Neem je toch Apple care voor je iphone, kan je wereldwijd garantie claimen. Snap dat je liever een goed product hebt en niet extra wilt betalen voor garantie, maar het scheelt je wel een rit naar Parijs.
Vooralsnog is het niet bekend of Apple Care voor iPhone internationaal geldig is. Een land/APR dat bijvoorbeeld geen simlockvrije iPhones aanbiedt kan deze moeilijk vervangen (simlocks zijn de hele reden dat de iPhone buiten de normale garantie valt en eigen voorwaarden heeft).Eppo © schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:06:
Neem je toch Apple care voor je iphone, kan je wereldwijd garantie claimen. Snap dat je liever een goed product hebt en niet extra wilt betalen voor garantie, maar het scheelt je wel een rit naar Parijs.
[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 26-07-2010 13:57 ]
Ohhh oke. Toen ik mijn iPhone ophaalde in Londen kreeg ik te horen dat ik met Apple care wereldwijde garantie zou krijgen op mijn iPhone. De reden dat ik het niet heb genomen is omdat dit het gehele eerste jaar nog kon worden gedaan en het niet zou uitmaken waar ik hem dan zou kopen. Wacht eigenlijk nog op een mooie aanbieding op ebay, vaak scheelt dat toch wat euro's...
Heb nu net een iPhone 4 besteld bij iPhonecentre, heb contact gehad en 10/11 augustus word hij geleverd. Het fijn is dat je 2 jaar garantie krijgt inclusief leen iPhone ! Het zijn allemaal Engelse toestellen die hun leveren. Ben benieuwd of hij ook echt 10/11 augustus komt
gewoon nee.
Weet iemand hier of de iphone 4's in japan ook simlock vrij te krijgen zijn, en of ze uberhaupt een beetje verkrijgbaar zijn daar?
30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40
iPhone 4 32GB is momenteel uitverkocht bij Apple Store London
Bah
Gelukkig is de 16GB wel heel vlot verkrijgbaarSnoopThaDoctor schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:46:
iPhone 4 32GB is momenteel uitverkocht bij Apple Store LondonBah
.
Vandaag een tripje Antwerpen gedaan en rond zitten vragen bij verschillende winkels.
Mobistar Keyserlei: geen reservering mogelijk. Als je hem wilt, moet je wachten net als de rest.
Mobistar Meir: geen reservering mogelijk. Als je hem wilt, moet je wachten net als de rest.
Mobistar Huidevetter: geen reservering mogelijk. Als je hem wilt, moet je wachten net als de rest.
Switch Antwerpen: helemaal vol, geen kans op een iPhone de 30e als je geen reservering hebt.
Nu weet ik zelf nog niet waar ik ga staan, denk dat het de Mobistar 'Huidevetter' wordt omdat die in omvang het grootst is en het verste van het station vandaan ligt. Neem aan dat die de 'meeste' binnenkrijgen.
Nog meer mensen die richting Antwerpen gaan? Mobistar verwachtte al mensen om 4 uur daar, wordt dus wel heel vroeg..
Mobistar Keyserlei: geen reservering mogelijk. Als je hem wilt, moet je wachten net als de rest.
Mobistar Meir: geen reservering mogelijk. Als je hem wilt, moet je wachten net als de rest.
Mobistar Huidevetter: geen reservering mogelijk. Als je hem wilt, moet je wachten net als de rest.
Switch Antwerpen: helemaal vol, geen kans op een iPhone de 30e als je geen reservering hebt.
Nu weet ik zelf nog niet waar ik ga staan, denk dat het de Mobistar 'Huidevetter' wordt omdat die in omvang het grootst is en het verste van het station vandaan ligt. Neem aan dat die de 'meeste' binnenkrijgen.
Nog meer mensen die richting Antwerpen gaan? Mobistar verwachtte al mensen om 4 uur daar, wordt dus wel heel vroeg..
Prijzen zijn bekend
.
Verwijderd
Ik was wel van plan naar België af te reizen vrijdag, maar omdat ik hier in NB woon was ik eigenlijk van plan aan een van de winkels te gaan die dichter in de buurt zijn (bijv Bree is hier maar 40km vandaan, en Lommel is ook niet zoveel verder). Maar dat zijn natuurlijk kleinere winkels en bovendien volgens mij onafhankelijke winkels die de mobistar franchise voeren itt winkels van mobistar zelf. Ik zit me af te vragen of je daar nou minder of meer kans hebt dan in een grotere plaats...Aan de ene kant zullen ze wellicht maar een paar iPhones hebben...aan de andere kant zij er in zo'n dorpje wellicht minder diehards en/of Nederlanders die eerder naar een stad trekken.Rprp schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:37:
Vandaag een tripje Antwerpen gedaan en rond zitten vragen bij verschillende winkels.
Iemand die hier ervaring mee heeft van voorgaande iPhones?
Ik heb de iPhone 4 32GB ook uit de USA gehaald. Geen problemen gehad met importeren, ze vroegen er niet eens naar, iedereen mocht zo doorlopen.
Verder, het gekloot met simlocks en unlocks is niet zo erg als je wil doen geloven. Het is allemaal echt een fluitje van een cent, en aangezien jailbreaken sowieso erg fijn is, wacht ik zelf altijd met upgraden naar een nieuwe firmware totdat er een jailbreak voor is.
Ik heb elke iPhone tot nu toe uit de USA gehaald (op de 3GS na), en nooit problemen gehad. Daarom durfde ik daarom nu ook wel weer de gok te wagen, en wat blijkt? De unlock en jailbreak worden waarschijnlijk ergens deze week al verwacht, heb ik mooi een 100EUR goedkopere iPhone 4.
En inderdaad, er zit een AT&T Simkaart in, activeren is dus gewoon mogelijk.
Verder, het gekloot met simlocks en unlocks is niet zo erg als je wil doen geloven. Het is allemaal echt een fluitje van een cent, en aangezien jailbreaken sowieso erg fijn is, wacht ik zelf altijd met upgraden naar een nieuwe firmware totdat er een jailbreak voor is.
Ik heb elke iPhone tot nu toe uit de USA gehaald (op de 3GS na), en nooit problemen gehad. Daarom durfde ik daarom nu ook wel weer de gok te wagen, en wat blijkt? De unlock en jailbreak worden waarschijnlijk ergens deze week al verwacht, heb ik mooi een 100EUR goedkopere iPhone 4.
Iemand hier die een iphone besteld heeft bij iPhoneServicePoint ? heb er een 32gb zwart besteld en leverdatum staat op 6 augustus. Ben erg benieuwd.
Super voor je! De kans dát ze je aanhouden is natuurlijk niet zo groot. Echter, hóuden ze je aan dan mag je een fikse boete en invoerrechten betalen. Bovendien is het voor de meesten van ons niet zo lucratief om naar de VS te vliegen voor het prijsverschil van de nieuwe iPhone.VeeGee schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:11:
Ik heb de iPhone 4 32GB ook uit de USA gehaald. Geen problemen gehad met importeren, ze vroegen er niet eens naar, iedereen mocht zo doorlopen.
Geen idee of per post bestellen ongeveer zo veilig is. Scheelt inderdaad toch maar.
Ik wil misschien wel gaan, maar is het nou de 30ste dat ze de verkoop beginnen, op de mobistar zie ik het nl niet veel staan. En ruyckske heeft het over prijzen, maar die zie ik ook nietRprp schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:37:
Als je een beetje moeite doet, weet je wel dat de lancering 30 juli is....
Voor prijzen zie:
http://www.iphoneclub.nl/...aakt-in-belgie-en-italie/
Voor prijzen zie:
http://www.iphoneclub.nl/...aakt-in-belgie-en-italie/
Ok thanks, iphoneclub bericht had ik nog niet gezien.
Ga a.s vrijdag naar Belgie, lees de mobistar winkel in Halle i.v.m familie, kan ik iemand verblijden met ook een iPhone? Hoop dat ik niet te vroeg op moet
Yesh, me please!gxpower schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:24:
Ga a.s vrijdag naar Belgie, lees de mobistar winkel in Halle i.v.m familie, kan ik iemand verblijden met ook een iPhone? Hoop dat ik niet te vroeg op moet
Signature
Well, in that case, what are you waiting for?!
CONTACT ME.
Nu weer ontopic
Nu weer ontopic
[ Voor 15% gewijzigd door gxpower op 26-07-2010 23:01 ]
Bij welke winkel heb je hem gekocht?VeeGee schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:11:
...
Voor de geinteresseerden, ook de Zwitserse simlockvrije prijzen zijn bekend gemaakt door Apple: CHF 769 (565 euro) voor het 16GB model, en CHF 899 (661 euro) voor het 32 GB model.
[ Voor 20% gewijzigd door MaZo op 27-07-2010 08:50 ]
Ongelooflijk wat de prijsverschillen zijn! Nu maar op zoek naar kennissen in Zwitserland.MaZo schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:49:
Voor de geinteresseerden, ook de Zwitserse simlockvrije prijzen zijn bekend gemaakt door Apple: CHF 769 (565 euro) voor het 16GB model, en CHF 899 (661 euro) voor het 32 GB model.

Vergeet even niet dat er net als bij het importeren vanuit de US ook 20% BTW en 4/5% invoerrechten bij komt...SnoopThaDoctor schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:04:
[...]
Ongelooflijk wat de prijsverschillen zijn! Nu maar op zoek naar kennissen in Zwitserland.
Dat was ik even vergeten. Misschien zijn er mensen die per auto over de grens gaan?okzbow schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:19:
[...]
Vergeet even niet dat er net als bij het importeren vanuit de US ook 20% BTW en 4/5% invoerrechten bij komt...
[ Voor 16% gewijzigd door SnoopThaDoctor op 27-07-2010 10:24 ]
Wat een bizarre verschillen qua prijs in de verschillende Europese landen. Voor de iPad daarentegen is de prijs wel overal 100% gelijkMaZo schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:49:
.
Vergeet niet dat Zwitserland geen lid is van de EU.ruyckske schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:53:
[...]
Wat een bizarre verschillen qua prijs in de verschillende Europese landen. Voor de iPad daarentegen is de prijs wel overal 100% gelijk
Precies! Neem jij er eentje voor me mee?MaZo schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:05:
Dus? Een iPhone "illegaal" importeren lijkt me toch stukken gemakkelijker dan een laptop o.i.d.
Als je een kennis in switzerland hebt en je laat hem een iphone opsturen, wat voor kosten zouden er dan bij kunnen komen ?
Verzendkosten inclusief verzekering (je wilt niet dat je aaiphone gestolen wordt) en bidden dat de douane niet in je pakje kijkt want dan lopen de kosten verder opReytingHamdi schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:22:
Als je een kennis in switzerland hebt en je laat hem een iphone opsturen, wat voor kosten zouden er dan bij kunnen komen ?
Is niet simlockvrij lees ik net, maar eerder met of zonder abonnement zoals in de VS.MaZo schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:49:
.
En als je hem verzekert tegen de reeele waarde dan staat deze waarde ook op het pakje, dus zal de douane extra geintresseerd zijn ;-).SnoopThaDoctor schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:25:
[...]
Verzendkosten inclusief verzekering (je wilt niet dat je aaiphone gestolen wordt) en bidden dat de douane niet in je pakje kijkt want dan lopen de kosten verder op
Dat betekent, stam + t .
hmm .. en als de douane er in kijkt, weten we dan wat voor kosten we dan kunnen verwachten ?
Dan had je de aaifoon beter hier kunnen kopen. Was goedkoper geweestReytingHamdi schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:33:
hmm .. en als de douane er in kijkt, weten we dan wat voor kosten we dan kunnen verwachten ?
Verwijderd
Ik ga eind volgende naar Spanje. Ik heb gezocht, maar kan nergens vinden of ze daar ook de iPhone los verkopen, alleen dat ie daar een dezer dagen uitkomt. Weet iemand hier toevallig of ie zonder contract te verkrijgen is daar?
Nee is ie niet.Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:47:
Ik ga eind volgende naar Spanje. Ik heb gezocht, maar kan nergens vinden of ze daar ook de iPhone los verkopen, alleen dat ie daar een dezer dagen uitkomt. Weet iemand hier toevallig of ie zonder contract te verkrijgen is daar?
Edit: In Frankrijk wel, maar dan moet je naar Parijs voor de Apple Store.
Dan nog hopen dat hij op voorraad is (waar je zééér weinig kans op hebt aangezien levertijd oploopt tot 6-8weken).
[ Voor 21% gewijzigd door theRedDevilNL op 27-07-2010 11:55 ]
Ik ben niet lui. Ik bespaar energie
Verwijderd
of naar Montpellier, da's dichterbij dan Parijs wanneer je vanuit Spanje komttheRedDevilNL schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:55:
[...]
Nee is ie niet.
Edit: In Frankrijk wel, maar dan moet je naar Parijs voor de Apple Store.
Dan nog hopen dat hij op voorraad is (waar je zééér weinig kans op hebt aangezien levertijd oploopt tot 6-8weken).
http://www.apple.com/fr/retail/odysseum/
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2010 11:59 ]
Verwijderd
Ga met het vliegtuig naar Espagna, dus kom helaas niet langs Parijs of Montpellier. En om er speciaal naartoe te rijden...
Bedankt iig voor de info!
Bedankt iig voor de info!
Ik woon er.SnoopThaDoctor schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:07:
[...]
Precies! Neem jij er eentje voor me mee?
Lucky bastard! I envy you!
[ Voor 8% gewijzigd door SnoopThaDoctor op 27-07-2010 12:20 ]
Zwitserland is dan wel geen EU land, maar volgt wel de EU regels,SnoopThaDoctor schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:25:
Verzendkosten inclusief verzekering (je wilt niet dat je aaiphone gestolen wordt)
en bidden dat de douane niet in je pakje kijkt want dan lopen de kosten verder op
dus volgens mij gewoon vrij verkeer van goederen... oftewel geen douane- / BTW-kosten
Bron: Onder andere: Wikipedia: Verdragen van Schengen
[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 27-07-2010 12:17 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Nee hoor, geen vrij verkeer van goederen. Daarom verzenden zwiterse shops niet naar het buitenland.
Verwijderd
Precies!psychodweep schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:31:
Nee hoor, geen vrij verkeer van goederen. Daarom verzenden zwiterse shops niet naar het buitenland.
Ik zie het ook nergens staan in jouw bron. Hier staat ook niks bijzonders over Schengen: http://www.douane.nl/part...e/reizigersbagage-05.htmlCLB schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:15:
[...]
Zwitserland is dan wel geen EU land, maar volgt wel de EU regels,
dus volgens mij gewoon vrij verkeer van goederen... oftewel geen douane- / BTW-kosten
Bron: Onder andere: Wikipedia: Verdragen van Schengen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2010 12:38 ]
http://www.ezv.admin.ch/z.../00351/index.html?lang=de
Dus andersom (Zwitserland -> Nederland) geldt dit niet anders.Jede Sendung aus dem Ausland ist grundsätzlich zoll- und MWSTpflichtig.
[ Voor 27% gewijzigd door MaZo op 27-07-2010 13:07 ]
JammerMaZo schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:05:
http://www.ezv.admin.ch/z.../00351/index.html?lang=de
[...]
Dus andersom (Zwitserland -> Nederland) geldt dit niet anders.

Was ook al aan het zoeken, want dit was te mooi om waar te zijn. Dank voor het zoeken in elk geval
[ Voor 16% gewijzigd door SnoopThaDoctor op 27-07-2010 13:28 ]
Ik denk dat Apple nu inderdaad een week 'voor' loopt op de eigen indicatie. Mijn iPhone 16GB is precies een week eerder verscheept en komt exact op de shipping date aan (dus shipping is delivery):
graceful in "[iPhone] Levertijden"
Ik heb op 11 juli besteld @apple.com/uk, dus met die week had ik wel verwacht dat het gisteren verstuurd zou worden, ik heb echter nog niks gehoord...graceful schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:33:
Ik denk dat Apple nu inderdaad een week 'voor' loopt op de eigen indicatie. Mijn iPhone 16GB is precies een week eerder verscheept en komt exact op de shipping date aan (dus shipping is delivery):
Mocht de order gecanceled worden door Apple voor de een of andere reden dan hadden ze dat allang gedaan neem ik aan?
Dan zat ik verkeerd =)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb ook 11e besteld. Bekijk je invoice pagina eens, is je 'cancel items' knop blauw of grijs? Indien blauw is hij niet eens in verwerking genomen. Indien grijs dan krijg je binnen nu en 24 uur een e-mail (zodra hij gescand is)Martijn schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:21:
[...]
Ik heb op 11 juli besteld @apple.com/uk, dus met die week had ik wel verwacht dat het gisteren verstuurd zou worden, ik heb echter nog niks gehoord...
Mocht de order gecanceled worden door Apple voor de een of andere reden dan hadden ze dat allang gedaan neem ik aan?
Woohoo, gisteren was die blauw, vandaag grijsgraceful schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:10:
[...]
Ik heb ook 11e besteld. Bekijk je invoice pagina eens, is je 'cancel items' knop blauw of grijs? Indien blauw is hij niet eens in verwerking genomen. Indien grijs dan krijg je binnen nu en 24 uur een e-mail (zodra hij gescand is)
Neem aan dat je hem in GB gaat ophalen? Ze versturen toch niet naar buitenland?Martijn schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:17:
[...]
Woohoo, gisteren was die blauw, vandaag grijs, dus wellicht wordt ie binnen nu en 24 uur verstuurd
Ik twijfelde nog even. Vanmiddag was de UK AppStore offline, dus misschien kwam het door de update dat het linkje nu grijs was. Mijn details voor 2x 16Gb zijn namelijk:Martijn schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:17:
[...]
Woohoo, gisteren was die blauw, vandaag grijs, dus wellicht wordt ie binnen nu en 24 uur verstuurd
Order Date: Jul 18, 2010
Estimated Shipping: 09 Aug, 2010
Estimated Delivery: 16 Aug, 2010
Kon het niet laten om er dan maar even op te klikken. Tromgeroffel:
"Your item(s) have already been prepared for shipment, so they cannot be canceled. However, once they ship, you may be able to return them from the Order details page.".
Ik heb nog geen mail van Apple, maar ik ga mijn mailbox zeker in de gaten houden de komende 24 uur!
[ Voor 1% gewijzigd door OnTheJazz op 27-07-2010 15:33 . Reden: oder date toegevoegd ]
Lees eerst even de rest van dit topic en zoek dan eens op Borderlinx!SnoopThaDoctor schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:20:
[...]
Neem aan dat je hem in GB gaat ophalen? Ze versturen toch niet naar buitenland?
Haha, nee. De link veranderd in de grijze kleur omdat ze hem niet meer kunnen terugboeken. Hij is immers in verzending, eveneens je shipping data links kan vanaf de verzending niet meer gewijzigd worden. Zodra hij door TNT ingescand is / het distributie centrum verlaat krijg je een automatische email met de gecalculeerde levertijd (vanaf dan hebben ze namelijk pas een track & trace nummer van TNTOnTheJazz schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:28:
[...]
Ik twijfelde nog even. Vanmiddag was de UK AppStore offline, dus misschien kwam het door de update dat het linkje nu grijs was.
[ Voor 5% gewijzigd door graceful op 27-07-2010 15:32 ]
Whoops!sandervk schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:28:
[...]
Lees eerst even de rest van dit topic en zoek dan eens op Borderlinx!

Thanks!
Verwijderd
@OnTheJazz
apart, dacht dat de 32 GB juist eerder geleverd werd,
Deze heb ik namelijk de 16de besteld en nog geen verandering (Lees - balkje is nog blauw)
Aangezien jij 3 dagen later heb besteld blijkt dat de 16GB juist sneller gaat
(Neem aan dat je via store.apple UK heb besteld...tenminste)
Deze heb ik namelijk de 16de besteld en nog geen verandering (Lees - balkje is nog blauw)
Yep, klopt. De door mij vermelde details zijn van de UK store.Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:47:
w000t! hier ook grijs!
Hopelijk zijn ze bij Borderlinx weer een beetje op schema...
Hopelijk zijn ze bij Borderlinx weer een beetje op schema...
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Verwijderd
@Mindfreaker, wanneer heb je de bestelling geplaatst en zou die eigenlijk verzonden worden?
Order Date: Jul 13, 2010 at 07:03 PM GMT
We estimate your order to be shipped 03 Aug, 2010.
We estimate your order will be delivered to your shipping address
on or before 10 Aug, 2010.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
13 juli dus... (soms is zoeken ook zo lastig)Joepv schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:17:
Mij hebben ze niet gebeld en heb gisteren ook besteld via een Borderlinx adres. Kreeg wel pas na een half uur een e-mail met de order bevestiging.
Ik heb 18 juli 2 iPhones 16GB besteld in de UK Apple store en mijn 'Cancel items' linkje is nu ook grijs. Lijkt er inderdaad op dat estimated shipping estimated delivery wordt.
Zou mooi zijn. Ik heb de 32GB besteld op 20 juli verlopig nog blauw met 10 augustus verzenden 17 augustus leveren.Leeuw88 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:58:
Ik heb 18 juli 2 iPhones 16GB besteld in de UK Apple store en mijn 'Cancel items' linkje is nu ook grijs. Lijkt er inderdaad op dat estimated shipping estimated delivery wordt.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Ik denk dat ze juist sneller gaan als er een batch opgeleverd is, want er zijn minder mensen die hem besteld hebben. De 16GB is meer vraag naar, dus worden meer van gefabriceerd. Klinkt logisch, toch?Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:47:
@OnTheJazz
behalve in Spanje dan daar waren ze een geeltje goedkoper.ruyckske schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:53:
[...]
Wat een bizarre verschillen qua prijs in de verschillende Europese landen. Voor de iPad daarentegen is de prijs wel overal 100% gelijk
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Mag ik even een domme vraag stellen? Wat bedoel je met "grijs" ? Ik heb mijn telefoon 20 juli besteld.
"cancel order" staat weliswaar in grijs, maar ik kan er wel op klikken...durf het alleen niet ;-).
"cancel order" staat weliswaar in grijs, maar ik kan er wel op klikken...durf het alleen niet ;-).
Dat betekent, stam + t .
Verwijderd
Als "Cancel items" licht grijs is geworden ipv van blauw
betekent dat
Pakket is al voorgemeld, oftewel aangemeld voor verzending
Dan kan je het niet meer cancellen
betekent dat
Pakket is al voorgemeld, oftewel aangemeld voor verzending
Dan kan je het niet meer cancellen
Zijn er mensen die donderdag nacht richting belgië gaan?
Zo ja, DM me maar even.
Zo ja, DM me maar even.
automation fanboy
Mm.. dat wordt wel een erg grote batch dan.. weg hele theorieApache4u schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:58:
Mag ik even een domme vraag stellen? Wat bedoel je met "grijs" ? Ik heb mijn telefoon 20 juli besteld.
Ik heb het aangedurfd en geklikt. Hij geeft inderdaad aan dat ie niet meer gecancelled kan worden..graceful schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:32:
[...]
Mm.. dat wordt wel een erg grote batch dan.. weg hele theorie
Misschien is Apple gewoon bang dat ze die iPhones anders niet meer kwijtraken
Dat betekent, stam + t .
En welke heb jij besteld; de 16 of de 32 GB ? Om even inzicht te krijgen in de leveringscapaciteit van Apple.Apache4u schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:43:
[...]
Ik heb het aangedurfd en geklikt. Hij geeft inderdaad aan dat ie niet meer gecancelled kan worden..
nemen de officiele mobistar centers nu wel of geen reserveringen aan? anders lijkt t me slimmer om daar heen te gaan vrijdag ochtend aangezien in Lommel de reserveringen voorrang krijgen

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Ik heb 2 dagen terug een i4 gekocht maar nog geen betalingsbevestiging gehad. Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben en mij de procedure uit kunnen leggen? Thanks!
Als je in de Apple Store US je order checkt staat er waarschijnlijk "Prepared for Shipment".Apache4u schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:43:
[...]
Ik heb het aangedurfd en geklikt. Hij geeft inderdaad aan dat ie niet meer gecancelled kan worden..
In de VS lopen ze iets op voor.
Ik heb de 14e al besteld en bij mij is de link ook nog steeds blauw helaas.Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:47:
@OnTheJazz
Bij mij gaat het trouwens ook om de 32GB versie.
[ Voor 4% gewijzigd door Luckyluuk op 27-07-2010 20:40 ]
Wil dit weekend even naar België rijden om een iPhone 4 te halen. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ergens een website waar ik kan zien welke Mobistar winkel voorraad heeft?
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Dit weekend nota bene, even op en neer rijden en er even eentje halenZware Unit schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:25:
Wil dit weekend even naar België rijden om een iPhone 4 te halen. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ergens een website waar ik kan zien welke Mobistar winkel voorraad heeft?
Als je HEEEL VEEL geluk hebt kun je als je voor winkeltijd op 30 juli voor de deur kampeert er eentje uit voorraad scoren. Het weekend kun je dus echt vergeten.
Heb er eentje een tijdje geleden gereserveerd bij A-mac in Utrecht, maar als dit net zo lang gaat duren als bij de 3GS ga ik liever voor de deur liggen ergens in België. Ben dus op zoek naar een winkel in België met een "voor de deur lig" actie 
Anders blijf ik gewoon geduldig wachten op A-mac...
Anders blijf ik gewoon geduldig wachten op A-mac...
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Ik ben niet zo bekend met Belgie, maar als ze bijvoorbeeld APR's hebben in de Mediamarkt of Saturn, denk ik dat je daar nog het meeste kans maakt.
Maar daar kan een Belg vast meer over vertellen
Ik weet wel dat met de iPad release hier er een rij stond voor de losse APR (iFactors) en bij de Mediamarkt niemand, terwijl er daar gewoon stapels lagen
Maar daar kan een Belg vast meer over vertellen
Ik weet wel dat met de iPad release hier er een rij stond voor de losse APR (iFactors) en bij de Mediamarkt niemand, terwijl er daar gewoon stapels lagen
Ik precies hetzelfde! Ook de 32GB de 20ste besteld.MrBlueEyes schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:16:
[...]
Zou mooi zijn. Ik heb de 32GB besteld op 20 juli verlopig nog blauw met 10 augustus verzenden 17 augustus leveren.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Kan iemand mij helpen?
Ik probeer via de UK app store via borderlinx een iphone 4 te bestellen maar als ik als billing adres mijn nl adres invul kan ik geen ander shipping adres invullen. En als ik mijn borderlinx adres invul met als land UK kan het wel maar betaald borderlinx dan de rekening ofzo en dan betaal ik hen of hoe zit dat?
Ik probeer via de UK app store via borderlinx een iphone 4 te bestellen maar als ik als billing adres mijn nl adres invul kan ik geen ander shipping adres invullen. En als ik mijn borderlinx adres invul met als land UK kan het wel maar betaald borderlinx dan de rekening ofzo en dan betaal ik hen of hoe zit dat?
Voordeel van het in België halen blijft dat hij standaard simlock vrij is en ik van T-Mobile af ben.
T-mobile:
iPhone 4 32GB 269,95
24 x 29,95 = 718,80
Totaal 988,75
Vodafone:
iPhone 4 32GB 739,00
6 x 10,98 + 6 x 21,95 = 197,58
12 x 21,95 = 263,40
Totaal 1.199
Dus ongeveer 200 Euro meer voor een simlock vrije via Vodafone. Heb zojuist een collega in België op onderzoek uitgestuurd. Heb via hem ook mijn huidige simlock vrije 3GS in België gekocht.
Hij komt dus op vrijdag uit en niet op zaterdag. Mijn fout. Als ik dus kans wil maken moet ik donderdag nacht of vrijdag morgen naar België. Zit deze week in Zeeland, dus België is maar een uurtje rijden.
T-mobile:
iPhone 4 32GB 269,95
24 x 29,95 = 718,80
Totaal 988,75
Vodafone:
iPhone 4 32GB 739,00
12 x 21,95 = 263,40
Totaal 1.199
Dus ongeveer 200 Euro meer voor een simlock vrije via Vodafone. Heb zojuist een collega in België op onderzoek uitgestuurd. Heb via hem ook mijn huidige simlock vrije 3GS in België gekocht.
Hij komt dus op vrijdag uit en niet op zaterdag. Mijn fout. Als ik dus kans wil maken moet ik donderdag nacht of vrijdag morgen naar België. Zit deze week in Zeeland, dus België is maar een uurtje rijden.
Nog 1x voor jou dan..Zware Unit schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:28:
Voordeel van het in België halen blijft dat hij standaard simlock vrij is en ik van T-Mobile af ben.
T-mobile:
iPhone 4 32GB 269,95
24 x 29,95 = 718,80
Totaal 988,75
Vodafone:
iPhone 4 32GB 739,00
12 x 21,95 = 263,40
Totaal 1.199
https://directsales.vodafone.nl/tvgids/orderform/594
Die heeft ie toch? Alleen is bij een 2 jarig abonnement de actieprijs volgens mij de eerste 12 maanden geldig ipv 6 (dat is voor 1 jarig abo). Zou weer 66 euro schelen in zn berekening.
[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 27-07-2010 22:58 ]
Hoe kan 400 nou goedkoper zijn dan 300?Christoph schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:52:
[...]
Nog 1x voor jou dan..
https://directsales.vodafone.nl/tvgids/orderform/594
edit: is hier ook nog een korting voor 1 jarige abonnementen?
[ Voor 11% gewijzigd door Shiver23 op 27-07-2010 22:59 ]
PSN: Shiver23
Ha niet eens gezien, goeie deal
Ook apart trouwens, de link naar de actievoorwaarden levert een 404 op

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 27-07-2010 22:59 ]
Dat vraag ik me ook nog steeds af, maar een aantal mensen hebben gebeld/gemaild en volgens mij kwam er bij allemaal uit dat ze het abonnement voor 11,95 kregen.
"De abonnementskorting is gedurende de gehele contractsperiode geldig."
Vodafone:
iPhone 4 32GB 739,00
24 x 11,95 (Bel + SMS+Web 400) = 286,80
Totaal 1.025,80
Vraag is alleen of het fair-use data abonnement (Web) voldoende is voor gebruik bij een iPhone.
"Zorgeloos internetten = Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers."
Vodafone:
iPhone 4 32GB 739,00
Totaal 1.025,80
Vraag is alleen of het fair-use data abonnement (Web) voldoende is voor gebruik bij een iPhone.
"Zorgeloos internetten = Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers."
Nee, bij het 2-jarig abonnement is de actieprijs ook 2 jaar geldig. Tenminste, op https://directsales.vodafone.nl/tvgids/ staat: De abonnementskorting is gedurende de gehele contractsperiode geldig.Bosmonster schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:57:
Die heeft ie toch? Alleen is bij een 2 jarig abonnement de actieprijs volgens mij de eerste 12 maanden geldig ipv 6 (dat is voor 1 jarig abo). Zou weer 66 euro schelen in zn berekening.
Edit: te laat.
Edit 2: De 32GB is in België toch €750 ipv €739?
[ Voor 6% gewijzigd door Tourniquet op 27-07-2010 23:15 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Sorry, 16GB besteld. Zwart uiteraard.nubcaek schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:59:
[...]
En welke heb jij besteld; de 16 of de 32 GB ? Om even inzicht te krijgen in de leveringscapaciteit van Apple.
Dat betekent, stam + t .
Misschien dit nog eens doorlezen.Tc-Chub schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:25:
Kan iemand mij helpen?
https://www.borderlinx.com/m/pages/eu/how-it-works
Distributed.net, the only reason my computer is on right now !
Tourniquet, 750 kan ook. Bij dit soort bedragen is 11 euro niet zo heel boeiend.Tourniquet schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:13:
[...]
Edit 2: De 32GB is in België toch €750 ipv €739?
Indien ik hem vrijdag niet in België kan meenemen probeer ik het ook even via Collegae in Frankrijk en de UK. Hier zijn de toestellen al wat langer te bestellen en misschien hebben ze de toestellen daar inmiddels op voorraad in enkele winkels. Het is nu vrij duidelijk dat is voor een paar tientjes extra van T-mobile kan afstappen. Wil gewoon geen simlock op mijn toestel en wil ook niet met de software kloten om hem te kraken. Tevens zit ik voor mijn werk regelmatig in het buitenland en dan wil ik graag gebruik kunnen maken van de sim van mijn werk.
[ Voor 9% gewijzigd door Zware Unit op 27-07-2010 23:39 ]
Na het topic te hebben doorgespit zit ik met de volgende afwegingen:
Abonnement T-Mobile of Simlock free uit de UK.
De prijs voor 16GB+simonly vodafone tvgids actie komt op ongeveer 915 euri.
De prijs voor 16GB T-mobile 150 abonnment komt ook op 915 euri.
Ik bel niet superveel dus dat zal niet de doorslag geven al vind ik het verschil tussen het 150 abonnement en de 400 sim only actie erg groot. Feit is dat de geïmporteerde Iphone simlockfree is (pluspuntje!)
Vandaag T-Mobile gebeld en geven aan dat de levertijd 8-10 weken is.
Wat ik op het forum lees voor importeren uit de UK lijkt dit 3 tot max 4 weken te zijn (pluspuntje!)
De simkaart van vodafone schijnt niet met microsim te worden geleverd en ik zal dus zelf moeten gaan knippen (minpuntje)
Dan het belangrijkste: de garantie. Als ik het allemaal goed heb gelezen dan heb ik dus alleen garantie in het land waar ik de iphone koop (de UK dus)? In een ander topic hier kwam al naar voren dat het lastig (of duur) zal zijn om je geïmporteerde Iphone te gaan verzekeren. Klopt het dat ik dit (voor een gedeelte) kan ondervangen door mijn aankoop te doen met een creditcard? Mocht mijn scherm bijvoorbeeld beschadigd raken, hoeveel heb ik dan praktisch gezien aan deze verzekering of is dit slechts schijnveiligheid?
Het grootste struikelblok voor mij is dus de garantie wanneer ik er één importeer uit de UK. Ik krijg het plaatje niet helemaal helder voor ogen wat de risico's nou precies zijn. Toch zie ik veel mensen zonder schroom hun toestel uit de UK (of FR) halen. Wie verlost mij van mijn koudwatervrees?
Abonnement T-Mobile of Simlock free uit de UK.
De prijs voor 16GB+simonly vodafone tvgids actie komt op ongeveer 915 euri.
De prijs voor 16GB T-mobile 150 abonnment komt ook op 915 euri.
Ik bel niet superveel dus dat zal niet de doorslag geven al vind ik het verschil tussen het 150 abonnement en de 400 sim only actie erg groot. Feit is dat de geïmporteerde Iphone simlockfree is (pluspuntje!)
Vandaag T-Mobile gebeld en geven aan dat de levertijd 8-10 weken is.
Wat ik op het forum lees voor importeren uit de UK lijkt dit 3 tot max 4 weken te zijn (pluspuntje!)
De simkaart van vodafone schijnt niet met microsim te worden geleverd en ik zal dus zelf moeten gaan knippen (minpuntje)
Dan het belangrijkste: de garantie. Als ik het allemaal goed heb gelezen dan heb ik dus alleen garantie in het land waar ik de iphone koop (de UK dus)? In een ander topic hier kwam al naar voren dat het lastig (of duur) zal zijn om je geïmporteerde Iphone te gaan verzekeren. Klopt het dat ik dit (voor een gedeelte) kan ondervangen door mijn aankoop te doen met een creditcard? Mocht mijn scherm bijvoorbeeld beschadigd raken, hoeveel heb ik dan praktisch gezien aan deze verzekering of is dit slechts schijnveiligheid?
Het grootste struikelblok voor mij is dus de garantie wanneer ik er één importeer uit de UK. Ik krijg het plaatje niet helemaal helder voor ogen wat de risico's nou precies zijn. Toch zie ik veel mensen zonder schroom hun toestel uit de UK (of FR) halen. Wie verlost mij van mijn koudwatervrees?
Si hoc legere scis nimium eruditiones habes
Het is niet duidelijk of Apple in Nederland garantie verleend op toestellen die in het buitenland zijn aangeschaft. Ze staan duidelijk in hun recht om het te weigeren. In de voorwaarden staat:
"Apple kan de service beperken tot het land waar Apple of haar geautoriseerde distributeurs het hardware product in eerste instantie hebben verkocht..."
Adviseer je een mailtje te sturen naar een AASP (Apple Authorized Service Provider). Best interessant om hun antwoord te hebben.
"Apple kan de service beperken tot het land waar Apple of haar geautoriseerde distributeurs het hardware product in eerste instantie hebben verkocht..."
Adviseer je een mailtje te sturen naar een AASP (Apple Authorized Service Provider). Best interessant om hun antwoord te hebben.
mijn abonnement voor mn 3GS loopt nog een jaar door. Heb het toestel deze week verkocht en wilde de 32GB 4G bestellen in Nederland. Maar deze topic (en het prijsverschil) heeft me toch doen besluiten eentje in de UK te bestellen.
Order geplaatst vandaag. Nu maar afwachten
Order geplaatst vandaag. Nu maar afwachten
I'm just taking care of business
Hebben ze in België bij opening van de winkel 's ochtends al de iPhone of komt die ergens overdag binnenwaaien? Want anders ben ik bang dat ik voor de winkel moet gaan liggen.... Moet ik nog voor iemand er een meenemen?
Dat is ruim voldoende kan ik je vertellen. Je zult hem waarschijnlijk ook vaak gebruiken via wifi.Zware Unit schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:11:
"De abonnementskorting is gedurende de gehele contractsperiode geldig."
Vodafone:
iPhone 4 32GB 739,00
Totaal 1.025,80
Dat is juist het mooie van deze fup. Hij gaat uit van 10x het gemiddelde, dus als dat niet genoeg is doe je gewoon iets raars
Heb zojuist mijn bestelling bij A-mac geannuleerd en voor 11,95 per maand een 2 jarig Vodafone abonnement afgesloten. Mijn huidige iPhone 3GS is (origineel) simlock vrij, dus daar gaat de nieuwe sim prima in werken. Door naar Vodafone over te stappen bespaar ik 18 Euro per maand (18 x 24 = 432 Euro).
iPhone 4 32GB in de UK is het minst duur met ongeveer 655 Euro (GWK koers). Komt nog wel ongeveer 30 Euro Borderlinx kosten bij. Laten we het afronden op 700 Euro voor een iPhone 4 32 GB uit de UK. Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar een model uit België gezien de garantie.
iPhone 4 32GB in de UK is het minst duur met ongeveer 655 Euro (GWK koers). Komt nog wel ongeveer 30 Euro Borderlinx kosten bij. Laten we het afronden op 700 Euro voor een iPhone 4 32 GB uit de UK. Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar een model uit België gezien de garantie.
Mijn iPhone 4 32GB was uiteindelijk 740 euro. Dan is die pond wel flink gedaald de afgelopen maand 
(of visa rekent belachelijke prijzen)
edit: hmm pond staat bijna exact gelijk als 24 juni. Toch eens kijken wat voor belachelijke koersen visa dan hanteert...
(of visa rekent belachelijke prijzen)
edit: hmm pond staat bijna exact gelijk als 24 juni. Toch eens kijken wat voor belachelijke koersen visa dan hanteert...
[ Voor 32% gewijzigd door Bosmonster op 28-07-2010 01:00 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.