Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385157

Nyarlathotep schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:00:
Hehe, wij hebben wat muzikale smaakovereenkomsten zie ik (FlyLo, Isis, Gojira, Mastodon...).
Ik ken de naam Last.fm wel, maar of ik lid moet worden... Ik kom echt al teveel muziek tegen, en heb eigenlijk te wienig tijd om het allemaal te luisteren ook.
Eigenlijk probeer ik de bronnen waar ik mijn muziek vandaan haal te beperken :D
Hehe ja grote kans dat er altijd wel iets is waar ik naar luister dat iemand anders ook leuk vind, ik probeer mijn muzieksmaak zo breed mogelijk te maken :)
Ah ik vind last.fm een leuke manier om snel nieuwe muziek te vinden en om andere te helpen nieuwe muziek te vinden :) Het werkt heel simpel, je hoeft alleen maar een plugin te downloaden voor WMP/WinAMP/Foobar2000 of een van de andere media players die je gebruikt en dan kan je zelf instellen dat ie automatisch opstart als je iets afspeelt en alles scrobbled naar je account. Ik heb btw. een oplossing gevonden voor het scrobblen vanaf de J3:

QTscrobbler 0.11(beta)
http://www.last.fm/group/QTScrobbler/forum/43047/_/598317

Alleen FLAC files herkennen gaat niet maar daar wordt geloof ik aan gewerkt (het is een beta/test versie)

Oh en zomaar nog even, dit forum is ook erg handig om vragen te stellen etc.:
http://www.iaudiophile.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:56

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Heeft iemand al een alternatieve line-in kabel gevonden voor de J3? Eigen merk vind ik nogal prijzig en moet volgens mij goedkoper kunnen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-07 13:44

Ken.

\m/.([oO]).\m/

AAAH NEE!! Mijn o zo geliefde J3 is kapot.. :'(
Althans, het display is helemaal gebarsten. De rest doet het allemaal nog wel. Hij geeft geluid en ik kan blind navigeren. Nu wil ik het display laten repareren, maar het enige wat ik zou gauw kan vinden is dit:

http://www.exportprive.com/cowon-screen-repair-p-13068.html

Helaas staat de status op uitverkocht en heb ik ook niet zoveel zin om 'm weer naar Zuid Korea te sturen. Ik vrees dat niemand hier een antwoord op weet, maar here goes:

Weet iemand een winkel of persoon die het schermpje voor mij kan vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 17:52
Zijn er hier inmiddels mensen die ervaring hebben met het kopen van een J3 32GB binnen Nederland. Er zijn via Tweakers 2 winkels te vinden die hem verkopen, waarvan er maar eentje in Nederland zit: Bestekeus.nl. Maar als je dit bedrijf wil bellen kost dat maar liefst 45ct per minuut, en als ik de (enkele) shop reviews lees word ik ook niet heel blij ervan. Maar .. er is nog steeds geen alternatief in Nederland. Waarom? Is er zo weinig vraag naar de 32GB variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Volgens mij is er in dit Apple-tijdperk sowieso weinig vraag naar een alternatief. Mensen kijken in reclamefolders voor een nieuwe speler en vragen aan vrienden wat zij hebben. Meestal is dat toch geen Cowon. Little do they know.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 15:07
Wolf3D schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:01:
Zijn er hier inmiddels mensen die ervaring hebben met het kopen van een J3 32GB binnen Nederland. Er zijn via Tweakers 2 winkels te vinden die hem verkopen, waarvan er maar eentje in Nederland zit: Bestekeus.nl. Maar als je dit bedrijf wil bellen kost dat maar liefst 45ct per minuut, en als ik de (enkele) shop reviews lees word ik ook niet heel blij ervan. Maar .. er is nog steeds geen alternatief in Nederland. Waarom? Is er zo weinig vraag naar de 32GB variant?
Ik denk dat je het beste op ebay je geluk kan beproeven. In Engeland kan je een 32GB model kopen voor de prijs van een 16GB model hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
-Moondust- schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:15:
[...]

Ik denk dat je het beste op ebay je geluk kan beproeven. In Engeland kan je een 32GB model kopen voor de prijs van een 16GB model hier.
Echter als er wat mis gaat, dan zit je met de baked pears. Terugsturen van pakketjes, of het even snel bellen kost meer tijd en geld. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke overtuiging, dus .. ik wacht toch nog maar even tot hij bij een goed bedrijf in NL te verkrijgen is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Volgens mij kun je dan echt wachten tot je een ons weegt. MP3shop.nl / Coolblue gaat 'm in elk geval niet verkopen kan ik je melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 11:45

iFrost

Vroem vroem

Vraagje (kon er geen antwoord op vinden), zit er ook een browser op?

Zo niet, kunnen jullie mij een alternatief aanraden van Cowon zelf? Ik ben niet zo van dat Apple spul, en Cowon heeft betere codec support.

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Laatst online: 18-07 15:07
Wolf3D schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:52:
[...]

Echter als er wat mis gaat, dan zit je met de baked pears. Terugsturen van pakketjes, of het even snel bellen kost meer tijd en geld. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke overtuiging, dus .. ik wacht toch nog maar even tot hij bij een goed bedrijf in NL te verkrijgen is... :)
Bij iceware.be (niet Nederlands maar Belgisch) is de 32GB versie te koop voor € 272,-. Lijkt me best redelijke prijs en ziet eruit als een fatsoenlijke webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

iFrost schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:11:
Vraagje (kon er geen antwoord op vinden), zit er ook een browser op?

Zo niet, kunnen jullie mij een alternatief aanraden van Cowon zelf? Ik ben niet zo van dat Apple spul, en Cowon heeft betere codec support.
Wat voor browser bedoel je precies? Lokaal neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTserver
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 06:22
Thanx voor de tip ;) , bij iceware.be heb ik gisteren 26-01-2011 de J3 16GB wit besteld en vandaag 27-01-2011 binnen. Als ik thuis (zit nu op werk) ben kijken wat de J3 allemaal kan :-)
-Moondust- schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:03:
[...]

Bij iceware.be (niet Nederlands maar Belgisch) is de 32GB versie te koop voor € 272,-. Lijkt me best redelijke prijs en ziet eruit als een fatsoenlijke webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
NTserver schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:59:
Thanx voor de tip ;) , bij iceware.be heb ik gisteren 26-01-2011 de J3 16GB wit besteld en vandaag 27-01-2011 binnen. Als ik thuis (zit nu op werk) ben kijken wat de J3 allemaal kan :-)
[...]
En na aanleiding van de tip en jouw reactie, heb ik ook besloten om hem vandaag te bestellen. Een paar uur geleden besteld, dus ben benieuwd wanneer ik hem binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Even een update betreffende deze issue: Ken. in "Het Cowon J3 ervaringen topic".

Uiteindelijk teruggestuurd naar CoolBlue om 'm te laten repareren met een risico van € 50 onderzoekskosten. Binnen een week kreeg ik een gloednieuwe speler retour voor gratis! :*)

mp3shop.nl / Cool Blue -> *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
Ook een update van mijn kant. Gisteren is m'n J3 32GB binnengekomen uit België (Iceware.be). Aangezien ik hem donderdagavond laat besteld had, had ik hem nog niet zo snel verwacht. Nog een +1 voor dit bedrijf dus.

Verder de volgende vraag. Ik wil nu nog eens 32GB extra geheugen erin plaatsen en zit te twijfelen tussen de Sandisk microSDHC 32GB, en de Transcend microSDHC 32GB. Die laatste is wat goedkoper, maar ik vraag me af hoe het met de snelheden van beide kaartjes gesteld is. Ik kan via Tweakers.net alleen vinden dat de Transcend snelheid 2x is, maar van de Sandisk kan ik deze informartie niet vinden. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Wolf3D schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:44:
Ook een update van mijn kant. Gisteren is m'n J3 32GB binnengekomen uit België (Iceware.be). Aangezien ik hem donderdagavond laat besteld had, had ik hem nog niet zo snel verwacht. Nog een +1 voor dit bedrijf dus.

Verder de volgende vraag. Ik wil nu nog eens 32GB extra geheugen erin plaatsen en zit te twijfelen tussen de Sandisk microSDHC 32GB, en de Transcend microSDHC 32GB. Die laatste is wat goedkoper, maar ik vraag me af hoe het met de snelheden van beide kaartjes gesteld is. Ik kan via Tweakers.net alleen vinden dat de Transcend snelheid 2x is, maar van de Sandisk kan ik deze informartie niet vinden. Iemand ervaring hiermee?
imo zijn het beide klasse 2 kaartjes, 2MB/s dus..

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTserver
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 06:22
Ik heb de Kingston 16GB MicroSD HC Card Class 4 + Adapter (28 euro) gekocht. Heb daar een paar filmpjes op gezet en die worden zonder problemen afgespeeld. Alleen bij het opstarten van de J3 duurt het eventje (3-4sec extra) voordat de J3 is opgestart maar dat is niet erg daarna gaat het als een trein :) tot nu toe erg tevreden J3 _/-\o_
Wolf3D schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:44:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289407

Morgen of overmorgen komt die binnen. Iemand nog tips hoe ik het beste mijn films kan converten.Welk bestandstype, programma en resolutie werkt het beste? Een 1080p film van 4gb lijkt me namelijk wat overdone. Ook een normale film van 600mb kan veel kleiner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 13:27
Om films te converteren gebruik ik JetAudio, volgens is mij dat van Cowon zelf. Ben zelf niet echt fan van dat programma, maar het is gratis en doet wat het moet doen. Namelijk het in goede kwaliteit converteren van films voor mijn J3. JetAudio Website

Enige waar ik nu erg mee loop te stoeien zijn Audio Books. Heb het in dit topic nog niet voorbij zien komen, maar eigenlijk werkt dat gewoon vrij ruk op de J3. Er is niet een speciale Audio Book functie, of een folder die je kan gebruiken en die niet geïndexeerd wordt in je Music functie. Het Audio Book wat ik er nu op heb staan, bestaat uit +- 150 MP3 bestanden. Als ik nu alle nummers shuffle, komt er geregeld zo'n nummer voorbij. Heel vervelend natuurlijk. Hebben jullie hier al wat voor bedacht? Weet iemand toevallig of Cowon bezig is met een dergelijke functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx. Trouwens vandaag binnen gekregen in een wel heel grote doos, gisteren besteld bij Iceware.be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398467

*weg*

[ Voor 110% gewijzigd door RoD op 24-03-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:30

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Op de site staat inmiddels firmware versie 2.24. Deze biedt o.a. ondersteuning voor het .lrc (lyrics) format :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247370

Anoniem: 398467 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:05:
na heel wat reviews gelezen te hebben, heb ik besloten de cowon j3 32gb te kopen.

ik heb de mijne ook gekocht bij iceware.be en moet zeggen dat ik heel tevreden ben over de service. gistgeren besteld en deze ochtend al geleverd. de verzending was gratis wat ook niet overal het geval is.

ziet er een super toestel uit!! ik heb er de AKG Quincy Jones oortjes bijgekocht om de cowon geluidskwaliteit alle eer aan te doen. laat de pret beginnen :)

je vind em hier http://www.iceware.be/Cow...ctronics-NL-BOS-nl_NL-EUR
Op de site van iceware staat de J3 afgebeeld met DMB. Maar die wordt toch alleen in Korea verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Nog een tip voor mensen die hem goedkoop willen regelen. http://Zococity.com verkoopt ze ook, scheelt wel aardig wat met de nederlandse prijzen...
Kan je meteen goede oordoppen erbij kopen. Heb daar zelf de HifiMan Re-Zero en de Sunrise SW-Xcape vandaan. de Eerste is wat analytisch en de tweede wat warmer. Zijn allebei heel erg veel waar voor hun geld.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 215257 op 19-03-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een verschil van wel 9,- euro met iceware.be over een bedrag van 272 euro waarbij je hem de volgende dag in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400735

Ik heb de Cowon J3 vandaag besteld (ik kon, net als velen hier, de verleiding niet weerstaan) bij Amazon.de
De prijzen zijn daar een stuk lager en zeker de moeite waard om even rond te neuzen. Naast de speler (16gb) heb ik ook dopjes van Sennheiser (CX400II) en een minisd kaartje van Sandisk (16GB) besteld voor net geen € 250,-. Ik hoefde geen verzendkosten te betalen.

Voor mij is het de eerste keer dat ik bij Amazon.de bestel en wil mijn bevindingen wel delen in deze topic als daar interesse voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Sure, laat maar horen :)

Veel luisterplezier met je J3 alvast.. Dat ding is echt steen- en steengoed! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398467

*weg*

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 24-03-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Webwinkels, verzendingen, leveringen en al dat soort dingen horen hier niet thuis. Dit topic is alleen om het toestel zelf te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokun23
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-07 19:23
Ik heb vandaag mijn J3 16 gb binnengekregen via eBay. Echt een mooi apparaatje. Scherm werkt heel snel en is gevoelig. Daarnaast is het ideaal dat deze speler nog hardwareknoppen heeft.
Nu ben ik alleen op zoek naar wat flash spelletjes/programma's om deze functie wat beter te proberen/benutten.
Is het ook mogelijk om een nieuwe skin te installeren op de J3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 11:41

FikkieHo

Wokmaster

je bedoelt de normale UI? De meeste dingen vind je gewoon op http://iaudiophile.net/forums/forumdisplay.php?f=104 . Daar kan je dan ook een UI's terug vinden.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:30

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Inmiddels is firmware v2.25 online. Deze fixed het probleem met album art in de matrix browser, en het probleem met het opslaan van bookmark lists.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412537

Ik overweeg de J3 16 GB te kopen als opvolger van mijn iRiver H20. Na het lezen van dit topic heb ik nog drie vragen:
- is het in de praktijk niet erg ongemakkelijk dat de oordopjes aan de onderkant van de speler moeten worden aangesloten?
- ik ben absoluut geen type voor tags en albumart. Ik heb al mijn muziek (losse mp3's en albums) georganiseerd in mappen op een voor mij logische manier. Bij mijn H20 kan ik al die mappen middels drag and drop op de speler zetten en de muziek via de browser afspelen. Simpeler kan niet. Is hetzelfde principe ook mogelijk bij de J3?
- mijn H20 maakt altijd duidelijk geluid bij het overschakelen naar een volgend nummer. Ik heb dit altijd geweten aan het feit dat er een HDD in zit. Klopt dit en is dat geluid bij een flash-speler niet aanwezig?
Bij voorbaat dank voor eventuele antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Anoniem: 412537 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:24:
Ik overweeg de J3 16 GB te kopen als opvolger van mijn iRiver H20. Na het lezen van dit topic heb ik nog drie vragen:
- is het in de praktijk niet erg ongemakkelijk dat de oordopjes aan de onderkant van de speler moeten worden aangesloten?
- ik ben absoluut geen type voor tags en albumart. Ik heb al mijn muziek (losse mp3's en albums) georganiseerd in mappen op een voor mij logische manier. Bij mijn H20 kan ik al die mappen middels drag and drop op de speler zetten en de muziek via de browser afspelen. Simpeler kan niet. Is hetzelfde principe ook mogelijk bij de J3?
- mijn H20 maakt altijd duidelijk geluid bij het overschakelen naar een volgend nummer. Ik heb dit altijd geweten aan het feit dat er een HDD in zit. Klopt dit en is dat geluid bij een flash-speler niet aanwezig?
Bij voorbaat dank voor eventuele antwoorden!
1. Nope, vind het juist fijner dan mijn X5 die hem aan de zijkant had. Blijft hij minder makkelijk haken en is ook beter voor rechte aansluitingen van je oortjes.
2. Yes, gewoon drag en drop, je kan in de j3 dan gewoon door de mappen browsen. In het begin even wennen met de touchscreen knoppen voor het navigeren. Maar dat went best snel.
3. Dat geluid is niet aanwezig, bij mijn X5 met hdd hoorde je idd ook een klein geluidje. Maar met "goede" flash spelers heb je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414071

Mijn belangstelling gaat uit naar een Cowon J3 of een Sony A-serie walkman (mijn vrouw heeft een iPod en de geluidskwaliteit was op zich prima, maar kan volgens mij beter). Reviews over beide apparaten zijn nogal tegenstrijdig: sommigen zijn laaiend enthousiast en anderen juist weer niet.
Daarom wil ik ze graag zelf even uitproberen. Veel winkelketens die deze merken voeren hebben maar een heel beperkt aantal types op voorraad en dan is het maar de vraag of je ze kunt uitproberen. De 'high end' audiozaken voeren haast nooit portable muziekspelers in het assortiment.
Weet iemand toevallig waar ik wel de Cowon J3 even zou kunnen uitproberen?
Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De speler is helaas nauwelijks te krijgen in Nederland. Ik zit al een maand te wachten op bericht van MP3shop.nl dat ie weer op voorraad is. Heb ik weer, iets uitgezocht wat niet te krijgen is :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Je kunt hem ook via Amazon bestellen? Is nog goedkoper ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, maar de garantie dan? Van mijn iRiver heb ik jarenlang plezier gehad, maar in het begin moest ie wel een keer worden omgeruild. Dat gaat toch echt makkelijker als ik 'm hier koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag bericht gekregen van MP3shop dat de J3 weer voorradig is. Uiteraard meteen mijn bestelling geplaatst. Altijd weer spannend zo'n nieuw speeltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, na enkele weken de J3 in gebruik te hebben, zal ik mijn ervaringen ook maar eens even delen met jullie.

Vergeleken met mijn iRiver H20 is de J3 ongelooflijk licht en dun. Mooie vormgeving en een helder scherm.
Ik heb net als anderen erg moeten wennen aan het touchscreen, ik heb ook geen andere apparaten met zo'n scherm. Maar zoals al eerder hier is gezegd, als je het eenmaal door hebt gaat het prima.
De accu lijkt me heel behoorlijk. In ieder geval veel beter dan ik gewend was. Ik heb 'm pas eenmaal aan de stroom hoeven hangen.
Het geluid vind ik erg goed. Op dat gebied ben ik niet zo'n kenner moet ik toegeven, maar ik merk wel duidelijk verschil met mijn iRiver en die stond toentertijd al bekend om zijn goede geluid. Ik gebruik overigens niet de meegeleverde oordopjes, maar mijn vertrouwde Sennheiser.
De toetsenblokkering maakt onderscheid tussen het scherm en de knoppen aan de zijkanten. Erg prettig wanneer je in bed wat wilt beluisteren. De toetsen zijn blind goed te bedienen.
De radio is nog wat moeilijk te beoordelen gezien de problemen met de zendmasten. Maar de zenders die goed te ontvangen zijn klinken prima. 24 Voorkeuze-zenders is voor mij meer dan genoeg. Wel jammer dat je de zenders geen naam kunt geven.
Erg handig vind ik de zoomfunctie. Op mijn leeftijd worden de ogen toch minder ;-).
Tot slot de handleiding; die verdient geen prijs wat mij betreft, veel te beknopt. Maar ja, dat is tegenwoordig vrijwel altijd het geval, of je nu een telefoon, een dvd-recorder of een mp3-speler koopt.

Vraagjes:
Wanneer ik een album eenmalig beluister, schakelt de speler zich dan aan het einde automatisch uit of blijft ie toch enigszins op standby en dus energie gebruiken? En als het scherm uitgaat, schakelt ie dan in slaapmodus of blijft ie dan ook gewoon standby?
Het is me nog niet duidelijk hoe ik kan opnemen van de radio, dat is toch mogelijk of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Voor wat betreft je vraag over het automatisch uitschakelen van de J3: Ik schakel de mijne als ik klaar ben met luisteren altijd helemaal uit. In het begin zette ik 'm op stand-by, maar toen merkte ik dat er toch sprake was van een redelijk verbruik in die modus. Als ik dan na een paar dagen mijn J3 aan wilde zetten, was de accu opeens bijna leeg. Het kost je een paar extra seconden bij het booten, maar je kan daardoor wel langer op een charge doen :)

Ik merk eigenlijk helemaal nog geen verschil tussen uitschakelen en slaap modus.
Maar stel dat ik in bed nog wat beluister en in slaap val voor het einde van een album, schakelt de speler dan vanzelf uit of gaat ie in de slaap modus?

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Dat kan je zelf instellen in het menu? Althans bij mij doet ie dat. Bij idle gaat hij volgens mij na 2 minuten uit.

Bedoel je bij instellingen/timer/automatische uitschakeling?

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Bij mij in het engels, Settings > Time > Timer > Auto off.. En daar staat die bij mij op 3 min.
Dan heb ik ook sleep modus uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké, die staat schijnbaar standaard op 3 minuten (hetzelfde geldt voor de uitschakeling van de slaap modus). Het lijkt inderdaad te zijn wat ik bedoelde, da's mooi! in eerste instantie had ik deze instelling anders geïnterpreteerd en dus niet goed begrepen.

Hoe kun je eigenlijk zien dat het opladen van de batterij klaar is, geeft de speler dat aan?

Ik heb onder 'pictures' twee afbeeldingen staan die niet van mij zijn. Op eentje staat een usb-apparaat afgebeeld en op de ander iets wat met podcast te maken heeft. Hoe kom ik hier vanaf? In de Windows Verkenner zijn ze niet te zien, ook niet als verborgen bestanden. En op de J3 zelf kun je geen afbeeldingen verwijderen, toch?

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 412537 op 18-08-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Wat zou een Cowon 32GB met beschermhoes, en pouch op moeten brengen tweedehands?
Hij is nog helemaal compleet, met doos bon en al. Denk ongeveer jaar oud. Zit er namelijk over te dubben om hem te verkopen en te vervangen door de C2. Maar heb eigenlijk niet echt een idee wat nou een reële prijs zou zijn.

edit:
al begin ik nu na het lezen van een review over de C2 te twijfelen. Want hij komt er wel goed uit, maar je zou net zo goed een D2 kunnen nemen. Zelfde hardware, zelfde scherm, alleen iets kleiner, iets zwaarder, en een micro sd ipv een SD slot.

Misschien is het dan toch maar beter om een wat grotere MP3 speler te behouden met een beter scherm, bluetooth, veel geheugen, etc.

[ Voor 39% gewijzigd door 13art op 17-08-2011 14:55 ]

Anoniem: 384158

Na veel tobben heb ik toch besloten om een J3 32 GB te bestellen.
Toen was alleen de vraag waar ik deze zou moeten bestellen.
Alleen mp3shop of pixmania had hem, mp3shop had alleen de 16 GB versie en die was niet leverbaar dus heb ik (ondanks alle levertijd probleem verhalen) toch bij pixmania besteld.

Nu ben ik 1 dag verder en is een deel van mijn bestelling verstuurd, het kabeltje en het hoesje wat ik erbij had besteld komen vandaag aan thuis.
Alleen is de J3 niet op voorraad (ondanks dat op de site stond en staat dat deze nog op voorraad is).
Het is nu dus wachten tot deze er weer is en ik hopelijk snel naar mijn muziek kan luisteren.

Laten we hopen dat het niet te lang gaat duren. :?

JA! ik heb mijn J3 binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 422513

Ik heb sinds een paar dagen een Cowon J3 en ik vraag me af hoe ik een muziektrack kan verwijderen.Volgens een Engelstalig forum via de browser, maar in de browser - en ook in andere schermen trouwens - is het 'x'-je onderaan het scherm niet actief. Volgens genoemd forum zou je via dat 'x'-je op een schermpje komen met een 'o' en een 'x' en via de 'o' zou je dan de track kunnen verwijderen. Maar hoe kom ik daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Trackmanagement doe ik eigenlijk altijd gewoon via een computer. Het is me volgens mij nooit gelukt om het via de speler zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
Anoniem: 422513 schreef op maandag 12 september 2011 @ 08:57:
Ik heb sinds een paar dagen een Cowon J3 en ik vraag me af hoe ik een muziektrack kan verwijderen.Volgens een Engelstalig forum via de browser, maar in de browser - en ook in andere schermen trouwens - is het 'x'-je onderaan het scherm niet actief. Volgens genoemd forum zou je via dat 'x'-je op een schermpje komen met een 'o' en een 'x' en via de 'o' zou je dan de track kunnen verwijderen. Maar hoe kom ik daar?
Bij mij werkt het net zoals je beschrijft (volgens het forum).
Vanuit het beginmenu ga ik bijv. naar Music. Vervolgens druk ik linksboven op het browse icoontje en zie ik een aantal tracks staan. Onderin staat dan links van het zoom icoontje een kruis. Druk daarop, en vervolgens op de te verwijderen track. Dan krijg je een 'O' en een 'X'. Druk op de 'O' om de track daadwerkelijk te verwijderen.

Als dat niet lukt is er misschien nog ergens een instelling die voorkomt dat je tracks mag verwijderen, maar ik kan die instelling zo gauw niet vinden.

Anoniem: 422513

Bedankt, Wolf3D en Ken. Ik heb iets gevonden voor dat verwijderen: browser aanklikken > pijltje linksonder > mappen > J3 > music, dan kom je bij de de mp3 bestanden en is het kruisje actief. Maar als er andere methoden zijn, lees ik dat graag!

Anoniem: 371560

Anoniem: 412537 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 17:34:
24 Voorkeuze-zenders is voor mij meer dan genoeg. Wel jammer dat je de zenders geen naam kunt geven.

Vraagjes:
Het is me nog niet duidelijk hoe ik kan opnemen van de radio, dat is toch mogelijk of niet?
De radio zenders kan je een naam geven door de file Radio.ini op de speler handmatig te bewerken Bv :
Waar bij het S nr de frequentie is en N nr de naam van de zender

S17=10070
N17=Q-Music
S18=10150
N18=SKY
S19=10230
N19=
S20=10270
N20= Radio 538
S21=10320
N21=
S22=10460
N22=RTL

Opnemen van de radio druk op het midden van de blauwe balk (in het radio scherm) en in het menu dat dan verschijnt de rode omcirkelde stip.

Anoniem: 371560

Anoniem: 422513 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:11:
Bedankt, Wolf3D en Ken. Ik heb iets gevonden voor dat verwijderen: browser aanklikken > pijltje linksonder > mappen > J3 > music, dan kom je bij de de mp3 bestanden en is het kruisje actief. Maar als er andere methoden zijn, lees ik dat graag!
Verwijderen kan alleen via mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347860

Is er iemand die mij iets kan vertellen over de kwaliteit van de voice opnames? Heeft hij met betrekking hiertoe minstens dezelfde mogelijkheden als de D2?
Mijn D2 is namelijk deze week na 3,5 jaar gesneuveld en ik gebruikte hem regelmatig voor het opnemen van colleges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371560 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:56:

De radio zenders kan je een naam geven door de file Radio.ini op de speler handmatig te bewerken
Waar bij het S nr de frequentie is en N nr de naam van de zender

Opnemen van de radio druk op het midden van de blauwe balk (in het radio scherm) en in het menu dat dan verschijnt de rode omcirkelde stip.
Halo, dank voor deze nuttige informatie! Het is al even geleden dat ik dit forum heb bezocht, vandaar de late reactie ;) .

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 412537 op 31-10-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een radioprogramma opnemen door middel van een vooraf geprogrammeerde timer, is dat mogelijk?
Ik dacht eerlijk gezegd dat die functie wel standaard zou zijn, bij mijn oude iRiver H20 zat die er al op.

Anoniem: 347860

Is er iemand die een programmaatje weet dat de lyrics toont tijdens het afspelen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 12:22

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Kan dat dan? Zo ja ben ik ook wel geïnteresseerd :)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Anoniem: 105193

Ik ben van plan een J3 te kopen.
Heb sinds 2002 een Creative Nomad Jukebox 3, en een echte vervanger is er eigenlijk nooit geweest. In het begin gebruikte ik vrijwel alle functies van die speler. Ik heb er nu 5 van, 4 accu's en de bedraade AB met FM.
De accu's worden nu toch echt selcht, van de 22 uur (toen gigantisch) is nog maar 3 of 4 uur over.
3 spelers zijn 20GB, 1 is 40GB en 1 heb ik verbouwd naar 120GB en die staat vol.

Nu de laatste zo goed als aan zijn einde is, luister ik vaak muziek met m'n telefoon, een Nokia X2. Op zich goed geluid maar niet wat ik gewend was. Ik heb ook nog een Sony walkman (een echte, met bandje :o ) die ik gebruik voor FM, en die klinkt echt super.

Ik zoek een speler met veel opslagruimte, fysieke knoppen play/pauze, volgende, vorige, en volume. En goed geluid, vooral goed geluid. De J3 heeft dat geluid als ik het zo lees. De Nomad had 2x50mW, de J3 2x29mW. Helaas gebruikte de Nomad dat voor volume, ik hoop dat de J3 het meer gebruikt voor de kwaliteit van het geluid zelf.
Helaas gaat de J3 maar tot 32GB, maar ik heb gelezen dat er een 64GB sd kaart in kan, dan kom je met 96GB toch aardig in de buurt. Dat je dan 10 seconde extra opstarttijd krijgt maakt niet uit.

Vraagje: de 32GB versie is nog steeds belabberd leverbaar in nl, waar kan ik hem het beste kopen? Heb echt nog nooit iets gekocht vanuit het buitenland en betaald met paypal of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben via amazon.co.uk op http://www.bestdigitalmarket.com/en uitgekomen. Daar besteld met cc. Kreeg snel reactie van de helpdesk via email toen ik wat vragen had over de transactie. Verzending was best duur maar via amazon kreeg ik het niet voor elkaar dat verzenden gratis was of dat ze überhaupt buiten de UK verzenden, daarom voor deze goedkopere site gekozen. Verzending ging verder goed, verpakking was goed, en je krijgt keurig een track&trace code.

Overigens is hij wel wat duurder ook verkrijgbaar in Nederland bij mp3shop.nl geloof ik (zelf geen ervaring mee, ze lijken me erg prijzig). Verder kan je 'm meestal wel vinden in de Duitse amazon site, hoewel de prijs daar nogal fluctueert.

Waar heb je gelezen dat er een 64GB sd kaart in gaat? En welke soort is dit dan? Ik ben bijna vol met de standaard 32GB (stomme flac bestanden zijn ook zo groot) dus ben half aan het kijken wat ik er in ga gooien.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja waar las ik dat... Het zal een link van dit topic geweest zijn, maar ik heb zoveel open geklikt, gelezen, en weer weg geklikt dat ik hem nu natuurlijk niet weer kan vinden. Was een link uit een andere link.
De 32GB versie staat bij Pixmania voor 245 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb zelf ervoor gekozen niet via pixmania te bestellen gezien de vele slechte reviews hier. Maar laat het weten als het bij jou wel goed gaat ;)

Als je nog ontdekt of en welke 64GB kaarten hij slikt hoor ik het graag. Succes met de aankoop, het is een fijn apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 105193 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:11:Vraagje: de 32GB versie is nog steeds belabberd leverbaar in nl, waar kan ik hem het beste kopen? Heb echt nog nooit iets gekocht vanuit het buitenland en betaald met paypal of zo.
Waarschijnlijk is er nog geen nieuwe importeur in NL.... DE misschien?
http://www.mp3-player.de/...es=&showResult=1&limit=10

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 16-12-2011 18:35 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, besteld bij mp3player.de. Zal volgende week wel komen, nu even kijken op dat iaudiophile, en zoeken naar dat 64GB kaartje.
Dan de UE10 pro's in de Cowon en genieten maar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-07 16:37
Heeft iemand ervaringen met New Item Express (via eBay)? Zie http://www.ebay.nl/itm/Cowon-J3-Portable-Media-Player-32GB-White-FREE-SHIP-/260919193348?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3cbffeef04

Slechts 227 eurootjes voor 32gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kon dat stukje over dat 64GB kaartje niet meer vinden. Dus ik naar iAudiophile om meer te lezen over de J3, staat daar op de hoofdpagina een stukje:

http://anythingbutipod.com/forum/showpost.php?p=587357&postcount=8

Originally Posted by kp-j3, anythingbutipod.com
SUCCESS!

(Your mileage may vary)

Using firmware 2.26, and a SanDisk 64GB Mobile Ultra MicroSDXC Class 6 card.

I formatted it in fat32, and loaded up approximately 6000 songs on it. I was using sleep mode, so the manually initiated database rebuild attempt did not work, it just blew out the old database for my 32gb card. Turned sleep mode off, shut down. Started and database built with no issues.

Went from approximately 5800 songs with 32gb internal 32gb external to almost 9000 songs with a 32gb/64gb combo.

It seems a little slower starting song 8890, but I guess it's because it's at the end of the card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Kijk daar hebben we wat aan. Vraag is dus of een goedkoper 64GB kaartje ook gaat werken (transend?) en of het klasse 6 (+) moet zijn of 4 ook al volstaat.

Voorlopig red ik het nog net met 32, weer wat zooi die niet zo leuk was eraf, en nieuwe meuk erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de J3 nu een week of 3. Korte samenvatting:
+ Geweldig geluid! echt wel net zo goed als wat uit die oude Sony Walkman (uit 1998) komt.
- Playlist kan je niet maken op de Cowon zelf?
- M'n oude Nomad zette een nummer die je zoekt bij 'alle nummers' onderaan de afspeellijst. De J3 speelt de lijst af waar je hem uit haalt, dus of alle nummers, of een album, alles van die artiest...
- GEEN LIJN UIT !!
- Opladen via usb. Waarom niet een normale adapter met een normale stekker, dan maar een extra 'gat' onderin de speler. Beetje jammer.

Verder valt de accuduur wat tegen maar dat ligt aan mij denk ik. De speler staat per dag 8 tot 12 uur aan. Hij speelt niet constant muziek maar tussendoor doe ik het schermpje uit en leg hem zo weg. Als ik hem uitschakel zal hij het wel langer volhouden.
En opstarten na uitschakelen duurt helemaal niet lang, seconde of 10? Valt me heel erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-07 20:13
Wil ook al een tijd een J3 maar de beschikbaarheid in Nederland laat zich te wensen over. Bij Pixmania ga ik in ieder geval niet bestellen, prutwinkel.

Maar even wat goedkoops in UK vinden, al gaat dat nog lastig worden denk ik. Prijzig dingetje wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

PolluxDKB schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:22:
Wil ook al een tijd een J3 maar de beschikbaarheid in Nederland laat zich te wensen over. Bij Pixmania ga ik in ieder geval niet bestellen, prutwinkel.

Maar even wat goedkoops in UK vinden, al gaat dat nog lastig worden denk ik. Prijzig dingetje wel.
Drie seconden zoekwerk levert me dit op:
http://www.mp3shop.nl/zoe...shopid%3A1&query=cowon+j3

In theorie zou je 'm vrijdag al kunnen hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-07 20:13
Hmm, ik heb nu een soundtrack van een film er op gegooid, maar de manier waarop hij het indexeert ben ik niet blij mee.

Op mijn Zune HD liet ie alleen album artists zien (als je dat instelde), nu heb ik ineens een zooi artiesten met uiteraard 1-2 nummers als ik bij ''Artists'' kijk. Dit wil ik niet, ik wil dat ie alleen Album Artists laat zien, weet iemand hoe/of dit kan? :o

Wil wel gewoon bij artists blijven werken, anders wordt het denk ik via Folders, maar dan heb ik weer de extra stap van ''J3 Ext'' kiezen of ''J3''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruikt iemand de Cowon ook in de auto? Zo ja, waar laat je hem dan?
Ik zoek een autohouder, maar eigenlijk alle universele houders pakken het apparaat aan de zijkanten vast. En dat moet dus juist niet bij de J3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

ik heb gewoon een gleuf onder de autoradio, ik let er sowieso niet meer op als ik aan het autorijden ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb zelf ook zo'n gleuf waar mijn J3 precies in past, maar dit is wellicht een oplossing voor je:

Afbeeldingslocatie: http://www.geeky-gadgets.com/wp-content/uploads/2012/03/Grippy-Pad.jpg

"Heb 'm zelf ook!" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb gisteren een Muvit Clamp gekocht, die pakt hem boven en onder vast. Snoer naar de radio loopt nu voor de radio langs, dus heb geprobeerd om hem via bluetooth te streamen maar dat doet hij niet.
Het is een Volvo S60 met HU803, en een GROM adapter voor bluetooth en aux. De iPhone van de man die z everkoopt werkte er wel goed op, maar de J3 krijgt geen geluid op de radio.
BT staat aan, en ik zie de GROM ook op de J3 staan. Als ik er op klik komt er een schermpje dat hij verbinding maakt, daarna komt het koptelefoontje bovenin het scherm. Maar geen geluid via BT, bedraad wel.
Wie weet hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 21:26
Morgen komt mijn 16GB J3 binnen, 32GB micro-sdkaart is al binnen. Kan ik alvast beginnen met muziek overpompen naar die kaart, of wil de J3 die morgen nog formatteren?

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hmm goeie vraag, ik zou antwoord geven als ik al een sd kaartje in m'n J3 zou hebben. Budget laat het momenteel niet toe, en ik wil stiekum zo'n 64GB proberen (zie eerder deze thread)

Maar waarom gooi je nu niet gewoon de muziek erop, in het ergste geval moet je het twee keer doen, en anders ben je morgen snel klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Ja, dat ga ik ook wel doen, niks te verliezen eigenlijk, maar het leek me ergens een beetje zonde van de tijd om de boel te kopiëren en dan morgen eerst de kaart nog weer moeten formatteren voordat ik weer kan gaan kopiëren. Aan de andere kant is het morgen gewoon kaart erin duwen en gaan met de banaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Feest, hij is binnen *O* Maar mijn XP laptop ziet niets -O- Heb hem inmiddels zo'n anderhalf uur laten opladen via de laptop, toen aangezet (met de lader er nog in), toestel gaat aan en doet alles schijnbaar goed, maar er gebeurt helemaal niks op de laptop. Ik zie ook geen icoontje dat hij aangesloten is of iets dergelijks (ook geen idee of die er uberhaupt is), Windows geeft geen bliepje, helemaal niks. Ik heb de software die wordt meegeleverd niet geinstalleerd, maar had eerder gelezen dat die ook niet nodig is.

Wat doe ik fout? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Ehm.. Hoe oud is jouw laptop? Lijkt me stug dat je drivers nodig hebt voor XP. Heb je niet een andere pc tot je beschikking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Gevonden! Kabeltje wil blijkbaar erg stevig vastgedrukt worden voordat de boel herkend wordt. Krijg nu gewoon op de Cowon te zien dat hij is aangesloten en oplaadt, en zie hem in Total Commander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kabel probleem heb ik ook. Ik leg de J3 op het randje van m'n bureau, en laat de kabel dan naar beneden hangen en niet weer aan komen tot hij vol is.
Lijkt me niet dat dat zo hoort. Mijn vorige mp3 speler, en zo ook die van Tuna, had dat niet. De Cowon blijft toch even wennen.

Iemand nog enig idee wat er aan de hand is met de bluetooth? Zie mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Precies, zorgen dat 'ie er goed in zit en niet aanraken tot hij weer los mag. Gaat wel eventjes anders dan met een micro-usb of dat ding wat de Nomad had. Wat safrane-biturbo (Yo broertje :w ) al zei, dat ding is niet te overtreffen.

De Cowon is sowieso wel even wennen wat dat betreft, dingen gaan toch net ietsjes anders. Nu is dat natuurlijk met iedere mp3-speler zo, dus dat is geen minpunt. Wat ik wel jammer vind, en tot op heden nog geen echte oplossing voor heb gevonden, is dat je niet simpel alle nummers kunt afspelen. Ik ben gewend van mijn vorige speler (Archos 5 IT) dat ik gewoon naar Muziek kon gaan, artiest selecteren, album, nummer, spelen, en zodra dat album is afgelopen ging 'ie naar de volgende, en als de artiest afgelopen was, volgende artiest. Blijkbaar is het voor heel veel fabrikanten toch onbegrijpelijk dat iemand wel eens wat meer wil luisteren dan een enkel album.

