Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
Ik heb een
Acer Aspire M7811

plaatje voeding

Ruimte in de kast op dit moment.

De buitenkant van de videokaart
Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
Resolutie 1650x1050, Het scherm wat ik gebruik kan Full HD
Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
vooral World of Warcraft, maar ook de wat nieuwere games als Anno 2070, Fifa, Need For Speed the run, Call of duty MW3 (de wat nieuwere spelen). Zo nu en dan Photoshop.
Wat mag je nieuwe kaart kosten?
0-200 euro
----
Dit antwoord kreeg ik op duken.nl, nadat ik log had geplaatst van mijn systeem:
http://www.duken.nl/forums/index.php?topic=42162.0 (link naar forum)
Het is namelijk nogal een complex en wellicht lang antwoord. Je hebt namelijk een Intel i7 860, een van de betere processoren om mee te gamen die er nu op de markt zijn. Daarnaast heb je 6GB DDR3, gewoon netjes. Het probleem zit hem in de behuizing plus koeling binnen de kast en de voeding. Het liefste zou ik zien dat je alle spullen, dus het moederbord met processor, geheugen, harde schijf en dvd-brander overzette in een nieuwe, goede behuizing met een A-merk voeding. Een aparte koeler voor de processor met goede koelpasta is ook geen overbodige luxe. Dan rijzen er waarschijnlijk weer twee problemen, want kun jij dat zelf of met hulp overzetten en vind je dat een investering naast de videokaart waard? Het zal dan neerkomen op 140 tot 170 euro die wellicht van het budget van je videokaart afgesnoept worden.
Wil je dat niet, dan hebben we ook een paar problemen: op een van je vorige plaatjes kun je zien waar de videokaart zit. Dat is de langste kaart waar je van bovenaf op kijkt. Een GT320 is niet zo lang en ik betwijfel het of een sterkere kaart zal gaan passen, laat staan goed zijn warmte kwijt kan als je gaat gamen. Daarnaast zul je hoe dan ook je voeding moeten veranderen, a 50 tot 70 euro of nog wat meer, afhankelijk van de kaart die je kiest. Die vervang je niet zomaar: alle voedingskabels zullen los moeten worden gehaald en door een vakkundig persoon moeten de kabels van de nieuwe voeding op de juiste plek worden gezet. Dat is niet lastig, maar je moet de kennis wel hebben.
Feit is dat je een van de twee opties zult moeten kiezen als je je videokaart echt wilt vervangen. Het zou zonde zijn van je processor als je dat niet doet, de prestatiewinst ingame zal hoe dan ook enorm zijn. Ik raad je met klem aan een nieuwe behuizing te nemen en dus voor de eerste optie te gaan, want dat geld is het zeker waard en de intensiteit van beide klussen ligt niet ver uit elkaar. Als je zelf de kennis niet hebt, zul je hoe dan ook iemand nodig hebben die dat wel heeft.
--
Raden jullie mij ook een nieuw behuizing, voeding en extra koeling aan? Zoja dan zal ik deze vraag in
[BBG Aanschaf] Gamesysteem stellen, zodat het forum overzichterlijk blijf
Is
Palit GTX560 TI 1GB Sonic Ook een goede kaart ik kan deze kaart misschien rond de 130-140 euro krijgen.
[
Voor 9% gewijzigd door
xtaix op 24-11-2011 21:29
]