enveekaa schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 00:13:
Nogmaals bedankt voor je advies! Ik heb me nooit zo verdiept in de graka's maar met al doe mogelijkheden tegenwoordig is het noodzakelijk het eea te vergelijken. Terug naar de tekentafel dus!! :)
Graag gedaan :) Dat is de pest van dit hele gebeuren, als je het doorhebt wil je overal de beste keus maken en dat kost *zo* veel tijd :p

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 00:18:
[...]

Wachten. Je gaat toch niet zoveel geld uitgeven met zulke interessante produktintroducties voor de deur?
True... Maar verwacht je dat de 6970 over de 580 gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
Mensen, superbedankt voor de informatie! Ik weet wat ik ga doen; nieuwe cpu en de HD6870. Kan ik voorlopig weer ff voorruit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasv6
  • Laatst online: 24-09 08:44
Ik zit momenteel op me werk, dus ik kan helaas niet alle specs van me computer zo uit me hoofd opnoemen.

Maar ik was opzoek naar een goede videokaart die stil is, en die 3 beeldschermen aan kan sturen. Ik heb een tijd een 8600gts gehad, maar het geluid wat hieraf kwam was nog beter dan dat van een stofzuiger..

Ik zoek een videokaart waar ik wat spelletjes mee kan spelen, het hoeft allemaal niet de beste kwaliteit als het er maar een beetje redelijk uitziet. Ook moet die zoals eerder genoemd 3 schermen aan kunnen sturen (2 computerschermen (1x vga en 1x dvi) en een tv (hdmi)) en vooral moet die stil wezen, omdat ik hem ook wil gaan gebruiken om hd films af te spelen op mijn tv.

Tevens nog een klein vraagje, word een full hd film door de videokaart afgehandeld, of is het ook belangrijk dat de cpu vrij vlot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

ik sta eigenlijk op het punt om een Game pc te kopen met de HD6850 in Crissfire, nu lees ik dat er Begin Dec de nieuwe kaarten van ATI uitkomen de HD6950 en de HD 6970. Wat is nu wijsheid, een week of 2 wachten en eenkele kaart van deze aan te schaffen of nu voor de crossfire optie met de HD6850?

Ik weet nog niet precies wat de prijzen zijn maar een enkele H^D6950 zal dicht bij de prijs van een Crossfire met HD6850 liggen heb ik begrepen!

Wachten op de enkele 6950-70 of toch kiezen voor de crossfire optie?

Wie kan mij helpen wat ik het beste kan doen?

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 19:16
Hallo,

Ik ben vooral op zoek naar het antwoord op de vraag: Heeft het zin?

Ik heb momenteel een systeem uit Maart 2007:
- Core2Duo E6300, overgeclockt naar 2.3 Ghz
- 4Gb Geheugen, DDR2 5400 meen ik
- Western Digital Caviar Black, maar dit maakt niet heeeel veel uit net als de rest van de specs.
- Mijn moederbord ondersteunt PCI-e 2.0
- Voeding is Antec NSK4400 380w, volgens mijn berekeningen genoeg voor een midrange kaart

Schermresolutie maakt me niet zo heel veel uit, alles boven 1280 is meer dan prima, 1920 is ideaal, maar zeker geen vereiste. AA vind ik de grootste onzin, ik heb liever karteltjes dan een performance-hit, maar dat terzijde.

Wat games betreft, het nieuwste, Duke Nukem Forever zou er goed op moeten draaien. Sims 3 draait al niet onaardig op mijn Radeon X1650 of wat is het. Ik denk dat ik voor de rest alleen nog oudere, afgeprijsde spellen zou kopen. Maar dat geld ook voor spellen die nu uitkomen en ik over een jaar koop.

Het is me niet duidelijk of de PhysX ondersteuning in een NVidia kaart echt zoveel meerwaarde heeft. Maar ik vind physics wel erg cool. Een uitgebreid artikel van Toms Hardware bracht me geen enkele stap dichter bij het antwoord op de vraag of het nu uitmaakt als je voor een NVidia gaat, eraan denkend dat mijn CPU zeker niet de beste is om de physics op zich te nemen. Volgens mij kan een Radeon ook de GPU gebruiken ter ondersteuning.

Budget is 150-180 Euro.

Ik dacht zelf aan een GTX460 óf een Radeon 6850. Mijn vragen:
- Heeft het zin om alleen een nieuwe videokaart te kopen, of heeft dat zeer beperkt voordeel vanwege de CPU?
- Heeft de GTX460 een groot voordeel wat betreft spellen met PhysX ondersteuning?

EDIT - Ik heb toch de tijd gehad om door de andere pagina's van dit topic te bladeren. Zo te zien kregen de meeste mensen met vergelijkbare specs het advies om de investering uit te stellen voor een compleet nieuw systeem, een Core2Quad en een kaart, of gewoon minder geld te investeren in een videokaart en later een keer over te stappen op een nieuw systeem. De 5770 of 5750 zijn op zich opties om voorlopig er weer even tegenaan te kunnen.

[ Voor 11% gewijzigd door inorde op 19-11-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zty89
  • Laatst online: 14-09 19:30
Beste Tweakers,

Ik zit met een vraag over videokaarten en dan wil ik graag weten of mijn CPU geen bottleneck is?? ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen. ik heb volgende nu draaien:
Mobo: X48-DQ6
CPU: Q9550 @3.4Ghz
Memory: 4Gb @800Mhz
Videokaart: HD4870
Voeding: 600w
Voor de volledige lijst: gallery: zty89

Ik zou graag 2x HD6850 er in stoppen maar is mijn CPU wel krachtig genoeg?
Of heel misschien 2x HD6870 en dan weet ik dat mijn PSU krachtiger moet zijn..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast Bedankt!!

[ Voor 8% gewijzigd door zty89 op 19-11-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasv6 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:37:
Ik zit momenteel op me werk, dus ik kan helaas niet alle specs van me computer zo uit me hoofd opnoemen.

Maar ik was opzoek naar een goede videokaart die stil is, en die 3 beeldschermen aan kan sturen. Ik heb een tijd een 8600gts gehad, maar het geluid wat hieraf kwam was nog beter dan dat van een stofzuiger..

Ik zoek een videokaart waar ik wat spelletjes mee kan spelen, het hoeft allemaal niet de beste kwaliteit als het er maar een beetje redelijk uitziet. Ook moet die zoals eerder genoemd 3 schermen aan kunnen sturen (2 computerschermen (1x vga en 1x dvi) en een tv (hdmi)) en vooral moet die stil wezen, omdat ik hem ook wil gaan gebruiken om hd films af te spelen op mijn tv.

Tevens nog een klein vraagje, word een full hd film door de videokaart afgehandeld, of is het ook belangrijk dat de cpu vrij vlot is?
Wat wil je max uitgeven? Staan namelijk nog een aantal HD 5970's te koop hier op Tweakers bij V&A.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:32:
Goedemiddag,

ik sta eigenlijk op het punt om een Game pc te kopen met de HD6850 in Crissfire, nu lees ik dat er Begin Dec de nieuwe kaarten van ATI uitkomen de HD6950 en de HD 6970. Wat is nu wijsheid, een week of 2 wachten en eenkele kaart van deze aan te schaffen of nu voor de crossfire optie met de HD6850?

Ik weet nog niet precies wat de prijzen zijn maar een enkele H^D6950 zal dicht bij de prijs van een Crossfire met HD6850 liggen heb ik begrepen!

Wachten op de enkele 6950-70 of toch kiezen voor de crossfire optie?

Wie kan mij helpen wat ik het beste kan doen?

Alvast heel erg bedankt!
Ik zit met hetzelfde dilemma (alleen dan een HD 6870 in CF of een enkele GTX 580 om later in CF te gooien) maar wacht toch nog ff wat de 6950 en 6970 gaan doen. Wachten is kud (vooral nu ik mijn complete setup klaar heb) maar wil later geen spijt hebben van mijn eventuele te vroege beslissing. Ik zou dus wachten.
inorde schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:50:
Hallo,

bla bla bla

EDIT - Ik heb toch de tijd gehad om door de andere pagina's van dit topic te bladeren. Zo te zien kregen de meeste mensen met vergelijkbare specs het advies om de investering uit te stellen voor een compleet nieuw systeem, een Core2Quad en een kaart, of gewoon minder geld te investeren in een videokaart en later een keer over te stappen op een nieuw systeem. De 5770 of 5750 zijn op zich opties om voorlopig er weer even tegenaan te kunnen.
Idd beter ff wachten en wat meer sparen. Even kijken wat de invloed van Sandy Bridge straks is (ook met de prijzen van de huidige cpu's en mobo's).

Daarbij denk ik dat een 6850 al te snel zal zijn voor je huidige cpu. Maar daar kunnen anderen een beter antwoord op geven.
zty89 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 21:16:
Beste Tweakers,

Ik zit met een vraag over videokaarten en dan wil ik graag weten of mijn CPU geen bottleneck is?? ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen. ik heb volgende nu draaien:
Mobo: X48-DQ6
CPU: Q9550 @3.4Ghz
Memory: 4Gb @800Mhz
Videokaart: HD4870
Voeding: 600w
Voor de volledige lijst: gallery: zty89

Ik zou graag 2x HD6850 er in stoppen maar is mijn CPU wel krachtig genoeg?
Of heel misschien 2x HD6870 en dan weet ik dat mijn PSU krachtiger moet zijn..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast Bedankt!!
Waarom niet net als 'inorde' ff wachten tot het volgende jaar en dan een (kan natuurlijk niet in jouw geldzakje kijken) nieuw systeem aanschaffen? Kan je ook gelijk je mobo updaten naar een X58.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zty89
Waarom niet net als 'inorde' ff wachten tot het volgende jaar en dan een (kan natuurlijk niet in jouw geldzakje kijken) nieuw systeem aanschaffen? Kan je ook gelijk je mobo updaten naar een X58.
[/quote]

Bedankt voor je antwoord maar ik wil toch even weten of ik het aan kan met mijn CPU? natuurlijk ga ik wel een een keer over op andere mobo maar voor nu... Lukt het met een Q9550?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zty89 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 00:35:
[/quote]

Bedankt voor je antwoord maar ik wil toch even weten of ik het aan kan met mijn CPU? natuurlijk ga ik wel een een keer over op andere mobo maar voor nu... Lukt het met een Q9550?

alvast bedankt.
Ik denk het wel, maar mijn kennis gaat bij lange na niet ver genoeg om dit voor je te beantwoorden. Even wachten op de tweakers die dit kunnen dromen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zty89 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 00:35:
Je hebt volgens mij een processor die het nog steeds best aardig doet. Een 6850 is een leuke kaart, maar tenzij je met heel CPU-intensieve spellen in de weer gaat kan ik me nauwelijks voorstellen dat je CPU de bottleneck gaat zijn :)

Maargoed, mijn mening is ook maar een mening. Misschien dat anderen nog commentaar willen geven?

Edit: o, wacht, 2 x 5850 :p Tsja, dat vraagt natuurlijk een stukje meer, meer volgens mij ligt die Q9550 niets eens zo heel ver van de prestaties van de moderne Core serie. Ik denk niet dat het een probleem wordt.

Ik zou trouwens wel even naar je voeding kijken. Hoe oud is het ding en welk merk en type is het specifiek? 600 watt kan goed gaan, maar dat hangt wel erg van de kwaliteit af.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casefan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-04 21:31

casefan

Elektrotechniek!

Oh, ja euh, zie mijn topic (A)

even in het kort:

Schermen:
9* 1920*1080 tv's met hdmi / dvi / vga ingangen

Systeem:
Heb ik nog niet, dat ligt er maar net aan hoeveel videokaarten ik nodig heb. etc etc.

Waar wil ik het voor gaan gebruiken:
Fullscreen media, gaming hoeft niet persee.

Budget:
Onbeperkt, maar wel op z'n nederlands, dus de goedkoopste oplossing die goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
enveekaa schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:18:
* Wat voor systeem heb je nu?
Asus P5QL-E, E8400 3GHz, 4GB DDR2 PC2-6400 met een Sapphire Radeon HD 4850.
22"@1650x1050 (2x via DVI)
Voornamelijk gaming,
150-180
Ik heb zonet de HD 6850 gehaald en ingebouwd, echt een bizar verschil.
Black Ops loopt echt soepel en MW2 is helemaal een droom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zty89
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 09:50:
[...]

Je hebt volgens mij een processor die het nog steeds best aardig doet. Een 6850 is een leuke kaart, maar tenzij je met heel CPU-intensieve spellen in de weer gaat kan ik me nauwelijks voorstellen dat je CPU de bottleneck gaat zijn :)

Maargoed, mijn mening is ook maar een mening. Misschien dat anderen nog commentaar willen geven?

Edit: o, wacht, 2 x 5850 :p Tsja, dat vraagt natuurlijk een stukje meer, meer volgens mij ligt die Q9550 niets eens zo heel ver van de prestaties van de moderne Core serie. Ik denk niet dat het een probleem wordt.

Ik zou trouwens wel even naar je voeding kijken. Hoe oud is het ding en welk merk en type is het specifiek? 600 watt kan goed gaan, maar dat hangt wel erg van de kwaliteit af.
bedankt voor je reactie. ik heb er nu een Tagan 2 Force II TG600-U33 in zitten van anderhalf jaar oud. maar ik zou graag 2x HD6850 er in stoppen en geen 2x 5850 :) ik hoop dat mijn cpu het aankan ik ben ook nog even gaan google en het ziet er inderdaad uit dat het wel goed werkt. maar het was niet echt duidelijk daarom dat ik dacht laat ik hier het vragen ;)

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

Ik wil mijn videokaart vernieuwen.

Ik heb nu de volgende configuratie:
Video Sapphire ATI X1900XT 512MB PCI-E, VIVO, 2xDVI
Voeding Seasonic 500W S12-500 ATX Silent (SLI-certified)

Moederbord Intel Lemont DP965LT, P965, S775 (1xPEG, 3xPCI-E, 3xPCI)
Processor Intel Core 2 Duo E6600 (2.4GHz; 4MB shared; S775; Conroe)
Geheugen 2GB Corsair ValueSelect PC2-4200 DDR2 533MHz C4 (2x1GB)
Harddisk Western Digital Caviar SE16 WD2500KS 250GB 16MB SATA300
Geluid On board Intel 6-channel High-Definition audio
Besturingssysteem Microsoft Windows 7
Als opvolger dacht ik aan:
Sapphire HD5770 1GB
pricewatch: Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE

Daarbij hoef ik volgens mij de voeding niet te vervangen voor een zwaardere.

De vraag is eigenlijk of ik iets over het hoofd zie.
Alvast bedankt!

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Het valt me op dat in MW2 en BO de fps niet boven de 60 uitkomt, het lijkt wel een harde limiet ofzo?
Nu vraag ik me ook af of meer dan 60 fps wel zinvol is omdat mijn lcd 60hz is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enveekaa schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:43:
Het valt me op dat in MW2 en BO de fps niet boven de 60 uitkomt, het lijkt wel een harde limiet ofzo?
Nu vraag ik me ook af of meer dan 60 fps wel zinvol is omdat mijn lcd 60hz is?
Ja, door vsync uit te zetten maar dan heb je wel Wikipedia: Screen tearing maar bij shooters merk je het niet echt omdat alles snel gaat (ik niet tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
chim0 schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:22:
[...]

Ja, door vsync uit te zetten maar dan heb je wel Wikipedia: Screen tearing maar bij shooters merk je het niet echt omdat alles snel gaat (ik niet tenminste).
Aha! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-09 20:20
Mijn broertjes GPU (Jetway 8800GT 512Mb) is fried. Hij is nu opzoek naar een nieuw beesie voor in zijn pc, hij wil binnenkort de nieuwste Battlefield Vietnam game gaan spelen op een 20inch monitor in 1680x1250 res.

Intel Core 2 Duo,E8400
Mobo is een MSI P35 Neo PCI express 16
4 GB intern geheugen
De voeding is een standaard voeding van de Antec Sonata III.

Welke GPU kunnen jullie hem aanraden, met een goede prijs/pres verhouding?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-09 20:20
Budget zal onder de 200 euro zijn en de MSI Radeon HD6850. Welke van deze drie is de betere kaart op het moment?

Zal hij qua snelheid ingame nog wat winnen door zijn cpu te upgraden?

[ Voor 77% gewijzigd door Cobb op 22-11-2010 19:16 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cobb schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:11:
Budget zal onder de 200 euro zijn en de MSI Radeon HD6850. Welke van deze drie is de betere kaart op het moment?
Welke drie bedoel je?
Met een budget van minder dan 200 euro zou ik iig gaan voor de goedkoopste HD6850.
Zal hij qua snelheid ingame nog wat winnen door zijn cpu te upgraden?
Dat zal aan de game liggen, maar bij sommigen gaat het heel veel helpen anderen amper.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Vooral moderne games zoals Bad Company 2 staan erom bekend dat ze vrij heavy op de CPU leunen. Ik ken mensen die een verdubbeling kregen van het aantal fps met de overschakeling van een E8400 naar een quad core 775

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej ik ga een nieuwe pc samenstellen, en ik weet echt niet welke videokaart ik hier nou bij wil hebben

Processor-AMD Phenom II x4 970 Black edition
Intern geheugen-8GB DDR3 1333Mhz
Voeding waarschijnlijk een XFX Pro 650 Watt

Ik ga de computer gebruiken om mee te gamen, op het moment black ops. en ik wil op 1920*1080 spelen.
Het mogen ook 2 videokaarten zijn.
Alleen koop ik dan de 2de pas later.
Mijn budget is 250 euro(1 kaart)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:37:
Mijn budget voor 2 kaarten is 350-400 euro en het liefst zou ik 1 kaart van hooguit 250 willen.
6870?
Al snap ik niet waarom het budget ineens hoger wordt als het over 2 kaarten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:40:
[...]

6870?
Al snap ik niet waarom het budget ineens hoger wordt als het over 2 kaarten gaat.
Ja verkeerd geformuleerd ik bedoel dat ik later nog een 2de kaart er dan bij kan halen, ik pas het meteen aan want zelfs op de manier waarop ik het zei is het nog verkeerd |:( XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 09:50:
[...]

Dit klopt, zie de mooie vergelijkingstest van HWI http://nl.hardware.info/r...rs-getest-prestatiescores
Q9550 - 65 punten
i7 750 - 74 punten
i7 920 - 78 punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:40:
[...]

6870?
is deze kaart veel beter dan de MSI 480 GTX hawk of hawk talon attack? aangezien deze kaarten toch een stuk goedkoper zijn zou dit misschien een betere optie zijn en ik heb gehoord dat de 6870 een t*ring herrie maakt:), weet jij hier iets van? en welke 6870 zou ik dan moeten halen(sapphire of his of msi enz.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Zal iets worden als: i7 920, 4/6gb ram, Windows 7, misschien ssd`tje erin.
-Ik ga gamen op ofwel: Acer S243HL;1920 x 1080 ofwel:Samsung SyncMaster BX2450; 1920 x 1080.(alle 2 LED, 24 inch.) <-- offtopic: nog aanbevelingen over welke van de 2?
-Ik ga m gebruiken voor in de eerste plaats gamen, crysis 1+2, Dirt 2, GTA 4, CoD BO BF:BC2 etc etc. Gewoon moderne shooters dus. Ik ben niet van plan om snel een nieuwe pc te gaan kopen dus hij moet een tijd mee kunnen.
- mag gaan kosten: moeilijke, uiterste max 300.

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:57:
[...]

is deze kaart veel beter dan de MSI 480 GTX hawk of hawk talon attack? aangezien deze kaarten toch een stuk goedkoper zijn zou dit misschien een betere optie zijn en ik heb gehoord dat de 6870 een t*ring herrie maakt:), weet jij hier iets van? en welke 6870 zou ik dan moeten halen(sapphire of his of msi enz.)
GTX 480 valt buiten je budget: http://tweakers.net/price...6pU8w3DsM-PT_vRpb_fsLTWfg
Ik dacht dat de geluidsproductie van de 6870 wel meeviel. Over merken kan ik weinig zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

@ Jolitev: gezien het nieuws van vandaag zou ik sowieso geen GTX480 kopen, in dat geval zou ik op de GTX570 wachten. ;)

a.t.m. zou ik voor Crossfire 6850 gaan in de prijsklasse. (mits je mobo dit ondersteund.)
Brengt hogere prestaties voor hetzelfde/minder geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt jongens, ben nog aan het kiezen tussen de 6870 of de 6850. Maar ik weet nog steeds niet van welk merk ik hem dan moet halen, weet niemand hier iets vanaf? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

ok ik had deze vraag in een topic gezet, maar er werd mij verzocht hier te gaan posten. dus vandaar mijn verhaal nog een keer:

Mijn videokaart van ATI Radeon XFX XXX 5870 is voor de tweede keer overleden
ik heb te horen gekregen dat ik een nieuwe videokaart mag uitzoeken...echter mijn vertrouwen in XFX Force is een beetje afgenomen...wat denk je dat ik het beste kan nemen?

ik heb een aantal reviews gelezen over Crossfire 5850 dat ook wel een optie is, maar maakt het veel uit wat voor merk je neemt? welke raden jullie aan.
Dura Ace had het over 6870 Crossfire maar is dat sneller dan 1x 5870?

EDIT: ik zie dat de 6850 Crossfire een stuk goedkoper is 165 euro per videokaart t.o.v. 6870 die 220 euro ongeveer kost per video kaart.
CF 6850 = 330 euro
CF 6870 = 440 euro

is 110 euro verschil.

[ Voor 14% gewijzigd door Lostson op 23-11-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lostson schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:59:
ok ik had deze vraag in een topic gezet, maar er werd mij verzocht hier te gaan posten. dus vandaar mijn verhaal nog een keer:

Mijn videokaart van ATI Radeon XFX XXX 5870 is voor de tweede keer overleden
ik heb te horen gekregen dat ik een nieuwe videokaart mag uitzoeken...echter mijn vertrouwen in XFX Force is een beetje afgenomen...wat denk je dat ik het beste kan nemen?

ik heb een aantal reviews gelezen over Crossfire 5850 dat ook wel een optie is, maar maakt het veel uit wat voor merk je neemt? welke raden jullie aan.
Dura Ace had het over 6870 Crossfire maar is dat sneller dan 1x 5870?

EDIT: ik zie dat de 6850 Crossfire een stuk goedkoper is 165 euro per videokaart t.o.v. 6870 die 220 euro ongeveer kost per video kaart.
CF 6850 = 330 euro
CF 6870 = 440 euro

is 110 euro verschil.
6870 CF is zo'n 10-20% sneller dan de 6850 CF.
Persoonlijk zou ik wachten op de 69xx serie en kijken wat deze doen tov de 68xx. Ik ga er vanuit dat een 6970 ook zo rond de 440 euro gaat uitkomen maar wel een stuk sneller is. Deze moet namelijk ook enigzins gelijk gaan lopen met de GTX 580 (welke voor dat geld ook een zeer goede optie is). Wil je niet wachten, 6870 in CF.

Misschien zijn de laatste 2 kaarten nu nog langzamer dan de 6870 in CF. Maar stel je die 2 eens in CF / SLi voor ;)
Mocht je 440 euro willen uitgeven... Dan zou ik even wachten op de 6970 en deze vergelijken met de GTX 580 en daarop je beslissing maken.

Om een indicatie te krijgen vand e GTX 580 in SLi / Triple SLi -> reviews: GTX 580 in sli en tri-sli getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennie98
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:28:
[...]

De 5770 kan makkelijk jouw res afspelen ik denk dat je de crosfire niet goed heb geinstalleert
Welke versie van ccc heb je nu en heb je de crosfire drivers ook goed geïnstalleerd op je systeem.

specs van je kaart output
Integrated dual-link DVI output with HDCP11
Max resolution: 2560x1600
Integrated DisplayPort output
Max resolution: 2560x1600
Integrated HDMI 1.3 output with Deep Color, xvYCC wide gamut support, and high bit-rate audio
Max resolution: 1920x1200
Integrated VGA output
Max resolution: 2048x1536

Wat je kan doen is alle drivers van je grakas de-installeren. Dan nogmaals de kaarten correct instaleren met de nieuwe drivers van ati.
Als dit niet lukt ga dan na of er een nieuw bios versie voor je mobo is op de site van asus het kan ook zijn dat je mobo nog niet perfect werkt met de crosfire opstelling die je nu hebt.
zoals ik al zei wou ik de laatste nieuwe versie van ccc installeren... nu heb ik dus de versie voor 10.10 draaien... zal later de echte specs enzo geven... heb ook al geprobeerd van mobo te updaten.. is mij niet gelukt.. waarom? geen idee, zal dit deze avond nog eens proberen. vond het zeer raar dat mijn systeem altijd crasht als ik de volgende versie van ccc wil installen... mss ligt dit idd aan de firmware update van mijn mobo. Hopelijk is dit de fout en kan ik dit vanavond verhelpen... als ik eraan denk laat ik je morgen iets meer weten... alvast bedankt voor je snelle antwoord (had dit niet gezien, bleef op dezelfde pagina hangen)
hopelijk weet ik morgen dus meer...

nu is de maximum resolutie van mijn kaart dus 1920x1080... hoger gaat niet :/

EDIT: Ik heb nu mijn mobo Firmware geupdate.
Een Asus P6T SE van 0805 naar 0908 geupdated.
De kaarten heb ik nu geupdate .. zonder hevige systeemcrash met blauw scherm.... naar de CCC 10.10
nog steeds kan ik maar 1920x1080 aan...
De crossfire is ingeschakeld in CCC .... weet niet waar dit anders te doen...
Het is zeer frustrerend aangezien mijn scherm een normale resolutie heeft van 1920x1200 en mijn kaart dit blijkbaar wel zou moeten aankunnen.
Heeft iemand enig idee aan wat dit nog zou kunnen liggen.
Net gezien dat het geen Windows 7 64-bit support heeft... alleen Windows 7.
Kan dat het probleem zijn? Zoja, is dit dan met één of andere patch op te lossen?
Dit is nogal bekakt anders.... :/

nogmaals mijn specs:

windows 7 64-bit
ASUS P6T SE mobo met firmware intss 0908
Twee Sapphire Vapor-X "Overclock Edition" Ati Radeon HD 5770 1GB GDDR5 in crossfire
Acer Scherm S243HL met HDMI aansluiting normale resolutie 1920x1200
Samsung Scherm SyncMaster T220 DVI aansluiting met normale resolutie 1680x1050

FINAL EDIT: Het was een domme vraag. Heb het antwoord gevonden.
Bedankt aan iedereen die er moeite voor zou gedaan hebben voor mij te helpen.

Antwoord: maximum resolutie scherm : 1920x1080
dacht 1920x1200
Bedankt aan de leverancier om dit laatste als spec te zetten.... :/

[ Voor 26% gewijzigd door Bennie98 op 24-11-2010 09:17 ]

Gran Turismo 2 Because Tetris Is Unrealistic

Pagina: 1 ... 26 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic