Infinity88 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:43:
[...]
Ze adviseren het blijkbaar ook, dat is juist het punt. Trouwens, als er toch maar enkele dingen geupdate moeten worden, waarom gebruikt seus de 40mb versie dan niet?
Ik zeik trouwens ook niet op SE, ik vind dat ze een van de beste gsm's maken. Maar qua marketing en updates kunnen ze wel nog iets leren. Geen enkele contactpersoon van SE die weet wanneer een update komt. En dan blijkt dat unbranded gsm's hun firmware later krijgen dan branded. Daar zit helemaal geen logica in. En ik vind dat ze ook een changelog mogen uitgeven.
En ik heb mijn verwachtingen zeker niet te hoog gestelt, als iedereen op xda flipt over hoeveel sneller hun x10 is en hoeveel de batterij langer meegaat is het toch wel logisch dat ik teleurgestelt ben als ik niks merk na de update. Trouwens de gsm verliest de ene nacht 2% en de andere nacht 10% dan stel ik mij toch vragen, en nee dat komt niet door third party apps. Ze moeten onder andere de cpu in standby op 200MHz ofzo zetten.
Ik zal zelfs meer zeggen, na de update is de foto kwaliteit verslechtert bij het bekijken.
Als iemand dan zegt dat sony ericsson adviseert om via seus te updaten dan vind ik dat terecht vreemd dat ze de 40mb versie via ota verspreiden.
edit: op xda blijken er nog te zijn die via ota hebben geupdate en totaal niks merken ervan.
Toegegeven SE kan heel wat verbeteren kwa openheid m.b.t. data van updates en changelogs.
Maar verder ben ik van mening dat de X10 out of the box al redelijk snel was, waardoor de snelheid verbeteringen niet gigantisch Kunnen uitvallen. Wat ik vooral merk is dat hij iets minder kleine haperingetjes heeft die voorheen toch behoorlijk stoorden en dat dat ook de indruk geeft dat hij soepeler->sneller is.
Het is misschien niet ideaal, maar na rooten kan je met setcpu zelf de CPUsnelheden van de standby bepalen. Het feit dat ze dat niet standaart lager hebben gezet is niet om jou battery leeg te slurpen, maar om het systeem stabieler te maken en meer responsive ten koste van de battery.
En die "iemand op xda" kan zoveel zeggen, SE zelf beweert dit niet:
SE-blog
"When the update is available in your market you will receive a message in the notification bar of your X10. The easiest way to get the new software is to accept this update – you can use your mobile network connection or a WiFi connection for the download. Alternatively you can update your phone using your PC – please visit
www.sonyericsson.com/update and follow the instructions."
Laten we erover ophouden, ieder zijn mening, verwacht gewoon niks van een fabrikant en het kan alleen positief uitvallen

SEUS kan alleen je hele firmware flashen, niet aanpassen/updaten. SEUS kan niet eens checken of er een update is zonder hem in flashmode te zetten..