Inderdaad . Werkt uitstekend.frankK800i schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:21:
Aan Itunes. Als je alles in MP3-Tag correct hebt met ID3-tags, heeft je J3 er geen problemen mee.
Verwijderd
Halo ben nieuw hier, Mijn eerste berichtje.
Wilde even laten weten dat er nieuwe firmware is op de cowon site.
- Fixed the error that switched MicroSD card was not recognized while COWON J3 was on.
- Fixed the error of displaying AlbumArt in Matrix browser.
Gr Halo
Wilde even laten weten dat er nieuwe firmware is op de cowon site.
- Fixed the error that switched MicroSD card was not recognized while COWON J3 was on.
- Fixed the error of displaying AlbumArt in Matrix browser.
Gr Halo
toevallig een paar uurtjes geleden erop gezet.
Albumart werkt nu inderdaad prima!
Albumart werkt nu inderdaad prima!
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Mooi om te horen, na het opladen zet ik hem er ook op.
Hoop dat de albumart nu gelijk gesorteerd verschijnt,
zodat de albums van een en dezelfde artiest bij elkaar staan.
Gr Halo
Gr Halo
Dat zal niet gebeuren. De albumsarts worden alfabetisch gerangschikt op albumnaam. Dat gebeurt op elke speler. Ook bij het 'fantastische' coverflow.Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:02:
Mooi om te horen, na het opladen zet ik hem er ook op.
Gr Halo
MVG, Frank
Ik vond inderdaad wat fouten her en der (je ziet dan BAD in de tag staan). Dus heb ik met Itunes alle mp3'tjes geconverteerd zodat ze een 2.4 tag hebben.frankK800i schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:21:
Aan Itunes. Als je alles in MP3-Tag correct hebt met ID3-tags, heeft je J3 er geen problemen mee.
Maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. De "BAD" tags zijn verdwenen, maar nog steeds een heleboel Unknown nummers op de J3.
Hoe kan ik met het tag tooltje alle tags laten controleren, en eventueel converteren? Bij de conversie opties zie ik niet een optie die dit mogelijk maakt. Handmatig alles invullen zie ik niet als een optie (1100 cd's....)
Itunes...
Ik gebruik daar het programma "Tag & Rename" voor. Dikke aanrader 
En Halo, welkom op GoT.
Lees even het algemeen beleid na wat betreft het groeten: Het algemeen beleid #groeten
En Halo, welkom op GoT.
Lees even het algemeen beleid na wat betreft het groeten: Het algemeen beleid #groeten
Het programma MP3-tag is werkelijk erg gebruiksvriendelijk en snel. Je kan alle info uit databases halen, maar ook van tag naar bestandnaam of omgekeerd converteren (Alt+1/Alt+2). Site
MVG, Frank
Zelf geef ik de voorkeur aan tagscanner.
Maag goed beide kunnen als het goed is evenveel. Het is net wat je prettiger vindt.
Maag goed beide kunnen als het goed is evenveel. Het is net wat je prettiger vindt.
I know, maar echt al mijn tags zijn volledig en goed ingevuld, en spelfoutje in een songtitel daargelaten. Ik heb dus geen databases nodig. Het lijkt er op dat enkel de tags zelf gefixed moeten worden.frankK800i schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:50:
Het programma MP3-tag is werkelijk erg gebruiksvriendelijk en snel. Je kan alle info uit databases halen, maar ook van tag naar bestandnaam of omgekeerd converteren (Alt+1/Alt+2). Site
MP3-Tag had voor zover ik kon zien geen controle functie, of een functie die al mijn tags op v2.4 zet, zonder fratsen, of het wijzigen van de inhoud. Ik zag soms ook een lyrics addon o.i.d. bij een tag en dat heb ik nooit ingesteld.
Tagscanner en Tag&Rename maar eens proberen dan...
Verwijderd
Bedankt de FAQ had ik even over het hoofd gezien, en is Inmiddels doorgelezen.Ken. schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:21:
En Halo, welkom op GoT.
Nou, ik heb de tags van de nummers op mijn J3 geconverteerd van v2.x naar v1.x met Tag&Rename. En ja hoor, alles wordt herkend. Maar... alle album covers zijn weg??
Ik begin hier nu echt moe van te worden. De J3 kan dus niet (goed) overweg met v2 tags blijkbaar, en v1 tags ondersteunt geen cover art. Of doe ik iets fout?
Edit: was vergeten dat er een fw upgrade is die dit probleem oplost. Het lijkt nu goed te gaan
Edit2: Nog steeds ellende. Alle tags kloppen. Heb nu ook in alle files een versie 1 tag gemaakt. Nu geen unknown muziek meer, maar nu wel met albums die uit 2 discs bestaan de nummers door elkaar. Dus eerst 2x track 01, dan 2x track 02 enz.
Hij sorteerd niet op discnummer. Wat is dit toch?
De J3 hoort gewoon die tags te ondersteunen! Ik kom er gewoon niet meer uit
Ik begin hier nu echt moe van te worden. De J3 kan dus niet (goed) overweg met v2 tags blijkbaar, en v1 tags ondersteunt geen cover art. Of doe ik iets fout?
Edit: was vergeten dat er een fw upgrade is die dit probleem oplost. Het lijkt nu goed te gaan
Edit2: Nog steeds ellende. Alle tags kloppen. Heb nu ook in alle files een versie 1 tag gemaakt. Nu geen unknown muziek meer, maar nu wel met albums die uit 2 discs bestaan de nummers door elkaar. Dus eerst 2x track 01, dan 2x track 02 enz.
[ Voor 43% gewijzigd door Nyarlathotep op 19-08-2010 19:05 ]
Verwijderd
Wat ik begrepen heb gaat de J3 niet goed om met de Disk1\2, tag.Nyarlathotep schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:49:
Wat ik eigenlijk al jaren doe bij een dubbel cd is :
de nummering van cd 1 : 101,102, 103.....,
de nummering van cd 2 : 201, 202, 203....
Dit bij zowel de bestandsnaam (101 - Tracknaam) als in de Tag onder tracknummer,
heb hier nog nooit problemen mee gehad.
Gebruik zelf ID3v2.3 op de J3 en heb geen last van de problemen die jij ondervindt.
Als je de 101..., 201... nummering gebruikt zal dat laatste probleem in ieder geval opgelost zijn.
Dan ga ik dat maar doen denk ik... Gewoon doornummeren. Maakt voor "de look" niet veel uit.
Zie ook dat niet alle album artwork wordt meegenomen... Maargoed, eerst de nummering maar eens oplossen.
Zie ook dat niet alle album artwork wordt meegenomen... Maargoed, eerst de nummering maar eens oplossen.
Dit ligt ook aan hoe je het getagged heeft. Ik doe een dubbelcd bijv. altijd 1 t/m 40 maken.. Of cd1 en cd 2 in de tag zetten in het juiste vakje . Dan krijg je alleen wel 2 hoesjes in de browser .Nyarlathotep schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:49:
Ik heb dat probleem opgelost door de albumnaam op te volgen met "CD1" of "CD2".
Artwork dien je, naast de losse jpg in de folder, ook nog handmatig toe te voegen middels Tag&Rename. Dit kan bij de "Multi File Editor" tab, dan alle nummers te selecteren en vervolgens klikken op "Edit All Supported Tag Fields". Rechts bij "Art" kun je dan op "add" klikken et voila
Nooit problemen mee gehad ongeacht het afspeelapparaat. (en dat zijn er nogal wat geweest in de loop der jaren
)
Artwork dien je, naast de losse jpg in de folder, ook nog handmatig toe te voegen middels Tag&Rename. Dit kan bij de "Multi File Editor" tab, dan alle nummers te selecteren en vervolgens klikken op "Edit All Supported Tag Fields". Rechts bij "Art" kun je dan op "add" klikken et voila
Nooit problemen mee gehad ongeacht het afspeelapparaat. (en dat zijn er nogal wat geweest in de loop der jaren
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een J3: Amazon.com heeft een mooi aanbod. J3 16GB voor omgerekend €185 euro. geen verzendkosten blijkbaar
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
Dat is op zich prima te doen.
Zelf nog altijd dik tevreden met mn J3. Zeker nu de albumart ook goed ondersteund wordt.
Overal met tagscanner even een albumartje bij gezet en gaan.
Heb nu de 32gb bijna vol staan op 5gb na. Maar komt mede ook door de vele films die er op staan vanwege de vakantie.
Nu nog even een mooie 'stand' maken van een paperclip.
Zelf nog altijd dik tevreden met mn J3. Zeker nu de albumart ook goed ondersteund wordt.
Overal met tagscanner even een albumartje bij gezet en gaan.
Heb nu de 32gb bijna vol staan op 5gb na. Maar komt mede ook door de vele films die er op staan vanwege de vakantie.
Nu nog even een mooie 'stand' maken van een paperclip.
Lol, zo'n 'stand' is idd erg handig. zal er eens een keer mee gaan knutselen. Bedankt voor de link
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
Verwijderd
Ik zag de J3 een paar dagen geleden voor het eerst toen ik ging kijken naar een vervanger voor mijn D2 (waarvan het touchscreen op een gegeven moment niet meer of heel vreemd werkte, ik vermoed dat vocht de oorzaak is). Mijn D2 functioneert inmiddels weer prima, maar die J3 ziet er tè geweldig uit. Ik kwam echter wel één ding tegen waar ik niet zo vrolijk van word. Nu wil ik jullie ook de stuipen niet op het lijf jagen, maar het is toch wel iets wat nuttig is om te weten.
http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=37094
http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=36770
Vooralsnog denk ik dat het scherm veilig blijft als je zo'n Jelly case gebruikt, maar zijn er misschien geluiden dat Cowon dit probleem gaat tackelen?
http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=37094
http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=36770
Vooralsnog denk ik dat het scherm veilig blijft als je zo'n Jelly case gebruikt, maar zijn er misschien geluiden dat Cowon dit probleem gaat tackelen?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 18:04 . Reden: typo ]
Idd, dit probleem heb ik ook. En dat al 2 dagen na aanschaf. Ik heb nog geen tijd gehad om naar de winkel te gaan. Maar ik hoop zeker een nieuwe te krijgen.
Vooralsnog geeft een los scherm geen technische problemen. Maar het ziet er natuurlijk niet perfect meer uit, en het kan vrij irritant zijn als je iemand bent die op de kleine dingetjes let, zoals ik
Vooralsnog geeft een los scherm geen technische problemen. Maar het ziet er natuurlijk niet perfect meer uit, en het kan vrij irritant zijn als je iemand bent die op de kleine dingetjes let, zoals ik
Ik heb (nog?) nergens last van in ieder geval.
Hoop dat dat ook zo zal blijven, want dit is wel een ernstig probleem.
Hoop dat dat ook zo zal blijven, want dit is wel een ernstig probleem.
Goed, ik heb dus een nieuwe J3 gekregen. Alleen nu heb ik er dus (weer) een witte USB kabel bij gekregen, terwijl ik de zwarte versie heb. Het is niet echt vervelend of zo, maar het lijkt me nogal vreemd dat er geen zwarte USB kabel bestaat

Verwijderd
Mijn S9 heeft het vandaag begeven, display kapot...
Heb dus snel een nieuwe speler nodig, en zit aan de J3 of een nieuwe S9 te denken.
Wat zijn nu echt de verschillen/verbeteringen tussen de S9 en de J3?
Heb dus snel een nieuwe speler nodig, en zit aan de J3 of een nieuwe S9 te denken.
Wat zijn nu echt de verschillen/verbeteringen tussen de S9 en de J3?
Dat valt op de website makkelijk terug te vinden... Het grootste verschil is volgens mij het micro-sd slot. En het design natuurlijk
Design.
Multi-touch
Verbeterde firmware
Andere verbeterpunten (o.a. hold knop)
Speaker
Micro-SD.
Multi-touch
Verbeterde firmware
Andere verbeterpunten (o.a. hold knop)
Speaker
Micro-SD.
MVG, Frank
Zit toch erg te twijfelen om een Cowon J3 aan te schaffen. Heb nu een Sony en ben er best content mee, maar ik weet gewoon dat het beter kan. Wil sowieso een speler die FLAC aan kan, want telkens alles converten is niet echt handig. Cowon staat al langere tijd op het verlanglijstje vanwege de naam en de geleverde kwaliteit die met de naam komt. Andere merken als SanDisk, Creative en dergelijke vallen af wegens slechte ervaringen. En eigenlijk wil ik gewoon een Cowon.
Alleen wil ik het meteen goed doen en een 32 GB versie aanschaffen. Alleen twijfel ik wel heel er om niet gewoon voor de 16 GB versie te gaan en dan een SD-kaartje te kopen. Reden is dat je voor 16 GB intern gewoon 100 euro meer betaald (302 euro voor de 32GB en 209 voor de 16GB versie). En voor dat geld heb je toch zeker wel een 16 GB SD-kaartje. Plus dat de 32 GB versie uit een winkel komt waarvan de ervaringen niet heel erg positief zijn. Aan de andere kant heb ik nu 4 GB, dus dan lijkt 16 GB me sowieso wel een flinke upgrade.
Alleen wil ik het meteen goed doen en een 32 GB versie aanschaffen. Alleen twijfel ik wel heel er om niet gewoon voor de 16 GB versie te gaan en dan een SD-kaartje te kopen. Reden is dat je voor 16 GB intern gewoon 100 euro meer betaald (302 euro voor de 32GB en 209 voor de 16GB versie). En voor dat geld heb je toch zeker wel een 16 GB SD-kaartje. Plus dat de 32 GB versie uit een winkel komt waarvan de ervaringen niet heel erg positief zijn. Aan de andere kant heb ik nu 4 GB, dus dan lijkt 16 GB me sowieso wel een flinke upgrade.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ligt er net aan wat je wil doen. Ik had hem mee op vakantie en er daarom ook het nodige aan filmpjes opgegooid, toen zat de 32GB snel vol. Ben je dat niet van plan dan is 32GB denk ik een beetje overkill voor mp3. Maar goed je hebt het over flac dus die nemen dan wel weer heel wat meer ruimte in. Dan is de keuze dus alleen 32GB of 16GB met een 16GB kaartje....
Tja weet niet precies hoe de J3 omgaat met een geheugen kaartje, of dat hij deze weer apart ziet en je dus ook weer apart je muziek moet selecteren, of dat het dan gewoon samenvoegt..
Tja weet niet precies hoe de J3 omgaat met een geheugen kaartje, of dat hij deze weer apart ziet en je dus ook weer apart je muziek moet selecteren, of dat het dan gewoon samenvoegt..
Er is nog een derde optie:
Een 16 GB Cowon J3 en een 32 GB microSD kaartje erin. Op dit moment is er daar maar één van te koop in Nederland, maar €80 voor 32 GB is nog best goed te doen. Ik heb zelf 16 GB, en met video's zit je al snel vol. En dan luister ik ook nog eens (bijna) aleen MP3 (wel 320 kbp/s) en geen Flac's.
Als je via folders browst, zie je beide geheugen's apart vermeld staan, maar browse je via de library (albums/artiesten etc.), dan worden ze samengevoegd, en merk je geen verschil.
Een 16 GB Cowon J3 en een 32 GB microSD kaartje erin. Op dit moment is er daar maar één van te koop in Nederland, maar €80 voor 32 GB is nog best goed te doen. Ik heb zelf 16 GB, en met video's zit je al snel vol. En dan luister ik ook nog eens (bijna) aleen MP3 (wel 320 kbp/s) en geen Flac's.
Als je via folders browst, zie je beide geheugen's apart vermeld staan, maar browse je via de library (albums/artiesten etc.), dan worden ze samengevoegd, en merk je geen verschil.
[ Voor 18% gewijzigd door frankK800i op 05-10-2010 18:18 ]
MVG, Frank
Verwijderd
Zat een paar weken geleden in ongeveer dezelfde situatie, heb uiteindelijk besloten hem te bestellen bij een internet winkel welke een erg goede reputatie heeft op het gebied van klantvriendelijkheid en service. Helaas hadden / hebben ze niet het 32GB model in de verkoop dus toch maar gegaan voor de 16Gb versie (inmiddels met een 16 GB micro Sd kaartje van 28 euro).FeaR1986 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:01:
Als het 32Gb micro Sd kaartje wat is gedaald naar een wat handelbaar prijs niveau, dan gaat die erin.
Kom af van een Sony NW-A3000 met een 20GB harde schijf(je) dus heb nu 12GB en straks 28 GB meer opslag ruimte, voorlopig een meer dan voldoende grootte upgrade.
Moet zeggen ben uitermate tevreden met de J3.
Sinds de ik de J3 bezit lijkt de sony Qua bediening ineens te komen uit een heel ver verleden,
en eindelijk geen programma meer nodig om de muziek op de speler te zetten, heerlijk.
Vooral dat laatste vind ik ontzettend fijn. Ik had voor mijn J3 ook een ipod en ik werd er erg moe van om alle FLAC bestanden te converten en vervolgens via iTunes erop te zetten. Nu kan ik ook bij iemand anders makkelijk muziek erop zetten!
Filmpjes kijk ik niet op mijn MP3-speler. Voor films heb ik een TV en een surround set in de kamer. En mocht ik onderweg toch films willen kijken zal dat eerder op de laptop gebeuren dan op een te klein scherm. En moet het klein zijn dan zal het eerder op de te komen HTC Desire HD gebeuren dan op de Cowon J3.l3art schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:59:
Ligt er net aan wat je wil doen. Ik had hem mee op vakantie en er daarom ook het nodige aan filmpjes opgegooid, toen zat de 32GB snel vol. Ben je dat niet van plan dan is 32GB denk ik een beetje overkill voor mp3. Maar goed je hebt het over flac dus die nemen dan wel weer heel wat meer ruimte in. Dan is de keuze dus alleen 32GB of 16GB met een 16GB kaartje....
Ik heb enkele albums in FLAC en hetzelfde geld voor albums in WAV. Het grootste deel is gewoon MP3 in 192 KB/s - 320 KB/s, Waar ik tegenaan loop is dat de huidige 4 GB net wat te krap is. Dus naar 16 GB gaan is al een hele stap vooruit en moet aan de ene kant wel voldoende zijn. Aan de andere kant: als ik toch relatief veel geld aan een MP3-speler uit ga geven dan kan ik net zo goed de 32 GB versie nemen.
Dat apart zien staat me eigenlijk al tegen. Maar dat is meer omdat mijn oude SanDisk ook alles apart liet zien wat op het interne geheugen stond en wat op de SD-kaart stond. Op zich is een klein icoontje achter de file-name niet erg, maar je merkte met afspelen echt wanneer er een nummer wat op de SD-kaart stond geladen moest worden. En dat is het punt wat me tegen staat op het gebied van gebruik maken van SD-kaartjes.l3art schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:59:
Bij welke winkel heb jij uiteindelijk besteld?Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:45:
[...]
Zat een paar weken geleden in ongeveer dezelfde situatie, heb uiteindelijk besloten hem te bestellen bij een internet winkel welke een erg goede reputatie heeft op het gebied van klantvriendelijkheid en service. Helaas hadden / hebben ze niet het 32GB model in de verkoop dus toch maar gegaan voor de 16Gb versie (inmiddels met een 16 GB micro Sd kaartje van 28 euro).
Want zie dat Pixmania toch wel heel goedkoop is. Scheelt zo'n 50 euro met een Nederlandse winkel voor de 16 GB-versie. En 200 euro of 250 euro vind ik een aanzienlijk verschil.
En hoe werkt het met een SD-kaartjes qua afspelen? Merk je dat een nummer vanaf het kaartje geladen wordt of zit daar geen verschil in? Want dat zou voor mij al heel veel schelen.
De Sony die ik nu heb is de eerste versie waarvoor je geen programma meer nodig had om muziek op de speler te zetten. Heb geloof ik nooit een MP3-speler gehad waarbij dat met een programma moest, want dat is echt er erg. En het hele idee van een je speler overal in kunnen pluggen is dan weg. Had met mijn MiniDisc-speler wel software nodig, maar dat is dan ook een heel andere interface.Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:45:
Sinds de ik de J3 bezit lijkt de sony Qua bediening ineens te komen uit een heel ver verleden,
en eindelijk geen programma meer nodig om de muziek op de speler te zetten, heerlijk.
Moet zeggen dat ik nu erg naar de 16GB versie aan het kijken ben. En twijfel nu zelfs of ik dan nog een SD-kaartje nodig heb, want 16 GB voor muziek is best veel. Dan kan ik 10% van mijn hele muziekcollectie kwijt op een portable device. Alleen waar de J3 te bestellen is nog een twijfel, Pixmania is wel goedkoop maar niet echt goed beoordeeld...
Als je gewoon browst (eh.. niet het allemooiste Anglicisme ooit..) middels de artists / albums / songs stuctuur zie je alles in één lijst, zoals frankK800i hierboven al zei. Geen icoontje, geen vertraging. Merk je helemaal niets van.FeaR1986 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:13:
[...]
Dat apart zien staat me eigenlijk al tegen. Maar dat is meer omdat mijn oude SanDisk ook alles apart liet zien wat op het interne geheugen stond en wat op de SD-kaart stond. Op zich is een klein icoontje achter de file-name niet erg, maar je merkte met afspelen echt wanneer er een nummer wat op de SD-kaart stond geladen moest worden. En dat is het punt wat me tegen staat op het gebied van gebruik maken van SD-kaartjes.
[...]
En merk je verschil als je een nummer selecteert, opent en afspeelt wat dus op de SD of op de J3 zelf staat?Ken. schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:25:
[...]
Als je gewoon browst (eh.. niet het allemooiste Anglicisme ooit..) middels de artists / albums / songs stuctuur zie je alles in één lijst, zoals frankK800i hierboven al zei. Geen icoontje, geen vertraging. Merk je helemaal niets van.
Ik merk zelf helemaal geen verschil. Als ik vanavond thuis ben zal ik het nog wel even voor je testen.
Verwijderd
Heb hem besteld bij MP3shop.nl, daar ik het belangrijker vond/vind dat als er wat is met de J3 dat er een goede service word verleend zodat ik niet eerst een heel gevecht moet aan gaan met een onwillige service afdeling.FeaR1986 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:13:
Bij welke winkel heb jij uiteindelijk besteld?
Want zie dat Pixmania toch wel heel goedkoop is. Scheelt zo'n 50 euro met een Nederlandse winkel voor de 16 GB-versie. En 200 euro of 250 euro vind ik een aanzienlijk verschil.
En hoe werkt het met een SD-kaartjes qua afspelen? Merk je dat een nummer vanaf het kaartje geladen wordt of zit daar geen verschil in? Want dat zou voor mij al heel veel schelen.
De Sony die ik nu heb is de eerste versie waarvoor je geen programma meer nodig had om muziek op de speler te zetten. Heb geloof ik nooit een MP3-speler gehad waarbij dat met een programma moest, want dat is echt er erg. En het hele idee van een je speler overal in kunnen pluggen is dan weg. Had met mijn MiniDisc-speler wel software nodig, maar dat is dan ook een heel andere interface.
Moet zeggen dat ik nu erg naar de 16GB versie aan het kijken ben. En twijfel nu zelfs of ik dan nog een SD-kaartje nodig heb, want 16 GB voor muziek is best veel. Dan kan ik 10% van mijn hele muziekcollectie kwijt op een portable device. Alleen waar de J3 te bestellen is nog een twijfel, Pixmania is wel goedkoop maar niet echt goed beoordeeld...
Pixmania heeft op dat gebied een aardige negative reputatie.
Toen ik mijn J3 bestelde was hij overigens even duur bij pixmania en de 32GB versie was toen 50 euro duurder.
Dat was mijn twijfelpunt, als mp3shop.nl de 32 GB versie had dan had ik waarschijnlijk die besteld, maar ben tevreden met mijn besluit.
Het afspelen van muziek dat zich op het sd kaartje bevind gaat zonder vertraging, kan geen verschil ondekken tussen muziek afgespeeld op het interne geheugen of het sd kaartje, muziek begint meteen af te spelen na selectie.
De opstart tijd van de speler word wel minimaal 2x langer met een sd kaartje (8,5 GB gevuld van de 16GB) er in.
Als je browst via de id3 tag (artiest\album\jaar\enz.), over het algemeen de meest gebuikelijke manier, dan is er geen onderscheid tussen het interne geheugen en de sd kaart.
Als je browst via mappen (lees de verkenner) dan kijk je dus in het fysieke geheugen extern of intern.
Bij mijn sony had je niet alleen een prog nodig om muziek op de speler te krijgen maar,
hij hernoemde ook nog eens de bestanden naar iets van 254647.oma zodat het onmogelijk werd om ergens een album achter te laten. Echt erg was dat.
Je heb dus de keus uit :
goedkoper en wat minder zekerheden of duurder en wat meer zekerheden.
Ain't life a bitch...Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:19:
[...]
Je heb dus de keus uit :
goedkoper en wat minder zekerheden of duurder en wat meer zekerheden.
Zo, even getest en er is geen verschil merkbaar.Ken. schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:38:
Ik merk zelf helemaal geen verschil. Als ik vanavond thuis ben zal ik het nog wel even voor je testen.
Had eigenlijk ook niet anders verwacht van solid state geheugen hè.
Ik zou je zo mijn (oude) SanDisk geven zodat je merkt dat het lang niet altijd vanzelfsprekend is. Maar één dezer dagen toch maar eens de 16 GB versie gaan bestellen, want moet voldoende zijnKen. schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:37:
[...]
Zo, even getest en er is geen verschil merkbaar.
Had eigenlijk ook niet anders verwacht van solid state geheugen hè.
Misschien wel handig om te weten nog: als je je J3 opstart met een geheugenkaart erin duurt het booten ongeveer tien seconden langer.
Maar ja, ff serieus, hoe vaak boot jij je J3? Met de gigantische batterijduur die de J3 biedt, is stand-by/slaapstand meer dan voldoende. Alleen na connecten met de PC moet je je J3 booten.
MVG, Frank
Ik boot mijn J3 dagelijks. Ik heb namelijk gemerkt dat als ik 'm op stand-by zet, de batterijduur voorbij vliegt. Misschien dat dit te maken heeft met de geheugenkaart. Dat, of een defecte J3.. Ik kom namelijk niet eens in de búúrt van de beloofde 60 uur. Mag blij zijn als ik de 20 of 30 haal. Binnenkort eens een tijdje proberen zonder kaartje erin.
Verwijderd
Ik neem aan dat je weet , dat je bij normaal gebruik de 60 uur gaat nooit halen.Ken. schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:42:
Ik boot mijn J3 dagelijks. Ik heb namelijk gemerkt dat als ik 'm op stand-by zet, de batterijduur voorbij vliegt. Misschien dat dit te maken heeft met de geheugenkaart. Dat, of een defecte J3.. Ik kom namelijk niet eens in de búúrt van de beloofde 60 uur. Mag blij zijn als ik de 20 of 30 haal. Binnenkort eens een tijdje proberen zonder kaartje erin.
Die 60 uur haal je alleen als je een mp3 gebruikt met een lage birate van 128,
die je continu laat afspelen zonder de EQ te gebruiken, geen bluetooth enz aan,
volume op 10, het scherm zo min mogelijk aan, helderheid display op 1.
Kan me trouwens best voorstellen dat het afspelen vanaf het sd kaartje meer
batterij power kost dan van uit het interne geheugen.
Hmm nee, dat wist ik niet. Da's minder zeg..
Ik zal het eens testen. Ga hem opladen, aanzetten en kijken hoe lang hij speelt. 20 uur moet hij toch zeker wel halen. Haalde met een ruis mp3-tje om mn oordopjes in te laten branden, ruim 2 dagen, maar goed de bitrate zal daarvan niet heel hoog geweest zijn.
Verwijderd
Heb een tijdje geleden een soort van testje naar de accuduur gedaan.
De bedoeling was kijken of de accu in goede staat was, met een iets
realistischer setting dan de bij methode van cowon.
Echt realistisch was het eigenlijk ook niet helemaal, daar normaal
meerdere keren per dag de speler wordt aan en uitgezet en meerdere
malen het scherm aan gaat om een album te selecteren,..enz.
maar het gaf wel een beeld van de conditie van de accu.
Settings:
MP3 Lame 3.98 VBR Gemiddelde birate 273 (Lame Extreme)
Geen Bluetooth, EQ, ...Enz
Volume 32
Display 5 maal +\- 10 sec aan
helderheid display 4
Speler 1 maal uit en weer aangezet
Koptelefoon : Sennheiser PX 100 (impedance 32 ohm)
Geen micro SD kaart
Volle accu
uiteindelijke Afspeelduur : 38 uur.
De speler uitgezet daar ik dacht dat hij de nacht niet zou doorkomen,
na 5 min toch maar weer aangezet,kwam de nacht overgerens ruim door.
Vergeleken met de cowon settings denk ik dat de accu prima in orde is.
Om gezet naar dagelijks gebruik denk ik dat de accu op de manier
waar op ik hem gebruik, tussen de 25 en 30 uur mee gaat.
Het bijven natuurlijk maar interpretaties, maar om tijdens gebruik steeds
alles gaan bij houden, dat gaat me wat te ver.
Nu hadden jullie het over de slaapstand, zelf overgerens nog nooit gebruikt.
Stel je zet de speler 4 a 5 keer per dag aan en uit, zou dat meer energie kosten
dan bv. overdag de speler in de slaapstand zetten ?
Iemand een idee daarover ?
De bedoeling was kijken of de accu in goede staat was, met een iets
realistischer setting dan de bij methode van cowon.
Echt realistisch was het eigenlijk ook niet helemaal, daar normaal
meerdere keren per dag de speler wordt aan en uitgezet en meerdere
malen het scherm aan gaat om een album te selecteren,..enz.
maar het gaf wel een beeld van de conditie van de accu.
Settings:
MP3 Lame 3.98 VBR Gemiddelde birate 273 (Lame Extreme)
Geen Bluetooth, EQ, ...Enz
Volume 32
Display 5 maal +\- 10 sec aan
helderheid display 4
Speler 1 maal uit en weer aangezet
Koptelefoon : Sennheiser PX 100 (impedance 32 ohm)
Geen micro SD kaart
Volle accu
uiteindelijke Afspeelduur : 38 uur.
De speler uitgezet daar ik dacht dat hij de nacht niet zou doorkomen,
na 5 min toch maar weer aangezet,kwam de nacht overgerens ruim door.
Vergeleken met de cowon settings denk ik dat de accu prima in orde is.
Om gezet naar dagelijks gebruik denk ik dat de accu op de manier
waar op ik hem gebruik, tussen de 25 en 30 uur mee gaat.
Het bijven natuurlijk maar interpretaties, maar om tijdens gebruik steeds
alles gaan bij houden, dat gaat me wat te ver.
Stel je zet de speler 4 a 5 keer per dag aan en uit, zou dat meer energie kosten
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2010 12:48 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik weet dat bij deze mp3 speler je bluethooth hebt maar waar kan ik een hoofdtelefoon vinden (niet gigantisch duur) die ik daar mee kan gebruiken.
Ik weet dat bij deze mp3 speler je bluethooth hebt maar waar kan ik een hoofdtelefoon vinden (niet gigantisch duur) die ik daar mee kan gebruiken.
Verwijderd
Ja ik snap zoals ieder ander dat je google kan gebruiken. Maar ik wilde ook vragen of mensen al een ervaring hebben met een bluetooth headphone en welke zij gebruiken.
Bij google kan ik door de bomen het bos niet zien want vaak zijn ze of heel duur of je weet nog niet of ze voor de cowon geschikt zijn.
Dus nogmaals dan de vraag maar heeft iemand al een bluetooth headset en wat zijn de ervaringen daarmee.
Bedankt alvast
Bij google kan ik door de bomen het bos niet zien want vaak zijn ze of heel duur of je weet nog niet of ze voor de cowon geschikt zijn.
Dus nogmaals dan de vraag maar heeft iemand al een bluetooth headset en wat zijn de ervaringen daarmee.
Bedankt alvast
Ik heb de Sony Ericsson HBH-DS200 (of 220). Hier plug je gewoon je eigen oortjes in. Geluidskwaliteit is goed, batterijduur gaat wel achteruit. Gelukkig kan je met de J3 ook het volume aanpassen, wat met de S9 niet kon (kon alleen op headset).
Integratie is perfect, geluidskwaliteit is goed maar minder dan bedraad(uiteraard) en de batterijduur lijdt er wel onder....
Integratie is perfect, geluidskwaliteit is goed maar minder dan bedraad(uiteraard) en de batterijduur lijdt er wel onder....
MVG, Frank
Dat lijkt me een lastige. Ik ben geneigd te zeggen dat voor korte perioden de slaapstand ideaal is.Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:14:
[...]
Merk nu wel dat ik een langere accuduur heb nu ik aan het einde van de dag mijn J3 echt uit zet ipv op stand-by.
De laatste keer dat ik 'm heb opgeladen was voor mijn vakantie bijna een maand geleden en ik zit nu op 75%! Twee keer bijna non-stop drie uur in het vliegtuig geluisterd, thuis nog een paar avondjes en een lange rit in de auto. Gaat goed zo op die manier dus
Ik ben er achter gekomen dat de J3 niet overweg kan met o.a. .PNG bestanden, die ik in veel van mijn mp3 files heb embedded als cover art. JPG files gaan wel goed.
Dit was dus de reden dat mijn J3 bij veel cd's geen cover art laat zien...
Is er een snelle manier om al mijn cover art te converteren naar .JPG, zonder dat ik eerst de cover art eruit moet halen, opslaan, en weer moet toevoegen aan de MP3 bestanden?
Dit was dus de reden dat mijn J3 bij veel cd's geen cover art laat zien...
Is er een snelle manier om al mijn cover art te converteren naar .JPG, zonder dat ik eerst de cover art eruit moet halen, opslaan, en weer moet toevoegen aan de MP3 bestanden?
Verwijderd
Nokia BH-505 Active Stereo Bluetooth Headset In-Ear Nekband zou dit ook wat zijn?
frankK800i schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:15:
Ik heb de Sony Ericsson HBH-DS200 (of 220). Hier plug je gewoon je eigen oortjes in. Geluidskwaliteit is goed, batterijduur gaat wel achteruit. Gelukkig kan je met de J3 ook het volume aanpassen, wat met de S9 niet kon (kon alleen op headset).
[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 16-10-2010 23:20 . Reden: Een hele reeks vraagtekens is nergens voor nodig. ]
ladykoko, zou je je quotes - net als de rest van ons - boven je antwoorden kunnen zetten?
Dit leest vrij vervelend namelijk
Dit leest vrij vervelend namelijk
En weer wat geleerd:
De gratis tool Tagscanner kan alle coverart embedded in de mp3's converteren naar .jpg bestanden. Kies voor de recompress optie!
Nu kan ik er voor zorgen dat al mijn mp3's embedded .jpg art hebben, en zal de Cowon ze hopelijk allemaal herkennen
De gratis tool Tagscanner kan alle coverart embedded in de mp3's converteren naar .jpg bestanden. Kies voor de recompress optie!
Nu kan ik er voor zorgen dat al mijn mp3's embedded .jpg art hebben, en zal de Cowon ze hopelijk allemaal herkennen
Heb hem nu een paar weken binnen, en heb gemengde gevoelens. Ik ben erg tevreden over de geluidskwaliteit, een verademing vergeleken met mijn iPhone. Zeker door de uitstekend instelbare equalizer kan ik erg goed geluid uit mijn koptelefoon krijgen. Jammer is dan wel weer dat dit ook het enige is waar ik echt over te spreken ben. Gebruiksgemak vind ik echt beneden alle peil, hoe moeilijk kan het zijn om een normale muziek browser te ontwikkelen? Misschien ben ik dan wel een echte techniek analfabeet, maar ik ben op een gegeven moment een kwartier bezig geweest om, nadat ik een nummer had opgezet weer terug te komen bij het selecteer artiest scherm. Verder moet ik om de haverklap het apparaat formatteren, omdat hij helemaal vastloopt (krijg ik allemaal rode vlekken in beeld). Verder vind ik de bouwkwaliteit ook wat tegenvallen voor de prijs, erg plastic, met slechts een heel klein alu strookje aan de voorkant.
Het OS is inderdaad geen koploper als het gaat om usability, maar nadat ik er een half dagje mee aan de slag was geweest is het meer dan prima navigeren verder. Als je het eenmaal door hebt werkt het prima.
Verder zou ik je J3 lekker terug sturen naar waar je 'm hebt gekocht, want die rode vlekken horen echt niet. Ik gebruik de mijne vrij intensief en formatteren/vastlopers heb ik nog nooit meegemaakt.
Bouwkwaliteit ben ik het ook niet mee eens. Degelijk dingetje dat gewoon bizar veel lichter is dan je zou verwachten.
Verder zou ik je J3 lekker terug sturen naar waar je 'm hebt gekocht, want die rode vlekken horen echt niet. Ik gebruik de mijne vrij intensief en formatteren/vastlopers heb ik nog nooit meegemaakt.
Bouwkwaliteit ben ik het ook niet mee eens. Degelijk dingetje dat gewoon bizar veel lichter is dan je zou verwachten.
OS is gewoon wennen. Juist omdat je op zoveel dingen kan zoeken/selecteren. (artiest, genre, titel, bestandsnaam
Jep, de browser is gewoon wennen. Ik had er in het begin ook wat moeite mee.
Maar jouw apparaat lijkt defect... Formatteren heb ik nog nooit hoeven doen. Vlekken duiden overduidelijk op een technisch mankement. Terugsturen dus!
Over de bouwkwaliteit is al het nodige geschreven. Het apparaatje is gewoon stevig, en inderdaad erg licht! Ik heb nog steeds geen hoesje voor mijn J3, maar er zit nog geen enkel krasje op het display. Dat Gorilla Glass is echt een uitvinding!
Maar jouw apparaat lijkt defect... Formatteren heb ik nog nooit hoeven doen. Vlekken duiden overduidelijk op een technisch mankement. Terugsturen dus!
Over de bouwkwaliteit is al het nodige geschreven. Het apparaatje is gewoon stevig, en inderdaad erg licht! Ik heb nog steeds geen hoesje voor mijn J3, maar er zit nog geen enkel krasje op het display. Dat Gorilla Glass is echt een uitvinding!
UHmzz, zal hem dan inderdaad maar eens terugsturen. Want het gebeurt echt regelmatig dat hij gewoon bricked. (Altijd na interactie met de PC overigens). Verder geloof ik best dat de browser gaat wennen, maar het blijft toch behelpen wanneer ik het met mijn iPhone vergelijk. Overigens is de geweldige equalizer en de super batterij genoeg reden om hem al zijn tekortkomingen te vergeven
.
Hoe gaat de Cowon J3 overweg met die MicroSD's?
Wordt het geheugen gewoon gecombineerd of is het net als met de Creative's 'gespleten' en als je iets van de SD kaart wil beluisteren, dat je daar apart naar toe moet browsen?
Wordt het geheugen gewoon gecombineerd of is het net als met de Creative's 'gespleten' en als je iets van de SD kaart wil beluisteren, dat je daar apart naar toe moet browsen?
Het word als 1 geheel gezien.
Wel wordt de opstarttijd iets verlengd, vanwege het scannen van de media.
Overigens zie ik op diverse fora al mensen die een 23GB micro kaartje gebruiken.
Ik wacht daar nog even mee, tot ze goedkoper zijn.
Wel wordt de opstarttijd iets verlengd, vanwege het scannen van de media.
Overigens zie ik op diverse fora al mensen die een 23GB micro kaartje gebruiken.
Ik wacht daar nog even mee, tot ze goedkoper zijn.
Verwijderd
Nou ja maakt denk eigenlijk ook niet zo veel uit.Ken. schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:08:
[...]
Dat lijkt me een lastige. Ik ben geneigd te zeggen dat voor korte perioden de slaapstand ideaal is.
Merk nu wel dat ik een langere accuduur heb nu ik aan het einde van de dag mijn J3 echt uit zet ipv op stand-by.
De laatste keer dat ik 'm heb opgeladen was voor mijn vakantie bijna een maand geleden en ik zit nu op 75%! Twee keer bijna non-stop drie uur in het vliegtuig geluisterd, thuis nog een paar avondjes en een lange rit in de auto. Gaat goed zo op die manier dus
Beetje veel gedoe om dat te gaan uit testen.
Overgerens las ik op een engels forum dat er binnen twee weken een filmware update komt die het playlist probleem zou oplossen. Mooi voor diegene die playlisten gebruiken.
Downloadje voor Firmware. De 1.23 versie kan je zonder problemen gebruiken, de 3.23 kan je speler beschadigen! Delen van de playlist-problemen zijn opgelost, maar kijk voor handige tips ook op iaudiophile.net...
MVG, Frank
Daar ga ik eens naar kijken...
Nog even een andere vraag: Ik gebruik nu Tagscanner om mijn tags op orde te maken.
Hoe van ik de ID3v1 uit mijn MP3's verwijderen? Ik wil alleen de ID3v2 behouden.
Ik kan in de help van deze tool niet uitvogelen of dit al mogelijk is...
Nog even een andere vraag: Ik gebruik nu Tagscanner om mijn tags op orde te maken.
Hoe van ik de ID3v1 uit mijn MP3's verwijderen? Ik wil alleen de ID3v2 behouden.
Verwijderd
Wel misschien niet precies waar je om vraagt maar Tag & Rename kan dat wel.Nyarlathotep schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:58:
Daar ga ik eens naar kijken...
Tagscanner ken ik niet, maar heb hem gelijk wel even gedownload (portable), eens kijken
hoe deze werkt.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom wil je de ID3v1 eruit hebben, heeft dat bepaalde voordelen ?
Het voordeel van Tagscanner is dat je het niet hoeft te installeren.
Ik weet niet of het voor -of nadelen heeft. Gewoon iets wat ik wilde proberen... En ik ben er nogal op gebrand mijn mp3 collectie 'schoon' te houden.
Overigens heb ik nog steeds een aantal cd's waarvan de J3 de cover art niet oppikt. Ik heb echt alles geconverteerd met Tagscanner. Van alle .png en andere image bestanden heeft ie .jpg gemaakt.
Ik weet niet of het voor -of nadelen heeft. Gewoon iets wat ik wilde proberen... En ik ben er nogal op gebrand mijn mp3 collectie 'schoon' te houden.
Overigens heb ik nog steeds een aantal cd's waarvan de J3 de cover art niet oppikt. Ik heb echt alles geconverteerd met Tagscanner. Van alle .png en andere image bestanden heeft ie .jpg gemaakt.
Verwijderd
Oke, daar kan ik me wel wat bij voorstellen.Nyarlathotep schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:38:
Het voordeel van Tagscanner is dat je het niet hoeft te installeren.
Misschien moet je eens proberen om voor de album art die nog niet werkt, eens een nieuwe prent te zoeken op het www, er van uitgaande dat het niet je halve collectie is waar het niet goed word weergegeven.
Inmiddels is de nieuwe firmware op de cowon site aanwezig versie 2.23.
Info :
Music mode
- Support ID3 tags of APE files.
- Support album art which is in extension header of WMA file.
- Support ID3 tags that have asynchronous flag of ID3.
System
- Fixed the error that m3u files were not recognized correctly when SD card was inserted.
- Fixed the error that external speaker volume was changed when < Pan > setting was adjusted.
- Fixed the error that inserted SD card was not recognized after removing SD card which was
not supported.
- Fixed the error that SD card was not recognized in MTP mode when device was connected to
PC with SD card inserted.
Long shot, maar is er hier toevallig iemand die zijn 32GB J3 niet vol krijgt en deze zou willen ruilen tegen mijn 16GB J3 met 8GB microSD? Uiteraard met wat bijbetaling van mijn kant. Ik kom namelijk toch nog ruimte tekort, zelfs na strenge selectie van mijn muziek
Hahaha ik niet, als ik op vakantie ga, gooi ik hem ook vol met films dus dan zit je er al snel al, maar dat heb je zelf ook al ondervonden
Ja precies 
Maar goed, in de praktijk luister ik toch lang niet alles wat ik op mijn J3 zet. Misschien lukt het wel om nog wat albums te deleten op deze manier. Ik heb nu welgeteld nog 43MB over.. (kleine EP ofzo
)
Maar goed, in de praktijk luister ik toch lang niet alles wat ik op mijn J3 zet. Misschien lukt het wel om nog wat albums te deleten op deze manier. Ik heb nu welgeteld nog 43MB over.. (kleine EP ofzo
Gooi er een 16 of 32 gieg kaartje in?Ken. schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:05:
Long shot, maar is er hier toevallig iemand die zijn 32GB J3 niet vol krijgt en deze zou willen ruilen tegen mijn 16GB J3 met 8GB microSD? Uiteraard met wat bijbetaling van mijn kant. Ik kom namelijk toch nog ruimte tekort, zelfs na strenge selectie van mijn muziek
Ik heb liever alles intern staan. Die extra tien seconden opstarttijd door het kaartje werken voor mij niet handig omdat ik 'm elke keer uit zet in plaats van op sleep mode. Ik las dat anderen hier geen last van hadden, of 'm altijd op sleep mode zetten, dus ik dacht: I'll trade ya 
Even kijken hoe het gaat met de accu als ik 'm op sleep mode zet ipv uit.
Even kijken hoe het gaat met de accu als ik 'm op sleep mode zet ipv uit.
Tsja, die 10 seconden.... Is dat echt een grote hindernis?
En je kan gewoon de stand-by functie gebruiken.
Je doet er hoe dan ook minstens een paar dagen mee
De 32 gieg kaartjes dalen snel in prijs momenteel. En 16 gieg is al spotgoedkoop
En je kan gewoon de stand-by functie gebruiken.
Je doet er hoe dan ook minstens een paar dagen mee
De 32 gieg kaartjes dalen snel in prijs momenteel. En 16 gieg is al spotgoedkoop
Ik gebruik 'm de laatste tijd voornamelijk in de auto naar mijn werk toe / terug naar huis, en zit dan met draaiende motor te wachten tot 'ie klaar is met booten. Het is natuurlijk niet cruciaal, maar ik stoor me er wel aan op die momenten
En ja, ik kan natuurlijk onderweg naar mijn auto al booten, maar dat is weer een extra handeling die ik kan omzeilen door alles intern te houden, zonder kaartje.
Stand-by dan toch maar eens proberen. Ik zit nu namelijk na een week nog steeds op 100%. Beetje overkill zo
Stand-by dan toch maar eens proberen. Ik zit nu namelijk na een week nog steeds op 100%. Beetje overkill zo
Ik heb interesse in de 32GB versie maar die is in Nederland alleen bij Pixmania te koop en dat vind ik geen fijne zaak. Weet iemand een webshop in Nederland of een goedkoop betrouwbaar buitenlands adres waar je met paypal of overboeking kan betalen? Als ik in Amerika bestel loop ik de kans dat ik invoerrechten (samen 23% ofzo?) moet betalen toch? Amazon is wel goedkoop. betaal daar minder voor de 32GB dan in Nederland voor de 16GB. Idioot gedoe.
[ Voor 12% gewijzigd door -Moondust- op 25-11-2010 13:45 ]
Ook ikzelf wacht geduldig af tot ik in NL een 32GB variant van de J3 kan kopen. Helaas schiet het niet erg op. Kopen uit het buitenland die ik liever niet. Gaat het goed dan is er natuurlijk niets aan de hand, maar bij problemen moet je opeens dingen terugsturen naar het buitenland of bellen naar het buitenland. Het zal vast wel allemaal meevallen, maar ik geef toch grote voorkeur aan kopen binnen Nederland.
Wel verschijnt er af en toe een Belgische webshop die de J3 32GB variant verkoopt. Hij staat momenteel niet in de pricewatch lijst, maar hij is al vaker gegaan en weer teruggekomen. Misschien verschijnt hij dus binnenkort weer in de lijst. Over de betrouwbaarheid van die shop kan ik helaas niets zeggen.
Wel verschijnt er af en toe een Belgische webshop die de J3 32GB variant verkoopt. Hij staat momenteel niet in de pricewatch lijst, maar hij is al vaker gegaan en weer teruggekomen. Misschien verschijnt hij dus binnenkort weer in de lijst. Over de betrouwbaarheid van die shop kan ik helaas niets zeggen.
Verwijderd
Hallo allemaal, ben hier nieuw zoals je kan zien 
Ben op zoek naar eigenaars van de J3 die mij misschien wat op weg kunnen helpen bij de aanschaf en het gebruik van het apparaatje

Daarnaast heb ik op dit moment een 32gb in bestelling staan bij amazon.de . Het schiet echter totaal niet op en ik wacht nu al meer dan een maand op een bevestiging dat ze hem weer kunnen leveren. (hij was niet op voorraad toen ik hem bestelde)
Ik wilde morgen mijn bestelling storneren en op Pixmania overgaan maar als er iemand is die mij een beter alternatief kan geven hoor ik het graag! Nogmaals, ik ben op zoek naar de 32gb J3, NIET de 16gb
Dank bij voorbaat!
Ben op zoek naar eigenaars van de J3 die mij misschien wat op weg kunnen helpen bij de aanschaf en het gebruik van het apparaatje
Zou je misschien kunnen aangeven waarom je Pixmania niet fijn vind? Ik wilde namelijk misschien via hun site een 32gb kopen omdat mp3shop alleen 16gb versies heeft en ik dat te weinig ruimte vind-Moondust- schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:44:
Ik heb interesse in de 32GB versie maar die is in Nederland alleen bij Pixmania te koop en dat vind ik geen fijne zaak. Weet iemand een webshop in Nederland of een goedkoop betrouwbaar buitenlands adres waar je met paypal of overboeking kan betalen? Als ik in Amerika bestel loop ik de kans dat ik invoerrechten (samen 23% ofzo?) moet betalen toch? Amazon is wel goedkoop. betaal daar minder voor de 32GB dan in Nederland voor de 16GB. Idioot gedoe.
Daarnaast heb ik op dit moment een 32gb in bestelling staan bij amazon.de . Het schiet echter totaal niet op en ik wacht nu al meer dan een maand op een bevestiging dat ze hem weer kunnen leveren. (hij was niet op voorraad toen ik hem bestelde)
Ik wilde morgen mijn bestelling storneren en op Pixmania overgaan maar als er iemand is die mij een beter alternatief kan geven hoor ik het graag! Nogmaals, ik ben op zoek naar de 32gb J3, NIET de 16gb
Dank bij voorbaat!
Gewoon via ebay...
Nadeel van pixmania is dat het niet in Nederland zit, dus als je iets moet terug sturen moet je het naar Frankrijk sturen. Dus dan kan je net zo goed een goedkopere versie via ebay kopen.
Nadeel van pixmania is dat het niet in Nederland zit, dus als je iets moet terug sturen moet je het naar Frankrijk sturen. Dus dan kan je net zo goed een goedkopere versie via ebay kopen.
Verwijderd
Ik begrijp niet waarom dat een betere optie zou zijnl3art schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:25:
Gewoon via ebay...
Ik vind het daarnaast ook niet echt een prettig idee om een 250-300 euro apparaat van een of ander louche figuur op ebay te kopen x)
Ik ga nog even wat meer info over Pixmania opzoeken, de reviews hier op tweakers zijn wisselend.
Nee voor het buitenland maakt het niet uit nee. Dat is wat ik ook al zei.
En als de deal bij pixmania goedkoper is moet je hem gewoon lekker daar halen.
Echter al ebay goedkoper is, en de recensies van die verkoper zijn goed, dan zou ik de gok wel durven nemen. Plus dat, als je met paypal betaald, je als koper ook goed beschermd bent voor het geval dat je pakketje niet mocht aankomen.
En als de deal bij pixmania goedkoper is moet je hem gewoon lekker daar halen.
Echter al ebay goedkoper is, en de recensies van die verkoper zijn goed, dan zou ik de gok wel durven nemen. Plus dat, als je met paypal betaald, je als koper ook goed beschermd bent voor het geval dat je pakketje niet mocht aankomen.
Ik heb die van mij via Ebay gekocht. Van een Koreaan die hem verstuurde vanuit Engeland. Goede feedbackscore, en ik had 'm ook snel binnen. Zonder importbelasting e.d.
Via Paypal ben je sowieso verzekerd, dus je kan best een poging wagen.
Bijvoorbeeld deze verkoper heeft een 32GB witte versie voor 260 euro incl. verzenden.
Via Paypal ben je sowieso verzekerd, dus je kan best een poging wagen.
Bijvoorbeeld deze verkoper heeft een 32GB witte versie voor 260 euro incl. verzenden.
Ik weet niet of je eBay een beetje kent, maar tegenwoordig zitten er voornamelijk winkels en professionele handelaars op. De link die ik heb gepost bevat uitsluitend verkopers met >800 positieve feedback. Sommige hebben zelfs >2000.. Dat valt bij mij absoluut niet onder de catergorie 'louche figuur'.Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 02:49:
[...]
Ik vind het daarnaast ook niet echt een prettig idee om een 250-300 euro apparaat van een of ander louche figuur op ebay te kopen x)
Daarbij is Pixmania ook een prima webshop. Heb er een 5TB NAS @ ~€ 800 besteld en die werd netjes en op tijd bezorgd.
Het is goed om een beetje alert te blijven als je spullen koopt op het wereldwijdeweb, maar je kunt ook té wantrouwig zijn. PayPal heeft een uitstekende geschilllenbehandeling, en als jouw product niet ontvangt door een louche figuur kun je gewoon je geld terug krijgen via PayPal (been there..)
Ik heb nu met zowel Tag&Rename als Tagscanner al mijn tags op orde... En toch gooit de J3 weer flink wat nummers in een Unknown map. Hele cd's, of alleen nummers ervan.
Ik vind de tag support van dit apparaatje toch wel ondermaats... Ik ga denk ik eens een mail sturen naar Cowon met mijn bevindingen. En tevens een verzoek doen om het Disc Number veldje toe te voegen.
Ik vind de tag support van dit apparaatje toch wel ondermaats... Ik ga denk ik eens een mail sturen naar Cowon met mijn bevindingen. En tevens een verzoek doen om het Disc Number veldje toe te voegen.
Verwijderd
Ach ja je hebt ook wel gelijk. Ik denk dat via paypal alles idd wel redelijk veilig is. Haha ik ben gewoon een beetje paranoidKen. schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:08:
[...]
Ik weet niet of je eBay een beetje kent, maar tegenwoordig zitten er voornamelijk winkels en professionele handelaars op. De link die ik heb gepost bevat uitsluitend verkopers met >800 positieve feedback. Sommige hebben zelfs >2000.. Dat valt bij mij absoluut niet onder de catergorie 'louche figuur'.
Daarbij is Pixmania ook een prima webshop. Heb er een 5TB NAS @ ~€ 800 besteld en die werd netjes en op tijd bezorgd.
Het is goed om een beetje alert te blijven als je spullen koopt op het wereldwijdeweb, maar je kunt ook té wantrouwig zijn. PayPal heeft een uitstekende geschilllenbehandeling, en als jouw product niet ontvangt door een louche figuur kun je gewoon je geld terug krijgen via PayPal (been there..)
Daarnaast heb ik voor pixmania ook nog een code kunnen gebruiken zodat ik de verzending niet hoefde te betalen: 289 euro. Levering via tnt parcel binnen 2 dagen zeggen ze. Hoop dat het allemaal gaat lukken...
Al met al niet heel veel meer geld kwijt als via ebay. Oh man...kon me wel nog herinneren hoe beduusd ik was toen ik zag hoe debiel viel import belastingen erbij kwamen als je via amazon.com bestelt. Ik zag de cowon voor omgerekend iets van 190 euro staan....dus ik echt zo

Verwijderd
Je kan misschien ook MP3tag gebruiken http://www.mp3tag.de/en/. Vind het zelf een super simpel progje en het is ook helemaal gratis btwNyarlathotep schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:02:
Ik heb nu met zowel Tag&Rename als Tagscanner al mijn tags op orde... En toch gooit de J3 weer flink wat nummers in een Unknown map. Hele cd's, of alleen nummers ervan.
Ik had ook zoiets gelezen dat je de nieuwste firmware moet hebben? Had je die al ge-upgraded?
Ik zit al op de laatste firmware.
Het gebeurt dus b.v. ook bij een cd die ik in Itunes heb geripped (zoals zoveel). Een paar nummers van die cd komen in het mapje unknown.
Ik heb uit alle mp3's ook de v1.1. tag gesloopt. Dus nu heb ik enkel v2.2 tags.
Ik zal MP3tag eens proberen....
Het gebeurt dus b.v. ook bij een cd die ik in Itunes heb geripped (zoals zoveel). Een paar nummers van die cd komen in het mapje unknown.
Ik heb uit alle mp3's ook de v1.1. tag gesloopt. Dus nu heb ik enkel v2.2 tags.
Ik zal MP3tag eens proberen....
Pixmania heeft zeer wisselende beoordelingen. Met name wat betreft aftersales zijn veel kopers negatief. Daarnaast vind ik de manier van zakendoen van Pixmania zeer onprettig. Als ik namelijk op de website de Cowon in mijn winkelmandje doe samen met een usb-oplader en wil afrekenen, staat er ineens ongevraagd een of andere verzekering (Zorgenvrije Aankoop Garantie) bij van een kleine 30 euro. Nadat ik die verzekering had verwijderd, zag ik dat er ook nog ONGEVRAAGD (!) een VIPix-kaart in de rekening was opgenomen. Dit soort agressieve verkoopmethoden kan ik absoluut niet waarderen en zijn voor mij een reden om niets bij Pixmania te kopen.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:28:
Zou je misschien kunnen aangeven waarom je Pixmania niet fijn vind?
Ik ga de J3 met 32GB kopen bij de ebay verkoper uit Engeland. Die heeft ook een origineel lederen hoesje voor 20 euro waardoor ik voor ong. 280 euro klaar ben. Bij de mp3shop heb ik voor dat geld de 16GB versie. Wel meer zekerheid, maar zoals hierboven al gezegd is het op ebay met paypal tegenwoordig goed geregeld en loop je geen risico meer dat je je geld kwijt bent. Als er een defect aan het toestel is, is het natuurlijk maar afwachten of het allemaal soepel gaat lopen. Maar goed, een leven zonder enig risico bestaat niet, toch?
Gezien de opmerkingen van Moondust zou het misschien voor sommigen wel interessant zijn om te melden dat Amazon.de de 16 Gb onder de laagste PW-prijs heeft staan.
Ik hield ze in Engeland in de gaten (199 Pond) maar die blijken niet naar NL te mogen verschepen. Op de bonnefooi eens bij de oosterburen gaan snuffelen, en warempel.
En ook nog eens geen verzendkosten: € 199,97.
De 32 Gb is trouwens € 250.
Zelf geen aandelen, maar begrijp uit ervaringen van anderen dat after-sales bij Amazon gewoon goed is.
Ik hield ze in Engeland in de gaten (199 Pond) maar die blijken niet naar NL te mogen verschepen. Op de bonnefooi eens bij de oosterburen gaan snuffelen, en warempel.
En ook nog eens geen verzendkosten: € 199,97.

Zelf geen aandelen, maar begrijp uit ervaringen van anderen dat after-sales bij Amazon gewoon goed is.

Verwijderd
Ja maar amazon kan dus die 32gb niet leveren. Ik heb hem daar afgelopen tijd (6 weken ong) in de bestelling laten staan en als je kijkt op de site staat er ook 'nicht auf lager'Kreukeltje schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:54:
Gezien de opmerkingen van Moondust zou het misschien voor sommigen wel interessant zijn om te melden dat Amazon.de de 16 Gb onder de laagste PW-prijs heeft staan.
En ook nog eens geen verzendkosten: € 199,97.![]()
Ik wilde het gewoon proberen omdat ik amazon fijn vind en omdat ik hoopte dat ze misschien dus voor die 250 euro 'em konden leveren.
Ik heb vandaag mijn pixmania J3 binnen. Perfecte service want zoals jullie waarschijnlijk wel weten is het op het moment echt noodweer met sneeuw, ijs etc. Goed verpakt grote doos enzo en dan zit de cowon zelf ook nog weer in een doosje met daarin dan de plastic winkel verpakking. Misschien als je een HDD bestelt daar niet een ideale manier van verpakking sinds er dan ruimte in de grote doos is waardoor de winkel verpakking kan bewegen door de doos. (...klinkt een beetje vaag ja...maar denk er maar eens over na
Het klopt idd dat Pixelmania bij het uitchecken je een verzekering en vip card probeert aan te smeren maar, op zich maakte me dat niet zoveel uit omdat ze met een klik uit je karretje zijn gepleurd en daarnaast zijn het ook best goede deals! (korting op
Echt een heel erg mooi apparaat. Lekker 'open' design van de UI met ontzettend veel opties (misschien wel teveel!?!?
Het geluid is echt heel mooi, accuraat en neutraal. Super veel opties om het verder naar je hand (of oor!?

Ik kan echt wel pagina's typen over dit apparaat maar ik denk dat als je dit leest je waarschijnlijk of al wel een J3 hebt of binnenkort eentje gaat bestellen
Oh en Nyarlathotep: Er is net een nieuwe mp3tag versie (afgelopen week uitgekomen)zag ik dus kijk dat je die hebt
Ga nu nog even een sdkaartje bestellen
http://www.amazon.de/s/re...ywords=micro+sdhc&x=0&y=0
Ik gebruik ook MP3tag (waarmee ik eerst alle tags verwijder en daarna de nummers tag). Een enkel album gooit hij nog wel eens door elkaar of in de map unknown, maar niet zo heel veel problemen mee. Zou wel fijn zijn als ze number tag zouden toevoegen.Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 18:16:
[...]
Je kan misschien ook MP3tag gebruiken http://www.mp3tag.de/en/. Vind het zelf een super simpel progje en het is ook helemaal gratis btw
Ik had ook zoiets gelezen dat je de nieuwste firmware moet hebben? Had je die al ge-upgraded?
@Heliosonic:
Toen ik mijn J3 bestelde (kwam vandaag binnen) was de 32 Gb nog 'gewoon' leverbaar. Net gekeken en blijken zowel de 16, als de 32 uitverkocht.
Mijn conclusie kan dan alleen zijn dat dingen als de spreekwoordelijke broodjes gaan........
Ben nog aan het spelen, maar de eerste indrukken zijn erg goed.
Toen ik mijn J3 bestelde (kwam vandaag binnen) was de 32 Gb nog 'gewoon' leverbaar. Net gekeken en blijken zowel de 16, als de 32 uitverkocht.
Mijn conclusie kan dan alleen zijn dat dingen als de spreekwoordelijke broodjes gaan........
Ben nog aan het spelen, maar de eerste indrukken zijn erg goed.
Verwijderd
Awwh...nouja jij hebt geluk gehad 
Ach ik ben super blij met mijn J3 dus die 30 euro meer of minder kan me eigenlijk niet zoveel meer schelen
Een ding wel, ik heb nog niet geprobeerd te scrobblen. heeft iemand daar ervaringen mee?
Ik heb gehoord dat het heel moeilijk gaat in MSC mode maar daar heb ik em noujuist continue op staan
(vind ik veel prettiger als MTP)
Ach ik ben super blij met mijn J3 dus die 30 euro meer of minder kan me eigenlijk niet zoveel meer schelen
Een ding wel, ik heb nog niet geprobeerd te scrobblen. heeft iemand daar ervaringen mee?
Ik heb gehoord dat het heel moeilijk gaat in MSC mode maar daar heb ik em noujuist continue op staan
(vind ik veel prettiger als MTP)
Eindelijk lijkt het erop dat ik al mijn tags op orde heb. Alle mp3'tjes hebben nu dezelfde tag, met .jpg embedded artwork. Want de J3 verslikt zich in b.v. .png bestanden.
Mijn advies dan ook: wil je al je artwork in 1x in .jpg formaat hebben, gebruik dan Tagscanner. Daarna al je tags gelijk trekken met MP3Tag.
Heb gisteren een sloot cd's op mijn J3 gezet (stuk of 40) en hij pakt alle tags, met al het artwork
Mijn advies dan ook: wil je al je artwork in 1x in .jpg formaat hebben, gebruik dan Tagscanner. Daarna al je tags gelijk trekken met MP3Tag.
Heb gisteren een sloot cd's op mijn J3 gezet (stuk of 40) en hij pakt alle tags, met al het artwork
Verwijderd
Mooi mooi!
Ja ik heb nog geen problemen gehad met tags sinds ik mp3tag gebruik.
Ik kom echter niet erchter hoe je kan scrobblen met de J3
Komt mede omdat ik hem in msc mode gebruikt heb en nu pas in mtp had gezet omdat ie anders niet word herkent door scrobble programma's. Tis echter nog steeds zo dat ik de nummers wel kan zien met bijv zenses of qtscrobbler maar, dat de duration op 0 staat voor alle tracks
(wat scrobblen onmogelijk maakt)
Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag!
Ik kom echter niet erchter hoe je kan scrobblen met de J3
Komt mede omdat ik hem in msc mode gebruikt heb en nu pas in mtp had gezet omdat ie anders niet word herkent door scrobble programma's. Tis echter nog steeds zo dat ik de nummers wel kan zien met bijv zenses of qtscrobbler maar, dat de duration op 0 staat voor alle tracks
Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag!
Ik moest echt even zoeken wat scrobblen in vredesnaam is... Waarom wordt er weer zo'n debiele term verzonnen 
Het heeft iets met last.fm te maken lees ik?
Op diverse fora kan ik hier iig niets over vinden...
Verwijderd
Hehehe...ja sorry, ik dacht dat men hier op Tweakers wel wist wat scrobblen wasNyarlathotep schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:27:
Ik moest echt even zoeken wat scrobblen in vredesnaam is... Waarom wordt er weer zo'n debiele term verzonnen
Scrobblen is de term die word gebruikt voor het process waarbij een programma de play count en tags afleest van je computer of MTP(usb speler transfer protocol) speler en deze dan upload naar je account. Hierdoor kunnen andere mensen dan op je account zien waar jij naar luistert maar kan je ook zelf last.fm gebruiken om gemakkelijker nieuwe muziek te vinden. Je krijgt namelijk allerlei tips op basis van wat je hebt gescrobbled
scrobble scrobble scrobble........ja het is een enorm dom woord....beetje zoiets als 'pingen' of 'krabbelen'. Weet wel dat ik niet iemand ben die aan allerlei community sites meedoet. Ik ben alleen last.fm gaan gebruiken omdat het een heel prettige manier is om muziek mee te vinden en/of mensen die naar de zelfde muziek luisteren.
Hier is mijn pagina btw:
http://www.last.fm/user/Heliosonic
Zoals je ziet is het niet iets als hyves of een van die andere domme dingen waar mensen spontaan al hun privacy weggeven en foto's van hun zelf in een te strakke zwembroek op zetten
.....die opties zijn er natuurlijk wel voor wie dat wilt.....

Maaruh....scrobblen vanaf de J3......gaat niet zo lekker
Hehe, wij hebben wat muzikale smaakovereenkomsten zie ik (FlyLo, Isis, Gojira, Mastodon...).
Ik ken de naam Last.fm wel, maar of ik lid moet worden... Ik kom echt al teveel muziek tegen, en heb eigenlijk te wienig tijd om het allemaal te luisteren ook.
Eigenlijk probeer ik de bronnen waar ik mijn muziek vandaan haal te beperken
Ontopic weer:
Mijn tag genevq lijkt zijn vruchten te hebben afgeworpen. Ik gebruik trouwens embedded tags, in elke tag. Het formaat moet .jpg zijn, en er is ook een limiet op de bestandsgrootte! Bij tags groter dan grofweg 70kb gaat het ook mis, en kan hij er geen verkleinde versie van maken. Ik heb nu van mijn net geen 1200 cd's een goede tag.
Ik ken de naam Last.fm wel, maar of ik lid moet worden... Ik kom echt al teveel muziek tegen, en heb eigenlijk te wienig tijd om het allemaal te luisteren ook.
Eigenlijk probeer ik de bronnen waar ik mijn muziek vandaan haal te beperken
Ontopic weer:
Mijn tag genevq lijkt zijn vruchten te hebben afgeworpen. Ik gebruik trouwens embedded tags, in elke tag. Het formaat moet .jpg zijn, en er is ook een limiet op de bestandsgrootte! Bij tags groter dan grofweg 70kb gaat het ook mis, en kan hij er geen verkleinde versie van maken. Ik heb nu van mijn net geen 1200 cd's een goede tag.