Dat ging ergens anders over. Ik had de iphone gereserveerd op naam van me tante omdat zei in België woont maar vroeg of ik hem toch zelf kon ophalen. Dit was geen probleem maar heb niet aangegeven dat ik in nl woon.
Verwijderd
http://www.iphoneclub.nl/...voorinschrijving-iphone-4
Beste,
Zoals je wellicht weet is de nieuwe iPhone 4 vanaf 30 juli beschikbaar. Voor de lancering hebben we maar een beperkt aantal toestellen ontvangen. Aangezien jij reeds klant bent bij Mobistar, krijg je de kans om als eerste een exemplaar te reserveren. Tien Mobistar Centers zullen op 30 juli vanaf 7 uur ’s ochtends speciaal voor jou openen. Zo kan je als eerste jouw gereserveerde exemplaar kopen. Wees er op tijd bij, want na 10 uur gaan onze deuren open voor iedereen. Met zijn nieuwe scherm, multitasking en een prachtig nieuw design, is de iPhone 4 een hele nieuwe ervaring. Wees er dus snel bij. En reserveer jouw toestel nu online. Want met de iPhone 4 wordt opnieuw alles anders.
Dit schijnt een mail te zijn geweest aan Mobistar klanten... Zouden wij dan toch pech hebben
?
Beste,
Zoals je wellicht weet is de nieuwe iPhone 4 vanaf 30 juli beschikbaar. Voor de lancering hebben we maar een beperkt aantal toestellen ontvangen. Aangezien jij reeds klant bent bij Mobistar, krijg je de kans om als eerste een exemplaar te reserveren. Tien Mobistar Centers zullen op 30 juli vanaf 7 uur ’s ochtends speciaal voor jou openen. Zo kan je als eerste jouw gereserveerde exemplaar kopen. Wees er op tijd bij, want na 10 uur gaan onze deuren open voor iedereen. Met zijn nieuwe scherm, multitasking en een prachtig nieuw design, is de iPhone 4 een hele nieuwe ervaring. Wees er dus snel bij. En reserveer jouw toestel nu online. Want met de iPhone 4 wordt opnieuw alles anders.
Dit schijnt een mail te zijn geweest aan Mobistar klanten... Zouden wij dan toch pech hebben
Nee, dat is een onzin mail.
hope so
automation fanboy
Brainstorm86 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:04:
[...]
Dat ging ergens anders over. Ik had de iphone gereserveerd op naam van me tante omdat zei in België woont maar vroeg of ik hem toch zelf kon ophalen. Dit was geen probleem maar heb niet aangegeven dat ik in nl woon.
offtopic:
Ze of zij, maar toch geen zei...
Ze of zij, maar toch geen zei...

Ik heb dan wel de 16gb besteld (en deze schijnt iets sneller te leveren zijn), maar deze heb ik op de 20e besteld en vanochtend stond ie op prepared for shipment. Dus die wordt binnen 24 uur verstuurtSanderPS3 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:01:
[...]
Die staat nu op 3 weken levertijd bij de UK store. Heb een borderlinx account dus zou moeten kunnen. 3 Weken heb ik hem ook bij iPhoneservicepoint denk ik, scheelt me weer gedoe via Borderlinx ! Maar jouw iPhone uit de UK duurt maar 1 week ?
Op mijn US Store account staat Prepared for Shipment. Er staat nu onder dat hij 6 aug verzonden wordt en 13 aug aan komt. Dus dat van die week weet ik nog niet zo zeker...enzoronald schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:53:
[...]
gewoon uit de uk importeren. scheelt je al snel een paar honderd euro. Dan is ie niet op voorraad, maar duurt ongeveer een dikke week voordat ie verstuurd word (bij mij dan). En dat is die paar honderd wel waard dacht ik.
Zo dat is zeer netjes, weet je toevallig nog waar de verwachte levertijd op stond toen jij bestelde ?enzoronald schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:14:
[...]
Ik heb dan wel de 16gb besteld (en deze schijnt iets sneller te leveren zijn), maar deze heb ik op de 20e besteld en vanochtend stond ie op prepared for shipment. Dus die wordt binnen 24 uur verstuurtDan moet ie nog wel naar borderlinx en vanuit daar doorgestuurd worden, maar hier reken ik max 2 weken voor, gezien de achterstand bij BL al bijna is weggewerkt. Dus ga er vanuit dat ik over 2 week m'n nieuwe iphone heb
gewoon nee.
Haal wel even een gratis Mobistar pre-paid kaartje ("herlaadkaarten") mocht dit noodzakelijk zijn.Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:08:
http://www.iphoneclub.nl/...voorinschrijving-iphone-4
Dit schijnt een mail te zijn geweest aan Mobistar klanten... Zouden wij dan toch pech hebben?
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Man, ik twijfel echt. Straks rij ik dikke 2 uur kom ik daar krijg ik hem niet mee. Wie o wie helpt me van mijn twijfel af kwil zo graag de iPhone 4

Bellen zeggen dat je geen mobistar klant bent maar wel een reservering hebt gemaakt. En vragen of dit een probleem isframaster schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:25:
Man, ik twijfel echt. Straks rij ik dikke 2 uur kom ik daar krijg ik hem niet mee. Wie o wie helpt me van mijn twijfel af kwil zo graag de iPhone 4
Je hebt hem toch gereserveerd ?framaster schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:25:
gewoon nee.
Omdat ik hem met een en of ander geript 04- nummer heb besteld

Bel je een gewoon nummer om te vragen of je bestelling is doorgekomen ?framaster schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:32:
Omdat ik hem met een en of ander geript 04- nummer heb besteld
gewoon nee.
Aargh, vanochtend veel te lang uitgeslapen in mn vakantie
. Maar mocht er iemand zijn reservering in Belgie niet kunnen ophalen, kun je hem altijd nog bij mij kwijt
!
30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40
hij staat (en stond) nog steeds op dat ie 10 augustus verzonden wordt, maar sprekend uit ervaringen van mijzelf en anderen, zal dit binnen 24 uur zijn zodra je order op 'Prepared for Shipment' komt te staan. Zodra hij ook daadwerkelijk verstuurd is, zal deze automatisch aangepast worden naar de juiste shipment en delivery date.KoenCows schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:17:
[...]
Op mijn US Store account staat Prepared for Shipment. Er staat nu onder dat hij 6 aug verzonden wordt en 13 aug aan komt. Dus dat van die week weet ik nog niet zo zeker...
bij mij was dit toen ook 3 weken.SanderPS3 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:19:
[...]
Zo dat is zeer netjes, weet je toevallig nog waar de verwachte levertijd op stond toen jij bestelde ?ik ben ook op zoek naar 16GB zwart. Hij staat nu op 3 weken, was dat bij jou ook zo en dat hij gewoon snel is geleverd ? Of was het bij jou toen een paar dagen ?
[ Voor 25% gewijzigd door enzoronald op 28-07-2010 13:38 ]
Is dat zeker, dat "prepared for shipment" betekent dat ie binnen 24 uur wordt verstuurd?enzoronald schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:14:
[...]
Ik heb dan wel de 16gb besteld (en deze schijnt iets sneller te leveren zijn), maar deze heb ik op de 20e besteld en vanochtend stond ie op prepared for shipment. Dus die wordt binnen 24 uur verstuurtDan moet ie nog wel naar borderlinx en vanuit daar doorgestuurd worden, maar hier reken ik max 2 weken voor, gezien de achterstand bij BL al bijna is weggewerkt. Dus ga er vanuit dat ik over 2 week m'n nieuwe iphone heb
Dat betekent, stam + t .
Over het algemeen betekend dat dat de iPhone in de doos zit en klaar om in de UPS truck te gaanApache4u schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:38:
[...]
Is dat zeker, dat "prepared for shipment" betekent dat ie binnen 24 uur wordt verstuurd?
Nice, dan kan ik dat eventueel ook nog doenenzoronald schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:14:
[...]
gewoon nee.
US Store account? Bestel jij m.b.v. Borderlinx in the US? Zo ja, wat is daar het voordeel van t.o.v. UK?KoenCows schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:17:
[...]
Op mijn US Store account staat Prepared for Shipment. Er staat nu onder dat hij 6 aug verzonden wordt en 13 aug aan komt. Dus dat van die week weet ik nog niet zo zeker...
Niets is zeker in het leven, maar afgaande op mijn eerdere bestellingen en ervaringen van anderen is dit zo.Apache4u schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:38:
[...]
Is dat zeker, dat "prepared for shipment" betekent dat ie binnen 24 uur wordt verstuurd?
Heb je gemaild.. je kan eventueel bellen of dat een probleem is qua reservatie.Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:46:
[...]
Okido, laat dan maar weten (DM staat aan van mij). Ik weet wel niet hoe het zou zitten met overzetting van reservatie, maar we zien wel.
Kogel is door de kerk ik ga vrijdag naar belgie.
Net gebeld met Hasselt en hun hebben mij bevestigd dat als je een reservering hebt je hem ook mee krijgt.
YEEESSS !!
Net gebeld met Hasselt en hun hebben mij bevestigd dat als je een reservering hebt je hem ook mee krijgt.
YEEESSS !!
Je hebt aangegeven dat je uit nl komt en geen mobistar abonnee bent? En het opgegeven nummer dus eigenlijk ook fake is?framaster schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:48:
Kogel is door de kerk ik ga vrijdag naar belgie.
YEEESSS !!![]()
haha, dat is goed werk man.
automation fanboy
Verwijderd
Is het nu zeker dat je hem als:
- Nederlander zijnde
- ongeldig Belgisch nummer
- wel een reserveringsbevestiging hebbende
op kunt halen vrijdag om 7.00u?
- Nederlander zijnde
- ongeldig Belgisch nummer
- wel een reserveringsbevestiging hebbende
op kunt halen vrijdag om 7.00u?
Enzoronald, je had gelijk. Mijn iPhones zijn zojuist verstuurd. 16 juli besteld. 3 augustus komen ze in de UK aan.enzoronald schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:47:
[...]
Niets is zeker in het leven, maar afgaande op mijn eerdere bestellingen en ervaringen van anderen is dit zo.
Nou ik heb aangegeven uit NL te komen, maar dat ik wel een bevestiging heb van hun. Was geen enkel probleem zei de vriendelijke manBrainstorm86 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:51:
[...]
Je hebt aangegeven dat je uit nl komt en geen mobistar abonnee bent? En het opgegeven nummer dus eigenlijk ook fake is?
Maar niet dat je een fake nr had ingevuld?
automation fanboy
Nee dat niet, maar zullen ze daar serieus naar gaan kijken ?Punkbuster schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:56:
Maar niet dat je een fake nr had ingevuld?
Haha, als ze het mobistar 04 nr invullen willen ze denk ik wel een Naam erbij zien ja. Nu denken ze gewoon dat jij een Nederlander bent die vaak in Belgie rijd, en dan zijn mobistar kaartje gebruikt
automation fanboy
Ze laten je gewoon je simkaart erin pleuren. Mocht dit een KPN, Vodafone of een andere kaart zijn dan geven ze je hem alsnog niet meeframaster schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:59:
[...]
Nee dat niet, maar zullen ze daar serieus naar gaan kijken ?
Ik hoop dit echter niet voor jou
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Als dat het geval is neem ik wel een Herlaad kaartje, 0 euro
automation fanboy
Verwijderd
Dit is zo wie zo niet waar toch?
Oxigeon schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:01:
[...]
Ze laten je gewoon je simkaart erin pleuren. Mocht dit een KPN, Vodafone of een andere kaart zijn dan geven ze je hem alsnog niet mee. Ze activeren hem gewoon voor je in de winkel gok ik. Denk dat je dan een abbo moet aanschaffen.
Ik hoop dit echter niet voor jou
Neem aan van niet je moet toch lekker zelf weten wanneer je hem activeerd.
Iemand die toevallig nog een iPhone extra heeft en hem aan mij wil verkopen ? (A) of is dit niet toegestaan in dit topic ?
gewoon nee.
Voor degene die vrijdag (in belgie) gereserveerd hebben maar denken: "nee, toch niets voor mij zo'n iphone 4". Ik ken nog wel iemand die wel geintresseerd is
Nou van mij uit ook een tipje, koop in geen geval een simlocked telefoon in Frankrijk, je kunt beter gewoon op de wachtlijst gaan staan. Wat een dramatraject.
In Frankrijk zijn providers wettelijk verplicht 6 maanden na aankoop (eigenlijk: aanvang contract) de simlock gratis te verwijderen, daarvoor mogen ze kosten in rekening brengen. Bij T-mobile in Nederland is dat ook zo, hoe langer na aankoop hoe goedkoper het wordt. In het geval van SFR is dat bij een iPhone 100 euro. Dat vind ik nog net acceptabel, maar ze zo ver krijgen dat ze ook daadwerkelijk een unlock doorvoeren is een drama.
Ik ben nu al drie weken bezig en nog altijd kan ik m'n telefoon niet gebruiken: de laatste stand van zaken is dat ik een kennis die in Frankrijk woont en SFR-abonnee is op zijn naam via de SFR-site een unlock heb laten aanvragen. Officieel duurt dat maximaal 5 dagen...vandaag is de 5e (werk)dag en het werkt nog altijd niet. Ik kwam op een Frans forum wel een andere kerel tegen waarbij het binnen 1 dag geregeld was, dus het kan wél.
Ondertussen was een andere Tweaker zo vriendelijk om voor mij (m'n Frans is niet zo best) naar de klantenservice te bellen en die kreeg ineens het verhaal te horen dat een unlock helemaal niet mogelijk is als je geen abo bij SFR hebt. Volgens de klantenservice worden toestellen die zonder abonnement worden verkocht standaard al zonder simlock geleverd - voor de duidelijkheid dat is dus _niet_ waar, alleen telefoons die uit een Apple-store komen zijn zonder simlock. Ik moest maar teruggaan naar de winkel (yeah right, da's 1400 km verderop)
Een derde route die ik heb geprobeerd is via een unlockservice zoals imeiunlock.nl - via e.o.a. tooltje is het mogelijk om bij bepaalde providers unlocks aan te vragen. In eerste instantie was ook SFR mogelijk maar ergens vorige week kreeg ik te horen dat die provider voor onbepaalde tijd niet meer wordt ondersteund.
In Frankrijk zijn providers wettelijk verplicht 6 maanden na aankoop (eigenlijk: aanvang contract) de simlock gratis te verwijderen, daarvoor mogen ze kosten in rekening brengen. Bij T-mobile in Nederland is dat ook zo, hoe langer na aankoop hoe goedkoper het wordt. In het geval van SFR is dat bij een iPhone 100 euro. Dat vind ik nog net acceptabel, maar ze zo ver krijgen dat ze ook daadwerkelijk een unlock doorvoeren is een drama.
Ik ben nu al drie weken bezig en nog altijd kan ik m'n telefoon niet gebruiken: de laatste stand van zaken is dat ik een kennis die in Frankrijk woont en SFR-abonnee is op zijn naam via de SFR-site een unlock heb laten aanvragen. Officieel duurt dat maximaal 5 dagen...vandaag is de 5e (werk)dag en het werkt nog altijd niet. Ik kwam op een Frans forum wel een andere kerel tegen waarbij het binnen 1 dag geregeld was, dus het kan wél.
Ondertussen was een andere Tweaker zo vriendelijk om voor mij (m'n Frans is niet zo best) naar de klantenservice te bellen en die kreeg ineens het verhaal te horen dat een unlock helemaal niet mogelijk is als je geen abo bij SFR hebt. Volgens de klantenservice worden toestellen die zonder abonnement worden verkocht standaard al zonder simlock geleverd - voor de duidelijkheid dat is dus _niet_ waar, alleen telefoons die uit een Apple-store komen zijn zonder simlock. Ik moest maar teruggaan naar de winkel (yeah right, da's 1400 km verderop)
Een derde route die ik heb geprobeerd is via een unlockservice zoals imeiunlock.nl - via e.o.a. tooltje is het mogelijk om bij bepaalde providers unlocks aan te vragen. In eerste instantie was ook SFR mogelijk maar ergens vorige week kreeg ik te horen dat die provider voor onbepaalde tijd niet meer wordt ondersteund.
[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 28-07-2010 14:26 ]
Weet iemand of het mogelijk is om een telefoon die al gekocht is in Frankrijk, om daar toch de BTW van terug te vorderen zakelijk gezien ?
gewoon nee.
Klopt het dat wanneer ik de Iphone uit de UK importeer en gebruik maak van het vodafone netwerk dat ik geen gebruik kan maken van visual voicemail? Ik heb hier in dit topic nog niemand over gehoord namelijk.
http://www.iphoneclub.nl/forum/wiki/Visual-Voicemail
Si hoc legere scis nimium eruditiones habes
Verwijderd
Ah gezellig...Ik heb het feest weer gemist zo te zien...
Zit ik de hele tijd regelmatig dit forum te checken, kijk je net een paar uurtjes niet en dan is de boel al weer uitverkocht
. Ook geen mailtje gehad van mobistar terwijl ik me wel heb ingeschreven voor de nieuwsbrief...
Nou ja...Ik zie dat deze voorverkoop actie alleen geldt (gold *zucht*) voor bepaalde grote mobistar centra in de steden. Wat ik me vooral afvraag is hoe zit het in de dorpjes zoals Bree en Lommel. Misschien heeft het daar nog wel zin om te kamperen voor de winkel vrijdag...???
Ik denk dat ik vrijdag als er een kleine doch bestaande kans is er een te bemachtigen toch maar naar België afreis. Als het dan niet lukt meteen naar Apple.com/uk (Borderlinx) om er alsnog daar een te bestellen, duurt nu kennelijk nog maar een week of 2 à 3 terwijl je na de launch in België de beschikbaarheid de eerste 2 maanden weer een drama wordt.
Ben er wel een beetje klaar mee dit gedoe. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de schaarste voor een groot deel kunstmatig is en dat spelletje wordt heel snel saai.
