Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279971

Topicstarter
Ik ben straks weer an de beurt voor een nieuwe Phone, met mijn huidige Touch HD (lees: vooral win mobile) heb ik het eigenlijk wel gehad.

Ik heb de laatste dagen veel gelezen over de verschillende Android toestellen en de vooruitgang van het OS.

De voornaamste zwakke punten die ik tot op heden heb kunnen vinden :

- Top apps (vooral games) zijn er nog niet zo veel voor android.
-> Moet zichzelf oplossen nu Android in de US Apple gepasseerd is.

- "Sluggish" feeling UI
-> Zou met Froyo (2.2) tot het verleden moeten horen.

-Zeer karige multi media mogelijkheden in vergelijking met I-OS
->Kan uiteraard opgelost worden middels middels 3rd party apps

-Minder gebruiksvriendelijk
-> Denk dat android nog niet op het bedieningsvriendelijke niveau van I-phone OS is, maar slechter dan mijn Microshit phone kan het toch niet zijn.

-Ondersteuning tbv upgrades.
-> Nieuwe versies van Android worden vaak niet geport naar oudere toestellen. Dit moet dus echt gaan veranderen. Denk dat je met de koop van een toestel recht zou moeten hebben op alle Android upgrades van de eerste twee jaar. (Indien hardware matig mogelijk)

Met uitzondering van het laatste punt kan ik als android Noob dus al de meeste Zwakke punten weerleggen.

Maar wat zijn dan wel de zwakke punten?

Ik zou nu best wel eens van een unbiased persoon met veel android ervaring willen horen wat hij de zwakke punten van Android vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-05 19:46

Sebazzz

3dp

Nieuwe versies van Android worden vaak niet geport naar oudere toestellen. Dit moet dus echt gaan veranderen
Dan kies je een fabrikant die dat wel doet. Dat is de keuzevrijheid die je hier wel hebt, en bij bijvoorbeeld Apple niet. Als jij geen custom ROMs wilt draaien dan moet je een fabrikant kiezen die updates uit brengt. Ik heb bijvoorbeeld een Motorola toestel, 14 december gekocht (2009) en daar komen nog steeds updates voor uit. Hij is van 2.0 naar 2.0.1 naar 2.1 geupdate en er komt eind juli of augustus een 2.2 update aan.
"Sluggish" feeling UI
Specificeer dat eens beter? Is het traag, schokkert het? Dat kan ook aan het toestel liggen. Veel Android toestellen zijn te underpowered om een UI vloeiend te kunnen weergeven. Bijvoorbeeld mijn Milestone doet het op 1 GHz supervloeiend, maar op 500 MHz is het toch wat minder.
Minder gebruiksvriendelijk
Wat vindt je niet gebruiksvriendelijk? Ik heb er eerlijk gezegd geen problemen mee.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 21:25
Anoniem: 279971 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 09:22:
Ik ben straks weer an de beurt voor een nieuwe Phone, met mijn huidige Touch HD (lees: vooral win mobile) heb ik het eigenlijk wel gehad.

Ik heb de laatste dagen veel gelezen over de verschillende Android toestellen en de vooruitgang van het OS.

Gameloft bijvoorbeeld heeft al een tiental 3d games uitgebracht voor Android, dit groeit met de dag.
- "Sluggish" feeling UI
Op mijn Galaxy S opent alles vrijwel direct, ook iPhone heeft bepaalde handelingen die even wat langer duren, geen groot verschil hier dus. Kan me wel voorstellen dat het met zo'n 528mhz processortje uit de HTC Hero wat meer behelpen is, maar dit geldt ook voor iOs op de 3G bijv.
Froyo wordt 2-5x zo snel als Eclair met bepaalde handelingen, dit wordt dus nog beter dan het nu al is op de Galaxy S / HTC desire etc.
De Galaxy S bijvoorbeeld speelt veel HD formaten af waaronder MKV's, daarnaast is het mogelijk om via een app youtube te kijken en via DLNA media te streamen over wifi, MP3 speler en FM radio zitten er uiteraard ook in, zou niet weten wat je hier zo te kort komt. Daarnaast kun je ook gewoon 3rd party afspeel apps krijgen.
-> Denk dat android nog niet op het bedieningsvriendelijke niveau van I-phone OS is, maar slechter dan mijn Microshit phone kan het toch niet zijn.
Volgens mij is het niet zo gebruiksvriendelijk als Apple, maar ik vind het super meevallen, ik kom van een Symbian telefoon en dit steekt echt 100x logischer in elkaar en menuutjes werken veel intuitiever. Met een beetje gepiel vindt je je weg snel in Android.
-> Nieuwe versies van Android worden vaak niet geport naar oudere toestellen. Dit moet dus echt gaan veranderen. Denk dat je met de koop van een toestel recht zou moeten hebben op alle Android upgrades van de eerste twee jaar. (Indien hardware matig mogelijk)
Dit is heel erg afhankelijk van de fabrikant. HTC update veel modellen wel van 1.6 naar 2.1, maar Samsung laat dit bijvoorbeeld weer achterwege. De Galaxy Spica gaat echter wel naar 2.1 en de Samsung Galaxy S krijgt een update naar 2.2, mits de beweringen ook daadwerkelijk ten uitvoer worden gebracht :) Daarnaast zijn veel toestellen te rooten en verschijnen er wel custom roms voor een hogere Android versie.
Maar wat zijn dan wel de zwakke punten?
Enige zwakke punt dat ik kan bedenken is dat er een te grote diversiteit kan ontstaan in app ondersteuning, dus dat het alleen op bepaalde phones draait of dat men niet het maximale uit de telefoon kan halen om de compatibilieit hoog te houden. Apple heeft veel minder devices, dus daar kunnen ontwikkelaars meer uit het toestel halen lijkt me. Echter kijk eens rond op de Android market, genoeg kwaliteitsspul, dus volgens mij valt het nog mee :)
[/quote]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

@hierboven, je reactie staat in de quote waardoor het lijkt alsof je hem alleen maar quote en het is lastig te zien wat je zelf hebt geschreven..beter even opsplitsen in [quote] blokjes met je reactie ertussen :)

Ik vind zelf de accuduur niet heel erg goed maar dat verschilt waarschijnlijk van telefoon tot telefoon.
Daarnaast is de controle van de app store van Apple aan de ene kant beperkend maar aan de andere kant zorgt het er wel voor dat je makkelijker goede apps kunt vinden en er geen spyware / virussen tussenzitten. Wel een pluspunt van Android is dat je heel makkelijk zelf apps kan ontwikkelen met meer vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat mis je dan? Ik mis niets. Daarnaast kun je bij Android zelf bepalen wat je installeert, terwijl je bij Apple aan veel meer beperkingen gebonden bent qua mogelijkheden.
- "Sluggish" feeling UI
Hangt volgens mij meer af van de gebruikte telefoon. Met de nieuwe generatie Android-toestellen (N1, Desire, Galaxy S) heb je al behoorlijk wat snelheid.
De standaard-app is inderdaad weinig soeps, maar er zijn een hoop zeer goede mediaspelers, die niets onderdoen voor wat er op de iPhone kan.
Persoonlijke mening. Ik vind Android veel beter dan de iPhone, met name omdat bij Android widgets mogelijk zijn en ik mijn homescreen(s) naar wens kan instellen. Dat noem ik gebruiksvriendelijkheid. Een aantal lijsten met snelkoppelingen naar apps vind ik waardeloos als interface.
Wat is vaak? De meeste toestellen krijgen toch wel een update naar een nieuwe versie van Android. Daarnaast kun je met custom roms bijna onbeperkt upgraden. Zelfs de eerste Android-telefoon, de G1, kan Android 2.2 draaien.

Persoonlijk vind ik het verdraaid lastig om nu nog minpunten van Android op te noemen. Met Android 2.2 zijn de meeste pijnpunten er toch wel uitgehaald, heb ik het idee. Volgens mij vind Google dat zelf ook, want de volgende versie zou zich vooral op de gebruikerservaring richten, in plaats van het toevoegen van nog meer features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:29
Het grootste minpunt vind ik wel dat Google een bedrijf is die zijn geld verdient met zoveel mogelijk te weten komen over jou en hier dan advertenties bij zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 26-06-2010 11:47 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 22:52
Ramon schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:46:
Het grootste minpunt vind ik wel dat Google een bedrijf is die zijn geld verdient met zoveel mogelijk te weten komen over jou en hier dan advertenties bij zoeken.
En dat is dan voor mij ook meteen *de* reden om geen android (of de meeste andere software / diensten van google) te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-05 20:24

Bob

Op welke manier heb je daar nu eigenlijk last van? Ik vind het, zeker nu ik werk, helemaal niet erg dat bvb (niet Android gerelateerd) bij een zoekopdracht relevante sponsor resultaten krijg, die Belgisch zijn en in mijn interessegebied liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-05 21:18
je moet ook alles in zijn perspectief zien. Android is nog niet volledig volwassen, eerder in zijn adolescentieperiode. iOS is eigenlijk wel al volwassen. Maar met froyo zijn ze er alleszins zeer dicht bij denk ik.

over de updates: met de komst van 1ghz toestellen zijn we wel vertrokken want die toestellen kunnen android 100% draaien zoals het moet en we kunnen spreken van een nieuwe generatie toestellen. De hero, magic, tatooo, e.d. zijn eigenlijk vooral instapmodellen.

het oog wil ik ook wat, en ik voel mij ook wel aangetrokken tot de iphone. Ikzelf gebruik steevast appe-computers en ben het dus gewoon dat alles zo vlotjes loopt. Op een iphone is dat dus ook zo en dat is werkelijk knap aan de iphone: alle animaties, de gui verloopt zéér consistent vloeiend. Zoals het kantelen, zie je een mooie animatie, terwijl je dat bij android dan niet hebt. Maar uiteindelijk, als je het volledige plaatje bekijkt, weegt het mooie niet op aan het functionele. Er is zoveel meer vrijheid bij een android dat je het volledig kan personaliseren. Die homescreens zijn niet alleen zeer knap, maar ook zeer functioneel met de widgets. Ik vergelijk het altijd een beetje zoals een windows-computer die geen desktop zou bevatten, maar waar je alles moet launchen via het start menu van windows. Zo is de iphone ook, je moet alles via apps opstarten en scrollen in je springboard. Na een jaar mag je serieus wat scrollen met al die apps.

Maar de mogelijkheden van android overtreft wel de vloeiende gui van de iphone. Bij android heb je eveneens prachtige animaties, maar het gebeurt soms wel eens dat die niet worden getoond. Ook het scrollen in lange lijsten schokt wel eens. Maar dat is vooral de fout van HTC en niet van android zelf. HTC Sense is gewoon brak geprogrammeerd en kan dus framedrops bevatten bij lange lijsten. Ik gebruik nu een andere sms app, en daar verloopt het scrollen dan wel weer goed.

