Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361732

Cinner schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:31:
[...]

Creatouch is wel beschikbaar in Nederland. Ik heb hem net gedownload namelijk via PlayNow (unbranded NL toestel, niet rooted).
He :? hoe dat die van mij is ook unbranded als het goed. Ik heb x10 t-mobile toestel en de zijn toch ook unbranded toch ?.Maar in iedergeval het wordt ook in de nieuwe firmware verwerkt :9~

edit: t-mobile is wel branded

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 361732 op 30-06-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 361732 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:39:
[...]

He :? hoe dat die van mij is ook unbranded als het goed. Ik heb x10 t-mobile toestel en de zijn toch ook unbranded toch ?.Maar in iedergeval het wordt ook in de nieuwe firmware verwerkt :9~

edit: t-mobile is wel branded
Heb ook een t-mobile toestel en volgens mij is het niet branded. Heb geen software erop staan die niet op andere NL toestel staan. Heb jij dan speciale t-mobile software ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:06

FF

Origineel Vodafone branded, debranded via XDA.
Creatouch heb ik direct na debranden kunnen installeren, weet niet meer hoe.

Momenteel
Firmwareversie : 1.6
Smalbandversie : 1.1.25
Kernel-versie : 2.6.29-rel semc-android@SEMC #2
Build-nummer : R2BA020

Volgens mij kon je aan de kernel-versie zien dat er UK opstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 21:25
Avondje Google helpt niet, Moxier is niet met widget te installeren omdat het Android 1.6 betreft. Een ander programma (als Touchdown) werkt ook niet op 1.6 :/

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wai_AM schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:53:
[...]

Heb ook een t-mobile toestel en volgens mij is het niet branded. Heb geen software erop staan die niet op andere NL toestel staan. Heb jij dan speciale t-mobile software ?
Ik heb geen t-mobile software maar omdat ik bij playnow geen creatouch kan vinden ondanks de update :? is het toch branded en ik heb de duitse versie zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

WOW.

Gisternacht 10% batterijverbruik per 2 uur
Afgelopen nacht, na de update, 2% batterijverbruik in 4 uur. :o :o

Zelfde instellingen.

Als dit zo blijft ben ik heel erg blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FF schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 07:02:
WOW.

Gisternacht 10% batterijverbruik per 2 uur
Afgelopen nacht, na de update, 2% batterijverbruik in 4 uur. :o :o

Zelfde instellingen.

Als dit zo blijft ben ik heel erg blij :D
plaatje van verbruik na update .20
Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/th_plotter02.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/th_systempanel02.png

Lees net dit ....

FULL ROM R2BA023 GENERIC ROOTED

ga dat maar vanavond uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Heb de .20 nog niet eens en jij begint al met .23 :p

Iemand die trouwens tethering gebruikt met zijn X10 icm Vodafone? Komen hierbij extra kosten kijken, of is dat gewoon 'part of the deal'? Ik heb bijvoorbeeld de 'Zorgeloos Internet BloX' van Vodafone, kan tethering hiermee? Kan het op google erg moeilijk terugvinden gek genoeg...

Edit: nvm, toch gevonden...

'Bij Zorgeloos Internet BloX is het onder meer niet toegestaan
de mobiele telefoon te gebruiken als modem voor PC,
laptop e.d. of voor VOIP en SMSoIP'

Helaas...

[ Voor 95% gewijzigd door Peter_Aragorn op 01-07-2010 09:58 ]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Peter_Aragorn schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:34:

Iemand die trouwens tethering gebruikt met zijn X10 icm Vodafone? Komen hierbij extra kosten kijken, of is dat gewoon 'part of the deal'? Ik heb bijvoorbeeld de 'Zorgeloos Internet BloX' van Vodafone, kan tethering hiermee? Kan het op google erg moeilijk terugvinden gek genoeg...
Erg offtopic, maar het staat gewoon in de voorwaarden van Vodafone:
Bij Zorgeloos Internet BloX is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VoIP en SMSoIP diensten
http://www.vodafone.nl/Vo...rden_vf_blox_postpaid.pdf

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:48
Meer mensen waarbij de wekker het soms niet doet?

Ik dacht in eerste instantie dat het aan Taskmanager lag. Maar heb daarin "Wekker" op de ignore list gezet. Dus dat zou niet het probleem moeten zijn.

Overigens kwam ik er gisteren achter dat door op je hoofdscherm naar boven te swipen, de notification bar wordt verborgen. (Bij 2e keer komt ie terug.)
Ik weet niet of dat standaard Android is of specifiek op de x10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
dat doet ie bij mij niet, heb je een homescreen replacement?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 12:56
Bij mij ook niet hoor. Of bedoel je als de balk al naar beneden is?

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dweebus schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:43:

Overigens kwam ik er gisteren achter dat door op je hoofdscherm naar boven te swipen, de notification bar wordt verborgen. (Bij 2e keer komt ie terug.)
Ik weet niet of dat standaard Android is of specifiek op de x10...
lijkt op een setting in ADW launcher: Swipe up actions die standaard is ingesteld op show/ hide statusbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:48
JarlSX schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:49:
dat doet ie bij mij niet, heb je een homescreen replacement?
Euh ja, even niet meer aan gedacht. Excuses :)

ADW Launcher heb ik draaien, maar nog steeds niet alle instellingen bekeken / uitgeprobeerd. Werkt overigens wel heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:48
eRixxje schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:16:
Ik heb gisteravond op mijn .16 NL Versie de Fota.pkg (uit de root v2 op xda) uitgevoerd en heb sindsdien R2BA020. Volgens mij ook NL, want in Timescape heb ik een hyves icoon. Daarnaast heb ik nu ook root.

KPN, overigens.

Wellicht een tip voor ieder dus?

Edit: EN mijn gegevens en apps waren netjes aanwezig na de reboot. Geen herinstallatie dus :)
Bedankt voor deze tip! Ik ben het wachten op Hi/KPN/SE NL? zat en heb besloten ook het heft in eigen handen te nemen! Mijn X10 draait op het moment stap 2 (de Fota.pkg) uit de Root-package en zal dus geupdate worden naar R2BA023 (zie hier). De derde stap die zorgt voor ROOT zal ik niet uitvoeren. Ik zie op dit punt namelijk de voordelen van ROOT nog niet zo, ik ben alleen uit op de laatste update 8)

[EDIT] R2BA023 up and running met inderdaad de nodige veranderingen (Timescape een stuk sneller, Mediascape een stuk sneller, ander PIN menu). Ik heb het toestel niet eerst geflasht naar Generic R1FA16 omdat de .16 update die de KPN/Hi versie draaide in mijn ogen al Generic was. Dit heeft er dan ook voor gezorgd dat alle data/apps/instellingen behouden bleven.

[OFFTOPIC] Ik krijg ineens een flashback naar vorig jaar deze tijd, ik kom namelijk vanaf Windows Mobile, en dat toestel werd elke week wel weer voorzien van een nieuwe rom O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Vin87 op 01-07-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 16:31
hoe krijg ik in vredesnaam die ADW Launcher weer van mn x10 ? ik kan niet normaal terug naar mn homescreen, alleen maar naar timescape en ADW :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-04 16:04
Vin87 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:44:
[...]

Bedankt voor deze tip! Ik ben het wachten op Hi/KPN/SE NL? zat en heb besloten ook het heft in eigen handen te nemen! Mijn X10 draait op het moment stap 2 (de Fota.pkg) uit de Root-package en zal dus geupdate worden naar R2BA023 (zie hier). De derde stap die zorgt voor ROOT zal ik niet uitvoeren. Ik zie op dit punt namelijk de voordelen van ROOT nog niet zo, ik ben alleen uit op de laatste update 8)
Ik zag dat de 023 inderdaad uit was. Let overigens op dat bij het installeren van de firmware (direct in stap 2 dus) de telefoon al geroot is. De exploit zit namelijk IN de fota.pkg :-)

Tipje voor rooters: Installeer busybox en het programma 'superuser permissions' en je zult telkens iedere elevation naar root moeten bevestigen op het scherm (ook bij een 'su' via adb shell). 'su' en busybox is te vinden in 'stap 3' van de versie 1 en versie 2 rooting packages (is dus wel verstandig om deels uit te voeren, het removen van packages kun je outcommenten in stap3 runme.cmd).

Wat mij nog niet duidelijk is, is of je nu ook vanaf 020 naar 023 kunt updaten door het starten van fota.pkg of dat de 'exploit' alleen werkt bij het upgraden vanaf een R1 firmware. Als iemand dat weet hoor ik het graag en anders merk ik het zo vanzelf wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
eRixxje schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:51:
[...]

Ik zag dat de 023 inderdaad uit was. Let overigens op dat bij het installeren van de firmware (direct in stap 2 dus) de telefoon al geroot is. De exploit zit namelijk IN de fota.pkg :-)

Tipje voor rooters: Installeer busybox en het programma 'superuser permissions' en je zult telkens iedere elevation naar root moeten bevestigen op het scherm (ook bij een 'su' via adb shell). 'su' en busybox is te vinden in 'stap 3' van de versie 1 en versie 2 rooting packages (is dus wel verstandig om deels uit te voeren, het removen van packages kun je outcommenten in stap3 runme.cmd).

Wat mij nog niet duidelijk is, is of je nu ook vanaf 020 naar 023 kunt updaten door het starten van fota.pkg of dat de 'exploit' alleen werkt bij het upgraden vanaf een R1 firmware. Als iemand dat weet hoor ik het graag en anders merk ik het zo vanzelf wel ;-)
Het is zo makkelijk dat er vooraf dit stappenplan niets hoeft te gebeuren? De telefoon heeft dan en de 023 en is geroot? Zoja ga ik dat vanavond doen. De nieuwste versie van Moxier is na het rooten wel te draaien :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:35
waar komt versie 023 opeens vandaan?
Is dit officieel aangekondigd door SE? of is dit iets dat gemaakt is door de XDA-community?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

hmm als ik het goed heb begrepen dan zitten jullie nu niet meer op NL firmware. de fota.pkg package update je naar UK .20 of .23 nu. Dit tenminste als veronderstelling dat de fota.pkg UK .20 of .23 is.

Maar als fota.pkg alleen specifieke delen upgrade dan zal het best kunnen dat je de NL versie met de wijzigingen hebt vandaar Hyves. (zo heb ik Hyves kunnen backuppen dmv de eerst root(docomo versie)

dat is wat ik denk......

van XDA:
Originally Posted by ptesmoke View Post

do you have to do the whole root procedure to update???

Originally Posted by MarylandCookie View Post
Unfortunately yes..
This is due to SE having removed com.sonyericsson.android.fota.action.DEBUG_ENTRY from R2B firmware.

Blame SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
ephymerous schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:58:
[...]
Het is zo makkelijk dat er vooraf dit stappenplan niets hoeft te gebeuren? De telefoon heeft dan en de 023 en is geroot? Zoja ga ik dat vanavond doen. De nieuwste versie van Moxier is na het rooten wel te draaien :)
Zolang je op .16 firmware zit, hoef je alleen stap 2 uit te voeren om te updaten EN te rooten. In stap 3 worden busybox en su geinstalleerd en een aantal packages verwijderd. Dat laatste kun je outcommenten in de runme.cmd.

Als je echter al een R2 firmware hebt (020), lijkt het erop dat je eerst terug moet naar .16 om vervolgens weer de fota.pkg te runnen om naar 023 te kunnen.

Er lijkt echter wel een bug te zitten in 023 mbt opengl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
[...]

Weet je dat wel zeker? In alle guides staat namelijk '3.run step 3 and will root your phone ' . Verder werken de programma's die root nodig hebben niet op mijn (volgens jou) rooted X10.
Mocht je het vanzelf merken, laat het dan even weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Wai_AM schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:01:
[...]

hmm als ik het goed heb begrepen dan zitten jullie nu niet meer op NL firmware. de fota.pkg package update je naar UK .20 of .23 nu. Dit tenminste als veronderstelling dat de fota.pkg UK .20 of .23 is.

Maar als fota.pkg alleen specifieke delen upgrade dan zal het best kunnen dat je de NL versie met de wijzigingen hebt vandaar Hyves. (zo had ik Hyves kunnen backuppen dmv de eerst root(docomo versie)

van XDA:

[...]
Ik kan je bevestigen dat ik wel op de NL versie zit na de update naar 020 middels fota.pkg. Hyves plugin was gewoon aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Vin87 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:03:
[...]
Weet je dat wel zeker? In alle guides staat namelijk '3.run step 3 and will root your phone ' . Verder werken de programma's die root nodig hebben niet op mijn (volgens jou) rooted X10.
Klopt dat staat er wel, maar kijk maar naar het runme.cmd script in stap3. Daar wordt geen root in behaald, louter packages removed en su geïnstalleerd om uid en gid 0 te krijgen (full root). Ook zonder su kun je echter al overal op het fs komen :-) De echter exploit zit dus in de fota.pkg

EDIT:
Wat betreft die apps die niet werken: Dat komt omdat je dus geen su binary hebt omdat je stap3 niet deels hebt uitgevoerd :-) Apps verwachten uid en gid 0. Dit is wat ik uitgevoerd heb uit stap 3:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
@adb shell mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock2 /system

#@adb install app\com.htc.clicker.apk
#@adb install app\jonasl.ime.apk
#@adb install app\com.androidapps.spare_parts.apk
#@adb install app\com.magicandroidapps.betterterm.apk
#@adb install app\com.nimbuzz.apk
#@adb install app\NetSpeed.apk
#@adb install app\org.openintents.filemanager.apk
#@adb install app\since2006.apps.exuninst.apk
@adb install app\Superuser.apk
#@adb install app\org.adw.launcher_donut.apk

@adb push bin\busybox /sdcard/busybox
@adb shell dd if=/sdcard/busybox of=/system/bin/busybox
@adb shell chmod 6777 /system/bin/busybox
@adb shell ln -s /system/bin/busybox /system/bin/cp
@adb shell ln -s /system/bin/busybox /system/bin/grep
@adb shell ln -s /system/bin/busybox /system/bin/tar
@adb shell ln -s /system/bin/busybox /system/bin/unzip
@adb shell ln -s /system/bin/busybox /system/bin/zip
@adb shell rm /sdcard/busybox

@adb push bin\su /sdcard/su
@adb shell dd if=/sdcard/su of=/system/bin/su
@adb shell chmod 6777 /system/bin/su
@adb shell rm /sdcard/su

Dit installeert 'superuser permissions', busybox en su. Na rebooten ben je dan klaar.

[ Voor 56% gewijzigd door eRixxje op 01-07-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eRixxje schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:03:
[...]

Ik kan je bevestigen dat ik wel op de NL versie zit na de update naar 020 middels fota.pkg. Hyves plugin was gewoon aanwezig.
zie mijn vorige post, via de docomo root had ik ook hyves plugin...

Maar om dit te testen zou je dit kunnen doen:
via SEUS je telefoon herstellen en kijken of je de NL .20 rom krijgt.
(dit zorgt er wel voor dat je alle settings weer kwijt bent.)

Als iemand nog de originele rom heeft via SEUS wil ik dat best wel testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05-2023
Nog een keer vragen ;)

Kan ik, na rooten, apps en games installeren op mijn SD card ipv phone mem.
Dit moet doen met Apps2sd, tot er een android 2.2 uit komt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
eRixxje schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:02:
[...]

Zolang je op .16 firmware zit, hoef je alleen stap 2 uit te voeren om te updaten EN te rooten. In stap 3 worden busybox en su geinstalleerd en een aantal packages verwijderd. Dat laatste kun je outcommenten in de runme.cmd.

Als je echter al een R2 firmware hebt (020), lijkt het erop dat je eerst terug moet naar .16 om vervolgens weer de fota.pkg te runnen om naar 023 te kunnen.

In 020 zou weer een bug zitten in de market, vandaar dat ik er voor koos om 023 te installeren ...
Ik heb net ook stap 3 gedaan, het beestje is nu dus wel volledig rooted. Bedankt voor je hulp en uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Vin87 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:03:
Mocht je het vanzelf merken, laat het dan even weten :P
Updaten via fota.pkg werkt dus alleen vanaf een R1 (016) firmware naar een R2 (020, 023) firmware. Als je dus nu op 020 zit, dan MOET je eerst terug naar R1. Helaasch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Wai_AM schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:10:
[...]
zie mijn vorige post, via de docomo root had ik ook hyves plugin...
Hmmokay... Dat had ik over het hoofd gezien :-) In dat geval weet ik niet of ik een NL versie draai, maar aan de andere kant: als ik het verschil niet merk, zal het wel niet boeiend zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Overigens - ik heb het topic doorgekeken en kon deze niet vinden, staat ie er al wel dan mijn excuses - nog een tip voor Outlook gebruikers zoals ik (ook 2010): http://www.android-sync.com/

Het is weliswaar een pre-alpha, maar deze werkt uitmuntend als het gaat om het synchroniseren van contactpersonen en agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
Vin87 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:15:
[...]

In 020 zou weer een bug zitten in de market, vandaar dat ik er voor koos om 023 te installeren ...
Ik heb net ook stap 3 gedaan, het beestje is nu dus wel volledig rooted. Bedankt voor je hulp en uitleg!
heb je toevallig een linkje naar de023? ik kan die nergens vinden op xda, ofwel moet ik een brilletje aanschaffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
XstarzZ schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:44:
[...]

heb je toevallig een linkje naar de023? ik kan die nergens vinden op xda, ofwel moet ik een brilletje aanschaffen :P
Post nummer 4 in het algemene root topic op xda ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
eRixxje schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:02:
[...]

Dan ga ik dat vanavond of morgen eens proberen. Heeft de 023 rom wel de NL taal? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 23:17
Ik neem binnenkort een Sony Ericsson Xperia X10 Sensuous Black over van iemand die hem überhaupt nog moet binnenkrijgen bij een verlenging van zijn abonnement bij Vodafone. Ongeopend dus. Nu was voor mij de vraag, waar kan ik best een verzekering afsluiten, en is dat überhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24394

Dimiz schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:11:
Ik neem binnenkort een Sony Ericsson Xperia X10 Sensuous Black over van iemand die hem überhaupt nog moet binnenkrijgen bij een verlenging van zijn abonnement bij Vodafone. Ongeopend dus. Nu was voor mij de vraag, waar kan ik best een verzekering afsluiten, en is dat überhaupt mogelijk?
Ik heb JAREN een verzekering gehad bij mijn abbo en nog nooit is er iets mee gebeurt. Als je zuinig bent op je spullen dan kan heel lang met de telefoon doen en ik je verzekering betaling duurder dan de telefoon waard is.

Denk er dus voor jezelf nog eens over na of je dit nog wil doen. Zelf heb ik bij dit toestel nu gekozen om geen verzekering meer te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dimiz schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:11:
Je moet wel een bon hebben of pakbon ik vind proassist wel prima verzekeraar maar dat kan komen omdat het de enige is die ik ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ikzelf vind proassist niet prettig.
Heb heel veel problemen gehad toen ik gebruik moest maken van hun.
Tis net UPC, zolang het werkt , is er niets aan de hand :+

Edit
Zit nu bij HI, nog geen gebruik moeten maken, dus nog geen mening over hun...

[ Voor 21% gewijzigd door streamnl op 01-07-2010 15:13 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
hey,
zou iemand me kunnen helpen? Ik ben van root vanaf gestapt omdat ik wacht tot we custom rom's kunnen draaien. dus nu zit ik terug op de orginele SE 020 rom. MAAR in mediascape krijg ik m'n twitter niet aan de gang... Er komt altijd op kan geen verbinding tot stand maken, terwijl ik echt internetverbinding heb zowel via wifi als via 3g heb ik het geprobeerd. En ik heb nu een app gedownload namelijk touiteur, maar hierbij blijft er opstaan initializing tweets, plaese be patient... Ik zit hier al een halfuurtje op te wachten maar nog geen verschil, is dit normaal? dit heb ik ook met andere twitter app's.
Ps: ik heb het ook met de twitteraccount geprobeerd van m'n vriendin. Dus hier ligt het ook niet aan.
Iemand die m'n redder in nood is? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Wai_AM schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:53:
[...]

Nou wordt ie helemaal mooi!?

Ik heb mijn X10 bij Belcompany vandaan. (unbranded) Met Vodafone SIM van m'n werk heb ik wél toegang tot de apps in Playnow. Duw ik mijn T-mobile SIM terug dan zijn de apps weer ontoegankelijk. Nogmaals... Dezelfde telefoon, 2 SIMs |:(

Creatouch is trouwens niks om je zorgen om te maken als het ontbreekt. Ik vind het een beetje r*k...

[ Voor 9% gewijzigd door tERRiON op 01-07-2010 18:24 . Reden: Mijn genuanceerde, wetenschappelijk onderbouwde mening over Creatouch toegevoegd ;) ]

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

tERRiON schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:42:
[...]

Ik heb mijn X10 bij Belcompany vandaan. (unbranded) Met Vodafone SIM van m'n werk heb ik wél toegang tot de apps. Duw ik mijn T-mobile SIM terug dan zijn de apps weer ontoegankelijk. Nogmaals... Dezelfde telefoon, 2 SIMs |:(
Heeft dat niet hier mee te maken: nieuws: Gebruikers melden problemen Google-diensten op T-Mobile-netwerk

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XstarzZ schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:26:
hey,
zou iemand me kunnen helpen? Ik ben van root vanaf gestapt omdat ik wacht tot we custom rom's kunnen draaien. dus nu zit ik terug op de orginele SE 020 rom. MAAR in mediascape krijg ik m'n twitter niet aan de gang... Er komt altijd op kan geen verbinding tot stand maken, terwijl ik echt internetverbinding heb zowel via wifi als via 3g heb ik het geprobeerd. En ik heb nu een app gedownload namelijk touiteur, maar hierbij blijft er opstaan initializing tweets, plaese be patient... Ik zit hier al een halfuurtje op te wachten maar nog geen verschil, is dit normaal? dit heb ik ook met andere twitter app's.
Ps: ik heb het ook met de twitteraccount geprobeerd van m'n vriendin. Dus hier ligt het ook niet aan.
Iemand die m'n redder in nood is? :p
originele SE 020 rom ? bedoel je een telenor of duitse O2 .20 ?
Heb je geen backup van je eigen originele ROM als het daar wel deed. anders kan je beter UK .16 rom nemen.
[...]

Ik heb mijn X10 bij Belcompany vandaan. (unbranded) Met Vodafone SIM van m'n werk heb ik wél toegang tot de apps. Duw ik mijn T-mobile SIM terug dan zijn de apps weer ontoegankelijk. Nogmaals... Dezelfde telefoon, 2 SIMs |:(

Creatouch is trouwens niks om je zorgen om te maken als het ontbreekt. Ik vind het een beetje r*k...
even ophelderen ? welke apps bedoel je ? Market apps of branded apps ?

Edit: Is het misschien handig om een aparte topic te starten bijv: X10 ervaringen met andere Firmware versies en root ervaringen problemen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Wai_AM op 01-07-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
@jelmervos, Wai_AM: Het gaat om de apps in Playnow. Stond wel in m'n eerdere post maar was het in de laatste vergeten... ;) Alsnog toegevoegd

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tERRiON schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:26:
@jelmervos, Wai_AM: Het gaat om de apps in Playnow. Stond wel in m'n eerdere post maar was het in de laatste vergeten... ;) Alsnog toegevoegd
Hebben allebeide sims toegang tot mobiel internet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
Wai_AM schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:52:
[...]

originele SE 020 rom ? bedoel je een telenor of duitse O2 .20 ?
Heb je geen backup van je eigen originele ROM als het daar wel deed. anders kan je beter UK .16 rom nemen.

[...]

even ophelderen ? welke apps bedoel je ? Market apps of branded apps ?

Edit: Is het misschien handig om een aparte topic te starten bijv: X10 ervaringen met andere Firmware versies en root ervaringen problemen ?
orginele SE 020rom heb ik, maar plots doet hij het terug :s.
alle twitterappps wouden geen verbinding maken, maar heb twidroid een uurtje verbinding laten maken, en dan deed hij het, en plots deed alles het terug. maargoed, de nieuwe 020fw heeft echt wel voordelen vindt ik.
als je mediascape niet afsluit en open laat staan gaat het terug razendsnel open! terwijl je hier vroeger ook toch even mocht op wachten, enigste dat ik spijtig vindt is dat je in timescape alleen maar SE backgrounds kan selecteren, en geen afbeeldingen naar eigen keuze. Maarja, blij zijn met wat je krijgt :p
hoop dat de 2.1 ook veel verbeteringen meebrengt!
zouden we nu nog een update mogen verwachten voor 2.1 zoals nu? of is dit het denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
[...]

Ja, aan de ene kant ben ik er een voorstander van.
Aan de andere kant zie je dan op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer, als er overal een nieuw topic voor komt.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 12:56
nieuws: 'Google stelt eisen aan hardware voor nieuwe Android-versie'
Als ik jou was zou ik héél erg blij zijn met een update naar Eclair of Froyo ;)

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XstarzZ schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:39:
[...]

orginele SE 020rom heb ik, maar plots doet hij het terug :s.
originele NL SE 020 rom? Hoe heb je dat voor mekaar gekregen?
streamnl schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:40:
[...]

Ja, aan de ene kant ben ik er een voorstander van.
Aan de andere kant zie je dan op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer, als er overal een nieuw topic voor komt.
dat is waar.

[ Voor 38% gewijzigd door Wai_AM op 01-07-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
Wai_AM schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:15:
[...]

originele NL SE 020 rom? Hoe heb je dat voor mekaar gekregen?

[...]

dat is waar.
het is wel de UK update, heb me wat fout uitgedrukt, ik kom van de rootrom dus dit is orgineel voor mij ;). voor mij is dit geen verschil aangezien ik belg ben. Maar volgens mij kan je hyves installeren via een apk? Dan hebben jullie toch ook geen verschil met de uk fw.
Ik heb zelf een youtube app die ik voorheen niet had :p.
En over die spec's, ja had je nu echt gedacht dat we een officele update ginge krijgen naar 2.2?
We mogen al blij zijn met 2.1. 2.2 komt wel via de xda weg naar ons ;).
En die eisen, ik denk wel dat onze x10 gingerbread zal aankunnen. Zoveel zwaarder kunnen ze het toch niet maken dan nu?

[ Voor 12% gewijzigd door XstarzZ op 01-07-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klopt, voor 2.2 denk ik ook dat we via xda krijgen i.p.v. SE

edit:
met root is het wel fijn.
kan nu shootme gebruiken om screenshots te maken, daarvoor via SDK.
Ook backuppen kan meer vanwege de root.

[ Voor 55% gewijzigd door Wai_AM op 01-07-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:42

Steeffoon

Smartphone-nerd

[...]

Ben ik helemaal mee eens, ik root hem zelf niet. En volgens mij gaan er steeds meer vragen alleen maar over de root.
En voor degene die nog nooit een X10, of een Android toestel in hun handen hebben gehad, wordt het zo niet duidelijk denk ik zelf.
Maar dat denk ik ;-)

--

Vanaf vandaag is mijn T-Mobile abonnement ingegaan en zag er de laatste tijd best wel tegenop om naar T-Mobile te gaan, vanwege de Google problemen en de 3G dekking.

Maar ik kan tot de volgende conclusie komen:
- alle Google diensten werken bij mij!
- Binnenshuis had ik met Vodafone een zwakke GPRS dekking, en nu met T-Mobile een sterke 3G dekking.
Ook de klantenservice bevalt me erg goed, want moest even wat navragen omtrent mn abonnement en ze stelde zich netjes voor!
Het kan natuurlijk altijd nog omslaan, maar ben zeer te spreken.

Maar zijn er mensen met de X10 die problemen hebben met de Android market met T-mobile?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfReindeer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05 19:52
Wat mij betreft ook beter om een apart topic over root-en en alternatieve firmwares te starten ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-05 14:24
RudolfReindeer schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:04:
Wat mij betreft ook beter om een apart topic over root-en en alternatieve firmwares te starten ....
Mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
+1, de desire heeft dit wel. dus als iemand de neiging voelt om deze te openen over de x10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wil het proberen, wordt mijn eerste topic.

Het Sony Ericsson Xperia X10 Rooten & Custom ROM's topic

edit: zijn er mensen die mee willen helpen?

[ Voor 80% gewijzigd door Wai_AM op 01-07-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
Wai_AM schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:56:
Wil het proberen, wordt mijn eerste topic.

edit: zijn er mensen die mee willen helpen?
ja, ik wil dit gerust doen. is m'n eerste topic dus moet het wel nog wat leren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Ben 'm atm aan t rooten, wish me luck :)
XstarzZ schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:32:
[...]

ja, ik wil dit gerust doen. is m'n eerste topic dus moet het wel nog wat leren :p
Succes :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ephymerous schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:41:

[...]

Succes ! heb je wel eerst een backup gemaakt van je originele firmware, mocht er was misgaan/defecten met je X10 en je voor garantie naar SE stuurt, je originele firmware weer terug plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Jeps!

Is er ook een commandprompt die vanaf de pc werkt via usb?

/edit

Naar root topic :)

[ Voor 200% gewijzigd door ephymerous op 01-07-2010 22:35 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ephymerous schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:12:
Jeps!

Is er ook een commandprompt die vanaf de pc werkt via usb?
Denk dat we voortaan over root maar naar

kunnen gaan. Samen met XstarzZ heb ik de topic aangemaakt, voor ons een uitdaging qua topic starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Wai_AM schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:34:
[...]

Denk dat we voortaan over root maar naar

kunnen gaan. Samen met XstarzZ heb ik de topic aangemaakt, voor ons een uitdaging qua topic starten.
Done :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
ephymerous schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:41:

[...]

dank je! Zelfde voor jou met het rooten :p,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Gisteren de update naar R2 gehad en nu werkt TrackID niet meer.
Meer mensen die dit ervaren of iemand die een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
FF schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:47:
Gisteren de update naar R2 gehad en nu werkt TrackID niet meer.
Meer mensen die dit ervaren of iemand die een oplossing heeft?
Niet met trackID maar met twitter. Is na een tijdje gewoon verdwenen, meer nuttigs kan ik er niet over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik heb mijn X10 bij Belcompany vandaan. (unbranded) Met Vodafone SIM van m'n werk heb ik wél toegang tot de apps in Playnow. Duw ik mijn T-mobile SIM terug dan zijn de apps weer ontoegankelijk. Nogmaals... Dezelfde telefoon, 2 SIMs |:(

He heb het net ook geprobeerd een vodafone kaart in doen dan zijn the apps wel beschikbaar in playnow.
Dus het ligt echt aan t-mobile dat de apps niet beschikbaar zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 361732 op 01-07-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Wai_AM schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:32:
[...]

Hebben allebeide sims toegang tot mobiel internet ?
T-mobile sim 100% zeker, de ander weet ik niet helemaal zeker. Maar in beide gevallen gebruik ik wifi

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tERRiON schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:28:
[...]

T-mobile sim 100% zeker, de ander weet ik niet helemaal zeker. Maar in beide gevallen gebruik ik wifi
oke thanx.. grr stupid t-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Nu ik eindelijk wat gesprekken heb gevoerd ben ik eens gaan kijken bij de contactpersonen voor het overzicht.
Misschien zou er wel een statistiek zijn met totalen naar 1 persoon toe enz.

Mij viel toen op dat uitgaande gesprekken vermeld zijn als 'Oproep ontvangen'.

'Oproep gemist' en 'Oproep beantwoord' klinken mij logisch in de oren.
Maar 'Oproep ontvangen' lijkt mij toch een verkeerde term.

Of lees ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364875

Hebben thuis 2 X10's.
Gisteren is 1 van beiden helemaal leegelopen.
Bij het opladen gaat de telefoon nu wel aan, maar blijft het scherm blank.
Normaal verschijnt dan het SE logo.

Opladen lukt verder ook niet met deze telefoon
De andere batterij in deze telefoon geeft hetzelfde resultaat.
Terwijl de batterij uit de waarschijnlijk defecte telefoon wel in de werkende telefoon oplaadt.

De gehele tijd geeft de telefoon een knipperend rood ledje.
De telefoon gaat vandaag naar een SE Service Point.
Hoop dat ze dit snel kunnen fixen.

Zijn er meer X10 bezitters met dit probleem?
Heb er een paar weten te vinden op het internet.
Maar nergens iets over oorzaak danwel oplossing.

Krijg er een beetje het RROD van de XBox360 gevoel bij.
Gaat elke X10 die helemaal leegloopt dit gedrag vertonen ...

Zou graag ervaringen van andere X10 bezitters lezen.

Owh ja, de telefoon is niet geroot en heeft nog fw versie 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Waarom krijg ik mijn originele mail app wel te zien bij timescape. En de originele van google niet?
En als ik bijv. bij nu.nl iets wil doorsturen, krijg ik een popup waarmee ik dat wil doen. Google of moxy. ik kies dan google.
Maar als ik wil dat ie daadwerkelijk verzend moet ik daarna de google app openen en op vernieuwen drukken.
Hetzelfde geld bij het opstellen van een mail bij de google app, als ik op verzenden druk, moet ik alsnog op vernieuwen drukken om hem daadwerkelijk te laten verzenden.
Bij de instellingen staat dat ie elk item moet synchroniseren...
En op 1dag...
Bij de andere standaard mail app (zelfde mailaccount) doet ie wel meteen mijn mail verzenden, maar daar kan ik mijn mappen niet beheren en komt niet te voorschijn als popup bij nu.nl, dilemma dus.
Het liefst wil ik doe google app goed werkend hebben

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 15:11

LDVC

Let's get it over with

FF schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 07:07:
Nu ik eindelijk wat gesprekken heb gevoerd ben ik eens gaan kijken bij de contactpersonen voor het overzicht.
Misschien zou er wel een statistiek zijn met totalen naar 1 persoon toe enz.

Mij viel toen op dat uitgaande gesprekken vermeld zijn als 'Oproep ontvangen'.

'Oproep gemist' en 'Oproep beantwoord' klinken mij logisch in de oren.
Maar 'Oproep ontvangen' lijkt mij toch een verkeerde term.

Of lees ik het verkeerd?
Dit klopt en het is inderdaad een rare (en verkeerde) term. Heb net even mijn telefoon naar Engels geswitched en dan staat er gewoon 'dialed call', dat klopt dus wel. Ik houd het maar op een vertaal foutje.

PS. Is je TrackID probleem al opgelost? Ik had namelijk hetzelfde probleem. Heb even de cache van TrackID geleegd via Applicaties Beheren en sindsdien werkt het weer zonder problemen!

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
Anoniem: 364875 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:45:
Hebben thuis 2 X10's.
Gisteren is 1 van beiden helemaal leegelopen.
Bij het opladen gaat de telefoon nu wel aan, maar blijft het scherm blank.
Normaal verschijnt dan het SE logo.

Opladen lukt verder ook niet met deze telefoon
De andere batterij in deze telefoon geeft hetzelfde resultaat.
Terwijl de batterij uit de waarschijnlijk defecte telefoon wel in de werkende telefoon oplaadt.

De gehele tijd geeft de telefoon een knipperend rood ledje.
De telefoon gaat vandaag naar een SE Service Point.
Hoop dat ze dit snel kunnen fixen.

Zijn er meer X10 bezitters met dit probleem?
Heb er een paar weten te vinden op het internet.
Maar nergens iets over oorzaak danwel oplossing.

Krijg er een beetje het RROD van de XBox360 gevoel bij.
Gaat elke X10 die helemaal leegloopt dit gedrag vertonen ...

Zou graag ervaringen van andere X10 bezitters lezen.

Owh ja, de telefoon is niet geroot en heeft nog fw versie 16.
Heb je al eens geprobeerd je firmware opnieuw te installeren? Dit lijkt me een probleem dat met herflashen toch opgelost raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364875

Bij het repair centre dachten ze ook het op te lossen door te flashen.
Helaas bleek dit niet mogelijk en wordt de telefoon ter reparatie opgestuurd.
Ben erg benieuwd wat de oorzaak van het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353992

Hoe lang duurt het gemiddeld als je telefoon opstuurt ter reparatie? Mijn trilmotor doet het niet en ben benieuwd hoe lang ik zonder zit als ik m opstuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Anoniem: 353992 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 18:47:
Hoe lang duurt het gemiddeld als je telefoon opstuurt ter reparatie? Mijn trilmotor doet het niet en ben benieuwd hoe lang ik zonder zit als ik m opstuur?
Dit verschilt. Gem. 10 - 17 werkdagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecer
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-05-2024
Bij mij duurde het 4 weken, voordat ze besloten om mij gewoon een nieuwe te geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pfffff das echt minder :-( een trilmotortje vervangen duurt toch niet zolang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

LDVC schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:04:
[...]
Dit klopt en het is inderdaad een rare (en verkeerde) term. Heb net even mijn telefoon naar Engels geswitched en dan staat er gewoon 'dialed call', dat klopt dus wel. Ik houd het maar op een vertaal foutje.
Moeten we maar eens melden bij Sony denk ik ;)
PS. Is je TrackID probleem al opgelost? Ik had namelijk hetzelfde probleem. Heb even de cache van TrackID geleegd via Applicaties Beheren en sindsdien werkt het weer zonder problemen!
Mijn cache stond op 0.00 maar de Gegevens niet. Die wissen werkte inderdaad goed. Dank je ;0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Anoniem: 353992 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 00:30:
Pfffff das echt minder :-( een trilmotortje vervangen duurt toch niet zolang?
Sommige Vodafone Citypoints (Utrecht, Amsterdam etc) hebben een reparatiepunt in de winkel. Je zou daar eens kunnen informeren of ze jouw X10 kunnen maken. Een trilmotor vervangen duurt inderdaad niet zolang en dus dikke kans dat je het toestel dezelfde dag weer mee terug krijgt. Het maakt verder niet uit of je het toestel bij Vodafone gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296550

Even een Vraag weet iemand waar de microfoon zit die het geluid opneemt op de X10 en is dit ook evt mogelijk om deze in te stellen.
Als ik filmpjes opneem is vaak het geluid niet om aan te horen zou handig zijn om dit in te kunnen stellen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vin87 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 10:33:
[...]

Sommige Vodafone Citypoints (Utrecht, Amsterdam etc) hebben een reparatiepunt in de winkel. Je zou daar eens kunnen informeren of ze jouw X10 kunnen maken. Een trilmotor vervangen duurt inderdaad niet zolang en dus dikke kans dat je het toestel dezelfde dag weer mee terug krijgt. Het maakt verder niet uit of je het toestel bij Vodafone gekocht hebt.
Super :-) ik heb even gekeken en hier in Rotterdam hebben ze er ook 1. Dus ik ga daar eerst maar eens informeren. Bedankt voor de tip;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb net gebeld naar twee repair punten hier in Rotterdam. Ik krijg dan te horen " ja hoor wij kunnen uw toestel opsturen, dit duurt dan 2 tot 3 weken". SHOCK! Tja opsturen kan ik zelf ook wel, zucht. Een trilmotortje is toch zo gepiept zou je denken? Ik vind het een behoorlijk gedoe om mijn telefoon zo lang kwijt te zijn voor een trilfunctie die het sinds aankoop niet gedaan heeft. Hebben jullie nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Anoniem: 353992 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 17:36:
Nou ik heb net gebeld naar twee repair punten hier in Rotterdam. Ik krijg dan te horen " ja hoor wij kunnen uw toestel opsturen, dit duurt dan 2 tot 3 weken". SHOCK! Tja opsturen kan ik zelf ook wel, zucht. Een trilmotortje is toch zo gepiept zou je denken? Ik vind het een behoorlijk gedoe om mijn telefoon zo lang kwijt te zijn voor een trilfunctie die het sinds aankoop niet gedaan heeft. Hebben jullie nog suggesties?
Volgens mij, als jie een toestel niet langer dan 7 dagen hebt, mag je hem kostenloos retourneren maar dat weet ik niet zkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlamwillem
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-05 20:15
stefanaudi schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:00:
[...]

Volgens mij, als jie een toestel niet langer dan 7 dagen hebt, mag je hem kostenloos retourneren maar dat weet ik niet zkeer.
Dat klopt inderdaad , toen ik m'n x1 kocht was er na een paar dagen iets mee (weet niet meer wat). En toen ben ik terug gegaan naar de winkel en heb ik gratis een nieuwe gekregen. Dit was ook bij een vodafone citypoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364985

sorry als dit al behandeld is, maar ik ben hier nieuw. Maar ik heb een x10 met vodafone abbonement en deze staat op versie .14 . Hoe kan ik deze naar .16 krijgen? En als ik hem root heb ik dan nog garantie?
Kheb namelijk geen ervaring met het rooten van telefoons, maar denk dat het wel zal lukken. Heb namelijk wel veel ervaring met computers. Zal dit me dan lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:49
Anoniem: 364985 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:23:
sorry als dit al behandeld is, maar ik ben hier nieuw. Maar ik heb een x10 met vodafone abbonement en deze staat op versie .14 . Hoe kan ik deze naar .16 krijgen? En als ik hem root heb ik dan nog garantie?
Kheb namelijk geen ervaring met het rooten van telefoons, maar denk dat het wel zal lukken. Heb namelijk wel veel ervaring met computers. Zal dit me dan lukken?
Als je de update niet via seus (de SE updateservice), pc compannion of via het toestel zelf (instellingen-> about phone->update software) krijgt, dan krijg je hem ook niet en moet je even wachten op de .20 update. Volgens mij hadden bepaalde providers, voornamelijk de belgische de .16 update niet vrijgegeven.

Wat je dan wel kan doen is debranden of rooten. Volgens mij kan je bij debranden gewoon de oude firmware terugzetten wanneer je van de garantie gebruik moet maken (kan natuurlijk niet als hij helemaal is gebrickt), bij rooten weet ik niet of je dat helemaal ongedaan maken, maar je kan dan ook altijd nog de oude firmware terugzetten.
Meer hierover in Het Sony Ericsson Xperia X10 Rooten & Custom ROM's topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Heb de update met Vodafone nog steeds niet trouwens... Meer mensen?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365042

Hoi allemaal,

De afgelopen week deed ik nog geen 24 uur met een volle batterij en dat zonder internetten o.i.d. veel standby gestaan en af en toe gebeld en mijn mail check ik zelf. Iedere ochtend als ik wakker werd was hij leeg. Gek genoeg was dat vanmorgen niet het geval, maar heb ik ineens een ander kleur toetsenbord (donkergrijs ipv lichgrijs) en hij herkent alleen maar Engelse woorden als ik iets intik. Mijn landinstelling is nog wel Nederland. Ik heb gekeken of de befaamde update is geweest, maar nee, nog steeds de .14 waarmee hij standaard werd geleverd. Heeft iemand dit ook wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364985

wie heeft een back-up van vodafone .14 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Anoniem: 365042 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:48:
Hoi allemaal,

De afgelopen week deed ik nog geen 24 uur met een volle batterij en dat zonder internetten o.i.d. veel standby gestaan en af en toe gebeld en mijn mail check ik zelf. Iedere ochtend als ik wakker werd was hij leeg. Gek genoeg was dat vanmorgen niet het geval, maar heb ik ineens een ander kleur toetsenbord (donkergrijs ipv lichgrijs) en hij herkent alleen maar Engelse woorden als ik iets intik. Mijn landinstelling is nog wel Nederland. Ik heb gekeken of de befaamde update is geweest, maar nee, nog steeds de .14 waarmee hij standaard werd geleverd. Heeft iemand dit ook wel eens gehad?
Ik heb dit precies hetzlefde.
Heel irritant, inderdaad.
Als je het balkje ingedrukt houdt, waar je je tekst in typt kan je van toetsenbord wisselen.
Ik heb ook versie .14 versie, en ik heb ook niks gedaan vandaag en batterij is half leeg.
In de komende we(e)k(en) komt de .20 update en die meot ervoor zorgen dat de batterij 50-100% langer meegaat. Ik mag het hopen!
Dat het ene toetsenbord Engels is klopt, heb ik ook.
Nog even wachten tot de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:02
Heeft iemand enig idee waarom de witte meer dan 30 euro goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361074

Dat zal wel zijn omdat de kleur wit minder "gewild" is.
Had ik laatst ook toen ik een printer kocht, de witte was goedkoper dan de zwarte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:02
misschien minder gewild maar de functies zijn precies hetzelfde en het is nou niet dat die kleur moeilijker te maken is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Misschien ligt het aan mij ;)

Het bellen vanuit het telefoonboek vind ik maar erg omslachtig.

1. Start telefoonboek
2. Selecteer contactpersoon
3. Selecteer telefoonnummer
4. Het belscherm (eerste tab) met het telefoonnummer wordt getoond
5. Klik op 'Oproep'
6. Gesprek wordt opgezet.

Het kan 2 stappen korter sneller:
3. Lang op telefoonnummer klikken
4. Gesprek wordt opgebouw.

Ik heb bij een contactpersoon ingesteld welk nummer favoriet is, dit nummer kan ik sneller bellen:
1. Start telefoonboek
2. Contactpersoon langdurig ingedrukt houden
3. Optie 'mobiel bellen' (bijv.) selecteren
4. Gesprek wordt opgezet.

Is het niet mogelijk om op een of andere manier de instellingen zodanig te veranderen dat klikken op het nummer gelijk staat aan direct bellen? Het is toch iets sneller.

En nu ik het toch vraag ;)
Is er ook een mogelijkheid om bijv. 'Windows Live' en 'Skype' uit het adresboek te koppelen aan een specifiek IM-programma? Ik gebruik Nimbuzz voor het geval dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:11
stefanaudi schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:03:
[...]

Ik heb dit precies hetzlefde.
Heel irritant, inderdaad.
Als je het balkje ingedrukt houdt, waar je je tekst in typt kan je van toetsenbord wisselen.
Ik heb ook versie .14 versie, en ik heb ook niks gedaan vandaag en batterij is half leeg.
In de komende we(e)k(en) komt de .20 update en die meot ervoor zorgen dat de batterij 50-100% langer meegaat. Ik mag het hopen!
Dat het ene toetsenbord Engels is klopt, heb ik ook.
Nog even wachten tot de update.
Ach, ik volg dit topic nu al een tijdje je roept meerdere malen per week dat de update deze, vandaag of weet ik het wanneer komt maar hij is er voorlopig nog steeds niet.
Conclusie: binnen nu en enkele weken kan dus ook over een maand zijn of langer. Onderbouw de tekst eens met een bron: een mail bericht waar het in staat of weet ik het wat.

Daarnaast is het wel te hopen dat de accuduur omhoog gaat en dat (bij mij) volledige playnow functionaliteit beschikbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:12

-db-

Hoi

Dat softwareversie 0.20 binnenkort uitkomt is een feit. In het buitenland is zelfs versie 0.23 en 0.25 al uit.
Het is een feit omdat telefoons met root nu al 0.23 draaien, net zoals de X10 waar ik dit vanaf tik. Het wachten is alleen nog op de providers om de update goed te keuren. Lokalisatie is ook al gebeurt want ik heb hem hier volledig in het nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360481

FF schreef op zondag 04 juli 2010 @ 22:03:
Misschien ligt het aan mij ;)

Het bellen vanuit het telefoonboek vind ik maar erg omslachtig.

1. Start telefoonboek
2. Selecteer contactpersoon
3. Selecteer telefoonnummer
4. Het belscherm (eerste tab) met het telefoonnummer wordt getoond
5. Klik op 'Oproep'
6. Gesprek wordt opgezet.

Het kan 2 stappen korter sneller:
3. Lang op telefoonnummer klikken
4. Gesprek wordt opgebouw.

Ik heb bij een contactpersoon ingesteld welk nummer favoriet is, dit nummer kan ik sneller bellen:
1. Start telefoonboek
2. Contactpersoon langdurig ingedrukt houden
3. Optie 'mobiel bellen' (bijv.) selecteren
4. Gesprek wordt opgezet.

Is het niet mogelijk om op een of andere manier de instellingen zodanig te veranderen dat klikken op het nummer gelijk staat aan direct bellen? Het is toch iets sneller.
Wat jij wil kan volgens mij niet standaard met de X10, maar er zijn wel hele handige contact widgets voor te downloaden van de market, maar dan heb je weer ruimte in gebruik op je startschermen,

Ik gebruik zelf nou een tijdje TakeAPhone dialer in plaats van de standaard X10 dialer. Tot nu toe de beste welke ik heb kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-04 21:00
Op xda beweren sommige het volgende :

Use the pc companion update service and click repair. Itll update your x10 to the latest fw.

Iemand al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24394

Ik ook maar eens mijn batterij gebruik melden. Iedereen klaagt er over dus dan kan ik niet achter blijven :)

Nu een weekje Juiceplotter om mijn telefoon en zie elke dag het zelfde gebruik. Laden in de avond, twee maal ontladen terwijl hij aan lader zit en week opladen en dan met een lijn naar beneden die bijna recht is. Wat ik goed zie is dat mijn telefoon het maximaal 24 uur vol houd, gisteren geprobeerd om hem eens niet op te laden en dan gaat hij "dood" in de loop van de nacht.

Moet wel toegeven dat ik de hele dag 3G aan het staan en Gmail de hele dag mag syncen. Voor de rest ligt hij rustig te wachten op een telefoontje en browse ik er soms wat mee.

Heb er niet heel veel problemen mee om de telefoon elke avond te laden, maar na de N95_8GB was ik vergeten dat een telefoon vaak geladen moest worden. De N95 hield het zeker 3 dagen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stefanaudi schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:00:
[...]

Helaas heb ik hem al langer dan 7 dagen, jammer :(
dan wordt het toch maar opsturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:35
Mijn batterijduur wordt steeds beter en beter. Ik had zowat alle trucjes gebruikt behalve eentje, namelijk elke keer de telefoon opnieuw opstarten na het laden. Nu ik dat doe (sinds 2 weken) zie ik dat mijn batterij veel langer meegaat. Eerst was ik blij als ik het einde van de dag haalde, tegenwoordig heb ik aan het eind van de dag minstens 50% over. (afgelopen paar dagen zelfs minstens 70% over)
Voor mij is dat goed genoeg. Ik was van mijn vorige telefoon ook gewend dat ik elke dag moest opladen.

De sync met gmail staat aan. 3G staat ook altijd aan. Wifi staat een groot deel van de dag aan. Ik luister ook regelmatig naar muziek via Bluetooth. Ik gebruik geen juicedefender/taskkillers etc.
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.