Ik heb sinds een paar weken een (klein) probleem: mijn X10 raakt 's nachts vaak de (3)G verbinding kwijt, en pakt die ook niet meer op totdat ik reboot of (wat sneller is) vliegtuigmodus AAN/UIT zet, en dan m'n PIN invoer. Hij pakt de verbinding ook niet automatisch op, als ik op plekken kom waar ik zeker 3G ontvangst zou moeten hebben (Utrecht CS bijv.).
Nu heb ik thuis (Utrecht) meestal alleen maar GPRS, geen UMTS (Vodafone). Ik ontvang soms nog wel eens een mailtje 's nachts, of App updates notificaties, maar ik kan bijna iedere ochtend wel weer opnieuw m'n PIN invoeren, voordat ik weer GPRS/UMTS heb. Als ik dat heb gedaan, werkt de (3)G verbinding de hele dag zonder problemen.
Voor de duidelijkheid: er zijn regelmatig nachten dat ik wel mailtjes ontvang, maar dat 's ochtends de verbinding weg is.
Ik heb geen taks manager/killer, geen JuiceDefender (niet meer althans) draaien, geen APN-droid o.i.d.
De update naar R2BA026 heeft ook niet geholpen.
Als ik bij Status kijk, zie ik bij "Type mobiel netwerk" wel GPRS (of UMTS), maar bij "Status mobiel netwerk" de melding "verbinding verbroken" (duh

)...
Normaal gesproken (bij 3G) kan ik WiFi aanzetten en wordt 3G verbinding verbroken. Als ik dan weer WiFi uitzet, wordt de 3G verbinding hersteld.
Dat werkt helaas niet als trucje om die 3G verbinding 's ochtends weer aan de praat te krijgen: na WiFi aan te hebben gehad, herstelt ie niet de verbroken 3G...
Iemand enig idee?
Verder erg tevreden, met de laatste update lijkt ie toch weer net ietsje sneller te reageren, over batterijduur ook niets te klagen
Ik word wel heel nieuwsgierig naar de 2.1 update, volgens deze
bron zouden we wel eens dicht bij een officiele release kunnen zijn...
Life's a Game, and I like to play...