Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Even wat vraagjes. Iemand met een vodafone branded toestel, hoe zie je dat in en aan het toestel? Ik ga een toestel overnemen van iemand die hem bij vodafone krijgt, maar moe tik wel zeker weten of ie echt niet branded is natuurlijk.

En ik ben opzoek naar iemand die een Hi Eindeloos-Online abbo heeft met een Xperia X10, en de vraag hoe radio streaming gaat via 3G/HSDPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dimiz schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:18:

En ik ben opzoek naar iemand die een Hi Eindeloos-Online abbo heeft met een Xperia X10, en de vraag hoe radio streaming gaat via 3G/HSDPA.
Check, het gaat hard. Vorige maand boeide het niet zo. Aangezien er een hele hoge fup was. Maar normaal een aantal uur luisteren en je zit er al vrij snel boven.
En dan gebruik ik de app radio.nl

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Even wat vraagjes. Iemand met een vodafone branded toestel, hoe zie je dat in en aan het toestel? Ik ga een toestel overnemen van iemand die hem bij vodafone krijgt, maar moe tik wel zeker weten of ie echt niet branded is natuurlijk.
Even het testscherm raadplegen op deze manier;
Wanneer je het lockscherm ziet: menu > back > back > menu > back > menu > menu > back
Vanuit dat scherm naar: Service info > SIM lock

Er staat een [x] voor datgene wat gelockt is, in mijn geval is het network gelockt, dus ik kan dan geen Vodafone of T-Mobile netwerk krijgen op mijn KPN telefoon.
Ik heb een Hi Eindeloos Xtra Snel abbo icm. SE X10 en radiostreaming is gewoon perfect mogelijk.

Ook net als streamnl via de applicatie Radio.nl en luister toch gemiddeld 3 uur radio per werkdag. Daarnaast een hoop internetten (dit bericht is zelfs via Hi getypt) en heb nog geen melding gehad dat ik over mijn datalimiet zat. Hoewel ik deze maand begonnen ben met dat veelvuldig internetten, dus ik ben benieuwd of ik nog wat te horen krijg..

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Allemaal goed om te horen! Maar omdat ik weet ook dat Hi geen HSDPA heeft, is het internet dus ook snel genoeg om te streamen? Als ik dit zo zie ga ik er van uit van wel! Ik luister door de weeks elke dag een uurtje radio en op zaterdag 4 uur, dus moet goedkomen denk ik!

@RomeoJ: Staat er verder ook software of andere troep op naast je simlock? Deze persoon had namelijk nagekeken en werd verteld dat hij simlock vrij was, dus ik gooi meteen mijn sim erin om te testen natuurlijk. Als ie dan niet werkt weet ik genoeg. Maar is het dan zo, als hij factory simlock-vrij is, dan zit er zeker ook geen software op van vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 15:39
Dimiz schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:41:
Allemaal goed om te horen! Maar omdat ik weet ook dat Hi geen HSDPA heeft, is het internet dus ook snel genoeg om te streamen? Als ik dit zo zie ga ik er van uit van wel! Ik luister door de weeks elke dag een uurtje radio en op zaterdag 4 uur, dus moet goedkomen denk ik!

@RomeoJ: Staat er verder ook software of andere troep op naast je simlock? Deze persoon had namelijk nagekeken en werd verteld dat hij simlock vrij was, dus ik gooi meteen mijn sim erin om te testen natuurlijk. Als ie dan niet werkt weet ik genoeg. Maar is het dan zo, als hij factory simlock-vrij is, dan zit er zeker ook geen software op van vodafone?
De vodafone versie is branded. Hij mist se sync en vodafone is traag met updates. De kpn versie is qua software gewoon standaard generic, alleen kpn apn instellingen en updates worden gewoon snel uitgegeven. Beide toestellen zijn sim locked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Naja, wat meer de vraag was, wat zie je ervan in de software zelf, veel vodafone merkjes en rooie troep? Want dan valt het sneller op voor mij. De verkoper moet het toestel nog krijgen bij een verlenging van zijn abonnement, en hij had gebeld met een medewerker van vodafone die intern had na gevraagd en die vertelde dat het toestel zowel simlock vrij zou zijn als unbranded. Wat ik dus doe als ik die telefoon uittest, is mijn Hi simkaart erin, doet ie dat niet dan weet ik meteen dat het zaakje niet klopt, maar als dat wel werkt wil ik er ook zeker van zijn dat hij niet branded is, dus zie je meteen vodafone logo's en dergelijken als hij branded zou zijn en je hem opstart bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Dimiz schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:18:
Naja, wat meer de vraag was, wat zie je ervan in de software zelf, veel vodafone merkjes en rooie troep? Want dan valt het sneller op voor mij. De verkoper moet het toestel nog krijgen bij een verlenging van zijn abonnement, en hij had gebeld met een medewerker van vodafone die intern had na gevraagd en die vertelde dat het toestel zowel simlock vrij zou zijn als unbranded. Wat ik dus doe als ik die telefoon uittest, is mijn Hi simkaart erin, doet ie dat niet dan weet ik meteen dat het zaakje niet klopt, maar als dat wel werkt wil ik er ook zeker van zijn dat hij niet branded is, dus zie je meteen vodafone logo's en dergelijken als hij branded zou zijn en je hem opstart bijvoorbeeld?
In het vorige deel van dit topic is de Vodafone X10i uitgebreid aan bod gekomen. Het kwam er op neer dat:
-Het toestel gesimlocked was, ook al zei de Vodafone citypoint van niet
-Er bepaalde functies mistten (uit mijn hoofd: Play Now en SE Sync)
-Er een Vodafone 360 music store was toegevoegd
-Verder geen Vodafone logos in het toestel te vinden zijn, behalve de Vodafone sticker op de doos.
-Vodafone stront traag is met updates uitbrengen, de Vodafone X10 zit nog op de eerste R1FA014 versie.. Terwijl de KPN en unbranded X10i al 2 updates gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:23

LDVC

Let's get it over with

Vin87 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:29:
-Vodafone stront traag is met updates uitbrengen, de Vodafone X10 zit nog op de eerste R1FA014 versie.. Terwijl de KPN en unbranded X10i al 2 updates gehad hebben.
Maar dat doet Vodafone om de user-experience voor haar klanten te verbeteren.... 8)7

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
@Vin87: Helemaal duidelijk, de verkoper meldde mij dat degene van vodafone het intern had nagevraagd, en dat deze wel simlock vrij zou zijn en unbranded. We zullen het dus zien, misschien alleen aan de doos al! Duimen jullie even mee dat hij unbranded en simlock vrij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Dimiz schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:38:
@Vin87: Helemaal duidelijk, de verkoper meldde mij dat degene van vodafone het intern had nagevraagd, en dat deze wel simlock vrij zou zijn en unbranded. We zullen het dus zien, misschien alleen aan de doos al! Duimen jullie even mee dat hij unbranded en simlock vrij is?
offtopic:
Ik hoop voor je dat het niet te ver moet rijden naar de verkoper, want je zou wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen. Natuurlijk hoop ik voor je dat het wel degelijk een SIM-lock vrij toestel is!! :9

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Moet van A'foort naar Breda, ga met de trein want ik ben nog studentje, 1 uurtje dus valt nog mee! *duimt hard verder en wacht op zijn mailtje van de verkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asuurs
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-04-2014
[quote]Wai_AM schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 11:12:
[...]

Met root heb je Quick App clean Cache die in een keer alle cache cleared, zonder root alleen per applicatie die wordt weergegeven.

maar zonder app kan je ook via
instellingen --> toepassingen --> toepassingen beheren --> APP kiezen-->
in toepassingsinfo, waar je normaal ook de app kan verwijderen, kan je cache wissen.

Heb alle cache van alle apps gewist, zit nu op 1.4M vrij....maar ik moet over 20 minuten naar m'n werk en de batterij is nu te leeg om hem binnen te halen.....duss ga het vanavond om 23.00uur proberen! bedankt alvast voor de antwoorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Het is me nog steeds niet duidelijk, komt er nu wel of niet een update naar Android 2.2 (Froyo) naar de X10? Of moeten we dat zelf gaan doen aan de hand van rooten?

Ik heb wel het artikel gelezen over dat Google eisen stelt aan de systeemeisen, maar echt duidelijkheid dat hij niet op de X10 komt krijg ik niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Dimiz op 08-07-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 00:51

-db-

Hoi

Android 2.1 is in ontwikkeling voor de X10 en zolang die niet uit is zal sony ericsson waarschijnlijk niets willen zeggen over 2.2, sterker nog, ik denk dat ze zelf de keuze nog niet gemaakt hebben of ze wel of niet 2.2 officieel op de X10 zullen gaan ondersteunen.

Die eisen waar je het over hebt zijn voor android 3.0, en die zal waarschijnlijk sowieso niet voor de X10 komen. Android 3.0 zal tegen het einde van het jaar uitkomen en gezien de huidige releaseschema's zullen de updates naar 3.0 een drie maanden daarna pas komen.

Met andere woorden, het gaat nog zo'n 9 maanden duren voor 3.0 officieel terecht kan komen op toestellen die nu al uit zijn. Maar gezien er dan waarschijnlijk bij elke fabrikant al hele nieuwe series toestellen zijn zal android 3.0 voor de huidige reeks voor geen enkele fabrikant prioriteit zijn. Dus voor android 3.0 kun je het beste naar de rootmanier kijken en dan zijn de minimale specs niet meer van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net update binnen gehaald.
Met kpn toestel.
Alles is idd er opgebleven.
Had zonder problemen 48 uur zonder opladen,zal nu kijken hoe dit verloopt.
Verder nog weinig veranderingen gezien.
Ja het scherm voor je code is idd veranderd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:57
ik merkte vandaag dat ik e-mails (geen gmail maar pop3) die met bijlage zijn niet kan openen, er blijft 'loading' staan en zelfs de tekst uit de mail kan ik niet zien. hebben meer mensen dit of kan dit aan instellingen liggen?

dus waar het mij om gaat 'heeft iemand een oplossing?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen nadat iemand even naar mijn mobiel had gekeken, is de schermvergrendeling plots van de rechterzijde naar de linkerzijde geweken, waarschijnlijk heeft diegene per ongeluk iets veranderd, weet iemand misschien hoe dat weer naar de rechterzijde te krijgen is, ik heb al vanalles geprobeerd maar kom er niet uit, heb hem sinds kort en is érg wennen, had hiervoor ook nog niet eerder een full touch gehad...

Wat ik hier zo lees over de batterij levensduur, hier hetzelfde drama, hangt hier soms 2 á 3 x per dag aan de lader, kan eigenlijk niet zonder lader een hele dag van huis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:58:
Sinds een paar dagen nadat iemand even naar mijn mobiel had gekeken, is de schermvergrendeling plots van de rechterzijde naar de linkerzijde geweken, waarschijnlijk heeft diegene per ongeluk iets veranderd, weet iemand misschien hoe dat weer naar de rechterzijde te krijgen is, ik heb al vanalles geprobeerd maar kom er niet uit, heb hem sinds kort en is érg wennen, had hiervoor ook nog niet eerder een full touch gehad...
Je had even in de topicstart kunnen kijken bij de FAQ?
quote: Topicstart - FAQ
Huh? Ik moet opeens van rechts naar links unlocken ipv van links naar rechts!
-> Pak te bovenkant van de boog vast en sleep het de andere kant op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Romeo thnx en idd je hebt gelijk maar zo blond als ik ben heb ik de topics doorlopen ipv eerst naar de faqs te kijken... :F :$

Ben nu ook aant updaten maar duurt érg lang... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-09 21:31

FF

@Dimiz:
Ik had een Vodafone X10i (volgens mij wordt naar mijn postings gerefereerd ;)).
Toestel was ondanks alle toezeggingen en beloftes EN gebrand EN gesimlockt.
Simlock (networklock) is er direct door het city point vanaf gehaald omdat ze het zelf ook vreemd vonden.
En de branding was niet te zien, alleen het ontbreken van SE Sync was het duidelijkst zichtbaar (die had ik nu juist nodig ;)).

@jasring:
Heb jij het toestel ook debranded volgens de aanwijzingen van XDA?
Ik heb nu de UK-software erop staan en ik denk dat ik daardoor de .20 heb gekregen.
Ik 'mis' nu hyves-timescape plugin en het schermpje voor spraakkeuze is in het Engels (spraakkeuze werkt trouwens bagger, is er niet een normale die je zelf kan inspreken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Yeah, heb ook .23 nu :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

FF schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 07:10:
Ik 'mis' nu hyves-timescape plugin en het schermpje voor spraakkeuze is in het Engels (spraakkeuze werkt trouwens bagger, is er niet een normale die je zelf kan inspreken?)
Wai_AM heeft op xda-developers die Hyves plugin gezet, want bij mij ontbrak die plugin ook, maar door het installeren van dat APK bestand staat deze er weer netjes tussen.

* RomeoJ geeft Wai_AM een schouderklopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asuurs
  • Laatst online: 04-04-2014
Helaas heeft het niet geholpen, hij begon weer met binnenhalen van de update, maar na 20 seconden weer de melding dat ik te weinig geheugen heb en de telefoon opnieuw moet starten. Mijn /cache was voor deze poging 1.4M, nu weer op 36K
Iemand nog suggesties? anders ga ik terug naar fabrieksinstellingen en probeer het dan nog eens.....

Sony Ericsson support gebeld, ze gaven mij het advies om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen en dan via de pc de update binnen te halen. Ze zei daarbij dat de ota update minder bevat, zo zit er bij de pc update een verbetering voor de batterij bij, die je ota niet zou krijgen......dus ga dat toch maar doen, want mijn batterijduur is niet best :)

[ Voor 34% gewijzigd door asuurs op 09-07-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demandela
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07-2019
Het bellen is wel echt irritant geworden. erger mij er mateloos aan.

Wanneer je een contact selecteert kon je voorheen op het nummer drukken en dan ging die direct bellen.

Nu moet je dan ook nog bevestiging geven door op de groene toets te drukken. Te irritant. Heb nog geen instellingen gevonden. Je kan wel lang op de contact drukken en dan kan je kiezen voor het primaire nummer. maar ook niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Laatst online: 06-04-2023
asuurs schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:17:
Ze zei daarbij dat de ota update minder bevat, zo zit er bij de pc update een verbetering voor de batterij bij, die je ota niet zou krijgen
is er iemand die dit kan bevestigen?

kan het me niet echt voorstellen, maar je weet maar nooit

als dat zo is, vraag ik me af of het nog mogelijk is de update alsnog via pc companion te installeren, door "repair" te kiezen?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 22:04
asuurs schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:17:
Helaas heeft het niet geholpen, hij begon weer met binnenhalen van de update, maar na 20 seconden weer de melding dat ik te weinig geheugen heb en de telefoon opnieuw moet starten. Mijn /cache was voor deze poging 1.4M, nu weer op 36K
Iemand nog suggesties? anders ga ik terug naar fabrieksinstellingen en probeer het dan nog eens.....

Sony Ericsson support gebeld, ze gaven mij het advies om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen en dan via de pc de update binnen te halen. Ze zei daarbij dat de ota update minder bevat, zo zit er bij de pc update een verbetering voor de batterij bij, die je ota niet zou krijgen......dus ga dat toch maar doen, want mijn batterijduur is niet best :)
ik vind dit wel heel vreemd. dat de OTA afwijkt van de pc update. misschien moet ik dat ook maar eens doen, want ik kan altijd wel een betere batterijduur gebruiken.
maar weet iemand of ik dan al mijn instellingen kwijt raak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ja dan raak je alle instellingen kwijt, dus even backup maken

daarom wil ik dit bevestigd hebben, anders ga ik er niet aan beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JarlSX schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:07:

Eén geluk heb je nu dan al hé ;) Je kan je backup maken het backup & restore programma dat SE erbij gestoken heeft ;)
Het lijkt mij toch vreemd dat een update OTA gaat verschillen tov een update via SEUS. Voor andere merken en types (HTC Hero bvb) is toch ook geupdated OTA en denk dat die update wel wat groter is dan 40MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
lijkt mij ook vreemd, but you never know :)

is wel vreemd dat iemand van SE zoiets zegt

(en ik had mybackup pro al :))

[ Voor 20% gewijzigd door JarlSX op 09-07-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 08:52
JarlSX schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:07:

Gisteravond via SEUS ge-update naar R2BA023. Update was ongeveer 140 MB groot, na opstarten van m'n X10 had ik nog gewoon al m'n instellingen, smsjes, apps, etc.
Nu een paar dagen testen wat batterijduur doet. Belangrijkste is toch wel dat hij sneller "voelt", verder zijn het inderdaad maar kleine verschillen.

BTW: ik heb een branded X10i (ontdekt via die trick Menu>back>back>etc..) uit Duitsland, maar nooit iets van "branded shit" gezien tijdens gebruik. Updates rollen in ieder geval wel vlot binnen ;-)

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DerManiak schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:03:
[...]

Gisteravond via SEUS ge-update naar R2BA023. Update was ongeveer 140 MB groot, na opstarten van m'n X10 had ik nog gewoon al m'n instellingen, smsjes, apps, etc.
Nu een paar dagen testen wat batterijduur doet. Belangrijkste is toch wel dat hij sneller "voelt", verder zijn het inderdaad maar kleine verschillen.

BTW: ik heb een branded X10i (ontdekt via die trick Menu>back>back>etc..) uit Duitsland, maar nooit iets van "branded shit" gezien tijdens gebruik. Updates rollen in ieder geval wel vlot binnen ;-)
140mb? Toch een stuk groter als via ota.. Hoop dat iemand het kan bevestigen hoewel ik na 10 uur gebruik nu pas op 80% zit dus de batterij is al een stuk verbeterd bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Laatst online: 08-07 22:48
100% opgeladen op 7 juli 13:00 en nu is hij juist op 50%. Ik denk dat het ongeveer hetzelfde is als ervoor. Ik merk eigenlijk amper verschil met de nieuwe firmware. Enkel timescape is sneller en een paar nieuwe functies zoals thema's enzo. Het zou wel eens kunnen kloppen dat ge terug naar fabrieksinstellingen moet gaan en via seus moet updaten. Ik vond het al raar dat de update maar 40mb is terwijl op xda sommige zeiden dat hun update 140mb is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:09

Chaos-Zero

Sega fan!

100% opgeladen gister om 12 uur, ik heb nu nog 65%.
Bij mij gaat het stukken beter! Voorheen had ik nog maar 65% na een paar uurtjes. Ik ben dus erg blij met de update!

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:40

Steeffoon

Smartphone-nerd

Sinds de update is de batterij merkbaar beter.
Alleen TrackID doethet niet meer...
meer mensen dat probleem?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
stefanaudi schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:05:
Sinds de update is de batterij merkbaar beter.
Alleen TrackID doethet niet meer...
meer mensen dat probleem?
Net even snel getest (liedje gestart in MediaScape, oordopjes bij de microfoon 8) ): 1e keer opstarten gaf ie een foutmelding, maar bij de 2e poging werkte TrackID gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door DerManiak op 09-07-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Heb m gisteravond OTA geüpdate, duurde wel een eeuwigheid terwijl het internet hier ook weer niet zoo.. langzaam is. Merk eigenlijk geen verschil, behalve het PIN-scherm..

Kom maar door met die 2.1 update!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
@FF: Hmm, naja ik blijf positief! Kan hij hem dan ook gewoon simlock vrij laten maken bij zijn vodafone winkel denk je? En hoe zit dat met debranding, zou hij dat ook kunnen claimen? Want als ik dat doe vervalt mijn garantie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 11:24
Infinity88 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:25:
100% opgeladen op 7 juli 13:00 en nu is hij juist op 50%. Ik denk dat het ongeveer hetzelfde is als ervoor. Ik merk eigenlijk amper verschil met de nieuwe firmware. Enkel timescape is sneller en een paar nieuwe functies zoals thema's enzo. Het zou wel eens kunnen kloppen dat ge terug naar fabrieksinstellingen moet gaan en via seus moet updaten. Ik vond het al raar dat de update maar 40mb is terwijl op xda sommige zeiden dat hun update 140mb is.
Hoezo is dat raar? als windows een udate heeft is die toch ook kleiner dan dat je hem opnieuw installeert?
OTA updates zijn updates, Via SEUS en Copmanion plak je de hele firmware er opnieuw overheen inclusief de updates. Wat een rare wereld leven we toch in ;)
Kan mij niet voorstellen dat het waar is van de batterijduur, als wij nu dezelfde .23 hebben, dan zal alles geinstalleerd zijn en niet alles behalve een nieuwe powermanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
paazei schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:50:
[...]

Hoezo is dat raar? als windows een udate heeft is die toch ook kleiner dan dat je hem opnieuw installeert?
OTA updates zijn updates, Via SEUS en Copmanion plak je de hele firmware er opnieuw overheen inclusief de updates. Wat een rare wereld leven we toch in ;)
Kan mij niet voorstellen dat het waar is van de batterijduur, als wij nu dezelfde .23 hebben, dan zal alles geinstalleerd zijn en niet alles behalve een nieuwe powermanagement.
Ze hadden evengoed via OTA de volledige firmware kunnen verspreiden. Daarbij kan het zeker zijn dat voor bepaalde functies het hele OS opnieuw geinstalleerd moeten worden omdat het niet updatebaar is via een patch. En patches in windows zijn veiligheidslekken dichten. Als ze het OS willen verbeteren komen ze ook ineens met een hele nieuwe OS inplaats van een simpele update uit te geven.

Ik vind het niet raar dat de update via seus groter is, ik vond het raar dat de update via ota maar 41 mb is. Zou straf zijn moesten ze bullshit verkopen bij sony ericsson. Daarbij is de firmware allesbehalve zo spectaculair als dat ze op xda verkondigen, terwijl veel daar wel via seus geupdate hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via ota hier maar bij mij is de accu stukken beter nu. Na hetzelfde gebruik is die nu na 26uur pas op 60% terwijl die voorheen op 10% zat max.

Prima update van SE dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik begin me nu echt te irriteren dat me sim kaart elke keer wordt ge-disconnect.Kuit update voorheen had ik dat probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Heb je een Appkiller?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja advanced task killer maar voor dit update nooit een probleem gehad en ik klik nooit op de task killer icoontje .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Even een paar pagina's terug en.....
Saurus schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:55:

[...]

Hier ben ik al mee bezig! Laat het resultaat nog weten.
*Edit: Het blijkt het Backup and restore proces te zijn! Dit is idd nieuw sinds de .23 update. Check: na de exclude en een nieuwe reboot geen vergrendelde sim meer.
Hopelijk is dit ook jou probleem.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Infinity88 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 18:59:
[...]

Ze hadden evengoed via OTA de volledige firmware kunnen verspreiden. Daarbij kan het zeker zijn dat voor bepaalde functies het hele OS opnieuw geinstalleerd moeten worden omdat het niet updatebaar is via een patch. En patches in windows zijn veiligheidslekken dichten. Als ze het OS willen verbeteren komen ze ook ineens met een hele nieuwe OS inplaats van een simpele update uit te geven.

Ik vind het niet raar dat de update via seus groter is, ik vond het raar dat de update via ota maar 41 mb is. Zou straf zijn moesten ze bullshit verkopen bij sony ericsson. Daarbij is de firmware allesbehalve zo spectaculair als dat ze op xda verkondigen, terwijl veel daar wel via seus geupdate hebben.
redelijk offtopic: Nee, dat hadden ze niet kunnen doen, de telefoon kan zichzelf niet compleet herinstalleren zonder dat hij aan de PC hangt.
De windows updates zijn niet alleen patches, ze voegen ook functionaliteit toe en soms zelf na een service pack (waarvoor je ook niet alles hoeft te herinstalleren) extra programma's e.d.
Raar dat de firmware update maar 40 mb groot is, terwijl de hele firmware rond de 120MB lag...
Hoe grote update wil je hebben terwijl er essentieel niks aan Android veranderd is.
Ik ben heel blij met de firmware en dan met name de batterij die zeker veel verschilt voor veel mensen, niet zo zeiken op SE, misschien je verwachtingen in het vervolg niet zo hoog leggen (wat had je uberhaupt verwacht? ).

btw, als het waar is van die accuduur, zou SE dan niet adviseren om via de PC te updaten en geen OTA update uit brengen?

[ Voor 3% gewijzigd door paazei op 09-07-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
paazei schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:15:
[...]

redelijk offtopic: Nee, dat hadden ze niet kunnen doen, de telefoon kan zichzelf niet compleet herinstalleren zonder dat hij aan de PC hangt.
De windows updates zijn niet alleen patches, ze voegen ook functionaliteit toe en soms zelf na een service pack (waarvoor je ook niet alles hoeft te herinstalleren) extra programma's e.d.
Raar dat de firmware update maar 40 mb groot is, terwijl de hele firmware rond de 120MB lag...
Hoe grote update wil je hebben terwijl er essentieel niks aan Android veranderd is.
Ik ben heel blij met de firmware en dan met name de batterij die zeker veel verschilt voor veel mensen, niet zo zeiken op SE, misschien je verwachtingen in het vervolg niet zo hoog leggen (wat had je uberhaupt verwacht? ).

btw, als het waar is van die accuduur, zou SE dan niet adviseren om via de PC te updaten en geen OTA update uit brengen?
Ze adviseren het blijkbaar ook, dat is juist het punt. Trouwens, als er toch maar enkele dingen geupdate moeten worden, waarom gebruikt seus de 40mb versie dan niet?
Ik zeik trouwens ook niet op SE, ik vind dat ze een van de beste gsm's maken. Maar qua marketing en updates kunnen ze wel nog iets leren. Geen enkele contactpersoon van SE die weet wanneer een update komt. En dan blijkt dat unbranded gsm's hun firmware later krijgen dan branded. Daar zit helemaal geen logica in. En ik vind dat ze ook een changelog mogen uitgeven.
En ik heb mijn verwachtingen zeker niet te hoog gestelt, als iedereen op xda flipt over hoeveel sneller hun x10 is en hoeveel de batterij langer meegaat is het toch wel logisch dat ik teleurgestelt ben als ik niks merk na de update. Trouwens de gsm verliest de ene nacht 2% en de andere nacht 10% dan stel ik mij toch vragen, en nee dat komt niet door third party apps. Ze moeten onder andere de cpu in standby op 200MHz ofzo zetten.
Ik zal zelfs meer zeggen, na de update is de foto kwaliteit verslechtert bij het bekijken.

Als iemand dan zegt dat sony ericsson adviseert om via seus te updaten dan vind ik dat terecht vreemd dat ze de 40mb versie via ota verspreiden.

edit: op xda blijken er nog te zijn die via ota hebben geupdate en totaal niks merken ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Infinity88 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:43:
[...]

Ze adviseren het blijkbaar ook, dat is juist het punt. Trouwens, als er toch maar enkele dingen geupdate moeten worden, waarom gebruikt seus de 40mb versie dan niet?
Ik zeik trouwens ook niet op SE, ik vind dat ze een van de beste gsm's maken. Maar qua marketing en updates kunnen ze wel nog iets leren. Geen enkele contactpersoon van SE die weet wanneer een update komt. En dan blijkt dat unbranded gsm's hun firmware later krijgen dan branded. Daar zit helemaal geen logica in. En ik vind dat ze ook een changelog mogen uitgeven.
En ik heb mijn verwachtingen zeker niet te hoog gestelt, als iedereen op xda flipt over hoeveel sneller hun x10 is en hoeveel de batterij langer meegaat is het toch wel logisch dat ik teleurgestelt ben als ik niks merk na de update. Trouwens de gsm verliest de ene nacht 2% en de andere nacht 10% dan stel ik mij toch vragen, en nee dat komt niet door third party apps. Ze moeten onder andere de cpu in standby op 200MHz ofzo zetten.
Ik zal zelfs meer zeggen, na de update is de foto kwaliteit verslechtert bij het bekijken.

Als iemand dan zegt dat sony ericsson adviseert om via seus te updaten dan vind ik dat terecht vreemd dat ze de 40mb versie via ota verspreiden.

edit: op xda blijken er nog te zijn die via ota hebben geupdate en totaal niks merken ervan.
Toegegeven SE kan heel wat verbeteren kwa openheid m.b.t. data van updates en changelogs.
Maar verder ben ik van mening dat de X10 out of the box al redelijk snel was, waardoor de snelheid verbeteringen niet gigantisch Kunnen uitvallen. Wat ik vooral merk is dat hij iets minder kleine haperingetjes heeft die voorheen toch behoorlijk stoorden en dat dat ook de indruk geeft dat hij soepeler->sneller is.
Het is misschien niet ideaal, maar na rooten kan je met setcpu zelf de CPUsnelheden van de standby bepalen. Het feit dat ze dat niet standaart lager hebben gezet is niet om jou battery leeg te slurpen, maar om het systeem stabieler te maken en meer responsive ten koste van de battery.
En die "iemand op xda" kan zoveel zeggen, SE zelf beweert dit niet:
SE-blog
"When the update is available in your market you will receive a message in the notification bar of your X10. The easiest way to get the new software is to accept this update – you can use your mobile network connection or a WiFi connection for the download. Alternatively you can update your phone using your PC – please visit www.sonyericsson.com/update and follow the instructions."
Laten we erover ophouden, ieder zijn mening, verwacht gewoon niks van een fabrikant en het kan alleen positief uitvallen :)
SEUS kan alleen je hele firmware flashen, niet aanpassen/updaten. SEUS kan niet eens checken of er een update is zonder hem in flashmode te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12-2019
Kan iemand mij vertellen hoe ik albums toevoeg bij Media Go, als ik een map toevoeg, zegt mijn telefoon dat ik per nummer een nieuw album toevoeg heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

@dimiz:
Zou hij gewoon moeten vragen bij de winkel.
Mijn vestiging (Ztm) had bij meerdere mensen de simlock verwijderd omdat zij zelf ook dachten dat deze simlock-vrij zou zijn.
Laat hem in de winkel vragen of het toestel simlock-vrij is en of ze deze anders (gratis) kunnen verwijderen als het niet zo is.

@stefanaudi:
TrackID was hier ook 'defect'. Oplossing bleek het wissen van de instellingen onder 'toepassingen' te zijn.

@demandela:
Het lag dus niet aan mij dat ik ook dacht dat ik eerst sneller kon bellen.
Heel irritant ja. Ik heb nu een ander programma geïnstalleerd waarmee ik ook nog eens kan zoeken op telefoonnummer en naam dmv T9 (ThaiDial). Dit gaat nog sneller ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
@FF:
Das mooi. Probleem alleen, ik meet hem op het station, dus dan zouden we naar de winkel moeten gaan om het eerst te vragen. Maar ik denk ik het gewoon uit test, en als deze simgelockt is dan vraag ik wel of ie even mee wil. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

FF schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 06:57:

@stefanaudi:
TrackID was hier ook 'defect'. Oplossing bleek het wissen van de instellingen onder 'toepassingen' te zijn.
Klopt het is inmiddels gelukt! bedankt!

-

Ik heb de update OTA binnengehaald, en de batterijduur is echt onwijs veel verbeterd!
Ik legde hem na een aantal uur intensief internetten op mn bureau met een accu die nog vol zat voor 47%.
Vanmorgen gekeken hoe vol de accu nog was, en serieus nog steeds 47%! Had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt hem toch ook gewoon elders laten unlocken, heb ik ook gedaan, heb mijn toestel inmiddels een week of 3 toen was het nog "moeilijk" hem te laten unlocken, duurde een aantal dagen én de kosten waren een stuk hoger dan normaal omdat het een betrekkelijk nieuw toestel was....

Dus advies, óf mee terug naar de zaak óf ff informeren wat het unlocken elders kost, kosten kunnen ( 3 weken terug ) nl oplopen tot 60 euro!!!

Heb de update inmiddels ook erop staan én mijn batterijduur is ook verbeterd, daar waar die zelfs op sommige dagen tot 3x toe op de lader lag en ik écht niet weg kon zonder lader mee te nemen is dat nu flink verbeterd!!!!!

Ik heb alleen mijn telefoonboek nu op de volgende pagina staan (pagina waar de google taskbar bovenin te vinden is) krijg hem niet terug heb al van alles geprobeerd, iemand een oplossing misschien??? ( lag niet aan de update, had ik voor de update al..)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 11:47 . Reden: iets vergeten.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-09 06:26
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:46:
Ik heb alleen mijn telefoonboek nu op de volgende pagina staan (pagina waar de google taskbar bovenin te vinden is) krijg hem niet terug heb al van alles geprobeerd, iemand een oplossing misschien??? ( lag niet aan de update, had ik voor de update al..)
Je Telefoonboek shortcut ingedrukt houden en dan naar de kant van het scherm slepen. Er tegen aan dus. Dan zal het scherm verschuiven als het goed is.

En anders vanuit je drawer gewoon opnieuw plaatsen. (Drawer openen, "Telefoonboek" ingedrukt houden en dan verschijnt automatisch je hoofdscherm weer (afhankelijk vanaf welk scherm je de drawer hebt geopend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Heeft iemand al een goede foto browser gevonden voor de X10?
Mediascape vind ik niet fijn en bij anderen die ik gevonden heb (market) worden de foto's verkeerd of niet gedraaid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GKW schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 13:07:
Heeft iemand al een goede foto browser gevonden voor de X10?
Mediascape vind ik niet fijn en bij anderen die ik gevonden heb (market) worden de foto's verkeerd of niet gedraaid...
Photoslide is wel ok, simple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Wai_AM schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 13:47:
[...]

Photoslide is wel ok, simple.
Thanks. Ik kan hem echter niet vinden op market, wel op androlib...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
is 2.x only denk ik, komt op de X10 niet tevoorschijn, wel op m'n milestone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demandela
@FF
Ow die ga ik ook even proberen dan. want die t9 functie mis ik ook nog elke dag. thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paqbro
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 21:47
Sinds de update van 16 naar 23 is m'n batterij sneller leeg.
Vroeger deed ik 3 dagen met de batterij, nu maar 1 dag.
Zijn er meer mensen die dit hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermercado
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04-2021
Paqbro schreef op zondag 11 juli 2010 @ 09:15:
Het lijkt me niet dat hij sneller leeg is als de andere allemaal vertellen dat het juist beter gaat met de accu. Heb je niet gewoon veel aan staan zoals: internet op de achtergrond, bleutooth en een paar programma`s? En welke versie van de update heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheleind
  • Laatst online: 11-05-2011
Demandela schreef op zondag 11 juli 2010 @ 01:07:
@FF
Ow die ga ik ook even proberen dan. want die t9 functie mis ik ook nog elke dag. thnx voor de tip!
Misschien ook Acontacts een keer proberen. Ook T9 functie maar daarnaast ook favorieten, zoeken op 1e letter van naam, groepen enz. Ik heb er ook verschillende geprobeerd en dit vind ik de fijnste.

Batterij wordt bij mij na de update ook duidelijk beter. Ik schrijf wordt omdat het lijkt alsof hij weer moet "leren". Na elke laadbeurt gaat ie langer mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paqbro
inzane19 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 10:26:
[...]

Het lijkt me niet dat hij sneller leeg is als de andere allemaal vertellen dat het juist beter gaat met de accu. Heb je niet gewoon veel aan staan zoals: internet op de achtergrond, bleutooth en een paar programma`s? En welke versie van de update heb je?
Nee, er is niets veranderd voor en na de update.
g3, blu-tooth enz staan allemaal uit.
Vanmorgen had het toestel zichzelf al uitgeschakeld (2 procent batterij)
Minder dan 24 uur geleden opgeladen.
Ik ga maar eens even terug naar fabrieksinstellingen.

[ Voor 37% gewijzigd door Paqbro op 11-07-2010 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paqbro
Paqbro schreef op zondag 11 juli 2010 @ 09:15:
Ik zie net dat tijdens het opladen het accu niveau in 30 minuten van 2 procent naar 29 procent stijgt.
Er zit toch duidelijk iets niet goed.

Meer mensen moeten dit probleem hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door Paqbro op 11-07-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Paqbro schreef op zondag 11 juli 2010 @ 10:58:
[...]

Ik zie net dat tijdens het opladen het accu niveau in 30 minuten van 2 procent naar 29 procent stijgt.
Er zit toch duidelijk iets niet goed.

Meer mensen moeten dit probleem hebben.
Bij mij gaat m'n accu ook sneller leeg sinds de update. Ik ben gisteren terug gegaan naar fabrieksinstellingen en ik kijk nu of dat verschil maakt.
Daarbij kan ik meteen vermelden dat de SE Backup tool de grote contactfoto's van je contacten niet bewaart. Contacten werden via google sync binnengehaald met blurry foto's :(
Tevens kan ik een aantal apps niet meer downloaden uit de market, waaronder een paar gekochte apps (bijv. de pure calendar agenda widget)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

LDVC schreef op zondag 11 juli 2010 @ 14:58:
[...]

Tevens kan ik een aantal apps niet meer downloaden uit de market, waaronder een paar gekochte apps (bijv. de pure calendar agenda widget)
Zou deze update de reden kunnen zijn dat ik Slingplayer niet terug kan vinden in Market place?
Deze software is in een aantal landen beschikbaar, misschien herkent ie niet dat ik in NL zit ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Speedy-Andre schreef op zondag 11 juli 2010 @ 15:54:
[...]

Zou deze update de reden kunnen zijn dat ik Slingplayer niet terug kan vinden in Market place?
Deze software is in een aantal landen beschikbaar, misschien herkent ie niet dat ik in NL zit ...
Slingplayer zie ik wel in de Market verschijnen voor een relatief groot bedrag ($29,99). Ik heb mijn smartphone geroot en die Market patch geïnstalleerd, misschien is dat de truc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik vind het nogal ingrijpend om de boel te rooten voor één applicatie 8)7
Althans de patch lijkt alleen te werken bij een rooted X10.
Jammer genoeg kan ik niet zien of het door de 23 update komt of dat het daar voor al niet kon ...

[ Voor 14% gewijzigd door Speedy-Andre op 11-07-2010 19:28 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Speedy-Andre schreef op zondag 11 juli 2010 @ 18:53:
Jammer genoeg kan ik niet zien of het door de 23 update komt of dat het daar voor al niet kon ...
Dat rooten stelt niets voor. Is zo gebeurd en je kan dan ook moxier en andere zooi verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Speedy-Andre schreef op zondag 11 juli 2010 @ 18:53:
Je kan ook even wachten op een update/bugfix, kan niet lang uitblijven.
Volgens mij was het eerst zo dat ze .20 hadden uitgebracht, daar bleek een bug in te zitten die de market zou verprutsen en daardoor kwam voordat .20 hier uit was alweer .23.
Nu is het zo dat er nog steeds veel mensen zijn die bepaalde apps niet meer in de market kunnen vinden en zelfs (zo was bij mij het geval) de apps die nu niet meer in de market verschijnen werkten ineens niet meer.
Ik kreeg android icoontjes op de plekken waar normaal bijv. battery status pro stond en deze was ook niet terug te vinden in de marktet.
Ik zal vanavond de patch proberen.
Als hij werkt zal ik dat melden, wat ik vast kan zeggen is dat rooten best te doen is, zeker met de nieuwe handleidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik lees op de diverse Android fora dat Google dit eigenlijk hoort te fixen.
Er zijn echter zo veel verschillende problemen met Market dat het nog wel even zal duren.
Rooten zal me wel lukken maar ik ben best tevreden met de X10 zoals ie nu is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Ik heb in mijn lijstje met toestenborden 'opeens' Chinees en Koreaans staan.

Ik zie mbt Astro filemanager in /system/app/ staan:
SEMCTouchPalChinese.apk en SEMCTouchPalKoreanQWERTY.apk staan.

Ik kan deze 2 niet verwijderen via APP Manager.
Iemand een idee hoe ik deze wel kan verwijderen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:16:

Waarom zou je die willen verwijderen? Bang dat je toch ooit eens ongewild chinees gaat typen? :+
Ik heb al gemerkt dat het niet zo simpel is om te wisselen van keyboard dus uit zichzelf zal dit niet rap gebeuren en anders zal je waarschijnlijk toch ook moeten Rooten om dat te kunnen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
FF schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:16:

Als je de x10 root kan je de programma's verwijderen uit system/app. Zo heb ik naast de toetsenborden ook moxier, wisepilot,gebruikershandleiding en alle andere vervuiling verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demandela
ik ben blij met de update.

Nu doet ie het al 2 dagen met 3g vol aan en nog 34% resterend. Taskkiller en ultimate juice heb ik verwijderd na installatie van de update. Was benieuwd hoe het verbruik zou zijn zonder deze apps. ik ben dus blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:14
Speedy-Andre schreef op zondag 11 juli 2010 @ 15:54:
[...]

Dit had ik ook na mijn update (en tevens root). Ik dacht eerst dat het aan de root zou liggen.
Toen ik echter AppBrain had geïnstalleerd (super programma!) zag ik 'm van daaruit wel staan en kon ik 'm daarna ook weer vinden in de Market. Of het nou gewoon een tijdje heeft geduurd of dat het aan AppBrain ligt weet ik niet, maar inmiddels heb ik deze dus wel weer terug. :)

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
m'n x10 doet nu wel echt raar. heb het teveel voor dat ik naar iemand een lege sms zend, terwijl er toch echt op getypt is :s. ik gebruik alles orgineel behalve adw launcher, iemand soortgelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbele Sms

Kan iemand mij uit de doeken doen hoe ik de sms berichten niet meer dubbel binnen krijg !!

krijg dus standaard en sms bericht maar gebruik ook chomp sms dan krijg ik m daardoor 2x wil eigenlijk alleen chomp gebruiken.

Heb dus alleen niet uitkunnen pluizen hoe ik dit voorelkaar kan krijgen
alvast hartelijk dank voor jullie hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:13:
Dubbele Sms

Kan iemand mij uit de doeken doen hoe ik de sms berichten niet meer dubbel binnen krijg !!

krijg dus standaard en sms bericht maar gebruik ook chomp sms dan krijg ik m daardoor 2x wil eigenlijk alleen chomp gebruiken.

Heb dus alleen niet uitkunnen pluizen hoe ik dit voorelkaar kan krijgen
alvast hartelijk dank voor jullie hulp _/-\o_
Opmerkelijk, want het is al meerdere keren besproken hier (gebruik dus altijd eerst de zoekfunctie voor je een vraag stelt!!)

Bij de instellingen van de standaard sms app moet je 'meldingen' uitvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
XstarzZ schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:38:
m'n x10 doet nu wel echt raar. heb het teveel voor dat ik naar iemand een lege sms zend, terwijl er toch echt op getypt is :s. ik gebruik alles orgineel behalve adw launcher, iemand soortgelijke problemen?
Zit je toevalllig bij t-mobile? Ik heb sinds een paar weken dat de helft van mijn smsjes niet bij mijn vriendinn arriveren (niet altijd even makkelijk uit te leggen :| ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

paazei schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:53:
[...]

Zit je toevalllig bij t-mobile? Ik heb sinds een paar weken dat de helft van mijn smsjes niet bij mijn vriendinn arriveren (niet altijd even makkelijk uit te leggen :| ).
Ik heb dit probleem niet met T-Mobile overigens....
Had voor T-mobile wel problemen met Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LDVC schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:25:
[...]

Opmerkelijk, want het is al meerdere keren besproken hier (gebruik dus altijd eerst de zoekfunctie voor je een vraag stelt!!)

Bij de instellingen van de standaard sms app moet je 'meldingen' uitvinken
Helemaal gelijk maar volg alles toch op de voet en heb dit item dus over het hoofd gezien :o maar in iedergeval Bdankt voor de snelle reactie nu kijken of het werkt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:32:
[...]

Waarom zou je die willen verwijderen? Bang dat je toch ooit eens ongewild chinees gaat typen? :+
Ik heb al gemerkt dat het niet zo simpel is om te wisselen van keyboard dus uit zichzelf zal dit niet rap gebeuren en anders zal je waarschijnlijk toch ook moeten Rooten om dat te kunnen verwijderen.
Omdat het knap irritant is als je door je keyboards heen moet scrollen als je even snel een ander keyboard wilt gaan gebruiken.

Standaard gebruik ik SlideIt, maar soms stap ik even terug naar die van de X10.
En als ik via SSH verbinding maak gebruik ik Full Keyboard (waarop de TAB-toets helaas niet werkt :( ).

En het scheelt natuurlijk een paar kB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 22:43
Vorige week heb ik mijn x10 in gebruik genomen, hierbij mijn ervaringen met de batterij duur. In de TS heb ik gelezen dat na een paar keer opladen de batterij duur langer zou moeten zijn, nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.

Doordat ik overal veel las over een korte batterij duur heb ik er maar meteen task-manager opgezet. Eerste paar dagen kon ik net krap 1 dag halen, nu na de 23 update (vanaf vrijdag geloof ik) haal ik de 1,5 dag wel met "normaal" gebruik. Eens in het uur updates binnen halen van twitter/mail af en toe muziek aan, ~1u bellen, spelletje en wifi als ik thuis ben.

Nu was ik benieuwd hoelang de batterij het zal volhouden als ik die taskmanager eraf haal. Hierbij heb ik de afgelopen 4 uur alles uitgezet, 3G/gps/wifi en de telefoon dus 4 uur niet gebruikt, ben ook niet gebeld en de telefoon stond op "standby" door 1 keer op de uitknop te drukken. De batterij ging echt heel erg snel op, binnen 4 uur is er 40% vanaf gegaan! Met nog 17% op de teller heb ik maar snel weer de 3G aangezet en de taskmanager gedownload en geinstalleerd, batterij op 11% toen ik daarmee klaar was.

Ben bang dat ik dus maar tevreden moet zijn met 1,5 incl het draaien van een task manager. Het is wel even wennen na gebruik van een SE k800i die gerust een week zonder lader kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
Djie schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:14:
...

Nu was ik benieuwd hoelang de batterij het zal volhouden als ik die taskmanager eraf haal. Hierbij heb ik de afgelopen 4 uur alles uitgezet, 3G/gps/wifi en de telefoon dus 4 uur niet gebruikt, ben ook niet gebeld en de telefoon stond op "standby" door 1 keer op de uitknop te drukken. De batterij ging echt heel erg snel op, binnen 4 uur is er 40% vanaf gegaan! Met nog 17% op de teller heb ik maar snel weer de 3G aangezet en de taskmanager gedownload en geinstalleerd, batterij op 11% toen ik daarmee klaar was.

Ben bang dat ik dus maar tevreden moet zijn met 1,5 incl het draaien van een task manager. Het is wel even wennen na gebruik van een SE k800i die gerust een week zonder lader kon.
40% in 4 uur er af? Klinkt als een app die (zonder Task Manager) teveel cycles draait, wellicht op de achtergrond.. WiFi scanner, de "GPS-bug" (na gebruik van GPS blijft stiekem de GPS aanstaan, ook al zie je geen GPS icoontje meer), spelletje dat actief blijft, etc.
Ik ben geen voorstander van Task Managers / App Killers. Ik gebruik er geen, en haal over het algemeen 2 dagen zonder op te laden.
Sterker nog: ben nu zelfs aan het testen zonder JuiceDefender, om te kijken wat ie doet met 3G altijd aan (eerst stond 3G ingesteld op 2 min per half uur). Heb het idee dat m'n X10 dat makkelijk aan kan: zit nu op 88% na bijna 10 uur.

Ik zou eens kijken naar de apps die er nu nog opstaan, en (wellicht met een Task Manager) er achter proberen te komen welke app het is, die zoveel van je batterij zuipt.
Ik heb het idee dat er stiekem behoorlijk wat Apps in de Market staan, die zichzelf niet netjes afsluiten..

[ Voor 4% gewijzigd door DerManiak op 13-07-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
Zelf ben ik ook geen voorstander van een taskmanager/app killer. Daarom even gekeken hoe het ging zonder. Ik zal de test nogmaals doen als ik hem uit/aan zet, dan moeten alle apps wel zijn afgesloten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermercado
Wat is de normale manier van het afsluiten van een programma?

Is het de bedoeling dat hij zelf afsluit?
Is de back knop voldoende?
Of moet je de home knop gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
inzane19 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:16:

Android sluit zelf de app af als deze een tijdje inactief is. Het maakt hierbij niet uit of je de back-knop of de home-knop gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
inzane19 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:16:

Verschilt per programma, sommigen vragen of je het wilt afsluiten als je op de back knop drukt, maar ik betwijfel of dat ook daadwerkelijk gebeurd, ze staan daarna namelijk nog vrolijk in de taskmanager.
Als je op de homeknop drukt dan word volgens mij zoieso niks afgesloten maar wordt alles naar achteren gezet en schiet alleen je home even naar voren.
Echt afsluiten moet je dus zelf doen of overlaten aan android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
paazei schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:20:
[...]

Verschilt per programma, sommigen vragen of je het wilt afsluiten als je op de back knop drukt, maar ik betwijfel of dat ook daadwerkelijk gebeurd, ze staan daarna namelijk nog vrolijk in de taskmanager.
Als je op de homeknop drukt dan word volgens mij zoieso niks afgesloten maar wordt alles naar achteren gezet en schiet alleen je home even naar voren.
Echt afsluiten moet je dus zelf doen of overlaten aan android.
[wijsneusmode]
En sommige apps kun je ook via hun eigen menu afsluiten.
Bijvoorbeeld NOS Teletekst en Radio.nl.
[\wijsneusmode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 17:16
Iemand met een Vodafone toestel die zijn X10 gedebrand of geroot heeft? Kun je mij wijzen naar een goeie guide. Kan door alle guide's het bos niet meer zien en ben toch wel klaar met die luilakken van Vodafone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
@Stefanaudi

Zijn er nieuwe updates op komst voor ons? Of is dit voor bepaalde regio's?
Check deze url :

http://www.ptcrb.org/ctia...request.cfm?modelid=16755

4 nieuwe updates maar vooral deze springen in het oog :
R2CA014 en R2CA016 Ze beginnen al aan CA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartsled schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:21:
Iemand met een Vodafone toestel die zijn X10 gedebrand of geroot heeft? Kun je mij wijzen naar een goeie guide. Kan door alle guide's het bos niet meer zien en ben toch wel klaar met die luilakken van Vodafone!
Op UK forum staat dat Vodafone gebruikers daar sinds vandaag de update hebben, ik weet niet wat de normale tijd tussen de UK en NL is maar het lijkt mij een goeie voorbode. Dan hoef je hem toch al niet meer te debranden (toestel is immers weer up to date)?

Overigens, de gemiddelde kosten per maand zijn bij Vodafone nu op zijn laagst (BSW 150) 26,30 euro en omdat T-Mobile een aanbieding heeft (van 59,95 naar 0,00) zijn ze daar maar 22,95 (Relax Online 20). Ik zit nu dus sinds een uur opeens helemaal een andere kant op, omdat het toch wel een wezenlijk verschil is. Is het normaal als Vodafone nu als reactie ook zijn prijs bij een BSW 150 (76 eu) zou verlagen, om de concurrentie (in dit geval T-Mobile) bij te blijven? Anders moet ik me nu opeens instellen op T-Mobile.. Gekte dit, haha!
Kan iemand iets zeggen over de kwaliteit van de verbindingen tussen de twee providers, en internet, is dat verschil (3,6 MBPS t.o.v. 0,3 MBPS ofzo toch :O?) echt te merken als je internet? Of is dit allemaal de 3,35 per maand niet waard.. Is voor mij (Appie) toch weer een drie kwartier werken :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
verkeerd gegaan

[ Voor 96% gewijzigd door paazei op 14-07-2010 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
bartsled schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:21:
Hier in de startpost: Het Sony Ericsson Xperia X10 Rooten & Custom ROM's topic

of mijn guide :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermercado
als je toestel simlock vrij is gemaakt krijg je dan gewoon de update`s zoals een simlock vrije x10 zou krijgen of moet je hem dan eerst unbranden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

inzane19 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 02:39:
als je toestel simlock vrij is gemaakt krijg je dan gewoon de update`s zoals een simlock vrije x10 zou krijgen of moet je hem dan eerst unbranden?
Simlock staat los van de software.
Het is gewoon een slotje.

Zie het als je huis.
Doe je deur op slot en van het slot. Je huis blijft hetzelfde.

Ik heb mijn toestel unlocked (via Vodafone) en unbranded. Ik had 1 dag na uitkomst al de update naar .20. .23 Krijg ik echter (nog) niet. Wet van de remmende voorsprong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
paazei schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:53:
[...]

Nee, ben belg en zit bij mobile vikings, maar als ik mij niet vergis zit deze op het netwerk van base, dat kpn is toch? dus lijkt me niet dat het aan het netwerk ligt. Ik heb m'n simkaart in een andere telefoon gestoken en daar doet hij het prima. Welke firmware draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demandela
@DerManiak

ik ben nu ook aan het testen zonder ultimatejuice. red nu 2 dagen en zit dan nog op ongeveer 20%.

heb het idee dat het wel nog steeds verbeterd. erg positieve ervaringen dus zonder die apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Demandela schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:18:
@DerManiak

ik ben nu ook aan het testen zonder ultimatejuice. red nu 2 dagen en zit dan nog op ongeveer 20%.

heb het idee dat het wel nog steeds verbeterd. erg positieve ervaringen dus zonder die apps
Bij mij lijkt het ook of mijn batterijverbruik per dag verbeterd sinds ik de update heb.
Ik heb op mijn werk nauwelijks bereik. Daarom blijft mijn telefoon steeds naar verbinding zoeken. Dit kost veel batterij. Voor de update was ik blij dat ik als ik het einde van de dag haalde met intensief gebruik. Tegenwoordig hoef ik mij daar geen zorgen meer over te maken. Ik kan op werkdagen misschien nog net 2 dagen halen. In het weekend (wanneer ik dus vol bereik heb) hou ik het zelfs helemaal makkelijk 2 dagen vol.

Voor mij is dit genoeg aangezien ik normaalgesproken toch elke avond mijn telefoon oplaadt. Ik ben dus heel blij met deze update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
Demandela schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:18:
@DerManiak

Nu gaat de batterij ook hier goed mee. Waar ik eerst dramatische resultaten gisteren haalde heb ik de telefoon uit gezet en tot 100% opgeladen. Er stonden waarschijnlijk veel onnodige apps nog open. Nu dus even met een cleansheet en zonder een taskmanager erop ziet het er naar uit dat ik die 2 dagen ook wel ga halen.
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.