Toon posts:

Android Software & Discussie - Deel 7 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste
Acties:
  • 156.413 views

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-01 15:32
raptorix schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:33:
Net de android app voor Dropbox geinstalleerd, echt heel handig: http://www.dropbox.com/android
Ik dacht afgelopen weekend even snel wat fotos in een map te zetten, te syncen en de public gallery link door te sturen naar familie. Dat kan dus allemaal niet via de app...? :'( Of mis ik iets?

Vooralsnog lijkt het erop dat de app gemaakt is voor eenrichtingsverkeer, niet multiselect uploaden en delen van mappen.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Victorio schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:19:
[...]

Ik dacht afgelopen weekend even snel wat fotos in een map te zetten, te syncen en de public gallery link door te sturen naar familie. Dat kan dus allemaal niet via de app...? :'( Of mis ik iets?

Vooralsnog lijkt het erop dat de app gemaakt is voor eenrichtingsverkeer, niet multiselect uploaden en delen van mappen.
Volgens mij is het nog in Beta, ik vind het vooral handig dat ik makkelijk me files over kan zetten naar me dropbox en later via me pc downloaden.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:11

mphilipp

Romanes eunt domus

rickiii schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:14:
Dat vind ik nogal veel. Weet iemand waar deze informatie allemaal voor gebruikt kan worden? Ik zou het niet fijn vinden als de telefoonnummers van mijn vrienden ineens in de database van Fring terecht komen voor mogelijke spam.
Dat zou ie idd zomaar kunnen doen. Ik vermoed echter dat - aangezien het een telefonie app is - hij wil kunnen laten zien wie er belt en/of jou wil laten selecteren uit je contacten. Daar zal het ongetwijfeld mee te maken hebben.

Die access rights zijn vaak verwarrend en soms zelfs verontrustend. Zo zag ik ineens bij de XBMC app dat ie ook mijn contacts moest kunnen lezen. Raar voor een remote control van je media center. Echter, ik zie in de release notes dat ie op het TV scherm laat zien wie er belt. Dus daar zal ie de contacten voor nodig hebben.

Tenminste....dat hoop ik dan maar ;)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-05 14:04
HellBeast schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:13:
Ik kopieer dit even van een post van mij uit het Samsung Galaxy S topic, aangezien hier een hoop mensen er waarschijnlijk ook wat aan hebben:

Misschien dat dit al eens voorbij was gekomen, maar voor mij was het nieuw(s). Je kan gewoon Flash 10.1 draaien op een Android 2.1 toestel! Er is een getweakte versie opgedoken van de (gratis) Flash 10.1 applicatie van de Android 2.2 versie. Deze is geschikt gemaakt voor 2.1.

Voor de volledigheid en het gemak zal ik voor jullie een korte handleiding maken.

1. t.m. 8 => zie originele post

Nu zou flash moeten werken. Ik heb er nog niet veel mee getest, maar er is al veel meer functionaliteit dan zonder deze apk. Ik hoop dat ik hier mensen blij mee maak. :-)
ik kwam de volgende problemen tegen: moest allereerst SGS unlocken voor "vreemde" bronnen...
daarna flash 10.1 uitgepakt en geinstalleerd...kreeg hierover ook een melding...maar zie vervolgens in het prgrammamenu niet een icoon voor flash..
heb even de site rtl-4 uitzending gemist gedraaid .. kon niet constateren dat het werkte..
volgens de "handleiding" van HellBeast alles afgewerkt..maar geen resultaat.
wie heeft ervaring? en wat voor horizonten gaan er open als we flash 10.1 voor android geinstalleerd hebben?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:39
smeijers schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:33:
en wat voor horizonten gaan er open als we flash 10.1 voor android geinstalleerd hebben?
Dat je een páár sites met Flash-content (o.a. games) kan bekijken en álle andere sites nu iets trager gaan? :)

Nickname does not reflect reality

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:35

Balachmar

The truth is out there

Brad Pitt schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:36:
[...]

Dat je een páár sites met Flash-content (o.a. games) kan bekijken en álle andere sites nu iets trager gaan? :)
Niet als je de plugin op on-demand zet.
Dan laadt hij niet standaard alles, maar krijg je een blok te zien, welke je daarna kan activeren.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:40

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Leek mij ook geweldig, maar ik krijg het niet aan de praat..?? Ik heb verbinding met mijn wireless router maar het modem is dhcp server.. kan het zijn het dan niet wil?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:39
Balachmar schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:44:
[...]
Niet als je de plugin op on-demand zet.
Dan laadt hij niet standaard alles, maar krijg je een blok te zien, welke je daarna kan activeren.
Ja dat is waar, maar ik denk dat het gros van de mensen dat ding gewoon altijd aan zal laten staan. Lezen en zelf iets uitzoeken is nu eenmaal niet de meeste sterkte kant van een hoop mensen :)

Nickname does not reflect reality

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-06 19:03

GoTyce

B S U R

Aanrader voor WiFI-gebruikers die stroom willen besparen. Zoek in de market naar de gratis app "Auto WiFi Enabler". Ik heb al een aantal van dit soort programma's getest, maar of ze waren prijzig, of ze werkten door een bug met GPS. Deze app activeert wifi wanneer je je in de buurt van een bekend netwerk bevindt. Hij gebruikt alleen het telefoonnetwerk (en dus geen GPS) om je positie te bepalen om stroom te besparen. Wanneer je de zone weer verlaat deactiveert de app wifi. Vandaag zo'n 25% batterij bespaard. :)

[Voor 6% gewijzigd door GoTyce op 17-08-2010 17:42]

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 09:04
Cloudje schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:27:
Aanrader voor WiFI-gebruikers die stroom willen besparen. Zoek in de market naar de gratis app "Auto WiFi Enabler". Ik heb al een aantal van dit soort programma's getest, maar of ze waren prijzig, of ze werkten door een bug met GPS. Deze app activeert wifi wanneer je je in de buurt van een bekend netwerk bevindt. Hij gebruikt alleen het telefoonnetwerk (en dus geen GPS) om je positie te bepalen om stroom te besparen. Wanneer je de zone weer verlaat deactiveert de app wifi. Vandaag zo'n 25% batterij bespaard. :)
Dat doet Y5 Battery Saver ook, ken je die? Zo ja, welke vind jij beter werken?

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Criminelis schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:49:
[...]

Dat doet Y5 Battery Saver ook, ken je die? Zo ja, welke vind jij beter werken?
Ik kan je zeggen dat ikzelf Y5 erg fijn vind werken.

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 22:03
Ik heb een HTC desire met Android 2.2. Als ik in mijn contactenlijst kijk kan ik een keuze maken welke contacten ik zie (SIM/Google/Telefoon etc). Bij het bellen lijkt die keuze er niet te zijn en zie ik mijn contacten dubbel staan (een op SIM en een op Telefoon). Is dit op een of andere manier aan te passen?

• Victorio
Sinds vanavond sync ik m'n Gmail account volledig (mail, agenda, contacts). Ik weet alleen nog niet zo goed welke mail app/widget ik echt fijn vind. De HTC Agenda widget (1x4 format) vind ik erg relaxed: Laat de taken van de huidige dag zien en met 1 tik zit ik in m'n maand overzicht. Ik zou graag een mail widget (ook 1x4 format) hebben die eventuele nieuwe mails laat zien.

Heb de Android mail app en daarna een week K9 mail geprobeerd maar vind het niet erg super.

Wat gebruiken jullie zoal?

Anoniem: 8504

_Calvin schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:08:
APNDroid wordt er ook van verdacht dat je na verloop van tijd niet meer kan verbinden met 3G zonder reboot.
De naamsverandering zorgt ervoor dat de APN met die naam niet te verbinden is, Android geeft het na x pogingen op. Maar het is een vermoeden geloof ik.

Persoonlijk kan ik me hierin herkennen, heb APNdroid lang gedraaid (i.c.m. Timeriffic en later Tasker) en kon zo nu en dan niet meer met 3G verbinden. Alleen een reboot lostte dat probleem op.
Daar heb je een punt! Dat heb ik dus ook maar verdacht APNDroid hier (nog) niet van... Dat zou mooi balen zijn, heb net alles (met setting profiles, veeeeel beter dan locale) perfect ingesteld qua access points en synchronisatie :(

Anoniem: 167272

Anoniem: 8504 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:34:
[...]

Daar heb je een punt! Dat heb ik dus ook maar verdacht APNDroid hier (nog) niet van... Dat zou mooi balen zijn, heb net alles (met setting profiles, veeeeel beter dan locale) perfect ingesteld qua access points en synchronisatie :(
De standaard ingebouwde applicatie om mobiel internet uit te zetten, is trouwens geen haar beter dan APN Droid. Die verandert ook je instellingen: bij Telfort is het wachtwoord bijvoorbeeld domweg 'internet' en daar maakt de bijgeleverde applicatie 'no-internet' van. Moet je maar net weten als je weer online wilt gaan. Ik heb even moeten rommelen toen ik na vakantie weer in eigen land terug kwam.

APN Droid heb je dus totaal niet nodig: niet om je mobiele internet uit te zetten, en al helemaal niet om je instellingen te vernaggelen. Dat doet het apparaat al helemaal zelf, op aanvraag 8)

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 167272 op 17-08-2010 22:32]

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:38
Victorio schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:14:
Sinds vanavond sync ik m'n Gmail account volledig (mail, agenda, contacts). Ik weet alleen nog niet zo goed welke mail app/widget ik echt fijn vind. De HTC Agenda widget (1x4 format) vind ik erg relaxed: Laat de taken van de huidige dag zien en met 1 tik zit ik in m'n maand overzicht. Ik zou graag een mail widget (ook 1x4 format) hebben die eventuele nieuwe mails laat zien.

Heb de Android mail app en daarna een week K9 mail geprobeerd maar vind het niet erg super.

Wat gebruiken jullie zoal?
Ik gebruik CalWidget. Gratis, en erg goed.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• GAEvakYD
  • Laatst online: 17:34
Wat ik een erg gemis vind is dat de standaard Android + HTC implementatie geen ondersteuning heeft voor Microsoft Exchange Taken. De rest via Exchange werkt harstikke goed, maar dit onderdeel lijkt compleet vergeten.

Helaas nog geen tool gevonden die dit onderdeel aanvult. Wel een tool die heel de Exchange client vervangt, maar daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Die tool is betaald 20 dollar en de trial geeft problemen met onze Exchange server.

Snik snik, ik heb heel veel taken in Exchange. Bijvoorbeeld todo lijsten of andere handige dingen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

GAEvakYD schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:51:
Wat ik een erg gemis vind is dat de standaard Android + HTC implementatie geen ondersteuning heeft voor Microsoft Exchange Taken. De rest via Exchange werkt harstikke goed, maar dit onderdeel lijkt compleet vergeten.

Helaas nog geen tool gevonden die dit onderdeel aanvult. Wel een tool die heel de Exchange client vervangt, maar daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Die tool is betaald 20 dollar en de trial geeft problemen met onze Exchange server.

Snik snik, ik heb heel veel taken in Exchange. Bijvoorbeeld todo lijsten of andere handige dingen.
Als je eenmalig switchen niet erg vindt, dan zou je kunnen overstappen naar remember the milk.
Dan kun je met deze tool je tasks syncen:
http://www.sprinxcrm.com/...%20The%20Milk/publish.htm

En dan bijvoorbeeld met Astrib op je android je taken beheren (en automatisch syncen).

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 21:14

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Mensen die trouwens twijfelen over de veiligheid van Apps kunnen Norton Security gebruiken. Is nog in beta, maar doet zijn werk. Hoewel het mij niet duidelijk is hoe hij bepaald dat een app save is en:of er eigenlijk onveilige apps bestaan. Bij installatie scanned hij en één keer in de week ook.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:54
Lijkt mij dat onveilige apps toch wel binnen de kortste keren allerlei opmerkingen erbij krijgen in de appmarket?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:44

Nakebod

Nope.

Maar lees jij nog de reacties in de Market na installatie?
Misschien dat een app nu veilig lijkt, reacties positief, goede waardering, en dan blijkt de app toch niet zo veilig als men dacht.
Ik lees alleen de reacties voor installatie en updates, tussentijds eigenlijk nooit.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik probeer chrome to phone te installeren maar dat lukt op geen enkele manier? kon hem eerst niet in de gewone market vinden... toen als ik dat hij allleen nog maar in de US market staat.

dus ik via appbrain.com hun download tool etc installeren, account aanmaken. en via hun site kon ik chrome to phone wel vinden, maar hij wil hem niet installeren? krijg ik een foutmelding dat hij hem niet kan vinden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:35
Chaoss schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:02:
ik probeer chrome to phone te installeren maar dat lukt op geen enkele manier? kon hem eerst niet in de gewone market vinden... toen als ik dat hij allleen nog maar in de US market staat.

dus ik via appbrain.com hun download tool etc installeren, account aanmaken. en via hun sit ekon ik google chrome to phone wel vinden, maar hij wil hemniet installeren? krijg ik een foutmelding dat hij hem neit kan vinden.
je hebt wel android 2.2?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

yup

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Je kan chrometophone ook altijd nog hier downloaden:
http://code.google.com/p/chrometophone/downloads/list

Is wel een oudere versie, maar wel gewoon beschikbaar :)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ah kheb hem werkend,

deed eerst in de appbrain market hem aanklikken (had hem via de site in de lijst gezet) dan kreeg ik die foutmelding. Nu heb ik fast web install geïnstalleerd en hem via de site gepushed en dat werkt wel.

nu ff proberen of het een beetje werkt met FF

[Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 18-08-2010 12:14]

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 21:14

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Nakebod schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:47:
Maar lees jij nog de reacties in de Market na installatie?
Misschien dat een app nu veilig lijkt, reacties positief, goede waardering, en dan blijkt de app toch niet zo veilig als men dacht.
Ik lees alleen de reacties voor installatie en updates, tussentijds eigenlijk nooit.
Dat niet alleen, maar het wil niet zeggen omdat een app goed werkt dat er geen maleware in kan zitten. Hoeveel van die gebruikers doen een packet capture na de installatie om niet te zien of er geen gevoelige gegevens naar Chinese servers worden gestuurd? ;)

Ik vermoed dat symantec wel een omgeving heeft gemaakt waar ze die app's testen op die zaken.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Chaoss schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:12:
ah kheb hem werkend,

deed eerst in de appbrain market hem aanklikken (had hem via de site in de lijst gezet) dan kreeg ik die foutmelding. Nu heb ik fast web install geïnstalleerd en hem via de site gepushed en dat werkt wel.

nu ff proberen of het een beetje werkt met FF
aah, dat is het verschil!
Je moet de oude chrome to phone eerst deinstalleren en dan via app brain fast install installeren!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 10:29
Aaaaaaaaaargh wanneer gaat die Grooveshark app nu eens werken zoals het hoort :( Ik word onnozel van hun offline playlists, werkt voor geen meter.

Sorry, had ff wat frustraties die ik kwijt moest.

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-06 21:48
Bestaat er eigenlijk een goede podcast speler die podcasts van Itunes kan afspelen?

• Derice
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Hoe kun je een android telefoon laten synchen met je Outlook 2010 (geen Exchange)?

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:35
giganielsie schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:54:
Bestaat er eigenlijk een goede podcast speler die podcasts van Itunes kan afspelen?
ik ben overgestapt van itunes naar listen werkt 10x beter imho.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Anoniem: 351163

Aangezien ik dit probleem heb met meerdere apps, post ik het even hier. Ik heb ondertussen meerdere Twitter apps uitgeprobeerd, maar ze zeggen allemaal bij die allernieuwste tweets, Posted 1h ago. Bij alle apps die ik geprobeerd heb tot nu toe (officiële twitter app, Twitdroyd, en die met de franstalige twitternaam) Doe ik zelf iets fout? moet ik iets aan mijn tijdsinstellingen veranderen? Btw, ik heb een Galaxy S.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb laatst met een Palm TX afspraken zitten bluetoothen. Bij mij kwam die 2 u later te staan. Zou het zijn omdat de Palm geen tijdzone meestuurt en de Galaxy S denkt dat het UTC is?

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:01
Anoniem: 351163 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:23:
Aangezien ik dit probleem heb met meerdere apps, post ik het even hier. Ik heb ondertussen meerdere Twitter apps uitgeprobeerd, maar ze zeggen allemaal bij die allernieuwste tweets, Posted 1h ago. Bij alle apps die ik geprobeerd heb tot nu toe (officiële twitter app, Twitdroyd, en die met de franstalige twitternaam) Doe ik zelf iets fout? moet ik iets aan mijn tijdsinstellingen veranderen? Btw, ik heb een Galaxy S.
Dat kan een beperking van de API zijn, ze mogen maar een beperkte hoeveelheid requests sturen naar de Twitterservers...
begintmeta schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:45:
....en de Galaxy S denkt dat het UTC is?
Wat op zich vrij standaard is...

[Voor 63% gewijzigd door Hmmbob op 18-08-2010 20:43]

Sometimes you need to plan for coincidence

• begintmeta
  • Niet online
Groentenboer schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:42:
...

Wat op zich vrij standaard is...
Klopt, daarom is dat ook mijn hypothese, maar ik had er eerder nog nooit iets gemerkt bij het syncen met Palm OS. Eens wat meer experimenteren...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 351163 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:23:
Heel vreemd. Ik gebruik zelf TwitDroyd en ik zie het fenomeen dat jij beschrijft niet. Het ligt dus niet aan het programma. Maar dat lijkt me duidelijk, want alle Twitter clients vertonen dit gedrag. Ik zou zeggen dat het iets met je toestel te maken moet hebben. Maar het is wel raar. Het is de client die de tweets van de Twitter server haalt en jouw OS zou daar (volgens mij dan) niet aan moeten komen. Een andere optie is dat er iets niet goed zit met jouw account op Twitter. Is het een optie om het even voor de gein met het account van iemand anders te proberen? Zie je dit trouwens ook als je jouw timeline op het web bekijkt?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:16
Derice schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:49:
Hoe kun je een android telefoon laten synchen met je Outlook 2010 (geen Exchange)?
Mail is nog niet mogelijk, voor de rest komen CompanionLink en Android Sync nog het dichtste bij.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:09

Get!em

Oh die ja!

Jeuj,

Toegang gekregen tot de Google App Inventor! Ik ga t nu testen :)

• Phusebox
  • Laatst online: 20:02
Weet iemand een app waarmee ik een .jar bestand kan runnen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 18:37
Phusebox schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:39:
Weet iemand een app waarmee ik een .jar bestand kan runnen?
Ik heb alleen deze gevonden en gezien de reacties kun je die maar beter niet installeren.
http://download.pandaapp....roid&action=show&f_id=460

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• Ikkuh84
  • Laatst online: 05:07
Bestaat er ook misschien een app waarmee je je I-Pod Touch (of Phone) kan besturen, althans je Android tel gebruiken als remote control om muziek af te spelen en een nummer verder enzo? Want ik heb nu bijna altijd mijn I-pod touch aan mijn receiver hangen, en dan zou mijn Android toestel wel handig zijn als afstandsbediening. Zou volgens mij niet moeilijk zijn door middel van Bluetooth.

Verder snap ik niet waarom mijn Whatsapp geen geluidje of trilling geeft als er een bericht binnen is gekomen :? Wel soms een LED-lampje maar verder niks. Heb overigens de HTC Legend.

[Voor 19% gewijzigd door Ikkuh84 op 19-08-2010 10:59]

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

mphilipp schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:43:
[...]

Heel vreemd. Ik gebruik zelf TwitDroyd en ik zie het fenomeen dat jij beschrijft niet. Het ligt dus niet aan het programma. Maar dat lijkt me duidelijk, want alle Twitter clients vertonen dit gedrag. Ik zou zeggen dat het iets met je toestel te maken moet hebben. Maar het is wel raar. Het is de client die de tweets van de Twitter server haalt en jouw OS zou daar (volgens mij dan) niet aan moeten komen. Een andere optie is dat er iets niet goed zit met jouw account op Twitter. Is het een optie om het even voor de gein met het account van iemand anders te proberen? Zie je dit trouwens ook als je jouw timeline op het web bekijkt?
Heb net even een totaal andere tijd ingesteld en toen opnieuw laten syncen met de tijdsserver. Nu werkt het wel. iniedergeval bedankt voor de reactie!

Bas.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

even in dit topic plaatsen omdat het hier thuis hoort.

Ik kwam er achter dat ik zowel de HTC mail app als de (android) Gmail app aan had staan om mail binnen te halen van mijn gmail account, vandaar dus steeds die dubbele meldingen in mijn statusbalk... :P

Nu moet ik even uitzoeken welke ik het beste kan gebruiken, volgens mij is die HTC mail pull (hij tsjeckt elke 15 min). en die gmail app is push... dat laatste is natuurlijk beter voor de batterij. voordeel van de HTC mail app is de widget...

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-10-2022

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

GoT is geen helpdesk. Aub eerst zelf zoeken. Dit is gemakkelijk te vinden.

[Voor 79% gewijzigd door RoD op 19-08-2010 13:54]

• Anoniem: 284893
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Gisteren toch maar eens SmartAlarm geïnstalleerd; werkt voor geen meter.

Het alarm zou je vroeger moeten wakker maken wanneer je minder diep slaapt; Ik was al wakker voor mijn alarm en toch gaat het maar af op de ingestelde tijd.

Als ik dan nog naar statistics wil kijken loopt de boel vast :/

• Anabasis769
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09-2022
Vandaag een Twitter account geopend en gekoppeld met Facebook, maar tot nu toe wordt geen enkel bericht op FB getoond.

Ik heb Twitter for Android en Tuiteur geprobeerd. Feature list van Twidroyd en Twicca maken geen melding van FB integratie.

Is er een gratis twitter app met fb integratie? Ik heb het via google ook niet direct kunnen vinden (ja ik heb tweetdeck gezien, maar da's nog heel erg beta).

Anabasis769 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:35:
Vandaag een Twitter account geopend en gekoppeld met Facebook, maar tot nu toe wordt geen enkel bericht op FB getoond.

Ik heb Twitter for Android en Tuiteur geprobeerd. Feature list van Twidroyd en Twicca maken geen melding van FB integratie.

Is er een gratis twitter app met fb integratie? Ik heb het via google ook niet direct kunnen vinden (ja ik heb tweetdeck gezien, maar da's nog heel erg beta).
Volgens mij heeft je app geen ondersteuning daarvoor nodig, omdat het algemeen is ingesteld.

• Anabasis769
(...) Volgens mij heeft je app geen ondersteuning daarvoor nodig, omdat het algemeen is ingesteld.
Hmm, dat dacht ik eerst ook, maar als Twitter niet automatisch gekoppeld is, zal een 3rd party app volgens mij ook niet automatisch gekoppeld zijn en is specifieke ondersteuning nodig.

• Anabasis769
Nog eens getest via Smart Tweet applicatie op FB ipv de officiële, alles OK.
Sterker nog: de tweet kwam 2x tevoorschijn, ook via de officiële app.

Smart Tweet ontkoppeld en getest met de officële app, alles OK. Kennelijk een server probleem die niet het vermelden waard was?

Voor alle duidelijkheid: ik heb de tweets zelf natuurlijk via mn Android / Galaxy S verstuurd.

[Voor 14% gewijzigd door Anabasis769 op 19-08-2010 17:06]

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-06 19:29
Anabasis769 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:41:
[...]

Hmm, dat dacht ik eerst ook, maar als Twitter niet automatisch gekoppeld is, zal een 3rd party app volgens mij ook niet automatisch gekoppeld zijn en is specifieke ondersteuning nodig.
Ik raad je Tweetdeck aan!

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
Wanneer komt er nou eindelijk eens een degelijke callrecorder.dit is het enige wat ik nog mis.ze zijn er wel, maar kunnen alleen maar degelijk opnemen op speakerstand.is het een juridische kwestie of is het technisch niet mogelijk op android..

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:53
paul404 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:01:
Wanneer komt er nou eindelijk eens een degelijke callrecorder.dit is het enige wat ik nog mis.ze zijn er wel, maar kunnen alleen maar degelijk opnemen op speakerstand.is het een juridische kwestie of is het technisch niet mogelijk op android..
Ultimate Voice Recorder is de enigste die me zo te binnen schiet, maar kost wel $4,99

iRacing Profiel

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bestaat er eigenlijk een app die alle cache van de applicaties in een keer leegt op een non-root toestel?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 10:29
Is er een app waarmee je de labels op je homescreen kan verwijderen, zodat je enkel de icoontjes hebt? Ik heb een HTC Legend, dus met Sense, en ik wil wel Sense blijven gebruiken.

• Victorio
Ik zoek een password manager app. Op m'n PC gebruik ik al jaren het tooltje "Whisper". Maar die kan ik op m'n telefoon (Desire, Android 2.1) niet openen natuurlijk.

Weet iemand een password manage app die wachtwoorden etc veilig kan opslaan in een bestand dat ik ook binnen windows kan openen?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Victorio schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:52:
Ik zoek een password manager app. Op m'n PC gebruik ik al jaren het tooltje "Whisper". Maar die kan ik op m'n telefoon (Desire, Android 2.1) niet openen natuurlijk.

Weet iemand een password manage app die wachtwoorden etc veilig kan opslaan in een bestand dat ik ook binnen windows kan openen?
KeePassDroid? :)
Volgens mij kan je dat namelijk met Keepass openen

[Voor 5% gewijzigd door anandus op 20-08-2010 10:53]

• Victorio
anandus schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:53:
[...]
KeePassDroid? :)
Volgens mij kan je dat namelijk met Keepass openen
Helemaal geweldig! Precies wat ik zocht en werkt nog iets mooier dan Whisper ook! Rot klusje om even al m'n accounts over te kloppen in KeePass maar wel super handig dat ik alles dan altijd bij me heb. Die database file syncen via Dropbox... helemaal in orde zo. :)

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 23:05

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Weet iemand een goed alternatief voor Call Stats?

Heb dit nu bijna een maand lang naar volle tevredenheid gebruikt. Vanochtend liep m'n Telfort abo af en heb ik m'n SIM kaart vervangen door de nieuwe van Vodafone. Hierna een factory reset uitgevoerd en de Call Stats widget opnieuw gedownload uit de Market. De widget kan ik nu wel plaatsen op m'n home screen, maar hij reageert niet. Voorheen kon ik er op drukken om instellingen te openen, maar nu gebeurd er niks. De timers worden ook niet meer bijgehouden :(

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• coendeurloo
  • Laatst online: 29-05 15:13
Is er nu eigenlijk een goeie manier om je Hotmail te checken in Android, naast de browser zelf? Iets met push notificatie bijvoorbeeld?

• anandus
  • Niet online
coendeurloo schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:01:
Is er nu eigenlijk een goeie manier om je Hotmail te checken in Android, naast de browser zelf? Iets met push notificatie bijvoorbeeld?
De emailclient?
Hotmail heeft vast POP of SMTP?

• Hmmbob
anandus schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:05:
[...]
De emailclient?
Affirm.

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:14

UntamedNL

Drumming

UntamedNL schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:23:
Ik probeer nu al een week extra widgets te downloaden via:
Widgets > Meer HTC Widgets verkrijgen
Maar ik krijg steeds de melding 'Kan geen widgets downloaden. Tik om opnieuw te proberen'

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb dit probleem nog steeds. Ik heb nog eens op google en dit forum gezocht en het ligt niet aan de Wildfire in het algemeen. Want andere mensen kunnen wel een aantal extra widgets downloaden.

Ik heb geprobeerd via Wifi en HSDPA, maar ik krijg niks.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-06 21:11
Iemand dit al geprobeerd?
Soort van Friendstream-widget van LG. Voor Twitter en Facebook.
http://androidforums.com/...riend-stream-lg-ally.html

Erg handig als je bv. LauncherPro ofzo gebruikt!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-06 19:04
De Friendstream widget van LP zelf komt er aan he! Misschien handig om daar op te wachten?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• coendeurloo
anandus schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:05:
[...]
De emailclient?
Ik heb momenteel niet de standaard emailclient geinstalleerd maar die heeft ook geen push functionaliteit toch? Gewoon een check in een vooraf in te stellen frequentie van minuten... dan maar de k9 emailclient en om de 5 minuten pollen.

Edit; zoals ik al dacht, deze synced niet de read/unread status...

Iemand anders tips?

[Voor 10% gewijzigd door coendeurloo op 20-08-2010 14:02]

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-06 21:11
JKratos schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:51:
De Friendstream widget van LP zelf komt er aan he! Misschien handig om daar op te wachten?
True, maar tot die tijd is deze wel handig! Het is namelijk niet alleen een widget, ook een volwaardige facebook/twitter client :)

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 23:05

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ruud2001 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:59:
Weet iemand een goed alternatief voor Call Stats?

Heb dit nu bijna een maand lang naar volle tevredenheid gebruikt. Vanochtend liep m'n Telfort abo af en heb ik m'n SIM kaart vervangen door de nieuwe van Vodafone. Hierna een factory reset uitgevoerd en de Call Stats widget opnieuw gedownload uit de Market. De widget kan ik nu wel plaatsen op m'n home screen, maar hij reageert niet. Voorheen kon ik er op drukken om instellingen te openen, maar nu gebeurd er niks. De timers worden ook niet meer bijgehouden :(
Hmm... probleem is inmiddels op onverklaarbare wijze verholpen. Heb niks veranderd, maar zojuist haal ik m'n toestel uit standby en werkt Call Stats opeens weer... Vreem, maar ik ben blij :)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 08:45
coendeurloo schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:00:
[...]

Ik heb momenteel niet de standaard emailclient geinstalleerd maar die heeft ook geen push functionaliteit toch? Gewoon een check in een vooraf in te stellen frequentie van minuten... dan maar de k9 emailclient en om de 5 minuten pollen.

Edit; zoals ik al dacht, deze synced niet de read/unread status...

Iemand anders tips?
Heb zelf de build-in client gebruikt maar die synct vaak helemaal niet.
K9 synct tenminste wel contant maar maakt inderdaad geen onderscheid tussen read en unread.
Vraag me überhaupt af of dat kan.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• coendeurloo
Kan bij Gmail toch ook :)

• Hmmbob
Sinned123 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:21:
[...]
... maar maakt inderdaad geen onderscheid tussen read en unread.
Vraag me überhaupt af of dat kan.
Dat kan alleen via IMAP. Maar ja, dát kan dan weer niet met hotmail...

[Voor 15% gewijzigd door Hmmbob op 20-08-2010 20:16]

• anandus
  • Niet online
CSB schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:57:
Heeft iemand van jullie al een goede inventory app? Ik ben nu bezig om Shelves (zoek in market naar shelves, gratis) aan de praat te krijgen. Ik barst van de Ps3 games en blurays, en wil via de barcodescanner in de app een invetarisatie maken, zodat ik weet wat ik allemaal heb en wat ik uitleen. Dit kan in de app, alleen herkent de applicatie de barcodes niet.

Ik heb de developer al wat ondersteuning gevraagd en hij is zeer actief bezig om dit werkend te krijgen. Zie hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=753013

Mocht je interesse hebben in de app en willen helpen dit voor ons nederlanders aan de praat te krijgen (want het lijkt een localisatie issue te zijn) download het eens en laat je feedback achter op het xda forum voor de developer. ;)
Mooi programmaatje :)
Al werkt het niet echt met Nederlandse boeken zo te zien.

Ik zal eens naar het topic op xda kijken :)

En eigenlijk offtopic hier:
Welk programmaatje op de PC werkt goed met dat Shelves, iemand een tip?

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 08:45
Klopt ging puur om hotmail, vind de verbinding sowieso minder stabiel naar hotmail adressen toe, terwijl gmail altijd strak werkt.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Bartpetat
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:39
Voordat ik een android toestel had (ergens in februarie) heb ik op youtube een filmpje gezien van een paar mensen die een applicatie voor android hadden ontwikkeld. Deze applicatie kon een panorama maken door de telefoon te draaien. Hierdoor sloeg hij steeds een gedeelte op en je kon op het scherm van de computer die er naast stond zien hoe het programma alles deed. Door dit programma ben ik heel erg geintereseerd geworden in android en heb ik uiteindelijk de desire gekocht.
Maar je raad het al. Ik weet niet meer hoe hij heet. Ik heb op youtube gezocht, op tweakers, appbrain en natuurlijk google maar ik heb maar een een soortgelijk app gevonden en dat is robot view beta. Dit programma werkt alleen niet naar behoren en al helemaal niet als hoe ik die youtube applicatie heb bevonden een half jaar geleden.

Mijn vraag is dan ook: Weet iemand hoe die applicatie heet? je zou mij er een groot plezier mee doen!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-05 09:50
Bartpetat schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:21:
Voordat ik een android toestel had (ergens in februarie) heb ik op youtube een filmpje gezien van een paar mensen die een applicatie voor android hadden ontwikkeld. Deze applicatie kon een panorama maken door de telefoon te draaien. Hierdoor sloeg hij steeds een gedeelte op en je kon op het scherm van de computer die er naast stond zien hoe het programma alles deed. Door dit programma ben ik heel erg geintereseerd geworden in android en heb ik uiteindelijk de desire gekocht.
Maar je raad het al. Ik weet niet meer hoe hij heet. Ik heb op youtube gezocht, op tweakers, appbrain en natuurlijk google maar ik heb maar een een soortgelijk app gevonden en dat is robot view beta. Dit programma werkt alleen niet naar behoren en al helemaal niet als hoe ik die youtube applicatie heb bevonden een half jaar geleden.

Mijn vraag is dan ook: Weet iemand hoe die applicatie heet? je zou mij er een groot plezier mee doen!
Als ik zo es met YouTube zoek op "Android panorama".... Ja, hoe bedenk je het.:)
Kom ik uit bij filmpjes van wat je bedoelt, ziet er idd erg cool uit.
Het ziet er echter ook naar uit dat dat een feature is van de normale camera-applicatie, maar in mijn HTC-camera-applicatie heb ik die feature nog niet gevonden.

-toevoeging:
de apps AndroPan en Photaf lijken er wat op, niet erg goede reviews BTW

[Voor 3% gewijzigd door _Calvin op 20-08-2010 22:48]

• Bartpetat
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:39
_Calvin schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:42:
[...]

Als ik zo es met YouTube zoek op "Android panorama".... Ja, hoe bedenk je het.:)
Het ziet er echter ook naar uit dat dat een feature is van de normale camera-applicatie, maar in mijn HTC-camera-applicatie heb ik die feature nog niet gevonden.

-toevoeging:
Dankje voor je toevoeging maar helaas heb ik deze apps ook al geprobeerd maar waren ze zo slecht dat ik ze niet eens heb toegevoegd in mijn eerste post. bij deze drie apps moet je apparte foto's maken (handmatig) maar bij de applicatie die ik dus zoek maakt hij automatisch door het bewegen van de phone een grote panorama. Hierbij hoef je dus niet handmatig foto's te maken.
Hopelijk maakt dit het iets duidelijker

• begintmeta
  • Niet online
Ik weet dat het camera-programma van de Samsung Galaxy S die functie heeft, ik weet niet of daar ook een 'algemene versie' van bestaat.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:59
Je moet kijken of er een APKtje van te krijgen is, hoe kan ik niet vertellen. Als er hardwarematige support voor nodig ik weet ik het niet hoor.

edit: Tried it, no success. Hij mist een shared library, dus je zal een Samsung Android Phone moeten kopen, of iemand anders moet een beter idee hebben.

[Voor 35% gewijzigd door Sebazzz op 20-08-2010 23:40]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Sick Nick
  • Laatst online: 16:55

Sick Nick

Drop the top!

Misschien dat je met de term sweep Panorama verder komt, dat is hoe sony het namelijk noemt in de cybershot camera's. Werkt daar overigens ook zeer goed in, kwestie van de camera draaien en klaar is kees.

• anandus
  • Niet online
Op XDA kan ik het in ieder geval niet vinden met de zoekterm 'panorama'.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Soms werkt het niet... 8)7
  • De laatste dagen beweert AppsBrain dat er een update is voor Feedsquares, maar dat is helemaal niet waar. Als ik erop klik, wil ie het wel installeren (en ik gebruik het pas een paar maanden...). Weird....staat zeker een vinkje verkeerd bij AppsBrain.
  • Gisteren een grapje geïnstalleerd: Spark. Zo bliksemschicht op je scherm en de triller die lekker meetrilt. Erg grappig ;( . Totdat ik het iemand laat zien en de triller niet meer uit wil! Van alles geprobeerd, maar ik moest 'm uit zetten om de triller tot zwijgen te brengen.

• gwystyl
  • Laatst online: 18:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

mphilipp schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:26:
Soms werkt het niet... 8)7
  • De laatste dagen beweert AppsBrain dat er een update is voor Feedsquares, maar dat is helemaal niet waar. Als ik erop klik, wil ie het wel installeren (en ik gebruik het pas een paar maanden...). Weird....staat zeker een vinkje verkeerd bij AppsBrain.
  • Gisteren een grapje geïnstalleerd: Spark. Zo bliksemschicht op je scherm en de triller die lekker meetrilt. Erg grappig ;( . Totdat ik het iemand laat zien en de triller niet meer uit wil! Van alles geprobeerd, maar ik moest 'm uit zetten om de triller tot zwijgen te brengen.
Bij mij werkt AppBrain wel vrij goed. Het enige nadeel is dat hij soms probeert (na een flash) om systeemprogramma's te installeren die wel in de vorige rom zaten maar niet in de huidige. Die zijn dan niet te vinden op de market, waardoor ik opnieuw moet syncen en op 'perform installs' moet drukken.

Ik vind het echt ideaal dat ik na een flash niet meer ieder programma handmatig één voor één hoef te installeren. Ik installeer gewoon appsbrain en fast webinstaller, en laat hem zijn gang gaan. Dan is het een kwestie van voor elk programma een keer op OK drukken ipv zoeken in market, drukken op installeren, dan de permissies goedkeuren en terug naar de beginpagina van de market om dat te herhalen voor zo'n 40 apps.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

gwystyl schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:07:
[...]
Bij mij werkt AppBrain wel vrij goed.
Het is ook een ideaal programma, alleen staat er voor Feedsquares een vinkje niet goed.

Wat ik ook wel irritant vind is dat ie updates blijft aanbieden die niet in de market staan. Ik heb dat Chrome-to-Phone zelf via een .apk geïnstalleerd. Ik heb de laatste versie, maar hij heeft op een of andere manier iets gevonden, maar die kan dan vervolgens niet gevonden worden in de Market. Idem voor Adobe Flash, die door HTC in 2.2 is gezet.

Ik merk nu dat de Market ook niet meer ziet dat ik Feedsquares al geïnstalleerd heb. Heel vreemd, want ik gebruik het programma dagelijks (meerdere malen zelfs). Ik ga 'm dan maar nogmaals installeren, kijken wat er gebeurt...

• anandus
  • Niet online
Wat heeft Appbrain wat de Market of .apk's niet heeft?

Is het niet onhandig om een extra app te installeren om apps te kunnen installeren? :?

[Voor 3% gewijzigd door anandus op 21-08-2010 11:34]

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-06 21:13
_Calvin schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:42:
[...]

-toevoeging:
Dit zit ook standaard op de Galaxy S. Zeer leuke en snelle feature!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-06 21:13
anandus schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:33:

Is het niet onhandig om een extra app te installeren om apps te kunnen installeren? :?
Volgens mij staat er soms wel wat op wat niet op de Market staat. Maar ik moet zeggen dat ik 't eigenlijk nooit gebruik.
Wat volgens mij wel handig is, is dat je met je PC via appbrain.com jouw apps kunt beheren (hoewel ik hier zelf de moeite nooit voor heb genomen, of de noodzaak van heb ingezien)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

anandus schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:33:

Niets, een handige interface. Ik kan via de website apps opzoeken en door de klikken installeren (fast web install) en net zo makkelijk weer deinstalleren. Je kunt ook - al je dan handig/leuk vindt - makkelijk laten zien aan anderen welke apps je hebt.

Je moet zoiets gebruiken om te kunnen beoordelen of je het handig/leuk/prettig vindt of niet. De een zal het geweldig vinden en de ander vindt het niets. Ik doe net zo makkelijk een losse apk als dat de enige manier is om een app te verkrijgen, maar voor het 'dagelijkse' beheer van mijn apps vind ik appbrain erg handig. Ik ben er trouwens mee begonnen omdat er eerst erg lang duurde voor je het overzicht kreeg van je eigen apps via de Android interface. Voordat je er was, moest je al meer doen, dus appbrain was al sneller.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

mphilipp schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:02:
[...]

Ik merk nu dat de Market ook niet meer ziet dat ik Feedsquares al geïnstalleerd heb. Heel vreemd, want ik gebruik het programma dagelijks (meerdere malen zelfs). Ik ga 'm dan maar nogmaals installeren, kijken wat er gebeurt...
Ik heb ook een app-beheer programma gehad dat de links met de market kon herstellen, maar ik weet niet meer hoe dat heet. Misschien dat AppMonster (Pro?) dat kan, anders was het iets anders. Dat zorgde er in ieder geval voor dat er ook update-meldingen kwamen voor apps die je via een apk heb geïnstalleerd. Misschien kan die ook een version mismatch detecteren/herstellen?

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:34
Als ik een programma installeer via een .apk, en ik verwijder later de app, weet de telefoon dan nog dat ik die app heb gebruikt? Ongeveer zoals je in Windows het register laat vollopen, heb ik geen zin om mijn mobiel vol te gooien. En als het verwijderen van apps intern niet veel uitmaakt, dan laat ik ze net zo goed staan ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

gwystyl schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:02:
[...]
Ik heb ook een app-beheer programma gehad dat de links met de market kon herstellen, maar ik weet niet meer hoe dat heet. Misschien dat AppMonster (Pro?) dat kan, anders was het iets anders. Dat zorgde er in ieder geval voor dat er ook update-meldingen kwamen voor apps die je via een apk heb geïnstalleerd. Misschien kan die ook een version mismatch detecteren/herstellen?
Ik heb 'm gewoon zijn zin gegeven en Feedsquares 'opnieuw' geïnstalleerd. Het grappige is dat toen ik 'm opstartte hij heel trots zei 'Feedsquares is updated' maar dat is niet waar. Er is helemaal geen nieuwe versie. Ik denk dat er ergens een bestandje corrupt is geraakt. Dat kan ik zelf op mijn geweten hebben, want ik heb 'm laatst geforceerd afgebroken en zijn cache leeg gekiept. Hij bleef nl hangen op het inlezen van mijn feeds. Ik denk dus dat het een incident is en niets te maken heeft met de market of appbrain.
(na mijn 'ingreep' deed ie het weer prima...hij was gewoon even de weg kwijt)

@Coenraad: sommige apps laten hun data directory achter op de SD kaart. Maar ik geloof niet dat Android een registry kent zoals Windows. Het is ook helemaal niet erg om veel apps te hebben. Zolang ze maar niet allemaal tegelijk actief zijn... ;)

[Voor 10% gewijzigd door mphilipp op 21-08-2010 17:05]

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:34
Dit geeft een filebased systeem weer, geen idee of het allemaal verwijderd wordt na een uninstallation http://developer.android....ta/data-storage.html#pref

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-05 20:39

Decennia

VECTORHEAD

Ik heb zojuist PSX4Droid gedownload, erg tof, Playstation 1 spellen spelen op je Desire. Sommige spellen werken niet op 1 of andere manier, iemand een goede lijst met wat werkt of bepaalde instellingen ?

Rockplayer is ook erg tof =) Lekker Halo Legends gekeken op het prachtige scherm.

Is er eigenlijk een goede app waar ik kan bijhouden hoeveel SMSjes/belminuten ik heb etc ?

Gegroet!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Decennia schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:25:
Is er eigenlijk een goede app waar ik kan bijhouden hoeveel SMSjes/belminuten ik heb etc ?
Callmeter NG

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Danku alleen snap ik er niks van. Een korte duidelijke uitleg zou chill zijn (van waar ik zie hoeveel ik er nog heb etc.

Gegroet!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

9 minuten spelen is ook te kort om het jezelf aan te leren :). In essentie is het heel simpel; je geeft aan hoeveel gebruikseenheden je hebt per maand (belminuten, zeg 200). Je geeft aan hoeveel eenheden een minuut kost (1), hoeveel een sms (0,5 bijvoorbeeld) en wat de vernieuwingscyclus is (week/maand, begindatum etc). Hetzelfde min of meer met je datagepakket, en je hebt het ingesteld.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Obiter dictum schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:46:
9 minuten spelen is ook te kort om het jezelf aan te leren :). In essentie is het heel simpel; je geeft aan hoeveel gebruikseenheden je hebt per maand (belminuten, zeg 200). Je geeft aan hoeveel eenheden een minuut kost (1), hoeveel een sms (0,5 bijvoorbeeld) en wat de vernieuwingscyclus is (week/maand, begindatum etc). Hetzelfde min of meer met je datagepakket, en je hebt het ingesteld.
En waar geef ik aan waarmee ik begin dan, dat zie ik niet ?

Ik heb BTW een Vodafone BSW 275 SMS/Belminuten. Dus 275 SMS OF Minuten.

Zou handig zijn als iemand even uitlegd hoe ik dit snel aan de praat krijg ;P

Gegroet!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
RetroTycoon schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:56:
Als ik een programma installeer via een .apk, en ik verwijder later de app, weet de telefoon dan nog dat ik die app heb gebruikt? Ongeveer zoals je in Windows het register laat vollopen, heb ik geen zin om mijn mobiel vol te gooien. En als het verwijderen van apps intern niet veel uitmaakt, dan laat ik ze net zo goed staan ;)
Zoals mphillip al zei moet je alleen uitkijken dat apps niet teveel troep achterlaten op je sd-kaart.

Het enige dat bij een verwijdering van een app wel standaard van je sd-kaart verwijderd wordt is de inhoud van /sdcard/Android/data/com.bedrijf.programma/. Dat is de standaard directory die bij een app hoort en eigenlijk door alle apps gebruikt zou moeten worden, maar 9 van de 10 ontwikkelaars is daar te lui voor. Waarschijnlijk omdat er wat meer code geklopt moet worden om dat op de juiste manier af te handelen en het daardoor meer werk is.

De rest van de data staat allemaal in met de apps geassocieerde directories in het interne geheugen, waar alleen Android en de app zelf aan mogen komen. Die worden trouwens ook automatisch geleegd.

Apps waar je "bang" voor moet zijn qua het langzamer maken van je apparaat, zijn apps met de RECEIVE_BOOT_COMPLETED-permissie (zie installatieproces). Nouja, op zich hoef je daar natuurlijk niet bang voor te zijn, het is vaak erg handig, maar als je 20 apps installeert die allemaal een of meer seconden nodig hebben om hun ding te doen, dan wordt je opstarttijd ook langer.

Gelukkig zijn sommige apps wel zo slim om eerst even een paar minuten te wachten :)

Dat zit wel Schnorr.

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 15:51
Ik zoek eigenlijk een programma zoals g-profile zodat ik flitsnav en mijn bluetooth automatisch laat aan/uitzetten wanneer die aan de lader gaat in de auto en uiteraard flitsnav en bluetooth uitzet als die van de lader wordt gehaald/

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-03 22:50
Graag wat pointers want ik ben net nieuw bij Android.

Voorheen had ik een Windows PDA/smartphone waar ik automatisch mee kon syncen met een standalone versie van Outlook (dus geen Exchange) als ik hem aan de USB gooide. Althans tot ik Vista 64 ging gebruiken want toen syncte de mail nier meer.

Ik heb nu zo'n goedkoop Vodaphone 845 dingetje dat me prima bevalt. Er zit een 'PC Suite' bij die mijn contacten en agenda met Outlook kan syncen, al vergt dat wel een paar muisklikken en is dus niet ideaal. Maar ik zit als zzp-er niet vast aan Outlook. Wat mij het handigste lijkt is om agenda, contacten en mail te syncen via WiFi en dat dat automatisch gaat zolang ik thuis ben.

Welk programma's zijn nu het beste te gebruiken op de PC en Android zodat dit allemaal een beetje soepel loopt? Het liefste heb ik mijn mail niet op een server in Amerika of zo maar gewoon thuis op de PC en ik werk eigenlijk niet met 3G (prepaid). Het zou ook heel handig zijn als ik bepaalde mails makkelijk naar mijn MySQL servertje kan exporteren als klanten een 'service ticket' nodig hebben zodat ik alles makkelijk terug kan vinden en afhandelen via wat zelfgeschreven PHP code.

Alle ideeën zijn welkom.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

mphilipp schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:04:
[...]

Ik heb 'm gewoon zijn zin gegeven en Feedsquares 'opnieuw' geïnstalleerd. Het grappige is dat toen ik 'm opstartte hij heel trots zei 'Feedsquares is updated' maar dat is niet waar. Er is helemaal geen nieuwe versie. Ik denk dat er ergens een bestandje corrupt is geraakt. Dat kan ik zelf op mijn geweten hebben, want ik heb 'm laatst geforceerd afgebroken en zijn cache leeg gekiept. Hij bleef nl hangen op het inlezen van mijn feeds. Ik denk dus dat het een incident is en niets te maken heeft met de market of appbrain.
(na mijn 'ingreep' deed ie het weer prima...hij was gewoon even de weg kwijt)
Dat kan ook inderdaad :)
Ik ben er wel achter dat het Titanium backup was die de market links kan controleren en herstellen.
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee