Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Mijn toestel wil het scherm niet veranderen naar landscape mode. Eerst deed ie het automatisch wanneer ik de telefoon horizontaal vast hield. bijv als ik ging internetten.

Weet iemand hoe ik het kan fixen?

Stand automatisch wijzigen....aangevinkt. :9

[ Voor 11% gewijzigd door kardox op 31-07-2010 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een datum voor de android 2.1 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 11:40
De planning is nog steeds hetzelfde, Q3 2010.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 13:44
LDVC schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:39:
[...]

uhm... onder welke steen heeft u gelegen?? Flash is allang uit voor 2.2 en is dan ook al veel besproken (artikel waar je naartoe verwijst is al dik een maand oud). Ook heeft het vrij weinig met de X10 te maken.
Sorry ben net nieuw op het Adroid vlak, je hebt gelijk, echter denk ik dat het na de update einde van dit jaar van 2.1 op de X10, SE daarna kan updaten naar 2.2 en het zou best tegek zijn als flash zou draaien op de X10 zijn we de iPhone echt een stuk voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:19

LDVC

Let's get it over with

videoman schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:30:
[...]

Sorry ben net nieuw op het Adroid vlak, je hebt gelijk, echter denk ik dat het na de update einde van dit jaar van 2.1 op de X10, SE daarna kan updaten naar 2.2 en het zou best tegek zijn als flash zou draaien op de X10 zijn we de iPhone echt een stuk voor ;)
Tja, SE weigert om uitspraken te doen over android updates die na 2.1 zouden verschijnen. Dat blijft voorlopig dus nog even koffiedik kijken. Wel positief is natuurlijk de aankondiging van de X8 welke ook eind Q3 uit komt en ongeveer dezelfde software als de X10 draait. Dat maakt het aannemelijker dat onze X10 langer ondersteund wordt. Maar ik verwacht voor 2011 geen update boven 2.1.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de update naar 2.2 zal wel ongeveer in februari 2011 komen, er gan ongeveer 3-5 maanden overheen voordat sony ericsson de net uitgekomen firmware heeft aangepast met al die mediascape en timescape rommel, net zoals de update naar 2.1 in Q3. Nja dom dat ze die x10 zo snel moesten releasen en dat er daardoor nog 1.6 opzit. zo blijf je altijd weer een stapje achter liggen op de concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vanplan om een Micro SD kaart met 16 GB te kopen, En ik kwam toen deze ( klik ) tegen op het internet.

Nu vroeg ik me af of iemand mij kan bevestigen dat deze gewoon werkt op de x10 :)
Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 00:25
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:29:
de update naar 2.2 zal wel ongeveer in februari 2011 komen, er gan ongeveer 3-5 maanden overheen voordat sony ericsson de net uitgekomen firmware heeft aangepast met al die mediascape en timescape rommel, net zoals de update naar 2.1 in Q3. Nja dom dat ze die x10 zo snel moesten releasen en dat er daardoor nog 1.6 opzit. zo blijf je altijd weer een stapje achter liggen op de concurrenten.
Dom? dom dat ze timescape en mediascape niet wat makkelijker maken om te poorten, zodat het niet zo lang hoeft te duren om het OS up te daten.
Niet dom dat ze de x10 al uitgebracht hebben, anders had ik nu een andere telefoon moeten halen terwijl ik nu al 4 maanden zeer blij ben met mijn x10. Jij had dus willen wachten tot september.. (mag hoor).
Verder denk ik dat de bootloader bijna klaar is en we dus zo aan de custom roms zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:30:
Ik ben vanplan om een Micro SD kaart met 16 GB te kopen, En ik kwam toen deze ( klik ) tegen op het internet.

Nu vroeg ik me af of iemand mij kan bevestigen dat deze gewoon werkt op de x10 :)
Bij voorbaat dank :)
moet werken denken ik hij ondersteund micro sd, sdhc is het zelfde volgens mij alleen is het een high capacity. hij ondersteund tot 16 gig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:54:
[...]

moet werken denken ik hij ondersteund micro sd, sdhc is het zelfde volgens mij alleen is het een high capacity. hij ondersteund tot 16 gig..
Thx, Ik denk dat ik hem morgen ga bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Latitude geeft nooit goed aan waar ik ben...
Al het internet staat open en toch geeft hij aan dat ik honderden km verderop zit. :?
Iemand enig idee hoe dat kan en wat ik er aan kan doen?
Tnx alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Welke videospeler gebruiken jullie o.a. voor divx etc. welke is echt stabiel en kan een hoop bestanden aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

videoman schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:39:
Welke videospeler gebruiken jullie o.a. voor divx etc. welke is echt stabiel en kan een hoop bestanden aan ?
Rockplayer kan volgens mij alles spelen... zelfs mkv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Heeft een van jullie de screenprotector van de X10 vervangen en is dit makkelijk zelf te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
videoman schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:08:
Heeft een van jullie de screenprotector van de X10 vervangen en is dit makkelijk zelf te doen ?
Zoek even in het vorige deel, daar is het meerde malen naar voren gekomen. Mensen hebben het gedaan, sommige zelfs over de originele |:( Het schijn goed te kunnen, als je maar netjes in de hoekjes begint.
even lezen.

Iemand deze geprobeerd?
telescooplens

[ Voor 36% gewijzigd door paazei op 02-08-2010 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:39
Ik merkte vandaag op dat de standaard screenprotector na een paar maanden gebruik licht gekrast is. Nu ben ik erg zuinig op mijn toestel én zit het toestel altijd in een hoesje dus kan je denk ik wel zeggen dat de standaard protector niet veel soeps is. De betere screenprotectors (á €10 voor één velletje) zijn meestal niet te krassen.

In theorie stelt het weinig voor om de protector te vervangen, druk vanaf de zijkant tegen de standaard protector en hij zal loslaten, scherm goed stofvrij en de nieuwe er weer op. Alleen zit de standaard protector er zo strak en recht op dat dit moeilijk te overtreffen is. Ik twijfel dan ook nog of ik de protector voor die paar krasjes nu al zal vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst je scherm goed schoon en stofvrij maken.
Meng wat water met een druppeltje afwasmiddel, smeer dat met je vinger op het hele scherm.
Leg je screenprotector op het nog natte scherm, je kunt 'm nu nog schuiven zodat je 'm netjes op zijn plek kan schuiven.
Met een bankpasje wrijf je dan voorzichtig het water/sop er van onder.
Houdt dan wel de screenprotector vast want die gaat nog alle kanten op :)
Je kunt, als je het water/sop er van onder hebt geduwd met het pasje, nog goed na wrijven met een droge doek.
Laat m nu even een half uurtje met rust zodat het verder kan drogen en dan zit de screenprotector vast, kan geen kant meer op en zit er op als nieuw!
De screenprotector van www.screenprotector.nl voor de X10 is perfect! (De Brando Ultra Clear)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Bedankt voor de tips hier heb ik wel wat aan, heeft de Brando Ultra Clear ook de uitsparingen voor de toetsen en speaker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

videoman schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 09:25:
Bedankt voor de tips hier heb ik wel wat aan, heeft de Brando Ultra Clear ook de uitsparingen voor de toetsen en speaker ?
Ja, hij is mooi op maat.
En je kunt 'm opnieuw gebruiken, ook wel handig, mocht ie niet naar je zin zitten ofzo...
Of zoals ik had, dat er na het drogen toch een stofje onder zat :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:09

Imhotep

The Dark Side

misschien is dit hier al aan bod gekomen, maar ik kon het niet terug vinden in dit topic.

Er staat in de startpost dat er een update is van 14 naar 16.
Maar mijn X10 is nog versie 14 en geeft steeds aan dat alles up to date is.

Iemand hier een antwoord of oplossing voor?

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Imhotep schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:17:
misschien is dit hier al aan bod gekomen, maar ik kon het niet terug vinden in dit topic.

Er staat in de startpost dat er een update is van 14 naar 16.
Maar mijn X10 is nog versie 14 en geeft steeds aan dat alles up to date is.

Iemand hier een antwoord of oplossing voor?
Dit hangt af van je provider, die bepaalt wanneer jij je updates krijgt.
Oplossing zou kunnen zijn je telefoon te debranden, maar hier heb ik geen ervaring mee.

Zoek maar es op vodafone in dit topic: bartsled in "Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 3"

[ Voor 10% gewijzigd door jelmervos op 02-08-2010 11:24 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier mensen met een virus scanner op hun x10? zo ja welke hebben jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:27:
Zijn hier mensen met een virus scanner op hun x10? zo ja welke hebben jullie dan?
Ik gebruik antivirus, gratis te downloaden van de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:09

Imhotep

The Dark Side

jelmervos schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:22:
[...]

Dit hangt af van je provider, die bepaalt wanneer jij je updates krijgt.
Oplossing zou kunnen zijn je telefoon te debranden, maar hier heb ik geen ervaring mee.

Zoek maar es op vodafone in dit topic: bartsled in "Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 3"
ah oke, het is inderdaad een toestel van vodafone :(
Nu zal ik eerst eens zoeken wat het debranden precies allemaal inhoud, maar op zich lijkt me dat wel wat.

Wel zou ik dan graag van te voren een backup van mijn toestel willen maken zodat ik alle instellingen etc. straks weer makkelijk terug kan zetten, zoals contacten en profiel instellingen.

Heb je daarvoor nog een programma die je daarvoor kan aanraden?

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:47
ik gebruik backuppro.
Vanaf versie .23 krijg je overigens wel automatisch een backup programma van SE. (heb het zelf nog niet gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Heb de telefoon nu 2 dagen in mijn bezit en bevalt me opzich prima :P wel gaat de accu nog vrij kort mee.

Nu wil ik graag weten of het mogelijk is om als je een smsje binnen krijgt deze dan te zien in de contactpersoon, en niet in de berichten functie.
Bij de contact persoon staan de smsjes mooi en duidelijk links/rechts gesorteerd met de afbeelding van de contactpersoon er boven ipv die lelijke lijst :P

Iemand een idee hoe dit moet? Had het nog nergens kunnen vinden!

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

answer_man schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 18:25:
Heb de telefoon nu 2 dagen in mijn bezit en bevalt me opzich prima :P wel gaat de accu nog vrij kort mee.

Nu wil ik graag weten of het mogelijk is om als je een smsje binnen krijgt deze dan te zien in de contactpersoon, en niet in de berichten functie.
Bij de contact persoon staan de smsjes mooi en duidelijk links/rechts gesorteerd met de afbeelding van de contactpersoon er boven ipv die lelijke lijst :P

Iemand een idee hoe dit moet? Had het nog nergens kunnen vinden!
Na een paar keer opgeladen en leeggelopen te zijn zal je accu het langer volhouden. Hij moet even inwerken :)

smsjes kun je alleen ontvangen in een sms app, zoals die berichten functie. Ik had ook graag de layout van berichten bij een contactpersoon gehad, want met die foto's en links/rechts orientatie is het een stuk makkelijker om te zien wie wat zei.
Op de website XDA is iemand die een beta van de 2.1 firmware voor de X10 in handen heeft en deze persoon zei dat de berichten applicatie veranderd is. Laten we dus hopen dat de contactpersoon layout is overgenomen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
Nog een stomme basic vraag, maar kan het antwoord niet vinden:

Als je klaar bent met tekst invoeren, maar niet op enter wilt drukken maar gewoon terug naar bijv. de internetpagina; Hoe verwijder je dan het toetsenbord weer uit het scherm?

Nu gebeurt het elke keer dat een website zegt dat ik mijn wachtwoord onjuist / nog niet heb ingevoerd :P

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:59:
Latitude geeft nooit goed aan waar ik ben...
Al het internet staat open en toch geeft hij aan dat ik honderden km verderop zit. :?
Iemand enig idee hoe dat kan en wat ik er aan kan doen?
Tnx alvast _/-\o_
Iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fridiot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 16:03
answer_man schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:37:
Nog een stomme basic vraag, maar kan het antwoord niet vinden:

Als je klaar bent met tekst invoeren, maar niet op enter wilt drukken maar gewoon terug naar bijv. de internetpagina; Hoe verwijder je dan het toetsenbord weer uit het scherm?

Nu gebeurt het elke keer dat een website zegt dat ik mijn wachtwoord onjuist / nog niet heb ingevoerd :P
Gewoon op de Back-knop drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz1968
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-12-2022
Zit wel steeds meer op de 2.1 Android voor de X10 te wachten.. inmiddels of binnenkort is whatsapp ook voor Android verkrijgbaar, en een externe gps muis zou ook mooi zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
fridiot schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:42:
[...]

Gewoon op de Back-knop drukken :)
Ok, bleek dus dat je eerst wel een keertje op enter moet drukken en dan idd de back knop :P
Eerst wiste ik mijn hele tekstveld als ik op back drukte.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Zit Latitude er altijd zo ver naast, of gebeurd dat alleen op een specifieke locatie? Misschien staat de locatie van de teleffonmast verkeerd geregistreerd (weet niet of dit überhaupt kan)?? Krijg je via GPS wel de juiste locatie?
Probeer ook eens via instellingen > toepassingen > beheren > Google maps, eens je cache en eventuele andere data te wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LDVC schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:45:
[...]

Zit Latitude er altijd zo ver naast, of gebeurd dat alleen op een specifieke locatie? Misschien staat de locatie van de teleffonmast verkeerd geregistreerd (weet niet of dit überhaupt kan)?? Krijg je via GPS wel de juiste locatie?
Probeer ook eens via instellingen > toepassingen > beheren > Google maps, eens je cache en eventuele andere data te wissen.
Hij zit er vaak naast ja, met al het mogelijke aan internet open..
Het lijkt wel of hij maar wat aan rommelt, dan is het weer goed, dan weer niet, dan blijft hij weer uren hangen op een plek waar ik geweest ben maar al lang niet meer ben.
Ik zal idd de cache e.d. wissen en op de locatie letten, kijken wat hij dan doet.
Bedankt voor je reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn X10 nu een kleine week en moet zeggen dat ik er echt heel erg blij mee ben. De snelheid is echt een verademing tov de X1 die ik hiervoor had. Mijn batterij houdt het met spelen en alles nu ongeveer een dag vol en dat is vooralsnog wel prima. In de nabije toekomst zal ik me denk ik wel gaan verdiepen in de nodige tweaks, root en weet ik veel wat.

Het enige wat ik nu nog zoek is een goede vervanger voor de standaard agenda/taken. Op mijn X1 gebruikte ik hiervoor ThumbCal en dit was wat mij betreft het perfecte programma hiervoor. Vooral aan het feit dat ik in één oogopslag al mijn taken en afspraken voor de komende dagen kon zien ben ik erg gewend geraakt. Heeft iemand nog een tip voor een programma dat ThumbCal zou kunnen vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Ik zou graag één van deze microSDHC kaartjes kopen:
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc
Met het doel daar toch zo'n dikke 8GB aan muziek op te zetten, en 2GB aan films/series. Nu vroeg ik me af of iemand er ervaring mee heeft hoeveel trager de telefoon erdoor wordt of dat alleen MediaScape er trager van wordt. En hoe erg is dit dan in beide gevallen?

Edit:
Ik vraag me ook af of deze erg snel kunnen zijn, het is nogal een lage prijs namelijk:
http://shop.ebay.com/i.ht...ngCbx=1&_udlo=30&_udhi=50

http://shop.ebay.com/i.ht...trksid=p3286.c0.m19&gbr=1

[ Voor 31% gewijzigd door Dimiz op 03-08-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:24

Matjan

:D

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:33:
[...]

Ik gebruik antivirus, gratis te downloaden van de market.
Is het echt nodig om een antivirus te installeren? Ik lees overal tegenstrijdige berichten... Sommigen zeggen dat het wel nodig en anderen juist dat het echt helemaal niet nodig is... Weet iemand hier iets meer over te vertellen?

Edit:
Deze toch ook maar geinstalleerd... F

[ Voor 5% gewijzigd door Matjan op 03-08-2010 16:35 ]

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Matjan schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:24:
[...]

Is het echt nodig om een antivirus te installeren? Ik lees overal tegenstrijdige berichten... Sommigen zeggen dat het wel nodig en anderen juist dat het echt helemaal niet nodig is... Weet iemand hier iets meer over te vertellen?

Edit:
Deze toch ook maar geinstalleerd... F
Op het moment is dat nog absoluut niet nodig. Hoewel de bedrijven achter deze applicaties je graag anders doen geloven, is de kans op een virus op een smartphone verwaarloosbaar klein.
Dat zal ongetwijfeld in de toekomst veranderen, maar op het moment gebruikt zo'n virusscanner enkel kostbare processorkracht en batterijvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Ik ben van plan ook wat films erop te zetten voor onderweg, welke codec geeft het beste beeld op deze telefoon, of gewoon divx aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

videoman schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:22:
Ik ben van plan ook wat films erop te zetten voor onderweg, welke codec geeft het beste beeld op deze telefoon, of gewoon divx aanhouden.
Volgens mij ondersteunt de standaard video speler geen divx/xvid. Probeer H.264: jelmervos in "Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

videoman schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:22:
Probeer Yxflash eens. Heerlijke app voor films/series. Gebruik m ook voor series onderweg. Erg goed beeld en heb tot nu toe nog niks om hoeven te zetten.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudf
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-07 09:45
Ben al een tijdje aan het zoeken maar kan er niks over vinden. Ik zoek de ouderwetse geluidsrecorder. Volgens mij is iedere moderne telefoon er mee uitgerust, maar op de X10 kan ik deze niet vinden. Iemand enig idee waar die verstopt zit of moet ik er een app voor downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ugc2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-12-2023
Ruudf schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:47:
Ben al een tijdje aan het zoeken maar kan er niks over vinden. Ik zoek de ouderwetse geluidsrecorder. Volgens mij is iedere moderne telefoon er mee uitgerust, maar op de X10 kan ik deze niet vinden. Iemand enig idee waar die verstopt zit of moet ik er een app voor downloaden?
Na wat googlen:
The X10 does not have a preloaded recording application, but if you search the Market you will find applications that will use the built in microphone or recording.
- Christine
Sony Ericsson Answers Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:48

-db-

Hoi

De X10 heeft wel een voorgeinstalleerde app, die is om een of andere reden alleen niet direct te benaderen.
Als je met bettercut tussen de services kijkt staat geluidsrecorder daar gewoon tussen en kun je een snelkoppeling maken.

Als je geen bettercut geinstalleerd hebt is een app downloaden waarschijnlijk nog het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwste update is vandaag door KPN goedgekeurd, bij mij althans, gisteren nog gecheckt en toen was het er nog niet. heb nu .26 er op staan. Merk overigens geen verschil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietbuks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:25:
nieuwste update is vandaag door KPN goedgekeurd, bij mij althans, gisteren nog gecheckt en toen was het er nog niet. heb nu .26 er op staan. Merk overigens geen verschil....
Heb hier inderdaad ook een 1.59MB grote update.
Bel via Telfort, maar zou dus door KPN gepusht kunnen worden.

Was: R2BA023 & is geworden: R2BA026

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

KPN is er redelijk snel bij met de updates. Komt dit doordat ze niks hoeven aan te passen aan de firmware?

Hier een overzicht van geteste firmwares voor de X10i: http://www.ptcrb.com/ctia...request.cfm?modelid=16755

[ Voor 39% gewijzigd door jelmervos op 04-08-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Kent iemand een app om .mkv met de subtitles af te spelen?

Al aardig wat players geprobeerd, vele spelen mkv wel af maar ik kan de ondertitels niet selecteren.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

H3llSiNG schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:56:
Kent iemand een app om .mkv met de subtitles af te spelen?

Al aardig wat players geprobeerd, vele spelen mkv wel af maar ik kan de ondertitels niet selecteren.
volgens mij is er nog geen app die dit goed doet. Wat je zegt: veel spelen wel mkv, maar geen subtitles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, probleempje, ik krijg mijn 3G niet meer aan de gang.
Mijn vrouw en ik hebben beide een X10, die van haar doet het wel.
Getest op meerdere plaatsen in de stad samen, maar ik krijg hem niet meer aan de praat.
Alle instellingen staan gelijk, met uitzondering van

instellingen/draadloze bedieningselementen/mobiele netwerken/namen toegansgpunten.

Hier heb ik staan: portalmmm.nl_offextendedcontrols_offextendedcont......veel tekst;-)
Mijn vrouw: portalmmm.nl_off

Dus ik heb dit veranderd naar haar instellingen omdat ik vermoedde dat het widget extended controls hier mee aan het klieren is geweest.

Resultaat: nul
Ik kan het ook niet meer terugzetten naar die andere instellingen.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe? Thuis gebruik ik gewoon wifi, maar onderweg zou ik het toch makkelijk vinden weer over 3G te beschikken. Vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:41:
oke, probleempje, ik krijg mijn 3G niet meer aan de gang.
...
Herstel de settings eens naar de standaard settings van je provider. Deze zijn via Google vast te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het al gevonden, totaal overheen gelezen, maar in een post hier van verleden week had iemand hetzelfde

instellingen -> draadloze bedieningselementen -> mobiele netwerken -> namen toegangspunten
Druk dan op de menu-knop (met die vierkantjes)
selecteer standaardinstellingen herstellen.

En nu doet hij het weer.
@Jelmervos, toch bedankt voor je hulp ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb besloten om over te stappen naar een ander toestel.

[ Voor 92% gewijzigd door sonyfreakje op 06-08-2010 22:51 . Reden: aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

sonyfreakje schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:39:
Tevens nog de vraag : zijn er geen custom roms beschikbaar met een betere android versie ?
Je doet je naam geen eer aan ;)
Er zijn (nog) geen custom ROMs omdat de bootloader nog niet is gekraakt. Wel kun je je X10 debranden met een Generic ROM.
Overigens is het niet normaal dat je X10 continu hangt, je kunt je telefoon dan niet eens gebruiken. Ik zou terug gaan naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Niet online
Ik ben terug geweest naar de winkel , maar die zeggen dat het bekend is dat het toestel niet vlekkeloos reageerd en dat er een groot verschil is met bv een htc.
Jammer dat de bootloader niet is gekraakt zeg zou een stuk leuker kunnen worden met een nieuwe android versie, al heb ik een video op internet gezien met android 2.1 op een x10 maar dat is kwa snelheid niet veel beter geworden .

Ik was altijd een sony freak maar moet toegeven dat ik er over denk om mijn naam aan te gaan passen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
ik vind het vreemd. Ik heb de X10 nu al een paar maanden. En ik heb nog niet meegemaakt dat mijn telefoon vastliep. Het lijkt mij er meer op dat er iets mis is met je telefoon. Heb je al een keer je telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
sonyfreakje schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:39:
ik snap niet goed meer wat sony wil met al die kleine updates,

mijn x10i hangt continu , regelmatig krijg ik een fout dat het android systeem gestopt is ,
regelmatig krijg ik de melding dat ik opnieuw mijn pincode in moet geven .
het toestel is traag ,
ik zie het voor mij persoonlijk als de grootste miskoop van 2010 , ik ben afgestapt van mijn iphone nadat ik gespeeld had met een htc desire, ik denk android is android en ging voor de x10i , maar ik begin nu weer te denken dat sony ericsson iets op de markt heeft gebracht wat totaal niet af is .

Tevens heb ik er veel moxier programma's opzitten waardoor mail slecht werkt, agenda afspraken komt totaal geen melding van op je toestel , niet alles wordt goed gesynchroniseerd. Is er een manier om al die rommel er af te krijgen en zou het toestel dan misschien wat beter werken ?

Tevens nog de vraag : zijn er geen custom roms beschikbaar met een betere android versie ?
Jij moet gaan rooten, dan kan je alle standaard apps verwijderen, de startup programma's regelen en meer. Kan het niet zijn dat die vastlopers komen doordat je je geheugen vol hebt staan? installeer een stak manager en sluit een hoop zooi af, zoals moxier, timescape, mediascape e.d.

Ik heb hiervoor een w800 en een w960 gehad, maarnog nooit zo'n snelle SE. Kan zijn dat je ervaring met de HTC anders is, maar kan me niet voorstellen dat er een wereld van verschil tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Niet online
aanpassing

[ Voor 126% gewijzigd door sonyfreakje op 06-08-2010 22:52 . Reden: aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Het Sony Ericsson Xperia X10 Rooten & Custom ROM's topic
kijk hier eens, daar staan voldoende links in om succesvol met elke firmware te rooten. Als je op dit moment r2ba026 hebt, dan kan je het op een simpele manier doen zonder dat je iets hoeft te flashen of herinstalleren.
Je kan daarna met titanium backup alle zooi verwijderen, inclusief timescape mediascape moxier en facebook. meer hierover in het andere topic. Over garantie kan ik niks zeggen, het is mij iig niet gelukt om de originele firmware terug te krijgen, je kan wel altijd terug naar een ongeroote standaard firmware d.m.v. flashen. (ik ga ervan uit nooit van garantie gebruik te maken).

Aangezien dezelfde processor in de desire zit zou hij in princiepe net zo snel moeten zijn, behalve dat hij wat meer geheugen en een nieuwere android op zitten.

[ Voor 29% gewijzigd door paazei op 04-08-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avec_style schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:48:
ik vind het vreemd. Ik heb de X10 nu al een paar maanden. En ik heb nog niet meegemaakt dat mijn telefoon vastliep. Het lijkt mij er meer op dat er iets mis is met je telefoon. Heb je al een keer je telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen?
hier hetzelfde, Standaard software en nooit geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermercado
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04-2021
Hier ook, nooit vast lopers gehad en doet het altijd goed.
Zowel met andere apps als de standaard apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sonyfreakje schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:00:
Ok dus als ik het hier goed begrijp zou de x10 dus eigenlijk net zo snel moeten zijn als een htc ? dan ga ik
Stuur maar terug voor garantie, ik heb exact het zelfde gehad, werd er gek van 7 a 10 per dag herstarten min 2 keer per dag de battery er uit omdat hij niet meer wilde herstarten. constant apps welke foutmeldingen gaven. foto's die verminkt werden na 3 keer openen. (heb je soms mijn oude toestel??) Ik ben toen boos geworden op mijn telco omdat zij mij door stuurde naar SE terwijl het toestel nog geen week oud was en na wat mopperen van mijn kant hebben ze mijn oude X10 omgeruild voor een nieuwe deze heb ik nu weer 4 maanden en is nog nooooit vast gelopen en is super snel.

Ik denk dat mijn oude toestel een geheugen probleem had en daardoor steeds vast liep, wat er met dat toestel gebeurd is ??? ze geloofde me niet bij de telco en SE en hadden ook van die wazige antwoorden als je moet er een task killer op zetten, en ja het is android dat loopt wel een vast of het zal wel door een van de apps komen. ALLEMAAL ONZIN DE X10 MOET EN KAN ZONDER PROBLEMEN DRAAIEN, en laat je niet afscheepen en laat hem repareren of ruil hem om,

Rooten heeft ook geen zin omdat je hardware nogsteed brak is en dus ook daarna je toestel blijft vastlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 17:18
mijn x10 reboot een enkele keer uit zichzelf. Dit doet hij sinds kort, maar ik kan de eventueel foute app er niet uitvissen. Is er een log te benaderen in de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

BlackBull schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:42:
mijn x10 reboot een enkele keer uit zichzelf. Dit doet hij sinds kort, maar ik kan de eventueel foute app er niet uitvissen. Is er een log te benaderen in de telefoon?
Ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 07:54:
[...]

ALLEMAAL ONZIN DE X10 MOET EN KAN ZONDER PROBLEMEN DRAAIEN, en laat je niet afscheepen en laat hem repareren of ruil hem om,

Rooten heeft ook geen zin omdat je hardware nogsteed brak is en dus ook daarna je toestel blijft vastlopen.
Ik ben het met Antoine.nl eens.Je X10 hoort het gewoon te doen zonder problemen. Het lijkt erop dat er iets mis is met je telefoon. Rooten kan dit volgens mij niet oplossen. Sterker nog, ik denk dat je je garantie kwijtraakt als je dit doet. (en probeer dan maar een nieuwe telefoon te krijgen van SE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 17:18
bartsled schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:17:
[...]

Dat probleem heb ik ook. Ook heb ik wel eens last dat de andere kant een heel hard geluid hoort, alsof ik met volle kracht in de hoorn blaas ofzo. Tot dusver geen fix gevonden...
Hier hetzelfde. Ik hoor zelf niks en anderen denken steeds dat ik zit te kuchen of te grommen ofzo, heel vaag. (T-mobile btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 22:43
BlackBull schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:33:
[...]

Hier hetzelfde. Ik hoor zelf niks en anderen denken steeds dat ik zit te kuchen of te grommen ofzo, heel vaag. (T-mobile btw)
Grappig zoiets kreeg ik dus ook laatst te horen van degene waarmee ik belde. Zelf hoor je idd niets... Het is overigens niet bij elk gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackBull schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:42:
toevallig niet auto-kill aanstaan binnen een task-manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 07:54:
[...]

Stuur maar terug voor garantie, ik heb exact het zelfde gehad, werd er gek van 7 a 10 per dag herstarten min 2 keer per dag de battery er uit omdat hij niet meer wilde herstarten. constant apps welke foutmeldingen gaven. foto's die verminkt werden na 3 keer openen. (heb je soms mijn oude toestel??) Ik ben toen boos geworden op mijn telco omdat zij mij door stuurde naar SE terwijl het toestel nog geen week oud was en na wat mopperen van mijn kant hebben ze mijn oude X10 omgeruild voor een nieuwe deze heb ik nu weer 4 maanden en is nog nooooit vast gelopen en is super snel.

Ik denk dat mijn oude toestel een geheugen probleem had en daardoor steeds vast liep, wat er met dat toestel gebeurd is ??? ze geloofde me niet bij de telco en SE en hadden ook van die wazige antwoorden als je moet er een task killer op zetten, en ja het is android dat loopt wel een vast of het zal wel door een van de apps komen. ALLEMAAL ONZIN DE X10 MOET EN KAN ZONDER PROBLEMEN DRAAIEN, en laat je niet afscheepen en laat hem repareren of ruil hem om,

Oke dat klinkt overtuigend, ik kan op het moment geen gesprek meer beantwoorden , ik krijg de inkomende oproep en krijg dan de melding zodra ik opneem"android system is stopped" Dan vraagt ie weer om de pincode, en zo gaat dat de hele dag maar door .Ik ga op zoek naar een service point of zo want dit is niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
sonyfreakje schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:09:
[...]

Oke dat klinkt overtuigend, ik kan op het moment geen gesprek meer beantwoorden , ik krijg de inkomende oproep en krijg dan de melding zodra ik opneem"android system is stopped" Dan vraagt ie weer om de pincode, en zo gaat dat de hele dag maar door .Ik ga op zoek naar een service point of zo want dit is niet leuk meer.
Het zou een hardware probleem kunnen zijn, maar aan de andere kant kan het ook een taskmanager zijn die een belangrijk proces van de telefoon killed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudf
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-07 09:45
-db- schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:34:
De X10 heeft wel een voorgeinstalleerde app, die is om een of andere reden alleen niet direct te benaderen.
Als je met bettercut tussen de services kijkt staat geluidsrecorder daar gewoon tussen en kun je een snelkoppeling maken.

Als je geen bettercut geinstalleerd hebt is een app downloaden waarschijnlijk nog het makkelijkst.
Aha, dank voor de tips. Ik had m ook zien staan maar niet benaderbaar inderdaad. Ik ga een app downloaden, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
zie net in een andere thread dat een user de facebook applicatie kan updaten op zijn X10. Bij mij is dat niet mogelijk. Kunnen jullie wel de facebook applicatie updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlamwillem
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:21
hallo

de laatste tijd heb ik het probleem dat mjn x10 steeds reboot of helemaal niet opstart. en het probleem zit waarschijnlijk bij advanced task manager. Is er een andere dan de normale manier om deze te verwijderen , want ik krijg de telefoon net opgestart en dan reboot die alweer,

gr jw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
vlamwillem schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 18:04:
hallo

de laatste tijd heb ik het probleem dat mjn x10 steeds reboot of helemaal niet opstart. en het probleem zit waarschijnlijk bij advanced task manager. Is er een andere dan de normale manier om deze te verwijderen , want ik krijg de telefoon net opgestart en dan reboot die alweer,

gr jw
Stel deze vraag in het root topic. Het is mogelijk om met een cmd vanaf je pc apps te verwijderen, maar volgens mij moet hij dan alsnog geboot zijn voor je begint. Ik stel voor om een repair.uit te voeren, of via flashtoool direct 026 erop flashen. Je zit nu toch vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlamwillem
paazei schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:16:
[...]

Stel deze vraag in het root topic. Het is mogelijk om met een cmd vanaf je pc apps te verwijderen, maar volgens mij moet hij dan alsnog geboot zijn voor je begint. Ik stel voor om een repair.uit te voeren, of via flashtoool direct 026 erop flashen. Je zit nu toch vast.
Het is me gelukt om de taskmanager te verwijderen , maar nu blijft hij alsnog steeds rebooten :S

gr jw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
vlamwillem schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:40:
[...]

Het is me gelukt om de taskmanager te verwijderen , maar nu blijft hij alsnog steeds rebooten :S

gr jw
Dan zou ik toch een repair of flash doen, je bent dan wel alles kwijt, maar nu kan je er volgens mij ook niks mee. Hoe heb je het kunnen verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlamwillem
paazei schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:42:
[...]

Dan zou ik toch een repair of flash doen, je bent dan wel alles kwijt, maar nu kan je er volgens mij ook niks mee. Hoe heb je het kunnen verwijderen?
Hij doet het af en toe even , dus ik kon hem verwijderen. Maar nu doet die steeds rebooten , maar ik blijf toch proberen.

edit: Net even teruggezet naar fabrieksinstellingen maar hij blijft toch weer steeds opnieuw rebooten.

[ Voor 11% gewijzigd door vlamwillem op 05-08-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

vlamwillem schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:10:
[...]

Hij doet het af en toe even , dus ik kon hem verwijderen. Maar nu doet die steeds rebooten , maar ik blijf toch proberen.

edit: Net even teruggezet naar fabrieksinstellingen maar hij blijft toch weer steeds opnieuw rebooten.
Heb je ook al geprobeerd om via SEUS een clean install uit te voeren? Als hij het daarna nog steeds doet dan terug naar de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 08:45
Ik heb sinds een paar weken een (klein) probleem: mijn X10 raakt 's nachts vaak de (3)G verbinding kwijt, en pakt die ook niet meer op totdat ik reboot of (wat sneller is) vliegtuigmodus AAN/UIT zet, en dan m'n PIN invoer. Hij pakt de verbinding ook niet automatisch op, als ik op plekken kom waar ik zeker 3G ontvangst zou moeten hebben (Utrecht CS bijv.).

Nu heb ik thuis (Utrecht) meestal alleen maar GPRS, geen UMTS (Vodafone). Ik ontvang soms nog wel eens een mailtje 's nachts, of App updates notificaties, maar ik kan bijna iedere ochtend wel weer opnieuw m'n PIN invoeren, voordat ik weer GPRS/UMTS heb. Als ik dat heb gedaan, werkt de (3)G verbinding de hele dag zonder problemen.
Voor de duidelijkheid: er zijn regelmatig nachten dat ik wel mailtjes ontvang, maar dat 's ochtends de verbinding weg is.

Ik heb geen taks manager/killer, geen JuiceDefender (niet meer althans) draaien, geen APN-droid o.i.d.
De update naar R2BA026 heeft ook niet geholpen.

Als ik bij Status kijk, zie ik bij "Type mobiel netwerk" wel GPRS (of UMTS), maar bij "Status mobiel netwerk" de melding "verbinding verbroken" (duh 8)7 )...

Normaal gesproken (bij 3G) kan ik WiFi aanzetten en wordt 3G verbinding verbroken. Als ik dan weer WiFi uitzet, wordt de 3G verbinding hersteld.
Dat werkt helaas niet als trucje om die 3G verbinding 's ochtends weer aan de praat te krijgen: na WiFi aan te hebben gehad, herstelt ie niet de verbroken 3G...

Iemand enig idee?

Verder erg tevreden, met de laatste update lijkt ie toch weer net ietsje sneller te reageren, over batterijduur ook niets te klagen ;)
Ik word wel heel nieuwsgierig naar de 2.1 update, volgens deze bron zouden we wel eens dicht bij een officiele release kunnen zijn...

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:10
Heeft iemand een KPN/HI Rom die officieel is en met mij wilt delen? (als dit mag hier, anders verwijder mijn post maar mods;) )
Heb zelf een KPN maar perongeluk gedebrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook weleens dat mijn 3g verbinding s'nachts uitvalt.
Een reboot is dan de enige manier om weer verbinding te krijgen.
Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Lucky0wn schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:26:
Heeft iemand een KPN/HI Rom die officieel is en met mij wilt delen? (als dit mag hier, anders verwijder mijn post maar mods;) )
Heb zelf een KPN maar perongeluk gedebrand
waarom zou je terug naar de Hi ROM willen?
Het enige verschil tussen de 2 roms is toch dat je nu sneller de updates binnenkrijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

avec_style schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:47:
[...]

waarom zou je terug naar de Hi ROM willen?
Het enige verschil tussen de 2 roms is toch dat je nu sneller de updates binnenkrijgt?
Toch ook de Hyves ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
ok, dan heb je waarschijnlijk niet gedebrand met de Nederlandse ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

avec_style schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:59:
ok, dan heb je waarschijnlijk niet gedebrand met de Nederlandse ROM.
Ik heb er geen ervaring mee. Is er een Generic (dus niet branded) Nederlandse ROM dan? Zo ja, waar kan ik die vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door jelmervos op 06-08-2010 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er nou precies anders met de laatste update? Ik merk er echt niets van, helaas kan ik ook niet echt een release list vinden (weet niet waar ik die moet zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:34:
Ik heb het ook weleens dat mijn 3g verbinding s'nachts uitvalt.
Een reboot is dan de enige manier om weer verbinding te krijgen.
Erg vervelend.
Even naar airplane mode en terug werkt ook en is veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermercado
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04-2021
jelmervos schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:07:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee. Is er een Generic (dus niet branded) Nederlandse ROM dan? Zo ja, waar kan ik die vinden?
Dit is de nl rom Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paqbro
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 21:47
GKW schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:22:
[...]

Even naar airplane mode en terug werkt ook en is veel makkelijker.
Ik merk dat de batterij weer net zolang meegaat als bij versie .16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gistrn mijn X10 aan de comp gehangen en wat denk je hij zegt dat er een update is. affijn back up's gemaakt en de boel geinstaleerd. Heb dit al 2x eerder gedaan maar was dan nooit alles kwijt instelling bleven zoals ze waren ook bij de voorlaatste keer.
Tot nu dan want nu ben ik alles kwijt.
Ben al vanaf vanmorgen 9.00 bezig om erachter te komen hoe ik in godsnaam de apps en andere gegevens die op mijn sd kaart staan weer terug op mijn mobiel te krijgen. En ja ik heb ook hier gezocht ook op de SE site geen duidelijke uitleg hierover.

weet iemand een link waar ik dit kan vinden svp Help of even kan uitleggen hoe dit gedaan moet worden
Thanx bvd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Dimiz schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:38:
Ik zou graag één van deze microSDHC kaartjes kopen:
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc
Met het doel daar toch zo'n dikke 8GB aan muziek op te zetten, en 2GB aan films/series. Nu vroeg ik me af of iemand er ervaring mee heeft hoeveel trager de telefoon erdoor wordt of dat alleen MediaScape er trager van wordt. En hoe erg is dit dan in beide gevallen?

Edit:
Ik vraag me ook af of deze erg snel kunnen zijn, het is nogal een lage prijs namelijk:
http://shop.ebay.com/i.ht...ngCbx=1&_udlo=30&_udhi=50

http://shop.ebay.com/i.ht...trksid=p3286.c0.m19&gbr=1
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 08:45
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:11:
Gistrn mijn X10 aan de comp gehangen en wat denk je hij zegt dat er een update is. affijn back up's gemaakt en de boel geinstaleerd. Heb dit al 2x eerder gedaan maar was dan nooit alles kwijt instelling bleven zoals ze waren ook bij de voorlaatste keer.
Tot nu dan want nu ben ik alles kwijt.
Ben al vanaf vanmorgen 9.00 bezig om erachter te komen hoe ik in godsnaam de apps en andere gegevens die op mijn sd kaart staan weer terug op mijn mobiel te krijgen. En ja ik heb ook hier gezocht ook op de SE site geen duidelijke uitleg hierover.

weet iemand een link waar ik dit kan vinden svp Help of even kan uitleggen hoe dit gedaan moet worden
Thanx bvd 8)7
Apps krijg je niet zomaar terug met een back-up volgens mij. De "back-up & restore" (sinds firmware R2BA023) functie maakt voornamelijk back-ups van gesprekshistorie, berichten, etc. Die back-up wordt gemaakt op de SD-kaart.
Er staat verder nog:
...Tevens wordt in de back-up een kopie van elke gedownloade applicatie opgenomen. Houd er rekening mee dat, afhankelijk van de werking van de afzonderlijke applicaties, de instellingen en data van applicaties mogelijk niet meer beschikbaar zijn.
Zo'n back-up terugplaatsen, kan met hetzelfde programma.
Is dit ook de manier waarop je je back-up hebt gemaakt?

Alles wat op je SD-kaart staat, zou er sowieso nog moeten zijn: dat wordt niet overschreven.
Ben trouwens wel benieuwd om welke update het dan gaat, dat al je instellingen/apps weg zijn? Elke update tot nu toe heeft (bij mij althans) mijn instellingen ongemoeid gelaten.
Toch niet al de upgrade naar Android 2.1 :o

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loial
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
Paqbro schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:40:
Ik merk dat de batterij weer net zolang meegaat als bij versie .16.
Ik heb daar ook last van:
Mijn batterijduur was opgelopen naar 3 dagen op R2BA023 (verkregen via de Over The Air update), so far so good.
Maar toen heb ik hem vorige week aan de PC gehangen en die vond een update... Die heb ik toen geinstalleerd, maar toen was hij nog steeds R2BA023. Wel had ik toen een ander icoontje als Timescape op Hyves updates gaat checken (niet meer de gele hyves icoon, maar een pijltje naar beneden, bijna hetzelfde als Facebook en Twitter) EN vanaf toen kon ik maar weer 1 dag doen met mijn X10.

Van de week weer een OTA update gehad (naar R2BA026), maar ik kan nog steeds maar een dag doen met mijn X10.

Ik hoop eigenlijk dat hij de accu weer moet leren kennen en het weer naar 3 dagen gaat, al kan ik dat niet begrijpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DerManiak schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:27:
[...]

Apps krijg je niet zomaar terug met een back-up volgens mij. De "back-up & restore" (sinds firmware R2BA023) functie maakt voornamelijk back-ups van gesprekshistorie, berichten, etc. Die back-up wordt gemaakt op de SD-kaart.
Er staat verder nog:

[...]

Zo'n back-up terugplaatsen, kan met hetzelfde programma.
Is dit ook de manier waarop je je back-up hebt gemaakt?

Alles wat op je SD-kaart staat, zou er sowieso nog moeten zijn: dat wordt niet overschreven.
Ben trouwens wel benieuwd om welke update het dan gaat, dat al je instellingen/apps weg zijn? Elke update tot nu toe heeft (bij mij althans) mijn instellingen ongemoeid gelaten.
Toch niet al de upgrade naar Android 2.1 :o
Back up en restore evanals astro back up gebruikt maar die zie ik juist niet meer terug op mijn mobiel
is nog steeds 1.6 versie 026 dus daar schieten we niks mee op.

wil dus de gegevens die op mijn SD kaart staan terugzetten op mijn mobiel iemand ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:16
Als je Astro back up even opnieuw via de Market download kun je gewoon naar je SD navigeren voor de backup files. Daar moeten ze ergens verstopt staan, tenzij jij ervoor hebt gekozen om de backup naar je interne opslag op te slaan. Dan ben je inderdaad alles kwijt.

Ik lees hier sowieso veel berichten van mensen over het backuppen van email en contactpersonen, maar als je een Google account (met Gmail erbij) hebt (aangemaakt) dan synced hij alles met de online opslag en hoef je na herinstallatie van je X10 alleen even te syncen en alles is terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartsled schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:50:
Als je Astro back up even opnieuw via de Market download kun je gewoon naar je SD navigeren voor de backup files. Daar moeten ze ergens verstopt staan, tenzij jij ervoor hebt gekozen om de backup naar je interne opslag op te slaan. Dan ben je inderdaad alles kwijt.

Ik lees hier sowieso veel berichten van mensen over het backuppen van email en contactpersonen, maar als je een Google account (met Gmail erbij) hebt (aangemaakt) dan synced hij alles met de online opslag en hoef je na herinstallatie van je X10 alleen even te syncen en alles is terug :)
Ik was inmiddels ook al zo ver en had astro opnieuw gedownload. bdankt voor de tip anyway was idd even zouken maar heb nu alle apps weer terug staan nu nog weer alles indelen

contacten had ik gelukkig alweer terug waar zouden we zijn zonder dit forum
aan allen hier kunnen we wat mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Niet online
Ik ben inmiddeld zo ver dat ik ga overstappen , ik ben in de winkel geweest, pda shop eindhoven , heb alle toestellen langs elkaar gelegt en het verschil met een samsung i9000 of htc was wel heel groot, zojuist maar mijn xperia te koop gezet en ga de overstap maken naar de samsung is toch echt een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_Edje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-07 19:25
sonyfreakje schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 18:08:
Ik ben inmiddeld zo ver dat ik ga overstappen , ik ben in de winkel geweest, pda shop eindhoven , heb alle toestellen langs elkaar gelegt en het verschil met een samsung i9000 of htc was wel heel groot, zojuist maar mijn xperia te koop gezet en ga de overstap maken naar de samsung is toch echt een wereld van verschil.
Zo'n sonyfreak was je dus toch niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Niet online
L_Edje schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 19:10:
[...]

Zo'n sonyfreak was je dus toch niet :+
Tot op heden had ik heel veel sony spullen was altijd zeer tevreden , ik ben alleen van mening dat ze de plank mis hebben geslagen met deze ericsson x10, mogelijk als ze een update uitbrengen is het weer goed maar niemand weet wanneer deze update gaat verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

sonyfreakje schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 22:53:
[...]

Tot op heden had ik heel veel sony spullen was altijd zeer tevreden , ik ben alleen van mening dat ze de plank mis hebben geslagen met deze ericsson x10, mogelijk als ze een update uitbrengen is het weer goed maar niemand weet wanneer deze update gaat verschijnen.
Jawel, in september 8) Dat is door SE zelf bevestigd. Zoals velen al in dit topic hebben gezegd is er echt iets mis met jouw X10, want haast niemand herkent zich in de problemen die je noemt. Jammer dat je een HTCfreakje wordt ;)

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.