Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Ik vind zelf een groot nadeel aan deze software (iets wat mijn zune wel heeft) dat na het selecteren van een artiest er geen vermelding van het jaar staat bij het album. Het staat ook op alfabetische volgorde. Misschien kan dit allemaal nog veranderd worden. Heb hem net pas en ben meer bezig met luisteren dan uitvinden hoe die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Ow ja, ik gebruik zelf die mp3 tags nooit. Ik heb daar nog nooit aan kunnen wennen. Zet gewoon mijn albums op alfabetische volgorde en dan gebruik ik de browser om te kijken wat ik dan wil draaien. De rest is voor mij bijzaak. Geluidskwaliteit is wat dat betreft de hoofdzaak.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Oke, geluidskwaliteit is ook voor mij de hoofdzaak. Anders had ik de zune wel gehouden, iets fijners bestaat er niet.
Maar vind het zelf wel handig om bijvoorbeeld bij pink floyd alles op chronologische volgorde te hebben. Zo merk je veel verschil tussen de eerste paar albums en de laatste. Van een aantal artiesten weet ik wel wat wanneer uit is gekomen of in welke volgorde. Maar als ik een nieuwe discographie er op zet dan weet ik natuurlijk niet wat als eerste is gekomen.
Die verandering van stijl in de loop der jaren vind ik wel interessant. Maar wie weet is er wel een GUI te vinden die dit wel ondersteunt.
Heb je nog aanwijzingen voor instellingen om de kwaliteit te optimaliseren? Om het zo natuurlijk mogelijk te laten klinken. Dus alle effecten uit? Waar zitten die of zitten die er uberhaupt wel op. En dan heb ik het niet over de EQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Haha ja dat zit er wel op. Bij instellingen kan je dat terug vinden. ik kan alleen niet voor jou beslissen waar de beste instelling is, dat is gewoon proberen. Elke muziek stijl heeft zo zijn eigen voorkeur. Dan is het ook weer afhankelijk welke oordopjes je hebt. Dat moet je dus echt zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Mag ik even lui zijn? :3

Hoe date ik de firmware up? weet iemand hoe dat makkelijk en snel kan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

tis maar dat ik hem nog in mijn geschiedenis had staan.

http://www.cowonglobal.co...=asc&no=456&bmenu=support

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Heilige Kaas schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:11:
[..]
Samen met mijn Audio Technica ATH-M50. GE-WEL-DIG,
[..]
Gou_den combinatie! Ik heb sinds een paar weken ook een ATH-M50 en ik heb sinds ik 'm binnen kreeg toch enkele avonden met een glimlach op muziek zitten luisteren. J3 aangesloten op een amp, juiste EQ-setting erbij zoeken en genieten maar :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Heilige Kaas schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:05:
Oke, geluidskwaliteit is ook voor mij de hoofdzaak. Anders had ik de zune wel gehouden, iets fijners bestaat er niet.
Maar vind het zelf wel handig om bijvoorbeeld bij pink floyd alles op chronologische volgorde te hebben. Zo merk je veel verschil tussen de eerste paar albums en de laatste. Van een aantal artiesten weet ik wel wat wanneer uit is gekomen of in welke volgorde. Maar als ik een nieuwe discographie er op zet dan weet ik natuurlijk niet wat als eerste is gekomen.
Die verandering van stijl in de loop der jaren vind ik wel interessant. Maar wie weet is er wel een GUI te vinden die dit wel ondersteunt.
Heb je nog aanwijzingen voor instellingen om de kwaliteit te optimaliseren? Om het zo natuurlijk mogelijk te laten klinken. Dus alle effecten uit? Waar zitten die of zitten die er uberhaupt wel op. En dan heb ik het niet over de EQ :)
Dit wil ik ook nog, chronologische volgorde en duidelijkheid tussen CD1 en CD2.

Kom ook van een Zune HD af en die heeft inderdaad een superieure interface. Wel erg simpel, maar doeltreffend en praktisch. Als de Zune HD een MicroSD-slot had gehad dan had ik nog steeds de Zune HD ;)

Cowon J3 heeft echter wel geluidskwaliteit die niet te vergelijken is met de Zune, en de accuduur _O_

[ Voor 3% gewijzigd door bóòbó op 13-04-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:17

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb geen ervaring met de zune, maar wat maakt die interface dan zo goed?

En waarom is er niemand die dan al niet zoiets voor de J3 heeft gemaakt? :)

Niet dat ik behoefte heb aan een vervanger, maar "beter" is altijd welkom. Overigens vind ik het scherm van de J3 ook echt super, dat was een grote meevaller. Ik had hiervoor een sony walkman 16GB maar het geluid van de J3 is veel beter, en ook de accu is erg goed. Wou soms dat me telefoon ook zo lang mee kon gaan ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die de bluetooth stream gebruikt van de J3? Moet je daar voor iets instellen of koppelt hij vanzelf goed? Tijdje terug probeerde ik het in de auto met een GROM adapter (Volvo) maar hij pakte hem niet.

Oordopjes? Ik gebruik de UE 10 Pro, maar die zullen wel wat te duur zijn denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
Na lang wikken en wegen, en dit topic behoorlijk doorgespit te hebben, heb ik zojuist de Cowon J3 (32gb, black) besteld. Ik zal hem pas over een week binnen krijgen. Ik laat hem in Nederland bezorgen aangezien ik Bpost niet meer vertrouw, maar zal dan ook even mijn bevindingen posten.

Voorheen had ik een Philips GoGear (1gb) crap dingetje, dus ik ben benieuwd wat voor wereld er dadelijk voor mij open gaat...

Edit:
Overigens ben ik al even aan het zoeken, maar heeft er iemand ervaringen hier met een of andere protective case, en een idee waar ik deze kan vinden?

Zelf heb ik al de volgende gevonden:
Tuff-Luv, krijgt goede beoordelingen maar sommige reviews spreken over stank van het leer en dat hij net niet zo goed past als de originele van Cowon. Daarbij zegt men dat deze alleen gekocht is omdat er weinig alternatieven zijn.

Zo'n zakje, maar die wordt niet in Nederland geleverd vanuit deze shop.

De originele van Cowon, maar ook deze levert men niet naar Nederland.

Andere winkels die deze laatste twee opties leveren (en op voorraad hebben) heb ik nog niet gevonden. Iemand ideeën?

[ Voor 56% gewijzigd door Weltschmerz op 18-05-2012 16:49 . Reden: Toevoeging tekst ]

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Wat voor een case zoek je, van siliconen of van leer? Ik gebruik zelf een siliconen case van Rearth. Heb toen ook gelijk maar een screen protector daar gehaald :)

http://www.rearthusa.com/J3_c_56.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Ik heb 'Zo'n zakje' bevalt prima, en gewoon ook via ebay te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
FikkieHo schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:54:
Wat voor een case zoek je, van siliconen of van leer? Ik gebruik zelf een siliconen case van Rearth. Heb toen ook gelijk maar een screen protector daar gehaald :)

http://www.rearthusa.com/J3_c_56.html
Die heb ik zojuist ook nog langs zien komen in het Google apparaat. Werkt dat een beetje fijn? Ik denk dat ik toch liever voor leer ga, zoals die van Noreve. Ze zijn duur, maar volgens mij heb je dan ook wat.
Die siliconen heb ik echter nog nooit in mijn handen gehad, maar zoals ik het me voorstel is het een beetje zoals die "gameboy bumpers" van vroeger. Ben je hier bekend mee?
Misschien moet ik eens in de winkels gaan kijken of ik een soortgelijk materiaal in mijn handen kan krijgen om te zien hoe het voelt.
l3art schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 18:07:
Ik heb 'Zo'n zakje' bevalt prima, en gewoon ook via ebay te verkrijgen.
Die ik in mijn link heb gezet leek mij ook erg fijn, maar ik zou graag zeker willen weten dat de J3 perfect past. Als ik op j3 zoek in ebay etc. vind je echter niet zoveel. Zou ik met de maten moeten gaan werken om een goed zakje te vinden dan?

En bedankt voor jullie reacties : )

Zojuist ben ik de handleiding van de J3 al gaan lezen, het wordt denk ik een slapeloze anderhalve week totdat ik hem in mijn handen heb...

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Op ebay staan vaak wel afmetingen erbij. Zoek maar op Mofi case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
l3art schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:47:
Op ebay staan vaak wel afmetingen erbij. Zoek maar op Mofi case.
Ah, die zien er goed uit. Dank je : )

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Welke koptelefoon/IEM ga je erbij gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Ik had op mijn oude X5 een leren case. Zijn in principe fijner in de hand en ziet er wat stijlvoller uit. Als je dat dan vergelijkt met een sillicon case, dan kies je natuurlijk voor leer. Maar de reden dat ik voor sillicon heb gekozen is: leer is in veel gevallen te duur en je J3 wordt 2x zo dik met al dat leer. De sillicon zit met een dun laagje over je J3. Het is dat dat ie wat ruwer aanvoelt, J3 laat je zo vrij gemakkelijk uit je hand vallen :P

En gelukkig geen gameboy bumper feeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Heilige Kaas schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:05:
Welke koptelefoon/IEM ga je erbij gebruiken?
Ik gebruik nu een Sennheiser PMX60, wat een vrij goedkoop en lage kwaliteit iets is. Ik ben nog op zoek naar een nieuwe, maar heb nog geen idee verder van hoe en wat. Wel zou ik graag weer zo'n hoofdtelefoon (nooit oordoppen voor mij) die achter mijn hoofd sluit.
FikkieHo schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:06:
Ik had op mijn oude X5 een leren case. Zijn in principe fijner in de hand en ziet er wat stijlvoller uit. Als je dat dan vergelijkt met een sillicon case, dan kies je natuurlijk voor leer. Maar de reden dat ik voor sillicon heb gekozen is: leer is in veel gevallen te duur en je J3 wordt 2x zo dik met al dat leer. De sillicon zit met een dun laagje over je J3. Het is dat dat ie wat ruwer aanvoelt, J3 laat je zo vrij gemakkelijk uit je hand vallen :P

En gelukkig geen gameboy bumper feeling!
Ik ben zelf voor zo'n leren case van Noreve gegaan. Ze zijn vrij duur, maar toen ik mijn Cowon en het Noreve pakketje opende was ik blij dat ik deze had gekocht. Geloof het of niet, maar ik vind de J3 nogal dun, en met het hoesje vind ik hem fijner in de hand liggen. Daarbij voelt het prettig dat wanneer ik hem in mijn zak stop er een bescherming over het glas zit, iets dat volgens mij niet zo is met de Ringke hoesjes.

Maar goed, nu even verder met een nieuw PROBLEEM. :(
Afgelopen maandag heb ik voor het eerst mijn J3 uit kunnen pakken en kunnen proberen, en in de handleiding staat dat je de batterij voor het eerste gebruik compleet (ongeveer 3,5 uur) op moet laden. Ik sluit mijn J3 aan, zegt hij volledig opgeladen te zijn. Vervolgens zet ik hem aan, en ja hoor, hij staat op 100%. Ik begon er vrolijk gebruik van te maken, en heb die avond ongeveer 2 uur naar muziek geluisterd. De volgende dag nog hier en daar een nummertje en ik gok totaal rond de 4 uur te hebben gezeten voordat ik opmerkte dat hij op 25% batterij stond. Omdat ik dit erg vreemd vond heb ik hem toen aan laten staan tot hij op 0% batterij stond en vanzelf uit viel, waarna ik hem compleet heb opgeladen. Vervolgens ging ik hem weer normaal gebruiken, en na ongeveer 2 uur muziek luisteren staat hij op 75%.

De MP3's die ik er momenteel op heb staan zijn van 120 - 230 kbps (ongeveer) dus daar kan het niet aan liggen. Verder gebruik ik de Sleep Mode, maar daar kan het ook niet aan liggen. Eerder in dit topic werd namelijk door velen van jullie beweerd dat de J3 gemiddeld toch zo'n 30 uur mee gaat.

Op veel Engelstalige fora zegt men dat de eerste aantal keren dat men de batterij oplaadt behoorlijk matig zijn, maar het daarna recht trekt. Zijn daar hier ervaringen mee?

En hoe gebruiken jullie de J3? Ik heb hem als volgt ingesteld:

Display

Brightness 3
Auto display off: 30 sec

System
Sleep Mode off

Music
Resume on

EQ
BBE ViVA

[ Voor 24% gewijzigd door Weltschmerz op 01-06-2012 18:31 . Reden: Informatie toegevoegd ]

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zou hem een paar cyclussen de tijd geven. Ik haal 30u makkelijk maar ik gebruik (nog) geen microSD kaartje erbij. Speel meestal op FLAC en heb m'n scherm nagenoeg altijd uit. Het klinkt alsof jouw batterij wel erg snel leeg gaat, maar ik meen ook ergens gelezen te hebben dat het apparaat in sprongetjes gaat, als in
100-90% = 100% 89%-55% = 75% 55-35% = 50% enzovoort (geen bron, mogelijk slecht geheugen en heb ik het helemaal fout)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
rockhopper schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:58:
Ik zou hem een paar cyclussen de tijd geven. Ik haal 30u makkelijk maar ik gebruik (nog) geen microSD kaartje erbij. Speel meestal op FLAC en heb m'n scherm nagenoeg altijd uit. Het klinkt alsof jouw batterij wel erg snel leeg gaat, maar ik meen ook ergens gelezen te hebben dat het apparaat in sprongetjes gaat, als in
100-90% = 100% 89%-55% = 75% 55-35% = 50% enzovoort (geen bron, mogelijk slecht geheugen en heb ik het helemaal fout)
Dat heb ik ook gelezen. Sommige mensen zeiden dat hij zo'n 2 uur op 100% mee moet gaan, 10 uur op 75%, dan weer 4 uur op 50%, 6 - 10 uur op 25%, en nog een paar uur op 0%.

Het is een bizar verhaal, maar een slechte meter in de mp3 speler kan natuurlijk ook altijd het geval zijn.

Gisteren heb ik vrijwel de hele dag muziek geluisterd op de J3 (met instellingen zoals op 1 post eerder) en hij heeft de hele dag op 75% gestaan. Niet slecht dus. Ik heb hem nu even aan de oplader, maar wil erg graag nog een AC adapter erbij kopen. Dat schijnt toch echt veel makkelijker te werken dan via USB op te laden.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Weet iemand in welke mate de J3 te tweaken is? Zijn er veel ander GUI's voor dit apparaatje? Ik vind de huize interface namelijk niet echt geweldig. Zou bijvoorbeeld graag bij albums het jaar erbij willen zien en dat het ook op chronologische volgorde word gesorteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Ja hoor, op de iaudiophile forum zijn er zat gui's te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Weltschmerz schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:12:
[...]
Dat heb ik ook gelezen. Sommige mensen zeiden dat hij zo'n 2 uur op 100% mee moet gaan, 10 uur op 75%, dan weer 4 uur op 50%, 6 - 10 uur op 25%, en nog een paar uur op 0%.

Het is een bizar verhaal, maar een slechte meter in de mp3 speler kan natuurlijk ook altijd het geval zijn.

Gisteren heb ik vrijwel de hele dag muziek geluisterd op de J3 (met instellingen zoals op 1 post eerder) en hij heeft de hele dag op 75% gestaan. Niet slecht dus. Ik heb hem nu even aan de oplader, maar wil erg graag nog een AC adapter erbij kopen. Dat schijnt toch echt veel makkelijker te werken dan via USB op te laden.
Ik denk dat je dan toch een normaal exemplaar hebt 8)
Ik laad meestal gewoon via de USB-lader van m'n HTC, dus witte cowon kabel in de universele usb-poort en de universele poort in het stopcontact. Werkt eigenlijk prima, ik zou dus niet helemaal speciaal een cowon lader erbij kopen.
Heilige Kaas schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:11:
Weet iemand in welke mate de J3 te tweaken is? Zijn er veel ander GUI's voor dit apparaatje? Ik vind de huize interface namelijk niet echt geweldig. Zou bijvoorbeeld graag bij albums het jaar erbij willen zien en dat het ook op chronologische volgorde word gesorteerd.
Inderdaad is er hier genoeg te vinden over diverse GUI. Ik gebruik zelf die van Kizune, een erg actieve ontwikkelaar.

[ Voor 21% gewijzigd door rockhopper op 02-06-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Ik heb zelf mijn J3 voornamelijk op Folder view staan. Daar heb ik namelijk gewoon:

Artiest - Jaar - Albumnaam

Dat vind ik zelf altijd het prettigst werken. Irritant vind ik dat wanneer ik op Artiest sorteer ik bijvoorbeeld allerlei artiesten gewoon los in de lijst heb staan die dan maar 1 keer in mijn bibliotheek voorkomen, maar apart worden afgebeeld omdat ze de artiesten zijn op een tribute cd. Beetje irritant. Vandaar gebruik ik voornamelijk de folder view.

Ik ga me ook maar eens verdiepen in de verschillende GUI's om te kijken of ik daar wat leuks tussen zie staan. Zoiets als Kizune, is dat stabiel?

Qua uiterlijk vind ik de SENSE behoorlijk aantrekkelijk, maar ik vind het jammer dat je het hele forum door moet spitten om te lezen wat er nu anders aan is dan aan de standaard Cowon GUI. Hmmmmm...

[ Voor 14% gewijzigd door Weltschmerz op 03-06-2012 18:55 ]

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Weltschmerz schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:24:
Ik ga me ook maar eens verdiepen in de verschillende GUI's om te kijken of ik daar wat leuks tussen zie staan. Zoiets als Kizune, is dat stabiel?
Kizune is een maker/developer, niet een GUI :+
Hij heeft onder andere Sense, Leaf en Cheetah gemaakt, je kan het beste op iAudiophile.net in de respectievelijke threads op het forum kijken wat ze wel en niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Ik wil graag een geheugenkaartje (16gb) voor in mijn mp3speler kopen (C2) maar vroeg mij af in hoeverre een class 10 kaartje nodig is voor muziek afspelen en browsen? Of voldoet een class 4 ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
class 4 voldoet prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Class 10 is bedoelt voor snel wegschrijven (iets wat je met muziek niet vaak zult doen) met name voor foto's en filmopname. Class 4 is prima voor aflezen van opgeslagen muziek. Het zal ietsje langer duren om het allemaal over te zetten van pc naar de kaart, maar zoals gezegd zul je dat echt niet iedere dag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
rockhopper schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:31:
Class 10 is bedoelt voor snel wegschrijven (iets wat je met muziek niet vaak zult doen) met name voor foto's en filmopname. Class 4 is prima voor aflezen van opgeslagen muziek. Het zal ietsje langer duren om het allemaal over te zetten van pc naar de kaart, maar zoals gezegd zul je dat echt niet iedere dag doen.
Precies, dat dacht ik al, maar wou even informeren want ik heb geen idee hoe snel muziek lezen enzo gaat. Dank! Ik ga gewoon lekker goedkoop een klein kaartje kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk heeft iemand dit probleem al gehad, en kan hij vertellen hoe ik dit op los.
Mijn J3 geeft sinds een paar dagen sommige nummers dubbel aan in de lijst met alle nummers. Bijvoorbeeld 2 keer 'Little Star', waarbij hij het eerste nummer goed doet, bij de tweede pakt hij een willekeurig nummer uit de lijst met alles wat er op staat.
Ik heb vrij veel geprobeerd, zelfs nieuwe firmware, maar hij blijft het gewoon doen.

Het begon met alle namen veranderen in 'COWON'. Dat doet hij nu niet meer, nog wel 'JEROEN' bij alle mappen. Zo kan je dus ook niet meer zien wat nou wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Check of je geen playlist files erbij zet. Dit kan misschien fout gaan.

Zelf ook een vraagje. Helaas ben ik mijn cowon J3 usb kabel kwijt en kan ik dus mijn mp3 niet meer opladen. Ik kan natuurlijk een kabeltje uit china bestellen maar dat betekend dat ik meteen een maand zonder mp3 zit.
Heeft iemand van jullie toevallig een kabel die je niet gebruikt of kan ik hem een keer opladen dan zou dat top zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Een maand zonder? Er is toch wel een EU webshop met een soortgelijke kabel die past, lijkt me?

Fake edit: Hop.. http://www.kabelstore.nl/...dio-s9-usb-kabel-wit.html
20 euro, maar als je snel bent, morgen nog in huis.

Graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Jaa maar kijk. Dat is dan weer meteen 20 euro terwijl de productiekosten van zo'n kabeltje 20 cent is ofzo. Helaas vindt ik dat een beetje veel geld voor een Cowon die er toch flink wat jaartjes op heeft zitten.
Toch bedankt voor je hulp hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Tja, het is een vrij specifiek product natuurlijk. Denk dat er een handjevol mensen in Nederland per jaar zo'n kabeltje kopen (als het er al zoveel zijn..), dus dan vind ik die prijs nog best redelijk.

Snap je punt wel hoor, maar als er echt nood aan de man is - zoals je wel een beetje deed overkomen in je bericht :) - was het een mogelijkheid.

Je mag 'm wel opladen met mijn kabeltje, maar dat is wel een redelijke korte-termijn oplossing. Logistiek ook niet heel praktisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Nee is ook best onhandig. Maar ik doe gemiddeld een maand met een batterij. Lang genoeg voor een bestelling uit china dus. :P Maar ik zie wel. Kan ook wel even zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Heilige Kaas schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 23:02:
Check of je geen playlist files erbij zet. Dit kan misschien fout gaan.

Zelf ook een vraagje. Helaas ben ik mijn cowon J3 usb kabel kwijt en kan ik dus mijn mp3 niet meer opladen. Ik kan natuurlijk een kabeltje uit china bestellen maar dat betekend dat ik meteen een maand zonder mp3 zit.
Heeft iemand van jullie toevallig een kabel die je niet gebruikt of kan ik hem een keer opladen dan zou dat top zijn. :P
Als het goed is moet ik nog wel een tweede kabeltje ergens liggen.... Moet ik wel goed gaan zoeken.... Kabeltje is wel beetje brak, laden gaat, maar als je hem aan de computer aansluit dan gaat het kopieren van bestanden wel wat lastig omdat bij het minste op geringste de verbinding van verbroken wordt. Maar goed laden kan dus wel....
Nogmaals moet ik wel goed zoeken. Maar help me even herinneren volgende week via een DM. Dan mag je hem zo van me hebben (als ik hem kan vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
l3art schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:21:
[...]

Als het goed is moet ik nog wel een tweede kabeltje ergens liggen.... Moet ik wel goed gaan zoeken.... Kabeltje is wel beetje brak, laden gaat, maar als je hem aan de computer aansluit dan gaat het kopieren van bestanden wel wat lastig omdat bij het minste op geringste de verbinding van verbroken wordt. Maar goed laden kan dus wel....
Nogmaals moet ik wel goed zoeken. Maar help me even herinneren volgende week via een DM. Dan mag je hem zo van me hebben (als ik hem kan vinden)
Helemaal top! Als je het echt niet te veel moeite vindt dan graag. ;)

Edit: Yes!! Gevonden terwijl ik aan het zoeken was naar mijn bier koeler. :) Dacht je alles overhoop gehaald te hebben om hem te vinden... :P

[ Voor 9% gewijzigd door Heilige Kaas op 03-10-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:47:
Hopelijk heeft iemand dit probleem al gehad, en kan hij vertellen hoe ik dit op los.
Mijn J3 geeft sinds een paar dagen sommige nummers dubbel aan in de lijst met alle nummers. Bijvoorbeeld 2 keer 'Little Star', waarbij hij het eerste nummer goed doet, bij de tweede pakt hij een willekeurig nummer uit de lijst met alles wat er op staat.
Ik heb vrij veel geprobeerd, zelfs nieuwe firmware, maar hij blijft het gewoon doen.

Het begon met alle namen veranderen in 'COWON'. Dat doet hij nu niet meer, nog wel 'JEROEN' bij alle mappen. Zo kan je dus ook niet meer zien wat nou wat is.
Alles lijkt weer te werken. Het lag niet aan een afspeellijst want die gebruik ik niet.
Ik heb alle muziek er uiteindelijk af gehaald en weer terug gezet, daarna was alles weer goed. Hij begon er mee nadat ik een album in wav op de J3 zette. Dat album staat er nu weer op, dus geen idee wat het nou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Beetje necro, maar er zullen hier vast nog mensen met een J3 werken. Sinds ik Windows 10 heb ziet Windows het vaste geheugen in mijn Cowon niet meer. Hij maakt er wel een schijf voor (R:) maar zegt dan vervolgens "insert disc". De SD-kaart wordt wel gewoon gelezen. Iemand hier ook problemen mee en misschien een oplossing voor? Of geen problemen maar wel een oplossing? : P

Edit: In Device manager zie ik de Cowon (en Cowon extern voor SD) wel onder disk drives. Drivers zijn up to date volgens Windows. Dus hij ziet het apparaat, herkent het, maar weet niet wat er mee te doen?

[ Voor 21% gewijzigd door Weltschmerz op 22-01-2017 22:55 ]

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je kan wat zoektochten doen in fora zoals headfi org voor mogelijke oplossing, of je schrijft het interne geheugen af en speelt alleen een 128GB micro sd af. (of minder) Ik gebruik mijn J3 nog altijd, maar niet heel frequent omdat ik tegenwoordig meer in de auto zit en daar gewoon een usb stick gebruik ;) Oftewel ik heb 'm nog niet aan de pc gehangen sinds ik op windows 10 zit.
Nog een oplossing: dual boot win 7 optie op je pc zetten? :)

Maar in feite is het toestel al out of production sinds '14 of misschien al '13, dus mja support vanuit cowon en de community is inmiddels ook wel zo'n beetje weg. En er zijn inmiddels betere alternatieven. Maar mocht je een oplossing vinden lees ik deze natuurlijk graag.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste