Zwakke punten van Android..

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 14.850 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ah zo :) Dat is niet echt omgedraaid, dat is een aanvulling :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nouja, er zijn apps voor de iPhone die Android niet heeft, en andersom. Dat is verder imo ook niet zo belangrijk. De belangrijkste vraag voor het maken van de afweging of je een Android-telefoon of iPhone moet kopen is de vraag of je een bepaalde app cq. functionaliteit mist. En dan valt er voor beide wat te zeggen, afhankelijk van waar je zelf waarde aan hecht natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 11:23
ApexAlpha schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:59:
Ik vind android enorm goed, alleen zitten er een paar bugs in waar ik niet over uit kan:

- De wekker bug; soms gaat je wekker niet af. Dit zorgt bij veel mensen voor veel problemen. ( komt echter zelden voor, oorzaak niet bekend)

- Muziek-bug, soms als ik mijn oordopjes eruit haal of erin duw begint muziek met spelen, soms begint de muziek uit het niets ineens met spelen, soms zet de telefoon ineens een ander nummer op (niet in dezelfde playlist). Deze bugs kunnen ook voor een gedeelte Milestone-gerelateerd zijn.

- Webradio, als je een webstream radio beluisterd kun je je muziek app niet op de achtergrond zetten. Dit is op te lossen met enkele third-party apps maar die zorgde bij mij voor crashes en enorm trage UI.

- Enorm rare manier van updaten, updates laten enorm lang op zich wachten, gaan niet simultaan met andere toestellen en sommige toestellen krijgen helemaal geen updates. Mogelijke oplossing: update systeem helemaal in de handen van google. Maarja dat krijg je weer gedoe met privacy mieren-neukers.

Dit waren mijn tegenvallers van het android systeem, voor de rest:
2.2 belooft veel goeds.
Veel apps
Goede taal ondersteuning
Veel support van Google(blijvend updaten, NL taal ondersteuning, Navigatie..)
Wekker bug: wordt 99% van de tijd veroorzaakt door Appkillers. In de eerste 2 weken dat ik m'n Nexus had en een appkiller gebruikte, ging de wekker bijna 50% van de tijd niet af. Is daarna (na verwijderen van de appkiller) nooit meer gebeurd. Daarnaast: soms "dwingt" een andere app de klok uit het geheugen, maar die betreffende app is dan erg geheugenverslindend en dom geprogrammeerd, kom je gelukkig zelden tegen.

Muziek bug: heb ik nog nooit meegemaakt op m'n Nexus, maar ik gebruik ook hoofdzakelijk m'n "good old" iPod video voor muziek. Dus zou misschien wel aanwezig kunnen zijn :P

Webradio niet op de achtergrond? Dat begrijp ik niet, ik draai probleemloos de Radio.nl app en kan ondertussen browsen, gamen etc. Ook als ik de telefoon daarna in standby zet. Systeemsnelheid wordt er totaal niet door beïnvloed. Wat voor built-in app wordt er dan geleverd bij Android waarmee je internetradio kan luisteren maar die dus bij multitasking de geest geeft? Die heb ik gemist geloof ik.

Updates: dit is niet te vermijden tenzij Google inderdaad de heerschappij overneemt over de telefoonproductie zoals Apple en dan drie modellen uitbrengen (in noem ze even Nexus One, Two en Three). Dan heb je dus alleen clean android, geen skins en fabrikant-customized GUI meer. Tevens veel minder variatie in design, ala Apple dus (en ja dat zou de herkenbaarheid van een "Android telefoon" ten goede komen, alleen wordt het dan meer een "Google telefoon"). De een wil nou juist graag een mooi uitschuifbaar toetsenbord zoals de Milestone en de ander wil liever een compact metalen toestelletje zoals de Legend etc.

---

Over dat scrollen: de Snapdragon-based Android telefoons (Desire en Nexus dus) zijn zéker wel zo smooth als de iPhone met scrollen, in ieder geval nog nooit een checkerboard of hapering meegemaakt. Het "nadeel" van Android is dat je ook daadwerkelijk scrollt (incl. de webelementen) terwijl Apple gewoon een statisch plaatje van de website maakt tijdens het scrollen. In 2.2 is de snelheid nog veel beter, maar zodra er Flash elementen worden geladen, wordt het een stuk minder. Maar dan kan je geen eerlijke vergelijking meer maken, want uiteraard laadt de iPhone flash helemaal niet.

---

Wat betreft tekst selecteren is er voor Android zeker nog wat te verbeteren, want ook al kan het in elk programma, het is verre van ideaal. Aan de andere kant gebruik je het ook weer niet supervaak, maar absoluut een verbeterpunt.

====

We moeten bij het opsommen van al deze 'verbeterpunten' (wat al snel uitdraait op iPhone vergelijking) niet vergeten dat het hier eigenlijk Apple is die achter loopt wat 'versnelling' in ontwikkeling betreft. Een half jaar na de Nexus One komen ze pas met een toestel dat ongeveer gelijkwaardig is qua hardwarecapaciteit (behalve de *kuch* antenne *kuch*). Android kwam van nowhere en zit pas op versie 2.2, mister Apple had al (ruim) 2 jaar voorsprong, en ondanks dat staat men met Froyo vs. de iPhone/iOS 4 nu min of meer gelijk qua GUI prestaties en features (waar Apple bijv. verslaat op eyecandy afwerking van OS en Android op gebied van vrijheid voor implementatie van zaken als Flash en Swype) en kijk ook naar bijv. de market, die in een paar maanden met 10.000den apps gegroeid is.

[ Voor 21% gewijzigd door davidov2008 op 28-06-2010 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 20:39
Als ik zo die punten lees zie ik dat veel al te winnen is door regelmatige updates. Is de Nexus One dan niet iets voor? 100% google ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 17:21

Sebazzz

3dp

paulklooster schreef op maandag 28 juni 2010 @ 01:05:
Als ik zo die punten lees zie ik dat veel al te winnen is door regelmatige updates. Is de Nexus One dan niet iets voor? 100% google ondersteuning
De Nexus One had wel het eerste Froyo.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
De Nexus draait in principe precies dezelfde Android versie als alle andere recente Android telefoons, zoals de Milestone, Legend en Desire (en zo nog een stuk of 4-5).

Nexus heeft nog helemaal geen Froyo er is nog geen officiële update of wat. Alleen eerder manueel upgradede toestellen van FRF50 en FRF72 zijn mondjesmaat geüpgraded naar FRF83, wat uiteindelijk niet de final bleek te zijn. Hoe dan ook, het zal wel de eerste telefoon zijn die geüpgraded wordt, nogal logisch als de rest nog een skin+testing van de fabrikant moet krijgen.

@Hieronder (laten we het geen SC maken :P): Ja helemaal waar, en daar kies je natuurlijk voor bij de aankoop van je toestel. Heel veel (toekomstige) Android gebruikers kan het echt niet schelen of ze een half jaartje later een update krijgen als hun telefoon zoals ie nu is goed functioneert, een redelijk groep zal niet eens weten dat er een update aan zit te komen. Tweakers daarentegen willen gewoon het nieuwste en snelste hebben, en dan weet je waar je moet zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door davidov2008 op 28-06-2010 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Nee maar het geeft wel aan dat je voor snelle updates bij de Nexus One moet zijn, of iedere Google Phone eigenlijk.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:18

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Marzman schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:49:
[...]

Draai het eens om dan?

Maar ik zou zeggen geef beide telefoons aan je moeder en laat haar videobellen zonder ook maar iets uit te leggen over de telefoon. Usability laten beoordelen door Tweakers klopt sowieso al niet :p
Kan ik ook net zo goed zeggen:
laat je moeder eens op een android phone en een iphone een foto versturen naar een andere telefoon.\
Kijken wat makkelijker is.

En over zoomen en scrollen.
Scroll eens een pagina of menu op de Desire. Je kan tenminste een lange pagina in 1x naar beneden scrollen ipv zoals op de iPhone dat het gelijk stopt met scrollen als je je vinger weghaalt.
Ik kan tenminste controleren of ik gelijk naar beneden wil, of langzaam scrollen.

En over zoomen. Ik houd echt van de text wrap. Gewoon zoveel fijner. Ik word echt gek van als ik heel de tijd van links naar rechts moet en van boven naar beneden. Nu kan ik gewoon lekker lezen in mijn schermpje en enkel naar beneden en boven scrollen.

[ Voor 35% gewijzigd door DNA_Saint op 28-06-2010 01:55 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

DNA_Saint schreef op maandag 28 juni 2010 @ 01:51:
[...]

Scroll eens een pagina of menu op de Desire. Je kan tenminste een lange pagina in 1x naar beneden scrollen ipv zoals op de iPhone dat het gelijk stopt met scrollen als je je vinger weghaalt.
De iPhone heeft volgens mij gewoon kinetisch scrollen hoor? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 10:06
Sebazzz schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:02:
[...]

Klopt wel want het staat gewoon in de SDK documentatie. Het kan goed zijn dat HTC in hun Android versie de interne procedures weer heeft ingeschakeld of zelf iets hebben gemaakt.
Wat er ook in de SDK mag staan: we kunnen dus wél met met de htc widget gps aan- en uitschakelen.

[ Voor 15% gewijzigd door pina op 28-06-2010 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

Het feit dat een iPhone 3GS met 600Mhz wel soepel scrollt en een htc hero met 500+ Mhz dat niet doet is omdat apple de UI laat renderen door de GPU.

Dit wordt op hedendaags nog steeds niet gedaan in android. Het hele UI wordt berekend in de CPU.
Ook haalt apple veel truukjes uit met de iPhone. Dit kun je doen als je het bij 1 telefoon laat.
Zoals alles omzetten in een plaatje en dan daar de animatie mee bewerkstelligen door de GPU.

Android daarentegen kan werken zonder GPU. Dit moest vanwege het feit dat er ook genoeg ARM SoC's waren zonder goede hardware acceleratie voor graphics.

Ik hoop dat daar verandering in aankomt. Android vind ik heel fijn maar is ook niet perfect.
Daarnaast is mijn Galaxy S wel heel smooth.. en ik weet niet of Samsung met de android versie geknoeit heeft om de GPU het UI werk te laten doen of niet. Zou wel leuk zijn om te weten.

Ik weet wat de iPhone kan, maar ook wat de android kan. Jammer dat er ook mensen zijn die b.v. mee discussiëren waarbij dit niet het geval is. Veel iPhone gebruikers hebben bv. nog nooit Android ervaren.

Android kan van iOS leren en iOS van android. Daarnaast moet je wel weten dat android een virtual machine is en iOS helemaal native. Dit betekend sowieso dat de iPhone iets minder rekenkracht nodig heeft. Maar daarnaast heb je wel de voordelen van een VM...

Android heeft wel last van het update gebeuren. Maar vergeet niet dat toen je dat android toestel op dat moment kocht, dat de nieuwste OS was.
Om nou overal een kale android versie op te gooien vind ik ook niet leuk. Fabrikanten moeten zich onderscheiden. Zo heeft Samsung een paar goede plus punten tegenover HTC en HTC weer zijn eigen pluspunten. Daarnaast hebben wij helaas niet veel te maken met motorola hier in europa...

Veel mensen hoor je zeggen, ja apple gooit ook overal iOS4 op.. maar uche* vergeten ze zo maar de iPhone 2G?

Ik snap het probleem bij android in het lage segment. Goedkope android toestellen die straks niet die gave 3D games kunnen spelen. Ook moesten ze die android toestellen verbieden met die resoluties die lager zijn als de HTC hero. Daar wordt echt bijna geen app voor gemaakt.
Nou zeg ik maar zo: gij betaald er ook naar....

Top segment(1Ghz) kan alle apps installeren. Ik had bijvoorbeeld multi-touch problemen op mijn HTC hero bij apps. En ik ben ook van mening dat alle telefoons updates horen te krijgen voor 1 jaar. En als er in dat jaar b.v. een nieuwe Android versie uitkomt, deze dan ook op de desbetreffende apparaat hoort te komen.
Je kunt natuurlijk niet altijd een nieuwere versie op de aller oudste toestellen zetten. Ook apple moet hieraan geloven.. En als je de verhalen al hoort dat de 3G veel slomer wordt door iOS4, dan weet je genoeg.
iOS4 werkt alleen goed op 3GS en de 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:57
Nu moet je niet vergeten dat die 500+ Mhz CPU's in bijv. de Hero niet echt supermoderne CPU's zijn. Die zaten een paar jaar terug ook al in de meeste HTC win mobile telefoons. De 600Mhz CPU in de 3GS is een Cortex A8 chip, welke in de basis hetzelfde is als de ARM structuur in de Snapdragon, A4 en Samsung processor.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 145867 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 18:03:
Het feit dat een iPhone 3GS met 600Mhz wel soepel scrollt en een htc hero met 500+ Mhz dat niet doet is omdat apple de UI laat renderen door de GPU.
Dit is wat te makkelijk. De processor van de 3GS is héél anders dan die van de Hero. Ten eerste al de veel snellere gpu, en daarnaast is de processor van de 3GS van een heel ander type. De Hero heeft een verouderde core en instructie-set. Die megaherzen zeggen niet zoveel.
Dit wordt op hedendaags nog steeds niet gedaan in android. Het hele UI wordt berekend in de CPU.
Ook haalt apple veel truukjes uit met de iPhone. Dit kun je doen als je het bij 1 telefoon laat.
Zoals alles omzetten in een plaatje en dan daar de animatie mee bewerkstelligen door de GPU.
Voordeel van Apple is natuurlijk dat zij de hardware bepalen. Zij weten vantevoren dat hun processor een snelle gpu aan boord heeft. Bij Android-telefoons kun je daar niet op gokken, door alle verschillende hardware wat er gebruikt wordt. Apple doet dit uiteraard beter, maar het is te verklaren. Google heeft een geheel andere opzet: namelijk veel telefoontypes ondersteunen.
Android daarentegen kan werken zonder GPU. Dit moest vanwege het feit dat er ook genoeg ARM SoC's waren zonder goede hardware acceleratie voor graphics.
Ah, je zegt het nu zelf ook. Nouja ik laat het stukje hierboven toch maar staan :P
Ik hoop dat daar verandering in aankomt. Android vind ik heel fijn maar is ook niet perfect.
Daarnaast is mijn Galaxy S wel heel smooth.. en ik weet niet of Samsung met de android versie geknoeit heeft om de GPU het UI werk te laten doen of niet. Zou wel leuk zijn om te weten.
Zou kunnen. Samsung heeft zijn eigen processor en Android is natuurlijk gewoon te modificeren.
Ik weet wat de iPhone kan, maar ook wat de android kan. Jammer dat er ook mensen zijn die b.v. mee discussiëren waarbij dit niet het geval is. Veel iPhone gebruikers hebben bv. nog nooit Android ervaren.

Android kan van iOS leren en iOS van android. Daarnaast moet je wel weten dat android een virtual machine is en iOS helemaal native. Dit betekend sowieso dat de iPhone iets minder rekenkracht nodig heeft. Maar daarnaast heb je wel de voordelen van een VM...

Android heeft wel last van het update gebeuren. Maar vergeet niet dat toen je dat android toestel op dat moment kocht, dat de nieuwste OS was.
Om nou overal een kale android versie op te gooien vind ik ook niet leuk. Fabrikanten moeten zich onderscheiden. Zo heeft Samsung een paar goede plus punten tegenover HTC en HTC weer zijn eigen pluspunten. Daarnaast hebben wij helaas niet veel te maken met motorola hier in europa...

Veel mensen hoor je zeggen, ja apple gooit ook overal iOS4 op.. maar uche* vergeten ze zo maar de iPhone 2G?

Ik snap het probleem bij android in het lage segment. Goedkope android toestellen die straks niet die gave 3D games kunnen spelen. Ook moesten ze die android toestellen verbieden met die resoluties die lager zijn als de HTC hero. Daar wordt echt bijna geen app voor gemaakt.
Nou zeg ik maar zo: gij betaald er ook naar....

Top segment(1Ghz) kan alle apps installeren. Ik had bijvoorbeeld multi-touch problemen op mijn HTC hero bij apps. En ik ben ook van mening dat alle telefoons updates horen te krijgen voor 1 jaar. En als er in dat jaar b.v. een nieuwe Android versie uitkomt, deze dan ook op de desbetreffende apparaat hoort te komen.
Je kunt natuurlijk niet altijd een nieuwere versie op de aller oudste toestellen zetten. Ook apple moet hieraan geloven.. En als je de verhalen al hoort dat de 3G veel slomer wordt door iOS4, dan weet je genoeg.
iOS4 werkt alleen goed op 3GS en de 4.
Tsja, de verschillen hier zijn weer uit te leggen door het verschil in concept wat Apple en Google hanteren. Apple = één toestel, en alles zelf bepalen. Google geeft het uit handen door het Android-framework aan te leveren en het de fabrikanten zelf uit te laten zoeken (al is Android echt wel minder open dan dat ze je willen laten geloven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 15:09
davidov2008 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:54:
[...]

Wekker bug: wordt 99% van de tijd veroorzaakt door Appkillers. In de eerste 2 weken dat ik m'n Nexus had en een appkiller gebruikte, ging de wekker bijna 50% van de tijd niet af. Is daarna (na verwijderen van de appkiller) nooit meer gebeurd. Daarnaast: soms "dwingt" een andere app de klok uit het geheugen, maar die betreffende app is dan erg geheugenverslindend en dom geprogrammeerd, kom je gelukkig zelden tegen.

Muziek bug: heb ik nog nooit meegemaakt op m'n Nexus, maar ik gebruik ook hoofdzakelijk m'n "good old" iPod video voor muziek. Dus zou misschien wel aanwezig kunnen zijn :P

Webradio niet op de achtergrond? Dat begrijp ik niet, ik draai probleemloos de Radio.nl app en kan ondertussen browsen, gamen etc. Ook als ik de telefoon daarna in standby zet. Systeemsnelheid wordt er totaal niet door beïnvloed. Wat voor built-in app wordt er dan geleverd bij Android waarmee je internetradio kan luisteren maar die dus bij multitasking de geest geeft? Die heb ik gemist geloof ik.
Wekkerbug: Ik gebruik geen appkiller, en heb alleen bekende apps die(denk ik) redelijk goed geprogrammeerd zijn...

Webradio: Nee browse dus met mijn browser naar Nederland.fm en open vanuit daar de stream in de stock muziek app, dan komt die voor. Ik zal de app van radio.nl eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Over die wekker: dat is wel erg raar, als ik zo zoek op internet vind ik eigenlijk ook alleen maar topics over wekkerproblemen die na het weghalen van de appmanager opgelost waren. Iemand rapporteert sporadisch dat het alarm soms niet afgaat als er nog notifications in je statusbar staan, toen ik het zojuist probeerde werkte dat wel in ieder geval. Ook is er iemand die zegt dat het probleem zich oplost als je iedere dag de wekker opnieuw zet (zodat ie weer zegt 'Het alarm is ingesteld op x uur en x min vanaf nu'). Misschien zou je toch een factory reset moeten proberen als 't probleem hardnekkig is, een wekker-bug is toch wel 't ergste soort bug dat je kan hebben (onvoorspelbaar, maar essentieel als het mis gaat, i.t.t. bijv een browser bug). Ik weet dat mij WinMo regelmatig niet af ging totdat ik een aparte wekker-app installeerde en dat ik me daar mateloos aan irriteerde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Touchdomex schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:26:
[...]

Native app voor muziek vind ik goed. Ziet er netjes uit en integreert prettig mee. Alleen is de codecsupport om te huilen.... Geen FLAC of OGG. Dat voor een opensource OS...
Ik heb met mijn i-Mobile IE 6010 anders gewoon support voor OGG. Sterker zelfs. Alle ringtones zijn in OGG formaat door i-Mobile op mijn telefoon gezet. Maar met WMA heeft ie wel weer moeite.

Ook had ik bijvoorbeeld geen market app of de google apps (opgelost met een rom update).

Ik heb hiervoor bijna altijd met Symbian gewerkt....en dan vind ik Android toch makkelijker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Touchdomex schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:26:
[...]

Native app voor muziek vind ik goed. Ziet er netjes uit en integreert prettig mee. Alleen is de codecsupport om te huilen.... Geen FLAC of OGG. Dat voor een opensource OS...
FLAC niet nee, maar er zijn wel mogelijkheden om het erin te hacken. Ogg wordt echter wél ondersteunt. Ga maar eens naar de /system/media map, je zal zien dat de ringtones in ogg formaat zijn (als ik het goed herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Wekker-bugs die door Android veroorzaakt worden zijn vaak door de fabriakant er in gebakken (onbewust :P) Ten minste me wekker heeft maar bij 1 telefoon en 1 specifieke build niet gewerkt... Dat was de Milestone met 2.1-update1 (en bij 2.0/2.1 had ik het niet), lijkt me neit echt de schuld van Andorid, maar van Motorola! op me Nexus begon ik met 2.1-update1 en daar had ik er geen problemen mee!

[ Voor 10% gewijzigd door watercoolertje op 29-06-2010 09:48 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik denk dat het nummer 1 zwakke punt de verdeeldheid is. Mensen krijgen verschillende ervaringen voorgeschoteld op verschillende toestellen. Mensen die bijvoorbeeld een Samsung Android telefoon hebben zullen misschien afgeschrikt worden door het nalatige gedrag van Samsung als het op updates/ondersteuning aankomt. Ook kan Android op een klein scherm en een tragere processor wel eens een tegenvaller zijn. Het gemak bij Apple is dat ze alles kunnen toespitsten op die ene/enkele CPU('s) en andere eigenschappen van de iPhone. Er worden geen schillen omheen gemaakt door de verschillende fabrikanten die de gebruikers-ervaring vaak alleen verminderen en/of ervoor zorgen dat op andere telefoons met het OS de ervaring relatief minder is. Dit allemaal samen gevat laat exact dezelfde tegenstelling tussen Windows en OSX zien maar dan in de computer-markt: het complete pakket krijg je bij Apple, bij de concurrent kan je een goede ervaring krijgen, het hangt alleen af van de eigenschappen van het apparaat (prestaties, kwaliteit, service fabrikant).

Op de tweede plek komt toch echt de vormgeving van het OS: de market speelt bijvoorbeeld een te kleine rol in het OS: De app zelf heeft een matige overzichtelijkheid/indeling. Ook telt mee dat op de iPhone gewoon een grotere/betere markt is: Er zit waarschijnlijk een publiek dat sneller overgaat tot het kopen van apps, dat het betalen op IOS makkelijker is draagt hier ook aan bij. Hierdoor zijn er kwalitatief betere apps in de app store, de keuring van Apple zelf komt dit eigenlijk ook ten goede. Ook is het makkelijker programmeren voor één soort toestel dan voor een ontelbaar aantal variaties. Maar dat is nou exact wat het verschil tussen android en IOS is: Het draait bij IOS meer om de feel in plaats van de mogelijkheden, een klein voorbeeld zijn de voorschriften voor icoontjes van apps: allemaal afgeronde vierkanten met een glans erover, dit zorgt mooi wel voor een gelikt hoofdmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
I-Heine-I schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:54:
Ik denk dat het nummer 1 zwakke punt de verdeeldheid is. Mensen krijgen verschillende ervaringen voorgeschoteld op verschillende toestellen. Mensen die bijvoorbeeld een Samsung Android telefoon hebben zullen misschien afgeschrikt worden door het nalatige gedrag van Samsung als het op updates/ondersteuning aankomt. Ook kan Android op een klein scherm en een tragere processor wel eens een tegenvaller zijn. etc etc.
De verscheidenheid aan android versies en telefoons is gelijk ook weer een voordeel. Ik heb hierdoor een nieuwe android telefoon voor ongeveer 150 euro kunnen kopen. Een iphone heb je zonder provider pas voor rond de 700-800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ook is het makkelijker programmeren voor één soort toestel dan voor een ontelbaar aantal variaties.
Dat vind ik een gevaarlijke claim. Heb je zelf al eens voor Android geprogrammeerd en wat zijn je ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I-Heine-I schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:54:
Ik denk dat het nummer 1 zwakke punt de verdeeldheid is. Mensen krijgen verschillende ervaringen voorgeschoteld op verschillende toestellen. Mensen die bijvoorbeeld een Samsung Android telefoon hebben zullen misschien afgeschrikt worden door het nalatige gedrag van Samsung als het op updates/ondersteuning aankomt. Ook kan Android op een klein scherm en een tragere processor wel eens een tegenvaller zijn. Het gemak bij Apple is dat ze alles kunnen toespitsten op die ene/enkele CPU('s) en andere eigenschappen van de iPhone.
Dit is deels waar op GPU vlak. Niet op CPU. De snapdragon heeft weer een Neo core GPU en de Hummingbird heeft weer een PowerVR. Hiervoor moet je wel appart programmeren. Maar voor de CPU niet. Maar android wordt elke versie lichter en sneller. Behalve de fancy functies die erbij gegeven zijn zoals live wallpapers. Die kan je maar beter achterwege laten op oude modellen. Maar de snelheidsverbeteringen zijn zeker welkom op de oude telefoons. Daarentegen maakt apple de iPhones trager. Kijk maar naar de 3G. De 3GS kan iOS 4 aan.. maar vast ook niet meer!
Er worden geen schillen omheen gemaakt door de verschillende fabrikanten die de gebruikers-ervaring vaak alleen verminderen en/of ervoor zorgen dat op andere telefoons met het OS de ervaring relatief minder is. Dit allemaal samen gevat laat exact dezelfde tegenstelling tussen Windows en OSX zien maar dan in de computer-markt: het complete pakket krijg je bij Apple, bij de concurrent kan je een goede ervaring krijgen, het hangt alleen af van de eigenschappen van het apparaat (prestaties, kwaliteit, service fabrikant).
Even dat je het weet. De gebruikers ervaringen van de bekende schillen zoals moto blur, Sense en touchwiz maken juist de gebruikers ervaring makkelijker. Dus dit gaat helaas niet op.
Ik geef toe dat android niet zo gebruiksvriendelijker is als de iPhone. Maar wel veel gebruiksvriendelijk dan mobieltjes ooit waren. De iPhone heeft minder diepe functies en is daarom simpeler.
Vergelijk het b.v. met die opa/oma telefoons met super grote knoppen. Die zijn weer veel gebruiksvriendelijker als de iPhone... waarom neem je die dan niet?
Dus conclusie: Wil je meer? zul je beetje gebruiksvriendelijkheid moeten inleveren. Probeer jij maar eens professionele video bewerkings software te vergelijken met windows movie maker. Tsja....
Op de tweede plek komt toch echt de vormgeving van het OS: de market speelt bijvoorbeeld een te kleine rol in het OS: De app zelf heeft een matige overzichtelijkheid/indeling. Ook telt mee dat op de iPhone gewoon een grotere/betere markt is: Er zit waarschijnlijk een publiek dat sneller overgaat tot het kopen van apps, dat het betalen op IOS makkelijker is draagt hier ook aan bij. Hierdoor zijn er kwalitatief betere apps in de app store, de keuring van Apple zelf komt dit eigenlijk ook ten goede. Ook is het makkelijker programmeren voor één soort toestel dan voor een ontelbaar aantal variaties.
Ik geef toe dat betalen bij android een gedoe is. Puur omdat je alleen kan betalen met creditcards. En wij in nederland gebruiken die dingen niet. Ik heb soms wel eens dat ik een app heel graag wil. En ook graag voor wil betalen. Maar ik wil dan graag met iDeal of Paypal betalen. Dit is nog niet mogelijk. Hier heb je een puntje, al had ik ook al gehoord dat ze dit gingen veranderen en is dit punt dan niet meer geldig.
Er zijn kwalitatief ook iets betere apps, dit komt voornamelijk omdat apple met de appstore er als eerste bij waren. En dat is hun voordeel. Ze lopen ook voor op games. Maar ze lopen achter als het gaat om handige apps voor dagelijks gebruik.
De keuring van apple is een slecht idee, jij prijst dit aan als positief. Maar ik niet. De vertraging die oploopt door het keuren kan wel weken duren voordat je app in de store ligt. En daarnaast ook nog us vaak afgekeurd worden door de domste redenen zoals het eigen belang van apple zelf. Android draait op een Virtual Machine en kan dus altijd kijken wat de applicatie doet. Doet hij een verboden handeling? Dan keurt hij hem automatisch af. Het systeem van google is automatisch en je kan precies zien wat de applicatie met jou telefoon doet. Je laatste punt is dat je bij apple beter kan programmeren. Dat is deels waar. Gebruik je geen GPU dan boeit het geen hol. Dan werkt het vaak op alle apparaten en de resolutie wordt automatisch aangepast. Ga je gebruik maken van een GPU moet je kijken welke GPU je wilt ondersteunen. En pak je natuurlijk de populairste. Hiervoor moet google ook nog een oplossing vinden.
Maar dat is nou exact wat het verschil tussen android en IOS is: Het draait bij IOS meer om de feel in plaats van de mogelijkheden, een klein voorbeeld zijn de voorschriften voor icoontjes van apps: allemaal afgeronde vierkanten met een glans erover, dit zorgt mooi wel voor een gelikt hoofdmenu.
Dit heeft niks met het android OS te maken. Dat is puur het uiterlijk. Dit kan elke fabrikant aanpassen. En zorgt voor concurrentie. Ik vind anders de feel van sense en touchwiz anders erg lekker en direkt.
Bij de iPhone kom je in princiepe gelijk in de applauncher terecht. Bij android heb je nog een homescreen die je kan aanpassen. Zou jij het fijn vinden als je desktop op je PC helemaal vol stond met icoontjes? (zoals iOS?) Daarom hebben ze nu mapjes in iOS 4 ja.. maar er is ook nog gewoon veel mis met iOS net zoals Android niet 100% goed is.

Mijn vraag is, met welke android toestel heb je ervaring en welke iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Echt het grootste voordeel van Android vs iOS zijn de widgets.
Ik kan gewoon in 1 opslag, het weer, de tijd, agendapunten etc zien.
Probeer dat maar eens op de iPhone. Ben je weer een tijdje verder.

Widgets vind ik gewoon een must op portable devices. Op een desktop gebruik ik het nooit.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 20:35

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind het zwak dat als je een schermpje vol gezet hebt met icoonen en/of widgets, je eerst 1 icoon moet verwijderen voordat je de volgorde kunt wijzigen. Verder vind ook ik dat de Desire UI niet zo soepel loopt als die van de iPhone 3GS die ik hiervoor had. Ik zie dit vaak als ik de camera open, soms lagt ie wel 5 sec ofzo voordat ik beeld krijg. Komt vaak voor als ik de foon uitzet met de camera app nog draaiend.

Ik hoop dat de Desire snel een update krijgt naar 2.2 en dat ik dan de apps op de SD kaart kan installeren, want dit is mi het probleem waardoor mijn Desire niet snel aanvoelt. Soms heb ik nog maar 15MB geheugen vrij en dat merk je. Ik denk dat de meesten die de Desire snel vinden niet veel apps geinstalleerd hebben. Ook het renderen van de UI door de GPU mag van mij zsm geimplementeerd worden.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

zonoskar schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:43:
Ik hoop dat de Desire snel een update krijgt naar 2.2 en dat ik dan de apps op de SD kaart kan installeren, want dit is mi het probleem waardoor mijn Desire niet snel aanvoelt.
Dat is totaal niet gerelateerd aan elkaar, RAM en flash zijn twee dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Sebazzz schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:09:
Dat is totaal niet gerelateerd aan elkaar, RAM en flash zijn twee dingen.
Nu 'installeert' Android alle apps in het interne geheugen (RAM) waardoor er een hoop geheugen voor statische dingen gebruikt wordt en er dus minder over blijft voor running apps. Als je de apps in Froyo op de SD kaart kan zetten, is er meer geheugen over voor de apps die draaien. Die zullen dan sneller en vloeiender draaien, dat merk ik zelf ook als ik een hoop apps eraf gooi. Dan is de Desire ineens wel weer vloeiend.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Je haalt toch twee dingen door elkaar. Het flashgeheugen is equivalent als de harddisk in je computer. Als je veel programma's installeert die geen services draaien en fatsoenlijk in elkaar zijn gezet, blijft je Windows op snelheid. Installeer je programma's die allemaal achtergrondservices starten duurt het booten van je computer ineens een halve minuut langer.

De RAM in je smartphone is gelijk aan de RAM in je computer, het is gewoon het werkgeheugen en dat is weg als je reboot. Dat is weg als je afsluit. Hier worden nooit applicaties op geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Laatst online: 16:49
het interne geheugen is wat anders dan ram. Het interne geheugen is als de harde schijf, maar dan flash geheugen. Daar worden gewoon media en systeembestanden op gezet, en RAM is als de RAM van een computer. Daar worden tijdelijke bestanden opgezet. (ik ben ook geen expert, maar dit klopt wel ongeveer)

te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:22
Tomato tumeto. Het gaat er om dat zijn desire voor zijn gevoel sneller zou moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Even dat je het weet. De gebruikers ervaringen van de bekende schillen zoals moto blur, Sense en touchwiz maken juist de gebruikers ervaring makkelijker. Dus dit gaat helaas niet op.
Ik geef toe dat android niet zo gebruiksvriendelijker is als de iPhone. Maar wel veel gebruiksvriendelijk dan mobieltjes ooit waren. De iPhone heeft minder diepe functies en is daarom simpeler.
Vergelijk het b.v. met die opa/oma telefoons met super grote knoppen. Die zijn weer veel gebruiksvriendelijker als de iPhone... waarom neem je die dan niet?
Dus conclusie: Wil je meer? zul je beetje gebruiksvriendelijkheid moeten inleveren. Probeer jij maar eens professionele video bewerkings software te vergelijken met windows movie maker. Tsja....
Het is niet zo dat het niet op gaat, de ervaringen zullen ongetwijfeld variëren. Ik heb zelf ervaring met Android op mijn Samsung Galaxy Spica en die heeft standaard een Touchwiz schil over het menu. Ik vind die schil onoverzichtelijk en traag, daar komt bij dat hij niks toevoegt aan het standaard menu. Enkel en alleen bedoeld om onderscheid te creëren met andere Android telefoons. Binnen no-time stond er bij mij dus een andere launcher uit de market op. Over Sense hoor ik betere verhalen, maar het blijft een feit dat de schillen variëren in kwaliteit, en dat is het argument dat ik als een zwak punt aangaf.
De keuring van apple is een slecht idee, jij prijst dit aan als positief. Maar ik niet. De vertraging die oploopt door het keuren kan wel weken duren voordat je app in de store ligt. En daarnaast ook nog us vaak afgekeurd worden door de domste redenen zoals het eigen belang van apple zelf. Android draait op een Virtual Machine en kan dus altijd kijken wat de applicatie doet. Doet hij een verboden handeling? Dan keurt hij hem automatisch af. Het systeem van google is automatisch en je kan precies zien wat de applicatie met jou telefoon doet. Je laatste punt is dat je bij apple beter kan programmeren. Dat is deels waar. Gebruik je geen GPU dan boeit het geen hol. Dan werkt het vaak op alle apparaten en de resolutie wordt automatisch aangepast. Ga je gebruik maken van een GPU moet je kijken welke GPU je wilt ondersteunen. En pak je natuurlijk de populairste. Hiervoor moet google ook nog een oplossing vinden.
Ik bedoelde de keuring niet alleen op het gebied van gevaren voor het systeem. Apple hanteert ook een zekere standaard voor het uiterlijk van een app en of de app goed draait op het systeem. Slecht geprogrammeerde apps die forced closes veroorzaken horen dus eigenlijk niet in de market. Ik moet zeggen dat ik ook geniet van apps die er bij Apple nooit door waren gekomen (taskkillers?, home replacements?) maar dit is toch echt een zwakte en een sterkte gecombineerd bij Android. Zoals ik al zei: Apple geeft de look&feel en Android de mogelijkheden, en uiteindelijk is dat telkens waar de discussie weer op uitdraait en waarin IOS en Android allebei een positie in de markt hebben.
Zou jij het fijn vinden als je desktop op je PC helemaal vol stond met icoontjes? (zoals iOS?)
Nee, maar we hebben het hier niet over desktops maar over mobiele telefoons, en daarop zijn zaken als widgets en mappen voor de meesten niet van zeer groot belang.
maar er is ook nog gewoon veel mis met iOS net zoals Android niet 100% goed is.

Mijn vraag is, met welke android toestel heb je ervaring en welke iPhone?
Er is inderdaad met beide systemen wat mis en dat is ook precies waar dit topic voor is :D. De zwaktes van Android zijn in de meeste gevallen ook weer sterke punten en zo geldt dat ook voor de iPhone. Uiteindelijk zijn het gewoon systemen voor verschillende soorten personen.

En in mijn bezit heb ik een Samsung Galaxy Spica met Android 2.1, loopt prima maar ik heb er mijn aanmerkingen op zoals iedereen dat wel heeft op zijn telefoon. Wat betreft de iPhone heb ik ervaring met de 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:07
Sebazzz schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:39:
[...]
Dat vind ik een gevaarlijke claim. Heb je zelf al eens voor Android geprogrammeerd en wat zijn je ervaringen?
Een OS kun je wel beter bouwen voor één hardwareplatform dan veel platforms, lijkt me. Dan weet je precies voor welke hardware je het bouwt en kun je het ook testen op die ene machine. Als je een OS bouwt dat ook op andere machines gebruikt gaat worden die je niet eens kent, kan het resultaat wel eens wat minder zijn. Vooral als die andere machines vanwege budgetredenen minder krachtig zijn.

Mijn Spica is soms wel een beetje laggy. Geen ramp voor mij aangezien het ding de helft kost van een topper, maar het is natuurlijk niet 100%

[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 29-06-2010 20:23 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Nu geef je geen antwoord op me vraag. Jij zegt dat ontwikkelen voor Android moeilijker is, dus ik vraag of je dat weet en wat je ervaringen zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:07
Sebazzz schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:36:
Nu geef je geen antwoord op me vraag. Jij zegt dat ontwikkelen voor Android moeilijker is, dus ik vraag of je dat weet en wat je ervaringen zijn. ;)
Niet aan mij. :)
Zie ook het woordje 'wel'.
En ik heb het idee dat meer het bouwen van een rom werd bedoeld dan het ontwikkelen van apps.
Dat gebruikte ik als springplank naar mijn idee dat het voor Apple zoveel makkelijker is aangezien ze telkens maar één hardware platform hebben.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nog even over mijn domme opmerking op de vorige pagina, over hoe het onmogelijk zou zijn om tekst gedeeltelijk te selecteren: ik ben er nu eindelijk achter dat je ook woorden kan dubbelklikken :')

Dat maakt mijn lijstje met zwakke punten een stuk korter!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nog een zwak punt: je kun tgeen HTTP proxy instellen voor Wifi. Dus ik kan mijn telefoon op het werk niet gebruiken om via Wifi het internet op te gaan. En 3G ontvangst van T-Mobile is hier in het gebouw belabberd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Het is waarschijnlijk wel mogelijk, maar dan moet je in configfiles gaan wroeten. Is er geen app voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nee, is niet mogelijk, zie issue 1273.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

zonoskar schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:22:
Nog een zwak punt: je kun tgeen HTTP proxy instellen voor Wifi. Dus ik kan mijn telefoon op het werk niet gebruiken om via Wifi het internet op te gaan. En 3G ontvangst van T-Mobile is hier in het gebouw belabberd :(
Maar dit is toch geen zwak punt? Gewoon een missende functie?
En heeft iOS dit dan wel? Volgens mij niet...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

DNA_Saint schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:42:
[...]

Als iets mist wat je nodig bent, is dat toch een behoorlijk zwak punt :/

En ik vind dat er wel heeeeeeeel veel vergeleken wordt met iOS.. Dat lijkt me niet de bedoeling van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:26
Mopperen is menselijk denk ik dan maar.
Ik heb heel wat telefoontjes gehad, en zodra het een "smartphone" werd genoemd had het wel problemen. Na een windows phone (eeuwig geneuzel met een stom pennetje) en nokia smartphone ben ik een tijd lang terug gegaan naar een simpele bel-telefoon. Tot de Hero. Eigenlijk voor het eerst een goede smartphone (IMHO). Mijn collega's hebben allemaal een iPhone (contract-deal in noorwegen) en dat lijkt ook een goede smartphone te zijn.

Dus sja, ik vind de punten in de OP eigenlijk toepasbaar op ALLE smartphones.
Ook het punt mbt updates; je koopt een telefoon zoals die is (als je een slechte telefoon koopt met de hoop op een update, ben je imo verkeerd bezig), het feit dat er een update voor komt is alleen maar iets extra's. Noem maar eens een lijst met fabrikanten die wel regelmatig met een flinke update komen. Al moet ik er wel bij zeggen dat er een nieuwe weg ingeslagen is; updates voor telefoons worden net zo gewoon als updates bij Windows, maar of we daar nu zo blij mee moeten zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Anoniem: 8504 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:52:
[...]

En ik vind dat er wel heeeeeeeel veel vergeleken wordt met iOS.. Dat lijkt me niet de bedoeling van dit topic.
Dat is simpelweg de sterkste concurrent. Windows Mobile is uit de tijd en Windows Phone is nog niet sterk genoeg op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

DNA_Saint schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:42:
[...]

De iPhone heeft dit al sinds de een van de eerste versies volgens mij (in 2.0 zat het er al in), dus ja, iOS heeft dit wel. En als je je telefoon in een bedrijf of op een onderwijsinstelling gebruikt heb je dit gewoon nodig om door de firewall heen te komen. Dat het niet in Android zit is gewoon dom van Google, maar nog dommer is dat het zelfs niet in 2.2 zal zitten. Elk TCP/IP ondersteunend OS heeft deze functionaliteit aan boord, waarom Android dan niet.

/edit: Dus iedereen moet even inloggen met zijn/haar gmail account en naar de pagina van issue 1273 (zie linkje in mijn andere post) gaan en dan linksboven het sterretje aanvinken zodat er wat meer focus komt op dit gemis in Android 2.1.

[ Voor 14% gewijzigd door zonoskar op 09-07-2010 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 8504 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:52:
[...]

Als iets mist wat je nodig bent, is dat toch een behoorlijk zwak punt :/

Zwakke punten staan vaak in relatie tot anderen. En dan is vergelijken met iOS vrij logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 15:14
rinkel schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:02:
(...)
Ook het punt mbt updates; je koopt een telefoon zoals die is (als je een slechte telefoon koopt met de hoop op een update, ben je imo verkeerd bezig), het feit dat er een update voor komt is alleen maar iets extra's. Noem maar eens een lijst met fabrikanten die wel regelmatig met een flinke update komen. Al moet ik er wel bij zeggen dat er een nieuwe weg ingeslagen is; updates voor telefoons worden net zo gewoon als updates bij Windows, maar of we daar nu zo blij mee moeten zijn ?
Ik zou anders graag zien dat updates anders geregeld worden. Misschien naar voorbeeld van mijn ubuntu bak, gewoon een melding dat er updates beschikbaar zijn voor bepaalde onderdelen, en eens in de zoveel tijd een upgrade naar een nieuwe versie van android. Laat de fabriekanten zich maar lekker bezig houden met de hardware en de drivers daarvoor, en google voor android zelf. Homescreen replacements zoals sense, dat wat er op de x10 draait enzo horen wat mij betreft ook in de market, en niet ingebakken in android.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

localjoost.nl schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 08:18:
....
Homescreen replacements zoals sense, dat wat er op de x10 draait enzo horen wat mij betreft ook in de market, en niet ingebakken in android.
Precies! En ook meteen de locks op het rooten eraf, we hebben niet voo rniets een open source phone gekocht. Als ik wou jailbreaken, had ik wel mijn iPhone gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

localjoost.nl schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 08:18:
[...]

Ik zou anders graag zien dat updates anders geregeld worden. Misschien naar voorbeeld van mijn ubuntu bak, gewoon een melding dat er updates beschikbaar zijn voor bepaalde onderdelen, en eens in de zoveel tijd een upgrade naar een nieuwe versie van android. Laat de fabriekanten zich maar lekker bezig houden met de hardware en de drivers daarvoor, en google voor android zelf. Homescreen replacements zoals sense, dat wat er op de x10 draait enzo horen wat mij betreft ook in de market, en niet ingebakken in android.
Fabrikanten houden dat zelf tegen volgens mij. Ze willen zich onderscheiden van anderen en kunnen dit doen met hardware (maar daar zitten niet zo'n grote marges op) en met software/layout.

Het is al heel wat eigenlijk dat er nu een OS is dat draait op meerdere merken telefoons (en onafhankelijk is van telefoonfabrikanten)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 10:06
wat ik vreemd vind en me eigenlijk soms wel aan stoor is, dat wanneer je een app net verlaat, of je het toestel uiot standby haalt, en je dan op de home-knop drukt om naar je 1e homescreen te gaan, dat daar veel framedrops zijn. Het gebeurt niet altijd, maar af en toe eens, wss omdat er net iets in het geheugen werd geladen of zo. Maar zo'n zaken komt bij android dan wel eens voor, wat bij de iphone niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Soort mij ook wel. Ik ben benieuwd hoe dat met Froyo zal zijn.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:25

zAo

GPLv2 Fanboy

Stukfruit schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:30:
Soort mij ook wel. Ik ben benieuwd hoe dat met Froyo zal zijn.
In Froyo is dat nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Marzman schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:17:
[...]

Fabrikanten houden dat zelf tegen volgens mij. Ze willen zich onderscheiden van anderen en kunnen dit doen met hardware (maar daar zitten niet zo'n grote marges op) en met software/layout.

Het is al heel wat eigenlijk dat er nu een OS is dat draait op meerdere merken telefoons (en onafhankelijk is van telefoonfabrikanten)
Om even bij sense te blijven: HTC kan er best voor kiezen sense standaard met eigen telefoons mee te leveren, en deze software dan ook in de market beschikbaar te maken voor een x bedrag. In mijn ogen zou dit meer mensen alleen maar overhalen om later een keer een HTC toestel te kopen, waar sense voor geoptimaliseerd is en in principe beter zou draaien op je andere android telefoon. Maar goed, ik ben geen marketing specialist, dus weet niet of dit ook echt zo zou werken ;)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 16:14

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Isdatzo schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:49:
[...]

En dat is dan voor mij ook meteen *de* reden om geen android (of de meeste andere software / diensten van google) te gebruiken.
LOL
Wat denk je dat een iPhone over jou verstuurd. Ik heb eens een dag gespendeerd aan het tcpdumpen wat een iPhone verzend over Internet bij gewoon "standby". Je schrikt je wezenloos (welke apps jij hebt geinstalleerd en welke je gebruikt, welke muziek je hebt)

Dit vind ik zo'n non-argument.

Google verdient dan z'n geld met advertenties, maar ondertussen kun je wel gratis je maps bekijken en fijn zoeken. Wat doet Apple? Een PC ombouwen in een mooi kastje en het tegen x2 verkopen? Is dat wel eerlijk dan?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Apple is onlangs ook begonnen met zijn eigen advertentiedienst. Die zullen dus ook wel graag informatie van je willen :)
localjoost.nl schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:58:
[...]

Om even bij sense te blijven: HTC kan er best voor kiezen sense standaard met eigen telefoons mee te leveren, en deze software dan ook in de market beschikbaar te maken voor een x bedrag. In mijn ogen zou dit meer mensen alleen maar overhalen om later een keer een HTC toestel te kopen, waar sense voor geoptimaliseerd is en in principe beter zou draaien op je andere android telefoon. Maar goed, ik ben geen marketing specialist, dus weet niet of dit ook echt zo zou werken ;)
Sense is meer dan een likje verf over je interface heen. Er is een hoop veranderd aan het Android-framework, waardoor het zomaar installeren als app waarschijnlijk onmogelijk is. Je zult er waarschijnlijk ook root-toegang voor nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
RoD schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:43:
Apple is onlangs ook begonnen met zijn eigen advertentiedienst. Die zullen dus ook wel graag informatie van je willen :)

[...]

Sense is meer dan een likje verf over je interface heen. Er is een hoop veranderd aan het Android-framework, waardoor het zomaar installeren als app waarschijnlijk onmogelijk is. Je zult er waarschijnlijk ook root-toegang voor nodig hebben.
Precies, en dat is dus IMHO jammer en helpt (again IMHO) niet echt mee met een een positieve ontwikkeling van android, juist door dit soort custom zaken zit men vaak (te) lang te wachten op updates. Ik hoop dat er ooit een programma komt waarmee jij zelf op jouw eigen telefoon de android versie naar keuze kan inladen. Dus power to the user. Zoals ik al zei: laat de telefoon fabriekanten maar driver software schrijven en in een of andere repository zetten.

Ben alleen bang dat er nog heel wat moet gebeuren in telco land voordat dit gaat gebeuren.

(Heb zelf weinig ervaring met sense, maar wat ik er van gezien heb leek het toch niet heel erg anders dan een launcher pro met een x aantal extra widgets)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
localjoost.nl schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:08:
Zoals ik al zei: laat de telefoon fabriekanten maar driver software schrijven en in een of andere repository zetten.
Kijk eens onder de Android-sectie @ kernel.org 8)

En Sense wordt simpelweg niet vrijgegeven omdat het een verkooppunt is van HTC-apparaten. Natuurlijk gaan ze dat dan niet doen...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Stukfruit schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 18:26:
[...]

En Sense wordt simpelweg niet vrijgegeven omdat het een verkooppunt is van HTC-apparaten. Natuurlijk gaan ze dat dan niet doen...
Wat moet ik op kernel.org zien? Dat fabrikanten wel drivers schrijven (lijkt me logisch) voor hun hardware en die in de kernel zit? oid? Daarmee kan ik toch nog steeds niet via een of ander programma zeggen tegen mijn telefoon: doe mij nu maar android 1.6, for the heck of it, of een beta van de nog niet gereleasde versie (zonder dat ik daar root/custom roms/etc voor nodig heb)

Ik *verwacht* verder ook niet dat HTC dat gaat doen hoor :) Ik zeg alleen maar dat het, naar mijn mening, beter voor android zou zijn, als het geheel generiek opgezet zou worden, en fabrikanten met hun poten er vanaf blijven :+ en er bovenop bouwen :)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Ik moet aan een nieuw toestel (X1 verloren) dus zit nu te denken aan een HTC Androidtoestel. De Desire ofzo.
Maar nu zit ik met een paar vragen.
1: Ik sync nu mijn agenda en contacts met Google Calendar. Mag ik er vanuit gaan dat dit met Android nog steeds kan?
2: Ik gebruik nu TomTom of IGO voor navigatie. Is er een goed navigatiesysteem voor Android.
3: Ik hoef niet perse nu een nieuw toestel te kopen aangezien ik in januari bij verlenging een toestel kan uitzoeken. Is het het waard om een half jaartje te wachten? maw komt er op korte termijn een betere versie van Android uit?
Excuses voor deze vragen die ik misschien zelf had kunnen uitzoeken maar ik was dan ook niet van plan mijn X1 te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 12:05
mirelia schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:23:
Ik moet aan een nieuw toestel (X1 verloren) dus zit nu te denken aan een HTC Androidtoestel. De Desire ofzo.
Maar nu zit ik met een paar vragen.
1: Ik sync nu mijn agenda en contacts met Google Calendar. Mag ik er vanuit gaan dat dit met Android nog steeds kan?
2: Ik gebruik nu TomTom of IGO voor navigatie. Is er een goed navigatiesysteem voor Android.
3: Ik hoef niet perse nu een nieuw toestel te kopen aangezien ik in januari bij verlenging een toestel kan uitzoeken. Is het het waard om een half jaartje te wachten? maw komt er op korte termijn een betere versie van Android uit?
Excuses voor deze vragen die ik misschien zelf had kunnen uitzoeken maar ik was dan ook niet van plan mijn X1 te verliezen.
1) android is made bij Google. Dus dat lijkt mij wel. Ik gebruik zelf outlook.
2) http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1362378 heel topic over navigatie.
3) Tja, wie zal het zeggen. De Desire zal over een half jaartje nog steeds goed zijn.

Maar al deze vragen waren via google gemakkelijk zelf te vinden. :)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 21:34
1: ja, gaat eigenlijk vanzelf al.
2: ja, maar ik weet niet wat jij goed vindt natuurlijk.
3: ja, er komen steeds nieuwe toestellen en in het najaar weer een nieuwe Android versie. Het is denk ik goedkoper om een half jaartje te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Vind de gratis navigatie van Google Maps eigenlijk perfect.
Gewoon precies wat ik nodig heb en het is gratis. Enig minpunt is dat je wel van te voren route kan plannen, zodat je tijdens rijden geen internet nodig hebt. maar wanneer je afwijkt van de route, opnieuw berekenen wel internet kost. Tja, maar dat neem ik voor lief. Het is gratis.

Grootste awesomeheid is natuurlijk navigatie met streetview. Heb je bij volgens mij geen enkele navigatie.
Nooit meer zoeken naar welke afrit of afslag het nou is.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Dank voor de reacties
Afgaande op jullie adviezen heb ik nu wel definitief besloten een Androidtoestel te nemen maar wacht dan toch nog een half jaartje op een nieuwere versie.
Ik heb nu een X1 te leen dus zit niet op een schopstoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

DNA_Saint schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:46:
Grootste awesomeheid is natuurlijk navigatie met streetview. Heb je bij volgens mij geen enkele navigatie.
Nooit meer zoeken naar welke afrit of afslag het nou is.
Audi A8 heeft iets wat er op lijkt. Is alleen wel 4000 euro meerprijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
zonoskar schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:22:
Ik kan op mijn Galaxy S gewoon een HTTP proxy instellen voor Wifi.

Ik kan dus prima mijn telefoon op het werk gebruiken om via Wifi het internet op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pina schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:23:
wat ik vreemd vind en me eigenlijk soms wel aan stoor is, dat wanneer je een app net verlaat, of je het toestel uiot standby haalt, en je dan op de home-knop drukt om naar je 1e homescreen te gaan, dat daar veel framedrops zijn. Het gebeurt niet altijd, maar af en toe eens, wss omdat er net iets in het geheugen werd geladen of zo. Maar zo'n zaken komt bij android dan wel eens voor, wat bij de iphone niet zo is.
Dit heeft niks te maken met android zelf... Als je toch dit probleem beschrijft mag je ook wel het toestel erbij vernoemen. Ook de android versie.
Dit probleem had ik af en toe bij mijn HTC Hero op android 1.5 na de update op 2.1 niet meer.

Daarnaast heb ik nu een Galaxy S en merk ik nergens een vertraging behalve bij het opstarten van grotte apps zoals asphalt 5 en het logge marketplace.
Framedrops? volgens mij is dat verleden tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Geen verleden tijd, ik heb het ook op m'n Desire.

Maar dan gebruik ik wel een live wallpaper :) Dit gestotter zie ik trouwens ook gebeuren wanneer ik via de usb-kabel een app upload (ie. voor het debuggen van eigen app).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 22:16
hmm ik kwam niet verder dan je openingspost.. eigenlijk alle punten die je stelt zijn idd weerlegd, maar klopt sowieso niet.

ik weet dat anderen het al hebben gezegd; maar ik kon het niet laten om te posten

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:00
@de issue van proxy over wifi:
Het is wel mogelijk, alleen er is geen userinterface voor. Ergens in een sqlite database kan je een proxy voor je webbrowser instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
hostname schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:33:
@de issue van proxy over wifi:
Het is wel mogelijk, alleen er is geen userinterface voor. Ergens in een sqlite database kan je een proxy voor je webbrowser instellen.
Bij mijn Galaxy S zit het gewoon in de userinterface onder Settings --> Wireless and Network --> Wi-Fi settings --> Advanced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 10:02
Het grootste min-punt voor mij is nog altijd de interface, waardoor andere bedrijven geld roken en hun eigen propertiere spul hebben neergezet. Bijv. HTC Sense is een mooi stukje software, wel enorm sloom, maar het vernietigd wel een beetje de open source idee.

En stiekem vind ik de standaard android interface lame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dit is hier offtopic.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 30-07-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:11

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

begintmeta schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:32:
Ik ben aan het overwegen mijn smartphone te vervangen, daarbij zit ik ook aan enkele android-toestellen (m.n. de Samsung Galaxy S) te denken. Nu heb ik echter een aantal vragen:

1: werken de PIM-functies ook goed als maar incidenteel wordt gesynct/een netwerkverbinding wordt gelegd?
2: Het is voor mij noodzakelijk/handig om privacygevoelige informatie bij te hebben, hoe zit het met encryptiefuncties etc op android? Wat ik daarover heb gevonden is dat dat ivm andere smartphonesystemen wat lastiger is allemaal.

Met name 2 zou voor mij toch wel duidelijk een zwak punt zijn.
1: Jep, er wordt gesynct als er netwerkverbinding is, als er geen netwerkverbinding is wordt er pas weer gesynct als er weer een netwerkverbinding is. Contacten, (G)mails, Agenda-items etc worden ook gewoon lokaal opgeslagen, dus het is niet zo dat je niks meer kunt doen als je even geen verbinding hebt ;)

2: ik heb er geen ervaring mee, maar als ik zoek op Androlib (klik) vind ik aardig wat dingen die texts, notes, files, etc kunnen encrypten. Zit daar iets voor je bij? Of anders gewoon een truecrypt volume op je sd-kaart zetten en decrypten wanneer je in de buurt van een computer bent (uiteraard alleen als je je data niet onderweg (i.e. op je telefoon) hoeft te gebruiken ;) )?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
riemer1990 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:37:
Het grootste min-punt voor mij is nog altijd de interface, waardoor andere bedrijven geld roken en hun eigen propertiere spul hebben neergezet. Bijv. HTC Sense is een mooi stukje software, wel enorm sloom, maar het vernietigd wel een beetje de open source idee.

En stiekem vind ik de standaard android interface lame :P
Het doel is dat 3.0 schillen als Sense overbodig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 10:29
reemprive schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:38:
[...]

Het doel is dat 3.0 schillen als Sense overbodig maakt.
HTC lijkt sense echter als concurrerend te zien, en zal het dus altijd blijven ontwikkelen denk ik. Zelfs onder WM7 dat verder totaal niet aan te passen is, zijn ze er nog mee bezig. Opzich niet zo vreemd, want het is iets dat je als merk onderscheid, behalve een hardware-race te gaan voeren, maar ik vermoed daarom dat met het verschijnen van 3.0, sense niet ineens van het toneel verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
RoD, moet toegeven dat mijn post door zijn specificiteit wel wat offtopic was...

Ik ben inderdaad na enig zoeken wel tot de conclusie gekomen dat android op het gebied van security(veilige sychronisatie, opslag, encryptie, wissen van data) wel wat achterstand heeft. Met name RIM heeft met de Blackberry kennelijk nog steeds een voorsprong op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Eén ding van Android kan je wel zeggen: Het Android team zal aan de zwakke punten blijven werken, en je de zwakke punten van Android zullen dus ook steeds minder worden. Bij de iPhone heb je de garantie dat Apple nooit wat aan de zwakke punten zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:49
Sebazzz schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:11:
Bij de iPhone heb je de garantie dat Apple nooit wat aan de zwakke punten zal doen.
Mijn God wat een onzin :z Ja Google is heilig en Apple de boeman. Tjongejonge, over oogkleppen gesproken.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Brad Pitt schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:16:
[...]

Mijn God wat een onzin :z Ja Google is heilig en Apple de boeman. Tjongejonge, over oogkleppen gesproken.
:')

Niets Apple is boeman, ze maken goede producten. Google is zeker niet heilig. Trap ik op je teentjes?

Mijn punt is gewoon geldig, Apple zal nooit apps buiten de market toestaan bijvoorbeeld, maar het Android team zal wel aan de slechte UI blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
... Bij de iPhone heb je de garantie dat Apple nooit wat aan de zwakke punten zal doen.
Op zich hebben Apple en Google tot nu toe van alles aan diverse zwakke punten gedaan? Of heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eén ding van Android kan je wel zeggen: Het Android team zal aan de zwakke punten blijven werken, en je de zwakke punten van Android zullen dus ook steeds minder worden. Bij de iPhone heb je de garantie dat Apple nooit wat aan de zwakke punten zal doen.
Onzin. Apple moet ook constant zijn producten verbeteren. Zo hebben ze bijvoorbeeld ondersteuning voor multitasking toegevoegd. Stil blijven staan = verliezen. Google werkt aan Android, maar Apple brengt ook updates uit voor zijn besturingssysteem. Inmiddels zit men daar al op iOS4.
Sebazzz schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:22:
[...]

:')

Niets Apple is boeman, ze maken goede producten. Google is zeker niet heilig. Trap ik op je teentjes?

Mijn punt is gewoon geldig, Apple zal nooit apps buiten de market toestaan bijvoorbeeld, maar het Android team zal wel aan de slechte UI blijven werken.
Als ze geen iPhones meer verkopen omdat mensen geen apps buiten de App Store kunnen installeren is die beperking zo weg. Maar schijnbaar hechten mensen daar niet zoveel waarde aan, gezien de populariteit van de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer1990
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 10:02
Ik mag hopen dat de volgende iPhone geen signaal problemen heeft? ;) Nee slechte inkoppertje. Ik weet niet, elk kapitalistisch bedrijf kijkt wat zijn minpunten zijn. Als er genoeg publiek is die er last/profijt van heeft, is het natuurlijk rendabel om er iets aan te doen. Doet zelfs Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:39
RoD schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:46:
[...]
Onzin. Apple moet ook constant zijn producten verbeteren. Zo hebben ze bijvoorbeeld ondersteuning voor multitasking toegevoegd. Stil blijven staan = verliezen. Google werkt aan Android, maar Apple brengt ook updates uit voor zijn besturingssysteem. Inmiddels zit men daar al op iOS4.
Laten we ietsje technischer correct zijn. Apple heeft nog steeds geen multitasking toegevoegd (enkel iets wat er op lijkt, maar het niet is). Net zoals Apple ook nooit Flash support zal toevoegen. En zoals ze "principieel" ook tegen het uitwisselen van bestanden via bluetooth zijn. En zo zijn er nog wel een paar zaken die meneer Jobs moedwillig dwarsboomt, omwille van zijn (al dan niet ridicule) overtuigingen. Dat probleem heb je bij Android niet, aangezien het een open source product is, gemaakt en bestuurd door een alliantie van partners. Openheid, duidelijkheid, vrijheid.

[ Voor 28% gewijzigd door phobosdeimos op 31-07-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
begintmeta schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 08:53:
RoD, moet toegeven dat mijn post door zijn specificiteit wel wat offtopic was...

Ik ben inderdaad na enig zoeken wel tot de conclusie gekomen dat android op het gebied van security(veilige sychronisatie, opslag, encryptie, wissen van data) wel wat achterstand heeft. Met name RIM heeft met de Blackberry kennelijk nog steeds een voorsprong op dat gebied.
Wordt ten dele opgevangen met Froyo: http://developer.android.com/sdk/android-2.2-highlights.html
Bijvoorbeeld remote wipe met Exchange.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

phobosdeimos schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:20:
[...]

Laten we ietsje technischer correct zijn. Apple heeft nog steeds geen multitasking toegevoegd (enkel iets wat er op lijkt, maar het niet is). Net zoals Apple ook nooit Flash support zal toevoegen. En zoals ze "principieel" ook tegen het uitwisselen van bestanden via bluetooth zijn. En zo zijn er nog wel een paar zaken die meneer Jobs moedwillig dwarsboomt, omwille van zijn (al dan niet ridicule) overtuigingen. Dat probleem heb je bij Android niet, aangezien het een open source product is, gemaakt en bestuurd door een alliantie van partners. Openheid, duidelijkheid, vrijheid.
Je hebt zeker meer mogelijkheden bij Android, maar dat wil niet zeggen dat Apple zijn producten niet verbetert. Wat je ook van die multitasking-implementatie vindt, het is een nieuwe feature. En zolang de iPhone populair blijft kun je Apple die 'maffe' overtuigingen ook niet kwalijk nemen. Android en iOS4 verschillen enorm qua opzet, het is aan de gebruiker om aan te geven wat hij het liefste heeft. Persoonlijk kies ik trouwens ook voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
vogelaarke135 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:30:
[...]

Wordt ten dele opgevangen met Froyo: http://developer.android.com/sdk/android-2.2-highlights.html
Bijvoorbeeld remote wipe met Exchange.
Men is er inderdaad zeker aan aan het werken, maar als je het vergelijkt is er nog wel wat werk aan de winkel. En in bepaalde opzichten heeft het ene systeem het inherent moeilijker tegenover het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 10:29
Als je het btw over een zwak punt van Android hebt; gekut met bluetooth ondersteuning. Ik krijg af en toe echt een staart van de slechte communicatie met mijn parrot... Schijnt na dit weekend (froyo) voor mijn toestel opgelost te zijn, maar dat werd hoog tijd ook :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Wat ik nu nog vooral een zwak punt van Android vind is tegelijkertijd ook best een sterk punt: zodra je een app verwijderd, dan worden alle bijbehorende bestanden en directories ook weggehaald. Dit is *inclusief* de officiele aangewezen directories op de SD-kaart.

Ik begin het vermoeden te krijgen dat dit ook de reden is waarom zoveel programmeurs hun data lekker simpel in de root van de SD-kaart gooien (en er daarmee een grote puinhoop van maken) ipv in de aangeraden "/sdcard/Android/data/com.bla.programmanaam", want laatstgenoemde wordt bij iedere update verwijderd met alle inhoud erbij.

Vooral erg irritant als je aan het ontwikkelen bent, maar ook irritant voor gebruikers die zo hun data kwijt kunnen raken als je programma geen mogelijkheid biedt tot het maken van een backup.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
Stukfruit schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 18:26:
[...]

Ik denk dat ze een stuk meer omzet zouden draaien als ze Sense tegen betaling op de Market plaatsen en niet op hun toestellen zetten, ze maken gewoon hele goeie android toestellen dus het lijkt me stug dat kopers die toestellen alleen maar nemen omdat er Sense op zit.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik ben bang dat zoiets zal tegenvallen hoor.. Er wordt een hoop illegaal genomen van de Market (bij sommigen gaat het zelfs tot 90% van de installaties, daar wordt je echt niet vrolijk van!).

Met hun toestellen moet je ook perse zo'n toestel erbij halen, daar zit veel en veel meer winst in.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:14:
[...]

Men is er inderdaad zeker aan aan het werken, maar als je het vergelijkt is er nog wel wat werk aan de winkel. En in bepaalde opzichten heeft het ene systeem het inherent moeilijker tegenover het andere.
Ik heb nog een enterprise/security-vergelijking gevonden online: http://www.infoworld.com/...y-smartphone-244?page=0,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
phobosdeimos schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:20:
[...]

Wat is er dan niet goed aan de mutlitasking van iOS? Haters gonna hate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:13

job

Net wat hij zegt. Het is geen multitasking.
Hier kan je vinden wat daar dus het nadeel van is: http://arstechnica.com/ap...whats-new-and-notable.ars

[ Voor 62% gewijzigd door job op 01-08-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 13:24
HET grote zwaktepunt van Android is de Market. Voor zowel developers en gebruikers.

Zelf browse ik zelden nog door de market. Omdat daar:

1. Enorm veel puin in staat
2. Echt originele applicaties schaars zijn
3. Er heel veel van hetzelfde in staat (ontelbare sudoku apps, todo apps, weinig van elkaar verschillend)
4. Het enorm makkelijk is voor crapware developers de markt volledig onder te spammen met hun troep

Nu zal je bovenstaande ook in andere appstores tegenkomen, maar het is bij Android wel heel erg. Het zal ook niet te voorkomen zijn dat er slechte apps tussen staan, maar er kan op zijn minst wat gedaan worden aan het feit dat je je eigenlijk een weg moet banen door alle rommel om een paar leuke apps te kunnen vinden.

Bijvoorbeeld: een limiet op het aantal apps dat een developer per dag/week/maand kan uploaden. De meeste ontwikkelaars zullen hier niet door geraakt worden omdat goede apps maken tijd kost. En grotere ontwikkelaars die hier wel een probleem door zouden kunnen krijgen kunnen op verzoek die limiet verhoogd krijgen.
Er zijn van die crapware ontwikkelaars die inmiddels duizenden (letterlijk!) apps hebben geupload onder verschillende aliases die allemaal hetzelfde zijn en werkelijk niets voorstellen.
Als die weer eens zijn langsgeweest kan ik eerst door pagina's puin heen scrollen om weer eens iets van een andere te zien.

Daarnaast heeft de market filters nodig. Filters om bepaalde type apps en developers apps uit te sluiten van je zoekopdrachten.

Ook is er een themes sectie nodig, het lijkt af en toe meer op een theme store dan een appstore. Bovendien zijn 9 van de 10 ook nog eens oerlelijk (ik weet het smaken verschillen, maar het amateurisme straalt er gewoon vanaf).

Ik hou van Android hoor, maar dit is naar mijn mening echt een groot probleem. Om over de problemen aan de ontwikkelaars kant nog maar niet te spreken. Er zal in Gingerbread echt iets moeten gebeuren.

[/rant]

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
job schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:28:
Net wat hij zegt. Het is geen multitasking.
Hier kan je vinden wat daar dus het nadeel van is: http://arstechnica.com/ap...whats-new-and-notable.ars
En zo is er aldoor wat. Zoals ik al zeg haters gonna hate. Vrienden van mij hebben een desire en legends. En die hoor ik vaak genoeg over apps die vastlopen omdat ze teveel open hebben staan.

En de android fanboy is geboren…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

lowfi schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:43:
Zoals ik al zeg haters gonna hate. Vrienden van mij hebben een desire en legends. En die hoor ik vaak genoeg over apps die vastlopen omdat ze teveel open hebben staan.

En de android fanboy is geboren…..
Hoezo haters gonna hate?
Iemand zegt dat dat de manier van multitasking zoals apple het implementeert minder is dan de manier waarop dat android dat doet. Ik geef je een argument waarom de versie zoals andere fabrikanten het doen beter is.. en jij begint te trollen.
De enige die nu fanboy overkomt ben jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Waarop ik duidelijk maak dat de implementatie misschien wel niet zo goed is omdat ik vaak genoeg om me heen hoor dat er apps gekilled moeten worden op een android telefoon… wegens geheugen gebrek?

Wat ik bedoel met haters gonna hate… is dat voor sommige mensen wat een bedrijf ook doet (apple in dit geval) nooit goed is omdat ze altijd wel iets bedenken wat er mis mee is (MMS,GPS,Mutlitasking). Dat is precies wat ik hier proef. Vandaar mijn opmerking fanboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

lowfi schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:11:
Wat ik bedoel met haters gonna hate… is dat voor sommige mensen wat een bedrijf ook doet (apple in dit geval) nooit goed is omdat ze altijd wel iets bedenken wat er mis mee is (MMS,GPS,Mutlitasking). Dat is precies wat ik hier proef. Vandaar mijn opmerking fanboy.
Leuk dat je het proeft.. maar we bespreken hier de flaws van producten.
De iphone is niet perfect, android ook niet. Wie dat niet inziet is een fanboy.

Wat geheugen gebrek.. geen last van. Maarja ik ben ook niet iemand die 50 apps installeert.
Ook hier geen crashende android telefoon. Als er iets crasht, dan is het een app. En de oorzaak desbetreffende app.

edit: maar genoeg geluld over iphones en fanboys. Het gaat hier om de zwakke punten van de android.

Zwakke punten van de market (verhaal hierboven). Goed verhaal. wat ik vooral mis is de mogelijkheid om aankopen te doen via mijn browser en de apps naar mijn mobiel te pushen. Maar als ik het goed heb is dat iets wat er in de toekomst in elkgeval al aankomt.

Het grootste nadeel van android voor mij is zijn fabrikanten die android op een underpowered device hebben verkocht. Ik heb er destijds zelf bewust voor gekozen (de samsung spica) maar ik kan me voorstellen dat veel mensen hier last van hebben en dat android zo een slechte naam krijgt.
Wat mensen verwachten (juist door de iphone) is een telefoon welke video's probleemloos afspeelt, animaties soepel laat verlopen en toch nog enkele dagen meegaat. Met de meeste android telefoons is dat alle drie niet zo. Dat heeft natuurlijk niets met android ansich te maken.. maar het is iets wat wel meespeelt in de beleving en dus de beoordeling van android.

[ Voor 56% gewijzigd door job op 01-08-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
k7of9 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:39:
HET grote zwaktepunt van Android is de Market. Voor zowel developers en gebruikers.

Zelf browse ik zelden nog door de market. Omdat daar:

1. Enorm veel puin in staat
2. Echt originele applicaties schaars zijn
3. Er heel veel van hetzelfde in staat (ontelbare sudoku apps, todo apps, weinig van elkaar verschillend)
4. Het enorm makkelijk is voor crapware developers de markt volledig onder te spammen met hun troep

Nu zal je bovenstaande ook in andere appstores tegenkomen, maar het is bij Android wel heel erg. Het zal ook niet te voorkomen zijn dat er slechte apps tussen staan, maar er kan op zijn minst wat gedaan worden aan het feit dat je je eigenlijk een weg moet banen door alle rommel om een paar leuke apps te kunnen vinden.

Bijvoorbeeld: een limiet op het aantal apps dat een developer per dag/week/maand kan uploaden. De meeste ontwikkelaars zullen hier niet door geraakt worden omdat goede apps maken tijd kost. En grotere ontwikkelaars die hier wel een probleem door zouden kunnen krijgen kunnen op verzoek die limiet verhoogd krijgen.
Er zijn van die crapware ontwikkelaars die inmiddels duizenden (letterlijk!) apps hebben geupload onder verschillende aliases die allemaal hetzelfde zijn en werkelijk niets voorstellen.
Als die weer eens zijn langsgeweest kan ik eerst door pagina's puin heen scrollen om weer eens iets van een andere te zien.

Daarnaast heeft de market filters nodig. Filters om bepaalde type apps en developers apps uit te sluiten van je zoekopdrachten.

Ook is er een themes sectie nodig, het lijkt af en toe meer op een theme store dan een appstore. Bovendien zijn 9 van de 10 ook nog eens oerlelijk (ik weet het smaken verschillen, maar het amateurisme straalt er gewoon vanaf).

Ik hou van Android hoor, maar dit is naar mijn mening echt een groot probleem. Om over de problemen aan de ontwikkelaars kant nog maar niet te spreken. Er zal in Gingerbread echt iets moeten gebeuren.

[/rant]
Hier ben ik het volledig mee eens, het is niet normaal meer hoeveel rotzooi er momenteel al in de market staat.
Dan kunnen ze overal wel stoer vertellen dat de market al zo groot is en in de buurt komt van de appstore mar als je die bagger eruit haalt blijft er niet veel van over.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330021

lowfi schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:11:
Waarop ik duidelijk maak dat de implementatie misschien wel niet zo goed is omdat ik vaak genoeg om me heen hoor dat er apps gekilled moeten worden op een android telefoon… wegens geheugen gebrek?

Ik heb al bijna driekwart jaar een HTC Hero en ik heb nog nooit last gehad van apps die ik moest killen omdat er sprake was van een geheugen gebrek. Dan vraag ik mij toch af wat jou vrienden doen met hun telefoon dat ze hun apps moeten killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Stukfruit schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:24:
Dit is *inclusief* de officiele aangewezen directories op de SD-kaart.
Zviw niet. Ik heb nog heel veel 'troep' van mijn vorige Android ROM apps erop staan.
Ik begin het vermoeden te krijgen dat dit ook de reden is waarom zoveel programmeurs hun data lekker simpel in de root van de SD-kaart gooien (en er daarmee een grote puinhoop van maken) ipv in de aangeraden "/sdcard/Android/data/com.bla.programmanaam", want laatstgenoemde wordt bij iedere update verwijderd met alle inhoud erbij.
Zowel /sdcard/data als /sdcard/Android/data zijn goed, maar het is inderdaad irritant om zo veel troep te hebben. Het is anders heel makkelijk om in de data en /sdcard/Android/data map een ".nomedia" te plakken. Merk overigens op dat de locaties /sdcard/data en/sdcard/Android/data niet worden genoemd in de SDK en documentatie.
Occy74 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:32:
[...]

Ik denk dat ze een stuk meer omzet zouden draaien als ze Sense tegen betaling op de Market plaatsen en niet op hun toestellen zetten
Zoals genoemd is het een verkoopargument, maar ook technisch is het niet heel makkelijk mogelijk. Sense installeert een nieuwe launcher, dat zijn gewoon apktjes en die kunnen in /data/app in theorie. Maar Sense vervangt ook framework.jar in de /system map, en die is read-only en alleen te beschrijven door hem als root read/write te koppelen en de oude framework.jar te overschrijven.
job schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:15:
[...]
Zwakke punten van de market (verhaal hierboven). Goed verhaal. wat ik vooral mis is de mogelijkheid om aankopen te doen via mijn browser en de apps naar mijn mobiel te pushen. Maar als ik het goed heb is dat iets wat er in de toekomst in elkgeval al aankomt.
Dat zit er met Froyo al in, althans je kan de market link naar je telefoon pushen met bijvoorbeeld Appbrain. Of met Chrome to Phone. Kopen is niet mogelijk nee. En laat ze eerst maar PayPal fixen :(
Het grootste nadeel van android voor mij is zijn fabrikanten die android op een underpowered device hebben verkocht. Ik heb er destijds zelf bewust voor gekozen (de samsung spica) maar ik kan me voorstellen dat veel mensen hier last van hebben en dat android zo een slechte naam krijgt.
Yep, Android is niet super geschikt voor toestellen met een lage processor. Toch minstens een 600MHz OMAP ARM7 processor is nodig.

[ Voor 24% gewijzigd door Sebazzz op 01-08-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Naja, met een 650MHz Xperia X1 draait 't best redelijk :) Ik mis alleen bepaalde zaken die er standaard bij ingebakken zouden moeten zitten, een fatsoenlijke FM-radio bv. waarbij je geen data connection nodig hebt =/= beschikbaar. Vziw want misschien is er wel een maar overal staat eigenlijk als vereiste een dataplan bij.

[ Voor 16% gewijzigd door Jejking op 12-06-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit topic is inmiddels wel verouderd, aangezien de laatste reply in augustus was. Daarom gaat dit topic dicht. Daarnaast is een Xperia X1 natuurlijk helemaal geen Android-telefoon.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.