Even gechecked, en het is gewoon een oudere versie die ook in de x86 Program Files wil installeren, en dus zeer waarschijnlijk niet 64 bit is.alucard.erbacam schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 19:10:
Ben hem nu aan het uploaden naar mediafire, zal de url toevoegen/posten zodra die drop staat
Ik weet niet of het iets speciaals is maar hij heeft en andere naam dan de file die ik nu bij samsung kan rippen (die heeft_32 erachter) en deze versie werkt bij mij, mijn laptop en bij mijn vriendin dus mocht die van samsung het niet doen is deze ook een optie om te proberen
Edit
Hier is (denk ik) de link
http://www.mediafire.com/download.php?i504nrzdyhw
http://www.mediafire.com/...hw/Kies_1.5.1.10062_7.exe
Ik ook niet, ik vind het te vaag en daarom gaat dit toestel terug naar Vodafone. Tenzij iemand anders nog weet te melden dat ik een instelling aan moet passen, is wat mij betreft dit toestel DoA.Snoops schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:46:
[...]
Ik heb het zelf niet (gelukkig) en heb hier ook nog niks over gelezen.
Kan iemand hier nog een antwoord opgeven deze is al in het begin van het topic gesteld?
Is er ook Hyves support in social hub? Want ik had begrepen dat je met de social hub van alles en nog wat kon maar als dat alleen voor Facebook en Twitter is heeft dat natuurlijk vrij weinig nut voor Nederlandse gebruikers. Want hoewel sommige mensen hier vast wel Facebook of Twitter hebben is Hyves in Nederland het grootst.
Wat mooi zou zijn als hij de afbeelding van het contactpersoon niet afhaalt van facebook maar hyves?
Kan iemand hier wat nuttigs over zeggen
thanks
Is er ook Hyves support in social hub? Want ik had begrepen dat je met de social hub van alles en nog wat kon maar als dat alleen voor Facebook en Twitter is heeft dat natuurlijk vrij weinig nut voor Nederlandse gebruikers. Want hoewel sommige mensen hier vast wel Facebook of Twitter hebben is Hyves in Nederland het grootst.
Wat mooi zou zijn als hij de afbeelding van het contactpersoon niet afhaalt van facebook maar hyves?
thanks
Verwijderd
Is al ergens gesteld. De zoekfunctie doet wonderen. Maar voor deze keer: Nee hij ondersteund het niet. Je zal de hyves applicatie van hyves zelf moeten downloaden uit de marketplace.zedzed1 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:13:
Kan iemand hier nog een antwoord opgeven deze is al in het begin van het topic gesteld?
thanks
Ik heb de zoek functie gebruik door op hyves te zoeken in topic 1 en 2 staat alleen nergens een antwoord op de vraag.Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:55:
[...]
Is al ergens gesteld. De zoekfunctie doet wonderen. Maar voor deze keer: Nee hij ondersteund het niet. Je zal de hyves applicatie van hyves zelf moeten downloaden uit de marketplace.
Zoals vele reviews beweren is een koppeling wel mogelijk met hyves (ook vodafone en kpn vermelden het op hun site).
" De applicatie Social Hub brengt namelijk uw hele online sociale netwerk in kaart. Alle gegevens van uw contactpersonen staan in een applicatie. U kunt direct zien bij welke netwerken zoals hyves of facebook uw vrienden zijn aangesloten en u kunt ook direct beginnen met chatten. Ook media die zij online hebben geplaatst kunt u met social hub direct bekijken."
Ik heb sinds gisteren mijn Samsung Galaxy S en ik ben er echt ontzettend tevreden mee tot nu toe. Ik heb op aanraden van velen LauncherPro geinstalleerd en het werkt echt snel, maar als ik nu Samsung Kies wil gebruiken dan herkend die mijn telefoon niet. Dan krijg ik de melding dat de telefoon in Standby moet staan. Als ik LauncherPro dan verwijder dan herkend mijn PC de telefoon ineens wel weer.
Hoe kun je verbinden met Kies als je LauncherPro hebt geinstalleerd?
Verwijderd
Als ik Twitter for Android installeer en bij settings aankruis dat ie mag synchroniseren dan wijzigt hij dat constant vanzelf in dat ie dat niet mag, de applicatie is verder super. Zijn concurrent Tweetcaster is echter weer inconsequent met meldingen. Iemand een andere goede Twitter app of een oplossing voor het synchronisatie probleem?
Verwijderd
Tsja nu je het zegt.. dat werkt inderdaad niet. Kies heeft dus een connectie met de originele launcher.Jillesvdv schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:55:
Ik heb sinds gisteren mijn Samsung Galaxy S en ik ben er echt ontzettend tevreden mee tot nu toe. Ik heb op aanraden van velen LauncherPro geinstalleerd en het werkt echt snel, maar als ik nu Samsung Kies wil gebruiken dan herkend die mijn telefoon niet. Dan krijg ik de melding dat de telefoon in Standby moet staan. Als ik LauncherPro dan verwijder dan herkend mijn PC de telefoon ineens wel weer.
Ik gebruik verder kies niet. Als ik wat op de telefoon wil zetten zet ik hem op massa opslag.
Maar je hebt kies ook nodig als je internet via je mobiel wilt??
Verwijderd
Dat is simpel op te lossen.
Je kan switchen tussen je launchers.
Als je met Kies wilt werken zul je dus idd terug moeten naar je originele launcher maar daar hoef je hem niet perse voor te verwijderen.
Druk maar is in het toepassingen menu op de home toets ( de middelste drukknop ) dan staat er dat je naar ''startpagina'' kan gaan. Als je daarvoor kiest werkt KIES weer.
Greets,
Steven
Je kan switchen tussen je launchers.
Als je met Kies wilt werken zul je dus idd terug moeten naar je originele launcher maar daar hoef je hem niet perse voor te verwijderen.
Druk maar is in het toepassingen menu op de home toets ( de middelste drukknop ) dan staat er dat je naar ''startpagina'' kan gaan. Als je daarvoor kiest werkt KIES weer.
Greets,
Steven
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:21:
[...]
Tsja nu je het zegt.. dat werkt inderdaad niet. Kies heeft dus een connectie met de originele launcher.
Ik gebruik verder kies niet. Als ik wat op de telefoon wil zetten zet ik hem op massa opslag.
Maar je hebt kies ook nodig als je internet via je mobiel wilt??
Medetweakers, ik heb een heel handig appje gevonden om massaal apks te installeren! Het heet iAPK en is hier af te halen. http://rapidshare.com/files/405156499/iAPK_v0.2.rar
't is alleen voor Windows. Om apps te installeren moet je gewoon effe apks vanuit explorer te slepen naar dat proggie, en die doet de rest. Ik heb stuk of 20-30 apps/games in een adem geinstalleerd. Werkt heel lekker!
't is alleen voor Windows. Om apps te installeren moet je gewoon effe apks vanuit explorer te slepen naar dat proggie, en die doet de rest. Ik heb stuk of 20-30 apps/games in een adem geinstalleerd. Werkt heel lekker!
Ik zie het nut hier niet echt van in, je kan normaal een .apk toch gewoon aanklikken en dan begint de installatie toch ook?kevinman schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:53:
Medetweakers, ik heb een heel handig appje gevonden om massaal apks te installeren! Het heet iAPK en is hier af te halen. http://rapidshare.com/files/405156499/iAPK_v0.2.rar
Iemand een website gevonden met customizable hoesjes voor deze Samsung...
Gelaskins ofzo zijn er niet voor te vinden dat is jammer.. maar misschien iets van hout ofzo.
Gelaskins ofzo zijn er niet voor te vinden dat is jammer.. maar misschien iets van hout ofzo.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Nog meer mensen die problemen hebben met het versturen van SMS'jes? Ik merk opeens dat ik geen SMS'jes meer kan versturen. Als ik een SMS type en op zenden klik verdwijnt het SMSje zonder nog een spoor achter te laten. Ik ben helemaal gefrustreerd op het moment door dit probleem. Heb er de laatste rom versie opstaan (XXWJG1), en heb deze al tweemaal opnieuw geflashed zonder succes.
Ah ik ben niet de enige blijkt...
[ Voor 16% gewijzigd door boaty op 07-07-2010 19:28 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Oh ja? Dat wist ik nietq-enf0rcer.1 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 19:05:
[...]
Ik zie het nut hier niet echt van in, je kan normaal een .apk toch gewoon aanklikken en dan begint de installatie toch ook?
De XXWJFF firmware schijnt net zo nieuw te zijn en met die firmware kan ik gewoon sms'en, met of zonder Swype.boaty schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 19:27:
Nog meer mensen die problemen hebben met het versturen van SMS'jes? Ik merk opeens dat ik geen SMS'jes meer kan versturen. Als ik een SMS type en op zenden klik verdwijnt het SMSje zonder nog een spoor achter te laten. Ik ben helemaal gefrustreerd op het moment door dit probleem. Heb er de laatste rom versie opstaan (XXWJG1), en heb deze al tweemaal opnieuw geflashed zonder succes.
't Is de moeite waard om die eens te proberen.
Met je CreditCard / WireCardVerwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 19:40:
hoe kun je de apps die geld kosten betalen?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Googlen?
Verwijderd
Ik wacht met smart op paypal of iets anders.. veel mensen hebben geen creditcards
Zo verdient een developer natuurlijk niks aan mij. Want heb nog nooit een applicatie gekocht. Al wil ik het wel heel graag!!
Over ebuddy, heb jij dan geen last van steeds contactzoekende wi-fi? ik heb m'n wifi uit staan maar als ik ebuddy (of een andere IM client) installeer wordt wi-fi automatisch in en uitgeschakeld afentoeVerwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:53:
[...]
Daar is geen fix voor nodig. Het ligt eraan dat samsung zijn eigen contacten applicatie had gemaakt. Dit had ik eerst ook. En LauncherPro is helemaal aan te passen..
Mijn homescreen van de Galaxy S met LauncherPro onderin. En digital clock widget.
Daarnaast kan je de Launcher ook nog opzij sliden. En krijg je 3x zoveel ruimte voor apps.. daar heb ik mijn mail, Gtalk, ebuddy, clock app, en de market staan.
[afbeelding]
Ik heb een app die Audio Manager Pro heet. Misschien is het diegene die je zoekt?Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:21:
Weet iemand hoe je de "ik ben opgeladen" piep uitzet? Ik ben nu drie nachten op rij rond 3:00 s'nachts wakker gepiept en dat ben ik behoorlijk zat. Ik begrijp dat je het ding op stil kunt zetten, maar dan kan ik ook niet wakker gebeld worden en dat is niet de bedoeling, dan kan ik hem net zo goed helemaal uitzetten.
Ik vind zowieso de profiel mogelijkheden heel beperkt. Je kunt bijv kiezen uit alles stil, of alles behalve media en alarmen stil, that's it. Er is geen optie om bijvoorbeeld álles behalve oproepen en alarmen stil te zetten, wat mij veel logischer lijkt. Op mijn Blackberry kan ik bijvoorbeeld ook gewoon kiezen of ik wel geluid wil bij oproepen en niet bij email. Zie ik iets over het hoofd?
Verwijderd
Ik heb LauncherPro nu ook, werkt echt prima. Jammer dat als je een scherm toevoegt, dan al je schermen weer leeg zijn, maarja. Hoe krijg je dat blauwe blokje om je launchericoontjes heen? Ik heb nu dezelfde icoontjes, maar zonder blauw blokje eromheen.Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:53:
[...]
Daar is geen fix voor nodig. Het ligt eraan dat samsung zijn eigen contacten applicatie had gemaakt. Dit had ik eerst ook. En LauncherPro is helemaal aan te passen..
Mijn homescreen van de Galaxy S met LauncherPro onderin. En digital clock widget.
Daarnaast kan je de Launcher ook nog opzij sliden. En krijg je 3x zoveel ruimte voor apps.. daar heb ik mijn mail, Gtalk, ebuddy, clock app, en de market staan.
[afbeelding]
Ik heb net ook de Galaxy S binnen maar ik heb iets vreemd aan de hand. Ik kan geen account toevoegen voor Facebook of Twitter. Hij geeft de de melding: Aanmelding mislukt, probeer het later opnieuw. Internet werkt wel goed en mails komen ook binnen.
Ook toen ik hem uit de verzegelde doos haalde, kreeg ik niet het Android setting wizzard maar moest ik alles manueel instellen. Ik dacht om een reset te doen, maar krijg de wizzard niet. Is dit normaal?
Alvast bedankt
Ook toen ik hem uit de verzegelde doos haalde, kreeg ik niet het Android setting wizzard maar moest ik alles manueel instellen. Ik dacht om een reset te doen, maar krijg de wizzard niet. Is dit normaal?
Alvast bedankt
Verwijderd
Ik had ook geen wizard dus zal wel normaal zijn. Heb em wel zonder sim de eerste keer opgestart.
De launcherPro en ebuddy 'problemen' zijn anders wel Galaxy S specifiek, moet dat dan toch in het software topic of..RoD schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:55:
[modbreak]Aub discussie over software niet in dit topic. [/]
Vanmiddag m'n GS binnengekregen en tot dusver uitermate tevreden. Wel een flinke aanpassing van Symbian af naar Android (sommige dingen zijn in Symbian toch echt logischer geregeld imo).
Ik heb alleen één enkel probleem. Elke keer als ik een filmpje wil maken in HD lijkt de telefoon dit niet bij te kunnen benen. De teller voor het bestandsformaat loopt op tot ca. 10-20MB en blijft dan stil staan. Ook de secondes lopen niet meer door. Je kunt dan nog wel gewoon op de stop knop drukken en na wat geduld kom je weer terug in de camerainterface. Het filmpje kan echter niet worden afgespeeld en lijkt corrupt. Dit blijft helaas ook zo na een reset (via het menu, geen knoppencombo oid).
Iemand die dit ook al is tegengekomen?
Ik heb alleen één enkel probleem. Elke keer als ik een filmpje wil maken in HD lijkt de telefoon dit niet bij te kunnen benen. De teller voor het bestandsformaat loopt op tot ca. 10-20MB en blijft dan stil staan. Ook de secondes lopen niet meer door. Je kunt dan nog wel gewoon op de stop knop drukken en na wat geduld kom je weer terug in de camerainterface. Het filmpje kan echter niet worden afgespeeld en lijkt corrupt. Dit blijft helaas ook zo na een reset (via het menu, geen knoppencombo oid).
Iemand die dit ook al is tegengekomen?
Ik ben behoorlijk onder de indruk van de Galaxy S. Alleen... wat ik nergens terug kan vinden... hoe zit het met de koptelefoon / remote control??
Ik reis dagelijks veel met het OV, en gebruik de telefoon dan als MP3 player. Op dit moment heb ik nog een N96 (Nokia), daarbij zit een remote control (dus een clip die je aan de binnenkant van je jas kan hangen bijv.) waarin je je eigen koptelefoon kan prikken. Erg handig, als je een nummer wilt skippen, volume wilt regelen etc., zonder de telefoon uit je jas te halen.
Mijn grote vraag is dus: is zoiets ook mogelijk met de Galaxy S? Je eigen koptelefoon gebruiken, en een remote?
Ik reis dagelijks veel met het OV, en gebruik de telefoon dan als MP3 player. Op dit moment heb ik nog een N96 (Nokia), daarbij zit een remote control (dus een clip die je aan de binnenkant van je jas kan hangen bijv.) waarin je je eigen koptelefoon kan prikken. Erg handig, als je een nummer wilt skippen, volume wilt regelen etc., zonder de telefoon uit je jas te halen.
Mijn grote vraag is dus: is zoiets ook mogelijk met de Galaxy S? Je eigen koptelefoon gebruiken, en een remote?
Verwijderd
@ Hoijong
In het homescreen>menu knop>preferences>appearance>dock background. Daar ka. Je kiezen uit een paar verschillende.
P.s. Hij is niet blauw maar grijs transparant.
In het homescreen>menu knop>preferences>appearance>dock background. Daar ka. Je kiezen uit een paar verschillende.
P.s. Hij is niet blauw maar grijs transparant.
Ik heb mijn phone nu een dag en heb een aantal dingen die ik erg irritant vind.
1. De apps die standaard in je rom zitten (bloatware) kun je niet verwijderen
2. Laden van dialer duurt bij mij soms wel 10 seconden.
3. bij het typen van een nummer worden personen bijgezocht die je met die letters kunt maken, echter wordt alleen naar voornaam gekeken.. Ik wil ook dat ik bij 'piet hein' op 'hein' (4346) kan zoeken...
4. Standaard samsung gui begint bij het meest linkse scherm... niet erg handig.
5. Ik wil een custom ringtone, maar die kan alleen op mijn SD kaart. Als ik mijn telefoon aan usb heb hangen (gekoppeld) heb ik dan opeens een andere ringtone...
6. De 'back' knopt hangt niet op als je belt. Iets waar ik misschien nog aan moet wennen, maar momenteel erg irri vind.
7. Swipe heeft een nederlandse dictonairy. Ik gebruik veel engels, maar ook veel nederlands... Eigenlijk wil ik een dictonairy van beide talen door elkaar... (of detectie welke taal je gebruikt)
Als iemand van iets een oplossing/workaround weet, dan hoor ik dat natuurlijk graag..
2. Laden van dialer duurt bij mij soms wel 10 seconden.
3. bij het typen van een nummer worden personen bijgezocht die je met die letters kunt maken, echter wordt alleen naar voornaam gekeken.. Ik wil ook dat ik bij 'piet hein' op 'hein' (4346) kan zoeken...
4. Standaard samsung gui begint bij het meest linkse scherm... niet erg handig.
5. Ik wil een custom ringtone, maar die kan alleen op mijn SD kaart. Als ik mijn telefoon aan usb heb hangen (gekoppeld) heb ik dan opeens een andere ringtone...
6. De 'back' knopt hangt niet op als je belt. Iets waar ik misschien nog aan moet wennen, maar momenteel erg irri vind.
7. Swipe heeft een nederlandse dictonairy. Ik gebruik veel engels, maar ook veel nederlands... Eigenlijk wil ik een dictonairy van beide talen door elkaar... (of detectie welke taal je gebruikt)
Als iemand van iets een oplossing/workaround weet, dan hoor ik dat natuurlijk graag..
[ Voor 29% gewijzigd door BasieP op 08-07-2010 10:31 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Klopt, heel irritant, maar met de modaco custom rom builder kun zelf een rom maken zonder de samsung apps.BasieP schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 08:43:
Ik heb mijn phone nu een dag en heb een aantal dingen die ik erg irritant vind.
Ja, bekend probleem, in dit topic staat uitgelegd hoe dat komt en hoe je dit op kunt lossen. Een custom rom lost dit ook op. Het kan bij bijna alle applicaties voorkomen, niet alleen bij de dialer.2. Laden van dialer duurt bij mij soms wel 10 seconden.
Ja, bekend probleem, een andere dialer uit de market kan dit misschien wel, geen ervaring mee.3. bij het typen van een nummer worden personen bijgezocht die je met die letters kunt maken, echter wordt alleen naar voornaam gekeken.. Ik wil ook dat ik bij 'piet hein' op 'hein' (4346) kan zoeken...
Je kunt Launcher Pro uit de market installeren en die als home-screen gebruiken, die kan wel beide kanten opscrollen.4. Standaard samsung gui begint bij het meest linkse scherm... niet erg handig.
Als je de USB aan je computer koppelt, ontkoppelt de samsung de externe SD kaart van Android, dit kan niet anders.5. Ik wil een custom ringtone, maar die kan alleen op mijn SD kaart. Als ik mijn telefoon aan usb heb hangen (gekoppeld) heb ik dan opeens een andere ringtone...
Swype leert nieuwe woorden als je ze letter voor letter typt en daarna een spatie ingeeft. Na verloop van tijd zullen je engelse woorden dus automatisch opgenomen worden. Volgens mij is het Swype woordenboek nog niet gevonden, dus ik kan je niet vertellen hoe je ze samen kunt voegen. Er staan namelijk ook veel overbodige Nederlandse woorden in volgens sommigen.7. Swipe heeft een nederlandse dictonairy. Ik gebruik veel engels, maar ook veel nederlands... Eigenlijk wil ik een dictonairy van beide talen door elkaar... (of detectie welke taal je gebruikt)
Met een bedraade koptelefoon heb je volgens mij geen player controls, maar de Galaxy S ondersteunt wel ACRVP en A2DP profielen dus met een BlueTooth koptelefoon heb je wel volume en player controls.nemesis3 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:04:
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Verwijderd
ik heb een Samba BT headset en daarmee kan ik heel netjes m'n mobiel bedienen. Niets te klagen. Lekker in de trein, mobiel in de tas boven in het rek en muziek op de kop. Alleen gaan mensen raar staan kijken als je begint te lullen en ze de mobiel boven in het rek horen over gaan hahaha
Ik ben al tevreden dat je met de Q-knop zo van dictionary kan veranderen. Op bijna alle andere android keyboards moet je de settings induiken om de taal te veranderen (denk aan de sense-kb of de standard android input). Daar is swype al een redelijk vooruitgang. Het combineren van twee talen is iets wat volgens mij nog nergens goed wordt gedaan (hoofdzakelijk ook omdat er niet veel vraag naar is, jammer voor de bi-/multilinguale mensen)BasieP schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 08:43:
Na tientalle keren proberen is Twitter en Facebook toch ingesteld op de Galaxy S.
Nu heb ik een probleem met MMS. Ik kan er geen versturen of ontvangen. Mobile internet van Proximus werkt wel. Ik heb in de Galaxy S onder tablad netwerk en namen toegangspunten een tweede toegangspunt aangemaakt voor MMS. Nu als ik een MMS wil sturen, dan lijkt het alsof hij dit probeert te doen via mobile internet en niet via het MMS account. Onderaan in het account voor MMS kan je wel kiezen APN-type (internet + mms, internet of mms) Voor mobile internet heb ik gekozen voor enkel internet, voor MMS enkel mms.
Beide toegangspunten zijn met de parameters ingesteld die ik op het web gevonden heb en die bij andere blijkbaar ook werken.
Iemand raad?
Nu heb ik een probleem met MMS. Ik kan er geen versturen of ontvangen. Mobile internet van Proximus werkt wel. Ik heb in de Galaxy S onder tablad netwerk en namen toegangspunten een tweede toegangspunt aangemaakt voor MMS. Nu als ik een MMS wil sturen, dan lijkt het alsof hij dit probeert te doen via mobile internet en niet via het MMS account. Onderaan in het account voor MMS kan je wel kiezen APN-type (internet + mms, internet of mms) Voor mobile internet heb ik gekozen voor enkel internet, voor MMS enkel mms.
Beide toegangspunten zijn met de parameters ingesteld die ik op het web gevonden heb en die bij andere blijkbaar ook werken.
Iemand raad?
De standaard koptelefoon ondersteund alleen starten en stoppen. Die heeft maar 1 knop.Ik reis dagelijks veel met het OV, en gebruik de telefoon dan als MP3 player. Op dit moment heb ik nog een N96 (Nokia), daarbij zit een remote control (dus een clip die je aan de binnenkant van je jas kan hangen bijv.) waarin je je eigen koptelefoon kan prikken. Erg handig, als je een nummer wilt skippen, volume wilt regelen etc., zonder de telefoon uit je jas te halen.
let the past be the past.
Wie van de rooters/custom rom gebruikers zou voor de Galaxy S een apart topic hierover willen maken? Het liefst met uitgebreidde nederlandse beschrijving (dus niet alleen linken naar ModacoKneoK schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 19:38:
[...]
De XXWJFF firmware schijnt net zo nieuw te zijn en met die firmware kan ik gewoon sms'en, met of zonder Swype.
't Is de moeite waard om die eens te proberen.
Die Modaco rom is toch nog niet beschikbaar voor nonpremium members?
De kitchen is inderdaad alleen voor leden, maar een kant en klare ROM kan je meen ik gewoon downloaden.Jay-v schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:40:
Die Modaco rom is toch nog niet beschikbaar voor nonpremium members?
Als ik mijn Galaxy aansluit op de pc en de telefoon instel op massaopslag dan herkend mijn computer de telefoon niet. Hoe kan ik dit fixen?
En ik heb nu Chompsms geinstalleerd op mijn telefoon maar als ik nu een smsje krijg en die open, dan blijft er bovenin een icoontje van een nieuw bericht staan. Ook als ik het bericht open en daarna op pijltje terug klik.
Ik moet nu steeds met Task Killer mijn berichten afsluiten en dan pas verdwijnt het icoontje?
En ik heb nu Chompsms geinstalleerd op mijn telefoon maar als ik nu een smsje krijg en die open, dan blijft er bovenin een icoontje van een nieuw bericht staan. Ook als ik het bericht open en daarna op pijltje terug klik.
Ik moet nu steeds met Task Killer mijn berichten afsluiten en dan pas verdwijnt het icoontje?
_zoeken_
je moet de notificatie balk naar beneden trekken, op de melding drukken en dan op koppelen..
je moet de notificatie balk naar beneden trekken, op de melding drukken en dan op koppelen..
Kan er iemand een checken welke accounts hij heeft staan in de volgende map
menu - instellingen - draadloos en netwerk - mobiele netwerken - namen toegangspunten?
Ik heb er zelf 2 aangemaakt:
Proximus (met de juiste settings en er staat een groen bolletje achter en als APN type: Internet)
MMS (met de juiste settings en er staat geen bolletje achter en als APN type: mms)
Zit al de hele dag het web af te schuimen naar een oplossing maar het blijkt maar niet te werken.
Alvast bedankt
menu - instellingen - draadloos en netwerk - mobiele netwerken - namen toegangspunten?
Proximus (met de juiste settings en er staat een groen bolletje achter en als APN type: Internet)
MMS (met de juiste settings en er staat geen bolletje achter en als APN type: mms)
Zit al de hele dag het web af te schuimen naar een oplossing maar het blijkt maar niet te werken.
Alvast bedankt
Ik heb alleen 'KPN Internet' daar staanRacingboy schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:52:
Kan er iemand een checken welke accounts hij heeft staan in de volgende map
Alvast bedankt
En uit die rom kan je wel de bloatware / samsung meuk verwijderen?Makaveli09 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:50:
[...]
De kitchen is inderdaad alleen voor leden, maar een kant en klare ROM kan je meen ik gewoon downloaden.
Hmm vreemd en waar staan jou MMS instellingen dan?
Je hebt niet perse 2 APN's nodig hoor =)
APN even verwijderd en opnieuw een mms proberen te sturen, maar nog steeds geen succes.FREAKJAM schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:32:
JG3 firmware is inmiddels ook alweer uit. Deze schijnt de SMS/Swype problemen bij de vorige versie te fixxen.
Die staan ook bij diezelfde APNRacingboy schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:31:
[...]
Hmm vreemd en waar staan jou MMS instellingen dan?
Helemaal onderaan staat er dan 'APN-type' en dat staat op internet + mms
Verwijderd
Houdt de Q ingedrukt en verander je woordenboekBasieP schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 08:43:
die wist ik niet, maar nu je het zegt staat het er bijVerwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:14:
[...]
Houdt de Q ingedrukt en verander je woordenboek
Nog een irritatiepuntje:
sms vakje is 1 regel.
Waarom niet gewoon een multiline ding?

(en ja ik weet het antwoord, maar ik vind het een stukje desinteresse in de Europese cultuur
Proximus heeft 2 verschillende APN's voor internet en mms. Dus dat zal niet gaan met 1 APN denk ikfanatik schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:22:
[...]
Die staan ook bij diezelfde APN
Helemaal onderaan staat er dan 'APN-type' en dat staat op internet + mms
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik de Modaco R2 rom op mijn galaxy s krijg?
Ik heb de JG1 update al op mijn telefoon staan.
Vervolgens de Modaco rom gedownload en hernoemt naar update.zip
Ik snap echter niet hoe 'adb reboot recovery' werkt, het lukt me om de telefoon te rebooten in recovery mode. Ik heb echter geen idee hoe ik de update file specificeer.
Tevens heb ik geen Micro SD kaart, is dat een probleem?
Ik snap echter niet hoe 'adb reboot recovery' werkt, het lukt me om de telefoon te rebooten in recovery mode. Ik heb echter geen idee hoe ik de update file specificeer.
[ Voor 15% gewijzigd door Jay-v op 08-07-2010 17:47 ]
Je moet de telefoon in revovery mode booten. Dit kan met het commando 'adb reboot recovery' als je de Android SDK hebt geinstalleerd maar je kunt ook je toestel uitschakelen en dan weer inschakelen met home+volume up+power ingedrukt. Dan kom je uiteindelijk in een menu'tje waar je kunt kiezen om update.zip uit te voeren.Jay-v schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:36:
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik de Modaco R2 rom op mijn galaxy s krijg?
Ik snap echter niet hoe 'adb reboot recovery' werkt.
Je hebt geen Micro SD nodig, je kunt update.zip gewoon naar de root van je interne SD geheugen kopieren.
Thanks, ik snap hetKneoK schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:40:
[...]
Je moet de telefoon in revovery mode booten. Dit kan met het commando 'adb reboot recovery' als je de Android SDK hebt geinstalleerd maar je kunt ook je toestel uitschakelen en dan weer inschakelen met home+volume up+power ingedrukt. Dan kom je uiteindelijk in een menu'tje waar je kunt kiezen om update.zip uit te voeren.
Je hebt geen Micro SD nodig, je kunt update.zip gewoon naar de root van je interne SD geheugen kopieren.
Als je de nieuwe ROM op je toestel hebt staan laat even weten als het wat is
Ben je de garantie kwijt als je dit doet trouwens?
edit:
Hebben jullie ook last van baggere graphics soms?
Bijvoorbeeld als je een filmpje hebt gerecord en wilt het afspelen dan komt er beneden een zwarte balk met een Play knop. Hebben jullie ook dat door deze zwarte balk lijnen lopen?
[ Voor 29% gewijzigd door Obl1viA op 08-07-2010 18:15 ]
Ik heb hem erop staan en het werkt goed en voelt snel aan.Obl1viA schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 18:12:
[...]
Als je de nieuwe ROM op je toestel hebt staan laat even weten als het wat isthnx
Ben je de garantie kwijt als je dit doet trouwens?
edit:
Hebben jullie ook last van baggere graphics soms?
Bijvoorbeeld als je een filmpje hebt gerecord en wilt het afspelen dan komt er beneden een zwarte balk met een Play knop. Hebben jullie ook dat door deze zwarte balk lijnen lopen?
Alleen heb ik ineens geen data verbinding meer (kpn)?!
edit:
terug geflashed naar JG1 en nogsteeds geen internet/data verbinding... Weird...
terug geflashed naar JG1 en nogsteeds geen internet/data verbinding... Weird...
Verder heb ik nog niet uitgevonden hoe ik die bloatware verwijder. Kan ik die gewoon uit die .zip verwijderen?
[ Voor 6% gewijzigd door Jay-v op 08-07-2010 19:05 ]
ik dacht ergens gelezen te hebben op modaco forums dat je deze gewooon kunt verwijderen maar ben er niet zeker van. Ik dacht met de nieuwe ROM dat deze bloatware al verwijderd was?Jay-v schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 18:21:
[...]
Ik heb hem erop staan en het werkt goed en voelt snel aan.
Alleen heb ik ineens geen data verbinding meer (kpn)?!
Verder heb ik nog niet uitgevonden hoe ik die bloatware verwijder. Kan ik die gewoon uit die .zip verwijderen?
Als ik update naar JG3 (draai nu JG1, rooted), ben ik dan me settings kwijt? Of 'upgrade' hij netjes?
edit:
Zie dat de R2 van Paul (Modaco) nu ook prebaked is en dat non-premium users deze kunnen downloaden.
Ga eerst deze maar eens testen
edit:
Zie dat de R2 van Paul (Modaco) nu ook prebaked is en dat non-premium users deze kunnen downloaden.
[ Voor 60% gewijzigd door FREAKJAM op 08-07-2010 19:11 ]
is everything cool?
Als je update naar JG3 ben je al je settings kwijt..Je kan een backup nemen en deze erna terug zetten.FREAKJAM schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:05:
Als ik update naar JG3 (draai nu JG1, rooted), ben ik dan me settings kwijt? Of 'upgrade' hij netjes?
edit:
Ik twijfel als ik de ROM van Paul wel zou installeren. beschik je dan over de volledige 512 Mb?
oke ik ben het nou helemaal zat....
Ik heb het nog steeds niet voor elkaar om op mijn windows (xp sp3) machine mijn telefoon uberhaupt op wat voor manier dan ook aan de praat te krijgen. (dus als disk drive of met adb)
Ik heb die android SDK geinstalleerd met een usb driver, maar hij vraagt nooit of ik nieuwe hardware wil installeren, dus die driver heb ik nog niet gebruikt.
- Ja ik mount mijn schijf
- Ja ik heb wat gespeelt met die usb debugger (aan, connecten, weer uit connecten etc.)
Alles tot nog toe zonder enige reactie van mijn pc.
Zodra ik er een usbstick in duw (zelfde poortje) werkt ie direct! AAARgh
edit:
precies hetzelfde op mijn windows 7 laptop (alle updates)
ga nu kies proberen (gadver de gadver ik voel me vies)
edit2:
Oke kies werkt ook niet..
Op de telefoon zegt ie 'connected' maar hij blijft iets doen met die 5 stippen...
Op me pc geeft ie geen responds whatsoever....
* BasieP begint aan de kabel te twijfelen... Maargoed daar heb ik er natuurlijk maar 1 van...
edit3:
oke nog even nieuwe kabel gehaald...
en guess what.. HET WERKT NOG NIET!

wat mis ik mensen...?
* BasieP begint radeloos te worden...
Ik heb het nog steeds niet voor elkaar om op mijn windows (xp sp3) machine mijn telefoon uberhaupt op wat voor manier dan ook aan de praat te krijgen. (dus als disk drive of met adb)
Ik heb die android SDK geinstalleerd met een usb driver, maar hij vraagt nooit of ik nieuwe hardware wil installeren, dus die driver heb ik nog niet gebruikt.
- Ja ik heb wat gespeelt met die usb debugger (aan, connecten, weer uit connecten etc.)
edit:
edit2:
Op de telefoon zegt ie 'connected' maar hij blijft iets doen met die 5 stippen...
* BasieP begint aan de kabel te twijfelen... Maargoed daar heb ik er natuurlijk maar 1 van...
edit3:
en guess what.. HET WERKT NOG NIET!
wat mis ik mensen...?
[ Voor 33% gewijzigd door BasieP op 08-07-2010 20:38 ]
Ik zit met het volgende probleem, ik heb al twee keer gehad met vodafone dat de beller aan de andere kant mij niet meer kon horen, maar ik hen wel. Weet nou niet of dit aan de tel of aan vodafone ligt. Meer mensen hier last van?
Ps4/switch gamer
Ik zit nog steeds met een kleine bug. Als ik mijn smsjes open krijg ik telkens weer de melding of ik de limits wil instellen. Iemand een fix hiervoor?
is everything cool?
@ BasieP
Reset je telefoon een paar keer of schakel hem helemaal uit.
Zelfde probleem gehad met W7 x64 en XP, maar uiteindelijk pakt de driver hem wel.
Succes
Reset je telefoon een paar keer of schakel hem helemaal uit.
Zelfde probleem gehad met W7 x64 en XP, maar uiteindelijk pakt de driver hem wel.
Succes
Nog steeds geen dataverbinding op mijn Galaxy S,
-Simkaart heeft wel een dataverbinding in mijn Nokia.
-Met de Modaco R2 geen internet/data verbinding
-Heb de telefoon terug geflashed naar JG1, geen resultaat.
Mis ik soms een instelling ofzo?
Probeer hem nu Kies geinstalleerd is eens met debugging aan te connecten. Werkt het dan wel?BasieP schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:25:
edit:
edit2:
edit3:
en guess what.. HET WERKT NOG NIET!![]()
wat mis ik mensen...?
Ik heb ook een vreemd probleem. Heb vanmiddag Modaco r2 geinstalleerd. In die rom zit echter Wavesecure die ik helemaal niet wil. Nu kon ik die in Modaco r1 verwijderen door:
code:
1
2
| adb remount adb shell rm /system/app/com.wsandroid.apk |
Nu heb ik echter het probleem dat hij als ik
code:
1
| adb remount |
invoer hij het volgende zegt:
code:
1
| remount failed: no such file or directory |
Hierdoor krijg ik dus geen schrijfrechten op mijn /system waardoor de volgende regel niet werkt en ik dus de app niet kan verwijderen. Het lijkt er wel op alsof adb gewoon de /system niet kan vinden, want de rest van de adb commando's werkt wel.
[ Voor 5% gewijzigd door boaty op 08-07-2010 20:56 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Daar heb ik zelf met vodafone nog geen problemen mee gehad. Met fring hoort de ontvangende partij mij niet maar dat is via voip. Ik heb een vermoeden dat dat geblokkeerd wordt.NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 20:39:
Ik zit met het volgende probleem, ik heb al twee keer gehad met vodafone dat de beller aan de andere kant mij niet meer kon horen, maar ik hen wel. Weet nou niet of dit aan de tel of aan vodafone ligt. Meer mensen hier last van?
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Heeft nog iemand last van dat de beeldkwaliteit niet altijd even goed is?
Waar ik dit heel duidelijk vind is het volgende:
Voorbeeld: Je filmt even iets voor een paar seconden
vervolgens ga je naar je galerij waar het filmpje staat. Als je op het filmpje duwt en het begint te laden krijg je beneden een brede zwarte balk met in het midden een 'Play' knop en waar je de tijdlijn van het filmpje ziet. Hebben jullie ook dat die zwarte balk niet mooi zwart is maar precies strepen doorlopen?
Bedankt
Waar ik dit heel duidelijk vind is het volgende:
Voorbeeld: Je filmt even iets voor een paar seconden
vervolgens ga je naar je galerij waar het filmpje staat. Als je op het filmpje duwt en het begint te laden krijg je beneden een brede zwarte balk met in het midden een 'Play' knop en waar je de tijdlijn van het filmpje ziet. Hebben jullie ook dat die zwarte balk niet mooi zwart is maar precies strepen doorlopen?
Bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door Obl1viA op 08-07-2010 21:00 ]
Wat is de laatste firmware? En moet je de vorige firmware eerst installeren voordat je de nieuwste erop zet? Ik heb overal gezocht maar ik kan nergens hierop een antwoord vinden?
Nieuwste firmware is de JG3, staat op de vorige pagina. Je hebt niet de voorlopende versie nodig.Jillesvdv schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 21:03:
Wat is de laatste firmware? En moet je de vorige firmware eerst installeren voordat je de nieuwste erop zet? Ik heb overal gezocht maar ik kan nergens hierop een antwoord vinden?
Blijkbaar krijg ik mijn APN instellingen niet automatisch met deze nieuwe firmware. Heb de instelling op de Hi website gevolgd voor een HTC Desire maar dit functioneerd niet blijkbaar.Jay-v schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 20:53:
Nog steeds geen dataverbinding op mijn Galaxy S,
Iemand met KPN Hi die me even de juiste instellingen wil geven?
[ Voor 21% gewijzigd door Jay-v op 08-07-2010 21:24 ]
De laatste firmware is I9000XWJG3. Je moet voorgaande niet installeren. Je kan gewoon onmiddellijk de laatste nieuwe firmware nemen.Jillesvdv schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 21:03:
edit: te laat
Zit er niet toevallig verschil tussen de Hi en 'gewone' KPN instellingen? Mijn Spica pakt de instellingen van KPN in ieder geval wel. Die heb ik hier vandaan gehaald.Jay-v schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 21:22:
[...]
Nieuwste firmware is de JG3, staat op de vorige pagina. Je hebt niet de voorlopende versie nodig.
[...]
Blijkbaar krijg ik mijn APN instellingen niet automatisch met deze nieuwe firmware. Heb de instelling op de Hi website gevolgd voor een HTC Desire maar dit functioneerd niet blijkbaar.
Iemand met KPN Hi die me even de juiste instellingen wil geven?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Bij Naam, voer Mobiel Internet in. Bij APN, voer portalmmm.nl in. Bij Proxy, voer 10.10.100.20 in. Bij Poort, voer 5080 in. Bij Gebruikersnaam, voer niets in. Bij Wachtwoord, voer niets in. Scroll naar beneden. Bij MCC, voer 204 in. Bij MNC, voer 08 in. Bij Verificatietype, kies PAP. Bij APN-type, voer default in. (let op: in kleine letters) Kies de menu-toets. |
Ik voer tegenwoordig alleen nog maar portalmmm.nl in, de rest laat ik lekker staan. Met of zonder proxy maakt niet uit, werkt allebei. APN type boeit niet, MCC en MNC staan al goed. Verificatietype zou je kunnen proberen te varieren?
Deze staan ook bij de Desire, deze werkte dus niet.gwystyl schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 21:34:
[...]
Zit er niet toevallig verschil tussen de Hi en 'gewone' KPN instellingen? Mijn Spica pakt de instellingen van KPN in ieder geval wel. Die heb ik hier vandaan gehaald.
Na een reboot werkt hij nu echter ineens wel... Thanks anyway
Vreemd, het probleem wat ik hier omschreef heeft zichzelf zo te zien opgelost. Zostraks gewoon een filmpje opgenomen van meerdere minuten en dus ook 100+ MB.Propane schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:40:
Heerlijk toestel in ieder geval
Je kunt dezelfde commando's in een terminal app geven op je toestel zelf of je gebruikt een app als Root Explorer om via een interface naar het bestand te zoeken (kun je ook RW/RO schijfrechten instellen) en het te verwijderen.boaty schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 20:54:
[...]
Probeer hem nu Kies geinstalleerd is eens met debugging aan te connecten. Werkt het dan wel?
Ik heb ook een vreemd probleem. Heb vanmiddag Modaco r2 geinstalleerd. In die rom zit echter Wavesecure die ik helemaal niet wil. Nu kon ik die in Modaco r1 verwijderen door:
code:
1 2 adb remount adb shell rm /system/app/com.wsandroid.apk
Nu heb ik echter het probleem dat hij als ik
code:
1 adb remount
invoer hij het volgende zegt:
code:
1 remount failed: no such file or directory
Hierdoor krijg ik dus geen schrijfrechten op mijn /system waardoor de volgende regel niet werkt en ik dus de app niet kan verwijderen. Het lijkt er wel op alsof adb gewoon de /system niet kan vinden, want de rest van de adb commando's werkt wel.
Je zult sowieso superuser rechten moeten hebben om via adb RW schijfrechten te verkrijgen:
Het schijnt dat als je met update.zip geroot hebt dat je dan via adb sowieso geen su rechten krijgt dus dan moet je het via een terminal app doen. In dat geval laat je dus de adb en shell commando's weg.Very often when you want to write files to a particular partition on ADP1, you will get a "Permission Denied" if the partition is mounted read-only.
To get around this, you need to mount the partition read-write. Typically this is done with /system partition
$ adb shell
$ su
$ mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system
Check anders dit even: http://www.droidforums.ne...-denied-rooted-phone.html
@Propane hierboven >>> Ik had ongeveer hetzelfde probleem met het eerste 720p filmpje dat ik maakte. Opnemen ging niet vreselijk soepel en afspelen lukte al helemaal niet, om de paar seconden bleef het beeld stilstaan. Dat filmpje verwijderd en sindsdien werkt alles perfect, opnemen gaat goed met korte en langere filmpjes en ook afspelen gaat van de eerste tot laatste seconde helemaal vloeiend. Heel vreemd.
[ Voor 12% gewijzigd door KneoK op 08-07-2010 21:57 ]
Verwijderd
Ik heb het no-lag scriptje een beetje uitgebreid. Dit script zorgt dat enkel de systeem bestanden op het snelle NAND geheugen wordt geplaatst en de rest blijft waar het hoort te staan. Voordeel is dat je zonder problemen grote installaties nog gewoon kan uitvoeren.
Dit script verplaatst (op een relatief veilige manier) 68MB aan data naar de /dbdata NAND partitie..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| echo "Optimising com.android folders" echo "" mkdir -p /dbdata/data cd /data/data for i in `ls -d com.android.*` do echo -e "Moving $i ...: \c" cp -rp $i /dbdata/data if [ $? -eq 0 ]; then rm -r $i ln -s /dbdata/data/$i /data/data/$i echo "Done." else echo "Error linking: $i" fi done echo "Done with com.android optimisation." echo "" echo "Optimising com.sec.android folders" echo "" for i in `ls -d com.sec.android.*` do echo -e "Moving $i ...: \c" cp -rp $i /dbdata/data if [ $? -eq 0 ]; then rm -r $i ln -s /dbdata/data/$i /data/data/$i echo "Done." else echo "Error linking: $i" fi done |
Dit script verplaatst (op een relatief veilige manier) 68MB aan data naar de /dbdata NAND partitie..
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 22:00 ]
Volgens mij wordt het nu tijd voor een aparte topic voor rooten & custom roms. Deze topic begint anders te vervuild te raken met allerlei roms.
Verwijderd
ik heb dus nu de galaxy en bevalt me prima, maar ik heb nog geen internet abo, en ik heb verbinding via wifi maar ik heb nergens internet hoe kan da? ik heb wel gewoon dat icoontje rechts bovenin staat op het 2e streepje dus moet voldoende zijn
Dank iedereen voor de antwoorden, en sorry voor al mijn vragen, ik probeer echt alles op internet op te zoeken maar soms vind ik niet het goede antwoord. Ik ben nu JG1 aan het proberen te installeren aan de hand van het volgende filmpje: Galaxy S Flashing Firmware Parts1-2
Maar daar heeft hij het in Odin over COM7 maar bij mij verschijnt er COM4. Maakt dit veel uit of kan ik ook verder gaan met COM4 in Odin?
Maar daar heeft hij het in Odin over COM7 maar bij mij verschijnt er COM4. Maakt dit veel uit of kan ik ook verder gaan met COM4 in Odin?
[ Voor 17% gewijzigd door Jillesvdv op 08-07-2010 22:32 ]
Cool ! Betekent dit dat je dus ook programma's kunt gebruiken die veel cache wegschrijven zoals Google Earth zonder je zorgen te maken dat je NAND volloopt ?Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 21:59:
Ik heb het no-lag scriptje een beetje uitgebreid. Dit script zorgt dat enkel de systeem bestanden op het snelle NAND geheugen wordt geplaatst en de rest blijft waar het hoort te staan. Voordeel is dat je zonder problemen grote installaties nog gewoon kan uitvoeren.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 echo "Optimising com.android folders" echo "" mkdir -p /dbdata/data cd /data/data for i in `ls -d com.android.*` do echo -e "Moving $i ...: \c" cp -rp $i /dbdata/data if [ $? -eq 0 ]; then rm -r $i ln -s /dbdata/data/$i /data/data/$i echo "Done." else echo "Error linking: $i" fi done echo "Done with com.android optimisation." echo "" echo "Optimising com.sec.android folders" echo "" for i in `ls -d com.sec.android.*` do echo -e "Moving $i ...: \c" cp -rp $i /dbdata/data if [ $? -eq 0 ]; then rm -r $i ln -s /dbdata/data/$i /data/data/$i echo "Done." else echo "Error linking: $i" fi done
Nu ben ik redelijk linux noob dus zou je kort kunnen uitleggen hoe het werkt. Ik neem aan dat ik de code in een bestandje moet gooien. Hoe moet ik het bestand noemen, waar moet ik het plaatsen op de telefoon en hoe voer ik het script uit ?
Hallo, ik heb een vraag. Heb de zoekfunctie gebruikt en het topic al doorzocht maar kan het antwoord niet direct vinden. Ik wil graag weten of de grootte van de microSD kaart de snelheid van het toestel beinvloed?
Dus is er verschil tussen een 8, 16 en 32GB kaart qua snelheid van laden, openen, bestanden zoeken, etc.
Een 32GB heeft natuurlijk (als hij vol is) veel meer mappen en bestanden om te doorlopen dan een 8GB kaartje. Voor de vergelijking ga ik even uit van een class 4 of een class 6 kaart.
Alvast bedankt!
Dus is er verschil tussen een 8, 16 en 32GB kaart qua snelheid van laden, openen, bestanden zoeken, etc.
Een 32GB heeft natuurlijk (als hij vol is) veel meer mappen en bestanden om te doorlopen dan een 8GB kaartje. Voor de vergelijking ga ik even uit van een class 4 of een class 6 kaart.
Die COM poort maakt niet uit. Dit is bij iedere computer anders volgens mij.Jillesvdv schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:27:
Dank iedereen voor de antwoorden, en sorry voor al mijn vragen, ik probeer echt alles op internet op te zoeken maar soms vind ik niet het goede antwoord. Ik ben nu JG1 aan het proberen te installeren aan de hand van het volgende filmpje: Galaxy S Flashing Firmware Parts1-2
Ik heb ook die tutorial gevolgd en werkt perfect allemaal. Bij mij stond COM8
[ Voor 5% gewijzigd door Obl1viA op 08-07-2010 23:20 ]
Verwijderd
Bij Mass Storage heb je op je telefoon je topscherm naar beneden gehaald, tik op usb verbinding en dan Koppelen gedaan? Dat beschrijf je namelijk niet, maar moet je wel doen zoals al eerder gezegd in dit topic. USB debugger was daarbij niet nodig bij mij. Als je dat ook gedaan hebt, weet ik het ff niet.BasieP schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:25:
edit:
edit2:
edit3:
wat mis ik mensen...?
Dit heb ik ook een paar keer gehad (met Telfort) na de installatie van de app allcallrecorder (o.i.d.), app gedeïnstalleerd en probleem was opgelost. Misschien net een dergelijke app geïnstalleerd?NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 20:39:
Ik heb een aantal mensen hier al zien postten dat het zo vervelend is dat het homescreen vanaf het linker paneel begint. Volgens mij is dit makkelijk op te lossen (zonder andere launcher).
1. Als je nog 7 panelen hebt, verwijder er minimaal één. Dit doe je door op je homescreen de linker touch gevoelige toets in te drukken (opties/menu toets?) en voor "Bewerken" te kiezen. Vervolgens druk je op het rode bolletje bij een van de panelen.
2. Scroll terug tot je het eerste scherm in het midden hebt.
3. Voeg een nieuw paneel toe. Als het goed is komt die links van het eerste paneel te staan.
4. Sla de boel op en voeg widgets/shortcuts/weet ik veel wat toe op het paneel links.
Als het goed is kom je ook na een reboot weer gewoon op je eerste paneel uit, maar heb je dus nu een paneel er links van. Je kunt nog meer panelen links ervan toevoegen en zo dus zorgen dat het eerste scherm in het midden staat.
Bij mij werkt dit in ieder geval prima. Mocht de uitleg niet duidelijk genoeg zijn wil ik ook nog wel een filmpje uploaden.
1. Als je nog 7 panelen hebt, verwijder er minimaal één. Dit doe je door op je homescreen de linker touch gevoelige toets in te drukken (opties/menu toets?) en voor "Bewerken" te kiezen. Vervolgens druk je op het rode bolletje bij een van de panelen.
3. Voeg een nieuw paneel toe. Als het goed is komt die links van het eerste paneel te staan.
4. Sla de boel op en voeg widgets/shortcuts/weet ik veel wat toe op het paneel links.
Als het goed is kom je ook na een reboot weer gewoon op je eerste paneel uit, maar heb je dus nu een paneel er links van. Je kunt nog meer panelen links ervan toevoegen en zo dus zorgen dat het eerste scherm in het midden staat.
Bij mij werkt dit in ieder geval prima. Mocht de uitleg niet duidelijk genoeg zijn wil ik ook nog wel een filmpje uploaden.
Niet dat ik weet, maar ik zal nog eens mijn apps langslopen. IIg bedankt.Snoops schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:47:
[...]
Dit heb ik ook een paar keer gehad (met Telfort) na de installatie van de app allcallrecorder (o.i.d.), app gedeïnstalleerd en probleem was opgelost. Misschien net een dergelijke app geïnstalleerd?
Ps4/switch gamer
Kan je niet gewoon een homescreen aanwijzen in dat wijzig-scherm en zeggen dat dat de standaard moet zijn? Dat kan bij de Pantheon launcher (originele samsung launcher op de Galaxy Spica) wel in ieder geval. De rest klinkt ook ongeveer hetzelfde (manier van schermen toevoegen).Propane schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:50:
Ik heb een aantal mensen hier al zien postten dat het zo vervelend is dat het homescreen vanaf het linker paneel begint. Volgens mij is dit makkelijk op te lossen (zonder andere launcher).
Verwijderd
Klopt! Dit script verplaatst enkel de bestanden die bij de originele ROM horen naar NAND. Alles wat je zelf daarna of daarvoor installeert komt gewoon op de interne 2GB app storage (dus niet op NAND). Dus ja, ook google earth, asphalt e.d. blijven netjes op de plek waar er ruim voldoende ruimte is.KneoK schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:45:
[...]
Cool ! Betekent dit dat je dus ook programma's kunt gebruiken die veel cache wegschrijven zoals Google Earth zonder je zorgen te maken dat je NAND volloopt ?
Nu ben ik redelijk linux noob dus zou je kort kunnen uitleggen hoe het werkt. Ik neem aan dat ik de code in een bestandje moet gooien. Hoe moet ik het bestand noemen, waar moet ik het plaatsen op de telefoon en hoe voer ik het script uit ?
Alle default samsung en android spullen (dialer, homescreen, widgets, clock, kalender, etc, etc) komen op het snelle NAND geheugen en maken het toestel dus merkbaar sneller.
Om dit bestand te kunnen uitvoeren moet je root zijn (dus de update.zip hebben gedraaid).
1. Root je toestel
2. Installeer busybox: busybox --install -s /system/xbin
3. Maak een bestandje aan met het script als inhoud
4. Run het script: sh myscript
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2010 07:41 ]
Launcher pro met fancy widget en nog wat widgets.
Vodafone biedt de 16GB Galaxy S voor €379 los aan.
Is dit een fout ivm de prijzen die je voor de 8GB betaald bij bepaalde webshops?
Is dit een fout ivm de prijzen die je voor de 8GB betaald bij bepaalde webshops?
Hey handig, ik zie nu pas die functie van de Q-knopDarkstriker schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 11:28:
[...]
Ik ben al tevreden dat je met de Q-knop zo van dictionary kan veranderen. Op bijna alle andere android keyboards moet je de settings induiken om de taal te veranderen (denk aan de sense-kb of de standard android input). Daar is swype al een redelijk vooruitgang. Het combineren van twee talen is iets wat volgens mij nog nergens goed wordt gedaan (hoofdzakelijk ook omdat er niet veel vraag naar is, jammer voor de bi-/multilinguale mensen)
Dat klinkt toch als een missende driver. Was je telefoon aangesloten aan de USB, in debugging mode, tijdens de installatie van Kies en de Android SDK? Anders kan hij natuurlijk het apparaat niet vinden waar de driver voor nodig is. Als je dat niet zeker weet gewoon beide uninstallen en opnieuw proberen, dit keer met toestel er aan in debugging mode (sd zou ik voor de zekerheid nog niet mounten).BasieP schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:25:
*knip*
edit3:
wat mis ik mensen...?
Verwijderd
Vreemd. Zou het misschien door de branding kunnen komen of is dit toestel gewoon unbranded? (De Samsung Galaxy Mystery Land 16GB van Vodafone).Roodey schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:35:
Vodafone biedt de 16GB Galaxy S voor €379 los aan.
In ieder geval wel een flink stuk goedkoper. Wordt een wel aantrekkelijk toestel zo.
Verwijderd
Da's inderdaad een erg goede tip!! Thanks!jjwa schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:39:
[...]
Hey handig, ik zie nu pas die functie van de Q-knop. Ik mis ook wel taalherkenning waarmee hij van woordenboek kan wisselen. Want al het browsen doe in in het Engels, bellen en SMSen in het Nederlands, en email is 50/50...
Weet iemand wellicht ook hoe je woorden eenvoudig kan toevoegen aan swype woordenboek?
Het toestel is gewoon unbranded. Er zit alleen een hoesje om het doosje met mysteryland info. Verder kan je dan nog een Micro SD kaartje aanvragen van 4GB waar dan de mysteryland content op staat.Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:10:
[...]
Vreemd. Zou het misschien door de branding kunnen komen of is dit toestel gewoon unbranded? (De Samsung Galaxy Mystery Land 16GB van Vodafone).
In ieder geval wel een flink stuk goedkoper. Wordt een wel aantrekkelijk toestel zo.
@us1111
Woord intypen en daarna spatie drukken. Woord voegt ie dan vanzelf toe
[ Voor 8% gewijzigd door BizzieBis op 09-07-2010 14:26 ]
Hmm blijkbaar kun je uit de prebaked modaco rom geen software verwijderen. Ik wil graag van die standaard samsung meuk af. Zijn er andere manieren om dit op te lossen?
Anders toch maar even een accountje aanschaffen....
Anders toch maar even een accountje aanschaffen....
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen en opmerkingen over prijzen, levertijden en abonnementen horen hier NIET thuis. Dat kan in een apart levertijden topic.
Vragen en opmerkingen over prijzen, levertijden en abonnementen horen hier NIET thuis. Dat kan in een apart levertijden topic.