RetroTycoon schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:56:
Als ik een programma installeer via een .apk, en ik verwijder later de app, weet de telefoon dan nog dat ik die app heb gebruikt? Ongeveer zoals je in Windows het register laat vollopen, heb ik geen zin om mijn mobiel vol te gooien. En als het verwijderen van apps intern niet veel uitmaakt, dan laat ik ze net zo goed staan

Zoals mphillip al zei moet je alleen uitkijken dat apps niet teveel troep achterlaten op je sd-kaart.
Het enige dat bij een verwijdering van een app wel standaard van je sd-kaart verwijderd wordt is de inhoud van
/sdcard/Android/data/com.bedrijf.programma/. Dat is de standaard directory die bij een app hoort en eigenlijk door alle apps gebruikt zou moeten worden, maar 9 van de 10 ontwikkelaars is daar te lui voor. Waarschijnlijk omdat er wat meer code geklopt moet worden om dat op de juiste manier af te handelen en het daardoor meer werk is.
De rest van de data staat allemaal in met de apps geassocieerde directories in het interne geheugen, waar alleen Android en de app zelf aan mogen komen. Die worden trouwens ook automatisch geleegd.
Apps waar je "bang" voor moet zijn qua het langzamer maken van je apparaat, zijn apps met de RECEIVE_BOOT_COMPLETED-permissie (zie installatieproces). Nouja, op zich hoef je daar natuurlijk niet bang voor te zijn, het is vaak erg handig, maar als je 20 apps installeert die allemaal een of meer seconden nodig hebben om hun ding te doen, dan wordt je opstarttijd ook langer.
Gelukkig zijn sommige apps wel zo slim om eerst even een paar minuten te wachten 
Dat zit wel Schnorr.