Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 00:51

-db-

Hoi

Voor de mensen die echt een probleem hebben met het dagelijks opladen is rooten toch wel een uitkomst.

Ik heb de .23 update, standaard launcher verwijderd (gebruik adw launcher), alles van moxier verwijderd.
Daarnaast heb ik setCPU geinstalleerd die je cpu naar 245mhz klokt als de telefoon idle is (wisselen in kloksnelheid gebeurt zo snel dat geen vertraging merkbaar is als hij uit idle komt).

Ik heb nu 3G altijd aan, geen taskkiller, geen juicedefender oid. Timescape met facebook/twitter/hyves en Gmail synchroniseren elk half uur.

In idle gebruikt hij nu rond (over langere tijd getest) 1% per uur. Dat is dus 4 volle dagen als je hem in idle laat. Met gemiddeld gebruik is 2 dagen goed haalbaar. Daar komt ook nog eens bij dat door de update de telefoon een stuk sneller aanvoelt, vooral merkbaar in timescape, mediascape en de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 17:23

LDVC

Let's get it over with

Voor iedereen die net als ik al de .23 of .20 firmware er op heeft gezet:
SE heeft een mooie backup tool voor ons gemaakt die ook onze contacten backupped. Vraag is echter of ook de contactafbeeldingen (de grote) meegenomen worden.
Iemand die dit heeft uitgeprobeerd?

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk de gallery van coentoBerichten: 11
Reg. datum: 25 maart 2009
--------------------------------------------------------------------------------
Even een Vraag weet iemand waar de microfoon zit die het geluid opneemt op de X10 en is dit ook evt mogelijk om deze in te stellen.
Als ik filmpjes opneem is vaak het geluid niet om aan te horen zou handig zijn om dit in te kunnen stellen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Laatst online: 06-04-2023
Infinity88 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:14:
Op xda beweren sommige het volgende : Use the pc companion update service and click repair. Itll update your x10 to the latest fw.
Iemand al geprobeerd?
werkt niet, en je bent gelijk al je gegevens kwijt, geen goeie tip dus.

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Laatst online: 08-07 22:48
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:31:
Bekijk de gallery van coentoBerichten: 11
Reg. datum: 25 maart 2009
--------------------------------------------------------------------------------
Even een Vraag weet iemand waar de microfoon zit die het geluid opneemt op de X10 en is dit ook evt mogelijk om deze in te stellen.
Als ik filmpjes opneem is vaak het geluid niet om aan te horen zou handig zijn om dit in te kunnen stellen !!
Als je de x10 met het scherm naar je toe richt, dan is de microfoon onderaan aan de linker zijkant.
Ik denk niet dat je die kunt instellen.

Hangt er vanaf wat je wilt opnemen. Als je op een fuif staat waar je meer bass hoort dan iets anders, dan zal je inderdaad slechte kwaliteit hebben. Recorders in gsm's/smartphones stellen niets voor. Een gewoon gesprek zouden ze wel moeten kunnen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Infinity88 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:22:
[...]

Als je de x10 met het scherm naar je toe richt, dan is de microfoon onderaan aan de linker zijkant.
Ik denk niet dat je die kunt instellen.
Is die microfoon niet bedoeld voor gesprekken op speaker? Hoe kan die anders je stem goed opvangen als je de telefoon tegen je oor hebt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
LDVC schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:02:
[...]

Is die microfoon niet bedoeld voor gesprekken op speaker? Hoe kan die anders je stem goed opvangen als je de telefoon tegen je oor hebt??
Ze gaan geen meerdere microfoons in een gsm steken hoor. Je mond moet niet tegen de microfoon komen, als je mond er een paar cm vanaf is ben je nog altijd verstaanbaar. Tenzij je je vinger erop houd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
-db- schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:05:
Voor de mensen die echt een probleem hebben met het dagelijks opladen is rooten toch wel een uitkomst.

Ik heb de .23 update, standaard launcher verwijderd (gebruik adw launcher), alles van moxier verwijderd.
Daarnaast heb ik setCPU geinstalleerd die je cpu naar 245mhz klokt als de telefoon idle is (wisselen in kloksnelheid gebeurt zo snel dat geen vertraging merkbaar is als hij uit idle komt).

Ik heb nu 3G altijd aan, geen taskkiller, geen juicedefender oid. Timescape met facebook/twitter/hyves en Gmail synchroniseren elk half uur.

In idle gebruikt hij nu rond (over langere tijd getest) 1% per uur. Dat is dus 4 volle dagen als je hem in idle laat. Met gemiddeld gebruik is 2 dagen goed haalbaar. Daar komt ook nog eens bij dat door de update de telefoon een stuk sneller aanvoelt, vooral merkbaar in timescape, mediascape en de browser.
Same here, gaat top zo :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:59
LDVC schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:46:
SE heeft een mooie backup tool voor ons gemaakt die ook onze contacten backupped. Vraag is echter of ook de contactafbeeldingen (de grote) meegenomen worden.
Backup werkt bij mij zeer vaag, contact-gegevens slaat hij maar deels op (dus geen zelfgemaakte velden), foto's worden "blokkerig/wazig", als ik de foto opnieuw wil instellen staan ze ineens gedraaid en moet ik ze dus eerst via mediascape roteren alvorens ik ze weer opnieuw aan mijn contactpersonen kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Contactpersonen kun je beter syncen met G-mail. Slaat alles goed op en je hoeft er niet naar om te kijken, wijzigingen kun je automatisch laten meesyncen. (En mensen die bang zijn om alles op google servers te droppen hadden eigenlijk geen android moeten nemen :P )

Wat ik wel interessant vind aan de SE backup is het backupppen van sms/mms berichten en oproeplogboek.

[ Voor 16% gewijzigd door -db- op 05-07-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
-db- schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:05:

Moet je SetCPU verder nog configureren? (profile toevoegen) of gaat het allemaal automatisch nadat je hem hebt geinstalleerd en rights hebt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfReindeer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 22:18
Kriseh schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:21:
[...]

Moet je SetCPU verder nog configureren? (profile toevoegen) of gaat het allemaal automatisch nadat je hem hebt geinstalleerd en rights hebt gegeven.
Dit is misschien meer iets voor het topic over root-en ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:59
Infinity88 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:16:
[...]

Ze gaan geen meerdere microfoons in een gsm steken hoor.
De nieuwe Motorola Droid X heeft er maar liefst 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
Cinner schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:12:
[...]

De nieuwe Motorola Droid X heeft er maar liefst 3 ;)
Dan hebben ze geleerd uit hun fouten met de gewone droid die veel problemen had met de microfoon.

Kan zijn dat er enkele gsm's zijn met meerdere microfoons, maar dat is dan voor noise cancellation. Zelfs met die 3 microfoons zul je geen fatsoenlijke opname kunnen maken op een fuif.

De ene microfoon die in de x10 zit is eigenlijk heel goed. Neemt ook alle frequenties tot en met 22kHz op terwijl er maar 4kHz nodig is bij het bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mijn eerste post is een feit:

Ik heb sinds 3 weken een X10, en ik vind het een prima toestel. Ik heb echter 1 grote ergernis, welke ik maar een paar keer langs zie komen in dit topic. Het gaat over de vergrendeling van het toestel.

Ik heb nu al vele malen meegemaakt dat de telefoon in de flight modus staat, of het geluid uitstaat! Erg irritant, en het komt door de "vergrendelingsknop" boven op het toestel. Weet er iemand een oplossing?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Kriseh schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:21:
[...]
Inderdaad meer voor het roottopic, maar ik zal gezien de vraag hier nu staat ook het antwoord maar hier zetten.
Ik heb de instructies uit het XDA topic gevolgd en dat werkt goed.
Hoofdpagina:
CPU governor: ondemand
Max: maximum slider (998Mhz)
Min: minimum slider (245Mhz)

Profiles:
Charging:

Sleep/Standby:
Max: 384Mhz

Battery Profiles:
Power < 15% (hier wijk ik iets af van de XDA handleiding, zei zetten deze op 25%)

Failsafe:
Temp>50gr.C (hier wijk ik iets af van de XDA handleiding, zei zetten deze op 40gr.C. 50 moet best kunnen. 40 doe ik niet omdat ik die haal rond deze tijd en de telefoon langzamer word, 50 haal ik niet maar vind ik wel een mooie beveiliging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:29:

Ik heb sinds 3 weken een X10, en ik vind het een prima toestel. Ik heb echter 1 grote ergernis, welke ik maar een paar keer langs zie komen in dit topic. Het gaat over de vergrendeling van het toestel.

Ik heb nu al vele malen meegemaakt dat de telefoon in de flight modus staat, of het geluid uitstaat! Erg irritant, en het komt door de "vergrendelingsknop" boven op het toestel. Weet er iemand een oplossing?

Bedankt!
Tja, zoals je al gezien hebt is er niet echt een oplossing. Probeer een beetje op te letten hoe je je telefoon in je broek steekt. Ik heb 'm altijd met de bovenkant ook naar boven en het scherm naar binnen gericht en ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van switchen naar flight mode. Ook ontgrendelen is me maar zelden overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Laatst online: 01-09 21:31

FF

LDVC schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:32:
[...]

Tja, zoals je al gezien hebt is er niet echt een oplossing. Probeer een beetje op te letten hoe je je telefoon in je broek steekt. Ik heb 'm altijd met de bovenkant ook naar boven en het scherm naar binnen gericht en ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van switchen naar flight mode. Ook ontgrendelen is me maar zelden overkomen.
Een goed hoesje wil ook helpen.

Ik heb vorig jaar een stevig stoffen hoesje voor mijn P1i cadeau gekregen en de X10 past hier perfect in.
Het hoesje staat een beetje bol in het midden en de bovenkant van het toestel zit 5 mm onder de rand.
Hierdoor is het niet mogelijk om 1 van de twee activatietoetsen perongeluk in te drukken.

En om niet in flight modus terecht te komen. Scherm blokkeren is slechts indrukken en niet vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Google-account vs. Google Apps (Google for your Domain)-account.

Ik heb een google-account en een google-apps-account.

Voor verschillende apps kan ik kiezen welk account ik wil gebruiken:
GAPPS:
- gmail
- contacts
- agenda
- latitude
- docs
- my tracks

GOOGLE:
- youtube
- android market
- google maps
- newsrob (google reader)

Ik kreeg op een gegeven moment de melding dat mijn google-account niet geldig was.
Wat bleek, mijn gapps-adres stond ingevuld. Ik weet niet welke app deze melding gaf, maar er stond een driehoekje (waarschuwingsbord) in mijn notificatiebalk.

Ik heb aan mijn google-account hetzelfde e-mailadres toegevoegd als dat van mijn gapps-account en vervolgens werkte alles perfect. Nadeel was wel dat ik op de computer eerst mijn gapps-docs moest starten en een account moest kiezen, anders kon ik niet vanuit mijn mail een bestand in gdocs bekijken.

Ik heb ondertussen het extra e-mailadres weggehaald en kreeg weer een foutmelding over het verkeerde account. Een reboot van de X10 liet deze echter verdwijnen en wegblijven.

2 vragen:
1: welke apps gebruiken er (nog meer) je gapps- en/of google-accountgegevens
2: hoe kan je zien welke app de foutmelding genereerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:29:

Bedankt!
Misschien dit eens proberen heb sinds 2wkn executive assistant via de market erop gezet handige app waarbij je een slide ontgrenderling hebt. ook zorgt deze ervoor dat je geluid niet zachter gaat als de mob op standby zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
-db- schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:26:
[...]

Inderdaad meer voor het roottopic, maar ik zal gezien de vraag hier nu staat ook het antwoord maar hier zetten.
Ik heb de instructies uit het XDA topic gevolgd en dat werkt goed.
Hoofdpagina:

Profiles:
Charging:

Sleep/Standby:

Battery Profiles:
Power < 15% (hier wijk ik iets af van de XDA handleiding, zei zetten deze op 25%)

Failsafe:
Temp>50gr.C (hier wijk ik iets af van de XDA handleiding, zei zetten deze op 40gr.C. 50 moet best kunnen. 40 doe ik niet omdat ik die haal rond deze tijd en de telefoon langzamer word, 50 haal ik niet maar vind ik wel een mooie beveiliging)
Helemaal top man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 16:31
bedankt voor de instellingen van SetCPU.
ik vroeg me t zelfde al af..
kijken of dit effect heeft !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-08 20:44
LDVC schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:46:
Dit zou ik ook graag willen weten, of hij de foto's en de koppelingen naar twitter/Facebook bewaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpmost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-07-2024
Ben opzoek naar een app om de apps te sorteren in mapjes o.i.d. Eigenlijk wat Iphone OS4 ook heeft

Wie o wie heeft de tip :) ( Apps Organizer heb ik al geprobeerd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik K-9 mail, werkt perfect overigens, alleen ik moet handmatig elke keer "check mail" doen.
Bij mijn instellingen staat dat hij om het half uur automatisch de mail moet binnenhalen maar dat werkt dus niet. Heeft iemand dit ook en hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een brief geschreven naar radar over de laag belvolume ik hoop dat ze er wat mee gaan doen wat ik vind dat het echt niet kan voor een gsm het is nota bene het basis functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb daar helemaal geen last van. En degene die mij bellen ook niet.
Zelfs als ik hem op luidspreker zet (carsetje is defect) ben ik nog goed te verstaan en ik versta hun nog goed.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

streamnl schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:22:
Zelfs als ik hem op luidspreker zet (carsetje is defect) ben ik nog goed te verstaan en ik versta hun nog goed.
Nou bij mij geldt dat niet zij horen mij duidelijk maar ik hun niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-09 06:26
streamnl schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:22:
Wellicht een domme vraag, maar waar vind ik de luidspreker optie? :)
Heb het nog niet kunnen vinden. Misschien dat ik er overheen heb gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Als je verbinding hebt, op menu drukken en daar staat ie tussen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb er ook geen last van heb zelfs het volume omlaag gezet omdat hij te hard stond, Mischien is je telefoon stuk ?
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:18:
Heb net een brief geschreven naar radar over de laag belvolume ik hoop dat ze er wat mee gaan doen wat ik vind dat het echt niet kan voor een gsm het is nota bene het basis functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Heb je ook een brief naar SE geschreven? Iedereen loopt wel te klagen op fora, maar je kunt waarschijnlijk beter contact opnemen met SE zelf, zodat zij zelf de grootte van het probleem in kaart kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 17:40
Heb je wel het belvolume op maximaal staan? Heb hier echt helemaal geen last van, gesprekken zijn mooi luid (even luid als mijn N82) en ik hoor ook nooit iemand aan de andere kant erover klagen. En inderdaad, als ik jou was zou ik eerst naar SE mailen/schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Nou, ik heb ook wel last van het lage belvolume, als ik bijvoorbeeld in de stad loop dan moet ik echt veel moeite doen om degene aan de andere kant van de lijn te verstaan (en nee, ik ben niet doof).

Mijn vorige telefoon was veel luider, daar hoefde ik dat belvolume ook niet helemaal open te zetten. En ja, het volume staat nu al op maximaal, dus dat is het niet..
Overigens is het volume wel toereikend in ruimtes waar het gewoon rustig is, zoals op kantoor.

@Batsgeit: het heeft bij mij niets te maken met de microfoon, die is inderdaad gewoon goed, het gaat alleen om het volume om de gesprekspartner te verstaan.

[ Voor 14% gewijzigd door RomeoJ op 06-07-2010 14:26 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een gekke vraag, maar ik vroeg me het volgende af.

Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van hyves-mogelijkheid op de X10, maar heb dit eraf gehaald omdat ik er niet op zat te wachten alle wiewatwaar's van iedereen op de mobiel te krijgen.
Maar ik zou het wel prettig vinden als er een mogelijkheid was om krabbels en inbox berichten doorgestuurd te krijgen.

Weet iemand of dit mogelijk is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:04
je kan toch via hyves instellen dat er dan elke keer automatisch een e-mail gestuurd wordt?

Misschien dat de hyves-app wel de functie biedt die je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is zo ja..maar kan je via de hyves app ook instellen dat je alleen doorgestuurd wil krijgen als er nieuwe krabbels en inbox berichten zijn? Iedere keer die www's op het scherm vond ik wat overdreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 22:24
Ik ben nu net terug van vakantie en daar heb ik de telefoon ook bij me gehad. In 8 dagen geen een keer opgeladen. Wel 's nachts uit gezet. Na die vakantie was hij nog 40% vol. Ik had ook 3g, wifi, gps en bluetooth uit staan. Moet zeggen dat het me reuze meevalt wat hij gebruikt als de telefoon idle is. Wel nog op de .16 firmware.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Ja, maar idle heb je er vrij weinig aan :P

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LDVC schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:36:
[...]

Heb je ook een brief naar SE geschreven? Iedereen loopt wel te klagen op fora, maar je kunt waarschijnlijk beter contact opnemen met SE zelf, zodat zij zelf de grootte van het probleem in kaart kunnen brengen.
Ja ik heb ze een e-mail gestuurd maar bij se ligt het altijd aan de consument en nooit aan hun.Want iedereen kan me altijd goed horen daar niet van maar ik heb echt moeite om iemand buitenhuis te horen als het binnen huis is het volume ook best wel laag hoorbaar maar vind het te laag voor een telefoon.Ik ga maar weer langs de service center.

Tevens had ik in mijn brief geschreven over de klachten over de firmware update 2.1 dat se voor het 2 kwartaal had beloofd voordat de gsm in de markt beschikbaar was en veranderd naar 3 a 4 kwartaal dat eigenlijk misleidt is voor de consument. En wat over android dat gsm fabrikanten duidelijk moeten vermelden of er een update komt en wanneer zo dat de consument duidelijk weet welke gsm hij of zij moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

FF schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:41:
Google-account vs. Google Apps (Google for your Domain)-account.

Ik heb een google-account en een google-apps-account...

2 vragen:
1: welke apps gebruiken er (nog meer) je gapps- en/of google-accountgegevens
2: hoe kan je zien welke app de foutmelding genereerd?
ok, de melding kwam van youtube.
Irritant dat youtube standaard gebruik maakt van dezelfde gegevens als voor mail en agenda.
Bij de laatste twee kan je ook je GAPPS gebruiken maar voor youtube niet
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:45
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 20:08:
[...]

Ja ik heb ze een e-mail gestuurd maar bij se ligt het altijd aan de consument en nooit aan hun.Want iedereen kan me altijd goed horen daar niet van maar ik heb echt moeite om iemand buitenhuis te horen als het binnen huis is het volume ook best wel laag hoorbaar maar vind het te laag voor een telefoon.Ik ga maar weer langs de service center.

Tevens had ik in mijn brief geschreven over de klachten over de firmware update 2.1 dat se voor het 2 kwartaal had beloofd voordat de gsm in de markt beschikbaar was en veranderd naar 3 a 4 kwartaal dat eigenlijk misleidt is voor de consument. En wat over android dat gsm fabrikanten duidelijk moeten vermelden of er een update komt en wanneer zo dat de consument duidelijk weet welke gsm hij of zij moet nemen.
Ik weet niet of het slim is om dat soort zaken aan te kaarten in een brief die eigenlijk gaat om een gegronde klacht die wellicht te verhelpen is.
De klacht over de update lijkt me redelijk zinloos en ik heb verder nergens gelezen dat SE officieel de update naar 2.1 heeft aangekondigd voor het 3e kwartaal.
Goed dat je een brief hebt geschreven, ongeacht of het effect heeft, maar wellicht word je hierdoor minder serieus genomen :X.

Ik heb overigens ook af en toe last van het lage volume en heb best goede oren. Lijkt me dat dit misschien ook met een update te verhelpen is, maar daar hebben we nu niks aan.

Weet iemand trouwens of er misschien meerdere homescreens gaan komen voor de update naar 2.1, zonder andere homescreens te installeren. Al die replacements vind ik een beetje gammel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ paazei

hier link over de 2.1 update

http://androidandme.com/2...xing-and-android-updates/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

dit is geen goede bron: Androidandme zegt dat CNET Asia zegt dat een PR medewerker van SE zei.....
Officieël heeft SE voor de release nooit aangegeven of en wanneer er een update naar een hogere versie van android zou komen.
Pas na de release heeft SE officieel bekend gemaakt dat de X10 een update naar 2.1 zou krijgen. Deze update was aanvankelijk voor Q4 gepland, maar is ondertussen iets verschoven naar eind Q3.

Q3 is de 2e helft van het jaar, dus in die zin is er niets gelogen van het statement van die PR mevrouw...

Bottomline: bedrijven zijn vrij in het al dan niet uitspraken doen over toekomstige ondersteuning verlenen voor producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een aantal dagen na elke lading mijn telefoon opnieuw opgestart en wat blijkt?

Mijn telefoon kan volgens Juiceplotter ineens meer dan 35 op één lading doen. Ik bemerk ook dat ik ineens meer dan een dag met de batterij kan doen. Mijns inzien MOET dit gewoon een software bug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Ik weet niet of mensen de update al hebben ontvangen op de officiële manier, maar bij mij is er zojuist OTA een update beschikbaar gekomen. Mijn telefoon is voor zover ik weet unbranded. De update is ongeveer 40M groot.

Hij is hem nu aan het downloaden. Ik dacht ik laat het even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
MagicTempest schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:47:
Ik weet niet of mensen de update al hebben ontvangen op de officiële manier, maar bij mij is er zojuist OTA een update beschikbaar gekomen. Mijn telefoon is voor zover ik weet unbranded. De update is ongeveer 40M groot.

Hij is hem nu aan het downloaden. Ik dacht ik laat het even weten :)
Bij mij ook, een X10i via KPN.

OK, update voltooid, ik heb nu:
Firmwareversie 1.6
Smalbandversie 1.1.27
Kernel-versie 2.6.29-rel semc-android@SEMC #2
Build-nummer R2BA023

[ Voor 14% gewijzigd door Remus op 07-07-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 08:58:
Sinds een aantal dagen na elke lading mijn telefoon opnieuw opgestart en wat blijkt?

Mijn telefoon kan volgens Juiceplotter ineens meer dan 35 op een lading doen. Ik bemerk ook dat ik ineens meer dan een dag met de batterij kan doen. Mijns inzien MOET dit gewoon een software bug zijn.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat wanneer je je GPS aanzet en vervolgens denkt uit te zetten, dat de GPS dan onzichtbaar nog aan blijft staan, met als gevolg een batterij die enorm snel leeg is. Enige oplossing is om de telefoon te herstarten nadat je de GPS hebt "uitgezet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Ik zie nu dat mijn telefoon meteen is geupdate naar r2ba023. Dat is toch een versie hoger dan verwacht. Mijn telefoon geeft echter wel aan dat de SD kaart nu niet geplaatst is, terwijl dat toch wel het geval is. Dat ga ik nog even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
MagicTempest schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:07:
Ik zie nu dat mijn telefoon meteen is geupdate naar r2ba023. Dat is toch een versie hoger dan verwacht. Mijn telefoon geeft echter wel aan dat de SD kaart nu niet geplaatst is, terwijl dat toch wel het geval is. Dat ga ik nog even uitzoeken.
Bij mij doet de SD kaart het gewoon, misschien slecht contact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Ja, na hem even eruit gehaald te hebben en er weer in doet hij het inderdaad weer. Misschien dat het inderdaad slecht contact was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-09 06:26
RomeoJ schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:06:
[...]

Ik meen ergens gelezen te hebben dat wanneer je je GPS aanzet en vervolgens denkt uit te zetten, dat de GPS dan onzichtbaar nog aan blijft staan, met als gevolg een batterij die enorm snel leeg is. Enige oplossing is om de telefoon te herstarten nadat je de GPS hebt "uitgezet".
Hmm nooit last van gehad. Uit was uit :)
Toch altijd ruim een dag met de X10 kunnen doen. En dan vrij veel spelletjes doen, downloaden en door de market speuren. (Naast bellen en smsen)

Enkele dagen geleden kwam hier opeens verandering in. Blijkbaar zit de X10 nu in de achtergrond Maps te loaden en dielijkt m'n battertij in een halve dag leeg te vreten :s (GPS/3G/Wifi staan uit)
Task Manager helpt wel een beetje, maar toch niet helemaal...

Zal zo eens kijken of ik ook de update binnen kan krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-mobile update is nu beschikbaar OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Remus schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:56:
[...]

Bij mij ook, een X10i via KPN.

OK, update voltooid, ik heb nu:
Firmwareversie 1.6
Smalbandversie 1.1.27
Kernel-versie 2.6.29-rel semc-android@SEMC #2
Build-nummer R2BA023
Hetzelfde hier (Hi branded toestel). Toch apart, heb hem op automatisch updaten staan, maar moest hem handmatig downloaden. Ach ja. Is er met de .23 veel veranderd tov de .20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:16
Knul schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:38:
[...]

Hetzelfde hier. Toch apart, heb hem op automatisch updaten staan, maar moest hem handmatig downloaden. Ach ja. Is er met de .23 veel veranderd tov de .20?
dat komt omdat ie niet constant checkt, volgens mij is het snelste wat je kan instellen 1x in de 2 dagen. kan het nu niet nakijken want ben aan het updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Knul schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:38:
[...]

Hetzelfde hier (Hi branded toestel). Toch apart, heb hem op automatisch updaten staan, maar moest hem handmatig downloaden. Ach ja. Is er met de .23 veel veranderd tov de .20?
Is er nog iets aan de hyves plugin voor TimeScape veranderd?
-WWW's die naar juiste persoon wijzen wanneer aangeklikt?
-kwaliteit van foto's overeenkomstig met Facebook tiles?
-Mogelijkheid om hyvers aan contacten te koppelen, ook als ze niet recent een WWW geplaatst hebben?

Ik heb m'n telefoon via Generic UK ge-update, dus evt wijzigingen aan de hyves plugin heb ik niet.

[ Voor 33% gewijzigd door LDVC op 07-07-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
de OTA update laat inderdaad je gegevens met rust (sms, contacten etc), maar de ingestelde timescape accounts moet je wel opnieuw invullen, zorg dus dat je die gegevens bij de hand hebt als je gaat updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
JarlSX schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:06:
de OTA update laat inderdaad je gegevens met rust (sms, contacten etc), maar de ingestelde timescape accounts moet je wel opnieuw invullen, zorg dus dat je die gegevens bij de hand hebt als je gaat updaten
Mijn timescape accounts staan er anders nog gewoon in (en doen het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
das gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet gek, was altijd al zo.

Mobiel voelt sneller aan maar verder merk ik weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al twee maal geprobeerd binnen te halen, allebei de malen NA 40 mb gedownload te hebben *krak* update niet gelukt uitstellen. Nu gaat hij wel! Oplader er uit gehaald :)

Tip dus voor iedereen: OTA moet de telefoon ECHT overal van los gekoppeld zijn!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:37:
Al twee maal geprobeerd binnen te halen, allebei de malen NA 40 mb gedownload te hebben *krak* update niet gelukt uitstellen. Nu gaat hij wel! Oplader er uit gehaald :)

Tip dus voor iedereen: OTA moet de telefoon ECHT overal van los gekoppeld zijn!!!!
Ik heb geupdate met de oplader aangekoppeld.

Ik verwacht niets spectaculair van de update, mijn batterij ging al 3 dagen mee, soms zelfs 4 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infinity88 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:02:
[...]

Ik heb geupdate met de oplader aangekoppeld.

Ik verwacht niets spectaculair van de update, mijn batterij ging al 3 dagen mee, soms zelfs 4 dagen.
Met de losse oplader lukte het inderdaad toch. USB laden niet!

Ik verwacht wel een hoop. Batterij ging maar 1 dag mee, nu twee dagen rebooten en hij gaat AL 1,5 dag mee.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Hoe kan ik eigenlijk switchen naar ADW launcher?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
installeren en op Home drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
JarlSX schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:18:
installeren en op Home drukken
Is al geinstalleerd maar ik krijg nog het orginele menu :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

ephymerous schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:22:
[...]

Is al geinstalleerd maar ik krijg nog het orginele menu :)
Instellingen > Toepassingsinstellingen > Toepassingen beheren > Startpagina > Standaardwaarden wissen.

Vervolgens op Home-knop drukken om ADW te selecteren als launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb de update ook! Nice! Nog eff mee spelen!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LDVC schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:59:
[...]

Instellingen > Toepassingsinstellingen > Toepassingen beheren > Startpagina > Standaardwaarden wissen.

Vervolgens op Home-knop drukken om ADW te selecteren als launcher
Installeer Home Switcher en je kunt moeiteloos tussen de home's wisselen.
Ook kun je aangeven welke je default home moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk heb ik deze avond thuis even veel geluk als jullie allemaal en kan ik ook de update installeren. Of zijn er al Belgen hier die het toch voor elkaar gekregen hebben zonder debranden/rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

stefanaudi schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:04:
Ik heb de update ook! Nice! Nog eff mee spelen!
Niemand die Hyves gebruikt? Is de Hyves plug-in voor TimeScape verbeterd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
LDVC schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:22:
[...]

ik heb het even bekeken maar volgens mij is er niks veranderd, hij loopt ook nog steeds zo nu en dan vast in de update, maar misschien zie ik iets over het hoofd, heb de telefoon pas 3 dagen dus weet niet alles precies uit m`n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LDVC schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:22:
[...]

Bij mij bleef die bij elke update hangen en dat is nu niet zo dus ik neem aan dat dat verbeterd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:01:
Hopelijk heb ik deze avond thuis even veel geluk als jullie allemaal en kan ik ook de update installeren. Of zijn er al Belgen hier die het toch voor elkaar gekregen hebben zonder debranden/rooten?
Ik heb de update zonder root verkregen via het update menu in de x10. Kameraad van mij heeft het ook al, dus ik denk dat iedereen in Belgie het wel zal krijgen. We hebben beide wel een unbranded x10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infinity88 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:07:
[...]

Ik heb de update zonder root verkregen via het update menu in de x10. Kameraad van mij heeft het ook al, dus ik denk dat iedereen in Belgie het wel zal krijgen. We hebben beide wel een unbranded x10.
Inderdaad, het eindeloze wachten voor ons hier in BE wordt nu eindelijk ook beloond. Mijn update staat klaar maar batterij is nog te laag en moet dus eerst nog wat opladen, daarna direct installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, heb hem nu ook binnen, hij is aan het downloaden (wifi), ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
LDVC schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:00:
[...]

Is er nog iets aan de hyves plugin voor TimeScape veranderd?
-WWW's die naar juiste persoon wijzen wanneer aangeklikt?
-kwaliteit van foto's overeenkomstig met Facebook tiles?
-Mogelijkheid om hyvers aan contacten te koppelen, ook als ze niet recent een WWW geplaatst hebben?

Ik heb m'n telefoon via Generic UK ge-update, dus evt wijzigingen aan de hyves plugin heb ik niet.
Geen idee, gebruik geen hyves. Merk verder vrij weinig van de update, op een aantal dingen na:
-Toestel voelt wat sneller (overal)
-Flashy animaties bij o.a. Mediascape, Timescape en Instellingen
-Timescape en Mediascape zijn een stuk sneller
-Het vooruit scrollen in een nummer in Mediascape gaat een stuk soepeler
-Het PIN menu is veranderd
-Het uitschakelen menu is wat kleiner geworden.

Weet iemand hoe ik de kleur van Mediascape en Timescape nu aan kan passen? Dat was toch mogelijk met deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlamwillem
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 14:50
en de mensen met een vodafone toestel moeten weer wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 15:39
Knul schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:34:
[...]

Geen idee, gebruik geen hyves. Merk verder vrij weinig van de update, op een aantal dingen na:
-Toestel voelt wat sneller (overal)
-Flashy animaties bij o.a. Mediascape, Timescape en Instellingen
-Timescape en Mediascape zijn een stuk sneller
-Het vooruit scrollen in een nummer in Mediascape gaat een stuk soepeler
-Het PIN menu is veranderd
-Het uitschakelen menu is wat kleiner geworden.

Weet iemand hoe ik de kleur van Mediascape en Timescape nu aan kan passen? Dat was toch mogelijk met deze update?
Het toestel is inderdaad een stuk sneller. Het opstarten gaat ook twee keer zo snel (net even vergeleken met een X10i met .14 en .16, de mijne draait .23).

Over de themas, dit kan alleen in Timescape. Druk maar eens op de menu toets (linker knop op de X10) in Timescape en je ziet 'thema' staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Verlies je over WiFi updaten je Apps? Kreeg de melding dat de update er was namelijk, maar moet eventjes aan de batterij nu :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Heb over WiFi geupdate en heb al m'n apps nog.
Toch mooi dat we meteen de .23 hebben gekregen ipv eerst de .20 update. Is, vind ik, die extra dagen wachten wel waard!.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Stinger_ schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:03:
Heb over WiFi geupdate en heb al m'n apps nog.
Toch mooi dat we meteen de .23 hebben gekregen ipv eerst de .20 update. Is, vind ik, die extra dagen wachten wel waard!.
Hmmzz, ik kreeg mijn update al vrij snel en heb de .20 gekregen.
Dit zou ook de laatste zijn volgens mijn X10.

Toch een nadeel aan het unbranden gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Laatst online: 21:54
Ik heb vanavond geupdate naar .23 en merk eigenlijk weinig verschil.
Het 2 dingen ontdekt:
- kan thema kleur kiezen in Timescape (niet echt heel opwindend)
- Heb een backup programma erbij

Wat nog niet verbeterd is:
- Hyves www in Timescape zijn nog steeds verkeerd gelinkt naar de online versie.

Ik hoop nog dat mijn accu langer mee gaat. (moeilijk te beoordelen na 1 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecer
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-05-2024
En wanneer kunnen vodafone gebruikers de update verwachten :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Dat ligt natuurlijk aan Vodafone. Zij bepalen of een telefoon een update krijgt en wanneer. Wanneer je een unbranded telefoon hebt krijg je hem zodra SE hem beschikbaar stelt voor publieke download, maar telefoons die gebrand zijn gaan via de telco.
Je zou Vodafone dus even kunnen mailen/bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch iets te zeuren over die .23 update.

Als mijn scherm uitgaat na 30 seconden en ik pak mijn telefoon een paar minuten later weer, staat hij op simlock, dus ik ben niet bereikbaar en moet mijn pincode weer opnieuw invoeren. Vrij irritant.

Hij doet het niet constant, maar vanavond in 4 uur tijd is het 3x gebeurd van de 25x dat ik mijn telefoon pakte. (ja ik heb het bijgehouden)

Heeft iemand anders dit ook, en is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:47:

Als mijn scherm uitgaat na 30 seconden en ik pak mijn telefoon een paar minuten later weer, staat hij op simlock, dus ik ben niet bereikbaar en moet mijn pincode weer opnieuw invoeren. Vrij irritant.

Hij doet het niet constant, maar vanavond in 4 uur tijd is het 3x gebeurd van de 25x dat ik mijn telefoon pakte. (ja ik heb het bijgehouden)

ik heb hier geen last van, toch vrij vaak m`n telefoon gepakt maar nog niet gehad
@FF ik heb ook een unbranded maar heb wel de .23

verder lijkt de batterij het niet slecht te doen, de telefoon is nu 6,5 uur van de lader was 80% toen ik m van de lader haalde heb zeker 45min gebeld, wat ge-sms-t en 3g constant aan nu nog 50% over

hierbij is de telefoon pas 3 dagen oud dus de accu kan nog beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 22:44
Die van mij is nu geupdate naar R2BA023

[ Voor 16% gewijzigd door RobertMaes op 08-07-2010 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 11:20
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:47:

Gisteravond de .23 update binnengetrokken. Ik herken dit probleem, alleen in iets andere vorm. Als ik de X10 reboot na het opladen, dan zijn er tientallen processen actief. Met 1 druk op de ATK knop kill ik alles behalve degene die excluded zijn. Dit heeft prima gewerkt, tot gisteravond. Nu wordt de sim vergrendeld. Vanochtend gebeurde hetzelfde, maar dan zelfs zonder reboot. Ik ben er nog niet achter welk proces hiervoor verantwoordelijk is. Iemand suggesties? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@saurus en @no177

Ik heb het zelfde probleem irritant is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asuurs
  • Laatst online: 04-04-2014
Ik heb een ander probleem en ik hoop dat iemand me kan helpen voor ik op vakantie ga :)
Bij het binnenhalen van de update gisteravond was ik op 75% toen hij ineens aangaf: "er is een update beschikbaar er is te weinig geheugen. Start de telefoon opnieuw op voordat u verder gaat." Braaf heb ik dit gedaan, zonder resultaat. Daarna met een app killer alle actieve apps gestopt, ik heb 'op papier' voldoende geheugen, Mijn man erbij gehaald (die is handiger dan ik) en hij kwam erachter dat het cachegeheugen vol is (nog van de 111.3M nog 36.0K over). Hij heeft gegoogled naar het legen van het cache geheugen, maar kon alleen antwoorden hierover vinden voor toestellen die geroot zijn. weet iemand van jullie hoe dit opgelost kan worden zonder de telefoon te rooten? Of ligt het niet aan het cache geheugen en is er een ander probleem?
Alvast bedankt, Groeten van Agnes

ps: ook een half uur de batterij eruit halen helpt niet

[ Voor 3% gewijzigd door asuurs op 08-07-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
@ saurus:
Blijkbaar kill je een process welke je niet zou moeten killen..

Als je in ATK nou es process voor process gaat killen en na elke 'kill' kijken of je sim vergrendeld is.
Dan weet je welke je in je excluded list moet zetten..

Om m'n moeder maar es te quoten; "ga eerst zelf es zoeken/denken voordat je gaat vragen"
;)

@ asuurs;
Misschien heb je wel teveel apps geinstalleerd, vandaar een tekort aan vrije ruimte?
Probeer es een aantal grote apps te deinstalleren..

[ Voor 18% gewijzigd door Nnoitra op 08-07-2010 09:46 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
Stinger_ schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:44:
@ saurus:
Blijkbaar kill je een process welke je niet zou moeten killen..
Heel logisch biologisch...
Als je in ATK nou es process voor process gaat killen en na elke 'kill' kijken of je sim vergrendeld is.
Dan weet je welke je in je excluded list moet zetten..
Hier ben ik al mee bezig! Laat het resultaat nog weten.
*Edit: Het blijkt het Backup and restore proces te zijn! Dit is idd nieuw sinds de .23 update. Check: na de exclude en een nieuwe reboot geen vergrendelde sim meer!
Om m'n moeder maar es te quoten; "ga eerst zelf es zoeken/denken voordat je gaat vragen"
;)
Ik reageerde op de oproep van Nol77 en dacht: 'Laat ik eens vragen of er al een oplossing bekend is' Zo hoef je niet opnieuw het wiel uit te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Saurus op 08-07-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asuurs
  • Laatst online: 04-04-2014
nee, zoals ik zei, ik heb op papier genoeg ruimte: op het system storage 155.8 M vrij, de application storage 81.6M vrij en op sd card 7642.6M vrij. vandaar dat wij denken dat het aan het cache ligt (36.0 k vrij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Saurus schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:55:
[...]

Hier ben ik al mee bezig! Laat het resultaat nog weten.
*Edit: Het blijkt het Backup and restore proces te zijn! Dit is idd nieuw sinds de .23 update. Check: na de exclude en een nieuwe reboot geen vergrendelde sim meer!
Hoeveel argumenten wil je nog voordat je die taskkiller er af gooit? 9 vd 10 problemen die mensen met hun android hebben, zijn terug te leiden naar een taskkiller....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
LDVC schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 10:40:
[...]

Hoeveel argumenten wil je nog voordat je die taskkiller er af gooit? 9 vd 10 problemen die mensen met hun android hebben, zijn terug te leiden naar een taskkiller....
Er zal best een waarheid in je stelling zitten, maar tot nu toe was dit het eerste probleempje wat ik tegengekomen ben. Dus naast de bekende trucjes om de accuduur van de X10 te verlengen gebruik je geen taskkiller, juicedefender of iets vergelijkbaars...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demandela
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07-2019
faden de menutjes nu ook? of beeld ik mij in dat dit ook nieuw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asuurs schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 10:34:
nee, zoals ik zei, ik heb op papier genoeg ruimte: op het system storage 155.8 M vrij, de application storage 81.6M vrij en op sd card 7642.6M vrij. vandaar dat wij denken dat het aan het cache ligt (36.0 k vrij)
Met root heb je Quick App clean Cache die in een keer alle cache cleared, zonder root alleen per applicatie die wordt weergegeven.

maar zonder app kan je ook via
instellingen --> toepassingen --> toepassingen beheren --> APP kiezen-->
in toepassingsinfo, waar je normaal ook de app kan verwijderen, kan je cache wissen.

@LDVC
klopt, gebruik van task killers is niet nodig, ongebruikte MEM is waste of MEM etc, maar ik gebruik het toch. >:)

Moxier en soort programma's die ik niet gebruik wil ik niet dat ze automatisch opstarten en MEM in beslag nemen. (met root is die nu mooi weg :).
Batterij gebruik voor root idle = 1% per 2 uren.
met root nu = 1 % per +/- 4 uren.
Dit naar mijn gevoel door task te killen die ik niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Saurus schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 10:56:
[...]

Er zal best een waarheid in je stelling zitten, maar tot nu toe was dit het eerste probleempje wat ik tegengekomen ben. Dus naast de bekende trucjes om de accuduur van de X10 te verlengen gebruik je geen taskkiller, juicedefender of iets vergelijkbaars...?
Klopt, geen taskkiller en geen juicedefender, 3G constant aan en dan haal ik 2 dagen. Dit was overigens al voor de .23 update, mijn accu is niet echt beter geworden sinds de update, maar ik mocht dus al niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 22:04
Demandela schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 11:09:
faden de menutjes nu ook? of beeld ik mij in dat dit ook nieuw is?
klopt, ze hebben animatie toegevoegd. Ik vond dit zelf vrij irritant, omdat het dan lijkt of je telefoon nu langzamer geworden is. Ik wil meteen het volgende scherm zien als ik iets selecteer.
Gelukkig is dit uit te zetten.
instellingen > geluid en weergave > animatie

@asuurs
probeer eens de cache van je browser te legen. misschien is deze heel groot geworden omdat je veel op het internet zit.

[ Voor 12% gewijzigd door avec_style op 08-07-2010 11:34 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.