Zit ik de hele tijd regelmatig dit forum te checken, kijk je net een paar uurtjes niet en dan is de boel al weer uitverkocht
Nou ja...Ik zie dat deze voorverkoop actie alleen geldt (gold *zucht*) voor bepaalde grote mobistar centra in de steden. Wat ik me vooral afvraag is hoe zit het in de dorpjes zoals Bree en Lommel. Misschien heeft het daar nog wel zin om te kamperen voor de winkel vrijdag...???
Ik denk dat ik vrijdag als er een kleine doch bestaande kans is er een te bemachtigen toch maar naar België afreis. Als het dan niet lukt meteen naar Apple.com/uk (Borderlinx) om er alsnog daar een te bestellen, duurt nu kennelijk nog maar een week of 2 à 3 terwijl je na de launch in België de beschikbaarheid de eerste 2 maanden weer een drama wordt.
Ben er wel een beetje klaar mee dit gedoe. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de schaarste voor een groot deel kunstmatig is en dat spelletje wordt heel snel saai.
Momenteel heeft alleen T-Mobile Visual Voicemail met hun i-abonnementen. Het klopt dus.Neurd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:37:
Klopt het dat wanneer ik de Iphone uit de UK importeer en gebruik maak van het vodafone netwerk dat ik geen gebruik kan maken van visual voicemail? Ik heb hier in dit topic nog niemand over gehoord namelijk.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik heb een pre-order, maar ik vertrouw mobistar niet zo goed.
Dus wie wil er een pre-order hebben? 16Gb zwart in Hasselt
even wachten met DM, ik eerst zelf een x bellen naar mobistar.
Dus wie wil er een pre-order hebben? 16Gb zwart in Hasselt
even wachten met DM, ik eerst zelf een x bellen naar mobistar.
[ Voor 35% gewijzigd door Punkbuster op 28-07-2010 15:02 ]
automation fanboy
Als het een 16GB zwart betreft heb ik wel interesse, je kunt me een DM of mail sturenPunkbuster schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:45:
Ik heb een pre-order, maar ik vertrouw mobistar niet zo goed.
Dus wie wil er een pre-order hebben?
Is het misschien interessant om een topic te maken met daarin gegevens rondom de bestelling? Dan is 't wellicht mogelijk om inzicht te krijgen in de werkelijke levertijd en of er een verschil is tussen de 16 en 32gb!
Verwijderd
Mobistar Hasselt: Als Nederlander met een zomaar ingevuld Belgisch nummer kon een probleem zijn, maar ik heb gewoon gereserveerd met een bevestiging van reservatie per mail... Dan kon ik er gewoon 1 kopen zei die... TWIJFEL
Dus jij hebt een wel bestaand nummer gebruikt?Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:54:
Mobistar Hasselt: Als Nederlander met een zomaar ingevuld Belgisch nummer kon een probleem zijn, maar ik heb gewoon gereserveerd met een bevestiging van reservatie per mail... Dan kon ik er gewoon 1 kopen zei die... TWIJFEL
Verwijderd
Nee zomaar iets ingevuld...
Brainstorm86 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:56:
[...]
Dus jij hebt een wel bestaand nummer gebruikt?
Argh ik word elke minuut heen en weer geslingerd tussen de T-mobile of Vodafone keuzeTourniquet schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:44:
[...]
Momenteel heeft alleen T-Mobile Visual Voicemail met hun i-abonnementen. Het klopt dus.

Eerst: simlockvrij en korte wachttijd>>ik ga voor Vodafone!
Dan: hmm garantie in de UK is ook niet alles>>ik ga voor T-Mobile!
Maar: 8-10 weken is wel heel lang om te moeten wachten>>ik ga toch maar voor Vodafone!
Dan: heej nu lees ik dat je geen visual voicemail hebt bij Vodafone>>dan toch maar voor T-Mobile!
Maar: het schijnt dat het (3G) netwerk van Vodafone beter is dan T-Mobile en nou lees ik net iets over tethering met Vodafone....

Zucht...ik kan maar niet beslissen
Kan je met vodafone ook gratis gebruik maken van hotspots?
Si hoc legere scis nimium eruditiones habes
Iemand nog geïntereseerd in een reservering voor een iPhone 4 16GB Black bij de Apple Store in Parijs (Louvre)? Mijn gereserveerde iPhone 4 ligt daar voor mij klaar maar ik kan helaas niet naar Parijs vandaag.
Reservering is t/m vandaag (28 juli) geldig.
Reservering is inmiddels vergeven...
Reservering is inmiddels vergeven...
[ Voor 8% gewijzigd door Phyxsius op 28-07-2010 15:28 ]
maar dat 04 nr kan best wel bestaan vriend, maar dan nog..
automation fanboy
Lol...wie gaat dat nu nog redden, voor sluitingstijd in Parijs zijnPhyxsius schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:06:
Iemand nog geïntereseerd in een reservering voor een iPhone 4 16GB Black bij de Apple Store in Parijs (Louvre)? Mijn gereserveerde iPhone 4 ligt daar voor mij klaar maar ik kan helaas niet naar Parijs vandaag.
Iemand die toevallig in Parijs is of mensen kent die daar rondlopen... :-)Soeski schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:10:
[...]
Lol...wie gaat dat nu nog redden, voor sluitingstijd in Parijs zijn
Of mensen die gek genoeg zijn om zich nu ineens ziek te melden of familie-kwestie, in de auto springen en meteen 5 uur rijden... voor een iPhone doen mensen alles heb ik al gemerkt.Phyxsius schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:12:
[...]
Iemand die toevallig in Parijs is of mensen kent die daar rondlopen... :-)
Dit topic is echt bedoeld om het importeren te bespreken. Om het overzichtelijk te houden mogen levertijden, beschikbaarheid en andere zaken die daar betrekking op hebben in [iPhone] Levertijden. Dus niet hier
.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Was net op tijd om 2 keer een 16GB te reserveren in Belgie (ben zelf belg) :-)
Extra toestel wordt verkocht aan beste bieder die hem vanaf zaterdag mag komen ophalen in Gent.
Extra toestel wordt verkocht aan beste bieder die hem vanaf zaterdag mag komen ophalen in Gent.
Maar heb je ook een mobistar nummer?GigaTexel_BE schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:41:
Was net op tijd om 2 keer een 16GB te reserveren in Belgie (ben zelf belg) :-)
Verwijderd
damn, te laat ingelogdSoeski schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:10:
[...]
Lol...wie gaat dat nu nog redden, voor sluitingstijd in Parijs zijn

Verwijderd
Alle Mobistar centra zijn momenteel "bezet" aan de telefoon. Hoogstwaarschijnlijk gewoon de telefoon van de haak gelegd, na iedere twee minuten opnieuw te mogen horen "Verkopen jullie de iPhone4?"
Dit soort woordgebruik is nergens voor nodig, daarbij is dit geen slowchat topic.
[ Voor 85% gewijzigd door Hoedje op 29-07-2010 09:50 ]
automation fanboy
Zojuist gebeld met Mobistar Gent. Helaas kon de man mij geen antwoord geven op de vraag of je Mobistar klant moest zijn voor de 7-10:00 actie. Bel morgen gewoon even terug.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Is er iemand die mij een reservatie wil geven (iPhone 16GB) van de mobistar shop in antwerpen (huidevetter) ?
Ik was er daarstraks te laat bij.
michael(punt)huijbregts(at)gmail(punt)com
Dank u,
Ik was er daarstraks te laat bij.
michael(punt)huijbregts(at)gmail(punt)com
Dank u,
[ Voor 14% gewijzigd door M1CHA3L op 28-07-2010 16:41 ]
Verwijderd
Ik betwijfel het echt of je als Nederlander zijnde met een zomaar opgegeven Belgisch nummer je iPhone 4 op kunt halen... Denk het niet! Jullie?
Dat is wat ik ook duidelijk wil hebben, anders rijd ik niet van uit Apeldoorn naar belgie...
automation fanboy
Ik heb zojuist bevestiging gekregen dat m'n iphone4 in Montpellier klaar ligt om opgehaald te worden
en dat binnen een week tijd! (Vorige week vrijdag reservering geplaatst!)
Verwijderd
Moesten jullie geen Belgische kunnen/mogen oppikken, heb ik nog een vriend die graag een zwarte 32GB zou overnemen.
Heeft iemand een tip voor mij betreft het bestellen van een iPhone 4 bij de Apple-store in de UK? Ik heb al twee keer geprobeerd te bestellen bij ze, maar beide keren hebben ze het geannuleerd
. De eerste keer omdat de credit card al gebruikt is bij een andere order voor een iPhone 4 (credit card was namelijk van een vriend van me). De tweede keer is de order geannuleerd omdat de billing address niet in de UK is, maar in NL (logisch). Ze zeggen tegen mij dat zowel shipping als billing address in de UK moet zijn en de credit card moet geregistreerd zijn op de billing address. Met andere woorden, volgens hun kan het dus niet.
Weet iemand hoe ik nu wel succesvol kan zijn in een order, want de laatste reden (billing address moet in de UK zijn) klopt volgens mij niet aangezien meerdere mensen het is gelukt om via borderlinx het te bestellen hoewel hun billing address niet in de UK is. Is gewoon mijn Itunes account geflagd en moet ik gewoon een nieuwe account aanmaken (met dezelfde adresgegevens van mijn oude account) en dan maar hopen dat ze het niet merken of moet ik iets anders doen?
Weet iemand hoe ik nu wel succesvol kan zijn in een order, want de laatste reden (billing address moet in de UK zijn) klopt volgens mij niet aangezien meerdere mensen het is gelukt om via borderlinx het te bestellen hoewel hun billing address niet in de UK is. Is gewoon mijn Itunes account geflagd en moet ik gewoon een nieuwe account aanmaken (met dezelfde adresgegevens van mijn oude account) en dan maar hopen dat ze het niet merken of moet ik iets anders doen?
Da's vreemd, want mijn billing adres is ook in NL en mijn order staat nu "prepared for shipment".. 20 juli een 16GB besteld en aflever-adres bij een vriendin thuis.pipo01 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:18:
Heeft iemand een tip voor mij betreft het bestellen van een iPhone 4 bij de Apple-store in de UK? Ik heb al twee keer geprobeerd te bestellen bij ze, maar beide keren hebben ze het geannuleerd. De eerste keer omdat de credit card al gebruikt is bij een andere order voor een iPhone 4 (credit card was namelijk van een vriend van me). De tweede keer is de order geannuleerd omdat de billing address niet in de UK is, maar in NL (logisch). Ze zeggen tegen mij dat zowel shipping als billing address in de UK moet zijn en de credit card moet geregistreerd zijn op de billing address. Met andere woorden, volgens hun kan het dus niet.
Dat betekent, stam + t .
Kan je ook in het engels bellen naar de Apple vestiging in Montpellier?Darker schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:04:
Ik heb zojuist bevestiging gekregen dat m'n iphone4 in Montpellier klaar ligt om opgehaald te wordenen dat binnen een week tijd! (Vorige week vrijdag reservering geplaatst!)
Hoeft niet hoor :-)
In tegenstelling tot de zelfstandige uitbaters hebben de officiele Mobistar winkels nooit voorrang gegeven bij het afhalen of moeilijk gedaan
Staat ook nergens op de website of in de bevestigingsmails
Verwijderd
Oke dus jij denkt dat je met alleen een uitgeprinte 'Bevestiging van reservatie' een iPhone 4 op kunt halen bij de genoemde Mobistar winkel? (GigaTexel_BE schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:43:
[...]
Hoeft niet hoor :-)
In tegenstelling tot de zelfstandige uitbaters hebben de officiele Mobistar winkels nooit voorrang gegeven bij het afhalen of moeilijk gedaan
Staat ook nergens op de website of in de bevestigingsmails
Het zou toch mooi zijn als we hem mee kregen met een zelf verzonnen 04-nummer.
Zouden ze dat echt niet checken ?
automation fanboy
Ik vraag me eerlijk gezegd af of ze het uberhaubt rechtsmatig gezien wel mogen weigeren ? Het staat niet in de voorwaarden dus ze moeten het gewoon aan je verkopen toch ?Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:53:
[...]
Oke dus jij denkt dat je met alleen een uitgeprinte 'Bevestiging van reservatie' een iPhone 4 op kunt halen bij de genoemde Mobistar winkel? ()
gewoon nee.
Waarom zouden ze dat checken? Dat zal toch allemaal veel te veel tijd in beslag nemen.Punkbuster schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:04:
Het zou toch mooi zijn als we hem mee kregen met een zelf verzonnen 04-nummer.
Ik heb gewoon een (officieel) prepaid nummer van Mobistar gebruikt, deze staat ook nergens op naam oid.
Of dat nu een gsmnr is van mobistar of fake of niet.
Ze gaan dat echt niet checken hoor. Je hoeft ook geen Mobistar klant zijn, want
ze kunnen onmogelijk de helft van de reservatie's annuleren.
Zolang je die reservatiemail hebt, zit je goed.
Owja, vroeg wachten bij een Mobistar shop die niet tot de 10 release behoren, is geen garantie op een toestel.
Sommigen zouden er amper 3 ontvangen of zelfs geen. En als ze er ontvangen, dan heeft het personeel die meestal gereserveerd. Je moet natuurlijk een beetje geluk hebben.
Ze gaan dat echt niet checken hoor. Je hoeft ook geen Mobistar klant zijn, want
ze kunnen onmogelijk de helft van de reservatie's annuleren.
Zolang je die reservatiemail hebt, zit je goed.
Owja, vroeg wachten bij een Mobistar shop die niet tot de 10 release behoren, is geen garantie op een toestel.
Sommigen zouden er amper 3 ontvangen of zelfs geen. En als ze er ontvangen, dan heeft het personeel die meestal gereserveerd. Je moet natuurlijk een beetje geluk hebben.
[ Voor 36% gewijzigd door psychodweep op 28-07-2010 18:25 ]
Zo moeilijk is het niet voor Mobistar om te controleren of het een nummer van hen is.
1. run batch scriptje, als Mobistarnr, bestelling true; else false
2. delete all bestelling false;
1. run batch scriptje, als Mobistarnr, bestelling true; else false
2. delete all bestelling false;
.
Als ze nog niet eens ervoor kunnen zorgen dat ze de juiste pagina online zetten en op tijd. Dan is dat wel moeilijk voor hen hoor
. En het moet wel on the fly gebeuren he... Niet achteraf.
[ Voor 17% gewijzigd door psychodweep op 28-07-2010 18:33 ]
De meeste (beetje fatsoenlijke) shops hebben een policy dat het personeel geen slecht leverbare toestellen mag reserveren.psychodweep schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:23:
En als ze er ontvangen, dan heeft het personeel die meestal gereserveerd.
Mobistar en fatsoenlijk in dezelfde zin.Bosmonster schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:35:
[...]
De meeste (beetje fatsoenlijke) shops hebben een policy dat het personeel geen slecht leverbare toestellen mag reserveren.
.
Heeft iemand van de importeerders al eens nagedacht over: "Wat als er iets met mijn iPhone is en ik aanspraak wil maken op mijn garantie?"
Standaard is het verhaal natuurlijk: is er iets mis mee, terugsturen naar waar je het gekocht hebt. Voor velen dus Apple UK.
Maar. In de UK Apple Store kan je dus ook AppleCare voor je iPhone kopen. Nu heb ik topics over iPhone import doorgezocht en kwam ik dit tegen:
Mocht er in de weken na ontvangst opeens iets aan de iPhone gaat mankeren, dan ben ik ook benieuwd hoe ik dat op kan lossen. Terugsturen naar de UK is mij dus al bekend. Maar geldt dat Applecare voor iPhone verhaal ook in Nederland?
Notitie: nog geen order geplaatst. Ben benieuwd of iemand dit kan beantwoorden
Standaard is het verhaal natuurlijk: is er iets mis mee, terugsturen naar waar je het gekocht hebt. Voor velen dus Apple UK.
Maar. In de UK Apple Store kan je dus ook AppleCare voor je iPhone kopen. Nu heb ik topics over iPhone import doorgezocht en kwam ik dit tegen:
Echter, iemand anders sprak dat weer tegen:CLB schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:31:
Je kan bij de iPhone 4 'AppleCare' kopen... dat is wereldwijd..
Kortom: Applecare voor iPhone erbij kopen is zinloos voor garantie/reparatie in Nederland? Iemand die hier ervaring mee heeft (import uit buitenland en terugvallen op je Applecare "garantie")?Superbol schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:24:
[...]
Toch nog even doorgezocht, en dit komt uit de Europese voorwaarden gerelateerd aan Apple Care voor de iPhone:
"d. This Plan is offered and valid only in Austria, France (excluding Corsica, overseas departments and territories), Germany, Ireland, Italy, Spain (including Balearic Islands but excluding Canary Islands, Ceuta, Melilla), Switzerland and the United Kingdom. This Plan is not offered to persons who have not reached the age of majority. This Plan is not available where prohibited by law."
Betekend dus dat je naar die landen kan uitwijken met Apple Care voor iPhone, maar in Nederland is het tot dusver nog niet mogelijk lijkt me.
Mocht er in de weken na ontvangst opeens iets aan de iPhone gaat mankeren, dan ben ik ook benieuwd hoe ik dat op kan lossen. Terugsturen naar de UK is mij dus al bekend. Maar geldt dat Applecare voor iPhone verhaal ook in Nederland?
Notitie: nog geen order geplaatst. Ben benieuwd of iemand dit kan beantwoorden
[ Voor 7% gewijzigd door JorzoR op 28-07-2010 19:22 ]
Verwijderd
Hmm...Net een mailtje van mobistar dat ze de iPhone 4 gaan verkopen in ALLE mobistar winkels vanaf 30 juli...Ik ga dus als een haas naar België vrijdag morgen. In het slechtste geval kost het me een gezonde nachtrust, een halve dag en een handvol liters benzine. Dat moet dan maar.
Vrijdag gaat toevallig ook mijn nieuwe Vodafone abo in (al ruim een maand geleden besteld dus vrij toevallig dat ik dat net op 30 juli in heb laten gaan) dus zou wel mooi zijn als ik dan ook die nieuwe iPhone in mijn handen kan sluiten. Des te meer omdat mijn vorige smartphone is gaan zwemmen en ik tijdelijk een domme telefoon heb, beetje zonde van die 3,6 mbps internet verbinding dus.
Vrijdag gaat toevallig ook mijn nieuwe Vodafone abo in (al ruim een maand geleden besteld dus vrij toevallig dat ik dat net op 30 juli in heb laten gaan) dus zou wel mooi zijn als ik dan ook die nieuwe iPhone in mijn handen kan sluiten. Des te meer omdat mijn vorige smartphone is gaan zwemmen en ik tijdelijk een domme telefoon heb, beetje zonde van die 3,6 mbps internet verbinding dus.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 19:24 ]
Sterker nog, ik ga er donderdag overnachten, weet alleen niet hoelaat ik naar de winkel ga? Iemand enig idee?
Als je het aardig vraagt zeker! Begonnen in het Frans en vervolgens in het Frans vragen of ze ook Engels spreken.. gaat prima vervolgens!Thedarkside schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:43:
[...]
Kan je ook in het engels bellen naar de Apple vestiging in Montpellier?
Binnen 5 dagen was ie er voor mij! Dat is wat anders dan 6 - 8 weken dat sommige mensen moeten wachten
Mijn order staat nu al 48 uur op "grijs" maar mooi geen mailtje gehad

Lijkt me vrij helder in sectie 7.d van de voorwaarden. AppleCare Protection Plan voor iPhone is beperkt tot "Austria, France (excluding Corsica, overseas departments and territories), Germany, Ireland, Italy, Spain (including Balearic Islands but excluding Canary Islands, Ceuta, Melilla), Switzerland and the United Kingdom"
Tevens is AppleCare Protection Plan voor iPhone niet in Nederland of België beschikbaar (zie Apple store). Voor garantie moet je dus terug naar een van de bovenstaande landen. Vreemd dat de Benelux is uitgesloten. Nederland kan ik nog begrijpen (simlock + T-mobile), maar in België krijg je bij Mobistar meer vrijheid. Zal wel eens een mailtje naar Apple Nederland sturen.
Leuk om te weten dat een AppleCare Protection Plan voor een MacBook Pro in de volgende landen geldig is: "Austria, Belgium, Denmark (excluding Greenland and Faroe Islands), Germany, Greece, Finland (excluding Åland), France (excluding overseas departments and territories but including Guadeloupe, Reunion Island, Martinique, Tahiti and Guyana), Ireland, Italy, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Poland, Portugal, Russian Federation (excluding Kuril and Sakhalin Islands), Spain (excluding Ceuta, Melilla) Sweden, Switzerland, Norway (excluding Svalbard) and the United Kingdom".
Tevens is AppleCare Protection Plan voor iPhone niet in Nederland of België beschikbaar (zie Apple store). Voor garantie moet je dus terug naar een van de bovenstaande landen. Vreemd dat de Benelux is uitgesloten. Nederland kan ik nog begrijpen (simlock + T-mobile), maar in België krijg je bij Mobistar meer vrijheid. Zal wel eens een mailtje naar Apple Nederland sturen.
Leuk om te weten dat een AppleCare Protection Plan voor een MacBook Pro in de volgende landen geldig is: "Austria, Belgium, Denmark (excluding Greenland and Faroe Islands), Germany, Greece, Finland (excluding Åland), France (excluding overseas departments and territories but including Guadeloupe, Reunion Island, Martinique, Tahiti and Guyana), Ireland, Italy, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Poland, Portugal, Russian Federation (excluding Kuril and Sakhalin Islands), Spain (excluding Ceuta, Melilla) Sweden, Switzerland, Norway (excluding Svalbard) and the United Kingdom".
[ Voor 28% gewijzigd door Zware Unit op 28-07-2010 19:39 . Reden: MacBook Pro info ]
Verwijderd
Hmm..das dan weer minder....Daar gaat de theorieB4tman_DH schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:27:
Gister of eergister was er wel ergens melding dat er 24 uur vertraging was (TNT UK ??)
We zullen zien. Ben benieuwd
Verschil is dat 99% van de Apple producten ook gewoon in Nederland bij de Apple resellers te koop zijn, behalve de iPhone. Moet maar eens verandering in komen vind ikZware Unit schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:32:

Ben benieuwdZware Unit schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:32:
Zal wel eens een mailtje naar Apple Nederland sturen.
[ Voor 11% gewijzigd door JorzoR op 28-07-2010 20:25 . Reden: 2de quote ]
Mm.. je kijkt op apple.com/uk -> store -> account naar "cancel items"?B4tman_DH schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:27:
Nog meer mensen uit Eindhoven die vrijdag ochtend vroeg richting Hasselt vertrekken?
Wellicht een ideetje om te carpoolen? Geef maar een gil via DM!
Wellicht een ideetje om te carpoolen? Geef maar een gil via DM!
Verwijderd
hoe ga je dat doen? Montpellier is errug ver weg vanuit NL, moet je die ook binnen 24u ophalen?Darker schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:04:
Ik heb zojuist bevestiging gekregen dat m'n iphone4 in Montpellier klaar ligt om opgehaald te wordenen dat binnen een week tijd! (Vorige week vrijdag reservering geplaatst!)
Nog heren die Vrijdag ochtend afreizen richting hasselt ? Iemand die eventueel met me wil meerijden (Rij vanaf Holten Overijssel)?
Zijn er hier mensen die hun iPhone op 23 juli hebben besteld in de UK? Ik lees op iPhoneclub allemaal verhalen van mensen die hem de 22ste of eerder hebben besteld nu al Prepared for Shipment hebben. En zelfs 1 van 23 juli, dit terwijl diegene een paar uur na mij heeft besteld. En ik heb nog steeds dat lelijke 'Not yet Shipped'
Bij hen staat er ook nog steeds "Not yet shipped". Prepared for shipment is een vooraanmelding van je iPhone voor verzending. Deze informatie kun je terug vinden indien je "Cancel items" knop grijs is bij je "invoice details" pagina. Is hij blauw; dan is hij nog niet voorgemeld.Extreme smell schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:56:
Zijn er hier mensen die hun iPhone op 23 juli hebben besteld in de UK? Ik lees op iPhoneclub allemaal verhalen van mensen die hem de 22ste of eerder hebben besteld nu al Prepared for Shipment hebben. En zelfs 1 van 23 juli, dit terwijl diegene een paar uur na mij heeft besteld. En ik heb nog steeds dat lelijke 'Not yet Shipped'
Belangrijk detail dat deze check enkel werkt op de Store waar je de bestelling gedaan hebt. Ofwel, op je http://apple.com/uk store account.
Edit: en als je dit topic gevolgd hebt zou je weten dat er veel mensen zijn met deze "grijze link" maar nog niets verzonden is. Dus tot zover het gokken ;-)
[ Voor 8% gewijzigd door graceful op 28-07-2010 21:00 ]
Het schijnt dus alleen te verschijnen in de US storegraceful schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:59:
[...]
Bij hen staat er ook nog steeds "Not yet shipped". Prepared for shipment is een vooraanmelding van je iPhone voor verzending. Deze informatie kun je terug vinden indien je "Cancel items" knop grijs is bij je "invoice details" pagina. Is hij blauw; dan is hij nog niet voorgemeld.
Belangrijk detail dat deze check enkel werkt op de Store waar je de bestelling gedaan hebt. Ofwel, op je http://apple.com/uk store account.
Edit: en als je dit topic gevolgd hebt zou je weten dat er veel mensen zijn met deze "grijze link" maar nog niets verzonden is. Dus tot zover het gokken ;-)
Klopt, de US store zegt over mijn bestelling ook al een paar dagen 'Prepared for shipment'... Dat ze eens opschieten, bestelling al op 11-07 gedaanExtreme smell schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:14:
[...]
Het schijnt dus alleen te verschijnen in de US store
Klinkt raar, maar hecht er enkel waarde aan in de UK store. Sorry voor de teleurstelling.Extreme smell schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:14:
[...]
Het schijnt dus alleen te verschijnen in de US store
Ik krijg de mijne als het goed is rond de 17e augustus. Maar het maakt me niet zoveel uit, ik heb tijd zat.
Yepgraceful schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:45:
[...]
Mm.. je kijkt op apple.com/uk -> store -> account naar "cancel items"?
Verwijderd
Voor de Nederlanders die nog steeds twijfelen of ze bij Mobistar wel een telefoon mee krijgen:
Helaas zullen jullie bij Mobistar een iPhone 4 meekrijgen. Ik zeg helaas omdat er veel Belgen hem dus niet zullen kunnen gaan afhalen vrijdag. In plaats van te flippen of je hem meekrijgt zouden jullie beter flippen over hoe de meute buiten gaat reageren als er overal massaal Nederlanders in de rij staan met een registratie. Veel Mobistar klanten hebben de mail pas ontvangen nadat alles was uitverkocht. Het is daarom dat je Mobistar heel moeilijk kon bereiken: boze klanten die kloegen over het feit dat iPhone was uitverkocht voor dat alle Mobistar klanten de mail hadden ontvangen.
Dus een goeie tip: doe heel asociaal en praat tegen niemand behalve tegen de verkoper en doe vooral niets oranje aan
In België moeten ze aan iedereen verkopen doet er dus niet toe of je klant van Mobistar bent, de grootste groep migranten in Vlaanderen zijn Nederlanders dus je kan evengoed in Vlaanderen wonen.
Wat de telefoon nummers betreft. Dat doet er echt niet toe of die fake is of niet. Die dient gewoon om je later te kunnen bellen voor televerkoop. Mobistar heeft trouwens geen overzicht over de nummers van de concurrentie en kan dus niet weten of je nummer fake is.
Wat misschien nog wel belangrijk kan zijn : ik geloof dat je voor de aanschaf van een telefoon in België een ID moet kunnen voorleggen. Ik ben er niet 100% zeker van maar die kan je dus best wel bij hebben.
Telefoons worden niet geactiveerd de winkel men zal je waarschijnlijk wel vragen of je sim kaart moet vervangen moet worden vermits het de eerste telefoon is met micro-sim. Gewoon antwoorden dat je al een micro-sim hebt zal volstaan.
Helaas zullen jullie bij Mobistar een iPhone 4 meekrijgen. Ik zeg helaas omdat er veel Belgen hem dus niet zullen kunnen gaan afhalen vrijdag. In plaats van te flippen of je hem meekrijgt zouden jullie beter flippen over hoe de meute buiten gaat reageren als er overal massaal Nederlanders in de rij staan met een registratie. Veel Mobistar klanten hebben de mail pas ontvangen nadat alles was uitverkocht. Het is daarom dat je Mobistar heel moeilijk kon bereiken: boze klanten die kloegen over het feit dat iPhone was uitverkocht voor dat alle Mobistar klanten de mail hadden ontvangen.
Dus een goeie tip: doe heel asociaal en praat tegen niemand behalve tegen de verkoper en doe vooral niets oranje aan
In België moeten ze aan iedereen verkopen doet er dus niet toe of je klant van Mobistar bent, de grootste groep migranten in Vlaanderen zijn Nederlanders dus je kan evengoed in Vlaanderen wonen.
Wat de telefoon nummers betreft. Dat doet er echt niet toe of die fake is of niet. Die dient gewoon om je later te kunnen bellen voor televerkoop. Mobistar heeft trouwens geen overzicht over de nummers van de concurrentie en kan dus niet weten of je nummer fake is.
Wat misschien nog wel belangrijk kan zijn : ik geloof dat je voor de aanschaf van een telefoon in België een ID moet kunnen voorleggen. Ik ben er niet 100% zeker van maar die kan je dus best wel bij hebben.
Telefoons worden niet geactiveerd de winkel men zal je waarschijnlijk wel vragen of je sim kaart moet vervangen moet worden vermits het de eerste telefoon is met micro-sim. Gewoon antwoorden dat je al een micro-sim hebt zal volstaan.
Dat lijkt me héél sterk. Voor de aanschaf van een telefoonaansluiting (SIM-kaart met pre-paid of abo) mischien, maar voor de telefoon zelf niet.Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 01:10:
Overigens ben je in België sowieso al verplicht om een identiteitsbewijs bij je te hebben, en als buitenlander al helemaal, dus da's dan vrij simpel.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.