Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 22:03

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Mede-auteur:
  • D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24

D4NG3R

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/border_top.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/portal2_logo.png

Beschrijving
Portal 2 is het vervolg op Portal en werd aangekondigd op 05 maart 2010. Hoewel de game aanvankelijk zou worden uitgebracht in het laatste kwartaal van 2010, is dit vertraagd naar een release in 2011 voor Microsoft Windows, Mac OS X, PlayStation 3 en Xbox 360.

Portal 2 put zijn kracht uit de prijs-winnende formule van innovatieve gameplay, verhaal, en muziek dat de originele Portal meer dan 70 industriële honneurs heeft opgeleverd en een cultus dat de serie aan het volgen was.

De één-speler portie van Portal 2 introduceert een reeks aan dynamisch nieuwe karakters, een groot scala aan vernieuwende puzzel elementen, en een veel grotere verzameling aan helse test kamers. Spelers zullen nog nooit eerder vertoonde locaties verkennen in de Aperture Science Labs en worden opnieuw samengebracht met GlaDOS, de af-en-toe moordneigingen hebbende computer vriend die de spelers door het eerste spel geloodst heeft.

Het spel zijn twee-speler coöperatieve modus speelt zich af in een geheel aparte gedeelte met een uniek verhaal, test kamers, en twee nieuwe speler karakters. Deze nieuwe modus zorgt ervoor dat spelers alles wat ze nu weten over portalen, opnieuw moeten ontdekken. Om dit te verwezenlijken moeten ze niet alleen samenwerkend handelen, maar om samenwerkend te denken.

Kenmerken
  • Uitgebreide enkele speler modus: Laat de volgende generatie spellen zien met een compleet nieuw verhaal.
  • Complete twee-persoons co-op modus: Meerdere spelers spel heeft zijn eigen verhaal, karakters, en een eigen manier om te spelen.
  • Geavanceerde fysica: Staat een geheel nieuwe reeks aan interessante uitdagingen toe, om een veel langer maar niet per se moeilijker spel te maken.
  • Originele muziek.
  • Gigantisch vervolg: De originele Portal mocht de naam Game of the Year 2007 dragen, met meer dan 30 publicaties.
  • Meer levels: Waar de originele Portal er voor de gemiddelde gamer na 6 uurtjes wel op zat, zal Portal 2 tot 3x zo veel speeluren opleveren. Dit exclusief de co-op modus!
Screenshots (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/screens_portal2/001_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/screens_portal2/002_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/screens_portal2/003_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/screens_portal2/004_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/screens_portal2/005_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/screens_portal2/006_thumb.jpg

Trailers

NieuwsInteressante Links (Spoilers!)Pre Order informatie
Portal is momenteel te pre-orderen via Steam. De prijzen zijn als volgt opgebouwd:
  • Pre-Purchase Portal 2: Één spel voor de prijs van € 44,99.

Dit is een korting van 10% ten opzichte van de reguliere verkoopprijs van € 49,99.
  • Pre-Purchase Portal 2 - Two Pack: Twee spellen voor de prijs van € 79,98. Het tweede spel kan aan een vriend worden doorgegeven.

Dit is een korting van 20% ten opzichte van de reguliere verkoopprijs van € 99,98.
Bij beide aankoopvormen krijg je Portal 1 er gratis bij! Ben je al in het bezit van Portal 1? Dat is geen probleem, je kunt het spel namelijk probleemloos doorgeven aan een vriend.

Systeemeisen voor de PC
  • Processor: 3.0 GHz P4, Dual Core 2.0 (or higher) or AMD64X2 (or higher)
  • Memory: 1GB XP / 2GB Vista
  • Hard Disk Space: At least 7.6 GB of Space
  • Video: Video card must be 128 MB or more and should be a DirectX 9-compatible with support for Pixel Shader 2.0b (ATI Radeon X800 or higher / NVIDIA GeForce 7600 or higher / Intel HD Graphics 2000 or higher).
  • Audio: DirectX 9.0c compatible
Systeemeisen voor MAC
  • Processor: Intel Core Duo Processor (2GHz or better)
  • Memory: 2GB
  • Hard Disk Space: At least 7.6 GB of Space
  • Video: ATI Radeon 2400 or higher / NVIDIA 8600M or higher
Awards
Winner of over 20 E3 Awards including:
  • "Best of Show" - Game Informer
  • "Best PC Game" and "Best Action/Adventure Game" of E3 - Game Critics
  • "5 Most Buzzed About Games of the Show" - CNN
Quotes
  • "The game I'm perhaps most looking forward to in the whole wide world" -- MSNBC
  • "Leave it to Valve to give us a pair of robots with more personality than most human characters you'll see in games." -- IGN.com
  • "Clever and Engaging." -- Eurogamer
  • "Valve has taken its time crafting the sequel into something much grander than the brilliant-but-short experience of the original." -- Gamasutra.com
  • "It’s a simple, but great game that I am hoping to get a copy of as soon as it first comes out." -- ComicBooked.com
Steam Group
Door Tweaker Descriptor is er een Steam Group aangemaakt speciaal voor de 'Portal 2'-spelende Tweakers. Op deze manier kun je eenvoudig Tweakers vinden die ook Portal 2 spelen en ze eventueel uitnodigen voor een co-op spelletje.
De groep is publiekelijk en er zin dus geen uitnodigingen nodig. Om het enigzins ons-kent-ons te houden, wordt wel verzocht om eerst een berichtje in dit forum te plaatsen, alvorens je je aanmeldt bij de Steam Group :)
De '[GoT] Portal 2 ([GoT]Portal2)' Steam Group kan hier worden gevonden.

Meldingen & Updates:
  • Leeg Houd deze box in de gaten voor eventuele Meldingen & Updates!
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/border_bottom.jpg

[ Voor 128% gewijzigd door Matis op 04-03-2011 21:07 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Er moet nog veel gebeuren, maar om Portal 2 uit het Half Life 2-topic te halen heb ik alvast een nieuw topic aangemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Matis schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:59:
Er moet nog veel gebeuren, maar om Portal 2 uit het Half Life 2-topic te halen heb ik alvast een nieuw topic aangemaakt. :)
Er moet zeker nog veel gebeuren ;) De TS mag bijvoorbeeld best in het Nederlands en HL2 bestaat al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Morgen heb ik een goed aantal uren om het allemaal te vertalen. Dus dit zal zeker gebeuren :)

Hoezo "HL2 bestaat al" Blue-Tiger?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Het eerste stukje over Portal 2 even vrij vertaald:
Portal 2 is een first-person action/puzzle video game die momenteel in ontwikkeling is bij Valve. Het is het vervolg op het populaire spel Portal, dat in 2007 het licht zag, en werd aangekondigd op 5 Maar 2010. Terwijl de initiele verschijnigsdatum in het laatste kwartaal van 2010 lag, is het later verzet naar ergens in 2011. Op de E3 heeft Gabe Newell, CEO van Valve, aangekondigd dat zowel Portal 2 als Steamworks op de Playstation 3 zullen verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Thnx hyptonize, ik was al bezig met vertalen, maar vele handen maken licht werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Graag gedaan. :D

Als de hele vertaling van Portal 2 compleet is kun je ook wel meteen 'n Wikipedia artikel aanmaken, die mist namelijk ook nog, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:23

The Zep Man

🏴‍☠️

Portal 2 speelt zich honderd(en) jaar af na de orginele Portal
"It has been a long time... how have you been?"

Cryo-slaap? :>

Lijkt me overigens een sterk gerucht. Maar ja, spel komt pas in 2011 uit en Valve kennende zal het in het derde of vierde kwartaal zijn (als ze 2011 al halen).

[ Voor 35% gewijzigd door The Zep Man op 18-06-2010 20:47 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

The Zep Man schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:46:
[...]

"It has been a long time... how have you been?"

Cryo-slaap? :>

Lijkt me overigens een sterk gerucht. Maar ja, spel komt pas in 2011 uit en Valve kennende zal het in het derde of vierde kwartaal zijn (als ze 2011 al halen).
Valvetime baby!

Zou het misschien ook kunnen zijn dat jij in deel 1 een kloon was? Gekweekt om mee te doen aan dit project...?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Of misschien is Chell zelf stiekem ook wel 'n robot. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engra
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01-2024
hyptonize schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:51:
Of misschien is Chell zelf stiekem ook wel 'n robot. :?
Ik dacht dat ze een Android was?
Anyway net weer even portal 1 uitgespeeld en weer dikke lol om de droge humor.
Dit zien we ook weer in bijv. de presentatie en wat van de art die hier gepost is, Turret bevat alleen ammo? :P, Turret + Core als stelletje.

Edit:
http://www.youtube.com/watch?v=Uz5cl131KTk
Leuk filmpje over de portal turrets van Smoothfewfilms :)

[ Voor 12% gewijzigd door Engra op 18-06-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 14:38
Leuk, lijkt me een leuk spel :) Trailer was iig mooi.
1 Was ook wel leuk, dus ben benieuwd of deze het kan overtreffen.

Zal enkel wel even duren voordat het daadwerkelijk uitkomt.

[ Voor 60% gewijzigd door ZpAz op 18-06-2010 22:36 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:02

Thermometer

Whoop Whoop!

Ik heb echt zo veel zin in dit spel! Nog wat gameplay filmpjes van de E3 voor de TS?:
E3 2010: Officiële Portal 2 Trailer in 720P

E3 2010: Thermal Discouragement Beam Gameplay in 720P

E3 2010: Repulsion Gel Gameplay in 720P

E3 2010: Excursion Funnel Gameplay in 720P

E3 2010: GLaDOS Awakens Gameplay in 720P

Zitten dus wel wat kleine spoilers over de gameplay in, en in die van GLaDOS een kleine spoiler over het begin van het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Heel erg bedankt! had die nog niet gezien. Ben nu even de youtube filmpjes ervan aan het opzoeken & posten. Maar eerst bekijk ik ze zelf :)

Op de "GLaDOS waking up" video na zijn ze allemaal toegevoegt. Normaals thx.

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 18-06-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Al dit Portal 2 footage, echt super! De E3 is hiermee voor mij wat betreft Valve al geslaagd. Klinkt misschien stom, maar als ik al die nieuwe mogelijkheden zie in Portal 2. Hubba hubba, gimme gimme! Maar zoals altijd bij Valve, lekker laten wachten tot het uitgekristalliseerd is.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Hmm dat brengt wel meer perspectief met zich mee die slide en bounce paints samen met je portal gun, dit gaat nog wel een hersen kraker worden. Ik vond deel 1 al wel aardig pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Yonni schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 01:14:
Al dit Portal 2 footage, echt super! De E3 is hiermee voor mij wat betreft Valve al geslaagd. Klinkt misschien stom, maar als ik al die nieuwe mogelijkheden zie in Portal 2. Hubba hubba, gimme gimme! Maar zoals altijd bij Valve, lekker laten wachten tot het uitgekristalliseerd is.
Ik vind Portal 2 wel interessant, maar om nou te zeggen dat Valve het E3 daarmee eer aan doet... Had liever een andere, veel grotere verrassing gezien. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je kan gewoon de ingehouden woede in GLaDOS d'r stem horen in die filmpjes. _/-\o_ voor de voice-acting.

En de 'personality cores' hebben nu ook echt een personality, en je kan goed verstaan wat ze zeggen. Volgens mij hoor ik Nigel Planer :D

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
"Food for thought.."

Man wat is GlaDOS weer goed! In Portal 1 heb ik eens met comments aan gespeeld, dan hoor je ook de stem achter GlaDOS spreken en wat ze er van vind, zeer interessant en de moeite waard.

Maargoed, ik betrap mezelf erop dat ik sinds de trailers uit zijn ik ze elke dag gekeken heb, ik kan echt niet wachten! :D

EDIT: Voor de liefhebbers, een gallery met vrij aardige wallpapers van Portal 2, vind ik zelf.

http://gavade.deviantart.com/gallery/#Portal (Ik heb zelf momenteel Still Alive)

[ Voor 21% gewijzigd door omgwtfbbq op 19-06-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

D4NG3R NL schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:07:
Morgen heb ik een goed aantal uren om het allemaal te vertalen. Dus dit zal zeker gebeuren :)

Hoezo "HL2 bestaat al" Blue-Tiger?
Staat bij "Rumoer" in de TS, of bedoelde je daar wat anders mee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Resistor schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 09:05:
En de 'personality cores' hebben nu ook echt een personality, en je kan goed verstaan wat ze zeggen. Volgens mij hoor ik Nigel Planer :D
Hadden ze in 1 ook al. Je kon ze prima verstaan als je ze vast had opweg naar de verbrandingsoven :P Op die ene die hondsdol leek na dan :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Spike_wolf schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 09:40:
[...]

Hadden ze in 1 ook al. Je kon ze prima verstaan als je ze vast had opweg naar de verbrandingsoven :P Op die ene die hondsdol leek na dan :P
Maar nu spelen ze echt een rol.
Recept voor cake is niet echt behulpzaam, en voordat het klaar is met het opnoemen van de ingrediënten ligt het al in de oven, een core die je bezig houdt met het invoeren van een code terwijl er andere dingen gebeuren wel.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

omgwtfbbq schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 09:27:
"Food for thought.."

Man wat is GlaDOS weer goed! In Portal 1 heb ik eens met comments aan gespeeld, dan hoor je ook de stem achter GlaDOS spreken en wat ze er van vind, zeer interessant en de moeite waard.

Maargoed, ik betrap mezelf erop dat ik sinds de trailers uit zijn ik ze elke dag gekeken heb, ik kan echt niet wachten! :D

EDIT: Voor de liefhebbers, een gallery met vrij aardige wallpapers van Portal 2, vind ik zelf.

http://gavade.deviantart.com/gallery/#Portal (Ik heb zelf momenteel Still Alive)
Niet echt een Portal 2 wallpaper, maar...
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v738/fatcatlim/glados_tan.jpg
Resistor schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 09:47:
[...]

Maar nu spelen ze echt een rol.
Recept voor cake is niet echt behulpzaam, en voordat het klaar is met het opnoemen van de ingrediënten ligt het al in de oven, een core die je bezig houdt met het invoeren van een code terwijl er andere dingen gebeuren wel.
Recept voor cake is niet echt behulpzaam? You monster.

[edit]
Ik durf te wedden dat we van GLaDOS in Portal 2 daadwerkelijk de beloofde taart zullen krijgen. For science. Ik bedoel, waarom zou ze liegen? O-)

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 19-06-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
Bookmarked :) ik kan niet wachten!

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Blue-Tiger schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 09:33:
[...]

Staat bij "Rumoer" in de TS, of bedoelde je daar wat anders mee? ;)
Er werd tijdens een of ander E3 interview/preview gezegt dat er meer opheldering kwam tussen wat er gaande was "tussen" Portal en Half-Life (2).

(2) als in Half-life 1 & half-life 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Black Mesa vs Aperture Science?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:34

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

In Portal 1 had je al die diaprojectie over Black Mesa vs Aperture Science, waar al het geld naar toe is gegaan e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:15

Compizfox

Bait for wenchmarks

In HL2EP2 wordt ook een verwijzing gedaan naar Aperture Science, en dat is waar HL2EP3 waarschijnlijk (o.a.) over zal gaan.

Het zal me niets verbazen als ze bij Valve het hele verhaal met HL3 erbij al precies hebben uitgewerkt en al klaar is...

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 21-06-2010 19:58 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Geen bewegend beeld :( Niet eens stilstaand beeld :( Ach tis wel leuk om te lezen :D

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
*Schopt tegen de Thread aan*

Is er nog niews over Portal 2?

Ik had ergens Co-Op demo's gezien (2 filmpjes van 30 secs each) maar ben de site *3!#@51* kwijt... -was niet op deze PC-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Laatst online: 14:07

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Portal 2's companion... bal?

[ Voor 13% gewijzigd door Bart ® op 29-06-2010 18:46 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Oud nieuws, heb dat filmpje 2 weken terug al gezien. Daarnaast is dat zeg maar de "tutorial"

Enige wat me nu pas op valt

Die bal zegt na een tijdje:
"On the other side of her room is a sealed off place.. The place they wanted nobody to find, and THATS where we're going!"
Zit er iets verborgen onder/boven/naast GLaDOS kamer? Een of ander geheim onderzoek OID?

Heb echt steeds meer en meer zin in P2 :D

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 29-06-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Dat is Wheatley, een personality core die je helpt door het eerste level heen helpt. 't Lijkt me dat hij ook wel in meerdere levels terug komt, om 'n beetje dezelfde rol over te nemen als GLaDoS in Portal 1, maar dan wat vriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

D4NG3R NL schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:38:
Oud nieuws, heb dat filmpje 2 weken terug al gezien. Daarnaast is dat zeg maar de "tutorial"

Enige wat me nu pas op valt

Die bal zegt na een tijdje:

[...]

Zit er iets verborgen onder/boven/naast GLaDOS kamer? Een of ander geheim onderzoek OID?
Bedoelen ze niet die kamer in het eindfilmpje van deel 1, waar die cake staat, en al die spheres in schappen?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Bart ® schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:12:
[...]

Bedoelen ze niet die kamer in het eindfilmpje van deel 1, waar die cake staat, en al die spheres in schappen?
Dat zou heel goed kunnen, al denk ik niet dat dat perse die kamer is. Ik denk wel dat die kamer terug zal komen, om bijvoorbeeld een vriend van Wheatley the halen ofzo. Ik zou zelf eerder denken aan de opslagruimte waar de 2 portal robots opgeslagen liggen.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Sander1991 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 23:14:
Ik heb echt zo veel zin in dit spel! Nog wat gameplay filmpjes van de E3 voor de TS?:
E3 2010: Officiële Portal 2 Trailer in 720P

E3 2010: Thermal Discouragement Beam Gameplay in 720P

E3 2010: Repulsion Gel Gameplay in 720P

E3 2010: Excursion Funnel Gameplay in 720P

E3 2010: GLaDOS Awakens Gameplay in 720P

Zitten dus wel wat kleine spoilers over de gameplay in, en in die van GLaDOS een kleine spoiler over het begin van het verhaal.
Hier staan de filmpjes in fatsoenlijke kwaliteit...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Dit is toch geen shooter eigenlijk?
Meer iets voor Actie, Adventure en Platform Games"

Ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
Nee dit is geen shooter, dit is echt iets unieks! het combineert een fps met een soort puzzel/adventure. Er zijn geen andere spellen waar je dit mee kan vergelijken, laat staan dat er een genre voor bestaat :)

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
FPS = Shooter
Dit is een FP puzzel/adventure game, dit komende deel word wel heel bizar als ik het zo zie, volgens mij trek ik dat niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:15

Compizfox

Bait for wenchmarks

Laten we het een FPPG noemen.
Kun je vertalen naar:
First Person Portal Game (:p)
First Person Platform Game
First Person Puzzle Game

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Of gewoon FPG ;)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

ArnoAG schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:23:
Nee dit is geen shooter, dit is echt iets unieks! het combineert een fps met een soort puzzel/adventure. Er zijn geen andere spellen waar je dit mee kan vergelijken, laat staan dat er een genre voor bestaat :)
Dat is ook mijn idee, ik zal hem naar Actie, Adventure en Platform Games verplaatsen :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

En de briljante humor is ook weer terug, geweldig! :D

Catch me, catch me! Als die bal naar beneden springt of een betere: OK! Don't panic, I can still stop this! Ow there's a password, I can just hack it. A A A A A A (error geluid) A A A A A C (error geluid). Ok, new plan. ACT NATURAL. :P

LOL

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Wat ik tot nu toe gezien, gehoord en gelezen heb ik spectaculair!

Gameplay zou ~20u liggen (IPV 7u van het orgineel) een gemiddeld spel heeft zo'n 15u aan gameplay. (MW2 bijv)
Co-op, elk level zou Co-Op ondersteunen, er zouden ook enkele speciaal gemaakte co-op levels zijn, dus meer gameplay!
Betere graphics & meer lol! En natuurlijk de humor van deel een ja :D *I think she likes you! :P *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

MW2 had maar 4 uur gameplay (singleplayer dan).

OT:
Idd, het zit er nu als een echt volwaardige game uit. Volgens mij was portal 1 ook een experimental game voor Half Life 3 (gerucht). Experimenteren met portal mogelijkheden.

Ook lijkt deeltje 2 meer actie reactie levels te hebben. Orginele portal had maar een enkele level waar je snel moest reageren en nieuwe portals maken omdat je anders het einde niet haalde. Ik kijk wel uit naar deze game en ga binnenkort portal 1 maar weer eens spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
D4NG3R NL schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 14:50:
Wat ik tot nu toe gezien, gehoord en gelezen heb ik spectaculair!

Gameplay zou ~20u liggen (IPV 7u van het orgineel) een gemiddeld spel heeft zo'n 15u aan gameplay. (MW2 bijv)
Co-op, elk level zou Co-Op ondersteunen, er zouden ook enkele speciaal gemaakte co-op levels zijn, dus meer gameplay!
Betere graphics & meer lol! En natuurlijk de humor van deel een ja :D *I think she likes you! :P *
Yep! En het blijft source, dat betekend ontzettend veel community made maps :D

@Dreanor, Portal was inderdaar een experiment,
1) Om te kijken of het hele portal idee uberhaubt succesfull is.
2) Om te kijk of een Portal gun ook geschikt is voor ander games.

Wat Valve nu verder met deze "resultaten" doet is onbekend, behalve dat er een deel 2 komt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

[ Voor 31% gewijzigd door Bart ® op 02-07-2010 21:49 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:21
Hierdoor van de week nog maar eens Portal 1 uitgespeeld. Alweer :P

Hilarisch ook de uitleg bij de repulsion/propulsion gel. _o_
Propulsion Gel
Its purpose was to increase the velocity of any food following it through the digestive tract, leaving the body no time to absorb calories. However it was pulled from shelves when it was discovered that digestion plays several crucial roles in the eating process, such as breaking food into manageable chunks before being violently expelled from the human body.
Repulsion Gel
Its purpose was to cause subsequently ingested food items to bounce off the lining of the dieter's distended stomach and out of their mouth. However, for various reasons, the product was also pulled from the shelves like the Propulsion Gel, and also reconverted in a testing element.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Lol waar komt dit topic ineens vandaan :P Ik had het Portal 1 topic pas uitgebreid met een Portal 2 gedeelte, maar ik zie nu dat dit niet nodig was.

Voor de geïnteresseerden:

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/border_top.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/portal2_logo.png

Beschrijving
Portal 2 is het vervolg op Portal en werd aangekondigd op 05 maart 2010. Hoewel de game aanvankelijk zou worden uitgebracht in het laatste kwartaal van 2010, is dit vertraagd naar een release in 2011 voor Microsoft Windows, Mac OS X, PlayStation 3 en Xbox 360.

Screenshots (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/screens_portal2/001_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/screens_portal2/002_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/screens_portal2/003_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/screens_portal2/004_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/screens_portal2/005_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/screens_portal2/006_thumb.jpg

Trailers

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uZ-qLFxeBjE]

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/dittadeboer/portaltopic/border_bottom.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
De Aerial Faith Plate trailer had ik nog niet gezien :) nice!

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"i think we can put our differences behind us, for science...
you monster
"

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Ik had nog nooit echt van Portal gehoord tot ik afgelopen week Portal gratis gedownload had op m'n m11x... Ik kan niet wachten op Portal 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
babbaloerie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:10:
Lol waar komt dit topic ineens vandaan :P Ik had het Portal 1 topic pas uitgebreid met een Portal 2 gedeelte, maar ik zie nu dat dit niet nodig was.

Voor de geïnteresseerden:
[...]
Zoals we het nu hebben is het wel netjes ;) link anders even door naar deze thread, ik zal even een link toevoegen naar de Portal (1) thread.

Edit: Vind dat nogal karig als topicstart namelijk :P

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 15-07-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

\o/

Portal was zo een mooie verrassing, vooral door de humor in mijn ogen. Ben benieuwd of Portal 2 een waardig opvolgeer wordt. Wat ik hier zie maakt me in ieder geval al blij :-)

Belangrijke vraag; hoe gaan ze in hemelsnaam 'The portal song' overtreffen ... :-P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Sinds vorige week pas Portal gespeeld, vond het eerder niet zo boeiend. Nu snap ik ook what all the fuss was about in 2007, wat een geweldig spel!

Portal 2 ziet er heel gaaf uit, en die E3 surprise waarin je ineens GlaDOS hoort .. kippenvel :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Arfman schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:30:
Sinds vorige week pas Portal gespeeld, vond het eerder niet zo boeiend. Nu snap ik ook what all the fuss was about in 2007, wat een geweldig spel!

Portal 2 ziet er heel gaaf uit, en die E3 surprise waarin je ineens GlaDOS hoort .. kippenvel :P
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/cutting_edge.png

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Die strip moest ik ook aan denken ja :P

Nouja, beter laat dan nooit. Hoop alleen dat P2 niet enorm veel moeilijker wordt, ik vond P1 qua moeilijkheid eigenlijk precies goed.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Arfman schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:44:
Die strip moest ik ook aan denken ja :P

Nouja, beter laat dan nooit. Hoop alleen dat P2 niet enorm veel moeilijker wordt, ik vond P1 qua moeilijkheid eigenlijk precies goed.
Ik vond Portals 1 eigenlijk verdomt makkelijk. Bijna geen lvl tegen gekomen waar ik moest nadenken wat ik moest doen. Enkel die lvls waar je skill nodig hebt waren lastiger (waar je momentum moet gebruiken dus tijdens het vallen/vliegen portals plaatsen om je verder te lanceren).

Dus van mij mag het wel een tikkie moeilijker (eventueel met moeilijkheidsgraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Inderdaad.

Heeft iemand hier al eens Portal: Prelude gespeeld? (PC mod)
DAT was qua moeilijkheidsgraad precies goed :P .

http://www.portalprelude.com/ < Er staat op de site dat er problemen kunnen zijn met de "gratis" portal van een tijdje terug, ik heb er geen problemen mee en het werkt perfect op mijn gratis portal dus :+ . Echte aanrader voor de portal fan!

[ Voor 53% gewijzigd door D4NG3R op 22-07-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
D4NG3R NL schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:26:
Inderdaad.

Heeft iemand hier al eens Portal: Prelude gespeeld? (PC mod)
DAT was qua moeilijkheidsgraad precies goed :P .

http://www.portalprelude.com/ < Er staat op de site dat er problemen kunnen zijn met de "gratis" portal van een tijdje terug, ik heb er geen problemen mee en het werkt perfect op mijn gratis portal dus :+ . Echte aanrader voor de portal fan!
klopt, de gewone portal levels ging ik spelen alsof het allemaal van zelf ging, heb geen een keer hoeve nadenken... Meer valve puzzels >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
  • Laatst online: 28-12-2023
En er is weer wat nieuwe gameplay te zien van Portal 2.

YouTube: Portal 2 New GamesCom 2010 Trailer + Added Material

Nieuwe elementen zoals excursion funnels kunnen ook gebruikt worden in combinatie met repulsive gel. Nice, de puzzels zullen er niet makkelijker op worden. :9

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

PC Gamer heeft een aantal interviews met Valvemedewerkers online gezet, onder andere over Portal 2: http://www.pcgamer.com/tag/valve-week/ Best interessant :)

Suggestie voor de topicstart: Co-Op is bevestigd

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

Portal 2 gaat echt gaaf worden. Zoveel nieuwe dingen dat ik eigenlijk ook wel heel veel nieuwe puzzels verwacht ipv de magere 19 + rest die het eerste deel had. Ik heb echt genoten van die game. Daarna nog de mappack van Portal Flash versie gedaan die echt heel veel moeilijkere levels had dan de maps van Valve zelf.

Ik wil Portal 2 :D

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

*schopje*

Ik hoorde van een vriend dat deze game weer wordt uitgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

En heeft die vriend ook een bron? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Odysseus253 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:47:
*schopje*

Ik hoorde hetzelfde van de zus van de kapper van een vriend van mijn vader!

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mocht Valve time in werking treden is dit nog niet zo gek gedacht....Tot die tijd echter...

Asus Zenbook i7 256gb

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
nieuws: EA gaat Portal 2 op de markt brengen toegevoegd aan de TS. Ik zal hem vandaag ook eens een update geven. Ziet er nogal karig uit voor de tofste game van 2011 :P

• ArnoAG
Dus 21 april it is, kan niet wachten!

Incompl te

• SideSplitter
  • Laatst online: 14:45
Odysseus253 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:47:
*schopje*

Het is Valve,die stelt bijna alles uit :P Valve Time

[ Voor 13% gewijzigd door SideSplitter op 30-12-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
Nieuw gameplayfilmpje hier onderaan pagina: nieuws: CES: Intel helpt mee met Sandy Bridge-optimalisatie Windows 8

Toch weer iets wat ik nog niet gezien had van portal 2, je kan kubussen blijkbaar groter en kleiner maken...

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

ArnoAG schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 07:25:
Nieuw gameplayfilmpje hier onderaan pagina: nieuws: CES: Intel helpt mee met Sandy Bridge-optimalisatie Windows 8

Toch weer iets wat ik nog niet gezien had van portal 2, je kan kubussen blijkbaar groter en kleiner maken...
Je kunt je cubes ook verder van je afduwen of dichterbij halen. Dat is iets wat ik ook nog niet gezien had (en in 1 zeker niet kon). Verdiept wel de mogelijkheden, nu draag je je cube altijd erg dicht bij je, maar soms is het handiger hem wat verder weg te hebben (om bijvoorbeeld een turret om te gooien/zwiepen).

Wel vraag ik me af wat al dit soort dingen doen met de speelbaarheid van het spel. Als je je cube in de diepte kunt verplaatsen, groter en kleiner kan maken heb je ook weer allerlei commando's nodig. Daarnaast kun je dit soort actie bijna nooit snel achter elkaar voor elkaar krijgen lijkt me, als je kijkt dat je in 1 soms heel snel achter elkaar je portals moet schieten (en dus ook goed moet mikken en goed moet opletten welke je schiet anders klap je op de grond) lijkt het me onmogelijk om tijdens een val je cube even in afmeting te veranderen.

Valve kennende komt het waarschijnlijk wel goed, maar toch komen extra features de gameplay niet altijd ten goede.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Reagerende op de posts hierboven, deze kubussen zijn alleen te vinden in de levels speciaal ontworpen voor de Razer Hydra.

Zie nieuws: Valve maakt speciale Portal 2 voor Razers Hydra controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Ik heb het eerste deel met plezier gespeeld.
Hopelijk ga ik hier ook veel plezier mee beleven.
18 april komt die uit via STEAM STORE.
Als je een CD hoesje wilt hebben, dan moet je wachten tot 21 APRIL.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Jammer dat er nog geen prijs op Steam bekend is. Ik vraag me af of het lekker goedkoop word, of dat het gewoon een full-fledged prijs van 50+ euro word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

D4NG3R schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:00:
Jammer dat er nog geen prijs op Steam bekend is. Ik vraag me af of het lekker goedkoop word, of dat het gewoon een full-fledged prijs van 50+ euro word.
Ik gok op 39,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Portal 2 wordt erg gaaf. Het zou leuk zijn als ze in de game een soort 'hint' naar HL3 geven, bijvoorbeeld door middel van een beamer die ergens sheets projecteerd (zoals in Portal 1), of een poster die ergens hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Laatst online: 14:45
Is het ook bekend of er voor de Xbox 360 ook offline co-op komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Voor de mensen die het nog niet hadden gezien:
1:17 AM January 18, 2011
A recent press release by Valve has confirmed cross-platform play between PS3 and PC\Mac owners for Portal 2. Also revealing new features like persistent cloud-based storage of PS3 saved games, and cross platform chat.

In addition, those who purchase Portal 2 for the PlayStation 3 may unlock a Steam Play (PC & Mac) copy of Portal 2 at no additional cost by linking their PSN and Steam accounts. This is just too awesome.

“We made a promise to gamers at E3 that Portal 2 for the PlayStation 3 would be the best console version of the product,” said Gabe Newell.
“Working together with Sony we have identified a set of features we believe are very compelling to gamers. We hope to expand upon the foundation being laid in Portal 2 with more Steam features and functionality in DLC and future content releases.”
Portal 2 is coming this April on PC, Mac, XBox 360 and the PlayStation 3.
Nog wat nieuwe screens en vids:
IGN Portal 2 Preview (14-01-2011)
Portal 2 pictures uploaded 13-01-2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

dit wordt mijn game van het jaar en hij zal zeker 50 euro gaan kosten.
Goede single player, Co-op multiplayer

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Zie twee posts boven je, was al gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Holy shit dit is zalig!

Thx Valve, en Sony ook natuurlijk om hen te overtuigen.
Dit lijkt toch leuker dan MS die wil lokken met timed DLC exclusives!

Dus als je een PS3 hebt, is het sowieso beter om de PS3 te kopen ipv PC versie? I'll keep that in mind :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Asgaro schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:45:
Holy shit dit is zalig!

Thx Valve, en Sony ook natuurlijk om hen te overtuigen.
Dit lijkt toch leuker dan MS die wil lokken met timed DLC exclusives!

Dus als je een PS3 hebt, is het sowieso beter om de PS3 te kopen ipv PC versie? I'll keep that in mind :D
Inderdaad, PS3-versie kopen, unlocken op steam en dan de PS3-versie weer doorverkopen :D. Ik heb toch geen PS3 :').

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Bart ® schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:22:
[...]

Inderdaad, PS3-versie kopen, unlocken op steam en dan de PS3-versie weer doorverkopen :D. Ik heb toch geen PS3 :').
Als je geen PS3 hebt hoe wil je dan je PS3 account 'linken' aan je steam ID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ike. schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:34:
[...]

Als je geen PS3 hebt hoe wil je dan je PS3 account 'linken' aan je steam ID?
Door op de PS3 van mijn buurman ff een accountje aan te maken.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Zodra je een PS3 versie koopt en deze linkt aan je Steam account, lijkt het me sterk dat je diezelfde versie ook kan linken aan een andere PS3 account. Ze zullen daar echt wel over hebben nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Hier nog wat nieuws:

“We designed the Portal 2 PS3 experience to be very straightforward for gamers,” said Josh Weier, project lead on Portal 2 at Valve. “PS3 gamers will be able to simply drop the Blu-Ray disc in the PS3, link to their Steam account from inside the game, and all their Steam friends (on PC and Mac) will be visible and accessible for chat and game invites.”

+ betekent dit dat Valve patches kan releasen zonder te maken te krijgen met Sony's verificatie?
Ik las op Neogaf dat dit mogelijk is mss, door dat Steamworks!

+ gevolg zou zijn: veel free content, net zoals TF2 op pc. Wat dus nu niet mogelijk is op PS3/Xbox360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Odysseus253 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:33:
Zodra je een PS3 versie koopt en deze linkt aan je Steam account, lijkt het me sterk dat je diezelfde versie ook kan linken aan een andere PS3 account. Ze zullen daar echt wel over hebben nagedacht.
Dat lijkt me ook wel maar ik vind het wel vreemd waarom de PS3 versie gratis de PC-versie erbij moet krijgen.
Hopelijk is het voor de PC gamers dan wel goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

psychoclown schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:22:
[...]

Dat lijkt me ook wel maar ik vind het wel vreemd waarom de PS3 versie gratis de PC-versie erbij moet krijgen.
Hopelijk is het voor de PC gamers dan wel goedkoper..
Ik kan me inbeelden dat je als PS3 en PC gamer eerder de PC versie koopt. Het is wel echt een game waar bepaalde precieze muisbewegingen er voor zorgen dat je de portal op de juiste plek schiet. Dit is met een console een stuk lastiger. Misschien probeert Valve op die manier PS3 gamers te stimuleren het voor de PS3 aan te schaffen.
PC versie zal in de webshops wel voor de 'standaard' 35-40 euro te koop zijn. PS3 krijg je voor die prijs niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Odysseus253 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:33:
Dat hoeft toch ook niet? Degene die daarna van mij die game koopt, zal niet meer de game op Steam kunnen installeren, en dus enkel op de PS3 spelen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ik heb mijn vriendin wel eens Portal laten spelen en dat vond ze wel heel leuk. Laat zij nou een PS3 hebben, iedereen blij :+

[ Voor 12% gewijzigd door psychoclown op 18-01-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

En weer een update!
Valve's Chet Faliszek has confirmed to NowGamer.com that user-created levels for Portal 2 will be available on PC, Mac, PS3 and Xbox 360.

The mod tools have to stay on the PC side just because there’s a bunch of dependencies that require the Windows platform. But the content that comes out is agnostic, and so we will be seeing that on all the platforms. Depending on the platform you’re on I should say, will depend on how we’re delivering it.

He also added that PS3 users would get the levels through Steamworks. No word yet on how they're going to deliver the content on the Xbox 360 but I think "Paid DLC".

Portal 2 releases on April 22 on PC, Mac, PS3 and Xbox 360.
En:
Valve's Chet Faliszek has revealed to Videogamer that Portal 2 will feature two different endings and that both will have 'something special' appear in them.

"Both sets of credits [will feature something special], because we've got two credits," said Faliszek."So we had to do something twice as amazing."

Two endings with something akin to Still Alive in them? I'm sold.

[ Voor 21% gewijzigd door Odysseus253 op 24-01-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Nice, zeer goed nieuws. Kan de modcommunity weer helemaal los wat altijd goed is voor de replayability :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Chell op voorkant van frans tijdschrift!
The February edition of the French PC gaming magazine Canard PC will feature Chell, the heroine of Portal 2 on the cover. There will surely be a lot more media and info streaming out as we get closer and closer to the release date.
Afbeeldingslocatie: http://www.halflife2.net/news_images/201102/1297470642_chell_canardpc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024

Er staat dat portal 2 gepreorderd kan worden, maar ik zie nog niets op steam?

[ Voor 40% gewijzigd door Descriptor op 14-02-2011 19:32 ]

Winners never cheat, Cheaters never win

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste