Volgens mij ondersteunt jouw 2700k geen quad-geheugen, maar daar zou ik graag nog een bevestiging van zien.Swilly235 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:48:
En kwa geheugen is dual of quad beter ?
mvg,
Frank
Nu dat off topic discussie over voedingen eindelijk is afgelopen wil ik nilsepils en henshin bedanken voor hun hulp. Ik heb er uiteindelijk toch voor besloten om mijn budget op te rekken en voor de hd 7850 te gaan. Laatste vraag die ik heb; mijn mobo heeft een pci-e 2.0 aansluiting en de kaart is 3.0. Merk je hier grote prestatieverschil/verlies?
Je merkt daar helemaal niks van, een 7850 zit nog lang niet aan de limiet van PCI-e 2.0.pelgrom schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:28:
Nu dat off topic discussie over voedingen eindelijk is afgelopen wil ik nilsepils en henshin bedanken voor hun hulp. Ik heb er uiteindelijk toch voor besloten om mijn budget op te rekken en voor de hd 7850 te gaan. Laatste vraag die ik heb; mijn mobo heeft een pci-e 2.0 aansluiting en de kaart is 3.0. Merk je hier grote prestatieverschil/verlies?
Even mijn wat oudere post erbij pakken. Ik zit er nu aan te denken een Radeon HD6450 te kopen. Rond de €37,50 inclusief verzenden moet dit wel lukken. Voor dat ik tot aanschaf over ga nog graag even jullie two cents.mmedia schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:45:
Ben opzoek naar een videokaart voor een wat ouder systeem.
- Wat voor systeem heb je nu?
Asus A8N-SLI Premium mobo (specs)
AMD Athlon 64 3700+ @ 2850Mhz cpu
Nexus Value 430 psu
Nvidia 7800GT graka
250 GB sata 7200rpm hd
- Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1280x1024 (nieuwe monitor/resolutie zit in de planning)
- Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
- 1080p materiaal / blu-ray af kunnen spelen
- liefst met zoveel mogelijk 3D power. Ik begrijp dat de rest van mijn hardware al snel beperkende factor gaat worden. Dit is overigens niet een heel harde eis
- passieve koeling zou 'n leuke extra zijn
- Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Sowieso minder dan €100, maar gezien mijn CPU is het wellicht verstandig om ook onder de €50 te blijven (ivm overkill t.o.v. de rest van mijn hardware)
- Gezien mijn post hierboven, is de HD6450 nog de verstandigste keuze? Zo niet, wat is beter optie?
- Ga ik er met een HD6450 op 3D gebied eigenlijk op achteruit (t.o.v. Nvidia 7800GT)?
- Wellicht nog andere op- en/of aanmerkingen?
Heeft iemand enig idee wat de benaming is voor een grafische kaart welke over een korte bracket beschikt?
Ik ben namelijk opzoek naar een passieve videokaart welke low profile is en over zon korte bracket beschikt (9a 10 cm) voor een HP Compaq 6000 Pro desktop (core2duo E8400). Moederbord is er 1 van HP zelf (3048h) Q45/A43. Het is zon lage kast waar je je scherm op plaatst.
De resolutie zal 2x 1440*900 worden de voeding is voldoende
Of is het nou zo dat low-profile al voor een korte bracket staat?
Ik ben namelijk opzoek naar een passieve videokaart welke low profile is en over zon korte bracket beschikt (9a 10 cm) voor een HP Compaq 6000 Pro desktop (core2duo E8400). Moederbord is er 1 van HP zelf (3048h) Q45/A43. Het is zon lage kast waar je je scherm op plaatst.
[ Voor 14% gewijzigd door BiLo op 04-04-2012 11:56 ]
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Verwijderd
Ongeveer 75% minder performanceRedblader schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:32:
[...]
Je merkt daar helemaal niks van, een 7850 zit nog lang niet aan de limiet van PCI-e 2.0.
[...]
Even mijn wat oudere post erbij pakken. Ik zit er nu aan te denken een Radeon HD6450 te kopen. Rond de €37,50 inclusief verzenden moet dit wel lukken. Voor dat ik tot aanschaf over ga nog graag even jullie two cents.
- Gezien mijn post hierboven, is de HD6450 nog de verstandigste keuze? Zo niet, wat is beter optie?
- Ga ik er met een HD6450 op 3D gebied eigenlijk op achteruit (t.o.v. Nvidia 7800GT)?
- Wellicht nog andere op- en/of aanmerkingen?
[/quote]
http://nl.hardware.info/reviews/2080/13/amd-radeon-hd-6450-review-conclusie Prima kaart, en zal ietsje sneller zijn dan de 7800GT
[
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 12:09 ]
Wat, met PCIe 2.0 i.p.v. 3.0? Is dat een grapje of een misverstand?
D'r zijn geen benchmarks te vinden waarin beiden vergeleken worden, maar ik vermoed dat het ongeveer vergelijkbaar is. Ik weet niet welke spellen je nu nog speelt (ik vermoed dat alle games die op jouw CPU draaien, op die resolutie ook nog wel op een HD6450 te spelen zijn), crysis-achtige taferelen vind die GPU natuurlijk niet leuk maar dat lukt toch al niet.mmedia schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:53:
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Games uit 2007 (max uit 2008). Kwam ook nog een Nvidia GT 430 tegen voor €45,- Die heeft volgens mij iets meer 3D power. Is alleen wel een oudere kaart en geen passieve koeling. Weet niet hoe de ondersteuning is op htpc-vlak.bwerg schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:59:
[...]
D'r zijn geen benchmarks te vinden waarin beiden vergeleken worden, maar ik vermoed dat het ongeveer vergelijkbaar is. Ik weet niet welke spellen je nu nog speelt (ik vermoed dat alle games die op jouw CPU draaien, op die resolutie ook nog wel op een HD6450 te spelen zijn), crysis-achtige taferelen vind die GPU natuurlijk niet leuk maar dat lukt toch al niet.
[ Voor 10% gewijzigd door mmedia op 04-04-2012 12:34 ]
Ondanks dat dit het BBG aanschaftopic is, mag je zelf best wat moeite doen. Durf zelf wat op te zoeken, anders gooi ik de boel zo de prullenbak in.Swilly235 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:48:
En kwa geheugen is dual of quad beter ?
mvg,
Frank
Ik ben geen HTPC-expert, maar naar mijn weten is de HD6450 wel de beste HTPC-kaart. Maar de verschillen met andere moderne kaarten (GT430 is het modernste wat NVidia heeft in dit segment) zijn klein. GT430 is inderdaad wel iets krachtiger.mmedia schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:27:
[...]
Games uit 2007 (max uit 2008). Kwam ook nog een Nvidia GT 430 tegen voor €45,- Die heeft volgens mij iets meer 3D power. Is alleen wel een oudere kaart. Weet niet hoe de ondersteuning is op htpc-vlak.
Is het slot bruin? Dan is het waarschijnlijk een "AGP" videokaart.DylanE schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:29:
Heeft iemand enig idee wat de benaming is voor een grafische kaart welke over een korte bracket beschikt?
Het gaat hier wel om pci 16x. Maar volgens mij ben ik er uit, ik dacht dat low profile voor een single slot kaart staat maar nu ben ik er bijna over uit dat het om een 'korte bracket' gaat. Tenzij iemand me hier nog zou willen corrigeren?!Jamievs schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:22:
[...]
Is het slot bruin? Dan is het waarschijnlijk een "AGP" videokaart.
Ik ben trouwens voor dit model gegaan: Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI
[ Voor 16% gewijzigd door BiLo op 04-04-2012 14:31 ]
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Om te weten of je een stap achteruit of vooruit zet met je toekomstige aanschaf, kan je de lijst van Toms Hardware gebruiken als leidraad. Ze updaten hun aanbevelingen maandelijks.
* Wat voor systeem heb je nu?
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1280x1024. Een nieuwe monitor staat op de wensenlijst, dus dat wordt dan 1920x1080.
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Op dit moment voornamelijk FIFA 12. Maar in het algemeen "recente sport games en shooters".
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?
100 - 150 euro.
Veel leeswerk in (onder andere) dit topic heeft mij naar de AMD 6850 en 6870 "gestuurd". Nu weet ik dat mijn systeem ondertussen flink verouderd is, maar dit gaat de laatste upgrade worden van deze machine. Ik verwacht daarna niet meer op de pc te gamen, dus vind ik het niet waard om daar meer geld aan te gaan spenderen.
Sowieso zal mijn CPU icm het moederbord (PCI Express 1.0 als ik me niet vergis) de bottleneck vormen. De vraag is dus eigenlijk of het nuttig is om de 6870 te verkiezen boven de 6850?
Zijn er nog interessante alternatieven voor de 6850 en/of 6870?
Moederbord | MSI P35 Platinum Combo |
Processor | Intel Core 2 Duo E8200 (2,66GHz @ 3,2GHz) |
Geheugen | 2GB x 2 (4GB) PC4200 DDR2 CL4 OCZ (OCZ25334096VDC-K) |
Voeding | Zalman ZM460-APS |
Videokaart | MSI N9800GTX PLUS-T2D512 |
Monitor | Samsung Syncmaster 913N |
1280x1024. Een nieuwe monitor staat op de wensenlijst, dus dat wordt dan 1920x1080.
Op dit moment voornamelijk FIFA 12. Maar in het algemeen "recente sport games en shooters".
100 - 150 euro.
Veel leeswerk in (onder andere) dit topic heeft mij naar de AMD 6850 en 6870 "gestuurd". Nu weet ik dat mijn systeem ondertussen flink verouderd is, maar dit gaat de laatste upgrade worden van deze machine. Ik verwacht daarna niet meer op de pc te gamen, dus vind ik het niet waard om daar meer geld aan te gaan spenderen.
Sowieso zal mijn CPU icm het moederbord (PCI Express 1.0 als ik me niet vergis) de bottleneck vormen. De vraag is dus eigenlijk of het nuttig is om de 6870 te verkiezen boven de 6850?
Zou een HD6850 doen is ongeveer dubbel zo snel.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
ThanksThe bull85 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:06:
Om te weten of je een stap achteruit of vooruit zet met je toekomstige aanschaf, kan je de lijst van Toms Hardware gebruiken als leidraad. Ze updaten hun aanbevelingen maandelijks.
Verwijderd
Hallo Allemaal,
Zojuist heb ik een nieuw systeem gekocht, helemaal top. Met een Sapp2GB D5 X HD7850 OCLR. Doet het goed moet ik zeggen
Maar ik heb nog de oude waarvan de videokaart (Asus512 D3 X EN9800GT ULT/HTDP) is overleden. Hij knalt er continu uit en geeft continu beeld waar je je zonnebril voor nodig hebt. En dat gebeurd ook als Windows niet draait. Bijvoorbeeld als je de pc aanzet en hij start op. De rest doet het nog goed, als je de leeftijd van het systeem meeneemt (+/- 6 jaar oud).
Het "oude" systeem wil ik nog wel gebruiken voor kleine doeleinden en nadat ik alle data en muziek/film/foto's eraf heb gehaald, wil ik hem schenken aan mijn broer, die er niet veel mee doet, buiten een beetje internet en wat oude spellen zoals de eerste versies van gta en simcity.
Nu zoek ik een vervanger voor de 9800GT. Een videokaart tegen een heel schappelijk prijsje. Maar eerst de beantwoording van de standaard vragen
Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
Intel Core 2 Duo E6600
Gigabyte GA-945P-S3
2Gb DDR2 Kingston Valueram
Windows XP Home MCE
Asus512 D3 X EN9800GT ULT/HTDP
Zalman Zm600-hp 600 Watt Ultra Quiet
Maakt mij niet uit, als hij het maar doet
Er gaan geen zware 3d spellen meer gespeeld worden, af en toe een filmpje en voor de rest internet/youtube e.d.
Puur internetten, office, mail. Incidenteel een oude versie van GTA en SImcity. Software zal ook niet spannend zijn. Alleen de standaard dingen.
Maximaal 50 euro. Met de hier bovengestelde eisen zal meer ook niet nodig zijn lijkt mij.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!
Zojuist heb ik een nieuw systeem gekocht, helemaal top. Met een Sapp2GB D5 X HD7850 OCLR. Doet het goed moet ik zeggen
Maar ik heb nog de oude waarvan de videokaart (Asus512 D3 X EN9800GT ULT/HTDP) is overleden. Hij knalt er continu uit en geeft continu beeld waar je je zonnebril voor nodig hebt. En dat gebeurd ook als Windows niet draait. Bijvoorbeeld als je de pc aanzet en hij start op. De rest doet het nog goed, als je de leeftijd van het systeem meeneemt (+/- 6 jaar oud).
Het "oude" systeem wil ik nog wel gebruiken voor kleine doeleinden en nadat ik alle data en muziek/film/foto's eraf heb gehaald, wil ik hem schenken aan mijn broer, die er niet veel mee doet, buiten een beetje internet en wat oude spellen zoals de eerste versies van gta en simcity.
Nu zoek ik een vervanger voor de 9800GT. Een videokaart tegen een heel schappelijk prijsje. Maar eerst de beantwoording van de standaard vragen
Intel Core 2 Duo E6600
Gigabyte GA-945P-S3
Windows XP Home MCE
Maakt mij niet uit, als hij het maar doet
Puur internetten, office, mail. Incidenteel een oude versie van GTA en SImcity. Software zal ook niet spannend zijn. Alleen de standaard dingen.
Maximaal 50 euro. Met de hier bovengestelde eisen zal meer ook niet nodig zijn lijkt mij.
Als je 2de hands een 5770 of 5750 koopt voor ~50 euro ga je er qua prestaties nog op vooruit ook.Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:35:
Hallo Allemaal,
Zojuist heb ik een nieuw systeem gekocht, helemaal top. Met een Sapp2GB D5 X HD7850 OCLR. Doet het goed moet ik zeggen![]()
Intel Core 2 Duo E6600
Gigabyte GA-945P-S3
Windows XP Home MCE
Maakt mij niet uit, als hij het maar doetEr gaan geen zware 3d spellen meer gespeeld worden, af en toe een filmpje en voor de rest internet/youtube e.d.
Zoals deze:
V&A aangeboden: Sapphire HD5770 1GB DDR5
V&A aangeboden: Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCI-E nieuw uit doos
V&A aangeboden: Radeon HD 5770 1GB
Als je een nieuwe kaart wilt krijg je veel minder performance voor je geld en zul je echt met een budget kaartje zitten, hoewel dat misschien ook wel genoeg zou zijn kan je met een 5770 in ieder geval altijd de optie hebben om nog wat spellen te spelen.
Als je liever echt een nieuwe kaart hebt dan kan je kijken naar een 6450/6570 maar die zijn beiden wel een stuk langzamer dan een 5770 en volgens mij misschien nog wel langzamer dan je oude 9800GT (de 6450 is dat sowieso)
[ Voor 4% gewijzigd door Redblader op 05-04-2012 14:29 ]
Of je gooit de videokaart in de oven en dan doet die het weer.
AMD Nieuwsdiscussie
Ben van plan om de Sapphire Radeon HD6450 1GB te bestellen. Is deze kaart eigenlijk wel compatible met Asus A8N-SLI Premium mobo (specs). Dan doel ik voornamelijk op PCI-e downwards compatibilty. Kom verschillende verhalen tegen over 2.0/2.1 versus 1.1
In principe gaven alleen mobo's met VIA chipset en PCI-e 1.0a sloten problemen met modernere PCI-e videokaarten, dit moet dus prima gaan.
AMD Nieuwsdiscussie
Nvm.
[ Voor 114% gewijzigd door S.J_84 op 07-04-2012 11:59 ]
hallo, ik zet mijn eerste pc in elkaar en vroeg me af of jullie advies konden geven wat betreft de videokaart.
ik zat zelf te denken aan een 6850 of tweedehandse 5850, omdat ze zeggen dat ze ongeveer even goed zijn.
Wat voor systeem heb je nu? Vergeet vooral niet de voeding!
965 BE
extreme 3
620W voeding dus dit zal geen probleem gaan worden
Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
eerst op 1280*1024 en in de toekomst op 1920*1080
Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
vooral voor gamen en af en toe een filmpje ofzo. games die ik vooral speel zijn spellen zoals LoL en BF3.
Wat mag je nieuwe kaart kosten?
ik zat te denken aan een budget van ongeveer 100 euro. mag wel ietsjes meer zijn.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen
ik zat zelf te denken aan een 6850 of tweedehandse 5850, omdat ze zeggen dat ze ongeveer even goed zijn.
965 BE
extreme 3
620W voeding dus dit zal geen probleem gaan worden
eerst op 1280*1024 en in de toekomst op 1920*1080
vooral voor gamen en af en toe een filmpje ofzo. games die ik vooral speel zijn spellen zoals LoL en BF3.
ik zat te denken aan een budget van ongeveer 100 euro. mag wel ietsjes meer zijn.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen
620W voeding *) mja eem 6850 gaat niet zoveel verbruiken
Ik zou een 6850 halen en die later evt een cfx gooien mocht je dit willen.
LoL gaat geen problemen, BF3 ga je op medium wss net nog trekken
Ik zou een 6850 halen en die later evt een cfx gooien mocht je dit willen.
LoL gaat geen problemen, BF3 ga je op medium wss net nog trekken
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Even voor de gein, over welke voeding spreken we?
Verwijderd
Vier Seasonic X-O-X 155 watters, in tri-sli opstelling.yzx schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 11:50:
Even voor de gein, over welke voeding spreken we?
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 18:22:
[...]
Vier Seasonic X-O-X 155 watters, in tri-sli opstelling.

Het is zeker wel belangrijk om te weten wat voor voeding hij heeft, er is een kans dat er een prul ding in zit dat lang niet genoeg kan leveren of dat niet stabiel kan leveren.
Edit: aangezien de wenslijst van RTHz voor de rest wel redelijk overeen komt met de specs die hij in dit topic noemde zou het best kunnen zijn dat zijn voeding eigenlijk een Corsair CX600 is, of hij moet de voeding nog veranderd hebben, een CX600 zou in ieder geval ruim voldoende zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door Redblader op 07-04-2012 18:32 ]
Als hij een pricewatch: MS-Tech V-GO A6.2 heeft dan is het idd wel handig de voeding te vervangen...
AMD Nieuwsdiscussie
Ik dacht dat er geen verschil zou zitten in hardware bij de Sapphire 7850 OC en de niet OC versie. Lees nu echter op hardware info dat de OC versie extra heatpipes bevat. Is het dan toch verstandiger om voor de OC versie te gaan en die verder to OCen of moet de standaard versie ook wel bijvoorbeeld op 1 Ghz te zetten zijn?
Bron: http://nl.hardware.info/n...800-videokaarten---update
Bron: http://nl.hardware.info/n...800-videokaarten---update
Verwijderd
Halo, Ik ken redelijk weinig over pc's in het algemeen laat staan grafishe kaarten. Maar ik ben en blijf een gamer en zou graag mijn huidige grafishe kaart vervangen (ATI radeon hd 5770). En de helft van wat ik lees op internet (reviews onder andere) zijn voor mij chinees. Dus ik had gehoopt dat jullie mij hier bij kunnen helpen 
* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
<<< Systeemoverzicht >>>
> Moederbord : Gigabyte GA-790XTA-UD4
> Chipset : AMD 790X
> Processor : AMD Phenom II X4 965 @ 3400 MHz
> Fysiek Geheugen : 8192 MB (4 x 2048 DDR3-SDRAM )
> Videokaart : ATI Radeon HD 5700 Series
> Harde Schijf : ST31000528AS (1000 GB)
> Harde Schijf : Samsung (750 GB)
> DVD-Rom Station : Optiarc DVD RW AD-7240S ATA Device
> DVD-Rom Station : SAMSUNG DVDWBD SH-B083L ATA Device
> DVD-Rom Station : FQP ZSDUJODMB SCSI CdRom Device
> Monitor Type : Samsung SyncMaster - 23 inches
> Netwerkkaart : RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
> Besturingssysteem : Windows 7 Professional Professional 6.01.7601 Service Pack 1 (x64)
> DirectX : Versie 11.00
> Windows Performance Index : 5.9
<<< Voltage, Temperatuur en Ventilatoren >>>
> Hardware Monitoring : ITE IT8720F
> Voltage CPU : 1.31 V
> +3.3V Voltage : 3.36 V
> +5V Voltage : 5.04 V
> +12V Voltage : 12.40 V
> VTT : 1.49 V
> VBAT : 3.30 V
> Processor Ventilator : 3040 rpm
> Chassis Ventilator : 742 rpm
> Processor Temperatuur : 42 °C
> Moederbord Temperatuur : 53 °C
> Power/Aux Temperatuur : 54 °C
> Processor :
> AMD Phenom II X4 965 (Core 1) : 58.5 °C
> AMD Phenom II X4 965 (Core 2) : 58.5 °C
> AMD Phenom II X4 965 (Core 3) : 58.5 °C
> AMD Phenom II X4 965 (Core 4) : 58.5 °C
> AMD Phenom II X4 965 : 111.30 W
> ATI Radeon HD 5700 Series : ATI Catalyst Driver
> GPU Temperature : 48 °C
> GPU Fan : 35.0%
> Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T
> Harde Schijf ST31000528AS (Assembly) : 34 °C
> Harde Schijf ST31000528AS (Airflow) : 34 °C
1920x1080 max
Games zoals Battlefield 3, The Elder Scrolls V: Skyrim, Fallout: New Vegas, Starcraft II (en komende expansions)
max 500 EUR.
Pc gaming is voor mij heel belangrijk en daarom wil ook een grafishe kaart die mijn games op max settings kan draaien. En met mijn huidige setup lukt dat niet meer (met games zoals BF3 krijg ik lage fps op max settings).
Ik had gedacht aan de nieuwe Radeon HD 7xxx series, specifiek de Radeon HD 7970 (de laatste denk ik?)
Maar hier zijn net zoals andere grafishe kaarten veel varianten op en ik weet niet welke de beste zou zijn voor mijn pc. Qua geluid van de videokaart zou het een redelijke stille kaart moeten zijn (mijn pc maakt al genoeg kabaal, zeker in de zomer of LAN-parties)
Dus hierbij mijn vraag welke 7970 is voor mijn huidige setup het beste? Of is een lagere van de 7xxxx series voor mij genoeg om games op max te draaien voor nu en komende jaren?
Thx in advance!
CarNage
* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
<<< Systeemoverzicht >>>
> Moederbord : Gigabyte GA-790XTA-UD4
> Chipset : AMD 790X
> Processor : AMD Phenom II X4 965 @ 3400 MHz
> Fysiek Geheugen : 8192 MB (4 x 2048 DDR3-SDRAM )
> Videokaart : ATI Radeon HD 5700 Series
> Harde Schijf : ST31000528AS (1000 GB)
> Harde Schijf : Samsung (750 GB)
> DVD-Rom Station : Optiarc DVD RW AD-7240S ATA Device
> DVD-Rom Station : SAMSUNG DVDWBD SH-B083L ATA Device
> DVD-Rom Station : FQP ZSDUJODMB SCSI CdRom Device
> Monitor Type : Samsung SyncMaster - 23 inches
> Netwerkkaart : RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
> Besturingssysteem : Windows 7 Professional Professional 6.01.7601 Service Pack 1 (x64)
> DirectX : Versie 11.00
> Windows Performance Index : 5.9
<<< Voltage, Temperatuur en Ventilatoren >>>
> Hardware Monitoring : ITE IT8720F
> Voltage CPU : 1.31 V
> +3.3V Voltage : 3.36 V
> +5V Voltage : 5.04 V
> +12V Voltage : 12.40 V
> VTT : 1.49 V
> VBAT : 3.30 V
> Processor Ventilator : 3040 rpm
> Chassis Ventilator : 742 rpm
> Processor Temperatuur : 42 °C
> Moederbord Temperatuur : 53 °C
> Power/Aux Temperatuur : 54 °C
> Processor :
> AMD Phenom II X4 965 (Core 1) : 58.5 °C
> AMD Phenom II X4 965 (Core 2) : 58.5 °C
> AMD Phenom II X4 965 (Core 3) : 58.5 °C
> AMD Phenom II X4 965 (Core 4) : 58.5 °C
> AMD Phenom II X4 965 : 111.30 W
> ATI Radeon HD 5700 Series : ATI Catalyst Driver
> GPU Temperature : 48 °C
> GPU Fan : 35.0%
> Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T
> Harde Schijf ST31000528AS (Assembly) : 34 °C
> Harde Schijf ST31000528AS (Airflow) : 34 °C
1920x1080 max
Games zoals Battlefield 3, The Elder Scrolls V: Skyrim, Fallout: New Vegas, Starcraft II (en komende expansions)
max 500 EUR.
Pc gaming is voor mij heel belangrijk en daarom wil ook een grafishe kaart die mijn games op max settings kan draaien. En met mijn huidige setup lukt dat niet meer (met games zoals BF3 krijg ik lage fps op max settings).
Ik had gedacht aan de nieuwe Radeon HD 7xxx series, specifiek de Radeon HD 7970 (de laatste denk ik?)
Maar hier zijn net zoals andere grafishe kaarten veel varianten op en ik weet niet welke de beste zou zijn voor mijn pc. Qua geluid van de videokaart zou het een redelijke stille kaart moeten zijn (mijn pc maakt al genoeg kabaal, zeker in de zomer of LAN-parties)
Dus hierbij mijn vraag welke 7970 is voor mijn huidige setup het beste? Of is een lagere van de 7xxxx series voor mij genoeg om games op max te draaien voor nu en komende jaren?
Thx in advance!
CarNage
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2012 17:28 . Reden: te lang ]
Ik zou zeggen CFX7850 en een nieuwe voeding?
CFX 7850 ligt rond de 420euro en dan een voeding zit je aan je 500euro wss
Natuurlijk kan het goedkoper moest je dat willen
Maarja cfx heeft ook wat nadelen hier en daar grootste zijn de stroomverbruik, drivers die soms moeilijk doen ( voor de games die je opnoemt zijn er nu geen problemen ) en dan "microstuttering"
Maarja cfx heeft ook wat nadelen hier en daar grootste zijn de stroomverbruik, drivers die soms moeilijk doen ( voor de games die je opnoemt zijn er nu geen problemen ) en dan "microstuttering"
[ Voor 35% gewijzigd door yzx op 08-04-2012 17:05 ]
@carnage100
Het zou fijn zijn als je alle overbodige informatie weglaat, zo is je post wel achterlijk lang.
Het zou fijn zijn als je alle overbodige informatie weglaat, zo is je post wel achterlijk lang.

Momenteel zit ik dus met een klein probleempje. Ik heb namelijk 2x pricewatch: MSI N560GTX-Ti Hawk in SLI (ofcourse). Alleen heb ik dus maar 1gb VRAM
, eigenlijk kan ik games als Battlefield 3 makkelijk op Ultra spelen (met redelijke framerates, ongeveer 50fps) alleen dan krijg ik van de **** framedrops omdat ik steeds VRAM tekort kom
. Nu vroeg ik mij af of ik Battlefield 3 minstens zo goed zou kunnen draaien met een enkele 680, alleen dan zonder framedrops dmv tekort aan VRAM? Ook vraag ik me dan natuurlijk meteen af of het de investering wel waard zou zijn? Dan moet ik er even bij vermelden dat ik dan verwacht zo'n 200€ neer te moeten leggen voor de 680 na verkoop van mijn 560's.
Ik game op 1080p (heel misschien in de toekomst 3x1080p, maar reken er maar niet op) en mijn monitor kan tot 120hz gaan.
Alvast bedankt en natuurlijk een vrolijk Pasen!

Ik game op 1080p (heel misschien in de toekomst 3x1080p, maar reken er maar niet op) en mijn monitor kan tot 120hz gaan.
[ Voor 6% gewijzigd door RoofTurkey op 08-04-2012 17:11 ]
Grillmeister
Wat dacht je van gewoon naar 2xMSAA te gaan en 8xAA ofzo? Is dat niet goedkoperRoofTurkey schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:10:
Momenteel zit ik dus met een klein probleempje. Ik heb namelijk 2x pricewatch: MSI N560GTX-Ti Hawk in SLI (ofcourse). Alleen heb ik dus maar 1gb VRAM, eigenlijk kan ik games als Battlefield 3 makkelijk op Ultra spelen (met redelijke framerates, ongeveer 50fps) alleen dan krijg ik van de **** framedrops omdat ik steeds VRAM tekort kom
. Nu vroeg ik mij af of ik Battlefield 3 minstens zo goed zou kunnen draaien met een enkele 680, alleen dan zonder framedrops dmv tekort aan VRAM? Ook vraag ik me dan natuurlijk meteen af of het de investering wel waard zou zijn? Dan moet ik er even bij vermelden dat ik dan verwacht zo'n 200€ neer te moeten leggen voor de 680 na verkoop van mijn 560's.
Dat is dus het probleem, ik moet settings terugschroeven (momenteel zit ik op 70fps gemiddeld met alles op high en AA, MSAA, etc. op 2x) en dat vind ik eigenlijk sonde aangezien de kaarten het makkelijk aan zouden kunnen (op de 1gb VRAM na dan
). Ook zou het qua warmteproductie (en dus ook geluid) en stroomverbruik ook een vooruitgang zijn.
Grillmeister
Dat uiteraard maar draai toch op high gewoon? Zoveel tussen ultra textures en high textures zitten er nietRoofTurkey schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:15:
Dat is dus het probleem, ik moet settings terugschroeven (momenteel zit ik op 70fps gemiddeld met alles op high en AA, MSAA, etc. op 2x) en dat vind ik eigenlijk sonde aangezien de kaarten het makkelijk aan zouden kunnen (op de 1gb VRAM na dan). Ook zou het qua warmteproductie (en dus ook geluid) en stroomverbruik ook een vooruitgang zijn.
Touché.
Ik wacht gewoon even alles af en misschien ergens in de zomer hak ik de knoop door.
Ik wacht gewoon even alles af en misschien ergens in de zomer hak ik de knoop door.
[ Voor 86% gewijzigd door RoofTurkey op 08-04-2012 17:18 ]
Grillmeister
Verwijderd
Ik kan niet direct iets vinden over CFX 7850, bedoel je XFX 7850? Alsook wat is er verkeerd met mijn voeding lol?yzx schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:02:
Ik zou zeggen CFX7850 en een nieuwe voeding?
Sorry, is dit beter?Redblader schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:05:
@carnage100
CFX betekent crossfire, dus 2 kaartenVerwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:35:
[...]
Ik kan niet direct iets vinden over CFX 7850, bedoel je XFX 7850? Alsook wat is er verkeerd met mijn voeding lol?
http://tweakers.net/price...ire-hd7850-2gb-gddr5.html dus 2 van die kaarten
En je voeding, wel mss ben ik blind maar zie nergens echt de voeding staat, en waarschijnlijk is dat een gekochte systeem en 9/10 keer zit er een lompe voeding in die niets waard is
# | Product | Prijs | Subtotaal |
2 | Sapphire HD7850 2GB GDDR5 | € 208,90 | € 417,80 |
1 | Corsair Enthusiast TX650 V2 | € 76,- | € 76,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 493,80 |
Past binnen je budget, je kunt anders ook een single 7950 nemen en die later in CFX gooien of niet.
Verwijderd
Dit is misschien een domme vraag. Als ik CFX 7850, maakt het uit aan welke videokaart ik men monitor verbindt?yzx schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:41:
[...]
CFX betekent crossfire, dus 2 kaarten
http://tweakers.net/price...ire-hd7850-2gb-gddr5.html dus 2 van die kaarten
En je voeding, wel mss ben ik blind maar zie nergens echt de voeding staat, en waarschijnlijk is dat een gekochte systeem en 9/10 keer zit er een lompe voeding in die niets waard is
# Product Prijs Subtotaal 2 Sapphire HD7850 2GB GDDR5 € 208,90 € 417,80 1 Corsair Enthusiast TX650 V2 € 76,- € 76,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 493,80
Past binnen je budget, je kunt anders ook een single 7950 nemen en die later in CFX gooien of niet.
Nope, je hebt 2 videokaarten die met een crossfire bridge aan elkaar worden verbonden, deze zit bij de videokaarten in de verpakking, je hebt dus in principe alles wat nodig isVerwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 18:03:
[...]
Dit is misschien een domme vraag. Als ik CFX 7850, maakt het uit aan welke videokaart ik men monitor verbindt?
De gene waarmee je de scherm verbind wordt ook het warmste dus afhankelijk van je airflow kun je best kijken op welke je die hangtVerwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 18:03:
[...]
Dit is misschien een domme vraag. Als ik CFX 7850, maakt het uit aan welke videokaart ik men monitor verbindt?
Verwijderd
Ahzo. Dus best aan de onderste hangen want daar zit er veel ruimte en niet de eerste want de twee zal er direct onder hangen, kkyzx schreef op zondag 08 april 2012 @ 18:15:
[...]
De gene waarmee je de scherm verbind wordt ook het warmste dus afhankelijk van je airflow kun je best kijken op welke je die hangt
thx voor alle info iedereen
Is dit een goede voeding?
Het is een redelijk goede voeding, je kan hier in ieder geval makkelijk en veilig 2x een 7850 aan hangen dus een nieuwe voeding heb je niet nodigVerwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 18:43:
[...]
Ahzo. Dus best aan de onderste hangen want daar zit er veel ruimte en niet de eerste want de twee zal er direct onder hangen, kk. Handig nu ik dat weet
![]()
thx voor alle info iedereenen btw heb men kast open gedaan en blijkbaar is mijn voeding: OCZ700MXSP
Is dit een goede voeding?
Jup
Heb je eventueel wat centjes voor wat andere hardware off veel liters bier
Heb je eventueel wat centjes voor wat andere hardware off veel liters bier
Verwijderd
Ok, goed dat ik weet dat ik in alle veiligheid het kan monterenRedblader schreef op zondag 08 april 2012 @ 18:57:
[...]
Het is een redelijk goede voeding, je kan hier in ieder geval makkelijk en veilig 2x een 7850 aan hangen dus een nieuwe voeding heb je niet nodig
Oja nog een tip, driverswiper erdoor halen dat je ATi/AMD drivers weg zijn, en dan de drivers van de 7850 erop gooien direct van de AMD site voor u OS met de CAP files !Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 19:28:
[...]
Ok, goed dat ik weet dat ik in alle veiligheid het kan monterenThx!
laat maar

[ Voor 105% gewijzigd door Wlie op 09-04-2012 14:03 ]
Op dit moment heb ik een i7 2600k@ 4,1 Ghz met een HD6950-70 Unlocked. Nu had ik een vraag, ik wil graag een gtx 680 of een gtx 580 kopen, alleen ik weet niet of mijn voeding dit kan trekken in samenwerking met de CPU overclock.
Hier een plaatje van mijn voeding:
Hier een plaatje van mijn voeding:

De GTX680 is zuiniger dan je huidige kaart.
Maar red ik dit ook met de hoeveelheid ampere? heb nu op mijn kaart 2x een 6 pin, en bij mijn voeding heb ik nu nog 1 kabeltje over. Dus een 6+8 pin kan ik maximaal, maar levert dit dan nog voldoende stroom op?
Hij heeft alleen maar 2 6-pins. Als je huidige setup werkt, werkt 't met die kaart ook.
zou een gtx580 ook werken? En eventueel een hd7970?Paprika schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:54:
Hij heeft alleen maar 2 6-pins. Als je huidige setup werkt, werkt 't met die kaart ook.

Verwijderd
Lang getwijfeld maar ik hoop dat mijn vraag hier juist staat:
Ik vroeg me af hoe ik mijn huidige videokaart kan vergelijken met een toekomstige videokaart. Ik gebruik bv videocardbenchmark.net om te kijken naar de GT 540M die in de XPS15 zit. In mijn huidige systeem zit een 8800M GTX, maar er zitten er wel 2 in (SLI). Moet ik de resultaten van de 8800M in die benchmarks dan verdubbelen, of werkt het zo niet?
Ik vroeg me af hoe ik mijn huidige videokaart kan vergelijken met een toekomstige videokaart. Ik gebruik bv videocardbenchmark.net om te kijken naar de GT 540M die in de XPS15 zit. In mijn huidige systeem zit een 8800M GTX, maar er zitten er wel 2 in (SLI). Moet ik de resultaten van de 8800M in die benchmarks dan verdubbelen, of werkt het zo niet?
Verdubbelen kan niet, SLI en CFX opstellingen schalen nog niet 100%. Als je minimaal keer 1.8 doet zit je wel safe lijkt me zoVerwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:28:
Lang getwijfeld maar ik hoop dat mijn vraag hier juist staat:
GTX580 verbruikt al een aardige hap meer. De HD7970 zou nog wel een optie kunnen zijn (al heeft die wel een 8-pin nodig). Een GTX 680 lijkt me gewoon de beste optie van wat je genoemd hebt (even gekeken naar performance/watt).-Bas schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:20:
[...]
zou een gtx580 ook werken? En eventueel een hd7970?Heb al wel wat gekeken op google maar kom er verder gewoon niet uit
[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 09-04-2012 17:44 ]
Verwijderd
Dan zou een overstap van mijn 2x 8800M GTX naar een 540M dus een grote stap naar achter zijn? Langs de andere kant heeft de GTX 2x 512mb terwijl de 540M zelf 2GB heeft. Doet dat er iets toe?WhySoSerious schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:41:
[...]
Verdubbelen kan niet, SLI en CFX opstellingen schalen nog niet 100%. Als je minimaal keer 1.8 doet zit je wel safe lijkt me zo
Heb je de benchmark al eens zelf laten lopen? Dan weet je je resultaat toch.
Verwijderd
Helaas werken mijn fans bijna niet en mijn kaarten lopen al snel op 95°C. Ook mijn CPU is momenteel gelocked op 1.6Ghz en die krijg ik niet meer naar boven (zou 2.4Ghz moeten zijn). Mijn laptop is klaar voor de schroothoopPaprika schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:49:
Heb je de benchmark al eens zelf laten lopen? Dan weet je je resultaat toch.
Die site waar je op kijkt is alleen ook erg onbetrouwbaar dus je zult voor een goede vergelijking toch echt reviews moeten zoeken, eigen benchmarks draaien wordt moeilijk met zo'n brakke laptop.Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:53:
[...]
Helaas werken mijn fans bijna niet en mijn kaarten lopen al snel op 95°C. Ook mijn CPU is momenteel gelocked op 1.6Ghz en die krijg ik niet meer naar boven (zou 2.4Ghz moeten zijn). Mijn laptop is klaar voor de schroothoop

je kan het beste op Notebookcheck kijken, daar staan bijna alle mobiele videokaarten met benchmarks erbij.
Eeen GT540M is in ieder geval inderdaad langzamer dan wat je nu hebt.
[ Voor 19% gewijzigd door Redblader op 09-04-2012 18:43 ]
Is er al een releasedate bekend van de nieuwe GTX 780?
Serieus or troll?niquil schreef op maandag 09 april 2012 @ 18:55:
Is er al een releasedate bekend van de nieuwe GTX 780?
Tackleberry schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:23:
* Wat voor systeem heb je nu?
Moederbord MSI P35 Platinum Combo Processor Intel Core 2 Duo E8200 (2,66GHz @ 3,2GHz) Geheugen 2GB x 2 (4GB) PC4200 DDR2 CL4 OCZ (OCZ25334096VDC-K) Voeding Zalman ZM460-APS Videokaart MSI N9800GTX PLUS-T2D512 Monitor Samsung Syncmaster 913N
100 - 150 euro.
Nog mensen met andere ideeën? Of is de 6850 inderdaad genoeg (en de 6870 dus overkill) ?-The_Mask- schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:45:
Zou een HD6850 doen is ongeveer dubbel zo snel.
- hd5750 512MB
- i5 750
- 4gb ram (ga upgraden naar 8gb)
- Antec TP650 PSU
- 90GB agility 2 ssd
- 4x gewone schijf (staan grootste dele van de tijd uit)
- 1e generatie cm690 kast
-2560x1440
- Vooral voor office gebruik en programmeren, heel af en toe een spelletje SC2/battlefield. Hij moet vooral stil zijn.
- €120
Omdat ik een dell u2711 (2560x1440) monitor voor mijn pc ga kopen vind ik dat hij ook wat stiller mag worden. Op dit moment heb ik een waanzinnig luidruchtige 5750 512MB kaart (pricewatch: Asus EAH5750 FORMULA/DI/512MD5) er in zitten. Ik zou deze graag willen vervangen door een passief gekoelde 7750 1GB (pricewatch: Sapphire Ultimate HD 7750 1GB GDDR5). Ik game bijna nooit, maar soms speel ik een spelletje SC2/battlefield maar dit hoeft zeker niet op de hoogste kwaliteit.
Nu had ik twee vragen:
1) Is dit een goede kaart als stillere vervanging van mijn 5750? Of zouden jullie iets anders aanraden?
2) Moet ik met dingen rekening houden qua koeling? Zouden jullie aanraden extra stille fans te plaatsen? Ik heb een 1e generatie CM 690 behuizing, een i5 750 met een cooler master 212 met 120mm fan die naar onderen blaast. Verder een 120mm outtake en een 120mm intake fan. De voeding zit onderin de kast en draagt dus niet bij aan de airflow.
- hd5750 512MB
- i5 750
- 4gb ram (ga upgraden naar 8gb)
- Antec TP650 PSU
- 90GB agility 2 ssd
- 4x gewone schijf (staan grootste dele van de tijd uit)
- 1e generatie cm690 kast
-2560x1440
- Vooral voor office gebruik en programmeren, heel af en toe een spelletje SC2/battlefield. Hij moet vooral stil zijn.
- €120
Omdat ik een dell u2711 (2560x1440) monitor voor mijn pc ga kopen vind ik dat hij ook wat stiller mag worden. Op dit moment heb ik een waanzinnig luidruchtige 5750 512MB kaart (pricewatch: Asus EAH5750 FORMULA/DI/512MD5) er in zitten. Ik zou deze graag willen vervangen door een passief gekoelde 7750 1GB (pricewatch: Sapphire Ultimate HD 7750 1GB GDDR5). Ik game bijna nooit, maar soms speel ik een spelletje SC2/battlefield maar dit hoeft zeker niet op de hoogste kwaliteit.
Nu had ik twee vragen:
1) Is dit een goede kaart als stillere vervanging van mijn 5750? Of zouden jullie iets anders aanraden?
2) Moet ik met dingen rekening houden qua koeling? Zouden jullie aanraden extra stille fans te plaatsen? Ik heb een 1e generatie CM 690 behuizing, een i5 750 met een cooler master 212 met 120mm fan die naar onderen blaast. Verder een 120mm outtake en een 120mm intake fan. De voeding zit onderin de kast en draagt dus niet bij aan de airflow.
Beste medetweakers. 
Ik heb een oude PC weten op te rakelen, een multi-media PC. Nu zit daar een X300 in met 64 MB geheugen. Deze kaart wil ik vervangen maar er zijn twee bottlenecks;
1) De kaart moet een 'Low Profile' kaart zijn.
2) De voeding is maximaal 250 Watt.
De low-profile is geen probleem, ik vind op de pricewatch legio kaarten hiervoor maar de voeding wel. Helaas is de voeding geen standaardvoeding en niet te vervangen. De Geforce 8600 is daarmee dus uitgesloten.
Een derde, laatste eis van mijzelf is dat deze bij voorkeur HDMI heeft. Misschien dat iemand mij een duwtje in de juiste richting kan geven?
Ik heb een oude PC weten op te rakelen, een multi-media PC. Nu zit daar een X300 in met 64 MB geheugen. Deze kaart wil ik vervangen maar er zijn twee bottlenecks;
1) De kaart moet een 'Low Profile' kaart zijn.
2) De voeding is maximaal 250 Watt.
De low-profile is geen probleem, ik vind op de pricewatch legio kaarten hiervoor maar de voeding wel. Helaas is de voeding geen standaardvoeding en niet te vervangen. De Geforce 8600 is daarmee dus uitgesloten.
Een derde, laatste eis van mijzelf is dat deze bij voorkeur HDMI heeft. Misschien dat iemand mij een duwtje in de juiste richting kan geven?
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
@ Auredium:
Wat dacht je van zoiets? Vreet bijna niks en is passief gekoeld. En hij heeft HDMI.
pricewatch: Asus EN210 SILENT/DI/1GD3/V2(LP)
Ik weet niet wat je met je kaart wil gaan doen, maar voor simpele dingen is dit zat.
Wat dacht je van zoiets? Vreet bijna niks en is passief gekoeld. En hij heeft HDMI.
Ik weet niet wat je met je kaart wil gaan doen, maar voor simpele dingen is dit zat.
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Ik had idd de grafische kaart gezien. Moet alleen even checken of het qua vermogen gaat.Egocentrix1 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:22:
@ Auredium:
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Verwijderd
Zou ik eerder voor de HD6450 http://tweakers.net/pricewatch/281763/sapphire-hd-6450-1gb-ddr3.html#tab:prices gaan, praktisch even duur en een flink eind sneller.Auredium schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:26:
[...]
Ik had idd de grafische kaart gezien. Moet alleen even checken of het qua vermogen gaat.
Gaat dit geen problemen o[pleveren met de 250 watt die de voeding heeft?
Verwijderd
Verbruikt onder load 27w, dus lijkt me nietAuredium schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:29:
Gaat dit geen problemen o[pleveren met de 250 watt die de voeding heeft?
yes, nice zoiets zocht ik.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:32:
[...]
Verbruikt onder load 27w, dus lijkt me niet. bron
Verwijderd
Goedeavond allemaal,
Na vele avonden lang aan het uitpluizen reviews lezen en vergelijkingen aan het doen te zijn t.b.v. de videokaart voor ons nieuwe thuissysteem wil ik dan toch maar eens vragen naar een ander zijn mening.
het toekomstig systeem als volgt voor zo ver;
kast: Fractal Design Core 3000 (aangeschaft)
processor: intel i5 3570k (aan te schaffen)
koeler: Gelid Tranquilo rev.2 (aangeschaft)
moederbord: ASRock z77 extreme4 (aangeschaft)
geheugen: G Skill Ripjaws X 8GB (aan te schaffen)
voeding: XFX 650w modulair (aangeschaft)
opslag: 3x Western Digital 500GB (aangeschaft)
opstart: Crucial m4 128GB (aan te schaffen)
besturing: Windows Home Premium 64 (aangeschaft)
videokaart: ??
Waar ik het systeemvoor ga gebruiken is als volgt;
Opslaglocatie voor films en foto's, de alledaagse dingen en gericht voor het spelen van toekomstig Guild Wars 2.
Daarnaast ben ik opzoek naar een kaart die er een tijdje tegenaan kan. Te spelen en werken op een 1920x1080 scherm. Het besteedbaar budget voor deze kaart is 200-250 euro en de voorkeur die ik heb is MSI of XFX kaart. Daarnaast heb ik geen voorkeur voor AMD of NVidea.
Ik ben benieuwd of iemand suggesties heeft of enig ander goed advies. Ik heb ook tweedehands overwogen maar ik weet niet of ik daar echt een fan van ben qua garantie e.d.
Alvast bedankt,
Marcel
Na vele avonden lang aan het uitpluizen reviews lezen en vergelijkingen aan het doen te zijn t.b.v. de videokaart voor ons nieuwe thuissysteem wil ik dan toch maar eens vragen naar een ander zijn mening.
het toekomstig systeem als volgt voor zo ver;
kast: Fractal Design Core 3000 (aangeschaft)
processor: intel i5 3570k (aan te schaffen)
koeler: Gelid Tranquilo rev.2 (aangeschaft)
moederbord: ASRock z77 extreme4 (aangeschaft)
geheugen: G Skill Ripjaws X 8GB (aan te schaffen)
voeding: XFX 650w modulair (aangeschaft)
opslag: 3x Western Digital 500GB (aangeschaft)
opstart: Crucial m4 128GB (aan te schaffen)
besturing: Windows Home Premium 64 (aangeschaft)
videokaart: ??
Waar ik het systeemvoor ga gebruiken is als volgt;
Opslaglocatie voor films en foto's, de alledaagse dingen en gericht voor het spelen van toekomstig Guild Wars 2.
Daarnaast ben ik opzoek naar een kaart die er een tijdje tegenaan kan. Te spelen en werken op een 1920x1080 scherm. Het besteedbaar budget voor deze kaart is 200-250 euro en de voorkeur die ik heb is MSI of XFX kaart. Daarnaast heb ik geen voorkeur voor AMD of NVidea.
Ik ben benieuwd of iemand suggesties heeft of enig ander goed advies. Ik heb ook tweedehands overwogen maar ik weet niet of ik daar echt een fan van ben qua garantie e.d.
Alvast bedankt,
Marcel
pricewatch: Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5 lijkt me een uitermate geschikte kaart voor jouw doeleinden
.
Grillmeister
Het is een prima kaart. Niet de allerbeste prijs/prestatie (HD6850 is een stuk krachtiger) maar voor af en toe een game is een HD7750 prima. Hij verbruikt ook ontzettend weinig, dus dan blijft hij wat gemakkelijker koel. Ik vermoed dat hij het met twee case fans wel red. Je kan er later altijd nog een fan bijplaatsen als je de temperatuur te hoog vindt (sowieso wel raadzaam om dat even te bekijken als je de kaart geplaatst hebt).pientertje schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:31:
Ik zou deze graag willen vervangen door een passief gekoelde 7750 1GB (pricewatch: Sapphire Ultimate HD 7750 1GB GDDR5). Ik game bijna nooit, maar soms speel ik een spelletje SC2/battlefield maar dit hoeft zeker niet op de hoogste kwaliteit.
Nu had ik twee vragen:
NVidia heeft nog geen nieuwe kaarten in dat segment, dus de HD7850 is de beste kandidaat. De MSI twin frozr-variant is prima geprijst. Gezien je CPU zul je waarschijnlijk nog wel even wachten met de aanschaf, tegen die tijd heeft NVidia misschien ook wel kaarten van rond de 200-250 euro uit, dus mocht je dan pas kopen dan zou ik even kijken of dat ook wat is.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:01:
Zou het nog mogelijk zijn om voor een goedkopere kaart te gaan of houd ik dan echt niets meer aan performance over? Bijvoorbeeld een pricewatch: Asus EAH6670 DC SL/DI/1GD3bwerg schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:17:
[...]
Het is een prima kaart. Niet de allerbeste prijs/prestatie (HD6850 is een stuk krachtiger) maar voor af en toe een game is een HD7750 prima. Hij verbruikt ook ontzettend weinig, dus dan blijft hij wat gemakkelijker koel. Ik vermoed dat hij het met twee case fans wel red. Je kan er later altijd nog een fan bijplaatsen als je de temperatuur te hoog vindt (sowieso wel raadzaam om dat even te bekijken als je de kaart geplaatst hebt).
Ik heb:
i7 920
6 gb 1333mhz ram
Hd 5850 1gb
1650x1080 TFT
en speel alleen BF3.
Als ik mijn videokaart wil upgraden, wat bevelen jullie me dan aan om op ultra te kunnen spelen ZONDER framedrops?
i7 920
6 gb 1333mhz ram
Hd 5850 1gb
1650x1080 TFT
en speel alleen BF3.
Als ik mijn videokaart wil upgraden, wat bevelen jullie me dan aan om op ultra te kunnen spelen ZONDER framedrops?
Framedrops heb je altijd...
Wat moet de minimum framerate zijn?
Wat is je budget?
Wat moet de minimum framerate zijn?
Wat is je budget?
Ik draai altijd op 60hz refreshrate, dus 60 fps minimum framerate..
Budget maakt niet echt uit, ik ga alleen geen crossfire draaien en het gaat erom dat het een zinvolle upgrade is, dus ook geen overkill.. Mooie prijs performance kaart dus..
7950 lijkt me leuk, maar GTX 680 is ook aantrekkelijk en wachten op GTX 670 ook..
Budget maakt niet echt uit, ik ga alleen geen crossfire draaien en het gaat erom dat het een zinvolle upgrade is, dus ook geen overkill.. Mooie prijs performance kaart dus..
7950 lijkt me leuk, maar GTX 680 is ook aantrekkelijk en wachten op GTX 670 ook..
Voila, GTX680 / HD 7970, van beide keuzes krijg je geen spijt.Budget maakt niet echt uit..
[ Voor 11% gewijzigd door Majin Buu op 10-04-2012 22:46 ]
Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC
Van de 7970 ga je dus zeker WEL spijt krijgen.
De enige die dat enigszins trekt is de 680 inderdaad, betere bang for buck is een 560ti 448 of 570, of er tussenin een 580 (misschien is die laatste 2e hands nog wel de mooiste optie).
gemiddelde fps:

min fps zit daar vaak nog 20-30% onder.
De enige die dat enigszins trekt is de 680 inderdaad, betere bang for buck is een 560ti 448 of 570, of er tussenin een 580 (misschien is die laatste 2e hands nog wel de mooiste optie).
gemiddelde fps:

min fps zit daar vaak nog 20-30% onder.
[ Voor 24% gewijzigd door mitsumark op 10-04-2012 22:53 ]
Als het budget toch niet boeit wordt het tijd voor een groter scherm. Één van de beste upgrades voor bf3 is méér pixels. Als ik nu 1080p zie vind ik dat al blokkerig
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Meer pixels betekent een nóg grotere investering in gpu...
Als je niet veeleisend bent qua settings, is het nog wel te doen. Alle spellen zullen er wel op draaien. Die kaart verbruikt trouwens niet minder dan een HD7750, ondanks dat die laatste dus wat sneller is.pientertje schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:11:
[...]
Zou het nog mogelijk zijn om voor een goedkopere kaart te gaan of houd ik dan echt niets meer aan performance over? Bijvoorbeeld een pricewatch: Asus EAH6670 DC SL/DI/1GD3
Ja het is moeilijk, ik twijfel ook om gewoon te wachten tot Hasswell en dan de hele pc te vervangen..
Lastige keuze, HD 5850 op medium is leuk, alleen dropt soms gewoon naar 40 fps, en dat is irritant weetje wel in een vuurgevecht..
Lastige keuze, HD 5850 op medium is leuk, alleen dropt soms gewoon naar 40 fps, en dat is irritant weetje wel in een vuurgevecht..
Op jouw resolutie zou ik persoonlijk geen kaart van 450 ish euro steken manJovas schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:07:
Ja het is moeilijk, ik twijfel ook om gewoon te wachten tot Hasswell en dan de hele pc te vervangen..
Neem lekker een 560Ti of iets sneller een 7850 ofzo

EDIT: Ultra klinkt leuk maar de textures van ultra en high zijn niet zo echt verschillend, en als je de tijd hebt voor die op te merken zou ik meer op je speelstijl gaan letten

uit eigenervaring, liever op high met FXAA ziet er veel mooier uit dan op ultra, ( en tevens ook veel meer fpsjes op high )
[ Voor 23% gewijzigd door yzx op 10-04-2012 23:44 ]
Ik heb gisteren het kaartje besteld (de HD 6850) en ik ben in afwachting, zou vandaag moeten worden afgeleverd maar ofcourse is er niemand thuis. Ligt hopelijk bij de buren als ik thuis kom. Geen idee of het gaat werken in mijn kast anders moet ik nog even aan de voeding sleutelen.
Hallo allemaal,
Ik ga binnekort een nieuw systeem aanschaffen en wil een hierin een videokaart dit het aankan om eyefinity te draaien op 3 full HD 1080p beeldschermen. Dan wil ik BF3 daar op redelijke settings op kunnen spelen. Zoals jullie kunnen zien staat er al een kaart in de lijst, dit lijkt mij een redelijke keuze alleen ik wil hierover graag jullie advies.
Over de voeding: ik heb nog niets aangeschaft, dus laat je in je advies niet beperken door de voeding in deze lijst
eyefinity 3 x full HD 1080P
BF3 op redelijke settings, GEEN videobewerkingssoftware.
200-250 euro max
alvast bedankt voor jullie adviezen
Groeten Bram
Ik ga binnekort een nieuw systeem aanschaffen en wil een hierin een videokaart dit het aankan om eyefinity te draaien op 3 full HD 1080p beeldschermen. Dan wil ik BF3 daar op redelijke settings op kunnen spelen. Zoals jullie kunnen zien staat er al een kaart in de lijst, dit lijkt mij een redelijke keuze alleen ik wil hierover graag jullie advies.
Over de voeding: ik heb nog niets aangeschaft, dus laat je in je advies niet beperken door de voeding in deze lijst
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) | € 75,96 | € 75,96 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 80,25 | € 80,25 |
1 | Intel Core i5 2500 Boxed | € 155,76 | € 155,76 |
1 | Sapphire HD7850 2GB GDDR5 | € 208,43 | € 208,43 |
1 | XFX ProSeries 750W XXX Edition | € 97,90 | € 97,90 |
1 | OCZ Petrol 128GB | € 99,99 | € 99,99 |
1 | G.Skill Sniper F3-10666CL9D-8GBSR | € 41,40 | € 41,40 |
1 | Asus P8Z77-V LE | € 136,70 | € 136,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 896,39 |
eyefinity 3 x full HD 1080P
BF3 op redelijke settings, GEEN videobewerkingssoftware.
200-250 euro max
alvast bedankt voor jullie adviezen
Groeten Bram
Wat noem je redelijke settings? Low is de max namelijk met die opstelling en die kaart.
Low zou voorlopig genoeg zijn,Paprika schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:48:
Wat noem je redelijke settings? Low is de max namelijk met die opstelling en die kaart.
Ik was er nog vergeten bij te zeggen dat de kaart compatible moet zijn met crossfire, omdat ik de mogelijkheid wil hebben later eenzelfde kaart toe te voegen.
Even voor de beeldvorming:

Is een 2e hands HD6970 niets voor je? Toch weer wat sneller en past makkelijk binnen je budget. Zal toch wel 3-5% schelen in performance, al verbruikt ie ook meer. En is doorsparen voor een HD7870 geen optie? Uiteraard kost ie meer, maar dan is je buffer ook wat groter en heb je die 2e kaart (en micro-stuttering, verbruik, warmte, multi-GPU driver drama etc) minder snel nodig.

Is een 2e hands HD6970 niets voor je? Toch weer wat sneller en past makkelijk binnen je budget. Zal toch wel 3-5% schelen in performance, al verbruikt ie ook meer. En is doorsparen voor een HD7870 geen optie? Uiteraard kost ie meer, maar dan is je buffer ook wat groter en heb je die 2e kaart (en micro-stuttering, verbruik, warmte, multi-GPU driver drama etc) minder snel nodig.
[ Voor 30% gewijzigd door Paprika op 11-04-2012 12:57 ]
Ik zit met het volgende: van de één op de andere dag wil mijn pc niet meer opstarten. wanneer ik de pc wil booten gaan de fans voor nog geen halve seconden draaien en slaat meteen af (het led lampje blijft wel branden op de mobo). Alleen wanneer ik de videokaart uit het slot trek wil de pc weer booten.
Ik heb al een andere mobo geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem. Een andere videokaart heeft ook niet geholpen. Ik vermoed dat mijn voeding gewoon niet meer goed is maar kan dit zo niet testen omdat ik geen reserve heb liggen. Een andere tweaker vertelde mij om de voeding los te schroeven om te zien of er een condensator bol stond maar dit was ook niet het geval.
Wat denken jullie wat het is of zou kunnen zijn?
Recom 450W voeding
Intel Q6600 @2.4ghz
Coolermaster V8 (cpu cooler)
Asus P5QC
8800gts 320mb / HD7850 OC (nieuw)
Geil black dragon (2x2GB DDR2)
CD/DVD samsung nogwat
HDD Western digital 500gb
Ik heb al een andere mobo geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem. Een andere videokaart heeft ook niet geholpen. Ik vermoed dat mijn voeding gewoon niet meer goed is maar kan dit zo niet testen omdat ik geen reserve heb liggen. Een andere tweaker vertelde mij om de voeding los te schroeven om te zien of er een condensator bol stond maar dit was ook niet het geval.
Recom 450W voeding
Intel Q6600 @2.4ghz
Asus P5QC
CD/DVD samsung nogwat
Dit is niet het juiste topic eigenlijk, maar het zou kortsluiting in je moederbord kunnen zijn.pelgrom schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:21:
Ik zit met het volgende: van de één op de andere dag wil mijn pc niet meer opstarten. wanneer ik de pc wil booten gaan de fans voor nog geen halve seconden draaien en slaat meteen af (het led lampje blijft wel branden op de mobo). Alleen wanneer ik de videokaart uit het slot trek wil de pc weer booten.
Recom 450W voeding
Intel Q6600 @2.4ghz
Asus P5QC
CD/DVD samsung nogwat
Kortsluiting in 2 verschillende moederborden zou wel heel toevallig zijn ofniet?(misschien sla ik de plank volledig mis, zou ook kunnen natuurlijk)
Ik vroeg mij dus af of het de voeding zou kunnen zijn. Wat betreft mijn systeem (met nieuwe videokaart) wat zou ik aan Watt eigenlijk minimaal nodig hebben (uitgaande van goede kwaliteit/rendement)?
Ik vroeg mij dus af of het de voeding zou kunnen zijn. Wat betreft mijn systeem (met nieuwe videokaart) wat zou ik aan Watt eigenlijk minimaal nodig hebben (uitgaande van goede kwaliteit/rendement)?
Verwijderd
Bedoel je niet toevallig de HD6450? Een HD6850 ga je met die voeding namelijk bij lange na niet trekken.Auredium schreef op woensdag 11 april 2012 @ 08:31:
Ik heb gisteren het kaartje besteld (de HD 6850) en ik ben in afwachting, zou vandaag moeten worden afgeleverd maar ofcourse is er niemand thuis. Ligt hopelijk bij de buren als ik thuis kom. Geen idee of het gaat werken in mijn kast anders moet ik nog even aan de voeding sleutelen.
het spijt me heel erg, maar van deze tabel kan ik niet veel chocola maken, shame on me. Kan je die misschien een beetje toelichten?Paprika schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:56:
Even voor de beeldvorming:
[afbeelding]
en over de HD7870, die 200mhz, maakt dat echt zoveel uit? er is bijvoorbeeld ook de 7850 factory OC, welke iets sneller is.
Dag allen,
Ik ben op zoek naar een videokaart rond de 80 euro. Ik wil mijn computer aansluiten op mijn tv gebruiken om nieuwe spelen met een controller (Far Cry 3) te spelen. Het liefst een zo stil mogelijke videokaart.
Mijn computer specs:
Western Digital Caviar 500GB
Asus P5G41T-M
Intel Core 2 Quad Q8400
2x Corsair TWIN2X2048-6400 (4GB)
Cooler Master Real Power RS450 (450W)
Op dit moment heb ik een Asus EAH5450/DI/1GD3(LP) videokaart. Ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen.
Momenteel zit ik te denken aan de MSI R6670-MD1GD5 videokaart.
Alvast bedankt
Ik ben op zoek naar een videokaart rond de 80 euro. Ik wil mijn computer aansluiten op mijn tv gebruiken om nieuwe spelen met een controller (Far Cry 3) te spelen. Het liefst een zo stil mogelijke videokaart.
Mijn computer specs:
Asus P5G41T-M
Intel Core 2 Quad Q8400
Op dit moment heb ik een Asus EAH5450/DI/1GD3(LP) videokaart. Ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen.
Alvast bedankt
Ik denk dat dit wel een mooi kaartje voor je is:PMuizen schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:37:
Dag allen,
Mijn computer specs:
Asus P5G41T-M
Intel Core 2 Quad Q8400
Alvast bedankt

Ik zou voor een 6850 gaan, maar die valt wel iets uit je budget..
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:
Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:
Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic