Toon posts:

Android Software & Discussie - Deel 7 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste
Acties:
  • 156.415 views

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:37
Balachmar schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:53:
[...]

Bij mij lukt het ook niet, heb jij je Desire toevallig op Engels gezet?
Of root? Ik heb stock desire met froyo van de normale update.
Ik ook en ik knal het er zo op.

Firefox addon: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/161941/

Google Chrometophone: http://chrometophone.goog...etophone-android-v1.7.apk

Addon in Firefox zetten en APK op je telefoon installeren.
Ik gebruik FF meer.
Vervolgens het programma openen en de rest wijst vanzelf.

hoi

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-06 21:11
jerry_a schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:26:
[...]

Ik ook en ik knal het er zo op.

Firefox addon: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/161941/

Google Chrometophone: http://chrometophone.goog...etophone-android-v1.7.apk

Addon in Firefox zetten en APK op je telefoon installeren.
Ik gebruik FF meer.
Vervolgens het programma openen en de rest wijst vanzelf.
Dat is de oude versie he, 2.0.0 is uit. Jij linkt naar 1.7. Er staat ergens hierboven een link naar de 2.0.0 .apk.

Anoniem: 310381

Eddos schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 07:38:
[...]

Sync je je contacten met GMail? Ik heb namelijk bij veel mensen in GMail afbeeldingen staan, die ik in mijn Desire nu ook heb.
Oke, dat werkt nu dus. Ik had het namelijk al een paar maanden geleden geprobeerd en uitgezocht, maar toen werkte het niet. Nu dus wel automatisch. Mooi!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:29

KneoK

Not in a million lightyears

Anoniem: 362358 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:50:
[...]

Werkt heel slecht op mijn Galaxy S, heb het denk ik 100x het 'flippen' geprobeerd, en het is 1x gelukt, maar daarna ook niet meer. Ik heb de gevoeligheid ook op z'n hoogst gezet, maar dat hielp ook niet. Jammer, want het zou wel ideaal zijn als het goed zou werken inderdaad.
Vreemd, op mijn Galaxy S werkt het vrij goed, 8 van de 10 keer ongeveer met de instelling op normaal. Erg tof om te gebruiken en het zoeken met gestures werkt echt prima.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-05 16:04
Balachmar schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:53:
[...]

Bij mij lukt het ook niet, heb jij je Desire toevallig op Engels gezet?
Of root? Ik heb stock desire met froyo van de normale update.
Het is dus de bedoeling dat je:
Appbrain + fast web installer installeert
Appbrain aanmeld in android en op de computer
Fast web installer opent en toestemming geeft
Dat je op install drukt bij http://www.appbrain.com/a...ndroid.apps.chrometophone
en klaar is kees (ik tenminste wel :*) )

Het werkt erg goed en dat fast web installer is ook handig :)

[Voor 7% gewijzigd door Moning2 op 13-08-2010 23:49]

• agoNITE
  • Laatst online: 08-06 21:11
Moning2 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:47:
[...]

Het is dus de bedoeling dat je:
Appbrain + fast web installer installeert
Appbrain aanmeld in android en op de computer
Fast web installer opent en toestemming geeft
Dat je op install drukt bij http://www.appbrain.com/a...ndroid.apps.chrometophone
en klaar is kees (ik tenminste wel :*) )

Het werkt erg goed en dat fast web installer is ook handig :)
Als het dan nog niet werkt snap ik er ook niets meer van :p

• jerry_a
AgoNitE schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:23:
[...]

Dat is de oude versie he, 2.0.0 is uit. Jij linkt naar 1.7. Er staat ergens hierboven een link naar de 2.0.0 .apk.
Sorry http://forum.xda-develope...entid=379527&d=1281731509

hoi

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik zal wel niet kunnen zoeken of het zal er al standaard opzitten en niet kunnen vinden... Want ik zie nergens er vragen over terug...

Maar is er een manier om al die verschillende accounts op je telefoon te sync'en. Ik heb nu een exchange en een Gmail account op mijn phone, langs alles op de "phone" zelf. Nu wil ik deze graag allemaal gelijk maken, dus onderling gegevens uitwisselen ipv alles wel netjes in 1 agenda op mijn phone. Is dat mogelijk? Ik kan er geen app voor vinden.. terwijl dat volgens mij toch niet z'n rare vraag is,.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:50

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Cyberpope schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:15:
Ik zal wel niet kunnen zoeken of het zal er al standaard opzitten en niet kunnen vinden... Want ik zie nergens er vragen over terug...

Maar is er een manier om al die verschillende accounts op je telefoon te sync'en. Ik heb nu een exchange en een Gmail account op mijn phone, langs alles op de "phone" zelf. Nu wil ik deze graag allemaal gelijk maken, dus onderling gegevens uitwisselen ipv alles wel netjes in 1 agenda op mijn phone. Is dat mogelijk? Ik kan er geen app voor vinden.. terwijl dat volgens mij toch niet z'n rare vraag is,.
Ik vind het wel een rare vraag :)

Ik heb hem nu 3 x gelezen, maar ik begrijp niet wat je nu precies wilt. Je wilt iets samenvoegen, iets met onderling gegevens uitwisselen in plaats van alles netjes in 1 agenda :?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:11

mphilipp

Romanes eunt domus

Cyberpope schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:15:

Wat je wilt is raar. Als je 3 agenda's synced, wat is dan het doel van 3 agenda's? Er is blijkbaar een reden dat het 3 agenda's zijn, dus denk daar eens over na voordat je iets gaat doen dat zinloos is. Ik heb 3 agenda's (zaak, google en outlook) en die heb ik alleen op mijn Desire bij elkaar in 1 agenda voor het gemak, maar het zijn nog steeds 3 agenda's. En privézaken komen niet in de zakelijke agenda.

Dus...wat wil je nou precies?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

mphilipp schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:21:
[...]

Wat je wilt is raar. Als je 3 agenda's synced, wat is dan het doel van 3 agenda's? Er is blijkbaar een reden dat het 3 agenda's zijn, dus denk daar eens over na voordat je iets gaat doen dat zinloos is. Ik heb 3 agenda's (zaak, google en outlook) en die heb ik alleen op mijn Desire bij elkaar in 1 agenda voor het gemak, maar het zijn nog steeds 3 agenda's. En privézaken komen niet in de zakelijke agenda.

Dus...wat wil je nou precies?
Wat jij hierboven stelt. Ik wil mijn prive-zaken (die ik netjes prive aanvink) wel in mijn zakelijke agenda. Dus een afspraak die ik op mijn laptop maak (gmail) netjes verschijnt in mijn zakelijk exchange account en andersom. De tijd dat alle zakelijke afspraken tussen 8 en 5 plaats vonden en de rest prive is, is wel voorbij.

Idem met contactpersonen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Anoniem: 19058

Klopt het dat ChromeToPhone niet over wifi werkt? Hij doet het bij mij alleen op 3G..

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Cyberpope schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:48:
[...]
Wat jij hierboven stelt. Ik wil mijn prive-zaken (die ik netjes prive aanvink) wel in mijn zakelijke agenda. Dus een afspraak die ik op mijn laptop maak (gmail) netjes verschijnt in mijn zakelijk exchange account en andersom.
Dat is toch niet handig als je dan ook beide agenda's op je foon hebt. Alles is dan nl dubbel. Ik heb dat zelf ook omdat mijn Outlook agenda van mijn PC ooit een keer gesynced is met mijn Google agenda. Nu krijg ik dus 2 herinneringen voor verjaardagen enzo. Niet handig dus. Tenminste, dat vind ik dan. Dat is nl wel een consequentie. Ik gebruik Jorte Agenda en dan zie ik al die dubbele afspraken in verschillende kleuren, dus ik weet wel uit welke agenda het komt. Maar het blijft irri om alles dubbel te zien.
De tijd dat alle zakelijke afspraken tussen 8 en 5 plaats vonden en de rest prive is, is wel voorbij.
Dat is persoonlijk. Ik wil geen privézaken in mijn Exchange agenda van de zaak en vice versa. Dat heeft dus niets met 'moderne tijden' te maken.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 19058 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:49:
Klopt het dat ChromeToPhone niet over wifi werkt? Hij doet het bij mij alleen op 3G..
Bij mij over alles.

Anoniem: 19058

Vreemd, nu komen ze ineens toch binnen, 5 minuten later...

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

mphilipp schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:50:
Dat is toch niet handig als je dan ook beide agenda's op je foon hebt. Alles is dan nl dubbel. Ik heb dat zelf ook omdat mijn Outlook agenda van mijn PC ooit een keer gesynced is met mijn Google agenda. Nu krijg ik dus 2 herinneringen voor verjaardagen enzo. Niet handig dus. Tenminste, dat vind ik dan. Dat is nl wel een consequentie. Ik gebruik Jorte Agenda en dan zie ik al die dubbele afspraken in verschillende kleuren, dus ik weet wel uit welke agenda het komt. Maar het blijft irri om alles dubbel te zien.
p
Nee, want dat wordt netjes door mijn phone afgehandeld. Ik hoef daar dan maar 1 agenda te zien, de rest kan ik uitvinken.
Dat is persoonlijk. Ik wil geen privézaken in mijn Exchange agenda van de zaak en vice versa. Dat heeft dus niets met 'moderne tijden' te maken.
Dan heb jij geen mensen die voor je afspraken maken. Hoe kan anders mijn sec. zien dat ik een tandarts afspraak heb of een diner bij vrienden? Zou niet willen dat ze voor elke afspraak even gaat bellen. Voor ik het weet heb ik een afspraak op een avond dat ik niet kan.

en ja, dat heeft alles met moderne tijden te maken. Veel mensen in mijn omgeving zijn hierin een stuk flexibeler als pak hem beet 10 jaar geleden. Zowel in het plannen van soms prive dingen tussen 8 en 17 als werken daarvoor en daarna. Zeker nu je overal en altijd kunt inloggen op je werk, dus dan weer eens thuis werkt, dan weer eens op zaak.

[Voor 12% gewijzigd door Cyberpope op 14-08-2010 12:11]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Cyberpope schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:09:
[...]
Nee, want dat wordt netjes door mijn phone afgehandeld. Ik hoef daar dan maar 1 agenda te zien, de rest kan ik uitvinken.
Dat lijkt mij dus onhandig. Zoals ik al zei heb ik 3 agenda's (ik moet die ene opruimen, want die heeft geen zin) maar ik hoef niets uit te vinken.
Dan heb jij geen mensen die voor je afspraken maken.
Nee, en dat wil ik zo houden ook... :+

Ik denk dat dit een zinloze discussie wordt. In ieder geval offtopic. Maar we debatteren hier over een werkwijze die de een (door werk/prive omstandigheden) wel goed past en de ander niet. Ik houdt werk en prive gescheiden, en dat is niet ouderwets. Ik heb geen 9-5 baan, en ben ook niet meer of minder flexibel als ik mijn agenda's zou combineren. Ik zie het verband eerlijk gezegd niet. Wij hebben gewoon een andere werkwijze, klaar. Zo zijn er nog 10 manieren om je privé/werk te organiseren/combineren. Geen van alle goed of fout/modern of ouderwets.

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:35

Balachmar

The truth is out there

Cyberpope schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:09:
[...]

[...]

Dan heb jij geen mensen die voor je afspraken maken. Hoe kan anders mijn sec. zien dat ik een tandarts afspraak heb of een diner bij vrienden? Zou niet willen dat ze voor elke afspraak even gaat bellen. Voor ik het weet heb ik een afspraak op een avond dat ik niet kan.

en ja, dat heeft alles met moderne tijden te maken. Veel mensen in mijn omgeving zijn hierin een stuk flexibeler als pak hem beet 10 jaar geleden. Zowel in het plannen van soms prive dingen tussen 8 en 17 als werken daarvoor en daarna. Zeker nu je overal en altijd kunt inloggen op je werk, dus dan weer eens thuis werkt, dan weer eens op zaak.
Volgens mij kun je dat met Google Calendar Sync. Dan kun je in ieder geval je exchange syncen met je Google Calendar. Je Google Calendar kun je dan op je telefoon gebruiken.
http://www.google.com/sup...in/answer.py?answer=98563

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

mphilipp schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:20:
[...]Dat lijkt mij dus onhandig. Zoals ik al zei heb ik 3 agenda's (ik moet die ene opruimen, want die heeft geen zin) maar ik hoef niets uit te vinken.
Enige verschil is dat ik dan 1 agenda zie, met 1 kleurtje, terwijl jij 1 agenda ziet met 2 kleurtjes waarbij de diverse agenda's er achter liggen.. Voor de rest is het indentiek. Enige verschil is dat ik wil dat alle agenda's gelijk worden gemaakt, zodat ik in elke agenda hetzelfde zie. Want thuis achter de PC heb ik (als ik niet ingelogd ben) alleen mijn gmail-agenda, zonder mijn werkafspraken, tenzij ik die via de phone van mijn werk sync via outlook.

Overigens vind ik het onhandig dat ik bij het maken van een afspraak op mijn phone moet aangeven of hij in mijn werkagenda of prive-agenda moet komen.... Ik wil gewoon dat hij in alle agenda's komt.
Nee, en dat wil ik zo houden ook... :+

Ik denk dat dit een zinloze discussie wordt. In ieder geval offtopic. Maar we debatteren hier over een werkwijze die de een (door werk/prive omstandigheden) wel goed past en de ander niet. Ik houdt werk en prive gescheiden, en dat is niet ouderwets. Ik heb geen 9-5 baan, en ben ook niet meer of minder flexibel als ik mijn agenda's zou combineren. Ik zie het verband eerlijk gezegd niet. Wij hebben gewoon een andere werkwijze, klaar. Zo zijn er nog 10 manieren om je privé/werk te organiseren/combineren. Geen van alle goed of fout/modern of ouderwets.
Bingo.. enige verschil is dat bij mij wel andere mensen in mijn agenda plannen. En als andere in je agenda plannen, is er wel een verschil met vroeger en nu. Net zoals je tegenwoordig makkelijk belt naar een collega of andere instelling na 17.00. Vroeger werden er slechts afspraken gepland tussen 8.00 - 17.00 en daarna niet meer. Vroeger werd de papieren agenda bijgewerkt als je weer eens op de zaak was. Nu gaat de sec (er terecht) vanuit dat als er niets in mijn agenda staat, ze gewoon kan plannen. Immers hij wordt direct geupdate, dus hij is altijd actueel. Ook als ze me even een dag niet gesproken heeft.

En daarom moet ik beide agenda's gelijk houden. Op dit moment doe ik dat door mijn werk telefoon aan mijn laptop te hangen om daarin outlook te sync'en. Phone sync met exchange van het werk...

Gezien mijn phone toch al beide agenda's kan combineren... is het dan z'n rare vraag om te vragen dat hij ze ook kan sync'en. Dus die blijft staan.

Al is het maar een programma die dat kan omdat je 1-malig alles wil overzetten van Exchange naar gmail.
Balachmar schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:26:
[...]

Volgens mij kun je dat met Google Calendar Sync. Dan kun je in ieder geval je exchange syncen met je Google Calendar. Je Google Calendar kun je dan op je telefoon gebruiken.
http://www.google.com/sup...in/answer.py?answer=98563
Nope.. tried that.. werkt voor geen meter. Dan moet het via outlook en dat werkt gewoon niet lekker. Geen exchange toegang vanaf mijn laptop voor rechtsstreeks outlook, wel via een VPN omgeving, maar dan kan ik niet met gmail sync'en.

Daarom dacht ik nu mijn phone het zo vlekkeloos ophaalt vanaf beiden locaties, kan die mooi syncen.

(nog even los dat dit geen oplossing is voor mijn contactpersonen)

[Voor 12% gewijzigd door Cyberpope op 14-08-2010 12:38]

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-01 15:32
K9 mail
Heeft iemand last van errors in K9 mail (berichten in de 'errors' map)? Ik krijg er elke dag wel 1.

Contacten
Wat is de meest handige manier om al m'n contacten even vanaf m'n pc aan te vullen en te controleren? Ik sync niet actief met Gmail en vind het adresboek binnen Gmail ook niet prettig werken.
(Voor m'n oude Sony Ericsson gebruikte ik het tooltje MyPhoneExplorer om de bende te syncen met PC, bj te werken en weer te updaten.)

En ik snap ook nog niet waarom de verjaardagen van m'n contacten niet in m'n agenda komen t.b.v. een herinnring. Tips?

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Victorio schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:42:
K9 mail
Heeft iemand last van errors in K9 mail (berichten in de 'errors' map)? Ik krijg er elke dag wel 1.

Contacten
Wat is de meest handige manier om al m'n contacten even vanaf m'n pc aan te vullen en te controleren? Ik sync niet actief met Gmail en vind het adresboek binnen Gmail ook niet prettig werken.
(Voor m'n oude Sony Ericsson gebruikte ik het tooltje MyPhoneExplorer om de bende te syncen met PC, bj te werken en weer te updaten.)

En ik snap ook nog niet waarom de verjaardagen van m'n contacten niet in m'n agenda komen t.b.v. een herinnring. Tips?
Toevallig is het adresboek laatst erg verandert, waardoor ik het in ieder geval fijner ben gaan vinden. Je hoeft niet meer actief op save te klikken bijvoorbeeld!

• Victorio
Balachmar schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:48:
[...]

Toevallig is het adresboek laatst erg verandert, waardoor ik het in ieder geval fijner ben gaan vinden. Je hoeft niet meer actief op save te klikken bijvoorbeeld!
Ja maar in MyPhoneExplorer kon ik al m'n contactinfo op m'n PC als een soort Excel bewerken en controleren of alles er bij elk contact juist in stond. Via het toestel zelf gaat dat niet makkelijk. Ik zoek dus een fijne tool voor op m'n pc om m'n contacten mee te bewerken. Ik zag dat een vcf export kan... import ook neem ik aan. Dan zoek ik dus eigenlijk een tool om .vcf mee te editten. (Beetje offtopic dus.) Toch een suggestie?

[Voor 12% gewijzigd door Victorio op 14-08-2010 13:06]

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 09:52
Nieuwe Gmail interface (de vorige had overigns ook al een export functie ;) ):
http://gmailblog.blogspot...cts-and-slightly-new.html

VCF tool
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

[Voor 191% gewijzigd door EnsconcE op 14-08-2010 13:41]

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:06

LDVC

Let's get it over with

Gisteren ook al in het X10 topic geplaatst, maar aangezien deze app niet enkel voor SE toestellen is plaats ik het ook even hier:
Hanashi, een soort pingchat/whatsapp van sonyericsson. Werkt op android, symbian en (de oude) SE toestellen met SE's eigen OS.

Heb er een beetje mee zitten spelen en ben erg enthousiast:
+geen inloggen en ID's, contacten verlopen via telefoonnummer (net zoals whatsapp)
+publish je status als twitter bericht, of gebruik je laatste twitter bericht als status.
+random chat om met een willekeurig persoon te spreken (à la chatroulette)
+locatiedienst à la Latitude is geïntegreerd. Je bepaalt zelf met wie je je locatie deelt.
+chat starten wanneer ander contactpersoon niet is ingelogd. Dit lijkt me flinke verbetering t.o.v. whatsapp en pingchat. Het werkt als volgt: als je met iemand wel chatten die niet is aangemeld, dan verstuurt Hanashi een sms om via die sms de Hanashi-client van je contactpersoon op te starten. Het kost je dus wel een smsje, maar daarna kun je gratis verder chatten.
+bestanden verzenden
+voice clips opnemen en verzenden voor "walkie-talkie style" chatten.
+last but not least ziet de hele app er erg strak en cool uit.

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=eJY7_De5opI

Probleem is voorlopig nog het gebrek aan gebruikers, dus ik zeg: downloaden die (h)app!

SE X10 (mini/pro) gebruikers kunnen de app ook via PlayNow downloaden.

[Voor 8% gewijzigd door LDVC op 14-08-2010 15:00]

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 10:27
Enne... waarom zou ik dit willen gebruiken ipv whatsapp, dat behalve android en symbian, ook met iphones en BB's kan syncen? :) Ik zeg niet dat het geen mooie app is, maar het lijkt me een beetje dubbel ;)

Met name - en dat is waar pingchat ook tegenaan loopt - omdat whatsapp op de iphone/BB's al een aardig marktaandeel heeft.

[Voor 23% gewijzigd door Henk op 14-08-2010 15:07]

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

-Opgelost-

[Voor 95% gewijzigd door GSlayer op 14-08-2010 17:47]

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

• Jochem Boom
  • Laatst online: 24-05 12:51
Ik heb een vraagje over het syncen van mijn offline playlists in Spotify. Helaas wil m'n HTC Desire niet graag samenwerken met m'n Wifi en alles via 3g syncen gaat me een beetje te ver.

Is er een manier om te syncen via USB? (Ingebouwd, of via een omweg)

• Bartpetat
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Jochem Boom schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:28:
Ik heb een vraagje over het syncen van mijn offline playlists in Spotify. Helaas wil m'n HTC Desire niet graag samenwerken met m'n Wifi en alles via 3g syncen gaat me een beetje te ver.

Is er een manier om te syncen via USB? (Ingebouwd, of via een omweg)
Ik heb nog maar net premium en gebruik Spotify nog maar enkele minuten op mijn Desire maar ik heb wel een optie gezien voor bluethooth. misschien dat dat helpt.
Bij mij werkt wifi wel prima en heb al een offline playlist maar het downloaden duurt wel even

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:44

Nakebod

Nope.

Wat je kan proberen, zou in theorie iig moeten werken.. op je PC een playlist offline beschikbaar maken.
Dan de naar je %appdata%\Spotify\ map gaan op je PC, en de Storage map kopieren naar je SD kaart, /spotify2/Storage/

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:01
Ik heb een keer bij rtl4 (editieNL ofzo) gezien dat er een app was, dat, als je een foto nam van een vliegtuig, het aan de hand van de foto, je gps en de accelerometer je de informatie gaf over het type vliegtuig, vluchtnummer, etc.

Ik kan daar alleen niets over terug vinden, maar het zeg er best stoer uit. Weet iemand hier wat meer over?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:44

Nakebod

Nope.

Klinkt mij als Layar.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Jochem Boom
Nakebod schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:57:
Wat je kan proberen, zou in theorie iig moeten werken.. op je PC een playlist offline beschikbaar maken.
Dan de naar je %appdata%\Spotify\ map gaan op je PC, en de Storage map kopieren naar je SD kaart, /spotify2/Storage/
Thanks, maar wil helaas niet werken. Hij loopt vast als ik dat probeer. Toch maar even een andere router halen. (Stond gelukkig al hoog op het lijstje van nieuwe apparaten)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Yups, Layar met Casper :)

[Voor 31% gewijzigd door anandus op 15-08-2010 17:47]

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:01
Ah, dat ziet er goed uit, dat was inderdaad wat ik zocht, bedankt :)

Anoniem: 361249

Dit hoort hier niet thuis, daarnaast verwachten we dat je eerst zelf op zoek gaat.

[Voor 73% gewijzigd door RoD op 15-08-2010 17:47]

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 17:23
ik vind het spelletje Tanks, onderdeel van Wii Play wel aardig. Is daarvan ook een android versie?

Anoniem: 8504

Weet iemand hier ook toevallig of er een programma bestaat waarmee je van alle (andere) installaties kan zien wat de permissies zijn en daarop ook kan zoeken?

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:14

UntamedNL

Drumming

Ik probeer nu al een week extra widgets te downloaden via:
Widgets > Meer HTC Widgets verkrijgen
Maar ik krijg steeds de melding 'Kan geen widgets downloaden. Tik om opnieuw te proberen'

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• jerry_a
UntamedNL schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:23:
Ik probeer nu al een week extra widgets te downloaden via:
Widgets > Meer HTC Widgets verkrijgen
Maar ik krijg steeds de melding 'Kan geen widgets downloaden. Tik om opnieuw te proberen'

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Nooit opgevallen. Hier geen problemen.

hoi

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:14

UntamedNL

Drumming

Heb je iets aparts ingesteld ofzo?
Ik snap er niks van, is gewoon out of the box zonder root of wat dan ook.

Ik heb een HTC Wildfire, maar neem aan dat het daar niks mee te maken heeft.

[Voor 26% gewijzigd door UntamedNL op 15-08-2010 23:49]

• jerry_a
UntamedNL schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:46:

Een Desire maar niets gedaan. Het download gewoon.

hoi

• xeeder
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-05 14:23
Anoniem: 8504 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:19:
Weet iemand hier ook toevallig of er een programma bestaat waarmee je van alle (andere) installaties kan zien wat de permissies zijn en daarop ook kan zoeken?
Neem eens een kijkje naar aSpotCat in de Android Market. Geweldige app :).

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 23:09
Iemand die een goeie app heeft voor het tracken van aankomsttijden van vliegtuigen. Voor de iphone is deze app er wel voor schiphol. Dat zou in dit geval volstaan.

xeeder schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 01:32:
[...]

Neem eens een kijkje naar aSpotCat in de Android Market. Geweldige app :).
Inderdaad _/-\o_ ! Heb direct een applicatie (furry legends) kunnen vinden die volkomen onterecht SMS functionaliteit wenst. Goede vondst, thanks!

En nu maar hopen dat aSpotCat zelf geen trojan is ;)

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:23
LDVC schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:54:
[...]
+chat starten wanneer ander contactpersoon niet is ingelogd. Dit lijkt me flinke verbetering t.o.v. whatsapp en pingchat. Het werkt als volgt: als je met iemand wel chatten die niet is aangemeld, dan verstuurt Hanashi een sms om via die sms de Hanashi-client van je contactpersoon op te starten. Het kost je dus wel een smsje, maar daarna kun je gratis verder chatten.
[...]
Whatsapp draait (in ieder geval bij android en vast ook bij andere os-en) als een soort background service. Het is dus niet nodig om via een sms de app te laten starten.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het zou kunnen dat die een resolutie heeft die niet ondersteund wordt, maar het lijkt me handiger voor HTC als ze daar dan een melding over geven dan gewoon iets als "errorTM".

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

dat denk ik wel, Desire heeft een andere resolutie en voor sommige van die widget kan ik me voorstellen, dat ze daar veel aan moeten veranderen voor lagere resoluties.

• LDVC
  • Laatst online: 17:06

LDVC

Let's get it over with

JackPoint schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:49:
[...]

Whatsapp draait (in ieder geval bij android en vast ook bij andere os-en) als een soort background service. Het is dus niet nodig om via een sms de app te laten starten.
Start whatsapp ook vanzelf op bij het opstarten? Want anders kun je natuurlijk nog niet chatten wanneer iemand zn client niet handmatig opstart. Overigens blijft Hanashi ook actief op de achtergrond na initieel handmatig opstarten.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• anandus
  • Niet online
Hmmm...
Ik ben sinds eergister nieuw in Androidland, dus vergeef me als ik iets heel obvious vraag, maar ik kan het niet 1-2-3 vinden.

Ik ben op zoek naar iets zoals Mymobiler voor Windows Mobile. Dit is een programmaatje waarmee je op je PC je telefoon kan besturen. Bijvoorbeeld een smsje kan je dan lekker met je PC-toetsenbord typen of je kan makkelijk een screenshotje nemen enzo.
Een soort RDP, maar dan voor de telefoon.

Ik heb al rondgekeken in de SDK, maar kan alleen een virtueel device aanmaken. Maar misschien kijk ik niet goed?

Heeft iemand een suggestie? :)

Edit:
Dit dus. Mymobiler
View your mobile screen on your desktop.
Control your mobile by using desktop keyboard and mouse.
Copy/Cut/Paste text between mobile and desktop.
Capture mobile screen.
Drag and drop files to your mobile.
Maar dan voor Android :)

[Voor 31% gewijzigd door anandus op 16-08-2010 10:54]

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 21:14

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Vermoedelijk hangt het af van toestel tot toestel. Als je op HTC (Desire) de usb Debugger inschakeld kan je normaal via de SDK je telefoon bedienen (en debuggen). Ik weet wel niet hoe dit 100% in zijn werk gaat, maar er zijn in elk geval voldoende tutorials te vinden op het net.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• anandus
  • Niet online
IStealYourGun schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:56:
Vermoedelijk hangt het af van toestel tot toestel. Als je op HTC (Desire) de usb Debugger inschakeld kan je normaal via de SDK je telefoon bedienen (en debuggen). Ik weet wel niet hoe dit 100% in zijn werk gaat, maar er zijn in elk geval voldoende tutorials te vinden op het net.
Okee, ik zal eens zoeken :)

• Stvn21
  • Laatst online: 15:22
anandus schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:49:
Hmmm...
Ik ben sinds eergister nieuw in Androidland, dus vergeef me als ik iets heel obvious vraag, maar ik kan het niet 1-2-3 vinden.

Ik ben op zoek naar iets zoals Mymobiler voor Windows Mobile. Dit is een programmaatje waarmee je op je PC je telefoon kan besturen. Bijvoorbeeld een smsje kan je dan lekker met je PC-toetsenbord typen of je kan makkelijk een screenshotje nemen enzo.
Een soort RDP, maar dan voor de telefoon.

Ik heb al rondgekeken in de SDK, maar kan alleen een virtueel device aanmaken. Maar misschien kijk ik niet goed?

Heeft iemand een suggestie? :)

Edit:
Dit dus. Mymobiler
[afbeelding]

[...]

Maar dan voor Android :)
Misschien is http://android.modaco.com...294622/moto-phone-portal/ wat voor jou :) ?

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
@anandus
Als het alleen gaat om een smsje typen, kan je dit gewoon in een browser doen, de tekst selecteren en dan op het knopje van "Google Chrome to Phone Extension" klikken, op je telefoon krijg je dan een melding en hoef je de tekst alleen maar te plakken in je sms. Geen moeilijk gedoe met extra applicaties installeren, en deze methode werkt op ieder OS waar Chrome of Firefox op draait.

• anandus
  • Niet online
He-le-maal perfect _o_

Al is het wel omslachtig dat je het vanaf je telefoon moet starten en niet over USB, maar over wifi werkt, maar ach :P
Stevie-P schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:06:
@anandus
Als het alleen gaat om een smsje typen, kan je dit gewoon in een browser doen, de tekst selecteren en dan op het knopje van "Google Chrome to Phone Extension" klikken, op je telefoon krijg je dan een melding en hoef je de tekst alleen maar te plakken in je sms. Geen moeilijk gedoe met extra applicaties installeren, en deze methode werkt op ieder OS waar Chrome of Firefox op draait.
Google Chrome to Phone heb ik ook, maar het gaat mij niet alleen om smsjes, maar ook makkelijk bestanden overpompen (al is dat natuurlijk sowieso geen probleem), smsjes, telefoon-log, etc.

Gewoon een 'controle-center' voor mijn telefoon op mijn PC. Bovenstaande programmaatje doet precies wat ik wil :)

[Voor 49% gewijzigd door anandus op 16-08-2010 11:13]

• Stvn21
  • Laatst online: 15:22
Stevie-P schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:06:
@anandus
Kan ook, is overigens wel Froyo voor nodig..

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:06
DrNizeGuy schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:08:
Ik heb een keer bij rtl4 (editieNL ofzo) gezien dat er een app was, dat, als je een foto nam van een vliegtuig, het aan de hand van de foto, je gps en de accelerometer je de informatie gaf over het type vliegtuig, vluchtnummer, etc.

Ik kan daar alleen niets over terug vinden, maar het zeg er best stoer uit. Weet iemand hier wat meer over?
kijk eens op casper.frontier.nl

the older I get, the better I was...

• jerry_a
Wat super is dit. Daar ga ik veel gebruik van maken.

hoi

• Jochem Boom
Jochem Boom schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:17:
[...]

Thanks, maar wil helaas niet werken. Hij loopt vast als ik dat probeer. Toch maar even een andere router halen. (Stond gelukkig al hoog op het lijstje van nieuwe apparaten)
Op het laatst maar gewoon eens m'n router een harde reset gegeven, en nu werkt het wel gewoon. Vaag, maar ik ben allang blij.

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Zijn er meer mensen die gebruik maken van Wirecard als betaling en zo ja wat is de ervaring ermee?
Ik heb een account bij wirecard en er geld op gestort maar als ik een programma wil kopen in de market geeft die na het invullen van alle gegevens dat er een netwerkfout is??

Kan iemand mij hier bij helpen?

Bvd.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:54
Makkelijkst is om via je pc het betaalaccount aan te maken, via de telefoon gaat heel vaak mis (bij mij ook, daarna ff via de pc exact hetzelfde gedaan en daar ging het wel goed)

• Lucky1965
Raymond schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:07:
Makkelijkst is om via je pc het betaalaccount aan te maken, via de telefoon gaat heel vaak mis (bij mij ook, daarna ff via de pc exact hetzelfde gedaan en daar ging het wel goed)
Heb het account ook via de pc aangemaakt maar als je wil betalen moet je op de telefoon ook gegevens invullen.

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-04 12:50
LDVC schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:45:
[...]

Start whatsapp ook vanzelf op bij het opstarten? Want anders kun je natuurlijk nog niet chatten wanneer iemand zn client niet handmatig opstart. Overigens blijft Hanashi ook actief op de achtergrond na initieel handmatig opstarten.
Met whatsapp en pingchat hoef je niets op te starten voor het ontvangen van berichten. Werkt precies zoals sms.

[Voor 3% gewijzigd door Relief2009 op 16-08-2010 14:20]

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-05 09:50
Lucky1965 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:09:
[...]

Heb het account ook via de pc aangemaakt maar als je wil betalen moet je op de telefoon ook gegevens invullen.
Ik denk dat ie bedoelt dat je je creditcardgegevens moet invullen in je google account via de PC, via
https://checkout.google.com/

Via de telefoon zelf geeft dat idd problemen.

• Lucky1965
_Calvin schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:12:
[...]

Ik denk dat ie bedoelt dat je je creditcardgegevens moet invullen in je google account via de PC, via

Bedankt, zal daar even kijken.

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-06 09:47
_Calvin schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:12:
[...]

Het zou fijn zijn wanneer betalen via paypal een mogelijkheid wordt in de Market. Dacht wel een aankondiging te hebben gezien, maar wanneer het is geimplementeerd...?

• Relief2009
dafmay schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:17:
[...]

Het zou fijn zijn wanneer betalen via paypal een mogelijkheid wordt in de Market. Dacht wel een aankondiging te hebben gezien, maar wanneer het is geimplementeerd...?
Ze verwachten het eind van het jaar. Sommige ontwikkelaars bieden op hun eigen website op eigen app paypal-mogelijkheden.

• dafmay
Relief2009 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:20:
[...]

Ze verwachten het eind van het jaar. Sommige ontwikkelaars bieden op hun eigen website op eigen app paypal-mogelijkheden.
Klopt...dat heb ik gezien en ook al gebruik van gemaakt bij aanschaf van LauncherPro.

• Victorio
App aanraders?
http://www.androidworld.n...ie-je-niet-wilt-missen-5/

Die extended controls ziet er goed uit. Iemand al ervaring?

• zAo
  • Laatst online: 12:25

zAo

GPLv2 Fanboy

Victorio schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:57:
App aanraders?
http://www.androidworld.n...ie-je-niet-wilt-missen-5/

Die extended controls ziet er goed uit. Iemand al ervaring?
Deze is zeker goed, maar niet veel beter dan de standaard 'Energie widget'. Je kan alleen het thema helemaal aanpassen, verder is het gelijk.

• Brad Pitt
  • Laatst online: 20:28
zAo schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:18:
Je kan alleen het thema helemaal aanpassen, verder is het gelijk.
Dit is natuurlijk onzin, met Extended Controls kan je gewoon véél meer dan met de standaard PowerWidget.

Nickname does not reflect reality

• dafmay

• Victorio
Wow... ik heb ze beiden even getest.

SwitchPro ziet eruit als een uitbreiding van de default switch app.
Extended Controls kan echter nog veel meer!

Beiden prima apps, ik ga Extended Controls gebruiken. :)

Extended Controls
Echt geweldig. Zo'n beetje alle system toggles bij elkaar! Jammer dat het een max. 1x4 widget is. Je kan de widget meerdere keren op een scherm plaatsen om meer knoppen over 2 of meer regels te verspreiden. Eindelijk ook een goede torch (zaklamp) die de LED can de camera gebruikt! Ook mooi dat ik kan switchen tussen 3G en GPRS (handig voor in het buitenland). Verder nog veel meer mogelijkheden waar ik op zat te wachten!

[Voor 36% gewijzigd door Victorio op 16-08-2010 16:29]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

die zaklamp functie zit er standaard sinds de 2.2 update in... gewoon van HTC zelf werkt ook met de foto led.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• DUTCHSPiRiT
  • Laatst online: 16-09-2022
Wat raar, dit programma bestaat al best lang, is superhandig en heb het nog nooit gezien. HTC zou zelf zoiets moeten hebben, eindelijk een fatsoenlijk overzicht van je contacten (en wat bewaart dat ding (of eigenlijk gmail) een hoop adressen die je nooit gebruikt!). Ik ga eens een dagje de tijd nemen om met dit programma mn telefoon weer op orde te krijgen.

• Victorio
Chaoss schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:40:
die zaklamp functie zit er standaard sinds de 2.2 update in... gewoon van HTC zelf werkt ook met de foto led.
Mijn branded toestel (T-Mobile) heeft nog geen 2.2... Voorlopig blij mee dus. :)

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is het mogelijk om bij een nieuwe SMS de foon bijvoorbeeld om de minuut te laten trillen? Mis dat getril nog wel eens blijkbaar :P Kan het echter nergens vinden. FYI: het betreft een Galaxy S.

Een app mag ook (heb dat vibratording eerder uit het topic al geprobeerd maar die blijft ook niet herhalen hier).

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• Brad Pitt
  • Laatst online: 20:28
Bastien schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:08:
Is het mogelijk om bij een nieuwe SMS de foon bijvoorbeeld om de minuut te laten trillen? Mis dat getril nog wel eens blijkbaar :P Kan het echter nergens vinden. FYI: het betreft een Galaxy S.
Met Handcent SMS kan je bijvoorbeeld om het kwartier (of een andere interval) een extra melding laten geven. En dat dan het aantal keer dat je zelf wilt (niet ongelimiteerd echter, vier keer of zo is maximum geloof ik).

Nickname does not reflect reality

• CSB
  • Laatst online: 12:39

CSB

:D

Heeft iemand van jullie al een goede inventory app? Ik ben nu bezig om Shelves (zoek in market naar shelves, gratis) aan de praat te krijgen. Ik barst van de Ps3 games en blurays, en wil via de barcodescanner in de app een invetarisatie maken, zodat ik weet wat ik allemaal heb en wat ik uitleen. Dit kan in de app, alleen herkent de applicatie de barcodes niet.

Ik heb de developer al wat ondersteuning gevraagd en hij is zeer actief bezig om dit werkend te krijgen. Zie hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=753013

Mocht je interesse hebben in de app en willen helpen dit voor ons nederlanders aan de praat te krijgen (want het lijkt een localisatie issue te zijn) download het eens en laat je feedback achter op het xda forum voor de developer. ;)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

CSB schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:57:
Heeft iemand van jullie al een goede inventory app? Ik ben nu bezig om Shelves (zoek in market naar shelves, gratis) aan de praat te krijgen. Ik barst van de Ps3 games en blurays, en wil via de barcodescanner in de app een invetarisatie maken, zodat ik weet wat ik allemaal heb en wat ik uitleen. Dit kan in de app, alleen herkent de applicatie de barcodes niet.

Ik heb de developer al wat ondersteuning gevraagd en hij is zeer actief bezig om dit werkend te krijgen. Zie hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=753013

Mocht je interesse hebben in de app en willen helpen dit voor ons nederlanders aan de praat te krijgen (want het lijkt een localisatie issue te zijn) download het eens en laat je feedback achter op het xda forum voor de developer. ;)
Lijkt sterk "geleend" van http://code.google.com/p/shelves/
Wat door een Google Dev is gemaakt (weet ik toevallig)

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51

Creesch

bla bla!

Balachmar schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:11:
[...]

Lijkt sterk "geleend" van http://code.google.com/p/shelves/
Wat door een Google Dev is gemaakt (weet ik toevallig)
Original copyright held (C) 2008 Romain Guy; this project is based off of his. Modifications were made in the source and noted in appropriate places.

van de website ;) Krijg je met opensource software wel eens :P

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:16
Is er een goede/werkende manier om (zonder gebruik te maken van Google apps/Gmail) je contacten uit Outlook te exporteren naar een Android telefoon?

Tot nu toe loop ik tegen de volgende problemen aan bij de geprobeerde methodes:
- exporteren als vCard's: zijn er gewoon teveel (1000+) en liever zou ik ook een vorm van syncing gebruiken;
- CompanionLink i.c. met Deja Office: sync niet betrouwbaar op te starten; is voor mij hit&miss;
CompanionLink ziet er veelbelovend uit maar ik krijg 'm niet goed aan de praat.

Is er trouwens een mogelijkheid om je contacts in android te laten weergeven als "last name, first name, middle name" in plaats van enkel "first name, last name"? O.a het standaard telefoonboek sorteert namen bij mij op voornaam i.p.v. achternaam en de middle names zie ik enkel wanneer ik het contact in detail bekijk. Geen idee hoe ik dat kan aanpassen.

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51

Creesch

bla bla!

mtr33 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:17:
Is er een goede/werkende manier om (zonder gebruik te maken van Google apps/Gmail) je contacten uit Outlook te exporteren naar een Android telefoon?

Tot nu toe loop ik tegen de volgende problemen aan bij de geprobeerde methodes:
- exporteren als vCard's: zijn er gewoon teveel (1000+) en liever zou ik ook een vorm van syncing gebruiken;
- CompanionLink i.c. met Deja Office: sync niet betrouwbaar op te starten; is voor mij hit&miss;
CompanionLink ziet er veelbelovend uit maar ik krijg 'm niet goed aan de praat.

Is er trouwens een mogelijkheid om je contacts in android te laten weergeven als "last name, first name, middle name" in plaats van enkel "first name, last name"? O.a het standaard telefoonboek sorteert namen bij mij op voornaam i.p.v. achternaam en de middle names zie ik enkel wanneer ik het contact in detail bekijk. Geen idee hoe ik dat kan aanpassen.
Tja even kijken of je ergens een exchange server kan gebruiken en via daar je outlook contacten syncen

• WesleyB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-06-2021
Anders gebruik je dit Android Sync.

• dutch_Solo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 12:47
Of Google Calendar Sync... doet zelfs meer dan alleen je kalender syncen, ook je kontaktpersonen indien je dat wenst.

• mtr33
@WesleyB: bedankt, ga ik zeker proberen.
@Creesh & Solo: niet geheel wat ik zoek (local sync optie zonder google apps).

Enig idee hoe in de contact list display op achtenaam (en liefst met middle name) mogelijk is?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Thx, die werkt op mijn spica voor contactpersonen en agenda. Ik hoop dat ze er mee bezig blijven.....

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:01
dutch_Solo schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:54:
Of Google Calendar Sync... doet zelfs meer dan alleen je kalender syncen, ook je kontaktpersonen indien je dat wenst.
Dat mag je gaan uitleggen dan... O-)

Sometimes you need to plan for coincidence

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
mtr33 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:11:

Enig idee hoe in de contact list display op achtenaam (en liefst met middle name) mogelijk is?
Ik weet niet of dit telefoon afhankelijk is maar als ik op mijn legend een contact aanmaak, kan ik bij het invoeren kiezen hoe de naam wordt weergegeven. Dus eerst de voor- of de achternaam. Als ik een contact bewerk tik ik op de naam en kan hetzelfde. Deze optie staat onder het achternaam invoerveld en is wel wat verstopt door het toetsenbord. Ik heb nog geen optie gezien om dit voor alle contacten in een keer te doen.

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Creesch schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:24:
[...]

Original copyright held (C) 2008 Romain Guy; this project is based off of his. Modifications were made in the source and noted in appropriate places.

van de website ;) Krijg je met opensource software wel eens :P
Ach, mijn fout. Ik ga er eigenlijk altijd vanuit dat de GPL gebruikt wordt. En zocht dus naar de source op zijn website. Maar dat hoeft blijkbaar met de Apache license niet.
:)
Weer wat geleerd.

• mtr33
jellydaddy schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:19:
[...]

Ik weet niet of dit telefoon afhankelijk is maar als ik op mijn legend een contact aanmaak, kan ik bij het invoeren kiezen hoe de naam wordt weergegeven. Dus eerst de voor- of de achternaam. Als ik een contact bewerk tik ik op de naam en kan hetzelfde. Deze optie staat onder het achternaam invoerveld en is wel wat verstopt door het toetsenbord. Ik heb nog geen optie gezien om dit voor alle contacten in een keer te doen.
Zo te zien in elk geval ook telefoonafhankelijk, ik heb die mogelijkheid i.e.g. niet. Mocht je een batch methode vinden hoor ik het graag

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 18:37
Ik heb twee vragen
  1. Ik weet dat Google Voice onderweg is, maar is er ook al sprake dat de Google Talk client van Android een VOIP (video) call functie krijgt zoals de desktop / Gmail versie? En zo nee, waarom niet?
  2. Fring heeft de volgende access nodig
  • Hardware controls - take pictures, control vibrator, change your audio settings, record audio
  • System tools - automatically start at boot, read system log files, change Wi-Fi state, prevent phone from sleeping, disable keylock, retrieve running applications
  • Network communication - full Internet access, view network state, full Internet access, view Wi-Fi state
  • Phone calls - read phone state and identity
  • Your personal information - read contact data
  • Your messages - read SMS or MMS, receive SMS
  • Services that cost you money - send SMS messages, directly call phone numbers, directly call phone numbers
  • Storage - modify/delete SD card contents
  • Other permissions - android.permission.RAISED_THREAD_PRIORITY
    Dat vind ik nogal veel. Weet iemand waar deze informatie allemaal voor gebruikt kan worden? Ik zou het niet fijn vinden als de telefoonnummers van mijn vrienden ineens in de database van Fring terecht komen voor mogelijke spam.

[Voor 81% gewijzigd door rickiii op 17-08-2010 11:29]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 00:55
Heeft APNdroid eigenlijk een meerwaarde tegenover de standaard widget? Ik heb op men HTC Desire met Android 2.2 namelijk altijd al een switch "mobiel" gehad (net zoals de wifi/gps/... switches), waarmee ik EDGE uit kan zetten ... Nooit begrepen waarom iedereen altijd over APNdroid bezig is.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

rickiii schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:14:
Ik heb twee vragen
Fring heeft de volgende access nodig
[list]
Hardware controls - take pictures, control vibrator, change your audio settings, record audio
System tools - automatically start at boot, read system log files, change Wi-Fi state, prevent phone from sleeping, disable keylock, retrieve running applications
Network communication - full Internet access, view network state, full Internet access, view Wi-Fi state
Phone calls - read phone state and identity
Your personal information - read contact data
Your messages - read SMS or MMS, receive SMS
Services that cost you money - send SMS messages, directly call phone numbers, directly call phone numbers
Storage - modify/delete SD card contents
Other permissions - android.permission.RAISED_THREAD_PRIORITY
Dat vind ik nogal veel. Weet iemand waar deze informatie allemaal voor gebruikt kan worden? Ik zou het niet fijn vinden als de telefoonnummers van mijn vrienden ineens in de database van Fring terecht komen voor mogelijke spam.
Hardware controls, aangezien ze voip doen, moeten ze audio opnemen, pictures voor de video chat, vibrator, om ook te trillen bij inkomende berichten.
System tools: lijken me ook niet vreemd
network communication is ook logisch
phone calls, de identity wordt waarschijnlijk gebruikt om unieke id's aan telefoons te koppelen zodat gebruikers meerdere telefoons kunnen hebben.
Contact data, zodat je meteen naar contact personen kan bellen, ipv nummers intoetsen.
messages: omdat fring waarschijnlijk ook smsjes kan versturen. (om dan alles bij elkaar te houden, moet hij kunnen lezen en schrijven in de default messages.
Services that cost money: waarschijnlijk kun je vanuit Fring ook gewoon bellen en smsen.
Storage: instellingen worden op sd kaart gezet of temp files van foto's e.d.
raised thread priority, zodat als Fring op de achtergrond draait hij niet afgesloten wordt.

Ik zie hier geen rare dingen. Wel zouden ze met deze combinatie ook andere dingen kunnen doen. Maar voor wat ze zeggen dat ze doen hebben ze ook echt al deze permissions nodig.

• Relief2009
rickiii schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:14:
Ik heb twee vragen
  1. Ik weet dat Google Voice onderweg is, maar is er ook al sprake dat de Google Talk client van Android een VOIP (video) call functie krijgt zoals de desktop / Gmail versie? En zo nee, waarom niet?

[...]
  2. Fring heeft de volgende access nodig
  • Hardware controls - take pictures, control vibrator, change your audio settings, record audio
  • System tools - automatically start at boot, read system log files, change Wi-Fi state, prevent phone from sleeping, disable keylock, retrieve running applications
  • Network communication - full Internet access, view network state, full Internet access, view Wi-Fi state
  • Phone calls - read phone state and identity
  • Your personal information - read contact data
  • Your messages - read SMS or MMS, receive SMS
  • Services that cost you money - send SMS messages, directly call phone numbers, directly call phone numbers
  • Storage - modify/delete SD card contents
  • Other permissions - android.permission.RAISED_THREAD_PRIORITY

[...]

Wanneer men gegevens wil uploaden naar database moet dit van tevoren gevraagd worden. Dat zijn allemaal zaken waar Fring toegang tot wil om het programma optimaal te laten werken.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Net de android app voor Dropbox geinstalleerd, echt heel handig: http://www.dropbox.com/android

Anoniem: 167272

Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:34:
Heeft APNdroid eigenlijk een meerwaarde tegenover de standaard widget? Ik heb op men HTC Desire met Android 2.2 namelijk altijd al een switch "mobiel" gehad (net zoals de wifi/gps/... switches), waarmee ik EDGE uit kan zetten ... Nooit begrepen waarom iedereen altijd over APNdroid bezig is.
APNdroid vernaggelt je instellingen. Niet gebruiken.

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03 14:14
raptorix schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:33:
Net de android app voor Dropbox geinstalleerd, echt heel handig: http://www.dropbox.com/android
Yeps, Dropbox is sowieso echt nice! Nu nog wachten op "Selective Sync", en dan een mooie muziekcollectie online zetten, zonder dat ie naar mn Dropbox synct!

Als je trouwens met Android Dropbox een file bekijkt zet ie m (tijdelijk?) op je telefoon, zodat je er ook offline bij kan. Handig met bestanden die niet constant gesynct hoeven zijn, maar die je dan altijd bij de hand hebt!

Referral-linkjes stellen we niet op prijs. Zie Het Algemeen Beleid.

[Voor 17% gewijzigd door RoD op 17-08-2010 14:54]

vogelaarke135

Anoniem: 167272 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:37:
[...]

APNdroid vernaggelt je instellingen. Niet gebruiken.
Da't trouwens precies de bedoeling. APNDroid vernaggeld ze zodat je geen connectie meer kan maken en ont-vernaggelt ze zodat je wél weer connectie kan maken. Ik vind het een erg zeker manier van uitschakelen van je data connectie.

Qua vernaggelen. Hij zet "apndroid" achter je APN naam..

• Reverb_
  • Laatst online: 05-06 00:15
Anoniem: 8504 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:58:
[...]

Da't trouwens precies de bedoeling. APNDroid vernaggeld ze zodat je geen connectie meer kan maken en ont-vernaggelt ze zodat je wél weer connectie kan maken. Ik vind het een erg zeker manier van uitschakelen van je data connectie.

Qua vernaggelen. Hij zet "apndroid" achter je APN naam..
Vind apndroid ook erg goed. Die standaard uitschakel widget voor 3g, stuurt je naar het mobiele netwerk menu en kun je hem niet met een druk op de knop uitschakelen. Met apndroid wel! Gebruik hem veel, scheelt toch veel batterijduur.

• _Calvin
  • Laatst online: 28-05 09:50
APNDroid wordt er ook van verdacht dat je na verloop van tijd niet meer kan verbinden met 3G zonder reboot.
De naamsverandering zorgt ervoor dat de APN met die naam niet te verbinden is, Android geeft het na x pogingen op. Maar het is een vermoeden geloof ik.

Persoonlijk kan ik me hierin herkennen, heb APNdroid lang gedraaid (i.c.m. Timeriffic en later Tasker) en kon zo nu en dan niet meer met 3G verbinden. Alleen een reboot lostte dat probleem op.
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee