Is dit nou een game waarbij de game in trailers er mega saai uit ziet, en het pas leuk wordt als je het gaat spelen? Heb net moeite gedaan om een trailer van zo'n 8 minuten te kijken, en ik moet zeggen het spel ziet er mega mooi uit. Maar ik denk dat ik het maar moet proberen ofzo. Snap nu nog niet waarom het spel zo'n hoge rating krijgt.
Bedankt. X800 is de minimale eis. Ik zal nog uitzoeken welke computer ik moet gebruiken voor portal 2 -of- inderdaad een betere videokaartje kopen...;)Ike. schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:55:
[...]
Das niet echt een goede game pc.
je hebt een ATI Radeon X800 of beter nodig.
[...]
Check of je de nieuwste videokaart drivers hebt geinstalleerd.
since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case
Welke videokaart jij nu hebt is niet duidelijk.huijaa schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 22:13:
[...]
Bedankt. X800 is de minimale eis. Ik zal nog uitzoeken welke computer ik moet gebruiken voor portal 2 -of- inderdaad een betere videokaartje kopen...;)
Je processor is minder dan de systeem eisen. Ik weet niet of dit veel zal uitmaken als je een betere videokaart hebt.
[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 22-04-2011 22:22 ]
Portal2 is gewoon heel vet.technoaddict schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:58:
Is dit nou een game waarbij de game in trailers er mega saai uit ziet, en het pas leuk wordt als je het gaat spelen? Heb net moeite gedaan om een trailer van zo'n 8 minuten te kijken, en ik moet zeggen het spel ziet er mega mooi uit. Maar ik denk dat ik het maar moet proberen ofzo. Snap nu nog niet waarom het spel zo'n hoge rating krijgt.
Voor de mensen hierboven die willen weten of je coop kan doen met een Steam account: Ja, op verschillende manieren.
Manier 1: Splitscreen. Ja, dat is mogelijk met de PC versie. Voor verdere informatie, zie: http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1847904
Manier 2: LAN, ja, dat is ook mogelijk met de PC versie. PC 1 signed gewoon in op Steam, PC 2 signed in in Offline Mode. Start beide Portal 2 op, enable Developer console op beide PC's, typ in de devconsole(van de host): "sv_lan 1"
Dan, laat de 'client' klaarstaan met 'connect *ipadreshost*'.
De host typed dan ; map mp_coop_*iets*' in (volledige maplist in bovenstaand thread voor Splitscreen te vinden).
Als de host begint met laden connect de client, en het werkt! Zelf getest hier thuis, werkte prima.
Manier 1: Splitscreen. Ja, dat is mogelijk met de PC versie. Voor verdere informatie, zie: http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1847904
Manier 2: LAN, ja, dat is ook mogelijk met de PC versie. PC 1 signed gewoon in op Steam, PC 2 signed in in Offline Mode. Start beide Portal 2 op, enable Developer console op beide PC's, typ in de devconsole(van de host): "sv_lan 1"
Dan, laat de 'client' klaarstaan met 'connect *ipadreshost*'.
De host typed dan ; map mp_coop_*iets*' in (volledige maplist in bovenstaand thread voor Splitscreen te vinden).
Als de host begint met laden connect de client, en het werkt! Zelf getest hier thuis, werkte prima.
Hoe vond je Portal? "Te gek"?technoaddict schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:58:
Ik kan je zeggen: toen ik net begon met Portal2, had ik qua gameplay zoiets van: "ja leuk, maar dit heb ik al eens eerder gezien."
Nu ben ik een stuk verder, zijn er een paar (nog niet eens alle) elementen geïntroduceerd, en vind ik het nog beter dan "Te gek"
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
ah ja, want dat is veel handiger, en mensen doen dit wel iedere dag..D4NG3R schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:31:
[...]
Jawelop de xbox-360 kon je bij The Orange box je savegame aanpassen en de keybinds.cfg aanpassen. Op de PS3 versie kon dit ook. Dus ik mag aannemen dat het ook gewoon mogelijk is in dit spel. (Het is op zijn minst een poging waard)
Edit: Oeps, dubbel

geef dan gewoon toe dat het een schoonheidsfoutje is van Valve
Vanavond een paar uur coöp gedaan voor het eerst, heerlijk 
't Is wel even goed wennen... zeker als je een doorgewinterde Portal-speler bent, dan is je gedachtengang dusdanig ingetrained op het denken met twee portals dat je nog vaak de fout ingaat bij coöp omdat je het gewoon niet ziet.
't Is wel even goed wennen... zeker als je een doorgewinterde Portal-speler bent, dan is je gedachtengang dusdanig ingetrained op het denken met twee portals dat je nog vaak de fout ingaat bij coöp omdat je het gewoon niet ziet.
[ Voor 65% gewijzigd door Wildfire op 22-04-2011 23:18 ]
Ik heb mezelf zojuist toegevoegd aan de steam group
Kijk ernaar uit om met mensen online te spelen. Hopelijk werkt push-to-talk dan wel (vorige online-potje werkte het blijkbaar niet...).
1 ding heb ik gemist na het uitspelen van portal (spoiler alert)
spoiler:
Op een gegeven moment ga je die sealed testing area in. Waarom was deze nou gesealed?
Hier ook SP en CO-OP al uitgespeeld in 14 uur totaal ofzo, maar lekker aan lopen kloten, errrrg leuk spel 
Trouwens...
http://valvearg.com/c/o/u/n/t/down/
Trouwens...
KillerZero86 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 23:24:
spoiler:Op een gegeven moment ga je die sealed testing area in. Waarom was deze nou gesealed?
spoiler:
Heb je gezien hoeveel giftig water er in zit? Er word ook gezegd dat die bollen van Asbest gemaakt zijn. En daarnaast zie je ook hier en daar bordjes met "Nuclear Contamination" 
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
naar 't schijnt is dat voor de thank you video voor ValveLuqq schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 23:29:
Hier ook SP en CO-OP al uitgespeeld in 14 uur totaal ofzo, maar lekker aan lopen kloten, errrrg leuk spel
Trouwens...
Moet je eens rechtermuisknop op de pagina doen en element inspecteren ( in Chrome dan ).efari schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 23:42:
[...]
naar 't schijnt is dat voor de thank you video voor Valve
Zucht...
Inderdaad 
(Firefox 4.0)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <!DOCTYPE html> <!-- ... .WNNNNNNNMNa+... ..gNNNNNm, .TNNNNNNNNNNNNNN, .JMNNNNNNNNNNN, TMNNNNNNNNNNN@ a, .MNNNNMNNMNNMNNNNN, 7MNMNNNNNNN@ MNMa. .NNNNNMNNNMNNNNMNNNNNMx. ?HNNMNNNN@ MNNNNa. """""""""""""""""""""""""' ,WNNMNN@ MNNNNNN, ..............., .TNNN@ MNNNNNNNb` JNNNNNNNNNNNNMD` TM@ MNNMNNNNMb .NNNNNNNNNNNM" ^ MNNNNNNNNNb .NNNNNMNNNMM= MNNNMNNNN@! JNNNNNNNM#^ MNNNNMMD``.e MNNNNMN@! .J MNNMM" .MNN NNNMMD` .dNM APERTURE LABORATORIES MNM= .MNNNN MNM" .MNNNM (c) 1998 #^ ..NNNNNNM d= .MNNNNNM .JNNNNNNNNF ..NNNNNNNNM .dNNNNNNNNMN' vNNNNNNMNNM . .MNNNNNNMNNMNF UNNMNNNNNM gNx. .MNNNNNNNNNNNN@ TNNNNNNNM gNNNa. ,""""""""""""""" ?MNNMNNM gNNNNNm, .......................... TNNNNM gNNMNNNMN, TMNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNP` TMNM gNNNMNNNNNN, 7MNNNNNNNNNNNNNNNMD` `?9 gNNNNNNNNNNNNx. ?MNNNNNNNNNNM#= ?MNMNNMNMNNNNNNa. ,WNNMNNM"^ ?""HMMNNNNNNNm, ."=` --> <html> |
(Firefox 4.0)
Haha vet.
@Wildfire: co-op was leuk! En die twee kamers gaan we in ieder geval niet meer vergeten
.
@Wildfire: co-op was leuk! En die twee kamers gaan we in ieder geval niet meer vergeten
Nee die kennen we nu wel van A tot Z en van Z tot A weer terug. Tip voor anderen die denken even een noclip-cheat ofzo te gebruiken om even te kijken hoe de map in elkaar steekt: niet doen, je voortgang wordt vanaf dat moment niet meer opgeslagen, of je de cheats nou uitschakelt of nietzoenvisje schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 23:49:
Haha vet.
@Wildfire: co-op was leuk! En die twee kamers gaan we in ieder geval niet meer vergeten.
Je zou een berichtje moeten kunnen achterlaten, maar het inloggen op Steam gaat niet goed via de site. Jammer.Niosus schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 03:05:
De countdown op valvearg.com is gedaan!
http://valvearg.com/thankyou/
Oeh, hippe muziek ook nog op die site. Die gaan we ff als ringtone instellenNiosus schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 03:05:
De countdown op valvearg.com is gedaan!
http://valvearg.com/thankyou/
edit:
directe downloadlink ervan: http://valvearg.com/thankyou/resources/robots_ftw.ogg
[ Voor 13% gewijzigd door Zeror op 23-04-2011 09:41 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Portal net uitgespeeld.
Geweldig spel.
Persoonlijk vond ik het spel wel gemakkelijk.
Geweldig spel.
Persoonlijk vond ik het spel wel gemakkelijk.
Verwijderd
Het was best simpel inderdaad, maar de humor maakt alles ruimschoots goed. En het leuke verhaal.
Ik vind Wheatley toch wel één van de leukste toevoegingen, samen met Cave Johnson leukste personages.
Ik vind Wheatley toch wel één van de leukste toevoegingen, samen met Cave Johnson leukste personages.
Ik vond het best zielig om te horen hoe die Johnson ziek werd enzo.
Ik kom er niet uit en zelfs met de walkthrough hier, kan ik het kunstje op 5:55, part 2 niet zelf doen http://wikigameguides.com...ter_7_-_The_Reunion-11953. Anyone?
Vergeet je spoiler-tags niet. Mensen beginnen op GoT anders te hyperventileren, omdat ze in een topic over een computerspel geen informatie verwachten over het verhaal van het betreffende computerspel.
spoiler:
Aperture als geheel ging heel erg snel down-the-drain in de jaren 70/80. In de tests met blauwe en oranje gel merk je nog aan het commentaar dat het best wel goed gaat met Aperture. Tegen de tijd dat hij aan de witte (giftige) gel begint, moet het personeel al zelf dienen als proefkonijnen en zit Aperture in geldnood (omdat hij eigenlijk niet eens 6 dollar aan maanstof kon kopen, wat ironisch is omdat hij vroeger zelfs 60 dollar uitgaf per proefkonijn).
Gekeken naar de borden bij de introductie van de witte gel, lijkt het alsof het een allergische reactie op maanstof is waar Johnson mee kampt. Chell heeft er geen last van wanneer ze witte gel op haar krijgt, omdat ze er niet allergisch voor is.
Gekeken naar de borden bij de introductie van de witte gel, lijkt het alsof het een allergische reactie op maanstof is waar Johnson mee kampt. Chell heeft er geen last van wanneer ze witte gel op haar krijgt, omdat ze er niet allergisch voor is.
[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 23-04-2011 12:38 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Zou je wel willen helpen, maar het filmpje wil maar niet laden op die site. Het reclamefilmpje wel, maar je Portal filmpje zelf niet.RetroTycoon schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:34:
Ik kom er niet uit en zelfs met de walkthrough hier, kan ik het kunstje op 5:55, part 2 niet zelf doen http://wikigameguides.com...ter_7_-_The_Reunion-11953. Anyone?
Het was overigens part 3, my bad. Hier een screenshot uit de video, ik hoop dat je de situatie herkent.Wildfire schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:39:
[...]
Zou je wel willen helpen, maar het filmpje wil maar niet laden op die site. Het reclamefilmpje wel, maar je Portal filmpje zelf niet.
http://i52.tinypic.com/2qcht20.png
Dat is het muziekje als je de co-op uitgespeeld hebtRakkerzero schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 09:39:
[...]
Oeh, hippe muziek ook nog op die site. Die gaan we ff als ringtone instellen
edit:
directe downloadlink ervan: http://valvearg.com/thankyou/resources/robots_ftw.ogg
tja, veel is er niet aan, gewoon een portal plaatsen om daar omhoog te grakenRetroTycoon schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:48:
[...]
Het was overigens part 3, my bad. Hier een screenshot uit de video, ik hoop dat je de situatie herkent.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
RetroTycoon schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:34:
spoiler:
Het filmpje start bij het deel waar er twee balken boven de lift hangen, met daarop een plaat waarop je zou kunnen staan. Onder deze plaat zie je de lift. Schiet daar een portal in. Aan de overkant van de plaat, zie je een lichter deel. Schiet een andere portal op dit andere deel. Wat ik nu het makkelijkste vind, is om naar beneden te springen (in de lift met de portal) om vervolgens uit de andere portal te komen, en vervolgens weer naar beneden te vallen in de portal in de lift. Zo is je 'inertia' veel hoger en kun je vervolgens hoger springen. Deze snelheid van de tweede sprong gebruik je om op het hoge deel met de deur te komen.
Nog een manier is, om een portal in de lift te schieten en ook een aan de overkant. Spring door de portal. Wanneer je je op het hoogste punt bevind, zie je een schuin vlak op gelijke hoogte. Wanneer je daar een portal op schiet, zul je naar beneden vallen in de portal die al open stond, om vervolgens uit de zojuist geschoten portal uit te komen. Je zult dan met je gezicht tegen een muur aankomen en vervolgens landen met naar de deurgericht.
Nog een manier is, om een portal in de lift te schieten en ook een aan de overkant. Spring door de portal. Wanneer je je op het hoogste punt bevind, zie je een schuin vlak op gelijke hoogte. Wanneer je daar een portal op schiet, zul je naar beneden vallen in de portal die al open stond, om vervolgens uit de zojuist geschoten portal uit te komen. Je zult dan met je gezicht tegen een muur aankomen en vervolgens landen met naar de deurgericht.
Mocht het niet duidelijk zijn, laat het dan even weten, dan maak ik een filmpje.
Een geniaal spel, vooral coop. Ik ben nog niet zo heel ver maar de humor, de puzzels, hersenspinsels en de acties, het is gewoonweg geniaal. In mijn eentje ben ik nog niet zo ver, maar coop nu al een stuk verder. Het is zo goed uitgewerkt, geweldig, het aanwijzen van dingen met LB, het werk allemaal. High five geven, P-Body zijn hoofd van ze lichaam werken, echt gelachen
Dat zou ik ook zeggen, enkel doet hij het niet. Er is zeker genoeg witte verf daarboven gemorst door mij, daarom is het zo vreemd.Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:19:
Portal boven dat rooster en 1 op de grond?!
Zo. Heb dit topic een paar dagen moeten negeren want kon gisteravond pas spelen, en wilde geen spoilers lezen. Net de singleplayer uitgespeeld, dus nu eens kijken wat de rest er van vond 
De singleplayer valt me eerlijk gezegd een beetje tegen. Tot je in de zoutmijn beland had ik echt het gevoel een tutorial te spelen. Het daarop volgende deel had net zo goed in HalfLife kunnen zitten, maar was zeker geen Portal puzzle game. Tot slot was Wheatley als boss ook nog eens bugged; zijn shields bewogen vrij in de lucht en hielden al zijn eigen bommen tegen. In Google bleken (veel) meer mensen dit probleem ook te hebben. Een oudere save game laden loste het probleem op, maar is wel heel erg jammer.
Nu had ik ook wel héle hoge verwachtingen, want vond portal1 werkelijk briljant. Spel blijft erg leuk, alleen dus minder dan ik had gehoopt
Heb alleen vast gezeten in de chamber waar je op een knop moet drukken, bewaakt door 3 turrets.
Nu is er nog niets overboord, heb nog hoge verwachtingen van co-op
Maar dat zal ik vanmiddag merken...

Heb de "Missing Painting" overigens ook niet gezien.
De singleplayer valt me eerlijk gezegd een beetje tegen. Tot je in de zoutmijn beland had ik echt het gevoel een tutorial te spelen. Het daarop volgende deel had net zo goed in HalfLife kunnen zitten, maar was zeker geen Portal puzzle game. Tot slot was Wheatley als boss ook nog eens bugged; zijn shields bewogen vrij in de lucht en hielden al zijn eigen bommen tegen. In Google bleken (veel) meer mensen dit probleem ook te hebben. Een oudere save game laden loste het probleem op, maar is wel heel erg jammer.
Nu had ik ook wel héle hoge verwachtingen, want vond portal1 werkelijk briljant. Spel blijft erg leuk, alleen dus minder dan ik had gehoopt
Heb alleen vast gezeten in de chamber waar je op een knop moet drukken, bewaakt door 3 turrets.
spoiler:
Wist toen nog niet dat je die dingen ook met gel kunt aanvallen, dus heb eerst een poos geprobeerd tegen ze aan te springen
Nu is er nog niets overboord, heb nog hoge verwachtingen van co-op
Ik heb er 9 uur over gedaan. En dat is lekker rustig aan, alles uitgebreid bekeken, en sommige leuke jumps een paar keer gedaanPykow schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:28:
Valve zegt dat de game 8 tot 10 uur duurt.
Spel lijkt grafisch vrij zwaar. Mn 4870 begint voluit te blazen. Dat doet hij bij geen enkel ander spel.Eduardboon schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:51:
hmm, heb veel last van complete freezes. hoor dan een pieptoon en de pc reageert niet meer. ff laten afkoelen denk ik dan maar. wel weer een heel stuk verder gekomen
1x gelijktijdig inloggen op PS3 & PC en je account wordt waarschijnlijk geblokkeerd.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:05:
Heb toen op een oud PSN account de game gestart, mn maat zn steam gegevens eraan gekoppeld en voila code geaccepteerd. Je moet dus wel je steam gegevens aan de PS3er geven.
Heb het hele spel aandachtig bekeken. Ook die kamer nieuwsgierig doorzocht. Maar dieD4NG3R schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:34:
Zijn er nog mensen dit tegen gekomen?
spoiler:
volledig over het hoofd gezien deur

Heb de "Missing Painting" overigens ook niet gezien.
[ Voor 54% gewijzigd door frickY op 23-04-2011 17:23 ]
Het spel is IDD grafisch niet slecht, mijn HD5770 krijgt het er ook warm van
. (1920x1080)
Ikzelf heb zo'n 7 tot 8u over het spel gedaan, (Exclusief co-op) en dat was op een vrij rustig tempo, het veel easter eggs ect gevonden onderweg
.
Ikzelf heb zo'n 7 tot 8u over het spel gedaan, (Exclusief co-op) en dat was op een vrij rustig tempo, het veel easter eggs ect gevonden onderweg
Heb net voor de tweede keer de singleplayer uitgespeeld, kwam toch genoeg tegen waarvan ik dacht 'help hoe moet dat ook alweer'. Vanavond laatste deel van de co-op doen
.
Ik denk dat het in mijn walkthrough redelijk duidelijk is:RetroTycoon schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:48:
[...]
Het was overigens part 3, my bad. Hier een screenshot uit de video, ik hoop dat je de situatie herkent.
YouTube: Portal 2 Complete Walkthrough - Chapter 7 - The Reunion \[1080p]
vanaf 29:15 ongeveer.
</shameless reclame>
In die walkthrough daar doen ze het eigenlijk verkeerd, mijn manier is een stuk eleganter
Verwijderd
Mja dat zou best kunnen maar gelukkig zit steam op de ps3 verwerkt in de game en je logge dus ook pas in als je de game start. En zoals ik zei is een oud account waar ik portal2 nooit op zal gaan spelenfrickY schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 16:03:
[...]
1x gelijktijdig inloggen op PS3 & PC en je account wordt waarschijnlijk geblokkeerd.
Binnen 6.5 uur uitgespeeld. Jammer dat dit soort spellen niet langer zijn. De graphics zijn wel erg goed, vooral de effecten van licht en omgevingsdetails. Bijvoorbeeld de turrets die in elkaar gemaakt werden in het level of de ijzeren onderdelen die uit een plaat gesneden werden. Zag er erg goed uit.
Op naar multiplayer ...
Op naar multiplayer ...
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Die achievement moet ik ook nog halen, welke gedeelte (chapter + testchamber oid) is dat?Auredium schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:09:
Episch verhaal! Ik heb ook de eerste grote easteregg gevonden.
spoiler:Natuurlijk heb ik de companion cube gered. Maar ik vond in het controlecentrum van de jaren 80 een verborgen deur die me twee achievements opleverde. 1) het afspelen van alle test voiceberichten en 2) Het vinden van de docking port waar de Borealis van Half Life 2 Episode 2 stond!!!!
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik hoor veel over het feit dat er een ingame item store inzit ofzo? Is dit met echt geld, of met ingame verdiende credits?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
bij co-op kan je klikken op het robot enrichement center. daar kan je atlas en p-body aankleden.
Echt geld, maar het is allemaal cosmetisch. Er is op andere fora redelijk wat gezaag over (blabla day 1 DLC, blabla echt geld blabla). Maar aangezien je er echt 0,0 voordeel uit haalt vind ik het opzich niet zo erg. Als de echte fans zich voor een paar euro willen distantieren van de rest, dan is dat toch geen probleem?Jeroenneman schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 18:29:
Ik hoor veel over het feit dat er een ingame item store inzit ofzo? Is dit met echt geld, of met ingame verdiende credits?
Ze verkopen hoeden, vlaggen en badges ofzo. Denk een beetje aan de cosmetische slots van bij TF2.
echt geldJeroenneman schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 18:29:
Al gevondenMatis schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 18:28:
Die achievement moet ik ook nog halen, welke gedeelte (chapter + testchamber oid) is dat?
spoiler:
Wanneer je de potato GLaDOS kunt oppikken moet je in het bovenste kantoor zijn, aldaar zie je een schuifdeur achter een boekenkast. Op alle kastjes naast de gesloten deuren klikken en de belangrijkste, laatste open deur ingaan.
Chapter 6; The FallMatis schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 18:28:
Die achievement moet ik ook nog halen, welke gedeelte (chapter + testchamber oid) is dat?
YouTube: Portal 2 Ship Overboard Achievement
[ Voor 20% gewijzigd door frickY op 23-04-2011 19:31 ]
Uitgespeeld, 6h ong, toch wel wat te kort vind ik eerlijk gezegd, maar wel kwalitatief en me goed vermaakt.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Filmpje maakt het toch wat duidelijker. De eerste glitches worden ook al gevonden:Matis schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 19:32:
[...]
Matis in "[Multi] Portal 2 - Deel 1"
1 berichtje boven jeToch bedankt voor de reactie
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
zo en uitgespeeld! game is super vet en leuk. zitten wel paar pittige stukjes tussen. kwam er bijna niet uit :d maar, spel ziet er ook goed uit, en zeker in een eyefinity mode
Heb hem nu ook uitgespeeld, ga hem opnieuw doen, kijken of ik ook wat bugs kan vinden zoals het filmpje hierboven...
---RAWE CEEK!!!---
Vind het weer prachtig om te zien hoever ze de Source engine kunnen pushen om er weer een prachtig uitziend spel mee te maken. Niet slecht voor een engine die inmiddels meer dan 6 jaar oud is.
Vind sowieso de hele sfeer een stuk beter dan Portal 1 met al het groen en het vervallen lab.
Vind sowieso de hele sfeer een stuk beter dan Portal 1 met al het groen en het vervallen lab.
owwPilatuS schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 22:15:
Vind het weer prachtig om te zien hoever ze de Source engine kunnen pushen om er weer een prachtig uitziend spel mee te maken. Niet slecht voor een engine die inmiddels meer dan 6 jaar oud is.
De Source engine heeft in die 6 jaar wel wat flinke updates gehadelmalonl schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 22:18:
[...]
owwdat wist ik dan weer niet, dat ze een 6 jaar oude engine gebruiken, ziet er echt mooi uit. mag ook wel toch, dat het zo lang geduurd heeft. kan fallout wat van leren :d
[ Voor 12% gewijzigd door Ike. op 23-04-2011 22:21 ]
Omg frustrerend... Zit je mega lang te zoeken en heb je alle mogelijke ingewikkelde manieren gevonden om toch maar nét het verdiep hoger te kunnen bereiken... Dan toch maar een walkthrough gezocht en echt waar...
WAS HET ZO FUCKING SIMPEL ?!!

Dat heb ik echt zo vaak
WAS HET ZO FUCKING SIMPEL ?!!
Dat heb ik echt zo vaak
Android developer & dürüm-liefhebber
De eerste keer dat ik vast liep (ik begon met coop) was bij zo'n insert CD gedeelte. Ik en mijn coop-partner hadden niet door dat je het letterlijk op moest vatten.
Of na 30 minuten plots:Mavamaarten schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 22:30:
Omg frustrerend... Zit je mega lang te zoeken en heb je alle mogelijke ingewikkelde manieren gevonden om toch maar nét het verdiep hoger te kunnen bereiken... Dan toch maar een walkthrough gezocht en echt waar...
WAS HET ZO FUCKING SIMPEL ?!!![]()
![]()
Dat heb ik echt zo vaak

Mja wij hadden op een gegeven moment ook zo'n stukje dat je echt aan het zoeken bent naar een manier om naar de overkant te komen. Na 5 minuten zie ik het ineens. Staan we dus op zo'n punt waarop ik zeg: kijk eens achter je slimmert
Het is dezelfde engine als van Half-Life 2 die meer dan 6 jaar terug is uitgekomen. Het is inderdaad wel zo dat er aan de engine flink wat gesleuteld is in die 6 jaar. Maar dan nog, dat de graphics voor deze tijd goed zijn met een engine van 6 jaar oud is zeker knap.elmalonl schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 22:18:
[...]
owwdat wist ik dan weer niet, dat ze een 6 jaar oude engine gebruiken, ziet er echt mooi uit. mag ook wel toch, dat het zo lang geduurd heeft. kan fallout wat van leren :d
Het blijft van alle engines toch nog steeds mijn favoriet. Ik vind alles er realistischer uitzien en prettiger spelen dan bijvoorbeeld de Unreal engine.
Mwah, de Unreal Engine vind ik ook nog wel knap om te zien. Die van Call Of Duty (infinity ward's versie) loopt echter hard op zijn tenen en ligt echt aan zijn limieten.
ik zit eroverna te denken om dit spel te kopen,
maar kan dit spel ook op mn laptop draaien (intel gma945, c2d t8100)?
ora et labora
Denk het niet.mrc4nl schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 23:03:
Ik vind dat er bizar weinig vooruitgang is bij de engine van cod sinds cod4, buiten de streaming textures is goed doenbaar om cod4 er even mooi/mooier te laten uitzien dmv. bepaalde configs, dat verandert natuurlijk de polycount niet maar de lichteffecten zijn dan plots een stuk mooier.Mavamaarten schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 23:01:
Mwah, de Unreal Engine vind ik ook nog wel knap om te zien. Die van Call Of Duty (infinity ward's versie) loopt echter hard op zijn tenen en ligt echt aan zijn limieten.
Ik vind dat Valve het beter aanpakt met de Source Engine. Alles ziet er scherp uit en voelt ook solide aan, bij sommige andere engines mag alles dan wel heel mooi zijn, maar de wereld voelt niet consistent aan en ziet er waziger uit bij dezelfde resolute. Ik denk bijvoorbeeld aan Crysis 2 op dit moment. Heel mooi, maar het voelt za wazig. Het komt niet door de motion blur, want de eerste Crysis vind ik nog steeds het spel dat het "scherpste" aanvoelt. Tegenwoordig komt dat scherpe steeds minder voor.
Het is moeilijk uit te leggen
Misschien... als er een engine is die er op zal draaien dan is het de source engine wel. Als andere source games werken dan kan je het riskeren, maar anders moet ik het echt afradenmrc4nl schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 23:03:
[ Voor 15% gewijzigd door Niosus op 23-04-2011 23:16 ]
Jah inderdaad. De crysis (en crysis 2) engine mag er misschien wel heel knap en mooi uitzien, toch vind ik de source engine veel leuker spelen. Niet omdat mijn PC hem niet aankan (wat dat kan ie wel) maar... Het lijkt wel alsof alles er zo mooi uitziet omdat ze slechte randen "wegblurren". Alles ziet er veel mooier uit maar wordt verpest omdat het beeld altijd een onrustige sfeer heeft. Valve heeft een engine waar alles rustig oogt en alles soepel verloopt
Klopt, maar de engine zegt ook lang niet alles, textures en models schelen een hoop. Het hangt ook van de hardware af die op moment van release beschikbaar is. Je kan wel net als Crysis 1 zo ontzettend zwaar spul maken maar als niemand het kan draaien heb je er ook niks aan.Ike. schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 22:20:
[...]
De Source engine heeft in die 6 jaar wel wat flinke updates gehad
Overigens draait Portal 2 hier dan ook super, ik haal regelmatig 200 fps en het ziet er beter uit dan Black Ops waar ik 30-40 fps haal

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
.
[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 12:11 ]
Ik denk dat het nog best te doen is. Mijn ervaring met de source engine is dat het vaak vooral zwaar voor de CPU is en met een dual core zou het prima te doen zijn.
Ik vind het ontzettend jammer dat ik vandaag na de coöp Portal 2 dus helemaal heb uitgespeeld... er zit echt zoveel fun in deze game.
Ga nog wel samen met m'n coöp-partner proberen resterende achievements te behalen
Ga nog wel samen met m'n coöp-partner proberen resterende achievements te behalen
De Source-engine is nog steeds één van de best schalende game-engines. Je levert dan uiteraard beeldkwaliteit in, maar niet op framerate.Engineer schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 23:28:
Ik geloof dat de source engine de eerste keer je pc nacheckt wat 'ie aankan en daarop de graphics aanpast.
Mijn E8800 met HD4870 moet af en toe wel even goed nadenken, maar draait alles op (very) high @ 1280x1024.
Whoppa, uitgespeeld 
Coop ook uitgespeeld
Zeker een tof eind, zal er nog een portal 3 komen?
Coop ook uitgespeeld
Zeker een tof eind, zal er nog een portal 3 komen?
Koop Portal 1 gewoon op steam, dan merk je het vanzelftechnoaddict schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:58:
[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 24-04-2011 00:03 ]
Eigenlijk best vreemd dat er geen Portal 2 demo is.
ik heb geen graka in mn laptop, ik wou dus weten if portal2 zwaar aan een graka hangtEngineer schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 23:28:
[...]
Mijn 3 jaar oude laptop met geforce 8600m gs, 512MB videogeheugen, 2GB ram en 1,6Ghz trok het vloeiend.
Ik geloof dat de source engine de eerste keer je pc nacheckt wat 'ie aankan en daarop de graphics aanpast.
intel mga 945 draagt niet veel bij
dat portal zelf de instellingen aanpast is leuk, maar ik ga niet op 800X600 spelen
ora et labora
Portal 1 was ooit gratisg0tanks schreef op zondag 24 april 2011 @ 00:06:
Eigenlijk best vreemd dat er geen Portal 2 demo is.
Dat weet ik, maar dat is niet echt een verklaring voor een ontbrekende demo.
Het probleem is dat het verhaal een zeer belangrijk deel van de ervaring is, en die kan je niet in een demo stoppen. De puzzels op zich (zeker in het begin) zijn niet zo speciaal, het is de commentaar tussen de puzzels dat het een echt goede beleving maakt. Je moet trouwens ook makkelijk beginnen, maar hoe ver ga je dan door? pas ongeveer halverwege komen de echte uitdagingen. Het is niet zo simpel als het op het eerste gezicht lijktg0tanks schreef op zondag 24 april 2011 @ 00:33:
Dat weet ik, maar dat is niet echt een verklaring voor een ontbrekende demo.
Even tussendoor: ik vond zelf het achtergrond filmpje met Wheatley en Space Core die je in het menu kreeg als achtergrond nadat je de credits had gezien op zich wel mooi om als gewone desktop achtergrond te hebben. Heb dus even de .bik uit de media folder gepakt en het frame dat mij het meest aansprak eruitgepakt: http://i53.tinypic.com/4tlx1j.jpg Leek me wel leuk om even te delen
Zitten verder nog wel meer juweeltjes voor wallpapers tussen die .bik video's, en verder nog best leuk om ze nog even te bekijken als je het spel uitgespeeld hebt
Zitten verder nog wel meer juweeltjes voor wallpapers tussen die .bik video's, en verder nog best leuk om ze nog even te bekijken als je het spel uitgespeeld hebt
Verwijderd
zo, single-player uitgespeeld.
nu maar even van de zon genieten tot PSN weer online is.
vond het echt een tof spel, de humor was echt geweldig. en ookal heb ik deel 1 niet gespeeld (wel het verhaal doorgelezen op internet) snapte ik het verhaal gewoon goed en vond het top.
nu maar even van de zon genieten tot PSN weer online is.
vond het echt een tof spel, de humor was echt geweldig. en ookal heb ik deel 1 niet gespeeld (wel het verhaal doorgelezen op internet) snapte ik het verhaal gewoon goed en vond het top.
-
[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:10 ]
Er zijn wel websites die kijken of je het kunt draaien gebaseerd op de minimum requirements.
En die is vervolgens weer Windows only!japie06 schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:24:
Er zijn wel websites die kijken of je het kunt draaien gebaseerd op de minimum requirements.

-
[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:11 ]
Source engine, kon ik zelfs nog draaien op mijn ATi Radeon 200 Express, alhoewel dat niet echt speelbaar was op 640*480.Stevanov schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:51:
[...]
Ik krijg een dikke pass, terwijl ik sommige games totaal niet kan draaien, die net zo nieuw zijn.
Komt dit door de engine? dat ie een vrij lage videokaart nodig heeft?
-
Even checken of mijn passieve 8600GTS het gaat halen icm een Q6600 die op 80 graden loopt te blazen... Installing...
[ Voor 6% gewijzigd door BeefHazard op 24-04-2011 11:56 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
-
Achja, van de week komt mijn nieuwe systeem aan van mijn signature. Kan ik hem gemakkelijk op spelen
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Makkelijk, lees je anders eerst eens in, kijk naar HL2 Episode 2 tests etc.Stevanov schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:00:
Ik heb een HD 5450, en die hoort het volgens de test prima te doen.
Portal 2 is volgens mij niet veel zwaarder en sowieso spreekt Valve met de source engine een enorme markt aan.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
achievment ship overboard @#%$@$^^
ik stond nog voor die deur en dacht nee is vast niks
ik stond nog voor die deur en dacht nee is vast niks
Ik weet denk ik al wat ik het meest mis in Portal2;
Het moeten schieten van Portals terwijl je door de lucht vliegt.
Ik geloof dat dit nu maar 2 of 3x voorkomt, en dan op een hele simpele manier. Nu zal dat wel voor de consoles gedaan zijn omdat die niet snel nauwkeurig kunnen aimen, maar op de pc had dat toch wel veel toegevoegd.
Ook heb je nergens echt de long jumps zoals je die in Portal1 had (en zelfs een achievement was).
Ik geloof dat dit nu maar 2 of 3x voorkomt, en dan op een hele simpele manier. Nu zal dat wel voor de consoles gedaan zijn omdat die niet snel nauwkeurig kunnen aimen, maar op de pc had dat toch wel veel toegevoegd.
Ook heb je nergens echt de long jumps zoals je die in Portal1 had (en zelfs een achievement was).
Ben ik met je eens, ik geloof dat ik het nu 1 of 2 keer ben tegengekomen (Moet het laatste chapter nog) en dat bracht toch een hoop extra spanning en timing op. Portal 2 is meer gewoon de stappen logisch uitdenken en alles is klaarfrickY schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:42:
Ik weet denk ik al wat ik het meest mis in Portal2;
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Call of Duty, nog steeds "id Tech 3" engine?Stevanov schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:54:
Nog steeds source? Lol.
Engine is ook niet alles de Cry Engine ziet er mooit uit maar er komen bar weinig boeiende games op uit, de Unreal 3 engine daarentegen is extreem succesvol kan je wel zegen ^^ (terwijl het spel geen echte bestseller is?)
CoD:BO - Nogsteeds id Tech3? (1999)Stevanov schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:54:
Nog steeds source? Lol.
Fallout:NV - Nogsteeds Byro? (2001)
Niet gek wat ontwikkelaars kunnen doen met oude engines
Vind de graphics van Portal 2 juist in het oog springen. De hoeveelheid details, animaties en lichteffecten behoren echt tot de top of the line qua graphics vind ik!Stevanov schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:54:
Nog steeds source? Lol.
Al was het de Command & Conquer 1 engine who cares als het er zo uitziet als Portal 2?
En dit is hoe de makers van Portal 2 gemotiveerd blijven;
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=YR0WN55p_zI]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=YR0WN55p_zI]
Ik moet trouwens wel zeggen dat portal 2 co-op geen drol aan is met iemand die de levels al gedaan heeft en enkel pinged waar je portal moet, waar je heen moet en alles al oplost voordat ik de tijd krijg om te kijken hoe deze puzzel op te lossen. 
Dan wordt het gewoon een grote ingame spoiler zeg maar ...
Ik speel Co-Op niet eens op de PC, ik speel het alleen @ een bekende van mij welke het ook alleen met mij speeltDreanor schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:59:
Ik moet trouwens wel zeggen dat portal 2 co-op geen drol aan is met iemand die de levels al gedaan heeft en enkel pinged waar je portal moet, waar je heen moet en alles al oplost voordat ik de tijd krijg om te kijken hoe deze puzzel op te lossen.
Misschien daarna dat ik het op de PC een keer ga spelen.
Ben nu ook Portal 2 aan het aanschaffen (en aan het hopen op een Portal 1 gift
) via g2play! Ook ga ik me zo maar eens lid maken van de GoT groep. Ben benieuwd! 
Oink, 11 GB.. Komt weliswaar met 4MB/sec binnen, maar da's wel even wachten
NICE
Portal 1 komt nu ook binnen, met dank aan een Twitter-user :D:D:D
Oink, 11 GB.. Komt weliswaar met 4MB/sec binnen, maar da's wel even wachten

NICE
[ Voor 33% gewijzigd door DRvDijk op 24-04-2011 14:23 ]
Voor de mensen die last hebben van een extreem zwaar belaste grafische kaart/CPU: Standaard staat de framerate limiter op 300fps (wat wel heel erg hoog is). Dit doet me denken aan de grafische kaarten die smolten in het menu van starcraft 2: geen framerate limiter en amper CPU load -> soms wel boven de 1000fps. Grafische kaarten die dan niet voldoende koeling hebben door ouderdom van het motortje dat de fan aandrijft of door stof (of gewoon slechte airflow) lopen dan risico.
Dit kan ook de reden zijn waarom Portal 2 alles zo warm maakt. Controleer eerst eens op hoeveel FPS je draait dmv Fraps of door in de console "cl_showfps 1" in te typen. Linksboven zie je dan in groen je framerate. Als die consistent hoger is den 60 dan kan je die limiteren naar 60 door "fps_max 60" in te typen in de console (vul daar gewoon de refreshrate van je monitor in voor het beste effect). Zelfs als je vsync aan hebt staan kan je dit nodig hebben. Bij veel spellen wordt de framerate vanzelf op 60 gelocked als je vsync aan zet, bij Portal 2 dus niet!
Als dit helpt kan je dit permanent maken door in Steam bij de launch options van portal 2 " +fps_max "60" " toe te voegen (zonder de buitenste "). Houdt de temperatuur onder controle, en dus ook de levensduur van je grafische kaart, de energierekening én het milieu!
Dit kan ook de reden zijn waarom Portal 2 alles zo warm maakt. Controleer eerst eens op hoeveel FPS je draait dmv Fraps of door in de console "cl_showfps 1" in te typen. Linksboven zie je dan in groen je framerate. Als die consistent hoger is den 60 dan kan je die limiteren naar 60 door "fps_max 60" in te typen in de console (vul daar gewoon de refreshrate van je monitor in voor het beste effect). Zelfs als je vsync aan hebt staan kan je dit nodig hebben. Bij veel spellen wordt de framerate vanzelf op 60 gelocked als je vsync aan zet, bij Portal 2 dus niet!
Als dit helpt kan je dit permanent maken door in Steam bij de launch options van portal 2 " +fps_max "60" " toe te voegen (zonder de buitenste "). Houdt de temperatuur onder controle, en dus ook de levensduur van je grafische kaart, de energierekening én het milieu!