De manier om dit wel voor elkaar te krijgen is om een klein geluidsbestand van een seconde ofzo in de root van je muziekmap te zetten, er met de Mappen heengaan, afspelen en dan jaagt 'ie wel alles er doorheen, maar dat zal dan weer enkel dat op je J3 of SD-kaart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Is dan wellicht een nieuwe versie ofzo. Ik heb nooit problemen met mijn kabeltje.
Gebruik mijn trouwe J3'tje nog bijna dagelijks :Y)

EDIT: COWON J3 Firmware V2.29 is uit zo te zien. Vanavond maar eens upgraden dan. Ik zit nog op 2.23 :P

[ Voor 29% gewijzigd door Ken. op 05-04-2012 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-07 16:37
Ik had eerst ook dat kabelprobleem, maar het is een kwestie van de kabel ver genoeg erin duwen. Dus als je denkt hij kan niet verder, dan kan dat dus wel. Als hij ver genoeg zit, gaat hij niet meer zomaar los. Sterker nog, je moet behoorlijk hard trekken om hem er weer uit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tunaflish schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:54:
De Cowon is sowieso wel even wennen wat dat betreft, dingen gaan toch net ietsjes anders. Nu is dat natuurlijk met iedere mp3-speler zo, dus dat is geen minpunt. Wat ik wel jammer vind, en tot op heden nog geen echte oplossing voor heb gevonden, is dat je niet simpel alle nummers kunt afspelen. Ik ben gewend van mijn vorige speler (Archos 5 IT) dat ik gewoon naar Muziek kon gaan, artiest selecteren, album, nummer, spelen, en zodra dat album is afgelopen ging 'ie naar de volgende, en als de artiest afgelopen was, volgende artiest. Blijkbaar is het voor heel veel fabrikanten toch onbegrijpelijk dat iemand wel eens wat meer wil luisteren dan een enkel album.

De manier om dit wel voor elkaar te krijgen is om een klein geluidsbestand van een seconde ofzo in de root van je muziekmap te zetten, er met de Mappen heengaan, afspelen en dan jaagt 'ie wel alles er doorheen, maar dat zal dan weer enkel dat op je J3 of SD-kaart zijn.
Persoonlijk gebruik ik de UCI's van kizune die je hier kan vinden. Maakt de speler wat sneller en intuïtiever. Volgens mij speelt hij ook gewoon folder na folder door zonder dat ik er apart zo'n kort bestandje voor heb bij gezet. Er zitten met zijn UCI nogal wat extra functies bij dus waarschijnlijk kan je ook per artiest alles spelen.
Ik speel zelf meestal gewoon folder na folder af, en die folders zijn nogal groot :)

Overigens nog wat meer nieuws, J3 schijnt "end of life" te zijn dus als er nog mensen zijn die twijfelen nu misschien een mooi moment tot aanschaf. Wel goed te zien dat er nog een firmware update is 2j na release. Ikzelf zit nog op 2.26 en ik zie eigenlijk geen reden om te upgraden.

Nog wat extra info voor degene die een 64GB kaartje willen installeren.
Je kan hier het een en ander lezen over hoe je het voor elkaar krijgt. In het kort komt het erop neer dat je de kaart op FAT32 geformatteerd moet hebben wil de J3 hem goed kunnen zien. Maar het werkt dus wel 8) (Dit nog even naar aanleiding van discussie over 64GB van vorig jaar)

[ Voor 18% gewijzigd door rockhopper op 11-04-2012 13:20 . Reden: extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Misschien dat mede J3 eigenaars me kunnen helpen met het volgende...
Ik gebruik bij mijn J3 in combinatie met Q-Jays IEM's. Oordoppen met een erg mooi geluid maar het valt me op dat ze vrij snel gaan vervormen. Hard genoeg voor normaal gebruik, maar net niet hard genoeg voor als je het geluid net even harder wil hebben. Voornamelijk de lage tonen, waar ik wel van houd vervormen. Ik heb al de nodige instellingen geprobeerd, maar als ik het dan zo instel dat het geluid niet vervormd, mis ik weer het nodige laag.

Nu zit ik er aan te denken om de Shure SE215's te kopen. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze oordoppen icm de J3? En zo niet, welke IEM's gebruiken jullie dan met de J3? Met andere woorden, welke IEM's kunnen jullie nog meer adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-04 03:27
Ik vind de RE-Zero's het overwegen waard ;)
SUPER geluid (als je geen basshead ben). Heb ze wel net gekocht maar dat had niks te maken met het geluid of het comfort.
Mijn oren zijn gewoon niet gemaakt voor in ears.

Edit: Ik krijg hem morgen ook binnen. MP3 speler geruild met een tweaker :) Officieel gaan de specs tot 32GB uitbreidbaar geheugen heb ik gelezen. Maar er zijn ook gevallen bekend waar een 64 GB kaartje of zelfs een 128GB kaartje er in past.
Weten jullie toevallig een paar kaartjes van 64GB die erin kunnen? (of evt 128 maar dat is mij eigenlijk te duur)

Edit 2: Ik lees net twee posts hierboven iets over 64GB kaartjes :)

[ Voor 50% gewijzigd door Heilige Kaas op 11-04-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

l3art schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:23:
Misschien dat mede J3 eigenaars me kunnen helpen met het volgende...
Ik gebruik bij mijn J3 in combinatie met Q-Jays IEM's. Oordoppen met een erg mooi geluid maar het valt me op dat ze vrij snel gaan vervormen. Hard genoeg voor normaal gebruik, maar net niet hard genoeg voor als je het geluid net even harder wil hebben. Voornamelijk de lage tonen, waar ik wel van houd vervormen. Ik heb al de nodige instellingen geprobeerd, maar als ik het dan zo instel dat het geluid niet vervormd, mis ik weer het nodige laag.

Nu zit ik er aan te denken om de Shure SE215's te kopen. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze oordoppen icm de J3? En zo niet, welke IEM's gebruiken jullie dan met de J3? Met andere woorden, welke IEM's kunnen jullie nog meer adviseren?
Die Shure's zou ik zeker niet kopen als je van lage tonen houdt. Je kan dan het beste naar Sennheiser kijken. Ik gebruik zelf de Cowon D2 in combinatie met de IE7 van Sennheiser. Ik heb ook nog een set Shure SE315, Phonak Audéo PFE112, UE SuperFi 5

Sennheiser is duidelijk het warmst van geluid en biedt zeer mooie lage tonen welke je ook echt kan voelen. Ook vind ik het geluid van de Sennheisers zeer aangenaam voor lange luistersessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Niet? Bijna elke review die ik lees over de 215's heeft het er over dat de bas zo duidelijk aanwezig is. Even een stukje van head-fi.org:
Clearly emphasized over ‘flat’, the bass of the SE215 is powerful and carries good depth and detail. From memory, the older mid-range Shure models I’ve tried all yield to the SE215 in bass quantity and impact. Impact is plentiful on the whole, though the SE215 is not quite a bass monster. Compared to the Spider Realvoice, for example, the low end of the SE215 is a touch punchier and more detailed but less lush-sounding and liquid. The bass is quite well-controlled compared to bass-heavy competitors such as the Xears TD-III but sounds flabby and slow next to more hi-fi sets such as the VSonic GR07 and Sunrise Xcape v1.
Kortom bas is duidelijk aanwezig, maar het kan altijd meer aanwezig zijn ;) Maar zal ook eens gaan kijken naar de Sennheisers. Maar bas is niet het enige belangrijke voor me, volume is dus ook belangrijk aangezien de Q-Jays me net niet hard genoeg gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 11-04-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De Sennheiser gaat voor mij hard genoeg, het mooiste van de Sennheiser is dat ze heel mooi in balans zijn, bas is laag, diep en voelbaar. Terwijl het hoog ruim en sprankelend klinkt. De soundstage is ook werkelijk enorm.

Tip: Je kan de IE8 voor 160 euro scoren via de rentenpunten winkel van de ING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
160 is me net iets teveel. Krijg ik ruzie met mn vriendin denk ik. Zoek nu meer iets van rond de 100. Al weet ik niet hoeveel ik kan krijgen voor mn Q-Jays als ik die verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben zelf tevreden met de Shure 215's icm J3. De bas is alleen goed bij goede sluiting, en dit kan soms lastig zijn afhankelijk van je activiteit/bezigheid en pasvorm van je oren. Voordeel is wel dat ze erg goed omgevingsgeluid afschermen bij goede sluiting (ook een nadeel in het verkeer). Verder draagt de snoer/kabel stijf en is het indoen in het begin lastig. Volume is bij deze IEM geen issue, bij stand 4 of 5 (op de j3) is het al luid, omdat ze erg dicht op het trommelvlies zitten, dus je zult zeker harder kunnen, al raad ik je dat af.

Of het genoeg bas is voor jou kan ik niet beoordelen, ik vond zelf de UE minder klinken net zoals de sennheisers, hoewel ik de duurdere IE8 niet getest heb, hield m'n budget op 100€. Muziekervaring blijft iets persoonlijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Maar dat je een goede seal moet hebben om bas te ervaren is natuurlijk met elke IEM zo. Dat is met mijn q-jays niet anders.
Maar serieus al bij stand 4 of 5 luid? En dat terwijl de J3 naar 40 of 50 kan??? Jeutje dat is al wel heel snel luid dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dat is niks raars. Ik heb zelf in ears gehad ooit die met mijn Zune HD op de allerlaagste stand al te hard staan voor 's nachts luisteren in bed.
Ik krijg vandaag mijn Cowon J3 binnen hoop ik :):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

l3art schreef op donderdag 12 april 2012 @ 07:39:
Maar dat je een goede seal moet hebben om bas te ervaren is natuurlijk met elke IEM zo. Dat is met mijn q-jays niet anders.
Maar serieus al bij stand 4 of 5 luid? En dat terwijl de J3 naar 40 of 50 kan??? Jeutje dat is al wel heel snel luid dan.
Ik kan natuurlijk niet ruiken hoeveel ervaring mensen hebben met IEM als ze om advies vragen ;) dus dat van die seal is meer voor de duidelijkheid.

Het (waargenomen) volume neemt volgens de wetenschap kwadratisch af met iedere afstand verdubbeling,
intensiteit = 1/r² (waarbij r de afstand is) anders gezegd, deze zitten zo dicht op je trommelvlies dat je niet veel volume nodig hebt.
Heilige Kaas schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:19:
Ik denk dat je er veel plezier mee zult hebben! Neem je er ook gelijk een microsd kaart bij?

[ Voor 15% gewijzigd door rockhopper op 12-04-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
rockhopper schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:26:
[...]

Ik kan natuurlijk niet ruiken hoeveel ervaring mensen hebben met IEM als ze om advies vragen ;) dus dat van die seal is meer voor de duidelijkheid.

Het (waargenomen) volume neemt volgens de wetenschap kwadratisch af met iedere afstand verdubbeling,
intensiteit = 1/r² (waarbij r de afstand is) anders gezegd, deze zitten zo dicht op je trommelvlies dat je niet veel volume nodig hebt.
Wat ik me alleen afvraag, geld die formule ook in een nauwe gehoorgang? Of geld dat meer op open terrein? Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het in een gehoorgang die luchtdicht is afgesloten/gesealed, dat daar het verschil minder groot is. Zeker omdat je het over millimeter werk hebt en niet over cm of meters (De ene IEM vergeleken met de andere dan).

Maar wat betreft de specs zouden de Shures sowieso meer dB moeten produceren bij 1khz. En ook de impedantie ligt wat lager, dus dat zou ook moeten schelen.
Heilige Kaas schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:19:
En binnen gekregen? Eerste indruk? Hoeveel GB versie heb je genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ja heb hem binnen.
Samen met mijn Audio Technica ATH-M50. GE-WEL-DIG, alleen weet neit welke van de twee nou echt voor verbetering heeft gezorgd. Waarschijnlijk allebij wel en vooral de koptelefoon. Maar de equalizer functies zijn echt super. Leuk voor house aangezien dat toch niet echt kwaliteit is.

Verder moet ik nog eens een keer gaan vergelijken met mijn mobiel of het een hele verbetering is.
Heb wel ondervonden dat hij Hi-Rez geluid toch wel te veel van het goede is. Daarmee liep die vast.

Ik heb de 16GB versie, geruild met een tweaker tegen een zune hd. Zitten wel een aantal gebruikssporen op maar niets wat mij echt uitmaakt. Scherm is nog prima. Wel vind ik de software niet zo super maar moet nog kijken of er eventueel RockBox op kan of niet.

Om het geheugen uit te breiden stop ik er een 64 GB kaartje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Denk dat het een combinatie van de twee is die voor de verbetering heeft gezorgd. De speler zelf is qua audiokwaliteit top notch, maar dat komt alleen tot uiting met een goede koptelefoon of goede IEM's. Het één kan gewoon niet zonder het ander.

Software is ok, je kan ook andere flash UI's erop zetten, kan ook een hoop veranderen. Maar goed het kan altijd beter natuurlijk.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste