Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pholious
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-02-2012
Beste Tweakers,

Onlangs ben ik overgestapt op de Samsung Galaxy S. Voorheen heb ik altijd abonnementen gehad waarbij geen internet zat. Ditmaal heb ik wel internet bij mijn abonnement genomen. Ik maak een overstap van provider. Hierbij moet ik een maand wachten tot mijn oude abonnement afgesloten is. Het vervelende hiervan is, zodra mijn telefoon buiten is, of soms binnen mijn Wi-Fi signaal niet kan vinden, stapt de telefoon automatisch over op 3G-internet. Het eerste is geen groot probleem; ik zet de mobiel dan gewoon op vliegtuigstand. Maar zodra ik binnen ben en de telefoon overspringt naar 3G zal dit me geld gaan kosten, aangezien internet niet bij mijn oude abonnement inbegrepen zit. Mijn vraag dus: Is het mogelijk om het internet signaal dat nu via vodafone komt uit te schakelen?

Alvast bedankt,
Joris

P.S. Ik kon alleen een optie vinden om de 3G uit te zetten, maar ik geloof dat je dan alleen op een ouder protocol komt (2G o.i.d?) waar je energie mee bespaart, maar nog wel een internet signaal binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:28:
[...]

Vermoedelijk heb je je telefoon op engels ingesteld. Als je
alles op nederlands zet krijg je ook netjes nederlandse begeleiding.
Hoe zet ik alleen voor Navigation de taal op Nederlands? Ik moet alle andere apps engels houden.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Pholious schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:50:
Beste Tweakers,

Onlangs ben ik overgestapt op de Samsung Galaxy S. Voorheen heb ik altijd abonnementen gehad waarbij geen internet zat. Ditmaal heb ik wel internet bij mijn abonnement genomen. Ik maak een overstap van provider. Hierbij moet ik een maand wachten tot mijn oude abonnement afgesloten is. Het vervelende hiervan is, zodra mijn telefoon buiten is, of soms binnen mijn Wi-Fi signaal niet kan vinden, stapt de telefoon automatisch over op 3G-internet. Het eerste is geen groot probleem; ik zet de mobiel dan gewoon op vliegtuigstand. Maar zodra ik binnen ben en de telefoon overspringt naar 3G zal dit me geld gaan kosten, aangezien internet niet bij mijn oude abonnement inbegrepen zit. Mijn vraag dus: Is het mogelijk om het internet signaal dat nu via vodafone komt uit te schakelen?

Alvast bedankt,
Joris

P.S. Ik kon alleen een optie vinden om de 3G uit te zetten, maar ik geloof dat je dan alleen op een ouder protocol komt (2G o.i.d?) waar je energie mee bespaart, maar nog wel een internet signaal binnen krijgt.
Volgens mij kan dit met de APN on/off widget. Die staat in de Market, gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pholious
  • Laatst online: 01-02-2012
Heel fijn, werkt als een trein.

Bedankt Maarten21!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLaurens
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 21:42
Kan iemand foto's maken in een donkere kamer? Dus zonder licht en buitenlicht afgesloten? Hoe nadelig is het ontbreken van de flits? Misschien een buitenshot als het donker is? Een filmpje in het donker misschien? Ik wil graag weten in welke mate dit erg is omdat het dan misschien toch wel een dealbreaker is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
iLaurens schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:26:
Kan iemand foto's maken in een donkere kamer? Dus zonder licht en buitenlicht afgesloten? Hoe nadelig is het ontbreken van de flits? Misschien een buitenshot als het donker is? Een filmpje in het donker misschien? Ik wil graag weten in welke mate dit erg is omdat het dan misschien toch wel een dealbreaker is!
Als je goede foto's wil maken in het donker moet je echt een foto camera gebruiken. Daar zijn deze mobiel's niet voor bedoeld.
In daglicht en schemer zijn de foto's goed tot zeer goed te noemen. Die extra led flits zal niet veel helpen in het donker.

[ Voor 10% gewijzigd door Lucky1965 op 05-07-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatzert
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 22:18
alucard.erbacam schreef op zondag 04 juli 2010 @ 14:43:
[...]

Heb het samsung programma ingesteld.
Het is nodig een samsung account aan te maken wat ik heb gedaan en personen toe te voegen.
Naderhand is het mogelijk op de samsung website de telefoon te locken, te wipen en de locatie te zien.
Bij Locatie zien geeft hij echter de fout: deze telefoon heeft geen telefoonnummer en als ik dan ok klik geeft hij: deze service is niet beschikbaar in uw land.

Als extra is dat samsung progje best handig maar zou toch graag een volwaardige applicatie hebben ;)
edit:
Heb het progje maar uitgeschakeld aangezien hij bij een simkaartwissel gaat smsen naar de ingestelde personen en aangezien de site aangeeft geen nummer ben ik bang datie dadelijk een stoom van 100en smsen aan het sturen is :S
Hier staat een en ander ook uitgelegd: http://news.softpedia.com...axy-S-Owners-146250.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domidaan
  • Laatst online: 12-09 15:07
Beste tweakers,

Ik volg dit forum nu een tijdje en daardoor heb ik ook maar de galaxy aangeschaft bij mijn abbo verlenging.. Was er heel blij mee tot vanmiddag.. Ik loop met mijn handen in mijn zakken over straat en op het moment dat ik die eruit deed gleed de galaxy mee en viel uit me zak op de stenen grond..

Drie keer raden.. linksonder het scherm kapot.. Grote ster erin! Gelukkig werkt alles nog wel gewoon!

Ik naar de phonehouse op het dorp om te vragen of dat nog gerepareerd kan worden.. De verkoper checkt het en komt terug en zegt: "niet schrikken, kost 240euro" !!!

Nu zie ik dat de Iphone overal voor hetzelfde probleem al voor 50 euro gemaakt kan worden. Maar overal waar ik bel zeggen ze dat ze de galaxy nog niet kunnen doen omdat ze daar geen onderdelen van hebben..

Wat moet ik nou doen? Ik baal echt erg! net 1 1/2 week oud!!

Maar voor de rest... Top telefoon!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik zou online zoeken naar een scherm replacement (het is waarschijnlijk alleen de voorste laag) en anders geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
iLaurens schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:26:
Al eerder door mij gepost, maar goed, omdat jij het bent:

http://samsunggalaxysforu...ght)-camera-photo-samples

[ Voor 5% gewijzigd door Poeh op 05-07-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Maarten21 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:58:
[...]

Volgens mij kan dit met de APN on/off widget. Die staat in de Market, gratis.
Relaxed, thnx voor de tip. Heb een rekening van 28 euro aan internetten haha 8)7 Niet op gelet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.youtube.com/wa...feature=player_embedded#!

Quake 2 op Galaxy en desire...
Wat een verschil he..

En ook nog deze de Galaxy S2 begin 2011...

http://phandroid.com/2010...galaxy-s2-rumors-surface/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaspaas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-07 15:31
Beste Tweakers,

Alvast bedankt,
Joris

Wat ik heb gedaan is Instellingen -> Draadloos en netwerk -> Mobiele netwerken -> Namen toegangspunten
In dit venster kun je dan een nieuw netwerk toevoegen, gewoon met wat willekeurige invoer, zodat het niet werkt. Als je dit netwerk vervolgens als gebruikte netwerk selecteert zal de telefoon geen verbinding meer maken met 3g. Mocht je later 3g weer willen gebruiken kun je heel makkelijk weer je standaard netwerk selecteren en dan werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het toestel unlocken met een "swype" maar kun je het toestel ook locken met een "swype"? Nu gebruik ik steeds de knop aan de zijkant.

Verder ben ik echt ultiem tevreden over m'n toestel. Op ebay vanmiddag een klein hoesje, caseje achtig dingetje gekocht, en bij www.screenprotector.nl een screenprotector gekocht. Ja ik hoor jullie al, kost wat (9euro) Maar ik heb voor mijn vorige telefoons altijd daar de screenprotectors gekocht en ook voor m'n pda's en het was altijd top spul. Nooit wat over te klagen gehad. Snelle verzending ook. Je betaald alleen 60 cent voor de ideal betaling, das dan wel weer minder. Maar heb ik wel over voor de service die je daar krijgt.

Misschien overbodig voor jullie hier, maar ff een tip. als je een screenprotector aan wil brengen, pak dan een doekje voor het schoonmaken van je bril, ga naar de douche, zet de douche op z'n heetst en wacht een paar minuten totdat je douche lekker dampig is. Op die manier blijft er ook geen stof op de scherm zitten bij het aanbrengen omdat het stof gevangen word in de damp. En gaat het mis met het plakken en komt er toch zooi op, ff de screenprotector afspoelen NIET MET ZEEP en laten drogen in de douche. Later kun je em zo weer aanbrengen. Neem de tijd met de douche op warmte/ vochtigheid brengen. Trust me, het loont echt. Ik heb twee jaar een c905 gehad en nooit de protector hoeven vervangen.

En nog wat anders, Mobypicture heeft een app uitgebracht voor de android. Nadeel voor de Galaxy is alleen dat er geen trackball op zit en je em dus niet gebruiken kan. Was anders echt top appje geweest. Maar ik ga er vanuit dat ze dat toch wel gaan oplossen met een update.

En ik zit bij KIES met een probleempje. Als ik m'n telefoon er aanhang krijg ik een melding dat de manier van verbinden niet is toegestaan want de sd card word niet ondersteund. Daarnaast denkt KIES dat ik een S8500 heb. Dat is trouwens ook het enige toestel dat ik kiezen kan. Er verschijnen ook alleen voor dat toestel apps. Iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinman
  • Laatst online: 30-08 19:27
Beste Tweakers,

Alvast bedankt,
Joris

Heb ik ook last van gehad en toen Switcher Pro geinstalleerd en ik ben nu een blije mens :) Doh, iemand was mij voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:55:
Je kunt het toestel unlocken met een "swype" maar kun je het toestel ook locken met een "swype"? Nu gebruik ik steeds de knop aan de zijkant.

Verder ben ik echt ultiem tevreden over m'n toestel. Op ebay vanmiddag een klein hoesje, caseje achtig dingetje gekocht, en bij www.screenprotector.nl een screenprotector gekocht. Ja ik hoor jullie al, kost wat (9euro) Maar ik heb voor mijn vorige telefoons altijd daar de screenprotectors gekocht en ook voor m'n pda's en het was altijd top spul. Nooit wat over te klagen gehad. Snelle verzending ook. Je betaald alleen 60 cent voor de ideal betaling, das dan wel weer minder. Maar heb ik wel over voor de service die je daar krijgt.
Je bent wel op de hoogte van het feit dat dit gehard glas is en je vorige telefoon(s) allemaal een plastic scherm hadden? Ik heb mijn oude hero een jaar gehad en intensief gebruikt en geen enkel krasje op het scherm te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn batterij gaat maar een uur of 10 mee. Dan heb ik een kwartier gebeld, scherm helderheid staat op de laagste stand en synchroniseert ie met twitter en mail elk half uur. Dit is toch niet normaal? Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:14:
[...]

Je bent wel op de hoogte van het feit dat dit gehard glas is en je vorige telefoon(s) allemaal een plastic scherm hadden? Ik heb mijn oude hero een jaar gehad en intensief gebruikt en geen enkel krasje op het scherm te vinden.
Ja weet ik. Maar ik ben er 1 die graag het zekere voor het onzekere neemt. Ik ben milieu-inspecteur en ik kom op de meest rare en achterlijke plekken. Ik heb al eens een schermpje moeten laten vervangen omdat het stof van een luchtwasser te hard had geschuurd. En nou is een screenprotector maar een dun laagje plastic, maar het is wel iets wat me al vaker gered heeft. En voor dat geld wil ik het wel proberen. Mocht het niet gaan of mocht het toestel minder reageren, dan is het makkelijk te verwijderen. Nooit geschoten is altijd mis he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
Weer nieuwe firmware ge-update I9000XXJG1 (Juli):

Ik heb (nog) geen changelog.

Afbeeldingslocatie: http://img805.imageshack.us/img805/8682/snap20100706021758.png

[ Voor 18% gewijzigd door fanSte op 06-07-2010 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik wel een beetje van baal zijn sommige Samsung apps.. Neem bijvoorbeeld de mini diary.. Ding is bedoeld om te gebruiken als een dagboek. Als je echter je toestel moet wipen, ben je dus alles kwijt wat je daarin had gezet :( En er is ook geen mogelijkheid om de diary te exporteren naar bijvoorbeeld HTML o.i.d. Aan die applicatie heb je dus feitelijk helemaal niets..

Ps. We kunnen weer gaan sparen voor de opvolger van de Galaxy S :o

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2010 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Inmiddels heeft ook Robert Webbe een serie foto's geplaatst:

http://www.flickr.com/pho...e/sets/72157624302293927/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 16:59
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:14:
[...]

Ik heb zelf al 1 grote en 2 kleine krassen op m'n scherm.. Bij m'n Galaxy 1 is het een jaar goed gegaan zonder krassen maar bij deze helaas niet. Ik heb toch het vermoeden dat het glas minder hard is.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super mooi toestel,

Maar, als ik mijn phone met usb kabel koppel aan pc dan gebeurt er niks op de pc, terwijl de telefoon aangeeftte zijn verbonden. Ik kan massaopslag instellen, maar opde pc gebeurt niks. Er zou toch een extra schijf moeten verschijnen dan, met de interne geheugenkaart van de samsung galaxy s?

Samsung Kies gedownload en laatste versie geinstalleerd, maar ook daar herkent ie geen toestel als ik de kabel verbind.

Waarschijnlijk zal ik het met iets kleins snel oplossen, zoals het vaak is. Hoop dat iemand me snel helpt of even doorverwijst naar waar ik de oplossing kan vinden.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

domidaan schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:18:
Beste tweakers,

Ik volg dit forum nu een tijdje en daardoor heb ik ook maar de galaxy aangeschaft bij mijn abbo verlenging.. Was er heel blij mee tot vanmiddag.. Ik loop met mijn handen in mijn zakken over straat en op het moment dat ik die eruit deed gleed de galaxy mee en viel uit me zak op de stenen grond..

Drie keer raden.. linksonder het scherm kapot.. Grote ster erin! Gelukkig werkt alles nog wel gewoon!

Ik naar de phonehouse op het dorp om te vragen of dat nog gerepareerd kan worden.. De verkoper checkt het en komt terug en zegt: "niet schrikken, kost 240euro" !!!

Nu zie ik dat de Iphone overal voor hetzelfde probleem al voor 50 euro gemaakt kan worden. Maar overal waar ik bel zeggen ze dat ze de galaxy nog niet kunnen doen omdat ze daar geen onderdelen van hebben..

Wat moet ik nou doen? Ik baal echt erg! net 1 1/2 week oud!!

Maar voor de rest... Top telefoon!!
Check even je inboedelverzekering, kan best zijn dat dit namelijk gewoon gedekt wordt daardoor, en neem contact op met je verzekeraar. Bij mijn vriendin zijn ze al eens erg coulant geweest met iets soortgelijks omdat ze nog nooit iets geclaimd had.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:19:
Super mooi toestel,

Maar, als ik mijn phone met usb kabel koppel aan pc dan gebeurt er niks op de pc, terwijl de telefoon aangeeftte zijn verbonden. Ik kan massaopslag instellen, maar opde pc gebeurt niks. Er zou toch een extra schijf moeten verschijnen dan, met de interne geheugenkaart van de samsung galaxy s?

Samsung Kies gedownload en laatste versie geinstalleerd, maar ook daar herkent ie geen toestel als ik de kabel verbind.

Waarschijnlijk zal ik het met iets kleins snel oplossen, zoals het vaak is. Hoop dat iemand me snel helpt of even doorverwijst naar waar ik de oplossing kan vinden.

Alvast bedankt,
Probeer eens 'usb foutopsporing' aan te zetten (en daarna evt weer uit). Dit triggert bij mij nog wel eens iets in windows waardoor hij wel als externe schijf gezien wordt, als alleen usb koppelen niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit Sluikreclame ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:46:
Mijn batterij gaat maar een uur of 10 mee. Dan heb ik een kwartier gebeld, scherm helderheid staat op de laagste stand en synchroniseert ie met twitter en mail elk half uur. Dit is toch niet normaal? Iemand een oplossing?
Dat had ik de eerste dag ook na opladen, hij ging belachelijk snel leeg.
Maar na 2 oplaadcycli word het al beter, heb hem net aan de oplader gelegd na 2,5 dagen met redelijk intensief gebruik (10 min filmpjes gemaakt, stuk of 10 apps geinstalleerd, filmpjes gekeken, geinternet, apps gebruikt zoals Wifi Analyzer, uur gebeld, uur muziek)... batterij word dus nog een stuk beter.
Leg hem wel pas aan de oplader wanneer je er een melding van krijgt, ik leg hem pas aan de oplader met 5% batterij.

Edit: Ik heb standaard WiFi, Bluetooth, aGPS etc uitstaan. Ik gebruik ook een switch zodat deze standaard op 2G staat, als ik wil internetten switch ik terug naar 3G. Scherm brightness zet ik op z'n laagst.

[ Voor 11% gewijzigd door TCP_IP op 06-07-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chahid1985
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:26
Ik heb sinds gisteren mijn Galaxy S en als ik een video opname maak en daarna afspeel, zijn er rare strepen in beeld. Heeft iemand anders dat ook, staat een instelling verkeerd?

Ik heb gegoogled (ook op GoT), maar niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Chahid1985 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:47:
Ik heb sinds gisteren mijn Galaxy S en als ik een video opname maak en daarna afspeel, zijn er rare strepen in beeld. Heeft iemand anders dat ook, staat een instelling verkeerd?

Ik heb gegoogled (ook op GoT), maar niks kunnen vinden.
Kun je die uploaden misschien? Eens kijken wat voor strepen je bedoelt, heb er zelf persoonlijk nog geen last van gehad of uberhaupt opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:34:
[...]

Probeer eens 'usb foutopsporing' aan te zetten (en daarna evt weer uit). Dit triggert bij mij nog wel eens iets in windows waardoor hij wel als externe schijf gezien wordt, als alleen usb koppelen niet helpt.
Nee je moet gewoon je topscherm omlaag halen, op usbkoppeling klikken en dan koppelen selecteren. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TCP_IP schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:46:
[...]

Dat had ik de eerste dag ook na opladen, hij ging belachelijk snel leeg.
Maar na 2 oplaadcycli word het al beter, heb hem net aan de oplader gelegd na 2,5 dagen met redelijk intensief gebruik (10 min filmpjes gemaakt, stuk of 10 apps geinstalleerd, filmpjes gekeken, geinternet, apps gebruikt zoals Wifi Analyzer, uur gebeld, uur muziek)... batterij word dus nog een stuk beter.
Leg hem wel pas aan de oplader wanneer je er een melding van krijgt, ik leg hem pas aan de oplader met 5% batterij.

Edit: Ik heb standaard WiFi, Bluetooth, aGPS etc uitstaan. Ik gebruik ook een switch zodat deze standaard op 2G staat, als ik wil internetten switch ik terug naar 3G. Scherm brightness zet ik op z'n laagst.
Ik heb hem nu bijna twee weken en er zit geen enkele verbetering in. Zaken als wifi, bluetooth en agps gebruik ik nooit. Ik laad hem ook steeds op als hij op rood staat. Maar het is me nu al 2x voorgekomen dat ik lang weg van huis ben en dat ie uit viel. Ik erger me er echt dood aan. Mijn Hero ging simpel 36uur mee met veel meer handelingen want ik minder nu omdat ik bang ben dat ie snel leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 14:45
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:01:
[...]

Ik heb hem nu bijna twee weken en er zit geen enkele verbetering in. Zaken als wifi, bluetooth en agps gebruik ik nooit. Ik laad hem ook steeds op als hij op rood staat. Maar het is me nu al 2x voorgekomen dat ik lang weg van huis ben en dat ie uit viel. Ik erger me er echt dood aan. Mijn Hero ging simpel 36uur mee met veel meer handelingen want ik minder nu omdat ik bang ben dat ie snel leeg is.
Lees ff een paar van mijn posts terug in dit topic. Waarschijnlijk een app of widget die je battery draint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
gaat iemand nog een topic openen rooten en custom roms of mag dat gewoon hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Laatst online: 19-04 14:54
Ik ben aan het zoeken naar een manier om mijn contactpersonen (die ik via Samsung Kies naar de telefoon heb gesynct te laten syncen met gmail maar krijg het niet gevonden.
Het halve internet zegt dat dat automatisch moet gaan maar als ik in gmail kijk heb ik 0 contactpersonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

alucard.erbacam schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:20:
Ik ben aan het zoeken naar een manier om mijn contactpersonen (die ik via Samsung Kies naar de telefoon heb gesynct te laten syncen met gmail maar krijg het niet gevonden.
Het halve internet zegt dat dat automatisch moet gaan maar als ik in gmail kijk heb ik 0 contactpersonen?
Heb je bij instellingen - synchronisatie wel ingesteld dat hij contactpersonen synct? Daar kan je evt ook bepaalde groepen aan of uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de "ik ben opgeladen" piep uitzet? Ik ben nu drie nachten op rij rond 3:00 s'nachts wakker gepiept en dat ben ik behoorlijk zat. Ik begrijp dat je het ding op stil kunt zetten, maar dan kan ik ook niet wakker gebeld worden en dat is niet de bedoeling, dan kan ik hem net zo goed helemaal uitzetten.

Ik vind zowieso de profiel mogelijkheden heel beperkt. Je kunt bijv kiezen uit alles stil, of alles behalve media en alarmen stil, that's it. Er is geen optie om bijvoorbeeld álles behalve oproepen en alarmen stil te zetten, wat mij veel logischer lijkt. Op mijn Blackberry kan ik bijvoorbeeld ook gewoon kiezen of ik wel geluid wil bij oproepen en niet bij email. Zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alucard.erbacam schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:20:
Hoe heb jij KIES aan de praat gekregen met de Galaxy? Want ik krijg als mogelijke telefoon alleen de Wave te zien. Ik kan voor de rest ook niets met contacten of backups of wat dan ook. Tot nu toe een lastig en naar programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:21:
Weet iemand hoe je de "ik ben opgeladen" piep uitzet? Ik ben nu drie nachten op rij rond 3:00 s'nachts wakker gepiept en dat ben ik behoorlijk zat. Ik begrijp dat je het ding op stil kunt zetten, maar dan kan ik ook niet wakker gebeld worden en dat is niet de bedoeling, dan kan ik hem net zo goed helemaal uitzetten.

Ik vind zowieso de profiel mogelijkheden heel beperkt. Je kunt bijv kiezen uit alles stil, of alles behalve media en alarmen stil, that's it. Er is geen optie om bijvoorbeeld álles behalve oproepen en alarmen stil te zetten, wat mij veel logischer lijkt. Op mijn Blackberry kan ik bijvoorbeeld ook gewoon kiezen of ik wel geluid wil bij oproepen en niet bij email. Zie ik iets over het hoofd?
Kun je gewoon instellen in je email app.
Als je het echt in profielen wilt doen moet je gewoon een app downloaden daarvoor, gewoon ff kijken in het android software topic/een app database/google

lijkt me niet heel moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
GoldenSample schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:44:
[...]

Kun je gewoon instellen in je email app.
Als je het echt in profielen wilt doen moet je gewoon een app downloaden daarvoor, gewoon ff kijken in het android software topic/een app database/google

lijkt me niet heel moeilijk?
Op zich is het niet moeilijk, maar het is wel vrij apart dat een telefoon als deze niet standaard compleet aanpasbare profielen heeft. Ik bedoel, zelfs de Nokia 7250i, die ik even als backup gebruik tot m'n i9000 er is, heeft die functie :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chahid1985
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:26
TCP_IP schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:49:
[...]

Kun je die uploaden misschien? Eens kijken wat voor strepen je bedoelt, heb er zelf persoonlijk nog geen last van gehad of uberhaupt opgemerkt.
Dit dus:

YouTube: Test voor tweakers

Ik heb er echt niks over kunnen vinden op de interwebs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:41:
Hoe heb jij KIES aan de praat gekregen met de Galaxy? Want ik krijg als mogelijke telefoon alleen de Wave te zien. Ik kan voor de rest ook niets met contacten of backups of wat dan ook. Tot nu toe een lastig en naar programma.
Aangezien cd's bij telefoons en apparaten bij mij ongeopend linea recta de prullenbak ingaan heb ik de nieuwste versie van kies van de site van Samsung geript (voor win7x64) daarna heb ik die geïnstalleerd, gestart en gaat hij updaten.
Na het updaten opent KIES en dan sluit ik de telefoon aan, windows zoekt drivers en vind ze (kies bleef maar zoeken, denk dat hij hing :() daarna de telefoon uitgetrokken en kies afgesloten, Kies gestart en de telefoon weer aangesloten en toen vond hij hem.
Tot nu toe werkt het probleemloos :)

Heb btw (voor de Android genieën onder ons) eindelijk aan de praat dat ik mijn contacten in Gmail heb, heb daarna de vaste contacten van de telefoon verwijderd met KIES en nu heb ik (i.p.v. al die dubbele) alleen nog de Google contacten in de telefoon staan.
Het probleem is nu echter dat ik daarna groepen heb aangemaakt bij de contacten op Gmail en ze heb ingedeeld.
Echter zegt hij nu de hele tijd "Er zijn momenteel problemen met de synchronisatie. Synchronisatie word snel opnieuw gestart" maar er gebeurt niks ook niet als ik m opnieuw laat syncen.

Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou jij aub de link naar de win7 64 KIES versie willen plaatsen? Heel erg bedankt alvast. Ik denk dan dat ik iets verkeerd doe of de verkeerde versie heb. Alles werd wel in de x86 map geinstalleerd. Dus dat klopt zowiezo al niet als er een X64 versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

Is iemand al bezig geweest met een aangepaste wpa_supplicant.conf? Bij mij wil het namelijk nog niet echt lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de telefoon zit toch ook een usb kabel en een gewone oplader toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds zaterdag ook een Galaxy S. Echt een wereld van verschil vergeleken met m'n iphone 3g.

Het viel me wel op dat als ik een hoop programma's hebt opgestart dat het ding steeds trager begint te worden. Daar had m'n 3G nooit last van met z'n 64 MB.

Zo duurde even simpel m'n contacten openen een seconde of 5 :? Heb daarna advanced task killer geinstalleerd en alle openstaande/opgeslagen programma's die niet standaard al waren opgestart afgesloten. Dit hielp wel aardig. Echter zou dit toch niet mogen ? De galaxy heeft 512 MB RAM 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:54:
[...]
Op zich is het niet moeilijk, maar het is wel vrij apart dat een telefoon als deze niet standaard compleet aanpasbare profielen heeft. Ik bedoel, zelfs de Nokia 7250i, die ik even als backup gebruik tot m'n i9000 er is, heeft die functie :P.
Ja ik vind dit ook gek. Kennelijk moet ik dus een app installeren om een irritante piep uit te zetten. Dat lijkt mij ook niet zo moeilijk, maar het is wel heel vreemd dat het niet in de standaard instellingen zit. Het lijkt mij tamelijk evident dat alle gebruikers die hun toestel s'nachts aan laten staan een optie nodig hebben om die piep uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:15:

Het viel me wel op dat als ik een hoop programma's hebt opgestart dat het ding steeds trager begint te worden. Daar had m'n 3G nooit last van met z'n 64 MB.
Dat klopt dat je daar op je 3G geen last van had, daar kan maar 1 programma tegelijk draaien. Ouderwets dus.

Voor de rest heeft elke computer hier last van als ik maar genoeg zooi in de achtergrond draai wordt het vanzelf traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:11:
Bij de telefoon zit toch ook een usb kabel en een gewone oplader toch?
Ja en met de usb kabel kun je em ook op laden. Ik gaat van beiden een extra halen. Altijd handig.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:15:
Jou 3G kon ook niet multitasken. Een app op jou 3G afsluiten was ook echt afsluiten en weg. En dan heb je inderdaad genoeg aan 64mb. Bij Android blijven apps op de achtergrond aanwezig zodat ze snel weer tevoorschijn te halen zijn. Ik gebruik TasKiller, mocht het te gek worden. Druk de home button maar eens in en je ziet in ieder geval 6 van de op de achtergrond aanwezige apps. Android beslist zelf wat actief afgesloten word en wat niet. Dat is afhankelijk van hoe veel je een bepaalde app wel of niet gebruikt.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:07:
Zou jij aub de link naar de win7 64 KIES versie willen plaatsen? Heel erg bedankt alvast. Ik denk dan dat ik iets verkeerd doe of de verkeerde versie heb. Alles werd wel in de x86 map geinstalleerd. Dus dat klopt zowiezo al niet als er een X64 versie is.
Ben naar de samsung site gegan waar ik hem ook gedownload hem maar als ik de file wil downloaden staat er _32 achter (dat staat achter mijn bestand niet) nu weet ik niet of dat alleen de 32 bit versie is.
Heb gekeken en het samsung spul staat bij mij ook in program files x86.
Kan zijn dat mn win7 een driver van winupdate heeft gehaald.

Als je het bestand dat ik heb gebruikt graag wil hebben (en je weet toevallig een locatie waar ik m kan uppen ;)) dan kan ik hem wel ergens uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03
Na een aantal dagen met de Samsung wave gespeeld te hebben deze retour gebracht en de i9000 gehaald.
Android v.s. Bada de laatste is gevoelmatig iets langzamer dan de Android. Wel hangt de i9000 vaker er makkelijker dan de Bada. KIES werkt vlekkeloos Win7 met beide toestellen. Al moet je in de wave al je applicatie's afsluiten voor verbinding. Accutijd was ik over de wave niet ontevreden hopelijk geld dat voor de i9000 ook...Online provider ook op dit toestel "no-go" maar dat ligt aan emailserver online na mijn idee!!...

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
Syncen doet het ondertussen (ben uitgelogd bij gmail op de pc) maar hij neemt de groepen van gmail niet mee en de groepen familie vrienden enzo op de telefoon blijven leeg. Weet iemand of dat de bedoeling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 15:56
Sinds vorige week de Galaxy S in mijn bezit. Bijzonder fraai ding. Video's/foto's/Comics zien er onwaarschijnlijk mooi uit. Verder heb ik (een beetje) last van het af en toe moeten wachten wanneer ik tussen apps schakel oid. Het is maar een paar seconden en het irriteert me niet. Wat me vooral opvalt in de bediening is hoe makkelijk je vinger over het scherm glijdt. Weet niet of het een speciale coating is, maar het voelt bijzonder prettig.

Het enige dat ik miste was een handige manier om de cursor in de tekst te verplaatsen wanneer ik het swype keyboard gebruik. Uiteindelijk vond ik ergens op de interwebs dat wanneer je veegt van de 'i' knop linksonderin naar de 'sym' knop ernaast (dus swypt) dan krijg je een extra toetsenbordje met allerlei cursor movement knoppen... Ook weer opgelost. Mea Culpa als het al eerder genoemd is.

Ik heb trouwens het Vodafone exclusieve, Mysteryland 16 GB model. Geen branding. Alleen nog wachten op het geheugenkaartje. Gratis bij € 35/mnd web+bel+sms abo (eerste jaar € 17,50/mnd). Als hoesje kreeg ik er gratis een leren sleeve bij met een bandje waarmee je hem er uit kan trekken en die over de telefoon heengaat en je met een magneetje vastzet. Toestel is erg hoog en steekt er een klein stukje uit aan de bovenkant, maar het ziet er niet raar uit en hij zit stevig vast. Op het hoesje staat 'Valenta'. Allicht handig

Kortom; bijzonder tevreden met het toestel (54 fps bij Neocore, i9000 FTW!)

[ Voor 31% gewijzigd door LoermansA op 06-07-2010 15:56 . Reden: Toegevoegde info ]

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

fanste schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 01:22:
Weer nieuwe firmware ge-update I9000XXJG1 (Juli):

Ik heb (nog) geen changelog.

[afbeelding]
Zou je kort kunnen uitleggen hoe je geflasht hebt ? Ik heb wel een aantal guides gevonden maar in de firmware die ik gedownload heb van samsung firmwares heb ik meer bestanden dan waar in de guides over wordt gesproken.

Ik heb:
CODE_I9000XWJG1.tar <-- De grootste, dus dit zal de PDA in Odin zijn ?
CSC-I9000OXEJG1.tar
CSC-I9000SERJG1.tar <-- Welke van deze twee CSC bestanden moet ik gebruiken ?
MODEM_I9000XXJG1.tar <-- Deze zal voor de Phone in Odin zijn ?

Verder heb ik de PIT file gedownload, s1_odin_20100513.pit, ik neem aan dat dat de juiste is ?

Edit: Op XDA ook gevonden dat de JG1 firmware Russische localization gebruikt en dat de JFF firmware voor Europa is.

[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 06-07-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
KneoK schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:49:
[...]

Zou je kort kunnen uitleggen hoe je geflasht hebt ? Ik heb wel een aantal guides gevonden maar in de firmware die ik gedownload heb van samsung firmwares heb ik meer bestanden dan waar in de guides over wordt gesproken.

Ik heb:
CODE_I9000XWJG1.tar <-- De grootste, dus dit zal de PDA in Odin zijn ?
CSC-I9000OXEJG1.tar
MODEM_I9000XXJG1.tar <-- Deze zal voor de Phone in Odin zijn ?

Verder heb ik de PIT file gedownload, s1_odin_20100513.pit, ik neem aan dat dat de juiste is ?

Edit: Op XDA ook gevonden dat de JG1 firmware Russische localization gebruikt en dat de JFF firmware voor Europa is.
Het flashen gaat vrij makkelijk:

1. Zorg er voor dat Samsung Kies geïnstalleerd is en je telefoon herkend wordt door je computer.
2. Zorg dat je de juiste Odin hebt (Odin3 v1.0)
3. Zet je tel in download mode, opstarten met Vol omlaag + Home button + Power button
4. Start Odin op
5. Sluit je tel aan op USB (Odin zou nu je tel moeten zien)
6. Zorg dat alles als onderstaand ingevoerd staat bij Odin en druk op start

Je raakt op deze manier wel al je apps kwijt dus hou daar rekening mee.

Ik heb vandaag de volgende geflashed en heb geen problemen gehad met Russisch.

PIT: s1_odin_20100513.pit
PDA: CODE_I9000XWJG1.tar
PHONE: MODEM_I9000XXJG1.tar
CSC: CSC-I9000OXEJG1.tar (bevat niet alle samsung apps, je kan ze wel downloaden uit de samsung market).

Verder heb ik m'n toestel geroot en mijn data folder naar het NAND verplaatst en de tel is echt supersnel nu! :) de haperingen zijn volledig weg! Je moet helaas wel oppassen met grote apps zoals Asphalt en Google Earth maar als je enigsinds gevorderd bent met linux kan je daar ook wel omheen werken.

[ Voor 25% gewijzigd door Team-RiNo op 06-07-2010 16:28 ]

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:31:
Jou 3G kon ook niet multitasken. Een app op jou 3G afsluiten was ook echt afsluiten en weg. En dan heb je inderdaad genoeg aan 64mb. Bij Android blijven apps op de achtergrond aanwezig zodat ze snel weer tevoorschijn te halen zijn. Ik gebruik TasKiller, mocht het te gek worden. Druk de home button maar eens in en je ziet in ieder geval 6 van de op de achtergrond aanwezige apps. Android beslist zelf wat actief afgesloten word en wat niet. Dat is afhankelijk van hoe veel je een bepaalde app wel of niet gebruikt.
Dat zijn niet de in de achtergrond aanwezige apps, maar de 6 laatst opgestarte programma's. Het kan zijn dat die nog in het geheugen zitten, maar dat hoeft niet. Ook kunnen er nog best programma's geheugen/CPU ruimte innemen terwijl ze niet in dat schermpje staan.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:49:
[...]

Nee je moet gewoon je topscherm omlaag halen, op usbkoppeling klikken en dan koppelen selecteren. Klaar.
Ik ging er van uit dat hij dat wel geprobeerd had.... als dat niet werkt, is mijn uitleg iets wat je kan proberen om het alsnog aan de praat te krijgen.

@hierboven: CSC bevat volgens mij operatorinstellingen, geen programma's. Die zouden in het PDA gedeelte moeten zitten. Ik verwacht dat de codes verwijzen naar de verschillende regio's waar ze voor bedoeld zijn. Zoek maar eens op samsung region codes (bijv op Samsung-Firmwares, daar heb ik wel eens zo'n lijst gezien toen ik voor mijn Spica aan het zoeken was). Los van die regio's zitten vaak de meeste talen wel in de meeste firmwares. Ik heb zowel aziatische als europese firmwares gehad, maar overal zat NL tot nu toe als taal bij.

[ Voor 18% gewijzigd door gwystyl op 06-07-2010 16:32 . Reden: link naar samsung letter codes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Team-RiNo schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:19:
[...]

Verder heb ik m'n toestel geroot en mijn data folder naar het NAND verplaatst en de tel is echt supersnel nu! :) de haperingen zijn volledig weg! Je moet helaas wel oppassen met grote apps zoals Asphalt en Google Earth maar als je enigsinds gevorderd bent met linux kan je daar ook wel omheen werken.
Het lijkt me handiger om de snelheids gevoelige (systeem?) apk's te linken vanuit /dbdata dan het andersom te doen? Op die manier blijven alle andere applicaties op de originele locatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
gwystyl schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:24:
@hierboven: CSC bevat volgens mij operatorinstellingen, geen programma's. Die zouden in het PDA gedeelte moeten zitten. Ik verwacht dat de codes verwijzen naar de verschillende regio's waar ze voor bedoeld zijn. Zoek maar eens op samsung region codes (bijv op Samsung-Firmwares, daar heb ik wel eens zo'n lijst gezien toen ik voor mijn Spica aan het zoeken was). Los van die regio's zitten vaak de meeste talen wel in de meeste firmwares. Ik heb zowel aziatische als europese firmwares gehad, maar overal zat NL tot nu toe als taal bij.
Dacht ik ook ja, dit is iig mijn bron: http://forum.xda-develope...hp?p=7075092&postcount=26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:49:
[...]

Het lijkt me handiger om de snelheids gevoelige (systeem?) apk's te linken vanuit /dbdata dan het andersom te doen? Op die manier blijven alle andere applicaties op de originele locatie..
Alleen de cache van de apps staan in dbdata, de apk's/applicaties blijven gewoon waar ze zijn. De cache is bij mij nu ongeveer 40mb met 30 apps geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Team-RiNo schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:53:
[...]

Alleen de cache van de apps staan in dbdata, de apk's/applicaties blijven gewoon waar ze zijn. De cache is bij mij nu ongeveer 40mb met 30 apps geïnstalleerd.
Jah. Maar dan nog.. Is het dan niet handiger om een stukje NAND cache te gebruiken voor intensieve programma's maar de rest op de reguliere manier te laten? beetje zonde als alles op de krappe NAND ruimte loopt te cachen lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:56:
[...]

Jah. Maar dan nog.. Is het dan niet handiger om een stukje NAND cache te gebruiken voor intensieve programma's maar de rest op de reguliere manier te laten? beetje zonde als alles op de krappe NAND ruimte loopt te cachen lijkt mij..
Ja dat zal wel beter zijn maar zolang het niet nodig is begin ik daar niet aan. Waarschijnlijk heb ik alweer een nieuwe rom geflashed voordat ik het vol krijg. JG1 is overigens sowieso een aanrader, het toestel is over het algemeen een stuk sneller, zeker de market!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Team-RiNo schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:19:
[...]

Het flashen gaat vrij makkelijk:

1. Zorg er voor dat Samsung Kies geïnstalleerd is en je telefoon herkend wordt door je computer.
2. Zorg dat je de juiste Odin hebt (Odin3 v1.0)
3. Zet je tel in download mode, opstarten met Vol omlaag + Home button + Power button
4. Start Odin op
5. Sluit je tel aan op USB (Odin zou nu je tel moeten zien)
6. Zorg dat alles als onderstaand ingevoerd staat bij Odin en druk op start

Je raakt op deze manier wel al je apps kwijt dus hou daar rekening mee.

Ik heb vandaag de volgende geflashed en heb geen problemen gehad met Russisch.

PIT: s1_odin_20100513.pit
PDA: CODE_I9000XWJG1.tar
PHONE: MODEM_I9000XXJG1.tar
CSC: CSC-I9000OXEJG1.tar (bevat niet alle samsung apps, je kan ze wel downloaden uit de samsung market).

Super ! Bedankt, ik ga eens aan de slag. Het schijnt dat de nieuwe firmware ten opzichte van JF3 die ik nu heb sowieso de telefoon al snappier maakt dus ik ga het eerst eens zonder root proberen (heb je de update.zip methode gedaan ?), kan daarna altijd nog kiezen om de data folder te verplaatsen.

Heb trouwens gelezen dat de interne SD trager is dan een class 6 SD kaart en dat een class 6 de snelheid van het NAND geheugen benadert. Dus met een class 6 of hogere SD kaart zou je er ook voor kunnen kiezen om de data folder te verplaatsen naar de externe SD kaart om dezelfde snelheid te krijgen zonder de geheugenbeperking. Nu heb ik niet zo heel veel Linux kennis (niet genoeg om uit te vogelen hoe ik dat doe) en ik heb ook nog geen externe SD kaart dus ik kan het zelf niet proberen maar wellicht dat er iemand anders zo gek is om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Iemand enig idee of je de zilvere rand om het toestel los kunt kopen en zo ja, waar? Heb hem laten pleuren, niet zo handig :P En is dit makkelijk te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
KneoK schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:00:
[...]

Super ! Bedankt, ik ga eens aan de slag. Het schijnt dat de nieuwe firmware ten opzichte van JF3 die ik nu heb sowieso de telefoon al snappier maakt dus ik ga het eerst eens zonder root proberen (heb je de update.zip methode gedaan ?), kan daarna altijd nog kiezen om de data folder te verplaatsen.

Heb trouwens gelezen dat de interne SD trager is dan een class 6 SD kaart en dat een class 6 de snelheid van het NAND geheugen benadert. Dus met een class 6 of hogere SD kaart zou je er ook voor kunnen kiezen om de data folder te verplaatsen naar de externe SD kaart om dezelfde snelheid te krijgen zonder de geheugenbeperking. Nu heb ik niet zo heel veel Linux kennis (niet genoeg om uit te vogelen hoe ik dat doe) en ik heb ook nog geen externe SD kaart dus ik kan het zelf niet proberen maar wellicht dat er iemand anders zo gek is om het te proberen.
Ja, via update.zip. Ging feilloos! Ik heb wel het e.e.a. gelezen over het verplaatsen van de Apps naar een snelle SD alleen heb ik het nog niet werkend gezien. Ze liepen tegen rechtenproblemen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
Heb het ondertussen opgegeven met mijn contacts syncen.
Had voor elkaar dat hij contacten syncte met gmail, maar groepen doet hij niet.
Ook gaf hij vaker en sync error.
Heb uit gmail maar weer alles verwijderd en met Kies mijn contacten met outlook gesynct.
Het is helaas niet anders momenteel, ik wacht met smart op Froyo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Team-RiNo schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:59:
[...]

Ja dat zal wel beter zijn maar zolang het niet nodig is begin ik daar niet aan. Waarschijnlijk heb ik alweer een nieuwe rom geflashed voordat ik het vol krijg. JG1 is overigens sowieso een aanrader, het toestel is over het algemeen een stuk sneller, zeker de market!
Hmmja, misschien wel een punt.. Ik heb overigens zojuist G1 met de Europeese CSC van FF geinstalleerd.. Eens kijken wattie doet. Krijg iig. geen russisch bij de eerste start, maar netjes Nederlandsch :) Wel vreemd overigens dat hij niet automatisch de KPN APN installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:13:
[...]

Hmmja, misschien wel een punt.. Ik heb overigens zojuist G1 met de Europeese CSC van FF geinstalleerd.. Eens kijken wattie doet. Krijg iig. geen russisch bij de eerste start, maar netjes Nederlandsch :) Wel vreemd overigens dat hij niet automatisch de KPN APN installeert?
Klopt ik moest ook mijn Vodafone APN handmatig invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
alucard.erbacam schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:35:
[...]
Als je het bestand dat ik heb gebruikt graag wil hebben (en je weet toevallig een locatie waar ik m kan uppen ;)) dan kan ik hem wel ergens uploaden.
Ik ben wel even benieuwd naar jou versie dan. Je kunt hem hier bijvoorbeeld gratis uploaden: http://www.mediafire.com/

Ik krijg het toestel morgen, en ben het liefst zo weinig mogelijk tijd kwijt aan de setup, dus als die foutloos werkt is dat wel een poging waard :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 13:44
Heb het toestel inmiddels ook.
Kom van een Hero af! Ben er absoluut blij mee.
Ik ben alleen benieuwd naar iets. Ik zag op de review van gsmarena
apps als ''desk home'' ''car home'' ''image editor'' etc.

kom deze helaas niet op mijn toestel tegen! Ook niet bij samsung apps
(waar ik ze zou verwachten)
Hebben mensen hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Zo, alles is gelukt. Ik heb de XWJFF firmware geflashed, alles verliep soepel.

De telefoon voelt inderdaad sneller aan. De Market werkt nu veel beter, geen haperingen meer tijdens scrollen. Ik moest ook zelf de APN invullen, maar dat was ook zo gebeurd.

Meteen maar geroot met update.zip. Kreeg met adb geen verbinding met de telefoon dus maar met home+vol up+power de telefoon in recovery gezet en de update.zip toegepast. Als ik nu in Better Terminal su intyp dan krijg ik een venster of ik het wil toestaan. Da's ook gelukt dus. Zo maar even een appje downloaden waar root access voor nodig is om te testen.

Ik wacht nog even met verplaatsen van de data folder, tot nu toe werkt alles hartstikke soepel.

Edit: ook geen problemen met Swype in het Nederlands of met het sturen van sms'jes. Ik las op XDA dat mensen daar last van hadden.
En het rooten is ook helemaal gelukt, net even een screenshot appje geprobeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door KneoK op 06-07-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
Ben hem nu aan het uploaden naar mediafire, zal de url toevoegen/posten zodra die drop staat :)

Ik weet niet of het iets speciaals is maar hij heeft en andere naam dan de file die ik nu bij samsung kan rippen (die heeft_32 erachter) en deze versie werkt bij mij, mijn laptop en bij mijn vriendin dus mocht die van samsung het niet doen is deze ook een optie om te proberen :)

Edit
Hier is (denk ik) de link :)

http://www.mediafire.com/download.php?i504nrzdyhw
http://www.mediafire.com/...hw/Kies_1.5.1.10062_7.exe

[ Voor 18% gewijzigd door alucard.erbacam op 06-07-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• construktor
  • Laatst online: 17-01-2023
@Beyond_Life

Helaas wil de support van Bel.nl ook niet al te snel reageren.

Is er niemand die mij kan vertellen waar ik de onderstaande instellingen bij de GS in moet voeren?

Instellingen internet
Profiel naam: Ben internet
Homepage (URL, startpagina): http://www.ben.nl
Naam toegangspunt: internet.ben
Netwerktype: IPv4
Proxy server adres: Geen
IP adres apparaat: Automatisch
Naam servers: Automatisch
Beveiliging (security option): Niet beveiligd
Verificatie: Normaal
Gebruikersnaam: geen (dus niets invullen)
Vraag om wachtwoord: nee
Wachtwoord: leeg (dus niets invullen)

De benamingen in INSTELLINGEN-DRAADLOOS EN NETWERK-MOBIEL NETWERK-TOEGANSPUNTEN verschillen nogal van wat inn deze lijst van BEN staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

construktor schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 19:36:
@Beyond_Life

Helaas wil de support van Bel.nl ook niet al te snel reageren.

Is er niemand die mij kan vertellen waar ik de onderstaande instellingen bij de GS in moet voeren?

Instellingen internet
Profiel naam: Ben internet
Homepage (URL, startpagina): http://www.ben.nl
Naam toegangspunt: internet.ben
Netwerktype: IPv4
Proxy server adres: Geen
Naam servers: Automatisch
Beveiliging (security option): Niet beveiligd
Verificatie: Normaal
Gebruikersnaam: geen (dus niets invullen)
Vraag om wachtwoord: nee
Wachtwoord: leeg (dus niets invullen)

De benamingen in INSTELLINGEN-DRAADLOOS EN NETWERK-MOBIEL NETWERK-TOEGANSPUNTEN verschillen nogal van wat inn deze lijst van BEN staat.
Instellingen >> Draadloos en netwerk >> Mobiele netwerken >> Namen toegangspunten. Hier druk je op het options knopje op je telefoon en kies je voor Nieuwe APN. Hier alles invullen wat je kan invullen en het moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap werkelijk niet wat ik verkeerd doe met KIES. Als ik KIES start en m'n mobiel er aan hang, dan verschijnt een plaatje van een Wave toestel en de mededeling dat ik het apparaat opnieuw moet connecten want de huidige manier van connecten word niet gesupport door KIES. WTF. 2 keer opnieuw geinstalleerd. Verschillende manieren aangesloten, KIES uit, Mobiel aan etc etc. KIES geeft aan dat het de laatste versie heeft en er worden geen updates binnen gehaald.

Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uiterlix schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:32:
[...]

Dit was voor mij belangrijkste reden om de galaxy s aan te schaffen. Ik heb hem sinds gisteren en hij doet het uitstekend in mijn skoda octavia met rsap! Naar mijn weten is dit de eerste en enige android telefoon die dat ondersteunt.
Het is alweer even geleden, bovenstaande opmerking, maar ook ik ben erg benieuwd of het synchroniseren met het telefoonboek goed gaat. Ik lees nogal wat over dat alleen de SIM contacten gesynchroniseerd worden en niet de contacten die op de telefoon staan.

Wie heeft er ervaring met een galaxy s, RSAP en eventueel een skoda octavia carkit (radio Swing met bluetooth voorbereiding)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Waarom flashen met Odin als Kies aangeeft dat er geen nieuwe firmware voor het toestel beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het zojuist de Astro file manager geinstalleerd om bestanden van een Samba share te kunnen openen. Valt me vies tegen hoe dat werkt. Hij opent alle MP3s in de Sound Player in plaats van de Music Player waardoor je de melding krijgt "format not supported". Het MIME-type staat wel correct gekoppeld in Astro. Hoe koppel je een MIME-type aan een specifieke applicatie?

Video bestanden openen wel in de Movie Player maar alles wat ik probeer (mpg, avi, mkv, mov) zegt "Sorry, this video cannot be played". Ik dacht toch echt dat de GS alle codec en bestandstypen zou ondersteunen?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56
Als ik een bericht krijg en ik moet het puzzelstukje erin schuiven dan wordt ik nooit naar het bericht gestuurd, de telefoon unlocked gewoon en dat is alles. Is dit een instelling dat ik meteen het bericht te zien krijg, want nu gebeurd dit namelijk niet, krijg gewoon mijn homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Hadden jullie dit ook al gelezen?
Ik heb het hier op het forum nog niet voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bericht brabbelt een beetje door elkaar. Ze geven redelijk toe dat de Galaxy gewoon beter is eigenlijk. Want de Iphone heeft een 3axis gyro en de Galaxy een 6axis gyro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 23:34:
Het bericht brabbelt een beetje door elkaar. Ze geven redelijk toe dat de Galaxy gewoon beter is eigenlijk. Want de Iphone heeft een 3axis gyro en de Galaxy een 6axis gyro.
Samsung zegt:"wij hebben een 6-axis sensor die bestaat uit gyroscope en acelerometer.".
Apple zegt:"wij hebben een 3-axis gyroscope en een accelerometer.".

Omdat de accelerometer ook al 3 assen detecteert hebben beide apparaten dus volgens mij gewoon 6-axis motion detection.

En volgens mij zeggen ze niet dat de Galaxy S beter is maar dat de Galaxy S ook een gyroscope heeft ;)

Edit: wat me overigens opviel is dat m'n wifi signaal op m'n Galaxy iets zwakker is dan op m'n iPhone. Op dezelfde afstand van m'n router heb ik op de 3GS volledig bereik en op m'n Galaxy driekwart. Heb even met de speedtest.net applicatie voor Android en iOS getest en op de galaxy haal ik ruim 10Mbit/s down en bijna 4Mbit/s up en op de 3GS haal ik ongeveer 8Mbit/s down en 5,4Mbit/s up.

Op 3G is het verschil trouwens redelijk groot, 2,1Mb/s down en 1,4Mb/s up, ping 157ms voor de Galaxy op Vodafone, 1,3Mb/s down en 0,3Mb/s up, ping 3548 ms (!!) voor de 3GS op T-Mobile.

[ Voor 29% gewijzigd door KneoK op 07-07-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
DaannO schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:03:
Iemand enig idee of je de zilvere rand om het toestel los kunt kopen en zo ja, waar? Heb hem laten pleuren, niet zo handig :P En is dit makkelijk te vervangen?
Hier is de rand ook beschadigd. Ben ook benieuwd of deze (of de hele voorkant) betaalbaar te vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie ziet ook rare dingen in het scherm als het scherm uit staat en dan in de felle zon? Of is dat iets wat achter het scherm zit... Het valt normaal helemaal niet op hoor maar ben benieuwd.

Heb trouwens bijna geen last meer van blackouts dankzei launcherpro. Hoop nog wel dat ze het kunnen fixen met een update... Of is dit hardwarematig niet mogelijk om een goede update daar voor aan te bieden????

Daarnaast zit er toch helemaal geen gyro in de europeese galaxy s??? alleen een accelero meter die G krachten meet en onder andere die van de aarde als referentie punt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

nokiaan958GB schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 22:47:
Waarom flashen met Odin als Kies aangeeft dat er geen nieuwe firmware voor het toestel beschikbaar is?
Omdat er tussen het moment dat de software gemaakt is, en het via Kies verkrijgbaar is, best wat tijd kan zitten :). Plus, voor mij is een custom rom de grootste reden. Om die te gebruiken moet je beginnen met een bepaalde rom op de telefoon, anders kan je wat onvoorspelbare effecten krijgen...
KneoK schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:49:
[...]
CSC-I9000OXEJG1.tar

Ik heb zelf met de CSC-I9000OXEJG1.tar als CSC geflashed. Bij het booten was alles Russisch, maar dat was makkelijk te veranderen. Er zit een hele tijd talen bij, inclusief Engels en Nederlands, voor zowel de interface, als Swype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Behoorlijk geinteresseert in de Galaxy S maar hoe wordt de telefoon ondersteund op Mac OSX? De software die wordt erbij zit is alleen voor Windows. (En nee, ik ga geen Windows op m'n Mac draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
kdbruin schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 08:13:
Behoorlijk geinteresseert in de Galaxy S maar hoe wordt de telefoon ondersteund op Mac OSX? De software die wordt erbij zit is alleen voor Windows. (En nee, ik ga geen Windows op m'n Mac draaien)
zijn wel wat problemen mee, maar volgens mij zijn daar wel oplossingen voor inmiddels.
(heb het niet echt gevolgt, maar zag wat voorbij komen over usb settings die standaard fout stonden oid)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• construktor
  • Laatst online: 17-01-2023
KneoK schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 19:44:
[...]

Instellingen >> Draadloos en netwerk >> Mobiele netwerken >> Namen toegangspunten. Hier druk je op het options knopje op je telefoon en kies je voor Nieuwe APN. Hier alles invullen wat je kan invullen en het moet werken.
Ja maar WAT moet dan WAAR staan? Ik heb al vanalles geprobeerd in te vullen maar krijg het niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 15:37
construktor schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 08:40:
[...]

Ja maar WAT moet dan WAAR staan? Ik heb al vanalles geprobeerd in te vullen maar krijg het niet aan de praat.
Misschien heb je hier wat aan, hier heb ik mn instellingen voor Telfort vandaan:

http://www.androidworld.n...ps-en-trucs/apn-settings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 00:37:
Wie ziet ook rare dingen in het scherm als het scherm uit staat en dan in de felle zon? Of is dat iets wat achter het scherm zit... Het valt normaal helemaal niet op hoor maar ben benieuwd.

Heb trouwens bijna geen last meer van blackouts dankzei launcherpro. Hoop nog wel dat ze het kunnen fixen met een update... Of is dit hardwarematig niet mogelijk om een goede update daar voor aan te bieden????

Daarnaast zit er toch helemaal geen gyro in de europeese galaxy s??? alleen een accelero meter die G krachten meet en onder andere die van de aarde als referentie punt??
Het is mij inderdaad ook opgevallen dat als je hem in helder zonlicht houdt je een soort ring ziet in het display als het scherm uitstaat.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Dit hoort hier niet.

[ Voor 90% gewijzigd door BastiaanN op 07-07-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik ga de galaxy s bestellen ipv de HTC desire omdat deze pas vanaf half augustus leverbaar is bij vodafone..
Nu zie ik niet echt verschrikkelijke verschillen met de desire, en de meeste dingen zijn vast gewoon gewenning.

maar hoe zit dat nou met flash? Ik kan er weinig info over vinden.
de desire heeft flash lite 4 (10.1) en de galaxy s flash lite 3 of 3.1?
maar wat is hier nou precies het verschil in?
kan ik met de galaxy nou wel gewoon alle soorten flash content in de browser zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

ari3 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 23:10:
Het zojuist de Astro file manager geinstalleerd om bestanden van een Samba share te kunnen openen. Valt me vies tegen hoe dat werkt. Hij opent alle MP3s in de Sound Player in plaats van de Music Player waardoor je de melding krijgt "format not supported". Het MIME-type staat wel correct gekoppeld in Astro. Hoe koppel je een MIME-type aan een specifieke applicatie?

Video bestanden openen wel in de Movie Player maar alles wat ik probeer (mpg, avi, mkv, mov) zegt "Sorry, this video cannot be played". Ik dacht toch echt dat de GS alle codec en bestandstypen zou ondersteunen?
Ik heb hetzelfde met ES File Explorer, maar dit moet iets met smb te maken hebben, want als ik ze kopieer en vanaf local (in ES) open in Video Player werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoops
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11-2024
alucard.erbacam schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:44:
Syncen doet het ondertussen (ben uitgelogd bij gmail op de pc) maar hij neemt de groepen van gmail niet mee en de groepen familie vrienden enzo op de telefoon blijven leeg. Weet iemand of dat de bedoeling is?
Die vraag had ik ook al eens gesteld, maar helaas nog geen antwoord op gehad/gevonden. Het is niet dat ik het heel erg mis, maar raar is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoops
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11-2024
Chahid1985 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:59:
[...]

Dit dus:

YouTube: Test voor tweakers

Ik heb er echt niks over kunnen vinden op de interwebs.
Ik heb het zelf niet (gelukkig) en heb hier ook nog niks over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen,

Een paar pagina's terug heb ik een bericht geplaatst over het streamen van audio naar een bluetooth autoradio.
Dit werkte niet en haperde continu.

Inmiddels ben ik zelf achter de oorzaak gekomen.
Let op, ze vertellen je dit niet in het Samsung Handleiding boekje. Maar.... Als je WiFi aanstaat doet hij dit.
Zet je hem uit, dan hapert hij niet meer.

Ja... de wondere wereld van de technologie ;)

Ik kan overigens iedereen de Launcher Pro aanbevelen. Het werkt 10x soepeler. Overigens wel erg vreemd dat ze nog niet een fix hebben gemaakt voor je contacten button die je nu niet kan accessen.
Je moet dan de button ingedrukt houden en dan voor contacten kiezen.. beetje raar..

Anyway even als slotconclusie.

Met de Launcher Pro was het voor mij niet meer nodig het geheugen te verplaatsen. Hij is nu zo snel als een trein. Naar mijn idee is dit een absolute top telefoon. Het enige wat uitgebreider en vooral netter georganiseerd mag is de app store. Er is veeeel te veel van hetzelfde te vinden, en maar 1 op 10 is een redelijke app. Dit kan je natuurlijk niet met Itunes vergelijken, daar bepaald Apple wat er op komt en zijn de ontwikkelaars allemaal professioneel, wat niet zo is met Android.

Hoe dan ook, het is nog een jong besturingssysteem dus er kan nog van alles gebeuren en ik vind het persoonlijk wel leuk als je zelf nog een beetje moet nadenken en rommelen soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:41
KneoK schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 23:53:
Op 3G is het verschil trouwens redelijk groot, 2,1Mb/s down en 1,4Mb/s up, ping 157ms voor de Galaxy op Vodafone, 1,3Mb/s down en 0,3Mb/s up, ping 3548 ms (!!) voor de 3GS op T-Mobile.
Dat ligt uiteraard aan het netwerk, Vodafone heeft gewoon een duidelijk beter en sneller 3G netwerk dan T-mobile.

Ontopic:

In de specs in de pricewatch staat dat hij WiFi 802.11n heeft. Dit lijkt me stug? Zie op andere sites alleen maar b/g staan.
Is dit correct of gewoon een foutje in de specs.

Edit: Ok lijkt toch te kloppen (samsung site + google). Raar dat hier in de review niets over werd gezegd.

[ Voor 8% gewijzigd door Gtoniser op 07-07-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:45:

[...]

Anyway even als slotconclusie.

Met de Launcher Pro was het voor mij niet meer nodig het geheugen te verplaatsen. Hij is nu zo snel als een trein. Naar mijn idee is dit een absolute top telefoon. Het enige wat uitgebreider en vooral netter georganiseerd mag is de app store. Er is veeeel te veel van hetzelfde te vinden, en maar 1 op 10 is een redelijke app. Dit kan je natuurlijk niet met Itunes vergelijken, daar bepaald Apple wat er op komt en zijn de ontwikkelaars allemaal professioneel, wat niet zo is met Android.

Hoe dan ook, het is nog een jong besturingssysteem dus er kan nog van alles gebeuren en ik vind het persoonlijk wel leuk als je zelf nog een beetje moet nadenken en rommelen soms.
Je kunt het inderdaad nog niet met iTunes en de Appstore vergelijken maar het gros van de apps is ook gewoon op een zolderkamertje in elkaar geknutseld hoor. Apple heeft bepaalde richtlijnen voor de software (je moet betalen voor een licentie, geen pr0n, graaf niet te diep in mijn iOS, als het teveel lijkt op wat ik gemaakt heb mag jij het lekker niet in mijn appstore zetten, etc.) en als je je aan die richtlijnen houdt dan kun je ook al je troep kwijt. Zoek maar eens op iets stoms als Vuvuzela, dan kom je op het moment ook al tien nutteloze apps tegen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT: Laat maar :)

[ Voor 89% gewijzigd door CLB op 07-07-2010 13:13 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

De mijne gaat weer terug naar T-Mobile.
Het scherm werkt niet goed :(
Er zit een witte lijn in van boven naar beneden. Soms is ie best goed zichtbaar (voornamelijk met lichte achtergronden zoals bijv google)
Dacht eerst dat ik er wel mee kon leven, maar toen dacht ik het is potdikkeme op het moment een duur high end toestel en die mag best zonder gebreken zijn.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:45:
Beste Mensen,

Ik kan overigens iedereen de Launcher Pro aanbevelen. Het werkt 10x soepeler. Overigens wel erg vreemd dat ze nog niet een fix hebben gemaakt voor je contacten button die je nu niet kan accessen.
Je moet dan de button ingedrukt houden en dan voor contacten kiezen.. beetje raar..
Daar is geen fix voor nodig. Het ligt eraan dat samsung zijn eigen contacten applicatie had gemaakt. Dit had ik eerst ook. En LauncherPro is helemaal aan te passen..

Mijn homescreen van de Galaxy S met LauncherPro onderin. En digital clock widget.
Daarnaast kan je de Launcher ook nog opzij sliden. En krijg je 3x zoveel ruimte voor apps.. daar heb ik mijn mail, Gtalk, ebuddy, clock app, en de market staan.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/c629f0edd848cc1053947c9a4f6bbe9a.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik probeerde gisteren een advertentie op marktplaats te zetten met de standaar browser. Dat ging goed tot aan het tekstvak voor de advertentie zelf, daar kon ik geen cursor zetten (geen tekst invoeren dus).

Toen met Opera mini. Ging nog minder goed.

Iemand tips/workarounds?
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen en opmerkingen over prijzen, levertijden en abonnementen horen hier NIET thuis. Dat kan in een apart levertijden topic.