Met andere woorden: laat je toch niet verleiden door de knappe gui van apple en ga voor een android, want daar zit uiteindelijk zeer veel toekomst in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

^^ iets met leestekens en enzo :X
Je hoeft geen applicaties met advertenties te gebruiken.
het oog wil ik ook wat, en ik voel mij ook wel aangetrokken tot de iphone. Ikzelf gebruik steevast appe-computers en ben het dus gewoon dat alles zo vlotjes loopt. Op een iphone is dat dus ook zo en dat is werkelijk knap aan de iphone: alle animaties, de gui verloopt zéér consistent vloeiend. Zoals het kantelen, zie je een mooie animatie, terwijl je dat bij android dan niet hebt.
Daar valt nog veel te verbeteren ja. Toch ligt het er ook aan wat voor launcher je bijvoorbeeld hebt. Met LauncherPro heb je al veel meer een iPhone experience.

[ Voor 47% gewijzigd door Sebazzz op 26-06-2010 12:01 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
launcher pro is idd zeer knap, maar ik mis de htc calendar widget en de toggle widgets voor BT, wifi, 3G én GPS. Heb tot nu toe zelfs geen enkele toggle-app gevonden die ze alle 4 doen. Wel 3 van de 4, maar geen enkele alle 4. En ik wil ze alle 4 van dezelfde app hebben! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 11:23

1- Top apps (vooral games) zijn er nog niet zo veel voor android.

2- "Sluggish" feeling UI

3-Zeer karige multi media mogelijkheden in vergelijking met I-OS

4-Minder gebruiksvriendelijk

5-Ondersteuning tbv upgrades.
Zie nummering in quote.

1. Nu Android Flash ondersteuning heeft, is er een enorme kluis aan games opengetrokken. Opeens zijn er nu 100.000den games beschikbaar, het mooie van Flash is dat zelfs games die niet op touchscreen ontworpen zijn dikwijls wel goed te besturen zijn met touch.

2. Al vaak gezegd, 1Ghz + 2.2 Final en je hebt iets wat flink sneller is dan (op z'n minst) de 3GS

3. We missen natuurlijk nog de FM radio en een ingebouwde xvid codec / h264, maar dat hebben de meeste telefoons ook niet. Met komst van DoubleTwist hebben we wel een prachtige music app die opweegt tegen iTunes.

4. Niet mee eens, maar juist door de customizeerbaarheid doet een toestel direct minder gebruiksvriendelijk aan. Als je iets maakt waar je niks aan kan veranderen, wordt de leercurve vanzelf minder steil. Een gemiddelde gebruiker zal even nodig hebben om Android geheel naar zijn/haar hand te zetten, maar bereikt dan uiteindelijk wel een beter op hem/haar aangepast GUI wanneer vergeleken met iOS.

5. Als de support ophoud, zit je meestal aan de randen van je garantieperiode en kan je wel rooten / manueel upgraden naar de volgende versie. Maar er zou wel wat meer zekerheid gegeven moeten worden over de duur van de upgrade-support bij de aankoop van je telefoon. Zo vind ik bijv. dat de Legend, Desire en Nexus One op z'n minst geüpdatet moeten worden tot Android 3.0.

[ Voor 4% gewijzigd door davidov2008 op 26-06-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

pina schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:06:
launcher pro is idd zeer knap, maar ik mis de htc calendar widget en de toggle widgets voor BT, wifi, 3G én GPS. Heb tot nu toe zelfs geen enkele toggle-app gevonden die ze alle 4 doen. Wel 3 van de 4, maar geen enkele alle 4. En ik wil ze alle 4 van dezelfde app hebben! ;)
GPS kan vanaf Android 1.6 of 2.0 SDK niet meer worden geschakeld programmatisch, daarom linkt iedere goede GPS widget door naar de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:28
De standaard power widget kan dat wel, maar die kan 3G dan weer niet uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Sebazzz schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:24:
[...]

GPS kan vanaf Android 1.6 of 2.0 SDK niet meer worden geschakeld programmatisch, daarom linkt iedere goede GPS widget door naar de instellingen.
klopt niet want de standaard htc-widgets kan dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

Vergis je niet, Apple evenzeer. Dat is geen criterium dat discrimineert tussen iOS en Android. Wel tussen iOS/Android en de rest.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-05 12:33
Tja, hier heb ik dan totaal geen moeite mee. Ik heb niks te verbergen m.b.t. de dingen die ik op mijn telefoon doe en dan nog, die gegevens worden alleen maar automatisch verwerkt om de dienstverlening te verbeteren.

Verder kan ik mij totaal niet vinden in de negatieve punten van de OP. Ook de FM radio die verder genoemd wordt heb ik op mijn Galaxy S en alle Media, Office en pdf bestanden openen prima out of the box. Ik kan elke attachment in mijn mail openen.

[ Voor 20% gewijzigd door Team-RiNo op 26-06-2010 12:44 ]

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

davidov2008 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:19:
[...]
3. We missen natuurlijk nog de FM radio en een ingebouwde xvid codec / h264, maar dat hebben de meeste telefoons ook niet. Met komst van DoubleTwist hebben we wel een prachtige music app die opweegt tegen
De samsung spica kan heeft een ingebouwde divx codec en xvid gaat ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

pina schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:33:
[...]

klopt niet want de standaard htc-widgets kan dat wel
Klopt wel want het staat gewoon in de SDK documentatie. Het kan goed zijn dat HTC in hun Android versie de interne procedures weer heeft ingeschakeld of zelf iets hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Mr_gadget schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:45:
[...]

De samsung spica kan heeft een ingebouwde divx codec en xvid gaat ook prima :)
Het ging erom wat Android ingebouwd had, en niet om wat de telefoonfabrikanten er aan hebben gemorreld ;) Anders kunnen we de mooiste Sense features ook wel als 'nadeel' gaan opnoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Laatst online: 09:12

Roytoch

Nietes

En nog is het zo dat de multimediamogelijkheden van de iphone helemaal niet zo geweldig zijn:

Muziek: goede speler natuurlijk, updaten met iTunes moet je ding zijn. Is wel het mijne en ik gebruik dan ook doubleTwist welke erg op iTunes lijkt, om te synchen. Deze leest mijn iTunes library ook gewoon. De standaard muziek speler van android heb ik alleen geen kennis van.

Film: Dat doet android beter. Standaard niet maar wel als je bedenkt dat je heel eenvoudig een rockplayer installeert. En mijns inziens zijn apps die eenvoudig te installeren zijn zeker wel behorende bij het OS.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
Games zijn nog wat 'minder' omdat ze letterlijk klein gehouden meten worden omdat mensen niet teveel geheugen kwijt willen. Zodra ze op de sd-card geïnstalleerd kunnen/mogen worden zullen we veel betere en mooiere games gaan zien.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 23:50

MsG

Forumzwerver

Die sluggish feel komt ook vooral omdat er net als bij WM écht wordt gescrolld bij surfen. De webelementen worden echt verschoven. Bij Apple wordt het een simpel plaatje. Doeltreffend en het gevoel van soepelheid blijft. Keerzijde is dat realtime content stil blijft staan tijdens scrollen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279971

Topicstarter
Hyp Hyper schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 16:58:
Games zijn nog wat 'minder' omdat ze letterlijk klein gehouden meten worden omdat mensen niet teveel geheugen kwijt willen. Zodra ze op de sd-card geïnstalleerd kunnen/mogen worden zullen we veel betere en mooiere games gaan zien.
Ah kijk, daar zit hem het probleem ....

De oplossing is dus de Samsung Galaxy S, die heeft 8 of 16GB geheugen... (of werkt dit niet als intern geheugen maar meer als een ingebouwde geheugenkaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibboNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-05 00:39
Volgens mij heb je al genoeg dingen gehoord van anderen om overtuigd te zijn dat je punten niet kloppen, maar over de gebruiksvriendelijkheid: HTC heeft Sense, Motorola heeft Blur, je hebt de standaard interface, maar je hebt ook nog een legio aan applicaties waarmee je je homescreens kan aanpassen, zoals bijvoorbeeld SweeterHome, Helix, Home++, DxTop, aHome.

Op dit moment ben ik SweeterHome aan het installeren, gewoon om te kijken wat het is.

En ik vind de muziekspeler wel prima van Android (al kan het ook zijn dat ik die van HTC gebruik, geen idee), en heb ook RockPlayer geïnstalleerd staan voor m'n video's. Ook XyFlash speelt Xvid af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Anoniem: 279971 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:06:
De oplossing is dus de Samsung Galaxy S, die heeft 8 of 16GB geheugen... (of werkt dit niet als intern geheugen maar meer als een ingebouwde geheugenkaart)
Daardoor worden de spellen niet meteen groter. ;)
Alle Androids zouden de benodigde ruimte moeten hebben voordat ontwikkelaars die kunnen gaan benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Of gewoon 2.2 dat Apps2SD heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:14

PromWarMachine

Forsaken Archer

De nadelen die ik ervaar bij m'n G1 zijn deze.
• Applicaties worden niet opgeslagen op de SD
• Er zit geen radio in. Een ouderwetse zeg maar. Je kunt wel webradio doen, maar dat is toch anders.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 19:46
PromWarMachine schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:02:
De nadelen die ik ervaar bij m'n G1 zijn deze.
• Applicaties worden niet opgeslagen op de SD
• Er zit geen radio in. Een ouderwetse zeg maar. Je kunt wel webradio doen, maar dat is toch anders.
De eerste wordt opgelost met Froyo, en de tweede heeft niets met android te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Samopsa schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:06:
[...]

De eerste wordt opgelost met Froyo, en de tweede heeft niets met android te maken.
De G1/Magic krijgt geloof ik geen update naar 2.2, maar ROM makers zijn er wel gezamenlijk voor bezig.
En dat tweede heeft niets met Android te maken want de onderliggende kernel heeft er meestal wel de juiste drivers voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Sebazzz schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:43:
[...]

De G1/Magic krijgt geloof ik geen update naar 2.2, maar ROM makers zijn er wel gezamenlijk voor bezig.
En dat tweede heeft niets met Android te maken want de onderliggende kernel heeft er meestal wel de juiste drivers voor.
Dus dan is het probleem in beide gevallen niet android maar een oude mobiel/gebrekkige hardware. :)

Android wordt nu echt een volwassen telefoonOS, en mijn inziens de beste, vooral door het open karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De grootste concurrent is denk ik IOS van Apple. En dan verliest Android het op gebruiksvriendelijkheid, je moet op zoek naar Apps voor sommige functionaliteit die de telefoon heeft (bijvoorbeeld videobellen). Voor Tweakers niet zo'n probleem :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Marzman schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:49:
De grootste concurrent is denk ik IOS van Apple. En dan verliest Android het op gebruiksvriendelijkheid, je moet op zoek naar Apps voor sommige functionaliteit die de telefoon heeft (bijvoorbeeld videobellen). Voor Tweakers niet zo'n probleem :)
Videobellen had de iPhone een maand geleden ook nog niet 8)7 Bovendien kun je dit ook omdraaien. Gebruikersvriendelijkheid daarnaast ook nog eens uitermate subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 17:24
- Choppy UI (legend, desire)
- Geen goed mediabeheer mogelijk op pc
- Appstore doet onder voor die van apple
- "Tweakers OS" en daardoor minder interessant voor uitgevers etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
lowfi schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:53:
Choppy UI? Op de Desire? Dan heb je volgens mij een andere dan ik! Loopt hier megasoepel, de enige keer dat hij een beetje schokt is als ik met de trackball erg snel tussen de 7 homescreens ga switchen, verder nooit.

Mediabeheer? Hoe bedoel je dat? Syncen met bijna alle mediaspelers gaat gewoon zoals het hoort, en als je bedoelt vanaf afstand streamen/controleren dan heb je nu al vele apps, en met 2.2 wordt het standaard ingebouwd.

De appstore is inderdaad wat minder, maar groeit gestaag. Dat het een "Tweakers OS" is, is niet waar. Ja, je kan tweaken wat je wel; maar iedereen die even 10 minuten met een android telefoon speelt snapt hoe het werkt en hoe het moet, en de meestgebruikte apps (google apps bijvoorbeeld) zijn uitermate simpel en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kun je het ook onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Het grootste probleem bij android is dat het qua 'polish' achterloopt op iOS, en daardoor minder populair is bij niet-technische mensen, met als resultaat dat het minder aandacht krijgt door 3th party ontwikkelaars. Ook het grote aantal verschillende telefoon's verminderd herkenbaarheid -> minder populair.

Ook zijn telefoon fabrikanten een probleem, deze stoppen underpowered hardware (cpu en GPU) in de telefoon's waardoor de UI soms traag lijkt, en 3d games van iPhone niveau alleen werken op bv. de Galaxy S.

For god's sake, Samsung heeft bij mijn telefoon niet eens de moeite genomen om de GPU te activeren in de drivers, waardoor alles nu cpu rendered wordt, en multitouch is ook in de drivers uitgeschakeled! Het scherm ondersteunt het gewoon.

Overigens is voor updates Samsung verassend genoeg het beste... met de galaxy en behold2 van 1.5 naar 1.6, galaxy spica en moment 1.5 naar 2.1.
Op 2 staat moterola met Milestone van 2.0 naar 2.1.
En HTC zijn score bestaat enkel uit G1 van 1.1 naar 1.5, maar dat was een developers phone, dus die was gemaakt door google en telt half 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Choppy UI? :X Geen idee wat voor telefoons jij hebt gehad in je handen maar als je de appkiller installeert dan is hij verre van choppy! Zelfs op een trage spica!

Daarbij goed mediabeheer is gigantisch overschat.... Alleen iTunes doet het en de ondersteuning van de media is daar echt om te huilen. WMA, MP3 en alles wat Apple je voorschotelt :X Geen alternatieven mogelijk en dus geen vrijheid in keuze...

Appstore moet ik toegeven dat die van Apple beter in elkaar zit. Mogelijkheden zijn er voor ontwikkelaars ruimer. Maar jammer van de hoeveelheid voorwaarden die er steeds meer aan gelden... Native C++ en dergelijke onzin.. Maakt het wel minder toegankelijk :X Daarnaast is er zover ik weet standaard geen mobiele appstore... Wat ik ontzettend jammer vind! Je zit dus vast aan je PC om je telefoon te gebruiken...

Tweakers OS is iOS net zo hard. Als je functies wil hebben die Apple je niet bied (tethering....) moet je hem Jailbreaken! WTF! Nee dat is niet tweaken zeker... Dat is anders omdat het Apple betreft 8)7

Wat dat betreft is het in dit geval de lesser of 2 evils. Beide hebben goede punten en zwakke punten. Als je het niet erg vind om een fortuin aan een telefoon kwijt te zijn en een stukje vrijheid inlevert bij Apple moet je voor de iPhone gaan. Anders ga je voor een Android ;)

Overigens vind ik ook nog steeds tot op heden veel nadelen aan Android. Die welliswaar deels binnenkort worden opgelost maar ze zitten er nog wel in.

Native app voor muziek vind ik goed. Ziet er netjes uit en integreert prettig mee. Alleen is de codecsupport om te huilen.... Geen FLAC of OGG. Dat voor een opensource OS...

Daarnaast vind ik de standaard interface niet prettig werken. Ik heb een homescreen replacement eroverheen gehaald zodat ik tenminste een soepel overzicht kan krijgen van onderdelen.

Het nodig hebben van een appkiller :/ Ben er ondertussen aan gewend dat ik die gebruik. 1 klein icoontje op je desktop. Maar ik vind het toch niet nodig. Programma's gaan in sleepmode op de achtergrond draaien maar gaan nooit echt weg. Tenzij je een appkiller gebruikt... Had iets beter geregeld kunnen worden :X Kleiner onderdeel in de achtergrond die om de zoveel tijd ververst mocht er wat gebeuren binnen de app is veel fijner en ook zuiniger voor je batterij...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

The_Double schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:19:
Het grootste probleem bij android is dat het qua 'polish' achterloopt op iOS, en daardoor minder populair is bij niet-technische mensen, met als resultaat dat het minder aandacht krijgt door 3th party ontwikkelaars. Ook het grote aantal verschillende telefoon's verminderd herkenbaarheid -> minder populair.
Is het niet zo dat eerder verschillende UI's herkenbaarheid verminderen? Veel verschillende telefoons lijkt mij een pluspunt, want zo spreek je een groter deel van de markt aan. En zo heb je dus een groter bereik als ontwikkelaar. Er worden 160.000 Android-telefoons per dag verkocht, dus dat geeft wel aan dat het goed loopt.

Ik ben overigens van mening dat je niet technisch hoeft te zijn om met een Android-telefoon om te gaan. Mijn ouders kunnen er prima mee werken, en dat mag gerust een klein wonder heten :P
Ook zijn telefoon fabrikanten een probleem, deze stoppen underpowered hardware (cpu en GPU) in de telefoon's waardoor de UI soms traag lijkt, en 3d games van iPhone niveau alleen werken op bv. de Galaxy S.

For god's sake, Samsung heeft bij mijn telefoon niet eens de moeite genomen om de GPU te activeren in de drivers, waardoor alles nu cpu rendered wordt, en multitouch is ook in de drivers uitgeschakeled! Het scherm ondersteunt het gewoon.

Overigens is voor updates Samsung verassend genoeg het beste... met de galaxy en behold2 van 1.5 naar 1.6, galaxy spica en moment 1.5 naar 2.1.
En HTC zijn score bestaat enkel uit G1 van 1.1 naar 1.5, maar dat was een developers phone, dus die was gemaakt door google en telt half 8)7
HTC heeft ook de Magic een update gegeven. Daarnaast heeft de Hero nu bijna 2.1 en krijgen de nieuwe Android-telefoons nog een update. Ik ben juist niet bepaald onder de indruk van Samsung. Volgens mij zijn de updates voor die telefoons nog niet eens verschenen, en daarnaast is de support waardeloos. Ik koop echt nooit weer een Samsung-telefoon.

Maar dat je te maken krijgt met de grillen van telefoonfabrikanten bij Android, dat weet je vantevoren. De opzet van Android is niet om één type telefoon te maken die direct een update krijgt bij een nieuwe versie. Google heeft Android gemaakt met als doel om een OS te kunnen verspreiden waarmee Google zijn apps mee kan leveren en aan advertenties kan verdienen.
Touchdomex schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:26:
Overigens vind ik ook nog steeds tot op heden veel nadelen aan Android. Die welliswaar deels binnenkort worden opgelost maar ze zitten er nog wel in.

Native app voor muziek vind ik goed. Ziet er netjes uit en integreert prettig mee. Alleen is de codecsupport om te huilen.... Geen FLAC of OGG. Dat voor een opensource OS...
Inderdaad onbegrijpelijk. Dat het niet ondersteunt wordt is opzich niet zo erg, maar Googles claim dat Android oh zo open is en keuze biedt slaat dus zo nergens op. De multimedia-ondersteuning kan qua codecsupport nog altijd veel beter. Overigens doet de concurrentie het niet beter dus is het niet echt een Android-nadeel, maar ik vind het wel opmerkelijk dat Google hier niets aan doet.
Het nodig hebben van een appkiller :/ Ben er ondertussen aan gewend dat ik die gebruik. 1 klein icoontje op je desktop. Maar ik vind het toch niet nodig. Programma's gaan in sleepmode op de achtergrond draaien maar gaan nooit echt weg. Tenzij je een appkiller gebruikt... Had iets beter geregeld kunnen worden :X Kleiner onderdeel in de achtergrond die om de zoveel tijd ververst mocht er wat gebeuren binnen de app is veel fijner en ook zuiniger voor je batterij...
Waarom is die nodig? Ik hoef alleen apps te killen die slecht in elkaar zitten en mn telefoon traag maken. De rest laat ik gewoon openstaan, en dat zorgt nooit voor vertraging en de batterijduur blijft prima.

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 27-06-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Multitouch is een patentenprobleem... Apple heeft die en veel fabrikanten hebben geen zin om Apple voor dat patent geld te geven. Dus daarom zit het er meestal niet in ;)

Daarnaast is die Update voor de Spica nog steeds nergens te bekennen :X Wel aangekondigd maar is er nog niet... Ik heb uiteindelijk maar een franse rom erop gesmeten omdat hij anders nog steeds op 1.5 draaide :+

[ Voor 44% gewijzigd door Touchdomex op 27-06-2010 15:29 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Wat ik van de legend en de desire heb gezien is dat dingen als zoomen scrollen etc minder soepel gaat dat dan op een iphone. Als dat niet zo zou zijn waarom zou google dan met die absurde snelheids verbeteringen komen in froyo? ;) Ja dat wordt dus kennelijk opgelost.

Offline mediabeheer. Muziek films etc beheren op je computer om vervolgens naar je telefoon te syncen. File explorers vind ik daarvoor niet handig.

Het is naar mijn een os wat vooral interessant is bij de technisch publiek en minder bij mainstream publiek waardoor het voor veel uitgevers/devvers/etc minder aantrekkelijker is en daardoor achtergesteld is kwa apps/books/comics/etc.

Wel typisch dat zoiets als appkiller wordt aangehaald :)

[ Voor 8% gewijzigd door lowfi op 27-06-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Choppy UI? :X Geen idee wat voor telefoons jij hebt gehad in je handen maar als je de appkiller installeert dan is hij verre van choppy! Zelfs op een trage spica!
[..]

Het nodig hebben van een appkiller :/ Ben er ondertussen aan gewend dat ik die gebruik. 1 klein icoontje op je desktop. Maar ik vind het toch niet nodig. Programma's gaan in sleepmode op de achtergrond draaien maar gaan nooit echt weg. Tenzij je een appkiller gebruikt... Had iets beter geregeld kunnen worden :X
Misschien moet je jezelf eens inlezen over de Android architectuur. Een applicatie gaat naar de achtergrond en wordt dan gestopt. Als er geheugen nodig is wordt het vernietigd en is er ruimte vrij, later kan de applicatie, mits juist geschreven, zich weer naar de originele staat initialiseren. Merk overigens op dat dit simpelweg een optimalisatie is.

Een applicatie op de achtergrond, die gestopt is, gebruikt nooit cpu power! Gewoon omdat Linux de mogelijkheid heeft om ook apps te stoppen in plaats van te killen. Ik weet ook niet wat voor applicaties jij draait, maar ik heb nooit een taskkiller nodig gehad. Zeker een automatische niet.
Correctie, 2.0 naar 2.0.1 naar 2.1 naar binnen een paar maanden 2.2.
Klopt, ze moeten minstens hardware ala Nexus One en Motorola Droid erin stoppen.
Als dat niet zo zou zijn waarom zou google dan met die absurde snelheids verbeteringen komen in froyo? ;) Ja dat wordt dus kennelijk opgelost.
Er wordt helemaal niets opgelost omdat er niets op te lossen valt. In Froyo wordt er slechts geoptimaliseerd. Kijk het is zo, voor Froyo (< 2.2) wordt iedere applicatie uitgevoerd door de bytecode te interpreteren. Dit is niet snel, maar het voldeed prima voor de Android applicaties maar je moest toch wel aardig optimaliseren. Vanaf Froyo heeft Android een Just-in-time compileren ingeschakeld, hierdoor wordt de boel niet geinterpreteerd maar wordt on the fly de bytecode naar native code gecompileerd en gecached en geoptimaliseerd. Dat is waarom applicaties veel sneller draaien, maar het is zeker geen bugfix.
Het is naar mijn een os wat vooral interessant is bij de technisch publiek en minder bij mainstream publiek waardoor het voor veel uitgevers/devvers/etc minder aantrekkelijker is
Wat geeft je dat idee? Omdat het kan aanpassen? Je hóeft het niet aan te passen, onder hetzelfde valt ook dat Ubuntu bijvoorbeeld prima zonder commandline te gebruiken is.

[ Voor 25% gewijzigd door Sebazzz op 27-06-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
lowfi schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:34:
Wat ik van de legend en de desire heb gezien is dat dingen als zoomen scrollen etc minder soepel gaat dat dan op een iphone. Als dat niet zo zou zijn waarom zou google dan met die absurde snelheids verbeteringen komen in froyo? ;) Ja dat wordt dus kennelijk opgelost.

Offline mediabeheer. Muziek films etc beheren op je computer om vervolgens naar je telefoon te syncen. File explorers vind ik daarvoor niet handig.

Het is naar mijn een os wat vooral interessant is bij de technisch publiek en minder bij mainstream publiek waardoor het voor veel uitgevers/devvers/etc minder aantrekkelijker is en daardoor achtergesteld is kwa apps/books/comics/etc
Zoals gezegd heb ik nog nooit last gehad van de door jouw genoemde vertragingen bij scrollen en dergelijke, vergeleken met een iphone merk ik echt geen verschil in smoothheid.

Verder snap ik je punt van mediabeheer niet; als ik m'n telefoon aankoppel kan ik met een tiental verschillende applicaties direct muziek laten syncen met m'n library hoor? Juist mooi dat er niet 1 verplichte app (iTunes bv) voor is, maar dat je ook winamp/wmp/mediamonkey/foobar whatever kan hebruiken.

Je laatste punt snap ik al helemaal niet; zoals al meerdere malen wordt gezegd is het android OS zeer simpel te bedienen en gebruiken; het doet echt niet onder voor bijvoorbeeld een iPhone. De "grote" apps komen nu ook steeds meer en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Sebazzz schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:36:
[...]

Misschien moet je jezelf eens inlezen over de Android architectuur. Een applicatie gaat naar de achtergrond en wordt dan gestopt. Als er geheugen nodig is wordt het vernietigd en is er ruimte vrij, later kan de applicatie, mits juist geschreven, zich weer naar de originele staat initialiseren. Merk overigens op dat dit simpelweg een optimalisatie is.

Een applicatie op de achtergrond, die gestopt is, gebruikt nooit cpu power! Gewoon omdat Linux de mogelijkheid heeft om ook apps te stoppen in plaats van te killen. Ik weet ook niet wat voor applicaties jij draait, maar ik heb nooit een taskkiller nodig gehad. Zeker een automatische niet.
Ik zeg ook nergens dat het CPU kracht kost of iets in die richting. Maar omdat mijn spicaatje maar 128MB ram heeft wil dat gewoon makkelijk vollopen. Daarbij is het voor mijn gevoel fijner dat ik weet dat die programma's gewoon er niet meer zijn. Heb een ignorelist van 5 apps die constant blijven draaien en dat werkt prima naar mijn mening. Eventjes snel klikken en dan zijn ze weg. Maar liever dat standaard je verdeling van ram efficiënter word geregeld vooral als je telefoon geen high-end is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Samopsa schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:39:
[...]

Zoals gezegd heb ik nog nooit last gehad van de door jouw genoemde vertragingen bij scrollen en dergelijke, vergeleken met een iphone merk ik echt geen verschil in smoothheid.

Verder snap ik je punt van mediabeheer niet; als ik m'n telefoon aankoppel kan ik met een tiental verschillende applicaties direct muziek laten syncen met m'n library hoor? Juist mooi dat er niet 1 verplichte app (iTunes bv) voor is, maar dat je ook winamp/wmp/mediamonkey/foobar whatever kan hebruiken.

Je laatste punt snap ik al helemaal niet; zoals al meerdere malen wordt gezegd is het android OS zeer simpel te bedienen en gebruiken; het doet echt niet onder voor bijvoorbeeld een iPhone. De "grote" apps komen nu ook steeds meer en meer!
Ik zie het wel :) Verschillende touchscreen testen laten hetzelfde zien.

Afaik doen die programmas alleen muziek. Het is geen alles in 1 oplossing.

Ik snap niet hoe ik dit punt duidelijker kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
lowfi schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:49:
[...]

Als ik die vergelijkingsfilmpjes kijk lijkt het wel alsof het andere telefoons zijn dan die van mij.
http://rotilda.com/2059/h...d-to-the-apple-iphone-3gs deze bijvoorbeeld, die getoonde lag heb ik dus nog nooit gehad, het gaat hier net zo snel als bij de iphone.

Die programmas doen ook filmpjes en fotos als je die graag wil syncen, het zijn wel alles-in-1-oplossingen ;-)
Contacten, emails, agenda, etc zijn standaard allemaal al gesynct aan je google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

lowfi schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:49:
[...]

Ik denk dat je het nooit kan uitleggen aan iemand die de "magie" van iTunes niet snapt en het ook niet zou willen zien ;) Nadeel van lovers en haters. Ze worden een beetje blind voor dit soort dingen.

Ik vind iTunes echt een hels programma omdat ik niet zelf kan bepalen wat ik ermee wil doen. Alles word voor je geregeld en je moet maar achteruit gaan zitten en wachten en het werkt wel. Klinkt ideaal voor veel gebruikers. Maar omdat ik niet bepaalde dingen standaard kan instellen maar volledig het menu in moet om alles te regelen vind ik irritant... Standaard de muziek die je in iTunes zet die doet Apple nog eens vrolijk in zijn eigen iTunes map... Bijzonder irritant als je het niet doorhebt... Want het vreet schijfruimte... Veel slimmer/makkelijker is het om het te doen in de standaard audio map die zowel OSX als Windows hebben tegenwoordig.... Indexeer alles direct daarin. Dan kan iedereen zijn audio gemakkelijk terughalen en vinden. Ook hebben de meeste mensen het daar nu toch al instaan.

Daarnaast de bekrompenheid in codecs binnen iTunes is ook iets wat ik toch ook van veel mensen om mij heen hoor als een irritant iets. Mijn zusje heeft een iPod. Maar die kan niet met iTunes een video op haar iPod zetten. Nee die moet eerst het hercoderen van een Avi/mkv naar MP4 met de juiste codec erin en dan kan iTunes het pas snappen... Zorg dat dit soort kleine dingen er ook inzitten als je het een volledig en compleet pakket wil noemen.

Dit soort kleine dingen vinden denk ik veel mensen storend aan iTunes. Vooral Tweakers die toch iets zelf willen bedenken omdat ze al een systeem ervoor hadden. Maar ook normale consumenten zien dit. Tenminste als ik om mij heen luister en hoor klaagt iedereen wel over iets in iTunes. Dingen waar ik bijvoorbeeld met andere programma's geen last van heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Grappig dat je nu net doet alsof ik iTunes helemaal geweldig vind. Dat heb ik nooit gezegd. Ik kan echter wel de voordelen inzien van een applicatie waarin alles geregeld wordt.

Misschien ben jij wel degene die blind is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Sebazzz schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 19:31:
Of gewoon 2.2 dat Apps2SD heeft.
Yep, maar voordat er echt een aantal grotere games verschijnt, zijn we weer een tijdje verder.
Maar op termijn komt het idd in orde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

lowfi schreef op zondag 27 juni 2010 @ 16:04:
Grappig dat je nu net doet alsof ik iTunes helemaal geweldig vind. Dat heb ik nooit gezegd. Ik kan echter wel de voordelen inzien van een applicatie waarin alles geregeld wordt.

Misschien ben jij wel degene die blind is.
Ik denk het wel ;) Aangezien ik tot nu toe nog nooit een programma tegen ben gekomen die alles voor mij regelt... Vooral zoals ik het zou willen zien. Of beter gezegd mocht het mij niet bevallen dan kan ik er gemakkelijk wat aan doen.

Maakt niet uit welk OS. Ik ga nu speciaal weer iTunes installeren om te kijken hoe het ondertussen is en of het echt verbeterd is dan een jaar geleden. Heb toen verplicht iTunes moeten gebruiken omdat er niets fatsoenlijks anders is op OSx :'( Nu heb ik geen Macje meer dus ook geen iTunes meer :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wat ik voornamelijk nog een erg zwak punt van Android vind is dat je geen tekst kan selecteren (buiten de browser om, bv in notepad apps).

Nouja, je kan wel iets selecteren, maar ik heb zelf nog niet uitgevonden hoe je een deel van een tekst kan selecteren en bv knippen en copieeren. Tot nu toe lijkt het nog niet mogelijk te zijn...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Stukfruit schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:37:
Wat ik voornamelijk nog een erg zwak punt van Android vind is dat je geen tekst kan selecteren (buiten de browser om, bv in notepad apps).

Nouja, je kan wel iets selecteren, maar ik heb zelf nog niet uitgevonden hoe je een deel van een tekst kan selecteren en bv knippen en copieeren. Tot nu toe lijkt het nog niet mogelijk te zijn...
Eventjes een seconde of 2 op die plek en je krijgt een keuze menu met wat je kan doen. Ik ben nog niet tegengekomen dat het NIET kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Laatst online: 27-05 15:09
Ik vind android enorm goed, alleen zitten er een paar bugs in waar ik niet over uit kan:

- De wekker bug; soms gaat je wekker niet af. Dit zorgt bij veel mensen voor veel problemen. ( komt echter zelden voor, oorzaak niet bekend)

- Muziek-bug, soms als ik mijn oordopjes eruit haal of erin duw begint muziek met spelen, soms begint de muziek uit het niets ineens met spelen, soms zet de telefoon ineens een ander nummer op (niet in dezelfde playlist). Deze bugs kunnen ook voor een gedeelte Milestone-gerelateerd zijn.

- Webradio, als je een webstream radio beluisterd kun je je muziek app niet op de achtergrond zetten. Dit is op te lossen met enkele third-party apps maar die zorgde bij mij voor crashes en enorm trage UI.

- Enorm rare manier van updaten, updates laten enorm lang op zich wachten, gaan niet simultaan met andere toestellen en sommige toestellen krijgen helemaal geen updates. Mogelijke oplossing: update systeem helemaal in de handen van google. Maarja dat krijg je weer gedoe met privacy mieren-neukers.

Dit waren mijn tegenvallers van het android systeem, voor de rest:
2.2 belooft veel goeds.
Veel apps
Goede taal ondersteuning
Veel support van Google(blijvend updaten, NL taal ondersteuning, Navigatie..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Touchdomex schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:40:
[...]

Eventjes een seconde of 2 op die plek en je krijgt een keuze menu met wat je kan doen. Ik ben nog niet tegengekomen dat het NIET kan...
Een DEEL van de tekst. Niet de hele tekst.

Dus als er staat "de kat krabt de krullen van de trap" en ik wil bijvoorbeeld het onderstreepte woord selecteren, dan kom ik niet ver met die 2-seconde optie.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Stukfruit schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:41:
[...]

Een DEEL van de tekst. Niet de hele tekst.

Dus als er staat "de kat krabt de krullen van de trap" en ik wil bijvoorbeeld het onderstreepte woord selecteren, dan kom ik niet ver met die 2-seconde optie.
Inhouden die 2 seconden en dan tekst selecteren en dan het stuk tekst wat je wilt hebben kopiëren? :X Werkt hier prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

lowfi schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:34:
Sneller scrollen op mijn Desire is in ieder geval fysiek onmogelijk :) Daarnaast zijn de verbeteringen bedoeld om apps in het algemeen sneller te laten draaien. Zoals Google tijdens I/O liet zien, bijvoorbeeld, meer fps in games.
Zijn gewoon programma's voor. Er is UMS-support dus je kan kiezen wat je wil gebruiken. Nee, er zit standaard niets bij (of de fabrikant moet het bijleveren), maar het kan in ieder geval wel. En, als pluspunt, je kan in ieder geval kiezen.
Het is naar mijn een os wat vooral interessant is bij de technisch publiek en minder bij mainstream publiek waardoor het voor veel uitgevers/devvers/etc minder aantrekkelijker is en daardoor achtergesteld is kwa apps/books/comics/etc.
Zoals ik eerder zei, er worden 160.000 toestellen per dag verkocht met het Android-besturingssysteem. Dat kunnen lang niet allemaal mensen met een technische achtergrond zijn. Je ziet ook dat ontwikkelaars steeds meer interesse krijgen in Android, want de hoeveelheid apps die er elke maand bijkomen loopt al in de duizenden. Als je naar de grafiekjes kijkt zie je dat de hoeveelheid nieuwe apps per maand stijgt.
Wel typisch dat zoiets als appkiller wordt aangehaald :)
Er wordt aangeraden om die dingen niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-03 08:24
Reclame en advertenties zijn overal om je heen en je komt er nooit helemaal vanaf, maar als ze er dan zijn heb ik liever reclame die op mij afgestemd is dan reclame waar ik helemaal niets aan heb.

Oftewel ik zie het probleem echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Als ik je topic zo lees, waarom neem je niet gewoon een iPhone? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Omdat niks perfect is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Speciaal voor stukfruit:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RJgZ0IYYlzU]
Tot 0:06 typ ik de tekst, dan roep ik een context menu op (lang op tekstvak en op de juiste positie/karakter drukken) en selecteer ik 'tekst selecteren'. Daarna klik ik elders in het vak, roep ik weer context menu op, knip ik de tekst en gooi ik het vooraan. Succes ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Sebazzz op 27-06-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RoD schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:53:
[...]

Videobellen had de iPhone een maand geleden ook nog niet 8)7 Bovendien kun je dit ook omdraaien. Gebruikersvriendelijkheid daarnaast ook nog eens uitermate subjectief.
Draai het eens om dan?

Maar ik zou zeggen geef beide telefoons aan je moeder en laat haar videobellen zonder ook maar iets uit te leggen over de telefoon. Usability laten beoordelen door Tweakers klopt sowieso al niet :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Sebazzz schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:42:
Speciaal voor stukfruit:
[video]
Tot 0:06 typ ik de tekst, dan roep ik een context menu op (lang op tekstvak en op de juiste positie/karakter drukken) en selecteer ik 'tekst selecteren'. Daarna klik ik elders in het vak, roep ik weer context menu op, knip ik de tekst en gooi ik het vooraan. Succes ;)
Lolwut, die hele menuoptie heeft bij mij de hele tijd in een blinde vlek gezeten :o

Ik zag eigenlijk alleen die optie staan om *alles* te selecteren, maar er staat er inderdaad nog eentje onder. Nooit opgevallen :P

Dank voor de uitleg _/-\o_

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Marzman schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:49:
[...]

Draai het eens om dan?

Maar ik zou zeggen geef beide telefoons aan je moeder en laat haar videobellen zonder ook maar iets uit te leggen over de telefoon. Usability laten beoordelen door Tweakers klopt sowieso al niet :p
Door de bekende beperkingen die Apple oplegt aan ontwikkelaars missen een hoop apps die nog iets extra's toe zouden kunnen voegen. Zo zul je bijvoorbeeld de Firefox-browser niet op een iPhone gaan vinden. Hoewel de standaard-apps van beide platformen niet slecht zijn is het zelf kunnen kiezen van je apps voor multimedia, browsing (goed, Opera Mini is dan wonder boven wonder wel in de App Store verschenen) en andere categorieën een belangrijke factor. Vind ik dan.

Overigens, als ik mij moeder zou vragen om te videobellen zou ze me vragen waarom ze dan in godsnaam zou moeten doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ah zo :) Dat is niet echt omgedraaid, dat is een aanvulling :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nouja, er zijn apps voor de iPhone die Android niet heeft, en andersom. Dat is verder imo ook niet zo belangrijk. De belangrijkste vraag voor het maken van de afweging of je een Android-telefoon of iPhone moet kopen is de vraag of je een bepaalde app cq. functionaliteit mist. En dan valt er voor beide wat te zeggen, afhankelijk van waar je zelf waarde aan hecht natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
ApexAlpha schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:59:
Ik vind android enorm goed, alleen zitten er een paar bugs in waar ik niet over uit kan:

- De wekker bug; soms gaat je wekker niet af. Dit zorgt bij veel mensen voor veel problemen. ( komt echter zelden voor, oorzaak niet bekend)

- Muziek-bug, soms als ik mijn oordopjes eruit haal of erin duw begint muziek met spelen, soms begint de muziek uit het niets ineens met spelen, soms zet de telefoon ineens een ander nummer op (niet in dezelfde playlist). Deze bugs kunnen ook voor een gedeelte Milestone-gerelateerd zijn.

- Webradio, als je een webstream radio beluisterd kun je je muziek app niet op de achtergrond zetten. Dit is op te lossen met enkele third-party apps maar die zorgde bij mij voor crashes en enorm trage UI.

- Enorm rare manier van updaten, updates laten enorm lang op zich wachten, gaan niet simultaan met andere toestellen en sommige toestellen krijgen helemaal geen updates. Mogelijke oplossing: update systeem helemaal in de handen van google. Maarja dat krijg je weer gedoe met privacy mieren-neukers.

Dit waren mijn tegenvallers van het android systeem, voor de rest:
2.2 belooft veel goeds.
Veel apps
Goede taal ondersteuning
Veel support van Google(blijvend updaten, NL taal ondersteuning, Navigatie..)
Wekker bug: wordt 99% van de tijd veroorzaakt door Appkillers. In de eerste 2 weken dat ik m'n Nexus had en een appkiller gebruikte, ging de wekker bijna 50% van de tijd niet af. Is daarna (na verwijderen van de appkiller) nooit meer gebeurd. Daarnaast: soms "dwingt" een andere app de klok uit het geheugen, maar die betreffende app is dan erg geheugenverslindend en dom geprogrammeerd, kom je gelukkig zelden tegen.

Muziek bug: heb ik nog nooit meegemaakt op m'n Nexus, maar ik gebruik ook hoofdzakelijk m'n "good old" iPod video voor muziek. Dus zou misschien wel aanwezig kunnen zijn :P

Webradio niet op de achtergrond? Dat begrijp ik niet, ik draai probleemloos de Radio.nl app en kan ondertussen browsen, gamen etc. Ook als ik de telefoon daarna in standby zet. Systeemsnelheid wordt er totaal niet door beïnvloed. Wat voor built-in app wordt er dan geleverd bij Android waarmee je internetradio kan luisteren maar die dus bij multitasking de geest geeft? Die heb ik gemist geloof ik.

Updates: dit is niet te vermijden tenzij Google inderdaad de heerschappij overneemt over de telefoonproductie zoals Apple en dan drie modellen uitbrengen (in noem ze even Nexus One, Two en Three). Dan heb je dus alleen clean android, geen skins en fabrikant-customized GUI meer. Tevens veel minder variatie in design, ala Apple dus (en ja dat zou de herkenbaarheid van een "Android telefoon" ten goede komen, alleen wordt het dan meer een "Google telefoon"). De een wil nou juist graag een mooi uitschuifbaar toetsenbord zoals de Milestone en de ander wil liever een compact metalen toestelletje zoals de Legend etc.

---

Over dat scrollen: de Snapdragon-based Android telefoons (Desire en Nexus dus) zijn zéker wel zo smooth als de iPhone met scrollen, in ieder geval nog nooit een checkerboard of hapering meegemaakt. Het "nadeel" van Android is dat je ook daadwerkelijk scrollt (incl. de webelementen) terwijl Apple gewoon een statisch plaatje van de website maakt tijdens het scrollen. In 2.2 is de snelheid nog veel beter, maar zodra er Flash elementen worden geladen, wordt het een stuk minder. Maar dan kan je geen eerlijke vergelijking meer maken, want uiteraard laadt de iPhone flash helemaal niet.

---

Wat betreft tekst selecteren is er voor Android zeker nog wat te verbeteren, want ook al kan het in elk programma, het is verre van ideaal. Aan de andere kant gebruik je het ook weer niet supervaak, maar absoluut een verbeterpunt.

====

We moeten bij het opsommen van al deze 'verbeterpunten' (wat al snel uitdraait op iPhone vergelijking) niet vergeten dat het hier eigenlijk Apple is die achter loopt wat 'versnelling' in ontwikkeling betreft. Een half jaar na de Nexus One komen ze pas met een toestel dat ongeveer gelijkwaardig is qua hardwarecapaciteit (behalve de *kuch* antenne *kuch*). Android kwam van nowhere en zit pas op versie 2.2, mister Apple had al (ruim) 2 jaar voorsprong, en ondanks dat staat men met Froyo vs. de iPhone/iOS 4 nu min of meer gelijk qua GUI prestaties en features (waar Apple bijv. verslaat op eyecandy afwerking van OS en Android op gebied van vrijheid voor implementatie van zaken als Flash en Swype) en kijk ook naar bijv. de market, die in een paar maanden met 10.000den apps gegroeid is.

[ Voor 21% gewijzigd door davidov2008 op 28-06-2010 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 20:39
Als ik zo die punten lees zie ik dat veel al te winnen is door regelmatige updates. Is de Nexus One dan niet iets voor? 100% google ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

paulklooster schreef op maandag 28 juni 2010 @ 01:05:
Als ik zo die punten lees zie ik dat veel al te winnen is door regelmatige updates. Is de Nexus One dan niet iets voor? 100% google ondersteuning
De Nexus One had wel het eerste Froyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
De Nexus draait in principe precies dezelfde Android versie als alle andere recente Android telefoons, zoals de Milestone, Legend en Desire (en zo nog een stuk of 4-5).

Nexus heeft nog helemaal geen Froyo er is nog geen officiële update of wat. Alleen eerder manueel upgradede toestellen van FRF50 en FRF72 zijn mondjesmaat geüpgraded naar FRF83, wat uiteindelijk niet de final bleek te zijn. Hoe dan ook, het zal wel de eerste telefoon zijn die geüpgraded wordt, nogal logisch als de rest nog een skin+testing van de fabrikant moet krijgen.

@Hieronder (laten we het geen SC maken :P): Ja helemaal waar, en daar kies je natuurlijk voor bij de aankoop van je toestel. Heel veel (toekomstige) Android gebruikers kan het echt niet schelen of ze een half jaartje later een update krijgen als hun telefoon zoals ie nu is goed functioneert, een redelijk groep zal niet eens weten dat er een update aan zit te komen. Tweakers daarentegen willen gewoon het nieuwste en snelste hebben, en dan weet je waar je moet zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door davidov2008 op 28-06-2010 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Nee maar het geeft wel aan dat je voor snelle updates bij de Nexus One moet zijn, of iedere Google Phone eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 19:22

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Marzman schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:49:
[...]

Draai het eens om dan?

Kan ik ook net zo goed zeggen:
laat je moeder eens op een android phone en een iphone een foto versturen naar een andere telefoon.\
Kijken wat makkelijker is.

En over zoomen en scrollen.
Scroll eens een pagina of menu op de Desire. Je kan tenminste een lange pagina in 1x naar beneden scrollen ipv zoals op de iPhone dat het gelijk stopt met scrollen als je je vinger weghaalt.
Ik kan tenminste controleren of ik gelijk naar beneden wil, of langzaam scrollen.

En over zoomen. Ik houd echt van de text wrap. Gewoon zoveel fijner. Ik word echt gek van als ik heel de tijd van links naar rechts moet en van boven naar beneden. Nu kan ik gewoon lekker lezen in mijn schermpje en enkel naar beneden en boven scrollen.

[ Voor 35% gewijzigd door DNA_Saint op 28-06-2010 01:55 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

DNA_Saint schreef op maandag 28 juni 2010 @ 01:51:
[...]

Scroll eens een pagina of menu op de Desire. Je kan tenminste een lange pagina in 1x naar beneden scrollen ipv zoals op de iPhone dat het gelijk stopt met scrollen als je je vinger weghaalt.
De iPhone heeft volgens mij gewoon kinetisch scrollen hoor? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Sebazzz schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:02:
[...]

Klopt wel want het staat gewoon in de SDK documentatie. Het kan goed zijn dat HTC in hun Android versie de interne procedures weer heeft ingeschakeld of zelf iets hebben gemaakt.
Wat er ook in de SDK mag staan: we kunnen dus wél met met de htc widget gps aan- en uitschakelen.

[ Voor 15% gewijzigd door pina op 28-06-2010 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

Het feit dat een iPhone 3GS met 600Mhz wel soepel scrollt en een htc hero met 500+ Mhz dat niet doet is omdat apple de UI laat renderen door de GPU.

Dit wordt op hedendaags nog steeds niet gedaan in android. Het hele UI wordt berekend in de CPU.
Ook haalt apple veel truukjes uit met de iPhone. Dit kun je doen als je het bij 1 telefoon laat.
Zoals alles omzetten in een plaatje en dan daar de animatie mee bewerkstelligen door de GPU.

Android daarentegen kan werken zonder GPU. Dit moest vanwege het feit dat er ook genoeg ARM SoC's waren zonder goede hardware acceleratie voor graphics.

Ik hoop dat daar verandering in aankomt. Android vind ik heel fijn maar is ook niet perfect.
Daarnaast is mijn Galaxy S wel heel smooth.. en ik weet niet of Samsung met de android versie geknoeit heeft om de GPU het UI werk te laten doen of niet. Zou wel leuk zijn om te weten.

Ik weet wat de iPhone kan, maar ook wat de android kan. Jammer dat er ook mensen zijn die b.v. mee discussiëren waarbij dit niet het geval is. Veel iPhone gebruikers hebben bv. nog nooit Android ervaren.

Android kan van iOS leren en iOS van android. Daarnaast moet je wel weten dat android een virtual machine is en iOS helemaal native. Dit betekend sowieso dat de iPhone iets minder rekenkracht nodig heeft. Maar daarnaast heb je wel de voordelen van een VM...

Android heeft wel last van het update gebeuren. Maar vergeet niet dat toen je dat android toestel op dat moment kocht, dat de nieuwste OS was.
Om nou overal een kale android versie op te gooien vind ik ook niet leuk. Fabrikanten moeten zich onderscheiden. Zo heeft Samsung een paar goede plus punten tegenover HTC en HTC weer zijn eigen pluspunten. Daarnaast hebben wij helaas niet veel te maken met motorola hier in europa...

Veel mensen hoor je zeggen, ja apple gooit ook overal iOS4 op.. maar uche* vergeten ze zo maar de iPhone 2G?

Ik snap het probleem bij android in het lage segment. Goedkope android toestellen die straks niet die gave 3D games kunnen spelen. Ook moesten ze die android toestellen verbieden met die resoluties die lager zijn als de HTC hero. Daar wordt echt bijna geen app voor gemaakt.
Nou zeg ik maar zo: gij betaald er ook naar....

Top segment(1Ghz) kan alle apps installeren. Ik had bijvoorbeeld multi-touch problemen op mijn HTC hero bij apps. En ik ben ook van mening dat alle telefoons updates horen te krijgen voor 1 jaar. En als er in dat jaar b.v. een nieuwe Android versie uitkomt, deze dan ook op de desbetreffende apparaat hoort te komen.
Je kunt natuurlijk niet altijd een nieuwere versie op de aller oudste toestellen zetten. Ook apple moet hieraan geloven.. En als je de verhalen al hoort dat de 3G veel slomer wordt door iOS4, dan weet je genoeg.
iOS4 werkt alleen goed op 3GS en de 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 21:25
Nu moet je niet vergeten dat die 500+ Mhz CPU's in bijv. de Hero niet echt supermoderne CPU's zijn. Die zaten een paar jaar terug ook al in de meeste HTC win mobile telefoons. De 600Mhz CPU in de 3GS is een Cortex A8 chip, welke in de basis hetzelfde is als de ARM structuur in de Snapdragon, A4 en Samsung processor.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 145867 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 18:03:
Het feit dat een iPhone 3GS met 600Mhz wel soepel scrollt en een htc hero met 500+ Mhz dat niet doet is omdat apple de UI laat renderen door de GPU.
Dit is wat te makkelijk. De processor van de 3GS is héél anders dan die van de Hero. Ten eerste al de veel snellere gpu, en daarnaast is de processor van de 3GS van een heel ander type. De Hero heeft een verouderde core en instructie-set. Die megaherzen zeggen niet zoveel.
Dit wordt op hedendaags nog steeds niet gedaan in android. Het hele UI wordt berekend in de CPU.
Ook haalt apple veel truukjes uit met de iPhone. Dit kun je doen als je het bij 1 telefoon laat.
Zoals alles omzetten in een plaatje en dan daar de animatie mee bewerkstelligen door de GPU.
Voordeel van Apple is natuurlijk dat zij de hardware bepalen. Zij weten vantevoren dat hun processor een snelle gpu aan boord heeft. Bij Android-telefoons kun je daar niet op gokken, door alle verschillende hardware wat er gebruikt wordt. Apple doet dit uiteraard beter, maar het is te verklaren. Google heeft een geheel andere opzet: namelijk veel telefoontypes ondersteunen.
Android daarentegen kan werken zonder GPU. Dit moest vanwege het feit dat er ook genoeg ARM SoC's waren zonder goede hardware acceleratie voor graphics.
Ah, je zegt het nu zelf ook. Nouja ik laat het stukje hierboven toch maar staan :P
Ik hoop dat daar verandering in aankomt. Android vind ik heel fijn maar is ook niet perfect.
Daarnaast is mijn Galaxy S wel heel smooth.. en ik weet niet of Samsung met de android versie geknoeit heeft om de GPU het UI werk te laten doen of niet. Zou wel leuk zijn om te weten.
Zou kunnen. Samsung heeft zijn eigen processor en Android is natuurlijk gewoon te modificeren.
Ik weet wat de iPhone kan, maar ook wat de android kan. Jammer dat er ook mensen zijn die b.v. mee discussiëren waarbij dit niet het geval is. Veel iPhone gebruikers hebben bv. nog nooit Android ervaren.

Android kan van iOS leren en iOS van android. Daarnaast moet je wel weten dat android een virtual machine is en iOS helemaal native. Dit betekend sowieso dat de iPhone iets minder rekenkracht nodig heeft. Maar daarnaast heb je wel de voordelen van een VM...

Android heeft wel last van het update gebeuren. Maar vergeet niet dat toen je dat android toestel op dat moment kocht, dat de nieuwste OS was.
Om nou overal een kale android versie op te gooien vind ik ook niet leuk. Fabrikanten moeten zich onderscheiden. Zo heeft Samsung een paar goede plus punten tegenover HTC en HTC weer zijn eigen pluspunten. Daarnaast hebben wij helaas niet veel te maken met motorola hier in europa...

Veel mensen hoor je zeggen, ja apple gooit ook overal iOS4 op.. maar uche* vergeten ze zo maar de iPhone 2G?

Ik snap het probleem bij android in het lage segment. Goedkope android toestellen die straks niet die gave 3D games kunnen spelen. Ook moesten ze die android toestellen verbieden met die resoluties die lager zijn als de HTC hero. Daar wordt echt bijna geen app voor gemaakt.
Nou zeg ik maar zo: gij betaald er ook naar....

Top segment(1Ghz) kan alle apps installeren. Ik had bijvoorbeeld multi-touch problemen op mijn HTC hero bij apps. En ik ben ook van mening dat alle telefoons updates horen te krijgen voor 1 jaar. En als er in dat jaar b.v. een nieuwe Android versie uitkomt, deze dan ook op de desbetreffende apparaat hoort te komen.
Je kunt natuurlijk niet altijd een nieuwere versie op de aller oudste toestellen zetten. Ook apple moet hieraan geloven.. En als je de verhalen al hoort dat de 3G veel slomer wordt door iOS4, dan weet je genoeg.
iOS4 werkt alleen goed op 3GS en de 4.
Tsja, de verschillen hier zijn weer uit te leggen door het verschil in concept wat Apple en Google hanteren. Apple = één toestel, en alles zelf bepalen. Google geeft het uit handen door het Android-framework aan te leveren en het de fabrikanten zelf uit te laten zoeken (al is Android echt wel minder open dan dat ze je willen laten geloven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Laatst online: 27-05 15:09
davidov2008 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:54:
[...]

Wekker bug: wordt 99% van de tijd veroorzaakt door Appkillers. In de eerste 2 weken dat ik m'n Nexus had en een appkiller gebruikte, ging de wekker bijna 50% van de tijd niet af. Is daarna (na verwijderen van de appkiller) nooit meer gebeurd. Daarnaast: soms "dwingt" een andere app de klok uit het geheugen, maar die betreffende app is dan erg geheugenverslindend en dom geprogrammeerd, kom je gelukkig zelden tegen.

Muziek bug: heb ik nog nooit meegemaakt op m'n Nexus, maar ik gebruik ook hoofdzakelijk m'n "good old" iPod video voor muziek. Dus zou misschien wel aanwezig kunnen zijn :P

Webradio niet op de achtergrond? Dat begrijp ik niet, ik draai probleemloos de Radio.nl app en kan ondertussen browsen, gamen etc. Ook als ik de telefoon daarna in standby zet. Systeemsnelheid wordt er totaal niet door beïnvloed. Wat voor built-in app wordt er dan geleverd bij Android waarmee je internetradio kan luisteren maar die dus bij multitasking de geest geeft? Die heb ik gemist geloof ik.
Wekkerbug: Ik gebruik geen appkiller, en heb alleen bekende apps die(denk ik) redelijk goed geprogrammeerd zijn...

Webradio: Nee browse dus met mijn browser naar Nederland.fm en open vanuit daar de stream in de stock muziek app, dan komt die voor. Ik zal de app van radio.nl eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Over die wekker: dat is wel erg raar, als ik zo zoek op internet vind ik eigenlijk ook alleen maar topics over wekkerproblemen die na het weghalen van de appmanager opgelost waren. Iemand rapporteert sporadisch dat het alarm soms niet afgaat als er nog notifications in je statusbar staan, toen ik het zojuist probeerde werkte dat wel in ieder geval. Ook is er iemand die zegt dat het probleem zich oplost als je iedere dag de wekker opnieuw zet (zodat ie weer zegt 'Het alarm is ingesteld op x uur en x min vanaf nu'). Misschien zou je toch een factory reset moeten proberen als 't probleem hardnekkig is, een wekker-bug is toch wel 't ergste soort bug dat je kan hebben (onvoorspelbaar, maar essentieel als het mis gaat, i.t.t. bijv een browser bug). Ik weet dat mij WinMo regelmatig niet af ging totdat ik een aparte wekker-app installeerde en dat ik me daar mateloos aan irriteerde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
[...]

Ik heb met mijn i-Mobile IE 6010 anders gewoon support voor OGG. Sterker zelfs. Alle ringtones zijn in OGG formaat door i-Mobile op mijn telefoon gezet. Maar met WMA heeft ie wel weer moeite.

Ook had ik bijvoorbeeld geen market app of de google apps (opgelost met een rom update).

Ik heb hiervoor bijna altijd met Symbian gewerkt....en dan vind ik Android toch makkelijker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

[...]

FLAC niet nee, maar er zijn wel mogelijkheden om het erin te hacken. Ogg wordt echter wél ondersteunt. Ga maar eens naar de /system/media map, je zal zien dat de ringtones in ogg formaat zijn (als ik het goed herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:52
Wekker-bugs die door Android veroorzaakt worden zijn vaak door de fabriakant er in gebakken (onbewust :P) Ten minste me wekker heeft maar bij 1 telefoon en 1 specifieke build niet gewerkt... Dat was de Milestone met 2.1-update1 (en bij 2.0/2.1 had ik het niet), lijkt me neit echt de schuld van Andorid, maar van Motorola! op me Nexus begon ik met 2.1-update1 en daar had ik er geen problemen mee!

[ Voor 10% gewijzigd door watercoolertje op 29-06-2010 09:48 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik denk dat het nummer 1 zwakke punt de verdeeldheid is. Mensen krijgen verschillende ervaringen voorgeschoteld op verschillende toestellen. Mensen die bijvoorbeeld een Samsung Android telefoon hebben zullen misschien afgeschrikt worden door het nalatige gedrag van Samsung als het op updates/ondersteuning aankomt. Ook kan Android op een klein scherm en een tragere processor wel eens een tegenvaller zijn. Het gemak bij Apple is dat ze alles kunnen toespitsten op die ene/enkele CPU('s) en andere eigenschappen van de iPhone. Er worden geen schillen omheen gemaakt door de verschillende fabrikanten die de gebruikers-ervaring vaak alleen verminderen en/of ervoor zorgen dat op andere telefoons met het OS de ervaring relatief minder is. Dit allemaal samen gevat laat exact dezelfde tegenstelling tussen Windows en OSX zien maar dan in de computer-markt: het complete pakket krijg je bij Apple, bij de concurrent kan je een goede ervaring krijgen, het hangt alleen af van de eigenschappen van het apparaat (prestaties, kwaliteit, service fabrikant).

Op de tweede plek komt toch echt de vormgeving van het OS: de market speelt bijvoorbeeld een te kleine rol in het OS: De app zelf heeft een matige overzichtelijkheid/indeling. Ook telt mee dat op de iPhone gewoon een grotere/betere markt is: Er zit waarschijnlijk een publiek dat sneller overgaat tot het kopen van apps, dat het betalen op IOS makkelijker is draagt hier ook aan bij. Hierdoor zijn er kwalitatief betere apps in de app store, de keuring van Apple zelf komt dit eigenlijk ook ten goede. Ook is het makkelijker programmeren voor één soort toestel dan voor een ontelbaar aantal variaties. Maar dat is nou exact wat het verschil tussen android en IOS is: Het draait bij IOS meer om de feel in plaats van de mogelijkheden, een klein voorbeeld zijn de voorschriften voor icoontjes van apps: allemaal afgeronde vierkanten met een glans erover, dit zorgt mooi wel voor een gelikt hoofdmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
I-Heine-I schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:54:
Ik denk dat het nummer 1 zwakke punt de verdeeldheid is. Mensen krijgen verschillende ervaringen voorgeschoteld op verschillende toestellen. Mensen die bijvoorbeeld een Samsung Android telefoon hebben zullen misschien afgeschrikt worden door het nalatige gedrag van Samsung als het op updates/ondersteuning aankomt. Ook kan Android op een klein scherm en een tragere processor wel eens een tegenvaller zijn. etc etc.
De verscheidenheid aan android versies en telefoons is gelijk ook weer een voordeel. Ik heb hierdoor een nieuwe android telefoon voor ongeveer 150 euro kunnen kopen. Een iphone heb je zonder provider pas voor rond de 700-800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ook is het makkelijker programmeren voor één soort toestel dan voor een ontelbaar aantal variaties.
Dat vind ik een gevaarlijke claim. Heb je zelf al eens voor Android geprogrammeerd en wat zijn je ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

I-Heine-I schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:54:
Ik denk dat het nummer 1 zwakke punt de verdeeldheid is. Mensen krijgen verschillende ervaringen voorgeschoteld op verschillende toestellen. Mensen die bijvoorbeeld een Samsung Android telefoon hebben zullen misschien afgeschrikt worden door het nalatige gedrag van Samsung als het op updates/ondersteuning aankomt. Ook kan Android op een klein scherm en een tragere processor wel eens een tegenvaller zijn. Het gemak bij Apple is dat ze alles kunnen toespitsten op die ene/enkele CPU('s) en andere eigenschappen van de iPhone.
Dit is deels waar op GPU vlak. Niet op CPU. De snapdragon heeft weer een Neo core GPU en de Hummingbird heeft weer een PowerVR. Hiervoor moet je wel appart programmeren. Maar voor de CPU niet. Maar android wordt elke versie lichter en sneller. Behalve de fancy functies die erbij gegeven zijn zoals live wallpapers. Die kan je maar beter achterwege laten op oude modellen. Maar de snelheidsverbeteringen zijn zeker welkom op de oude telefoons. Daarentegen maakt apple de iPhones trager. Kijk maar naar de 3G. De 3GS kan iOS 4 aan.. maar vast ook niet meer!
Er worden geen schillen omheen gemaakt door de verschillende fabrikanten die de gebruikers-ervaring vaak alleen verminderen en/of ervoor zorgen dat op andere telefoons met het OS de ervaring relatief minder is. Dit allemaal samen gevat laat exact dezelfde tegenstelling tussen Windows en OSX zien maar dan in de computer-markt: het complete pakket krijg je bij Apple, bij de concurrent kan je een goede ervaring krijgen, het hangt alleen af van de eigenschappen van het apparaat (prestaties, kwaliteit, service fabrikant).
Even dat je het weet. De gebruikers ervaringen van de bekende schillen zoals moto blur, Sense en touchwiz maken juist de gebruikers ervaring makkelijker. Dus dit gaat helaas niet op.
Ik geef toe dat android niet zo gebruiksvriendelijker is als de iPhone. Maar wel veel gebruiksvriendelijk dan mobieltjes ooit waren. De iPhone heeft minder diepe functies en is daarom simpeler.
Vergelijk het b.v. met die opa/oma telefoons met super grote knoppen. Die zijn weer veel gebruiksvriendelijker als de iPhone... waarom neem je die dan niet?
Dus conclusie: Wil je meer? zul je beetje gebruiksvriendelijkheid moeten inleveren. Probeer jij maar eens professionele video bewerkings software te vergelijken met windows movie maker. Tsja....
Op de tweede plek komt toch echt de vormgeving van het OS: de market speelt bijvoorbeeld een te kleine rol in het OS: De app zelf heeft een matige overzichtelijkheid/indeling. Ook telt mee dat op de iPhone gewoon een grotere/betere markt is: Er zit waarschijnlijk een publiek dat sneller overgaat tot het kopen van apps, dat het betalen op IOS makkelijker is draagt hier ook aan bij. Hierdoor zijn er kwalitatief betere apps in de app store, de keuring van Apple zelf komt dit eigenlijk ook ten goede. Ook is het makkelijker programmeren voor één soort toestel dan voor een ontelbaar aantal variaties.
Ik geef toe dat betalen bij android een gedoe is. Puur omdat je alleen kan betalen met creditcards. En wij in nederland gebruiken die dingen niet. Ik heb soms wel eens dat ik een app heel graag wil. En ook graag voor wil betalen. Maar ik wil dan graag met iDeal of Paypal betalen. Dit is nog niet mogelijk. Hier heb je een puntje, al had ik ook al gehoord dat ze dit gingen veranderen en is dit punt dan niet meer geldig.
Er zijn kwalitatief ook iets betere apps, dit komt voornamelijk omdat apple met de appstore er als eerste bij waren. En dat is hun voordeel. Ze lopen ook voor op games. Maar ze lopen achter als het gaat om handige apps voor dagelijks gebruik.
De keuring van apple is een slecht idee, jij prijst dit aan als positief. Maar ik niet. De vertraging die oploopt door het keuren kan wel weken duren voordat je app in de store ligt. En daarnaast ook nog us vaak afgekeurd worden door de domste redenen zoals het eigen belang van apple zelf. Android draait op een Virtual Machine en kan dus altijd kijken wat de applicatie doet. Doet hij een verboden handeling? Dan keurt hij hem automatisch af. Het systeem van google is automatisch en je kan precies zien wat de applicatie met jou telefoon doet. Je laatste punt is dat je bij apple beter kan programmeren. Dat is deels waar. Gebruik je geen GPU dan boeit het geen hol. Dan werkt het vaak op alle apparaten en de resolutie wordt automatisch aangepast. Ga je gebruik maken van een GPU moet je kijken welke GPU je wilt ondersteunen. En pak je natuurlijk de populairste. Hiervoor moet google ook nog een oplossing vinden.
Maar dat is nou exact wat het verschil tussen android en IOS is: Het draait bij IOS meer om de feel in plaats van de mogelijkheden, een klein voorbeeld zijn de voorschriften voor icoontjes van apps: allemaal afgeronde vierkanten met een glans erover, dit zorgt mooi wel voor een gelikt hoofdmenu.
Dit heeft niks met het android OS te maken. Dat is puur het uiterlijk. Dit kan elke fabrikant aanpassen. En zorgt voor concurrentie. Ik vind anders de feel van sense en touchwiz anders erg lekker en direkt.
Bij de iPhone kom je in princiepe gelijk in de applauncher terecht. Bij android heb je nog een homescreen die je kan aanpassen. Zou jij het fijn vinden als je desktop op je PC helemaal vol stond met icoontjes? (zoals iOS?) Daarom hebben ze nu mapjes in iOS 4 ja.. maar er is ook nog gewoon veel mis met iOS net zoals Android niet 100% goed is.

Mijn vraag is, met welke android toestel heb je ervaring en welke iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 19:22

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Echt het grootste voordeel van Android vs iOS zijn de widgets.
Ik kan gewoon in 1 opslag, het weer, de tijd, agendapunten etc zien.
Probeer dat maar eens op de iPhone. Ben je weer een tijdje verder.

Widgets vind ik gewoon een must op portable devices. Op een desktop gebruik ik het nooit.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind het zwak dat als je een schermpje vol gezet hebt met icoonen en/of widgets, je eerst 1 icoon moet verwijderen voordat je de volgorde kunt wijzigen. Verder vind ook ik dat de Desire UI niet zo soepel loopt als die van de iPhone 3GS die ik hiervoor had. Ik zie dit vaak als ik de camera open, soms lagt ie wel 5 sec ofzo voordat ik beeld krijg. Komt vaak voor als ik de foon uitzet met de camera app nog draaiend.

Ik hoop dat de Desire snel een update krijgt naar 2.2 en dat ik dan de apps op de SD kaart kan installeren, want dit is mi het probleem waardoor mijn Desire niet snel aanvoelt. Soms heb ik nog maar 15MB geheugen vrij en dat merk je. Ik denk dat de meesten die de Desire snel vinden niet veel apps geinstalleerd hebben. Ook het renderen van de UI door de GPU mag van mij zsm geimplementeerd worden.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

zonoskar schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:43:
Ik hoop dat de Desire snel een update krijgt naar 2.2 en dat ik dan de apps op de SD kaart kan installeren, want dit is mi het probleem waardoor mijn Desire niet snel aanvoelt.
Dat is totaal niet gerelateerd aan elkaar, RAM en flash zijn twee dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Sebazzz schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:09:
Dat is totaal niet gerelateerd aan elkaar, RAM en flash zijn twee dingen.
Nu 'installeert' Android alle apps in het interne geheugen (RAM) waardoor er een hoop geheugen voor statische dingen gebruikt wordt en er dus minder over blijft voor running apps. Als je de apps in Froyo op de SD kaart kan zetten, is er meer geheugen over voor de apps die draaien. Die zullen dan sneller en vloeiender draaien, dat merk ik zelf ook als ik een hoop apps eraf gooi. Dan is de Desire ineens wel weer vloeiend.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Je haalt toch twee dingen door elkaar. Het flashgeheugen is equivalent als de harddisk in je computer. Als je veel programma's installeert die geen services draaien en fatsoenlijk in elkaar zijn gezet, blijft je Windows op snelheid. Installeer je programma's die allemaal achtergrondservices starten duurt het booten van je computer ineens een halve minuut langer.

De RAM in je smartphone is gelijk aan de RAM in je computer, het is gewoon het werkgeheugen en dat is weg als je reboot. Dat is weg als je afsluit. Hier worden nooit applicaties op geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Laatst online: 30-05 21:13
het interne geheugen is wat anders dan ram. Het interne geheugen is als de harde schijf, maar dan flash geheugen. Daar worden gewoon media en systeembestanden op gezet, en RAM is als de RAM van een computer. Daar worden tijdelijke bestanden opgezet. (ik ben ook geen expert, maar dit klopt wel ongeveer)

te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Tomato tumeto. Het gaat er om dat zijn desire voor zijn gevoel sneller zou moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Even dat je het weet. De gebruikers ervaringen van de bekende schillen zoals moto blur, Sense en touchwiz maken juist de gebruikers ervaring makkelijker. Dus dit gaat helaas niet op.
Ik geef toe dat android niet zo gebruiksvriendelijker is als de iPhone. Maar wel veel gebruiksvriendelijk dan mobieltjes ooit waren. De iPhone heeft minder diepe functies en is daarom simpeler.
Vergelijk het b.v. met die opa/oma telefoons met super grote knoppen. Die zijn weer veel gebruiksvriendelijker als de iPhone... waarom neem je die dan niet?
Dus conclusie: Wil je meer? zul je beetje gebruiksvriendelijkheid moeten inleveren. Probeer jij maar eens professionele video bewerkings software te vergelijken met windows movie maker. Tsja....
Het is niet zo dat het niet op gaat, de ervaringen zullen ongetwijfeld variëren. Ik heb zelf ervaring met Android op mijn Samsung Galaxy Spica en die heeft standaard een Touchwiz schil over het menu. Ik vind die schil onoverzichtelijk en traag, daar komt bij dat hij niks toevoegt aan het standaard menu. Enkel en alleen bedoeld om onderscheid te creëren met andere Android telefoons. Binnen no-time stond er bij mij dus een andere launcher uit de market op. Over Sense hoor ik betere verhalen, maar het blijft een feit dat de schillen variëren in kwaliteit, en dat is het argument dat ik als een zwak punt aangaf.
De keuring van apple is een slecht idee, jij prijst dit aan als positief. Maar ik niet. De vertraging die oploopt door het keuren kan wel weken duren voordat je app in de store ligt. En daarnaast ook nog us vaak afgekeurd worden door de domste redenen zoals het eigen belang van apple zelf. Android draait op een Virtual Machine en kan dus altijd kijken wat de applicatie doet. Doet hij een verboden handeling? Dan keurt hij hem automatisch af. Het systeem van google is automatisch en je kan precies zien wat de applicatie met jou telefoon doet. Je laatste punt is dat je bij apple beter kan programmeren. Dat is deels waar. Gebruik je geen GPU dan boeit het geen hol. Dan werkt het vaak op alle apparaten en de resolutie wordt automatisch aangepast. Ga je gebruik maken van een GPU moet je kijken welke GPU je wilt ondersteunen. En pak je natuurlijk de populairste. Hiervoor moet google ook nog een oplossing vinden.
Ik bedoelde de keuring niet alleen op het gebied van gevaren voor het systeem. Apple hanteert ook een zekere standaard voor het uiterlijk van een app en of de app goed draait op het systeem. Slecht geprogrammeerde apps die forced closes veroorzaken horen dus eigenlijk niet in de market. Ik moet zeggen dat ik ook geniet van apps die er bij Apple nooit door waren gekomen (taskkillers?, home replacements?) maar dit is toch echt een zwakte en een sterkte gecombineerd bij Android. Zoals ik al zei: Apple geeft de look&feel en Android de mogelijkheden, en uiteindelijk is dat telkens waar de discussie weer op uitdraait en waarin IOS en Android allebei een positie in de markt hebben.
Zou jij het fijn vinden als je desktop op je PC helemaal vol stond met icoontjes? (zoals iOS?)
Nee, maar we hebben het hier niet over desktops maar over mobiele telefoons, en daarop zijn zaken als widgets en mappen voor de meesten niet van zeer groot belang.
maar er is ook nog gewoon veel mis met iOS net zoals Android niet 100% goed is.

Mijn vraag is, met welke android toestel heb je ervaring en welke iPhone?
Er is inderdaad met beide systemen wat mis en dat is ook precies waar dit topic voor is :D. De zwaktes van Android zijn in de meeste gevallen ook weer sterke punten en zo geldt dat ook voor de iPhone. Uiteindelijk zijn het gewoon systemen voor verschillende soorten personen.

En in mijn bezit heb ik een Samsung Galaxy Spica met Android 2.1, loopt prima maar ik heb er mijn aanmerkingen op zoals iedereen dat wel heeft op zijn telefoon. Wat betreft de iPhone heb ik ervaring met de 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Sebazzz schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:39:
[...]
Dat vind ik een gevaarlijke claim. Heb je zelf al eens voor Android geprogrammeerd en wat zijn je ervaringen?
Een OS kun je wel beter bouwen voor één hardwareplatform dan veel platforms, lijkt me. Dan weet je precies voor welke hardware je het bouwt en kun je het ook testen op die ene machine. Als je een OS bouwt dat ook op andere machines gebruikt gaat worden die je niet eens kent, kan het resultaat wel eens wat minder zijn. Vooral als die andere machines vanwege budgetredenen minder krachtig zijn.

Mijn Spica is soms wel een beetje laggy. Geen ramp voor mij aangezien het ding de helft kost van een topper, maar het is natuurlijk niet 100%

[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 29-06-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Nu geef je geen antwoord op me vraag. Jij zegt dat ontwikkelen voor Android moeilijker is, dus ik vraag of je dat weet en wat je ervaringen zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Sebazzz schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:36:
Nu geef je geen antwoord op me vraag. Jij zegt dat ontwikkelen voor Android moeilijker is, dus ik vraag of je dat weet en wat je ervaringen zijn. ;)
Niet aan mij. :)
Zie ook het woordje 'wel'.
En ik heb het idee dat meer het bouwen van een rom werd bedoeld dan het ontwikkelen van apps.
Dat gebruikte ik als springplank naar mijn idee dat het voor Apple zoveel makkelijker is aangezien ze telkens maar één hardware platform hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nog even over mijn domme opmerking op de vorige pagina, over hoe het onmogelijk zou zijn om tekst gedeeltelijk te selecteren: ik ben er nu eindelijk achter dat je ook woorden kan dubbelklikken :')

Dat maakt mijn lijstje met zwakke punten een stuk korter!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nog een zwak punt: je kun tgeen HTTP proxy instellen voor Wifi. Dus ik kan mijn telefoon op het werk niet gebruiken om via Wifi het internet op te gaan. En 3G ontvangst van T-Mobile is hier in het gebouw belabberd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Het is waarschijnlijk wel mogelijk, maar dan moet je in configfiles gaan wroeten. Is er geen app voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nee, is niet mogelijk, zie issue 1273.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.