Verwijderd

Ik merk eigenlijk helemaal nog geen verschil tussen uitschakelen en slaap modus.
Maar stel dat ik in bed nog wat beluister en in slaap val voor het einde van een album, schakelt de speler dan vanzelf uit of gaat ie in de slaap modus?

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 19:06

FikkieHo

Wokmaster

Dat kan je zelf instellen in het menu? Althans bij mij doet ie dat. Bij idle gaat hij volgens mij na 2 minuten uit.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Verwijderd

Bedoel je bij instellingen/timer/automatische uitschakeling?

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Bij mij in het engels, Settings > Time > Timer > Auto off.. En daar staat die bij mij op 3 min.
Dan heb ik ook sleep modus uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, die staat schijnbaar standaard op 3 minuten (hetzelfde geldt voor de uitschakeling van de slaap modus). Het lijkt inderdaad te zijn wat ik bedoelde, da's mooi! in eerste instantie had ik deze instelling anders geïnterpreteerd en dus niet goed begrepen.

Hoe kun je eigenlijk zien dat het opladen van de batterij klaar is, geeft de speler dat aan?

Ik heb onder 'pictures' twee afbeeldingen staan die niet van mij zijn. Op eentje staat een usb-apparaat afgebeeld en op de ander iets wat met podcast te maken heeft. Hoe kom ik hier vanaf? In de Windows Verkenner zijn ze niet te zien, ook niet als verborgen bestanden. En op de J3 zelf kun je geen afbeeldingen verwijderen, toch?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:05

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Wat zou een Cowon 32GB met beschermhoes, en pouch op moeten brengen tweedehands?
Hij is nog helemaal compleet, met doos bon en al. Denk ongeveer jaar oud. Zit er namelijk over te dubben om hem te verkopen en te vervangen door de C2. Maar heb eigenlijk niet echt een idee wat nou een reële prijs zou zijn.

edit:
al begin ik nu na het lezen van een review over de C2 te twijfelen. Want hij komt er wel goed uit, maar je zou net zo goed een D2 kunnen nemen. Zelfde hardware, zelfde scherm, alleen iets kleiner, iets zwaarder, en een micro sd ipv een SD slot.

Misschien is het dan toch maar beter om een wat grotere MP3 speler te behouden met een beter scherm, bluetooth, veel geheugen, etc.

[ Voor 39% gewijzigd door 13art op 17-08-2011 14:55 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Verwijderd

Na veel tobben heb ik toch besloten om een J3 32 GB te bestellen.
Toen was alleen de vraag waar ik deze zou moeten bestellen.
Alleen mp3shop of pixmania had hem, mp3shop had alleen de 16 GB versie en die was niet leverbaar dus heb ik (ondanks alle levertijd probleem verhalen) toch bij pixmania besteld.

Nu ben ik 1 dag verder en is een deel van mijn bestelling verstuurd, het kabeltje en het hoesje wat ik erbij had besteld komen vandaag aan thuis.
Alleen is de J3 niet op voorraad (ondanks dat op de site stond en staat dat deze nog op voorraad is).
Het is nu dus wachten tot deze er weer is en ik hopelijk snel naar mijn muziek kan luisteren.

Laten we hopen dat het niet te lang gaat duren. :?

JA! ik heb mijn J3 binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen een Cowon J3 en ik vraag me af hoe ik een muziektrack kan verwijderen.Volgens een Engelstalig forum via de browser, maar in de browser - en ook in andere schermen trouwens - is het 'x'-je onderaan het scherm niet actief. Volgens genoemd forum zou je via dat 'x'-je op een schermpje komen met een 'o' en een 'x' en via de 'o' zou je dan de track kunnen verwijderen. Maar hoe kom ik daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Trackmanagement doe ik eigenlijk altijd gewoon via een computer. Het is me volgens mij nooit gelukt om het via de speler zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:03
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 08:57:
Ik heb sinds een paar dagen een Cowon J3 en ik vraag me af hoe ik een muziektrack kan verwijderen.Volgens een Engelstalig forum via de browser, maar in de browser - en ook in andere schermen trouwens - is het 'x'-je onderaan het scherm niet actief. Volgens genoemd forum zou je via dat 'x'-je op een schermpje komen met een 'o' en een 'x' en via de 'o' zou je dan de track kunnen verwijderen. Maar hoe kom ik daar?
Bij mij werkt het net zoals je beschrijft (volgens het forum).
Vanuit het beginmenu ga ik bijv. naar Music. Vervolgens druk ik linksboven op het browse icoontje en zie ik een aantal tracks staan. Onderin staat dan links van het zoom icoontje een kruis. Druk daarop, en vervolgens op de te verwijderen track. Dan krijg je een 'O' en een 'X'. Druk op de 'O' om de track daadwerkelijk te verwijderen.

Als dat niet lukt is er misschien nog ergens een instelling die voorkomt dat je tracks mag verwijderen, maar ik kan die instelling zo gauw niet vinden.

Verwijderd

Bedankt, Wolf3D en Ken. Ik heb iets gevonden voor dat verwijderen: browser aanklikken > pijltje linksonder > mappen > J3 > music, dan kom je bij de de mp3 bestanden en is het kruisje actief. Maar als er andere methoden zijn, lees ik dat graag!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 17:34:
24 Voorkeuze-zenders is voor mij meer dan genoeg. Wel jammer dat je de zenders geen naam kunt geven.

Vraagjes:
Het is me nog niet duidelijk hoe ik kan opnemen van de radio, dat is toch mogelijk of niet?
De radio zenders kan je een naam geven door de file Radio.ini op de speler handmatig te bewerken Bv :
Waar bij het S nr de frequentie is en N nr de naam van de zender

S17=10070
N17=Q-Music
S18=10150
N18=SKY
S19=10230
N19=
S20=10270
N20= Radio 538
S21=10320
N21=
S22=10460
N22=RTL

Opnemen van de radio druk op het midden van de blauwe balk (in het radio scherm) en in het menu dat dan verschijnt de rode omcirkelde stip.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:11:
Bedankt, Wolf3D en Ken. Ik heb iets gevonden voor dat verwijderen: browser aanklikken > pijltje linksonder > mappen > J3 > music, dan kom je bij de de mp3 bestanden en is het kruisje actief. Maar als er andere methoden zijn, lees ik dat graag!
Verwijderen kan alleen via mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die mij iets kan vertellen over de kwaliteit van de voice opnames? Heeft hij met betrekking hiertoe minstens dezelfde mogelijkheden als de D2?
Mijn D2 is namelijk deze week na 3,5 jaar gesneuveld en ik gebruikte hem regelmatig voor het opnemen van colleges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:56:

De radio zenders kan je een naam geven door de file Radio.ini op de speler handmatig te bewerken
Waar bij het S nr de frequentie is en N nr de naam van de zender

Opnemen van de radio druk op het midden van de blauwe balk (in het radio scherm) en in het menu dat dan verschijnt de rode omcirkelde stip.
Halo, dank voor deze nuttige informatie! Het is al even geleden dat ik dit forum heb bezocht, vandaar de late reactie ;) .

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een radioprogramma opnemen door middel van een vooraf geprogrammeerde timer, is dat mogelijk?
Ik dacht eerlijk gezegd dat die functie wel standaard zou zijn, bij mijn oude iRiver H20 zat die er al op.

Verwijderd

Is er iemand die een programmaatje weet dat de lyrics toont tijdens het afspelen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:33

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Kan dat dan? Zo ja ben ik ook wel geïnteresseerd :)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Verwijderd

Ik ben van plan een J3 te kopen.
Heb sinds 2002 een Creative Nomad Jukebox 3, en een echte vervanger is er eigenlijk nooit geweest. In het begin gebruikte ik vrijwel alle functies van die speler. Ik heb er nu 5 van, 4 accu's en de bedraade AB met FM.
De accu's worden nu toch echt selcht, van de 22 uur (toen gigantisch) is nog maar 3 of 4 uur over.
3 spelers zijn 20GB, 1 is 40GB en 1 heb ik verbouwd naar 120GB en die staat vol.

Nu de laatste zo goed als aan zijn einde is, luister ik vaak muziek met m'n telefoon, een Nokia X2. Op zich goed geluid maar niet wat ik gewend was. Ik heb ook nog een Sony walkman (een echte, met bandje :o ) die ik gebruik voor FM, en die klinkt echt super.

Ik zoek een speler met veel opslagruimte, fysieke knoppen play/pauze, volgende, vorige, en volume. En goed geluid, vooral goed geluid. De J3 heeft dat geluid als ik het zo lees. De Nomad had 2x50mW, de J3 2x29mW. Helaas gebruikte de Nomad dat voor volume, ik hoop dat de J3 het meer gebruikt voor de kwaliteit van het geluid zelf.
Helaas gaat de J3 maar tot 32GB, maar ik heb gelezen dat er een 64GB sd kaart in kan, dan kom je met 96GB toch aardig in de buurt. Dat je dan 10 seconde extra opstarttijd krijgt maakt niet uit.

Vraagje: de 32GB versie is nog steeds belabberd leverbaar in nl, waar kan ik hem het beste kopen? Heb echt nog nooit iets gekocht vanuit het buitenland en betaald met paypal of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben via amazon.co.uk op http://www.bestdigitalmarket.com/en uitgekomen. Daar besteld met cc. Kreeg snel reactie van de helpdesk via email toen ik wat vragen had over de transactie. Verzending was best duur maar via amazon kreeg ik het niet voor elkaar dat verzenden gratis was of dat ze überhaupt buiten de UK verzenden, daarom voor deze goedkopere site gekozen. Verzending ging verder goed, verpakking was goed, en je krijgt keurig een track&trace code.

Overigens is hij wel wat duurder ook verkrijgbaar in Nederland bij mp3shop.nl geloof ik (zelf geen ervaring mee, ze lijken me erg prijzig). Verder kan je 'm meestal wel vinden in de Duitse amazon site, hoewel de prijs daar nogal fluctueert.

Waar heb je gelezen dat er een 64GB sd kaart in gaat? En welke soort is dit dan? Ik ben bijna vol met de standaard 32GB (stomme flac bestanden zijn ook zo groot) dus ben half aan het kijken wat ik er in ga gooien.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja waar las ik dat... Het zal een link van dit topic geweest zijn, maar ik heb zoveel open geklikt, gelezen, en weer weg geklikt dat ik hem nu natuurlijk niet weer kan vinden. Was een link uit een andere link.
De 32GB versie staat bij Pixmania voor 245 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb zelf ervoor gekozen niet via pixmania te bestellen gezien de vele slechte reviews hier. Maar laat het weten als het bij jou wel goed gaat ;)

Als je nog ontdekt of en welke 64GB kaarten hij slikt hoor ik het graag. Succes met de aankoop, het is een fijn apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:11:Vraagje: de 32GB versie is nog steeds belabberd leverbaar in nl, waar kan ik hem het beste kopen? Heb echt nog nooit iets gekocht vanuit het buitenland en betaald met paypal of zo.
Waarschijnlijk is er nog geen nieuwe importeur in NL.... DE misschien?
http://www.mp3-player.de/...es=&showResult=1&limit=10

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 16-12-2011 18:35 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, besteld bij mp3player.de. Zal volgende week wel komen, nu even kijken op dat iaudiophile, en zoeken naar dat 64GB kaartje.
Dan de UE10 pro's in de Cowon en genieten maar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 16:12
Heeft iemand ervaringen met New Item Express (via eBay)? Zie http://www.ebay.nl/itm/Cowon-J3-Portable-Media-Player-32GB-White-FREE-SHIP-/260919193348?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3cbffeef04

Slechts 227 eurootjes voor 32gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kon dat stukje over dat 64GB kaartje niet meer vinden. Dus ik naar iAudiophile om meer te lezen over de J3, staat daar op de hoofdpagina een stukje:

http://anythingbutipod.com/forum/showpost.php?p=587357&postcount=8

Originally Posted by kp-j3, anythingbutipod.com
SUCCESS!

(Your mileage may vary)

Using firmware 2.26, and a SanDisk 64GB Mobile Ultra MicroSDXC Class 6 card.

I formatted it in fat32, and loaded up approximately 6000 songs on it. I was using sleep mode, so the manually initiated database rebuild attempt did not work, it just blew out the old database for my 32gb card. Turned sleep mode off, shut down. Started and database built with no issues.

Went from approximately 5800 songs with 32gb internal 32gb external to almost 9000 songs with a 32gb/64gb combo.

It seems a little slower starting song 8890, but I guess it's because it's at the end of the card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Kijk daar hebben we wat aan. Vraag is dus of een goedkoper 64GB kaartje ook gaat werken (transend?) en of het klasse 6 (+) moet zijn of 4 ook al volstaat.

Voorlopig red ik het nog net met 32, weer wat zooi die niet zo leuk was eraf, en nieuwe meuk erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de J3 nu een week of 3. Korte samenvatting:
+ Geweldig geluid! echt wel net zo goed als wat uit die oude Sony Walkman (uit 1998) komt.
- Playlist kan je niet maken op de Cowon zelf?
- M'n oude Nomad zette een nummer die je zoekt bij 'alle nummers' onderaan de afspeellijst. De J3 speelt de lijst af waar je hem uit haalt, dus of alle nummers, of een album, alles van die artiest...
- GEEN LIJN UIT !!
- Opladen via usb. Waarom niet een normale adapter met een normale stekker, dan maar een extra 'gat' onderin de speler. Beetje jammer.

Verder valt de accuduur wat tegen maar dat ligt aan mij denk ik. De speler staat per dag 8 tot 12 uur aan. Hij speelt niet constant muziek maar tussendoor doe ik het schermpje uit en leg hem zo weg. Als ik hem uitschakel zal hij het wel langer volhouden.
En opstarten na uitschakelen duurt helemaal niet lang, seconde of 10? Valt me heel erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Wil ook al een tijd een J3 maar de beschikbaarheid in Nederland laat zich te wensen over. Bij Pixmania ga ik in ieder geval niet bestellen, prutwinkel.

Maar even wat goedkoops in UK vinden, al gaat dat nog lastig worden denk ik. Prijzig dingetje wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

PolluxDKB schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:22:
Wil ook al een tijd een J3 maar de beschikbaarheid in Nederland laat zich te wensen over. Bij Pixmania ga ik in ieder geval niet bestellen, prutwinkel.

Maar even wat goedkoops in UK vinden, al gaat dat nog lastig worden denk ik. Prijzig dingetje wel.
Drie seconden zoekwerk levert me dit op:
http://www.mp3shop.nl/zoe...shopid%3A1&query=cowon+j3

In theorie zou je 'm vrijdag al kunnen hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Hmm, ik heb nu een soundtrack van een film er op gegooid, maar de manier waarop hij het indexeert ben ik niet blij mee.

Op mijn Zune HD liet ie alleen album artists zien (als je dat instelde), nu heb ik ineens een zooi artiesten met uiteraard 1-2 nummers als ik bij ''Artists'' kijk. Dit wil ik niet, ik wil dat ie alleen Album Artists laat zien, weet iemand hoe/of dit kan? :o

Wil wel gewoon bij artists blijven werken, anders wordt het denk ik via Folders, maar dan heb ik weer de extra stap van ''J3 Ext'' kiezen of ''J3''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt iemand de Cowon ook in de auto? Zo ja, waar laat je hem dan?
Ik zoek een autohouder, maar eigenlijk alle universele houders pakken het apparaat aan de zijkanten vast. En dat moet dus juist niet bij de J3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

ik heb gewoon een gleuf onder de autoradio, ik let er sowieso niet meer op als ik aan het autorijden ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb zelf ook zo'n gleuf waar mijn J3 precies in past, maar dit is wellicht een oplossing voor je:

Afbeeldingslocatie: http://www.geeky-gadgets.com/wp-content/uploads/2012/03/Grippy-Pad.jpg

"Heb 'm zelf ook!" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren een Muvit Clamp gekocht, die pakt hem boven en onder vast. Snoer naar de radio loopt nu voor de radio langs, dus heb geprobeerd om hem via bluetooth te streamen maar dat doet hij niet.
Het is een Volvo S60 met HU803, en een GROM adapter voor bluetooth en aux. De iPhone van de man die z everkoopt werkte er wel goed op, maar de J3 krijgt geen geluid op de radio.
BT staat aan, en ik zie de GROM ook op de J3 staan. Als ik er op klik komt er een schermpje dat hij verbinding maakt, daarna komt het koptelefoontje bovenin het scherm. Maar geen geluid via BT, bedraad wel.
Wie weet hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 13:46
Morgen komt mijn 16GB J3 binnen, 32GB micro-sdkaart is al binnen. Kan ik alvast beginnen met muziek overpompen naar die kaart, of wil de J3 die morgen nog formatteren?

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hmm goeie vraag, ik zou antwoord geven als ik al een sd kaartje in m'n J3 zou hebben. Budget laat het momenteel niet toe, en ik wil stiekum zo'n 64GB proberen (zie eerder deze thread)

Maar waarom gooi je nu niet gewoon de muziek erop, in het ergste geval moet je het twee keer doen, en anders ben je morgen snel klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Ja, dat ga ik ook wel doen, niks te verliezen eigenlijk, maar het leek me ergens een beetje zonde van de tijd om de boel te kopiëren en dan morgen eerst de kaart nog weer moeten formatteren voordat ik weer kan gaan kopiëren. Aan de andere kant is het morgen gewoon kaart erin duwen en gaan met de banaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Feest, hij is binnen *O* Maar mijn XP laptop ziet niets -O- Heb hem inmiddels zo'n anderhalf uur laten opladen via de laptop, toen aangezet (met de lader er nog in), toestel gaat aan en doet alles schijnbaar goed, maar er gebeurt helemaal niks op de laptop. Ik zie ook geen icoontje dat hij aangesloten is of iets dergelijks (ook geen idee of die er uberhaupt is), Windows geeft geen bliepje, helemaal niks. Ik heb de software die wordt meegeleverd niet geinstalleerd, maar had eerder gelezen dat die ook niet nodig is.

Wat doe ik fout? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Ehm.. Hoe oud is jouw laptop? Lijkt me stug dat je drivers nodig hebt voor XP. Heb je niet een andere pc tot je beschikking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Gevonden! Kabeltje wil blijkbaar erg stevig vastgedrukt worden voordat de boel herkend wordt. Krijg nu gewoon op de Cowon te zien dat hij is aangesloten en oplaadt, en zie hem in Total Commander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kabel probleem heb ik ook. Ik leg de J3 op het randje van m'n bureau, en laat de kabel dan naar beneden hangen en niet weer aan komen tot hij vol is.
Lijkt me niet dat dat zo hoort. Mijn vorige mp3 speler, en zo ook die van Tuna, had dat niet. De Cowon blijft toch even wennen.

Iemand nog enig idee wat er aan de hand is met de bluetooth? Zie mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Precies, zorgen dat 'ie er goed in zit en niet aanraken tot hij weer los mag. Gaat wel eventjes anders dan met een micro-usb of dat ding wat de Nomad had. Wat safrane-biturbo (Yo broertje :w ) al zei, dat ding is niet te overtreffen.

De Cowon is sowieso wel even wennen wat dat betreft, dingen gaan toch net ietsjes anders. Nu is dat natuurlijk met iedere mp3-speler zo, dus dat is geen minpunt. Wat ik wel jammer vind, en tot op heden nog geen echte oplossing voor heb gevonden, is dat je niet simpel alle nummers kunt afspelen. Ik ben gewend van mijn vorige speler (Archos 5 IT) dat ik gewoon naar Muziek kon gaan, artiest selecteren, album, nummer, spelen, en zodra dat album is afgelopen ging 'ie naar de volgende, en als de artiest afgelopen was, volgende artiest. Blijkbaar is het voor heel veel fabrikanten toch onbegrijpelijk dat iemand wel eens wat meer wil luisteren dan een enkel album.

De manier om dit wel voor elkaar te krijgen is om een klein geluidsbestand van een seconde ofzo in de root van je muziekmap te zetten, er met de Mappen heengaan, afspelen en dan jaagt 'ie wel alles er doorheen, maar dat zal dan weer enkel dat op je J3 of SD-kaart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Is dan wellicht een nieuwe versie ofzo. Ik heb nooit problemen met mijn kabeltje.
Gebruik mijn trouwe J3'tje nog bijna dagelijks :Y)

EDIT: COWON J3 Firmware V2.29 is uit zo te zien. Vanavond maar eens upgraden dan. Ik zit nog op 2.23 :P

[ Voor 29% gewijzigd door Ken. op 05-04-2012 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 16:12
Ik had eerst ook dat kabelprobleem, maar het is een kwestie van de kabel ver genoeg erin duwen. Dus als je denkt hij kan niet verder, dan kan dat dus wel. Als hij ver genoeg zit, gaat hij niet meer zomaar los. Sterker nog, je moet behoorlijk hard trekken om hem er weer uit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tunaflish schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:54:
De Cowon is sowieso wel even wennen wat dat betreft, dingen gaan toch net ietsjes anders. Nu is dat natuurlijk met iedere mp3-speler zo, dus dat is geen minpunt. Wat ik wel jammer vind, en tot op heden nog geen echte oplossing voor heb gevonden, is dat je niet simpel alle nummers kunt afspelen. Ik ben gewend van mijn vorige speler (Archos 5 IT) dat ik gewoon naar Muziek kon gaan, artiest selecteren, album, nummer, spelen, en zodra dat album is afgelopen ging 'ie naar de volgende, en als de artiest afgelopen was, volgende artiest. Blijkbaar is het voor heel veel fabrikanten toch onbegrijpelijk dat iemand wel eens wat meer wil luisteren dan een enkel album.

De manier om dit wel voor elkaar te krijgen is om een klein geluidsbestand van een seconde ofzo in de root van je muziekmap te zetten, er met de Mappen heengaan, afspelen en dan jaagt 'ie wel alles er doorheen, maar dat zal dan weer enkel dat op je J3 of SD-kaart zijn.
Persoonlijk gebruik ik de UCI's van kizune die je hier kan vinden. Maakt de speler wat sneller en intuïtiever. Volgens mij speelt hij ook gewoon folder na folder door zonder dat ik er apart zo'n kort bestandje voor heb bij gezet. Er zitten met zijn UCI nogal wat extra functies bij dus waarschijnlijk kan je ook per artiest alles spelen.
Ik speel zelf meestal gewoon folder na folder af, en die folders zijn nogal groot :)

Overigens nog wat meer nieuws, J3 schijnt "end of life" te zijn dus als er nog mensen zijn die twijfelen nu misschien een mooi moment tot aanschaf. Wel goed te zien dat er nog een firmware update is 2j na release. Ikzelf zit nog op 2.26 en ik zie eigenlijk geen reden om te upgraden.

Nog wat extra info voor degene die een 64GB kaartje willen installeren.
Je kan hier het een en ander lezen over hoe je het voor elkaar krijgt. In het kort komt het erop neer dat je de kaart op FAT32 geformatteerd moet hebben wil de J3 hem goed kunnen zien. Maar het werkt dus wel 8) (Dit nog even naar aanleiding van discussie over 64GB van vorig jaar)

[ Voor 18% gewijzigd door rockhopper op 11-04-2012 13:20 . Reden: extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Misschien dat mede J3 eigenaars me kunnen helpen met het volgende...
Ik gebruik bij mijn J3 in combinatie met Q-Jays IEM's. Oordoppen met een erg mooi geluid maar het valt me op dat ze vrij snel gaan vervormen. Hard genoeg voor normaal gebruik, maar net niet hard genoeg voor als je het geluid net even harder wil hebben. Voornamelijk de lage tonen, waar ik wel van houd vervormen. Ik heb al de nodige instellingen geprobeerd, maar als ik het dan zo instel dat het geluid niet vervormd, mis ik weer het nodige laag.

Nu zit ik er aan te denken om de Shure SE215's te kopen. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze oordoppen icm de J3? En zo niet, welke IEM's gebruiken jullie dan met de J3? Met andere woorden, welke IEM's kunnen jullie nog meer adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
Ik vind de RE-Zero's het overwegen waard ;)
SUPER geluid (als je geen basshead ben). Heb ze wel net gekocht maar dat had niks te maken met het geluid of het comfort.
Mijn oren zijn gewoon niet gemaakt voor in ears.

Edit: Ik krijg hem morgen ook binnen. MP3 speler geruild met een tweaker :) Officieel gaan de specs tot 32GB uitbreidbaar geheugen heb ik gelezen. Maar er zijn ook gevallen bekend waar een 64 GB kaartje of zelfs een 128GB kaartje er in past.
Weten jullie toevallig een paar kaartjes van 64GB die erin kunnen? (of evt 128 maar dat is mij eigenlijk te duur)

Edit 2: Ik lees net twee posts hierboven iets over 64GB kaartjes :)

[ Voor 50% gewijzigd door Heilige Kaas op 11-04-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

l3art schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:23:
Misschien dat mede J3 eigenaars me kunnen helpen met het volgende...
Ik gebruik bij mijn J3 in combinatie met Q-Jays IEM's. Oordoppen met een erg mooi geluid maar het valt me op dat ze vrij snel gaan vervormen. Hard genoeg voor normaal gebruik, maar net niet hard genoeg voor als je het geluid net even harder wil hebben. Voornamelijk de lage tonen, waar ik wel van houd vervormen. Ik heb al de nodige instellingen geprobeerd, maar als ik het dan zo instel dat het geluid niet vervormd, mis ik weer het nodige laag.

Nu zit ik er aan te denken om de Shure SE215's te kopen. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze oordoppen icm de J3? En zo niet, welke IEM's gebruiken jullie dan met de J3? Met andere woorden, welke IEM's kunnen jullie nog meer adviseren?
Die Shure's zou ik zeker niet kopen als je van lage tonen houdt. Je kan dan het beste naar Sennheiser kijken. Ik gebruik zelf de Cowon D2 in combinatie met de IE7 van Sennheiser. Ik heb ook nog een set Shure SE315, Phonak Audéo PFE112, UE SuperFi 5

Sennheiser is duidelijk het warmst van geluid en biedt zeer mooie lage tonen welke je ook echt kan voelen. Ook vind ik het geluid van de Sennheisers zeer aangenaam voor lange luistersessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Niet? Bijna elke review die ik lees over de 215's heeft het er over dat de bas zo duidelijk aanwezig is. Even een stukje van head-fi.org:
Clearly emphasized over ‘flat’, the bass of the SE215 is powerful and carries good depth and detail. From memory, the older mid-range Shure models I’ve tried all yield to the SE215 in bass quantity and impact. Impact is plentiful on the whole, though the SE215 is not quite a bass monster. Compared to the Spider Realvoice, for example, the low end of the SE215 is a touch punchier and more detailed but less lush-sounding and liquid. The bass is quite well-controlled compared to bass-heavy competitors such as the Xears TD-III but sounds flabby and slow next to more hi-fi sets such as the VSonic GR07 and Sunrise Xcape v1.
Kortom bas is duidelijk aanwezig, maar het kan altijd meer aanwezig zijn ;) Maar zal ook eens gaan kijken naar de Sennheisers. Maar bas is niet het enige belangrijke voor me, volume is dus ook belangrijk aangezien de Q-Jays me net niet hard genoeg gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 11-04-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De Sennheiser gaat voor mij hard genoeg, het mooiste van de Sennheiser is dat ze heel mooi in balans zijn, bas is laag, diep en voelbaar. Terwijl het hoog ruim en sprankelend klinkt. De soundstage is ook werkelijk enorm.

Tip: Je kan de IE8 voor 160 euro scoren via de rentenpunten winkel van de ING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
160 is me net iets teveel. Krijg ik ruzie met mn vriendin denk ik. Zoek nu meer iets van rond de 100. Al weet ik niet hoeveel ik kan krijgen voor mn Q-Jays als ik die verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben zelf tevreden met de Shure 215's icm J3. De bas is alleen goed bij goede sluiting, en dit kan soms lastig zijn afhankelijk van je activiteit/bezigheid en pasvorm van je oren. Voordeel is wel dat ze erg goed omgevingsgeluid afschermen bij goede sluiting (ook een nadeel in het verkeer). Verder draagt de snoer/kabel stijf en is het indoen in het begin lastig. Volume is bij deze IEM geen issue, bij stand 4 of 5 (op de j3) is het al luid, omdat ze erg dicht op het trommelvlies zitten, dus je zult zeker harder kunnen, al raad ik je dat af.

Of het genoeg bas is voor jou kan ik niet beoordelen, ik vond zelf de UE minder klinken net zoals de sennheisers, hoewel ik de duurdere IE8 niet getest heb, hield m'n budget op 100€. Muziekervaring blijft iets persoonlijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Maar dat je een goede seal moet hebben om bas te ervaren is natuurlijk met elke IEM zo. Dat is met mijn q-jays niet anders.
Maar serieus al bij stand 4 of 5 luid? En dat terwijl de J3 naar 40 of 50 kan??? Jeutje dat is al wel heel snel luid dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dat is niks raars. Ik heb zelf in ears gehad ooit die met mijn Zune HD op de allerlaagste stand al te hard staan voor 's nachts luisteren in bed.
Ik krijg vandaag mijn Cowon J3 binnen hoop ik :):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

l3art schreef op donderdag 12 april 2012 @ 07:39:
Maar dat je een goede seal moet hebben om bas te ervaren is natuurlijk met elke IEM zo. Dat is met mijn q-jays niet anders.
Maar serieus al bij stand 4 of 5 luid? En dat terwijl de J3 naar 40 of 50 kan??? Jeutje dat is al wel heel snel luid dan.
Ik kan natuurlijk niet ruiken hoeveel ervaring mensen hebben met IEM als ze om advies vragen ;) dus dat van die seal is meer voor de duidelijkheid.

Het (waargenomen) volume neemt volgens de wetenschap kwadratisch af met iedere afstand verdubbeling,
intensiteit = 1/r² (waarbij r de afstand is) anders gezegd, deze zitten zo dicht op je trommelvlies dat je niet veel volume nodig hebt.
Heilige Kaas schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:19:
Ik denk dat je er veel plezier mee zult hebben! Neem je er ook gelijk een microsd kaart bij?

[ Voor 15% gewijzigd door rockhopper op 12-04-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
rockhopper schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:26:
[...]

Ik kan natuurlijk niet ruiken hoeveel ervaring mensen hebben met IEM als ze om advies vragen ;) dus dat van die seal is meer voor de duidelijkheid.

Het (waargenomen) volume neemt volgens de wetenschap kwadratisch af met iedere afstand verdubbeling,
intensiteit = 1/r² (waarbij r de afstand is) anders gezegd, deze zitten zo dicht op je trommelvlies dat je niet veel volume nodig hebt.
Wat ik me alleen afvraag, geld die formule ook in een nauwe gehoorgang? Of geld dat meer op open terrein? Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het in een gehoorgang die luchtdicht is afgesloten/gesealed, dat daar het verschil minder groot is. Zeker omdat je het over millimeter werk hebt en niet over cm of meters (De ene IEM vergeleken met de andere dan).

Maar wat betreft de specs zouden de Shures sowieso meer dB moeten produceren bij 1khz. En ook de impedantie ligt wat lager, dus dat zou ook moeten schelen.
Heilige Kaas schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:19:
En binnen gekregen? Eerste indruk? Hoeveel GB versie heb je genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ja heb hem binnen.
Samen met mijn Audio Technica ATH-M50. GE-WEL-DIG, alleen weet neit welke van de twee nou echt voor verbetering heeft gezorgd. Waarschijnlijk allebij wel en vooral de koptelefoon. Maar de equalizer functies zijn echt super. Leuk voor house aangezien dat toch niet echt kwaliteit is.

Verder moet ik nog eens een keer gaan vergelijken met mijn mobiel of het een hele verbetering is.
Heb wel ondervonden dat hij Hi-Rez geluid toch wel te veel van het goede is. Daarmee liep die vast.

Ik heb de 16GB versie, geruild met een tweaker tegen een zune hd. Zitten wel een aantal gebruikssporen op maar niets wat mij echt uitmaakt. Scherm is nog prima. Wel vind ik de software niet zo super maar moet nog kijken of er eventueel RockBox op kan of niet.

Om het geheugen uit te breiden stop ik er een 64 GB kaartje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Denk dat het een combinatie van de twee is die voor de verbetering heeft gezorgd. De speler zelf is qua audiokwaliteit top notch, maar dat komt alleen tot uiting met een goede koptelefoon of goede IEM's. Het één kan gewoon niet zonder het ander.

Software is ok, je kan ook andere flash UI's erop zetten, kan ook een hoop veranderen. Maar goed het kan altijd beter natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik vind zelf een groot nadeel aan deze software (iets wat mijn zune wel heeft) dat na het selecteren van een artiest er geen vermelding van het jaar staat bij het album. Het staat ook op alfabetische volgorde. Misschien kan dit allemaal nog veranderd worden. Heb hem net pas en ben meer bezig met luisteren dan uitvinden hoe die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Ow ja, ik gebruik zelf die mp3 tags nooit. Ik heb daar nog nooit aan kunnen wennen. Zet gewoon mijn albums op alfabetische volgorde en dan gebruik ik de browser om te kijken wat ik dan wil draaien. De rest is voor mij bijzaak. Geluidskwaliteit is wat dat betreft de hoofdzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Oke, geluidskwaliteit is ook voor mij de hoofdzaak. Anders had ik de zune wel gehouden, iets fijners bestaat er niet.
Maar vind het zelf wel handig om bijvoorbeeld bij pink floyd alles op chronologische volgorde te hebben. Zo merk je veel verschil tussen de eerste paar albums en de laatste. Van een aantal artiesten weet ik wel wat wanneer uit is gekomen of in welke volgorde. Maar als ik een nieuwe discographie er op zet dan weet ik natuurlijk niet wat als eerste is gekomen.
Die verandering van stijl in de loop der jaren vind ik wel interessant. Maar wie weet is er wel een GUI te vinden die dit wel ondersteunt.
Heb je nog aanwijzingen voor instellingen om de kwaliteit te optimaliseren? Om het zo natuurlijk mogelijk te laten klinken. Dus alle effecten uit? Waar zitten die of zitten die er uberhaupt wel op. En dan heb ik het niet over de EQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Haha ja dat zit er wel op. Bij instellingen kan je dat terug vinden. ik kan alleen niet voor jou beslissen waar de beste instelling is, dat is gewoon proberen. Elke muziek stijl heeft zo zijn eigen voorkeur. Dan is het ook weer afhankelijk welke oordopjes je hebt. Dat moet je dus echt zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Mag ik even lui zijn? :3

Hoe date ik de firmware up? weet iemand hoe dat makkelijk en snel kan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

tis maar dat ik hem nog in mijn geschiedenis had staan.

http://www.cowonglobal.co...=asc&no=456&bmenu=support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Heilige Kaas schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:11:
[..]
Samen met mijn Audio Technica ATH-M50. GE-WEL-DIG,
[..]
Gou_den combinatie! Ik heb sinds een paar weken ook een ATH-M50 en ik heb sinds ik 'm binnen kreeg toch enkele avonden met een glimlach op muziek zitten luisteren. J3 aangesloten op een amp, juiste EQ-setting erbij zoeken en genieten maar :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Heilige Kaas schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:05:
Oke, geluidskwaliteit is ook voor mij de hoofdzaak. Anders had ik de zune wel gehouden, iets fijners bestaat er niet.
Maar vind het zelf wel handig om bijvoorbeeld bij pink floyd alles op chronologische volgorde te hebben. Zo merk je veel verschil tussen de eerste paar albums en de laatste. Van een aantal artiesten weet ik wel wat wanneer uit is gekomen of in welke volgorde. Maar als ik een nieuwe discographie er op zet dan weet ik natuurlijk niet wat als eerste is gekomen.
Die verandering van stijl in de loop der jaren vind ik wel interessant. Maar wie weet is er wel een GUI te vinden die dit wel ondersteunt.
Heb je nog aanwijzingen voor instellingen om de kwaliteit te optimaliseren? Om het zo natuurlijk mogelijk te laten klinken. Dus alle effecten uit? Waar zitten die of zitten die er uberhaupt wel op. En dan heb ik het niet over de EQ :)
Dit wil ik ook nog, chronologische volgorde en duidelijkheid tussen CD1 en CD2.

Kom ook van een Zune HD af en die heeft inderdaad een superieure interface. Wel erg simpel, maar doeltreffend en praktisch. Als de Zune HD een MicroSD-slot had gehad dan had ik nog steeds de Zune HD ;)

Cowon J3 heeft echter wel geluidskwaliteit die niet te vergelijken is met de Zune, en de accuduur _O_

[ Voor 3% gewijzigd door bóòbó op 13-04-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb geen ervaring met de zune, maar wat maakt die interface dan zo goed?

En waarom is er niemand die dan al niet zoiets voor de J3 heeft gemaakt? :)

Niet dat ik behoefte heb aan een vervanger, maar "beter" is altijd welkom. Overigens vind ik het scherm van de J3 ook echt super, dat was een grote meevaller. Ik had hiervoor een sony walkman 16GB maar het geluid van de J3 is veel beter, en ook de accu is erg goed. Wou soms dat me telefoon ook zo lang mee kon gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die de bluetooth stream gebruikt van de J3? Moet je daar voor iets instellen of koppelt hij vanzelf goed? Tijdje terug probeerde ik het in de auto met een GROM adapter (Volvo) maar hij pakte hem niet.

Oordopjes? Ik gebruik de UE 10 Pro, maar die zullen wel wat te duur zijn denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-10 18:00
Na lang wikken en wegen, en dit topic behoorlijk doorgespit te hebben, heb ik zojuist de Cowon J3 (32gb, black) besteld. Ik zal hem pas over een week binnen krijgen. Ik laat hem in Nederland bezorgen aangezien ik Bpost niet meer vertrouw, maar zal dan ook even mijn bevindingen posten.

Voorheen had ik een Philips GoGear (1gb) crap dingetje, dus ik ben benieuwd wat voor wereld er dadelijk voor mij open gaat...

Edit:
Overigens ben ik al even aan het zoeken, maar heeft er iemand ervaringen hier met een of andere protective case, en een idee waar ik deze kan vinden?

Zelf heb ik al de volgende gevonden:
Tuff-Luv, krijgt goede beoordelingen maar sommige reviews spreken over stank van het leer en dat hij net niet zo goed past als de originele van Cowon. Daarbij zegt men dat deze alleen gekocht is omdat er weinig alternatieven zijn.

Zo'n zakje, maar die wordt niet in Nederland geleverd vanuit deze shop.

De originele van Cowon, maar ook deze levert men niet naar Nederland.

Andere winkels die deze laatste twee opties leveren (en op voorraad hebben) heb ik nog niet gevonden. Iemand ideeën?

[ Voor 56% gewijzigd door Weltschmerz op 18-05-2012 16:49 . Reden: Toevoeging tekst ]

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Wat voor een case zoek je, van siliconen of van leer? Ik gebruik zelf een siliconen case van Rearth. Heb toen ook gelijk maar een screen protector daar gehaald :)

http://www.rearthusa.com/J3_c_56.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Ik heb 'Zo'n zakje' bevalt prima, en gewoon ook via ebay te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
FikkieHo schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:54:
Wat voor een case zoek je, van siliconen of van leer? Ik gebruik zelf een siliconen case van Rearth. Heb toen ook gelijk maar een screen protector daar gehaald :)

http://www.rearthusa.com/J3_c_56.html
Die heb ik zojuist ook nog langs zien komen in het Google apparaat. Werkt dat een beetje fijn? Ik denk dat ik toch liever voor leer ga, zoals die van Noreve. Ze zijn duur, maar volgens mij heb je dan ook wat.
Die siliconen heb ik echter nog nooit in mijn handen gehad, maar zoals ik het me voorstel is het een beetje zoals die "gameboy bumpers" van vroeger. Ben je hier bekend mee?
Misschien moet ik eens in de winkels gaan kijken of ik een soortgelijk materiaal in mijn handen kan krijgen om te zien hoe het voelt.
l3art schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 18:07:
Ik heb 'Zo'n zakje' bevalt prima, en gewoon ook via ebay te verkrijgen.
Die ik in mijn link heb gezet leek mij ook erg fijn, maar ik zou graag zeker willen weten dat de J3 perfect past. Als ik op j3 zoek in ebay etc. vind je echter niet zoveel. Zou ik met de maten moeten gaan werken om een goed zakje te vinden dan?

En bedankt voor jullie reacties : )

Zojuist ben ik de handleiding van de J3 al gaan lezen, het wordt denk ik een slapeloze anderhalve week totdat ik hem in mijn handen heb...

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Op ebay staan vaak wel afmetingen erbij. Zoek maar op Mofi case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
l3art schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:47:
Op ebay staan vaak wel afmetingen erbij. Zoek maar op Mofi case.
Ah, die zien er goed uit. Dank je : )

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Welke koptelefoon/IEM ga je erbij gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Ik had op mijn oude X5 een leren case. Zijn in principe fijner in de hand en ziet er wat stijlvoller uit. Als je dat dan vergelijkt met een sillicon case, dan kies je natuurlijk voor leer. Maar de reden dat ik voor sillicon heb gekozen is: leer is in veel gevallen te duur en je J3 wordt 2x zo dik met al dat leer. De sillicon zit met een dun laagje over je J3. Het is dat dat ie wat ruwer aanvoelt, J3 laat je zo vrij gemakkelijk uit je hand vallen :P

En gelukkig geen gameboy bumper feeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Heilige Kaas schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:05:
Welke koptelefoon/IEM ga je erbij gebruiken?
Ik gebruik nu een Sennheiser PMX60, wat een vrij goedkoop en lage kwaliteit iets is. Ik ben nog op zoek naar een nieuwe, maar heb nog geen idee verder van hoe en wat. Wel zou ik graag weer zo'n hoofdtelefoon (nooit oordoppen voor mij) die achter mijn hoofd sluit.
FikkieHo schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:06:
Ik had op mijn oude X5 een leren case. Zijn in principe fijner in de hand en ziet er wat stijlvoller uit. Als je dat dan vergelijkt met een sillicon case, dan kies je natuurlijk voor leer. Maar de reden dat ik voor sillicon heb gekozen is: leer is in veel gevallen te duur en je J3 wordt 2x zo dik met al dat leer. De sillicon zit met een dun laagje over je J3. Het is dat dat ie wat ruwer aanvoelt, J3 laat je zo vrij gemakkelijk uit je hand vallen :P

En gelukkig geen gameboy bumper feeling!
Ik ben zelf voor zo'n leren case van Noreve gegaan. Ze zijn vrij duur, maar toen ik mijn Cowon en het Noreve pakketje opende was ik blij dat ik deze had gekocht. Geloof het of niet, maar ik vind de J3 nogal dun, en met het hoesje vind ik hem fijner in de hand liggen. Daarbij voelt het prettig dat wanneer ik hem in mijn zak stop er een bescherming over het glas zit, iets dat volgens mij niet zo is met de Ringke hoesjes.

Maar goed, nu even verder met een nieuw PROBLEEM. :(
Afgelopen maandag heb ik voor het eerst mijn J3 uit kunnen pakken en kunnen proberen, en in de handleiding staat dat je de batterij voor het eerste gebruik compleet (ongeveer 3,5 uur) op moet laden. Ik sluit mijn J3 aan, zegt hij volledig opgeladen te zijn. Vervolgens zet ik hem aan, en ja hoor, hij staat op 100%. Ik begon er vrolijk gebruik van te maken, en heb die avond ongeveer 2 uur naar muziek geluisterd. De volgende dag nog hier en daar een nummertje en ik gok totaal rond de 4 uur te hebben gezeten voordat ik opmerkte dat hij op 25% batterij stond. Omdat ik dit erg vreemd vond heb ik hem toen aan laten staan tot hij op 0% batterij stond en vanzelf uit viel, waarna ik hem compleet heb opgeladen. Vervolgens ging ik hem weer normaal gebruiken, en na ongeveer 2 uur muziek luisteren staat hij op 75%.

De MP3's die ik er momenteel op heb staan zijn van 120 - 230 kbps (ongeveer) dus daar kan het niet aan liggen. Verder gebruik ik de Sleep Mode, maar daar kan het ook niet aan liggen. Eerder in dit topic werd namelijk door velen van jullie beweerd dat de J3 gemiddeld toch zo'n 30 uur mee gaat.

Op veel Engelstalige fora zegt men dat de eerste aantal keren dat men de batterij oplaadt behoorlijk matig zijn, maar het daarna recht trekt. Zijn daar hier ervaringen mee?

En hoe gebruiken jullie de J3? Ik heb hem als volgt ingesteld:

Display

Brightness 3
Auto display off: 30 sec

System
Sleep Mode off

Music
Resume on

EQ
BBE ViVA

[ Voor 24% gewijzigd door Weltschmerz op 01-06-2012 18:31 . Reden: Informatie toegevoegd ]

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zou hem een paar cyclussen de tijd geven. Ik haal 30u makkelijk maar ik gebruik (nog) geen microSD kaartje erbij. Speel meestal op FLAC en heb m'n scherm nagenoeg altijd uit. Het klinkt alsof jouw batterij wel erg snel leeg gaat, maar ik meen ook ergens gelezen te hebben dat het apparaat in sprongetjes gaat, als in
100-90% = 100% 89%-55% = 75% 55-35% = 50% enzovoort (geen bron, mogelijk slecht geheugen en heb ik het helemaal fout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
rockhopper schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:58:
Ik zou hem een paar cyclussen de tijd geven. Ik haal 30u makkelijk maar ik gebruik (nog) geen microSD kaartje erbij. Speel meestal op FLAC en heb m'n scherm nagenoeg altijd uit. Het klinkt alsof jouw batterij wel erg snel leeg gaat, maar ik meen ook ergens gelezen te hebben dat het apparaat in sprongetjes gaat, als in
100-90% = 100% 89%-55% = 75% 55-35% = 50% enzovoort (geen bron, mogelijk slecht geheugen en heb ik het helemaal fout)
Dat heb ik ook gelezen. Sommige mensen zeiden dat hij zo'n 2 uur op 100% mee moet gaan, 10 uur op 75%, dan weer 4 uur op 50%, 6 - 10 uur op 25%, en nog een paar uur op 0%.

Het is een bizar verhaal, maar een slechte meter in de mp3 speler kan natuurlijk ook altijd het geval zijn.

Gisteren heb ik vrijwel de hele dag muziek geluisterd op de J3 (met instellingen zoals op 1 post eerder) en hij heeft de hele dag op 75% gestaan. Niet slecht dus. Ik heb hem nu even aan de oplader, maar wil erg graag nog een AC adapter erbij kopen. Dat schijnt toch echt veel makkelijker te werken dan via USB op te laden.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Weet iemand in welke mate de J3 te tweaken is? Zijn er veel ander GUI's voor dit apparaatje? Ik vind de huize interface namelijk niet echt geweldig. Zou bijvoorbeeld graag bij albums het jaar erbij willen zien en dat het ook op chronologische volgorde word gesorteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Ja hoor, op de iaudiophile forum zijn er zat gui's te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Weltschmerz schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:12:
[...]
Dat heb ik ook gelezen. Sommige mensen zeiden dat hij zo'n 2 uur op 100% mee moet gaan, 10 uur op 75%, dan weer 4 uur op 50%, 6 - 10 uur op 25%, en nog een paar uur op 0%.

Het is een bizar verhaal, maar een slechte meter in de mp3 speler kan natuurlijk ook altijd het geval zijn.

Gisteren heb ik vrijwel de hele dag muziek geluisterd op de J3 (met instellingen zoals op 1 post eerder) en hij heeft de hele dag op 75% gestaan. Niet slecht dus. Ik heb hem nu even aan de oplader, maar wil erg graag nog een AC adapter erbij kopen. Dat schijnt toch echt veel makkelijker te werken dan via USB op te laden.
Ik denk dat je dan toch een normaal exemplaar hebt 8)
Ik laad meestal gewoon via de USB-lader van m'n HTC, dus witte cowon kabel in de universele usb-poort en de universele poort in het stopcontact. Werkt eigenlijk prima, ik zou dus niet helemaal speciaal een cowon lader erbij kopen.
Heilige Kaas schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:11:
Weet iemand in welke mate de J3 te tweaken is? Zijn er veel ander GUI's voor dit apparaatje? Ik vind de huize interface namelijk niet echt geweldig. Zou bijvoorbeeld graag bij albums het jaar erbij willen zien en dat het ook op chronologische volgorde word gesorteerd.
Inderdaad is er hier genoeg te vinden over diverse GUI. Ik gebruik zelf die van Kizune, een erg actieve ontwikkelaar.

[ Voor 21% gewijzigd door rockhopper op 02-06-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Ik heb zelf mijn J3 voornamelijk op Folder view staan. Daar heb ik namelijk gewoon:

Artiest - Jaar - Albumnaam

Dat vind ik zelf altijd het prettigst werken. Irritant vind ik dat wanneer ik op Artiest sorteer ik bijvoorbeeld allerlei artiesten gewoon los in de lijst heb staan die dan maar 1 keer in mijn bibliotheek voorkomen, maar apart worden afgebeeld omdat ze de artiesten zijn op een tribute cd. Beetje irritant. Vandaar gebruik ik voornamelijk de folder view.

Ik ga me ook maar eens verdiepen in de verschillende GUI's om te kijken of ik daar wat leuks tussen zie staan. Zoiets als Kizune, is dat stabiel?

Qua uiterlijk vind ik de SENSE behoorlijk aantrekkelijk, maar ik vind het jammer dat je het hele forum door moet spitten om te lezen wat er nu anders aan is dan aan de standaard Cowon GUI. Hmmmmm...

[ Voor 14% gewijzigd door Weltschmerz op 03-06-2012 18:55 ]

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Weltschmerz schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:24:
Ik ga me ook maar eens verdiepen in de verschillende GUI's om te kijken of ik daar wat leuks tussen zie staan. Zoiets als Kizune, is dat stabiel?
Kizune is een maker/developer, niet een GUI :+
Hij heeft onder andere Sense, Leaf en Cheetah gemaakt, je kan het beste op iAudiophile.net in de respectievelijke threads op het forum kijken wat ze wel en niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Ik wil graag een geheugenkaartje (16gb) voor in mijn mp3speler kopen (C2) maar vroeg mij af in hoeverre een class 10 kaartje nodig is voor muziek afspelen en browsen? Of voldoet een class 4 ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
class 4 voldoet prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Class 10 is bedoelt voor snel wegschrijven (iets wat je met muziek niet vaak zult doen) met name voor foto's en filmopname. Class 4 is prima voor aflezen van opgeslagen muziek. Het zal ietsje langer duren om het allemaal over te zetten van pc naar de kaart, maar zoals gezegd zul je dat echt niet iedere dag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
rockhopper schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:31:
Class 10 is bedoelt voor snel wegschrijven (iets wat je met muziek niet vaak zult doen) met name voor foto's en filmopname. Class 4 is prima voor aflezen van opgeslagen muziek. Het zal ietsje langer duren om het allemaal over te zetten van pc naar de kaart, maar zoals gezegd zul je dat echt niet iedere dag doen.
Precies, dat dacht ik al, maar wou even informeren want ik heb geen idee hoe snel muziek lezen enzo gaat. Dank! Ik ga gewoon lekker goedkoop een klein kaartje kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk heeft iemand dit probleem al gehad, en kan hij vertellen hoe ik dit op los.
Mijn J3 geeft sinds een paar dagen sommige nummers dubbel aan in de lijst met alle nummers. Bijvoorbeeld 2 keer 'Little Star', waarbij hij het eerste nummer goed doet, bij de tweede pakt hij een willekeurig nummer uit de lijst met alles wat er op staat.
Ik heb vrij veel geprobeerd, zelfs nieuwe firmware, maar hij blijft het gewoon doen.

Het begon met alle namen veranderen in 'COWON'. Dat doet hij nu niet meer, nog wel 'JEROEN' bij alle mappen. Zo kan je dus ook niet meer zien wat nou wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Check of je geen playlist files erbij zet. Dit kan misschien fout gaan.

Zelf ook een vraagje. Helaas ben ik mijn cowon J3 usb kabel kwijt en kan ik dus mijn mp3 niet meer opladen. Ik kan natuurlijk een kabeltje uit china bestellen maar dat betekend dat ik meteen een maand zonder mp3 zit.
Heeft iemand van jullie toevallig een kabel die je niet gebruikt of kan ik hem een keer opladen dan zou dat top zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Een maand zonder? Er is toch wel een EU webshop met een soortgelijke kabel die past, lijkt me?

Fake edit: Hop.. http://www.kabelstore.nl/...dio-s9-usb-kabel-wit.html
20 euro, maar als je snel bent, morgen nog in huis.

Graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Jaa maar kijk. Dat is dan weer meteen 20 euro terwijl de productiekosten van zo'n kabeltje 20 cent is ofzo. Helaas vindt ik dat een beetje veel geld voor een Cowon die er toch flink wat jaartjes op heeft zitten.
Toch bedankt voor je hulp hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Tja, het is een vrij specifiek product natuurlijk. Denk dat er een handjevol mensen in Nederland per jaar zo'n kabeltje kopen (als het er al zoveel zijn..), dus dan vind ik die prijs nog best redelijk.

Snap je punt wel hoor, maar als er echt nood aan de man is - zoals je wel een beetje deed overkomen in je bericht :) - was het een mogelijkheid.

Je mag 'm wel opladen met mijn kabeltje, maar dat is wel een redelijke korte-termijn oplossing. Logistiek ook niet heel praktisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Nee is ook best onhandig. Maar ik doe gemiddeld een maand met een batterij. Lang genoeg voor een bestelling uit china dus. :P Maar ik zie wel. Kan ook wel even zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Heilige Kaas schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 23:02:
Check of je geen playlist files erbij zet. Dit kan misschien fout gaan.

Zelf ook een vraagje. Helaas ben ik mijn cowon J3 usb kabel kwijt en kan ik dus mijn mp3 niet meer opladen. Ik kan natuurlijk een kabeltje uit china bestellen maar dat betekend dat ik meteen een maand zonder mp3 zit.
Heeft iemand van jullie toevallig een kabel die je niet gebruikt of kan ik hem een keer opladen dan zou dat top zijn. :P
Als het goed is moet ik nog wel een tweede kabeltje ergens liggen.... Moet ik wel goed gaan zoeken.... Kabeltje is wel beetje brak, laden gaat, maar als je hem aan de computer aansluit dan gaat het kopieren van bestanden wel wat lastig omdat bij het minste op geringste de verbinding van verbroken wordt. Maar goed laden kan dus wel....
Nogmaals moet ik wel goed zoeken. Maar help me even herinneren volgende week via een DM. Dan mag je hem zo van me hebben (als ik hem kan vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
l3art schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:21:
[...]

Als het goed is moet ik nog wel een tweede kabeltje ergens liggen.... Moet ik wel goed gaan zoeken.... Kabeltje is wel beetje brak, laden gaat, maar als je hem aan de computer aansluit dan gaat het kopieren van bestanden wel wat lastig omdat bij het minste op geringste de verbinding van verbroken wordt. Maar goed laden kan dus wel....
Nogmaals moet ik wel goed zoeken. Maar help me even herinneren volgende week via een DM. Dan mag je hem zo van me hebben (als ik hem kan vinden)
Helemaal top! Als je het echt niet te veel moeite vindt dan graag. ;)

Edit: Yes!! Gevonden terwijl ik aan het zoeken was naar mijn bier koeler. :) Dacht je alles overhoop gehaald te hebben om hem te vinden... :P

[ Voor 9% gewijzigd door Heilige Kaas op 03-10-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:47:
Hopelijk heeft iemand dit probleem al gehad, en kan hij vertellen hoe ik dit op los.
Mijn J3 geeft sinds een paar dagen sommige nummers dubbel aan in de lijst met alle nummers. Bijvoorbeeld 2 keer 'Little Star', waarbij hij het eerste nummer goed doet, bij de tweede pakt hij een willekeurig nummer uit de lijst met alles wat er op staat.
Ik heb vrij veel geprobeerd, zelfs nieuwe firmware, maar hij blijft het gewoon doen.

Het begon met alle namen veranderen in 'COWON'. Dat doet hij nu niet meer, nog wel 'JEROEN' bij alle mappen. Zo kan je dus ook niet meer zien wat nou wat is.
Alles lijkt weer te werken. Het lag niet aan een afspeellijst want die gebruik ik niet.
Ik heb alle muziek er uiteindelijk af gehaald en weer terug gezet, daarna was alles weer goed. Hij begon er mee nadat ik een album in wav op de J3 zette. Dat album staat er nu weer op, dus geen idee wat het nou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Beetje necro, maar er zullen hier vast nog mensen met een J3 werken. Sinds ik Windows 10 heb ziet Windows het vaste geheugen in mijn Cowon niet meer. Hij maakt er wel een schijf voor (R:) maar zegt dan vervolgens "insert disc". De SD-kaart wordt wel gewoon gelezen. Iemand hier ook problemen mee en misschien een oplossing voor? Of geen problemen maar wel een oplossing? : P

Edit: In Device manager zie ik de Cowon (en Cowon extern voor SD) wel onder disk drives. Drivers zijn up to date volgens Windows. Dus hij ziet het apparaat, herkent het, maar weet niet wat er mee te doen?

[ Voor 21% gewijzigd door Weltschmerz op 22-01-2017 22:55 ]

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je kan wat zoektochten doen in fora zoals headfi org voor mogelijke oplossing, of je schrijft het interne geheugen af en speelt alleen een 128GB micro sd af. (of minder) Ik gebruik mijn J3 nog altijd, maar niet heel frequent omdat ik tegenwoordig meer in de auto zit en daar gewoon een usb stick gebruik ;) Oftewel ik heb 'm nog niet aan de pc gehangen sinds ik op windows 10 zit.
Nog een oplossing: dual boot win 7 optie op je pc zetten? :)

Maar in feite is het toestel al out of production sinds '14 of misschien al '13, dus mja support vanuit cowon en de community is inmiddels ook wel zo'n beetje weg. En er zijn inmiddels betere alternatieven. Maar mocht je een oplossing vinden lees ik deze natuurlijk graag.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste